AKHIRNYA KETUA PEMUDA UMNO DICABAR JUGA! ADAKAH AKRAMSYAH SANUSI BAKAL MENJADI PENYELAMAT PEMUDA UMNO?

Jeng jeng jeng! Akhirnya Akramsyah Sanusi sudah bersedia untuk bertanding dan merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO! Beliau declare dalam blog beliau sendiri. KLIK SINI

Barulah best ada fight! Akramsyah ini ada orang yang terpelajar. Dia pun belajar at UK dulu. So Kahiry akan menghadapi cabaran yang besar untuk menentang seorang yang terpelajar dan pandai orangnya. Baru best macam ni kan?

So apa pandangan korang tentang keputusan luarbiasa Akramsyah Sanusi ni?

77 Responses to "AKHIRNYA KETUA PEMUDA UMNO DICABAR JUGA! ADAKAH AKRAMSYAH SANUSI BAKAL MENJADI PENYELAMAT PEMUDA UMNO?"

  1. Sokong tu mmg sokong sgt2 tapi silap2 dia akan kalah sebab politik wang dan kabel....KJ menang dulu pun sbb menda yg sama...sebelum KJ mmg ada pencabar2 yg berwibawa...even jawatan menteri skrg pon dia dapat sbb yg sama...alahai...menang kt Rembau...letak calon lain pon bleh menang beb!

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa kata adakan sesi debat Akram vs KJ..ye lah nak debat dgn Anwar or Rafizi rasanya x mampu...kita tgk 2 pemuda ni dulu pon dah ok

      Delete
    2. Aku terbaca dlm blog bahawa kalau nak bertanding ketua pemuda mesti ada 150 juta.....kenapa 150 Juta? Untuk bayar apa?

      Law student uia

      Delete
    3. Aku terbaca dlm blog bahawa kalau nak bertanding ketua pemuda mesti ada 150 juta.....kenapa 150 Juta? Untuk bayar apa?

      Law student uia

      Delete
    4. Sokong KJ; bijak..karismatik...hensem...tegap..pernah training askar...mantap bila berdebat...ini kita cari pemimpin bukan utk umno je...org2 muda kat malaysia ni pun tengok, ramai org2 muda remaha luar politik ni suka kj

      Delete
    5. Terasa agak pelik dengan mamat sorang nie yang beriya-iya mahu mencabar Menteri Belia dan Sukan sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Bukan apa, inilah dikatakan "Pemimpin Bermusim" maksudnya, muncul apabila tiba pemilihan lepas tu hilang dan tak buat kerja. Memang musibat macam ni banyak ada didalam UMNO.Pendapat ramai mengatakan bahawa Akram Syah nie tak layak untuk bersaing dengan Khairy. Umpama kereta Kancil diajak berlumba dengan FERARI TURBO. Start Gear aje dah makan asap. Apa jasa yang menaikan nama Akram Syah nie... Tak pernah dengar pun....Cubaan Akramsyah ini seperti mahu menggunakan MAYC sebagai tempat meletakkan dia untuk bertanding Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Kalau didalam NGO pun tak menonjol nak lawan lebih baik duduk rumah je jaga anak bini lagi baik!Apabila Menteri KBS dengar tentang kemungkinan Akramsyah ingin bertanding, ayat awalnya adalah Akram sekadar gila glamour. He’s not a worthy opponent. Kalau Khir Toyo dan Mukhriz Anak Mahathir pun boleh dijahanamkan, apalah sangat Akramsyah Sanusi.Nama Sanusi mungkin ada membawa sedikit sengat, tapi setakat itu sahaja. Sanusi pun dah kena buang dari UIAM dan tidak lagi mempunyai sebarang jawatan. Hantu raya yang tidak ada tapak politik macam ini tidak merisaukan KJ…

