PENDEDAHAN PANAS! PAKATAN MEMANG PENJENAYAH! ASAL ADA PENJENAYAH MESTI PAKATAN YANG AKAN DEFEND!

Aku tak faham betul dengan puak Pakatan anak haram ni, asal ada penjenayah mati je maka mereka akan mula buat kecoh, terbaru Lim Lip Eng, cinabeng anak haram dari Segambut ni bikin kecoh pasal 5 penjenayah bersenjata api ditembak mati. KLIK SINI

Ini puimak punya Lip Eng, bapak penjenayah ni marah bila rakan-raan jenayah dia mati dibunuh agaknya kot? Pelik la cara Pakatan defend penjenayah berat ni amat mencurigakan. Tah-tah mereka yang bela ramai penjenayah kat negara kita yang tercinta ini.

Sebab aku dah perhati lama, bila orang awam mati ditembak. Mereka senyap dan kata polsi tak buat erja. tapi bila penjenayah mati je maka akn menggelupor la seluruh Pakatan. Ni aku tengah tunggu Lateefa yang Koyak pukinya akan menjadi lawyer penjenayah tu dan memaki hamun polis nanti, tak percaya tengok je la.

Aku menjadi semakin musykil. Apa kamu semua wahai rakyat Malaysia tak nampakkah semua ni? Mereka secara terang-terangan menyebelahi PENJENAYAH! Takkan la korang ni bodoh nak mampos dan tak boleh nampak benda simple macam ni atau ada dari alangan kamu memang dah jadi bodoh nak mampos?

Aku harap pihak PDRM dan semua pihak yang berwajib akan terus menghapuskan jenayah dari bumi Malaysia ini. Fuck the Pakatan Pembangkang anak haram. Kami rakyat Malaysia memang mahu jenayah dihapus. Teruskan kerja baik anda wahai pihak berkuasa sekalian!

Aku juga mendoakan supaya sesiapa yang mempertahankan penjenayah ini, supaya mereka atau ahli keluarga mereka juga mendai mangsa mereka, baru mereka tahu betapi tingginya langit dan betapa rendahnya bumi..

145 Responses to "PENDEDAHAN PANAS! PAKATAN MEMANG PENJENAYAH! ASAL ADA PENJENAYAH MESTI PAKATAN YANG AKAN DEFEND! "

  1. bila bro nk jenttik telo KJ ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan dia saja, tapi Omar Ong & Najib juga. Kenapalah ISA & EO dimansuhkan, kan dah jadi boomerang dan terperangkap dgn mainan pembangkang.

      Delete
    2. Bukan kj je ketua ketua pembangkang yang tahap gaban. Ops lupa pembangkang tak de pelapis dan penyatuan spt enau dalam belukar duduk setempat tapi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    3. Kalau anak lu nak belajar free masuk penjara di sana banyak bolih belajar tentang pelan pembangunan insan free je tak payah hutang bolih ambil diploma ijazah dn macam makan tanggung tempat tinggal di sediakan. Ada gaji lagi. Habis belajar tak payah bayar hutang.

      Delete
    4. Parpu...lu geng 04 ka???

      Delete
    5. Azeez Rahim a.k.a pengerusi tabung haji kalau dok buat perangai songlap, ambik komisen 10% untuk memang nak kena cop 'makahai' . Dah lama orang bercerita Tabung Haji ni tempat menternak kroni-kroni, tukang kaut percentage untuk macam-macam projek, malah masa zaman Azeez Rahim jadi one the CEO lagi , mustahil buaya nak tolak bangkai kalau dah terhidang depan mata . SPRM kena siasat unsur-unsur rasuah dan kronisma dalam TH ni , kita risau bila Azeez Rahim naik jadi pengerusi makin buruk imej Tabung Haji. Bukan semua orang boleh terpedaya dengan lakonan baik, alim dan warak yang ditunjuk oleh Azeez, cerita belakang tabir ramai dah terkena . Malah sketsa Mr Ten Persen dah ditulis semula oleh seorang blogger berdasarkan pengalaman beliau berurusan dengan Azeez Rahim , nak tau apa ceritanya tolong baca link ni http://no2azeezrahim.blogspot.com/2013/08/azeez-rahim-tak-layak-jadi-pengerusi_7790.html

      Delete
    6. Ψ lanchau 0⃣4⃣⚡🐷

      Delete
  2. ada ISA mansuh.. ada EO hapus.. bila dah huru hara.. salahkan polis... mcm mcm alasan nak cari salah polis.. polis tak buat tindakan.. polis tak bla bla bla...

    bila polis buat tindakan.. aikkk si jahanam pembangkang ni pulak melalak.. mau apa si jahanam ni semua... oooo nyawa dia belum melayang lagi.. sebab tu marah polis tembak...

    agaknya penjenayah tu di bela seseorg.. atau dibela org org FREEMASON... sape yg nak sgt hapus ISA sape yg nasihat.. sape dlm kumpulan FREEMASON.. ILLUMINATI.. KABBALAH..

    Tuan blogger.. dah tiba waktu.. kita semua harus bongkar dan bincangkan isu ini besar besaran..

    tak boleh tunggu lagi.. satu satu bumi islam dah jatuh.. dah bergolak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebanyakan ketua pembangkang bekas bdn pasal tu sokong penjenayah nak glamor dn famili nak duit.

      Delete
    2. Pembangkang di Malaysia memang menjaga komunis dan penjenayah..memang terkenal dari dahulu lagi orang-orang kaya cinabeng membiayai gangster untuk menjaga kenpentingan mereka.

      Delete
    3. dulu ada orang dah dedahkan yang parti DAP ni ahli-ahlinya terdiri daripada kongsi gelap....tapi PKR pun join sekaki...PAS pun sama... BODOH!

      Delete
  3. Puki la umno ni..dh la ptptn x bayar kena masuk ccris..x leh buat loan..lagi mundur la melayu..mmg celaka umno ni..padan muka puak umno semua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hutang ptptn pun lu x mampu nak bayar, lagi ada berangan nak wat loan dengan bank..ptuihh..setakat buat loan nak kahwin, lu lah sebenarnya yang kaki puki!

      nak kahwin pun wat loan ke?! malukan bangsa melayu je lu nih!

      ptuihh

      Delete
    2. KESIAN DGN SITOLOL ATAS NI. BELAJAR MALAS. ORG DPT BIASISWA AWAK DPT PTPTN. KALAU DAH NGOK TERIMALAH JE WEH... ORG CKP PASAL LAKNAT NI. AGAKNYA SAUDARA MARA ADIK BERADIK SEPUPU SEPAPAT DIA TERLIBAT SAMA. SEBAB TU MARAH DGN POLIS.

      POLIS PUN SATU JGN BISING2 BERITAU MEDIA. BUAT JE DEMI KEAMANAN NEGARA. KALAU LAKNAT NI TAK SUKA SURUH JE BERAMBUS.

      APA JE KITA BUAT MESTI TAK PUAS HATI. SUSAH KALAU MCM NI. SEMUA NAK IKUT TELUNJUK DIA. DIA FIKIR DIA SIAPA. NAK SURUH POLIS IKUT KATA DIA. MMG BIADAP. POLIS JGN LAYAN. BIAR DIA MELALAK. DIA TAKKAN PUAS HATI. BUATLAH APA PUN. THESE UNGRATEFUL PEOPLE.

      Delete
    3. padan muka korang!!! bila dapat duit ptpn pergi joli beli motor, handphone dan macam-macam lagi. Kuliah ponteng, assignment tak buat...bila fail, mengamuk terus join demo jalanan nak guling kerajaan. Korang ingat duit ptpn tu duit bapak hang ka? Banyak orang lain yang perlukan bantuan ptpn. Yang selalu nya perangai bingai macam orang utan adalah budak melayu dari kaum pakatan haram...pas & pkr. Yang cina cerdik, belajar giler-giler, score 1st class honours, terus dapat 100% discount. Cina pandai....korang penyokong PR lah jugak kumpulan yang bodoh, lebih bodoh macam keldai!!!!

      Delete
    4. Banggang..ni la org melayu..hidup asyik nk kena suap je..dh hutang bayar la..xkan hidup ko smpi jd nenek pun kerajaan nk bantu..itu pun kalo sempat jd nenek..nenek ko la anon!!

      Delete
    5. bodoh si bebal atas tu. dh belajar kena bayar lah.. hutang, org lain pn xpakai jg. semua nk free ko pegi berambos lah negara mana yg kasi ko free hidup? padan muka biawak mcm ko patut kena sekat dr pinjam lain.

      Delete
    6. Weh beruk dh bg pinjam tak tau bayar balik.Kalau tak nak nama masuk dlm CCRIS bayar le.Yg nak salahkan UMNO buat pe. Sendiri salah tak bayar pinjaman nak salahkan org lain. Kalau nak free belajar lah betul2 dan dapat keputusan cemerlang.
      Dah jenis tak sedar dek untung dan tak tahu bersyukur.Bodoh lagi sengal...

      Delete
    7. Salam bro umno ketua dalam bn dah jadi kerajaan pun. Kalau dah hutang bayar la jenis tak tau ajaran agama islam.

      Delete
    8. Cuma orang macam kau saja akan hadapi masalah sebab tak mau bayar hutang PTPTN..Islam mengajar kita semua bayar hutang.

      Delete
    9. Lu ni mkn babi tiap2 hari ke?

      Delete
    10. Biaq along ambik alih . lagi mampos kau anon 9.01. CCRs tu memang untuk orang macam cow. Ada hutang bayar la.

      Delete
  4. terima kasih kepada anggota PDRM yang telah menyabung nyawa dalam operasi menghapuskan penjenayah..hapuskan para penjenayah dan teruskan usaha mewujudkan malaysia yang selamat..tahniah juga kepada menteri KDN dan ketua polis negara atas tindakan segera menghapuskan para penjenayah sampah masyarakat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat stail penjenayah je tembak tinggalkan kalau dah komfom penjenayah. Penjara pun sempit kalau bawa mahkamah buang masa je yang untung lawyer. Jual dadah pada rakyat. Samun rakyat bila kene tangkap duit jual dadah dan samun bayar pada lawyer. Lawyer yang bagus kalau dah tahu org yang nak dibela memang melakukan jenayah pasti dia tinggalkan untuk selamatkan rakyat negara tapi yang pandang duit dia akan bela walau pun duit org yg dibela ada duit jual dadah atau samun.

