CILI KASI TARUK! 'APA' BENARKAH PEMUDA UMNO TAKDE TELOR UNTUK MENCABAR JAWATAN KETUA PEMUDA?

Gambar ini aku cilok dari blog APA! Aku nak tanya Pemuda UMNO ni takkan nak biarkan Khairy jadi Ketua Pemuda tanpa ada sesiapa mencabar dia? Apa benar ke seperti apa yang APA selalu kat Pemuda takde bola?

Aku sangat berminat nak tahu ni. Takde ke mana-mana JANTAN nak lawan Khairy Jamaluddin? Ce cite, ce cite? Apa pandangan Pemuda tentang pendirian Khairy kritik UTUSAN?

Takkan takde kut? Atau memang semua Pemuda yang ada sekarang ni telornya takde?

112 Responses to "CILI KASI TARUK! 'APA' BENARKAH PEMUDA UMNO TAKDE TELOR UNTUK MENCABAR JAWATAN KETUA PEMUDA?"

  1. Den sapport dari bolakang sapo-sapo yang ado tolur nak fight Jebon sorang ni.

    Ingat,Kitol Jebon ni adalah junior AI yang telah lama disuntik didalam UMNO.Prevention is better than cure.

    ReplyDelete
    Replies
    1. REENTRY!!!!!! PART INI AKU SOKONG KAMU !!!!!!

      Delete
    2. "Apa benar ke seperti apa yang APA selalu kat Pemuda takde bola?"

      bahasa apa kau pakai ni Parpu?
      Macam keling mabuk todi!

      Sent from my iPhone 8 (pasar malam)

      Delete
    3. Bukan masalah tak de telo, tapi tak ada akai. Cuba tunjukkan seorang Menteri Umno yg ada akai...tak dak!! Nampak cuma KJ yg SIKIT ada akai berbanding Menteri2 Umno lain. Bila kata KJ sikit ada akai bukan bermakna dia tu terrer sangat tapi dalam semua Menteri2 yg sangat2 teruk itu, KJ saja nampak yg ada sikit akai. Dia lebih realistik berbanding Menteri2 lain yg bombastik dan otak cap plastik...

      Delete
    4. PEMUDA SOKONG, MINTA KHAIRY TERUS KEKAL SANDANG JAWATAN KETUA PEMUDA UMNO – RAZALI

      KUALA LUMPUR, 6 Jun – Pergerakan Pemuda UMNO hari ini meminta Khairy Jamaluddin, menawarkan diri mempertahankan jawatan Ketua Pemuda UMNO yang disandangnya sekarang pada pemilihan UMNO akan datang.
      Naib Ketuanya, Datuk Razali Ibrahim berkata, memandangkan tidak ada lagi pencalonan di peringkat bahagian untuk satu-satu calon melayakkan diri untuk bertanding, jadi Pemuda merayu agar Khairy mengisi borang pencalonan sebagai calon Ketua Pemuda UMNO dalam pemilihan akan datang dan Pemuda UMNO telah sepakat untuk membantu beliau untuk menjadi Ketua Pemuda dalam pemilihan nanti.

      “Kita tidak boleh membuat ketetapan untuk orang lain untuk menawarkan diri tetapi kita telah melalui proses kepimpinan bersama selama hampir lima tahun dan kita dapati bahawa perjalanan pilihan raya ini telah disumbangkan oleh Pemuda di bawah kepimpinan beliau.
      “Kalau kita perasan tidak banyak isu calon yang merajuk, dari segi sabotaj parti di kalangan Pemuda dan sebab itu kita rasa perlu untuk kita kekalkan mandat baru kepada saudara Khairy memandangkan beliau juga akan menjalankan tugas-tugas sebagai Menteri Belia dan Sukan yang menjurus kepada orang muda dalam kerajaan.
      “Saya harap di peringkat akar umbi tanpa kita menyekat semangat demokrasi dalam parti, kita hanya ingin berkongsi pandangan dan pengalaman kita bersama dan kita rasa Khairy sesuai untuk mengisi jawatan tersebut, malah usianya juga masih muda untuk menjayakan agenda kita untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14,” ujarnya pada sidang media selepas mesyuarat Exco Pemuda UMNO di Menara Dato Onn di sini, hari ini.

      Tambahnya, Pemuda tidak boleh menyekat mana-mana ahli untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda, tetapi kepimpinan tertinggi Pemuda UMNO telah bersama selama lima tahun ini, telah menilai dan hasilnya ialah pada PRU13 lalu.
      “…..Tetapi kalau ada lain yang nak lawan, mereka boleh isi borang, lawanlah…. tetapi pada kita, atas semangat kita selepas PRU ini, kita ada banyak kerja dari perkara tersebut. Apapun terjadi, kita tidak mahu perpecahan yang terlalu panjang,” tambahnya lagi. -MediaUMNO

      Delete
    5. Bukan soal berani atau tidak atau soal ada atau tiada telur ... soalnya ramai yg segan dan malu nak berlawan dgn seorang tokoh muda yg cukup berkaliber, penuh karisma dan berwibawa ini .. Lagi pun perlu apa nak dilawan kalau dia (KJ) memang sudah 101% layak dan sesuai berada di tempat itu. Ibaranya mcm dah pakai Mercedes dan mampu pulak, buat apa pula nak tukar kpd proton. Lainlah kalau proton nak diganti dan pakai Toyota Camry ... Semua orang2 atasan UMNO adalah positif ke arah ini dan mereka juga sentiasa nak menjaga supaya UMNO tidak berpecah belah.

      Delete
    6. "telah bersama selama lima tahun ini, telah menilai dan hasilnya ialah pada PRU13 lalu"

      Ptuiii...!!!!

      Masa PRU 13 ntah mana ntah Kitol Jebon ni menyorok.Tup..Tup dah menang merengek-rengek suruh machai dia menyalak mintak jadi Menteri.Masa zaman Pak Dol Kitol ni ntah datang dari ceruk lobang jamban mana nyah.Tup..Tup..terus jadi Ketua Pemuda.Itu pun atas kelebihan Pak Mentuanya yang kuat tidor dan mengigau-ngigau Michell Yeoh tu.

      ChaiiTTT...!!!

      Delete
    7. AnonymousAugust 29, 2013 at 12:55 PM

      ► Kitol Jebon tu bukan Mercedes.Dia motor pacuan tiga roda yang tak berfungsi.So jadinya dia dengan Regina Lee lurve DAP n Malaysiakini sekali perlu di TAPAU.Kita gantikan Ketua Pemuda UMNO dengan Parpu Parapa Parap Parapa parap kalau semua Pemuda Pemudi kechot telor.

      ► Apa-apa hal pun Pemuda UMNO perlu sebat Kitol Jebon ni dengan Tali Kechapi diatas kerosakan yang maha dasyhat dilakukannya sewaktu era Tun Michell Dol.

      Sekian sahaja ucapan saya untuk kali ini.

      Harap Tapau.

      Delete
    8. Betul juga spt pandangan anon12.55pm. Sbb tu kjaan sekarang nak gantikan semua kereta proton (perdana dan inspira) kegunaan kerajaan kpd Honda Accord. Ini adalah kerana kualiti Honda yg tingi, prestasi kereta Honda adalah lebih baik dan componentnya lebih tahan walaupun maintenance nya mungkin agak tinggi sikit. Proton walaupun lebih murah, kualitinya adalah kurang dan kerap meragam berbanding Honda.

      Dlm situasi Pemuda UMNO sekarang, KJ adalah ibarat Honda yg telah menggantikan Proton2 yg lalu .. tak kan nak balik pakai Proton pulak kalau dah ada Honda dan mampu pakai Honda ...

      Lebih2 lagilah bila anon12.55 kata KJ ibarat Mercedes, lagi hebatlah .. nak tukar apa lagi, Mercedes baru model terkini pulak tu ...

      Kalau nak tukar pun, tukarlah Datsun 120Y, Toyota Corolla DX, Mazda 323 dan Proton Saga yg masih 'ramai' dlm UMNO... kpd model baru spt at least Nissan Teana, Toyota Camry atau Honda Accord ke ...

      Delete
  2. ongkos nya mana bro?

    kurang ada 150 juta nak lawan kj ni

    TELUR TU DAH LAMA ADA

    LIPIS FOR DEVELOPMENT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drp lawan KJ, baik ko derma RM150 juta tu ke Palestine ke, Syria ke...tak pun ke tabung lebuhraya rakyat kelantan....kha..kha...kha

      Delete
  3. KETUA PEMUDA BAHAGIAN PUN MENANG KENA ADA 3 JUTA HUHUHUHU

    LIPIS FOR DEVELOPMENT

    ReplyDelete
  4. semua jawatan harus ditandingkan kalau parti yang mengaku keramat hendak lari dari label elitis.

    ReplyDelete
  5. Ya ...saya setuju . Pemuda UMNO dan Parpu memang takde telor .

    ReplyDelete
  6. mana ada pemuda Umno skng ni?yang ada hanya pemuda MIC n KIMMAK sahaja dlm Umno..pemuda KIMMAK Umno hanya tau membodek n rembat duit komisyen sahaja..

    ReplyDelete
  7. Kj should be removed as he is an opportunist n corrupt.!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yg berkurap!

      Delete
    2. Anon 9:29AM

      Tahniah Dan Syabassss.....!!!!!

      Delete
    3. anjing... aauuuuuuuuuuuuuoooo.. menyalak x habis2..

      Delete
    4. BAGI DIA PELUANG. JGN MASUK PERANGKAP PUAK KAFIR. MEREKA TAKUT KALAU UMNO ADA ORG YG PANDAI MCM KJ. BUAT KJ PULA KERJA DGN IKHLAS DAN BUKTIKAN ANDA TIDAK SEPERTI YG DI TUDUH.

      Delete
  8. Saya penyokong kuat BN...tapi bab KJ....dari dulu lagi aku tengok dia ni macam ada yang tak kena.....