      Delete
    6. Tu dia.. Punya la benci dengan KJ, sanggup angkat Akram yang majoriti dalam ni tak kenal langsung siapa dia melainkan dia ni anak Sanusi Junid. Masa di sekolah dulu (MRSM Balik Pulau) orang panggil dia Mat Kalut sebab memang kalut semacam. Bapak dia memang baik tak macam menteri zaman sekarang yang ingat depa raja. Lepas SPM kami di sekolah dengar cerita dia rugi RM5000 sebab main kontra di BSKL. Itu khabar angin la. Mana tau betul ke tak tapi kalau betul, memang dari segi ekonomi memang tak terer la. :DAkram ni dari masa sekolah lagi pernah berdebat dengan anak penyokong Semangat 46 (masa tu) tapi tak kemana pun debat tu sebab macam pemimpin UMNO lain, biasa kona sana sini jugak. Lepas kalah presiden MAYC dengan junior sekolah dia sendiri, dia kata presiden MAYC sekarang ada niat nak guna MAYC sebagai platform bertanding PRU ke hapa. Masalahnya masa Akram teraju MAYC, apa benda dia buat? Senyap sunyi je.Aku tak faham kenapa penyokong UMNO ni rajin nak pilih orang macam Akram atau si KJ sendiri. Mereka ni memang sah-sah elitis. Golongan atasan yang tak pernah tahu susah senang orang di bawah. Tengok di mana si Akram tinggal dan apa komen dia bila kerajaan nak bina laluan MRT dekat area rumah dia. Elit sangat la area rumah dia tu sampai keretapi untuk rakyat pun tak boleh nak lalu.Cari la orang lain. Kalau taknak KJ sekalipun, tak payah la Akram. Dia bukan leader yang bagus pun.

      Delete
  2. AIKK !!! DAH TAK KUTUK SI KJ LAGI KA PARPU??? DAH MASYUUKKK KA ???

    ReplyDelete
  3. harap Akramsyah menang...

    ReplyDelete
  4. Sorry bro, KJ pasti menang, nati blog mu sedih lagi haaha

    ReplyDelete
  5. http://merdeka-online.com/home/debat-akhramsyah-sanusi-vs-khairy-jamaludin/

    ReplyDelete
  6. bro,mohon komen xyah tapislah,sistem demokrasi,komen bercanggah pendapat perkara biasa,jgn jdi mcm blog pro PR lngsung xleh terima komen yg memihak krajaan.

    ReplyDelete
  7. Sama ja.....anak org kaya jugak.....mana la dia ni tau susah payah rakyat bawahan

    ReplyDelete
  8. Dari segi pelajaran, Akramsyah lagi cun
    Ijazah Sarjana Kejuruteraan Kimia dari Imperial College, London

    KJ Ijazah Sarjana Undang2 & Political Theory dari University College London.

    Kalau ikut latest ranking Imperial College & University College London adalah top 5 university in the world.
    Tapi nak belajar kejuruteraan kimia lagi susah wooo. Ijazah Akramsyah jurusan sains ...KJ cuma sastera

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi kj lagi pandai berdebat...ada karisma...hensem...tegap...ada telor masuk wataniah..kena rendam dlm kolam...main payung terjun lagi

      Delete
  9. Kita mesti halang si kitol KJ dari terus menjadi musuh dlm selimut dan bertindak sbg trojan horse utk Pembangkang.
    Adalah dinasihatkan supaya PEMUDA jangan terpedaya dgn janji2 KJ.
    Kalau dia tabur duit, ambil saja diam2, tetapi undilah Akramsyah. Jangan harap nak dapat duit selepas mengundi kerana KJ akan kata, "Hari dah siang baru ayam nak berkokok"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu dia.. Punya la benci dengan KJ, sanggup angkat Akram yang majoriti dalam ni tak kenal langsung siapa dia melainkan dia ni anak Sanusi Junid. Masa di sekolah dulu (MRSM Balik Pulau) orang panggil dia Mat Kalut sebab memang kalut semacam. Bapak dia memang baik tak macam menteri zaman sekarang yang ingat depa raja. Lepas SPM kami di sekolah dengar cerita dia rugi RM5000 sebab main kontra di BSKL. Itu khabar angin la. Mana tau betul ke tak tapi kalau betul, memang dari segi ekonomi memang tak terer la. :DAkram ni dari masa sekolah lagi pernah berdebat dengan anak penyokong Semangat 46 (masa tu) tapi tak kemana pun debat tu sebab macam pemimpin UMNO lain, biasa kona sana sini jugak. Lepas kalah presiden MAYC dengan junior sekolah dia sendiri, dia kata presiden MAYC sekarang ada niat nak guna MAYC sebagai platform bertanding PRU ke hapa. Masalahnya masa Akram teraju MAYC, apa benda dia buat? Senyap sunyi je.Aku tak faham kenapa penyokong UMNO ni rajin nak pilih orang macam Akram atau si KJ sendiri. Mereka ni memang sah-sah elitis. Golongan atasan yang tak pernah tahu susah senang orang di bawah. Tengok di mana si Akram tinggal dan apa komen dia bila kerajaan nak bina laluan MRT dekat area rumah dia. Elit sangat la area rumah dia tu sampai keretapi untuk rakyat pun tak boleh nak lalu.Cari la orang lain. Kalau taknak KJ sekalipun, tak payah la Akram. Dia bukan leader yang bagus pun.

