BABI KASI TARUK! RTM BUAT HAL LAGI, KALI INI MEREKA MENGHINA KPN PULAK!


Tak habis dengan kontroversi pasal logo PDRM, RTM sekali lagi membabikan diri mereka sendiri apabila dengan sengaja menggunakan nama KPN dengan salah. Inilah masalahnya bila anjing pakatan banyak keliaran dalam RTM. Memang harami tahap A la bos RTM ni.

Wei korang tido ka atau tengah nak try nak main bini orang ni? Mana punya bebal dok jaga RTM ni?

Aku malas nak kutuk banyak lagi la, elok juga kalau Farid Riduan diberi amanah untuk jaga RTM ni, biar dia redurbish dan restructure balik RTM ni, kalau tidak memang hancuss la RTM ni. Sekali mungkin silap tapi kalau dah berkali-kali itu babi namanya

Aku rasa kalau letak makcik ni pun dia boleh jaga RTM dengan lagi baik la dari bangkai bernyawa yang ada kat sana sekarang ni. Aku dengar RTM dah jadi lubuk untuk membiak hanjeng pembangkang sekarang ni, betui ker?

Kita tunggu makcik ni jawab la ya...

10 Responses to "BABI KASI TARUK! RTM BUAT HAL LAGI, KALI INI MEREKA MENGHINA KPN PULAK!"

  1. Akhbar Kompas yang sangat berpengaruh di Indonesia menulis dengan tajuk “Di Malaysia, Dari Kuliah Sampai Nikahpun Dikredit” (28 Ogos 2013), amat menarik untuk dibaca dan dikongsikan kepada seluruh rakyat Malaysia apatah lagi menjelang Hari Malaysia yang ke-50 pada 16 September 2013 ini. Rencana di akhbar Kompas itu dimulakan dengan tulisan di bawah ini,

    “Di Malaysia, Dari Kuliah Sampai Nikahpun Dikredit”
    Malaysia mungkin menjadi salah satu negara kredit dengan sistem yang sangat memanjakan warganya. Tapi yang namanya kredit, tetap saja ada nilai minus dan beberapa masalah di dalamnya. Berikut ini beberapa sektor kredit yang kurang lazim atau tidak ada di negri kita

    1. Kuliah
    Setiap warga Malaysia memiliki kemudahan untuk mendapatkan pinjaman dari pemerintah untuk biaya kuliah, kerajaan menyebutnya PTPTN. Syarat untuk mendapatkanya pun sangat mudah, dan nyaris tanpa seleksi. Cukup hanya dengan menunjukkan kartu kewarganegaraan Malaysia.

    Pinjaman ini wajib dibayar setelah nantinya para mahasiswa lulus dari perguruan tinggi. PTPTN bisa didapat untuk semua perguruan tinggi, baik swasta atau negri dan tanpa jaminan aset layaknya bank. Jadi setiap orang, baik miskin atau kaya memiliki kesempatan yang sama untuk kuliah.

    Yang namanya pinjaman, tentu ada bunga setiap tahunnya sekitar 1% (kalau belum dirubah). Dengan rata-rata biaya kuliah di Malaysia adalah kisaran 90-120 juta. Bagi mereka yang belum bisa melunasi pinjaman ini, maka mereka tidak dibolehkan melakukan perjalanan ke luar negri.

    Dengan nada kesyukuran, akhbar Kompas itu berkata “cukup hanya dengan menunjukkan kartu kewarganegaraan Malaysia”, rakyat di Malaysia boleh menikmati pelbagai kemudahan seperti Pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), Gadjet, Alat Transportasi, Rumah malah pernikahan semuanya mendapat bantuan daripada Kerajaan Malaysia yang amat prihatin.

    Katanya di hujung artikel itu, “rakyat Malaysia terlalu dimanjakan” dan “kamu tidak akan menikmatinya di negara kami”. Ianya amat-amat memberi keinsafan kepada kita bukan.

    http://luar-negeri.kompasiana.com/2013/08/28/di-malaysia-dari-kuliah-sampai-nikahpun-dikredit-587659.html


    http://www.al-azharrisiddiq.com/2013/09/ulasan-hebat-di-koran-kompas-

    ReplyDelete
  2. BAH KOT TEH SEDAP DAN ENAKSeptember 13, 2013 at 7:24 AM

    Sikit2 hina, sikit2 rase tersinggung, bangang punya pencacai UMNO. Lagi teruk drpd perempuan yang senang tersinggung perasaan. Baik tukar jadi pondan aja.

