PANAS! MESEJ KHAS UNTUK UMNO CAWANGAN DAN BAHAGIAN! WAJIB KENA BACA

Pemilihan Agung UMNO merupakan event yang paling dinanti-nantikan, baik oleh orang UMNO mahupun orang bukan UMNO. Bahkan pemilihan baru pemegang-pemegang jawatan turut mendapat perhatian dunia memandangkan sebarang perubahan dalam UMNO, turut mempengaruhi perubahan pentadbiran negara.

Di Perak, Menteri Besarnya, Zambry Abdul Kadir sudah pun memaklumkan bahawa dia tidak akan bertanding bagi sebarang jawatan Majlis Tertinggi (MT). Alasan yang diberikan oleh Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Perak itu ialah, sebagai Menteri Besar, secara automatik dia akan dilantik sebagai ahli MT. Katanya lagi, dia boleh berkongsi memberikan buah fikiran dan menerima pandangan dalam mesyuarat MT sekalipun tumpuan utamanya adalah pentadbiran negeri.

Menteri Kewangan Kedua yang juga merupakan pemimpin UMNO Perak, Ahmad Husni Hanadzlah, juga tidak akan mempertahankan kedudukannya dalam MT bagi memberi ruang kepada pemimpin-pemimpin muda.

Itu contoh yang diberikan. Namun adakah contoh daripada kedua-dua orang pemimpin tertinggi UMNO Perak itu akan dituruti oleh pemimpin-pemimpin peringkat bawahan?

UMNO sudah terlalu lama menjadi gudang ternak manusia serakah yang tidak sedar diri dan tidak tahu diuntung. Kebanyakan daripada mereka sangat bijak bermain politik dalam UMNO tetapi apabila kepandaian dan kepintaran politik mereka diterjemahkan ke dalam bentuk Pilihanraya, mereka tidak ubah seperti pondan yang tercekik putik durian. Haram tak bertelur malah tiba-tiba sahaja menjadi manusia paling bongok yang terpegun melihat peruntukan besar untuk operasi dan aktiviti pilihanraya.

Bukan rahsia lagi bagaimana Ketua Cawangan dan Ketua Bahagian UMNO bergelagat tidak ubah seperti lintah lapar. Mereka menjalar ke sana ke mari. Menggunakan nama UMNO untuk mendapatkan projek tetapi segala projek yang diperolehi atas nama UMNO, ditukarkan menjadi projek peribadi untuk menunjuk-nunjuk kekayaan kepada orang bawahan.

Baca seterusnya di Perak Today

57 Responses to "PANAS! MESEJ KHAS UNTUK UMNO CAWANGAN DAN BAHAGIAN! WAJIB KENA BACA"

  1. Audzubillah min dzalikal insan! Ya Rabbi, ultuf bina wal mu'minin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi bahalol kalau nak merapu pergi tempat lain

      Delete
    2. Ko tu yg bahlol.dah le bodohbangang,teguran tak bole terima.bodoh.bangang.baghal.

      Delete
  2. Pemilihan Agung Umno kali ini biarlah betul-betul secara demokrasi dan terbuka,serahkan kepada ahli membuat pemilihan,dimana kita tidak mahu nanti ada bahagian yang telah menetapkan calon- calon tertentu yang mesti dipilih dan mengarahkan ahli memilih calon tersebut.kalau ini berlaku pemilhan ini bererti masih tidak telus dan demokrasi.Ahli-ahli hendaklah memilih calon-calon yang benar-benar memperjuangkan nasib bangsan Melayu dan Agama islam dan bukan calon yang kuat beretorik dan cakap tak serupa bikin.calon yang berusaha untuk hidupkan semula ISA perlu diberi perhatian dan satu lagi keputusan untuk melaksanakan TPPA hendaklah diteliti dan diperhalusi supaya tidak terjadi seperti mana negara mencapai kemerdekaan,akibat terlalu ghairah untuk merdeka pemimpin ketika itu ikut shaja kehendak British memberikan taraf kewarganegaan kepada semua pendatang asing cina dan india yang dibawa masuk oleh british,dimana sebenarnya british tidak mahu bertanggungjawab atas perbuatan mereka,akibatnya sekarang semua orang tahu.pemimpin yang terlalu berlembut harus lah ditolak.sebagai rakyat kita tidak mahu kerajaan yang lemah seperti yang ada hari ini. kerajaan yang terbaik ialah semasa pemerintahan TUN Mahathir dimana semua orang takut untuk membuat onar.Kembalikanlah semula kekuatan orang Melayu dan kedaulatan Agama Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn sesiapa berani untuk jatuhkan najib.pundek lu,madey yg jelas hina ALQuran jugak yg ko sanjung.Islam aper ko nie.Islam pd mykad.bodoh tak kesudah ko nie.hidup DSNR.

      Delete
    2. Tun Mahathir still the best PM.

      Najib hanya berani play safe. Melayu masih terpinggir. Cina masih disanjung demi mendapatkan undi yang tak akan diberikan.

      Kalau Najib berani untuk bela anak bangsa, semua anak2 Melayu mesti diberi bantuan penuh dan belajar di Sekolah Agama. Full time.

      Delete
    3. Anyhow.....semangat hang tuah yg pantang menderhaka pd pemimpin wajib dipertahankan.ingat!yg terbaik adalah yg ketika ini sedang memimpin.hidup DSNR.

      Delete
  3. Xkiralah apa pon pandangan pribadi masing2..seharusnya pihak yg trasa kepedasan artikel..berhentilahh..pergilah mnum air..bglah pluang pihak yg benar2 berintegrasi yg mmg benar2 ingin memajukn pari..bangsa..dan agama..agar stiap kesilapan pihak yg haloba tidak mmbusuk bersama kami yang setia kepada parti utk dulu..kini..dan selamanya..