      Delete
  10. Ntah la tp slama ni sy x pernah nmpak dia ni contribute something utk umno. X dek calon lain yg bereibawa? Tp yg pastinya bukan di keri tu!

    ReplyDelete
  11. lawan tetap lawan !!!

    ReplyDelete
  12. Anwar dah komen. Kita teringin nak dengar apa pula fatwa daripada Nik Aziz atau Hadi Awang sesudah Chin Peng mampos.

    Tak hendak kah kumpul orang2 Pas buat sembahyang jenazah keatas Bangkai Chin Peng tu. Buat sembahyang jenazah ghaib kerana Najib tak benarkan Bangkai Chin Peng itu dibawa balik ke Malaysia, bukan setakat Bangkai malah Abu Bangkai pun Najib tak benarkan bawa balik ke Malaysia.

    Kalau orang Umno sembahyang .. Tokguru boleh fatwakan Tak Dapat Pahala.

    Kalau Umno bina mesjid .. Tokguru boleh fatwakan Tak Dapat Pahala.

    Kalau undi Pas .. Tokguru boleh fatwakan Masuk Syurga.

    Kalau undi DAP .. Tokguru boleh fatwakan Dapat Pahala

    Nak tanya Tokguru Nik Aziz. Tak zalim kah Najib buat macam tu ? Tak berdosakah Najib melayan Bangkai Chin Peng seumpama bangkai binatang ? Minta Tokguru tolonglah berikan fatwa.

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
  13. Banyak dalil mengapa KJ tidak layak menduduki apa apa jawatan dalam UMNO atau kabinet. Sudah120 hari, umum kenal di mana sebenarnya hati jiwa pandangan pemikiran hala tuju nafsu angan angan dan rangkaianya.
    ABK
    ASALKAN bukan kj
    tolak kj.tolak kj.tolak kj
    JAnGAn tunggu lagi.
    Ada orang kata KJ Itu Inteligent
    Dia punya intelligent dari osmosis bukan natural, sebab dia oxon, liberal, moderate, SIL, ada ReginnaLAH, ada cover boy majjalah GQ, pandai tulis surat kpd majalah economist UK, ada sahabat rapat POrk chop jason jonathan, Tony Puaka,dan peminat nya nombor satu dari 7.05.13 adalah Lim kit siang.
    Yang paling utama sekali, sebab Kmentrian Belia Sukan ada bajet 789.000.000(RM) untuk dimanipulasasikan, tak masuk 1M punya, dan hanya dengan melaungkan Endless Possibilities... maka intelligent lah, liberal lah, moderate lah, centrist lah, KJ.
    maka jerit lah ah jib gor gong,the best is yet to come.
    kita perlu perdana menteri baru.
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup najib ...hidup muhyiddin..hidup kj

      Delete
  14. Aku tak kenal Akram tapi aku tau cara KJ berpolitik

    Anytime aku pilih Akram ...
    Aku tak rela anak bangsa aku di pinggirkan oleh ahli politik Melayu seperti KJ.
    Aku tak rela Malaysia jadi Singapore & Penang ... menang sorak kampung tergadai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menang sorak??? Nak fitnah tu berpada pada la...anyway..hiduppp kj

      Delete
  15. UMNO, terutama orang2 Melayu/Bumiputra di Malaysia inginkan kepimpinan yang menjana bangsa Melayu/Bumiputra ketahap global melalui jatidiri mereka sendiri disertai dengan networking yang jitu dari pihak kerajaan. Masa telah membuktikan banga Cina Malaysia tidak bolih diharapkan melakukan tugas ini. Mereka mencari seribu alasan untuk menidakkan majunya ekonomi Melayu/Bumiputra di negara ini. Dasar2 UMNO telah meningkatkan ekonomi serta kuasa politik mereka, tetapi mereka tetap mencari alasan tanpa rasa bersalah yang kaum mereka terus ditindas. Moral sosial mereka sangat rendah untuk membalas jasa2 orang Melayu yang telah sanggup berkongsi tanahair dan kuasa politik. Tetapi, ini adalah hakikat dan orang Melayu harus redho menerimanya dari ketentuan Allah di Malaysia ini.

    Tentukan KJ tidak terpilih.

    ReplyDelete
  16. Kita cuba ketua yg barulah. Ketua pemuda sekarang tak efektif dan lemah dri segi semangat bangsanya.