    ReplyDelete
  9. Aku hanya ahli biasa UMNO.Dulu dok try juga di bahagian kepala batas.Tak dak rezeki. Aku kalah. Kalu ada ckit jawatan di kebangsaan, confirm aku lawan ngan kitol ni.Duit ada singgit pun aku lawan. Kalu x menang aku kalah. Kalu x kalah aku menang.Seri x dak. Tp aku sokong sapa nak lwn ngan kitoool ni.

    ReplyDelete
  10. Pemuda sekarang ada telor cuma tidak ada duit untuk buat counter attack

    ReplyDelete
  11. betul skarang zaman duit.. kitol tu byk duitnya dan tukang sponsor pon byk.. jd kalau ade tokoh pemuda yg layak pon mungkin payah nk menang.. pemilihan yg lepas pon dari segi pencalunan peringkat akar umbi yakni peringkat bahagian kitol tercorot.. alih2 menang masa pengundian, jd fhm2 la.. tp pada aku mukhriz boleh buat kitol tu terlentang..

    ReplyDelete
  12. Memang nyo takdo tolor dan bukan tu dio oran semuo berlindung balek kain. Apo yang ditakutkan eden pun tak tao.Tim Ketuo pun tak bersuaro. Hebat sangat ko KJ ni? Pado eden kalo tak sobab Pak Lah dulu dio tak kemano do. Dio dapet jawatan sobab menantu PM (bekas). Kalo sekarang lah Mukrih tak jadi MB eden bori dio 100% bolh kalahkan KJ.
    Malangnyo MB KOdah has full hands kerano Kodah dah tersekso olih Pas selamo 5 tahun dan MB terpakso buek sesuatu untuk kembalikan Kodah ke jalan yang bonar. Tapi sekali lagi eden setuju tak bertolor-ayam botino.

    ReplyDelete
  13. Indian Muslim atau mamak patut terajui Umno pasal depa otak geliga dan pandai putar alam. Kalau nak bahas lidah depa cukup terror konar sana sini. Bagi Ketua Pemuda kat mamak. Hidup Mamak Hidup Mesia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Golongan bebal macam kau pula hanya layak jadi penjilat kaki saja, kerana itulah taraf golongan macam kau ini.

      Delete
    2. Ini dah melampau ni, kan mahathir tu asal isul dari india. Pasal dia Malaysia dah maju. Patut calonkan golongan Kimma demi kesejahteraan bangsa dan negara.

      Yang lain tunggu giliran. Kimma didahulukan dan pencapaian Kimma diutamakan.

      Delete
  14. Pemimpin UMNO hanya kemaruk nak syok sendiri saja, mereka hanya pentingkan diri, parti dipergunakan untuk dapat jawatan dan kuasa, tetapi asas-asas parti dibuang dalam tong sampah begitu sahaja.

    Kepada pemimpin UMNO, janganlah hanya syok sendiri dapat berkuasa dalam parti dengan menyekat pertandingan jawatan-jawatan tertentu, kerana tak guna menang dalam parti tapi kalah dalam pilihanraya dan menyebabkan parti kalah dalam pilihanraya.

    Saya sayang UMNO dan Barisan Nasional sejak saya kecil lagi, tapi kini saya sangat terkilan dengan apa yang berlaku dalam UMNO dan Barisan Nasional. Teras perjuangan UMNO dan Barisan Nasional telah diketepikan oleh pimpinan dalam UMNO dan parti komponen Barisan Nasional kerana syok hendak berkuasa tanpa mempedulikan asas-asas penting dalam permaufakatan Barisan Nasional yang dirosakkan oleh mereka ini demi nak menang pemilihan dalam parti.

    Agenda kepentingan Nasional dalam Barisan Nasional telah dilupakan, sedangkan inilah asasnya yang membawa negara kita berjaya seperti sekarang ini. Kepentingan Nasional Malaysia telah digantikan dengan populariti pemimpin yang kemaruk berkuasa, mengetepikan keselamatan negara, mengetepikan maruah negara, sanggup menjadi pecacai negara asing, sanggup membiarkan negara tergadai melalui TPPA, sanggup mengetepikan kerjasama antara kaum yang selama ini menjadi wadah kekuatan Malaysia selama ini, masing-masing sibuk dengan sentimen perkauman untuk menang dalam pemilihan parti masing-masing.

    Jika kita lihat dahulu, apa yang menjadi ancaman kepada kepentingan Agenda Nasional Malaysia akan ditentang oleh segenap lapisan masyarakat tanpa mengira kaum dan agama. Tetapi kini lihatlah apa yang berlaku kepada kesepakatan ini yang telah hancur berkecai kerana dasar-dasar perkauman yang diamalkan oleh pimpinan politik yang kemaruk berkuasa tanpa mempedulikan kepentingan Agenda Nasional Malaysia.

    Generasi yang merasai kesusahan dan kepayahan hidup pada era awal 90an dan ke bawah menyedari bahawa pentingnya Agenda Nasional Malaysia dipertahankan, tetapi golongan sekarang ini sudah tiada lagi semangat Agenda Nasional Malaysia kerana hidup dalam keadaan kesenangan, ditambah lagi dengan gelagat pemimpin politik yang tamak dan kemaruk kuasa hingga segala Agenda Nasional Malaysia diketepikan begitu sajaha demi mengejar kuasa dan populariti.

    Jika kita lihat, penghinaan kepada Jalur Gemilang, Lagu Negaraku, Institusi Beraja oleh Namewee, perkara ini dilihat dalam aspek perkauman, Namewee dibela oleh kelompok tertentu untuk meraih sokongan dan popularti supaya dilihat mempertahankan kaum Cina, ini bukannya soal kaum Cina, tapi ini soal kebiadapan Namewee yang mencemarkan maruah negara. Sekarang ini lihatlah, kerana adanya pimpinan politik dari MCA dan DAP serta menteri seperti Nazri Aziz membela dan membiarkan Namewee berbuat sesuka hati, telah muncul ramai lagi golongan biadap seperti Aduka Taruna, Melissa Gooi, Wan Ji yang kononnya ustaz, Patrick Teoh dan yang sensasi kini adalah pasangan porno Alvin dan Vivian yang bertindak sesuka hati mereka hingga mencetuskan kekeliruan dalam masyarakat.

    Bersambung............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sambungan...........................

      Saya melihat Perdana Menteri sekarang ini dan barisan kabinetnya tidak mampu mengawal keadaan, hanya beberapa sahaja menteri dan timbalan menteri yang punya kualiti, selebihnya hanya mengejar populariti dan suka bertindak untuk kepentingan diri tanpa mempedulikan kepentingan Agenda Nasional Malaysia. Seperti baru-baru ini seorang Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, iaitu Wytamoorti yang mempertikaikan tindakan polis menembak penjenayah, dia tak pertikai pula penjenayah yang menjadikan orang awam yang tak berdosa sebagai mangsa. Malahan seorang menteri di jabatan yang sama, Nancy Sukri, sibuk menyuruh keluarga penjenayah itu buat permohonan inkues, tapi pernahkah dia pergi lawat keluarga mangsa penjenayah tersebut dan memberi pembelaan kepada keluarga mangsa penjenayah tersebut?

      Inilah bila sekadar syok sendiri, kemaruk nak popular, akhirnya Agenda Nasional Malaysia di ketepikan. Saya mencadangkan menteri dan timbalan menteri serta ahli politik yang suka syok sendiri dan kemaruk populariti ini menyertai program realiti tv seperti akademi fantasia dan raja lawak yang lebih sesuai dengan mereka.

      Untuk ahli-ahli UMNO, ingatlah untuk selamatkan UMNO, maka Najib, Khairy, Hishammuddin, dan Nazri Aziz perlu ditumbangkan dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini, ingatlah tak guna Najib dan kuncu-kuncunya itu syok sendiri kerana dapat menang tanpa bertanding sedangkan dalam PRU 14 UMNO boleh bungkus kerana ramai rakyat sudah tidak dapat bertahan lagi dengan dasar-dasar perosak yang diamalkan oleh Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Kepada pemilih dalam pemilihan UMNO, seingat saya mereka ini di kalangan ketua cawangan, jika sayangkan Najib sebab dijanjikan projek, ingatlah selepas PRU 14 nanti, berkemungkinan besar, anda semua sudah tiada projek lagi kerana kerajaan sekarang akan tumbang, jika sayangkan UMNO untuk maruah Islam dan bumiputera serta untuk kekukuhan perpaduan kaum, maka anda semua perlu tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya untuk membolehkan UMNO ditransformasikan dan dibaikpulih segera dari segala anasir melampau yang merosakkan UMNO selama ini, pilihan ditangan anda.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. PEMILIHAN UMNO 2013 PALING PENTING, PANAS – PANDANGAN PROFESSOR

      PERHIMPUNAN Agung UMNO akhir tahun ini dilihat sebagai satu pemilihan yang paling penting dan panas. Kenapa ramai penganalisis politik berpendapat demikian. Kita dengar apa pendapat Timbalan Ketua Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa, Universiti Putra Malaysia, Prof Dr Jayum Jawan, mengenai isu berkenaan.

      Soalan:
      Bagaimana Prof menilai prestasi Najib sepanjang mengemudi tampuk pemerintahan Umno setakat ini?

      Prof jawab:
      Sebagai Perdana Menteri, semangat Melayu Najib itu ada tetapi beliau masih boleh diterima dalam kalangan bukan Melayu. Sikap keterbukaan itu amat penting sebagai Presiden Umno. Ini kerana secara automatik Presiden Umno akan jadi Perdana Menteri. Malangnya, keterbukaan itu tidak diterima dengan baik sesetengah pihak pada PRU13 lalu. Diharapkan Najib tidak berputus asa dan terus mengekalkan sikap kesederhanaan tersebut. Mungkin keikhlasan beliau akan terbayar dalam PRU14 nanti.
      Menerusi kaedah pemilihan baru ini, adakah budaya politik wang lebih sukar dikawal? Sekiranya politik wang yang dimaksudkan ialah penggunaan wang untuk pemilihan, saya rasa itu tidak dapat dielakkan. Misalnya, perwakilan datang dari jauh siapa yang nak tanggung. Kos untuk mereka datang ke Kuala Lumpur seeloknya ditaja parti supaya dia tidak terikat dengan mana-mana individu. Itu lebih dilihat sebagai tanggungjawab parti. Namun, saya melihat politik wang lebih kepada penggunaan jawatan untuk menguntungkan diri sendiri dan ahli keluarga atau mendapatkan benda lain.

