PANAS WEI! METALLICA LEBIH TAU NAK HORMAT BENDERA MALAYSIA DARI ANAK TEMPATAN SENDIRI?

Bangga aku siot tengok Metallica angkat bendera Malaysia, walau depa ni Mat Salleh depa datang sini dan angkat bendera negara kita. Aku bangga kumpulan kesukaan aku berbuat begitu..tetapi aku nak imbau balik apa yang anak muda kita buat kat bendera kita..


Korang tengok la anak-anak yang lahir kata Malaysia tapi nak tukar bendera sebab terpengaruh dengan puak komunis DAP dan si juburi tu! Sedih aku beb, orang luar pun reti hormat bendera kita tapi anak-anak tempatan hina bendera kita.

Ayuh rakyat Malaysia! Sempena bulan kemerdekaan ini kita kibarkan Jalur Gemilang dirumah kita, di kereta kita, dipejabat kita dan dekat mana-mana saja korang suka asal jangan jadi macam budak-budak lahanat kat atas tu!

MERDEKA!

58 Responses to "PANAS WEI! METALLICA LEBIH TAU NAK HORMAT BENDERA MALAYSIA DARI ANAK TEMPATAN SENDIRI?"

  1. Replies
    1. ape kata kita jemput metallica buat persembahan penutup pada PAU ujung tahun nnt?

      Delete
    2. Kih.kih.kih.baru pegang bendera mcm tu dah bangga.lemah.lemah.aper ker punyer bodoh siot mamat parpu nie.patut ler mudah kena beli.....jih.kih.kih......bangga tak bertempat......bodoh tak kesudah macai sekor kaki mabuk nie.....cili kasi taruk

      Delete
    3. Kau ni mmg bole keluar berambos dati malaysia jgn jadi warganegara la mcm ni tak faham aku bika rakyat sendiri yang tak suka dengan apa yg berlaku berambos la kau

      Delete
    4. Banyak pahala diorang dapat sbb kibar bendera Mesia

      Delete
    5. layan metallica sambil minum stout - best gile beb!

      Delete
    6. Anda butuh angka ghoib 2d 3d 4d singapura/hongkong yang di jamin tembus selama 5 kalli putaran silahkan hubungi eyang woro manggolo di 0823-9177-2208 atau anda bisa karna saya sudah menbuktikannya,terima kasih. الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

      Delete
  2. Lembu pria yang dia orang pegang tu lah bendera asal malaysia kamu ngan kelurga kamu kan pendatang haram mana kamu tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni Indon mana? Maluku?

      Delete
  3. UMNO parti kaya, duit banyak, pasal2 upah mengupah tu tak ada masalah punya dan kerja buat fitnah pula mmg kerja asal mereka ... dulu, kini dan selamanya ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno jugak yg upah stopa ali langgan pelacur, pelacur tu pon, umno yg tlg bayarkan.

      Delete
    2. Upah China doll bila NUar mau bayar?

      Delete
    3. Anwar bantai cina dol mungkin UMNO juga kot.bayar sewa hotel.paria kutty lah pembangkang ni.

      Delete
  4. artis2 nih mestilah kena tunjuk baik dan hormat pada peminat dia, sebab peminat la yang mengkayakan diorang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi cinabeng DAP tak hormat Melayu yang memperkayakan mereka melalui kuasa pembeli Melayu.

      Delete
  5. KHAIRY ASSET UMNO – JGN PERSIAKAN

    Khairy ‘has gone through the mills’ dalam Pemuda dan pengalaman beliau selama beliau menjadi Ketua Pemuda itu amat bernilai bagi beliau dan Khairy telah banyak belajar melalui pengalaman pahit manisnya menjadi Ketua Pemuda itu. Kalau hendak melihat dari pimpinan yang agak ‘berjenis’ sedikit dikalangan yang ada, Khairy boleh lah dianggap sebagai orang yang sangat berkelayakan untuk meneruskan pimpinan Pemuda itu.

    Dalam politik imej dan bagaimana seseorang itu dipersepsikan itu amat penting. Khairy dipersepsikan sebagai seorang pemimpin muda yang ada segala-galanya samada dari segi kelulusan, penampilan peribadi dan beliau bagi saya merupakan seorang yang selayaknya untuk membawa yang menggalas imej serta kegiatan Pemuda itu dalam masa yang panjang.

