SEBUAH PANDANGAN MENARIK TENTANG PEMUDA UMNO MALAYSIA

Aku malas nak copy paste, kalau korang nak baca sila KLIK SINI

Pemuda UMNO wajib baca link artikel yang aku letak kat atas tu.

Ini ada satu artikel panas dibuat oleh Flying Kick tentang Khairy, marah betul Flying Kick, apa yang dia marahkan tu? KLIK SINI

99 Responses to "SEBUAH PANDANGAN MENARIK TENTANG PEMUDA UMNO MALAYSIA"

  1. hero memang macamtu...last lap baru tunjuk belang dan taring

    ReplyDelete
    Replies
    1. hero... pandang dr sudut mana.. sudut umno.. sudut melayu.. atau tersedut..

      jika dr sudut LAST.. tu memang benar.. awal bersembunyi.. akhir ambil kesempatan.. sebelum pru hilang.. selepas pru.. penghujung.. berebut kuasa.. pangkat.. kerusi.. itu pembelit namanya

      zaman pak lah penuh cerita.. abis zaman bersepah cerita.. penamat zaman..???

      betul betul lawak.. org melayu org melayu.. org cina mana.. bab undi cari org melayu srbut org melayu..

      bab bisnes tender.. untung habuan.. cari cina.. berkongsi dgn org cina.. pakatan dgn org cina..

      itu bukan hero.. itu dah tunjuk belang semula.. dulu zaman pak lah tunjuk belang.. kena turun.. pura pura diam tunjuk baik depan aje.. belakang???

      ni tunjuk belang lagi.. YAKIN BEBENOR KE AKAN MENANG PAU... atau terlalu yakin menang kerana belum ada yg lawan bertanding...

      umno bertambah kerusi.. jenis tak sedar diri.. menang pun atas undi melayu.. sebelum pru... dah lah hilang.. suara membatu.. nasib kau menang kerana org melayu bumiputera undi lambang bukan undi org..

      nilah jenis punahsihat pm.. majoriti punahsihat pm dtg dr zaman zzzzzzzzzz

      Delete
    2. hero last... hahaha.. mengambil kesempatan.. ini bukan berjuang.. ini pemuda korporat berimej keparat..

      berjuang utk diri sendiri.. sebab tu last.. jika ada hasil habuan.. baru bersuara berdegar degar.. nak bagi heboh.. suruh org toleh..

      hahahaha.. hero bengap... hero bengap.. org melayu bumiputera umno yg undi menang bentuk kerajaan.. kerusi bertambah.. aikkk org umno yg dituduh..

      betul betul bengap... ni org betul betul bengap.. HERO BENGAP.. bagus gelaran ni..

      nak tidoq.. zzzzzzzzzzzzzzzzzz

      Delete
    3. August 26, 2013 at 4:08 AM

      Aku kira ada lima (5) kali perkataan BENGAP ditulis dalam komen kau berulang kali khas untuk menyebat dan membalon Kera Jebon aka KJ.

      Tahniah Dan Syabas.!!!!

      Terima KaseeeeYYY...!!!!

      Delete
    4. Hero memanglah selalunya tidak disukai di kalangan keparat dan penjahat. Hero memang selalunya melalui perjalanan yg penuh debaran, cabaran dan berliku. Hero memanglah pada awalnya ditentang serta tidak mendapat banyak sokongan kerana dihalang oleh fitnah dan tohmahan khianat dari puak2 kumpulan jahat keparat. Hero memang selalunya kita lihat pada awalnya dihentam teruk oleh geng2 suku sakat penjahat dan orang2 suruhan/upahan mereka. Akan tetapi pada akhir ceritanya ... hero akan menang dan dijulang serta disanjung oleh semua rakyat dan geng2 penjahat pula akan tampil ternganga-nganga terjelir lidah bagai anjing bersedia untuk menjilat .. Aku tetap positif dan yakin bhw KJ tetap akan menang sebagai seorang hero .. Dah la rupa tampan dan kacak gaya seorang hero .. cerdik, bijak terpelajar .. ada gaya, rupa, harta dan segala-gala ... ayuh hero ku, hero bangsa, hero Negara .. teruskan tekad dan perjuanganmu .....

      Delete
    5. August 26, 2013 at 12:53 PM

      Aku kira ada sepuluh (10) kali perkataan HERO ditulis dalam komen kau berulang kali khas untuk mengangkat dan mencalon KeJora aka KJ.

      Tahniah Dan Syabas.!!!!

      Terima KaseeeeYYY...!!!!

      Delete
  2. Blog The Flying Kicks menyatakan...."Selama lima tahun, rakyat terutama sekali ahli-ahli UMNO dapat melihat sendiri apa yang berlaku. Kalau sebelum ini, terutama sekali pada PRU-13 yang begitu kritikal, suara Pemuda UMNO hilang entah ke mana, mengapa pula hanya ketika hampirnya Pemilihan Agung UMNO, maka baru muncul suara-suara yang ingin didengar?....".

    Ini pasti ada kena mengena dgn PAU untuk mendapat sokongan...sayang dah terlambat, orang kampung semua dah tahu. Dalam filem tamil boleh lah dia buat begitu, hero menang last-last. Saya sendiri berulang kali membuat posting soalan yg sama dan konsisten di blog ini. Nah saya ulang lagi... mereka yg menjadi penyokong KJ seharusnya memberi hujah, bukan hanya pujian kosong tak berfakta. Berikan satu saja sumbangan baktinya yang sungguh bermakna kepada orang Melayu & Negara. Apa yang saya nampak dia gagal menjalankan peranannya sebagai Ketua Pemuda UMNO M'sia menjelang dan sewaktu kempen PRU 13. Malah ketika UMNO diserang hebat ketika itu, dia bersikap membisu & tenggelam punca. Hanya setelah habis PRU 13, barulah dia menyibuk & berlagak hero dgn karnival belia & sukannya. Harap penyokong setianya menyahut cabaran saya. Pemuda seharusnya bertindak agresif membawa belia mendaftarkan diri sebagai Ahli UMNO; dan yg amat penting mendaftarkan belia & beliawanis sebagai pengundi. Kenapa Pergerakan Pemuda UMNO di bawah kepimpinan KJ selama ini gagal melaksanakannya. Apakah sumbangannya di peringkat akar umbi, peringkat cawangan & peringkat bahagian, sebelum menduduki di peringkat tertinggi? Adakah jiwanya Melayu sejati? Selama ini dia tinggal di mana & berapa lama pula dia menetap di Malaysia sejak dilahirkan?

    Jika dinilai dari cara ekspresnya (mengambil kesempatan sebagai son in law), tiba-tiba saja dia jadi Ketua Pemuda Bahagian, Naib Ketua Pemuda Malaysia dan ini dilakukan dgn tidakakan kotor melalui sogokan rasuah (J/kuasa Disiplin UMNO telah mengesahkannya). Kemudian menjadi broker menjual harta kekayaan negara kepada Spura & menjadi overnight billionaire tanpa peluh dan modal. Tambah parah lagi bila dia mengambil Regina Lee sebagai S/usaha Akbar Menteri Belia & Sukan. Sehingga kini tak ada satu pun program atau rancangan dari dia untuk membantu memperkasakan Belia Melayu/Bumiputera.... hanya eksyen & egonya saja sebagai bekas pelajar Oxford, tapi no proven good deed and good substance. He is not pro-active....!!

    Mesyuarat Pemuda Cawangan-Cawangan seluruh tanah air kali ini BERMASALAH BESAR. Belum pernah terjadi dalam sejarah..... Pergerakan Pemuda UMNO kali ini bagai mayat hidup dan tidak berfungsi langsung hingga terlalu banyak mesyuarat Pemuda Cawangan TERBATAL atau tak dapat diadakan kerana kukurangan korum. Pemuda Cawangan & Bahagian seluruh tanah air kelihatan lesu dan tidak bermaya sejak kepimpinannya diambil alih oleh KJ. Itulah kredibiliti sebenar KJ, cakap berdegar-degar dgn egonya sebagai Oxford graduate tapi '0' delivery.

    Saya tetap berpendirian KJ adalah perompak kekayaan Negara untuk perutnya dan seperti Anwar berangan-angan menjadi Perdana Menteri Malaysia dgn cara licik lagi menjijikkan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ=Kera Jebon dah start menyalak nak draw attention.Startegi Kepala Tahinya kita semua dah hidu lebih awal.Kali ni dia silap.Awek gedik-gedik boleh la dia psiko.

      Sekian.

      Delete
    2. si kitol menantu dollah tido sudah kembali mengganas!

      budak-budak tingkat 4 akan kembali berkuasa!

      Malaysia akan lingkup!

      Delete
  3. 1.lagi malas la nak baca!!semua dah tahu bahawa semua kepimpinan pemuda umno terdiri hampas-hampas belaka!!
    2.malah semua kepimpinan umno termasuk najib sendiri merupakan hampas-hampas yang memual dan meloyakan pada tahap nak termuntah!!!!

    ReplyDelete
  4. Hoi bangkai2, korang tak tengok ke bagaimana KJ punya cara pendekatan semasa PRK Kuala Besut. Salah satu faktor kemenangan BN kat situ ialah strategi dan approach serta kehadiran KJ. Mmg KJ ni bukan jenis selalu nak tunjuk belang, melalak sepanjang masa, dia beraksi bila masa memerlukan dan tepat dengan masa serta caranya. Begitulah cara kepimpinan yg matang, berkarismatik dan berintegriti. Aku yakin dgn perwatakan dan kebolehan KJ, tak rugi punya UMNO!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju dgn pandangan Anonymous August 26, 2013 at 7:22 AM.

      Tentang sikap kematangan yg ada pada KJ ni, aku memang akui, tidak sepadan dgn umurnya yg baru 37 tahun, dia mempunyai tahap kematangan dan gaya cara berfikir yg mengalahkan geng yg tua2 dlm UMNO. Tengok tentang pendiriannya berkaitan PTPTN, dia memang menyokong PTPTN, sbb itu dia berani menyanggah dan berdebat dgn pengarah strategi pilihanraya PKR, saudara Rafizi Ramli ttg hal nak hapuskan PTPTN. Namun beliau (KJ) tidak setuju dan membantah cadangan dari menteri pelajaran ke2 untuk senarai hitamkan para peminjam yg tidak bayar ke dalam dalam senarai hitam Maklumat Rujukan Kredit Pusat (CCRIS). Sebaliknya, dia mencadangkan agar diubah dan dicari mekanisma baru yg terbaik dalam cara mendapatkan balik bayaran pinjaman itu.

      Dalam hal ini, KJ melihat masalah belia secara menyeluruh dan sedar akan akibat buruk sekiranya graduan2 peminjam disenarai dan tidak boleh membuat apa2 pinjaman dari institusi kerajaan atau bank. Sudah tentu mereka akan menghadapi kesukaran terutamanya mereka yg menganggur dan tiada pekerjaan tetap dan ingin menceburi bidang keusahawanan. Mereka ini adalah golongan terpelajar dan menjadi satu masalah besar pulalah jika mereka kemudiannya menjadi penentang kerajaan atas tindak balas marah mereka terhadap tindakan CCRIS itu. KJ nampak akan semua hal ini ….dan kabinet pun kemudiannya mengambil kira dan setuju dgn pandangan bijak menteri muda ini.

