PANAS! AKU TETAP AKAN SOKONG PM DATO SERI HAJI NAJIB TUN RAZAK

Aduyai lamanya aku tak update blog, kesibukan duniawi membuatkan aku tak sempat nak update. Anyway, aku akan cuba sedaya upaya aku untuk update blog aku seberapa kerap yang boleh la ya.

Lagi sekali aku open declare! Aku akan terus sokong kepimpinan Dato Seri Haji Najib Tun Razak. Aku masih yakin dengan kepimpinan PM. Dan aku juga terus menyokong Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Kepada sesiapa yang ada masalah, sorry la beb, ini blog aku dan sebagai rakyat Malaysia aku berhak untuk pilih siapa pemimpin aku.

Percayalah PM sebagai anak melayu tidak akan sesekali beliau perjudikan nasib anak bangsa dia sendiri, cuma aku sedih melihat ada sesetengah yang terpengaruh dengan dakyah pembangkang dan menyerang PM tanpa mengetahui akan hal sebenar.

Be rational please...

149 Responses to "PANAS! AKU TETAP AKAN SOKONG PM DATO SERI HAJI NAJIB TUN RAZAK"

  1. Beb, kalau rasional..
    tolong senaraikan kelemahan najib yang ko tahu..supaya kami tidak menyerang tanpa asas tanpa terpengaruh dakyah pembangkang?
    atau bagi ko, najib tu sama maksum macam nik aziz yang sudah dipencenkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wEI LAHANAT, SEMUA NAK HIDANG DEPAN MATA KAU JE, PERGI CARI SENDIRI LA. JENIS NAK SUBSIDI JE SEMUA BEND AKENA HIDANG DEPAN MATA, TAK PERNAH NAK CARI SENDIRI, MACAMANA NAK JADI BANGSA MAJU MACAM NI? BEBAL PUNYA MELAYU

      Delete
    2. Cuba kau senaraikan la kalau kau tahu??dia xckap yt najib maksum, setiap manusia ad buat salah, kita bon malaikat bro yang xde dosa...apa yg pntg skrg kita kena pertahankan pemimpin melayubyang ada, kalau dia salah kita jentik la dia skit2 utk bagi dia sedar..kau kena ingat hnya najib saja yg ada utk mmbela glongan melayu sbab tu pmbgkang cuba sbarkan fitnah tntg klemahan najib sbab mereka tahu yg najib pembela bgsa melayu yang sbnr..pmbgkang cuba nak celarukan pmikiran org2 umno trutana skali b8la dh dkat dgan PAU...

      Delete
    3. Orang pendek akal macam tu la don...jenis nak bagitau satu dunia strategi2 ketua perang...sebab nak sedapkan hati depa, ni lah jenis2 kaki sakau dalam parti yang merosakkan hingga ke usus

      Delete
    4. Tang no.4 tu sekarang sudah terang lagi bersuluh, kita tengok kat tv bila wartawan tanya dalam bahasa melayu maka jawapannya dalam bahasa lain, nampak sangat ada usaha mengenepikan bahasa kebangsaan atau warga yg tak tahu bahasa kebangsaan.

      Delete
    5. Sekurang kurangya parpu ada prinsip

      Delete
    6. yang sokong Najib tuh dah buang tebiat agaknya atau belum makan ubat lagi.

      Delete
    7. KEMPEN ZAHID HAMIDI NAK HAPUSKAN KEKAYAAN HARTA KONGSI GELAP DAN BISNES MEREKA HANYA CAKAP KONEK SAJA.......KERETA YANG BERCERMIN GELAP PUN POLIS DAN JPJ TAK MAMPU NAK SAMAN.......NAMPAK SAJA KERETA MAHAL KEPUNYAAN KONGSI GELAP TAK MAMPU KELUAR SAMAN..........PTUIIIIII.......BERLELUASA......MEMANG BARUA NAJIS NI CAKAP SAJA....LEPAS KONGSI GELAP BAGI RASUAH TERUS DIAM ..HANGAT TAHI AYAM SATU BULAN DUA BULAN SAJA.........MACAM MASA LEPAS BENTONG KALI KENA TEMBAK MATI LEPAS TU KONGSI GELAP TERUSKAN PERNIAGAAN HARAM MEREKA HINGGA KAYA RAYA HARI INI......BILA KAYA BELI SENJATA API PERBESARKAN KEGIATAN MEREKA.........BN KALAH PULAU PINANG, SELANGOR BARU NAK TERHEGEH HEGEH......MENYALAHKAN KONGSI GELAP.......KEGIATAN VCD HARAM PUN TAK MAMPU NAK HAPUSKAN........MEMANG CAKAP KONEK..

      Delete
    8. Sampai masanya Najib blah dr kerusi PM. Dasar makin mengarut. Org bodoh macam parpu nie ja yg sokong dia lagi.

      Delete
    9. Aku pun sokong al Sisi, diktator mesir agent Zionist yg bunch ribu an orang mukmin, yg hidup diberkiblatkan Barat dan di bawah telunjuk USA tu, kerana dia juga seorang ARAB keturunan Abdullah bi Ubay dan Abdullah Saba' ( yahudi convert dizaman khalifah Usman)....... begitulah perangai pemimpin2 fanatik ideologi sekular umno sama spt puak2 al Sisi yg kejam itu.....

      Politik melayu pandir

      Delete
    10. Bro, saolan aku belum dijawab...menyatakan kelemahan najib bukan bererti merendah maruahnya tapi nasihat rakyat, nasihat seorang dua, mereka juga pengundi, jangan hari ini pengundi tidak dipentingkan selepas pru13

      Delete
    11. Cukup cukupla merajuk tu encik parpu.. Tak lawa dah tua tua ni buat perangai. Ok semoga kembali hensem.

      Delete
  2. Yup betul..wlau apa pn yang dia buat dia xkan khianati bangsa melayu..bkn kau sorang jer yang berdiri teguh blakang PM tapi kami semua rakyat malaysia terutama sekali orang melayu berdiri teguh menyokong kepimpinan Najib dan Muhyidin...cerita2 negatif tntang najib hnyalah satu provokasi dan pakatan yang yg dilakukan oleh pmbgkang utk mnjtuhkan najib..ak hrap semua org trutamanya ahli UMNO sndri jangan trmakan dengan dakyah2 dari golongan munafik...sepatutnya kita rapatkan saf dan kkuhkan prsaudaraan sesama melayu demi mnjamin ketuanan dan kesejahteraan melayu di bumi ini...!! Hidup najib, hidup lah melayu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul, ak skong apa kau cakap don..hanya najib saja harapan yang org melayu ada sekarang ni..PAS dah xboleh hrap sbab islam pn d8orng snggp lacurkan inikan bangsa melayu...

      Delete
    2. Betul apa yg kau cakap don..hanya najib saja harapan org melayu skrg ni..nak harapkan pas dah xbokeh sbab dh kna ccuk hidung oleh DAP...kalau agama pun pas sanggup lacurkan, inikan bangsa melayu lagi lah senang2 jer pas jual sebab nak dpatkan kuasa..

      Delete
    3. aku tak pikir SEMUA Melayu sokong Najib. dalam soal nih aku rasa nak sokong siapa pun hak masing masing asalkan tidak menggunakan perkataan KAMI seolah olah mewakili Melayu.

      Delete
    4. Betul betul betul...apa pun Najib buat Najib tak akan khianati bangsa Melayu.

      Sebabnya? Sebab Najib bukan lagi PM dari bangsa Melayu. PM sekarang adalah Ah Jib Gor. Tak kah begitu? Tanya lah Dong Zong, kakitangan MAS, kakitangan Petronas, kakitangan Tabung Haji.....tanya tanya tanya kepada mereka siapa yang menjadi PM sekarang, melayu atau cina?

