KEMPEN BBC! KISAH BENAR TENTANG PAU AHMAD YANG MESTI DIBACA OLEH RAKYAT MALAYSIA!

Hari tu ada dokumentari kat NTV7 dlm bhs cina.. ttg bagaimana usahawan cina nak berjaya kat M'sia ni...
Rancangan tu interview taukeh PAU AHMAD.. mmg terkejut la tgk dari boss sampai pekerja yg buat pau tu semua bangsa cina..

Mainpoint yg rancangan tu nak highlight dari taukeh PAU AHMAD ni.. dia kata nak berjaya kat M'sia ni simple ja.. kena produce produk yg dapat status Halal.
Kalau tak rugila, coz penduduk sini ramai Islam & sentiasa cari produk Halal..

Satu lagi kenapa guna nama Ahmad.. dia kata senang nak ingat & nama tu nama Islam...

Ntah la.. rasa nak marah pun ada... rasa tertipu pun ada... tapi kebanyakan produk yg dpt status halal kat M'sia ni mmg pengasasnya Cina.
So.. kita kena lahirkan ramai lagi usahawan Islam.. Bumiputera yg boleh hasilkan produk berkualiti...

Cerita dari Saudara Mohd Hisham.... :

Salam Dato' dan semua sahabat,

Ini berkenaan semalam, saya bersama Dato' minum pagi di sebuah gerai, semasa hendak membayar minuman tersebut saya terlihat ada dua gerai yang menjual pau, jika tidak silap satu pau tersebut di tulis Pau Al-Ain dan satu lagi Pau Ahmad.

Secara spontan saya teringat, sewaktu pejabat saya di Bandar Teknologi Kajang, Semenyih. Semasa itu saya dengan seorang lagi rakan perniagaan Ustaz Ridzuan cuba mencari rakan-rakan bagi membangunkan pasar malam IKS di sekitar bandar kajang, bangi dan semenyih.

Semasa sedang mencari-cari rakan-rakan untuk membekalkan produk-produk halal kepada usahawan pasar malam tersebut terlihat dek kami kilang membuat pau iaitu PAU AHMAD. Dengan selambalah saya dan Ustaz Ridzuan masuk kekilang untuk berkenalan dengan Ahmad tuan punya kilang.

Bila masuk je yang menyambut kami adalah seorang perempuan Melayu yang bertudung labuh, alhamdulillah dapat lagi seorang usahawan melayu yang agak
famous juga sebab dah beberapa kali bila berhenti di R&R saya makan pau AHMAD nih.

Perempuan Melayu nih bertanya kepada kami nak jumpa siapa? Dan kami maklumkan kepada beliau yang kami nak jumpa Boss, dia agak hairan maklumlah Ustaz Ridzuan nih pakai serban dan saya pula bertali leher.

Perempuan Melayu nih jawab, Boss tak ada di pejabat dia dah keluar dan kami minta kebenaran masuk ke kilang nak tengok, tetiba keluar seorang perempuan cina yang kemudiannya kami tahu rupanya dia adalah pengurus kilang.

Kami jadi was-was kenapa pula kilang macam nih ada pengurus cina dan kami di bawa masuk ke pejabat yang mana pandangan saya dan ustaz Ridzuan terpandang kepada Tok Kong yang ada dalam pejabat tersebut dan semua pekerjanya (ofis) adalah cina.

Kami kembali bertanya kepada pengurus cina tersebut, En. Ahmad pergi kemana? Dengan selamba dia maklumkan kepada kami bahawa En. Ahmad bawa Boss keluar.

Kami lagi bertambah konfius, wah kalau Ahmad bawa Boss siapa pulak si Boss nih? Kami bertanya lagi
itu Boss sapa nama? Alamak.... Boss Ah Chong rupanya... Istifar panjang Ustaz Ridzuan. Rupa-rupanya Pau Ahmad diambil sempena nama Driver dia. Aduh terkena lagi sebiji...