    ReplyDelete
  17. Akhram.. pegi jahanam kj, apa sumbangan beliau kepada Melayu? Sumbangan kpd diri sendiri dan Cina tuu takyah cakap lahh...Regina Lee buktinya. Jijik jadi menteri UMNO.. megah jadi menteri Malai sia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidupp kj...jgn buat fitnahh yer bang..

      Delete
  18. Confirm Akram Syah...Hanya orang Melayu gila aje yang sokong KJ yang tiada semangat patriotik dan semangat kemelayuan....

    Antara ketua pemuda yang tiada telor yang tidak berani untuk bersuara untuk memperjuangkan nasib orang melayu.. apatah lagi agama islam...Itulah sebabnya banyak wujud NGO yang ditubuhkan untuk memperjuangkan melayu dan islam seperti PERKASA, jalur TIGA dll bagi menggantikan peranan PEMUDA UMNO NI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sayanggg kj..belia2 muda yg tak kinat politik ni sayang kj...dia hensem dan tough

      Delete
  19. apa pula sumbangan khairi, langgar kete kawin anak TPM, bila dah naik PM, naik kan harga minyak 2.70, kah kah kah, semua projek geng dia yang sapu, dia kerja apa ye leh jadi kayo.... tu yang dio belajo kat Oxforf.. intelligent taik palat...muskil aku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni orang Pakatan jadi tukang fitnah dan nak hasut perwakilan ler ni

      Delete
    2. Terasa agak pelik dengan mamat sorang nie yang beriya-iya mahu mencabar Menteri Belia dan Sukan sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Bukan apa, inilah dikatakan "Pemimpin Bermusim" maksudnya, muncul apabila tiba pemilihan lepas tu hilang dan tak buat kerja. Memang musibat macam ni banyak ada didalam UMNO.Pendapat ramai mengatakan bahawa Akram Syah nie tak layak untuk bersaing dengan Khairy. Umpama kereta Kancil diajak berlumba dengan FERARI TURBO. Start Gear aje dah makan asap. Apa jasa yang menaikan nama Akram Syah nie... Tak pernah dengar pun....Cubaan Akramsyah ini seperti mahu menggunakan MAYC sebagai tempat meletakkan dia untuk bertanding Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Kalau didalam NGO pun tak menonjol nak lawan lebih baik duduk rumah je jaga anak bini lagi baik!Apabila Menteri KBS dengar tentang kemungkinan Akramsyah ingin bertanding, ayat awalnya adalah Akram sekadar gila glamour. He’s not a worthy opponent. Kalau Khir Toyo dan Mukhriz Anak Mahathir pun boleh dijahanamkan, apalah sangat Akramsyah Sanusi.Nama Sanusi mungkin ada membawa sedikit sengat, tapi setakat itu sahaja. Sanusi pun dah kena buang dari UIAM dan tidak lagi mempunyai sebarang jawatan. Hantu raya yang tidak ada tapak politik macam ini tidak merisaukan KJ…

      Delete
    3. KJ ni bijak. Sbg contoh kita tgk hasil daripada buah fikiran KJ yg BN Youth Job Fair tu. Karnival sebegitu telah membantu anak muda kita terutama budak budak lepasan IPT yg tak lagi menganggur tapi boleh terus berpeluang dapat kerja. Terbela anak muda kita lagi lagi ANAK MELAYU KITA.

      Delete
  20. ABKJ = Asalkan Bukan KJ tapi sebenarnya lebih prefer Mukhriz. Cuma mungkin Mukhriz lebih diperlukan untuk posisi Naib Presiden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ABAS !!! ABAS !!! ABAS !!!

      ABA = Asalkan Bukan AkramSyah !!!

      Haha

      Delete
  21. Bagus lah tu. Kasi bungkus sama KJ. Biar dia kalah dan blah terus dari UMNO......good riddance!

    ReplyDelete
  22. Pertandingan itu sesuatu yang sihat, ia lebih sihat kalau di isi secara sihat..kita berharap akauntan bertauliah dipanggil untuk membantu membuat pengiraan, Nak kira 700 undi pun makan masa 8 jam (mukriz/khirtoyo/kj) - luahan mahathir.

    Kalau kj kalah - mustahil - dunia dah nak kiamat le kot.

    ReplyDelete
  23. Kera Jantan dan konco-konconya sudah kecot telor!

    Lawan tetap lawan!

    Tahniah akhram!

    Anda memang lelaki melayu sejati!

    ReplyDelete
  24. KJonggos perlu dicantas!

