CILI KASI TARUK! WEI ORANG UMNO, MARI BACA KISAH SEBENAR PASAL KERAJAAN PERPADUAN MIMPI BASAH ANWAR!

Aku tak faham apa masalah yang sedang berlaku dalam pejabat media PM! Ini aku nak cerita pasal isu Anwar dok jual taik minyak kata kununnya PM nak adakan kerajaan perpaduan dengan Pakatan melalui si juburi ni la, pa hakikatnya cerita sebenar adalah berlainan.

Aku nak share dengan korang petikan dari blog RBF apa yang sebenarnya terjadi dalam isu ini.

Beberapa hari lepas Anwar Ibrahim membuat kenyataan bahawa beliau mengesahkan Datuk Seri Najib menawarkan untuk membentuk kerajaan perpaduan dengannya. Sini

Seperti biasa....setiap patah perkataan yang keluar daripada mulut Anwar kita tak boleh percaya 100 peratus kerana ianya datang daripada seorang munafik. Sebelum pilihan raya umum yang lepas dia berjanji akan mengundurkan diri dari politik sekiranya pakatan pimpinanannya gagal mengambil alih pemerintahan negara. Selepas PRU lain pula jadinya. Tak munafik ke namanya itu ?

Sekarang dia kata pula Najib tawar perpaduan dengannya...

Apa sebenarnya yang berlaku ?

Anwar telah terlepas peluang terbaik untuk menjadi PM dalam PRU lepas. Selepas PRU beliau sudah tidak dihormati oleh sekutu-sekutunya. Orang-orang mereka lebih menghormati Khalid Ibrahim dan Lim Guan Eng, kerana dua orang itu lebih berkuasa berbanding Anwar yang hanya berjawatan Ketua Pembangkang. Itu pun atas ehsan DAP....

Anwar inginkan kuasa....Anwar ingin dihormati dan disanjungi....Anwar juga bengang kerana Khalid Ibrahim banyak tidak mengikut arahan-arahannya....

Anwar ke Indonesia sekali lagi dan berjumpa Jusuf Kalla merayu-rayu meminta Jusuf agar menolongnya sekali lagi menjadi perantara antara beliau dan Najib. Jusuf agak keberatan untuk menjadi orang tengah sekali lagi kerana beliau telah ada pengalaman ditipu Anwar semasa menjadi orang tengah dalam kes perjanjian PRU lepas.

Selepas pertemuan Anwar berkali-kali menghubungi Jusuf merayu-rayu agar menolongnya. Dalam bulan Ramadhan Anwar ada menghubungi Jusuf dan salah satu ayat yang digunakan dalam perbualan tersebut seperti berikut,

"Bilang sama Pak Najib di bulan Ramadhan perlu bermaaf-maafan".

Antara yang ditawarkan Anwar untuk membentuk perpaduan dengan Najib seperti berikut..

Baca artikel penuh di blog RBF Online wahai ahli UMNO sebelum kamu kena tipu dengan jubri yang dah semakin tak relevan ni..

Cuma aku tak faham kenapa pejabat PM atau lebih tepat lagi orang yang menjaga media buat tak tahu je selama beberapa hari kisah ni sedang menular di alam maya dan merata tempat. Hanya setelah blogger RBF keluarkan di blog beliau barulah kita nampak kenyataan dari pejabat PM!

Seba itu aku terkejut ada blog MISTERI yang dedahkan banyak hal di pejabat PM, KLIK SINI sedang mendedahkan satu persatu tentang apa yang sedang beralku disana. Macam ni la korang baca dan nilaikan sendiri. AKu benci pegawa dan tuan penasihat yang merosakkan tuan mereka.

Kalau dah takboleh nak buat kerja elok berhenti dan buat benda lain la, tolong jangan susahkan PM, sepatutnya sebagai pegawai yang menjaga PM anda semua kena peka, takan semua benda dia kena buat, habis tu korang ada kat sana untuk apa? Masanya sudah tiba kakitangan pejabat PM pulak diTRANSFORM!

21 Responses to "CILI KASI TARUK! WEI ORANG UMNO, MARI BACA KISAH SEBENAR PASAL KERAJAAN PERPADUAN MIMPI BASAH ANWAR! "

  1. Cili kasi taruk....entah ler.sepatut nyer letak ler orang mcm parpukari ker.gaji bayar dgn stout jer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sepatutnya letak lebai PAShit je..gaji bayar pakai pelacur..lagi murah beb

      Delete
  2. Aku pun confuse, benda yg boleh menjatuhkan marush & kredibiliti PM, unit media boleh diam mcm beruk kena liwat, mcm ni ke nak cover boss kauorang? Lebih baik kauorng semua balik rumah tgk cd stopa ali.

