TERKINI! CALON KUALA BESUT BN ADA SEORANG PROFESSIONAL!


Ketua Penolong Pengarah Bahagian Korporat Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS), Tengku Zaihan Che Ku Abd. Rahman, 37, diumumkan sebagai calon Barisan Nasional (BN) untuk Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut pada 24 Julai ini.Pengumuman itu dibuat oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin di Dataran Kuala Besut, sebentar tadi dan disambut sorakan kira-kira 3,000 penyokong BN yang hadir.

Hadir sama pada majlis pengumuman itu, Menteri Besar, Dato’ Seri Ahmad Said; Menteri Pelajaran II, Dato’ Seri Idris Jusoh dan para pemimpin parti komponen.

Dalam ucapannya, Muhyiddin yakin Tengku Zaihan adalah taruhan terbaik BN untuk pengundi di DUN Kuala Besut berdasarkan pengalaman luas beliau dalam jabatan kerajaan dan boleh diterima rakyat khususnya golongan muda.

Tegas beliau yang juga Pengarah Pilihan Raya BN, pemilihan Tengku Zaihan dibuat selepas melalui proses pemilihan yang ketat apabila disaring berkali-kali oleh pucuk pimpinan parti.

“Saya yakin ini adalah calon terbaik. Memang kita janjikan kepada pengundi bahawa kita akan letak calon terbaik. Calon yang diterima oleh semua,” ujar beliau.Tengku Zaihan ketika ditemui mengucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd. 

Najib Tun Razak yang memilih beliau sebagai calon pilihan raya berkenaan yang disifatkannya sebagai ‘pilihan raya kecil yang besar’.

Anak kelahiran Kampung Nail, Kuala Besut yang berkelulusan Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Awam, Universiti Sains Malaysia (USM) itu berjanji akan membela nasib rakyat dan berkhidmat dengan penuh dedikasi jika dipilih sebagai wakil rakyat DUN tersebut.

“Setinggi-tinggi penghargaan kepada jentera dan penyokong BN kerana memberi sokongan kepada saya demi rakyat Kuala Besut,” katanya yang juga ahli UMNO Cawangan Seri Seratus.

Tengku Zaihan sebenarnya telah banyak memainkan peranan membantu masyarakat kawasan berkenaan ketika berkhidmat sebagai Jurutera Daerah JPS Besut.

138 Responses to "TERKINI! CALON KUALA BESUT BN ADA SEORANG PROFESSIONAL!"

  1. Tahniah kepada yang menjadi calon, siapa pun yang menang mesti dahulukan penduduk setempat

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab kita ni sedang heboh.. tadi aku baca blog Aku Peduli Apa..ulasan tentang pemimpin Umno ada buah kerandut..buah pelir. batu pelir.. aku suka artikel ni sebab tu aku kempen pi baca

      Delete
  2. Kalau setakat professional tapi tak mesra rakyat tak guna jugak......ramai calun yang professional, tapi tumbang jugak pada PRU 13 yang lepas....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat jurutera lulusan dalam negera apa nak di hairankan. PR ramai di anggotai oleh golongan profesional luar negara.

      Delete
    2. Contohnya mat sabu dengan tuan ibrahim

      Delete
    3. Jangan profesional merompak pulak nanti macam Kejora.Jangan tak percaya di Malaysia ada jurutera di syarikat IT berstatus MSC pun bodoh nak mampos cuma bajet berlagak dgn name card nya sahaja.Sekali kena PtuiiHHH ngan aku baru tahu.Sebab tu projek IT kerajaan banyak yang macam PtuiiiiHHHHH....!!!!

      Delete
    4. Haalass ... seakat engineering USM tu tak ade mende ... orang tak pandang lah ... lwn dgn ustaz UAI bungkus punyalah dia ... orang besut nilaikan ilmu agama ... Hidup UAI!
      U_stad A_zhar__ I_drus ...
      U_lama A_jaran_ I_slam ...
      U_tama A_khlak_ I_nsan ...
      U_ntuk A_Khirat I_lmu_ ...

