PANAS! MARI TENGOK CARA ORANG SYIAH SEMBAHYANG!

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat  1

Cara Orang Syiah Solat

Syiah mengamalkan ajaran yang lari dari ajaran Ahli Sunnah dan jauh dari wahyu, golongan ini mereka-reka hukum dan mengadakan perkara bid'ah yang sesat dan menyesatkan, moga-moga kita dijauhi daripada golongan Syiah ini yang merosakkan akhidah umat Islam.

Sejak berlakunya revolusi Syria barulah kita mengetahui tentang niat mereka sebenarnya, mereka cukup membenci kaum Ahli Sunnah sehingga mereka menghalalkan darah ahli sunnah. Dan kita sebagai Umat Islam janganlah membenarkan mereka ( Syiah ) daripada berpijak di bumi tercinta ini.

Di bawah ini antara gambar-gambar cara ibadah orang Syiah yang bercanggah dengan Islam:

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 2.0

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 2.1

Imam sembahyang mereka, sembahyang di depan tapi berada dalam satu lubang separas lutut (tempat yang lebih rendah dari makmum).

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 3

Pengikut Syiah tidak meyakini kesahihan solat Jumaat (tidak solat Jumaat) kecuali bersama Imam yang ma'sum atau wakilnya sahaja.

Banyak pihak mengatakan bahwa orang Syiah melakukan solat sama seperti orang-orang Islam namun hanya untuk sekadar taqiyyah (berpura-pura). Taqiyyah merupakan konsep atau ciri penting yang tidak dapat dipisahkan dari ajaran Syiah. Taqiyyah pada hakikatnya adalah "berdusta dan berbohong". Pentingnya taqiyyah disisi Syiah banyak terdapat di dalam kitab-kitab utama mereka.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 4

Mereka sujud di atas seketul batu yang bulat leper atau empat segi. Ertinya dahi dan hidung tidak kena lantai. Batu itu disediakan dalam masjid atau mereka bawa sendiri ke mana mereka pergi. Batu yang paling suci pada mereka ialah diambil di Karbala kemudian Masyad dan di Qom. Kalau tidak dapat juga boleh juga gunakan batu-batu di tempat lain.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 5

Satu lagi cara sujud mereka puak-puak syiah ini, Kalau tidak ada batu, mereka akan gunakan apa-apa yang tumbuh dari bumi sebagai tempat sujud (letak dahi). Paling tidak, sujud atas tapak tangan. Tujuan mereka buat begitu kerana kata mereka manusia jadi dari pada tanah. Apa jenis sujud pun kita tidak tahu.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 6

Inilah contoh ajaran Syiah yang menyimpang jauh dari ajaran Islam yang sebenar. Mereka bersembang waktu tengah solat. inilah Ulamak Syiah yang diagung-agungkan mereka solat sambil berborak.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 7

Syiah soalat bukan dengan tatacara solat yang diajarkan oleh Rasulullah s.a.w. Pengikut Syiah juga tidak akan mengakhiri solatnya dengan mengucapkan salam yang dikenali kaum Muslimin, tetapi dengan memukul kedua pahanya beberapa kali.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 8

Para pengikut Syiah sedang Solat/Sujud di ruang sama (di masjid mereka). Mereka menghadap ke arah mana ketika bersujud?, kenapa tidak kearah kiblat sepertimana yang diperintahkan dalam Al-Quran.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 9

Wanita syiah sedang bersujud di perkuburan syiah (Sujud di kubur ulamak mereka), sangat bercanggah dengan ajaran Islam, jauhilah diri kita dari golongan yang sesat ini.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 10.0

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 10.1

Solat/Sujud menghadap ke kubur dan I'tikaf (duduk di masjid) bersalahan arah kiblat menghadap ke kubur, kenapa tidak kearah kiblat sepertimana yang diperintahkan oleh Rasulullah s.a.w. siapa yang mereka sembah?

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 11

Kubur Khumaeni ditawaf tiap-tiap hari dan diberkati dengan bermacam-macam amalan taghut, ini adalah satu ibadah mereka jauh tersimpang dari ajaran Islam yang sebenar, ini mengambarkan kesesatan Syiah yang nyata.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 12

Puak-Puak Syiah membina Kaabah sendiri di bandar Najaf, mereka akan tawaf sebagaimana tawaf di Batullah Makkah. sesat dan amat menyesatkan.

Akhir zaman Yahudi akan jadi kawan baik mereka (Syiah)

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 13

Pemimpin negara Syiah berpelukkan dan beramah mesra dengan pemimpin Yahudi menunjukkan hubungan baik diantara mereka, Syiah adalah sekutu Israel untuk menjatuhkan Islam.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 14

Pemimpin negara Syiah membuat perjumpaan dengan pemimpin Yahudi. apakah tujuan sebenar mereka?. Syiah bagaikan musuh dalam selimut umat Islam. Mereka mengaku Islam tetapi diam-diam menusuk dari belakang.

Ini Dia Cara Orang Syiah Solat 15

Ahmad Niejad, pemimpin negara Syiah, menunjukkan pasportnya yang terlis namanya sebagai nama Yahudi nama dalam Yahudi ialah " SABURJIAN " sebagaima yang tercatat dalam akhbar Britain " Daily Teleghraph ".

Perngai Ulamak Syiah 16

Dan yang terakhir, paling teruk sekali ialah perangai ulamak Syiah. Depan nampak anti kuffar, belakang cium tangan perempuan mereka. Itulah kepura-puraan (Taqiyyah) puak Syiah yang perlu kita tahu.

Tersangatlah sesat gologan ni ! Tolong umat Islam jangan keliru ! berpegang lah pada Al-Quran dan Hadis.

Jom sebarkan! jangan biarkan Syiah menyesatkan umat Islam dan meratah daging umat Islam. Sebarluaskan risalah ini jika anda prihatin terhadap ancaman yang melanda akidah umat Islam.

Wallahu'alam….
Semoga di kreditkan kembali artikel ini kehasnulhadiahmad.com

Sent from my iPhone 5

101 Responses to "PANAS! MARI TENGOK CARA ORANG SYIAH SEMBAHYANG!"

  1. syiah adalah golongan munafiq!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. juga kamu yng menhukum orang lain

      Delete
    2. Dah terbukti menyeleweng maka kena hukum.

      Delete
    3. Asyhadu Allah ila ha illallah.. waasyhadu anna Muhammadorrasulullah...
      aku bersaksi tiada tuhan melainkan Allah,aku naik saksi bahawa Muhammad pesuruh Allah...bacalah surah al-kafirun,istifar seberapa mungkin

      Delete
  2. syiah.....suatu isu yang sudah terlalu lama dan semua orang tahu akan kesesatan syiah ini.