    ReplyDelete
  4. Nanti masa PAU...ramai pak lawak akan berucap...raja dan ratu drama air mata pun ada....ada yang nak jadi penyanyi...ada yang bersyair ada yang bergendang dung dang dung dang (reentry kata la) sama samalah kita tonton

    ReplyDelete
  5. Najib, Khairy, Hishammuddin, dan Nazri Aziz perlu berundur dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini jika sayangkan parti. Sekiranya masih berdegil untuk bertanding dan menggunakan berbagai kaedah untuk kekal berkuasa, jangan terkejutlah penolakkan rakyat secara besar-besaran terhadap UMNO dan Barisan Nasional dalam PRU 14 kelak.

    Majoriti rakyat telah muak dan jelak dengan kepimpinan Najib, Khairy, Hishammuddin, dan Nazri Aziz yang lebih mengutamakan populariti sedangkan mereka tidak peduli kepada ancaman kepada negara dan rakyat.

    Tidak guna Najib dan kuncu-kuncunya itu bermegah menang tanpa bertanding dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini sedangkan itu semua hanya menghancurkan UMNO dan Barisan Nasional kerana rakyat menolak pemimpin yang tamak populariti seperti Najib dan kuncu-kuncunya itu.

    Sedarlah semua.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada rakyat muak...kalau muak pru13 lagi dah kalah...tak payah nak membohong...aku ahli umno sejati tak bergoyang laa dengan mainan psyko murahan macam encik muhamad ni

      Delete
    2. kami undi umno dn bn kerana nk survival bangsa melayu yg bragama islam nk harapkn pas lg hamPas nk harapkn pkr kami takut bala zaman nabi luth trjadi lg..klu ada parti melayu yg brdaftar kami dh undi mereka...klu nk harapkn pemimpin yg mcm En Mohamad kata tu tk payahlh baik kami duduk rumah x pyh mengundi...ingat sekali lg KAMI MENGUNDI UMNO DAN BN KERANA NAK SURVIVAL BANGSA MELAYU DI TANAH MELAYU..UNDI KAMI YG SEJUJUR DAN IKHLAS HANYA SEMASA ERA TUN M..

      Delete
    3. Anon 10:57, kamu mungkin tinggal dalam gua di tengah hutan belantara di sebuah pulau terpencil di tengah lautan jauh dari manusia kot. Tidakkah kamu melihat masalah ekonomi, masalah sosial, masalah keselamatan negara makin parah di negara ini? Tidakkah kamu melihat pertelingkahan kaum makin menjadi-jadi tetapi dibiarkan sahaja oleh Najib, malahan sibuk nak mansuhkan Akta Hasutan pula?

      Saya memang penyokong kuat UMNO dan Barisan Nasional, kamu boleh semak komen saya di blog pro kerajaan apabila saya mempertahankan UMNO dalam kempen PRU 13 yang lalu, tetapi saya manusia yang jenis mementingkan maruah agama, bangsa dan tanah air, bukannya pecacai murahan macam kamu yang mungkin selama ini bergayut di sekeliling Najib untuk projek itu dan ini sampai tidak peduli apa yang berlaku kepada agama, bangsa dan tanah air selama ini.

      Orang-orang bumiputera boleh menjadi golongan merempat seperti Red Indian di Amerika dan Kanada atau orang Aborigine dan Maori di Australia dan New Zealand jika terus membiarkan Najib dan kuncu-kuncunya itu berkuasa. Apa tidaknya, sekarang ini apa lagi yang tinggal kepada orang bumiputera, hanya kuasa politik saja yang ada, yang lainnya dah tergadai kepada bangsa asing.

      Kamu mungkin tidak mendengar dan melihat keluh kesah masyarakat akar umbi, dalam segi ekonomi, pengusaha IKS bumiputera terhimpit dengan dasar-dasar kerajaan yang meminggirkan pengusaha IKS bumiputera, malahan dalam isu TPPA yang sedang hangat sekarang ini, ibarat mahu membunuh terus pengusaha IKS bumiputera dengan dasar-dasar dalam TPPA itu sendiri.

      Malahan dalam bidang pekerjaan, begitu ramai pekerja asing dari Bangladesh, Nepal, Myanmar, Indon dan macam-macam lagi dibenarkan masuk hingga jumlah mereka sekarang ini berjuta-juta orang. Pekerja asing bukan saja menyekat peluang pekerja tempatan, malahan subsidi milik rakyat negara ini digunakan oleh pekerja asing berkenaan walaupun mereka tak bayar cukai pun kepada negara ini. Tidakkah kamu dan Najib melihat akan masalah ini?

      Jangan menuduh pekerja tempatan memilih kerja, kerana pekerja asing sanggup dibayar gaji rendah, tinggal di kongsi-kongsi, itu tidak sesuai dengan pekerja tempatan. Malahan pergilah ke negara lain yang setaraf dengan Malaysia, tiada dilayan oleh kerajaan negara itu kepada rakyatnya sebagaimana yang dibuat oleh Najib ini.

      Masalah ketegangan kaum di negara ini makin menjadi-jadi, tetapi Najib memang lembab dalam tindakan, dibiarkan hasutan, maki hamun, penghinaan terhadap agama secara berleluasa. Perkara ini jika dibiarkan akan menyebabkan krisis perkauman seperti Tragedi 13 Mei 1969 bila orang-orang Melayu mula bertindak selepas kerajaan membiarkan puak Cinabeng berleluasa membuat perghinaan dan bermacam-macam masalah di negara ini.

      Bersambung...................

      Delete
    4. Sambungan.....................

      Apakah Najib hendak menunggu ada beratus kepala Cinabeng dipenggal dan digantung ditiang pagar macam Tragedi 13 May 1969 baru terhegeh-hegeh nak ambil tindakan? Kita perlu melihat sejarah, saya tidak mengata orang Cina jahat, tetapi puak Cinabeng yang suka buat kekacauan itu yang bermasalah, ini boleh mencetuskan ketegangan kaum, tapi apa yang Najib buat sekarang ini? Najib hanya membiarkan, kononnya nak tunjuk dirinya hero hak asasi manusia, tapi jika berlaku ketegangan kaum, perkelahian antara kaum, bagaimanakah nasib rakyat negara ini? Apakah Najib peduli ini semua?