Sumber: KLIK SINI

79 Responses to "KEMPEN BBC! KISAH BENAR TENTANG PAU AHMAD YANG MESTI DIBACA OLEH RAKYAT MALAYSIA!"

  1. tulah masa ada arqam jual produk melayu islam, senang org melayu nak makan macam-macam. ada mee, bebola ikan dan 1001 macam yg arqam hasilkan.

    tetiba jaki kat arqam sebab dek hasutan pengusaha bukan islam yg nampak akan tertugatnya & terjejasnya perniagaan mereka pada masa tu dan mungkin lingkup terus di masa akan datang. krjn pun haramkan arqam, hancurlah produk melayu islam yg pasti akan menjadi gergasi pengeluar segala barangan. yelah pemimpin melayu semasa kan cintakan semua apa nama cina ni. segala-galanya bagi kat cina, cuma anak bini belum bagi kat cina lagi. tapi pasti sedikit hari lagi semua kasi bini, anak, tanah, negara dan semuanya asalkan jadi duit free buat pemimpin-pemimpin melayu tahap ikan piranha sekarang ni.

    sekarang susah nak cari produk makanan melayu islam lagi. yang ada semuanya seangkatan dengan PAU AHMAD ni, dibuat oleh pengusaha yg tak bersunat tapi ada sijil halal. taktik perniagaan, dengan jenama saja dah cukup. habis dengan aku-aku sekali termakan PAU AH MAT CHONG.

    tapi biasalah pemimpin melayu yg mengaku islam menjahanamkan org melayu sendiri.

    kah, kah kelakar betul sebab blog penyokong umno yg tulis. pergilah tanya tun madir, apsal jadi camni. bebeballl, bebodohhh

    kasihan orang-orang melayu, harapkan pemimpin tapi pemimpin sekorpun tak guna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're grossly off-tangent when suggesting products of Al-Arqam. Bukankah Al-Arqam tu tak betul jalannya walaupun produk keluarannya halal. Two wrongs do not make one right, my dear friend...

      Delete
    2. patut taruk nama ' Pau Parpu' baru tak islamik bunyinya & tak konfius

      Delete
    3. Klau taruk nama - pau pundek pon sedap juga

      Delete
    4. Ahmad tu nama sebelum dia masuk cina. Sikalang aa dia punye nama Gan Ah Mat

      Delete
    5. Nasib baik cinabeng tu taruk nama pau ahmad...kalau dia taruk bakut-teh ahmad amacam??? tak ke gila babi???

      Delete
    6. Produk Islam keluaran arqam? Tetapi Islam yang diamalkan menyimpang dari landasan sebenar.

      Delete
    7. Anonymous August 25, 2013 at 1:44 PM
      Ada pendapat mengatakan makanan sembelihan ahli kitab Yahudi adalah halal dimakan kerana kaedah sembelihan sama seperti orang Islam dgn menggunakan perkataan, Bismillah Hirrahman Nirrarahim.

      Delete
    8. Parpu ni cakap je lebih...nak boikot barang cina lah...tapi guiness malta dia minum jugak...itu cina punya baranglah...cakap mcm mabuk todi

      Delete
    9. Produk Al-Arqam sebenarnya dibuat diThailand, termasuk kicap,segala jenis sos. Kilang proses dipunyai oleh orang Siam, Cina Siam..ini untuk makluman, status halal atau tidak itu saya tidak berani komen.

      Delete
    10. sape la kate orng nk dengki ngn arqam...dh trng2 sesat nyer..besfren aku nye aunty kuar arqam sebb trkjut ade satu majlis di mane boley bertukar2 pasngn suami isteri utk buat hubungn xxx....x ker giler ajaran tu...