    Tapi isu ini sengaja dikeluarkan semula, untuk 'memusingkan' kepala rakyat.

    Apa pon yang syiah lakukan, kerajaan bn bukan boleh buat apa pon....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang bn tak boleh buat apa... pasal haji hadi dah cakap...'syiah nak masuk pas...masuk!'

      Delete
    2. http://mymassa.blogspot.com/2012/10/pas-itu-syiah.html
      http://theunspinners.blogspot.com/2011/06/demo-sebahagian-amalan-fahaman-syiah.html
      Tu pasal la BATU API, BN tak bleh buat apa2... nanti demo lagi, mahkamah lagi,..... puak-puak korang juga yg sokong syiah ni.....

      Delete
    3. Memang bn tak boleh buat apa... pasal haji hadi dah cakap...'syiah nak masuk pas...masuk!'

      """"""""""""""""

      Tak kan haji hadi kat gitu bn pon dah kecut?
      Pedulik kan haji hadi tu....


      ////////////////////////////////////////////////////


      http://mymassa.blogspot.com/2012/10/pas-itu-syiah.htmlhttp://theunspinners.blogspot.com/2011/06/demo-sebahagian-amalan-fahaman-syiah.

      Tu pasal la BATU API, BN tak bleh buat apa2... nanti demo lagi, mahkamah lagi,..... puak-puak korang juga yg sokong syiah ni.....

      """""""""""""""""""""

      Pendemo2 tu bukan ada apa pon....kalau kerajaan bn yang paling berkuasa dimalaysi ini tapi takut pada pendemo jalanan.......baik tak payah jadi kerajaan.

      Jika kerajaan yang ada sekarang mengambil sifat 'berlepas diri' dari masalah syiah ini....maka anda fikirlah sendiri..

      Delete
    4. Syiah boleh pegi naik haji...jd apa kjaan boleh buat...setakat jd propoganda politik UMNO jd la..

      Delete
    5. bn juga salah? dah tau syiah tu sesat, kewajipan semua la menghalang syiah!

      Delete
    6. ahba2u August 12, 2013 at 7:21 pm....memang salah bn, kerana membiarkan ajaran sesat berkembang biak..
      Kenapa zaman mahathir dia boleh benteras al arqam?

      Delete
  3. cuba lihat balik gambar-gambar masa perhimpunan haram bersih hari tu, sapa yang bawa gambar ulamak syiah? LU Batu Api sendiri mau ingatlah!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba lihat balik gambar-gambar masa perhimpunan haram bersih hari tu, sapa yang bawa gambar ulamak syiah? LU Batu Api sendiri mau ingatlah!!!!!!!

      """""""""""""""""""""""""""""""""""""

      Betul....tapi itu cara mereka dan bn jangan ikut atau pon takut pada mereka.

      Masalah syiah kini kerajaan malaysia perlu segera bertindak dan jangan mengambil sifat berlepas diri..

      Delete
  4. sapa2 yg jadi pengikut ajaran sesat,,, bolelah masuk pas mesti anda di bela oleh mursyid pas n pemuka2 pas nescaya anda selamat,,,pakat2 masuk pas kerana parti pas memerlukan undi n sokongan anda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke kau ni ahlul sunnah wal jamaah?

      Cuba cerita sikit macam mana yang dikatakan ahlul sunnah wal jamaah?

      Siapa yang bagitahu kau bahawa kau ni ahlul sunnah wal jamaah?

      Delete
    2. Mazhab Shafie mngikut al-Quran dan sunnah Nabi s.a.w.Maka kita ahlul sunnah wal jamaah.

      Syiah tak ikut sunnah Nabi kita.Syiah ikut 12 imam.Syiah mengutuk sahabat Nabi.

      Kenapa tak nak baca.

      Delete
    3. syiah tu di cipta oleh yahudi la...

      Delete
  5. ooooooooooooooooo,,,

    yidin dgn che dead pegi iran baru ni mungkin salah naik kapalterbang kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh ko ni. Pergi Iran tk semestinya sokong SYIAH. Yg tk pergi Iran tp terang2 beramal dgn Syiah Sesat spt pemimpin PAS, itu isu pokoknya!! Lembu mcm ko ni elok disembelih buat makanan BABI dlm kandang.. hidup pn jd bodoh parasit!!

      Delete
    2. mungkin tak sokong tapi kau acknowledge mereka...kau menerima mereka..jd bila kau keluar posting2 mcm ni nampak sgt hipokrit...kau buat jd agenda politik la plak..

      Delete
    3. Che dead tu...nak dikatakan sunni tapi dia suka pulak pertikai hukum qurqn & hadis.
      Nak kata syiah memamng tak de tokoh pon....

      Tak tahu che dead tu apa pegangan dia...

      Delete
  6. Nabi Muhammad SWT dah ckp.. klau x nk t'kena fitnah dajal bc je surah al-khafi moga2 kte t'hindar dari ajaran karut ni.. kte x yah lah nk bercakar sesame islam xde faedahpon.. yg pnting kte sesame cari jalan penyelesaian cane nk atasi masalah ni.. kemukakan pendapat atau cara nk atasi masalah ni.. tu lagi baguskn?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah sy sokong pendapat TUAN! Amal kita yg penting jd PAGAR pd ancaman2 jahat ini termasuklah ksesatan PAS dan SYIAH!

      Delete
    2. typo Nabi Muhammad SAW.. mnx maaf ye..

      Delete
  7. isu syiah ni adalah agenda Amerika-Yahudi utk memecah-belahkan umat Islam..jgn la kita nk jd tali-barut mereka plak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini semua rancangan rostchild

      Delete
  8. Dah tau sesat dok sokong buat pe.

    ReplyDelete
  9. KENYATAAN MEDIA
    4 Julai 2013


    Kami NGO Islam ingin menarik perhatin kerajaan dan juga masyarakat umum mengenai perlantikan Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim sebagai Pengerusi baru Lembaga Tabung Haji oleh kerajaan. Kami berpendapat bahawa perlantikan beliau sebagai pengerusi Lembaga Tabung Haji, tidak menepati kriteria transformasi dan tidak bersifat transformatif seperti yang diwar-warkan oleh kerajaan selama ini.

