JENGLOT BERCILI! MANA DIANYA A SAMAD SAID? DIA KATA KAT RUMAH TAPI TAK JUMPA PUN?


Tak baik kita hina orang kan? Tapi sekali pandang rupa A Samad Said ni tak tumpah macam JENGLOT! Khabarnya si tua kutuk ni sedang bersembunyi dari buruan polis. Isyyy, teman pelik le hari tu bukan main lagi nak tukar bendera.

Bila kantoi lari pulak, perjuangan reput apa ni Samad Said oi? Bukan hero lagi hari tu? Sekarang barang kecut sudah hilang ka? Kah kah kah

Jenglot la lu tua kutuk!

158 Responses to "JENGLOT BERCILI! MANA DIANYA A SAMAD SAID? DIA KATA KAT RUMAH TAPI TAK JUMPA PUN?"

  1. Bro...mana ulasan minyak naik...?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perjanjian Open Declaration Taik Palat cakap tak bley crita-crita busuk sama Ah Jib dan Roti Jala.Ada Faheem ka Thambi yennadey?

      Delete
    2. Baru sehari Najib umum kenaikan harga minyak, dah ada berita tak sedap didengar.......

      "The increase in the price for RON95 petrol and diesel will see a hike in cargo fuel surcharge by one haulier, while the Pan Malaysian Bus Operators want fares to be adjusted".

      Let's wait and see......



      Delete
    3. Semoga hasrat PM Najib ini mampu memberi harapan baru kepada orang-orang Melayu yang meragui kepimpinan berikutan perkembangan politik semasa yang banyak mengguris hati dan tidak memihak kepada orang-orang Melayu.

      Penghinaan terhadap agama Islam dan juga kes-kes jenayah yang menjadi-jadi akibat tunduk kepada desakan pembangkang untuk menghapuskan Akta EO dan ISA telah membuatkan orang-orang Melayu melihat kerajaan sebagai mengkhianati sokongan mereka selama ini.

      Malah, orang-orang Melayu turut mengaitkan kebiadapan kaum lain menghina Islam dan Melayu sebagai berpunca dari sikap kerajaan yang sanggup memaafkan Namewee suatu ketika dahulu. Hari ini, sudah dua tiga video dibuat oleh Namewee untuk menghina Melayu, tidak termasuk filem The New Village yang menyanjung komunis.

      Semua ini membuatkan orang-orang Melayu melihat kerajaan sebagai lemah kerana terlalu tunduk kepada kaum lain dan juga pembangkang.

      Delete
    4. Sebenarnya negara kita ni dah tip top dibawah pentadbiran ds najib... Tak ada masalah pelik... subsidi dikurangkan itu untuk kebaikan jangka panjang... Tak guna minyak murah macam venezuela kalau rakyat semua bejalan kaki tak mampu beli motor

      syukur alhamdulillah malaysiaku tercinta dibawah bn sentiasa ok.

      Delete
    5. Kalau betul nak bangunkan negara ini, pulihkan kembali Jambatan Bengkok yang dimusnahkan oleh si Dollah (atas nasihat Musa Hitam & geng-geng KJ) sebelum ini, kerana Pelabuhan Tanjung Pelepas dan Pelabuhan Pasir Gudang perlukan laluan lurus untuk meningkatkan penggunaan pelabuhan-pelabuhan berkenaan oleh kapal-kapal. Selain itu, kita mahu air di Selat Tebrau tidak tersekat dan tercemar dek Tambak yg sedia ada. Juga para nelayan kita dapat terus mencari rezeki dari sumber air yg bersih. Ini kami tuntut demi kedaulatan negara & rakyat.

      Delete
    6. Anon Sept 4, 2013 @ 9:03 AM..... anda kata,
      "Sebenarnya negara kita ni dah tip top dibawah pentadbiran ds najib... Tak ada masalah pelik... subsidi dikurangkan itu untuk kebaikan jangka panjang". Najib pula semalam memberi alasan kenaikan itu kononnya langkah rasionalisasi subsidi dan proses pengukuhan ekonomi jangka pendek dan sederhana oleh kerajaan bertujuan memberi kesan positif kepada rakyat.

      Kenaikan ini utk kebaikan jangka panjang ke jangka pendek/sederhana atau langsung tak ada kebaikan...??? Kata sokong Najib tapi kenapa ada percanggahan. Jgn-jgn Anon ini dan Najib putar alam tak...????

      The truth shall always prevail....!

      Delete
    7. AMEK KAU........NAJIB. Persatuan Teksi Mahu Naikkan Tambang.

      Setakat neh kita bakal berdepan dengan 4 kenaikan.

      1. Surcaj untuk pengangkutan kargo / kontena. Dah dinaikkan. Akan dikenakan kepada pelanggan yang melanggan perkhidmatan tersebut.

      2. Tambang Bas. Pengusaha BAS telah mendesak kerajaan untuk meluluskan usul mereka bagi menaikkan tambang bas atau mereka akan menanggung kerugian. Bila bas tak mampu beroperasi, maka mereka akan hentikan perkhidmatan. Tak pasal2 pengguna pun terpaksa menanggung beban ketiadaan pengangkutan awam pula.

      3. Caj pengangkutan akan naik dalam pelbagai industri yang melibatkan penghantaran barangan dan juga perkhidmatan. Kurier dan sebagainya.

      4. Tambang teksi. Persatuan Teksi juga mahu menaikkan tambang teksi berikutan dengan kenaikan petrol baru2 ini.

      Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2013/09/persatuan-teksi-mahu-naikkan-tambang.html#ixzz2dtmuwLoE

      Delete
    8. BAHANA TINDAKAN BENGAP MENAIKkAN HARGA MINYAK

      Saya dah peringatkan berkali-kali peranan minyak dalam ekonomi begitu menyeluruh, maka kesan kenaikan harganya kepada rakyat juga akan merebak bukan setakat pada pengguna kereta & motorsikal saja, tapi pada semua keperluan harian.. Ini akan menjadi lebih buruk jika TNB turut menaikkan tarifnya.

      Percayalah selepas ini akan menyusul musim kenaikan harga yang akan membebankan rakyat berpendapatan rendah. Apabila harga barang naik dgn nilai matawang kita menurun, kuasa membeli rakyat akan melemah. Dalam bahasa ekonomi yang mudah, ekonomi negara kita sedang menjurus ke arah kenaikan harga (inflasi) yang lebih pesat dan kuasa membeli (purchasing power parity) Ringgit Malaysia akan terus merosot.

      Dalam suasana di mana kemasukan pelaburan terus asing (Foreign Direct Investment) tidak begitu meyakinkan dan modal jangka pendek mengalir keluar, satu-satunya cara mempertahankan pertumbuhan ekonomi ialah dengan Kerajaan sendiri berbelanja besar untuk pembangunan rakyat bukan untuk pentadbiran & tembolok penuasa-penguasa. Inilah yang dilakukan oleh Pentadbiran Tun Dr Mahathir Mohamad apabila negara mengalami kemelesetan ekonomi akibat krisis kewangan serantau pada tahun 1997/98. Harga minyak tidak sesen pun dinaikkan ketika itu walau negara terhimpit dgn masalah krisis kewangan serantau. Bijaknya Tun M, kegiatan ekonomi tetap berjalan seperti biasa tanpa menagih rakyat untuk berjimat ketika itu.

      Tapi hari ini banyak orang sudah tidak kenang budi dan lupa sejarah. Mereka tuduh Dr Mahathir tak pandai ekonomi dan orthodox. Itulah nasib kita rakyat Malaysia... mendapat 2 PM yg mengikut telunjuk Budak-budak Hingusan Liberal, nama saja bekas graduan Oxford tapi kenyataannya meletakkan negara kucar kacir di segi keamanan maupun ekonomi.

      Delete
    9. Woi othaman goblogs...!!! engko ingat blog house pk ni tong sampah ke... Semua barang copy engko sumbat sini....!!!

      apa ni beb...!!! bagi la komen yang pendek dan cerdik... Macam anon anon lain.

      Biru Tetep Biru
      Dacing tetap Dacing
      Barisan Nasional Tetap Pilihanku
      Dulu Kini Dan Selamnya

      Encik Muhamad Nasionalis Melayu

      Delete
    10. Manusia Liberal Anon ini memang haramjadah. Sekarang ini dia menyamar sebagai En Mohamad dan cuba melaga-lagakan kami. Allah Maha Besar.... semakin hari disingkapkan siapa di pihak yg benar.

      Hei Anon pembohong... hentikanlah kerja mungkar kamu. Ejaan nama En Mohamad dan lenggok bahasa yg kamu guna pakai di atas...... semuanya menyerlah KONG KANG & DUSTA...!!!!!

      Delete
    11. Dusta tak dusta bukan isu...kalau apa yang encik muhamad tulis tu betul apa salahnya kita terima teguran itu dengan berlapang dada

      Delete
    12. Biar pun dirupakan jenglot,janji tak mentedarah kencing setan macam mamak pedukang sekor tu.kih.kih.kih.kih.