      Delete
    2. Sekali imbas mungkin akan kelihatan dlm blog2 maya seperti ramai orang UMNO tidak suka dgn KJ, tapi itu adalah gimik serta gambaran prejudis dan tanggapan awal yg negatif shj. Yg sebenarnya tidak ramai mana pun, bloger2 pro UMNO mmg banyak menghentam KJ dan Tun Abdullah sbb nya ... menyokong team baru (ramai orang UMNO sedar dan tahu ...). Dalam satu blog pulak tu, seorang yg sama menulis berulang-ulang kali, misalnya dlm blog ‘The Flying Kicks’, si Othaman cabuk seorang shj melemparkan lebih dari 10 posting menghentam KJ (dah pencen tak ada aktiviti nak buat ...). Begitu juga dgn yg menganggur, misalnya si Ah Lok kongkang, kerja maki carut berulang2 kali (juga memenuhi blog ...). Itu yg ada nama, kalau yg anonymous tu tak kiralah lagi. Semua itu mainan psikologi dan perang saraf dan tak kurang juga yg masyuuk ... ha ha ha korang tengoklah nanti PAU hujung tahun ini. Pemuda UMNO Perlis, Kedah dan Perak awal2 lagi dah secara terbuka menyatakan sokongan kpd KJ, yg lain banyak lagi akan menyokong. Hanya jauhari yg mengenal manikam ... korang hanya mengenal dendam ...

      Delete
    3. Anon 8:24

      PiiiiiRaaaHHHH....!!!Itu semua wayang kulit Kera Jebon.Ngko ingat kita semua ni mangkok hayon ke.Ibarat macam upah suruh gengster pukul diri kita sendiri tapi suruh gengster tu pretend macam kalah bila kita fight balik.Semuanya nak menampakkan konon macam hero lah. PtuuuuiiiHHH....!!!!

      Delete
    4. Teruja bulu ketiak pabila membaca pujian-pujian yang menggila tentang Kera Jebon.

      Warghhhhh....Kahhhh....Kahhhh...!!!!

      Delete
    5. KHAIRY BIDAS KRITIKAN DEWAN PEMUDA PAS TERHADAP PENGANJURAN KONSERT,JANGAN TERLALU KONSERVATIF DAN JUMUD

      Menteri Belia dan Sukan,Khairy Jamaluddin meminta Pemuda PAS lebih berlapang dada terhadap penganjuran konsert dan tidak terlalu konservatif, seperti yang menampilkan kumpulan rock Metallica pada minggu lepas.beliau Juga Berkata Konsert Tidak Semestinya Membawa Keruntuhan Akhlak.
      Beliau turut menafikan tuduhan bhw ada penganjuran pesta seks selepas selesai konsert itu. Beliau berkata beliau turut menghadiri konsert itu tetapi tidak pula melihat mana-mana orang menganjurkan pesta seks selepas konsert selesai.

      Katanya, Pemuda PAS tidak seharusnya membuat kesimpulan terburu-buru bahawa ia adalah gaya hidup yang mementingkan keseronokan semata-mata.

      Menurutnya beliau turut menghadiri konsert itu tetapi tidak pula melihat mana-mana orang menganjurkan pesta seks selepas konsert selesai.

      "Kata PAS, konsert begini akan menjurus kepada hedonisme atau pesta seks kemudiannya.

      "Tapi selepas jam 11 malam, kebanyakan pengunjung konsert itu yang kebanyakannya individu pertengahan usia yang turut membawa isteri mereka ke konsert, memandu kereta mereka dan terus pulang ke rumah," katanya.

      Menurutnya, Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan juga hadir ke konsert itu tetapi berada di luar stadium untuk membantah penganjuran konsert tersebut.
      Beliau (KJ) berkata demikian sewaktu diminta peserta Sidang Kemuncak Pemimpin Pelajar Malaysia ketujuh untuk mengulas tentang penganjuran konsert seperti konsert K-pop yang didakwa cenderung kepada gaya hidup bersifat hedonistik.

      KJ ni memang jenis berani, tidak bermuka-muka, tetap dan tegas dengan pendirian. Syabbas .

      Delete
    6. Yelah ,aku menyedari bahawa pendekatan KJ yg ajaib di K.Besut menyebabkan BN menang....Pundek lah lu..Lu tak pergi pun kuala besut lagi mau cerita lebih...lu sendiri pun tak tau btapa seranah org k.besut/trngganu maki kat KJ pasal Monsoon Cup dan orang cap KJ sebagai anak Tengku Wong dan Menantu Dollah Bodowi. Nak jilat pun agak-agaklah..jangan main jilat je...bodoh mangkok ayun.Nak klentong tgk orang lah bodoh

      Delete
    7. Anon 3:41

      Syabas dan tahniah.Penjilat Kera Jebon berada di satu tahap alam fantasi bersama lurveeee Regina Lee.Abaikan komen NGENToT mereka. Mereka sudah panas bontot tak senang berak.

      Syabaassss.....!!!!

      Delete
  5. PEMUDA UMNO MALAYSIA....golongan yamg paling aku raspect dalam dunia, kerana kesetiaan nya kepada parti dan orang atasan nya.
    Apa po yg dilakukan oleh pihak atasan umno, pemuda umno tetap patuh, tunduk dan mempertahankan apa yang dilakukan oleh pihak atasan hatta dengan nyawa meraka, pemuda umno sanggup!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang patoh tak tentu pasal tu sebab duit dah kena sumbat dalam Lobang BooRiiT.

      Delete
    2. Gua setuju dgn pangangan orang kuat umno 8:48am. Pemuda adalah pelapis dan pendokong serta penyokong kpd parti dan juga pihak atasan dlm parti. Takkan kita nak suruh pemuda jadi penentang parti dan ketua? Nak suruh KJ menentang dan bertelagah dgn Najib? Nak bagi UMNO makin bergolak dan bercelaru ... KJ tak akan jatuh ke dalam perangkap durjana2 yg cuba nak menjerat beliau untuk menongkah arus .. biarlah si kongkang dgn si tua cabuk tu terus memasang perangkap mereka ... mereka sebenarnya adalah petualang lahanat penjahaman UMNO ...

      Delete
  6. weiii.. aku juga yang hebat.lu takat nampak anak tekak je le.kutuk melayu sampai menyembah bumi last nye kedai cina gak lu pegi.mungkin tu bangsa lu. merah berasap cerita,minum tiam dengan cinabeng gak lu suka. ber blogsport dlm kopitiam. bila rasa diri betul gitu le gamaknye. dak gitu?

    ReplyDelete
  7. kalau nak ubah Umngokbeng sekarang kpd Umno relevan masa kini yg masih berteras jatiwaja Melayu maka sangat wajib transformasi besar besaran dilakukan.Mulai dr atasan,Datuk Ah jib Ghor,peringkat Pemuda dan puteri spt Khairi jamal,Datuk Rosnah,sehingga ke peringkat akar umbi perlu digantikan dgn dgn org baru.Orang orang yg gagal dan kroni kroni tegar yg dah buncit kenyang turun temurun mjdi penghalang kpd kemasukan cerdik pandai atas pagar lain dari luar Umno.BUKAN TERANG LG BERSULUH BAHAWA JANGKA HAYAT UMNO BARISAN NASIONAL AKAN TAMAT TEMPOH SEHINGGA PRU 14 TAHUN 2018.Gendrasi baru di Sabah dan Sarawak yg mjd kubu kuat Umno dan BN semakin terpengaruh dgn kuasa dakyah pembangkang melalui media jaringan sosial maya.SEKALI LAGI DIULANG TARIK LUPUT BN tidak melebihi tahun 2018 sahaja...

    ReplyDelete
  8. Memang aku pun suka dengan sikap dan cara bijak bertindak menteri muda @ Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jam tu. Walaupun agak jarang membuat kenyataan, selalunya pandangan beliau adalah bernas dan tepat. Dalam memperjuangkan sesuatu hak atau kebenaran, beliau berani meluahkan pandangan tanpa mengira siapa yg berada di hadapan. Ini adalah kerana beliau ikhlas dan bersikap berani kerana benar. Namun begitu, pandangan, pendapat atau teguran yg dibuatnya sentiasa secara berhemah dan bukan bersifat menyerang atau menghentam.

    Lihat contoh bagaimana dia memberi pandangan terhadap sikap balas dendam menteri besar Terengganu selepas PRU13, pandangan beliau terhadap kenyataan menteri KDN menghalau mereka yg tidak puas hati dgn keputusan PRU13, pandangan beliau terhadap ketidakadilan FAM (secara tidak langsung, Presiden FAM, Sultan Ahmad Shah) dlm hal separuh akhir piala FA baru lalu, pandangan beliau terhadap cadangan Timb Menteri Pelajaran berkaitan CCRIS terhadap peminjam PTPTN … dan banyak lagi …

    Bila beliau nampak sesuatu yg tidak kena, walau pun ada kalanya bukan berkaitan dgn bidang atau kementeriannya, beliau akan cuba juga cari jalan untuk menegur … tetapi dgn cara bijak dan berhemah dan akhirnya memang boleh diterima ramai dan mendapat sokongan.

    Tahniah dan Syabbas Khairy …

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri Belia diberikan hak untuk mengulas dan memberi pandangan berkaitan dengan potfolio menteri lain?? seolah-olah dirinya lebih arif atau menyibuk. Budak ni tak matang lagi dalam berpolitik....orang lain diam bukan menunjukkan depa bersetuju.

      Delete
  9. Kalau rasa umno tak bagus
    umno tak betul...sila berambus masuk parti lain...tak payah nak melalak macam orang tongong...umno parti yang berlandaskan demokrasi...tak paksa pun sesiapa yang nak masuk atau blah

    jadi tak payah nak susahkan diri suruh pemimpin itu dan ini tapau sedang korang yang setakat bagi satu undi nak tunjuk lagak lebih lebih patutnya korang tapau diri korang sebab tak boleh ikut arus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn JH, eloknya yg selalu ajak dan acah nak tapau orang tu dan orang ni, kita bungkus jadikan tapai saja ... ha ha ha tapai ReCap, OtAh dan MuhNas, jual 3 RM1.00.

      Delete
    2. Lagi satu tapai 'PaKar' yang ni perisa lubang taik,kalau jual dekat markas pkr memang tak menang jubo nak di peram

      Delete
    3. Jangan lupa lantik Lurrveee Regina Lee jadi model tapai ni.PtuuuiiiiHHHH....!!!!

      Delete
    4. Hari demi hari, ramai mempersoalkan pentadbiran Najib. Ramai berpendapat Najib hanya mementingkan sokongan Cina sehingga Melayu dipinggirkan. Najib begitu terhegeh-hegeh dgn cina. & keling. Walhal kuasa politik yang diberi mandat oleh pengundi Melayu tidak digunakan sepenuhnya dengan baik. Ditambah pula dengan pemimpin pertengahan dikalangan UMNO Liberal yang masih tidak berubah, KUAT MENGAMPU cina untuk tembolok sendiri, seperti KJ @ Khitol Jahanam,!

      Pemimpin UMNO yang masih lupa diri atas tiket siapa mereka duduk, perlu ubah diri. Walaupun PRU13 baru sahaja selesai, jangan fikir mudah untuk perdaya rakyat, apatah lagi perdaya dengan wang ringgit. Jangan sewenangnya kaburi mata rakyat dengan duit!

      Pemimpin UMNO sepatutnya bantu pengundi Melayu, bukan AMPU cina & keling! Siapa mahu jaga Melayu dan Islam, jika tidak UMNO sendiri.?