    ReplyDelete
  3. Gomen servant perangai memang lagu tu. Hampas tahap gaban!!!!! Yang depa tau nak bonus besaq, nak gaji besaq, nak semua besaq lah. Kerja nak sikit, kalau boleh tak dak langsung. Walau bagaimana pun pada yang rajin dan effisient tu, teruskan kerja anda. PAda yang dok perhabis boras tu...kharrraq ptuihhhh!!!!

    ReplyDelete
  4. Bukan salah gomen servant. Punaisihat yang berangan nak jadi power broker lah tu. Tu sebab PM takleh wat apa2.....Semua rahsia ditangan dia....Telan mati Kak Ros, Luah mati Jamjar.....Ada beran?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleh setakat burit babi merah ape la sgt. . . Orang kaki sumbat lubang taik @nuar. Jeboleh tapau . . Bg gaji hahaha sema duit lubang taik bg. . Mampus lu rba

      Delete
  5. dulu umngok juga yg terhegeh2 nak buat kerajaan perpaduan.

    p/s: saper penah telan air mazi DSAI?

    ReplyDelete
  6. Apa dah jadi dengan Mesir sekarang ni ? Beribu ribu rakyat Mesir mati kerana rusuhan . Itu laa , dulu masa Hosni Mubarak perintah , macam macam kau kata kat dia . Kerajaan dia zalim laa rasuah laa . Sekarang Hosni Mubarak telah di gulingkan . Ada bertambah baik tak ? Buruk lagi ada laa . Bodoh punya rakyat Mesir .

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang mesir ni dah terpengaruh dengan fatwa qaradawi...demo demo demo...apa jadi

      Delete
  7. Apa dah jadi dengan Mesir sekarang ni ? Beribu ribu rakyat Mesir mati kerana rusuhan . Itu laa , dulu masa Hosni Mubarak perintah , macam macam kau kata kat dia . Kerajaan dia zalim laa rasuah laa . Sekarang Hosni Mubarak telah di gulingkan . Ada bertambah baik tak ? Buruk lagi ada laa . Bodoh punya rakyat Mesir .

    """""""""""""""""""""""""""""""

    Kalau takut mati....jangan berjuang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau takut nak berjuang jangan cakap banyak...duduk diam diam

      Delete
    2. Berjuang apa kalau berbunuhan sesama Islam..

      Delete

    3. Bermula dengan Bodohwi dan sekarang Jib Gor, UMNO kini tidak berkualiti dan dipimpin mereka yang standard half past six.

      PRU14 nanti boleh bungkus. Diganti dengan puak-puak Liberal, LGBT, Syiah, Wahabi, Cinabeng,Taliban dan lain-lain sebagainya macam nasi kerabu. Negara pun masa tu dah jadi cendol dipermainkan kuasa-kuasa ghaib yang suka lihat negara ini jadi macam Mesir, Libya, Syria, Pakistan, Iraq, Afghanistan.

      Delete
    4. Najib bebal..tak ada akal.. otak taraf jamban. Nak undi... EO d mansuhkan, ISA d musnahkan.. Judi berluasa, Gangster da bermual, pelacuran bersepah.. Bn kali ini menang tipis je juga,, Cina/keling tak undi pun BN.. Mereka tak mau KPI apa taiknya... hasilnya Zero rakyat tak rasa apa apa. Bagi Brim, Krim hanya cina yg untung, undi Bn x dapat..Najib bebal..tak ada akal..otak taraf jamban. Islam Hadarari + 1Malaysia = Fail.. Gagal.. Najib yg paling byk buang duit..guna PEMANDU mabok langkau, Tuak..gila babi Najib ni, Babi pun x gila mcm dia. Najib yg paling byk buang duit..guna PEMANDU mabok langkau, Tuak..gila babi Najib ni. Babi pun x gila mcm dia pun.

      Delete
    5. Apa nak jadi dgn Najib bugis murtad... tiba-tiba aje aku rasa malu pulak dia ni sama keturunan macam aku...dah lah Najib berundurlah... naik muak aku tengok cara engkau kendalikan negara ni...baik sokong Melayu campuran Mamak malbari mcm Dr. Mahathir,...lebih baik...cina tak berani kurang ajar.

      Delete
  8. Unit media nak bising2 apa, dah mmg perkara betul ... diam sajalah, tunggu arahan PM .. dah PM pun tak kisah, diam terus sajalah ...

    ReplyDelete
  9. Dia org saje diam pasal nak tgk nua@jubur ckp ape . . . Boleh nilai la dlm kes ni sape yg nak kat sape. . . Pasti yg kalah nak kepada yg menang. . Takkan yg menang nak kat yg kalah kan? Ape brg?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mula mula merayu rakyat bagi undi pada bn. Najib sanggup jadi badut gendang cina utk dpt undi tapi cina tonggeng buntut kat najib Nasib baik undi org melayu dan bumiputra sabah sarawak sokong bn dan menang pru. Bila najib dah menang dan dapat kuasa dia pulak tonggeng buntut kat penyokong dan pengundi dia
      Sudah sampai masanya kita ramai ramai (ahli umno) tendang keluar si kaki tonggeng bugis murtad ni

      Delete
  10. Kerajaan Perpaduan - Siapa Bohong?