      Delete
    2. Kalau cakap pasal lawyer ni..memang mereka tengok duit mata terbeliak..kalau kita tengok butiran dalam bil terperinci mereka semua sudah tercatit tetapi disudahi dengan bil miscellaneous.boleh dikatakan semua bil mereka sedondon..sama aje itu ini itu ini jadilah ribu-ribu.

      Delete
    3. Betul...lawyer pulak ramai kaf lam ya nga sb diaorang yg kaki putar alam. Sy pernah saman hospital kerana kecederaan semasa pembedahan dan berjaya dpt pampasan tapi 1/3 wang pampasan abeh kat lawyer

      Delete
  5. Anuwar Jubor = Bapa LBGT, DS Najib = Bapa Penghapusan

    ReplyDelete
  6. Anuwar Jubor = Bapa LBGT, DS Najib = Bapa Penghapusan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu zaman Tun M jadi PM mana ada bangsat-bangsat ni berani pertikai Islam dan hak Melayu.....tapi pada masa itu juga adalah Melayu bodoh dan mendabik dada dialah lebih Islam dari Melayu lain yg tak puas hati dgn Tun M kerana jadi PM terlalu lama lantas memberi gelaran maha firaun lah, kuku besi lah dsb. Walaupun Tun M tak pakai serban tetapi Agama Islam di Malaysia ni terjaga hak Melayu tiada yg berani cabar secara terang-terangan....... sekarang di mana sudah mereka yang kononnya lebih Islam dari orang Islam lain tu nak pertahankan Islam? Malaysia dulu disegani dan kerap diminta pandangan oleh masyarakat antarabangsa. Tapi kini... nama Malaysia dah tak segagah dulu, orang asing takut nak melabur dan melawat kerana negara sudah jadi seperti pekan koboi. Tembak-menembak terjadi tiap hari bagai negara tak ada undang-undang bertamaddun. Lemah betul kerajaan Najib.

      Delete
    2. Zaman tun m lain...kalau najib jadi pm keempat dan tun pm keenam...mungkin hari ni najib adalah legend... Othaman dan reentry pasti marah kalau orang kutuk najib...begitulah aku melihat situasi ini...zaman

      Delete
    3. Najib jadi legend? What a joke! He ain't got no balls man to defend the Malays. He is only interested in the votes.

      Hopefully he doesn't end up like Pak Lah.

      Delete
    4. Tak yah risau.Sekarang pun Najib dah jadi legend.Legend pemain Gendang Cina Profesional Dung..Dang..Dung..Dang..macam orang gilerrr....!!!!!

      Tak kira apa pun zaman yang ditempuhi apa yang penting ialah tekad,wawasan dan kebijaksaanlah yang menjadi PEMANDU kepada pembinaan tamanadun negara bangsa yang berjaya.Bukan PEMANDU Idris Roti Jala cicah ngan kari ayam tuh.Itu PEMANDUL bukan PEMANDU.Yang pelik Ah Jib bukan main impress dengan Roti Jala otak singkat ni.PtuiiiiHHH...!!!!

      Harap Tapau.

      Delete
    5. Keadaan hari ini seperti menghina islam/melayu kerana melayu sendiri mengepalai LGBT,KRONI, NEPOTISME, CINA DOL, JUAL KALIMAH ALLAH, jadi cinabeng DAPIG tu sudah naik tocang lah.dapat semangat drp Anwar. dulu zaman TUN M anwar dalam kerajaan lain pula gelagat dia.semua betul.

      Delete
  7. makin meluat aku dengan cina ...tapi sebab aku penyokong pas...tg hadi pun baik punya sayang dekat cina maka aku sabar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib sayang Cina kau marah, tapi Nuwar, Hadi dan Pak Nik comolot dengan Cina (khalwat) kau tak marah pun....siap riba-riba lagi.

      Delete
    2. belum pernah lg tgk Najib pelok Soi Lek atau Ka Siong. tp Hadi PAS belum apa2 lg sudah jd pelok Kit Sial.. punye hina mcm spender kafir je HAdi nih.

      Delete
  8. Lateefa yang Koyak puki ni kalau bising ramai2 kita ajar dia gi sekolah.....
    apa mcm ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. letak saja si koyak nih dalam lokap semalam..biar dia tahu langit tuh tinggi rendah

      Delete
    2. Yang bakar Sosilawati pun Loyar jugak maaa...tu menunjukkan ramai Loyar-loyar ni ganas dan koyak rabak akai.

      Delete
  9. Latipah koyak akan meroyan bantu gangster bsngsa dia yang msmpos kena tembsk. Kecoh betul pempuan mulut koyak atas bawah

    ReplyDelete
  10. Blog ni blog lucah ke?

    Pengkomen dan blogger asyik sibuk sebut puki dll kerap kali.

    Tak kan tak de emak, kakak adik isteri atau saudara mara yang ada tu. Apasal minat sangat nak sebut ari ari?

    Perangai dan aklak macam ni nak pertahankan parti?

    Pi lah main jauh jauh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak dia memang ngajor gitu....jangan pelik.

      Delete
    2. dAh masing2 pun kuar ikut lubang puki..apa yang nak dikecohkan sangat?!

      ke ko nih suka lubang kunyit?!

      hahaha

      Delete
    3. 10:29pm......anak subahat!

      Delete
    4. anak didik aljub..ha ha haa

      Delete
  11. Tahniah kpd PDRM kerana berjaya menembak penjenayah. Penjenayah2 ni bersenjata api, mmg membahayakan, tembak shj abis crita, xperlu nak panjang2kn kes, buang masa mahkamah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes ini memerlukan Royal Commission, DAP perlu bawak kes ini ke Parlimen demi hak asasi kemanusiaan iaitu menghalang manusia untuk menjadi samseng dan gengster.

      Delete
    2. Mintak RCI kes pencerobohan Lahat datu dulu siapakah dalang nya sebenar. Jangan lupa juga RCI kes video pelaku sex dengan chinadoll. Tanniah PDRM kerana berjaya membenteras jenayah dari terus berlaku.
      Rakyat dah muak dengan sikap pembangkang yang hanya mencari populariti murahan didalam isu isu sebegini. Pembangkang sepatut bekerja untuk kemakmuran rakyat dan bukan membela penjenayah. Dan satu lagi perkara, rakyat perlukan pembangunan berterusan dan bukan nya isu isu yang tidak mendatangkan manfaat kepada rakyat.

      Delete
  12. Penjenayah dan jenayah adalah adalah pembangkang dan parti yg akrab ibarat isi dan tulang.Pembangkang dan Suaram adalah pembela sejati kpd para penjenayah tegar,setiap kali polis berjaya menangkap mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ....dan kerajaan malaysia lah yang paling baik hati, kerana memberi makan dan minum kepada penjenyah didalam penjara.

      Maka sapa sapa nak makan dan minum dan tempat tinggal percuma....maka jadilah penjenayah.

      Delete
    2. Dia belajar dari cai cai pakatan la tu..tengok masa pertabalan agong azmin ali n co ejek ejek perlekeh sultan dan agong ketika berjalan masuk ke dewan..kalau tak kurang ajar tak kan lah nak terbalikan kereta polis, pukol polis, rosakan harta benda awam..nak tukar bendera malaysia dan macam2 lagi.

      Delete
  13. d bawah pentadbiran umngok lah kegiatan jual puki sangat berleluasa. bodoh arr org yg beli puki. gua boleh dpt free saja, err kena kluar modal rm13 isi kredit kat awek belasan tahun, dorang dah rela sorong puki tau. kdg cuma pinjam laptop @ broadband, sebagai balasannya buli dapat puki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap harap jangan lah kakak, mak cik, adek perempuan dan saudara perempuan kamu yang berbuat demikian.....

      Na'uzubillahiminzalik...

      Delete
    2. anon 9.55pm ni mesti balun mak,kakak dan adik perempuan dia...

      Delete
    3. 10:53 pm......itu tidak mustahil!

      Delete
    4. 955..lu memang kaki puki...kepimpinan melalui teladan siBABI.

      Delete
    5. lu dah jenis kaki cari puki, nak salahkan umno plak..

      Delete
    6. dah puki2x belasan tahun tu yg terhegeh2x cari gua, tak kan rejeki nak ditolak. walau gua peminat puki, tapi tak penah lagi melanggan pelacur (errr...pernah 2 kali la, tu pun masa umur gua 19 & 23 tahun).

      Delete
    7. ni mesti pencacai nik najis.. ko xsalahkan bapak ko ke sbb kasi mak kau mengandung? bodoh punye org, ko yg buat maksiat UMNO yg slh, pegi slhkn hadi boroi lah sbb dia sokong Stopa Ali.. pelucah tua PAS!

      Delete
    8. Anonymous August 20, 2013 at 1:23 AM

      dah puki2x belasan tahun tu yg terhegeh2x cari gua, tak kan rejeki nak ditolak. walau gua peminat puki, tapi tak penah lagi melanggan pelacur (errr...pernah 2 kali la, tu pun masa umur gua 19 & 23 tahun).

      -------------------------------------------

      Masa kini anak orang lain datang kepada kamu untuk berZINA.
      Esok lusa, anak kamu pula datang kepda orang lain untuk berzina atau dia datang kamu kepada kamu untuk berzina.

      Delete
    9. Bwh pr la byk kdai urut senang cari pelacur.. Tu puak2 pas bangang pasal wayang nak bukak kat bangi dulu kecoh. Tp kdai2 urut siap pelacur + kdai judi snooker x plak kecoh. Padahal terang2 ada dekat kaw2 area bangi....itu lg rosakkan pemuda la..hipokrit to the max. Psal publisiti no 1

      Delete
    10. 9.55pm bangga kau buat zina ye. Kesian mak bapak adik beradik isteri dan anak2. Jantan yg cari sundal boleh rogol adik dan anak sendiri.

      Delete
    11. Mcm yg banyak tumbuh kat selangor tu bn juga salah ke. Aku tak faham kenapa ramai yg bodo2 ni sokong pembangkang. Makin bodo lah jadinya. Sebab tu dapig suka senang nak buat kuli

      Delete
  14. Malaysia negara ke-19 paling selamat: GPI

    KUALA LUMPUR: Walaupun ada pihak sentiasa cuba memburukkan imej negara ini, namun kajian Global Peace Index (GPI) 2011 mendapati Malaysia adalah negara ke-19 paling selamat daripada 153 negara di seluruh dunia.

