GEMPAR! NAJIB DISABOTAJ OLEH PEMANDU DAN KHAZANAH NASIONAL?

Pemandu dan Khazanah Nasional adalah dua bebanan yang terpaksa ditanggung oleh PM ketika ini, mereka ni nampaknya dengan sengaja mensabotaj PM kita.

Untuk kisah lanjut, KLIK SINI - wajib dibaca untuk kebenaran. Jangan asyik nak salahkan PM semata-mata..

Azman Mokhtar, kau tu bila nak Resign?

19 Responses to "GEMPAR! NAJIB DISABOTAJ OLEH PEMANDU DAN KHAZANAH NASIONAL?"

  1. '0'..... kesiannnnnnn.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib patut dipersalahkan kerana dia berkuasa untuk menghentikan dan memperbetulkan segala kepincangan yang berlaku. Dia ada kuasa untuk menekan button tetapi dia tidak melakukan apa yang sewajarnya demi memperkasakan umat Islam dan Melayu di Tanah Melayu!

      Delete
  2. Saya menghormati pendirian sdra-sdri yg menyokong kepimpinan Najib. Hanya Allah saja yg mengetahui apa yg tersirat. Berikut adalah nukilan ikhlas seorang teman buat tatapan semua.

    Hingga ke saat ini, saya tetap skeptikal dan menganggap Najib merupakan pemimpin yang lemah untuk orang Melayu Islam dan juga negara kita. Kalau kita lihat dari awal Najib dilantik jadi PM, rakyat disajikan dengan dasar-dasar transformasi merangkumi ekonomi, politik dan juga sosial. Dasar liberalisasi Najib bukan saja memakan dirinya tapi juga semua orang Melayu, kecuali mereka yg berkuasa & berjawatan tinggi. Saya termasuk rakyat Malaysia yang lain teruja dengan pembaharuan dasar kerajaan.

    Malangnya lama kelamaan keyakinan itu semakin luntur. Pemansuhan ISA dan EO dilakukan ketika negara sedang berhadapan dengan jurang perkauman yang semakin melebar. Preventive laws ini yang menjamin kestabilan negara sejak Merdeka namun menjadi mangsa atas nama "Transformasi". Kesannya kita rasai hari ini.

    Orang Melayu Islam semakin dihimpit oleh kaum pendatang di bumi sendiri. Ketika kami mengharapkan ketegasan dari kerajaan membela kaum bumiputera, tindakan kerajaan amat mengecewakan. Namewee sampai sekarang bebas menghina Islam dan Melayu. Pertemuan rasmi dengan ultra chauvinis Dong Zhong oleh Najib. Iklan pukul gendang sempena CNY lepas tapi tiada iklan bakar lemang semasa Raya lepas. Mana rasionalnya selain mendapat undi kaum pendatang?

    Ekonomi negara semakin suram. Penarafan kredit negara turun dari A- kepada negatif. Kadar hutang negara 53.5% kepada KDNK menghampiri maksimum 55%. Defisit fiskal yang tinggi 4.5% pada 2012. Laporan Bloomberg menunjukkan import melonjak melebihi eksport pada Julai, mengecilkan trade balance kepada $2.86 bilion berbanding $4.32 bilion pada Jun. Ringgit sekarang merupakan matawang Asia Tenggara kedua paling lemah di belakang rupiah. Perkembangan ini antara sebab kerajaan mengurangkan subsidi minyak minggu lepas.

    Inisiatif PEMANDU & Konsultan yang mencorak dasar dan hala tuju negara nampaknya gagal. Najib terlalu bergantung pada PEMANDU & Konsultan dalam mentadbir negara. Saya sayangkan UMNO sebagai parti keramat orang Melayu dan mengundi BN pada PRU13. Tapi tidak akan membabi buta menyokong pemimpin yang tiada jati diri Melayu Islam dalam diri mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bernas dan ada asas.. Smga kta2 tuan mmbri ds najib ptnjuk pd kbnran..

      Delete
  3. Pukimak punya UMNO!!!

    Lahanat!!!

    Bangsat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. MALU KALAU ADA SDRA MCM KAU.1000 KALI LEBIH BURUK DARI APA YG KAU TULIS.

      Delete
  4. Pukimak punya UMNO!!!!

    Lahanat!!!!

    Bangsat!!!!