    Sebuah organisasi perniagaan yang mempunyai wawasan dan tujuan yang besar lagi murni serta mempunyai kaitan rapat dengan aspirasi kerajaan, Islam serta kaum Muslimin, ia sepatutnya dipengerusikan oleh seseorang yang mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang berkaitan serta memiliki latar belakang pentadbiran perniagaan serta kelulusan akademik yang tinggi. Selain dari memiliki kriteria tersebut, untuk mengurus suatu entiti perniagaan besar seperti Lembaga Tabung Haji dengan imej Islam pula, pengerusinya memerlukan reputasi yang tinggi dengan integriti dan sahsiyah yang tinggi juga.

    Maka, kami berpendapat Datuk Abdul Azeez tidak mampu membawa imej tersebut dan tidak sesuai menjadi pengerusi kerana Lembaga Tabung Haji terlalu besar baginya serta mempunyai kaitan dengan imej dan identiti Islam pula. Oleh yang demikian kami meminta kerajaan menilai semula keputusan perlantikan Datuk Azeez tersebut dan segera mencari calon baru yang lebih kompeten dengan memiliki integriti dan sahsiyah yang tinggi yang justeru dapat memelihara imej kerajaan yang bersih lagi Islamik serta dapat membawa Lembaga Tabung Haji kepada tujuan asal penubuhannya dan dalam masa yang sama dapat menyelesaikan pelbagai masalah kronik yang sedang dihadapi oleh Lembaga Tabung Haji ini.
    Ismail Mina b. Haji Ahmad
    Presiden
    Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (MUAFAKAT)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Presiden Muafakat.. apa tunggu lagi pilah Demo anti Azeez jangan dok paut satu laman ke satu laman. Deemo bgi tau Najib terus.

      Delete
    2. Tujuan asal TH ialah nak bntu org Islam naik haji dgn cara tabungan sikit2, matlamat tu dah capai cuma kiga diikat oleh kuota yg ditetapkan oleh Arab Saudi, duit yg ada TH jana sbg satu sumber pndaptn yg 100% Muslim punya, tanpa lari dr tnggungjwb asal, salah ke? Inilah jumud namanya. Kerajaan brtanggungjawab atas srtiap simpanan org Islam. Berapa ramai pendeposit TH yh hilang duit mereka? Yg hilang masuk skim cepat kaya ramailah, tak pulak nak bising.

      Delete
    3. alangkah ruginya kalau dana tabung haji besar tidak di manfaatkan utk kemajuan ekonomi org Islam. mcm yg ada sekarang kira baguslah sbb TH dah ada ldg, bangunan & berbagai aset lg yg boleh jana keuntungan tanpa lari dari tanggungjawab asal ianya ditibuhkan. Tapi kannn...biasalah org melayu Islam kat m'sia ni, tak boleh nampak ada kemajuan sikit, mesti kena kutuk. yg tukang kutuk tu pun bukan pandai sgt pun...pandaikutuk je. tak boleh tgok org Islam maju/ ada harta sikit, mulalah nak cari jalan supaya lingkup.

      Delete
    4. "puak syiah,skrang korang boleh la duk snyum lagi,smpai masa bila tentra FISABILLAH da muncul siap-siap la kena sembelih"

      Delete
  10. PAS adalah terang-terang kafir.Sesat dan menyesatkan.Bagi yang berfikir dengan penuh rasa insaf dan cinta,jelas PAS adalah musuh agama suci Islam.PAS bukan sahaja parti politik,tetapi adalah satu agama lain yang bersembunyi di sebalik jubah Islam.Bagi penganut Isle ini,Nik Ajis adalah lebih mulia dari Rasulullah S.A.W.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju sangat sangat sangat!!!!.....PAS adalah barua PKR dan DAP. Lebih tepat lagi pelacur agama no.1 seMalaysia. UMNO pulak kerajaan paling bacul dalam sejarah Melayu.

      Delete
    2. Bukan UMNO yang bacul, tapi pimpinan UMNO seperti Najib, Khairy, Hishammuddin serta Nazri Aziz yang bacul, mereka inilah yang menyebabkan UMNO dihina, oleh itu wahai ahli-ahli UMNO sekalian, marilah kita bersihkan nama UMNO dengan menumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya itu dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Pelacur agama umno dan pelacur dunia mak ko.

      Delete
    4. UMNO yg bacul inilah yg memerintah m'sia sejak tahun 1957. Pas yg tak bacul hanya sempat memerintah kedah sepenggal shj. Pas yg tak bacul tak ada telor malah kote pun tak ada di selangor. pas yg tak bacul telah menjadikan kelantan sebuah negeri Islam yg paling ulung di M'sia, amat berbeza dgn negeri yg umno perintah di m'sia, hinggakan nak kencing disetsen minyak kena bawak air sendiri.kalau ditanya sbb nak ajar rakyat berjimat katanya. tapi pemimpin pas dtg negeri org tak bawak bekal air sendiri pulak bila masuk tandas.

      Delete
    5. melambak...babi pon bersepah.

      AIDS paling tinggi pon di Kelantan. Hutang paling tinggi pon Kelantan.

      Malu aku nak mengatakan Negari Islam.

      Delete
    6. Siapa kata kelantan negeri islam yang terulung? Yang aku tahu kelantan le byk cipta record tokong berhala siam paling banyak dan paling besar...siap cipta record dunia pulak. Berhala melambak...babi pon bersepah.

      AIDS paling tinggi pon di Kelantan. Hutang paling tinggi pon Kelantan.

      Malu aku nak mengatakan Negari Islam.

      Delete
    7. Jika kita nampak kemungkaran tetapi tidak menegurnya?

      Delete
    8. Siapa yg kata PAS sesat maka bertanggungjawab lah. Cakap ttg sesat solat x cukup, kaki judi, kaki betina. Makan anak bini x cukup ..

      Delete
  11. kalau korang nk rasa cipap mutaah jom la ke iran,ada masjid di iran sediakan perempuan untuk nikah mutaah serendah 30 dollar untuk 2jam...zina bleh pahala kata mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat malaysia pon apa kurang nyaaaa.....
      pelacur yang ada lesen....halal,
      Pelacur yang tak de lesen.....haram.

      Xsama ke macam syiah?

      Delete
    2. mana ada premis dilesenkan utk pelacuran di m'sia ni, ini statement gila babi atau babi gila ni?

      Delete
    3. sekularisma g interview pelacur2 yg die langgan la tu, tu yg die tau...

      Delete
    4. Anonymous August 13, 2013 at 12:45 PM....adaaa mari pegi tempat aku kat jalan meldrum jb, aku jamin engkau selamat melanggan pelacur disini tanpa dikacau pihak berkuasa walaupon mereka dah tahu......makna nya dia dah bagi lesen lah tu...