      Delete
  2. betul tak betul siapa pulak yang tentukan, adakah kau dapat direct line dari langit megatakan arqam dah tak betul. agaknya kau yang tak betul. kalau pemimpinya kau katakan tak betul, betulkanlah dan selamatkan rangkaian bisnes arqam.

    rangkaian bisnes arqam tu yang penting dahulunya, pemimpinnya yang dirasakan tak betul kasi betulkan.

    tapi apa nak buat nasi dah jadi bubur, dah basi. apa lagi yang ada, semuanya dah musnah. cakap pun tak guna. jadi sekarang makan produk kafir tapi ada tanda halal. kah, kah, kah padan muka kau dengan muka aku jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majlis Fatwa yang telah memutuskan bahawa al-arqam tak betul. Bukannya dia atau aku ataupun kau.!

      Delete
    2. Dulu ok ajer Al Arqam nie. Start problem masa Ust Asyari declared nak ambil alih Pusat Islam, takyah kerajaan bayar gaji pun. Nie ler yg bebulu dengki yusof nor dgn hamid othman. Yelah mana takyer, nak hantar org mengaji phd agama pun hantar kat england.

      Delete
    3. Arqam tu kalau dari segi aturan perniagaannya memang cntik. Yg tak cntiknya iktiqad pemimpin yang di ajar pada pengikutnya . Fahaman aurad Muhammadiah dan meletakkan pemimpinnya sama taraf dgn Auliya. Anak saudara aku bekas pengikut al arqam tahum 80an dulu. Smpai sekarang dia beranggapan. Ustaz Al ashari tu tak mati tapi dibawa kelangit. Tak tau nk ckp mcm mana dah.

      Delete
    4. Cuba baca pasal Aurad Muhammadiah, takde percangahan dari segi akidah pun. Balasan dari Allah kepada Al Arqam mungkin sebab terlalu meninggikan Ust Ashaari. Terlebih yakin dengan pemimpin dan fanatik.

      Delete
    5. Hanya umno yg boleh menjamin keamanan.... Tu sesat jugak tu.

      Delete
    6. Insya Allah... Tareqat Muhammadiyah itu betul...tapi tak sama dgn tareqat Muhammadiyah pegangan Ustaz Ashaari. Saya telah kaji Tareqat ini dgn cucu pengasasnya, Ustaz Toha Suhaimi di Ipoh Lane, Spura dan juga warisan sohih di pondok Wonosobo, Tanah Jawa.

      Delete
    7. pau ahmad tu tau dia simpan inti daging babi ke?

      Delete
  3. Orang melayu dalam bab makan memang sensitive....halal haram memang dijaga sungguh....

    Tapi perkara yang haram orang melayu selamba je dia buat, kadang-kadang dia berbangga dengan perkara haram yang dia buat..itu lah orang melayu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lagi kelemahan Melayu (jenis macam kau tapi bukan Melayu seperti aku) yg suka tuduh semua orang sama macam kau.

      Delete
    2. Betul tu, kawan aku punyalah jijik dgn babi...tak pernah dia makan babi....tapi minum todi selamber jer....takde plak rasa jijik

      Delete
    3. Satu lagi kelemahan Melayu (jenis macam kau tapi bukan Melayu seperti aku) yg suka tuduh semua orang sama macam kau.

      """""""""""""""""""""""
      Jangan marah wahai saudara ku yang budiman.

      Apa yang saya sebut berdasar kan pengalaman saya...ramai melayu yang beli loteri, walau pon dia tahu perbuatan dia tu haram, tapi bila dia lapar mcam nak mati...tetap dia tak makan babi.
      Gelang tangan dan rantai leher haram lelaki pakai, tapi selamba je dia pakai.

      Delete
    4. hello batu api sekurang2nya ada la jugak sekelumit iman pd org melayu islam. kalau dgn babi2 skali dia makan ko nak kata apa plak?

      jentayu

      Delete
    5. hello batu api sekurang2nya ada la jugak sekelumit iman pd org melayu islam. kalau dgn babi2 skali dia makan ko nak kata apa plak?

      jentayu

      ------------------------------

      Setakat tak makan babi....berlambak tempat aku cina, keling, nepal, myanmar yang kapir yang tak makan babi!