    Jangan sesekali dilupakan segala onar yang telah dilakukan olej si kitol dan barua2nya sewaktu di zaman Tun Dol Tidoq!

    ReplyDelete
  25. Jangan main kotor ye Kera Jalang!

    Jangan gunakan taktik kotor seperti yang engko gunakan semasa bertanding dengan mukhriz dulu!

    Lawanlah secara gentleman ye Kera Jalang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidupp kj...jgn maree ye bang

      Delete
  26. Anak Sanusi Junid yg GENIUS saya sokong..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pandai menipu..mmg pandai, mayc konon..ptuihh, malai..

      Delete
  27. Pastikan Akramsyah menang dengan apa cara sekali pun.KJ ditakdirkan sebagai pengganti petualang nombor satu negara,bukannya sebagai PM.UMNO wajib tegas dan tidak memberi laluan kepada bangsat-bangsat yang tidak ada semangat pejuang bangsa.

    ReplyDelete
  28. Ini kalilah.. kita ubah KJ!!! Pemuda UMNO perlu diselamatkan dan di beri 'NYAWA' baru. Akramsyah...I likeeeeeeee!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I pulakkk verry the like KJ for ketua pemuda

      Delete
  29. Saya setuju. Siapa saja yang rasa ada keupayaan untuk berbuat sesuatu di mana-mana peringkat wajar menawarkan diri untuk dipilih. Lagi ramai lagi bagus jadi orang yang sedang pegang jawatan taklah rasa selesa sangat dan buat apa saja ikut suka kepala hotak dia.

    ReplyDelete
  30. sdra parpu kari
    saya masuk:

    100 dalil mengapa KJ tidak layak menduduki apa apa jawatan dalam UMNO atau kabinet. Sudah120 hari , umum kenal di mana sebenar nya hati jiwa pandangan pemikiran hala tuju nafsu angan angan dan rangkaianya.

    ABK
    ASALKAN bukan kj
    tolak kj.tolak kj.tolak kj
    tolak Ajib GOR GONG
    Jangan tunggu lagi.Mulai kempen Carpe diem.
    Kita perlu PM Baru.
    Ada orang kata KJ tu Intelligent

    Dia punya intelligent dari osmosis bukan natural ,sebab dia oxon,liberal,moderate,SIL,dan 40 tahun dulu bapa nya kerja dengan KBS(duu nama apa ya )ada reginnalah,
    ada cover boy majallah GQ,pandai tulis surat kapada majallah economist UK,ada sahbat rapat Pork chop jason jonathan, sahabat AA Tony FFFF,dan peminat nya nombor satu dari 7.05.13 adalah Lim kit siang,yang kerap minta ah jib gor gong kasih sama KJ jawatan tinggi.

    Yang paling utama sekali, sebab KBS ada bajet 789.000.000(RM) untuk di agihkan,tak masuk 1M punya dan ,hanya dengan melaungkan Endless Possibilities , maka intelligent lah,liberal lah,moderate lah,centrist lah,KJ.
    world view lah kj.
    maka jerit lah ah jib gor gong,the best is yet to come,endless possibilities,high income nation.
    kita perlu perdana menteri baru.
    kita tak mau slogan demi slogan.
    kita tak mau konsultan.
    kita mau idris jala.
    kita tak mau pemandu.
    Tolak Ah jib tolak kj.
    arjuna waspada
    changkat lobak

    ReplyDelete
  31. Jika Khairy masih di lamun kemewahan dan glamor sebagai anak muda yang di rencanakan hidup nya oleh pengaruh terdahulu dan sekarang :-

    1. Ingatkah beliau tentang " struggle" anak-anak /Melayu / bumiputera yang di sisih oleh bangsa lain, terutama bangsa cina Malaysia ?

    2. Ingatkah beliau tentang agenda melupuskan Islam, Raja Melayu dan mengubah Perlembagaan Malaysia sehingga Melayu itu di lenyapkan secara halus ? Kejadian ini telah di lakukan di Singapura.

    3. Ingatkah beliau sejarah silam bagaimana Melayu mempertahankan hak-hak di bumi sendiri akibat benci nya musuh Islam. Jika Malaysia ini Negara Kafir, sesungguh nya tidak akan wujud perjuangan menegakkan apa-apa kecuali kuasa. Aliran selari dengan kafirun lain yang boleh di adaptasi.

    TETAPI Malaysia itu wujud demi Melayu kuat berpegang Islam, ingin hidup dalam KEBENARAN di dunia dan akhirat, seperti Allah SWT wahyukan, berpegang pada Tali Allah dan Sunnah Nabi Muhammad. Ini kunci nya. Maka kunci syurga ialah "laillah haill Allah". Jika kita faham, maka menangis lah jiwa dan roh kita...

