MAKIN LAMA MAKIN BESAR KEPALA PASANGAN LAHANAT ALVIN DAN VIVIAN NI? TAKKAN NAK BIAR JE?



Pastinya anda tidak akan lupa dengan pasangan seks yang penuh kontroversi, Alvin Tan dan Vivian Lee.

Nampaknya pasangan itu kembali aktif apabila akaun laman sosial Twitter mereka beroperasi semula.

Jika dilihat, pasangan itu kembali aktif pada 26 Ogos lalu dengan membalas komen-komen yang dilontarkan oleh peminat mereka.



Pada masa yang sama, timbul persoalan dibenak fikiran pelayar laman sosial Twitter apabila mereka dikatakan telah melanggar arahan mahkamah.

Pada 26 Julai lalu, Hakim Mohd Azman Husin membenarkan pasangan itu diikat jamin RM10,000 bagi setiap satu daripada tiga tuduhan terhadap mereka yang berkaitan dengan penyiaran gambar mereka makan hidangan daging babi dengan mengucapkan kepada umat Islam 'Selamat Berbuka Puasa' di Facebook dan memuat naik gambar-gambar lucah di blog mereka.

Beliau turut memerintahkan supaya pasangan itu perlu menyerahkan pasport kepada mahkamah dan melapor diri di balai polis pada minggu pertama setiap bulan.

Mahkamah turut melarang mereka memuat naik artikel, komen, gambar lucah atau jelek serta apa-apa bentuk penulisan yang boleh menyentuh sensitiviti agama dan perkauman.

Selain itu, mereka juga dihalang daripada menggunakan peranti komunikasi berangkaian bagi mengakses Internet untuk memuat naik gambar, komen dan artikel yang boleh menghasut dan menimbulkan permusuhan antara kaum.



Apa yang cuba pasangan ini lakukan setelah mereka dilihat ingkar dengan arahan yang dikeluarkan oleh mahkamah tempoh hari?

Mahkamah mana yang keluarkan arahan membenarkan mereka mengakses internet?
Bagaimanapun pasangan itu haruslah berhati-hati supaya sebarang kenyataan atau komen yang dikeluarkan tidak mencetuskan ketegangan antara kaum.

Mynewshub.my

Sent from my iPhone 5

76 Responses to "MAKIN LAMA MAKIN BESAR KEPALA PASANGAN LAHANAT ALVIN DAN VIVIAN NI? TAKKAN NAK BIAR JE?"

  1. Butoh la kau Parpu pakai I Phone 5 pulak.Duit Open Declaration Taik ke?

    Sent from my Nokia3210

    ReplyDelete
    Replies
    1. ReentryCapsule...pakai Nokia3210 je? Miskennye ko...ciannn

      Sent from my iPhone 5s

      Delete
    2. Yang penting rejeki halal.Jangan makan rasuah.ChaaiiTT..!!

      Sent form my Nokia Cokia 3310

      Delete
    3. Wei reentry ciplak aku sudah ada la..kah kah kah

      sent from my bulu phone 69

      Delete
  2. Biar lantak diorang la....yang masuk lokap diorang... yang kena denda diorang
    kalau kena siplis pun diorang jugak

    apasal pulak kita yang nak serabut kepala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah...kejap lagi keluar la statement Ketua Pemuda UMNO Joint Venture DAP.

      Today is a sad day for Malaysian....

      Woooo....Woooo....(Nangis)

      PtuuiiiHHHH...!!!!

      Delete
    2. PEMUDA SOKONG, MINTA KHAIRY TERUS KEKAL SANDANG JAWATAN KETUA PEMUDA UMNO – RAZALI

      KUALA LUMPUR, 6 Jun – Pergerakan Pemuda UMNO hari ini meminta Khairy Jamaluddin, menawarkan diri mempertahankan jawatan Ketua Pemuda UMNO yang disandangnya sekarang pada pemilihan UMNO akan datang.
      Naib Ketuanya, Datuk Razali Ibrahim berkata, memandangkan tidak ada lagi pencalonan di peringkat bahagian untuk satu-satu calon melayakkan diri untuk bertanding, jadi Pemuda merayu agar Khairy mengisi borang pencalonan sebagai calon Ketua Pemuda UMNO dalam pemilihan akan datang dan Pemuda UMNO telah sepakat untuk membantu beliau untuk menjadi Ketua Pemuda dalam pemilihan nanti.

      “Kita tidak boleh membuat ketetapan untuk orang lain untuk menawarkan diri tetapi kita telah melalui proses kepimpinan bersama selama hampir lima tahun dan kita dapati bahawa perjalanan pilihan raya ini telah disumbangkan oleh Pemuda di bawah kepimpinan beliau.
      “Kalau kita perasan tidak banyak isu calon yang merajuk, dari segi sabotaj parti di kalangan Pemuda dan sebab itu kita rasa perlu untuk kita kekalkan mandat baru kepada saudara Khairy memandangkan beliau juga akan menjalankan tugas-tugas sebagai Menteri Belia dan Sukan yang menjurus kepada orang muda dalam kerajaan.
      “Saya harap di peringkat akar umbi tanpa kita menyekat semangat demokrasi dalam parti, kita hanya ingin berkongsi pandangan dan pengalaman kita bersama dan kita rasa Khairy sesuai untuk mengisi jawatan tersebut, malah usianya juga masih muda untuk menjayakan agenda kita untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14,” ujarnya pada sidang media selepas mesyuarat Exco Pemuda UMNO di Menara Dato Onn di sini, hari ini.

      Tambahnya, Pemuda tidak boleh menyekat mana-mana ahli untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda, tetapi kepimpinan tertinggi Pemuda UMNO telah bersama selama lima tahun ini, telah menilai dan hasilnya ialah pada PRU13 lalu.
      “…..Tetapi kalau ada lain yang nak lawan, mereka boleh isi borang, lawanlah…. tetapi pada kita, atas semangat kita selepas PRU ini, kita ada banyak kerja dari perkara tersebut. Apapun terjadi, kita tidak mahu perpecahan yang terlalu panjang,” tambahnya lagi. -MediaUMNO

      Delete
    3. KHAIRY JAMALUDDIN LEBIH CERDIK DARI MUHYIDDIN YASSIN DAN KHALED NORDIN

      SHAH ALAM - Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) tidak wajar menyekat penuntut Universiti Selangor (Unisel) daripada terus menikmati kemudahan pinjaman agensi itu walaupun pembangkang berpendirian ia patut dimansuhkan, kata Khairy Jamaluddin hari ini. Ketua Pemuda Umno menegaskan, para penuntut tidak seharusnya menjadi mangsa dalam perbalahan antara PTPTN dan Kerajaan Selangor.