    ReplyDelete
  5. Bro..xkisah pemandu n khazanah buat onar...pokok pangkalnya..keputusan semua kat tgn pm...kalu lu biarkan diaorg buat salah...org pertama yg patut dipersalahkan ialah lu sendiri...sbb lu lah yg meluluskan...sekali x pe bro...learning process...kali kedua pn xpe bro...nasib x baik...kali ketiga pn ok lg.....sbb manusia kadang2 cuai....tp kalau kali keempat....mmg lu BANGGANG....ada betol ka...

    ReplyDelete
  6. Pukimak punya UMNO!!!

    ReplyDelete
  7. Azman Mokhtar ibarat pagar makan padi.

    ReplyDelete
  8. Salam Bro,
    Aku dah bosan la asyik nak back up Najib bila ada isu camni. Semua nye pasal kena sabotaj dgn orang lain. Bukan ke PM sendiri yang berkuasa penuh dalam semua benda2 penting macam ni??? Takkan dia tak de kuasa langsung untuk melantik atau memecat sapa2 yang bagus atau tak bagus ??? Kalau macam ni la yang kita asyik nak back up PM Najib , baik aku cakap Pak Lah dulu kelemahan2 dia pasal dia kena sabotaj dgn org sekeliling , terutamanya menantu dia si Kitol tu!!! So bukan salah dia semua isu2 jadi macam tu kalau nak samakan dgn situasi Najib sekarang la.. Just utk korang pikir2 kan la, taknak membuta tuli backing je kan....

    ReplyDelete
  9. Khazanah problem....salah Azman Mokhtar
    Pemandu problem....salah Idris Jala

    Jika mereka di atas menimbulkan masalah. Baiklah, tapi adakah salah mereka 100% ? Kenapa tidak disalahkan orang yang melantik mereka ? Kalau macam tu mudahlah. Kalau berlaku apa-apa masalah, punahsihat pasti akan dijadikan kambing hitam. Tapi setau aku, walaupun bermasalah, setakat yang aku tau belum lagi kedengaran mana-mana punahsihat dpecat, disingkirkan atau dilucutkan jawatannya. Nampaknya pm kita masih sayangkan lagi mereka yang bermasalah ni.

    ReplyDelete
  10. Kalau PEMANDU dgn kepala Khazanah bermasalah? Kenapa xdisingkirkan?
    Jgn jdk bingai
    Oleh kerana xde otak nk pikir smp harapkn pemandu, maka ada baiknya crk pemimpin yg mampu berfikir.. or at least ade telor

    ReplyDelete
  11. Ai..yaaa ,ini hat semua olang sudah thau looo ,tapi apa pasat itu Najub tatak tau ,wa pon atak helan maa atau Najib suka itu hat maa.

    ReplyDelete
  12. Anon 3.48, awak umur berapa oi budak? Kanak2 jangan komen kat sini. Nah 20sen, main jauh jauh... syyyhhhuuuhh!

    http://sarawakia.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum....
    aisehmennnnn.....344pm setuju 100persen...
    yg betulnya najib malaeih nak berfikir...sumer kena sogok sogok sogok...
    tah tah blog dia pn dia tak baca...ooo...blog dia yg puji2 jew leh lepas...yg tidak seangkatan haremmmmmmmmmmm....klo ya di sabotaj pown..takkan waima sorg pun yg menyokong najib atau ygb sayangkan bangsa melayu bumiputra...boleh cayer kew...
    atau bila ada org bg info jew masuk bakul sampah atau dikenakan tindakkan tatatertib...muskil muskil muskil......paper pown sbb utamanya adalah kelemahan najib sendiri jgn salahkan org len...klo nak ikot ikotkan kemungkinan paling tinggi org nak sabotaj tun m jd pm...bkn kew masa tun m dia dpt bermcm2 gelaran yg tak masuk akai.....najib kna minta tolong dari Allah dr dia minta nasihat dr punahsihat dia....

    ReplyDelete
  14. you boss, you la tanggung......tak kan nak salahkan orng lain.....kelakau

    di saat masa kecederaan, buat la apa yg patut-patut..


    org kat luar ni semua dah sedar, ada mata ada telinga...org cina dah berlambak-lambak di putrajaya, you punya idea la

    yg duduk di cimb pun sama 2x5

    ReplyDelete
  15. Kesian nya najib diperlakukan begitu, tak berhati perut betul!

    Dah buat laporan polis lom?

    ReplyDelete
  16. Sebab itu demi nak selamatkan PM Najib, di PAU nanti perwakilan akan mendesak KONSULTAN & PEMANDU LIBERAL disingkirkan. Mereka ini adalah duri dalam daging.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!