    4. Ingatkah beliau di kala beliau seronok dalam kehidupan, terlalu ramai lagi Melayu daif di bandar- bandar dan kampung melukut di tepi gantang ?

    5. Ingatkah beliau wang menjana wang, harta menjana harta dan bangsa yang dapat mengawal segala nya, ekonomi yang di kuasai mereka akan di monopoli sepenuh nya dan sentiasa di jaga kukuh untuk memihak bangsa mereka agar menjadi lebih dominan ? Bahawa ruang yang ada akan akan sentiasa di rebut dengan kuasa wang dan tidak akan di agihkan samasekali ?

    6. Ingatkah dia, di sebalik semua Dasar Kerajaan untuk mengimbangi kesejahteraan rakyat, di tolak sepenuh nya oleh pihak ini ? Sudah lebih lima puluh tahun, kenapa bangsa cina dan yang lain-lain nya masih lagi dalam kepompong rasis mereka, tidak berasilimasi secara tulus menjadi SATU Rakyat Malaysia yang sentiasa bergandingan ?

    Sesungguh nya Melayu itu sudah banyak berkorban masa, tenaga, harta bumi ini dan masa depan anak- anak bangsa sehingga merelakan kerjasama dengan bangsa lain Demi Tuntutan Islam, agar menganjur kesejahteraan dan berkaku adil. Ini wassatiyyah yang di tuntut, bukan omongan liberal manusia. Ingatkah beliau, sehingga ke hari ini, bangsa ini tidak pernah membantu secara ikhlas kecuali di "trade" dengan ganjaran lumayan melalui pihak kerajaan ?

    Jika bangsa ini berhemah dan liberal dan memiliki nilai-nilai hidup murni, ternyata kita sudah saksikan melayu itu di bantu dalam semua jenis perniagaan, tiada diskriminasi pekerjaan, jawatan dan gaji dalam apa jua keadaan. Ini tidak akan terjadi. Rujukan akademik telah membuktikan sikap cauvinis begitu tebal untuk di kikis.

    Sedarkah Khairy, jika beliau orang kebanyakan melayu di asuh sehingga kelulusan beliau miliki sekarang, dengan didikan agama mantap asas seperti kebanyakan melayu, agak nya di tahap mana beliau kini ? Beliau pun mungkin bersesak dada.

    Sesungguh nya perlakuan manusia itu ada batas susila nya jika Allah SWT itu sentiasa di Agongkan ! Maka fahaman liberal, sekular, komunism, LGBT, neo liberal dan seumpama nya tidak akan bersarang dalam hati dan akal manusia. Ini lah sifat syaitan yang nyata, sering di perringatkan setiao masa akan menghacurkan Islam dan bangsa penganut nya.

    Tidak sukar menjadi Syaitan kerana mereka sudah di jamin tiada kehidupan akhirat kecuali jaminan sengsara Neraka Jahanam.

    ReplyDelete
  32. Kj patut diberi peluang untuk berundur...
    cuma akram perlukan jentera utk berkempen diseluruh negara.. dan dibantu oleh ahli2 umno yg ade kesedaran, insyaallah..

    ReplyDelete
  33. KJ perlu berundur...bagi laluan pada Akram....demimasa depan pemuda umno..dan maruah Pemuda Umno yang dah tak Bertelur sekarang nie..

    ReplyDelete
  34. untuk jawatan Ketua Pemuda UMNO.. teman sokong Khairy.. Jawatan Naib Presiden UMNO teman sokong Mukhriz

    lantak ler komer nak kater aper.. sekati teman ler

    ReplyDelete
  35. Terasa agak pelik dengan mamat sorang nie yang beriya-iya mahu mencabar Menteri Belia dan Sukan sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Bukan apa, inilah dikatakan "Pemimpin Bermusim" maksudnya, muncul apabila tiba pemilihan lepas tu hilang dan tak buat kerja. Memang musibat macam ni banyak ada didalam UMNO.

    Pendapat ramai mengatakan bahawa Akram Syah nie tak layak untuk bersaing dengan Khairy. Umpama kereta Kancil diajak berlumba dengan FERARI TURBO. Start Gear aje dah makan asap. Apa jasa yang menaikan nama Akram Syah nie... Tak pernah dengar pun....
    Cubaan Akramsyah ini seperti mahu menggunakan MAYC sebagai tempat meletakkan dia untuk bertanding Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Kalau didalam NGO pun tak menonjol nak lawan lebih baik duduk rumah je jaga anak bini lagi baik!