      Delete
    5. AnonymousAugust 26, 2013 at 2:18 PM

      Tigo ekor lahanat bangsat koparat ni kalo dokek dongan esei, mahu esei kasi ponampar sorang sokali. Tak guno punya pongkhianat asyik nak lagakan orang2 UMNO kasi pocah bolah. Kalo kona ponampar esei mahu pokak tolinga tak konal bunyi dan tak boleh beza bunyi koreto dongan kapal toghobang, binau biji mato tak konal yg mano Najib yg mano Tun M. Bongang bonar esei dongan tigo ekor korbau pongacau polingkup ini. Kalo sotakat tigo ekor ni esei sikit pun tak gontar, tambah lagi tigo pun esei boghani celen bilo2 maso, khobar kan sajo mano tompek .. cakap bosar tak nak .. esei anak jati minang Ghombau ... pantang sangat esei kalo orang hontam kutuk montoghi orang kg esei ...

      Delete
    6. Kepada pemuja/idol worshipper KJ, usahlah berselindung di sebalik Anonymouse. Kata hari itu dah ada nama James H @ Uncle James, kenapa berdolak dalik lagi? Jelas sangat anda ini punky skunk membodoh diri dgn peranan pelbagai watak tapi tetap orang bebal yg sama.

      Delete
    7. Kami Melayu Bawahan meluat dengan kepimpinan UMNO golongan menteri Billionaire Boys Club. Kami juga benci SIL dan FLOM, pemegang kuasa di GLC yang hanya berkhidmat untuk periuk nasi sahaja. Mereka ini semua adalah Melayu Baru yang terpengaruh dgn fahaman sesat liberal, lupa diri, lupa asal usul kesusahan Melayu sebelum era Tun Mahathir.

      Awalnya kita tidak mahu menukar kerajaan. Kita hanya mahu kerajaan balik ke pangkuan perjuangan asal. Kita mahu kerajaan kembali committed membangunkan negara & bangsa yang diterokai oleh Bapa-bapa Kemerdekaan. Kita tidak mahu golongan opportunis & perakus duduk di kerusi Menteri, Parlimen dan ADUN. Tapi sayang......nampaknya kerajaan pimpinan Najib tidak mahu berubah dan terus sesat dgn fahaman liberal yg dikuasai oleh KJ, Omar Ong & Kalimullah.

      Delete
    8. Si Kitol tuu ketua pemuda ke atau ketua pemudi? Macam bacol sama ngan Najib je...!!

      Delete
    9. Anon 6:29

      Si Kitol Jebon tu Ketua Pemuda Pemudi DAP.Tak caya tanya Regina Lee. Ptuuuiii....!!!

      Delete
    10. Actually there are two of them. I still keep on wondering who the hell are these two bastards, what is actually their real intention, what are their motives, all the while in the cyber blog, as if nothing else to do. I don’t think they are really willing to be here, doing their ‘work’ for nothing or just spending their leisure time. How do they earn for their living then? Are these the kind of peoples so called cyber troopers or cyber army? Maybe .. they are professionals sponsored by someone or by a group of people with certain interest, but who? I’ll try my best to study and investigate ….

      Delete
    11. Anon 10:13PM

      Investigatelah kau sampai LEBAM.

      Delete
    12. Ladies & gentlemen......

      The ‘Level Four Boys’ have been suspected to be the real and actual ‘decision maker’ of the Government, since the creation of the office in 2003. They are now believed to have an unprecedented overpowering absolute control of the Prime Minister of Malaysia, PM ‘Flip-Flop’ Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi, in the official capacity as the Chief Executive of the country and leader of the ruling party.

      The primary function of this Private Office of the Prime Minister is to assist the Prime Minister in doing his job. It then grew so powerful that it actually undertook a lot of decision making process influences previously provided by agencies like the Economic Planning Unit, Manpower Planning Unit and at times, Cabinet itself. Of course, some of top party decisions are also undertaken by this team.

      Delete
  10. Kalau bukan kj siapa lagi... othaman sepatutnya angkat satu dua nama pemuda umno yang berkenan dimata othaman

    jika mahu kj dicabar...secara logik kita akan tanya sapa nak cabar tempat dia...ini korang tak pikir yang korang tahu singkirkan orang tu orang ni...

    Kalau macamni punya strategi nak jatuhkan kj aku ingat korang lupakanlah niat tu

    ReplyDelete
  11. Harap anda akan terus guna pakai nama James H dan saya akan lebih respect anda, walau kita berbeza pendapat. Hentikanlah penyamaran anda dalam loghat Indon, N. Sembilan, Kelantan & utara kerana perbuatan itu menjatuhkan kredibiliti anda.

    Secara peribadi, saya lebih berminat jika Mukhriz Mahathir diberi kesempatan untuk menerajui kepimpinan Ketua Pemuda. Beliau juga berpendidikan tinggi (sama seperti KJ) tapi tidak kontroversial seperti abangnya (Mokhzani) dan KJ. Personalitinya juga baik dan tidak ada sikap ego.

    Sekian & terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hok aullohhh .. gapo sangak megoh dengae Mukhriz tu, selaing daghi ado 55 butir syarikak ... nok bekecek pung dok pandar, molek lagi kalu pok Berahim Ali kecek ... haghak ke iduk dengae bayae2 bapok dio. Kawae sikik abok pung dok nampok dengae ketokohae anok mamok madey ni. Cumo haghak ke kayo dengae goh namo bapok sajo nok wat gapo, tak dok bakak lasong nok peghintoh negagho. Kalu angkak jugok si mukhriz ni, alamat jadinyo negagho kito akae ado duo PM, soghae dio sedighi, soghae lagi pok dio, habih hughu hagho ... mitok sipae maklekat pak puluh pak ...

      Delete
    2. Betoi jugak dengan pandangan mamat Kelantan 9.01pm tu. Mukhriz langsung tak ada ketokohan bakat kepimpinan. Survival politiknya hanya bersandaq kpd ketokohan bapak dia. Kalau lantik jugak dia kenalah dia guna ghamai penasihat yg mungkin pada akhiaqnya akan jadi punahjahat. Kalau sebelum ini, masa Pak Lah jadi PM, orang kata Pak Lah kena remote control dgn budak tingkat 4 (KJ), maka kalau satu hari nanti Mukhriz jadi PM, dia pulak akan kena remote control dgn orang tua tingkat 4 (MM)... Baghu betoi jadi 1 Msia... 1 Msia dapat kat depa ... masa tu si othaman ong tu pulak kot jadi antara puak inner circle ganti puak omar ong ...

      Delete
    3. Anon9.12pm, kalu ikut teori hang tu .. sapa pulak jadi Kalimullah ..?

      Delete
    4. Siapa lagi, Kalipsulentrillah lah orang yg paling layak ... Wargghhh...Kah..Kah...!!!!!

      Delete
    5. Tahniah dan Syabas. Mukhriz adalah layak.Low profile tapi kerja jalan.Tak macam Kera Jebon melalak bila ada benefit untuk dia saja.Tup Tup mintak sedekah nak jadi menteri.Tup Tup Regina Lee DAP masuk office goverment.Tup Tup Ptuuuuiiiii....!!!!

      Delete
    6. Ini laporan sahih yg terpalit ke air muka KJ.........

      In 2009, Mukhriz contested as a candidate for the new UMNO Youth Chief after the wing's predecessor, Datuk Seri Hishamuddin Hussein released his position. He was rivaled by Khairy Jamaluddin and Khir Toyo. Nominations for the posts coincided with division meetings which took place between October and November 2008. Mukhriz was initially seen as leading in nominations compared to Khairy but eventually lost in the final vote count. A controversy was sparked when Khairy was allowed to contest for the post even though he was found guilty for being involved with money politics by the UMNO Disciplinary Board on the account that he is the son-in-law of prime minister, Abdullah Badawi.

      Delete
    7. 7 OKTOBER 2008.
      TUN MAHATHIR: KHAIRY MAMPU TEWASKAN MUKHRIZ, CALON LAIN
      Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad percaya Khairy Jamaluddin, yang dijangka berhadapan dengan saingan anaknya, Datuk Mukhriz dan beberapa calon lain, akan menang pemilihan Ketua Pemuda Umno Mac depan.
      “Meskipun anak saya akan bertanding (jawatan Ketua Pemuda), saya tidak ragu-ragu bahawa Khairy akan memperoleh kemenangan,” kata bekas Presiden Umno itu dalam tulisan terbaru blognya hari ini.
      ……………………………………………………………………………………………………………………………………
      Bagaimanapun Dr. Mahathir tidak ketinggalan mengucapkan “semoga berjaya” kepada Khairy yang kini merupakan Naib Ketua Pemuda Umno, kedudukannya yang dimenangi tanpa dicabar empat tahun lalu.
      Selain Khairy dan Mukhriz yang masing-masing merupakan anggota Dewan Rakyat akan berhadapan dengan cabaran dua pemimpin yang lain termasuk bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr. Khir Toyo.
      “Anda (Khairy) seorang yang pintar dan layak untuk dianggap sebagai graduan pintar daripada institusi agung, Oxford University dari Great Britain,” katanya.
      Malah dalam tulisannya Dr. Mahathir berkata, beliau turut kongsi sedih dengan nasib Khairy yang mengatakan beliau dihalang daripada menemui ahli-ahli Pemuda.
      Perkembangan itu kemungkinan akan menyebabkan beliau kehilangan peluang bersaing jawatan yang diingini, katanya. – mstar

      Delete
    8. Selepas 100 hari Mukhriz Mahathir menjadi MB Kedah, beliau telah menyelamatkan KUIN yg hampir muflis dek kebengapan pentadbiran PAS. Selain itu, beliau tidak akan memberi projek perniagaan di negeri Kedah kepada anggota keluarganya.

      Mengenai isu perumahan di negeri ini, Mukhriz berkata kerajaan negeri akan mengekalkan dasar 50:50 bagi pemilikan rumah untuk bumiputera dan terbuka, yang dilakukan oleh kerajaan negeri pimpinan PAS sebelum inii. Memang ia diteruskan dari segi dasar tetapi dari segi pendekatan mereka (kerajaan PAS) gagal. Dalam hal ini kita juga kena pastikan kepentingan bukan Melayu dijaga ... banyak cara lagi untuk diimbangi sebaik mungkin," katanya. Dalam Alor Setar boleh dikatakan semua tanah rizab Melayu. Kita nak penduduk di bandar terutama di Alor Setar kekal dengan demografi sekarang. Tak nak timbul masalah Melayu tinggal di luar bandar, bukan Melayu di bandar.

      Dalam perkembangan lain, Mukhriz berkata kerajaan Kedah sedang mengenal pasti tanah bukan sawah yang sesuai untuk dimajukan berikutan negeri ini merupakan sebuah negeri pertanian dengan tanah yang luas digunakan untuk penanaman padi. Buat masa ini masih ada tanah bukan bendang yang boleh diusahakan sebagai taman industri. Contohnya di Bukit Kayu Hitam ada 3,000 hektar. Itu kita sedang usahakan, katanya. Selain itu, kerajaan negeri juga akan berbincang dengan Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (Mada) untuk membangunkan tanah milik agensi kerajaan Persekutuan itu yang berada dalam kawasan pinggiran Mada.