      Lihat komen kebudak-budakan 2 orang menteri ini, tahun lepas:

      Komen Timbalan Perdana Menteri (Menteri Pelajaran):
      Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan tindakan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) membekukan pinjaman kepada mahasiswa Universiti Industri Selangor (Unisel) sebagai "adil" kerana ia hanya reaksi kepada dasar PKR.

      Komen Menteri Pengajian Tinggi (Kini MB Johor):
      Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin mengesahkan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) membekukan pinjaman kepada mahasiswa baru Universiti Industri Selangor (Unisel) milik kerajaan Selangor,pihaknya beranggapan Unisel bersedia memberikan pendidikan percuma kepada para pelajar, sekali gus menolak PTPTN."Kita percaya kesungguhan kerajaan Selangor yang dikuasai PKR untuk melaksanakan pendidikan percuma, maka ia dilihat pinjaman PTPTN tidak diperlukan.

      Ini komen Ketua Pemuda UMNO (sekarang Menteri Belia dan Sukan) yg lebih matang dan cerdik:

      "Walaupun terbukti Kerajaan Selangor gagal untuk memberikan pendidikan percuma kepada negeri yang ditadbir oleh mereka, perkara sebegini tidak seharusnya berlaku kerana keutamaan harus diberi kepada pelajar.

      "Mereka ini datang daripada pelbagai kelompok, bukan semua berkemampuan untuk membayar yuran pengajian.

      "Oleh itu PTPTN harus mengambil kira perkara tersebut sebelum membuat sebarang keputusan mengenai pembekuan itu," kata beliau dalam satu kenyataan SMS hari ini.

      Sebelum itu, pemimpin-pemimpin PKR termasuk Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengecam tindakan PTPTN menyekat kemudahan pinjaman kepada pelajar Unisel.

      Unisel terletak di bawah Kerajaan Negeri Selangor.

      Mereka mendakwa PTPTN mengambil tindakan itu atas arahan Khaled.

      Delete
    4. PEMILIHAN UMNO 2013 PALING PENTING, PANAS

      PERHIMPUNAN Agung UMNO akhir tahun ini dilihat sebagai satu pemilihan yang paling penting dan panas. Kenapa ramai penganalisis politik berpendapat demikian. Kita dengar apa pendapat Timbalan Ketua Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa, Universiti Putra Malaysia, Prof Dr Jayum Jawan, mengenai isu berkenaan.

      Bagaimana Prof menilai prestasi Najib sepanjang mengemudi tampuk pemerintahan Umno setakat ini?

      Sebagai Perdana Menteri, semangat Melayu Najib itu ada tetapi beliau masih boleh diterima dalam kalangan bukan Melayu. Sikap keterbukaan itu amat penting sebagai Presiden Umno. Ini kerana secara automatik Presiden Umno akan jadi Perdana Menteri. Malangnya, keterbukaan itu tidak diterima dengan baik sesetengah pihak pada PRU13 lalu. Diharapkan Najib tidak berputus asa dan terus mengekalkan sikap kesederhanaan tersebut. Mungkin keikhlasan beliau akan terbayar dalam PRU14 nanti.
      Menerusi kaedah pemilihan baru ini, adakah budaya politik wang lebih sukar dikawal? Sekiranya politik wang yang dimaksudkan ialah penggunaan wang untuk pemilihan, saya rasa itu tidak dapat dielakkan. Misalnya, perwakilan datang dari jauh siapa yang nak tanggung. Kos untuk mereka datang ke Kuala Lumpur seeloknya ditaja parti supaya dia tidak terikat dengan mana-mana individu. Itu lebih dilihat sebagai tanggungjawab parti. Namun, saya melihat politik wang lebih kepada penggunaan jawatan untuk menguntungkan diri sendiri dan ahli keluarga atau mendapatkan benda lain.

      Wajarkah Khairy Jamaluddin melepaskan jawatan ketua pemuda dan mencuba nasib di peringkat yang lebih tinggi?

      Setakat ini, saya tidak nampak ada calon lain boleh menggantikan Khairy. Beliau memiliki kebijaksanaan dan latar belakang yang baik. Beliau adalah pemimpin muda sangat berpotensi besar. Jika ada pencabar terdekat, mungkin Datuk Seri Mukhriz Mahathir. Namun, mungkin sekarang Mukhriz berasakan jawatan itu terlalu kecil untuk beliau. Lagipun, masih terlalu awal untuk Khairy melepaskan jawatannya sebagai Ketua Pemuda. Beliau masih muda dan ada banyak masa lagi untuk meraih pengalaman. Elok bagi beliau mengasah bakat dalam Pemuda. Jika dilihat sejarah perdana menteri terdahulu, kebanyakan mereka mula menonjol ketika bersama Pemuda. Apa yang penting, Khairy perlu menampilkan ketokohannya sebagai menteri dan juga Ketua Pemuda. Dia perlu belajar banyak lagi untuk jadi pemimpin yang bagus dan Pemuda adalah platform terbaik.

      Catatan:
      Saya secara peribadi amat bersetuju dgn pandangan Prof Dr Jayum Jawan!

      Delete
    5. Semua berita diatas mengenai Kera Jebon adalah bersamaan dengan TAHI.


      KJ + Berita Tahi = TAPAU

      Harap Maklum.

      Delete
    6. Petikan dari The Star ….