    Jika kita buangkan perasaan prejudis jika ada terhadap beliau, beliau merupakan Ketua Pemuda yang tidak sepatutnya di alih dan di anjak setidak-tidak buat masa yang terdekat ini. Bagi saya kedudukan Khairy yang juga seorang Ahli Jemaah Kabinet negara memberikan satu lonjakan imej yang baru dan beliau mempunyai kemudahan yang lebih baik dari apa yang ada kepada beliau sebelum ini.

    Tidak ada pengorbanan yang besar jika Pemuda UMNO mahu mengekalkan Khairy ini sebagai Ketua Pemuda. Jika ada diantara mereka yang mempunyai prejudis terhadap beliau kerana permainan politik ‘competitive’, yang perlu hanyalah menghilangkan perasaan itu dan untungnya kepada Pemuda adalah lebih besar dari kerugian dengan mengekalkan Khairy di kedudukannya sekarang.

    Lebihnya Khairy dari banyak pemimpin Pemuda ialah, beliau telah menerima kritikan dengan terbuka hati dan ini merupakan ciri kepimpinan yang perlu disuburkan, kerana sifat tidak dapat menerima kritikan adalah ‘attribute negative’ UMNO selama ini. Khairy telah mendapat perhatian ramai keraana cara beliau menerima dan menguruskan kritikan terhadap beliau selama ini sangat disenangi oleh orang ramai. Jika mana-mana pimpinan itu diterima orang ramai, selain dari dalam UMNO itu sendiri ia merupakan kelebihan kepada seseorang pemimpin itu.Itu yang sangat terserlah ada kepada Khairy.

    Bagi saya seseorang pemimpin UMNO yang baik itu bukan sahaja kuat sokongan dari dalam parti, tetapi yang lebih penting lagi bagaimana rakyat ramai yang tidak kena-mengena dengan UMNO itu memandang pemimpin itu sangat penting. Khairy mempunyai kelebihan di sini. Itulah sebabnya orang ramai tidak mahu mendengar hujah-hujah dari mereka yang bersikap ‘competitive’ terhadap beliau yang lumrah dalam UMNO itu.

    Jika itu keadaannya maka saya berpendapat Khairy mampu untuk menaikkan imej dan persepsi rakyat ramai terhadap UMNO yang sangat-sangat memerlukan nilai tambahan kepada persepsi buruk rakyat terhadap UMNO itu.

    Walau bagaimana pun itu hanyalah pandangan peribadi dari saya dan juga mendapat sokongan dari ramai diantara kami dibawah-bawah ini. Kita dibawah ini mementingkan siapa yang kita anggap selari dengan pandangan ramai dan bukannya hendak berpolitiking yang mungkin sedang berlaku didalam UMNO yang kita tidak tahu.

    bersambung: ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sambungan/….

      Pendeknya Khairy mempunyai ‘cut’ untuk memimpin dan mudah di terima oleh masyarakat ramai dan ia amat perlu bagi menghadapi pilihanraya yang akan datang bagi UMNO. UMNO sebagaimana yang dipersepsikan ramai sudah ketandusan kepimpinan dan jika di anjak dan di alih mana-mana ‘budding leaders’ dalam parti, itu merupakan tindakan yang tidak sepatutnya berlaku.

      Saya yakin dan ramai yang berpendapat, Khairy mempunyai ‘disposition’ yang terbaik dikalangan yang ada untuk menjadi peneraju kepada Pergerakan Pemuda jika di lihat dari pandangan rakyat awam yang ramai-ramai ini.

      Tidak tahu pula bagaimana pandangan Pemuda UMNO sendiri. Bagi saya pandangan orang ramai adalah penting kerana jika dipandang dari pergerakan pemuda di bahagian-bahagian, pandangan mereka tidak mungkin tepat kerana mereka mempunyai ‘preferences’ mereka sendiri kerana permainan politik dalaman parti itu.

      Isu itu kita tidak tahu dan tidak mahu pun mengambil berat terhadapnya. Bagi saya, kuat dalam UMNO sahaja tidak mencukupi tetapi kuat sokongan ramai itu adalah yang terpenting sekali bagi UMNO untuk kembali diterima rakyat.

      Tidak ada gunanya menjadi kuat dalam UMNO tetapi tidak mendapat penghormatan dari masyarakat awam yang ramai ini.Kalau di kaji dari sudut mana sekali pun Khairy lebih mudah untuk di bentuk sebagai pemimpin dimasa depan dalam masa yang tidak berapa lama dari sekarang.

      Lagi pun UMNO sudah tidak ada lagi kepimpinan. Jangan di korbankan pemimpin yang boleh di bentuk yang hanya tinggal beberapa 'kerat' sahaja dalam UMNO itu.