      Menurut Mukhriz, Kedah juga berminat untuk mengeksploitasi potensi daerah yang bersempadan dengan Thailand dan Pulau Pinang untuk merancakkan pertumbuhan ekonomi negeri yang terkenal dengan jolokan "Jelapang Padi" Malaysia. Katanya kerajaan negeri berharap projek Kota Putra dalam daerah Padang Terap dan Kota Perdana Bukit Kayu Hitam dalam daerah Kubang Pasu, yang kedua-duanya terletak di sebelah utara Kedah, bersempadan dengan Thailand, akan menggunakan hubungan dengan kawasan sempadan Thailand sebagai sumber pertumbuhan ekonomi. Beliau berkata daerah berkenaan boleh membangunkan projek tarikan pelancong untuk mengambil peluang kedatangan pelawat dari Thailand yang mengunjungi negara ini. Saya harap kita boleh melakukan sesuatu untuk mewujudkan aktiviti seperti pusat membeli-belah yang menarik bagi mereka supaya ada barang-barang yang boleh dibeli di negeri ini.

      Mukhriz berkata kerajaan negeri juga bercadang untuk mewujudkan satu hab logistik di utara Kedah untuk mengumpul dan mengedar produk perusahaan kecil dan sederhana (PKS) dari negeri ini ke seluruh negara dan Thailand. Katanya terdapat juga peluang untuk membawa masuk produk dari Thailand ke hab logistik itu untuk ditambah nilai supaya memenuhi piawaian halal dan mendapat sijil halal Malaysia untuk pasaran Malaysia dan dieksport semula. Aktiviti ini dilihat akan memberi kesan di sebelah utara Kedah untuk mengalami satu fasa pertumbuhan yang pesat dalam sektor-sektor yang berlainan dari sebelah selatan Kedah.

      Antara kawasan yang terkenal di utara Kedah ialah kompleks membeli belah bebas cukai Bukit Kayu Hitam yang terletak di sempadan Malaysia-Thailand manakala di selatan negeri itu lebih dikenali dengan kewujudan kawasan perindustrian Taman Teknologi Tinggi Kulim (KHTP).

      Mengenai cadangan pelaksanaan Zon Industri Petroleum Yan (ZIPY) ia memerlukan usaha bersepadu daripada pihak yang terlibat untuk memastikannya berjaya, kata Mukhriz. Jelasnya kerajaan negeri amat berminat untuk menjayakan projek bernilai berbilion ringgit itu, yang mampu memberi pulangan lumayan dari sektor minyak dan gas tetapi tidak menjangkakan kejayaan yang mudah kerana Kedah kurang pengalaman dalam industri petroleum

      Sdra Reentry Capsule....

      KJ pula, bagaimana pula....?????

      Delete
    9. Pak Man.... Kitol ngan Ah Jib ada persamaan...PAKAR PUKUL GENDANG.

      Delete
    10. Bateri I Phone nak mampos.

      KJ punya achivement adalah melantik Regina Lee Lurve DAP.Masuk majalah fesyen ala ala model gay.Selebihnya kita semua tahu.Satu sen pun tak berguna

      Salam Lurveeeee.....

      Delete
    11. HAMPIR 500,000 BAKAL NIKMATI BANTUAN LESEN 1MALAYSIA (BL1M)
      KUALA LUMPUR 14 Jan – Pemuda Barisan Nasional (BN) hari ini terus mengorak langkah melaksanakan politik khidmat bakti menerusi Bantuan Lesen 1Malaysia (BL1M) kepada mereka yang berumur antara 17 hingga 40 tahun. Pengerusinya Khairy Jamaluddin berkata menerusi program tersebut mereka yang berdaftar akan menikmati yuran diskaun untuk lesen motosikal kelas B2 yang mana mereka hanya perlu membayar sebanyak RM199.00. Menurut beliau BL1M bermatlamat untuk membantu warga Malaysia khususnya golongan muda untuk memiliki lesen motosikal yang sah selain memberi kesedaran mengenai undang-undang jalan raya dan membina etika pemanduan berhemah. “Program BL1M ini adalah secara menyeluruh yang mana bermula daripada pringkat proses ujian teori undang-undang secara komputer, latihan,ujian praktikal dan sebagainya lagi. Pada masa ini kos purata untuk mohon lesen B2 ini adalah sebanyak RM380. “Menerusi program BL1M, mereka yang ingin mendapatkan lesen tersebut hanya perlu membayar RM199. Ini adalah politik khidmat bakti kita sepertimana yang kita telah laksanakan sebelum ini seperti Karnival kerjaya, Biasiswa Pemuda BN dan pelbagai lagi. “Kita jangkakan antara 300 hingga 500 ribu akan menikmati program tersebut. Inilah bukti kita bukan sekadar berpolitik dan berterorik tetapi kita buat dan laksanakan sesuatu untuk golongan muda. pelbagai produk yang kita keluarkan untuk kepentingan mereka,” katanya. –

      Delete
    12. WUJUDKAN PELEPASAN AUTOMATIK DARI STATUS BANKRAP DAN MUFLIS

      KUALA LUMPUR, 18 Feb – Pemuda Umno hari ini mencadangkan agar individu yang diisytihar muflis, bankrap dan disenaraihitam oleh insititusi kewangan diberi peluang kedua keluar dari kemelut kebankrapan melalui pelepasan automatik selepas tempoh tertentu. Ketua pergerakan itu Khairy Jamaluddin berkata amalan tersebut dilaksanakan di beberapa negara luar bagi membantu golongan itu agar tidak terus dibebani kepayahan membuat pinjaman dan disekat untuk ke luar negara umpamanya. “Pelepasan automatik perlu diberikan selepas tempoh tertentu. Di luar negara, ada yang menetapkan diberi pelepasan ini selepas satu hingga tiga tahun (diisytihar bankrap). “Cadangan ini diharap dapat dimasukkan dalam pindaan Akta Bankrap 1967 yang saya difahamkan sedang dalam peringkat akhir untuk digubal sebelum dihantar ke Peguam Negara. “Akta yang ada ketika ini terlalu ketat kepada mereka yang teraniaya ibarat pesalah yang menerima hukum mati ekonomi,” katanya dalam sidang akhbar selepas merasmikan Forum Muflis@Bankrap di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini. –

      Delete
    13. PEMUDA BN PERLU SIAP SEDIA PERANG FITNAH DI DUNIA SIBER

      PETALING JAYA – Dunia siber yang menjadi ‘rumah’ bagi pelbagai aplikasi media sosial dan blog merupakan gelanggang utama bagi memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13), kata Ketua Pemudanya Khairy Jamaluddin. Justeru, beliau yang juga Ketua Pergerakan Pemuda Umno berkata pemuda BN perlu menyediakan diri mereka bagi memerangi segala fitnah dan penipuan ditabur pembangkang dalam dunia siber yang menjadi sumber maklumat utama generasi muda pada masa kini. “Lebih 80 peratus daripada kira-kira tiga juta pengundi baharu adalah generasi muda di bawah umur 40 tahun, mereka ini selain media arus perdana mendapatkan maklumat daripada media sosial dan blog juga pelbagai aplikasi siber lain. “Dulu PRU 2004 dan 2008 dunia siber ini merupakan alternatif kepada penyebaran maklumat, namun pada PRU ke-13, ia bakal menjadi medium utama bagi memastikan kemenangan BN,” katanya ketika berucap melancarkan Himpunan Aktivis Siber Pemuda BN di Mutiara Damansara, Damansara di sini hari ini. Turut hadir Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Dr Wee Ka Siong yang juga Ketua Pemuda MCA dan Ketua Pemuda Parti Progresif Penduduk Harridz Mohan pada majlis yang dihadiri lebih 3,000 orang itu. Khairy berkata pemuda BN perlu menggunakan fakta yang tepat dan benar sebagai senjata dalam memerangi fitnah dan penipuan pembangkang dalam dunia siber. “Kita jangan sekali-kali tenggelam dengan tahap pemikiran pihak pembangkang dengan menggunakan fitnah dan penipuan bagi memerangi mereka. Kita kena pastikan hujah kita bernas dan kempen kita ini sampai kepada setiap lapisan masyarakat. “Penipuan terancang pembangkang akan mengalahkan kebenaran sekiranya kebenaran yang ingin kita tampilkan tidak diatur dengan sempurna. Peperangan di siber ini seperti ‘permainan di tempat lawan’ dalam bola sepak yang kita rasa lebih manis kemenangannya berbanding ‘permainan di tempat sendiri’,” katanya. Beliau berkata pembangkang mempunyai kelebihan di dunia siber apabila boleh sewenang-wenangnya menabur fitnah dan penipuan kerana tiada kekangan dan tindakan balas terhadap apa yang dilontarkan seperti yang ada pada media arus perdana. “Inilah sebabnya pembangkang tidak mampu menguasai media arus perdana, kerana media arus perdana tidak sama sekali berkompromi terhadap fitnah dan penipuan. Berbeza dengan dunia siber, sesiapa sahaja boleh menabur fitnah dan penipuan tanpa menyatakan siapa diri mereka,” katanya. Khairy berkata usaha memerangi pembangkang perlu dilakuakn secara berterusan dan terus diperkasa terutamanya semasa menghadapi ‘garisan penamat’ pada PRU Ke-13. “Dalam tempoh kempen pada PRU Ke-13 pembangkang perlu terus diperangi, tidak guna kita berperang dengan hebat tiga atau empat tahun lepas PRU 2008 kalau sampai tempoh kempen PRU Ke-13 nanti kita lemah. Pada garisan penamat itu akan terjawab kemenangan kita,” katanya.