      Isu keselamatan negara dan rakyat, banyak kejadian ganas berlaku sejak akhir-akhir ini, kes tembak makin berleluasa, pihak polis dipaksa dan dikerah untuk menyelesaikan kes-kes berkenaan, tetapi pihak polis sendiri dinafikan kuasa sebagaiamana dalam Ordinan Darurat dan ISA yang sebelum ini memberi kuasa kepada polis untuk mencegah, tetapi sekarang bila nak tangkap penjenayah, kena tunggu penjenayah buat jenayah dulu, baru tangkap, dah ada orang mati kena tembak baru nak terhegeh-hegeh ambil tindakan, ini semua penindasan kepada pihak polis yang dijadikan mangsa oleh Najib selepas Najib memansuhkan ISA dan Ordinan Darurat.

      Anon 10:57 AM, jangan lihat pada luaran, lihat hingga ke dasar, negara boleh diporak perandakan dalam tempoh 1 saat, tapi nak membina kembali perpaduan negara, 100 tahun pun belum pasti dapat membina perpaduan itu.

      Oleh itu, kepada Najib dan kuncu-kuncunya, kamu semua sudah tidak mampu mengawal keadaan dalam negara ini, tidak guna bermegah menang tanpa bertanding atau menang dengan cara yang tak betul dalam pemilihan parti, tetapi parti mendapat nama yang buruk, Barisan Nasional kalah dalam PRU 14, negara huru hara, apa gunanya Najib dan kuncu-kuncunya itu popular sedangkan negara porak peranda dengan berbagai keganasan.

      Sedarlah keadaan di negara ini ibarat api di dalam sekam yang hanya menunggu angin untuk memarakkan api untuk memusnahkan segalanya, semua ini berpunca dari Pak Lah dan kemudiannya diburukkan oleh Najib dan kuncu-kuncunya.

      Kepada ahli-ahli UMNO sekalian, jika kita sayangkan parti kita, kita sayangkan Barisan Nasional, kita sayangkan Malaysia, kita sayangkan agama, bangsa dan tanah air kita, kita perlu tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini. Kerana kerosakkan sekarang ini jika tidak dibendung ia akan menyebabkan kemusnahan kepada parti kita kelak.

      Ingatlah saya bukannya nak buat psyko murahan, tetapi untuk memberikan kesedaran, ingatlah kembali asas perjuangan UMNO pada awal penubuhannya, kita perlu sedar bahawa UMNO adalah wadah untuk bumiputera, untuk pertahankan bumiputera, bukannya untuk mempopularkan Najib dan kuncu-kuncunya sedangkan mereka menggunakan parti untuk popular, tetapi kepentingan agama, bangsa, dan tanah air diabaikan.

      Oleh itu sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Dah tu kita boleh buat apa...najib letak jawatan pun...mahyudin belum tentu ada idea nak tolong melayu...
      siapa nak tolong melayu
      siapa nak tolong melayu

      aku ingat tema yang paling sesuai untuk PAU kali ini adalah

      siapa nak tolong melayu....

      Delete
    6. Walau apa pun, Najib dan kuncu-kuncunya perlu letak jawatan segera, tak payah tungguh pemilihan UMNO hujung tahun ini.

      Tan Sri Muhyiddin pun ada idea, takkan dia nak melalak ke sana sini untuk bagitau kepada semua, tunggu dan lihat sajalah.

      Tetapi Najib dan kuncu-kuncunya memang dah tak boleh harap, berundur sajalah sebelum UMNO dan Barisan Nasional menjadi punah ranah disebabkan kamu semua.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    7. Aku sekeluarga 8 orang undi BN masa PRU 13 bukan sebab Najib tapi sebab melayu!!.
      Jangan prasan konon menang sebab rakyat sokong Najib...pirrrah

      Delete
    8. Abang Mohamad

      Kebencian anda pada Najib , KJ , Hisamuddin dan Nazri amat mendalam. Anda cari seribu andaian fakta/ itupun kalau bolih di kira fakta untuk merialkan argument anda.Apa-apa kelemahan Melayu, Islam , ekonomi Melayu , jenayah, bohsia ,rempit entah apa apa lagi semuanya disalahkan di bahu Najib.Negara ini adalah negara bertuah. Campak aja biji-bijian maka akan tumbuhlah ianya dengan subur. Di petik dijadikan sayur. Makanya apa perlu tanam sayur, amat menyusahkan.Rumah bocor pangil Indon tampalkan. Apa perlu panjat bumbung nanti tergelincir mati patah tulang.Anak-anak malas kedapur sebab ada amah Indon buat kerja dapur. Sudahnya anak-anak melayu melekat aja kat HP main sms dan video game.Ini juga salah Najib..
      Kesimpulanya Tukar Najib atau tukar minda Melayu...Sory bukan semua Melayu. Survival kita bukan melihat pada benda-benda remeh.. masa depan kita bergantung pada perubahan diri kita sendiri.Bumi Malaysia ni being bless. Ayuh rebutlah peluang ..jangan asyek menyalahkan orang lain sahaja..

      Delete
    9. Jgn sesakali berani menjatuhkan najib yg banysk berjasa pada melayu.akan ku tentang sape sape yg berani jatuhkan najib.biadap sungguh cik mat.lupakah kita pd semangat hang tuah.pemimpin disanjung dan dilindungi.dasar melayu kurang ajar yg menderhaka pd pemimpin saperti DSNR.

      Delete
    10. Melayu memilih UMNO dalam PRU 13 kerana menolak keras Anuar Ibrahim dan tidak mahu kerajaan jatuh kepada cinabeng DAP chuvenis. Hisham perlu ditolak kerana telah banyak kali terbukti gagal memimpin kementerian. Sebagai menteri beliau tidak mempunyai visi dan leadership. Beliau juga gagal mmemimpin Pemuda UMNO dahulu. Amat lucu beliau memohon maaf kerana menghunus dan cium keris. Memang PEMUDA BACUL. Tidak layak jadi pemimpin dahulu dan sekarang. Si Nazeri pulak tak habis-habis nak tunjuk kesombongan dan besar kepala. Dah jadi menteri ikut suka bapak dia pulak. Serupa lah dengan KJ, dah menjadi "berkokok" satu kampong dan tunjuk kuasa. Tidak berhemah dengan kuasa yang diperolehi. So, nama-nama ni semua pastikan ditolak dalam pemilihan.