      Soalan:
      Wajarkah Khairy Jamaluddin melepaskan jawatan ketua pemuda dan mencuba nasib di peringkat yang lebih tinggi?

      Prof jawab:
      Setakat ini, saya tidak nampak ada calon lain boleh menggantikan Khairy. Beliau memiliki kebijaksanaan dan latar belakang yang baik. Beliau adalah pemimpin muda sangat berpotensi besar. Jika ada pencabar terdekat, mungkin Datuk Seri Mukhriz Mahathir. Namun, mungkin sekarang Mukhriz berasakan jawatan itu terlalu kecil untuk beliau. Lagipun, masih terlalu awal untuk Khairy melepaskan jawatannya sebagai Ketua Pemuda. Beliau masih muda dan ada banyak masa lagi untuk meraih pengalaman. Elok bagi beliau mengasah bakat dalam Pemuda. Jika dilihat sejarah perdana menteri terdahulu, kebanyakan mereka mula menonjol ketika bersama Pemuda. Apa yang penting, Khairy perlu menampilkan ketokohannya sebagai menteri dan juga Ketua Pemuda. Dia perlu belajar banyak lagi untuk jadi pemimpin yang bagus dan Pemuda adalah platform terbaik.

      Delete
    3. Petikan dari The Star ….

      KHAIRY NOW A POLISHED GEM (KHAIRY SEKARANG SEBUTIR PERMATA YG DIGILAP)

      Khairy Jamaluddin has and always will be different. He’s taller, more handsome (in a dark way), smarter and sharper than most if not all, Malaysian leaders.
      Only Rafizi Ramli (who desperately needs to lose weight) can match him blow for blow – intellectually and politically.
      The others whether they’re in Pakatan or Barisan are merely on-lookers in what is shaping up to be a major battle for the future leadership of the Malay community and by extension, Malaysia.
      Needless to say, PAS’ hapless Youth chief, Nasaruddin Tantowi is fast becoming an irrelevance, leaving the two young men locked in political combat for many years if not decades to come.
      Watching Khairy at the recently concluded Malaysian Student Leaders Summit (organised by the United Kingdom and Eire Council of Malaysian Students or UKEC), I was struck by the extent to which he’s gained from his time in the political “wilderness”.

      Just over three months into his Cabinet post, the 37-year-old seems to have settled well into his Youth and Sports Ministry portfolio.
      The fact that he came to represent the Government and the Prime Minister at the prestigious conference underlines the level of trust placed upon the Umno Youth leader by the current administration (notwithstanding his prominent detractors).
      Of course, it also helps that Khairy, a father of two, looks and sounds like most of the young men in the audience.
      He’s definitely the kind of guy who knows all the latest apps on his iPhone.
      Indeed, his youthfulness and intelligence has enabled him to build a degree of trust and mutual respect with the UKEC’s members whose annual gathering in KL has become one of the most important dates in the Malaysian political calendar.

      Suited-up and in front of a tough and yet thoroughly Malaysian audience, Khairy was confident, articulate, frank and witty (a rarity in Umno) – navigating adeptly through a range of thorny questions posed to him from the floor.

      As a veteran student activist, Khairy’s responses were well thought through and astute – ideal for the twitter generation.
      Having watched him debating with Rafizi earlier last year in London (also at a UKEC event) it was good to see that he’d raised his game.
      Eighteen months of constant campaigning and ceramahs in between has made him a far more polished performer, confident enough to show a little vulnerability in the face of tough questions, thereby earning mounds of sympathy from an distinctly ambivalent crowd.
      For example, when he was asked what he admired about Pakatan, he paused before answering and very graciously – “their camaraderie”.
      Needless to say his candour and honesty (neither of which are Umno traits) won further points.

      /to be continued ….

      Delete
    4. /(KHAIRY NOW A POLISHED GEM) continuation …

      Moreover, the Rembau MP who more than tripled his constituency majority in the 13th general election was straight-forward enough to admit to his Government’s shortcomings and brutally frank when he outlined the three C’s that were needed to be tackled in order to win back younger voters – corruption, crime and cost of living.
      Indeed, if the 3Cs are addressed effectively, it may even solve Barisan’s conundrum in getting back urban support.

      More importantly and despite being in an Umno election season – where contenders for top posts are expected to sound extremely pro-Malay – Khairy was able to balance the demands of the party’s right wing with the broader Malaysian agenda.

      He didn’t ask those who disagreed with him or his Government’s policies to opt to live elsewhere. Instead, he offered a well-reasoned explanation of the moderation at the heart of the grand old party while acknowledging the more conservative elements.
      Much to the excitement of the 500 plus crowd, he also criticised those who labelled the recent Metallica concert as hedonistic and a threat to one’s faith.

      It’s refreshing for “Middle Malaysians” such as myself to have Khairy centre-stage.
      He has his weaknesses – there’s an arrogance and a meanness – but in an environment where brutishness dominate, his studied confidence and sheer brain-power is reassuring.
      In a way, Khairy’s ability to reach out and explain a moderate Malay standpoint without losing his credibility with the Malay heartlands goes to show that there’s still “some” hope in Umno.

      I especially appreciated his tact and razor-like pointedness when he was pressed by a questioner to choose one word that best summed up the Head of the Opposition.
      Instead of picking something insulting and vulgar as most in Umno would do when discussing Anwar Ibrahim, Khairy chose the word “inconsistent” that neatly summed up the former ABIM leader’s disappointing vacillations. In short Khairy was withering and dismissive without being rude: Malay elegance, understatement and disdain all in one.
      Judging by Khairy’s performance over the weekend, he’s really benefited from his years in the political wilderness. He has gained humility and a real sense of grassroots sentiment. Now if only there were a few more like him…

      Delete
    5. ► Rasa menggeletar Tali Kechapi aku bila baca artikel Kitol Jebon ni adalah Pemata Taik yang sedang disental.

      PtuiiiHHH...!!!!

      Delete
    6. "I especially appreciated his tact and razor-like pointedness when he was pressed by a questioner to choose one word that best summed up the Head of the Opposition."

      But he was never and never to answer , what is Khairi relations to ECM Libra, Tengku Wong and some others of Spore Reclaimation Project as "Sand Taikoon Supplier".

      "Kita bolih tipu seseorang tetapi kita tidak bolih menipu semua orang"

      Delete
    7. KJ a gem..??? Yes... he is a germ & a killer virus to Malay & Muslim alright!

      Najib harus disekat kerana dia bukan mewarisi kebijaksanaan bapanya,tetapi mewarisi kebodohan pak lah, dan mendurhaka perjuangan Tun Abul Rzk. Mengenai KJ (si kembar Siam) ini pula............dia ni sama macam pemimpin PAS dan PKR yang merugikan Islam dan bangsa.........anjing pengesan dadah lebih banyak bakti kepada negara daripada petualang negara ini.

      Delete
    8. Amat tepat sekali bahawa semasa pak lah jadi PM adalah tempoh yang amat malang bagi rakyat Malaysia, khusus kaum melayu dan bumiputra. Terlalu banyak tirisan dan kebocoran peluang ekonomi hasil dari songlap "pakar" budak tingkat 4 yang diketuai oleh sapa lagi kalau bukan menantu pak lah, kj. Termasuk lah sorang cinabeng yang jadi lintah dan parasite dan pencacai kepada kj. Rakyat amat bersyukur dengan campur tangan Tun M, dan jugak TSM, akhirnya pak lah TERPAKSA undur dan "pass baton" kpd Najib. Tapi Najib punyalah bodoh masih simpan kj & the gang.... bertambah parah keadaan negara. Belum pernah terjadi Islam & Melayu dihina keji terang-terangan oleh puak cina & india kafir.

      Delete
    9. Tuan Othaman,

      KJ is a GERM.Warghhhh...Kah...Kah...!!!

      Ini germ bukan sebarang germ.Ini germ ada S/U Akhbar DAP lurveee Regina Lee.Ptuuuii..!!!

      Salam Hormat

      Delete
    10. Gue bukanlah orang UMNO, ttp sbgei warga yg tlh mndapat krakyatan gue seringkali jugak ngikutin pkmbangan dlm UMNO. Pada gue, nggak salah memilih dan mengekalkan Mas Khairy sbg kepala kpd pemuda UMNO, emangnya udah amat cocok sekali. UMNO seharusnya merasa sukurr peroleh seorang pemimpin anak muda yg begitu ganteng dan tangkas.

      Rata2nya gue dengar orang bilang Mas Khairy buka shj layak berada kekal di tempatnya sekarang dlm UMNO, bahkan juga layak dipromosikan ke tahap yg lebih tinggi lagi. Gue yakin sekali Mas Khairy akan muncul juga sbgei kepala utama negara suatu waktu nanti. Kalo kalian tanyakan pada Pak Jusuf Karla sekalipun, akan pendapat dia, pasti dia akan saran kalian nyokongin Mas Khairy.

      Kalian tunggu dan lihat saja dlm PAU yg bakal menjelang, pemilih2 pasti akan bijak bikin pilihan. Mereka nggak mungkin akan terperangkap dgn hasutan, dakyah dan fitnah sekerat dua bajingan anak gampang goblok yg cuba mahu hancurkan reputasi Mas Khairy.

      Gue gingung banget mikirin bagei mana bisa ada orang dlm UMNO yg nggak tahu menilai dan menghargai bakat kebolehan yg dimiliki Mas Khairy, apa mereka buta? Kalo nggak buta mata, emangnya mereka buta hati dan buta akal …

      Delete
    11. Mas Khairy memang ganteng di mata orang indon. Lucu sekali. Sila kan ambil bawak Mas K ke jakarta ya.