      Delete
    14. PEMUDA BN LANCAR GEMPAK INGATKAN RAKYAT PEMBOHONGAN PEMBANGKANG –

      KUALA LUMPUR 15 Mac – Pemuda Barisan Nasional (BN) hari ini melancarkan Gerakan Menolak Penipuan Pembangkang (GEMPAK) dalam usaha mengingatkan rakyat terhadap segala pembohongan dan fitnah pembangkang menjelangnya pilihan raya umum ke-13 nanti. Pengerusinya Khairy Jamaluddin berkata pihaknya jangkakan bahan kempen pembangkang adalah bahan kempen yang menjurus kepada fitnah, negatif kempen serta kempen yang cuba membangkitkan kebencian rakyat terhadap pemimpin BN dengan menggunakan cerita dan tuduhan yang tidak berasas, fitnah, pembohongan dan juga dengan menggunakan bukti yang tidak sahih. Menurut beliau kempen berkenaan adalah untuk mengingatkan rakyat bahawa pembangkang sudah ada ‘track record’ dalam melaksanakan kempen fitnah sedemikian rupa sebelum ini dan segala pembohongan mereka terkandung di dalam GEMPAK. “Kita telah kumpulkan bahan dan fakta berdasarkan kepada kajian kita yang ambil beberapa kes pembohongan serta fitnah yang dilakukan oleh pembangkang sebagai contoh bahawa inilah antara contoh bagaimana mereka akan menjaja fitnah dalam pilihan raya kali ini. “Kita kumpulkan dalam GEMPAK ini semua fitnah yang telah dibuat oleh pembangkang. Kita akan buat dalam bentuk flyers, dalam bentuk cd dan juga dalam bentuk ‘content’ yang akan kita muat naik dalam facebook dan juga tweeter supaya rakyat tahu dan waspada tuduhan yang datang daripada pembangkang. “Justeru Pemuda BN akan bergerak di setiap kawasan menerusi komponen kita untuk ingatkan rakyat sikap pembohongan dan fitnah yang telah diamalkan pembangkang selama ini,” katanya. Beliau berkata demikian pada sidang media pelancaran GEMPAK di sini, hari ini. Turut serta Ketua-Ketua Pemuda parti komponen BN yang lain. Terdahulu sebelum itu, beliau turut mempengerusikan mesyuarat Pemuda BN. Khairy yang juga Ketua Pemuda UMNO turut menunjukkan kepada pihak media antara contoh pembohongan serta fitnah yang dibuat oleh pembangkang sebelum ini. Antaranya pemalsuan surat oleh pembangkang, poster lebuhraya tanpa tol di Thailand sedangkana ada tol di lebuhraya berkenaan, pembohongan kos perkhwinan anak PM, felda ada urus niaga di israel, manipulasi imej dan sebagainya. Tambah Khairy lagi turut dimuatkan dalam GEMPAK adalah janji yang telah dibuat oleh pembangkang pada 2008 yang lalu. “Keduanya adalah mengenai pembohongan pembangkang mengenai janji-janji. Ada dua kategori. Satu kategori adalah fitnah dan satu lagi janji-janji 2008 yang tak tertunai. Kita kena ingatkan rakyat bahawa janji mereka dalam manifesto mereka kali ini tidak boleh dipakai disebabkan majoriti janji 2008 baik diperingkat negeri pun tidak tertunai. “Ini kita namakan sebagai siri Janji Mungkir janji..(JAMUNJI) iaitu janji pada PRU 2008 iaitu di Selangor, Kelantan, Kedah dan Pulau Pinang. Ini semua kita tahu tetapi kita ingatkan rakyat janji yang tidak tertunai oleh kerajaan di negeri yang diperintah oleh pembangkang. “Saluran yang akan kita guna saluran rasmi Pemuda BN……cd, flyers. Material ini akan kita edarkan di seluruh negera bermula sekarang sebagai satu mesej. Saluran kedua BN Youth Cyber Team (BNYCT) iaitu menerusi unit media baru kita. “Ketiganya melalui Pentas Pemuda, mahasiswa, selain BN Youth Volunterss (BNYV) untuk golongan profesional dan Utusan Pemuda iaitu jentera baru yang kita tubuhkan untuk edar bahan seperti flyers di kawasan tumpuan awam dan sebagainya,” Katanya. Pada sidang media itu juga Khairy turut memberitahu Pemuda BN menyatakan sokongan yang berterusan secara rasmi kepada pasukan keselmatan yang berjuang di Lahad Datu dan sentiasa berada di belakang. “Dan kita juga tidak akan berkpromi dengan mana-mana pihak yang memperlekehkan peranan anggota keselamatan kita serta ‘respons’ kerajaan kita terhadap pencerobohan yang berlaku di Sabah,” katanya. –

      Delete
    15. BICARA JAMALUL KIRAM III DI MALAYSIA, TEGAS PEMUDA UMNO

      KUALA LUMPUR – Pemuda Umno hari ini menggesa supaya Jamalul Kiram III, dibicarakan di negara ini atas dakwaaan mengarahkan pencerobohan bersenjata di Sabah. Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, walaupun kerajaan Filipina mungkin akan mengambil tindakan terhadap kumpulan penceroboh itu, namun tindakan juga perlu diambil terhadap dalang insiden itu. “Bagi kita ini satu kesalahan di sisi undang-undang negara. Saya harap kerajaan akan dapat melakukannya dan kerajaan Filipina bersetuju (untuk mengektradisi) atas dasar rakan Asean. “Dari segi politik, kita perlu tunjuk, sesiapa sahaja yang menjadi penceroboh perlu dibawa ke muka pengadilan. Pemuda Umno tidak akan berkompromi dalam soal kedaulatan negara,” katanya. Beliau bercakap kepada pemberita selepas mewakili Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyerahkan Baucar Buku 1Malaysia di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia di sini. Khairy juga menggesa Pejabat Peguam Negara mengambil tindakan terhadap mana-mana individu termasuk ahli politik yang menuduh insiden pencerobohan itu sebagai sandiwara atau mempersoal tindakan yang diambil pasukan keselamatan negara dalam menangani kumpulan penceroboh itu. –

      Delete
    16. LEBIH BANYAK PROGRAM ILMU, KEAGAMAAN DALAM FESTIVAL BELIA

      PUTRAJAYA 24 Mei – Festival Belia Putrajaya yang diadakan tahun depan akan diseimbangkan dengan program yang bersifat keilmuan dan kerohanian. Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin berkata, pengisian program berkenaan penting dalam usaha kerajaan membentuk modal insan yang tidak hanya leka dengan program bersifat duniawi dan kebendaan. “Saya tidak mahu festival belia ini hanya menjurus ke arah hiburan sahaja. Hiburan itu ada, tapi kita seimbangkan program kita dengan acara yang memberi manfaat ilmu dan kerohanian. “Pengisian dalaman kepada belia kita ini penting sebab pendekatan kerajaan untuk membentuk modal insan tidak boleh berat sebelah kepada hanya duniawi dan kebendaan, tanpa kita mengisi minda dan jiwa mereka dengan aktiviti yang boleh meningkatkan ketakwaan dan kerohanian mereka,” katanya. Khairy ditemui selepas menghadiri Majlis Khatam Al-Quran di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin. Ia antara program yang diadakan sempena Festival Belia Putrajaya 2013 yang berlangsung sehingga 26 Mei ini. “Program Forum Perdana dan nasyid yang diadakan semalam serta majlis khatam al-Quran hari ini merupakan suatu permulaan yang baik. Insya-Allah tahun depan kita akan fikirkan banyak lagi acara. “Walaupun ini permintaan orang ramai, tapi semalam saya nampak Forum Perdana tidak dapat sambutan besar , jadi kita kena kaji semula apakah pendekatan terbaik aspek keagamaan dalam festival belia ini dapat sambutan tahun depan,” kata Khairy.

      Delete
    17. BERKHIDMAT UNTUK SEMUA RAKYAT TANPA MENGIRA IDEOLOGI –

      PUTRAJAYA 17 Mei – Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin mengajak semua pihak untuk melihat kehadapan dan berhenti mempertikaikan keputusan pilihan raya umum ke-13 (PRU13) bagi mengalas mandat yang telah diberi rakyat. Beliau yang melapor diri hari pertama sebagai Menteri Belia dan Sukan (KBS) hari ini turut berkata, semua pemimpin yang dipilihan jangan ada rasa untuk membalas dendam dan mengalas tanggungjawab tanpa prejudis. “Saya juga harap pembangkang akan terima keputusan PRU13, kerana rakyat dan negara perlu bergerak kehadapan, kalau ada perkara yang tidak dipersetujui bawa ke mahkamah. “Jangan heret rakyat ke dalam fasa memecah belahkan rakyat untuk tujuan politik, sudah tiba masanya untuk lihat ke hadapan dan lakukan transformasi,” katanya pada sidang media selepas beramah mesra bersama kakitangan KBS. Beliau berkata, pemilihannya sebagai menteri bukan hanya untuk berkhidmat kepada satu pihak sahaja tetapi untuk semua rakyat tanpa mengira ideologi. “Saya jemput semua badan belia yang berdaftar secara langsung dibawah KBS, atau tidak untuk bersama-sama saya berkongsi idea dan pandangan. “Saya juga tidak ada masalah untuk berdialog dengan mana-mana belia yang menyertai politik, saya akan tulis surat kepada mereka bahawa saya sedia dengar suara mereka. “Saya bukan Menteri Belia Barisan Nasional, saya Menteri Belia dan Sukan Malaysia, menteri untuk semua,” katanya yang turut menegaskan bahawa beliau menteri untuk semua sukan dan tidak hanya tertumpu pada satu sukan sahaja. Khairy yang juga Ketua Pemuda Umno menyifatkan perancangan yang dibuat kerajaan dan menteri KBS sebelum ini masih relevan untuk diteruskan. –

      Delete
    18. HASRAT BIDA HOS PIALA DUNIA 2034 DIBINCANG TELITI

      PUTRAJAYA – Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin berkata, cadangan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dan negara ASEAN lain untuk membuat bidaan bersama selaku tuan rumah Piala Dunia 2034 harus dibuat dengan perancangan yang teliti. Sambil menyokong usaha itu, beliau berkata, cadangan bidaan itu merupakan idea asal badan induk bola sepak kebangsaan berkenaan ketika beliau memegang jawatan Timbalan Presiden II FAM dari 2007 hingga 2010. “Saya lihat bidaan (bersama) ini akan menjadi lebih serius dan saya fikir ia merupakan satu idea yang baik,” katanya kepada pemberita selepas mendengar taklimat mengenai KBS, di sini hari ini. Khairy yang memulakan tugas rasmi selaku Menteri Belia dan Sukan yang baharu hari ini, berkata beliau akan menghadap Timbalan Presiden FAM, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah dalam tempoh terdekat bagi membincangkan lebih lanjut berhubung bidaan itu. “Secara dasarnya, saya melihat ia (bidaan) idea yang baik dan kita seharusnya membuat perancangan yang teliti. Walaupun bidaan dibuat oleh persatuan (FAM), kerajaan yang akan mengendalikan kemudahan dan sebagainya,” kata beliau. –

      Delete
    19. KENYATAAN MEDIA KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA BERHUBUNG ISU JEREBU

      Krisis jerebu yang kini melanda negara bukan sahaja semakin merebak malahan menebal sehingga memaksa Kerajaan mengeluarkan perintah darurat di Muar dan Ledang, Johor ekoran paras Indeks Pencemaran Udara yang terlampau tinggi dan bahaya. Sebagai nadi rakyat, Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia (PPUM) amat prihatin tentang situasi ini yang mengancam kehidupan seluruh warga Malaysia. Sehubungan itu, PPUM akan menyerahkan memorandum kepada Kedutaan Indonesia pada hari ini untuk menyarankan Kerajaan Republik Indonesia mengambil langkah segera bagi menangani isu jerebu ini. PPUM berpendapat Kerajaan Republik Indonesia perlu bertindak tegas dalam hal ini, demi semangat kejiranan, toleransi dan kerjasama di antara negara-negara rantau Asia Tenggara. Sepertimana yang kita ketahui, Kerajaan Malaysia telahpun menyatakan kesediaan untuk membantu Kerajaan Republik Indonesia dalam menyelesaikan masalah jerebu ini. Selain itu, PPUM telah mengorak langkah untuk melaksanakan kempen memakai topeng muka (face mask), bagi memastikan masyarakat dapat menjalankan urusan harian dengan sihat dan selamat. Dalam hal ini, rangkaian PPUM akan mengedar dan mengagihkan topeng muka secara percuma kepada rakyat, terutamanya di kawasan-kawasan yang terjejas teruk dengan fenomena jerebu ini. PPUM juga akan menganjurkan Majlis Solat Sunat Istisqa (solat memohon hujan) di Surau Ar-Rahman, Putra World Trade Centre pada 25 Jun 2013 bagi mendoakan keselamatan negara serta rakyat dalam menghadapi masalah jerebu ini. Dalam pada itu, PPUM di setiap Bahagian seluruh negara juga diseru menganjurkan solat sunat berkenaan. PPUM berdoa dan berharap agar tahap IPU akan menunjukkan tren penurunan dalam masa terdekat ini, agar kita dapat kembali kepada persekitaran yang sihat dan selamat demi kemakmuran bersama. –