      Delete
    11. Gua sekeluarga juga mengundi UMNO/BN demi survival Melayu. Bukan pasal Najib, KJ , Hisamuddin atau Nazri.

      Dah terang lagi bersuluh, Cina bangkai tidak akan menyokong Melayu.

      Jangan jadi Melayu dayus.

      Dan jangan sampai kita menentang UMNO.

      Delete
    12. inilh masalahnya kalau negara di terajui oleh golongan cooperation sprt Ethos oleh Omar Ong klu zaman paklh budak tkt 4...knpa najib tk mmperkasakn sendiri kakitangan awam pdhal mereka juga brkelayakan..kenapa perlu berkiblat kn USA yg trang2 di terajui oleh yahudi..adakh najib lebih perihatin jaga pelobi2nya utk survival business n politiknya dari rakyat yg kebanyaknnya bangsa melayu....cuba tgk era tun m beliau sndiri pemutus kata sambil dibantu pemikirnya dgn kakitangan awam..klu nk brsikap liberal pn kena balik pada asas dn terasnya iaitu ISLAM sebagai pegangan dn bangsa MELAYU sebagai TUAN TANAH..Sedangkn USA yg brsikap trbuka pn menjaga hak peribuminya rakyatnya dan agama kristiannya .jagalh dipinggirkn asas dn terasnya..kepada pewakilan dn bahagian yg akan mengundi PAU nti beristiqomahlh dn pilihlh pemimpin yg benar2 menjaga bangsa melayu dn islamnya bukan yg lebih pentingkn tembolok sendiri..mmg akan ada politik wang nti tp tanya diri sendiri adakh cukup untuk membantu 7 genarasi keturunan @ hanya setakat lepas bayar duit kereta sendiri..fikirknlh org lebih mengingat jasa untuk 7 generasi bukan utuk sebulan...

      Delete
    13. AnonymousAugust 16, 2013 at 10:57 AM
      Mana ada rakyat muak...kalau muak pru13 lagi dah kalah...tak payah nak membohong...aku ahli umno sejati tak bergoyang laa dengan mainan psyko murahan macam encik muhamad ni
      -----------------------------------------------------------------------------------------------
      Jika anda benar ahli UMNO, sila kemukakan no. keahlian UMNO anda.

      Delete
  6. yaaa. ..hidup UMNO. .. lepas najib, , hishamudinn. . pastu khairy. . pusing balik anak najib. .. pastu lim kongkek. .. phua chu kang. .. baa beee huu tannn. ... annn jinnnngg sonnn. .. diaorang jaa yg layak jd PM niii. .. PM tu pukimmakkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib perlu lantik Rosmah jadi Senator supaya dia boleh jadi menteri, kerana sekarang ini pun Rosmah kemaruk jadi menteri sangat.

      Kami mengundi Barisan Nasional dalam PRU 13 bukannya kerana menyokong Najib, tapi kami tidak mahu Barisan Nasional kalah, kerana kami yang hidup di era zaman susah pada tahun 1980an dan sebelumnya dahulu sedar bahawa Barisan Nasional memang berkualiti, tapi sekarang kualitinya dimusnahkan oleh Pak Lah dan kemudiannya diburukkan oleh Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Kami mahukan kerajaan yang stabil dan pimpinan yang tegas dalam mendepani kepentingan negara dan rakyat. Kami tidak perlukan Perdana Menteri yang popular tapi kepentingan rakyat tergadai dan keselamatan rakyat makin goyang di sana sini.

      Kepada Najib dan kuncu-kuncunya, kamu semua sudah tidak mampu mengawal keadaan, sebelum UMNO dan Barisan Nasional musnah disebabkan kamu semua, dan negara ini jadi huru disebabkan kamu semua, lebih baik berundurlah, janganlah berdegil lagi hingga nama kamu tercatat dalam sejarah sebagai pemusnah UMNO dan Barisan Nasional serta pemusnah keamanan negara.

      Jika Najib nak berkuasa sangat dan gunakan berbagai kaedah untuk halang pertandingan, jangan terkejutlah jika penolakkan besar-besaran kepada Barisan Nasional dalam PRU 14 kelak, ini bukannya main-main, ini adalah tekad dari masyarakat akar umbi sendiri. Lantaklah Najib kemaruk sangat berkuasa dan lantiklah Rosmah dan anak bini macam Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang serta Nik Aziz dan Karpal Singh serta Hadi Awang memegang jawatan dalam parti, kerana apa gunanya Najib dan anak bini berkuasa sedangkan parti makin punah ranah.

      Ingatlah ahli akar umbi sekalian, kita perlu menekan supaya Najib dan kuncu-kuncunya berundur dan kita perlu desak Tan Sri Muhyidin bertanding menentang Najib jika Najib masih degil nak berkuasa kerana kita mahu menyelamatkan UMNO dan Barisan Nasional serta negara ini.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Woi,sudah ler cik mat penderhaka.membebel mcm iblis plak ko nie.melayu tak kan menderhaka pd pemimpin.hsnya yg kurang ajar jer mcm cik mat akan menderhaka.cik mat keling bangsat.

      Delete
    3. Saya tidak membebel, saya menerangkan kebenaran, bukannya macam Anon 16 August 2013 4:43 PM yang menjadi penyokong membawa rebah kepada parti, dasar pengkhianat, sanggup membodek tanpa mempedulikan apa yang akan terjadi kepada parti dan bangsa.

      Sekarang siapa yang menderhaka sebenarnya? Kami penyokong kuat kerajaan selama ini begitu setia dengan kerajaan, di saat kerajaan diserang segenap penjuru, saya dan rakan-rakan jugalah yang mempertahankan kerajaan.