    Apabila Menteri KBS dengar tentang kemungkinan Akramsyah ingin bertanding, ayat awalnya adalah Akram sekadar gila glamour. He’s not a worthy opponent. Kalau Khir Toyo dan Mukhriz Anak Mahathir pun boleh dijahanamkan, apalah sangat Akramsyah Sanusi.

    Nama Sanusi mungkin ada membawa sedikit sengat, tapi setakat itu sahaja. Sanusi pun dah kena buang dari UIAM dan tidak lagi mempunyai sebarang jawatan. Hantu raya yang tidak ada tapak politik macam ini tidak merisaukan KJ…

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ pemimpin yg bermusim bukan Akramsyah.
      Sebelum ni tak der pun cerita tentang Melayu. Sekarang ni bila dah dekat pemilihan baru ler asyik cerita tentang Melayu.
      Sini melayu ... sana melayu ... dulu tak der jiwa melayu langsung ...asyik dgn jiwa liberalnya.

      KJ hanyut dgn puji-pujian geng2 PKR & DAP serta geng2 Melayu liberal
      Sebenarnya Melayu liberal ni adalah Melayu tak sedar diri ...baru senang sikit dah rasa dunia ni dorang yg punya

      Akramsyah menyokong satu sekolah untuk semua demi perpaduan Malaysia. Siap ada logo kat blognya (mcm parpu ler...hehe gua tabik lu).
      KJ berani sokong satu sekolah utk semua ??

      KJ buat kerja sejak jadi KP ??
      Kalau KJ buat kerja ...PERKASA tak kan ujud ...NGO melayu tak akan bercambah mcm cendawan lepas hujan

      Delete
  36. Cepat naik cepat jatuh beb,macam dam ular.Cara kotor tetap tidak selamat.Segala-galanya atas kehendak Tuhan.Gandhi bermula sebagai seorang yang suaranya tidak didengar dan dipedulikan.Seorang pemimpin yang hebat itu menanti waktunya dengan penuh kesabaran,bukan memekik kepada dunia "aku yang lebih hebat dan paling layak serta bijak".Pemimpin yang berjuang untuk bangsanya tidak akan pasang cita-cita untuk menjadi PM paling muda.Hanya seorang 'psychopath' sahaja yang akan bercita-cita sedemikian.

    ReplyDelete
  37. Tu dia.. Punya la benci dengan KJ, sanggup angkat Akram yang majoriti dalam ni tak kenal langsung siapa dia melainkan dia ni anak Sanusi Junid. Masa di sekolah dulu (MRSM Balik Pulau) orang panggil dia Mat Kalut sebab memang kalut semacam. Bapak dia memang baik tak macam menteri zaman sekarang yang ingat depa raja. Lepas SPM kami di sekolah dengar cerita dia rugi RM5000 sebab main kontra di BSKL. Itu khabar angin la. Mana tau betul ke tak tapi kalau betul, memang dari segi ekonomi memang tak terer la. :D

    Akram ni dari masa sekolah lagi pernah berdebat dengan anak penyokong Semangat 46 (masa tu) tapi tak kemana pun debat tu sebab macam pemimpin UMNO lain, biasa kona sana sini jugak. Lepas kalah presiden MAYC dengan junior sekolah dia sendiri, dia kata presiden MAYC sekarang ada niat nak guna MAYC sebagai platform bertanding PRU ke hapa. Masalahnya masa Akram teraju MAYC, apa benda dia buat? Senyap sunyi je.

    Aku tak faham kenapa penyokong UMNO ni rajin nak pilih orang macam Akram atau si KJ sendiri. Mereka ni memang sah-sah elitis. Golongan atasan yang tak pernah tahu susah senang orang di bawah. Tengok di mana si Akram tinggal dan apa komen dia bila kerajaan nak bina laluan MRT dekat area rumah dia. Elit sangat la area rumah dia tu sampai keretapi untuk rakyat pun tak boleh nak lalu.

    Cari la orang lain. Kalau taknak KJ sekalipun, tak payah la Akram. Dia bukan leader yang bagus pun.

    ReplyDelete
  38. Siapa pun boleh masuk bertanding... selagi komer ahli UMNO... selagi tu komer layak bertanding.

    Dalam perlembagaan UMNO benarkan samada Khairy atau Akramsyah bertanding KPemuda UMNO. Mereka layak.... aper hak komer semua nak pertikaikan.

