PANAS TAHAP VAVI! PEMBOHONGAN KELUARGA LIM MEMPERTAHANKAN KUASA DALAM DAP - episode 1

Seperti yang telah aku siarkan sebelum ni tentang pendedahan salah laku yang berlaku dalam parti kafir harbi DAP, kali aku nak share lagi cerita pasal isu sama kat bawah ni:

PEMBOHONGAN KELUARGA LIM MEMPERTAHANKAN KUASA DALAM DAP
Seperti yang saya tuliskan semalam, hari ini saya kembali dengan kisah penipuan Dinasti Lim dalam DAP. Mulai hari ini saya akan kongsikan dengan anda bagaimana Dinasti Lim memanipulasi perlembagaan DAP untuk memastikan mereka terus berkuasa.

Sejak 1968 DAP sentiasa dikawal oleh Lim Kit Siang yang memegang jawatan Setiausaha Agung atau Pengerusi Kebangsaan. Dalam organisasi DAP Setiausaha Agung paling berkuasa. Konsep ini sama seperti yang diamalkan oleh Parti Komunis Malaya yang mana jawatan Setiausaha Parti Komunis Malaya dipegang oleh Chin Peng.

Berikut adalah salah satu cara yang dimanipulasi oleh Lim Kit Siang untuk memastikan dia dan disnatinya terus berkuasa.

Parti DAP tidak mempunyai bahagian disetiap parlimen sepertimana yang diamalkan parti-parti lain. Mereka hanya mempunyai cawangan sahaja.

Cawangan-cawangan parti DAP pula dibahagikan kepada dua kumpulan.

i) Cawangan sijil A
ii) Cawangan sijil B

Penentuan samada sesebuah cawangan layak mendapat sijil A atau sijil B dibawah kuasa Setiausaha Agung.

Ahli-ahli cawangan sijil A layak untuk hadir ke Kongres Kebangsaan DAP dan layak mengundi untuk memilih CEC.

Ahli-ahli cawangan sijil B hanya layak hadir ke Kongres Kebangsaan DAP sebagai pemerhati sahaja dan TIDAK dibenarkan mengundi.

Cawangan yang dikenal pasti menyokong Dinasti Lim akan diberi sijil A untuk membolehkan mereka mengundi. Mana-mana cawangan yang dikenal pasti tidak menyokongnya dan tidak akan memberi undi kepadanya akan diberi sijil B untuk menghalang mereka daripada mengundi, walaupun sebelum itu cawangan tersebut mempunyai sijil A. Setiausaha Agung berkuasa untuk menukar sijil cawangan dari A ke B atau dari B ke A bila-bila masa sahaja mengikut keperluannya.

Cara kedua bagaimana Lim Kit Siang memanipulasi Perlembagaan DAP untuk memastikan dia dan dinastinya terus berkuasa.

Perlembagaan DAP yang dirangka Lim Kit Siang juga menetapkan bahawa ahli-ahli yang layak mengundi pada pemilihan parti tidak boleh memilih siapa yang mereka hendak letak sebagai Pengerusi Kebangsaan, Timbalan Pengerusi Kebangsaan, Naib Pengerusi Kebangsaan, Setiausaha Agung dan jawatan-jawatan yang lain. Mereka hanya boleh memilih 20 calon-calon yang bertanding untuk mengisi CEC.

Apabila keputusan 20 yang terpilih sebagai anggota CEC diumumkan maka 20 orang yang terpilih itu akan bermesyuarat untuk menentukan siapa yang dipilih sebagai Pengerusi, Naib Pengerusi, Setiausaha Agung dan jawatan lain. Tidak ada undi sulit. Mereka diminta memilih secara terbuka di depan keluarga Lim. Apabila berhadapan dengan situasi begini semua anggota CEC akan menjadi seperti lembu dicucuk hidung dan mereka terpaksa memilih Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng sebagai Setiausaha Agung selaku orang yang paling berkuasa dalam DAP.

Jika ada yang cuba melawan mereka tidak akan dipilih sebagai calon dalam pilihanraya dan akan menerima nasib malang sepertimana yang dialami oleh Lee Lam Thye, Wee Choo Keong dan lebih 100 orang lagi yang telah dipecat dari DAP.

Hampir 50 tahun Lim Kit Siang bukan sahaja memanipulasi perlembagaan DAP malah turut memanipulasi kehadiran perwakilan ke Kongres Kebangsaan serta pengiraan undi pemilihan CEC untuk memastikan dia atau dinastinya akan terus menguasai DAP.

Kit Siang tahu dia sekarang sudah dihujung usia dan penggal ini adalah penggal terakhirnya. Jadi dia perlu pastikan perjalanan politik dinastinya dalam DAP terus selamat. Lim Guan Eng sebagai Setiausaha Agung dan Lim Hui Ying sebagai Setiausaha DAP Pulau Pinang. Lim Kit Siang juga tahu anaknya Lim Guan Eng tidak sepintar beliau dalam berpolitik dan juga tidak disukai oleh ramai pimpinan DAP kerana sikap angkuh dan sombong. Kebodohan Lim Guan Eng terserlah dalam CEC tahun 2012. Dia tidak sebijak Lim Kit Siang dalam memanipulasi undi sehingga membuatkan DAP berhadapan dengan masalah besar sekarang.