      Delete
    13. ass tu lagi bangsat dari jenglot....jenglot tak makan tuan...

      Delete
    14. betul jugak...mana ulasan Parpundek pasal kenaikan harga minyak...puak2 PR hentam kita mcm2 sebab minyak naik...inilah masa kita keluarkan fakta & video cctv utk patahkan hujah mereka

      Delete
  2. Dah nama pun Jenglot Jebon mesti la boleh ghaib hilang-hilang macam Hantu Santet Goblok.Kena panggil Haron Din ni tangkap Jenglot Jebon nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hishamuddin Rais dan Adam Adli sedang ditahan di Balai Polis (IPD) Dang Wangi.

      Ramai benar rakyat marah pada geng Sesat Liberal dukungan Anwar Ibrahim & yg paling marah ialah pakar-pakar sejarah negara seperti Prof Datuk Ramlah Adam, Prof Madya Dr Sivamurugan dan pelbagai pihak yang mengecam tindakan bodoh tersebut. Majoriti rakyat yang prihatin mahu kumpulan biadap itu dikenakan tindakan tegas. Paling berat, mereka mengesyorkan agar geng kurang ajar itu dilucutkan kerakyatannya.

      Kita tunggu & lihat........

      Delete
    2. Ropeeing SawadikarpSeptember 4, 2013 at 1:54 AM

      Bukan apaa..Tua kutuk ni tak boleh duduk dalam lokap sebab ada masaalah kencing dedas. Mana mau cari pampers??

      Delete
    3. time polis datang tu dia ada kat tandas la...nak terkucil tengok polis bawa mesingun

      Delete
    4. biasalah Parpundek bab kutuk & maki org mmg no 1...bila keluar gambar sendiri tonggang 'malta', terus senyap..telur2 semua hilang tinggal kerandut je

      Delete
  3. Minyak nak murah . Gaji nak banyak . Kerja malas . Itu lah melayu Malaysia .

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm mana pulak melayu Malaysia yg kerja rajin & gaji sikit?

      Delete
  4. Orang-orang Melayu bakal mendapat berita gembira pada 14 September ini kerana Najib akan mengumumkan Polisi Ekonomi Bumiputera bagi memperhebat penyertaan bumiputera dalam ekonomi negara ini.

    Sdra Reentry Capsule....
    What's say you? Boleh percayakah? Ada udang sebalik batu kah? Atau sudah kena smash dgn Tun M kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Oth..Dah dekat dengan PAU2013, aiskrim berbagai perisa akan dihidangkan.

      Delete
    2. Tuan Othaman,

      ► Macam cakap Mae Kuba tu la.Dah nak dekat-dekat PAU 2013 ni macam-macam perisa aiskirm dan kuih muih akan dilambakkan untuk menyedapkan hati kita.
      Kita tunggu dan lihat dulu kandungan Polisi Ekonomi Bumiputera tu.

      ► Kebiasaannya kandungan polisi yang dibuat bila diatas kertas pasti akan nampak kemas,terangcang,sempurna dan tip top.Macam biasa bila tiba masa perlaksanaannya semuanya akan bertukar menjadi haram jadah.Pusing-pusing dekat kroni dan saudamara-mara jugak.Pusing-pusing kena kenal orang itu dan orang ini jugak baru boleh lepas.Pusing-pusing macam tu jugak serupa takder apa-apa.

      ► Last-last bila agenda membantu Bumiputera ni gagal kita balik yang disalahkannya dengan berbagai ejekan dan sindiran seperti MALAS,BODOH,TAK PANDAI BERNIAGA MACAM CINA dan lain-lain.Di luar sana ada banyak usahawan tulen yang perlu dibantu dan dikembangkan potensinya.Tapi kebanyakkan mereka dibiarkan sahaja menempuh dunia perniagaan yang ganas dan tidak beretika lebih-lebih lagi apabila telah dimonopoli kaum lain.

      ► Dalam buku Najib yang bertajuk Menahkoda Zaman/Helming The Times bukan main LEBAT lagi Najib PUNG..PANG..PUNG..PANG nak mengangkat martabat Bumiputera ke satu tahap yang tinggi dan hebat.Tapi bila Roti Jala,Omar Ong dan punaisihat berdehem sikit terus Najib terduduk diam macam BUDAK LEMBAM berbibir merah.PtuiiiiHHHH...!!!!!

      Terima KasseeYYY...!!!!

      Delete
    3. Sambungan:-(terlupa pulak den ni ha)

      ► Pada saya Najib Tun Razak ni bukanlah Perdana Menteri Malaysia yang sebenar.Najib ibarat patung boneka yang menurut sahaja arahan consultan-consultan yang kununnya pernah menerajui syarikat korporat gergasi.

      ► Kesimpulannya Najib bukanlah Perdana Menteri Malaysia yang ke-6.Najib hanyalah "ANNOUNCER" atau PENYAMPAI agenda-agenda TAIK PALAT KEPALA BUTOH HARAM CILAKAK PTUII yang telah dirancang oleh "Geng Kongsi Terang" iaitu PEMANDOL.

      Sekian,

      Harap Maklum

      Delete
    4. Kira engko ni ada bela pelesit la...semua hal najib engko tahu..choiii

      Delete
    5. Messrs RC & MK.......

      That was precise although concise. Thanks to both of you.

      Delete
    6. The three of you who most of the time visit cyber blogs rather than visiting relatives or friends .. all the while go to blogs ... indon called all of you GOBLOGS ... OA, RC & MK goblogs ... hi hih hih ..

      Delete
    7. AnonymousSeptember 4, 2013 at 10:46 AM

      For your information Indon YogYaKarTa called people like u SanTeT.Sometimes they call people like u NgenToT BaCin.

      Best Regards,

      PtuiiiHH...!!!!

      Delete
    8. Anon 20:46 AM..... Sounds like you're self reflecting your state of mind, and trying to radiate it onto others to make yourself feel better. May Allah bless you, my son.

      Anon 10:46 AM menyamar lagikah......?? Kalau memang dah dasar jenis kita tak tentu asal usulnya, tak payahlah kita ambil pusing apa-apa pun darinya.... itu semua fitnah dan pembohongannya untuk menegakkan fahaman LIberal Sesat. Bila PAU dah semakin dekat, mulalah Najib menggelabah & tabur janji menggula-gulakan kita untuk menutupi kesalahan. 6 tahun memerintah, barulah sekarang dia umum program untuk Bumiputera. 6 tahun tau kawan-kawan.... punyalah lembab...! Entah-entah pasal kenaikan minyak itu sebab tabung kewangan negara dah kering kontang tak?. Dengar khabar Pelaburan baru (FDI) pulak tak ada masuk. Tambah parah bila nilai Ringgit kita semakin hari semakin jatuh berbanding dgn mata wang negara lain. Bila fikiran dah buntu.... ambil jalan mudah, ambil balik apa yg dah diberikan kpd rakyat (buruk siku). Zaman kemorosotan Dollah kini muncuk kembali sebab Najib masih pakai para punasihat Liberal yg sama.

      Delete
    9. Najib is ok what? He is now the PM of Malaysia, not the PM of UMNO, neither is he the PM of the Malays alone. Whatever measures to be taken, he has to consider all the factors, impacts and consequences. He has to take a look at all sides, up-down, top and bottom, before taking any action, not like you all 'goblogs', just looking at one and only one side and that's you.
      If the nation is going to have more citizens like you idiots, then it will not take long for this country to be like Egypt or Syria .. There are time where liberals are more beneficial and contributive than the fundamental conservatives like you dumb culprits and idiots .. hell you all 'goblogs' ...

      Delete
    10. Agree with Anonymous1.42pm!
      Actually people like RC, MK & OA(@Mohamad) contribute nothing to UMNO or the nation. In the real fact, they are just making themselves dogs, barking and barking now and then … but I’m not so sure of their real interest, coz I heard some saying that they (the 3 goblogs) are paid troopers, sponsored by the billionaire tycoons, M’s family …

      Delete
    11. Anon 01.43 @ 01:59 PM...

      Alright then...if you're seriously sincere & righteous, why hesitate to reveal your true self? Are you zombie, phantom or what....? So...don't bluff and no need to bluff..!

      Bukankah jujur itu tanda kebenaran.....??????

      Delete
    12. othaman goblogs kalau nak tulis tu guna akal...

      Sekian,

      Delete
    13. Anon 04:35 PM.... Is that all you can manage? Where is your rebuttal to all my postings?