      Delete
    5. Itu kawasan kongsi gelap......

      Delete
    6. sapa kata statement pelacuran di malaysia di haramkan. Kau dtg la labuan. BN sediakan gro utk org2 offshore. Bukan di halalkan ke namenye tu?

      Delete
  12. Banyak perkara yang mengancam keselamatan masyarakat samada dari segi fizikal dan akidah berlaku sejak akhir-akhir ini. Ini menunjukkan kegagalan pimpinan negara untuk mengawal keadaan hingga keadaan menjadi caca marba hinggakan keselamatan rakyat serta keselamatan akidah menjadi taruhannya.

    Saya masih lagi berkeyakinan kepada Barisan Nasional dalam pentadbiran negara ini, serta saya tidak yakin kepada Pakatan Rakyat jika mereka hendak mentadbir negara ini kerana Barisan Nasional mempunyai hala tuju yang jelas sejak merdeka hinggalah sekarang ini dan insya Allah hingga akhir zaman dalam mentadbir negara ini, sedangkan Pakatan Rakyat tidak punya arah tujuan dalam pentadbiran kerana mereka sendiri berbalah dari segi ideologi politik sesama mereka.

    Meskipun begitu, kepimpinan Barisan Nasional perlu ditransformasikan untuk memperkasakan kembali Barisan Nasional dalam mendepani cabaran yang semakin getir akibat kegagalan pimpinan di era Pak Lah dan sekarang ini di era Najib juga mengalami kegagalan dalam pengurusan negara hinggakan negara menjadi caca marba.

    Dalam hal ini, negara menghadapi masalah dalam pengurusan ekonomi kerana meskipun ekonomi negara berkembang, tetapi manfaatnya kepada akar umbi masyarakat terutama golongan kelas menengah rendah dan golongan berpendapatan rendah adalah terabai. Dalam isu kenaikan harga barangan samada makanan, peralatan itu dan ini, harga rumah, dan macam-macam lagi menampakkan kegagalan kepimpinan Najib dan kuncu-kuncunya gagal mengatasi masalah ini hingga menjadi barah menyebabkan golongan berpendapatan rendah makin terhimpit dan merempat di negara sendiri. Kita boleh lihat harga barangan keperluan harian yang meningkat dengan begitu mendadak sejak di era Pak Lah dan masih gagal ditangani hingga kini sedangkan majoriti rakyat berasa sangat tertekan dengan keadaan ini. Malahan dalam isu rumah, kenaikkan harga rumah yang begitu mendadak seolah-olah berada di United Kingdom atau di Amerika adalah sangat mengejutkan, dengan harga rumah purat RM 200,000.00 dan ke atas sekarang ini, bagaimanakah rakyat berpendapatan rendah, bergaji RM 900.00 sebulan dan mempunyai keluarga untuk disara makan minum dan pengajian anak-anak seramai 3 hingga 4 orang untuk membeli rumah yang begitu tinggi harganya sekarang ini?

    Dalam isu keselamatan rakyat dan negara pula, pemansuhan ISA dan Ordinan Darurat menyebabkan hampir 3000 orang penjenayah tegar yang berbahaya telah dibebaskan dari tahanan dan sangat sukar untuk menangkap mereka kembali kerana kelicikan mereka dalam memanipulasikan undang-undang sedia ada. Kejadian jenayah pembunuhan, rompakan, dadah, pusat hiburan maksiat, kegiatan ah long dan macam-macam lagi bergerak makin rancak hingga mendatangkan ketakutan kepada orang ramai apakah sekarang ini keutamaan kepada keselamatan rakyat atau hendak memberikan keistimewaan kepada golongan penjenayah?

    Dalam isu akidah dan maruah Islam, gerakan ajaran sesat makin berleluasa, termasuklah Syiah sedangkan kerajaan tidak dapat berbuat apa-apa kerana tiadanya ISA dan Ordinan Darurat yang selama ini menjadi alat kepada kerajaan untuk menyekat gerakan sesat ini. Sekarang pihak ajaran sesat menggunakan istilah hak asasi manusia untuk mencabar kesucian Islam, malahan Syiah sendiri sekarang ini berani bergerak secara aktif dan bila hendak disekat gerakan sesat mereka, mereka menggunakan undang-undang hak asasi manusia yang keterlaluan itu untuk menyekat tindakan diambil terhadap gerakan sesat mereka itu. Sekarang pihak berkuasa agama ibarat kucing yang telah dicabut giginya dan kukunya juga telah dicabut hinggakan tikus-tikus perosak seperti golongan sesat termasuklah Syiah ini berani menari-nari dan mengejek-ngejek kucing itu kerana kucing sudah tidak berdaya untuk bertindak balas.

    Bersambung......................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersambung.....................

      Kepimpinan dalam MCA, PPP, Gerakan, dan MIC sekarang ini tidak produktif, pemalas, dan hanya mengharapkan kepada UMNO untuk mempertahankan Barisan Nasional. Malahan akar umbi MIC, PPP, Gerakan, dan MCA sendiri meluat dengan kepimpinan atasan parti mereka yang hanya mengikut telunjuk Najib dan membuat perkara yang memudaratkan kesepakatan Barisan Nasional demi nak terus berkuasa dalam parti. Pimpinan MCA, MIC, PPP, Gerakan sanggup melukakan hati orang-orang bumiputera kerana nak menyaingi DAP sedangkan tindakan mereka menyebabkan kekalahan besar kepada parti-parti berkenaan kepada DAP dalam PRU yang lepas kerana orang bumiputera berasa marah dengan tindakan pimpinan parti-parti berkenaan.

      Malahan dalam bidang ekonomi, bidang keselamatan, pimpinan MCA, MIC, PPP, dan Gerakan hanyalah pak turut yang mengikut arahan Najib hinggakan keadaan ekonomi menjadi begitu bermasalah dengan perbelanjaan yang melampau-lampau seperti pemberian rebat itu dan ini, pemberian komputer, pemberian BRIM, jamuan makan malam yang berjuta habis duit sedangkan ekonomi terjejas, apa cerita?