      Delete
    12. Indon ini nak buat kelakar....tapi jadi kelakar bodoh. Kalau nak sangat KJ si hitam legam macam Linggam, silakan.... percuma lagi.

      Dulu pun Tun Ghafar Baba pernah tawar Al Jub kpd Indonesia sebab rakyat Indonesia sukakan dia, juga percuma ...

      Delete
    13. Hitam2 si buah manggis,
      Sungguh pun hitam isinya putih,
      Hitam2 si buah manggis,
      Sungguh pun hitam isinya manis ...

      He's not black, his skin is darker ... but sweet dark ..
      Kalau dibariskan 100 wanita jelita, disuruh memilih antara KJ, Sdr Reentry dan Tn Othaman ... semua 100 akan pergi kpd KJ ..
      Tapi kalau dibariskan maknyah2 bapok, barulah akan ada yg nak pilih Sdr Reentry dan Tn Othaman ...

      Delete
    14. Anon 7:08

      Ekkk...Elehhhh...kalau ngko dah tengok ketampanan dan kehesemman aku.Bukan jer Wanita UMNO,Muslimah PAS pun keras nipple.

      Warggghhhh.....Kah....Kah....!!!

      Delete
    15. Pandangan Profesor?? Kahkahkah....

      Delete
  15. Mohon Azalina bertanding Ketua Pemuda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya....aku rasa Tomboy Azalina lebih jantan dari KJ. Betul2 songsang kabinet Najib...penuh dengan LGBT macam Nuor gak.

      Delete
  16. Setuju sesangat dgn kata2 En Mohamad ( Nasionalis Melayu )

    "Untuk ahli-ahli UMNO, ingatlah untuk selamatkan UMNO, maka Najib, Khairy, Hishammuddin, dan Nazri Aziz perlu ditumbangkan dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini, ingatlah tak guna Najib dan kuncu-kuncunya itu syok sendiri kerana dapat menang tanpa bertanding sedangkan dalam PRU 14 UMNO boleh bungkus kerana ramai rakyat sudah tidak dapat bertahan lagi dengan dasar-dasar perosak yang diamalkan oleh Najib dan kuncu-kuncunya itu". Org2 ni sibok nak menjaga hati dan kepentingan Cina sehingga Melayu dibiarkan. Si KJ perasan bagus tu bak kata Reentry Capsule"Pemata Taik yang sedang disental" dan digilap!!! Hakkk Thuii!!! Sebab tu The Star Cina sukakan dia...habis hak2 org Melayu dia akan jual!!! Tengokla dalam isu2 Jonker Walk, Sekolah Vernakular, isu Guru Besar Sekolah Sri Pristana, gerai2 melayu diPenang dan banyak lagi....keempat2 org ni nak sangat2 menjaga hati Cina dan berdiam diri bila org Melayu ditindas!!!

    Muhyidin, Zahid, Mukhriz dan ??? yg ada semangat perjuangan Melayu dan lantang bersuara tegakkan hak2 Melayu yg perlu diangkat dalam UMNO.

    ReplyDelete
  17. AMARAN KPD NAJIB

    A group representing 650,000 Malay entrepreneurs wants a controversial Pacific free trade pact to be completely revamped, heaping more pressure on the Najib administration ahead of US President Barack Obama's visit here in October.

    The Malay Economic Action Council (MTEM) handed a memorandum to Datuk Seri Najib Razak calling for limits to opening up of certain sectors and removing government procurement and state-owned enterprises from the Trans Pacific Partnership Agreement (TPPA) now being discussed in Brunei.

    "We represent 650,000 entrepreneurs and this resolution is based on our collective assessment of the TPPA," MTEM chief executive Nizam Mashar told reporters after hosting Najib at a Hari Raya open house today in the Intan campus in Bukit Kiara, Kuala Lumpur.

    Among the limitations demanded are on the LIBERALIZATION of certain sectors., The resolution also seeks the removal of the investment, government procurement, intellectual property, State Owned Enterprises chapters from the TPPA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAJIB (ATAS NASIHAT PUAK LIBERAL) MAHU MENGGADAI NEGARA KPD USA/YAHUDI

      KUALA LUMPUR 28 Ogos - Majlis Tindakan Ekonomi Melayu (MTEM) hari ini menyerahkan memorandum bantahan berhubung Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA) kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

      Memorandum yang mengandungi kira-kira 70 garis merah atau kepentingan tidak boleh ditolak ansur itu adalah hasil persidangan meja bulat TPPA bersama bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang berakhir semalam.

      Ketua Pegawai Eksekutif MTEM, Mohd. Nizam Mahshar berkata, pihaknya tetap bertegas bahawa TPPA bakal menggugat ekonomi, kesejahteraan sosial, kedaulatan negara selain memberi impak besar kepada sektor-sektor utama antaranya industri kecil dan sederhana, peluang-peluang perolehan, harta intelek dan pertanian.

      ''Setelah mengadakan persidangan meja bulat TPPA bersama Tun Dr. Mahathir dua hari lalu, MTEM bersama-sama Badan Bertindak Bantah TPPA sebulat suara membantah perjanjian itu dan menyaran kepada kerajaan untuk tidak menandatangani TPPA. Antara kebimbangan utama MTEM terhadap pelaksanaan TTPA ialah dalam bahagian pelaburan.

      ''Perjanjian itu memberi kelebihan dan kepentingan kepada syarikat asing berbanding syarikat tempatan serta tidak membenarkan polisi afirmatif sebagaimana Dasar Ekonomi Baru (DEB).

      ''Dalam perjanjian itu juga akan ada bahagian Penyelesaian Pertikaian Pelabur-Negara (ISDS) yang membabitkan kedaulatan negara kerana syarikat asing boleh membawa kerajaan Malaysia ke mahkamah negara asing sekiranya terma perjanjian tidak dipatuhi''.





      Delete
    2. inilh masalahnya kalau negara di terajui oleh golongan cooperation sprt Ethos oleh Omar Ong klu zaman paklh budak tkt 4...knpa najib tk mmperkasakn sendiri kakitangan awam pdhal mereka juga brkelayakan..kenapa perlu berkiblat kn USA yg trang2 di terajui oleh yahudi..adakh najib lebih perihatin jaga pelobi2nya utk survival business n politiknya dari rakyat yg kebanyaknnya bangsa melayu....cuba tgk era tun m beliau sndiri pemutus kata sambil dibantu pemikirnya dgn kakitangan awam..klu nk brsikap liberal pn kena balik pada asas dn terasnya iaitu ISLAM sebagai pegangan dn bangsa MELAYU sebagai TUAN TANAH..Sedangkn USA yg brsikap trbuka pn menjaga hak peribuminya rakyatnya dan agama kristiannya .jagalh dipinggirkn asas dn terasnya..kepada pewakilan dn bahagian yg akan mengundi PAU nti beristiqomahlh dn pilihlh pemimpin yg benar2 menjaga bangsa melayu dn islamnya bukan yg lebih pentingkn tembolok sendiri..mmg akan ada politik wang nti tp tanya diri sendiri adakh cukup untuk membantu 7 genarasi keturunan @ hanya setakat lepas bayar duit kereta sendiri..fikirknlh org lebih mengingat jasa untuk 7 generasi bukan utuk sebulan...

      Delete
    3. Tun Mahathir berani dan cekal untuk membidas Amerika Syarikat & Yahudi Zionist. Malah Tun Mahathir langsung tidak teruja dgn semua pemimpin US & UK sejak dulu lagi. Tun Mahathir don't give a damn to these Anti Islam leaders.

      Tapi.... Pak Lah & Najib terlalu hormat & sanjung kepada pemimpin-pemimpin kafir yg anti Islam. Kini ada ura-ura Najib akan mengundang Presiden Obama melawat negara kita atas nasihat Inner Circlenya untuk menandatangani perjanjian Syaitan TTPP yang bakal meranapkan politik dan ekonomi negara. Entah berapa ratus juta dihabiskan untuk kerja-kerja melobi bagi mendapatkan Presiden Obama. Patut ke..... sedangkan masih begitu ramai rakyat hidup di bawah paras kemiskinan..?? Suasana Hari Raya yang murung tahun ini menjelaskan keadaan ekonomi negara kita ketika ini.

      Lihat saja tahun sudah, selepas Presiden Obama melawat Indonesia (negara yg mempunyai penduduk Islam paling ramai), USA terus melancarkan serangan terhadap Libya (Ghadafi terbunuh) dan negara-negara Arab lain sehingga menyebabkan tercetusnya Arab Spring dek ulah propaganda & politik kotor CIA . Apakah Najib tidak mengambil iktibar dari peristiwa tersebut? Jika Najib merealisasikan niatnya untuk menjemput pemimpin syaitan Obama, saya menganggap Najib bukan hanya khianat pada bangsa Melayu, tapi juga agama Islam dan seluruh penduduk Islam sejagat.