      Kalau melayu makan babi.....memang patut ponnnn, sebab kau tengok lah perangai dan akhlak orang melayu.....

      Delete
  4. Terima Kasih kerana sebarkan cerita sebenar Pau Ahmad . Saya mulai dari hari ini tak nak beli lagi Pau Ahmad . Sebaliknya saya akan beli Pau Mak Minah .

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebetulan almarhum ayah bernama Ahmad dan ibu bernama Siti Aminah.

      Delete
  5. Anonymous 1.21.... kalau tak tau tentang perjalanan dan sejarah Al-Arqam jgn komen... buat tuduhan melulu....nanti jadi bahan fitnah jer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 3:52pm ni pengikut al-arqam tegar....mungkin beliau pemuda bani tamim spt abuya

      Delete
    2. 4:06......bagi contoh 5 perkara yang menyalahi hukum dan syariat islam yang dianuti pengikut al arqam...sama2 kita muzakarah dan berkongsi-kongsi imu.

      Delete
    3. Masa al-arqam mula diharamkan dahulu.....sempatlah saya berbual dengan sekumpulan ahli al-arqam.....entah macam mana boleh terkeluar cakap dari kalangan mereka bahawa ulama-ulama kerajaan (Majlis Fatwah Kebangsaan) itu semuanya tak layak nak mengajar abuya, tetapi Abuya lah yang (ilmunya tinggi) boleh mengajar kesemua ulama itu.......

      Delete
    4. السلام عليكم

      6:40 PM - Mempercayai Asshaari @ abuya itu tidak mati, ape citer? Cer citer cer citer....sedangkan Rasulullah SAW sudah wafat, hebat sangatkah abuya sehingga tidak boleh mati? Benarkah saudara meyakini bahawasanya Asshaari itu akan muncul sbg Imam Mahadi? Benarkah Asshaari itu berdarah keturunan Bani Tamim? Jawab...jgn tak jawab.....

      Delete
    5. Hamba Allah....terima kasih atas info nya.....barulah saya tahu mengapa al arqam diharamkan.
      Bukan macam sesetengah sahabat kita, berani tuduh tanpa hujjah.

      Delete
    6. Lagi satu sepupu saya yang juga bekas pengikut menyatakan arwah abuya menegaskan sering terdapat komunikasi secara langsung antara beliau dengan Baginda Rasulullah s.a.w....

      Delete
  6. bila kristian nak kongsi allah, orang2 melayu/islam naik toksyeh gila2, menteri kata hak ekslusif islam. bukan islam telah pun diberi lesen utk berkongsi ekonomi (malah bahagian yg besar) umat islam, apa sudah jadi? mana pembela2 agama islam, mana geng2 yg syiok dok berfatwa? bukan kah ini juga hak ekslusif islam? orang melayu yg berkuasa memang tak cerdik dari dulu, kini & selamanya. mampueh anak cucu aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mempertahankan nama Allah, memang bagus,...
      Tapi.....hukum Allah wajib ditegak kan dinegara yang tercinta ini...
      Setakat mempertahankan nama, tapi apa yang Allah perintah tak buat, yang Allah larang suka hati langgar.....serupa je

      Delete
    2. Lebih 99.9% hukum allah dah tertegak dalam negara ni...kalau ikut sifir haji hadi hukum hudud hanya 0.01% dari hukum islam...yang ni je ada sedikit masalah untuk dilaksanakan yang lain dah selesai
      syukur alhamdulillah

      Delete
    3. J h.....itu yang haji hadi cakap, tapi yang Allah perintah macam ni :

      Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam Agama Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya; dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata.

      Al baqarah :208.



      Pilih lah nak ikut mana satu.....

      Delete
    4. Rasulullah seorang nabi dan rasul, maksum, diberikan mukjizat serta diberikan kemuliaan dan darjat yang sangat tinggi oleh Allah swt. Doa dan permintaan Baginda akan dimakbulkan Allah swt......tetapi mengapa Rasulullah menyebarkan Islam dan melaksanakan hukum-hukum Islam tidak secara sekaligus tetapi sebaliknya berperingkat dalam masa tertentu? Siapalah kita manusia biasa jika dibandingkan dengan Rasulullah saw.

