TERKINI KEPUTUSAN KUALA BESUT! BN CONFIRM MENANG DENGAN MAJORITI LEBIH 2600!

Keputusan tidak rasmi :- 

Pulau perhentian - BN 454 / PAS 179 Maj. 275
Seberang barat - BN 805 / PAS 452 maj. 353
Kg. Nail - BN 822 / PAS 523 maj. 299
Seb. Barat luar - BN 1590 / PAS 821 maj. 769
Tok saboh - BN 1534 / PAS 959 maj. 575
Kg. Nangka - BN 524 / 510 maj. 14
Kg. Baru - BN 1006 / PAS 979 maj. 27
Bkt. Puteri - BN 967 / PAS 946 maj. 21

Undi awal - BN 582 / PAS 319 maj. 263
Undi pos - BN 9 / PAS 0 maj. 9

Majoriti keseluruhan -  2605.

Yay! Kita menang! TV3 keputusan lu orang tak betul! Kita menang kat Bukit Puteri dan Kg Baru!

Tahniah kepada semua jentera terutama sekali Wanita!

67 Responses to "TERKINI KEPUTUSAN KUALA BESUT! BN CONFIRM MENANG DENGAN MAJORITI LEBIH 2600!"

  1. ALHAMDULILLAH SYUKUR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. penyokong pas boleh panggil rejim bashar assad syiah untuk menggempur spr....haha

      nik aziz selupa unta....

      Delete
    2. Tahniah.. hatriks untuk Husam Musa.

      1. Kalah bertanding di Putrajaya pada PRU-13
      2. Kalah saman terhadap Kicdefella dan terpaksa membayar RM40k kepada Kickdefella
      3. Gagal sebagai Pengarah PRK Kuala Besut. Formula 16:16 ditolak mentah2 oleh penduduk Kuala Besut demi kestabilan politik di Terengganu....

      Delete
  2. PAU akn dtg ni kasi tukar laa ketua pemuda & ketua puteri umno... x de maknenye dorang ni jd ketua... btw kerismuddin dgn nazri pn ksi turun ddk bwh jgk laa... ini kalilah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hisyamudin tu dia pandai taktikal... tengok kes lahad datu operasinya begitu licin...memang korang nampak macam dia tu tak garang tapi bergeliga macam najib jugak. aku sokong hisyamudin

      Delete
    2. Budin memang pandai taktikal.Boleh masuk SWAT team.Lepas Cium Mulut dengan Keris Pusaka terus terhegeh-hegeh mintak hampun,mintak mahap dengan Cinabeng.Memang betul-betul taktikal punya Keris Budin ni.Wargghhhhh.....Kah....Kah..!!!

      Harap badan je tegap sembab tapi penakot dengan Cina.PtuiiiHHH....!!!!

      Delete
    3. anon 9:35 penjilat tegar

      Delete
    4. Malaysia perlukan pemimpin macam hisyamudin tak ada keraguan lagi....walau tragedi keris tu jadi bahan jenaka.... secara keseluruhan hisyamudin terbaik...antara yang seideologi dengan dia kj dan pm kita sendiri...soal cina tikam belakang itu tak penting mungkin pengajaran berguna untuk semua pemimpin bn khususnya mca....aku percaya sebahagian cina juga mula sedar tentang kesilapan mereka yang lalu....dengan mengambil sikap tidak zalim kepada mana mana kaum bn akan kembali kuat percayalah sayang.....

      Delete
    5. Anon 10:41

      I tak nak percaya u. Warghhhh....Kah...Kah...!!!

      Delete
    6. Nazri kulop abang namaWee tu humban dalam sungai perak..elok mampos je penjilat chinabeng ni...

      Delete
  3. Syukur alhamdulillah..... Belacan masih memilih belacan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis pahala posa hang...belachan konon...semua ahli pas kufur bila setuju nama Allah di jual kepada Kristian ....fakta...mampos ahli pas kena bakar dlm neraka...sendiri chari bala....

      Delete
  4. Alhamdulillah... Melayu bersatu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua 1500 undi Cina di Besut diberikan kepada PAS. Jadi Melayu yang undi PAS ada dalam 3 ribu lebih sikit. Maknanya kuasa Melayu UMNO di Besut adalah 8 berbalas 3...kuat tu sokongan...Melayu sudah sedar dengan mainan DAP dan PAS.

      Delete
  5. Esok jangan lupa sambung puasa . Dah berapa hari kamu semua tidak berpuasa kerana berkempen di Kuala Besut .

