CILI KASI TARUK! HARAMKAN REHDA, INSYA'ALLAH AKAN SELAMAT MALAYSIA!

Inilah babi2 buncit yang menaikkan harga bahan mentah hingga rumah menajdi mahal tak masuk akal punya
Kapitalis REHDA main wayang lagi!

Bila harga rumah naik semua pakat marahkan kerajaan kononnya tak bantu rakyat. Walhal kerajaan sentiasa berusaha memperbanyakkan program seperti PPRT, PRIMA, Perumahan Penjawat Awam (PPA) dan sebagainya.

Sedangkan kapitalis-kapitalis buncit dalam REHDA (Persatuan Pemaju Perumahan dan Hartanah) menjadi dalang utama kenaikan harga rumah sesuka hati memberi dalih kononnya kenaikan kos bahan binaan akibat pengurangan subsidi minyak dan tindakan agresif kerajaan membenteras PATI sebagai punca utama kenaikan tersebut.

Nampak sangat kapitalis-kapitalis buncit tamak ni suka menipu. Dulu masa harga petrol tak naik dan PATI berlambak pun mereka tetap naikkan harga. Mereka inilah yang selama ini mengaut keuntungan berlipat ganda hasil menindas rakyat.



Bayangkan jika harga sebuah rumah melebihi RM400,000 seunit. Bukan semua rakyat mampu membeli rumah apatah lagi bagi seseorang pekerja yang gajinya sekadar RM2,000 sebulan. Bila umur sudah mencecah 30 tahun, rumah pun masih belum mampu nak beli. Kalau buat pinjaman bersama isteri/suami sekalipun belum tentu pinjaman diluluskan jika harga rumah hampir RM setengah juta. Nak bayar itu ini lagi akhirnya terpaksa sewa rumah memanjang. Tambah bila dah ada anak ramai sudah tentu teringin nak beli rumah lebih besar lagi.

Pihak REHDA dan pemaju-pemaju kapitalis buncit sekarang lebih mementingkan para pembeli asing. Kerana perangai buruk itulah juga banyak rekabentuk rumah sekarang tiada ciri-ciri keMalaysiaan dibina dengan rekabentuk moden minimalis, letak nama Inggeris dan harganya pula mencecah jutaan ringgit. Adakah semua orang Malaysia mampu membelinya? Bagi keluarga yang kaya mungkin tiada masalah membeli rumah tersebut, tapi golongan miskin hanya tinggal mimpi.

Jadi kita mohon jasa baik pihak kerajaan agar tidak tunduk kepada desakan REDHA sepertimana kerajaan tidak tunduk kepada desakan dan ancaman puak Dong Zong, gangster, PATI mahupun pengganas Kiram.

Ingat…rakyat inginkan rumah yang lebih murah dan selesa. Bukan rumah mampu milik yang hanya golongan kaya saja mampu memilikinya. Sedangkan golongan sederhana dan miskin ramai yang melopong tengok harga rumah gila-gila.

Bila hati rakyat senang, fikiran tenang, perut kenyang, ada wang dan dapat peluang barulah rakyat tak terpengaruh dengan janji-janji palsu pembangkang.

Rakyat juga tidak boleh hidup dengan harapan palsu bila dah menang pilihanraya janji buang dalam longkang. Kita berharap semoga ada perkhabaran baik dari Perdana Menteri berkaitan perumahan rakyat dalam Bajet 2014 nanti.

MyMassa

13 Responses to "CILI KASI TARUK! HARAMKAN REHDA, INSYA'ALLAH AKAN SELAMAT MALAYSIA!"

  1. Inilah babi2 buncit yang menaikkan harga bahan mentah hingga rumah menajdi mahal tak masuk akal punya

    ---------------------------------------------

    Kalau kerajaan yang memerintah sekarang ini tak boleh nak buat apa-apa dengan babi-babi ni...baik tak usah jadi kerajaan, itu lebih bagus dan munasabah.

    ReplyDelete
  2. REHDA & GLC mcm Sime Babi hanya mahu bina rumah untuk rakyat asing RM 2 Juta keatas..