    Ini kesilapan typing saja. Dorang pun manusia juga, manusia memang akan melakukan kesilapan. Bertimbang rasa lah sikit.

    Macam lah you orang tak pernah ada kesilapan. Puìiiiiiiiii

    ReplyDelete
  3. Mungkin dalam RTM ada geng 04, 08, geng 346 dan lain-lain geng yang marah kat PDRM kot...

    ReplyDelete
  4. Seriously...rtm mmg perlu dirombak dan distruktur semula...

    ReplyDelete
  5. Kesimpulan apa yang cuba diutarakan oleh akhbaar tersebut ialah RAKYAT MALAYSIA TAK SEDAR DIUNTUNG. Kemudahan diberi tapi bukannya berterima kasih malah mencaci. Disuapkan makanan kemulut tapi digigit pula tangan yang menyuap. Kalau benci benar dengan semangat Rukun Negara, lebih baik jangan jadi warga negara.

    ReplyDelete
  6. namun masih ramai yg tak bersyukur...

    ReplyDelete
  7. Di RTM banyak yang mengikuti blog saudara PArpu, janganlah mengunakan bahasa kesat seperti membabikan Ketua RTM dan bangkai bernyawa sebagainya.. Lagipun media sosial adalah juga maklumat pantas yg bukannya semua dapat Ketua RTM pantau pun, kadangkala ketua media sosial pun tak sempat sebab ketika artikel ditulis sedang ada tugasan lain.

    Yang saya tahu ini Typing error dan berlaku ketika hangat perkara lain diperkatakan.

    Janganlah bersikap begitu kepada yg sebangsa dan seagama. Tak kiralah pembangkang atau tidak pun.

    ReplyDelete
  8. Sebab itu kita marah bila budak2 ni tidak tau berterima kasih. Anjing pun kalau kita beri makan dia akan jaga rumah kita sayang kita. Mereka ini ramai yg buruk perangai. Lulus tak seberapa tapi semua nak free. Kalau tidak kutuk kerajaan. Hasut pelajar2 lain sampai yg jelas dapat biasiswa pun terikut2 lupa diri.

    Tgk sajalah kebelakangan ini pelajar U yg pandainya sikit saja tapi bercakap memgalahkan org pandai mintak itu ini. Sedarlah kalau tidak ada bantuan kerajaan awak dah melangut atau kerja kilang je. Tapi dek kerana keperhatinan dan dasar yg digubal kerajaan maka dapatlah awak masuk U.

    Mak bapak pun sama. Dia fikir bila anak masuk U maka anak dia pandai. Sebenarnua sampah. Kalaulah lain dari BN yg perintah mmg sah kau org tak dapat bau U. Pass takut ssgt dgn dapigg. Apa kau org blh buat kalau dia tukar dasar siapa pandai dia dpt masuk U. Kalau setakat 5 - 6A, cina10A berlambak. Rasanya kau pelajar melayu bolih ke masuk U.

    Jadi jgnlah asyik nak melawan. Duduk dan nilai balik adalah awak layak sekiranya mereka memerintah utk masuk U. Jgnlah jatuhkan maruah sendiri yg dah mmg rendah. Hanya BN yg bolih dan telah pun menolong dan menyelamatkan kamu semua. Jadi belajarlah berterima kasih.

    ReplyDelete
  9. Puncanya adalah di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam yang akan pastikan kekosongan jawatan diisi oleh penganut ISLE.Mereka adalah raja dalam perkhidmatan awam.Transformasi tidak akan berlaku selagi yang tidak ada kelayakkan akademik dinaikkan pangkat atas alasan yang boleh direkacipta.Usaha membina negara tidak akan kesampaian kerana berlaku kontradiksi antara impian dan perlaksanaan.Masalah dalam jabatan kerajaan ini memerlukan keberanian di pihak PM untuk membuat pembersihan, jika benar kita berhasrat untuk menjadi umat Islam yang memimpin dunia sepertimana yang dituntut Allah S.W.T.Alam fikiran Melayu mengalami pencemaran yang teruk kerana pihak yang berkuasa membenarkan ianya berlaku sebebas-bebasnya atas alasan itu hak rakyat dalam berdemokrasi.Idealogi ini yang digunapakai oleh pemimpin Melayu membawa bencana dan malapetaka dalam kita memperkatakan soal memperkasakan bangsa Melayu.

    ReplyDelete
  10. TV2 memang tak guna dah sekarang sebab identiti Sekarang & Selepas Ini akhirnya dipaksa disiarkan sebelum rancangan habis dan bukannya selepas iklan!!!!!! BN punya pasalllllll!!!!!!! Hidup pembangkang!!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!