    ReplyDelete
    Replies
    1. fitnah je la korang. Ingat dosa pitnah ko tu N.ajis boleh kasi clear ke?

      Delete
    2. PasPisPus boleh gulung tikar. Father Nicky boleh balik kampong tanam jagung!

      Delete
  6. Benda ni belum muktamad lagi korang jangan terpengaruh sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah, BN menang di Kuala Besut. Formula Husam Musang 16:16 ditolak 100%... boleh balik kelate tanam depu yang tak tinggi2 le.

      Delete
  7. Aku dah cakap sebelum ini, BN mesti menang, berani kerat telinga, tapi ramai yg tak caya. Kalu PRK ni, pembangkang mmg payah menang punya lah.
    BN gunakan semua jentera dan jabatan2 kerajaan, dari surat khabar, tv, radio, pegawai2 kerajaan, tabor duit, rasuah dll ..tipu helah, fitnah dsb .. semua orang tahu. Sbb tu, LGE dari awal dah cakap, jgn bertanding, buat habis duit shj. LGE nampak benda ni dari awal lagi ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, tabor minyak free dan air puki free pun belum tentu PR menang le...

      Delete
    2. sape le nak pilih wakil rakyat nak berucap dengan rakyat pun tergagap ye? Orang PAS je yang terkontang kanting nak menangkan calon 'cari makan' tu. Dah tau, lebih baik takpayah bertanding duduk rumah je, takde le duit byk habis beli undi dengan minyak free...

      kah kah kah kah kah kah kah...

      Delete
    3. LGE dah tau besut tak dok cino......majoriti melayu pangkoh UMNO...PAS tak serupo dulu....serabut

      Delete
    4. DAP HANTAR NYONYA TUA PAKAI SALIP BOMOH....BELIAU SELALU ADA DIMANA2 PILIHANRAYA.....JELES AUNTY!!

      Delete
    5. OH!! LUPA PULAK NAMA DIA...NAMANYA ADALAH AHSO DARURAT!!

      Delete
    6. btw korg ckp laa apa pn psl PR ni... ako tetap TAK KAN sokong pendokong penyokong LGBT!!!

      Delete
  8. Alhamdullah-Tahniah............Sedang menonton eurosport live diving champ in Argentina.....Pandalela sdg mengutip mata dan telah melakukan terjunan yang terbaik sebentar lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. correction - Barcelona Spain

      Delete
    2. Kalau dia menang pingat bagi tau

      Delete
  9. Dah menang ni boleh la Ah Jib bergendang lagi kuat.Jangan mimpi lagi lah YB nak datang rumah ngkorang siang ikan sambil duduk bersimpuh macam anak dara desa.PtuuuiiiHHHHH....!!!!

    Najib sibuk nak jadi Global Citizen.Korang ni semua level kampung untuk dia nak berkuasa je.BODOH..!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol...najib perlu bela melayu kaw kaw punya.....ini kalilah

      Delete
    2. Macam palat...red pork je...takde kerja lain ke ...sibuk kat blog orang

      Delete
    3. Ini Kalilah????...lain kalilah...boleh blahlah.....jangan lupa hantar borang cukai....

      Delete
    4. Kau org pas lg bodoh, kutip derma bg kat pmimpin, pmimpin guna utk byar pd pelacur. Ada ke mamat tu pg kempen kat k besut? Nmpak sgt bersalah.

      Delete
    5. jangan lupa suruh che long langsaikan 54 saman tu ye. Kontraktor projek juta-juta, nak bayar saman ribu2 pun takde duit...

      Delete
    6. Ropeeing SawadikarpJuly 24, 2013 at 10:17 PM

      Melayu jenis mana hok ReEntry suka jadi PM? Kita dah ada mace-mace jenis Melayu yang jadi PM:

      1. Teku Deromea keturunan Siam Perut Hija

      2. Tun Rozak titihan Bugis jamen dulu, mukin ketua lanung.

      3. Huseng Onn titihan Turki pelarian Andulisia, muking lari kot India

      4. Madey sema rakyat tahu lebih semangat Melayu dari jiwa kutty nya.

      5. Pak Lah susur galur Badwi, suka tidur bawah pohon korma.

      6. Nagib baru jadi PM serpa tula jah ngen pak dia.

      Pah tu mung ReEntry gamaknya layak kah mung jadi PM, sebab geger gegak tiap-tiap hari kat sini??...Tak salah kita cuba acu trai Cinabeng pulak.

      Delete
    7. Woii kotey..Cakap BM standard lah.Apsal kau takut cakap Melayu standard.