      Delete
    5. Ayat itu merujuk kepada hukum keatas seseorang individu contoh hukum cerai hukum faraid ini memang kita dah ikut...hukum hudud ni kewajipan keatas pemerintah...zaman khalifah abu bakar hukum potong tangan tidak dilaksanakan memandangkan kecelaruan umat ketika itu

      Delete
    6. 7:15pm...ya secara beperingkat tapi baginda tak tunggu sehingga lebih 50 memerintah barulah baginda melaksana hudud. Kalau nak tunggu yang maksum baru boleh laksana semua hukum islam, maka kita kena tunggu nabi baru.


      7:17pm....kitab tafsir mana yang sebut macam tu?...boleh kita kongsi sama....

      Sekarang ni umat islam masih bercelaru lagi ke atau bercelaru nya umat islam di malaysia ini atas sebab hukum dan syariat islam tidak dilaksana sepenuh nya...

      Delete
    7. Komen 7.15 dan 7.17 tu betul dan realistik

      Delete
  7. Semua tu tak ada keikhlasan pun, sekadar nak merebut popularity ... dah gitu cara hidup puak umngok ni... sibuk pasal orang lain guna nama Allah, ajaran dan tuntutan Allah tak mahu ikut .......
    U_ntuk
    M_asuk
    N_eraka
    O_k

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut suka hati engkau aje mengata itu ini ya. Orang pas tu bagus sgt ke? Islam itu bukan pas. Cuba sedar sikit kepala hotak bebal engkau tu. berjuta lagi org islam yg tak masuk parti hampas engkau tu. bukan bermakna diaorg tu kafir.

      Delete
    2. 6:14....tak semestinya melayu pas saja yang tak suka umno.
      Melayu dap, melayu mic, melayu mca pon ada jugak yang tak suka pada umno ni.
      Jangan tuduh melayu pas je...

      Delete
    3. Kalau dulu tak tertubuhnya UMNO maka PAS pun tak akan ada sekarang ini.

      Delete
    4. 7:25pm....Tak semestinya yang dahulu lebih bagus dari yang kemudian....

      Umpama contoh : Abu lahab lebih dahulu dari nabi muhammad, adakah abu lahab itu lebih bagus, lebih elok dijadikan ikutan......

      Delete
    5. apa yang anon 7:25pm cuba sampaikan ialah PASesat ini taik UMNO sebenarnya..sekumpulan najis yang dibuang UMNO

      Delete
    6. 5:26am.....pusing lah macam mana pon, umno hanya untuk orang bodoh kata tun M.

      Delete
    7. dan PASesat pulak hanya untuk orang yang ada otak..tapi otak lembu..bebal

      Delete
    8. 7:35am....janganlah marah pada ku, marah lah pada tun M, aku cuma menaqalkan apa yg tun M cakap...

      Delete
    9. anon 8.52,
      maka ko pun kena setuju la dgn anon 7.35 sbb hj hadi sendiri sanggup jd kuda pada DAP. hehehe.

      jentayu

      Delete
    10. 3:09pm....pas/umno,.....samer je...dua2 tak boleh harap bagi membela nasib melayu.
      Dua - dua menikus...

      Delete
  8. Babi punya Cina. Kuat betul menipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boikot dia sampai bangkrap. Sial punya cina lahanat.

      Delete
    2. Cina lahanat konon....tapi stout dgn malta ko bantai jugak

      Delete
  9. Bukan silap siapa2 tapi melayu sendiri yang silap. Melayu tak ambil peduli, asal nama melayu ada cukup lah. Sebab tu senang2 saja melayu kena kencing dengan cina. Kepada melayu asal saja ada nama melayu dan ada cop Halal, mereka telan semacam sahaja. Melayu .. melayu...