    Malaysia juga diletakkan sebagai negara paling aman di Asia Tenggara dan keempat di Asia Pasifik selepas New Zealand, Jepun dan Australia. 

    adalah julung kalinya Malaysia diberi ranking setinggi itu sejak 2007 dan negara ini adalah antara enam negara bukan Eropah yang menduduki 20 tempat teratas dalam senarai berkenaan, di samping Iceland, New Zealand, Jepun, Qatar dan Australia. 

    Petunjuk itu dipilih sebuah panel ahli akademik antarabangsa, ahli perniagaan, dermawan dan anggota institusi keamanan bagi tempoh 15 Mac 2010 hingga 15 Mac 2011.

    Kajian itu menyatakan Malaysia mengambil alih kedudukan Singapura yang tersenarai sebagai negara paling selamat di Asia Tenggara pada 2010. Kini, republik itu menduduki tempat kedua di Asia Tenggara dan ke-24 keseluruhan, diikuti Vietnam (ke-30 keseluruhan), Laos (ke-32 keseluruhan), Indonesia (ke-68 keseluruhan), Thailand (ke-107 keseluruhan), Myanmar (ke-133 keseluruhan) dan Filipina (ke-136 keseluruhan).

    Kini, kita perlu meletakkan sasaran lebih tinggi. Mungkin pada 2020, kita patut berada dalam senarai 10 negara teratas. Apa yang membimbangkan saya ialah ada pihak tertentu di sini, yang kecewa dalam bidang politik, akan melahirkan idea lain seperti mengadakan perhimpunan jalanan dan sebagainya. Tindakan ini akan menurunkan ranking itu," katanya.

    Ahli akademik itu berkata, Malaysia dihormati di peringkat antarabangsa serta terkenal sebagai negara yang aman dan harmoni.

    Hanya segelintir golongan yang tidak tahu bersyukur saja yang enggan menerima hakikat ini kerana mempunyai agenda tersembunyi," katanya. - BERNAMA

    """"""""""""""""""""""""""""

    Kalau tuan tuan masih lagi tidak percaya malaysia adalah yang paling selamat...tak tahu lah nak kata apa lagi.

    ReplyDelete
  15. Kasihan POLIS, bila tiada AKTA khas yg cegah jenayah, POLIS tegas je POLIS kena. Bila POLIS slow semua org salahkan POLIS. Saman trafik sbb langgar lampu yg boleh kasi org mati pun slhkan POLIS.. tp rakyat yg jahat dn bebal lngsung xdipersalahkan. ini kegagalkan Pentdbiran NAJIB. iklan dan perang saraf pd rakyat xbetul.. asyik bg makan je.. tp pendidikan dan pembentukan rakyat xjalan. nah najib mansuhkn pulak ISA dan EO.. POLIS lan bahan kutukan.. Najib senyum lebar.. lepas lah aku dr kena kutuk demo pencacai PR...

    ReplyDelete
  16. ada orang mabuk serang aku... tapi dia tak pukul aku lagi, so aku lari cepat2 report polis... ruper2nyer, mamat mabuk tu bekas EO dan banyak rekod jenayah lampau, pihak polis tu bagitau aku. Terima kasih PKR kerana abolished ISA.... aku harap anwar, lim, nik, dan semua kerabat keluarganyer akan mengalami trauma seperti mana aku alami. Cerita ini adalah benar, sumpah demi ALLAH.

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum....anggota pasukan keselamatan jgn gentar jgn undur dgn kerenah mabuk ckp pusing keliling puak pakatan....saya yg bukan sape2 sgt bersyukur dgn adanya saudara sumer menjaga keselamatan agar kami tido lena berjalan jalan dgn lapang dada..harapnya.....tumpaskan jenayah tak kira yg besar sedang atau kecil...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8:26am.

      Makan jangan banyak,
      Minum jangan kenyang,
      Tidur jangan lena,
      Lena jangan tak bangun.

      Tugas kita amar maaruf nahi mungkar....jangan lupa!

      Delete
  18. Alah upah je hitman tu bg warning shot puak2 fuckatan ... Biar depa rasa mcm mana org lain rasa. Lawyer2 fuckatan suka bela pwnjenayah pasal easy money... Masyukk ye la duit kedai urut judi dadah

    ReplyDelete
  19. byknya org bodoh komen kat sini. yg mansuh isa & eo tu umngok & the gang. Jgn kata pulak ia disebabkan oleh desakan pakatan. selama ni pon byk desakan pakatan yg kerajaan tak layan.

    maknanya mmg kerajaan sendiri secara sukarela mansuh akta2 tu. pa crite nak salahkan pakatan pulak?

    p/s: apsal puki2 d padang kota penang lebih suka kpd lelaki2 berkulit hitam & kurus kering?

    ReplyDelete
  20. INI LAH JADI NYER BILA GOLONGAN PARIAH JADI PEMIMPIN..SEBABTU DI INDIA GOLONGAN NI DI PANDANG SAHINA2 NYER...

    ReplyDelete
  21. Itulah sebab mereka mati-matian mahu ISA dan EO dimansuhkan sebab mereka menggalakan jenayah ringan dan berat sudah tentu akan menyusahkan kerajaan dan pasukan keselamatan.AKU hari-hari berdoa semoha Allah kembalikan ISA.

    ReplyDelete
  22. Mari kita berfikir dengan waras. Masa Datok Susilawati dan 3 rakan nya dibunuh dengan begitu kejam oleh penjenayah berbangsa india .. tak ada pun suara yang menunjukkan simpati kepada mangsa dan keluarga mangsa oleh pertubuhan politik bukan melayu .. tak ada pun suara mengecam kekejaman penjenaah oleh pertubuhan politik bukan melayu .. tak ada pun suara mendesak polis menyiasat dan mengheret penjenayah ke muka pengadilan oleh pertubuhan politik bukan melayu.

    Malah sangat menyedihkan bila Peguam Melayu pula bertindak sebagai Peguam Bela kepada tertuduh dan rakan jenayahnya. Peguam Bela Melayu itu sepatutnya sedar yang kena bunuh orang melayu dan salah seorangnya adalah peguam melayu. Peguam Bela Melayu itu patut sedar yang membunuh adalah semuanya bangsa india dan salah seorangnya adalah peguam india. Sepatutnya Peguam Bela Melayu itu tahu membezakan kes yang hendak di bela .. jangan hanya fikirkan upah yang lumayan sahaja.

    Tetapi bila saja ada penjenayah sama ada bangsa cina atau india yang mati semasa dalam siasatan polis atau siasatan pihak berkuasa kerajaan .. riuh rendah pertubuhan politik bukan melayu terutamanya parti pembangkang melayu mendesak diadakan siasatan sehingga ke peringkat menubuhkan royal comission.

    Senario ini memperlihatkan kepada kita bahawa pada puak pembangkang (termasuk parti pembangkang melayu) Nyawa Orang Melayu Tidak Ada Nilai, tetapi Nyawa Orang Bukan Melayu Sangat Bernilai Walau Pun Dianya Seorang Penjenayah.

    Adil kah ini ? Cuba bayangkan kalau mereka berjaya menjadi pemerintah selepas menumbangkan Umno .. pada mereka kita orang melayu tak ubah macam Anjing Kurap yang berkeliaran saja .. baru saja nak menyalak sudah di balas dengan peluru senapang .. kalau kita menggigit agaknya terus dilenyek dengan kereta kebal sampai hancur bersepai jasad kita.

    Hendaknya melayu tak kira lah Umno atau Pas .. akan sedikit ada perasaan ngeri tentang masa depan bangsa kita andai negara ini bukan bangsa kita yang menjadi kerajaan. Umno dan Pas tak ada masalah nak bersatu .. tetapi bila pemimpin Umno dan Pas berjaya di pengaruhi oleh rakan politik dari kalangan bukan melayu .. maka rayuan perpaduan oleh ahli2 parti melayu sekadar impian yang tidak pernah kesampaian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12:53pm....itu dalil - dali yang menujukan betapa bacul nya bangsa yang bernama melayu....tak kira pas atau umno...dua - dua sama, langsung tak boleh diharap.

      Cuba kalau orang melayu yang buat hal...sepantas kilat melayu berkenaan bertindak keatas melayu tu...

      Yang kacau melayu ceramah bukan cina / keling...tapi bangsa melayu jugak...

      Delete
    2. Anon 6.56 p.m.

      Apa lu merepek bro ...? Cara komen pun macam ham kah chan red bastard army.

      Delete
  23. 1.dey tambi!!itu bulan-bulan "masuk" pun kasi tembak juga!!!
    2.susah la ini macam!!sana "makan"!sini "makan" !!last sekali belot pulak la!!

    ReplyDelete
  24. Kerajaan Barisan Najib sudah tidak mampu untuk untuk mengawal keadaan, keadaan negara kalau dibiarkan akan menjadi kacau bilau seperti di Syria dan Mesir. Terdapat banyak masalah sekarang ini bukan setakat isu keselamatan, tetapi isu ekonomi, isu pendidikan yang menjadi polemik yang sangat berbahaya kepada kelangsungan negara ini.

    Kita mahu Najib mengambalikan pemerintahan kepada Barisan Nasional. Sekarang sudah ada banyak isu-isu yang pelik yang dibiarkan begitu sahaja oleh Najib dan kuncu-kuncunya.

    Najib menggunakan orang-orangnya untuk membuat kenyataan supaya jangan ada pertandingan kerana tidak mahu parti berpecah, ini kerana Najib takut dengan pertandingan kerana dia sedar dia ditolak oleh majoriti ahli UMNO. Jangan terpedaya dengan politik penipu Najib ini. Kerana jika ada pertandingan, tiada nak berpecah parti pun melainkan yang kalah mahu memecahbelahkan parti, golongan sebegini mementingan diri sendiri dan berada dalam parti untuk mengaut keuntungan sendiri tanpa peduli perjuangan asal parti.

    Sehubungan dengan itu, ahli-ahli UMNO sekalian, bertindaklah segara untuk menumbangkan Najib, Hishammuddin, Khairy dan Nazri Aziz dalam pemilihan UMNO nanti. Sudah banyak kerosakkan yang berlaku ketika ini hingga UMNO dipandang hina oleh masyarakat. Oleh itu bertindaklah segera untuk menumbangkan Najib dna kuncu-kuncunya dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini demi agama, bangsa dan tanah air.