      Delete
    8. mesti laa nk pm yg x gadai agama, x menyokong & x mendokong LGBT serta yg x ckp org islam blh tukar2 agama...

      Delete
    9. 6. Nagib baru jadi PM serpa tula jah ngen pak dia.

      Najib kuat sangat main Gendang Cina Dung...Dang...Dung..Dang...macam orang giler sampai luper semuanya.Khayal dengan paluan gendang yang diajar oleh kareographernya...Ptuiii...!!!!!

      Delete
    10. Najib tu jiwa seni kita tak boleh nak sekat kehendak jiwa sesorang...aku pernah tengok banyak kali najib main gong....ko tak kata pulak najib jilat melayu sebab main gong silat Tung Tang Tung Tang... ko tak adil

      Delete
    11. Anon 10:54

      Dung...Dang...Dung..Dang tu cuba kau tengok dari sisi lain pemikiran kau.Jangan tengok tu ayat lawak atau haper. Ada maksud sindiran disebalik ayat Dung....Dang...Dung....Dang tu. ChaaiiTTT...!!!

      Delete
    12. Ayat anon 10:54 tu pun kiasan juga.... tapi tak apalah dah tak paham nak buat macamana...

      Delete
    13. Najib main Gong tapi tak masuk Iklan.Lepas main Gong dia jilat balik Ah Beng. Main Gong cuma nak undi Melayu je. Pahammmm.....!!!

      Delete
    14. Ropeeing SawadikarpJuly 25, 2013 at 3:04 AM

      Nagib tu baru jadi PM atas mandat rakyat, sebelum ni dia terima baton dari Pak Lah sebab Pak Lah nak sambung tido. Jadi dale pekirae baru 100 hari jadi PM secara demokrasi. Mung Reentry dah guling bating nak maroh ker dio PM baru kita tu, mana adil. Kesalahan yang besar yg aku napak sebab Cinabeng tak sabar nak perintah Melayu, bukan sebab Nagib nak bagi kuasa pada cinabeng plak. Apa giler dia nak bagi kuasa pada cinabeng!!

      Jadik Pak dia Tun Rozak dulu pung cemerlang sebab masa tu ada krisis 13 Mei dan Mageran. Biasanya kalu ada pemimpin yang dapat selesaikan krisis dengan cara sendiri, tentu dia dianggap hero, tapi Tun Rozak diberi kebebasan untuk menyelesaikan hal cinabeng masa tu. Cinabeng tika tu pun bukan main langsi rasa maha bekuasa, nak ambat Melayu masuk Selat Melaka belaka, tak nak bagi tinggal baka sekor pon...tapi ada penyelesaian ala Tun Rozak.

      Sebagai rakyat (semetelah Melayu) kita kena bagi sedikit ruang utuk Nagib berfikir cara-cara nak selesaikan krisis la ni. Oputeh kata " we have a real situation here now!" Dengan cara dok gelepar Dong Dang Dong Dang, nak bue meteri tu, meteri ni, aku rasa bukan jawapan yang mantap. Sebab utamanya Nagib belum tunjukkan dia punya formula itu fail, apatah lagi cinabeng kena sedia utuk terima paku buah keras dari PRU13 lepas...a la Nagib Style.

      Lainlah kalu mung Reentry Dung Dang Dung Dang Guling bating tak setuju dengan rancangan Rekonsilasi Nagib tu. Tapi mana dia Rancangan tu? takda dibahas pun dimana-mana. Kalu ada pebentangae macae referendom, bia rakyat tengok baca, buleh kita sit daon ngae puak2 NGO, Bloger Club dsb cari penjernihan otak, jangae dok dengar terikat sangat penasihat2 kelaghah PMO tu, tak brapa pakai kijo belaka. Sekadar buat suluh pacat buleh lar, yang buat keputusae mesti PM jugak.

      Delete
    15. Woi Mangkok.Cakap BM standard la.Apa pun alasan yang kau bagi pada aku Najib tetap perangai macam Pondan.Terlalu beri muka sampai orang naik kepala.Sebabnya dia dah terperangkap dengan Konsep Taik 1Malaysianya.

      Kau tulis BM standard la mangkok.Aku kena perah 2 kali ganda otak aku nak tafsir message kau ni.

      PtuiiiHHH...!!!!

      Delete
    16. 1M konsep itu utopian...tidak realistik...yg mana pembangkang tak kan terima sampai kiamat...

      Najib and gangs mengejar LEMBAYONG PETANG...dan mengajak semua rakyat jadi orang gila macham Depa semua..