      Tetapi lihatlah apa yang berlaku selepas PRU 13, kami bukannya minta projek, minta wang ringgit macam golongan pengemis di sekeliling Najib yang membodek untuk mengemis projek itu dan ini, kami hanya mahu maruah bangsa dan kepentingan agama dan bangsa dipertahankan, tetapi bola maruah agama dan bangsa dipijak-pijak, apa yang Najib buat? Malahan kau Anon 16 August 4:43 PM, hanya tau membodek, dasar golongan macam kau ini adalah golongan Si Kitol yang menjahanamkan kerajaan Melaka suatu masa dahulu, golongan yang mudah dibeli dengan wang ringgit, kerana wang ringgit dan projek, kepentingan bangsa pun kau tolak ke tepi.

      Sebenarnya kau Anon 16 August 4:43 PM, adalah pengkhianat yang sebenarnya, kau bersekongkol dengan Najib untuk dapat projek, malahan Najib pula kerana nak undi Cina sanggup ketepikan bangsa sendiri, sungguh memalukan.

      Siapa yang keling sebenarnya? Kau tu pecacai Cinabeng macam Najib juga, kerana nak projek, nak populariti, kepentingan agama dan bangsa pun kamu semua gadaikan, dasar penderhaka bangsa dan pengkhianat yang tak tahu malu kamu ini.

      Walau apa pun, ahli-ahli UMNO sekalian, untuk maruah agama, bangsa, dan tanah air kita, serta untuk kepentingan agama dan bangsa kita, bangkitlah dari lamunan gula-gula Najib selama ini yang menggula-gulakan masyarakat dengan berbagai cara untuk populariti sedangkan cara sedemikian membunuh semangat keMelayuan kita semua secara diam-diam.

      Sedarlah Najib dan kuncu-kuncunya sanggup buat apa saja untuk berkuasa, tetapi sedarlah bahawa kedegilan mereka boleh mengancam Barisan Nasional dan UMNO, oleh itu tumbankgan Najib dan kuncu-kuncunya dalam pemilihan parti hujung tahun ini untuk kepentingan agama, bangsa, dan tanah air kita.

      Kepada sesiapa yang nak mengata macam-macam terhadap saya kerana saya mendedahkan kebenaran ini, ikut suka kamu sajalah, kerana saya pentingkan agama, bangsa dan tanah air, sedangkan golongan penjilat Najib dan kuncu-kuncunya itu pentingkan projek, kerana projek, menjilat sampai ke tapak kaki, maruah pun boleh jual timbang kati golongan macam ini.

      Oleh itu sedarlah semua.

      Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Woiii..... AnonymousAugust 16, 2013 at 4:43 PM.Udah-udah le menjilat Lobang Jobor Ah Jib tu woiii..Ngko sorang je yang kuat menjlat kat sini.Mana geng-geng Ultra Ah Jib yang ramei-ramei haritu masa ParPudenDeK ni buat posting Open Declaration Taik Phalat tempohari.Takkan sokong one time je lepas tu lesap macam tu je.Ke semua kena tunggu duit bank-in baru kerja boleh jalan.PtuiiiHHH..!!!!

      Kau adalah JIBRAUN.

      Delete
  7. reezal marican naina marican PM, azeeez rahim TPM, kahKAHkah!

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. Dogs And Pigs Red Bastard Army. Tiu nia ma ham kah chan.

      Delete
  9. Aku pernah bekerja di sebuah syarikat ladang besar jugalah namanya...serba sedikit tentang pengambilan pekerja asing...dan diskriminasi yang patutnya kita terasa

    1.pejabat ladang akan hubungi agen pekerja di indon untuk pakai sekian sekian pekerja agen akan aturkan segalanya

    2.bila sampai air port malaysia pihak ladang akan tunggu dengan bas sewa khas (jika ramai) untuk bawa buruh ni ke ladang.

    3.di ladang biasanya tilam katil serta peralatan kerja telah siap menunggu

    4.bulan pertama kerja macam haramjadah pun tak apa kononya belum mahir...aku pernah jumpa pekerja yang datang tu tua bangka ada yang dah tak siuman pun diterima juga bekerja
    tanpa temuduga tanpa banyak soal...

    Kalau melayu nak mintak kerja adakah semudah ini....sorryyy

    ReplyDelete
  10. Nak habak bagi kat hangpa semua.Dengar cerita kata Ketua PU3 bahagian diKedah sudah dapat 5 ribu sorang dari calon Naib Presiden.
    Betoi ke cerita ini.Boleh kah mana-mana Ketua PU3 di Kedah buat nafian.
    Dengar cerita laaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah speechless lepas dengar statement Nazri Wallaweh Jonker Walk Gengster ni.Disaat ini aku masih bingung dan keliru macam mana Najib masih mampu bajet cool,rilek,gedik dan santai dengan bibir merahnya.

      Akhir kata.....PERGI MAMPHOS LAH DENGAN KAU AH JIB GOR.Dung...Dang..Dung..Dang..macam orang gilerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.................!!!!!!

      PhefeeeWWiiiiiTTTT....!!!!!!!

      Delete
  11. kami rakyat marhaen yang menyokong UMNO cukup tak puas hati perlantikan Azeez Rahim sebagai pengerusi tabung haji. Memang betul Azeez banyak buat kerja kebajikan , tapi dunia perniagaan dengan hal-hal kebajikan ni tak serupa. Lagipun Azeez ni ada 'history' yang tak enak didengari . Takkan lah kita nak ungkit balik cerita2 macam tu ?? Seboleh-bolehnya tak nak malukan Azeez, harap dia boleh fikir sendiri untuk berundur sebelum orang buat pembongkaran. Saya dengar sekarang ni pembangkang sekarang ni dalam diam2 sedang kumpul maklumat pasal Azeez , dan jangan terkejut kalau mereka juga ada gambar2 sebagai bukti . Azeez berundur lahh dari Tabung Haji , jadi je pengerusi di agensi2 lain tapi bukan Tabung Haji . Saya rasa Ali Rustam lebih layak seratus kali dari Azeez untuk terajui tabung haji.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu dalam satu temuramah akhbar , Azeez Rahim dengan lagaknya mengaku dia mempunyai Ijazah perniagaan dari sebuah University tertua di US iaitu University Preston , lepas tu dia terkantoi bahawa Univesity Preston ni mmg ada tapi universiti yang jual ijazah . Maknanya Azeez dalam menaikkan imej dia sanggup beli ijazah dari universiti preston ni . Apa cerr , ini ka orang yang ada kredibiliti ? Dalam laman web tabung haji masa Azeez jadi salah sorang lembaga pengarah, dipaparkan latar belakang pendidikan ada degree dalam Universiti Preston , tup tup lepas terkantoi... dia boleh padam pulak maklumat tu dari laman web tabung haji . Baiii ... macam ni ka kerajaan lantik orang jadi Pengerusi Tabung Haji . Benda dah diperkatakan oleh rakyat , tapi muka tebal tak reti nak berundur...memalukan lahhh !!!