      KHAIRY NOW A POLISHED GEM (KHAIRY SEKARANG SEBUTIR PERMATA YG DIGILAP)

      Khairy Jamaluddin has and always will be different. He’s taller, more handsome (in a dark way), smarter and sharper than most if not all, Malaysian leaders.
      Only Rafizi Ramli (who desperately needs to lose weight) can match him blow for blow – intellectually and politically.
      The others whether they’re in Pakatan or Barisan are merely on-lookers in what is shaping up to be a major battle for the future leadership of the Malay community and by extension, Malaysia.
      Needless to say, PAS’ hapless Youth chief, Nasaruddin Tantowi is fast becoming an irrelevance, leaving the two young men locked in political combat for many years if not decades to come.
      Watching Khairy at the recently concluded Malaysian Student Leaders Summit (organised by the United Kingdom and Eire Council of Malaysian Students or UKEC), I was struck by the extent to which he’s gained from his time in the political “wilderness”.
      Just over three months into his Cabinet post, the 37-year-old seems to have settled well into his Youth and Sports Ministry portfolio.
      The fact that he came to represent the Government and the Prime Minister at the prestigious conference underlines the level of trust placed upon the Umno Youth leader by the current administration (notwithstanding his prominent detractors).
      Of course, it also helps that Khairy, a father of two, looks and sounds like most of the young men in the audience.
      He’s definitely the kind of guy who knows all the latest apps on his iPhone.
      Indeed, his youthfulness and intelligence has enabled him to build a degree of trust and mutual respect with the UKEC’s members whose annual gathering in KL has become one of the most important dates in the Malaysian political calendar.
      Suited-up and in front of a tough and yet thoroughly Malaysian audience, Khairy was confident, articulate, frank and witty (a rarity in Umno) – navigating adeptly through a range of thorny questions posed to him from the floor.
      As a veteran student activist, Khairy’s responses were well thought through and astute – ideal for the twitter generation.
      Having watched him debating with Rafizi earlier last year in London (also at a UKEC event) it was good to see that he’d raised his game.
      Eighteen months of constant campaigning and ceramahs in between has made him a far more polished performer, confident enough to show a little vulnerability in the face of tough questions, thereby earning mounds of sympathy from an distinctly ambivalent crowd.
      For example, when he was asked what he admired about Pakatan, he paused before answering and very graciously – “their camaraderie”.
      Needless to say his candour and honesty (neither of which are Umno traits) won further points.

      /to be continued ….

      Delete
    7. /(KHAIRY NOW A POLISHED GEM) continuation …

      Moreover, the Rembau MP who more than tripled his constituency majority in the 13th general election was straight-forward enough to admit to his Government’s shortcomings and brutally frank when he outlined the three C’s that were needed to be tackled in order to win back younger voters – corruption, crime and cost of living.
      Indeed, if the 3Cs are addressed effectively, it may even solve Barisan’s conundrum in getting back urban support.
      More importantly and despite being in an Umno election season – where contenders for top posts are expected to sound extremely pro-Malay – Khairy was able to balance the demands of the party’s right wing with the broader Malaysian agenda.
      He didn’t ask those who disagreed with him or his Government’s policies to opt to live elsewhere.
      Instead, he offered a well-reasoned explanation of the moderation at the heart of the grand old party while acknowledging the more conservative elements.
      Much to the excitement of the 500 plus crowd, he also criticised those who labelled the recent Metallica concert as hedonistic and a threat to one’s faith.
      It’s refreshing for “Middle Malaysians” such as myself to have Khairy centre-stage.
      He has his weaknesses – there’s an arrogance and a meanness – but in an environment where brutishness dominate, his studied confidence and sheer brain-power is reassuring.
      In a way, Khairy’s ability to reach out and explain a moderate Malay standpoint without losing his credibility with the Malay heartlands goes to show that there’s still “some” hope in Umno.
      I especially appreciated his tact and razor-like pointedness when he was pressed by a questioner to choose one word that best summed up the Head of the Opposition.
      Instead of picking something insulting and vulgar as most in Umno would do when discussing Anwar Ibrahim, Khairy chose the word “inconsistent” that neatly summed up the former ABIM leader’s disappointing vacillations. In short Khairy was withering and dismissive without being rude: Malay elegance, understatement and disdain all in one.
      Judging by Khairy’s performance over the weekend, he’s really benefited from his years in the political wilderness. He has gained humility and a real sense of grassroots sentiment. Now if only there were a few more like him…

      Delete
    8. Anon10:59-11.00pm, kalau boleh tolong beritahu siapa pengarang artikel di atas tu, gua nak tabik respect dia 100 kali. Mmg tepatlah apa yg ditulisnya itu dgn apa yg selama ini gua fikirkan, cuma gua tak pandai nak tulis dan susun ayat mcm dia tu. Dia memberikan gambaran 101% tepat ttg kredibiliti dan akauntabiliti yg ada pada diri Ketua Pemuda UMNO @ Menteri Belia dan Sukan kita sekarang. Ayat terakhir begitu sayu dan syahdu sekali, yakni, "kalaulah kita boleh dapat beberapa orang lagi seperti dia (KJ)..." satu dlm seribu pun susah ...

      Delete
    9. Setuju dgn non11.27, kalau dia tanding timbalan presiden pun PAU nanti, memang dia lebih dari layak ... dia ada semua ciri, trend dan trait seorang pemimpin .. tidak sepadan dgn usia mudanya, sejuk perut emaknya mengandungkan dia ... he'll surely succeed to the top .. by all means, sooner or later .... may God bless him ..

      Delete
    10. Hai, nampaknya OA cabuk dgn RC lalok mesti bengang gila dan meroyan habis ... tak lena tidurlah mlm nie ...

      Delete
    11. Selepas membaca artikel Permata Taik dia atas ni confirm aku berak keras seminggu.Dan kemuncak kecemerlangan Kera Jebon yang Sejuta Dalam Satu itu ialah dengan melantik Regina Lee Lurve DAP n Malaysiakini menjadi orang kanannya(setiausaha akbar).Inilah yang dikatakan Sejuta Dalam Satu.Tak padan dengan mata kutu kuat menyonglap jugak yer dia ni.PtuiiiHHH...!!!!