Akibat kebodohan Lim Guang Eng itu, kini Lim Kit Siang sedang memerah otak berfikir bagaimana cara untuk beliau menendang keluar satu kumpulan yang dikenali sebagai Lima Harimau yang boleh mendatangkan masalah besar kepadanya dan dinastinya dalam DAP.

Siapa Lima Harimau dan kenapa Lim Kit Siang perlu sembelih mereka ?

Berjumpa dalam episod yang akan datang.

Sumber: DAP Insider

15 Responses to "PANAS TAHAP VAVI! PEMBOHONGAN KELUARGA LIM MEMPERTAHANKAN KUASA DALAM DAP - episode 1"

  1. OOOOOO! ITU MACAM KA? BALU TAU MA! HAIYA! TALAK DEMOKRATIK PUNYA OOO!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muka nate sebelah kanan gambar tu gemuk semacam jer.ada iras iras mcm mamak stout ler.sebiji macam mamak salim ler.kah.kah.kah.kah.kah.babi kasi taruk.

      Delete
  2. Daripada layan cerita kit siang anak beranak baik aku kempen untuk yb kj...

    P/s... tunggu aku nak pegi copy cerita cerita wangi tentang yb kj

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kompom engkau penjilat politik. Memang perangai Melayu pandang tinggi pada manusia banyak cakap dan pandai cakap.

      Delete
  3. Pemilihan Umno: Pertembungan KJ, Mukhriz?
    Oleh: Zainudin Maidin
    Tarikh: September 18, 2013

    SAYA tidak pernah menolak kemungkinan Khairy Jamaluddin akan menjadi Perdana Menteri.
    Sebaliknya dalam posting saya yang pertama bagi pelancaran blog ini setahun lalu saya hanya mengatakan Khairy akan menjadi Perdana Menteri Malaysia di hari tua. Memandangkan pencapaiannya yang mengagumkan dengan keterampilan karisma yang merangkumi kepetahan bercakap, keberanian berinteraksi dengan lawan, intelektualiti, konsistensi, kepintaran dan pendekatan yang bersifat liberal, maka beliau adalah magnetik yang tidak sahaja menarik golongan muda Melayu (termasuk di luar Umno) tetapi juga bukan Melayu. Beliau telah menampakkan keupayaan untuk menjadi jambatan Umno yang tua kepada golongan muda dan kesenimbungan Umno dengan imej baru yang diperlukan untuk menghalang kepupusan yang ditakuti dan dibimbangi oleh bekas Presiden Umno, Tun Dr Mahathir Mohamad.
    Kuasa magnetik Khairy menyeluruh kepada mereka yang mengharapkan kepimpinan yang selari dengan penghayatan dan harapan generasi baru.

    Bersambung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi hayat dikandung badan, orang liberal sesat terutama sekali Khairy Jamaluddin pernah tidak akan jadi pemimpin tertinggi dinegara ini, patah lagi menjadi pm.... over my dead body.

      Delete
    2. Selagi hayat dikandung badan, I'll ensure orang liberal sesat terutama sekali Khairy Jamaluddin tidak pernah akan jadi pemimpin tertinggi di negara ini, apatah lagi menjadi pm.... over my dead body.

      Delete
  4. Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi
    aku harap korang kena bertanggungjawab
    dengan komen korang. Marilah kita raikan
    demokrasi dengan lebih beradab dan
    bertanggungjawab.



    BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

    ReplyDelete
  5. IOS 7 Macam Kepala Butoh.Kalau Steve Jobs hidup lagi mamphos designer yang buat ni kena butoh dengan Steve Jobs.

    Apa apahal pun KJ n The Gang memang butoh.Hidup Mukhriz!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia nie mampuih nanti mesti jadi hantu butuh.dari hujung kepala sampai hujung kaki penuh dgn kepala butoh.hantu pun tak mau kawan.kih.kih.kih.cuber bayangkan mamat tu jd hantu kepala butoh.

      Delete
  6. KJ kalau ada telor masuk la bertanding untuk jawatan Naib Presiden. Itu pun kalau ada telor. Bertanding sebagai Ketua Pemuda apa kelas. Dulu Pak hang ada boleh la. Sekarang tunjuk la batang.

    Ketua Pemuda tu kita open kepada Timbalan Ketua dan lain2 exco untuk bertanding. Umum tahu siapa yang buat kerja dan siapa yang tidor. Yang ada telor dan telor yang menyorok.

    Sekadar cadangan ... tapi tempoh ambil borang pencalonan dah tutup pulak dah.

    ReplyDelete
  7. wee choo keong the worst parasite in msia...mana ada kalibernya....lee lam thye...dah dpt tan sri sokong bn cukup lah

    ReplyDelete
  8. Jadi selama ini parti DAP ni parti demcratik atau socialist atau komunis? Kalau tengok cara dan struktur memang seruoa dengan hiaraki dan cara komunis. Ini macam sepatutnya diharamkan ajer. Tak kan lah ahli-ahli DAP selama ini sanggup ditipu dengan demokrasi songsang dinasti lim? Disini beza cuvinis dan komunis parti dap dengan lain2 parti politik yang lain. Tan sangka ada rakyat Malaysia sanggup ditipu sehingga menjual harga diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. His.ada bro.ada melayu harga nyer cuma 200 hengget jer.banyak plak tu.tak caye tanya madey.200 hengget jer bro.

      Delete
  9. Babi memang najis dan buruk rupa nya, cuma kelebihan nya....babi tidak ada dosa dan tidak seekor pon babi yang masuk neraka.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!