      Delete
    2. Ah Jib ada Profesional Certificate Gendang Cina (PCGC) Dung..Dang..Dung..Dang..rilek cool gedik santai je low profile macam takder apa-apa yang berlaku.Azezz ni pulak sibuk canang Degree TAIK TAK LAKU dia tu kehulu kehilir.Nampak je macam Mamak Chapati tapi kuat menyonglap jugak yer.PtuiiHHH...!!!

      Delete
    3. Anon 3:21 p.m.

      Gua setuju dengan komen lu. Bukankah dia ada kelulusan dalam used car management? The rest is history. Yang berkaitan dan berkenaan saja yang tahu.

      Hanya jauhari mengenal manikam tapi ini Ajib Gor tak kenal ini manikam. Pak Aji yang bekerja kat Tabung Haji pun boleh songlap duit apatah lagi ..... ????? Duit orang simpan nak pergi haji bro. Jangan kelepet, berat azabnya.

      Jaga Putera UMNO dan selamatkan rakyat Malaysia pun dah OK. Kita hargai usaha ini tapi dengan kredibiliti yang dah sedikit tercalar baik jangan libatkan diri dengan pengurusan dana yang berbillion ringgit. Takut gelap mata.

      Lantak la lu Najib. Jangan duit gua dalam TH kena kelepet sudah la.

      Delete
    4. apa kurangnya anwar yg cerita tersebar 'berseronok' dgn bini org, dgn cinadoll, kes liwatnya....juga kes kronism keluarga berjuta2 saham ketika jadi kewangan? jadi penasihat ekonomi sgor lagi? rakyat sgor undi pakatan lg......

      Delete
  12. KALAU MACAM NIE LAH CARANYA AH JIB GOR BAKAL JADI AH JIB GOL

    ReplyDelete
  13. aku tak setuju bila orang kata orang melayu bodoh . Orang melayu lebih bijak dari arnab .

    ReplyDelete
    Replies
    1. .....dan juga lebih bijak dari kura-kura

      Delete
    2. DAN BODOH SIKIT DARI KELDAI

      Delete
  14. Bukan rahsia lagi bagaimana Ketua Cawangan dan Ketua Bahagian UMNO bergelagat tidak ubah seperti lintah lapar. Mereka menjalar ke sana ke mari. Menggunakan nama UMNO untuk mendapatkan projek tetapi segala projek yang diperolehi atas nama UMNO, ditukarkan menjadi projek peribadi untuk menunjuk-nunjuk kekayaan kepada orang bawahan. Dan mesti pastikan wang yang telah dilaburkan ketika pilihan raya ke 13 diperolihi semula, walau dengan cara apa sekali pon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah ler cik mat.penderhaka ketuanan melayu.keling pundek.

      Delete
    2. Saya tidak membebel, saya menerangkan kebenaran, bukannya macam Anon 16 August 2013 4:47 PM yang menjadi penyokong membawa rebah kepada parti, dasar pengkhianat, sanggup membodek tanpa mempedulikan apa yang akan terjadi kepada parti dan bangsa.

      Sekarang siapa yang menderhaka sebenarnya? Kami penyokong kuat kerajaan selama ini begitu setia dengan kerajaan, di saat kerajaan diserang segenap penjuru, saya dan rakan-rakan jugalah yang mempertahankan kerajaan.

      Tetapi lihatlah apa yang berlaku selepas PRU 13, kami bukannya minta projek, minta wang ringgit macam golongan pengemis di sekeliling Najib yang membodek untuk mengemis projek itu dan ini, kami hanya mahu maruah bangsa dan kepentingan agama dan bangsa dipertahankan, tetapi bola maruah agama dan bangsa dipijak-pijak, apa yang Najib buat? Malahan kau Anon 16 August 4:43 PM, hanya tau membodek, dasar golongan macam kau ini adalah golongan Si Kitol yang menjahanamkan kerajaan Melaka suatu masa dahulu, golongan yang mudah dibeli dengan wang ringgit, kerana wang ringgit dan projek, kepentingan bangsa pun kau tolak ke tepi.

      Sebenarnya kau Anon 16 August 4:47 PM, adalah pengkhianat yang sebenarnya, kau bersekongkol dengan Najib untuk dapat projek, malahan Najib pula kerana nak undi Cina sanggup ketepikan bangsa sendiri, sungguh memalukan.

      Siapa yang keling sebenarnya? Kau tu pecacai Cinabeng macam Najib juga, kerana nak projek, nak populariti, kepentingan agama dan bangsa pun kamu semua gadaikan, dasar penderhaka bangsa dan pengkhianat yang tak tahu malu kamu ini.

      Walau apa pun, ahli-ahli UMNO sekalian, untuk maruah agama, bangsa, dan tanah air kita, serta untuk kepentingan agama dan bangsa kita, bangkitlah dari lamunan gula-gula Najib selama ini yang menggula-gulakan masyarakat dengan berbagai cara untuk populariti sedangkan cara sedemikian membunuh semangat keMelayuan kita semua secara diam-diam.

      Sedarlah Najib dan kuncu-kuncunya sanggup buat apa saja untuk berkuasa, tetapi sedarlah bahawa kedegilan mereka boleh mengancam Barisan Nasional dan UMNO, oleh itu tumbankgan Najib dan kuncu-kuncunya dalam pemilihan parti hujung tahun ini untuk kepentingan agama, bangsa, dan tanah air kita.