    Sekian, terima kasih.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada kebenaran pandangan En Mohamad. Sejak peninggalan Tun Mahathir dari pentadbiran kerajaan, tak ada satu pun program atau rancangan untuk memperkasakan Melayu di segi ekonomi, pendidikan & agama. Malah yang ada dimansuhkan seperti DEB dan Rancangan Usahawan Bumiputera. Tanah dan kekayaan negara habis dilelong dan terjual kepada kafir laknat yang mana memberi keuntungan untuk pemimpin-pemimpin liberal sahaja, sementara jutaan rakyat melopong nganga kehilangan warisan dari nenek moyang di tanah & semenanjung Melayu sendiri.

      Berbillion ringgit dihabiskan untuk program transformasi Liberal 1Malaysia yang menyetarakan hak semua kaum, sekali gus menghapuskan Hak Istimewa Melayu/Bumiputera. Akibatnya, bangsa, ugama & institiut raja diperleceh & dihina oleh kaum kafir, khususnya cina & keling. Inilah kemudaratan akibat fahaman liberal sesat yang sedang mempengaruhi pemimpin Melayu sehingga :-
      1. Pulau Batu Putih tergadai kpd Spura.
      2. Air terus dijual 3 sen seribu gelen pd Spura tapi Melaka dijual $0.30 sen seribu gelen.
      3. Kerajan tidak jadi Roboh Tambak Johor sebab takut dgn bantahan Spura.
      4. Habis terlepas Tanah KTMB dari Woodlang ke Tanjong Pagar.
      5. Habis Tanah Melayu Johor Bahru & Gelang Patah digadai kpd Spura.
      6. Wilayah Iskandar menjadi Wilayah jajahan Spura
      7. Sykt-sykt Malaysia akan terus dikuasai Spura.

      Kini ada ura-ura pula Najib akan mengundang Presiden Obama melawat negara pd Oktober mendatang atas nasihat Inner Circlenya untuk menandatangani perjanjian Syaitan FTA/TTPP yang bakal meranapkan sama sekali politik dan ekonomi negara. Bak kata orang, kalau dulu Pak Lah dah buka pintu besar untuk musuh menyerang negara, kini Najib pula terus membinasakan pintu besar yang menjadi benteng pertahan negara. Entah berapa ratus juta dihabiskan untuk kerja-kerja melobi bagi mendapatkan si Murtad, Presiden Obama. Lihat saja tahun sudah, selepas Presiden Obama melawat Indonesia (negara yg mempunyai penduduk Islam paling ramai), USA terus melancarkan serangan terhadap Libya (Ghadafi terbunuh) dan negara-negara Arab lain sehingga menyebabkan tercetusnya Arab Spring dek ulah propaganda & politik kotor CIA . Apakah Najib tidak mengambil iktibar dari peristiwa tersebut? Jika Najib merealisasikan niatnya untuk menjemput pemimpin syaitan Obama, saya menganggap Najib bukan hanya khianat pada bangsa Melayu, tapi juga agama Islam dan seluruh penduduk Islam sejagat.

      Delete
    2. Orang-orang Melayu Pulau Pinang menjadi emosional apabila menyedari mereka ibarat menumpang di tanah sendiri. Tetapi apa yang berlaku di Pulau Pinang & Spura tidak menjadi pengajaran kepada pemimpin Melayu hari ini.

      Tun Abdul Razak bersusah payah membuka tanah-tanah Felda untuk diberikan kepada orang-orang Melayu & Bumiputera. Tetapi pemimpin Melayu dan Korperat Melayu, mengula-gulakan peneroka Felda untuk menjadikan mereka jutawan yang akhirnya menyebabkan tanah-tanah mereka tergadai kepada bukan Melayu. Begitu juga pemimpin2 GLC Liberal warisan Melayu Liberal setelah ketiadaan Tun Dr. Mahathir Mohamed.

      SIAPAKAH YG MEMBUAT ANGKARA INI?
      Tidak lain dan tidak buakan adalah para pemimpin kerajaan UMNO Dollah Badawi & Najib Ah Gor yg tidak sensitif dengan hak dan ketuanannya sendiri. Inilah kualiti bangsa Melayu yang ada hari ini. "Melayu Baru" yang hidup bertunjangkan wang ringgit dan kebendaan.

      Delete
  25. Syabbas DS Najib yg sudah semakin berani membuat keputusan dan tidak lagi menjadi pak turut dan pak angguk kpd mt dey nyanyuk ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg nyayok kau. Sumbangan apa kau pd msia.
      Sperma kau pd sundal china doll?

      Delete
    2. Pelik aku.Ah Jib main Gendang Cina Dung...Dang..Dung..Dang..macam orang gilerr pun dia kata berani.Ptuiii...!!!

      PheeeeWiiiTTT...!!!

      Delete
    3. Gua sokong anon3.04pm.

      Baru berita tadi, bekas pengarah urusan MAS, Tan Sri Aziz Abd Rahman juga sokong pendirian PM untuk tidak mengswastakan MAS spt cadangan Mt Dey. Katanya, Msia juga perlu ada kebangggaan dgn system penerbangan Negara sendiri spt negara2 lain (our pride and dignity).

      Yg Mt Dey kalut nak swastakan tu pasal apa? Dia nak beli nak buat syarikat anak beranak dia kot ... cuma tak betullah anon3.04pm, lu cakap Mt Dey tu nyanyuk, dia makin cerdik nak menangguk di air keruh.

      Dulu dia suruh sokong Najib tak nak bagi pecah belah UMNO, la ni nampak dia banyak menempelak Najib bila dia mula nampak spt dia dah mula dapat balik sokongan .. tau2 sajalah agenda dia nnak penaik MB Kedah tu jadi VP UMNO ... awas Pak Najib dgn strategi putar pusing putar keliling putar keling Mt Dey ni ...

      Delete
    4. Najib tidak jadi jual MAS sebab bantahan keras oleh akar umbi di hampir setiap mesyuarat cawangan-cawangan UMNO yg sedang berlangsung. Dia khuatir ini akan membahayakan kedudukannya pada PAU tak lama lagi. Pada awalnya dia dan Idris Jala sudah buat keputusan untuk menjual MAS yg tak putus-putus menanggung kerugian sejak MAS diketuai oleh Idris Jala sendiri dan kontrak-kontrak tak munasabah sewaktu zaman Pak Lah.

      Delete
  26. MELAYU BUKAN GENERASI PAK KADOKAugust 20, 2013 at 4:34 PM

    Hidup Tun Dr Mahathir Muhammad, pemimpin idola ku selagi aku bernyawa ...

    Dialah pemimpin Melayu yg BERANI membuatkan telur cinabeng DAP dan india paria terperosok kedalam kerandut masing2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu bro.......

      Punca semua masalah yg terjadi adalah akibat dari pentadbiran dan kepimpinan lemah bermula dari PM yg kuat tidur (Dollah Badawi) dan diikuti oleh PM yg lembik (Najib); atas nasihat fahaman sesat orang muda liberal spt KJ, Omar Ong, Kalimullah dll.... serta disokong oleh bekas pemimpin Team B Musa Hitam & Shahrir Samad. And all these buggers were against Tun Mahathir so much.

      If Badawi is involved, then KJ is involved. If KJ is involved then Kalimullah is involved. If KJ is involved then Omar Ong is involved. KJ still supports Anwar and the 4th floor Liberal boys are definitely behind the scene.Yes... the 4th floor buggers are menace to the nation. In fact they were never away. They are just buying time. Omar Ong is deeply entrenched in Najib's inner circle. Look at where Zaki is? KFC!!! KJ will be another Anwar in the making. Ambitious like mad. Najib is stupid enough to keep these jokers around!! Will the Fourth Floor boys disappear? Will Omar Ong be shown out the door? Will Najib disband Pemandu, ETP, etc? I personally DON'T think so...!People have been saying for a long time that the UMNO Youth Chief Khairy Jamaluddin is in close touch with Opposition Leader Anwar Ibrahim. They say that Khairy has been an admirer of Anwar Ibrahim for a long time since the 1990s and that even the goatee beard that KJ sports is an imitation of Anwar Ibrahim.

      Remember....when Anwar Ibrahim was released from prison, Pak Lah, was the Prime Minister. Both KJ and Omar Ong were instrumental and definitely exerted significant influence on Pak Lah. According to Pak Lah, his son in law KJ was “cerdik”. As we all know Pak Lah was a Class A moron and the most stupid and laziest PM in Malaysian history. It became more intriguing when KJ undertook to personally deliver Anwar Ibrahim’s passport to him at his house (after Anwar was released from prison). However it has since been reported in the mainstream media as well as the Online Media that KJ has indeed acted as a go-between between Anwar Ibrahim and Pak Lah.

      I really dont understand Najib ....why is he still have dealings with Pak Lah, his Son In Law and advisers? They are up to no good. Najib has to go....he is a bloody moron for keeping the cabinet ministers and 'con-sultan' especially that Omar Ong fella who is KJ buddy...

      The only person with guts to do it is non other than the grand old statesman, Tun Mahathir. And...... maybe Tun Daim.

      Delete
    2. Semua orang tahu

      >KJ Lee Lurve Regina Lee

      >Regina Lee Lurve Dap n Malaysiakini

      >Pemuda UMNO semua akur dan Lurve jadi machai macam takder Kantong Zakar.

      >Dah pupus ke semua awek Melayu yang cun melecun n educated untuk jadi setiusaha akhbar dia tu.PtuiiiiHHH...!!!!

      >Ini satu penghinaan terhadap Kaum Wanita Melayu yang cun melecun lagi educated.Kerana Ketua Pemuda UMNO tidak mengiktiraf bakat anda yang cun melecun dan educated tu.Dia lagi suka kelentit yang tak sunat punya.PtuiiiHHHH...!!!!!

      Taik punya KJ.

      Harap Tapau.