      Delete
  10. Dakyah, tohmahan dan serangan ke atas najib ternyata gagal. Kemenangan ini mengukuhkan lagi kedudukan Najib. Betullah seperti apa kata KJ, keputusan PRK ini menjadi pengukur kpd kewibawaan dan kredibiliti Najib. Nah, sekarang sudah terbukti kepimpinan Najib makin berpengaruh dan berkesan. Semua ini besar kemungkinannya kerana peranan yg dimainkan oleh war room yg berkesan dan bijak dlm menyusun strategi. Tahniah DS Najib, kepimpinan mu ternyata masih diperlukan dlm memperkukuhkan dan menaikkan imej umno di kaca mata rakyat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju 100%, kepimpinan dan ketokohan najib ternyata telah membawa kejayaan besar dlm mengembalikan dan memartabatkan maruah UMNO. Syabbas najib.

      Delete
    2. Apa yang korang ni tongong sangat dengar cakap KJ tu kononnya PRU Besut ni jadi boleh dijadikan benchmark terhadap prestasi dan pengaruh Ah Jib Gor.Ini kawasan sebelum ni memang BN punya.Kalau menang sekali lagi pun apa nak heran.Lainlah kalau asalnya kawasan ini dimenangi oleh PAS atau PKR.Pada aku SPR patut buat undang-undang baru.Kalau ada Wakil Rakyat yang meninggal terus jer digantikan dengan calon baru dari parti yang menang sebelumnya.Jadi kita tak banyak buang masa berpolitik dan menghabiskan duit.

      Dulu pun Najib kembang burit bila semua Cina datang ramai-ramai MELANTAK MENGKETEDARAH sambil tepuk tangan sorak sorai.Lepas tu ada PunaiSihaT cakap inilah benchmark yang menunjukkan Najib digilai dan dipuja oleh kaum Cina.Punaisihat cakap masa PRU sure nanti menang bergaya.Tapi sebaliknya berlaku.

      Kepala Butoh yang sibuk ulang-ulang slogan TAIK Kitol tu sebenarnya syok sendiri.Melayu kena maki hamun dengan Doktor Cina di Penang apa Ketua Pemuda dan pemimpin Melayu buat?.Sorok Telor bawah kabinet laci.PtuiiiiiHHH...!!!

      Izinkan saya mengundurkan lori....

      Terima KaseeYYY....!!!!

      Delete
    3. Aku kekadang puah cemuh denge ReCapsule sekor ni. Najib tu Pedano Meteri, cara dia pike, buat keputusan dan tindakan mesti mecermin seorang Pedana Meteri.Gapo hak dia buat ake ada iplikasi pada rakyak dan negaro.

      Mung tu Reentry blogger kucing kurap, lepah berak kambuh sediri. Gapo hak mu kata, memekik disini tak jadi kudih gata pada rakyak, buat sakit hati ore baca jah. Mung miker cara blogger, buke sebagai pemimpin, mung nak wat kerenat jah, syiok sediri mace melacap jugak.

      Mung ni Reentry stended penyanyi donde saye tua greda dah, syiok sediri. Ore takse dengar dah mung buat peel meroyan.

      Delete
    4. UMNO SUCCESS!! CLAP YOUR HANDS....

      Delete
    5. Akhirnya Ah Jib Gor letak calon yang betul2 'winable candidate'. Bukan macam PAs, letak calon 'cari makan' je. Kalau menang PRK boleh kasi sub jawatan YB pulak... BODOH le sape yang ngundi che long tu

      Delete
    6. Kj ni ckp jer lbh, bkn apa pn... crita pom pang pom pang tp x der pon aktiviti secara total nk tarik pengundi muda join umno... yg die tau msk majalah & srh org focus amik gamba die join askar kjp dlu... dgn TUN mn ade lgsng pemuda umno bt aktiviti dgn TUN... nmpk sgt die x respect Legend...

      Delete
    7. Bising lah kau Mat Kelantan.Untuk pengetahuan kau.Kucing kurap lah yang banyak undi Ah Jib sampai dia boleh jadi PM.Cina Bukit,Cina Gunung,Cina Jonker n Petaling Street semua undi DAPig.Lain kali kalau nak keluarkan statement jangan cakap guna Kepala Butoh.Lepas dah menang PRU semua orang kau panggil kucing kurap dan butoh haram.Sebelum PRU kunun merasa kepala dubur rakyat bagai.Dulu Pak Lah pun tumbang tidor lena taknak dengar cakap KUCING KURAP.Takkan lupa kot.Kau kalau power sangat pergi la berkempen dekat Kelantan sampai BN berkuasa di Negeri Kelantan.