      Jangan lupa tanya sepupu Ahjib juga iaitu bekas Menteri Amaran. Hebat sangat kah sepupu Ahjib tu sampai pegang 2 kementerian yang penting? Setakat bagi amaran jangan pandu laju2, atau amaran nak bom lanun2, boleh le si Hisham ni buat.

      Delete
    5. Naik kan harga barangan untuk tambah pendapatan negara... Demi kemewahan dan pemborosan pemimpin2 elit UBN yg berkuasa......... Rakyat kena tanggung la.... Sebab tut Tandy taat setia kepada penguasa melayu bangsawan.....

      Delete
  3. Sebab-sebab aku tak sokong najib lembik lagi

    Rosmah Mansor
    Khairi Jamaluddin
    Nazri Aziz
    Idris Jala
    Hisham CKMM
    Pemandu
    Paling aku meluat sekali - najib suka minum air kencing cina. Dah banyak kali cina kencing dia, tapi dah macam ketagih. Esok lusa si lembik ni datang jugak lagi. Ampu macam-macam kat cina. Hasilnya - cina akan kencing dia lagi. Tempiasnya kena pada UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebb aku tak sokong PKR adalah DAP yang suka bagi minum kencing babi dekat PR.

      Delete
    2. Bodo punya sebab..dok ulang benda yang sama , tak puas hati letak id yang biasa hang pakai senang org berdiskusi...ni jenis baling batu sembunyi tangan...nak jumpa pemimpin cakap je melalui saluran betul, tak semua perkara boleh diheboh pada umum bangang..lu nak perang dengan musuh tapi annouce lu punya strategi kat satu dunia..patut la tun m cakap...terdapat ramai org umno yg bodoh, atau jadi bodo sebab frust tak dapat projek prfttt

      Delete
    3. Kau mana boleh sokong DSN sebab kau tu pencacai PR.

      Delete
    4. Bodoh- bodoh UMNO telah banyak berjasa kepada rakyat dan Negara.sepandai-pandai PR banyak menghuru-harakan rakyat dan Negara.DAP dengan kecinaanya, PAS dengan dikudakanya, PKR dengan macam-macam masalah LGBT, Kalimah Allah, sodomy, homoseksual, tipu duit rakyat ketika dalam kerajaan,tak guna disebutlah..minta Allah beri petunjuk kepada mereka yang berhajat tidak baik kpd Negara dan pentingkan diri bukan pentingkan rakyat.

      Delete
  4. Berapa juta dah masuk poket Parpundek anak keling haramjadah ini?????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA KAU KISAH? BERAPA JUTA ANWAR KELING ANAK HARAM BAYAR KAU UTK KUTUK PARPU? OH SOKONG NAJIB KENA BAYAR KE? SOKONG ANWAR YANG DAH TERANG2 ADA VIDEO KONGKEK CHINA DOLL TU KERANA NAK SELAMATKAN NEGARA YA? WALAU KAU DAH TAHU DIA TU AGEN YAHUDI KAN?

      Delete
    2. Gua pun sokong najib jugak komentor takde teloq pakai anonymous...hidup najib...najib terus jadi PM Malaysia dan PM orang Melayu

      Delete
    3. Itu kau kena tanya Anwar lah sebab aljuburi ni raja rasuah beli orang tu dan orang iniuntuk kepentingan diri dia sendiri.

      Delete
  5. house PK konon...house pekak adela...
    perjuangan yg belum selesai...akan menjadi perjuangan yg hancur berderai!!!!..tgk ajela nti!....
    nak suruh org rasional konon..kau akan tau sape yg rasional dan x rasional!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hiduppp najib !!! Najib pejuang melayu sejati ...jangan marah ye bang aji

      Delete
    2. butoh ko reentry

      Delete
    3. Raentry kalau kau bi melayu maka amat malanglah ibu kau melahirkan kau kat dunia ni..kalau kau cina, ak nak tnya ni, berapa dap byar red bean army mcm kau?? Aku dgr 5k...ptut la kuat meroyan kau ni..

      Delete
    4. Reentry mmg celaka...pui!!!

      Delete
  6. Kan gua dah cakap, dari dulu lagi Parti2 pembangkang adalah pemimpin yang :
    Kaki penipu, kaki pembohong, kaki kencing, kaki putar belit, kaki putar alam, kaki porno, kaki cina doll, kaki siam doll, kaki liwat, kaki betina, kaki urut, kaki pelacur, kaki rembat bini orang, kaki simpan pompuan, kaki hipokrit, kaki muka tebal, kaki muka tak malu, kaki muka selamba, kaki muka kering, kaki bermuka-muka, kaki tiada muka, kaki menyamar, kaki rasuah, kaki songlap duit derma rakyat, kaki ugut, kaki himpun, kaki merusuh, kaki provoksasi, kaki sara hidup dari dana Yahudi, kaki sokong keselamatan Israel, kaki pluralisme, kaki liberalisme, kaki sosialisme, kaki cauvanis, kaki rasist, kaki LGBT, kaki gila kuasa, kaki nepotisme, kaki kronisme, kaki fitnah, Kaki Tikam Belakang, kaki kafir mengkafir, kaki nyanyok, kaki kauseling kul 3 pagi, kaki jamban blowjob, kaki aiskrim, kaki durhaka pada ibu, kaki munafik, kaki hipokrit, kaki ampu, kaki bangga diri, kaki ujub, kaki takbur, kaki khawarij, kaki wahhabi, kaki muktazilah, kaki asobiyyah, kaki syiah, kaki maki, kaki pak turut, kaki angguk, kaki hamun, kaki sumbang mahram, kaki suruh murtad, dan akhir sekali kaki sokong Khalimah ALLAH di gunapakai oleh agama lain, kaki hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong, dan entah ape-ape lagi kaki yang akan muncul selepas ini. Hang pikir lah sendiri. Gua tetap sokong UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia dah tak boleh terima kata orang merepek.pegi tidur di kilang kunyit lah. suh suh.

      Delete
    2. Tukar je Najib dgn Muhyidin!

      Delete
    3. Ku li dah tuo. Retire la layan isteri dan cucucicut d rmh tuh. Tu sorang lagi trouble maker. Upgrade la negeri sendiri.

      Delete
    4. Kerana itu aku kata walaupun PAS kononnya adalah parti Islam tapi KEBODOHAN nya lebih terserlah dari keislamannya. Islam PAS hanya setakat dari segi pakaian. Apa guna ada ilmu ugama, belajar hingga keAlAzhar tapi hanya tau maki hamun dan fitnah orang, bersekongkol dengan orang2 yang terang2 musuhi Islam. Sampai sekarang pun taqdir ALLAH tidak berpihak pada PAS. Perbetulkan niat dan kembalilah keajaran Islam yang sebenar barulah Allah akan merestui perjuangan kamu.

      Delete
  7. UMNO perlukan pemimpin lain. najib wajib turun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAK GANTI NGAN SIAPA? ANWAR SI PENZINA YANG KUAT MELIWAT?

      Delete
    2. Anwar tu ahli UMNO ke bangang? Kenapa nak marah orang yang tak suka najib? Tak bersetuju dengan najib tak pulak bererti tak sayang UMNO. UMNO bukan parti najib. UMNO adalah pejuang AGAMA, BANGSA dan NEGARA.

      Delete
    3. Najib dah terbaik dah bg aku...ko je bodoh nk org lain plak...