      Delete
    12. BERTINDAK TEGAS TERHADAP INDIVIDU HINA AGONG – KHAIRY

      JOHOR BAHARU – Pergerakan Pemuda Umno mahu Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bertindak cepat dan tegas terhadap individu yang menghina Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah menerusi laman sosial Facebook.
      Ketuanya Khairy Jamaluddin berkata perbuatan menyalahgunakan kebebasan untuk menulis dalam media sosial itu tidak boleh dikompromi dan tindakan perlu dikenakan kerana ia melampaui batas.
      “Pemuda Umno memandang serius beberapa ‘posting’ yang telah dibuat dalam media sosial terutama dalam Facebook. Yang terkini adalah ‘posting’ dalam Facebook iaitu kenyataan-kenyataan yang menghina kedudukan Yang di-Pertuan Agong.
      “Walaupun saya selaku Ketua Pemuda Umno menyokong kebebasan bersuara tetapi ada batasnya dan sikap bertanggungjawab,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan lawatan ke Kompleks Belia dan Sukan Negeri Johor, Larkin, di sini, hari ini.

      Khairy yang juga Menteri Belia dan Sukan berkata pihaknya sudah cuba
      mendidik dan berhubung dengan pengamal media sosial sejak dahulu lagi, namun, masih terdapat di kalangan mereka yang tetap berdegil dengan terus mengeluarkan kenyataan tidak bertanggungjawab.
      Beliau berkata keamanan negara dapat dikekalkan sekiranya undang-undang
      sedia ada di bawah SKMM dapat dikuatkuasakan tanpa rasa takut.
      “Kita (Pemuda Umno) sudah melakukan banyak cara untuk mendidik mereka, cuba berhubung tetapi apabila mereka masih lagi degil dan keluarkan kenyataan yang jelas berbaur hasutan, maka SKMM mesti bertindak,” katanya.

      Delete
    13. Hoh, siapa kata KJ tidak ada semangat jiwa Melayu!

      Delete
    14. Kj is a remake of ai....jgn terkejut kerja dia nanti tarik ai msk umno semula.
      Ini semua nak promote dari geng2 dia. Left wing or right wing janji dia naik...

      Delete
  3. Nak buat macam mana ? Ke banyak kan pemimpin UMNO pengecut . Tapi aku tengok Zahid Hamidi belasah semacam jer . Pemimpin UMNO macam ini la yang kita hendak .

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak ali.....kalau xpengecut itu bukan umno nama nya.....

      Delete
    2. 542 kalau x berani bukanlah pakatan namanya tu yg sampai keluar vedeo tu.kan kannn jawab cai......

      Delete
  4. mahkamah pun ngorok juga ke? ojo ngorok meneh....

    ReplyDelete
  5. Harap ada yang dapat buat lapuran polis terhadap kejadian di malaysia dimana pengawal yang brutal memukul ini.

    http://sebastianphiu.blogspot.com/2013/08/india-pukul-melayu-macam-anjing.html

    Kejadian serupa yang brutal dan pembunuhan pernah berlaku di mana pengawal menembak mati pemuda kulit hitam di AS di tangkap dan dibawa ke mahkamah.

    ReplyDelete
  6. PAS parti islam tak kesahpun dengan cina babi 2 ekok ni yg lain sibuk apahal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo itu PAS sapa join buat dosa tetap masuk syurga... Balas pungkok xsalah,balas bini orang xsalah... Tak caya tanya ulama tersorok PAS Pok Nik... Pasti dia kata Allah dh ampun...

      Delete

    2. Apa kena mengena dua ekor babi dengan pas?
      Pas memang tak buat apa pon, umno?
      Umno takut jugak ke pada 2 ekor babi ni?
      Perkasa, pekida, jati, jangan senysp je macam pas, takut juga ke?

      Delete
    3. 927 lain kali baca semua media x kira media apa pon baru kita tahu sapa yang senyap sapa yang x senyap.
      Orang x takut pada beruk 2 ekoq tu yang kita peesoalkan beruk 2 ekoq ni menghina orang melayu dengan entry nya dengan resipi babinya .tak taulah aku ko ni bangsa apa.

      Delete
    4. 1208....pas memang lah tak boleh diharap.
      Umno perlu bertindak segera.
      Tak kira yang menghina ilam itu kafir atau orang islam sediri....tndakan perlu segera.
      Tanpa mengira rakyat biasa atau perdana menteri,
      Kalau memang dia menghina orang melayu.....apa yang orang melayu boleh buat?

      Delete
  7. Apalah nak kecoh2 pasal budak kaki seks bebas dan pemakan babi nih?

    Rata2 pemimpin2 melayu pon kaki pompuan jugak!

    semua yg haram pon diorang kata halal, tolak babi dan anjing jer!

    tak percaya, tanya najib...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupa tanya anwar sekali

      Delete
    2. Owwhh hooo hoo Anwar mana boleh lawan sama dia.. jantan betina dia sapu.. ini Setan pun tabik.. Anwar punya SETAN dlm seluar dia yg SETAN betul pn tabik!!

      Delete
    3. Setan bengkok tala lubang juboq taik!

      Delete
    4. Bila sebut pasal tahi ni, aku teringat ada terbaca satu artikel pasal tahi suatu ketika dulu, tapi tak ingat siapa yg menulis. Ia menceritakan ttg seorang yg cuba nak cuci tahi dlm tong tahi dgn cara masuk ke dalam tong itu. Akhirnya dia juga terpalit tahi.

      Analogi yg dibuat ialah ttg kemasukan Anwar dlm UMNO dulu. Anwar sebenarnya dipinang oleh PAS pada awalnya setelah PAS melihat dia begitu berkarismatik dlm memimpin ABIM. Namun Anwar memilih untuk masuk UMNO dgn tujuan menyucikan parti itu yg penuh dgn kekotoran, ibarat mcm tong tahi. Apa yg berlaku ialah dia juga terpalit dgn kekotoran tahi dlm tong itu dan bila orang terpalit tahi, dia akan kelihatan lebih kotor dan menjijikkan dari tahi itu sendiri. Begitulah nasib yg menimpa Anwar.

      Bersyukurlah dia kini bila dia keluar dari tong tahi itu. Untuk cuci tahi2 dlm tong tahi itu, kita kena berada luar dari tong itu, jangan duduk dlmnya. Kalau nampak kotornya tahi itu terlalu sebati dan sukar nak dicuci, pilihan terakhir ialah musnahkan tong itu dgn tahinya sekali … bakar atau tanamkan sahaja.

      Bila berada bersama tahi, maka sesaorang itu lama kelamaan akan jadi mcm anjing pula, kalau tak makan tahi pun, diciumnya juga. Maka pencacai2 umno tahi tak payahlah melalak sana sini nak cucikan tong tahi tu, keluar saja ramai2 dan kalau tak mahu cuci pun, tinggalkan saja tong tahi tu.