      Delete
    14. aku x kisah sgt minyak naik...sebab aku penerima BR1M...dgr khabar BR1M nak naik lagi....syukurrrr

      Delete
    15. Sokong anon 1:42...kalu tidak masakan najib ambil langkah kerat leher sendiri ni??? Perlu ingat subsidi adalah ihsan. Masyarakat malaysia adalah masyarakat subsidi...cuma banyak usaha diperlukan untuk mengekang kenaikan barang secara gila dan peniaga harus menjalankan tanggung jawab dbg rakyat dengan mengikis sifat tamak dan suk a mentekedarah pengguna manakala rakyat harus membuat planning yamg bijak utk kehidupan mereka dan jadilah pengguna yang bijak

      Delete
  5. lorh..nape bersembunyi lak,hari tu bkn main lagi kibar bendera jahanam uh nak gantikan jalur gemilang...bdoh pnya org tua,gelar diri sbgai sasterawan tapi tindakan tak mncerminkan seorang sasterawan,sangup hina bndera negara sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ape jenis sasterawan laaa dia ni, bendera Malaysia pon x hormat...

      abang2 Metallica dtg Malaysia pon boleh hormat bendera kita...hidup Metallica!!

      Delete
  6. Kalau melayu buat silap laju je nak tangkap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bangsa lain pon kita tangkap jgk kalau dah salah...contohnya Anwar Ibrahim

      Delete
  7. choiiii, mana bab minyak nih macaiiii ?





    ReplyDelete
    Replies
    1. Bab minyak dah selesai choiii

      Delete
    2. Menachi,belum selesai lagi.Tunggu kenaikan harga barang dan macam-macam lagi.Dah bikin kecoh naikkan harga nak case closed macam tu je.Mana bleyyy dey menachi itu macham.ParPunDey pun manyak takut sembang-sembang pasal minyak dalam ini blog.ChaaaaiiiTTTTTT......!!!!

      Delete
    3. Harga Barang naik itu bab lain choiii... Barang kawalan dijamin tak naik

      Delete
    4. Choiii..Memang bodoh la kalau harga barang naik tapi duk macai..

      Pala otak letak kat rambut Rosmah !!!

      Delete
    5. Choiii maria...apa yang engko sakit hati dekat rambut rosmah... Ke rambut engko tu jarang jarang tak lebat.... jeles

      Delete
    6. kenaikan harga minyak adalah untuk mengukuhkan ekonomi negara jangka pendek & sederhana..harap maklum

      Delete
    7. RON97 pun naik lagi malam choiiii...!!!

      Bab minyak mana leh habis, ari2 kena guna choiii. Salah satu sumber pak macai2 semua mentekedarah duk rakyat choiiii...

      Delete
    8. Ron 97 sapa peduli choiii...tak payah bagi subsidi pun takpe...

      Delete
    9. suka ati ko lah Maria....aku dapat BR1M....so xde lah terasa sgt dgn kenaikan harga mnyak ni...paling kurang boleh tampung minyak keta aku utk setahun dua ni

      Delete
    10. Edisi Kantoi :

      ● RON95 diumum naik 20sen.

      ● ianya didakwa disebabkan kenaikan harga minyak dunia.

      ● kantoi 1 (part 1) - harga minyak dunia tgh trending turun selepas mencanak sewaktu krisis mesir.

      ● kantoi 2 (a) - najib kata kerajaan "masih menanggung subsidi RM 0.63 per liter utk RON95. Bermakna harga sebenar RON95 ialah RM2.10 + RM0.63 = RM2.73.

      ● kantoi 2 (b) - Tapi harga RON97 yg tidak bersubsidi itu cuma RM2.70. apakah logik RON95 lebih mahal dr RON97?

      ● terpana dgn kekantoian itu, kerajaan kelam kabut naikkan RON97 sebanyak RM0.15 bermula malam ini.

      ● kantoi 1 (part 2) - sekali lagi, harga minyak dunia tgh TRENDING TURUN. So sepatutnya harga RON97 jatuh, bukan naik.

      Soalan 1 = advisor kerajaan ni tak pas tadika ke, bekas graduan hospital bahagia?

      Soalan 2 = sampai bila org melayu rela DIPERBODOH dan DIPERLEMBUKAN Umno BN?

      Delete
    11. Aku check advisor Ah Jib Ptuii banyak budak LEMBAM.Salary every month tak ingat beb.

      Lembam Dan Sembab

      Delete
    12. Edisi Maria bengap

      ● kantoi 2 (b) - Tapi harga
      RON97 yg tidak bersubsidi itu
      cuma RM2.70. apakah logik
      RON95 lebih mahal dr RON97?

      P/s
      Bila masa pulak ron97 tanpa subsidi harganya rm 2.70...
      2.70 tu harga minyak bersabsidi la bengap.

      Delete
    13. Bravo Maria!
      Satu persoalan yg jelas manipulasi, kenapa harga RON97 naik tidak serentak dgn RON95? Dah jelas nampak kebodohan baru nak dinaikkan? Orang2 Melayu yg jenis lembu bodoh mmg senang diperlembu dan diperbodohkan.

      Delete
    14. Selepas ini, mungkin sekali tarif elektrik naik dan GST diperkenalkan. Katanya demi ekonomi negara yang lebih mapan. Jika tidak, katanya negara akan bankrap.

      Agak-agaknya yang paling terasa dengan dasar "demi ekonomi negara" ni siapa? Saya jawab: sepupu sepapat saya, suku-sakat saya, sedara-mara saya, ipar duai saya, sahabat-handai saya yang noreh getah, yang tanam padi, yang nangkap ikan sungai, yang buat kerja kampung, yang kerja kat JKR, yang bawak teksi, dsb...dsb. Melayu semua tu, Melayu yang sokong UMNO semua tu dalam PRU13.

      Delete
    15. Pengumuman DS Najib baru2 ini, pada hemat saya mengulang skrip 2006. Najib, PM yang sah dilantik selepas PRU13, dilihat kurang memahami aspirasi akar umbi di bawah sana. Jika tiada satu usaha prolifik dilakukan untuk mengurangkan tekanan rakyat berdepan kenaikan harga minyak ini, ia pasti menjejaskan sokongan rakyat kepada beliau pada PRU akan datang.

      Rakyat sedang menunggu apakah tindakan beliau dalam mengurangkan tekanan inflasi dan masalah ekonomi berhubung kenaikan 20 sen ini.

      Tidak mustahil, Najib akan mencatat sejarah sebagai Perdana Menteri terakhir Barisan Nasional. Pujian harus diberikan kepada Tun Dr Mahathir yang masih saya anggap sebagai Perdana Menteri terbaik setakat ini.

      Delete
    16. COPY & PASTE:

      Wednesday, 4 September 2013
      NAJIB DAN PENASIHATNYA....

      Harga RON95 sebelum naik 20sen ialah RM1.90 dan subsisi kerajaan untuk RON95 ialah 63sen, jadi harga sebenar RON95 ialah RM2.53

      Isnin lepas harga RON95 dinaikkan 20sen, maka jadilah harga baru RON95 ialah RM2.10 + 63sen (subsidi kerajaan) = RM2.73

      Manakala harga RON97 kekal RM2.70 pada hari tersebut.

      Cuba lihat diatas mana satu lebih mahal? RON95 kan....

      Maka riuh rendahla rakyat Malaysia kat laman sosial apahal RON97 lebih murah dari RON95.

      Alih-alih kedengaran plak arini RON97 naik 15 sen untuk tunjuk kat rakyat harga RON97 lebih mahal dari RON95...pada rakyat ini satu tindakan 'damage control'

      Najib..Najib...inilah bila terlalu bergantung kepada penasihat disekelilingnya. Habis tergadai Islam, bangsa melayu dan keamanan negara tercinta ini.

      Delete
  8. Aku tetap sayang a samad said

    ReplyDelete
    Replies
    1. A samad said lebih berjasa Dari kamu macai2 umno/bn..... Dia tetap bersama rakyat n patriotism terhadap tanah airnya.... Dia bukan opportunist yg nak kaut keuntungan peribadi macam pemimpin2 UBN sekarang .

      Delete
    2. Patriot apa ke benda tak hormat JG dan dok puja bendera saka puaka komunis tu. Dia ni opportunist yang guna title dia nk menentang kerajaan.

      Delete
  9. Nanti mereka pengkhianat2 ini akan kena balun dengan ketua pemuda umno, tengoklah!

    ReplyDelete
  10. Najib Dicabar Bayar Petrol Sendiri

    Datuk Seri Najib Razak dan Menteri Kabinet dicabar membayar sendiri perbelanjaan petrol dan diesel yang selama ini dinikmati mereka atas pembiayaan wang rakyat secara percuma. 

    Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli membuat cabaran itu berikutan kenaikan harga RON 95 dan diesel sebanyak RM20 sen berkuat kuasa tengah malam ta

    Dengan kenaikan itu, RON 95 berharga RM2.10 seliter manakala diesel pula RM2.00 seliter. 

    “Najib bertanggungjawab menaikkan harga minyak, wajarlah beliau mengarahkan semua Menteri Kabinetnya seramai lebih kurang 70 orang itu membayar sendiri petrol dan diesel yang selama ini ditanggung wang rakyat. 