      Delete
  27. Azeez Rahim sakau 'komisyen' pembelian tanah Bukit Kiara oleh Sime Darby dari DBKL ? Ni Wee Choo Keong tulis dalam artikel dalam blog . Dia pernah terlibat dalam urusan jual beli tu dan dakwa beliau lagi dia ada dokumen . Wee Choo Keong kata dia cukup yakin Azeez Rahim jadi 'negotiator' pembelian tanah tu , sehingga harga asal dari RM 400 juta diberi diskaun sebanyak RM 36 juta . Azeez Rahim sebagai 'negotiator' takkan tak dapat apa2 kot ??? Uolss fikir la sendiri , macam ni punya orang nak jadi Pengerusi Tabung Haji , si Zubair Mushid CEO Sime Darby dah disabit kesalahan , takkan Azeez Rahim 10 persen lepas ??? SPRM buat kerja betul-betul sebelum dia sakau duit tabung haji pula . Cara dia sakau cukup halus sampai orang tak perasan dia punya aktiviti menyakau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas sebat duit kaw-kaw buat Misi Bantuan Kemanusiaan bawak segala Media bagai sampai ada cameran yang terkorban.Dekat sini pun melambak lagi yang miskin tegar dan miskin bandar yang perlu dibantu.Tak nak pulak korang pandang diorang tu.

      Delete

    2. Tuduh tanpa bukti memang mudah... Lebih lagi orang yang hatinya dah tiada nur...

      Delete
  28. cakap banyak taknak , ni aku bagi link untuk dibaca pasal Azeez Rahim ni http://no2azeezrahim.blogspot.com/2013/08/azeez-rahim-tak-layak-jadi-pengerusi_9905.html , banyak lagi pendedahan nak keluar , kita dedah sampai dia letak jawatan

    ReplyDelete
  29. KUALA LUMPUR 14 Ogos - Penglibatan Khairy Jamaluddin yang kini menerajui Kementerian Belia dan Sukan dilihat sebagai satu pendekatan dan tindakan bijak kerana beliau mampu berperanan sebagai 'guru' dalam usaha mendorong golongan muda bergiat aktif dalam dunia politik negara.

    Penganalisis politik, Profesor Dr. Ahmad Atory Hussain ketika dihubungi Bernama berkata, pemimpin muda seperti Khairy perlu memegang peranan tersebut kerana pembabitan generasi muda dalam arene politikkan menyuburkan lagi sistem demokrasi di negara ini.

    "Apabila beliau (Khairy) diberi kepercayaan menerajui kementerian tersebut, ini merupakan pendekatan yang baik kerana beliau lebih arif akan strategi, taktik dan teknik untuk mendampingi generasi muda selain memberi peluang kepada mereka untuk bersuara.

    "Untuk mengetahui kehendak generasi muda, pemimpin sendiri perlu mendekati golongan itu. Mungkin perlu jalankan kaji selidik dengan bertanya keperluan serta permasalahan mereka.

    "Mereka ini perlu didekati, difahami serta diberikan peluang bersuara untuk menyatakan hasrat mereka di dalam sebuah negara yang merdeka dan berdaulat ini," katanya.

    Ahmad Atory yang juga Profesor dalam bidang politik dan pentadbiran awam di Jabatan Sains Politik Universiti Sains Malaysia berkata tanggungjawab pemimpin muda amat besar sekali dalam mencorakkan masa depan generasi muda di negara ini.

    "Mereka ada minat masing-masing, maka pemimpin mudalah yang perlu mainkan peranan membimbing generasi muda yang dilihat berpotensi dalam pelbagai bidang khususnya politik supaya tidak tersasar daripada tujuan asal," katanya.

    - BERNAMA

    ReplyDelete
    Replies
    1. PETIKAN DARI BLOG PRO PEMBANGKANG
      (Tindakan KJ Seharusnya Dipuji, Bukan Dikeji)

      Beberapa tindakan awal Khairy Jamaludin sebagai menteri yang turut dilihat mempamerkan keterbukaan dan kematangannya sebagai pemimpin turut dipandang serong oleh kalangan daripada dalam UMNO sendiri. Sementara beliau dialu-alukan sebagai menteri kerana kebolehan dan kedudukannya sebagai Ketua Pemuda UMNO, di sisi yang lain terdapat juga cemuhan yang tidak kurang hebatnya terhadap apa saja yang dilakukannya.

      Kini perlantikan Setiausaha Akhbarnya pula menjadi isu. Yang menyerang dan mencemuhnya, seperti biasa, lebih ramai di kalangan UMNO juga.

      Oleh kerana sistem politik kita masih berasaskan kaum dan bangsa, maka perlantikan pegawai-pegawai kepada seorang menteri biasanya mengikut bangsa dan kaum menteri itu sendiri. Menteri Melayu atau UMNO akan melantik orang Melayu sebagai pegawainya, begitu juga menteri daripada MCA atau MIC akan melantik pegawainya daripada kaum Cina dan India.

      Perkara ini sudah menjadi kebiasaan seolah-olah hukum yang tidak boleh diubah lagi. Walaupun Najib memperkenalkan dasar 1Malaysia dan sering menyeru kepada perpaduan serta penyatuan kaum, soal perlantikan pegawai kepada seseorang menteri tetap statik dengan dasar berasaskan kaum atau parti itu.

      Sebab itu, tidak menghairankan bilamana tindakan KJ ini mendapat serangan serta bidasan daripada beberapa blog dan laman sosial yang pro UMNO. Beberapa pemimpin kecil dalam UMNO juga mempertikaikan perlantikan itu. Mereka tidak dapat menerima keterbukaan dan percubaan KJ untuk menerapkan semangat 1Malaysia dalam kerjayanya.

      Sedangkan jika kita memahami semangat 1Malaysia itu, tindakan KJ ini seharusnya dipuji dan diberikan sanjungan atas tindakannya itu. Beliau nampaknya benar-benar memahami apa itu 1Malaysia dan tidak sekadar berkata-kata atau menyokong dasar itu saja, bahkan mempraktikkannya.

      Dan kalau pun Regina Lee yang dilantiknya sebagai Setiausaha Akhbar itu mempunyai mirip dan pendirian yang lebih kepada pembangkang, keberanian KJ mengambilnya bekerja dengannya juga haruslah dipuji kerana sekurang-kurangnya beliau telah berjaya menambah seorang lagi penyokong pembangkang untuk beralih kepada kerajaan.

      Jika benar Regina Lee seorang yang totok kepada pembangkang dan DAP, beliau tentunya akan menolak untuk bekerja dengan KJ dan kerajaan tetapi kesediaannya menerima tawaran bekerja itu menunjukkan beliau juga sebenarnya mempunyai sikap dan pemikiran yang terbuka. Sikap dan pendriannya yang lebih kepada pembangkang adalah fenomena biasa kepada anak-anak yang hidup di bandar dan terdedah kepada pelbagai maklumat tetapi tidak bermakna beliau menolak sepenuhnya BN dan kerajaan.

      Dalam hal ini KJ sebenarnya telah bertindak bijak dengan membawa seseorang yang dikenali mirip pembangkang bekerja dengannya. Jangan dikeji atau dikutuk tindakannya itu kerana beliau sebenarnya sedang membarisan-nasionalkan Regina Lee itu.

      Kita seharusnya mengucapkan syabas kepada KJ.

      Delete
    2. Sokong Profesor Dr. Ahmad Atory dan petikan anon8:08pm!

      Aku lawati banyak blog2 lain dan mendapati ramai lagi penganalisis politik yg sependapat dengan Profesor Dr. Ahmad Atory, bahkan dari blog2 pro pembangkang pun, mereka dapat melihat KJ sbg satu asset yg sangat bernilai dlm kepimpinan negara untuk masa yg akan datang.
      Bahkan dari kalangan blog PAS pun ada mengatakan, mereka bila2 masa shj sedia menerima KJ jika beliau keluar dari UMNO. Orang luar dapat melihat nilai atau kualiti yg ada pada pemimpin kita tapi kita sendiri selalunya tidak dapat melihat. Umpama mcm bomohlah juga, ramai orang luar datang cari bomoh yg ada di kampong kita, tapi kita pula sibuk merantau merata2 cari bomoh kat tempat lain …

      Cuma dalam blog ini, adalah segelintir dua yg terpengaruh dgn komen anti KJ yg diberikan oleh dua ekor penganalisis politaik monyet upahan, seekor monyet tua dan seekor lagi monyet loklaq …

      UMNO kena pelihara betul2 KJ ini sbg asset yg sangat berharga … jgn sampai terlepas kpd puak pembangkang … nanti lingkup dan tamat riwayat UMNO jadinya …

      Delete
    3. 8.40pm, Warghh...Kah..Kah...!! ..macam orang gilerr....!!!! PtuiiiiHHH...!!!!

      Delete
    4. Sdra Re-entry Capsule...

      KJ disanjungi oleh seseorang dari blog pembangkang. Ada seorang saja Anonymous Tulen pro KJ tapi bukan main lagaknya menyamar seolah-olah ramai pro KJ di sini. Sehingga kini saya ingin tahu dia sebenarnya siapa...orang seberangkah..orang Kelantan kah..orang nogori kah..orang terpelajar kah..??
      Bila dicabar..tak mau pulak dia nyatakan diri & latar belakangnya pula..!! Adakah pengikut KJ semua macam ini... JENIS PENGECUT.....!!!!!

      Apa komentar sdra, Salam Perjuangan & Hormat.

      Delete
    5. The fact that KJ is one of the proactive and influential leaders in UMNO cannot be denied. Many people admit and appreciate it. We have to look at it in a positive way, for there is no leader in UMNO who is totally clean if their previous background is to be considered, not even the former PM Tun Mahathir. For what we are having rigt now in UMNO, KJ is the most accountable politician that has a very valuable potential in the sense to strengthen UMNO and its survival in the future. Unluckily there are peoples in UMNO who feel envious with the sudden achievement and succeses gained by KJ. These people tend to be so prejudice and always being biased towards KJ so much so that they cannot see any single thing good about him. These old fashioned, orthodox and conservative and stagnant mimded UMNO people are in fact the parasites in UMNO that should be abolished in order that UMNO become more a relevant and appropriate party to BN and to the Malaysian. Indeed we need to have more people like KJ and Saifudin who are cool, mature, open minded and open to criticism, to be in UMNO …

      Delete
    6. Tuan Othman.

      Rasanya dia tu KJ sendiri kot.

      Warghhhh.....Kah.....Kah....!!!!

      Salam Hormat

      Delete
    7. Betul betul betul … (spt kata Upin & Ipin). Setuju dgn anon 9:56pm!