      Delete
    4. Apa nak takut dengan TPPA bukanya ramai pun melayu berniaga...selama ni pun (tanpa TPPA) beribu syarikat melayu bangkrap dan gulung tikar...ini bukan soal perjanjian pelik pelik soalnya melayu tak reti berniaga tongong buat apa kerajaan nak ikut cakap kelompok tongong yang tak mahu belajar biar diaorang bankrup aku sokong tppa

      kalau betul nak melayu kuat ini cara dia fight like a man

      Delete
    5. Di barat orang cerdik pandai akan menceburi perniagaan... di malaysia cerdik pandai berebut nak kerja makan gaji sampai mati... sudahnya tinggalah yang tak cerdik ni bebisnes

      Delete
    6. Sempena perayaan Kuih Bulan yang akan disambut oleh masyarakat Cina pada 19 September depan, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akan mengedarkan tanglung khas secara percuma untuk peminatnya menerusi laman Facebooknya 'Ah Jib Gor' mulai hari ini. Sempena menyambut perayaan tradisional yang bermakna ini, berbagai bentuk tanglung khas telah direka dan akan mengedarkannya secara percuma, menurut kenyataan berbahasa Mandarin yang disiarkan melalui laman Facebook Najib itu. Najib menyatakan sambutan perayaan Kuih Bulan ialah salah satu perayaan tradisional penting di kalangan masyarakat Cina. Beliau turut mengucapkan selamat menyambut Perayaan Kuih Bulan kepada masyarakat Cina di negara ini. Mengikut kalendar Cina, masyarakat Cina di seluruh dunia menyambut Perayaan Kuih Bulan yang jatuh pada hari ke-15 bulan kelapan setiap tahun. Perayaan itu juga dikenali sebagai Pesta Perpaduan kerana bulan penuh pada hari itu melambangkan keluarga yang lengkap dan bersatu.
      ------------------------------------------
      Apa hal nie Najib...?? Kita kan nak menyambut hari kemerdekaan...lain pulak kamu ngotot mengampu cina tak habis-habis. Kerajaan pimpinan kamu mungkin sudah hilang kejituan semangat patriotisme sehingga tidak ada Arahan Rasmi dikeluarkan untuk mengibarkan Jalur Gemilang, agaknya? Tak cukup ke pukul gendang, laa nie nak main tanglung pulak..!! Raya Puasa tak pun pukul kompang...pasang lampu 7 likur ke..? Dah Murtad Melayu ke Najib...?

      Dosa kamu Najib menandatangani kelulusan untuk membenarkan orang orang kristian menggunakan kalimah Allah di dalam bible kristian & pemansuhan ISA & EO belum lagi termapun.... dah kamu pun kerenah lain pulak.

      Delete
    7. Nak main Tangling pulak....tak puas puas ker ber Dung...Dang...Dung...Dang macam orang giler haritu.....

      PtuiiiiHHHHHHH......!!!!

      Delete
    8. Bila masa pulak najib nak bagi tanglong nya...dah tua tua pun kena tipu...memang kelakar laa othaman ni

      Delete
    9. Itulah kamu dah taksub sangat dgn Najib & KJ, Kalau tak percaya, sila buka Facebook Najib.

      Delete
    10. Macam inilah pemimpin
      UMNO berjiwa Melayu yg
      kita mahu …
      KJ memiliki minda kelas pertama,
      mentaliti yang perlu ada untuk
      menjadi pemimpin dan memacu
      belia serta generasi masa hadapan
      kearah yang lebih cerdik, matang,
      dinamik dan berfikiran terbuka.
      Manakala orang2 yang berotakan
      minda kelas ketiga dan keempat
      akan resah ketakutan melihat
      tindakan2 Khairy kadangkala pelik
      dan lain dari yg lain. Akibatnya
      penerimaan KJ di kalangan
      sesetengah pembesar UMNO adalah
      ibarat cerita singapura
      dilanggar todak. Apabila
      Hang Nadim menunjukkan
      kebolehannya dan berjasa kepada
      sultan, pembesar2 istana jadi
      tercabar kedudukan mereka suatu
      masa nanti, lalu membuat fitnah dan
      menghasut sultan. Maka Hang Nadim
      yg masih muda dan mungkin boleh
      menyumbang lebih banyak bakti dan
      jasa kepada bangsanya dihukum
      bunuh. Begitulah cerita melayu dari
      dulu hingga sekarang.. siapa yg
      nampak lebih menonjol dan
      bijaksana spt KJ, akan dijatuhkan.. ..
      saja nak mengingatkan cerita ni
      pasal melayu mudah lupa ...
      Hati2 KJ ...

      Delete
  18. Baca sisipan MI dibawah. Siapa lebih pandai memerintah? Palanivel atau Khairy Jamaludin atau Tengku Adnan? Ceciter.


    Parti Melayu gabung dulu sebelum suruh India, kata Palanivel
    The Malaysian InsiderThe Malaysian Insider – 31 minutes ago

    Presiden MIC, Datuk Seri G Palanivel (gambar) berkata, idea untuk bergabung parti tidak seharusnya hanya ditujukan kepada parti India tetapi terhadap juga kepada semua parti Melayu dalam negara.

    Menteri Sumber Asli dan Alam sekitar itu berkata, parti Melayu seperti Umno, PAS dan PKR adalah antara parti yang perlu bergabung terlebih dahulu.

    “Jadi jika mereka membuat cadangan, mereka (Melayu) perlu bergabung juga, baru negara menjadi lebih kuat,” katanya ketika diminta mengulas mengenai cadangan parti India dan Cina dalam Barisan Nasional (BN) untuk bergabung di Hotel Istana, Kuala Lumpur hari ini.

    “Sesetengah (parti India) berminat untuk bergabung dengan MIC dan sesetengahnya tidak mahu.”

    Cadangan menggabungkan parti komponen kaum India diilhamkan Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor bagi menjaga kepentingan kaum India.

    Beliau menjelaskan tiada guna persaingan antara parti tetapi meminggirkan kepentingan kaum India.

    Katanya, penggabungan itu penting kerana sokongan India menyumbang 48 peratus sokongan kepada BN pada pilihan raya umum lalu.

    Sementara itu, Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin sebelum ini menggesa parti komponen Cina di bawah gabungan pemerintah itu bergabung menjadi sebuah parti tunggal.

    Menteri Belia dan Sukan itu berkata cadangan untuk menggabungkan parti komponen India di bawah BN sebelum ini perlu diperluaskan kepada parti komponen Cina supaya BN mampu memberi dimensi baru kepada rakyat. – 29 Ogos, 2013.

    ReplyDelete
  19. Sejak KJ pegang jawatan sebagai KP.

    Berapa ramai anak muda yang telah menyertai UMNO?

    Adakah saluran 3, 4 dan ke atas (saluran pengundi muda) adakah penyumbang terbesar kemenangan UMNO?

    Apakah aktiviti yang telah dijalankan untuk menarik minat orang muda supaya menyokong UMNO selain menganjurkan karnival seronok-seronok, program bercorak hiburan dan karnival kerjaya?

    Apakah kelebihan lain yang KJ ada selain hebat berpidato dan berdebat? Harus diingat, jika hanya pandai berpidato dan berdebat, KJ tak ubah macam Bang Nuar yang hanya pandai bercakap tapi tak serupa bikin.

    Aku juga nak KJ buat kenyataan terbuka bahawa kisah budak tingkat 4 merupakan fitnah semata-mata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang fitnah...semua orang dah tahu...sama macam sirul dah mengaku tembak altantuya...tiba tiba ada orang tongong tanya sapa bunuh altantuya

      cerita tingkat empat ke tingkat lima ni hanya senjata pembangkang untuk hentam pentadbiran kerajaan bn...kita dah maklum pembangkang takkan seronok kalau bn o.k...malang nya ada ahli umno yang pendek akal percaya bulat bulat...

      Delete
    2. Budak tingkat 4 semua dah bertebaran.Sekarang office diorang dah pindah ke JAMBAN TINGKAT 4.Ini untuk mengelakkan mereka dari mudah dikesan semasa aktiviti menyonglap.

      Sekian

      Delete
    3. Encik, anda ni wakil KJ ke? Yang kitaorang nak, KJ tu sendiri buat pengakuan terbuka. Bukannya loyer atau wakil yang membuat statement bagi pihak dia. Selagi tak clear benda ni, aku akan pastikan perwakilan umno membuat undi protes.

      Delete
    4. Anon 4:32

      Tahniah Dan Syabass...!!!!

      Delete
    5. Kj dah jawab dah...tapi korang tak percaya...jawab berpuluh kali pun korang takkan percaya...korang lagi suka percaya pada fitnah dan kabar angin nak cakap apa lagi...teruskan

      Delete
    6. Anon4:41, sejak KJ pegang jawatan sebagai KP, berapa ramai anak muda yang telah menyertai UMNO? Itu je yg kami nak tahu.

      Delete
    7. Kj tak paksa orang masuk umno tapi berapa ramai yang tak tahu nak undi sapa ( atas pagar) akan undi bn lepas jumpa dan lepak dengan kj...yang ni korang tak peduli...

      Delete
    8. pemuda umno tak perlukan KJ, sebaliknya KJ yang amat perlukan pemuda umno sekarang.. tak lama lagi musim durian runtuh..

      Delete
    9. Anon 8:50

      Tahniah Dan Syabasssss....!!!!!

      Delete
  20. Somebody needs to remind the Najib that it was the orthodox Malay fundamentalists that took us to where we are. And there are many more English Educated Malay fundamentalist who are in the corporate sectors whose brains may not be as good as Tun Daim's or Tun M's, but they definitely have way much better brains than the morons in the list who let the dogs (EO gangsters) out and donno what to do next. Najib just needs to use his heart to look for them.

    Sadly, Najib hired these young liberal people and made them rule the country on behalf of the PM. If you study & know them personally, you will find that some of them are supporters of BERSIH. Looks like Najib really believes that the Malay fundamentalists are not fit to be his advisers and that only the Chinese, Pan Asians or the liberalists have the real brains.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib berada di satu titik apungan.Pentadbiran dan hala tuju negara berada dalam mode Auto Cruise.Mereka yang memprogram sistem Auto Cruise inilah sebenarnya yang sedang memporak perandakan negara.Najib lebih suka bermain secara selamat dari mengambil risiko.Kadang kala bermain secara selamat adalah permainan yang paling merbahaya.

      Sekian

      Delete
    2. Najib nak ambil risiko sign tppa korang pulak tepekik pekik...kenapa TAKUT

      korang berdua yang sebenarnya bacoiii jangan nak tuduh orang lain
      ptuihhhh...!!!

      Delete
    3. Tu bukan berani ambik risiko.Tu BAHLOL namanya.TPP wujud kerana Amarika dah goyang dengan kebangkitan China.Kita pulak bahlol nak duduk dibawah cengkaman mereka.Silap haribulan habis semua tergadai.