    Najib semalam memberi alasan kenaikan itu kononnya langkah rasionalisasi subsidi dan proses pengukuhan ekonomi jangka pendek dan sederhana oleh kerajaan bertujuan memberi kesan positif kepada rakyat. 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi mat lembam... Kalau nak tulis tu guna otak... Bukan kerajaan naikkan harga minyak tapi kerajaan KURANGKAN BEBAN SUBSIDI keatas minyak... Ayat ni mungkin dah basi...tapi selagi ada orang2 bodoh macam engko...terpaksalah jugak diulang ulang

      Delete
    2. INI TULISAN GUNA OTAK - bukan guna lutut.....!!!!!

      Tak ada angin tak ada ribut, tak pasal-pasal saja Najib umum kenaikan harga minyak. Tak dengar pun OPEC membuat pengumuman kenaikan...! Ini pasti kes dah terdesak sebab kantong perbendaharaan dah kering kontang. Setahu kita pasaran dunia harga bahan api turun..... aneh wal ajaib....????? Pulak dah....kenapa rakyat dibeban kenaikan harga minyak yang kononnya disebabkan kenaikan harga minyak dunia.?

      Nie nak tanya..... adakah benar Kerajaan yang ada sekarang ini benar-benar memberikan subsidi terhadap harga Minyak yang digunakan oleh setiap kenderaan yang bergerak dibumi Malaysia ini?
      Cukai eksais dan cukai jualan yang dikenakan setiap kereta yang dijual ialah bermula dari kadar minima 85% hingga ke 115% ke atas harga asal kereta. Katakanlah harga asal sebuah kereta itu ialah RM50,000 dengan menganggarkan cukai yang dikenakan Kerajaan dari harga asal ialah 100% iaitu RM50,000. Bahagikan jumlah cukai yang dikenakan itu dengan kadar penggunaan petrol dalam satu bulan, dalam hal ini aku sendiri menggunakan kira-kira lebih kurang RM400 untuk petrol bagi satu bulan (pergi balik kerja saja ni..) :-

      RM50,000 bahagi RM400 jawabnya ialah 125.. 125 Bulan..125 Bulan bahagikan dengan 12 bulan.. hasilnya ialah 10.42 tahun... Kadar cukai yang dikenakan itu membolehkan kita mengisi minyak untuk kenderaan kita selama 10.42 tahun.. Jadi sebenarnya dalam hal ini siapa subsidi siapa?.. Kita subsidi Kerajaan atau Kerajaan yang berikan kita subsidi?

      Dalam keadaan yang semakin tertekan ini, kakitangan kerajaan yang bergaji RM3,000 sebulan pun sudah boleh dikategorikan miskin, apatah lagi yang tidak bekerja. Ironinya, setiap kali kenaikan harga barang, golongan ini disaran berjimat cermat. Itu pak Menteri-menteri, SUK-SUK, Ketua-Ketua GLC yg patut berjimat dan hentikanlah tabiat menyudu duit rakyat/kerajaan.

      Delete
    3. Othaman goblogs kalau nak tulis tu guna akal... Kerajaan tak perlu mengKAYAkan rakyat... Cukup sekadar meringankan beban golongan susah... Dan ini memang kepakaran BN.

      Delete
    4. 4:20pm.
      Malaysia salah satu negara pengeluar minyak.
      Jika harga minyak dunia naik melambung,makna nya keuntungan bagi malaysia.

      Kalau brunai boleh jual minyak pada rakyat sendiri dengan harga yang lebih rendah...
      Kenapa malaysia tak boleh...kan kita ada minyak sendiri.
      Harga minyak disingapura dan thailand memang patut mahal, sebab mereka tiada minyak sendiri macam malaysia.


      Apa lah salah nya minyak petronas dijual dengan harga yang lebih rendah daripada shell,caltex, petron, bukan kah petronas itu minyak kita sendiri?

      Delete
    5. Dey batu api lu jangan jadi bodoh jual minyak ni bukan macam jual ikan...

      Delete
    6. Anon Sept 4 @ 04:20 PM........

      Just look into your all comments, sometimes in English, at times in Malay and now in rotten Indonesian. Just count the number of rubbish you have spread. Is this how you are brought up & educated? Replying for your senseless comments is like talking to deaf and dumb.

      Your level of maturity REALLY has been made apparent!. Pls don't utter rubbish when you dont know, avoid making presuppositions about those you engage with in discourse. If you are unable to know your true identity/self, then how validate is your words? By the way, resorting to ad hominem attacks is demonstrative of two things. One, an inability to formulate a sound argument, and two a failed capacity to engage in discourse with some degree of intellect. It's really quite tacky. So, keep your illogical comments to your self and please, for goodness sake, when you have something to say, speak wisely. If you have nothing good coming from your mouth, is better to remain silence.

      Grow up young man and may Allah bless you....Insya Allah & Assalmualaikum.






      Delete
    7. Old man, you're indeed in great state of confusion. You have mistaken somebody else for me! Don't be so childish man. I believe there are a lot others who wrote against or opposing you, maybe they all got bored with your stereotype of comments and the rubbish you use to bring in here. I suggest that you take some rest and make a self-evaluation, do some prayers and come back with a more wise, open minded and matured thinking style and approaches.

      Delete
    8. 7:14pm...betul jual minyak bukan macam jual ikan,
      tapi engkau kena ingat yang menuruskan jualan minyak dia tak bodoh macam engkau.

      Delete
    9. Perghh ... kemas juga mamat 9.18 ni basuh pak man. Lepas ni, gua agak reentry pulak akan kena!

      Delete
    10. Woi batu sapi...apasal komen 919 tu macam bodoh je bunyi.

      Delete
    11. bodoh! daripada korang gaduh kat sini baik pegi layan Tanda Putra...layan stim bebbbb

      Delete
    12. Anon Sept 4, 2013 at 9:18 PM .....
      Why jumpy if it doesn't concern you? Kenapa kepedasan jika tak makan lada? Henceforth, I suggest be a gentleman and stop hiding behind pseudonym "Anonymous"..

      In plain Malay, I suggest ....Guna Google Account, OpenID atau Name/URL untuk mengulas supaya tidak timbul kecalaruan, tapi bukannya "Anonymous". T. Kasih.

      Delete
    13. Sangat bodoh kalu minyak malaysia yang bermutu tinggi (sweet crude) dijual utk kegunaan kenderaan dlm negara dgn harga lebih rendah dari shell atau exxon walhal ia sangat menguntungkan kalau dieksport. Orang 2 bahlul yang tarak ilmu pasal country minerals and gobal business jangan cakap banyak lah. Pi buat kije kamu sbg rakyat.

      Delete
  11. Bodo punya posting! kalu bab2 melayu, bukan main galak ko org suruh tangkap! tuh, si cinabeng yg bakar bendera, apa cerita? oh, lupa pulak. cinabeng under custody of ahjibengong co. ltd!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Under Agreement Open Declaration Taik Palat clausa satu(1) dalam kurungan (P)P=Ptuii.FartFunDek dilarang sama sekali mengeluarkan cerita-cerita taik ceret Ah Jib n The Gang.Contohnya cerita Taik Minyak Naik mana ada keluar.Dia buat BODDOW jer...PtuiiiHHH...!!!!!!

      Harap Maklum.

      Delete
    2. Anon 817 yang bakar bendera malaysia tu orang filipina muka je macam cinabeng. Dia hangin pasal lanun sulu ramai mati

      Delete
    3. x tau pulak ade cinabeng bakar bendera...kalau tau aku x minum air spritzer smlm

      Delete
  12. Sepatutnya semua org terbabit yg ada disitu ditangkap, Cina2 yg pegang bendera sang saka, bawak bendera, Ah So tua yg kat depan pegang bendera ditangkap, bukannya hanya 3 org Melayu saja. Melayu ditangkap tapi Cina2 ramai kat situ dilepaskan!!!

    ReplyDelete
  13. Apa bezanya dengan Pembangkang, mereka pun berani dengan Melayu aje!! Tenguk aje PAS bukan main berani hentam kerajaan tapi dengan DAP...KECUT GILER.

    Kerana itu Melayu harus bersatu supaya bangsa lain tak besar kepala. Kalau Melayu berpecah, bangsa lain besar kepala, Melayu juga yang rugi, kenapa susah sangat nak faham bahasa mudah ni. Tak gunalah ada PHD, kalau benda mudah ini pun tak faham. Setengahnya memanglah ada kepentingan, mereka ni semua memang pengkhianat, sanggup jadi alat pada kuasa asing tapi yang lain apa pula halnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro
      ya tak ia ..bahasa mudah tapi amat sukar untuk faham...PHD melayu berlambak2 ..ustad ustazah lulusan mesir lebnon, syria arab saudi juga berlambak2.. pegawai kerajaan su suk susu berlambak.. ahli koperat keparat berlambak .. ahli politik melayu hebat2 berlambak2 tapi bahasa mudah "melayu mesti bersatu" macam sukar sangat nak difahami...gua sunguh muskil la bro..terbaik la bro..