      Delete
    5. Aku pulak ada terbaca satu sketsa lawak tentang jenis2 binatang berdasar kpd jenis makanannya:

      1. Jenis yg hidup makan tumbuhan – herbivore
      2. Jenis yg hidup makan daging – carnivore
      3. Jenis yg hidup makan kedua-duanya – omnivore
      4. Jenis yg hidup makan rasuah – umnovore

      Delete
    6. Aku pulak ada terbaca satu sketsa tentang jenis2 orang yg rosak dan boleh merosakkan:

      1. Jenis yg hidup bertuhankan harta benda – materialistik
      2. Jenis yg ego dan sentiasa anggap orang lain salah – fanatik
      3. Jenis yg kuat fitnah, menipu dan tak hirau dosa – fasiq
      4. Jenis yg bermuka-muka, cakap lain buat lain – munafiq
      5. Jenis yg ada semua sifat di atas - umnofiq

      Delete
    7. Aku adalah orang dari jenis yg tak suka parti2 ni. Yg bagus aku akan kata bagus, yg buruk aku akan kata buruk, tak kira ianya berkaitan parti mana. Satu masa aku dlm perjalanan ke Thailand mengikuti rombongan bersama beberapa orang kawan, 3 hari dua malam, sampai ke Suratani. Dlm rombongan kami tu, campur2, ada UMNO dan ada PAS.

      Seorang dua kawan kami yg PAS selalu shj pesan dan tanya dgn drebar ttg masjid atau surau. Bila time solat, aku tumpang depa buat secara jamak, kadang2 jamak taqdim dan kadangkala jamak takkhir. Manakala kawan2 kami yg UMNO pulak kebanyakannya jamak takyah… Dlm perjalanan selama 3 hari itu, aku banyak juga belajar dari kawan2 PAS itu tentang cara hidup gaya musafir untuk dibuat amalan manakala dari rakan2 UMNO pulak aku juga banyak belajar ttg cara hidup gaya mukafir … tapi aku takkan jadi semua itu sbg amalan …

      Delete
    8. Lepas solat n zikir keluar terus NgenToT bini orang.Itu kita panggil PASYIAH.Dengan serban masih tersangkut dia boleh mengentot dengan selamba dek jer...Ptuiiii...!!!

      Delete
    9. 938 cai macam mana plak taik2 bang non yang banyak sekarang ni adakah umno yang suruh dia buat taik3 dalanhotel ngn cinadoll atau jantan jambu
      Jawab cai.....

      Delete
    10. Hei Reentry, lo ajak lo punya paman pencen tu join perkasa lah sbb perkasa udah bikin kenyataan mahukan najib letak jawatan. Lo sama lo punya paman layak saja bertuankan pak brahim ... lo jgn nak bikin repot dlm UMNO mau kasi rosak dan pecah belah. Emangnya lo berdua goblok banget ...

      Delete
    11. Anon1:24pm, kalau tak ada tipu, khianat, seleweng, rasuah, tindas, fitnah, porno, lucah, itu bukan UMNO namanya ... ha ha ha umngok-umporno ... pencaci tong taik ..
      Dulu PKBM - Parti Kebangsaan Melayu Bersatu
      Kini PKBM - Parti Kepala Butuh Mamaksekutu
      Selamanya PKBM - Parti Kebangsatan Melayu Berhantu

      Delete
    12. Kalau tidak silap, Anon 01:38 PM (si Munafik Indon) ini kadang-kadang dia menyamar sebagai Orang Neghori, orang Kelate, orang utara...tapi jelas dia Pengkagum Liberal Kitol Jahanam (KJ). Hati-hati sdra-sdra... dia ini adalah Munafik yg ingin mengadu domba kita sejak dulu lagi. Dulu bukan main dia menghentam UMNO. Sila baca sorotan nukilan dia tidak berapa lama dulu.........

      "Buat semua kamu warga indon, usah repot2 … apa untungnya lu dapat? Kalo lu mau turut campur samanya politik umno … lu sekadar bikin tambah sakitnya kepala … Lu lihat aja pincengnya parti goblok ini ... sana sini cakaren samanya sendiri ... rata2nya korupsi ...Biar gue kasi satu usul …Nyokongin aja PAS … udah jeles motif, matlamet & hala tuju … ke arah keselamaten, kamakmoren & kesejahteraan hidup dunia & akhirat … pantasnya kamu semua layarin aja kuliyah agama Wali Ajis, Wali Ajhar, Wali Haron, Wali Asri … atau setidaknya dengarin ceramah Kiyai Sabu, Kiyai Makhfuz, Kiyai Husem …".

      Delete
    13. non 1:38 gua kesian sama lo.....lo benar2 munafik. Ngomong lo sering putar balik. Sebentar nyokongin PAS, laa sekarang kok nyebelahin UMNO.

      lo dr mana..ada kata lo dr papua..eh bukan dr ntt eh bukan.. org bule kata di indo byk org duduk atas pokok..nak tau org bule suka tengok kat papua..oooo pokok tinggi mcm pokok tualang..rumah atas pokok.. tu tengok dlm national geographic... kesian mak lo..lo tak tolon bantu turun.. lo memang anak derhaka..ataupun memang lo nenar-benar anak hara....

      Delete
    14. Pok Othamae Ahmak 3:23pm&3:32pm jangae sedak muluk nok mengato oghae ... demo tu pung duo kali limo .. suatu maso bukae maing hentae PAS, tapi ado jugok suatu maso wat cadangae UMNO bersatu dengae PAS .. Ado suatu maso tunjuk pandar agamo, wak maghi soalae pasar sughoh Al-Ikhklah, pah tu wak maghi pulok ceghito dakyoh agama Islae asar daghi hindu .. demo jangae nok belakong nok wat molek lah Pok Mae ... kawae ikuk lamo doh blog ni, kawae kenar sangak sapo demo ... demo ni memae jenih musae bebulu ayae, fasiq dae munafiq ..
      Oghae tuo laknak ni kalu dekak dengae kawae sakik teghok dio ... kalu tok mapuh pung sebulae duo kak wak sepitar ..