      Delete
    20. STATEMENT BY THE LEADER OF UMNO YOUTH IN RESPONSE TO LIM GUAN ENG

      As press statements go, Lim Guan Eng’s speedy response to my comments regarding the film “The New Village” speaks volumes to his inherently political and partisan character. For context, I questioned why “The New Village” appears to be given an easier ride by the Film Censorship Board compared to “Tanda Putera” whose screening had been delayed by a year until the new release date of Aug 29. Considering the pain and tragedy attached to the points of history at which both films are situated, it was a question I raised to ensure that the sensitivities of all Malaysians were taken into account, what with the screening of the two films meant to happen in the month of our Independence. Instead of engaging in the question of what was appropriate and accurate to be screened as history, Lim Guan Eng’s statement belies a deep partisan bias on matters that concern national history, identity and sentiment. This bias comes at great cost to the force of his arguments – he employs a most rudimentary logic to arrive at an indefensible conclusion that Utusan and UMNO Youth are hypocrites. I wish to expose this bias. Lim Guan Eng’s charge of hypocrisy centers on this most curious of arguments: that if Barisan Nasional makes ties with governments or other political parties with a communist past, then it has no right to complain about films that may glorify our own communist history. He quotes our ties with the likes of China and Cuba as examples – and for effect, he brings up the relationship that BN Youth made with the Communist Youth League of China (CYL). It doesn’t take very much to know that the situations are incomparable. Our relationships with China, Cuba and Vietnam are diplomatic ties with internationally recognized sovereign governments – relationships borne out of trade, economic and geo-political necessitThat they happen to be ‘communist’ – in the case of China clearly more in name than in nature – does not carry the same significance as the communism Malaysians remember; a communism which this film appears to be glorifying.
      /to be continued …

      Delete
    21. /continuation ….
      But let’s indulge Lim Guan Eng in his lazy analogies for a moment longer. The Communist Party of China has undergone a profound evolution in its character as the world moved away from Cold War sensibilities to 21st century globalisation – in the most important ways, it is unrecognizable from its Marxist-Leninist past to the present day incarnation responsible for turning China into a global superpower. In stark contrast, the Communist Party of Malaya (CPM) never went through anything of the sort as far as the Malaysian collective consciousness is concerned. It was not the party of government, it was not responsible for steering this country’s economic progress. Instead, it remains synonymous with a very dark period in our history, conjuring up painful memories for all Malaysians affected by their reign of terror. But of course these basic comprehensions are lost on Lim Guan Eng. He would sooner suggest we break off ties with China than acknowledge that perhaps more thought should be given to whether there are serious issues surrounding this “The New Village” film. In fact, isn’t it telling how reactive and sensitive Lim Guan Eng was to my remarks, when what I called for was a review by the censorship board? Even without having seen the film, it wasn’t too difficult to ascertain from the trailer that Communist insurgents were the protagonists painted as national heroes. Now, unlike Lim Guan Eng, I am receptive to the nuances of history – I understand there can be different readings of historical accounts depending on which period one looks at, and I understand that people and organisations sometimes take up roles with inadvertent outcomes for others. But one fact is indisputable – that the CPM terrorized and murdered thousands of Malaysians who did not bow to their wishes – many of whom died in gruesome circumstances, disemboweled and dismembered. It is from this sombre point of origin that my discomfort comes. Lim Guan Eng accused me of stoking “the fire of racism and lies to further divide the nation with walls of hatred and fear” when I never once mentioned race in my initial remarks. And I didn’t for a good reason – because the pain inflicted by the CPM was not felt by one race, but by all Malaysians. And it is a Malaysian – not a Malay or UMNO or Utusan – outrage that occurs when there is any attempt at either historical revisionism or an unfair portrayal of history regarding the CPM Instead of indulging in political platitudes – accusing his opponents as divisive, deceptive or hypocritical at every turn – I urge Lim Guan Eng to suspend his partisan judgment when it comes to matters that concern our identity and history as a people. That’s what statesmen do. He should try it sometime. –

      Delete
    22. KENYATAAN MEDIA KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA BERHUBUNG PERGOLAKAN DI MESIR

      Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mengecam rampasan kuasa dan penahanan Presiden Mohammed Mursi. Insiden yang tercetus selepas demonstrasi berpanjangan ini bukan sahaja telah meragut nyawa, tetapi juga membawa rusuhan dan pertembungan ganas antara pihak penyokong dan penentang kerajaan di sana. Harus diingat bahawa Presiden Mohammed Mursi adalah seorang pemimpin yang telah dipilih secara demokratik oleh rakyat Mesir melalui proses pilihan raya dan bukannya rusuhan jalanan. Beliau tidak sepatutnya digulingkan dengan sebegitu rupa kerana ini bukan sahaja melanggari prinsip dan amalan demokrasi tetapi juga mengkhianati amanah rakyat. Ini adalah satu iktibar kepada seluruh masyarakat antarabangsa bahawa keputusan demokrasi mestilah diterima dan dihormati oleh semua. Sebarang tindakan untuk menjatuhkan Kerajaan yang dipilih secara demokratik nyata melanggari batasan undang-undang dan perlembagaan.Oleh itu, tindakan sebegini hendaklah dikecam dan ditolak sepenuhnya. Pada masa yang sama, saya mendoakan keselamatan rakyat Malaysia yang berada di sana dan menasihati mereka agar tidak menghampiri kawasan yang berisiko tinggi. Saya juga berharap Kementerian Luar akan terus memantau pergolakan di Mesir dan membuat persiapan awal sekiranya kita terpaksa memindahkan rakyat Malaysia bagi mengelakkan sebarang insiden yang tidak diingini berlaku. –

      Delete
    23. After so much of hullabaloo against Lim Guan Eng, at the end of the day KJ took DAPster Regina Lee as his secretary. That is the true colour of a wolf under sheep's skin.

      Delete
    24. Warghhhh....Kah...Kah...!!!!!

      Regina Lee Lurve DAP adalah kemuncak kecemerlangan Kitol Jebon.Now we can see clearly Kitol Jebon true colours.Ini kali kita kasi TAPAU masa itu PAU.

      Terima KaseeYYY...!!!

      Delete
    25. GERAK KERJA PEMUDA BN MASUK PUSINGAN AKHIR

      ALOR SETAR 18 Jan. – Semua jentera Pergerakan Pemuda UMNO di seluruh negara diarahkan untuk bergerak secara aktif di pusingan akhir bermula 1 Februari ini bagi bersiap-sedia menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13). Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata biarpun jentera Pemuda sudah bersiap siaga sejak tahun lalu namun mulai awal bulan depan gerak kerja perlu lebih aktif. Katanya, arahan untuk jentera bergerak aktif itu selaras dengan arahan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang meminta Pusat Daerah Mengundi (PDM) diaktifkan pada tarikh sama. “Saya minta semua jentera Pemuda di peringkat PDM bagi setiap Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen perlu dibuka dan diaktifkan. “Apabila dibuka, jentera Pemuda perlu buat kerja cari pengundi dan pastikan pada hari mengundi mereka keluar membuang undi dan kita dapat tahu siapa yang mengundi kita. “Ini adalah persiapan kita di pusingan akhir sebelum pilihan raya dijalankan,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri mesyuarat dan taklimat Pemuda UMNO Kedah di sini hari ini. Menurut Khairy, gerak kerja Pemuda ketika ini perlu lebih fokus dan bersifat mikro kepada kawasan PDM dan pengundi tanpa memikirkan soal calon yang diserahkan sepenuhnya kepada pucuk pimpinan. –

      Delete
    26. KELAB IPT BN SASAR PENYERTAAN 5,000 MAHASISWA SEBELUM PELANCARAN KEBANGSAAN

      KUALA TERENGGANU, 19 Jan – Pemuda Umno menyasarkan penyertaan 5,000 mahasiswa dalam kelab penyokong parti Barisan Nasional (BN) di kampus institusi pengajian tinggi (IPT) seluruh negara menjelang pelancaran kelab itu Mac ini. Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata sasaran itu diharap dapat dicapai sebelum pelancaran kebangsaan kelab itu yang dijangka disempurnakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. “Kami yakin ia mampu menjadi kenyataan setelah menerima 350 penyertaan awal mahasiswa yang diserah kepada saya pada pelancaran pertama Kelab IPT BN zon Pantai Timur ini. “Saya percaya angka ini akan terus meningkat kerana kami masih ada lima lagi pelancaran yang akan dibuat iaitu di zon selatan, utara, tengah, Sabah serta Sarawak dalam masa terdekat ini,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Pelancaran sulung kelab zon pantai timur di sini hari ini. Buat permulaan, enam IPT zon pantai timur menyertai pelancaran itu iaitu Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Universiti Malaysia Kelantan (UMK), Universiti Malaysia Pahang (UMP), Universiti Teknologi Mara (UiTM) kampus Chendering dan Politeknik Kuala Terengganu. Beliau berkata langkah menubuhkan kelab itu yang diambil Pemuda Umno selari dengan pindaan Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) 2012 yang membenarkan mahasiswa telibat dan memegang jawatan dalam persatuan dan pertubuhan termasuk parti politik. Selain berperanan memberi sokongan terhadap Umno dan BN, penubuhan kelab IPT BN itu juga adalah sebagai landasan untuk mahasiswa mengetengahkan pandangan dan idea kritikal mereka kepada kerajaan dalam mencapai perubahan, katanya. –

      Delete
    27. GENERASI MUDA JANGAN TERMAKAN JANJI PEMBANGKANG

      16 Feb – KUALA LUMPUR: Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin mengingatkan pengundi muda agar tidak terpengaruh dengan janji-janji yang dibuat oleh pemimpin pakatan pembangkang dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13). Katanya generasi muda perlu sedar banyak janji yang dibuat pakatan pembangkang dalam pilihan raya yang lepas gagal ditunaikan hingga ke hari ini. Beliau menjelaskan berbeza dengan pemimpin Barisan Nasional (BN) yang membuat janji berdasarkan kemampuan yang ada bukan semata-mata untuk memenangi pilihanraya. “Bagi sayalah kalau orang muda kita ingatkan mereka jangan sekali-kali pilih pemimpin yang khianati janji, tetapi kita pilih pemimpin Barisan Nasional dalam pilihanraya yang akan datang,” kata ketika berucap di turun padang Pemuda BN di Meru, Klang hari ini. Selain tidak dapat menunaikan janji yang telah dibuat ketika kempen PRU-12, pemimpin pakatan pembangkang juga sanggup mengadaikan prinsip perjuangan semata-mata kerana mahu menguasai Putrajaya. Dengan mengambil contoh isu kalimah Allah, Ahli Parlimen Rembau itu menegaskan ada pemimpin pembangkang yang sanggup mengenepikan prinsip yang selama ini mereka perjuangkan semata-mata kerana mahu berkuasa. –