      Delete
    2. Yang lulusan luar negara tu kebanyakanya spm pun tak pas..tapi sebab mak bapa berduit hantar jugak ke belajar ke tanah arab golongan ni semuanya lembam

      Delete
  14. Assalamualaikum...
    eeeeeleh..cabar najib kunu....korang politik sumer batu api jew sumer....korang gamak nyew pown buh minyak ron 95...sbb korang2 yg tamak lah subsidi di tarik dopoh sen....korang pemimpin pembangkang nape tak umumkan aset retamenda korang...
    mmg haku berbulu bulu nengok najib tp korang pown 2x5=5x2 gak......macam baguoessssss.....blah lah melayu besaq kapla......aiseyman....hilang ppuan melayu tak berakhir........soriiiii.....ober plaksss...he he he.....

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum....
    naper melayu jew kena tangkap...nyonya sblah n apek sblah idak pown di tangkap...
    cer citer cer citer cer citer......runsing plaks haku.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh bahasa apa kamu gunkan ni.... orang putih bukan, melayu pun bukan. nampak sangat otak berserabut. Go back to school lah.

      Delete
    2. betul jugak tu. kenapa cina sebelah nyonya ngan anak dia tak di tangkap sama....

      berani sama melayu je ker?

      takut tengok cina mengamuk ke kalau tangkap org cina?

      atau cina-cina ni tahap immuniti tinggi sangat ke?

      atau cina halimunan?



      Delete
    3. Sebab kepalanya adalah melayu...maka melayu tongong tu yang perlu ditangkap...nyonya tu kalau takda sokong ASS mana berani nak buat kerja bodoh.

      Delete
    4. Mereka cuma berni tangkap orang melyu, ambik tanah orang melayu, tipu orang melayu,

      Delete
    5. Anon 626

      Woooo bodoooo

      Delete
  16. Minyak nak murah, harga brg nak makin turun, gaji nak makin mahal. Hanya sorang je yg mampu laksanakan...anuar berahim.

    ReplyDelete
  17. Ah jib Gong
    Ah jib Gor
    Ah jib you go

    ReplyDelete
  18. Dalam konteks "Melayu Bersatu" agak sukar untuk direalistikkan, kerana ia telah diusahakan agak sekian lama.Tetapi kalau "Melayu Bekerjasama" lebih realistik. Konflik dalam memberi pandangan adalah biasa , tetapi konflik terhadap sesuatu fakta yg di hujjahkan adalah sesuatu yg luarbiasa.
    Tahniah tuan Othaman, fakta tuan terlalu mudah utk difahami, Bagi saya jelas kejernihannya, sejuk hati membacanya, jati diri dan maruah yg bening.
    Saya akan terus membaca komen tuan disini.

    ReplyDelete
  19. Takde En mohamad nasionalis melayu tak best laa... Sunyi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Othaman Ahmad tu dia lah tu ... mengkarung, tukar warna kulit sekali sekala!

      Delete
  20. Mengapa PR tak mengadakan demontrasi besar besaran minta supaya Kerajaan menurunkan harga minyak itukan lebih baik drpd perhimpunan bersih

    ReplyDelete
  21. Mengapa PR tak mengadakan demontrasi besar besaran minta supaya Kerajaan menurunkan harga minyak itukan lebih baik drpd perhimpunan bersih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demontrasi kepala butuh.. Dulu blackout semua kena kencing..

      Delete
    2. Cilakak minyak naik, aku pulak naik minyak nie, menyesal undi BN baru2 nie ... undi PR pun elok ...

      Delete
    3. Tak apa sheikh, aku pun mcm hang juga, naik syeh pasal pasai minyak ni. Sabaq la, PRU14 nanti kita tukaq la...

      Delete
    4. mungkin sebab pnyokong2 PR semua xde duit nak isi minyak pegi demo...kah kah kah

      Delete
    5. Apa kata kite pkat ramai2 jd org mnyak nak x...dpt suntut same2 tnpa membyar 20sen wang pndhuluan.

      Delete
    6. 10:17pm......kalau ye pon kau ni memang bodoh.....jangan lah tunjuk sangat...

      Delete
    7. Mengapa PR saja yg perlu demonstrasi, rakyat yg pang kah ubn tu tau genteltelor saja kah atau tau minta subsidi, brim, projek, permit, dll...... Bila tang Susah baru nak cari pemimpin2 PR......... Otak kayu umno/mic senang digoreng oleh kapitalis ubn .....

      Delete
    8. Anon 8:17...kenyataannya ialah rakyat yg undi pr selalu terhegeh2 nk jumpa adun bn...

      Delete
    9. Anon 8:17... subsidi kerajaan ke...bantuan kerajaan utk anak2 sekolah ke..bri1m ker...bubur lambuk kg baru ker..semuanya ko bedal kan...kan...

      Delete
  22. KHAIRY : PEMUDA UMNO AMBIL BERAT KELUHAN RAKYAT

    KUALA LUMPUR 4 Sept - Pemuda UMNO mengambil berat keluhan rakyat ekoran pengurangan subsidi minyak yang telah diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini.

    Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata pengurangan subsidi membawa kesan kepada masyarakat berpendapatan sedarhana dan rendah dalam menjalani kehidupan harian.

    "Kita menggesa pihak kerajaan memastikan bahawa kebajikan golongan tersebut dititik beratkan khususnya dalam pengumuman belanjawan 2014.

    "Peluang untuk memperkenalkan beberapa langkah untuk melindungi golongan tersebut yang boleh diterjemahkan dalam bentuk Bantuan kerajaan seperti BR1M dan potongan cukai wajar diperkenalkan oleh kerajaan dalam belanjawan akan datang supaya dapat membantu golongan tersebut," katanya.

    Beliau berkata demikian semasa membuat sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Pergerakan Pemuda UMNO semalam.

    Khairy turut menggesa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) supaya memastikan kenaikkan harga barangan mentah dalam keadaan terkawal.

    "Kerajaan perlu memandang serius berhubung kenaikkan harga barang yang pasti akan berlaku selepas kekurangan subsidi harga pasaran minyak dan diesel.

    "Kita juga menggesa KPDNKK mengambil tindakan yang cepat dan tegas kepada syarikat yang didapati menaikkan harga perkhidmatan dan barang jualan secara tidak munasabah.

    SYABBAS KHAIRY KERANA MAMAHAMI MASALAH DAN PERASAAN RAKYAT!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua nk isi mnyk lintah dlm tngki moto bole ker?

      Delete
    2. Bunyi macam bagus saja KJ ni........ dah dekat2 dgn pemilihan aging umno kena cari glamour skit....

      Delete
    3. (NYANYI IKUT MELODI LAGU TEGAR - AKU YANG DULU)

      KJ yang dulu bukanlah yang sekarang
      Dulu ditendang sekarang ko disayang
      Dulu dulu dulu ko ahli biasa
      Sekarang Ketua Pemuda ...

      KJ yang dulu bukanlah yang sekarang
      Dulu agak lantang sekarang makin matang
      Dulu dulu dulu ko tak ada apa
      Sekarang Menteri Belia ...

      Cita-cita ko menjadi PM pula
      Dulu ko susah sekarang insyaAllah
      Berdoalah pada yang Maha Kuasa
      Memberi jalan untukmu semula ...

      Delete
    4. Saya macam tak percaya baca kenyataan KJ tentang hasratnya mahu melihat mengkaji semula dan menulis semula kontrak sosial kita. Dia budak tahun berapa...setahu saya cap jari jadi ahli UMNO pun belum kering.

      "Saya cadangkan supaya kita melihat semula kepada kontrak sosial, bukan dari segi kita nak buang apa yang ada, tetapi kita cari persefahaman yang baharu sebab kita lihat kita terlalu banyak isu, isu sensitif, isu melibatkan agama, melibatkan kaum yang menimbulkan banyak masalah,"

      LAYAKKAH KJ budak semalam menjadi wakil bangsa Melayu untuk berbincang tentang KONTREK SOSIAL ? Apatah lagi untuk merangka semula Kontrek Sosial ! ?

      'Kontrek' adalah perjanjian yang mengikat dan bila bercakap tentang Kontrek Sosial, apa saja yang bakal dipersetujui bakal mengikat bangsa Melayu dan generasi kita yang akan datang ..... dan tugas merangka perjanjian itu diserahkan kepada MELAYU LIBERAL seperti KJ atau Najib ? ? ?

      Apakah kita mahu melihat bangsa kita diLIBERALkan mengikut acuan pemimpin2 LIBERAL seperti yang ada sekarang ini ?

      Maaf KJ kalau saya katakan ini - ANDA DAN MEREKA YANG SEALIRAN PANDANGAN DENGAN ANDA TIDAK LAYAK UNTUK BERCAKAP BAGI PIHAK MELAYU TENTANG ISU SEBESAR INI !

      Untuk apa dikaji semula Kontrek Sosial itu ? Yang bersalah kerana tidak dapat memahami roh Kontrek itu siapa ? Yang bersalah memisahkan kanak2 dari berintegrasi tu siapa ? Yang lembik dan tidak bermaya mempertahankan maruah bangsa dan memastikan bangsa lain akur pada Kontrek Sosial tu siapa ?