      Delete
    5. Anus July 9, 2013 at 7:04 PM

      Setakat jurutera lulusan dalam negera apa nak di hairankan. PR ramai di anggotai oleh golongan profesional luar negara.
      ※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※

      Golongan profesional luar negara yg rosak akhlak dan suka kencing rakyat. Pentaksub PR sahaja yg bangga dgn mereka ni.

      Delete
    6. Agaknya mahfuz srp yang ajak org p "launch" tu mesti lulusan paling tinggi keluaran luar negara..

      Delete
    7. Golongan si kitol lulusan luar negara mmeng sokong pkr...dah terlampau pandai naik pandir so letak otak kat jubur masing2

      Delete
    8. Ek elehh....aku yg amek srp & spm kat UK (Ulu Kelang) takde plak nak taiming macam KJ. Bapak aku siap pakai kereta antikl Ford Escort lagi.

      Delete
    9. Aku pun sama ambik spm kat US (Ulu Selangor) tak perabih duit PTPTN tapi tetap sokong UMNO.

      Delete
    10. Uai stakat masuk raja lawak bole la. Usm ke oversea ke blaja benda yg sama je. Ni mesti x penah masuk u

      Delete
  3. Saya pun sebagai anak Melayu beragama Islam berdoa' dan mahu UMNO menang dalam p/raya kecil ini. Semoga setelah menang, calon yang terpilih menunaikan bakti kepada masyarakat setempat demi Agama, bangsa dan tanah air.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin ya robbana alamin

      Delete
    2. Othaman Ahmad, benarkan sdra anak Melayu dan beragama Islam. Doa orang yang menyokong pemerintah zalim,munafik,rosak akhlak,pemakan rasuah,pecah amanah tidak akan dikabulkan Allah swt.

      Delete
    3. macam perli pas je.....jatuh serban nik aziz!

      Delete
    4. Kita sebagai orang Melayu patut bersatu baik parti UMNO atau pun PAS. Musuh kita adalah DAP, Parti Cina chauvinist anti Melayu dan anti Islam. PAS kalau betul-betul Parti Islam, perlu keluar daripada pakatan dan berhenti bersengkongkol dengan Parti laknat DAP.

      Delete
    5. jgn mamak padukang udah ler.aku raser tiada siapa dr PAS yg bersetuju pengabungan dgn umno.Geli geleman.sebut nama umno pun dah terasa bahang neraka inikan pulak nak bergabung.ngape?udah tercabor ke kekuatan umno.he.he.he.umno parti tahi palat.

      Delete
    6. umporno najis beratJuly 10, 2013 at 11:45 AM

      PAS parti Islam samasekali tidak akan bergabung dng parti kapir harbi umporno.kena samak wei.umporno ni najis mughalazah jer standard nyer.

      Delete
    7. Anus July 9, 2013 at 7:07 PM

      Tiada satupun keburukan yg kau sebutkan itu yg tidak dibuat oleh PAS.

      Anus July 10, 2013 at 11:45 AM

      Engko cakap serupa melarang orang menyentuh babi kerana haram tetapi daging babi halal dan boleh dimakan bagi ko...... Aiyaaa...Lu bolo punya olang.!!!!!!

      Delete
    8. Umno taik palat yang menyuap nasi kat mulut nenek moyang..nenek atuk..mak ayah korang penyokong pas laknatullah..you all ni useless..and pathetic. Penipu..pembohong..munafik ..pencuri..sifat orang2 pas....

      Delete
    9. Tu lah jadi barua DAP terlalu islamiknya,dahsyat terlalu banyak ulama asyik hukum orang islam, bila dengan DAP jilat habis.

      Delete
  4. kalau mesra pun tapi penipu lagi tak guna....ye dak

    ReplyDelete
  5. PAS CONFIRM KALAH.BAIK JANGAN BERTANDING.BUAT MALU AJE.

    ReplyDelete
    Replies
    1. la ape la punye mengong.umporno memang kapir harbi.kenape?tak percaye?yg jelas menentang Allah swt,menghina hukum Allah swt,menghina kitab Allah dan menghina rasul nyer memang ler kafir harbi.cukup syarat pd umporno.yg bodohpiang saja tak percaya.