      Delete
    4. Macam inilah pemimpin
      UMNO berjiwa Melayu yg
      kita mahu …
      KJ memiliki minda kelas
      pertama, mentaliti yang
      perlu ada untuk menjadi
      pemimpin dan memacu
      belia serta generasi masa
      hadapan kearah yang
      lebih cerdik, matang,
      dinamik dan berfikiran
      terbuka.
      Manakal orang2 yang
      berotakan minda kelas
      ketiga dan keempat akan
      resah ketakutan melihat
      tindakan2 Khairy
      kadangkala pelik dan lain
      dari yg lain.
      Akibatnya penerimaan KJ
      di kalangan sesetengah
      pembesar UMNO adalah
      ibarat cerita singapura
      dilanggar todak. Apabila
      Hang Nadim menunjukkan
      kebolehannya dan berjasa
      kepada sultan, pembesar2
      istana jadi tercabar
      kedudukan mereka suatu
      masa nanti, lalu membuat
      fitnah dan menghasut
      sultan. Maka Hang Nadim
      yg masih muda dan
      mungkin boleh
      menyumbang lebih
      banyak bakti dan jasa
      kepada bangsanya
      dihukum bunuh. Begitulah
      cerita melayu dari dulu
      hingga sekarang.. siapa yg
      nampak lebih menonjol
      dan bijaksana spt KJ, akan
      dijatuhkan.. .. saja nak
      meningatkan cerita ni
      pasal melayu mudah
      lupa ...
      Hati2 KJ ...

      Delete
    5. Sdra Reentry Capsule....

      Sekor budak hitam
      Main tepi longkang
      Satu dah pening pitam
      Banyak makan nasi kangkang.

      Nasi kangkang siapa.....cuba teka..!!

      Delete
    6. Bah Kut Teh Kangkang lah Pak Othaman.Itu pasal banyak GERM.

      Warghhhhh....Kah.....Kah....!!!!

      Delete
    7. Blogger Helen Ang pun pandai bercakap..... KJ mengambil Vagina Lee sebagai s/usaha sama lah seperti kerja bodoh bunuh diri. Ternyata kini dah terbukti, KJ dah kena queen control sebab dah kena nasi kangkang Vagina Lee. Pakai nampak si Nori (anak Dollah) makan hati berulam jantung lah...apa ke tidaknya.. siang malam merpati dua sejoli ini berkepit ke sana sini. Maka akan brulanglah episod Khir Johari yg sanggup mengenepikan isteri pertamanya (orang Melayu) demi cintanya kpd isteri kedua (nyonya mualaf). Habis semua harta peninggalan dibolot oleh istri & anak tiri cinanya. Itulah akibatnya kerana berfahaman liberal

      Delete
  21. PANTUN BUAT SEORANG BAKAL PERDANA MENTERI

    Anak punai anak merbah
    Terbang turun buat sarang
    Melayu bila mahu berubah
    Masih mundur hingga sekarang

    Perahu kecil mudik ke hulu
    Sampan kolek mudik kuala
    Kena kencing pemimpin dahulu
    Carilah pemimpin cerdik pula

    Pulau Pandan jauh ke tengah
    Gunung Daik bercabang tiga
    Tidak meroyan atau bermegah
    Potensi baik kan menang juga

    Buah cempedak di luar pagar
    Ambil galah tolong jolokkan
    Juah pun tidak tak kurang ajar
    Santun serlah engkau tonjolkan

    Pisang emas bawa belayar
    Masa sebiji d atas peti
    Orangnya kemas tinggi belajar
    Sangat tinggi budi pekerti

    Sorong papan tarik papan
    Buah keranji dalam perahu
    Jejaka tampan jadi harapan
    Penegak panji Melayu baru

    Kalau roboh kota Melaka
    Papan di Jawa hamba dirikan
    Ramai bodoh angguk belaka
    KJ lah juga berani melawan

    Dari Melaka Tuah dan Jebat
    Singgah di Johor buka pandangan
    Fikiran terbuka petah berdebat
    Sudah sohor tiada tandingan

    Tingi tinggi si matahari
    Anak kerbau mati tertambat
    Kalau nak ganti perdana menteri
    MP Rembau kita dah dapat

    Pucuk pauh delima batu
    Anak semilang di tapak tangan
    Susuk jaguh semua tahu
    Tunjak gemilang masa hadapan

    Nasi lemak buah bidara
    Sayang selasih hamba lurutkan
    Tidak tamak Bintang Kejora
    Sinarnya bersih hamba kagumkan

    Tanam pinang rapat-rapat
    Biar senang puyuh berlari
    Bukan senang kita nak dapat
    Begini gilang tokoh menteri

    Hendak ditunjang si pohon pandan
    Bawak mari batang bidara
    Tuah mendatang tuahnya badan
    Itulah Menteri Bintang Kejora

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ptuiiii....!!!!Macam orang giler......

      Delete
    2. Best pantun tu

      Delete
    3. Pantun kepala lutuk kamu. KJ jadi PM....Pondan Melayu.

      Delete
    4. Anon 10:13

      Tahniah Dan Syabasss.....!!!!!

      Delete
    5. KJ hanya berani tibai Tun Mahathir.

      Cinabeng langsung tak diusik. Ironinya Regina Lee wartawan Malaysiakini dan TOTOK DAPigs yg dipilih KJ jadi S/U akhbar dia.

      Lancau! Gua tak respect sama lu KJ. Lu anak abah. Pak Lah tidur lu pun apalagi songlap dan sabotaj dengan Gang Tingkat 4.

      Lu ingat org mudah lupa ka?

      Rasuah politik lu masa pemilihan UMNO dulu belum hilang bau bangkainya.

      Hanya penjilat KJ dan Cinabeng taksub sakan pada lu.

      Ingat gua sudah lupa lu menonong hantar pasport Anwar Peliwat sebaik Pak Lah bebaskan peliwat tu?

      Dalam otak KJ - "The enemy of my enemy is my friend".

      Justeru tak hairanlah kenapa Pak Lah menonong lepaskan Anwar Peliwat dan KJ hamtam Tun M.

      Lu ingat Oxford tu hebat sangat ke? Gua ingat lu study nanotech ke? Setakat social sciences main jauh-jauh la bro!

      Delete
    6. Geng2 anti KJ pulak nampak meroyan bila nampak ramai lagi yg menyokong KJ!

      Delete
    7. Fikir Tajam,

      Tahniah Dan Syabassssss.....!!!!!

      Delete
  22. JANGAN TAYANG THE NEW VILLAGE – KHAIRY

    TAPAH 29 Julai - Kebenaran terhadap penayangan filem The New Village perlu ditarik balik sekiranya ia mengagung-agungkan peranan komunis dan mencetuskan provokasi, kata Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin.
    Beliau berkata, berdasarkan tontonan treler filem itu dilihat seolah-olah ia mengagung-agungkan pejuang komunis dan perkara itu tidak boleh diterima sama sekali.
    "Ini satu usaha untuk menulis semula sejarah kita dengan mengagung-agungkan komunis yang kita tahu adalah pengganas yang banyak melakukan keganasan di negara kita.
    "Walaupun betul komunis lawan British tetapi keganasan itu tidak boleh dimaafkan," katanya kepada pemberita ketika ditemui pada program Ihya Ramadan Parlimen Tapah di Masjid Al-Mukmin, Batu Tiga di sini malam tadi.
    Khairy mahu kerajaan melihat semula keputusan membenarkan tayangan filem itu.
    "Kalau ada orang kata kenapa saya buat keputusan dan kenyataan ini sedangkan saya belum tengok (keseluruhan) filem ini. Saya boleh rujuk kepada kes filem Tanda Putera, ramai yang tidak tengok tetapi terus menghukum sampai Tanda Putera ditunda dan ditangguh selama satu tahun," katanya.

    Mengenai pemberian kebenaran penayangan filem The New Village yang dilihat begitu mudah oleh pihak berkuasa berbanding Tanda Putera, Khairy berkata, sepatutnya tidak wajar berlaku pilih kasih.
    "Itu yang menimbulkan tanda tanya. Saya akan bawa perkara ini ke Kabinet sebab kita melihat jelas berlaku 'double-standard', trelernya sahaja kita sudah nampak ia mengagung-agungkan pengganas komunis boleh dilepaskan begitu sahaja, sedangkan Tanda Putera kena tunggu satu tahun. Bagi saya ada sesuatu yang tidak kena," katanya.

    Semalam, akhbar melaporkan pendedahan sebuah blog mengenai filem itu yang dilihat mengangkat Parti Komunis Malaya sebagai 'hero' dan mempersoal bagaimana ia boleh ditayang pada bulan kemerdekaan sedangkan filem Tanda Putera, yang mengisahkan perjuangan pemimpin negara dalam mendepani insiden 13 Mei, terpaksa ditangguh tayangan beberapa kali. - BERNAMA

    ReplyDelete
    Replies
    1. TANDA PUTERA: KHAIRY BIDAS GUAN ENG TIDAK RASIONAL

      Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin Abu Bakar membidas kerajaan Pulau Pinang pimpinan DAP kerana mengamalkan sikap pilih kasih apabila meminta semua pawagam di negeri itu tidak menayangkan filem kontroversi, Tanda Putera.

      Beliau menegaskan, Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng perlu bersikap rasional kerana filem berkenaan memaparkan sejarah negara selepas mencapai kemerdekaan.

      "Filem Tanda Putera ini tiada kena mengena langsung dengan DAP. Kenapa Guan Eng terasa? Kenapa perasan sangat? Tak ada kena mengena dengan beliau ataupun (Lim) Kit Siang.

      "Ini cerita sejarah. Kalau adapun babak-babak dalam filem itu menggunakan lesen kreatif dengan kreativiti pengarah...itu perkara biasa dalam mana-mana filem sejarah," katanya pada sidang media pada majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Kementerian Belia dan Sukan di sini, hari ini.

      Beliau mengulas langkah kerajaan Pulau Pinang semalam yang meminta semua pengusaha panggung wayang di negeri itu supaya tidak menayangkan filem Tanda Putera arahan Datin Paduka Shuhaimi Baba.