      Kenapa Kontrek Sosial pula yang dipersalahkan ? Kenapa perlu dicari persefahaman baru melalui kontrek sosial ? Yang perlu diubah adalah pemimpin2 Melayu seperti KJ, Nazri, Hisham, Najib dan lain2 ... bukannya Kontrek Sosial !

      Hanya kerana pemimpin2 Liberal dilihat sebagai PARIAH dalam masyarakat Melayu yang rata2 masih konservatif, maka KJ mahu ubah kontrek yang ada supaya yang LIBERAL diagungkan sementara yang konservatif dilabel sebagai Rasis ? Begitu kah ?

      Bayangkan jika satu hari nanti orang berfahaman Liberal Sesat spt KJ menjadi PM kita .......... HANCUR !

      Delete
    5. Dia menteri, dia tahulah apa masalah negara secara menyeluruh, lu tau apa, tahu memekak dan menyalak je ... Kalau lu jadi PM lagi lingkup jadinya negara, hari2 meroyan, maraban, memekak dan melalak ..

      Delete
    6. Sedap2 je mangkuk ayun nie cakap orang sesat! Dia sendiri sesat, dia tak tahu! Orang lain selalu boleh menilai diri kita dan kita jarang menilai diri kita sendiri. Diri sendiri mau kena nilai juga mangkuk!

      Delete
    7. Both of you anon724&727 are damn right! As an Islam he shouldn't simply call or label or categorize people rudely and badly as he wish. We will not know who are better among us, only Allah knows!

      Look what Allah says in the 11th verse of the Surah Al-Hujurat:
      يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا يَسۡخَرۡ قَوۡمٌ۬ مِّن قَوۡمٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُونُواْ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُمۡ وَلَا نِسَآءٌ۬ مِّن نِّسَآءٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُنَّ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُنَّ‌ۖ وَلَا تَلۡمِزُوٓاْ أَنفُسَكُمۡ وَلَا تَنَابَزُواْ بِٱلۡأَلۡقَـٰبِ‌ۖ بِئۡسَ ٱلِٱسۡمُ ٱلۡفُسُوقُ بَعۡدَ ٱلۡإِيمَـٰنِ‌ۚ وَمَن لَّمۡ يَتُبۡ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلظَّـٰلِمُونَ (١١)
      Meaning:
      O ye who believe! Let not a folk deride a folk who may be better than they (are), not let women (deride) women who may be better than they are; neither defame one another, nor insult one another by nicknames. Bad is the name of lewdness after faith. And whoso turneth not in repentance, such are evil-doers. (11)

      May Allah bless him ... not late yet for him to repent!

      Delete
    8. org tua nie baikk jer ckp suruh org guna foofle akaun la pa la... dia buh nama ja...ntah btul ntah x..kalo nk tunjuk kejujuran buh gambar dn no ic sekali... kalo x manpu jgn nak bising org guna "anon" sbb ko tu id pon lbih kurang "anon" ja.. stakat nama ja berbza..

      aku ckp ni sbb aku xleh blah la dgn komen ko "berani kerana benar" tp duk menyalak dlm ni ja..ko p menyalak dpn rumah najib la kalo berani kerana benar...

      kj tu cam na pun menteri.. ko apa ada? ko xduduk tempat dia... mmg dasar org PR.. smua salah... yg nu salah..yg ni salah... mmg ko ni cybertroopers la...

      Delete
    9. Dia punya goreng & kelentong pun sakan juga bro ... kononnya selalu ada ikut sesi kat parlimen, selalu bersama tun m dll .. dia tu mimpi basah di siang hari ... kesiaaannn .. kemaruk nak jadi pemimpin, tak boleh, makanya menyalak je le si tua nie ....

      Delete
    10. PERRGHH ... OTHAMAN AHMAD KENA BALUN KAW2 PUNYA!!
      ADA USTAD MAT SALEH PUN TUMPANG TAJI SAMA OTHAMAN...
      NAK KENA MINTA TOLONG DGN REENTRY LAH NAMPAK GAYANYA!
      MESTI LEPAS NIE KALU DIA BACA, DIA AKAN RESPON MCM DULU BALIK BERMULA DGN MENYERU: "SDR REENTRY ..."
      HA HAH HAHH ... JAWAB OTHAMAN, JGN TAK JAWAB ...!!!

      Delete
    11. Othaman goblogs kalau nak tulis tu guna akal... Ayat ni mungkin dah basi...tapi selagi ada orang2 bodoh macam engko...terpaksalah jugak diulang ulang.
      Kata pepatah, ikut hati mati, ikut nafsu lesu ... lain kali ikut akal, bodoh ...

      Delete
    12. Semua Anonymouse.....?????? Orang yg sama?

      Delete
    13. Ok, ok gang … can we just excuse and forgive this old man this time and give him a chance to remedy and improve himself. We understand that he doesn’t like the PM and the Youth Minister. What he was trying to do is just to let people know and aware of his dislike and hatred to the two cabinet figures. The only thing is that he cannot control his feeling and anger, so much so that he forced himself to come out with bad and rude words against the ministers. He has to learn and understand that in our eastern culture, we ought to respect our leaders and even if we disagree with them, we shouldn’t be coming out with the ‘liberal way of expressing ourselves’. I think from today onwards this liberal old man will learn something useful in his life …

      Delete
    14. Hoi pak man! Masa KJ masuk jadi ahli UMNO, belum ada pakai lagi dakwat kekal! Mcm mana kata cap jari dia masuk UMNO belum kering lagi? Alangkan dakwat kekal SPR baru2 nie pun tak sampai sehari, kering dan hilang .. kalau nak kutuk pun agak2 le!!! Jangan ikut perasaan amarah sangat, itu semua hasutan syaithan! Bawak banyak mengucap dan istighfar!

      Lagi satu, gua tengok ulasan pak man pasal 'kontrek sosial' tu mcm pak man tak berapa faham lah. Pak man ingat masalah social orang2 kerja buruh kontrek kot! Kena baca berulang kali pak man oi .. KJ maksudkan orang2 bukan Melayu ada kontrak social bila mereka tinggal bersama orang2 Melayu, tetapi ramai sudah lupa dan mula mengenepikannya .. KJ beri cadangan nak perbaharui ... Mcm surat beranak kita jugaklah, kalau dah lusuh mcm nak hancur, kita perbaharui ...

      Delete
    15. Is this OA really old man? Sekapal ngan jenglot tu ker..ish..ish..ish..patutlah merepek...

      Delete
    16. Anon 12.50pm.
      Ada lagi satu hal saya nampak,komen othaman ahmad 4.39am adalah tidak relevan dan lari tajuk atau ke laut.
      (waktu ini, orang yg sebaya dia selalunya berwirid dan baca Quran). Anon Sept4, 10.17pm bawa masuk artikel berkaitan KJ yg berkata pengurangan subsidi membawa kesan kepada masyarakat berpendapatan sederhana dan rendah dalam menjalani kehidupan harian.
      KJ juga menggesa pihak kerajaan memastikan bahawa kebajikan golongan tersebut dititik beratkan khususnya dalam pengumuman belanjawan 2014. (TAK ADA KENA MENGENA LANGSUNG DGN HAL KONTRAK SOSIAL)

      Mungkin si othaman ini ada baca pasal kontrak social cadangan KJ tu pada pautan (link) lain.
      Lepas tu bila balik ke blog PK nie, nampak saja ada coretan panjang pasal KJ, dia tak usul periksa lagi, terus terjah nak balun, tapi dia silap.
      Mungkin masa tu dia dah tak berapa 'balance' dah, maklumlah waktu sebegitu nak kata malam bukan malam, nak kata pagi bukan pagi...

      Korang jgn amik hati sangatlah dgn Othaman nie, anggapkan lah dia ibarat luncai .. biar dia terjun dgn labu2 nya!

      Delete
    17. Luncai tak apalah, terjun dgn labu2nya tak kacau orang, ini tala sana, tala sini, bukan luncai tu tapi lancau! Lancau gatal, tak boleh kalau tak tenyeh, mesti nak tenyeh punya ...

      Delete
    18. Anon 12.51pm, OA tu mmg selalu mengaku dia orang tua dan sering bahasakan orang yg tak sealiran dgn nya sbg budak hingusan. Entah betul dia tua atau tidak tak tahulah, tapi tengok kpd gelagat cara pemikiran lama kolot orthodox dia tu, mungkin benar agaknya dia ni seangkatan jenglot!

      Delete
    19. Omak oi … pueh eden hari ni, nengok si tuo bongap ni kono hontam dan toghojah bodoghap punyo! Monyosal eden tak join awal sikit, kalu tidak, eden sokali tumpang bodal si tuo bongap nih. Tak tahu sampai bilo nak hilang poghasaan hasad dongki dio dongan montoghi kojora @ MP orang tompek eden ni. Asyik2 dongan mongungkit coghito lamo, tak do modal lain dah. Biarlah KJ nak buek baik dan kobajikan atau pokagho bopekdoh, buek apo nak komplen buruk yo sopanjang maso. Kalu KJ tu tak baguih tak ado yo pomboghito nak nulih artikel tontang dio hari2. Mmg poghangai dongki khianat si tuo bongap ni susah nak dibuang, lopaih satu satu dicari yo bondo2 buruk nak konokan KJ. Ado sajo tak kono, kata bolakun lah, bodek lah, dsb.