      Dalam bidang pekerjaan, saya melihat ramai pekerja asing dibawa masuk dari India, Bangladesh, Indonesia, Nepal, Myanmar dan lain-lain negara hingga jumlah mereka sekarang ini yang dapat dikesan berjumlah lebih dari 1 juta orang, itu yang dikesan, yang tak dapat dikesan mungkin 2 hingga 3 juta orang. Lambakan pekerja asing di negara ini mendatangkan kesan yang tidak baik kepada negara. Kesan pertama adalah persaingan dalam peluang pekerjaan dengan pekerja tempatan. Majikan yang tamak akan mengambil pekerja asing untuk membayar gaji yang rendah, kesannya ramai warga tempatan menganggur. Seterusnya pekerja asing yang datang ke Malaysia mempunyai taraf pendidikan yang rendah dan terlibat dengan kegiatan pergaduhan serta berkelakuan tidak senonoh hingga menyebabkan ketakutan kepada masyarakat. Kemudian, subsidi milik rakyat Malaysia, setiap tahun entah berapa ratus juta yang telah diambil oleh pendatang asing ini sedangkan mereka tidak membayar cukai kepada negara.

      Kerajaan tidak melihat isu ini secara serius hinggakan negara kita menjadi makin caca marba sekarang ini. Sekiranya kepimpinan atasan UMNO seperti Najib, Khairy, Hishammuddin, dan Nazri Aziz masih dikekalkan, ini akan memberikan masalah besar kepada UMNO kerana ramai orang muda akan menjauhkan diri dari UMNO kerana sekarang ini, dasar-dasar tongong Najib ini memberikan kesan negatif yang sangat besar kepada golongan muda yang makin terhimpit terutamanya dalam bidang ekonomi.

      Bersambung.............

      Delete
    2. Sambungan.........................

      Begitu juga dengan kepimpinan burung kakak tua dalam MCA, MIC, PPP, serta Gerakan yang tiada arah tujuan untuk memajukan kaum masing-masing tetapi sibuk menggunakan sentimen perkauman untuk menguatkan kuasa dalam parti masing-masing, kesannya kesepakatan dalam Barisan Nasional makin luntur dan boleh musnah. Malahan rakyat mahukan pembangunan, bukannya mainan politik perkauman dan keagamaan yang diamalkan oleh pimpinan parti-parti berkenaan.

      Ahli-ahli UMNO, MCA, MIC, PPP dan Gerakan, sedarlah bahawa kesinambungan Barisan Nasional sebagai pemerintah di negara ini boleh musnah jika pimpinan atasan parti-parti berkenan masih berkuasa dengan cara politik pentingkan populariti tetapi mengabaikan kesepakatan dan pembangunan negara. Tidak guna Najib, Chua Soi Lek, Palanivel, Kayveas, Koh Tsu Koon, Hishammuddin, Nazri Aziz, Khairy, Liow Tiong Lai, Gan Peng Seau, Wee Ka Siong, masih berkuasa dalam parti masing-masing sedangkan parti masing-masing makin buruk prestasi dan Barisan Nasional makin tenggelam. Sedarlah bahawa kejayaan Barisan Nasional selama ini adalah kerana pemimpin yang mengutamakan kepentingan negara dan rakyat dan sanggup mengetepikan populariti jangka masa pendek kerana menyedari bahawa pemimpin yang berwawasan tinggi yang mampu membangunkan negara dan rakyat akan mendapat populariti jangka masa panjang.

      Oleh itu, untuk Barisan Nasional, untuk parti masing-masing, untuk negara Malaysia yang tercinta ini, pimpinan yang tersenarai dan beberapa lagi golongan parasit yang selama ini bergayut pada parti untuk kepentingan diri perlu ditumbangkan dalam pemilihan parti masing-masing nanti. Membiarkan Najib dan kuncu-kuncunya itu berkuasa ibarat membakar Barisan Nasional secara perlahan-lahan untuk membolehkan Pakatan Rakyat berkuasa kemudiannya. Kita sayang Barisan Nasional, kita sayangkan kesepakatan yang sudah berpuluh tahun terjalin ini, apakah kita boleh membiarkan golongan perosak seperti Najib dan kuncu-kuncunya itu menghancurkan Barisan Nasional kerana ketamakkan mereka terhadap populariti tahap longkang yang mereka kejar sekarang ini.

      Selamatkan Barisan Nasional, Tumbangkan Najib dan Kuncu-Kuncunya Dalam Pemilihan Parti Masing-Masing Kelak.

      Ingatlah bahawa, Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air. Ingatlah bahawa kelangsungan Barisan Nasional adalah jauh lebih penting dari populariti Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  13. Bersambung.....................

    Kepimpinan dalam MCA, PPP, Gerakan, dan MIC sekarang ini tidak produktif, pemalas, dan hanya mengharapkan kepada UMNO untuk mempertahankan Barisan Nasional. Malahan akar umbi MIC, PPP, Gerakan, dan MCA sendiri meluat dengan kepimpinan atasan parti mereka yang hanya mengikut telunjuk Najib dan membuat perkara yang memudaratkan kesepakatan Barisan Nasional demi nak terus berkuasa dalam parti. Pimpinan MCA, MIC, PPP, Gerakan sanggup melukakan hati orang-orang bumiputera kerana nak menyaingi DAP sedangkan tindakan mereka menyebabkan kekalahan besar kepada parti-parti berkenaan kepada DAP dalam PRU yang lepas kerana orang bumiputera berasa marah dengan tindakan pimpinan parti-parti berkenaan.

    Malahan dalam bidang ekonomi, bidang keselamatan, pimpinan MCA, MIC, PPP, dan Gerakan hanyalah pak turut yang mengikut arahan Najib hinggakan keadaan ekonomi menjadi begitu bermasalah dengan perbelanjaan yang melampau-lampau seperti pemberian rebat itu dan ini, pemberian komputer, pemberian BRIM, jamuan makan malam yang berjuta habis duit sedangkan ekonomi terjejas, apa cerita?

    Dalam bidang pekerjaan, saya melihat ramai pekerja asing dibawa masuk dari India, Bangladesh, Indonesia, Nepal, Myanmar dan lain-lain negara hingga jumlah mereka sekarang ini yang dapat dikesan berjumlah lebih dari 1 juta orang, itu yang dikesan, yang tak dapat dikesan mungkin 2 hingga 3 juta orang. Lambakan pekerja asing di negara ini mendatangkan kesan yang tidak baik kepada negara. Kesan pertama adalah persaingan dalam peluang pekerjaan dengan pekerja tempatan. Majikan yang tamak akan mengambil pekerja asing untuk membayar gaji yang rendah, kesannya ramai warga tempatan menganggur. Seterusnya pekerja asing yang datang ke Malaysia mempunyai taraf pendidikan yang rendah dan terlibat dengan kegiatan pergaduhan serta berkelakuan tidak senonoh hingga menyebabkan ketakutan kepada masyarakat. Kemudian, subsidi milik rakyat Malaysia, setiap tahun entah berapa ratus juta yang telah diambil oleh pendatang asing ini sedangkan mereka tidak membayar cukai kepada negara.