      Aku ni walaupun bukan orang UMO atau orang PR, aku cuba juga untuk menilai ketrampilan, ketokohan dan bakat kepimpinan barisan ahli2 politik muda negara masa kini. Aku tertarik dgn cara KJ dan Saifudin Abdullah dlm UMNO manakala dlm PR pula akun tertarik dgn gaya politik Rafizi dan Nurul Izzah. Mereka ini jenis yg ada ilmu, bercakap dgn fakta dan bukti … bukan mcm sesetengah pemimpin yg hanya bermain gimik dan retorik, slogan dan semangat shj tapi isinya kosong … Kita sebenarnya perlu kepada pemimpin2 jenis ini untuk kelangsungan martabat serta masa depan bangsa dan negara.

      Delete
    8. Hoi penyokong2 KJ, hangpa tok sah lah dok buang masa kat sini ... Dua ekoq mangkuk mangkaq, si tua cabuk ex-sgporean dan si kongkang loklaq tu tak akan makan punya dgn cakap hangpa. Mereka totok dan batat anti KJ dan pro Tun M. Kalau maklekat Jibril turun mai suruh depa sokong KJ pun, dgn maklekat sekali pun depa maki peligan buang ... habaq hangpa ..

      Delete
    9. Anon 10:08 PM @ 10:25 PM,

      Mohon beri fakta dan bukti … bukan mcm sesetengah pemimpin yg hanya bermain gimik dan retorik, slogan dan semangat shj tapi isinya kosong …

      Sehingga kini belum sekecil biji sawi pun terbukti bakti KJ dan Saifudin kepada Melayu, Islam & negara,

      Delete
    10. ► Wargghhh...Kah...Kah...Betul cakap Mat Utara Traktor Bajak Sawah tu.Korang psiko lah macam mana pun.Bukan aku jer yang tak makan saman,Yang lain-lain baca blog ni pun sama jugak.Ngko ingat diorang tu tongong bahlol macam korang ke?.

      ► Dalam banyak-banyak pemimpin muda,Rafizi Jambu Bontot Lentik,Nurul Ijjah Blowjob belakang pintu dengan KJ Lurve Regina Lee yang kau sanjung.PtuiiiHHH...!!!!!

      ► Aku tengok semenjak dua menjak ni pembangkang bukan main puji lagi Nazree Wallaweh,Nadem Nora Danish Celebiriti lebih tahu dan KJ lurve Regina Lee ni.Kalau pembangkang nak sangat diorang ni angkut jer lah diorang sumbat masuk parti korang.Nazri boleh jadi Mursyidul Am,KJ boleh jadi Ketua Pemuda DAP.Baru ngam dan ngetop bila digandingkan dengan Lurve Regina Lee.Tak gitu...Wargghhh...Kah...Kah....!!!

      Ini kali kita kasi TAPAU masa itu PAU.

      Sekian,

      Delete
    11. penyamun buat kerja biasa pun boleh di puji melangit. apa da

      Delete
    12. kenapa orang umno tak buat demo bantah KJ ambik amoi DAP jadi S/U sulit?

      Delete
    13. "kenapa orang umno tak buat demo bantah KJ ambik amoi DAP jadi S/U sulit?"

      ► Aku rasa orang UMNO pun LURVE dengan alat sulit S/U DAP tu.

      Salam LURVEEE.......

      Delete
    14. Anon Aug 20, 10:08 PM @ 10:25 PM

      This is what I call Man with Substance and Proven Deeds.

      Our beloved Tun Dr. Mahathir did something extraordinaire that stunned and acknowledged by the whole world. Yes..... it was him that change our time (30 minutes ahead) of GMT. That was the year Tun M became the prime minister. Man.. he is a man of visions who have the courage to make the world accept his course of action (which the kiasu Spore also followed suit). And he did that without spending a single cent...mind you. This is one example of the good deeds by the Grand Old Man.
      The historic event was brought about by Tun M to adopt a Standard Malaysian Time that standardized the peninsular time with Sabah and Sarawak, which were originally a half hour ahead. Millions watched on television at 11.30 pm on 31.12.1981, when the minute hand of the clock tower at the Sultan Abdul Samad building here was pushed half an hour forward to midnight.

      Tun Dr Mahathir was Prime Minister of Malaysia for 22 years. All of us lived under his leadership during his tenure, and many of us have come to admire him and regard him with our deepest respect, for what he has done for the country. His Vision 2020, the Look East Policy, the clocking attendance system, the privatization, the N/S highway, the Multimedia Super Corridor, the Internet, Sepang Racing Circuit, UMNO Putra Trade Centre, Petronas Twin Tower and his efforts to industrialize the country has brought countless prosperity to our nation. We look upon him as the most successful leader since our nation's independence. It was during his era that for the first time since independence, most Malays & Bumis enjoyed comfortable living standard, higher education & self esteem.

      Yes however... as a human being, he had done mistakes during his trial & error. And the biggest mistakes of them all were appointing reckless Anwar Ibrahim as his deputy, the sleeping & nincompoop Pak Lah as his immediate successor and recommending the lembik & dependent Najib to suceeed the sleeping Pak Lah.

      Delete
    15. buat apa bantah, amoi biasanya boleh dan sedia kongsi cipap dgn ramai org, termasuk lakinya sndiri.

      Delete
    16. KJ DALAM KENANGAN

      KJ sms berkuasa minyak naik melambung, sms KJ semua kena pergi tingkat 4 katanya, sms Kj berkuasa harga barang naik melambung, sms KJ berkuasa sokongan terhadap UMNO berkurangan, sms KJ BERKUASA dia mengutuk TUN M, sms KJ berkuasa projek jambatan menggantikan tambak johor dibatalkan, sms KJ berkuasa nak buat LCCT2 dilokasi lain dr KLia, sms KJ berkuasa beliau cuba mengurangkan popularati Mukhriz, sms KJ berkuasa, dia yg memberi passport kepada Anwar sms pembebasan Anwar...melukut,di tepi gantang...SEMASA KJ BERKUASA AKU TIDAK LUPA KERJA SUMBANG BELIAU KEPADA UMNO!!! Aku tak mahu kejadian ini berulanga kerana SEMASA KJ BERKUASA, sykt GLC telah berubah objektifnya......SBB TU AKU SOKONG ARTIKEL NI KERANA AKU TIDAK LUPA APA KJ BUAT SEMASA KJ BBERKUASA!!!!

      Delete
    17. Pentadbiran dalam UMNO dan kerajaan akan berjalan licin dan teratur jika dasar dan arahan dikeluarkan oleh pihak yg berkaitan dan tiadanya campurtangan luar. Saya tidaklah bermaksud bahwa rakyat marhaein atau ahli biasa tiada hak, tetapi gunakanlah cara dan saluran yg betul jika ingin memberi cadangan atau membuat teguran terhadap kerajaan.
      Saya ingin ambil contoh seorang ahli UMNO biasa yg tiada apa2 jawatan cuba mencampuri urusan kerajan dgn memberi cadangan2 seolah-olah berbentuk arahan. Mmglah dia dulu ada pernah memegang jawatan tinggi dlm UMNO dan kerajaan, tapi sekarang dah pencen dan hanya sebagai ahli biasa UMNO. Dia ni pun dulunya bukan setia sangat dgn UMNO, pernah dua kali dia keluar UMNO dan pernah juga buat tindakan yg melingkupkan UMNO. Masalahnya sekarang ialah dia merasa dirinya besar dan sentiasa saja ganggu kerja orang2 atasan UMNO dan juga PM ... susahlah bila jadi mcm ni ... bila dah jadi mcm orang gila talak .. Haii .. bila agaknya orang tua ni nak gol ...

      Delete
    18. Mana fakta dan bukti KJ & Saifuddin … bukan mcm sesetengah pemimpin yg hanya bermain gimik dan retorik, slogan dan semangat shj tapi isinya kosong … yg ko bangga-banggakan tu...??????

      Pegi daaa....jgn nak autalah.......!!!!

      Delete
    19. The old fashioned, orthodox and conservative UMNO guards are in fact the one who founded & built the country as to what it is now for the rakyat to reap the harvest, including the ungrateful & strayed young liberals.

      Munculnya pemikiran-pemikiran liberal telah mendorong terjadinya gelombang sesat, karena fahaman-fahaman tersebut mengajarkan bahwa semua bangsa & agama sama rata, bebas mahu beragama apa jua ataupun tidak beragama, bebas melakukan perbuatan maksiat demi hak asasi manusia, tanpa takut dosa untuk melakukan jenayah, penipuan, homo seks, zinah & bermacam-macam lagi, termasuk mencuri kekayaan negara milik rakyat. Kini fahaman sedemikian menjadi parah bila ianya didukung kuat oleh Anwar Ibrahim, Ambiga, Bar Society dan disokong oleh parti Pas & DAP, termasuk juga golongan Melayu Baru-Elit-Liberal dalam UMNO itu sendiri. Penjenayah pula dianggap Hero.

      Delete
  30. Memang benar kita perlukan anak muda sebagai pelapis demi kesimbangunan. Tapi anak muda seperti apa? Apa latar belakangnya? Apakah sumbangannya di peringkat akar umbi, peringkat cawangan & peringkat bahagian, sebelum menduduki di peringkat tertinggi? Adakah jiwanya Melayu sejati? Selama ini dia tinggal di mana & berapa lama pula dia menetap di Malaysia sejak dilahirkan?

    Jika dinilai dari cara ekspresnya beliau mengambil kesempatan sebagai son in law, tiba-tiba saja dia jadi Ketua Pemuda Bahagian, Naib Ketua Pemuda Malaysia dan ini dilakukan dgn tidakakan kotor melalui sogokan rasuah (J/kuasa Disiplin UMNO telah mengesahkannya). Kemudian menjadi broker menjual harta kekayaan negara kepada Spura & menjadi overnight billionaire tanpa peluh dan modal. Tambah parah lagi bila dia mengambil Regina Lee sebagai S/usaha Akbar Menteri Belia & Sukan. Sehingga kini tak ada satu pun program atau rancangan dari dia untuk membantu memperkasakan Belia Melayu/Bumiputera.... hanya eksyen & egonya saja sebagai bekas pelajar Oxford, tapi no proven good deed and good substance.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan Othaman Ahmad,

      Nampaknya Unit Penjilatan KJ telah turun.Kali ini ini turun dalam bentuk artikel yang memuji KJ Lee.