    ReplyDelete
  10. waduh pak , saya udah lama yahu itu pau emang dia cinabeng punya tapi orang malayu sangat senang makan pau haram itu. Buanyak lagi produk cinabeng dimakan oleh malayu bangsat ato gobl;ok, itu ciken rice shop juga cinabeng yang punya tapi orang malayu jilat jilat itu ciken rice. Itu restro kling kata orang malaisia juga non muslim yang punya tapi orang malayu muka gak malu terusan makan itu keling punya. Kasian ya bangsa malayu sangat goblok juga sialan. Kaaaaakakakaka

    ReplyDelete
  11. Kalau tercekik makan pau jgn lupa minum air spritzer yer

    ReplyDelete
  12. Melayu hari ini sudah tak ada teloq.Kerajaan Najib pun sudah kena kasi,"zaman kerajaan tahu semua perkara sudah berakhir",itu yang keluar dari mulut si Najib sendiri,jadi sekarang kerajaan perlu bantuan orang macam pemimpin Hinfraf,orang-orang dari DAP dan petualang-petualang sekelian untuk 'mengurus' kerajaan bangang ini.Persatuan silat,pekida dan macam-macam lagi hanya berani pukul Melayu sahaja.Kenapa ini terjadi?Jawapannya adalah pemakanan yang diambil oleh bangsa Melayu.Dalam dapur rumah kita penuh dengan produk makanan cinabeng yang tidak suci (walaupun ada tanda HALAL Jakim).UMNO mengizinkan cina memonopoli perniagaan dan di sini kita mengingkari suruhan Tuhan yakni fardhu kifayah.Akibat daripada ini hati orang Melayu bertitik hitam dan titik hitam itu membesar dan diwarisi pula kepada anak cucu kita.Kesannya,UMNO menjadi alpa, buta dan sering bermegah dengan kehebatan lampau,dan hasil daripada kealpaan ini maka UMNO mengeluarkan najis-najisnya yang merosakkan Islam,bangsa Melayu dan tanahair tercinta ini.Najis-najis ini ialah PAS dan PKR.Apabila negara menjadi hub kepada industri makanan HALAL,kita memberi keizinan seluas-luasnya kepada orang kafir untuk turut serta.Apa sahaja dari Malaysia akan mudah diterima oleh masyarakat Islam dunia kerana nama Malaysia itu sendiri adalah jenama yang sangat diyakini mereka.Sayangnya produk-produk cinabeng yang bertanda HALAL yang mendapat pertolongan JAKIM memenuhi pasaraya di Amerika Syarikat dan Eropah.Sepatutnya dalam soal industri HALAL ini,keutamaannya adalah 100 peratus kepada orang Islam.Kalau tidak ada,wajib kita wujudkan.Di atas kertas nampak macam kita ikut perintah itu,tetapi hakikatnya, tetap cina bintang tiga yang semakin kaya dan biadap sementara Melayu kekal dihina.Demokrasi dan politik ini merugikan Islam,bangsa Melayu dan negara ini.Melayu berpecah akibat setiap hari makan makanan yang tidak bersih.Sedarlah wahai Melayu jika kamu bermaruah

    ReplyDelete
  13. Cina tidak mahu cakap Melayu dan sekolah Melayu,tetapi dia guna nama Melayu dan tanda halal ke atas produk dia.JAKIM turut bersubahat dalam melakukan dosa ini.Sepatutnya JAKIM keluarkan tanda atau logo TIDAK HALAL kepada produk kafir di Malaysia ini.Wahai orang Melayu terutama sekali pemimpim Melayu,sampai bila kamu nak biarkan bangsa Melayu diperbodohkan?Sambutan kemerdekaan tidak membawa apa-apa erti selagi kita tidak berani untuk berubah.Motivasi 'berani menerima kekalahan' sudah tidak boleh dipakai lagi kerana ianya hanya membawa kekalahan,sepatutnya bangsa Melayu mesti 'BERANI MENCIPTA KEMENANGAN'.