    Cuma yang akan pilih siapa jadi ketua adalah ahli UMNO sendiri..

    Jika ahli-ahli UMNO mahu UMNO kuat dengan sekuatnya. Pilih pemimpin yang betul2 kredibiliti.. jangan pilih pemimpin berdasarkan "sapa bagi duit makan suap paling banyak kat aku, dia yg aku pilih" macam tu punahlah..

    yang mahu menjatuhkan, meranapkan & membangkitkan UMNO sendiri adalah ahli-ahli UMNO sendiri dengan ketentuan Allah SWT... bukan pembangkang, ngo atau seangkatannya.

    ReplyDelete
  39. KHAIRY ADALAH IBARAT AIR DALAM TEMPAYAN, KALAU BELUM NAMPAK BERGUNA SEKARANG PUN, AKAN BERGUNA JUGA NANTI ...

    AKHRAMSYAH ADALAH IBARAT GURUH DI LANGIT, YG BUNYINYA MUNGKIN KUAT, TETAPI BELUM TENTU AKAN ADA HUJAN ATAU TIDAK ...

    PEPATAH MELAYU MENGATAKAN:

    "DENGAR GURUH DI LANGIT, AIR DLM TEMPAYAN DICURAHKAN" ...

    ADALAH SUATU PERBUATAN YG BODOH!

    ReplyDelete
  40. Saya dengar dah ada usaha dari gerombolan syed hamid al bar untuk sabotaj akramsyah..

    Ada juga yb nawi langkawi nak jadi pendengki. Teruihkan dan kita pulau dia.

    bungkuhkan dia masa PRU akan dtg atau lagi segera pemilihan bahagian tu sendiri ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengar itu dengar ini..bawa fitnah

      apa punya melayu lah kau ni, melayu PKR eh?

      Delete
  41. HIUDP KJ !!! HIDUP BELIA !!!

    ReplyDelete
  42. http://www.youtube.com/watch?v=MkiBh7YClPg

    sempoi bak ang YB KJ ni. mcm ni la icon utk pemuda.

    Steady la YB KJ !!!

    ReplyDelete
  43. INGAT TAK ARITU KJ ADA BUAT ( BN YOUTH JOBFAIR )
    SOO.. SOKONGLAH DIA

    ReplyDelete
  44. hidupp KJ!!! (TUAN BLOG JANGAN DELETE TAU!!)
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!


    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    hidupp KJ!!!
    sokong KJ!!!

    ReplyDelete
  45. KJ tak perlu sabotaj akhramsyah ni pun boleh menang... buang karan je sabatoj dia tu... bek guna karan tu fikir hal2 yg lebih berfaedah... memang jahanam la UMNO kalau ahli2 pilih akhramsyah sebagai ketua pemuda... ah?? nak debat ngn KJ ?? suruh dia debat dengan PAS dulu la di Kelantan... tengok ada telur atau tidak ? =))

    ReplyDelete
    Replies
    1. butul, sy sokong. xbuat keje pn watpe kalo tercalon.

      Delete
  46. Demokrasi terpimpin (KJ)? atau kronisme (Akhram)?
    pilihlah secara rasional. bila lagi? kata mahu berubah? atau fahaman masih di takuk lama?

    ReplyDelete
  47. bro, ini jawatan dn amanah sbg Ketua Pemuda. Calon kpd org muda utk org muda ke, atau calon kpd yg tak brape nak muda utk org muda. pe brg kalo bkn muda mudi yg jd Ketua Pemuda? pemuda dpt ketua yg bajet mmg bolayan r terr

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak cukup pengalaman katanya

      Delete
  48. biasalah org muda belajar dari kesilapan. kalau tak beri jalan, sampai bila nak pandai? nak tunggu tue? UMNO dah semput ni.

    ReplyDelete
  49. busuk punya boyak..penipu, buat muka taik, xsedar diri..APA punya org?! kalau nak jd ketua Pemuda Bahagian pun tak layak! Ketua Pemuda Bahagian aku lg mantap lah!! memalukan. memalukan. memalukan. SHAME ON YOU BOYAK

    ReplyDelete
  50. 9 saman sbb menipu. apapasal, apahal..? kenapa? kenapa nak memalukan UMNO? kenapa Akhram sanusi junid, KENAPA? tamak haloba, gila kuasa?

    ReplyDelete
  51. saman saman saman...9 saman, dah setle ke belum? mana pembela akhram? tak dapat payment ke ape? senyap je..akhram tunda nk bayar saman ke?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!