      Mana hero Menteri Gengster Nazri Wallaweh kau.Apsal senyap pasal isu Melayu kat Penang kena maki hamun dengan doktor cina.Mat Kelantan macam kau dengan Melayu bukan main BESOR TELOR BUSUK KAU.Dengan bangsa lain KECUT TELOR macam BAPOK MANDOL.Tengok bola macam orang BABOON HUTAN GILA.Orang JAKUN SAKAI pun dah urban rilek cool je.

      Kesimpulannya kau adalah BIOL.



      Sekian.

      Delete
    8. Aku ulang sekali lagi.KUCING KURAP lah yang banyak undi Najib sampai jadi PM.Cina Bukit,Cina Urban,Cina Butoh,Cina Jonker n Petaling Street semua undi DAP.Dan dalam masa yang sama KUCING KURAP lah yang boleh melingkupkan pemimpin yang CORRUPT.

      KURAP n CORRUPT.Ingat tu Mat Kelate Menate Berok Huduh Sepang.Mu tu standerd Mok Cik Jual Laksam jer..Lebong kuat mung nih...!!!!

      Delete
    9. Dakyah dan fitnah terhadap Ah Jib tidak berjaya memenangkan PAS,tapi mungkin berjaya mengurangkan jumlah kemenangan BN.Kita masih berharap Ah Jib menukar cara dan prinsip pemerentahannya,tolak Cinabeng secara total,gamit Melayu secara bersungguh-sungguh.

      Delete
    10. Kalau umno/bn berstatus parti pembangkang... memang boleh kita tolak kaum tertentu tidak menjadi salah....namun sebagai kerajaan yang memerintah bn tak boleh pinggirkan kaum tertentu ia adalah kesalahan serius...walau dikatakan semua cina tak undi bn dan undi pembangkang...

      Delete
    11. Kalau kau jadi pembangkang saper nak heran kau tolak haper pun.Kau nak sokong halalkan Anal Sex pun orang tak heran.Kau kena ingat.Andai kata Dinasti Lee memerintah Malaysia diorang nak favour ker dengan Bangsa Melayu.Mereka akan butohkan lobang burit kau sampai lunyai.Percayalah BADOL...!!!!!

      Delete
  11. Yay! PAS menang!....Menang sorak ler.

    ReplyDelete
  12. Yey...stopa ali kalah bertaruh dgn prempuan...kena bayar...nadaib baik ada duit derma penyokong...yey...yey...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengah kira duit penyokong sambil kunyah kekacang ke tu? Besar spenda bang..

      Delete
  13. Ini menunjukkan PRU13 pilihanraya yang adil. Majority lebih kurang seperti PRU yg lepas. Terbukti PR suka buat fitnah. Kaki kencing punya olang.

    ReplyDelete
  14. Ini semua sudah ditakdirkan. Lain kalilah.....

    ReplyDelete
  15. ALHAMDULILLAH..
    Yang HAQ mengatasi yang BATHIL!

    Tahniah Calon UMNO BN. Teruskan usaha kebaikan!

    padan MUKA PAS

    Allah Laknat PAS, dlm bulan Puasa pun main sakan fitnah, tipu bohong dan gerak saraf ala Yahudi..

    Pakai nama Islam tp gerak kerja mcm Dajjal dan yahudi.. itulah PAS.

    Allah tkkn redho konsep matlamat menghalalkan cara yg PAS pakai selama ini.

    Calon PAS dikunci mulut krn takut terlepas ckp, org tu org baik dn ikhlas, tp PAS pakai sbg perkakas politik, so kena control dr jd baik.

    Siapa masuk PAS mesti kena ada sifat penipu, pembohong dan putar alam dgn lidah yg petah.

    ReplyDelete
  16. lepas ni PAS nk ckp apa pulak? tk sedar diri lg ke nk jd alat kafir harbi?
    Bulan Ramadhan ialah Bulan Mulia, bulan KEMENANGAN org BERIMAN spt mana kemenangn Badr Al-Kubra/ Tentera Badar Rasulullah SAW. Bulan ini bulan yg makhbul DOA, tp PAS ditolak Allah SWT.. mreka byk hina Agama, di saat kempen pagi tadi menyebarkan fitnah keji, melaga2kan org, buat perang saraf stuk tipu pengundi.

    Inilah balasan Allah, PAS nk ckp apa? Hadi Lembu nk salah siapa?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!