      Delete
    15. Korang somuo kalau ado hal poribadi atau apo2 hal yg tak sotuju atau tak pueh hati dongan si othaman ni, itu korang punyo pasal lah. Eden tak adolah apo hal sangat dongan dio, cumo yg eden marah dan tak suko sangat dokek dio ialah sobab dio suka sangat kondem dan hontam montoghi bolio kosayangan eden. Memang tolah banyak bukti tontang kocokapan dan kobijakan montoghi bolio ini, tapi atas sifat dongki dan nak promote naik anak tun m, si tuo kutuk ni tak habih2 buek dajal dongan KJ. Eden nak bagi amaran dongan Othaman bongap ni, kalau ekou nak puji puja nak promote MB Kedah tu, ekou solongkar cari dan sonaraikan kolobihan, jaso dan kobaikan dio, banyak mano pun itu eden tak amik hal. Tapi jgn sobab nak promote dio, ekou cari yo pasal nak balun montoghi orang kg eden tu … jgn nanti gigi ado sobatang duo, nanti habih patah tak boleh nak kunyah lopek pulak … jgn nanti ayam botolor kek ghoban ekou botolor kek dahi … Ini amaran dari anak minang jati Ghombau …

      Delete
    16. AnonymousAugust 28, 2013 at 6:18 PM

      Ngko ingat Kera Jebon tu orang Kampung Nogori kau ke.Dia lahir dan membesar di negara orang la mangkok.Ngko ingat dia memory silam masa zaman sekolah petang-petang makan cendol tepi jalan ke.Cakap nogori satu habuk pun den tak pornah dongar.Ekau pulak memandai-mandai cakap orang kampung ekau.Baik ekau lantik Kobau Balau kek sawah kau jadi YB lah dari Jebon mata kuyu kuat songlap ni.

      Dongan ini den menyapport handred percenttt jiko ada mano-mano Pemuda UMNO yang nak memcabar Kera Jebon.

      Selamat Maju Jayo Dan Usoho Tanggo Kejayaan.

      Timo KasihLah......

      Salam 1Minangkabau.

      Wargghhhh...Kah...Kah....!!!

      Delete
  8. aaa...tanya haji hadi skali....

    ReplyDelete
  9. Inilah hasil pelacoran PAS pd DAP dan kekhayalan AhJib Gor yg diserang rasa bersalah pd CinaBeng.

    Aku tktau nk ckp apa malaysia skrg ditadbir sambil lewa oleh Najib. Najib semakin merapu dan menempah tiket awal untuk pencen sblm PRU14.

    Cina dh jelas WAR pd BN, Cina sudah ludah muka Najib.. tp Najib masih terhegeh2 jilat Cina. Hasilnya undang2 pd Cina boleh berpilih2, lembut dan enak.. Cina xheran.

    Plg best AhJib Gor nk edarkan Tanglong FREE pd bangsa PEMAKAN BABI ini pada September ni.

    AhJib semakin GILA dgn CINA.. macma gila TALAK. Apakah AhJIb beri kita FREE Lampu Raya pd kita Melayu yg berikan dia undi utk kekal sbg PM?

    Sampai bila episod pemimpin MELAYU bodoh ini akan berterusan? Wadah Melayu semakin rapuh. Pak Him PERKASA pun bising lebih sblm PRU13 ingt dia boleh jadi MENTERI.. tgk2 gagal2 dia pun TIPU jugak kita... entah2 klu Pak HIM jd menteri lg banyak CINA kenyang dan bertenggek pd dia..

    inilah penyakit pemimpin Melayu... LUPADIRI, SOMBONG dan BODOH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas/dap...jangan diharap lagi.
      Umno....nak tunggu bila lagi?
      Perkasa, pekida, jati...kat mana kau orang?

      Aku....dah pegi rumah betina tu kat desa jaya johor, cuma yang ada mak dia yg tus

      Delete
    2. kan.?..ngentot amoi sungguh enak sekali, kan.?.kan.?.kan.?

      Delete
  10. Kita asyik saja salahkan budak cina dua orang ni. Sebenarnya kita kena bermuhasabah. Pergi ke depan cermin, lihat muka kita. Kita tahu, kita boleh kontrol diri kita (by extension; masyarakat kita, negara kita). Tetapi adakah kita mengambil tindakan melaksanakannya?

    Itu pasal cina hingusan yang dua orang ni berani dan kepala mereka bertambah besar. Kerana kita tak berani nak ambil tindakan. Pengecut. Tak ada telur. Tak ada tulang belakang. Besok lusa entah hapa-hapa pulak yang diorang buat. Dah tu kita marah lagi (dan lagi, dan lagi, dan lagi). Itu pasal cina-cina kata kita (pemerintah; dibaca Melayu) macam anjing. Asyik menyalak tak habis-habis. Tapi tak gigit pun.

    ReplyDelete
  11. Masaalahnya Cinabeng adalah anak emas di Malaysia ni. Cinabeng bebas nak kutuk Melayu ke Islam ke. tidak akan ada apa apa tindakan daripada kerajaan. Kalau melayu kutuk Cinabeng tak sempat siang dah kena tuduh di Mahkamah. Macam lah BN ni menang Cinabeng yang bagi undi.Mungkin UMNO ni dah lama sangat memerintah .Pemimpin pun tak boleh pakai kecuali 2-3 orang saja yang nampak melayunya. PRU 14 nanti kalau ada parti baru melayu sejati bungkuslah UMNO ni nampak gayanya. PERKASA boleh ganti UMNO.

    ReplyDelete
  12. Produk kebanggaan SJKC:

    1. Ah Long = lintah darat kejam + sadis (jgn lupa bagaimana mereka merantai kaki dan tangan peminjam yg tak mampu bayar fa edah tak menasabah dulu.

    2. Cinabeng = pengedar iklan haram Ah Long di serata tempat. Membaling kad perniagaan dan fliers di hadapan rumah di taman perumahan. (Siapa nak kutip sampah tu?)

    3. Lancaucibai = penampal iklan ubat kuat merata tempat di jalanan, tembok penghadang jalan, pokok, papan tanda, dll. Apa punya sengkek teknik pengiklanan KUNO ini?