    Isu kerajaan perpaduan antara BN dengan PKR yang telah timbul sejak hampir seminggu lalu sehingga menyebabkan ada yang deman sejuk, demam panas, migrain dan sebagainya, akhirnya mendapat jawapan daripada Pejabat Perdana Menteri yang menafikan wujud sebarang usaha ke arah itu.Dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini, Pejabat Perdana Menteri menyatakan, usaha ke arah pembentukan kerajaan perpaduan ini tidak mungkin dilakukan ketika ini kerana Anwar dan Pakatan Rakyat masih menolak keputusan pilihanraya umum yang lalu.

    Di dalam UMNO pula, ramai yang turut tidak setuju dengan kerajaan perpaduan ini kerana merasakan Anwar bukanlah musuh politik yang boleh ditukar menjadi kawan. Ramai yang kecewa dan sakit hati jika Anwar yang dimusuhi dan diserang selama bertahun-tahun ini tiba-tiba bertukar menjadi rakan kepada Najib serta sebahagian daripada anggota kerajaan.Secara diam-diam, sudah ada kedengaran suara-suara yang mengecam dan memaki-hamun Najib jika benar beliau mahu berbaik-baik dengan Anwar. Malah, ada yang mencadangkan agar Najib ditentang bagi jawatan Presiden UMNO pada pemilihan 19 Oktober depan bagi menghalang usaha ke arah mewujudkan kerajaan perpaduan itu daripada menjadi kenyataan.

    Walaupun Pejabat Perdana Menteri mengeluarkan kenyataan menafikan perkara itu hari ini, persoalan yang masih bermain-main di fikiran ramai orang ialah kenapa penafian ini begitu lewat dikeluarkan? Kenapa setelah hampir seminggu berita megenainya berlegar-legar di ruang atmosfera politik negara, baru ia mahu dinafikan oleh Najib?

    Dalam dunia langit terbuka dan semuanya serba pantas sekarang serta mengetahui berita tidak perlu lagi menunggu terbitnya akhbar pada keesokan harinya, tindakan Pejabat Perdana Menteri yang terlalu lewat menafikan perkara ini tetap menyundang persoalan yang sukar dirungkaikan.

    Sepatutnya jika benar usaha mewujudkan kerajaan perpaduan ini tidak benar dan laporan Asia Sentinel serta The Edge Review adalah palsu, tidak perlulah Pejabat Najib menunggu sehingga hampir seminggu untuk menjelaskan duduk perkara sebenarnya. Lagi pula, Najib juga mempunyai laman Facebook dan Twitter, yang kononnya antara paling aktif di kalangan pemimpin dunia, bukankah bila-bila masa beliau boleh menaip sendiri melalui telefon pintar yang dimilikinya?Atau mungkinkah usaha mewujudkan kerajaan perpaduan ini sebenarnya memang wujud dan ia hanya terhalang kerana respon ahli dan pemimpin UMNO yang tidak begitu memberangsangkan terhadap idea itu?

    Apakah Najib sebenarnya ingin meninjau-ninjau sambutan ahli dan pemimpin UMNO terlebih dahulu, jika sambutannya okey, ia bolehlah diteruskan tetapi jika tidak, barulah dikeluarkan penafian dan menolaknya.Timbul juga persoalan bila penjelasan Najib menyebut rundingan ke arah kerajaan perpaduan tidak mungkin berlaku sehingga Anwar dan PR menerima keputusan pilihanraya lalu serta tidak lagi mempertikaikannya. Adakah ini bermakna, ia hanya tidak mungkin berlaku sekarang tetapi boleh berlaku selepas ini jika Anwar sudah akur dengan keputusan pilihanraya lalu?

    Hakikatnya, penjelasan Najib turut menimbulkan beberapa persoalan dan keresahan yang berterusan.Oleh kerana Anwar yang mula-mula membangkitkan mengenai kerajaan perpaduan ini dan Najib pula hanya menafikannya setelah hampir seminggu ia muncul, adalah penting untuk Anwar sekali lagi menjelaskan kedudukan sebenarnya. Beliau perlu menyatakan sama ada ia pernah dibincangkan atau tidak, secara langsung atau melalui wakil atau turut menafikan sebagaimana yang dilakukan oleh Pejabat Perdana Menteri itu.

    ReplyDelete
  11. Salam tuan, mohon tuan pautkan link blog saya , http://no2azeezrahim.blogspot.com/ . Dan link blog tuan saya telah pautkan di blog saya. Terima kasih.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!