      Delete
    4. Hang punya argument najib patut turun apa dia?? Dok ke hulu hilir najib wajib turun letak la sebab2 dia..dan dah siasat habis ke sebab2 tu?? Ini lah masalah kalau ada orang umno yg bodoh tak faham analisis plus data tapi nak tunjuk pandai jugak...patut la tun dr m kata umno dipenuhi oleh org2 bodoh...prftt

      Delete
    5. TERBAIK BE DA MAN. MEREKA NI MACAM ANJING GILA DOK IKUT ORANG SURUH NAJIB LETAK JAWATAN, TAPI MEREKA SENDIRI TAK TAU KENAPA NAJIB NAK KENA LETAK JAWATAN, SEMUA ARGUMENT MEREKA NI DALAM GREY SHADOW. MEREKA SUKA IKUT SAJA. SELAM-SELAMANYA JADI PENGIKUT SEBAB ITU CINABENG MUDAH JE BELI JENIS ORG MCM NI. BAYAR 2O HENGGET MAK DEA PUN DEPA KASI KAT CINABENG. BODOH PUNYA BELACAN

      Delete
    6. Apahal najib perlu letak jawatan???
      Siapa perlu ganti???
      Apa jaminan org nk ganti tu boleh buat lg better???

      Delete
    7. Najib turun ke naik ke Allah menentukan. tengok macam PRU13 sebelum itu PR canang satu dunia mereka akan menang sebab mereka rasai sokongan cina cukup kuat.tapi siapa yang Allah menangkan.Anwar jangan mimpi lah nak jadi PM 1998 Allah sudah pecat dia sebab Allah lebih mengetahui orang yang macam mana patut dijadikan PM..CHEERS.

      Delete
    8. Setuju sangat....orang tak ada iman macam tu lah otak mereka.

      Masa reformasi dulu, Anwar cuba nak jatuhkan Tun, masa tu masa yang paling baik untuk jatuhkan kerajaan kerna orang Melayu semua dibelakang Anwar tapi dengan
      taqdir Allah, orang Cina telah beri kemenangan pada Tun.

      PRU13, Anwar dan DAP berjaya menghasut orang Cina untuk tolak kerajaan yang dipimpin oleh Najib tapi dengan taqdir Allah, orang Melayu telah beri kemenangan pada Najib. Anwar begitu yakin mereka boleh menang hinggakan nama2 besar pun lompat parti akhirnya mereka kalah. Anwar malu besar jadi canang satu dunia kerajaan main kotor kerana itu mereka kalah.

      Masih tak faham lagi ke bahwa manusia hanya mampu merancang, macam mana bijak pun manusia merancang, ALLAH JUA MERANCANG dan ALLAH MAHA BIJAKSANA, ALLAH YANG AKAN MENENTUKAN dan inilah KETENTUAN ALLAH.

      Delete
  8. Mana ada bloger Umno harbi yg ikhlas dlm perjuangan..semua akan ikut tuan yg bagi duit dan sponsor tiger beer..inilah bloger yg Umno perlukan..tahniah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh pukimak ko tu sokong anwar kaki jubor yg terang2 dah ada bukti tu kenapa...ko duk tuduh umno bukan2 tanpa bukti tu kenapa klu ko rasa betul apa yg yg ko ckp ni bg lah bukti anak haram...mcm video lucah umno tu semua

      Delete
    2. Kah kah kah...macam lah orang tak tau yang blogger pakatan haram dibayar dan dapat macam2 benefit, sebelum pru 2008 pulak tu..prftt, mengata orang depa yang lebih puiii

      Delete
    3. Eh pukimak ko tu sokong anwar kaki jubor yg terang2 dah ada bukti tu kenapa...ko duk tuduh umno bukan2 tanpa bukti tu kenapa klu ko rasa betul apa yg yg ko ckp ni bg lah bukti anak haram...mcm video lucah umno tu semua

      Delete
    4. Ooooo korang berjuang demi nk bg jubur je kn..

      Delete
    5. Kau cakap melalui pengalaman bagi duit lah sebab kau selalu diupah oleh Anwar.

      Delete
    6. Selepas membaca komen2 diatas baru gua tau rendahnya mentaliti org umno yg ckp merapu dan maki2 je.

      Delete
  9. Sokong najib ! Pemimpin melayu umno yang wajib disokong, orang yang tak tau cerita akan buat macam2 spekulasi ! Konon nak tunjuk pandai bahawa depa lah pejuang melayu sebenar, walhal dari jenis langau2 dungu yang tak faham, tak mengkaji dan malas bertanya...dah ada peluang bertanya dok menikus, lepas tu bila di belakang kuat pulak bersorak...lancau lahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju melayu perlu memberikan sokong dan berdiri teguh dibelankang mempertahan hak orang melayu supaya negara kita tidak tergadai oleh puak-puak yang bodoh

      Delete
  10. Ye hanya najib sahaja yg mampu memulihkn keadaan dan memperjuangkn hak melayu kerana dpt dilihat cara pemikirannya tentang pembangunan negara sama seperti tun m..
    ha pasal isu minyak tu bkn dia yg naikkn suka2 dah bank negara menyatakn harga minyak naik disebabkn isu mesir dan subdidi minyak xdpt lg ditanggung kerajaan..
    kalau nk tahu lebih lanjut ambil tahu la jgn suka membabi buta..dasar xcelik akal

    ReplyDelete
    Replies
    1. DSN seorang yang cerdik seperti yang diakui oleh Anwar sebab dia tidak dapat cantas DSN masa dulu tak percaya tanya ezam mohd noor dan lain-lain yang telah meninggalkan PKR parti sewel..

      Delete
    2. Ezam tu caw.umno pun dah reject bro.

      Delete
  11. Yup btl tu..aku sokong sgt dgn apa yg house pk kata kan nie..PM kita,Najib mmg tidak akan sesekali memperjudikan nasib anak2 melayu..sesiapa yg tak puas tu mmg xblh buat apalah..xtaw nk ckp cmne org tu mmg bongok sgt2 lah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu PRU13 bukti Melayu sokong DSN.

      Delete
  12. Yup btl tu..aku sokong sgt dgn apa yg house pk kata kan nie..PM kita,Najib mmg tidak akan sesekali memperjudikan nasib anak2 melayu..sesiapa yg tak puas tu mmg xblh buat apalah..xtaw nk ckp cmne org tu mmg bongok sgt2 lah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tak ada modal lah sampai makan taik palat.

      Delete
  13. Sapa yg melatah dan nak suruh najib turun mmg bangang. Aku tanya korang satu....apa korang tak pernah kena tipu ker? Paling tidak korang pernah kena tipu ngan Anwar. Beb tengoklah sikit bukannya sedikit manusia yang kena tipu beb...pm kena tipu dan melayu pun dalam diam kena tipu..... Sebelum pilihanraya ramai percaya najib dapat satukan rakyat Malaysia...belakang... Sesudah keputusan keluar..rupanya cina sudah tipu najib ngan melayu. Kalau bukan lebih separuh melayu menyokong najib ..dah tentu kita sekarang menyesal sebab pkr tak akan tolong melayu.... So salahker najib? Kalau najib salah...seharusnya kita kena maki melayu dalam pkr yang hampir memusnahkan kuasa melayu. Najib tak salah..... Dia hanya tertipu....aku percaya najib tahu semua tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BABI2 YANG MASUK KAT SINI YG KUTUK NAJIB TU MENYAMAR JADI ORG UMNO. MEREKA TU SEBENARNYA ANJING ANWAR AKA RED BEAN BABI YG NAK HASUT ORG UMNOUTK BENCIKAN NAJIB. ANWAR KENCING DAN TIPU MEREKA BERKALI-KALI PUN JENIS BELACAN BODOH NI TETAP NAK SOKONG ANWAR SEBAB LANCAU ANWAR PAJANGNYA 9 INCI, MEREKA CINTAKAN LANCAU DIA TU

      Delete
  14. Yg tak puas hati ni kebanyakannya orang pkr. Saja menyamar konon org yg sokong gomen tp tak Mau Najib jd pm...... Elehhhh low class punya propaganda....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang nak sangat Najib tumbang ialah Anwar. dari dulu kini dan selamanya tidak akan berjaya, insaflah kawan-kawan semua Anwar politically gone..sekarang dia sedang menyalak bukit.