      Lim mendakwa filem itu mempunyai adegan yang boleh mencetuskan provokasi apabila beberapa pemuda Cina dipaparkan membuang air kecil di perkarangan rumah Menteri Besar Selangor serta di satu tiang bendera Malaysia.

      Mengulas lanjut, Khairy berkata sikap DAP yang menentang penayangan filem berkenaan juga jelas tidak selaras dengan prinsip parti itu yang sebelum ini lantang memperjuangkan hak demokrasi dan kebebasan bersuara.

      "Bagi saya amat tidak munasabah sebagai parti yang kononnya menjulang demokrasi serta yang sentiasa memperjuangkan kebebasan bersuara, tetapi tiba-tiba bila ada filem yang berdasarkan kepada sejarah...mereka minta supaya tidak ditayangkan di pawagam.

      "Semua rakyat harus menonton filem ini. Kalau adapun rasa marah, kita tak marah kepada mana-mana kaum. Tapi kita marah dengan pengganas komunis yang terdiri daripada kaum Cina malah Melayu pun ada...kita marah komunis, pengganas," katanya.

      Tanda Putera memaparkan kisah Perdana Menteri kedua, Tun Abdul Razak Hussein lakonan Rusdi Ramli dan timbalannya Tun Dr Ismail Abdul Rahman lakonan Zizan Nin berusaha memulihkan negara susulan peristiwa pergaduhan antara kaum pada tahun 1969.

      Filem yang dihasilkan pada tahun 2011 itu bagaimanapun tidak diluluskan oleh Jemaah Menteri yang membuat keputusan menangguhkan tayangannya kerana dikatakan terdapat adegan yang tidak bersesuaian dan dikhuatiri boleh menimbulkan konflik di kalangan masyarakat berbilang kaum di negara ini.

      Delete
    2. Macam inilah pemimpin UMNO berjiwa Melayu yg kita mahu …

      KJ memiliki minda kelas pertama, mentaliti yang perlu ada untuk menjadi pemimpin dan memacu belia serta generasi masa hadapan kearah yang lebih cerdik, matang, dinamik dan berfikiran terbuka.

      Manakal orang2 yang berotakan minda kelas ketiga dan keempat akan resah ketakutan melihat tindakan2 Khairy kadangkala pelik dan lain dari yg lain.

      Akibatnya penerimaan KJ di kalangan sesetengah pembesar UMNO adalah ibarat cerita singapura dilanggar todak. Apabila Hang Nadim menunjukkan kebolehannya dan berjasa kepada sultan, pembesar2 istana jadi tercabar kedudukan mereka suatu masa nanti, lalu membuat fitnah dan menghasut sultan. Maka Hang Nadim yg masih muda dan mungkin boleh menyumbang lebih banyak bakti dan jasa kepada bangsanya dihukum bunuh. Begitulah cerita melayu dari dulu hingga sekarang.. siapa yg nampak lebih menonjol dan bijaksana spt KJ, akan dijatuhkan.. .. saja nak meningatkan cerita ni pasal melayu mudah lupa ...

      Hati2 KJ ...

      Delete
    3. Dah lambatlah hoi.....dah nak PAU baru menyibuk...dulu ko asyik jilat cinabeng. Pergi jahanam dgn ko punya temberang...

      Delete
    4. Memang betul dan amat setuju dgn pandangan Anon 9:50.....begitulah pembesar2 Melayu dahulu kala dan tradisi UMNO yang perlu diROMBAK dan diUBAH. KJ pasti akan merobek sedikit demi sedikit "KEPUNGAN MENTAL" di kalangan pembesar2 dan org UMNO dalam ,memacu dunia global tanpa sempadan yang semakin "kurang ajar" sifatnya......Percayalah, kalau KJ tiada lagi dalam UMNO, apalah yang istimewanya lagi dalam UMNO.
      -Pandangan orang luar UMNO.

      Delete
    5. Ingat Kitol Jebon. Ingat Regina Lee lurve DAP.Apa lancaunya dia ambik musuh masuk letak dalam selimut sendiri.Macam dah pupus semua perempuan Melayu yang cun n educated.

      PtuuuiiiiHHHH....!!!!

      Delete
    6. Sdra Reentry Capsule...

      Pengkagum KJ nie jgn katakan perwakilan....entah-entah ahli UMNO pun tidak? Apa bukti...dari dulu sampai kini dia tak dapat tunjukkan pun no. ahli dia. Memekak dan menyibuk aje ...sekejap Indon Celup lah..sekejap orang Noghori lah..sekejap orang Kelate lah..sekejap.. sekejap orang Utara lah...semuanya celup dan pembohong. Hingga kini dia tak berani menonjolkan diri sebenarnya.. takut dan pengecut...

      Delete
    7. Macam inilah pemimpin
      UMNO berjiwa Melayu yg
      kita mahu …
      KJ memiliki minda kelas
      pertama, mentaliti yang
      perlu ada untuk menjadi
      pemimpin dan memacu
      belia serta generasi masa
      hadapan kearah yang
      lebih cerdik, matang,
      dinamik dan berfikiran
      terbuka.
      Manakal orang2 yang
      berotakan minda kelas
      ketiga dan keempat akan
      resah ketakutan melihat
      tindakan2 Khairy
      kadangkala pelik dan lain
      dari yg lain.
      Akibatnya penerimaan KJ
      di kalangan sesetengah
      pembesar UMNO adalah
      ibarat cerita singapura
      dilanggar todak. Apabila
      Hang Nadim menunjukkan
      kebolehannya dan berjasa
      kepada sultan, pembesar2
      istana jadi tercabar
      kedudukan mereka suatu
      masa nanti, lalu membuat
      fitnah dan menghasut
      sultan. Maka Hang Nadim
      yg masih muda dan
      mungkin boleh
      menyumbang lebih
      banyak bakti dan jasa
      kepada bangsanya
      dihukum bunuh. Begitulah
      cerita melayu dari dulu
      hingga sekarang.. siapa yg
      nampak lebih menonjol
      dan bijaksana spt KJ, akan
      dijatuhkan.. .. saja nak
      meningatkan cerita ni
      pasal melayu mudah
      lupa ...
      Hati2 KJ ...

      Delete
    8. Tuan Othaman.

      Nampaknya penjilat KJ semakin meroyan bila PAU sudah hampir tiba.Bikin pantun dan sajak macam orang gilerrrrr....

      Ingat Kitol Jebon,Ingat Jamban Tingkat 4 yang pernah merosakkan negara satu ketika dulu.

      Sekian

      Salam 1Tanglung

      Delete
    9. Macam inilah pemimpin
      UMNO berjiwa Melayu yg
      kita mahu …
      KJ memiliki minda kelas
      pertama, mentaliti yang
      perlu ada untuk menjadi
      pemimpin dan memacu
      belia serta generasi masa
      hadapan kearah yang
      lebih cerdik, matang,
      dinamik dan berfikiran
      terbuka.
      Manakal orang2 yang
      berotakan minda kelas
      ketiga dan keempat akan
      resah ketakutan melihat
      tindakan2 Khairy
      kadangkala pelik dan lain
      dari yg lain.
      Akibatnya penerimaan KJ
      di kalangan sesetengah
      pembesar UMNO adalah
      ibarat cerita singapura
      dilanggar todak. Apabila
      Hang Nadim menunjukkan
      kebolehannya dan berjasa
      kepada sultan, pembesar2
      istana jadi tercabar
      kedudukan mereka suatu
      masa nanti, lalu membuat
      fitnah dan menghasut
      sultan. Maka Hang Nadim
      yg masih muda dan
      mungkin boleh
      menyumbang lebih
      banyak bakti dan jasa
      kepada bangsanya
      dihukum bunuh. Begitulah
      cerita melayu dari dulu
      hingga sekarang.. siapa yg
      nampak lebih menonjol
      dan bijaksana spt KJ, akan
      dijatuhkan.. .. saja nak
      meningatkan cerita ni
      pasal melayu mudah
      lupa ...
      Hati2 KJ ...

      Delete
  23. Wahai para bloggers pro PARPUK....segeralah kamu menggembeleng tenaga dan bersatu dalam kempen memburukkan KJ menjelang PAU 2013.......tapi....ekkk, sapa calon yang sesuai yek???? nak calonkan Parpu ajelah lagi baik.....hehehe!

    ReplyDelete
  24. Sila ambil perhatian Anon yg ngotot memuja KJ sebenarnya telah membongkar siapa KJ sebenarnya.

    Kolumnis The J-Star pada edaran 27 Ogos 2013 kata Khairy Jamaluddin satu-satunya biji permata Umno yang paling bersinar. Rencana oleh suratkhabar pro-DAP itu berjudul ‘Khairy now a polished gem‘ (27 Ogos 2013). Ia membandingkan kegemerlapan Khairy dengan kemunduran pemimpin-pemimpin Umno yang lain yang dikatakan oleh suratkhabar itu sebagai tidak mempunyai keyakinan diri, tidak lancar percakapan mereka, tidak jujur serta kurang cerdas dan pintar. Dalam bahasa Inggeris, ayatnya berbunyi KJ adalah seorang yang “confident, articulate, frank and witty (a rarity in Umno)”.The J-Star juga memetik KJ mempunyai “candour and honesty (neither of which are Umno traits)”, iaitu sifat-sifat terpuji mampu berterus-terang dan ikhlas yang kedua-duanya tidak ada pada Umno.

    SAH-SAH....KJ ANAK EMAS CINA DAP. Adakah spesi macam ini nak dibiarkan dalam UMNO....???? Ataupun dia dah terlalu banyak kena makan Nasi Kangkang si Betina Regina Lee...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar othaman...baru malam tadi kena sekolah dengan 'parpu insing' takkan othaman dah asah parang semula berehatlah...