      Kepada sesiapa yang nak mengata macam-macam terhadap saya kerana saya mendedahkan kebenaran ini, ikut suka kamu sajalah, kerana saya pentingkan agama, bangsa dan tanah air, sedangkan golongan penjilat Najib dan kuncu-kuncunya itu pentingkan projek, kerana projek, menjilat sampai ke tapak kaki, maruah pun boleh jual timbang kati golongan macam ini.

      Oleh itu sedarlah semua.

      Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Awas tiga ekor anjing gila yg kuat menyalak ini ... Mohamad, Othaman & Reentry ... kamu akan kena tembak nanti ....

      Delete
    4. Anon 17 August 2013, 11:54 AM, sudah terasa sangat ke dengan komen dari saya dan rakan-rakan hingga mengugut kami sebegini rupa?

      Jangan nak tunjuk berlagak sangat, ingat saya dan rakan-rakan takut dengan kamukah?

      Kamu ingat tembak kamu saja, kalau kamu kena penampar dengan saya, kena rawatan di hospital 2 - 3 bulan nanti kot.

      Walau apa pun, ahli-ahli UMNO sekalian, anda boleh lihat bagaiamanakah kelakuan para pecacai Najib dan kuncu-kuncunya yang berkelakuan melampau sebegini rupa untuk menyekat sebarang percubaan untuk menentang Najib.

      Mereka ini golongan bayaran yang hanya bergayut di sekeliling Najib untuk mendapatkan projek, keutamaan mereka dalam UMNO adalah membodek untuk mendapat projek, mereka tak peduli pasa perjuangan untuk agama, bangsa, dan tanah air ini pun.

      Janganlah kita semua gentar dengan ugutan oleh golongan pembodek macam Anon 17 August 2013, 11:54 AM.

      Kalau kau berani Anon 17 August 2013, 11:54 AM, sila dedahkah siapa kau dan nyatakan alamat rumah kau untuk aku pergi bagi penampar di muka kau baru kau tau siapa pejuang UMNO yang sebenarnya. Setakat mengugut macam budak-budak tadika macam kau ini apalah sangat, aku tak gentar pun.

      Sekali lagi aku ingatkan bahawa aku akan berkempen untuk menumbangkan Najib, Hishammuddin, Khairy, dan Nazri Aziz untuk menyelamatkan UMNO dan Barisan Nasional dari musnah dikerjakan oleh pimpinan lemah macam Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Bagi aku lantaklah Najib popular ke apa ke, yang penting UMNO mesti diselamatkan, setakat muka kau Anon 17 August 2013, 11:54 AM, nak ugut aku, aku tak kisah pun, kau ni cakap saja kencang, tapi bila bertindak pengecut sajalah.

      Ahli-ahli UMNO sekalian, kita perlu kuatkan tekanan untuk Najib ditumbangkan dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini. Kita perlu nekad untuk mempertahankan parti kita, jika kita biarkan Najib dan kuncu-kuncunya itu berkuasa, maka akan bermasalah besar UMNO dan Barisan Nasional dalam PRU 14 kelak kerana gelombang penentang masyarakat akar umbi sangat kuat sekarang ini terhadap Najib dan kuncu-kuncunya. Masyarakat akar umbi sudah tidak dapat bertahan lagi dengan sikap lepas tangan dan suka ria Najib buat itu dan ini hingga mendatangkan kesusahan kepada masyarakat akar umbi. Kita tidak boleh terima jenayah yang makin berleluasa, kita tidak boleh terima masalah ekonomi yang gagal diuruskan oleh Najib, malahan kita tidak boleh terima kegagalan Najib yang membiarkan agama dan bangsa kita dihina-hina oleh puak Cinabeng, malahan kita juga tidak boleh terima undang-undang negara diperkotak katikkan oleh puak Pakatan Rakyat dan Cinabeng tanpa ada usaha dari Najib untuk atasi masalah ini.

      Apa yang paling penting adalah kita tidak boleh bertahan lagi dengan ancaman dan perbuatan jahat puak Cinabeng dan Pakatan Rakyat serta golongan komunis yang mahu menghuru harakan negara ini dengan berbagai cara tanpa dipedulikan oleh Najib dan kuncu-kuncunya termasuklah Gani Patail, Peguam Negara lembik itu.

      Oleh itu, kita semua nekad untuk tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya ini untuk selamatkan Malaysia, selamatkan Barisan Nasional, dan selamatkan UMNO dari ancaman bahaya ini.

      Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. AnonymousAugust 17, 2013 at 11:54 AM
      Awas tiga ekor anjing gila yg kuat menyalak ini ... Mohamad, Othaman & Reentry ... kamu akan kena tembak nanti ....

      #####################################################################################

      Kepala BABI SIAL LANCAU kau nak main tembak-tembak.Ngkau ingat aku takut MAMPHOS ke.Kalau aku mampos dan lain-lain kena tembak kau ingat masalah bos kau akan selesai sekelip mata ke.Ini solution dari GENUIS dan THIN THANK TAIK Ah Jib.Busines merundum.JUAL.Tak boleh nak lawan dan patahkan hujah atas kesilapan dan kebodohan sendiri.TEMBAK.Dulu perempuan yang kena BOM dalam hutan tu pun IDEA THINK THANK PALAT ni kot.PTuiiiHHHH...!!!!!

      Kalau aku nampak ngko dekat Traficc Light berenti nak tembak aku.Aku tekan minyak laju laju langgar kau bagi mampos terperosok bawah kereta aku.Lepas tu aku tengok pakai cerim sisi belakang kalau kau menggeletek hidup lagi aku akan reverse kereta gilis kau lagi sampai BETUL-BETUL MAMPHOS...!!!!!!

      PtuiiiHHHH.....!!!!!!!

      Politik Malaysia menjadi semakin SIAL kerana banyak manusia SIAL didalamnya.

      Haram Maklum

      Delete
    6. Anon 11.54 a.m.