      Delete
    2. Setuju sangat dengan Anon 4.19.

      Dulu Anwar Ibrahim cuba tumbangkan Tun, bertahun2 dia cuba, Allah saja tahu
      segala rancangan jahat yang telah Anwar lakukan tapi Allah telah gagalkan segala rancangan nya padahal masa reformasi itu lah masa terbaik untuk jatuhkan kerajaan kerana boleh dikatakan berjuta2 orang Melayu dibelakangnya tapi Anwar GAGAL!GAGA!GAGAL! dan akan terus GAGAL selagi kerajaan terus membantu umat ISlam dalam melaksanakan tuntutan Islam dan terus membela nasib mereka yang miskin dan memerlukan pertolongan selagi itu INSYALLAH, kerajaan akan dapat terus pertahan desngan pertolongan Allah, INSYALLAH.

      Delete
  15. ko ni kenapa parpu..dh ilang akal ke hape...umno perlu diremajakn PAU masa terbaik utk singkir najib..cuba ko tgk pmimpn umno p.penang dh tua kerepot mcm musa shekh fazil msh nk tnnding

    ReplyDelete
    Replies
    1. REMAJA? KIH KIH KIH, KAU SURUH ANWAR JADI REMAJA LE DENGAN LANCAU BENGKOK DIA TU. PEMIMPIN KENA YANG SUDAH MASAK UMURNYA, REMAJA NI BUAT MELANCAP BOLEH LE

      Delete
    2. Sheikh Fazil dengan Anwar gila tu siapa tua..tolong ck bgtahu sat.aku setuju yang tua tua tu macam Anwar, lim kit sial, Karpal, tida sial kena pergi lah kenapa nampak dalam umno saja.dah kena screw kunyit ke.

      Delete
  16. CARILAH PEMIMPIN MELAYU LAIN. DLM UMNOKAN ADA. BUKAN HISHAM ... BUKAN KJ .... ADA YG CERDIK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu PR memang sengaja memperlekehkan KJ sebab KJ seorang yang smart dalam semua jurusan, berdebat dengan Rafizi lembu KJ kasi dua melayang. psl tu Melayu PKR tak orang macam KJ dan mencari jalan untuk cantas.kami ahli umno sudah cukup masak denga peel (perangai) Melayu PKR. busuuuuuk!!.

      Delete
    2. Hahaha...ye ar tuh...

      Delete
    3. KALAU KJ NAIK DLM UMNO SAYA PASTI ... 5 TAHUN LEPAS TU UMNO BERKUBUR.

      Delete
  17. KAMI MAHU GANDINGAN MANTAP MUHYIDIN - ZAHID !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami mahu gandingan mantap Najib. Muhyiddin dan Zahid.

      Delete
  18. teman pun sayangkan najib tapi sebagai presiden umno memang dia tak layak.. tak percaya cuba tanya semua ahli umno sendiri. jangan tanye perwakilan..nanti deme tanya balik berapa leh bagi .. najib dengan anwar mimpinya serupa, punahsihat yang berkuasa..demokrasi beb..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib ngan Anwar mana serupa kawan... Najib bukan homo macam Anwar depan belakang boleh belaka.

      Delete
    2. anwar suka belakang..sebab itu dia dok terbelakang hehehe

      Delete
  19. Assalamualaikum...
    dear haousepk...
    tolong gitau apakah dakyah pembangkang....
    saya sokong bn tp bkn pemimpin yg katanya tidak akan mempejudikan nasib bangsa melayu...benarkah...?? seyes...!!?saya rasa..mungkin saya jew yg rasa...melayu diperlekehkan...islam deperlekehkan..malah kemerdekaan jugak diperlekehkan...tidak..?tu samad said tu bkn ka....klo pm amik pot...bagi kata dua pd mereka yg amik kesempatan neh...kesah kew dia...!!!?ada kew dia berikhtiar cari berita atau hanya percaya kpd punahsihat dia saja..ada dia baca blog2 pro bn neh..ada ada...najib perlu lebih vokal/berani/tegas /proaktif..tak perlu jd mcm tun m sejibik bijik tp contohi lah cara kerja tun m.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pm kite nie dari muda sampai ketua asyik nak playsafe jer.. kalau dalam umno dia playsafe memang selamat sampai jadi presiden. ingatkan dah berubah sebab dah jadi pm, rupanya tidak, malah semakin kuat playsafenya hingga sanggup membiarkan bangsa melayu, agama islam dan negara sendiri dihina oleh pakatan pembangkang terutama kaum cina. jangankan nak ambil tindakan tegas, kentut pun ditahan supaya tidak berbunyi.. amat terhina orang umno dan melayu bila seorang presiden umno selaku perdana menteri melayu merayu, malah ditipu hidup hidup oleh orang cina di negara ini..
      kalau orang cina kata ini kalilah..orang umno pulak kata sudahlah..sudahlah.. hancur bangsa melayu dibuatnya.. orang playsafe ibarat talam dua muka..tak sesuai langsung jadi presiden umno..

      Delete
  20. Assalamualaikum...
    dear haousepk...
    tolong gitau apakah dakyah pembangkang....
    saya sokong bn tp bkn pemimpin yg katanya tidak akan mempejudikan nasib bangsa melayu...benarkah...?? seyes...!!?saya rasa..mungkin saya jew yg rasa...melayu diperlekehkan...islam deperlekehkan..malah kemerdekaan jugak diperlekehkan...tidak..?tu samad said tu bkn ka....klo pm amik pot...bagi kata dua pd mereka yg amik kesempatan neh...kesah kew dia...!!!?ada kew dia berikhtiar cari berita atau hanya percaya kpd punahsihat dia saja..ada dia baca blog2 pro bn neh..ada ada...najib perlu lebih vokal/berani/tegas /proaktif..tak perlu jd mcm tun m sejibik bijik tp contohi lah cara kerja tun m.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi anon 4.41... komen ko nie mcm org yg x cukup akal je aq baca.. isi x de tapi nak komen mcm org yg berfikiran..... cuba ko bukak sikit minda ko tue... tgk sekeliling... lepas tuecuba ko bandingkan dgn negara lain..... klu faham lagi , meh sini aq cabut teloq ko ....

      Delete
    2. Blah la reentry...!!!

      Delete
  21. Saya ingin memetik kata-kata Negarawan Negara Tun M berhubung kenaikan minyak baru-baru ini.
    "The Government’s excuse for reducing subsidies on petrol is in order to reduce deficits. But this alone cannot help". Maksudnya..Alasan kerajaan untuk mengurangkan sabsidi minyak adalah bertujuan untuk mengurangkan sabsidi. Akan tetapi, langkah ini saja tidak dapat membantu.