      Apo2 hal pun, eden ucap syabbas lah kopado somuo dokek ateih yg sonado paku kopalo si tuo koparat nie. Kalu jumpo dongan eden kek Ghombau, dapek dokek eden, mau yo eden sombolih si tuo nie. Kono nyo dongan ponangan eden, baru agak yo dio akan sodar diri sikit, tahu langit tinggi ghondah …

      Delete
    20. BERMULANYA NEGARA DIGADAI & DIJUAL OLEH PIHAK LIBERAL
      Dream Of A Malaysian-Singaporean Regional Metropolis

      As a sign of how far Malaysia has come out of its self-imposed isolation following the regional financial crisis a decade ago, Abdullah Badawi together with his son & son in law, made a trip to our country' longtime estranged neighbor, Singapore, where he hobnobbed on the resort island of Sentosa with local politicians and international businessmen, seeking to sell them on an ambitious development plan.

      In partnership with Singapore, Dollah & family wants to create a regional hub of the same caliber as the increasingly integrated region in China between the financial gateway of Hong Kong and the tech center of Shenzhen.

      His vision hinges on the development of a new economic zone in Malaysia next to Singapore
      called the Iskandar Development Region (IDR) that would specialize in property services. Through Iskandar Development Region (IDR), Badawi intends to vault Malaysia from a middling manufacturing-based economy into the ranks of advanced services providers... kononya lah.

      “The setting up of multinational businesses in the Iskandar Development Region and its proximity to Singapore suggests an exciting development: namely, the rise of a new regional metropolis in Asia,” according to Dollah's dream upon advise from KJ and the gang.

      End of Part (To be continued)



      Delete
    21. Dia nie tahu semua pasal aktiviti dgn Spore, jgn2 dia pun mmg terlibat sama. Pastu dia kena kencing dan tak dapat percent spt yg dijanjikan, mulalah meroyan jadi anjing gigit tuan. Cerita mcm nie mmg selalu kita dengar berlaku di zaman duit adalah 'Tuhan'.
      Trend dunia sekarang:
      Sebelah mana 'banyak masyuuk' sebelah tu aku masuk! Ko kencing aku, aku berak ko pulak!

      Delete
    22. Samalah dgn ahli2 politik, Zahid dulu kemain tibai Madey masa Nuar TPM sbb yakin Nuar boleh kuis Madey, bila Nuar lungkup dia alih tibai Nuar pulak.

      Delete
    23. BERMULANYA NEGARA DIGADAI & DIJUAL OLEH PIHAK LIBERAL (Part 2)
      The Iskandar Development Region ( IDR) falling into S'pore's hands

      The Iskandar Development Region (IDR) is a massive and expensive project that is said to be very beneficial especially to Johor in the long run. But various quarters - including Tengku Razaleigh, PAS members and international financial analysts based in Singapore - are sceptical about this project, notably, Tun Dr Mahathir: I share Tun M's doubtas to Spore's involvement in this project. Why must there be a special joint ministerial committee to decide on the development in Malaysia? Why must we depend so much on Spore's participation to develop the IDR? As we know, Spore is not a good neighbour, and even if it agrees to be involved in the IDR, Sporeans will eventually buy houses or factories and reside here.

      Please remember...Spore reportedly has plans to increase its population to eight million to 10 million (sic), a large part of which will be imported from mainland China. As Spore can only accommodate up to five million to six million, the rest of its population will probably be placed the Iskandar Development Region (IDR).

      Malacca and Penang remain in Malaysia because the Chinese population can be offset by the large Malay population. But in Spore, the Chinese make up more than 75 per cent of the population while the Malays make up a mere 15 per cent. The Chinese there are rich and control the economy. For this reason, we had to release Spore because the Chinese were too numerous and controlled the island. And at that time, Lee Kuan Yew, who had initially agreed not to interfere in the political affairs of the peninsula, broke his promise by contesting in the 1964 general election in Bangsar, which led to the late Tunku (Abdul Rahman) becoming incensed and expelling Singapore.

      Sadly, Dollah's Liberal govt nvited Spore to enter Malaysia by participating actively in the IDR through various incentives and investment promotions. Eventually, the Johor Malays - who would initially refuse to sell their land - would be blinded by the highly lucrative offers for their properties and sell them to the Spore Chinese for instant wealth.

      After that, where will the Malays reside? They will be driven away from the rapidly developing Iskandar Devevelopment Region. They won't be able to afford the costly property there and will be forced to live outside the Iskandar Development Region. These are not blatant lies but a true fact as what's happening today at Johor Bahru, Nusa Jaya & Geylang Patah. As a matter of fact, DUN Pengkalan Rinting and Gelang Patah are now under DAP'S hand (a record indeed for Chinese DAP).

      End of Part 2 (To be continued)

      Delete
    24. Pak Lah cancel projek jambatan bengkok, ada orang hilang percent bilion2 maa ... itu pasal orang tu dgn dia punya konco2 desak Pak Lah step down! Pak lah punya prinsip senang saja, biar putih tulang jgn putih mata! Biar semua orang tak dapat dpd orang tu dgn konco2nya kaut habis semua ...
      Syabbas Pak Lah, lu pandai baca maa .. kalau gua pun, gua buat mcm lu!

      Delete
    25. Oohhh .. itu pasal lah anjing tu begitu garang sangat nak gigit & bunuh Pak Lah & the gang...

      Delete
    26. BERMULANYA NEGARA DIGADAI & DIJUAL OLEH PIHAK LIBERAL (Part 3)
      A the end ot the day, Iskandar Development Region ( IDR) will then be filled with Singapore Chinese and Malaysian Chinese who can afford it. What if their numbers exceed the Malay population? We will once again lose Malay territory to the Chinese, as had happened with Singapore previously and the indigenous Malay will be lower class citizen. For that reason I left Spore and migrated to Malaysia.

      Now let's see what about the Singapore Government's active involvement leading to the formation of the joint ministerial committee? As Tun M said earlier, Is this necessary? All this while, we had never sought anyone's assistance or advice to develop our country. We had developed Kuala Lumpur ourselves without anyone's aid. We never called on any foreign minister to advise us on how we should develop KL. We have the Economic Planning Unit (EPU) to plan and advise us on our development. Melayu & Malaysia Boleh....!!!

      Remember.... The development of Putrajaya, Labuan, Langkawi and the whole country was the result of our hands and the expertise of our people. Why must we develop the Iskandar Region by seeking advice from Spore ministers? They are just like us. We developed this whole country without the
      help of foreigners and without the advice of any foreign minister, including Singapore's. Looks like Dollah's Liberal govt is full of impotency and had to rely on the Chinese Kiasu Spore. I

      I'm not sure whether or not he received correct advice. But for sure his decision on the Iskandar Development Region is not only wrong., but also satu penderhakaan & pengkhinatan terhadap bangsa dan negara.

      A leader should be responsible for every decision made, be it on the advice of others or on his own. He has the prerogative to reject incorrect advice if he thinks it is not good for the country. And if he agrees to the advice of others, it means he can't later wash his hands of the matter and say that the project was made on the advice of others because, ultimately, a premier must be responsible for all the decisions made.

      The government was not careful about securing the participation of bumiputeras, particularly Johor bumiputera businessmen, in the IDR project. The Malays have been driven out of this rapidly developing zone except Dollah's family, Musa Hitam & all the Liberals in UMNO. Say kalau saya memfitnah, what was the government's role and responsibility to ensure that local Malays are not sidelined but are protected and, if possible, actively involved in the project? Semuanya hancur musnah termasuk Dasar Ekonomi Baru (DEB) cetusan Allahyarham Tun Abdul Razak.

      End of Part 3 (To be continued)

      Delete
    27. All the development from the time of Tunku A Rahman, Tun Razak right down to Tun M was never carried out based on the advice of outsiders. We have the EPU and self confidence.

      When Tun M decided to make Malaysia an industrialised nation, he consulted the EPU and not outsiders. We can do it if we want to because that's our slogan: Malaysia Boleh. But today, it looks like Malaysia Tidak Boleh because we try to seek the advice of outsiders. What others can do, we can do. We ought to be ashamed at having to seek the advice of outsiders after 50 years of independence, notably from the Kiasu Spore Chinese and the Malay Liberals such as KJ, Omar Ong & Kalimullah...... and of course the Roti Jala Pemandu.

      Take for instance the Petronas Twin Towers & the NS Highway - our government at that time built them with our own capability and confidence. I visited many countries - Japan, America, Europe and other developed countries. I feel proud that we Malays could build skyscrapers like them if we wanted to. And today, Malaysian companies are invited to build roads and highways in India.