    ReplyDelete
  14. lepas ni orang melayu bukak satu bisnes jual burger pakai nama cina, burger ah chong, mesti ramai cina beli

    ReplyDelete
  15. Dunia sekarang dunia ekonomi kapitalis yg d amal negara spt malysia.

    jgn cemburu dgn cine

    Apa kata org melayu yg dah murtad buat resepi spt

    Bak kuteh habatusauda, nasi arab babi, dan babi msk kurma..

    Pasti org cina beli sebab byk specisl ooo

    Melayu ada berani sahut cabaran ini dan jadi jutawan segera? Ini dunia kapitalis... Yg penting masyuuk..

    ReplyDelete
  16. cinaPIG nih tahu kalau letak nama PAU TOKONG, PAU BABI SEPET etc, konpem orang melayu tak beli..dasar babi tongsan..kalau x menipu x sah meniaga..babi betoi

    ReplyDelete
    Replies
    1. eleh, samalah dgn melayu. jual produk kesihatan dan kecantikan bunyi mcm inggeris, france dll.

      Delete
    2. anon 2:04

      yang ko dok backup cinapig nih apahal?!

      selalu makan babi ngn stout kot?!

      ke ko dok mkn gji dengan tokey babi?!

      ko nih memang spesis melayu haprak!

      Delete
    3. anon 2:04

      citenye gnih..cina sepet guna nama melayu jual pau..dah nama pun cina, halal haram masa pembuatan pau nih konpem x amek peduli..yang beli pau tu pulak orang melayu..x rasa macam menipu ke guna nama melayu jual pau tapi owner cina sepet berak calit?..yang ko pegi hujah pulak produk melayu guna nama orang putih tu apa kejadahnya?!jauh beza tuh kalau ko nak compare 2 benda nih

      Delete
    4. 2:04

      mari meneka identiti anon 2:04 am:

      1-barua/pencacai tokey cina babi
      2-pencacai/ anjing suruhan cina babi
      3-melayu bangang yang selalu makan duit rasuah dari towkey2 cina babi
      4-melayu bangsat dari pakatan 3 jahanam yang xda otak

      Delete
    5. jawapan aku..

      5- semua diatas

      Delete
  17. Pau Ahmad memang Cina punya

    ReplyDelete
  18. BANGLA GIRLFREN INDONAugust 26, 2013 at 12:46 AM

    PASAL MELAYU BANYAK PUKIMAK SELALU SUKA KONGKEK MEMEK INDON,PEREMPUAN KRISTIAN DARI SABAH ,SARAWAK,INDONESEIA,FILIPINA....NASIB BAIK TAK DE POPMPUAN BANGLA.....KALAU ADA TIBAI SEKALI......MAKAN PAU PANTAT BABI CAP HALAL.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa pasal lu mau dengki orang melayu kuat seks?!

      wa tau lu punya spesis kotey kulop manyakk kecik..lu punya pun tatak puaslh maen dengan lu

      Delete
  19. nama syarikat P A Foods Sdn Bhd
    nama produk Pau Ahmad.

    yg org tak tau sebenarnya P A tu singkatan "PAU AMOI".

    kalau ada jugak yg tak faham, cakap kasarnya "PUKI AMOI"

    kan ke kat Selangor ni "puki amoi" berlambak-lambak, mana2 boleh dapat.

    tang arqam tu tak payah nak bertekak, betul tak betul amalan antara mrk dgn Tuhan.
    musnah arqam hanya krn pemimpinnya dah ego berlebihan.