    Untung

    Rakyat tempatan tak mampu beli..

    ReplyDelete
  3. Racun rumpai kasi taruk,jgn kasi chance sama Rehda ke haper.Bukan rakyat atau kapitalis kaya raya yg menangkan BN dlm PRU tetapi rakyat bawahan dan sederhana terutama di kws terpencil,miskin dan tidak mampu memiliki rumah mahal apatah lagi hampir setengah juta ringgit ke atas.

    ReplyDelete
  4. la...xkan taktahu, ini perminan rehda yang bersekongkol dgn dap. terang lagi bersuluh. dy.

    ReplyDelete
  5. Kerajaan perlu serius, dan pastikan yang mereka yang dipertanggungjawab oleh kerajaan untuk melaksanakan program perumahan rakyat dengan gigih lagi telus. Belajar dari HDB Singapura dalam pogram perumahan dimana peratusan tinggi rakyat Singapura menpunyai rumah, walaupun rumah pangsa. Pucuk pangkal adalah berbalik kepada team yang bagus lagi telus, dan semua badang dan autoriti yang terlibat. Penyelewengan dan rasuah akan pasti menjadikan kos binaan tinggi dan merugikan semua orang.

    ReplyDelete
  6. Gubal je akta warga asing x bole miliki kediaman atau harta di Malaysia. Habis cerita. Jatuhla nanti harga rumah. Negara lain bole buat, knp Msia x bole? Sbb menteri2 ada syer yee?

    ReplyDelete
  7. kah..kah...ini semua kroni pak menteri2,title dato',tan sri,apa umno berani buat.harga rumah x turun pun,cuma subsidi dikurangkn.belajar dr pak menteri gak.macai umno jgnlh tolol.mcm ku nan ckp,klu mahal jgn beli. duduk dlm khemah je.

    ReplyDelete
  8. Datuk Abdul Rahman Dahlan tahu ke menjaga kebajikan rakyat yang menyokong UMNO / BN khususnya orang2 Melayu & Bumiputera. Jangan benarkan REHDA menguasai industri pembinaan rumah.

    Jangan buta mata. Jangan buta hati.

    ReplyDelete
  9. Siapa kata orang cina hebat dalam Perniagaan??? Mereka begitu berbangga dengan bangsa mereka. Sebaba apa mereka berjaya dalm perniagaan??? Sebenarnya mereka berjaya dalam perniagaan bukan sebab mereka "pandai berniaga" tetapi sebenarnya sebab mereka PANDAI MENIPU!!!

    Mereka ini tiada etika, moral dan integriti (halal & haram) dalam perniagaan. Mereka juga sanggup memberi rasuah untuk mencapai kejayaan dalam perniagaan...Sikap inilah yang sepatut diubah dan diberikan kesedaran kepada seluruh Warga Cina di Malaysia..

    ReplyDelete
  10. PBT dan kerajaan negeri jangan beri kelulusan kepada projek yang merugikan rakyat keseluruhan.

    ReplyDelete
  11. Sampai masa...kjaan hr nie akan lingkup jika tidak berbuat apa2 mengenai harga rumah...krn ia merupakan asas keperluan hdup...salam....dr bjb

    ReplyDelete
  12. nampak macam dua saja yg out of shape, lain ok lagi....kira oklah slim...Parpu you need specs kah....sure blh dpt sponsor kan...dasar kroni...

    ReplyDelete
  13. padan muka. siapa suh undi BN. lain kali pkir la nak mengundi siapa! gomen nak duit jer.. jgn salahkan developer. this is business! ko buat business pun nak untung, siapa nak rugi??? and property business bukan murah murah punyer okie. cuba jadi developer. baru tau!!! cuba cakap skit. gomen la kena control price. tapi gomen pun buat bodo jer, so means gomen pun nak duit lar...dont think like idiots la korang. cetek nak mampus. somemore racist. bagus. ini lah future malaysia. a bunch of racist bastards!pergi usaha dapatkan extra income. dont just depend on gomen just bcoz we are all bumiputera! mmg sah malas kan, semua nak org tolong! sampai mati takde progress dalam hidup

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!