      Delete
    2. bullshitttt....

      Delete
    3. Anon 12:14pm
      Baik punya jilat, kah kah kah ptuihhhhh. Ini macam punya jilat bukan sekadar dikeliling lubang jubor saje bahkan masukkan lidah sedalam 4inci kedalam saluran jubo. Nak muntah aku baca tulisan sundal engkau.....Ptuihhhhh

      Delete
    4. Asset ke liabiality sejak dai sertai UMNO lebih banyak keburukan dari kebaikan yang dibawanya kepada Umno

      Delete
    5. Fahaman Sesat Liberal (Kesetaraan) yakni, agama & bangsa itu semua sama tarafnya, termasuk atheisme & komunisme adalah sangat berbahaya kepada negara & Islam..

      Inilah fahaman yg mula dibawa & didukung oleh Anwar Ibrahim di bawah Melayu Baru-Elit-Liberal. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Mahathir, negara mula mengalami keadaan buruk apabila Dollah melepaskan Anwar dari kandang tahanan, konon mahu jadi pemimpin lpopular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Akhirnnya, Dollah terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Mahathir. Dollah dipecat dgn hormat dan digantikan oleh Najib. Namun nasib negara bertambah malang lagi bila Najib masih menyimpan para pelesit penasihat-penasihat 'Inner Circle' Dollah yg terdiri dari (KJ)si Khitol Jahanam, Kalimullah dan Omar Ong dalam barisan kitchen kabinetnya. Habis kekayaan negara dikaut rakus oleh Melayu Baru Liberal, sementara rakyat miskin hanya digula-gulakan dengan Brim RM500 saja. Sepertimana Dollah, Najib juga menjadi pemimpin Lembik dan berterusan mengikut telunjuk desakan puak-puak pembangkang yang mahu menumbangkan Kerajaan UMNO Melayu. Dosa terbesar Najib adalah pemansuhan senjata ampuh ISA & EO oleh beliau (atas nasihat Omar Ong) sehingga Kerajaan pimpinannya tidak terdaya langsung untuk bertindak tegas terhadap kebiadapan Melayu penderhaka, cina & keling laknat yang telah menghina & menghinjak-hinjak martabat Islam, Melayu, Kesultanan dan Negara. Najib yang menang atas undi & sokongan Melayu pula melebih-lebihkan cina & keling dan langsung tidak ada program untuk membela dan memperkasakan kedaulatan Hak Melayu sejak dia memerintah dari tahun 2009.

      Delete
    6. Fahaman Sesat Liberal (Kesetaraan) yakni, agama & bangsa itu semua sama tarafnya, termasuk atheisme & komunisme adalah sangat berbahaya kepada negara & Islam..

      Inilah fahaman yg mula dibawa & didukung oleh Anwar Ibrahim di bawah Melayu Baru-Elit-Liberal. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Mahathir, negara mula mengalami keadaan buruk apabila Dollah melepaskan Anwar dari kandang tahanan, konon mahu jadi pemimpin lpopular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Akhirnnya, Dollah terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Mahathir. Dollah dipecat dgn hormat dan digantikan oleh Najib. Namun nasib negara bertambah malang lagi bila Najib masih menyimpan para pelesit penasihat-penasihat 'Inner Circle' Dollah yg terdiri dari (KJ)si Khitol Jahanam, Kalimullah dan Omar Ong dalam barisan kitchen kabinetnya. Habis kekayaan negara dikaut rakus oleh Melayu Baru Liberal, sementara rakyat miskin hanya digula-gulakan dengan Brim RM500 saja. Sepertimana Dollah, Najib juga menjadi pemimpin Lembik dan berterusan mengikut telunjuk desakan puak-puak pembangkang yang mahu menumbangkan Kerajaan UMNO Melayu. Dosa terbesar Najib adalah pemansuhan senjata ampuh ISA & EO oleh beliau (atas nasihat Omar Ong) sehingga Kerajaan pimpinannya tidak terdaya langsung untuk bertindak tegas terhadap kebiadapan Melayu penderhaka, cina & keling laknat yang telah menghina & menghinjak-hinjak martabat Islam, Melayu, Kesultanan dan Negara. Najib yang menang atas undi & sokongan Melayu pula melebih-lebihkan cina & keling dan langsung tidak ada program untuk membela dan memperkasakan kedaulatan Hak Melayu sejak dia memerintah dari tahun 2009.

      Delete
    7. Sdra Reentry Capsule.....