    4. Caucibai = pendera sadis pembantu rumah asing

    5. LeeKongKek = penjual VCD lucah dan VCD haram (tak de maruah punya olang!)

    6. Wee Ka Siong = Taukeh judi 4 Ekor dan judi haram (Gautama Buddha tak ajar pun berjudi)

    7. Lim Kit SIAL = Taukeh pelacuran di merata bandar (Buddha, Jesus (penganut Evangelista Bintang 3 DAPigs) tak ajar pun jual CIBAI)

    8. Lim GuAn Jeng = penipu undi CEC DAPigs. Woi Joseph! Jesus tak ajar lu tipu olang bodoh!

    9. Alvivi = pelacur jalanan sampah ludah Bah Kut Teh yg telah MELANCAUCIBAIKAN emak bapak mereka sendiri.

    10. Wee Meng Chee = BABI SUNDAL Cinabeng Komunis yg buat filem taraf LONGKANG BABI Paya Mengkuang. LANCAU Namewee!

    ReplyDelete
  13. Just look to this racist chinese in singapore cari makan di ex-tanah orang melayu.

    http://www.youtube.com/watch?v=HEUf-kKjoxQ

    ReplyDelete
  14. Tahukah anda semua kini sudah heboh terbongkar pula didalam mahkamah rayuan baru baru ini dimana kisah bagaimana Najib sendiri yang menandatangani kelulusan untuk membenarkan orang orang kristian menggunakan kalimah Allah di dalam bible kristian. Saya dan ramai umat Melayu Islam benar benar kecewa Najib sanggup berbuat demikian demi untuk meraih undi dari orang-orang kafir. Jelas sekarang pengarauh Liberal telah menyesatkan Najib yang hanya berjuang demi wang ringgit dan jawatan hingga kalimah Allah digadaikan.

    Agak mendukacitakan juga apabila isu kalimah Allah tiada langsung kedengaran untuk dipertahankan didalam mesyuarat mesyuarat cawangan umno yang sedang sibuk dijalankan sekarang. Adakah ahli ahli umno lebih sebuk dengan percaturan merebut jawatan sehingga terlupa untuk memperjuangkan Agama Bangsa dan Tanahair? Nampaknya umat Islam di Malaysia sudah sepatutnya tidak menyandarkan harapan yang tinggi kepada UMNO Liberal dalam usaha untuk mempertahankan Agama.

    Saya amat bersetuju dengan kenyataan Saudara Irwan Fahmi yang mendesak supaya Najib wajar untuk melepaskan jawatan sebagai presiden UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bukan hakim jadi tak payah nak bising...ikut keputusan mahkamah je...

      kalau sabah dan sarawak tu cerita lama.. diorang guna bible terjemahan indonesia yang kita semua maklum di indon kristian boleh guna kalimah allah

      Delete
    2. JANGAN ASYIK TAHU NAK SALAHKAN NAJIB AJE OTHMAN AHMAD KERANA KEPUTUSAN BUKAN DI TANGAN NAJIB MAHKAMAH YG PUTUSKAN KENAPA ACAP KALI NAK BABITKAN NAMA NAJIB AJE KERJA KAU NI HA. KALAU TAK SUKA JGN SUKA BUAT FITNAH YG BKN2.

      Delete
    3. Itulah pak man, selama ini pakat dok fitnah pas dan pkr yg sokong dgn usul penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam dan bloggers pun bukan main sakan lagi hentam PR berkaitan hal ini. Sekarang terbukti Najib yg tandatangani persetujuan itu. Begitu juga dgn hal menyokong perjuangan LGBT oleh Datuk Ambiga pakat tuduh Nurul Izah, walhal yg kuat sokong dan buat pengakuan secara terbuka kpd perjuangan LGBT Ambiga ialah Marina bt Mahathir. Peliknya orang tak bising bising pun dgn Marina, sebab apa? Semua adalah prejudis, hipokrit dan fanatic .. piirahhh, bullshit...tiada kebenaran dan keikhlasan, termasuk pak man!

      Delete
    4. Anonymous 5.02 pm - awat hang meracau? Bukan Pok Nik Syiah tu kata boleh kongsi ka kalimah? Yg menentang Haron Din. Apasai nurul izzah tudung tunggang terbalik tu nak ikut Marina Mahathir. Uiih, baru aku ingat papa Nurul Izzah pun lgbt jugak.

      Delete
    5. Anon 05:02 PM, sila ambil perhatian....

      Saya tetap tidak dapat menerima PAS Nik Aziz/Hadi Awang kerana mengkafirkan kami orang UMNO yg beragama Islam. Anwar Ibrahim juga saya sanggahi kerana masalah moral, agen yahudi/Amerika & mencuri kekayaan negara. Sementara Najib & semua pengikut Liberal adalah juga seteru yg telah difatwakan sebagai sesat pada tahun 2006, selain melebihkan kafir dari bangsa sendiri, juga merompak kekayaan negara. Kerana mendengar nasihat Omar Ong, Kalimullah & KJ (peninggalan Dollah), Najib telah menyimpang jauh dari perjuangan asal UMNO, malah telah berkhianat kpd Allahyarham Tun Abdul Razak kerana memansuhkan ISA & EO.

      Harap jgn guna samaran 'Anonymous' kalau kamu pejuang benar.

      Delete

    6. Ingatlah........Perdana Menteri Kedua Malaysia, Allahyarham Tun Abdul Razak adalah pengasas Undang -undang Keselamatan (ISA) ketika beliau menbentang rang undang-undang tersebut di parlimen pada 22 Jun, 1960. Saya amat berterima kasih di atas wawasan dan pandangan jauh beliau. ISA yg cetusan beliau telah membuat demokrasi di negara kita cukup selamat dan aman. Ya.....Najib telah menderhaka kpd ayahandanya sendiri dan juga kpd bangsa & tanah air.

      Amat malang sekali, harapan dan aspirasi beliau tidak dipersetujui oleh sebahgian rakyat di negara ini, termasuk anak kandungnya sendiri...Najib Abdul Razak.