    ReplyDelete
  20. Penghujung thn 1980 an kilang Pau Ahmad memang dah beroperasi di sekitar bandar Kajang khususnya di bandar Teknologi Semenyih. Ramai yg dah tahu syarikat makanan tersebut adalah milik Cina tetapi mengupah pekerja Melayu utk menakluki pasaran makanan kuih muih halal di sekitar Selangor. Pau Ahmad berjaya kerana sokongan pembeli Melayu dan pasaran yg luas di dalam kantin kantin kolej universiti, jabatan kerajaan, swasta dan hospital. Pelanggan Restoran Cina lebih menggemari pau babi, anjing atau campuran dan bukan pau yg halal jelas sekali Melayu telah memperkayakan Cinabeng dlm semua jenis medium industri. Kuih apam Cina@ pau Ahmad terus menjadikan tipah terus tertipu.

    ReplyDelete
  21. Rantaian ekonomi sebenarnya nampak mudah saja kenapa selama ini kaum cina menguasai ekonomi negara. Bermula pengeluaran barangan dari kilang cina kepada pemborong cina dan kemudian dihantar kepada peniaga cina dan akhirnya kepada pembeli melayu. Kita boleh lihat secara tak langsung, duit orang melayu yang menyumbang kekayaan kepada peniaga cina, pemborong cina dan kepada tokey kilang cina. Mereka boleh terus hidup mewah selamanya hasil duit orang melayu selama mana orang melayu masih terus membeli barangan mereka. Untuk lingkupkan bisnes mereka, orang melayu hanya perlu membeli dan menyokong produk melayu, dan rantaian duit orang melayu kepada kaum cina akan terputus. Bila sudah terputus, peniaga cina akan jatuh muflis, pemborong cina akan tembak menembak sesama sendiri dan tokey kilang cina akan bunuh diri. Nampak mudah saja kan? Hanya kita membeli dan menyokong barangan melayu selamanya. Ekonomi cinabeng akan hancur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malayu akan kebulur kalau takda cina. Malayu tau mau makan saja, buat makanan tak tau. Bila cina kasi buat makanan, mau boikot pulak, mana ada akal. 200 tahun sudah malayu makan sama cina.

      Delete
  22. islam tu dh lengkap...knp nk tggu 100 thn lg br nk buat hukum hudud...ni lah akibat bila pemimpin yg dipilih lebih cintakan dunia...rakyat tonggang langgang...

    ReplyDelete
  23. tak payah komen benda yang racist2 kat sini!!! yang penting orang islam kena maju!!! an alert !!!orang cina taktik beniaga diaorang memang kotor!!! (tak semua) contohnya pau ahmad ni..saja guna nama Melayu dan nama Islam, biar orang Melayu yang beragama Islam ni beli...

    ReplyDelete
  24. SAYA BAPAK JOKO INGIN BERKOMENTAR KEPADA KALIAN SEMUA PECINTA TOGEL YANG SERING KALAH DALAM PERMAINAN TOGEL, SAYA SANGAT BERSYUKUR KEPADA ALLAH DAN SANGAT BERTERIMAKASIH BANYAK KEPADA AKI RANGGONG,ATAS BANTUANNYA YANG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA YAITU 4D DAN TUYUL, ALHAMDULILLAH BERHASIL..WAKTU SAYA DIBERI TAU SAMA TEMAN KALAU ANKA YANG SAYA PASAN NAIK,SAYA HAMPIR PINSAN DAN TIDAK PERCAYA TAPI INI JUGA BENER2 KENYATAAN,,BERKAT BANTUAN AKI RANGGONG KINI SEMUA HUTANG-HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUANYA DAN RUMAH JUGA YAGA DILUNYA SEMPAT KUGADAIKAN KINI SAYA SUDAH MENEBUSNYA KEMBALI..SYUKUR ALHAMDULLILAH KINI KEHIDUPAN KELUARGA SAYA SUDAH JAUH LEBIH BAIK DARI SEBELUMNYA,,DAN JIKA ANDA INGIN ANKA JITU DAN BUKAN OBRAL JANJI YG SERING ANDA DAPATKAN SILAHKAN HUBUNGI AKI RANGGONG DI 085-222-967-279 DIJAMIN INSYA ALLAH 100% PASTI TEMBUS TERIMA KASIH......











    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!