      Anom pro KJ membohong lagi. Maklumat dari network saya mengesahkan bahawa Mesyuarat Pemuda Cawangan-Cawangan seluruh tanah air BERMASALAH BESAR.

      Belum pernah terjadi dalam sejarah..... Pergerakan Pemuda UMNO kali ini bagai mayat hidup dan tidak berfungsi langsung hingga terlalu banyak mesyuarat Pemuda Cawangan TERBATAL atau tak dapat diadakan kerana kukurangan korum. Pemuda Cawangan & Bahagian seluruh tanah air kelihatan lesu dan tidak bermaya sejak kepimpinannya diambil alih oleh KJ. Itulah kredibiliti sebenar KJ, cakap berdegar-degar dgn egonya sebagai Oxtord graduate tapi '0' delivery.

      Salam Perjuangan & Hormat.

      Delete
    8. Kj dh dibuktikan terlibat dlm rasuah ketika pemilihan ketua pemuda yang lalu.wang hasil rompakkan ketika era bapa mertuanya amat banyak maka x heran lah kj boleh upah siapa saja utk menaikkan imejnya..tp kj perlu ingat sejarah telah membuktikkan pemimpin yg tdk jujur dibumi bertuah ini tdk akan kemana....lihatlah contohnya idola kamu anwar ibrahim.

      Delete
    9. ingat.. kita sebagai hamba Allah.. jgn kita berpakat dgn org menyokong atau terlibat dgn FREEMASON... TUHAN BERMATA SATU.. DAJJAL...

      Delete
    10. Pandangan bernas Pak Othaman pada Aug 23, 5:43 PM patut diambil berat kerana aku ada terbaca tulisan orang lain fasal fahaman liberal yang sangat bahaya. Engkorang bacalah tulisan itu........

      "C4 itu bukan bahan yang diguna oleh PDRM mahupun ATM.......jadi siapa yang mengguna bahan itu?Seingat saya satu pihak lagi yang pernah dan sering menggunakan bahan letupan adalah Bintang 3 atau Parti Komunis Malaya yang kebelakangan ini kembali melakukan serangan corak baharu terhadap kerajaan Malaysia sehingga menghasilkan sebuah filem demi meracuni fikiran ramai betapa perjuangan mereka adalah benar dan bangsa Melayu adalah jahat.Komunis hari ini beroperasi dari dalam parlimen Malaysia dan mendapat sokongan padu dari PAS dan PKR.Golongan ini sudah meresap masuk jauh sehingga ke dalam pejabat di setiap jabatan kerajaan.Mereka akan dinaikkan pangkat walaupun baru berkhidmat atas alasan tidak mahu bersikap tidak adil kepada cina,sedangkan tidak apa untuk bersikap tidak adil kepada bangsa sendiri.Inilah pegangan ketua jabatan yang condong ke arah petualang".

      Delete
    11. Pandangan bernas Pak Othaman pada Aug 23, 5:43 PM patut diambil berat kerana aku ada terbaca tulisan orang lain fasal fahaman liberal yang sangat bahaya. Engkorang bacalah tulisan itu........

      "C4 itu bukan bahan yang diguna oleh PDRM mahupun ATM.......jadi siapa yang mengguna bahan itu?Seingat saya satu pihak lagi yang pernah dan sering menggunakan bahan letupan adalah Bintang 3 atau Parti Komunis Malaya yang kebelakangan ini kembali melakukan serangan corak baharu terhadap kerajaan Malaysia sehingga menghasilkan sebuah filem demi meracuni fikiran ramai betapa perjuangan mereka adalah benar dan bangsa Melayu adalah jahat.Komunis hari ini beroperasi dari dalam parlimen Malaysia dan mendapat sokongan padu dari PAS dan PKR.Golongan ini sudah meresap masuk jauh sehingga ke dalam pejabat di setiap jabatan kerajaan.Mereka akan dinaikkan pangkat walaupun baru berkhidmat atas alasan tidak mahu bersikap tidak adil kepada cina,sedangkan tidak apa untuk bersikap tidak adil kepada bangsa sendiri.Inilah pegangan ketua jabatan yang condong ke arah petualang".

      Delete
  6. betui betui depa mat mat salleh ni memang respek kat jalur gemilang ...wa cayalah. Depa mai cari makan...tak respek nak cari nahas no more next time....hahahah.

    ReplyDelete
  7. nasib baik metallica tak masuk pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa? Takut diorang pakai spender gergasi warna putih!? Uiii.. seram dow!