    Kerajaan tidak melihat isu ini secara serius hinggakan negara kita menjadi makin caca marba sekarang ini. Sekiranya kepimpinan atasan UMNO seperti Najib, Khairy, Hishammuddin, dan Nazri Aziz masih dikekalkan, ini akan memberikan masalah besar kepada UMNO kerana ramai orang muda akan menjauhkan diri dari UMNO kerana sekarang ini, dasar-dasar tongong Najib ini memberikan kesan negatif yang sangat besar kepada golongan muda yang makin terhimpit terutamanya dalam bidang ekonomi.

    Bersambung.............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sambungan.........................

      Begitu juga dengan kepimpinan burung kakak tua dalam MCA, MIC, PPP, serta Gerakan yang tiada arah tujuan untuk memajukan kaum masing-masing tetapi sibuk menggunakan sentimen perkauman untuk menguatkan kuasa dalam parti masing-masing, kesannya kesepakatan dalam Barisan Nasional makin luntur dan boleh musnah. Malahan rakyat mahukan pembangunan, bukannya mainan politik perkauman dan keagamaan yang diamalkan oleh pimpinan parti-parti berkenaan.

      Ahli-ahli UMNO, MCA, MIC, PPP dan Gerakan, sedarlah bahawa kesinambungan Barisan Nasional sebagai pemerintah di negara ini boleh musnah jika pimpinan atasan parti-parti berkenan masih berkuasa dengan cara politik pentingkan populariti tetapi mengabaikan kesepakatan dan pembangunan negara. Tidak guna Najib, Chua Soi Lek, Palanivel, Kayveas, Koh Tsu Koon, Hishammuddin, Nazri Aziz, Khairy, Liow Tiong Lai, Gan Peng Seau, Wee Ka Siong, masih berkuasa dalam parti masing-masing sedangkan parti masing-masing makin buruk prestasi dan Barisan Nasional makin tenggelam. Sedarlah bahawa kejayaan Barisan Nasional selama ini adalah kerana pemimpin yang mengutamakan kepentingan negara dan rakyat dan sanggup mengetepikan populariti jangka masa pendek kerana menyedari bahawa pemimpin yang berwawasan tinggi yang mampu membangunkan negara dan rakyat akan mendapat populariti jangka masa panjang.

      Oleh itu, untuk Barisan Nasional, untuk parti masing-masing, untuk negara Malaysia yang tercinta ini, pimpinan yang tersenarai dan beberapa lagi golongan parasit yang selama ini bergayut pada parti untuk kepentingan diri perlu ditumbangkan dalam pemilihan parti masing-masing nanti. Membiarkan Najib dan kuncu-kuncunya itu berkuasa ibarat membakar Barisan Nasional secara perlahan-lahan untuk membolehkan Pakatan Rakyat berkuasa kemudiannya. Kita sayang Barisan Nasional, kita sayangkan kesepakatan yang sudah berpuluh tahun terjalin ini, apakah kita boleh membiarkan golongan perosak seperti Najib dan kuncu-kuncunya itu menghancurkan Barisan Nasional kerana ketamakkan mereka terhadap populariti tahap longkang yang mereka kejar sekarang ini.

      Selamatkan Barisan Nasional, Tumbangkan Najib dan Kuncu-Kuncunya Dalam Pemilihan Parti Masing-Masing Kelak.

      Ingatlah bahawa, Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air. Ingatlah bahawa kelangsungan Barisan Nasional adalah jauh lebih penting dari populariti Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  14. sapa2 nak buat benda2 yg di larang oleh islam jadilah syiah kemudian jadi ahli pas nescaya pemuka2 pas buat2 x nampak ja,,,yg penting undi anda n sokongan anda amat di perlukan utk jatuhkan umno bn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau gitu rosmah mansor dan yang tidak menutup aurat dalam umno adalah syiah, kerana mereka melakukan apa yang dilarang dalam islam....macam tu ke?

      Delete
    2. rosmah jadi ahli pas???

      Delete
    3. umno syiah haramjadahAugust 12, 2013 at 11:46 PM

      Dan yg gunakan duit zakat utk bayaran guaman mesti syiah totok.yg kata hukum Islam tu ketinggalan zaman mesti syiah kan.maka jelas ler ahli umno itu penganut setia syiah.

      Delete
    4. Rasulullah s.a.w. menegaskan: Sesiapa keluar daripada ketaatan (terhadap pemerintah) dan memisahkan diri daripada al-jama‘ah lalu dia mati, maka dia mati jahiliah. Sesiapa yang berperang di bawah rayah ‘immiyyah (bendera kebutaan) dan menyeru kepada assabiah atau marah kerana assabiah maka kematiannya adalah jahiliah. (Riwayat Muslim, An-Nasai dan Ibnu Majah).
      Mengikut ulama Al-Hindawi dalam bukunya Dirasat Haul al-Jama‘ah wa al-Jama‘at, perkataan al-jamaah sebagaimana yang disebut dalam hadis-hadis Nabi s.a.w. merujuk kepada kesepakatan kaum muslimin, para sahabat Nabi s.a.w., para ulama, para pemerintah dan lain-lain.
      Apa yang turut dipertegaskan dalam hadis di atas ialah penentangan Nabi berkenaan ketaksuban membuta tuli seseorang kepada kelompok yang disertainya. Sebab itulah Al-Sindi dalam kitab Syarh Ibn Majah menerangkan kalimah rayah ‘immiyyah (bendera kebutaan) ialah fenomena ketaksuban melampau di kalangan masyarakat yang berhimpun dan menyokong atas suatu perkara yang tidak diketahui sama ada benar atau batil.

      Sikap sebeginilah yang Nabi s.a.w. istilahkan sebagai assabiah atau ketaksuban melampau terhadap sesuatu kaum atau kelompok. Hinggakan Nabi secara keras dan tegas menentang sesiapa yang mendokong dan melebarkan faham assabiah yang menyesatkan. Dalam hadis lain disebutkan: “Bukan di kalangan kami sesiapa yang menyeru kepada assabiah, bukan sesiapa yang berperang atas assabiah, dan bukan di kalangan kami sesiapa yang mati atas assabiah. (Riwayat Abu Daud).

      Istilah assabiah bukanlah bermaksud semangat cintakan sesuatu bangsa atau kelompok.

      Rasulullah s.a.w pernah ditanya oleh Wathilah bin al-Asqa’: Wahai Rasulullah! Apakah yang dimaksudkan dengan al-assabiah? Sabda baginda: “Kamu menolong kaummu atas kezaliman”.