      I was told by my Indons' relatives and friends that Indonesia gave exclusive rights to Singapore to develop Batam. Former Indonesian president B.J. Habibie aspired to make Batam like Singapore, but apparently it did not work out. An international airport was not even built, and its port is small. Singapore places its interest above that of other countries. But sadly again, Dollah and Najib fail to learn lesson.

      Delete

  23. wakakakakakakak , emang dia orang malayu umno brengsek menjekilkan, gak ada standar ini bangsat malayu umno itu, tau dia hanya merampok uang orang melayu . Tapi orang dan bapak menteri sama itu goblok goblok partai umno emang gila ya. kasian ya sama bangsa malayu di malaisia ini hanya tahu makan tinja ato tahi orang malaisia bilang , wakakakakakakaa


    http://www.kedahlanie.info/2013/09/apa-nasib-301000-melayu-ini-apabila.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon indon..apa hal ko carik makan kat negara zalim ni eh...pandai2 tuduh org mencuri. Lagi sial dan goblok jijik pak2 menteri kamu..indonesia adalah among the worst negara yang amalkan rasuah..tak malu ker...hei kamu ni PATI kot...elok kamu berambus saja..sialan kamu..banjingan..anjing kurap pr..

      Delete
    2. Indon bodoh untong besar kau dapat keja kat malaysia apa dah jadi dgn negara kau bagus sanggat ke..

      Delete
  24. Nasib rakyat di bawah demokrasi UBN ..... Jadi lanun, perompak, peragut, pengedar dadah, along, perogol, perasuah ... lagi bebas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko rogol mak ko dan adik ko dulu ek...

      Delete
  25. Penahanan Pak Samad: Rancangan Jahat Untuk Wujudkan "Climate Of Fear"

    Kibar Sang Saka Malaya tak hina Jalur Gemilang - Eekmal Ahmad Komunite Seni Jalan Telawi (KsJT) mengecam sekeras-kerasnya penahanan Sasterawan Negara A Samad Said, Hishamuddin Rais dan Adam Adli kononnya menghina Jalur Gemilang. 

    KsJT memandang serius penahanan ini kerana kami percaya ia sebahagian dari rekayasa jahat penguasa supaya rakyat dibelenggu climate of fear seterusnya menyebabkan kegelisahan tanpa sebab munasabah serta tidak berasaskan fakta tepat. 

    Rentetan isu anti Syiah, surau yang digunakan bukan Muslim di Johor, filem Tanda Putera dan kini kononnya ada yang menghina Jalur Gemilang ternyata sedang dieksploitasi penguasa untuk mengolah persetujuan rakyat serta keresahan terutamanya di kalangan Melayu-Muslim. 

    Komunite Seni Jalan Telawi percaya tindakan yang tidak bertanggungjawab ini adalah projek Umno-Barisan Nasional untuk mengekang orang Melayu dan rakyat Malaysia daripada pelbagai tafsiran sejarah terutamanya berkaitan kemerdekaan. 

    Umno-BN sememangnya mahu memonopoli tafsiran sejarah kemerdekaan supaya terus mengekalkan mitos kononnya hanya pemimpin mereka yang memperjuangkan kemerdekaan negara. 

    Kami difahamkan ketiga-tiga mereka Sasterawan Negara, A Samad Said, Hishamuddin Rais dan Adam Adli ditahan mengikut Seksyen 4 (1)(b) Akta Hasutan 1948 dan Seksyen 505(b) Kanun Keseksaan kerana melibatkan kenyataan yang mendatangkan khianat awam. Mereka kononnya terlibat mengibarkan sejenis bendera yang digelar Sang Saka Malaya sewaktu sambutan ambang merdeka di Dataran Merdeka

    KsJT mempersoal kebijaksanaan pemerintah dan polis yang mengandaikan mengibarkan sejenis bendera lain itu dianggap menghina Jalur Gemilang

    Penahanan Pak Samad: Rancangan Jahat Untuk Wujudkan "Climate Of Fear"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..... tindakan pak samad Dan rakan2nya sekadar memperingati kenangan lampau genarasi pejuang yg menjulang sang saka malaya .... Apakah mengingati pejuang2 kemerdekaan Malaya yang lebih awal dari kewujudan umno/BN dan mengenai sejarah asal kita dalam meemerabatkan negara disamping jalur gemilang adakah menjadi keselahan?

      Dizaman moden, kerajaan dan rakyat malaysia jangan terlalu jumud dalam berfikir dan terlampau gasar dalam bertindak !

      Delete
    2. Saya juga sokong dan setuju dgn anon8.04am, mereka sebenarnya hendak tunjukkan sejarah lampau dari Tanah Melayu kpd Malaya, Malaya Merdeka hinggalah ke Malaysia. Ingat, kita merdeka 1957 dan Malaysia bersama jalur gemilang wujud pada tahun 1963! Maka tidak salah memperingati tahun 1957 dgn bendera Sang Saka Malaya. Kalau 16 hb September sambut Hari Malaysia, mmg lah kena kibar jalur gemilang. Semua apa yg berlaku adalah kerana propanganda beberapa kerat manusia yg nak tunjuk hero atau pejuang konon. Masa Alvin& Vivian dan juga Namewee hina Melayu dan Islam tak berani buat apa pun. Dgn sesama Melayu bukan main nak tunjuk garang. Poorahhh ... hero taik kucing ...

      Delete
    3. Deme nasib baik jer..kalu kat negara lain dah lama kena tembak atau penggal. Takpun dilucut kerakyatan dan dijel bertahun2. Hina JG pada hari kebangsaan dan mengapii apikan rakyat adalah kesalahan serius ok...lagi besar dari kesalahan 2 cinabeng di atas. Yg 2 ekor tu dah didenda dan dipenjara..cuma namewee babi ni liat sket

      Delete
  26. Bior lah bn nak naik kan minyak sebanyak mana ponnn.
    Kan bn yang paling berkuasa di malaysia ni.
    Lagi pon berkuasanya bn di malaysia atas pilihan rakyat malaysia sendiri bukan rakyat negara lain.
    Apa pon yang bn lakukan, rakyat kena redha dan anggaplah ini suratan takdir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha ...
      BN: Bankrap Negara!

      Delete
    2. Akibat pilih Kerajaan yg BOROS dan ZALIM .... Hancur Kerajaan ubn ...... Ko belum insaf walau pun menang tipis dlm pru 13 dulu.... Masih berlagak diktator dan angkoh

      Delete
    3. Pr pun diktator gak...pembela gangter lagi. Pilih pr...negara hancur tak perlu tunggu piihanraya seterusnya...

      Delete
  27. ... nak komen sikit pasal kantoi Ron 95 bersubsidi berbanding Ron97 yg tidak bersubsidi.... ia itu sebanyak 3sen...Dlm kita membuat analisa logik disini haruslah dibezakan antara prinsip/persepsi dan realiti kerana kurang tepat kaedah perbandingannya. Memang betul nampak satu kebodohan bila berbanding harga subsidi Ron95 RM2.10 + RM0.63 = RM2.73 dengan RM2.70 harga Ron97.Tetapi ini adalah perbandingan matematic ia itu satu liter lawan satu liter. Sebenarnya perbandingan ini mesti mengambil kira pembelian minyak sebenarnya distesyen-stesyen diseluruh negara ia itu pembelian Ron 95 adalah berlipat ganda, mungkin 10, 100 ataupun 1000 kali berbanding Ron 97. Tanya diri sendiri berapa kali kah kamu membeli Ron97 dalam jangka masa 1, 3 atau 5 tahun yg lepas?...zero...jadi dari segi lojistic sahaja iaitu kos penghantaran dari kilang penapis ke stesyen minyak sahaja melibatkan kos..katakan RM100 setiap penghantaran. Kerana permintaannya kurang katakan satu-satunya stesyen minyak perlu satu kos penghantaran sebulan iaitu RM100bagi Ron97, dan mungkin boleh diserapkan. Walhal kerana ia minyak bersubsidi dan sudah tentu permintaannya amat tinggi, kos penghantaran Ron 95 mungkin mencecah 10 atau 100 kali ganda iaitu RM1000 atau RM10,000. Jadi perbezaan 3sen seliter yang dibuat andaian kantoi itu harus mengambil kira kuantiti(logistik) yang bukan sahaja berbeza tetapi ketara perbezaannya.

    ReplyDelete
  28. Brengsek lu parpu! Ada ke ckp dato' a samad said tu mcm jenglot. Mcm la ko tu hensem sgt...badan pn gomuk mcm gajah. Tu pn ado ati nk hino org. Sadarla diri tu sikik!

    ReplyDelete
  29. Brengsek lu parpu! Ada ke ckp dato' a samad said tu mcm jenglot. Mcm la ko tu hensem sgt...badan pn gomuk mcm gajah. Tu pn ado ati nk hino org. Sadarla diri tu sikik!

    ReplyDelete
  30. Brengsek lu parpu! Ada ke ckp dato' a samad said tu mcm jenglot. Mcm la ko tu hensem sgt...badan pn gomuk mcm gajah. Tu pn ado ati nk hino org. Sadarla diri tu sikik!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!