      Delete
  8. Azilah & Sirul bebas dari tuduhan bunuh Altantuya.....yeehaaaa!!!!
    Makne nye....takde siapa yg bunuh Altantuya.
    Makne nye....Altantuya tembak kepala sendiri...pastu taruk C4 sendiri....bunuh diri le tu....frust tak dpt komisyen beb!

    P.I. Kg Batang Bergedik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya nyawa 2 anggota Polis Malaysia lebih murah dari satu pelacur Nepal?

      Delete
  9. 12:49pm....Altantuya buat sendiri lah....dia kan ahli silap mata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan. Nenek ko yg buat!

      Delete
    2. Ehhh nenek aku pulakk...nenek bapak tiri ayah ibu kaulahhh!!!

      Delete
  10. Ini sudah biasa bro....si mati sentiasa akan dijatuhkan hukuman bersalah...dah jd norma2 perundangan msia...sarbani...teoh....awek sri hartamas...budak 15thn kena tembak... Yang lain dah lupa....bikin malu...salah atau tak sesorg itu mmg mahkamah tentukan...itu mmg keje dia..tp yg pelik..kes2 tersebut smpi hr nie x selesai....kesimpulannya....org yg mati itu yg bersalah.....hahhhhahha....

    ReplyDelete
  11. Orang kafir pegang bendera malaysia.....apa manfaat nya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi takde manfaat Cina Kafir yg terbalikkan bendera Malaysia.. Alaaa.. ko pun bukan mendatangkan manfaat pun. Bodo tak bleh diajar!

      Delete
    2. Orang Islam main China doll nak jadi PM Malaysia ada manfaat pulak?!!

      Delete
    3. Bendera bukan alquran mengapa kafir tak boleh pegang pula..cinabeng selalu pegang tu. camna

      Delete
    4. 3;14, 3:21, 3:36 pm......
      Semua jenis kafir sama, tak kira cina atau bangsa apa pon...ada juga melayu yang bodoh membela kapir ni bila dihina....bodoh punys melayu

      Delete
    5. 4:00

      Mana hang tau dia kafir? Hang kawan N.Ajes ka?

      Delete
    6. 4:39pm....kalau minat sangat pon dengan metallica janganlah sampai macam tu..

      Dah jelas metallica tu kafir, kenapa anda masih ragu?

      Delete
  12. Metallica ni confirm melayu & beragama islam..hahahahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo betul ko nih! Kecik2 mak ko dukung jatuh terhentak kepala ke?

      Delete
    2. Lebih baik dari Bang Non, tengahari main pelacur, ptg jadi imam solat Asar. Mana nak cari macam ni punya Islam?

      Delete
    3. sempat ke mandi junub.. entah entah belum sempat..

      Delete
  13. Lepas ni metallica buat concert kat singapore,confirm die pegang bendera singapore pulak..kite patut bagi gelaran datuk kat metallica mcm shah rukh khan dpt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira ok la dari cina Malaysia gi Singapore & terbalikkan bendera Malaysia? Kan lagi hanjing namanya!

      Delete
  14. Berapa ramai orang melayu yang tak beli dan kibarkan bendera Malaysia . Smartphone boleh pulak beli walaupun harga nya beribu .

    .

    ReplyDelete
  15. Hari ini mahkamah melepaskan pembunuh Altantuya . Nampak nya lepas ini makin ligat laa parti pembangkang kaitkan Datuk Najib dengan pembunuhan Altantuya .

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan datuk najib yang bunuh altantuya.....dia yang bunuh diri dia sendiri, aku ada kat tempat tu masa dia bunuh diri...aku nampak....

      Datuk najib mana ada salah....dia orang je suka buat fitnah....

      Delete
    2. Aku tau.. sebab aku nampak hang melancap depan dia.

      Delete
    3. Aku tau.. sebab aku nampak hang melancap depan dia........kesiaaaan nyaaa.......anak sapa la ni

      Delete
  16. Metalica teah diupah UMNO untuk mengibarkan bendera Malaysia....puak penyokong PR pun ramai jugak yang tengok konsert nih.....PARPU TAHI mungkin duduk barisan sekali sampai terlopong muuk tengok Kirk Hammet goreng gitar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi tu! Sepatutnya depa kibar bendera PAS. Baru la islamik namanya.

      Delete
  17. Anda butuh angka ghoib 2d 3d 4d singapura/hongkong yang di jamin tembus selama 5 kalli putaran silahkan hubungi eyang woro manggolo di 0823-9177-2208 atau anda bisa karna saya sudah menbuktikannya,terima kasih. الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!