      Delete
    28. CADANGAN PEMBANGKANG BINCANG ISU PENCEROBOHAN DI SABAH KE PARLIMEN DIBIDAS

      Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin membidas cadangan pembangkang yang mahu mengadakan sidang parlimen tergempar bagi memperbincangkan isu pencerobohan pengikut Sultan Sulu di Lahad Datu, Sabah yang setakat ini telah mengorbankan lapan nyawa anggota keselamatan negara. Menurut beliau, cadangan yang dilontarkan oleh pembangkang itu tidak logik kerana ia berhubung soal keselamatan negara yang sedang berhadapan dengan ancaman musuh, di mana ia perlu ditangani dengan cermat dan teliti demi keselamatan rakyat di negara ini. “Ini adalah isu keselamatan negara di mana hari ini kita sedang menghadapi serangan bersenjata dari pihak penceroboh. Takkanlah kita nak bincang isu bagaimana untuk menangani percerobohan ini secara terbuka di Parlimen kerana ia melibatkan strategi yang melibatkan perkara-perkara sulit yang tidak boleh didedahkan secara terbuka. “Sebagai contoh, ketika Presiden Obama merancang untuk menangkap Osama Bin Laden, beliau tidak memanggil parti lawannya untuk memperbahaskan perkara ini di Dewan Senat secara terbuka kerana ini melibatkan operasi sulit ketenteraan,” tegas beliau bercakap kepada pemberita ketika menghadiri majlis tahlil untuk anggota keselamatan yang terkorban di Putra World Trade Center (PWTC) hari ini. Justeru itu, Khairy menyelar sikap pembangkang yang cuba mempolitik isu pencerobohan di Sabah dalam keadaan negara yang sedang menghadapi ancaman musuh, demi kepentingan politik mereka. “Pembangkang tidak patut politikkan isu ini kerana ia melibatkan soal keselamatan negara. Tidak perlu panjangkan isu ini sehingga akhirnya menjadi polemik politik, sedangkan kita sedang menghadapi situasi genting dalam usaha mengatasi ancaman pencerobohan yang sedang berlaku di Sabah hari ini,” ujarnya. Selain itu, beliau turut mengucapkan takziah kepada keluarga anggota keselamatan yang terkorban di Sabah ketika berjuang mempertahankan negara dan meminta mereka bersabar dengan ujian tersebut. Pemuda UMNO Malaysia turut memberikan sumbangan sebanyak RM 10,000 kepada Tabung Wira Lahad Datu Media Prima bagi membantu meringankan beban anggota keluarga pasukan keselamatan yang terkorban. –

      Delete
    29. PERHIMPUNAN USAHAWAN BUMIPUTERA 2013 KEMUKA 6 RESOLUSI KEPADA PM

      KUALA LUMPUR 4 Mac – Perhimpunan Usahawan Bumiputera 2013 yang dianjurkan buat julung kalinya hari ini mengemukakan enam resolusi kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk dipertimbangkan sebagai satu daripada langkah memperkasakan usahawan Bumiputera di negara ini. Pengerusi perhimpunan itu, Khairy Jamaluddin berkata, keenam-enam resolusi itu dicapai sebulat suara dari lebih 3,000 usahawan Bumiputera dari seluruh negara pada bengkel yang diadakan sempena perhimpunan itu di Pusat Konvensyen Sime Darby, di sini. Khairy, yang juga Pengerusi Perbadanan Usahawan Nasional Berhad (PUNB), berkata resolusi pertama ialah mengesa kerajaan menambah peruntukan dana dan menyediakan pembiayaan yang bersepadu serta berinovasi berdasarkan kepada keberhasilan untuk membangunkan program graduasi usahawan bagi melahirkan usahawan yang mampu bersaing di peringkat global. Resolusi kedua pula ialah menggesa kerajaan agar dapat menyediakan mekanisme yang memudahkan urusan usahawan Bumiputera dengan agensi-agensi sokongan dengan menekankan kepada pengurangan birokrasi dan peningkatan akses di samping meningkatkan jaringan kerjasama sesama agensi. “Bagi resolusi ketiga pula kita mohon kepada kerajaan untuk memberi sokongan kepada usaha memperkukuh jaringan perniagaan dan solidariti di kalangan komuniti usahawan Bumiputera dan agensi bagi mewujudkan aktiviti rantaian bekalan yang lebih kukuh,” katanya semasa berucap pada perasmian Perhimpunan Usahawan Bumiputera 2013 yang dirasmikan oleh Perdana Menteri. Bagi resolusi keempat pula, Khairy berkata para peserta meminta kerajaan agar memperluaskan peluang perniagaan usahawan Bumiputera melalui dasar perolehan yang lebih peka kepada usahawan Bumiputera selain program-program sokongan pemasaran di peringkat antarabangsa. “Kami juga menggesa kerajaan supaya dapat menyediakan infrastruktur yang lebih lengkap bagi menepati kehendak projek dan keperluan para usahawan seperti menaik taraf inkubator.” “Bagi resolusi terakhir, kami menggesa kerajaan supaya meningkatkan sokongan kepada usahawan Bumiputera dalam usaha pembangunan modal insan, khususnya untuk membantu usahawan membangunkan kemahiran pengurusan perniagaan melalui peluang latihan dan program bimbingan,” katanya. Khairy kemudiaan menyerahkan resolusi itu kepada Najib sambil disaksikan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop. Pada majlis itu juga, ketua-ketua agensi yang terlibat seperti PUNB, Unit Peneraju Agenda Bumiputera (TERAJU) dan Amanah Ikhtiar Malaysia telah melafazkan bai’ah antara lain bagi mewujudkan jaringan kerjasama berteraskan perkongsian maklumat dan amalan terbaik. –

      Delete
    30. Mcm mana boleh ada pihak yg cakap KJ tak buat kerja?
      Banyak sungguh penglibatan dan khidmat ketua pemuda umno ini ... tak sia2 lah dia dipilih ...

      Delete
    31. Itu baru sebahagian yg dipetik dlm tahun 2013, lebih kurang setengah tahun berlalu ... kalau diambil kira dari awal dia pegang jawatan ketua pemuda tahun 2009 dulu ..tak terbilang banyaknya. Malangnya dalam penggal dari pasca PRU12 menjelang ke PRU13, dia seperti telah sengaja digam dan cuba nak ditenggelamkan ... namun pepatah mengatakan, kalau benih yg baik, jatuh ke laut akan jadi pulau. Tapi kalau 2@3 ekor mcm pengkomen2 lahanat yg sentiasa buat kacau kat blog ini tu .. jatuh ke pulau, pulau akan jadi laut, tenggelam dgn kekalutan yg mereka bawa .. Anyway, tahniah dan syabbas Ketua Pemuda Msia @ Menteri Belia dan Sukan .. khidmat dan jasamu sentiasa dihargai dan anda tetap diperlukan dlm menggemilangkan UMNO, BN dan seterusnya Negara ...

      Delete
    32. Mak aaiii, bijaksana nya penjulur lidah KJ copy n paste.
      TOLONG COPY N PASTE KAN CERITA TENTANG
      1- KAITAN KHAIRI DAN ECM LIBRA
      2- KAITAN KHAIRI DAN TENGKU WONG
      3- KAITAN KHAIRI DAN BLT (PROJEK NAIK TARAF B.POLIS SATU MALAYSIA)
      4- BERAPA BANYAK JURU PERUNDING YG DUDUK BAWAH MARA TERLUNGKUP DEK KERANA KHAIRI TAKE OVER SEMUA KERJA PROJEK MANAGEMENT YG ADA DIDALAM MARA.
      CUKUP 4 BENDA DI ATAS...SILA PENJILAT TEGAR KHAIRI COPY N PASTE KAN.

      Delete
  12. Bapak Othaman, gue jugak akan respect sama lo jika lo juga bisa konsisten pakei nama Othaman. Namun lo sendiri ngomongan nya nggak serupa bikin. Emangnya lo sendiri seringkali jugak tampilkan diri dlm pelbagei identity, umpamanya Mohamad, Another Senior Citizen, Ahli UMNO Titiwangsa, AlKahfi, bahkan nggak kurang jugak sebagei anonymous. Udah lah bapak, nggak usah bikir onar lagi. Semua pembaca udah faham banget sama lo punya karenah .. lo nggak perlu sandiwara lagi ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah transform jadi Goblok pulak.Betul-betul transformasi lah mangkok sekor ni.

      Delete
    2. Dah berapa kali saya katakan saya bukan identiti-identiti yg kamu katakan itu. Saya harap sdra-sdra yg seiring perjuangan tersebut tampil untuk menjelaskan fitnah manusia liberal ini.

      Delete
    3. ﺍﻭﺗﺎﻣﻦ ﺩن ﺭﻱﺍﻳﻧﺗﺮﻱ ...ﻛﺎﻣﻮ ﺑﺮﺩﻮﺍ ﺗﻳﺪﺍګ ﺍﻛﻦ ﺑﺭﺟﺎﻳﺎ...

      Delete
    4. Sekali dia tulis 'aarablah ... korang boleh tolong baca ...

      Delete
    5. Anon 9:51pm! Ana tolong basyakan ...

      Walfadang fasiirun ... tak ada fokok kurrmaak .. tafi ada dua ekor unta ... satu ekor unta tua, sudah fensyenlah ... lagi satu ekor unta bodoh sudah mabuk makan kurma masamm.. ini dua ekor unta tak ada kirjalah .. sudah masuk sama farfu punya fadang .. berak sana sini ... ada banyaklah tomfok2 tahi dua ekor unta itu ...

      Delete
    6. Tomfok-tomfok tahi fhalat kau..!!!

      Delete
    7. ﺍﻭﺗﺎﻣﻦ ﺩن ﺭﻱﺍﻳﻧﺗﺮﻱ ...ﻛﺎﻣﻮ ﺑﺮﺩﻮﺍ ﺍﺩﺍﻟﻪ ﺷﻳﻁﻦ ﺩن ﺍﻳﺑﻟﺲ ﻟﻌﻧﺖ...

      Delete
    8. Aiik .. afa masyam, dia mari 'aarab .. afa ini sudah mahu jadi 'arab sfrin ... ada siafa bulih tulun basyakan ....

      Delete
    9. Anon 9:24am! Ana tolong basyakan ...

      Alkisaah .. adalah dua ikur baghal di bawah fokok kurrmaak .. satu ikur baghal tua, sudah fensyenlah ... lagi satu ikur baghal bodoh sudah laluk salah makan ubat.. ini dua ikur baghal tak ada kirjalah .. malam2 jadi musang syari makan dalam farfu punya ladang .. sekarang ini sedang tidur mamfuslah ... ini dua ikur baghal adalah hamba tebusan dan suruhan satu mamak tua dari kerala india...

      Delete
  13. يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ أَطِيعُواْ ٱللَّهَ وَأَطِيعُواْ ٱلرَّسُولَ وَأُوْلِى ٱلۡأَمۡرِ مِنكُمۡ‌ۖ

    Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada "Ulil-Amri" (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu.

    Surah An-Nisaak, ayat 59.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat di atas merupakan perintah Allah mengarahkan kita taat kepada pemimpin (selama mana pemimpin tidak menhendaki kita melakukan perkara mungkar). Ayat ini sering dibawa dalam ucapan oleh ramai kalangan pemimpin2 dalam UMNO. Dalam pengertian itu, rasanya adalah tidak salah kita mentaati pemimpin2 yg ada kerana selama ini pun kita tidak ada mendengar arahan dari mereka untuk kita membuat apa2 kemungkaran. Bersyukurlah dgn kepimpinan yg kita ada sekarang!

      Delete
    2. Kepimpinan bengap & tidak bermaruah sehingga menghuru-harakan negara. Jenayah & pembunuhan berleluasa lantaran ISA & EO dimansuhkan. Beri muka & terhegeh-hegeh kepada fahaman sesat Liberal & kafir laknat hingga bangsa Melayu, ugama Islam & institusi raja-raja dihinjak, dicarut dan dihinakan. Kekayaan negara diratah tanpa pulangan kepada negara dan rakyat. Selepas 10 tahun pemerintahan bertukar kepada pemimpin Liberal, tidak ada satu (1) pun program atau rancangan terlaksana yg berfaedah kpd rakyat dan negara. Kewibaan & integriti negara serta ekonomi merudum berbanding kehebatan zaman Tun Dr. Mahathir.

      Kemungkaran-kemungkaran ini yg telah dan sedang berlaku mengharuskan kita menukar kepimpinan sedia ada demi yang haq.

      Delete
    3. Anonymous August 26, 2013 at 10:44 PM......pastikan ulil amri yang kita nak taati itu, mentaati Allah dan Rasul, barulah kita boleh mentaati mereka. Bukan taat secara membuta tuli saja.