      Anon 8:17 said:-

      "UMNO kena pelihara betul2 KJ ini sbg asset yg sangat berharga … jgn sampai terlepas kpd puak pembangkang … nanti lingkup dan tamat riwayat UMNO jadinya …"

      Tiun...Tiun...Hwa...HangSwa..Ptuiii...!!!!Aku rasa macam nak cukur jer semua bulu-bulu roma dekat badan aku ni kasi TOGEL macam Ayam Togel bila dengar pujian tahab pintu jamban papan kat atas tu.PtuiiiiHHH....sekali lagi...!!!!

      Warghhhh...Kahhh....Kah...!!!!

      Sekian,

      Salam Tapau.

      Delete
    2. Selamat pagi Malaysia,

      Aku nak ingatkan KJ berperanan watak penting menjahanamkan negara semasa pemerintahan PM paling dungu dalam sejarah Malaysia Merdeka. Apa yang dia dah buat pada bangsa dan negara kita sewaktu si tua dollah bangkai tu jadi PM???? Apa yang berlaku pada hari ini dimulai oleh pengkhianat ini tanpa pemantauan bapak mertua dia yg selalu tidur!!! UMNO adalah parti yang hebat!!!! Sayangnya.... Pimpinan tertinggi UMNO tidak ada "teloq" untuk singkirkan si bangsat ni!!! Bukan niat nak menghina.... Tapi terlampau kecewa.... Bukan niat nak menderhaka.... Tapi janganlah si bangsat ini dijadikan tuan!!! PM Najib pun satu bangang angkat dia sebagai Menteri Sukan. Apa dah jadi dgn My Team Bolasepak dia? Nak tunjuk lagak lebih pandai dari FAM konon.! Ingat jgn lupa KJ adalah klon Anwar jadi berhati hatilah ..jiwa dia sebijik cam Anwar..tengoklah nanti..camana dia cantas sekeliling..makan setiap sudut..sekarang tengah cari pengaruh..hati hati..camana Anwar naik camtu jugalah dianya nanti..tak terkawal tok jib ...pandai makan pandai simpan..jiwa budak oxford ni dah liberal..cuma lebih dia pandai bercakap cam org tu juga..pandai bergaya (anak dara suka le cian Nori..)entah lah sukar nak duga ORANG YANG SUKA MAKAN KELILING.

      Delete
    3. Korang yang konon pandai apa pulak sumbangan pada negara... Setakat melalak...beruk dalam hutan pun pandai

      Delete
    4. Anon 306pm
      Sumbangan Lu hanya mempertahankan KJ setelah masyukkkkk beberapa sen yg bolih menanggung anak bini lu. Kami menyumbangkan harga diri kami sebagai Melayu yg berkiblatkan Allah dan Rasul. Bukan berkiblatkan Nuar Brahi dan Dapigs.
      Orang yg lahir di Tanah Melayu adalah tidak sama kejiwaan bagi mereka yg lahir di Kuwait. Orang yg lahir dikelilingi tanah sawah tidak sama dgn mereka yg dilahir dalam bangunan konkrit. Tidak sama dari fikrah dan kejatian Melayu. Melayu kah KJ ataupun seperti kawan muslim ketika aku belajar di UK dulu, I'm muslim but not practice islam. Adakah jenis ini yg hendak dinobatkan pemimpin. Pemimpin yg berangan dan mengigau di usia muda utk menjadi PM ketika umur 40 tahun. Matlamat akan menghalalkan.
      cara.
      Jenis ini selalunya menganggap Sex is Fun. Bila ide sesat ini berada didalam kepala pemimpin spt KJ ini, maka kamu lihatlah impaknya kpd rakyat. Stop KJ frm fooing us.

      Delete
    5. Saya sering mengikuti dan mulai berminat dengan blog ini. Setelah meneliti dari awal sampai akhir kami dapati ada pihak yang jelas pendiriannya seperti Othaman Ahmad, En Moamad & Reentry Capsule. Pada sebelah satu pihak pula, pendirian agak mengelirukan, sering berubah-ubah, adakala menyokong Najib & KJ dan adakala di pihak pembangkang (Nurul & Rafizi). Ada kebenaran juga kata Othaman Ahmad selama ini kenapa perlu berselindung di balik 'ANONYMOUS' demi satu perjuangan yang hak?

      Delete
  31. Othaman kata

    4. Habis terlepas Tanah
    KTMB dari Woodlang keTanjong Pagar.
    ...............................................................

    cuba othaman cari...apa yang singapore serah semula kepada johor sebagai pertukaran win win...
    jangan cerita separuh separuh je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang Singapore serah semula kepada Johor sebagai pertukaran win-win?

      Serah Istana Kampung Glam? Dah jadi muzium, malahan keturunan sultan yang menetap di istana berkenaan dihambat ke flat.

      Menyerahkan kembali Pulau Batu Puteh? Tak ada pun diserahkan oleh Singapore pulau berkenaan kepada Johor.

      Merobohkan tambak johor untuk bina jambatan lurus yang membolehkan kapal lalu dibawahnya? Boleh berambuslah, sedangkan jambatan bengkok di dalam kawasan Malaysia sendiri pun dibatalkan oleh Pak Lah kerana takut kepada Singapore.

      Jangan nak berdrama lagilah, kepimpinan Najib memang lemah, merosakkan negara, merosakkan imej UMNO dan Barisan Nasional hingga dipandang hina oleh orang ramai.

      Sila kau beri tahu apakah pertukaran yang menguntungkan Malaysia sangat itu?

      Oleh itu Najib, Khairy, Hishammuddin, Nazri Aziz perlu ditumbangkan dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini untuk menyelamatkan Malaysia, Barisan Nasional dan UMNO.

      Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. For your information.Apa-apa urusan kita dengan negara cawangan Israel kita sentiasa berada dalam keadaan kerugian.Dulu Bapak Mentua tido lama sangat sampai batu seketul kat tengah laut dalam Wilayah Kedaulatan kita pun tak mampu dipertahankan.Ah Jib pun sama.Tambak Johor tu dah uzur sangat aku tengok.Saper la gampang yg gagalkan projek Jambatan Bengkok tu. PtuuuiiiHHHHH....!!!

      Delete
    3. Iskandar Malaysia merupakan koridor pembangunan yang dilaksanakan di bahagian selatan Johor. Koridor ini diumumkan oleh Pak Lah pada 30 Julai 2006. Kewujudan wilayah pertumbuhan seluas 2,217 kilometer persegi itu memerlukan kos lebih RM47 bilion untuk menjana pertumbuhan ekonomi sebanyak lapan peratus dalam tempoh lima tahun yang pertama.

      Jika diukur dari hakikat sejarah, Spura pada tahun 1965 tidak mempunyai sebarang kelebihan kecuali kedudukannya sebagai pelabuhan entrepot yang terletak di tengah-tengah Asia Tenggara dan menghubungkan Asia Timur dan Asia Barat. Spura menggunakan kelebihan sebagai pelabuhan untuk mengeksport barangan dari Msia ke seluruh dunia. Kebergantungan Spura kpd Msia termasuklah dari segi bekalan air, elektrik, bahan mentah, petroleum, buruh murah Malaysia, pasaran produk dan lain-lain. Hanya pada zaman Tun Dr Mahathir, segala kelebihan yg Msia berikan kepada Spura dinilai semula. Contohnya menilai semula harga bekalan air, sempadan negara, pembangunan Pelabuhan Pasir Gudang, Pelabuhan Tanjung Pelepas, pemantapan Pelabuhan Klang. Spura ketika itu terasa kedudukan mereka terancam dek kebijaksaan Tun Mahathir.

      Sejak pengunduran Tun Mahathir, jumlah pelabur asing (FDI) ke Malaysia semakin berkurang. Pak Lah hilang punca hingga mengambil inisiatif mudah untuk mempelawa pelabur Spura datang ke Spura. Rancangan Iskandar Malaysia ini mendapat tentangan keras rakyat Johor yang merasakan tindakan ini sebagai campur tangan dan penjajahan Spura di selatan semenanjung Msia. Sikap kiasu dan keras kepala Spura terhadap rancangan jambatan baru menggantikan Tambak Johor juga semakin menyakitkan hati rakyat Msia. Bekas ahli parlimen Parit Sulong, seorang penulis serta pengendali blog Datuk Ruhanie Ahmad serta beberapa rakan beliau melahirkan kebimbangan mereka terhadap idea pelaksanaan rancangan Iskandar Malaysia ini. Iskandar Malaysia yang dipengerusikan oleh Tun Musa Hitam yang juga merupakan bekas ketua Datuk Ruhanie & mentor Pak Lah sendiri dilihat memberi ruang yang terlalu berlebih-lebihan kepada pelabur Spura sehingga mereka boleh masuk tanpa sebarang pemeriksaan imigresen seperti kelazimannya. Malaysia bukanlah tapak sampah industri dari Spura. Sebaliknya Msia hanya mahu pelabur yang bermutu dan terpilih sahaja dari Spura. Musa Hitam demi imbuhan dunia sanggup mengetepikan DEB dan membenarkan cina memegang jawatan penting dan pengurusan dalamrancangan Iskandar Malaysia.. Harga rumah dan barangan yang tinggi dan mendadak di Johor Bahru adalah akibat dari mudahnya rakyat Spura keluar masuk serta memiliki rumah dan harta di Msia.

      Mana ada WIN WIN SITUATION? Menang Sorak Kampung Tergadai adalah....!!!


      Delete
    4. ► Bukan Kampung je tergadai.Silap haribulan dengan kita-kita semua sekali kena gadai.Win-win situation Kepala Tengkorak dia.

      Delete
    5. Syabas En Mohamad, tapi nanti ada orang kata awak tu saya. Adakah kita ini jenis suka menyamar. Saya yakin tidak.... kerana kita bangga dengan anugerah nama sebenar yang telah diberikan oleh ayahanda kita.

      Salam perjuangan dan hormat.

      Delete
    6. Kenapa Dolla badawi & konco2 nya tak didakwa. Sedangkan bukti terserlah merata-rata.
      Takkan orang macam ni di biarkan saja?
      Orang cina singapura kembangkan jajahan di malaysia sednagkan
      orang melayu dan islam menanggung azabnya, menjadi kulii murah orang cina.
      Kenapa melayu tak ambik semula Singapura bekas tanah bangsa melayu?