      Delete
    5. Pemerintah yg dimaksudkan ialah pemerintahan islam yg berdasarkan alquran dan sunnah. Bukan pemerintahan sekular.

      Delete
  15. Mohon utk share... terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. natdrah...semoga orang nya sehebat nama itu!

      Delete
    2. Aku tahu apa dimaksudkan oleh anon August 12, 2013 at 6:30 PM,
      Baginya yg guna nama natdrah itu ialah seorang perempuan cantik cun melecun........hello.!....baru intro nama barang dah naik ek.

      Delete
  16. sekurang-kurangnya syiah mampu membanteras maksiat. sebelum berjimak, bohsia dan bohjan boleh berkahwin muta'ah, supaya jimak mereka menjadi halal. Lepas jimak kalu mereka nak bercerai terpulanglah. Andai ditakdirkan bahsia tu mengandung, tiada lagi kes buang bayi kerana bayi tersebut terhasil secara halal, tidak perlu lagi diselindungkan diri mereka mengandung.

    Amacam? masuk syiah kita secara beramai2?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ngko masuk Free Thinker jerlah.Dengan Mak,Kakak,Mak Long n Opah kau semua pun kau boleh BALON gang bang.Cakap serupa PALAT.PtuiiiHHH...!!!!!

      Delete
    2. Kawin Mutaah tak ada dlm Islam...bodoh. yg ada cuma dlm ajaran sesat syiah saja yg diketuai oleh mat sabu/mahfuzz pas yg sesat lagi menyesatkan itu. kecik2 tak nak mampus, dah tua menyesatkan umat pulak babi ni.

      Delete
    3. Dah tau syiah sesat nape nk join... Syiah tu yahudi nasaro.. ikut tlunjuk dajjal.. semua amaln syiah xbtul. Jgn ikut nafsu je.. dh mati sok pe ko nk jwb ngan ALLAH TAALA.. amaln ko bkn amaln kekasih DIE.. kat dunia leh la poyo mcm2 leh ckp. Masuk kubur nti taula camne.. jgn jd jahil..

      Delete
    4. ko tu dah sesat la bodoh punya manusia di bg akal pendidikan agama tp fikir ikut logic akal..hokum tetap hokum! bila manusia kita dah fikir logic akal lg bagus sebab tu menepikan hokum islam..baik ko buat solat taubat!! mengucap dua kalimah syahadah..selawat ke atas nabi...

      Delete
    5. Syiah adalah agama gila lubang burit

      Delete
  17. patut lah ramai melayu masuk syiah psl nk khwin mutaah,ada satu kes budak perempuan melayu pljr kat uia kena penyakit kelamin psl nikah mutaah ngan ramai pelajar dari iran,jadi mcm pelacur bdk tu..liwat halal bagi syiah...

    ReplyDelete
  18. patut lah ramai melayu masuk syiah psl nk khwin mutaah,ada satu kes budak perempuan melayu pljr kat uia kena penyakit kelamin psl nikah mutaah ngan ramai pelajar dari iran,jadi mcm pelacur bdk tu..liwat halal bagi syiah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, bg maklumat pd saya kalau betul ada. Saya rahsiakan identiti bro.mel sy; jatiku@yahoo.com

      Delete
  19. Ya benar
    Email jg kpd saya jr2011@gmail.com

    Sy minat org syiah nie. Lagi2 kalau dia tu ahlul kitab isle.

    Jd email la ya....

    ReplyDelete
  20. Patutlah demo di stadium merdeka hari tu solat bebagai kiblat.

    ReplyDelete
  21. Sunni dan Syiah sama kaki suka Taliban Style

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jelaskan siapa diri dan pendirian anda? Maaf ya.!.....anda seperti seorang yang tiada pegangan agama.!

      Delete
    2. AnonymousAugust 13, 2013 at 9:49 PM,

      Absolutely!

      and

      AnonymousAugust 15, 2013 at 1:45 AM,

      Many non-religious people live by some philosophies to have a good life.

      Delete
  22. hahah macam macam.. siap ada yg nak amik kesempatan nak main pun ada.. melayu oh melayu.. melayu mudah lupa

    ReplyDelete
  23. Pada masa kini, kebanyakan perselisihan yang membawa kepada pertentangan dan perpecahan amat terkait dengan sikap fanatik terhadap pendapat sendiri, lantas cuba memonopoli pemikiran dan tiada kesediaan untuk menghormati pandangan orang lain. Penyakit yang disebut juga sebagai ‘al-‘ijab bi al-ra‘yi’ atau penyakit mengkagumi pendapat sendiri ini bagaikan wabak merbahaya yang sedang menjalar dalam urat saraf umat sehingga mereka tidak lagi mewarisi sikap dan adab para pejuang dan pendokong Islam terdahulu.

    Dipetik dari sebuah tulisan dalam AL-ISLAM.

    ReplyDelete
  24. oooo.. ini rupanya Syiah. Patut la Mat Sabu suka buat maksiat... ish ish ish...

    ReplyDelete
  25. Korang tahu tak, dua per tiga dari seluruh umat islam dlm dunia ini adalah syi'ah. Sunni cuma satu per tiga shj. Mana korang tahu syi'ah sesat? Bagi orang2 syi'ah pulak, korang sunni adalah sesat! Sama shj dua kali lima dgn lima kali dua!

    ReplyDelete
    Replies
    1. fakta ke auta ni?

      Delete
    2. aku x kira ko punya nisbah 2:3..yg penting kuatkan iman tguhkn hati..sejahat2 kita,ada kalanya kita wajib mengingati ALLAH sebagai Tuhan sekalian alam..nabi Muhammad pesuruh ALLAH..jgn berfikir ikut logic akal..kalo ya pon syiah tu lebih byk dr ahli sunnah xkan kita rasa kita tergugat??? islam tetap islam..kwn aku pergi mekah dia jumpa orang luar,dia ditanya sama ada dia sunni atau x? kwn aku jwb dia sunni..orang tu respect dia..

      Delete
  26. Kalau betul PAS nak kembangkan syiah, aku akan beralih sokong PAS sbb aku mmg lama dah berminat dgn syiah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko minat pasal nafsu ko kat ctu n nk snang at dunia ni.. Rasullulah S.A.W pk camne nk slmatkn umat dr neraka ko plak nk masuK neraka.. sape ikut Rasul n sahabat akn masuk syurga. Sape ikut slain dr mereka neraka lah tmptnye..

