CILI KASI TARUK! KALAU YA PUN TAKUT, JANGAN LA GUNA ORANG LAIN UNTUK KUATKAN DIRI WAHAI YANG SEPATUTNYA..

Macam aku cakap masa menyerah borang pencalonan dua hari lepas, ada team RAKIT yang terdiri dari 3 Naib Presiden telah keluar sekali dan bergambar bersama untuk nak tunjuk yang mereka ni satu team la, so kepada mereka ni, aku ada satu artikel khas untuk mereka.

Aku harap para pegawai mereka boleh print dan berikan salinan artikel ini. Nak tahu apa artikelnya? KLIK SINI

11 Responses to "CILI KASI TARUK! KALAU YA PUN TAKUT, JANGAN LA GUNA ORANG LAIN UNTUK KUATKAN DIRI WAHAI YANG SEPATUTNYA.."

  1. Apa laa nak jadi dengan orang melayu ni . Kerajaan terlalu manjakan orang melayu . Semua nya harapkan kerajaan . Kalau macam ini , lama lama kerajaan boleh lingkop .

    ReplyDelete
  2. sial lah kerismudin!

    kalau berani lawanlah secara gentleman!

    ReplyDelete
  3. Bngsat betuk kerismudin, dia gunapakai Zahid dan shafie untuk pastikan dia menang. Masa pemilihan ketua pemuda dulu, Hisham telah memberi sokongan dia kepada KJ. Sudah tiba masanya kasi bungkus Hisham dan menangkan Mukhriz. Kalau boleh Akram pun kita menangkan dan KJ biar gigit jari, kena ajar golongan tak sedar diri

    ReplyDelete
  4. Pastikan pemimpin bacul dan liberal tidak terpilih.

    ReplyDelete
  5. Presiden Pas - Harun Taib
    Mursidul Am Pas - Haron Din

    Fuuhhhh cantik punya gandingan............

    ReplyDelete
  6. Memberi lesen guaman pada peguan negara luar.Membandingkan khidmat guaman dgn singapore, membuktikan orang islam tidak yakin dgn ilmunya sendiri.Kita sepatutnya ikut sama gaya hidup mereka berbikini.Kalau tidak yakin kpd kemampuan kita sendiri,hantar peguam2 ke luar negara.Bab aliran wang keluar,tak terpikir langsung.Gejala negatif ngo2 dlm negara yg bersetongkol dgn ngo asing,tidak di ambil kira.Cuma nak dapat perkhidmatan yg baik,kena import dr luar.Ingat ini,industri pertanian ker,ada input dan output yg besar.Singpore lain,dasar mereka amat terbuka,sebab dasar mereka nak cari makan dgn cara apa sekalipun.Berbeza dgn kita,kita menjaga keamanan pelbagai bangsa bersama.Kita tidak yakin,konsep sebegini utk di gunapakai cara begini.Kalau dah hebat sangat singapore,pergi ddk singapore la.

    ReplyDelete
  7. Memberi lesen guaman pada peguan negara luar.Membandingkan khidmat guaman dgn singapore, membuktikan orang islam tidak yakin dgn ilmunya sendiri.Kita sepatutnya ikut sama gaya hidup mereka berbikini.Kalau tidak yakin kpd kemampuan kita sendiri,hantar peguam2 ke luar negara.Bab aliran wang keluar,tak terpikir langsung.Gejala negatif ngo2 dlm negara yg bersetongkol dgn ngo asing,tidak di ambil kira.Cuma nak dapat perkhidmatan yg baik,kena import dr luar.Ingat ini,industri pertanian ker,ada input dan output yg besar.Singpore lain,dasar mereka amat terbuka,sebab dasar mereka nak cari makan dgn cara apa sekalipun.Berbeza dgn kita,kita menjaga keamanan pelbagai bangsa bersama.Kita tidak yakin,konsep sebegini utk di gunapakai cara begini.Kalau dah hebat sangat singapore,pergi ddk singapore la.