      Delete
    2. kafir harbi July 10, 2013 at 11:52 AM adalah produk parti PAS yg sanggup mengkafirkan sesasama Islam.........anda semua boleh fikir sendiri adakah orang seperti ini berakhlak Islam.?!

      Delete
    3. Mcm kata kat N.ajis aja..hina allah pun dia, hina nabi pun dia..smoga nik ajis mampos lambat untk dia tngung drita btok keluar darah dgn lama secara azab akibt pechblahkn umat dan perdagangkn agama

      Delete
    4. Aklak puak puak PAS ni dah terok dah, kronik. Yang sebenarnya apa yang dia kata tu pada dia tapi dia tak sadar.

      Delete
    5. kafir harbi July 10, 2013 at 11:52 AM menyatakan:
      la ape la punye mengong.umporno memang kapir harbi.kenape?tak percaye?yg jelas menentang Allah swt,menghina hukum Allah swt,menghina kitab Allah dan menghina rasul nyer memang ler kafir harbi.cukup syarat pd umporno.yg bodohpiang saja tak percaya.

      Anonymous July 10, 2013 at 12:38 PM membalas:
      kafir harbi July 10, 2013 at 11:52 AM adalah produk parti PAS yg sanggup mengkafirkan sesasama Islam.........anda semua boleh fikir sendiri adakah orang seperti ini berakhlak Islam.?

      AnonymousJuly 10, 2013 at 1:26 PM mengulas:
      Mcm kata kat N.ajis aja..hina allah pun dia, hina nabi pun dia..smoga nik ajis mampos lambat untk dia tngung drita btok keluar darah dgn lama secara azab akibt pechblahkn umat dan perdagangkn agama.

      Tukang Telek July 10, 2013 at 10:18 PM mengulas:
      Aklak puak puak PAS ni dah terok dah, kronik. Yang sebenarnya apa yang dia kata tu pada dia tapi dia tak sadar.

      Anonymous July 10, 2013 at 8:08 PM pula menyatakan:
      Pak Man gerenti tak mau punya sebab nanti kena angkat sumpah, "Aku bersaksi tak ada parti Islam kecuali PAS & TG Nik Aziz adalah Ulamak Mursyid".

      Rumusan Othaman Ahmad:
      Pas asalnya juga ahli UMNO. Seharusnya Pas masih dalam UMNO sebagai pemerhati (watchdog) dan menasihati sekiranya ada penyimpangan. Barulah kesatuan dan persatuan Melayu Islam jadi kukuh dan kuat. Ini tidak, Pas meninggalkan UMNO dan tubuh parti lain, ukhuwah Melayu Islam berpecah belah sehingga mengkafirkan sesama Islam, perpecahan keluarga, perceraian suami isteri & perpecahan masyarat setempat. Keikhlasan pemimpin tertinggi Pas kononnya berjuang untuk ugama kini ternyata satu pembohongan apabila Hadi Awang mengaku negara Islam tiada dalam Al Quran, yang ada hanya negara kebajikan (astaghfirullah...) Sebenarnya pemimpin seperti Hadi Awang & Nik Aziz hanya hendak berkuasa bukan demi ugama. Tapi setelah diberi kuasa memerintah negeri, kedua-duanya tak mampu mentadbir negeri dan rakyat dgn baik. Trengganu dan Kelantan ketika dalam pemerintahan mereka tiada kemajuan/pembangunan, rakyat miskin dan bertempiaran mencari makan di negeri-negeri lain. Untung kerajaan pusat memberi bantuan, jika tidak jalan, lebuhraya, jambatan, sekolah, klinik/hospital dll....hapah pun tarak...... Inikah yg dilaung-laungkan Hadi Awang Negara berkebajikan tapi mengharapkan sedekah orang lain? Tambah dahsyat lagi, Hadi Awang & Nik Aziz sanggup berpeluk mesra dgn Anwar Liberal & DAP yg anti Islam & Ketuanan Melayu.