    Sekarang mari kita imbas kembali Tema Bajet 2013 : “Memakmur Negara, Mensejahtera Rakyat: Sebuah Janji Ditepati” yg dibentangkan oleh Najib..
    Jumlah Bajet 2013 : RM251.6 bilion
    Perbelanjaan Operasi Bajet 2013: RM201.9 bilion
    Perbelanjaan Pembangunan Bajet 2013 : RM49.7 bilion
    Perbelanjaan untuk Operasi & Pentadbiran... wah-wah.. bukan main gemuk/lumayan sekali. Tapi peruntukan untuk pembangunan rakyat/negara hanya 25% dari jumlah keseluruhan bajet.

    Tun Mahathir juga berkata, "Government need to be more prudent with regard to its expenditures". Melihat kepada bajet yg tertera di atas, adakah pentadbiran Najib bertindak bijak dalam perbelanjaan negara? Mana hemah & sikap berhati-hati kerajaan? Yg jelas kelihatan, kerajaan Najib (atas nasihat Konsultan Liberal & Pemandol) bersikap boros, belanja sakan tak tentu haluan, melebihkan puak cina & kafir dari bangsa Melayu yang selama ini menyokong UMNO & Barisan Nasional). Semalam jelas terdedah PEMANDU diketuai oleh si kafir Roti Jala dan dianggotai oleh puak-puak cina & Melayu Liberal Sesat.

    Selagi Najib tidak menyingkirkan puak-puak Liberal, cina DAP & keling Hindraf, saya dan teman-teman seperjuangan tetap TIDAK bersama beliau. Najib telah menderhaka kpd Tun Razak, Melayu & Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yg ko tau pasal derhaka nie??? klu setakat bagi fakta yg lemah nie pastu nak mengutuk kepimpinan PM kita, mmg ko nie jenis pukimak yg xreti nak berterima kasih terhadap apa yg org dah buat.. ko nak ke negara kita nie jadi mcm mesir tue????

      Delete
    2. Kak Bedah...

      Saya agak terkejut perkataan 'kemaluan wanita' terhambur dari puan. Nah... ini satu contoh kenapa saya anggap Najib telah menderhaka.

      Perdana Menteri Kedua Malaysia, Allahyarham Tun Abdul Razak adalah pengasas Undang -undang Keselamatan (ISA) ketika beliau membentang rang undang-undang tersebut di parlimen pada 22 Jun, 1960. Kita semua amat berhutang budi di atas wawasan dan pandangan jauh Allahyarham. ISA cetusan beliau telah membuat demokrasi di negara kita cukup selamat dan aman.

      Amat malang sekali, harapan dan aspirasi Allahyarham kini tidak dipersetujui oleh sebahgian rakyat di negara ini, termasuk anak kandungnya sendiri...Najib Abdul Razak. Ya.....Najib telah menderhaka kpd ayahandanya sendiri dan juga kpd bangsa & tanah air. Kerana nasihat Pemandu & Konsultan Liberal (Khususnya Omar Ong & Idris Jala) dan juga desakan pihak pembangkang, Najib telah memansuhkan ISA & EO.

      Delete
    3. Fakta ini tak cukup kuat kah, Kak Bedah....????

      Perdana Menteri Kedua Malaysia, Allahyarham Tun Abdul Razak adalah pengasas Undang -undang Keselamatan (ISA) ketika beliau menbentang rang undang-undang tersebut di parlimen pada 22 Jun, 1960. Kita semua amat berhutang budi di atas wawasan dan pandangan jauh Allahyarham. ISA cetusan beliau telah membuat demokrasi di negara kita cukup selamat dan aman.

      Amat malang sekali, harapan dan aspirasi Allahyarham kini tidak dipersetujui oleh sebahgian rakyat di negara ini, termasuk anak kandungnya sendiri. Ya... Najib telah menderhaka kpd Tun Razak, bangsa dan negara apabila beliau memansuhkan ISA & EO.

      Ya.....Najib telah menderhaka kpd ayahandanya sendiri dan juga kpd bangsa & tanah air.

      Delete
    4. sokong kak bedah, rentap sikit teloq pak man kaduk nie ...

      Delete
    5. Pernah x ko fikir nape najib mansuhkan isa tue wahai pak man bangsat?????? Setiap perkara yg najib buat tue mestilah da sbb...... inilah jadinya klu asyik main telor anwar je setiap hri

      Delete
    6. Pak man nie asyik main teloq anwar la jadi mcm nie

      Delete
    7. Saya menyokong Encik Othaman Ahmad, sebenarnya Najib dan kuncu-kuncunya perlu berundur, kepada penyokong Najib, kalau sekadar menyokong kerana sebab-sebab duniawi yang tertentu, di manakah erti perjuangan bangsa di sanubari kamu semua?

      Saya mengishtiharkan bahawa saya menyokong penuh Tengku Razaleigh Hamzah dalam pemilihan Presiden UMNO dan saya akan berkempen habis-habisan di semua blog untuk memenangkan Tengku Razaleigh, semoga Tengku Razaleigh tampil ke hadapan untuk menyelamatkan Malaysia, Barisan Nasional dan UMNO dari dikerjakan secara semberono oleh petualang masyarakat seperti Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      InsyaAllah, berkat ketokohan dan pengalaman serta jatidiri Melayu Tengku Razaleigh, beliau mampu menumbangkan Najib dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini.

      Bagaimana orang-orang bumiputera boleh percaya kepada Najib selepas segala tindakan dia selama ini mengguris perasaan dan memusnahkan harapan dan impian bumiputera?

      Isu Najib sekarang ini bukan setakat isu bumiputera sahaja, malahan isu ekonomi di mana pemborosan Najib menyebabkan ramai golongan peniaga geleng kepala kerana ekonomi negara makin teruk dan menyebabkan kuasa beli rakyat makin kurang, ini menyebabkan banyak keluaran peniaga tidak terjual dan menyebabkan masalah besar kepada golongan peniaga.

      Malahan dalam isu perkhidmatan awam, ramai penjawat awam terkilan dengan dasar pilih kasih Najib dalam isu kenaikkan gred dan gaji pegawai dan kakitangan.

      Dalam isu sosial, di manakah nilai-nilai Malaysia yang sebelum ini menjadi teras dalam Wawasan 2020, Najib mengikut rentak untuk meraih populariti sedangkan menjahanamkan nilai-nilai ketimuran di kalangan golongan muda ketika ini.

      Dalam isu keselamatan, ramai penjenayah tegar dilepaskan selaras dengan pemansuhan ordinan darurat, sekarang ini anasir komunis pun bermaharaja lela di sana sini menghina kedaulatan negara, lihatlah Jalur Gemilang dan simbol kebesaran negara seperti institusi diraja, lagu negaraku pun dihina tapi tidak dipedulikan oleh pihak kerajaan, mujurlah Menteri Dalam Negeri yang baru tegas dan berhempas pulas walaupun sudah terlewat untuk menangani isu jenayah dan anasir komunis ini.

      Saya sekarang ini sudah hilang kepercayaan kepada Najib dan kuncu-kuncunya kerana bagi saya tak guna Najib dan kuncu-kuncunya bergembira menang jawatan dalam parti tanpa bertanding sedangkan kedaulatan negara, rakyat Malaysia serta kepentingan nasional Malaysia menjadi punah ranah di sana sini.