    ReplyDelete
  8. Apa yg paling mustahak sekali dalam UMNO ialah perpaduan, kekitaan dan kesepakatan.
    Itulah yg akan menjadi tunjang kekuatan bagi UMNO demi kesinambungan hayat serta meraih kepercayaan rakyat terutamanya orang2 Melayu. Kalau dalam UMNO sendiri wujud perbalahan merebut kuasa, persengketaan, percakaran dan berpuak-puak bagaiman nanti nak mengharungi PRU14. Dengan perkataan mudah keperluan kepada satu teamwork yang padu dan bersefahaman. Kalau trio berkenaan (Zahid, Shafie & Hishamudin) sudah dapat bekerjasama dengan baik dan intim, apa salahnya kalau mereka dikekalkan. Lebih baik daripada memilih pengganti baru yg mungkin nampak hebat pada kita tetapi di belakang hari mungkin menimbulkan kekecohan dan keretakan yang merugikan dan merosakkan masa depan UMNO. Saya dapat lihat team yang Najib wujudkan ini adalah mantap dan bersepadu dan tidak rugi jika terus diberi sokongan.

    ReplyDelete
  9. Saya tahu ramai ahli2 UMNO termasuk di kalangan yg berjawatan tinggi dlm parti dan juga para menteri sedar akan hakikat bhw UMNO masih bertahan memerintah negara melalui BN kerana sokongan orang2 Melayu semata-mata. Boleh dikatakan tidak ada orang Cina yg undi BN atas tiket UMNO, kalau ada pun dlm 10% hanya undi atas tiket MCA atau parti komponen BN yg lain yg bukan Melayu. Orang2 UMNO sedar & mengakui tsunami orang2 Cina 'menentang' UMNO-BN. Cumanya di kalangan pemimpin peringkat tertinggi UMNO seperti yg berada di peringkat Pres, TP, VP dan KP, mereka berada dlm serba salah antara menjaga hati orang2 Melayu UMNO & menjaga keharmonian konsep BN. Najib & teamnya tahu dan sedar akan ancaman tsunami Cina ini ke atas ketuanan Melayu untuk jangka masa panjang, namun mereka belum hilang ikhtiar di samping mahu menjaga juga kepentingan konsep BN itu. Kita tidaklah boleh terlalu prejudis dan beranggapan Najib & teamnya mahu menyisihkan orang2 Melayu ... buktinya ialah Majlis Ekonomi Bumiputera yg baru2 ini dilancarkan. Kita adalah ibarat guru yang bertelagah dengan murid2 dan ibubapa murid2 dalam satu masalah disiplin, pihak guru mengatakan ibubapa hanya nak salahkan guru dan tidak memahami masalah murid2 di sekolah, manakala pihak ibu bapa pula mengatakan guru2 tidak menjalankan tugas dengan betul! Akan tetapi seorang pengetua atau pihak jabatan pelajaran terpaksa melihat secara menyeluruh secara tidak memihak (not biased) dan membuat pertimbangan secara telus dan adil. Begitulah juga keadaannya Najib & teamnya, bertindak seperti menarik rambut di dalam tepung, rambut jangan putus, tepung jangan berselerak ... kita akan lebih tahu dan faham jika kita berada di tempat mereka. Berilah sokongan kepada mereka ....

    ReplyDelete
  10. Nak kekal apa lg..zahid sorang jer ada telor..2 org lg tu paham2 jer la..kalau kekal juga bole lingkup umno pru ke 14 nt..kami nk org tegas utk agama dan bangsa bukan pemimpin yg bacul dan lembik...

    ReplyDelete
  11. NAJIB & KHAIRY …

    Najib dan KJ gandingan yang mantap
    Elok pun kalau kekal dan tetap
    Tapi si Entry dan Seman meratap
    Buat kempen nak rampas dan rentap

    Menjadi menteri bukanlah mudah
    Yang dengki komplen tak sudah2
    Siap mencarut dan juga meludah
    Apa ke karut apa ke jadah

    Dulu Najib banyak diserang
    Yang muda gaya carut & curang
    Yang tua pula kerja temberang
    Tetapi kini MEB dah terang

    Komplen dan kutuk macam sialan
    Tapi kesian dakyah tak jalan
    Baru tahu MEB punya pukulan
    Bawa diri le penuh sesalan

    Dulu kemain nak Najib ditolak
    Tapi tak ada nak tanding pulak
    Takdir dah gitu tak dapat dielak
    Barulah mereka berhenti menyalak

    Perasan diri kononnya handal
    Tetapi kini dah putus modal
    Yang muda dah habis idea sundal
    Yang tua tak tahan teruk dibedal

    Suasana berubah hari ke hari
    Ramai pula berpihak Khairy
    Dah bikin kalut sama Si Entry
    Si Seman pula hilangkan diri

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!