      Delete
  14. sdr PK, izin saya
    Agar tidak di malukan di khalayak umno,saya usulkan Khairi letak jawatan sebelum PAU.
    Kalau mau bertanding,make sure PRU 14 ,kj tidak menang.
    KJ sudah tak ada aspirasi melayu, dan hanya aspirasi ikutan kepala
    bapak kucing.
    KJ bolih tubuh parti sendiri .
    Presiden nya Ah Jib gong Gor,
    KJ bolih pilih sendiri apa jawatan ,sultan ,emperor ,ceasar oxon klab,sahabat
    jonathan fan club,Tony ffffff fan klab presiden, dan CEO selaku majikan
    regina.ex dapster gangstar
    umno akan untungi dengan ketiaaadan Ah jib gong,penyokong tegar
    Foon Yew High school, dan juga KJ.
    KJ semua jawatan wannabe pandai semua serba bolih.

    Baru 125 hari makan duit rakyat, lagak sombong takabur lagak angkuh,ikut ah Jib
    gong.
    Ah jib Gong,masih tak sedar lagi dan masih umbang ambing kemelayuan nya setakat
    halwa maskat dan rendang....
    ENDLESS POSSIBILITIES memberi chek kosong kapada Ah Jib
    Gong.
    maksud endless possibiilties:
    1.Tiada sempadan,batasan
    2.Tiada komitmen
    3.Tiada undang undang
    4.tiada sekatan.
    5.tiada check and balance.
    6.tiada accountability
    7.tiada pengawasan.
    8.tiada halangan
    9.tiada panduan
    10.tiada matlamat ,hanya cara saja.ideaolgi open ended
    dll.......
    bolih di evolve kapada legalised anarchy dan social disorder dan civil
    disharmony........
    tiada beza dengan PR .....sama aja...
    Endless possibillties perlu di bendung,kerana lebih liberal dari liberal.
    Atas keselamatan negara.
    arjuna waspada
    changkat lobak

    ReplyDelete
    Replies
    1. WAJIB BERTANGGUNG JAWAP AKAN KEPUTUSAN
      MEMPERBAIKI KESILAPAN ,DEMI KESILAPAN
      AND NO ROOMS FOR BIG MISTAKE

      PAKLAH MEMANG TIDAK LAYAK
      SAYA TIDAK BENCI BELIAU
      TETAPI SEMASA PEMERINTAH BELIAU BANYAK MERUGIKAN MALAYSIA
      MELEMAHKAN UMNO
      DENGAN PENYERAHAN TANAH KTM DI SINGAPURA
      SEMUA ORANG MELAYU SINGAPURA , MALAH APEK TAXI SINGAPURA PUN
      MENGATAKAN PEMIMPIN MELAYU BODOH
      KESILAPAN IS KESILAPAN
      KEBODOHAN IS NO EXCUSE FOR PEMIMPIN
      BODOH BELIAU BUKAN SATU TAPI BANYAK TERUTAMA PERUNDINGAN SAMA SINGAPURA

      SAYA PERNAH HUJAH BELIAU
      KAYAKAN JIRAN KITA
      NAK KAYAKAN JIRAN ?
      APA ANAK BUMI MALAYSIA SEMUA KAYA RAYA

      BERUK DI SEBERANG JANGAN DISUSU
      SEDANGKAN ANAK SENDIRI KELAPARAN

      KHAIRY MENANTU BELIAU LANTANG BERSUARA
      JADI BARUAH KERAJAAN SINGAPURA YG MERUGIKAN MALAYSIA
      BELIAU ORANG KUAT UMNO BERBAIK DENGAN PAP YG BERSEKUTU DENGAN DAP
      UNTUK MENUMBANGKAN UMNO
      ADAKAH INI KESILAPAN ATAU KEBODOHAN ?

      Delete
    2. Endless PossibiLyPtuiiiHHH...!!!!!

      Delete
    3. When Tun Mahathir stepped down , I knew the green pastures that we've been enjoying so much will turn sour. My fear was correct and I was made convinced that none of Tun Mahathir's successor was successful leader. With DS Najib around, the economy seemed to pick up a little bit better than Pak Lah. But the morale of the people is at it’s lowest point. Sadly Najib inherited a weak Government from Pak Lah while Pak Lah weakened the strong Government he inherited from the Grand Stateman, Tun Mahathir.. As for Anwar Ibrahim, except for creating chaos, immoral conduct, division and bahasa baku, he's nothing but a menace to the nation.

      I've read lots of collection of Tun Mahathir's speeches since mu student days. Frankly, I was amazed. It was like his thinking is ahead of our time. Today he has proven a lot of things that he is indeed correct in many ways. Even today, there are so many people having problem understanding his ideas such as privatization and modernization of country’s infrastructure. All that they know is that Government should not spend any money while theoretically, it should be otherwise. Privatization proved that it improves efficiency and generates more income instead of increase in Government budget every year. MAS, in particular, should do the same because a lot of people inside had becoming too complacent, they started to work like Government servant in the 50's, 60's and 70's. These, I witnesed when I first stepped my foot in Malaysia and bid farewell to Spore in the 70s.

      Delete
  15. Kita sudah tiada masa.Kitol Jebon harus di TAPAU demi Agama,Bangsa Dan Tanah Tumpah Darahku.

    ReplyDelete
  16. Korang tengok kj sebagai wakil umno...tapi kj sebenarnya mewakili bn yang mana terangkum semua melayu cina india sabah sarawak... ada perbezaan disini...ramai korang keliru...

    kj dah janji nak kembalikan sokongan muda mudi kaum lain kepada bn dan pasti melayu juga termasuk...ini masa depan bn...nasib bn pada pru 14 perlu diambil kira dari sekarang...sebab tu aku sokong kj...dia betul

    ReplyDelete
  17. Kepada Tuan Othaman, sdr Reentry Capsule, Mohamad Nasionalis dll, terima kasih kerana telah menyedarkan saya akan segala keburukan dan kebusukan dlm parti UMNO/BN yg telah saya sokong selama ini. Rupanya selama ini saya hanya sokong dgn membabi buta tanpa membuat apa2 penilaian atau penyelidikan, hanya bersandarkan kepada maklumat yg saya dapati melalui akhbar, TV dan radio shj. Namun bila saya sudah mula masuk meneroka alam blog cybermaya ini, blog pro kerajaan dan juga blog pro pembangkang, barulah saya tahu bhw ada banyak maklumat yg tersembunyi yg tidak diketahui ramai orang di luar berkaitan dgn keburukan pemimpin2 UMNO/BN. Saya akan cuba beralih haluan untuk menyokong pakatan pembangkang pula dlm PRU14 nanti!

    ReplyDelete
  18. Dunia kini dipaksa mengamalkan demokrasi sekular ciptaan Zionist & Kuasa Dunia di bawah Piawagam Bangsa-Bangsa Bersatu, selepas kejatuhan sistem Khilafah terakhir zaman Empayar Uthmaniyyah Turki pada 1917. Sebagai orang Islam, saya yakin hanya hukum Allah SWT yang benar , adil & saksama. Tapi manusia sering ingkar dan adakala menggunakan agama untuk jawatan, kuasa dan keuntungan dunia. UMNO adalah parti terbaik berbanding PAS & PKR, tapi pemimpin UMNO kebelakangan ini sudah menyimpang jauh dari perjuangan asal dek penyerapan fahaman sesat liberal & desakan pihak pembangkang.

    Selagi kita masih dibelenggu oleh sistem sekular demokrasi, selagi itulah Hudud tak kan sempurna dilaksanakan dgn adil dan saksama sesuai dgn hukum Allah SWT sepertimana yg tercatit di dalam Al Quran. Mana mungkin satu negara yang ada 2 (dua) undang-undang, (Undang-undang Syariah & Undang-undang Civil)? Pasti akan terjadi tindih menindih antara satu sama yg lain. Sebab itu si Karpal Singh berani cabar... Langkah mayatnya dulu sebelum Hudud nak dilaksanakan sepenuhnya di negara kita.

    Melihat pada senario di seluruh dunia yg terjadi kebelakangan ini, saya yakin kita dah hampir ke hujung zaman. Dunia kini dikuasai oleh pihak Zionis melalui kuasa besar NATO yg diketuai oleh USA. Satu persatu negara Islam hancur tumbang dan ikatan ukhhuwah kita juga turut berbalah dgn perang sesama sendiri.

    Saya sedang membuat kajian ilmu Eschatology atau Ilmu Akhirul Zaman. Saya yakin hanya Imam Mahadi RA yang bernama Muhammad Ibn Abullah dan dibantu oleh Nabi Isa Ibn Maryam AS yang mampu membangunkan Darul Islamiyah/Khilafah dan melaksanakan Hukum Hudud yang Haq. Tentunya bukan UMNO atau PAS.....!!!!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. The liberal democracy of the west is not founded on the Islamic virtues of "hablun min ALLAH wa hablun min an-nas" ie. to have a proper relationship of submission to Allah Most High and Merciful, and also to strive for a harmonious relationship with our fellow human beings. Although western democracy has many virtues it is also far from being complete or functionally ideal. In Malaysia, the Malay Sultan is the vested protector of universal Islamic values and thus serves the most important function of guiding the nation's democratic processes within the parameters of taqwa or God-consciousness. For example, Malay Sultans in upholding Islamic orthodoxy believe that it is wrong to champion lesbian and gay rights and same sex marriage, even in the face of opposition from other Malay political factions such as the "progressive" PKR and PAS who are now in league with the DAP. Even in the USA, Europe, New Zealand & Australia where gay parades have been held in several big cities. However, morally conservative in that countries are suffering under the onslaught of "progressive and liberal rights" disputes, and unfortunately the conservatives do not have any higher authority to refer to such as we in Malaysia are blessed with.

      May Allah preserve the Malay sultans of Malaysia and grant them wisdom and mercy, in order that our democracy will never lose the compass of the Holy Quran and the Sunnah of Nabi Muhammad s.a.w..

      Delete
  19. SAYA BAPAK JOKO INGIN BERKOMENTAR KEPADA KALIAN SEMUA PECINTA TOGEL YANG SERING KALAH DALAM PERMAINAN TOGEL, SAYA SANGAT BERSYUKUR KEPADA ALLAH DAN SANGAT BERTERIMAKASIH BANYAK KEPADA AKI RANGGONG,ATAS BANTUANNYA YANG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA YAITU 4D DAN TUYUL, ALHAMDULILLAH BERHASIL..WAKTU SAYA DIBERI TAU SAMA TEMAN KALAU ANKA YANG SAYA PASAN NAIK,SAYA HAMPIR PINSAN DAN TIDAK PERCAYA TAPI INI JUGA BENER2 KENYATAAN,,BERKAT BANTUAN AKI RANGGONG KINI SEMUA HUTANG-HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUANYA DAN RUMAH JUGA YAGA DILUNYA SEMPAT KUGADAIKAN KINI SAYA SUDAH MENEBUSNYA KEMBALI..SYUKUR ALHAMDULLILAH KINI KEHIDUPAN KELUARGA SAYA SUDAH JAUH LEBIH BAIK DARI SEBELUMNYA,,DAN JIKA ANDA INGIN ANKA JITU DAN BUKAN OBRAL JANJI YG SERING ANDA DAPATKAN SILAHKAN HUBUNGI AKI RANGGONG DI 085-222-967-279 DIJAMIN INSYA ALLAH 100% PASTI TEMBUS TERIMA KASIH......











    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!