      Delete
    2. aku x sangka lepas jenguk forum ni ramai anak melayu kita rupanya bodoh..patut la melayu kita di hina..dan rupanya ramai pulak yg berminat dengan syiah...astaghfirullah hal azim....

      Delete
  27. apela korang merepek ni

    ReplyDelete
  28. Masuk Politik plak ~ syiah syiah~ pas pas~ Bn bn~

    Sertai lah Parti aku~ Parti x peduli pasal politik

    ReplyDelete
  29. Isu politik ataupun siasah tidak boleh melebihi Akidah, Akidah kena jadi satu keutamaan tak kiralah ko pas ke, umno ke, pkr ke...Orang Islam wajib tolak kesesatan syiah, tapi malangnya ramai yang nampak pemimpin pas lebih mesra syiah daripada pemimpin umno, walaupun ada pemimpin umno lebih mesra Israel sehingga jemput Israel jadi penasihat negara...itu yang parah, sepatutnya mereka sedar sudah terang lagi bersuluh syiah dan israellah yang membunuh umat Islam Palestin,Syria, Mesir dan banyak lagi di tempat2 lain. Isu Mat Sabu (pemimpin tertinggi pas) yg dikatakan syiah tak pula amik tindakan, tapi Ust Nasarudin Mat Isa dan Dato Hasan Ali cepat pulak dipecat...Ulama Pas kata "secara makro pas iktiraf syiah" ...itu satu kenyataan yang berat kerana realiti sebaliknya, Ulama besar dunia, Syeikh Yusuf Al-Qardawi jelas menyatakan syiah sesat, kita mau kata apa lagi? Bertaqiyyah itulah jawapannya... Ya Allah hindari kami dan jemaah kami daripada pemimpin yang jauh daripada rahmatMU... kerajaan BN kena wartakan undang2 agar golongan syiah di M'sia boleh diistihar Murtad kalau tidak sukar diatasi kerana mahkamah kita pun mesra liberal....

    ReplyDelete
  30. Bongok tul la,, apala nk jd ni,, dh nk kiamat dh no

    ReplyDelete
  31. :) Pasti Suatu Hari Nanti Cahaya Islam akan Muncul ... Allahhukkbar !!!

    ReplyDelete
  32. KAlau Syiah nak uat maksiat HALAL , sebab dh kahwin, lepas tow cerai, , , LEpas tow kalau anak org yg mengandung tow letak kat mna ? Tandas ?
    Kata nak memperjuangkan hak asasi manusia, tapi apa ?
    HuH!? Semoga Allah memberi Hidayah kepada penganut Syiah ini...
    ~Wallahhualam~ :)

    ReplyDelete
  33. dunia akhir zaman dh ni..ftnah mrta2..nk slmt iktlh al-quran dan hadis..xpyh nk ikt parti..

    ReplyDelete
  34. X payah la nk ikut parti mana betul parti mana salah..lantak la parti tu..tuhan kte ttap Allah swt yg satu.so cukup kan amal ibadah lagi bagus dri kutuk org kt sini tambah dosa..yg penting jgn dekati ajaran syiah ni..ok?renungkan :)

    ReplyDelete
  35. Anonymous sorylah kalau aku cakap kau pun turut bodoh skali.. cakap x serupe bikin (CUKUP KAN AMAL IBADAH LAGI BAGUS PADA KUTUK ORG KAT SANA SINI) habis yang kau komen cakap org pas mcmtu macamni tu ape.. klau stakat mat sabu tu mungking aku bleh trima lagi. Tapi semua orang pas berperangai mcm yang kau sangka kan bagi aku itu tak betul.. org cakap rambut sama hitam tapi dalam hati lain2.. fikirkanlah dlu sebelum mengeluarkan kata2. Aku sendiri pun x cakap yg umno ni sesat atau salah. Bagi aku ade juga yang baik dan betul. Kita hanya hamba Allah manusia biasa. So lain kali mintak jangan sesuka hati nak keluarkan kata2 sesuka hati atau yang tak berfaedah..

    ReplyDelete
  36. I am neither a Sunni nor a Shiah. I am NOT religious. (but I do live by philosophies to build and have a good life) Religious people are often full of hatred. I know Shiah also has crazy teachings such as mut'ah but why do you only point fingers to Shiah? At least Shiah does not have 'LAFAZ TALAK' like Sunnah does. Just see how many women in Malaysia suffer because of this stupid LAFAZ TALAK. In Sunnah, women, dogs and donkeys annul prayer when passing in front of the praying people. Why the f*** does Sunnah say women are just like dogs and donkeys?
    And in Sunnah, women are the majority of hell dwellers because women are more mentally deficient than men are, women have less 'ibadat' because women have menstruations (isn't menstruation natural? So it is women's fault if they have less ibadat since they are prohibited from performing ibadat during menstruation?), the women hell dwellers were ungrateful to their husbands.

    Since I was born a Sunni, I know and am aware a lot of stupid, sexist and violent Sunni teachings.

    Just google suicide bombers. Who are the majority of suicide bombers? Sunnis! Why? Because they believe that they will get 72 voluptuous virgins if they are martyred while fighting with non-Muslims.

    So stop this holier-than-thou attitude and finger-pointings! I do not know much about Shiah but the one of few things I know about Shiah is only Shiah Imamiah teaches mut'ah. Before pointing fingers at others, look at yourselves first!

    Terrosist devils such as Taliban, Osama bin Laden, Mullah Mohammed Omar, al-Qaeda, ISIS (Islamic State of Iraq and Syria), Jemaah Islamiyah are Sunnis.

    ReplyDelete
  37. It is painful to see all above. Allah give us hidayah to stay on sirate mustaqeem.

    ReplyDelete
  38. Org pas ni dungu...hihi...smue nk slh bn..suh bapak korg tgkp syiah la..tgk brani ke x..dlm blog bole le nyalak cm hnjing..hihi

    ReplyDelete
  39. Sudah sudahlah jadi anjing menyalak bukit,buat malu bangsa melayu je korangni....

    ReplyDelete
  40. Syiah adalah dajal...hadis nabi..tiada fitnah yg lebih besar drpd fitnah yg fibawa oleh dajal...syiah mndkwa bhw jibril tersalah bg wahyu kpd muhammad. .mereka mngatakan bhw ali yg layak jd nabi..mereka menganggap semua isteri nabi pelacur..astaghfirullahazim. ..ashaduanlailahaillallahwaashaduannamuhaammadarasulullah...akhir zmn bkn perjuangan politik..tetapi pjuangan mngakkan akidah dan kalimah Lailahaillallah

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!