      Delete
    7. Tengok pada sembang macam tahu segala....sekali aku soal...othaman reentry dan mohamad berpinau tak tau nak jawab...apakah benda itu carilah sendiri

      Delete
    8. Anon 10:59 gua sokong lu.

      Dorang semua lupa daratan......cuba kenang semula jasa baik perdana menteri malaysia...
      * Tunku abdul rahman....bagi PAP singapore .
      * Pak lah......bagi pulau batu putih, Wilayah Iskandar JB pada PAP singapore.
      * Najib razak....bagi tanah KTM tanjung pagar & konsesi air termurah pada PAP singapore.

      Kat dunia ni, mana ada perdana menteri yang baik sangat macam ni...kecuali Mamak Mahathir yang bakhil demi mempertahankan kedaulatan negara...

      Delete
    9. Sejak dulu lagi saya dah katakan orang-orang Pak Lah jangan diberi tempat kerana prestasi mereka ketika PRU 12 dan era pemerintahan kerajaan 2009~2013 amat mengecewakan. Malah di badan-badan korporat kerajaan (GLC) juga turut parah kerana keberadaan orang-orang Pak Lah. Jelas sekarang sudah terbongkar bahawa Najib telah diselewengkan oleh tuan-tuan penasihat dari golongan ini yg menggagalkan UMNO/BN untuk meraih 2/3 majoriti. Orang-orang ini wajib dipecat bagi menyelamatkan UMNO untuk terus relevan dan memimpin negara. Bayangkan berapa juta habis dibelanjakan untuk kempen "I Love PM" dan "Saya Sayangkan Selangor"? Apa hasilnya? Hampir-hampir BN tumbang, nasib baik Melayu & Bumipetera masih setia dgn BN. Najib tak perlu menjadi popular seperti seorang artis. Biar Anwar saja menari dan menyanyi di atas pentas syok sendiri. Apa yang perlu ialah PM Najib harus menjadi Pemimpin Tegas, Cekal, Berani dan Bijak serta seorang Pemikir seperti Tun Mahathir.

      Delete
    10. Sebenarnya kecemerlangan BN pada PRU 11 (2004) adalah homework/hasil usaha terakhir Tun Mahathir sebelum beliau meletak jawatan pada 2003. Ketika itu kaum cina memberi sokongan kpd kerajaan BN kerana Tun Mahathir telah menyelamatkan krisis kewangan dari dibaham oleh IMF dan George Soros. Peniaga-peniaga dan tokoh-tokoh korporat (kebanyakan orang cina) mengakui akan hakikat ini dan menyelamatkan mereka dari muflis. Dek kebodohan Pak Lah membebaskan Anwar, DAP & PAS telah bersekongkol dgn PKR bagi menumbangkan kerajaan BN/UMNO walaupun pada hakikatnya mereka berlainan ideologi.

      Najib sudah jauh terlajak tapi masih belum terlambat untuk kembali ke perjuangan asal UMNO, asal saja dia mahu mengetepikan fahaman liberal dan kaum-kaum liberal yang telah meranapkan landskap politik dan ekonomi negara. Unjuran menurun statistik, fakta dan senario politik, ekonomi, keamanan negara selepas era Tun Mahathir adalah bukti bila kerajaan merubah style berkiblatkan demokrasi ala liberalisme barat dan USA.

      Delete
    11. Betul othaman betul...kalau othaman tak cerita kami semua muda mudi mungkin dah jadi penyokong pkr... Tapi kesucian umno dan pemimpinya yang othaman selalu canang itu buat kami sedar umno lah yang terbaik...jika tidak kerana orang macam othaman hari ini munkin anwar dah jadi pm... Teruskan usaha murni ini

      Delete
  32. aku ingin cadangkan kpd pdrm, mereka yg dok pertahankan penjenayah2 pun di tembak, tembak ngan senapang gajah atau dengan c4, sebab merekalah yg sebenarnya bapa segala penjenayah, buat2 tak reti nak bezakan politik ngan keselamatan, asyik nak cari keuntungan politik jer. BASO GILA BABI dua ekor ahli dap nie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ► Aku plak nak cadangkan semua rakyat Malaysia diberikan hak untuk menyimpan dan menggunakan senjata api.Kalau dari jauh kita nampak ada peragut sedang meragut n larikan diri dengan motor,kita boleh terus keluarkan RPG(rocket-propelled grenade) belakang bonet kereta terus locked target tembak.Wooossssshhhh....TeeeBaaaBoomm.....!!!!!!

      ► C4 susah ngan senapang gajah leceh.Buat lembab je.RPG satu kali hantam terus bersepai.Nanti masa raya kita tak yah main mercun lagi.Kita main tembak-tembak pakai RPG je.

      Wargghhh...Kah...Kah....!!!!

      Delete
  33. laman web ini khas utk encik mohamad sahaja.

    http://jav4load.org/

    ReplyDelete
  34. Bagaimana kamu tahu itu Gengster ????
    S T U P I D Question....
    Jelas itu soalan Bodooooo...

    ReplyDelete
  35. .



    Selamat pagi semua . Selamat bersarapan pagi .




    .

    ReplyDelete
  36. Marilah kita sedekah kan fatihah kepada Almarhum Akta Keselamatan Dalam Negeri dan Almarhum Ordinan Darurat serta kita berdoa agar keduanya Hidup Semula untuk melindungi dan menyelamatkan kita rakyat malaysia daripada keganasan apa saja bentuk jenayah.

    Semasa kedua2nya masih hidup kedaan negara tidak lah seteruk sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. andaikata ISA & OD masih wujud, ia tidak akan digunakan utk mendakwa kes2 jenayah civil spt tembak & bunuh.

      ko mmg takder point d sini. byk sgt jilat puki bini agaknya.

      Delete
    2. tgok dia punya PM jugak lah tolol!

      ko mmg byk sgt cucuh lobang kunyit!

      Delete
  37. Apa pun Tahniah kepada PDRM. Teruskan bakti anda untuk keselamatan negara. Kami sokong anda.

    ReplyDelete
  38. Sosilawati dan 3 lagi rakan2nya dibunuh dengan kejam oleh mamak2 syaitan, kenapa orang Melayu tak bising?? Bila penjenayah mamak mati, kenapa mamak bising??? Kalau kat lain negara, kalau ada kes macam Sosilawati, mamak2semua dah kena serang. DiMalaysia, kerajaan dan orang Melayu masih kasi muka pada bangsa ini. Cubalah mereka tinggal dinegara lain, sudah tentu mereka dapat layanan seperti pariah. Pergilah duduk kat England atau Amerika atau Eropah, baru mereka tau nasib mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah perlu dilaksanakan hukum hudud, nanti semua gengster akan takut dan menjadi orang beriman....nak dimansuhkan juga kah??

      Delete
    2. Anon 01:41 AM, Assalamualaikum.......

      Hudud macam apa....hudud Nik Aziz & Hadi Awang yang songsang itu kah...?? Bayangkan kerajaan Kelantan dgn pakar spt Professor Harun Din pun tidak mampu melaksanakannya di Kelantan? Saya juga berpendapat Tun Dr. Mahathir pun tidak mampu melaksanakan Hudud. Apa sebabnya..???

      Selagi kita masih dibelenggu oleh sistem sekular demokrasi, selagi itulah Hudud tak kan sempurna dilaksanakan dgn adil dan saksama sesuai dgn hukum Allah SWT sepertimana yg tercatit di dalam Al Quran. Mana mungkin satu negara yang ada 2 (dua) undang-undang, (Undang-undang Syariah & Undang-undang Civil)? Pasti akan terjadi tindih menindih antara satu sama yg lain. Sebab itu si Karpal Singh berani cabar... Langkah mayatnya dulu sebelum Hudud nak dilaksanakan sepenuhnya di negara kita.

      Melihat pada senario di seluruh dunia yg terjadi kebelakangan ini, saya yakin kita dah hampir ke hujung zaman. Dunia kini dikuasai oleh pihak Zionis melalui kuasa besar NATO yg diketuai oleh USA. Satu persatu negara Islam hancur tumbang dan ikatan ukhhuwah kita juga turut berbalah dgn perang sesama sendiri.

      Saya sedang membuat kajian ilmu Eschatology atau Ilmu Akhirul Zaman. Saya yakin hanya Imam Mahadi RA yang bernama Muhammad Ibn Abullah dan dibantu oleh Nabi Isa Ibn Maryam AS yang mampu membangunkan Darul Islamiyah/Khilafah dan melaksanakan Hukum Hudud yang Haq. Tentunya bukan UMNO atau PAD.....!!!!!

      Waulah Hu Alam.

      Delete
  39. MENCEGAH ADALAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATI
    Beratkan Hukuman Memiliki Senjata Api..
    Seksyen 8 Senjata Api (Penalti Lebih Berat) 1971 yang hanya membawa hukuman penjara sehingga 14 tahun dan enam kali sebatan jika sabit kesalahan.
    terlampau ringan...klu terus mengaku salah terus dpt discount..
    contoh..http://duniaitu.blogspot.com/2010/11/penarik-kereta-dipenjara-empat-tahun.html
    Sebab tu ramai yg tak takut utk memiliki senjata api.. apalah lagi klu penjenayah..
    sepatutnya kena ada pindaan akta senjata api dan hukuman diperberatkan
    * Memiliki senjata api yang didapati pernah melakukan Kesalahan Berjadual
    * Mereka yang pernah ada rekod jenayah dan memiliki senjata api
    pemilik yg memiliki senjata api umpama time bom.. bila2 masa akan digunakan dan amat merbahaya..
    Susah2 sapa yg disabitkan memiliki senjata api penjara seumur hidup dan tidak boleh direman semasa proses pendakwaan. Baru org takut nak simpan senjata api.
    Lagi satu haramkan penjualan parang panjang (1/2 meter - 1 meter )yg selalu digunakan penyamun.. sekarang dah tak releven penggunaannya.... lagi2 dikawasan bandar... org sekarang pakai chain saw, mesin rumput.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chainsaw dengan mesin rumput tu tak boleh dijadikan senjata ke...nanti takde parang peragut bawa chainsaw cari beg tangan..... lagi parah

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!