      Saya amat mengagumi saudara Reentry dan saudara Othaman Ahmad yang konsisten dalam perjuangan, kerana manusia yang berprinsip tidak mudah dijual beli dan tidak akan menjual maruahnya untuk secebis ganjaran yang tiada nilai dalam perjuangan bangsa, syabas dan tahniah kepada saudara Reentry dan Othaman Ahmad, biarlah kita dimaki hamun dan dihina, kerana perjuangan kita perlu diteruskan untuk menumbangkan rejim Najib dan kuncu-kuncunya ini. Kesetiaan kita kepada Malaysia, UMNO dan Barisan Nasional, bukannya kepada Najib dan kuncu-kuncunya, perjuangan akan tetap diteruskan walaupun apa pun yang berlaku.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    8. Kepada Parpukari, sekarang dah mula sekat komen yang tak sealiran jugakah? Walau apa pun yang berlaku, perjuangan saya dan rakan-rakan untuk menumbangkan Najib akan terus diperkukuhkan untuk menyelamatkan Malaysia, Barisan Nasional, dan UMNO kerana kesetiaan kami adalah kepada Malaysia, Barisan Nasional, dan UMNO, bukannya kepada Najib dan kuncu-kuncunya, dan kami tidak sekali-kali peduli dengan gula-gula Najib seperti pingat itu dan ini serta jamuan itu dan ini serta bayaran itu dan ini kerana perjuangan kami adalah untuk menyelamatkan negara ini, bukannya hendak menjual maruah demi perkara yang tak seberapa jika dibandingkan dengan kepentingan nasional Malaysia yang lebih utama.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  22. apa yg PM buat pun aq akan tetap sokong sebab dia lebih tau berbanding kita rakyat biasa nie.... so kepada pukimak2 yg memikirkan yg pendapat diorang tue lebih bagus, sorry la wei.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke sekarang posting di blog ini perlu ditapis for approval sebelum made visible?

      Delete
    2. kena tapis dengan tapis teh tarik..hhhh

      Delete
    3. Betullah Tuan Othaman! Dah tidak jadi rancak lagi dah, sebab komen yg kita tulis, kalu nak keluar pun kena tunggu dulu empat lima jam. Jom kita terjah kat blog GAP pulak lah!

      Delete
  23. Assalam Tuan. Blog Tuan sangat menarik dan banyak mengandungi info-info yang terkini untuk dikongsi bersama..Mohon http://toramalaya.blogspot.com/ ini dimasukkan dalam bloglist Tuan. Blog Tuan sudahpun di linkkan dengan blog saya.

    Terima Kasih & Salam Perjuangan. Wassallam.

    ReplyDelete
  24. Sayangilah siapa saja yang anda suka, pasti suatu hari nanti anda akan berpisah dengan nya.
    Lakukan lah apa saja yang anda suka, pasti anda akan dapat balasan nya.
    Hiduplah anda seberapa lama yang anda suka, pasti anda akan mati suatu hari nanti.

    ReplyDelete
  25. mohon kakbedah jentik telo parpu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teloq ko aq jentik dulu ... pastu bagi babi mkn

      Delete
  26. Assalamualaikum...
    aiseymen.......uikssss...penyokong umno la neh dah jd mcm penyokong pas ek...
    pemimpin lansung takleh tegoq....huiii....dasattttt.....kak bedah..saya pompuan xder teloq...saya tak dduk negara len...saya dduk disini jd saya luahkan apa yg saya rasa....kak bedah rasa apa yg kak bedah waser k....

    ReplyDelete
  27. Assalamualaikum...
    aiseymen.......uikssss...penyokong umno la neh dah jd mcm penyokong pas ek...
    pemimpin lansung takleh tegoq....huiii....dasattttt.....kak bedah..saya pompuan xder teloq...saya tak dduk negara len...saya dduk disini jd saya luahkan apa yg saya rasa....kak bedah rasa apa yg kak bedah waser k....

    ReplyDelete

  28. Panjang lebar mana pon tun M ulas, harga minyak tetap naik.
    Setakat mengulas, sapa pon boleh (sekiranya ulasan itu memihak kepada kerajaan...lagi lah boleh), tapi bertindak menurunkan harga minyak....tun M boleh ke?

    ReplyDelete
  29. 5:34pm...kenapa tak jentik sendiri, takut ke?.....atau pon sama tak ada telor...

    ReplyDelete
  30. Muhyiddn paling layak buat masa ni... Najib terlalu 'lembut' mcm Pak Lah. bila pembangkang serang bertubi2 dia mcm tak mampu nak tepis. cuba korang bayangkan debat Anwar vs (wakil dr BN).. korang rasa siapa paling layak utk patahkan serangan hujah Anwar? Najib atau Muhyiddn? dlm tv jgn sembang la sah2 berat kat parti pemerintah... soalnya kalau ketua kerajaan vs ketua pembangkang secara berhadapan?
    pada pendapat aku tan sri Muhyiddin paling layak berdepan dgn Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memerintah tak sama dengan berdebat berhujah, yang pandai berhujah belum tentu boleh memerintah, "pandai berhujah debat" juga banyak sudut penilaiannya, pandai sebab banyak jenakanya ke, pandai sebab bahasa bunga-bunga ke, atau pandai sebab dok petik ayat quran, hadis dan ungkapan ahli falsafah ke,? sikap dan keperibadian di luar pentas debat macamana?

      Delete
  31. setuju...PM banyak membantu mempertahan orang melayu..dan memjaga kebajikkan..walaupun berlaku kenaikan harga minyak PM lebih mengetahui perkara sebenar..kita kena sentiasa berdiri teguh bersama PM untuk orang melayu

    ReplyDelete
  32. Den menghormati pendirian Saudara Parpukari menyokong kepimpinan Najib. Mungkin Saudara Parpukari mengetahui perkara sebenar yang berlaku di sebalik tabir yang kita tak tahu.

    Namun begitu, den tetap skeptikal dan menganggap Najib merupakan pemimpin yang lemah untuk orang Melayu Islam dan juga negara kita. Kalau kita lihat dari awal Najib dilantik jadi PM, rakyat disajikan dengan dasar-dasar transformasi merangkumi ekonomi, politik dan juga sosial. Den termasuk rakyat Malaysia yang lain teruja dengan pembaharuan dasar kerajaan.

    Malangnya lama kelamaan keyakinan itu semakin luntur. Pemansuhan ISA dan EO dilakukan ketika negara sedang berhadapan dengan jurang perkauman yang semakin melebar. Preventive laws ini yang menjamin kestabilan negara sejak Merdeka namun menjadi mangsa atas nama "Transformasi". Kesannya kita rasai hari ini.

    Orang Melayu Islam semakin dihimpit oleh kaum pendatang di bumi sendiri. Ketika kami mengharapkan ketegasan dari kerajaan membela kaum bumiputera, tindakan kerajaan amat mengecewakan. Namewee sampai sekarang bebas menghina Islam dan Melayu. Pertemuan rasmi dengan ultra chauvinis Dong Zhong oleh Najib. Iklan pukul gendang sempena CNY lepas tapi tiada iklan bakar lemang semasa Raya lepas. Mana rasionalnya selain mendapat undi kaum pendatang?

    Ekonomi negara semakin suram. Penarafan kredit negara turun dari A- kepada negatif. Kadar hutang negara 53.5% kepada KDNK menghampiri maksimum 55%. Defisit fiskal yang tinggi 4.5% pada 2012. Laporan Bloomberg menunjukkan import melonjak melebihi eksport pada Julai, mengecilkan trade balance kepada $2.86 bilion berbanding $4.32 bilion pada Jun. Ringgit sekarang merupakan matawang Asia Tenggara kedua paling lemah di belakang rupiah. Perkembangan ini antara sebab kerajaan mengurangkan subsidi minyak minggu lepas.