      Sejak 2003, kepimpinan negara adalah bengap & tidak bermaruah sehingga menghuru-harakan negara. Jenayah & pembunuhan berleluasa lantaran ISA & EO dimansuhkan. Beri muka & terhegeh-hegeh kepada fahaman sesat Liberal & kafir laknat hingga bangsa Melayu, ugama Islam & institusi raja-raja dihinjak, dicarut dan dihinakan. Kekayaan negara diratah tanpa pulangan kepada negara dan rakyat. Selepas 10 tahun pemerintahan bertukar kepada pemimpin Liberal, tidak ada satu (1) pun program atau rancangan terlaksana yg berfaedah kpd rakyat dan negara. Kewibaan & integriti negara serta ekonomi merudum berbanding kehebatan zaman Tun Dr. Mahathir.

      Kemungkaran-kemungkaran ini yg telah dan sedang berlaku mengharuskan kita menukar kepimpinan sedia ada demi yang haq.

      Delete
    7. Mira Edora....

      Adakah anda sedar bahawa semangat kebangsaan & cinta kepada tanah air kini sudah luntur ataupun boleh saya katakan hampir sirna, terutama kepada golongan Melayu Elit-Liberal yg kononnya progressif & berpendidikan modern. Saya katakan begitu kerana ketika kita kini di ambang menyambut hari kemerdekaan tak lama lagi, saya tidak nampak jalur gemilang & kain rentang bunga raya berkibaran di tempat awam, kediaman, pejabat-pejabat kerajaan...apatah lagi di kilang-kilang, bangunan perniagaan dan pejaba-pejabat swasta yg kini dimonopoli oleh puak cina & Melayu Liberal. Stesyen-stesyen tv dan pihak media pun agak lesu dalam mempromotekan jasa-jasa pejuang yg telah menabur bakti hingga negara mendapat kemerdekaan dari penjajah.

      Kelesuan ini tidak pernah berlaku sebelum 2003. Saya yg dulu berkhidmat dgn syarikat asing tidak pernah lalai memastikan Jalur Gemilang dan Kain Rentang Bunga Raya dipasang di tempat kilang & bangunan tempat saya bekerja seminggu & sesudah 31 Ogos. Kerajaan terkini mungkin sudah hilang kejituan semangat patriotisme sehingga tidak ada Arahan Rasmi dikeluarkan. Kesimpulannya.... adakah slogan 1Malaysia cetusan Najib itu mendatangkan kesan baik & berjaya....??????

      Delete
    8. Anon 05:02 PM......

      Saya turut mengecam Marina Mahathir kerana menyokong perjuangan luar tabiee LGBT. Saya tidak terkejut jika ada anak atau famili sendiri menyimpang kerana sejarah telah menunjukkan paman Rasulullah s.a.w. (Abu Lahab) memusuhi junjungan kita. Begitu juga anak & isteri Nabi Luth a.s. dan anak Nabi Nuh. Kamu silap jika kamu anggap saya begitu dan akan saya tuntut anda di akhirat kelak.

      Delete
  15. Dengar cerita kerajaan Pulau Pinang telah haramkan filem Tanda Putera . Pawagam di Pulau Pinang diminta jangan tayangkan filem tersebut . Apasal ? Takut ke ?

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus, syabbas kjaan P Pinang, satu tindakan yg bijak bagi mengelak salah faham dan ketegangan kaum ...

      Delete
    2. Syabas kerajaan pp, takut kerana salah

      Delete
    3. Takut bayang bayang sendiri. Padahal satu malaya dah maklum cina babi haramjadah memang macam dalam filem tu pun. Takde nak cetus ketegangan kaum nya. Kita dah lama tahu perangai taik cinabeng woi. Tak payah nak jadi pemalu cas ayu hendah berbaik sesama kaum. Poodah!

      Delete
  16. 146 ini saja ke yang ko boleh tulis caci maki.dh x boleh jawab dok diam jerlah
    Berhujah lah dengan fakta.
    Kekadang aku terfikir gak apakah dosa2 yang telah mak bapak ko buat masa2 lalu.
    Sahinggakan allah mengurniakan anak yang bodoh piang pada mak bapak ko.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9:40 pm...
      Nabi nuh dapat anak yang degil dan kafir......apa dosa nabi nuh?

      Nabi ibrahim bapa nya seorang kafir.....tapi nabi ibrahim seorang rasul...macam mana tu?

      Delete
    2. Batu api hanya allah saja yang maha mengetahui nya.amin......

      Delete
  17. rasa tak perlu kot dah nak ugut2 bunuh ni. ugutan bunuh ni bukan benda main2

    ReplyDelete
  18. Beringat kalian ai d masukkan penjara dulu kerana jenayah rasuah bukan meliwat. Meliwat dtg kmdn. Sebenarnya beliau sudah lama liwat abim dan umno. Sekarang beliau kena liwat dgn dap. Pas kena liwat oleh kedua mereka ai dan lks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam yang saya katakan .umpama orang baru kahwin
      Baru2 tu semua nya indah wangi walaupon kentot dikatan harum
      Bila dh gaduh macam2lah keluar dari kedua2nya segala macam busuk dan hancing
      Macam tulah bang non dengan penganut pkr ni
      Semuanya adalah bekas2 ahli umno
      Masa tu umnolah yang terbaik dan mengaut keuntungan yang banyak.
      Mungkin x dapat apa yang di hajati apa yang di minta maka tubuhkan lah parti sendiri dengan melantik diri menjadi ketua umum
      Maka dengan marahnya dengan demdam maka
      Di burukkan lah parti (lombong) lamanya demi kelangsungan demdamnya
      Politik melayu pecah x apa janji demdam tertunai sudah.
      Dengan kuasa politik yang x kukuh maka sekarang ni banyaklah penghinaan kepada bangsa melayu dan agama islam itu sendiri
      Fikir2kan lah


      Delete
    2. Toksah na falsampah le....Ini semua angkara Melayu Liberal yg dah menyesatkan UMNO sejak Bodowi & Ah Gor sebab ambil tuan-tuan puanhsihat yg sama

      Delete
    3. 459....
      Aku rasa lah ko ni tergolong yang mana satu

      1)Ada otak tak ada akal binatang2

      2)Ada otak ada akal tp x boleh berfikir dengan waras itu namanya manusia bodoh dan bebal

      3)Ada otak ada akal dan berfikiran waras itu manusia yang bijak dan tahu baik buruk nya swsuatu pwrbuatan seseorang.

      Aku rasa ko tergolong dalam golongan yang pertama.hehehe

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!