      Delete
    2. Jgn ngigau lah James... mana mungkin budak setahun jagung boleh mampu berbuat seperti itu, apatah lagi dari spesi yg kita tidak tahu asal usulnya, tahap pendidikannya, pengalamannya... gaya bahasa & pendiriannya pun selalu berubah-ubah membuat kita meragukan keperibadiannya. Biasanya dia yg selalu lari dan tak terjawab. Kalau nak saya buktikan... boleh saja...

      Delete
    3. Bukti apa pak man mangkuk?

      Delete
  25. TERKINI ! KHAIRY TIBAI BERAPI GUAN ENG , TANDA PUTERA TIADA KENA MENGENA DAP !!

    BARU DEPA KENAI HERO MELAYU!!!

    ReplyDelete
  26. PERMATA YG DIGILAP

    Gunung tidak didaki tidak kurang tingginya
    Langit tidak direnung tidak hilang luasnya
    Bukit disalak anjing tidak gugur sebutir batunya
    Durian digelek mentimun tidak jejas akan durinya
    Harimau tidur bendengkur tidak bengkok taringnya
    Gajah tak turun minyak tidak longgar gadingnya
    Singa tidak mengaum tidak tumpul kukunya
    Serigala tidak memburu tidak hilang pantasnya
    Jerung tidak ke karang tidak hilang mangsanya
    Helang tidak menyambar tidak kabur matanya
    Tebuan tidak menyerang tidak hilang sengatnya
    Merbah tidak bersiul tidak hilang suara merdunya
    Murai tidak berkicau tidak hilang nyaring suaranya
    Ayam jantan tidak berkokok tidak hilang betinanya
    Merak tidak mengepak tidak hilang kilau bulunya
    Kerbau tidak berkubang tidak patah tanduknya
    Kuda tidak memecut tidak hilang lajunya
    Ular menyusur akar tidak hilang bisanya
    Emas tidak dipakai tidak hilang nilainya
    Intan dipalit lumpur tidak hilang sinarnya
    Matahari ditutup kabus tidak hilang cahayanya
    Bulan tidak berbintang tidak hilang serinya
    Bintang dilindung awan tidak hilang gemerlapnya
    Laut dicurah tawas tidak hilang masinnya
    Tebu ditabur jadam tidak hilang manisnya
    Bunga tidak berkembang tidak hilang madunya
    Keris tidak diasap tidak kurang akan loknya
    Pedang tidak dihunus tidak hilang tajamnya
    Panglima duduk bersila tidak hilang tangkasnya
    Pendekar berpeluk tubuh tidak hilang jaguhnya
    Pahlawan tidak bertempur tidak hilang handalnya
    Guru tidak mengajar tidak hilang ilmunya
    Penyair tidak berlagu tidak hilang suaranya
    Pendebat tidak berpidato tidak hilang petahnya
    Pendita tidak menulis tidak hilang ilhamnya
    Askar tidak menembak tidak hilang cekapnya
    Nakhoda tidak ke kapal tidak hilang arahnya
    Drebar tidak memandu tidak hilang lesennya
    Petani tidak ke ladang tidak karat cangkulnya
    Nelayan tidak ke laut tidak sial jaringnya
    Taukeh tidak ke gudang tidak hilang untungnya
    Pemimpin tidak berteriak tidak hilang pengikutnya
    Pembesar tidak meroyan tidak hilang popularitinya
    Pemikir tidak melatah tidak hilang bijak akalnya
    Tokoh tidak menunjuk tidak hilang kedudukannya
    Menteri tidak gelojoh tidak hilang undinya
    PERMATA YG DIGILAP SUDAH SERLAH KILAUNYA
    ITULAH KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA
    MENTERI BELIA DAN SUKAN NEGARA
    BAKAL MENJADI PERDANA MENTERI KITA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fikir Tajam,

      Tahniah Dan Syabassssssss.....!!!!!


      P/S:Huruf S kena panjang sikit bagi geng kejora geram nak mamphos.

      Warghhhh....Kah....Kah....!!!!!

      Delete
    2. Macam inilah pemimpin
      UMNO berjiwa Melayu yg
      kita mahu …
      KJ memiliki minda kelas
      pertama, mentaliti yang
      perlu ada untuk menjadi
      pemimpin dan memacu
      belia serta generasi masa
      hadapan kearah yang
      lebih cerdik, matang,
      dinamik dan berfikiran
      terbuka.
      Manakal orang2 yang
      berotakan minda kelas
      ketiga dan keempat akan
      resah ketakutan melihat
      tindakan2 Khairy
      kadangkala pelik dan lain
      dari yg lain.
      Akibatnya penerimaan KJ
      di kalangan sesetengah
      pembesar UMNO adalah
      ibarat cerita singapura
      dilanggar todak. Apabila
      Hang Nadim menunjukkan
      kebolehannya dan berjasa
      kepada sultan, pembesar2
      istana jadi tercabar
      kedudukan mereka suatu
      masa nanti, lalu membuat
      fitnah dan menghasut
      sultan. Maka Hang Nadim
      yg masih muda dan
      mungkin boleh
      menyumbang lebih
      banyak bakti dan jasa
      kepada bangsanya
      dihukum bunuh. Begitulah
      cerita melayu dari dulu
      hingga sekarang.. siapa yg
      nampak lebih menonjol
      dan bijaksana spt KJ, akan
      dijatuhkan.. .. saja nak
      meningatkan cerita ni
      pasal melayu mudah
      lupa ...
      Hati2 KJ ...

      Delete
    3. Insya Allah.... dalam PAU yg bakal mendatang kami dari ahli UMNO bawahan akan bersuara memprotes KJ duduk dalam barisan tertinggi.Sekiranya budak hitam legam ini masih disimpan oleh pucuk pimpinan, kami majoriti ahli bawahan akan memulaukan UMNO atas sebab :-

      > Dia masuk UMNO tidak ikhlas (bukan demi Melayu) tapi hanya untuk jawatan & berkuasa.
      > Demi untuk berkuasa, dia menyogok rasuah hasil dari rompakan kekayaan negara menjadi broker menjual saham negara kpd Spura.
      > Setelah berkuasa, dia bersekongkol dgn Cina DAP dan pura-pura menjadi hero setelah melihat Melayu bangkit menyuarakan hak. Selama lebih 6 tahun menjawat ketua pemuda, tak ada satu pun rancangan atau program darinya untuk memperkasakan orang Melayu, malah mengambil Regina Lee sebagai S/usaha & Tony Phua sebagai rakan kongsi niaganya.
      > Dia lupa dia mendapat tempat dari parti orang Melayu tapi dgn sikap biadapnya mendabik dada membuat perakuan "I am a Malaysian First, Malay is secondary".

      Saya dah dapat cukup maklumat beserta dgn bukti atas segala kemungkaransi budak hitam ini..

      Delete
    4. Othaman AhmadAugust 30, 2013 at 3:06 PM

      CamTaiKKKK!!!

      Delete
    5. Anon 3:21 PM pernah menyamar sebagai "Parpu Ising". Saya keturunan Jawa Asli, tahu apa itu ising...? Ising itu.... orang Jawa kata TAIK. Jadinya si Pengkagum KJ ini memang T A I K.

      Delete
    6. Amat tepat luahan sdra Fikir Tajam dan ulangi kata-kata mutiara beliau..

      KJ hanya berani tibai Tun Mahathir. Cinabeng langsung tak diusik. Ironinya Regina Lee wartawan Malaysiakini dan TOTOK DAPigs yg dipilih KJ jadi S/U akhbar dia.

      Lancau! Gua tak respect sama lu KJ. Lu anak abah. Pak Lah tidur lu pun apalagi songlap dan sabotaj dengan Gang Tingkat 4.

      Lu ingat org mudah lupa ka? Rasuah politik lu masa pemilihan UMNO dulu belum hilang bau bangkainya. Hanya penjilat KJ dan Cinabeng taksub sakan pada lu.

      Ingat gua sudah lupa lu menonong hantar pasport Anwar Peliwat sebaik Pak Lah bebaskan peliwat tu? Dalam otak KJ - "The enemy of my enemy is my friend". Justeru tak hairanlah kenapa Pak Lah menonong lepaskan Anwar Peliwat dan KJ hamtam Tun M.

      Lu ingat Oxford tu hebat sangat ke? Gua ingat lu study nanotech ke? Setakat social sciences main jauh-jauh la bro!

      TAHNIAH & SYABAS, sdra memang berfikir tajam....!!

      Delete
    7. Apa ni wak? main copy paste bahan orang, dah ketandusan idea ke wak?

      Delete
    8. PERMATA YG DIGILAP SUDAH SERLAH KILAUNYA
      ITULAH KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA
      MENTERI BELIA DAN SUKAN NEGARA
      BAKAL MENJADI PERDANA MENTERI KITA.
      -------------------------------------
      Ayat DI ATAS adalah kata-kata pujian dari puak DAP yg Pengkagum KJ ciplak untuk memesong pemikiran kita.

      INGAT.....Kolumnis The J-Star pada edaran 27 Ogos 2013 kata Khairy Jamaluddin satu-satunya biji permata Umno yang paling bersinar. Rencana oleh suratkhabar pro-DAP itu berjudul ‘Khairy now a polished gem‘ (27 Ogos 2013). Ia membandingkan kegemerlapan Khairy dengan kemunduran pemimpin-pemimpin Umno yang lain yang dikatakan oleh suratkhabar itu sebagai tidak mempunyai keyakinan diri, tidak lancar percakapan mereka, tidak jujur serta kurang cerdas dan pintar. Dalam bahasa Inggeris, ayatnya berbunyi KJ adalah seorang yang “confident, articulate, frank and witty (a rarity in Umno)”.The J-Star juga memetik KJ mempunyai “candour and honesty (neither of which are Umno traits)”, iaitu sifat-sifat terpuji mampu berterus-terang dan ikhlas yang kedua-duanya tidak ada pada Umno.

      Delete
    9. Apa banyak sangat tulisan Anon 2:57 besimpui, bepintai, belengkaq, keghintin, keghecau kat ataih tu, mcm bulu bughit hinu tua ...

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!