    Inisiatif PEMANDU yang mencorak dasar dan hala tuju negara nampaknya gagal. Najib terlalu bergantung pada PEMANDU dalam mentadbir negara. Den sayangkan UMNO sebagai parti keramat orang Melayu dan mengundi BN pada PRU13. Tapi tidak akan membabi buta menyokong pemimpin yang tiada jati diri Melayu Islam dalam diri mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana telah memberi pencerahan yg cukup detail kenapa Najib gagal. Semoga Kak Bedah dapat melihat dengan jelas bukan ikut perasaan (terlebih lagi meluahkan perkataan yg tidak harus keluar dari wanita Melayu Muslimah).

      Delete
    2. pemandu haprak..

      Delete
  33. Aku nak tanya sikit....

    Apa jasa Najib pada orang Melayu?

    Yang aku nampak jasa dia kat Cina sampai sanggup bagi juta-juta kat sekolah cina, ikut kata cina hapuskan ISA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba la pikir sendiri ... tepuk dada tanya selera....

      Delete
    2. 8:50pm.....memanglah najib suka tolong orang cina, sebab orang cina boleh bagi macam-macam pada najib..
      Kalau najib tolong orang melayu.....apa yang orang melayu boleh bagi kat dia?

      Delete
    3. itu kesilapan paling besar atau paling bodoh oleh kerajaan dan najib....

      ISA patut dimansuhkan hanya pada tahanan politik dan bukan tahanan jenayah....kenapa x tanya polis sebelum ambil keputusan?????umpama memansuhkan pistol kepada polis dan bagi diorang pakai cota je tapi tak tanya pun polis???

      Delete
  34. Memang lah...xkan nak hrapkan si peliwat kroni israel uh, xkan nak hrapkan pas pasrti ajarab sesat tu..hnya najib saja yang bangsa melayu ad skrg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang lah...xkan nak hrapkan si peliwat kroni israel uh, xkan nak hrapkan pas pasrti ajarab sesat tu..hnya najib saja yang bangsa melayu ad skrg..

      #######


      Tangkap saja sipeliwat dan kroni israel tu.
      Haramkan saja parti ajaran sesat tu.....nak tunggu bila lagi.

      Delete
  35. Dato Mukhriz naik baru blh teruskan dasar Malaysia Maju2020!
    PM Najib kelihatan gagal mentadbir negara dgn baik buktinya ekonomi negara & nilai ringgit semakin merosot. rakyat Malaysia semakin terhimpit,kos sara hidup makin meningkat,harga barang harian semakin mahal membebankan golongan pertengahan berpendapatan rendah khasnya org Melayu!
    hutang negara kini mencecah 600bilion!

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa asetnya?

      daddy?

      anti-syiah?

      apa?

      Delete
    2. Sebena4nya kenaikan harga barang nie x de kena mengena pun dgn pm kita.... dia dah cuba yg terbaik aq tgk utk mengawal ekonomi negara kita nie cuma org bodoh je x reti nak menilai dari pandangan seorang yg mempunyai pemikiran yg waras

      Delete
    3. Sebena4nya kenaikan harga barang nie x de kena mengena pun dgn pm kita.... dia dah cuba yg terbaik aq tgk utk mengawal ekonomi negara kita nie cuma org bodoh je x reti nak menilai dari pandangan seorang yg mempunyai pemikiran yg waras

      Delete
    4. Sebena4nya kenaikan harga barang nie x de kena mengena pun dgn pm kita.... dia dah cuba yg terbaik aq tgk utk mengawal ekonomi negara kita nie cuma org bodoh je x reti nak menilai dari pandangan seorang yg mempunyai pemikiran yg waras

      Delete
  36. Saya turut memberi sokongan supaya Datuk Sri Najib Tun Abd Razak terus menjadi Perdana Menteri Malaysia demi mencapai negara maju menjelang 2020.

    ReplyDelete
  37. Hello mr parpu... engko kasi lepas la semua komen..tak payah nak tapis tapis... Tak syok la

    tapi kalau tujuan engko sekat adalah untuk mengAJAR pada pengkomen yang biadab aku hormat pendirian engko...cuma janganlah untuk selama lamanya . Ok.

    ReplyDelete
  38. HIDUP PM!!!!!!!!!!!!!!!! #Brotherhood

    ReplyDelete
  39. Lagu ini dituju khas untuk parpu harap tak bad mood....

    we are the champoins(queen)

    I've paid my dues
    Time after time
    I've done my sentence
    But committed no crime
    And bad mistakes
    I've made a few
    I've had my share of sand
    Kicked in my face
    But I've come through
    And we mean to go on and on and on and on
    We are the champions - my friends
    And we'll keep on fighting
    Till the end
    We are the champions
    We are the champions
    No time for losers
    'Cause we are the champions of the World
    I've taken my bows
    And my curtain calls
    You brought me fame and fortune
    And everything that goes with it
    I thank you all
    But it's been no bed of roses
    No pleasure cruise
    I consider it a challenge before
    The whole human race
    And I ain't gonna lose
    And we mean to go on and on and on and on
    We are the champions - my friends
    And we'll keep on fighting
    Till the end
    We are the champions
    We are the champions
    No time for losers
    'Cause we are the champions of the World
    We are the champions - my friends
    And we'll keep on fighting
    Till the end
    We are the champions
    We are the champions
    No time for losers
    'Cause we are the champions

    ReplyDelete
  40. kalau nk teruskan dasar Tun Mahathir Malaysia Maju 2020,terpaksa la tukar Pm skrg ni. ekonomi negara skrg makin teruk,org melayu nak cari makan pn susah.nk jd negara maju apanya kalau mcm ni?

    ReplyDelete
  41. Saya rasa adalah lebih elok Dato Seri Najib letak jawatan. Bagi je pada DAP. Cina DAP lagi pandai urus tadbir negera mereka. Lihatlah Singapore sekarang.
    Kalau taknak letak jawatan, PM patut mansuhkan subsidi & berhenti bantu bumiputra. Selagi ada bantuan selagi itulah Melayu terus layu

    ReplyDelete
  42. Pada pendapat saya, najib x sempat merayakan impian 2020nya (termasuk kita semua kempunan je dengan 2020 tu... hehehe sebab dunia + malaysia akan huru hara, ekon makin meroyan dsbnya)
    saya rasa, dia akan 'turun takha' (hidden hand agenda)
    mereka akan 'naikkan pemimpin pilihan' mereka dgn apa cara sekalipun (kecuali ALLAH menghendaki sebaliknya)
    Kita hidup dalam abad 21 yang penuh dengan fitnah melata sehingga ramai x kenal mana musuh mana kawannya...
    Semua telah dirancang begitu rapi, selepas syria berjaya ditakluk nanti, giliran malaysia + nusantara akan digeletek pulak dah.... Minyak naik 20 sen baru ujian kecil jerk...... tunggulah ujian yang lebih besar.... baru tau nanti bestnya malaysia sebelum nie... (biasalah kita akan jadik macam tok arab sana tu, dah terhantuk baru nak terngadah, lambat ler! hehehehe
    Ini pendapat aku jer k... jgn mare2....

    ReplyDelete


  43. Kepada saudara mara yang pro Pas, kawan rakan yang pro Pas yang mengenali saya atas nama pena Ana Muslimah .. saya mohon jangan marah kepada saya dan jangan buang saya atau sisih saya atau memusuhi saya.

    Dalam isu kalimah Allah saya berpendirian begini :

    " Allah saya sebagai seorang yang pro Umno, serta sebagai orang yang tak akan bersetuju Allah digunakan oleh penganut kristian .. tak sama dengan Allah kalian. Allah saya hanya untuk orang islam iaitu orang2 melayu Umno dan orang islam lain diseluruh dunia .. dan haram bagi saya untuk menyembah Allah yang kalian sembah kerana Allah kalian adalah tuhan yang mengaku bernama Allah sedangkan dia juga adalah tuhan kepada orang kristian "

    Jika pendirian saya ini sesat dan murtad mengikut fahaman kalian maka saya mohon kalian (saudara mara dan kawan rakan pro Pas) rujuk dan minta lah fatwa daripada Tokguru Nik Aziz .. kerana hanya Tokguru Nik Aziz sahaja yang tahu jawapan. Walahualam .........