      Lu ni Dogs And Pigs Red Bastard Army ke? Lu memang ham kah chan yang dah nak mampus. Cepat la lu mampus supaya Malaysia ni aman.

      Delete
  15. stiap kali pemilihan umno, pasti ada politik wang. betul bro! wa berani sumpah....

    Aku bersaksi bahwa Ali Amirul Mu`minin adalah wali Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni pasal apa pula Anon 16 August 2013 9:05 PM yang pelik-pelik ni?

      Jangan main-main dengan akidah, kerana kalau terkeluar dari akidah, nerakalah tempatnya, nak lawak jenaka pun, hal lain boleh, hal akidah tak boleh buat lawak.

      Kalau kau penganut Syiah, saya ingin bertanya, perbuatan kamu semua mendewa-dewakan Saidina Ali secara melampau adalah keterlaluan, perbuatan ini hampir menyamai perbuatan golongan Nasrani mendewa-dewakan Nabi Isa hingga dianggap anak Allah sedangkan Allah tidak beranak dan tidak diperanakan.

      Malahan pasal imam-imam Syiah ini, ada ke dalam Al-Quran yang mengajar supaya ada 12 imam ini? Ini pun hampir menyamai ajaran Nasrani yang mempunya 12 orang Harawiyin iaitu golongan yang menjadi murid Nabi Isa.

      Kepada puak Syiah, kamu semua menyambut hari Assyura pada 10 Muharram setiap tahun dengan memukul diri sendiri untuk mengingati tragedi Saidina Hussin dibunuh di Karbala, tetapi sedarlah bahawa Syiah di Kufah yang menjemput Saidina Hussin ke sana untuk ditabalkan sebagai Khalifah, tetapi bila Saidina Hussin diserang di Karbala, tiada seorang pun Syiah termasuklah ulama Syiah di Kufah ketika itu yang keluar berjuang mempertahankan Saidina Hussin, cucu Rasulullah dari dibunuh oleh tentera Ummaiyah.

      Sebenarnya Syiah sendiri yang mengkhianati Saidina Hussin hingga beliau terkorban, sekarang kamu semua buat acara menyiksa diri untuk ingat kematian Saidina Hussien pula, apa ini semua, sudahlah kamu semua khianati Saidina Hussin, kemudian buat pura-pura nak simpati pula, dasar pengkhianat kamu semua ini.

      Gelagat puak Syiah sangat teruk, dan sedarlah bahawa Syiah ini telah teruk dan menyimpang banyak dari Islam yang sejati ajaran Rasulullah yang bersumberkan wahyu dari Allah, perbuatan puak Syiah ini ibarat macam perbuatan Paulus Si Penipu dari Tarsus yang menyelewengkan ajaran Nabi Isa hingga ramai penganut Nasrani sesat dari ajaran asal Injil yang diwahyukan oleh Allah.

      Malahan kepercayaan Syiah yang mengharamkan ikan yang tidak bersisik adalah seperti amalan Yahudi yang mengharamkan ikan tidak bersisik, apa bezanya ikan tidak bersisik dan bersisik dari segi jenisnya? Ikan tetap ikan, selagi tidak beracun, tidak hidup dua alam, maka ia halal, jangan mengambil ajaran Yahudi untuk dimasukkan kepada kepercayaan Islam pula, itu sudah melampau.

      Sila puak Syiah berikan mana-mana ayat Al-Quran yang mengharamkan ikan tidak bersisik dan sotong, jangan sibuk nak menyesatkan manusia pula kerana ingatlah bahawa azab yang sangat perit kepada golongan penyesat ini. Sedarlah.

      Nikah mutaah untuk satu jam, satu hari, satu minggu, satu bulan, satu tahun, itu macam berzina, tapi Syiah boleh semuanya, memang mengikut hawa nafsu puak Syiah ini.

      Saya tidak mengatakan bahawa Syiah itu terkeluar dari Islam, tapi perbuatan mereka menjurus kepada peniruan agama asing hingga boleh memudaratkan akidah pengikut mereka.

      Oleh itu sedarlah bahawa Syiah sangat bahaya, mereka bukan setakat gerakan politik tapi menjurus kepada pemikiran dan pegangan yang diluar amalan Islam yang sebenar.

      Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. AnonymousAugust 16, 2013 at 10:57 AM
      Mana ada rakyat muak...kalau muak pru13 lagi dah kalah...tak payah nak membohong...aku ahli umno sejati tak bergoyang laa dengan mainan psyko murahan macam encik muhamad ni
      -----------------------------------------------------------------------------------------------
      Jika anda benar ahli UMNO, sila kemukakan no. keahlian UMNO anda.

      Delete
  16. Kalau sesiapa boleh beri tahu aku, tolong namakan seorang pemimpin UMNO yg betul2 berjuang kerana bangsa Melayu bukan kerana kuasa dan wang ... tak kan jumpa punya ...

    ReplyDelete
  17. Datuk Seri Idris Jala, who is also a former MAS managing manager, to explain the latter's suggestion for the national carrier be sold off. Earlier he said that MAS should be sold but not at a loss.

    Tak habis-habis orang Liberal Najib menggadai & menjual harta kekayaan negara. Kini si roti Jala nak jual MAS pula. Dia nie juga macam Khairy, Omar Ong, Kalimullah.... semua inner circle Najib.

    ReplyDelete
  18. Utk info semua ahli umporno terutama di Selangor..... Umporno Selangor akan layu spt Umporno Kelantan, kadang2 nmpk mcm kuat bila PRU tetap kecundang... di Selangor umporno bkn lagi pilihan org melayu cuma melayu luar bandar aje... di Shah Alam umpamanya, melayu bermaklumat mmg x pandang umporno ape lagi Umporno Selangor di ketuai oleh Noh Omar yg berimej SAMSENG lagi lh melayu meluat, jika dibandingkan dgn TS Khalid lagi lh teruk si Noh... bkn melayu lagilh teramat meluat dgnnya... tunggu 2 3 kali PRU pn belum tentu umporno Selangor pulih ... A. B. U....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!