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
  44. Jangan kita orang2 Melayu cepat melatah, Datuk Sri Najib tahu apa yang dia lakukan demi untuk Bangsa Melayu, beliau seorang pemimpin Melayu aku tetap percaya yang beliau tak akan khianati Bangsa Melayu.

    ReplyDelete
  45. Sokong Najib 999 percent. Jasa Najib yang tak patut dilupakan oleh orang melayu adalah (1) Menghapuskan Akta Keselamatan Dalam Negeri yang boleh mengawal kaum pendatang yang berkurang ajar kepada bangsa melayu, raja2 melayu dan agama islam (2) Menghapuskan Ordinan Darurat yang membolehkan polis menahan mana2 penjenayah yang tak cukup bukti untuk disabitkan di mahkamah.

    Sokong Najib 999 percent. Sebagai Perdana Menteri yang progressive Najib telah berjaya mengaktifkan (1) Pasukan polis yang tak tidur siang dan malam terpaksa memburu para penjenayah, samseng dan gengster yang dibebaskan daripada tahanan di bawah Ordinan Darurat melalui Op Cantas (2) Kumpulan samseng dan gengster yang berani menembak mati musuh mereka dan orang awam tanpa mengira tempat dan waktu.

    Setakat itu saja lah kejayaan Najib yang aku nampak yang melayakkan dia untuk terus dipilih menjadi Presiden Umno dalam PAU 2013 nanti.

    ReplyDelete


  46. Kepada saudara mara yang pro Pas, kawan rakan yang pro Pas yang mengenali saya atas nama pena Ana Muslimah .. saya mohon jangan marah kepada saya dan jangan buang saya atau sisih saya atau memusuhi saya.

    Dalam isu kalimah Allah saya berpendirian begini :

    " Allah saya sebagai seorang yang pro Umno, serta sebagai orang yang tak akan bersetuju Allah digunakan oleh penganut kristian .. tak sama dengan Allah kalian. Allah saya hanya untuk orang islam iaitu orang2 melayu Umno dan orang islam lain diseluruh dunia .. dan haram bagi saya untuk menyembah Allah yang kalian sembah kerana Allah kalian adalah tuhan yang mengaku bernama Allah sedangkan dia juga adalah tuhan kepada orang kristian "

    Jika pendirian saya ini sesat dan murtad mengikut fahaman kalian maka saya mohon kalian (saudara mara dan kawan rakan pro Pas) rujuk dan minta lah fatwa daripada Tokguru Nik Aziz .. kerana hanya Tokguru Nik Aziz sahaja yang tahu jawapan. Walahualam .........

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
  47. Sapa perdana menteri apa aku peduli. Sapa presiden umno apa aku peduli. Aku duk goreng cha kue tiau tepi jalan dah dekat 10 tahun dah, sekoq wakil rakyat atau pemimpin umno tak pernah pun singgah nak makan cha kue tiau atau tanya habaq perniagaan aku. Nak mengundi punya jam baru lah calon terhegeh mai salam (salam kosong) perkenal diri nak minta undi dia. Dah banyak kali dah terkena.

    ReplyDelete
  48. Tapi YAB Datuk Sri harus ganti PEMANDU-PEMANDUnya yang tak buat kerja yang betul!

    ReplyDelete
  49. apa ni bro, komen nk kena tapis jugak ke bro ? Buatlh mcm biasa..15 juta dh,,

    ReplyDelete
  50. datuk sri najib perdana menteri yang terbaik..

    ReplyDelete
  51. Parpu...bila nak kembali kepada asal

    ReplyDelete
  52. terbaik bro.......tapi lu kena pastikan bukan sokong membawa rebah dan lebih buruk rebah kepada umno lebih buruk lagi rebah kepada hak melayu dan islam...

    pendapat gua lak walaupun ini blog lu lu punya suka.....gua sokong najib sbb gua sama cam lu gua xnampak sapa yang boleh amik alih kusi pm better than najib..

    gua agree sebagaimana penyokong2 umno dolu dolu dolu xnampak sapa boleh jadi pm better than tun hussein selain kuli...sib bek naib presiden no 3 yakni tun m diangkat ALLAH sbb nak harap org umno nampak smpai 2020 pun tak nampak...

    sbgaimana org umno dolu dolu dolu xnampak sapa boleh ganti mahathir jadi pm selain anwar sampai depa xcalonkan ghafar baba secukupnya dan memalukan....

    tapi ini bukan soal kita nampak atau tak...ALLAH lebih nampak sapa layak(naib presiden 3 mahathir) dan sapa tak(anwar tpm dan acting pm)......

    so pada gua walaupun xnampak sapa2 leh ganti najib gua tau ALLAH sayangkan melayu dan ada yg kita xnampak sbnrnya mampu di sisi ALLAH....

    apa2 pun komen dan pendapat kalian...pastikan sokong kalian pada najib tidak membawa rebah kepada beliau, kepada umno dan paling penting kepada hak melayu yg dok masih ada dan kesucian islam khususnya...wallahulam...

    ReplyDelete
  53. Assalam Tuan. Blog Tuan sangat menarik dan banyak mengandungi info-info yang terkini untuk dikongsi bersama..Mohon http://toramalaya.blogspot.com/ ini dimasukkan dalam bloglist Tuan. Blog Tuan sudahpun di linkkan dengan bloglist saya.

    Terima Kasih & Salam Perjuangan. Wassallam.

    ReplyDelete
  54. najib yang terbaik tiada pm selain najib yang bnyak menbantu glongan orang melayu yg rata2 nya dibwah paras kemiskinan,semoga bnyak lgi inisiatif untuk bumiputera,hidup najib hidup umno,..

    ReplyDelete
  55. Saya sokong Najib. Jgn nilai dia dari perspektif Melayu dan UMNO shj. Tengok dia secara menyeluruh sbg perdana menteri Msia, dia tdak menampakkan apa2 kegagalan.
    Tahniah Datok Seri, teruskan usaha dan khidmatmu untuk kemajuan, kemakmuran dan kesejahteraan Malaysia!

    ReplyDelete
  56. Semua tentu faham perasaan Anwar dan keluarga. Bertahun2 cuba tapi tak juga berjaya. Memang PENANTIAN ADALAH SATU SEKSAAN. Rasanya sampai mati pun tak akan dapat apa yang dihajatkan. Walaupun begitu...pada Anwar dan keluarga teruskan nikmati syurga dunia kamu. Mudah2 an sempat taubat sebelum malaikat maut cabut nyawa.

    ReplyDelete
  57. Hangpa orang Pas

    Hangpa tak heran kah. Masa kat mahkamah, sekoq pemimpin dan ulamak Pas pun tak turun bagi sokongan moral kepada kerajaan yang tak setuju kalimah Allah dalam Majalah Herald.

    Aku nak tanya. Awat Allah hangpa orang Pas tak sama kah dengan Allah orang kerajaan (Umno) ?

    Orang Pas tolong jawab sat .. kalau hangpa betul2 islam lah. Tapi kalau hangpa adalah orang dari agama " Istine " (Islam + Christine) .. tak payah jawab lah.

    Mat Kedah

    ReplyDelete
  58. ape cer blog outsyed box gelar Najib 'sewel'?? blog pro umno tuu....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!