      Delete
  6. Tak salah sekiranya melayu elit yang terdiri daripada golongan professional dan korporat menguasai tampuk kepimpinan umno di peringkat bahagian. Cuma, kita mintak supaya mereka masih teguh dengan jatidiri melayu. Ingat di mana bumi dipijak dan ingat asal-usul. Pastikan nasib orang melayu terus dibela sampai bila-bila.

    Melayu Baru takkan lentur melayunya biarpun generasi muda hari ini rata2nya lahir 30 tahun selepas merdeka.......

    ReplyDelete
  7. Profesional pun kalu dah dari parti umno harbi mesti kaki rasuah punya..bersedialah rakyat besut unt menerima bangunan yg akan runtuh jika puak umno harbi menang..trenganu negeri kaya tp rakyat miskin kerana dirembat oleh puak umno harbi.ayuh berjuang mampuskan umno harbi dlm pru besut ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engko ni orang islam ke. Ko faham tak maksud harbi tu?

      Delete
    2. umno memang kapir harbi pantat bernanah.

      Delete
    3. Celako betul la beruk2 pr.ni asik nak salahkan orng bangsa dan seagama sendiri
      Apa ko ingat dap kit sial dam nuar jubo tu bagus sngat tak buat rasuah? Meme celako betul

      Delete
    4. umno memang kapir harbi pantat bernanah.
      ----------------------------------

      Walaupon engkau tak suka pada umno, tak payah sebut macam gitu pada umno....

      Delete
    5. AnonymousJuly 9, 2013 at 7:43 PM menyatakan:
      Profesional pun kalu dah dari parti umno harbi mesti kaki rasuah punya..bersedialah rakyat besut unt menerima bangunan yg akan runtuh jika puak umno harbi menang..trenganu negeri kaya tp rakyat miskin kerana dirembat oleh puak umno harbi.ayuh berjuang mampuskan umno harbi dlm pru besut ini..
      --------------------------------------------------------------------------------------------
      Ulasan saya:
      Astaghfirullah..........sdra kita ini faham tak perkataan 'HARBI'? Ini pasti pengikut fanatik Hadi Awang.

      Delete
    6. Ko ni dah tuduh orang Islam sewenang2nya..toki guru mu si hadi atau nik najis atau haron din yg ajar ke??..dasar penyokong totok pas lagi pandir. Ya!...inilah produk2 pas...suka mencarut..pembohong dan kaki fitnah..this what pas is about.

      Delete
  8. Assalam Anon 8.10 PM. Saya tabik springla kat anda. Bahasa yg "AMAT INDAH SENI KATANYA" yg dilafazkan oleh seorg insan yg beragama Islam kpd insan seagama...
    Semoga anda mendapat rahmat dari ALLAH...

    ReplyDelete
  9. Kejap lagi sapa nak sahur ngan aku kat Restoran Mamak Masalodey kasi taruk..!!!Warghhh...Kahhh...Kahh..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sakan gelak reentry, terawih macamana...tak pegi ke

      Delete
    2. Mau tak pergi.OK lah aku nak pergi beli Kurma Ajma Yusooofffff.....Tayyyobb......

      Terus Boikot.Jangan luper.

      Sekian.

      Delete
    3. BN@UMNO mesti turun semua 1Msia berkampung kat Besut, tapi ...

      Kite nak tengok sejarah berulang di Tganu kite ... UAI akan tewaskan 1Msia ..

      Hidup UAI ... penegak sunnah ...

      Delete
    4. Aku sdg berfikir dan bertanya dlm hati ... mcm mana lah gaya dan rupa si mangkuk lalok tu menghadapi hari pertama puasa dlm seumur hidup dia ... hi hi hi ... tentu mcm budak2 kecik, asyik2 jenguk dapur .....

      Delete
    5. AnonymousJuly 10, 2013 at 12:24 PM

      Maksud anon, hari pertama puasa bulan Ramadan tahun ini?

      Delete
    6. Ye lah .. bagi kita, hari ini adalah hari pertama puasa Ramadan tahun ini ... tapi bagi si mangkuk lalok kongkang tu, hari ini adalah kali pertama bagi dia ... dia dah nak mula jadi baik sejak berkawan rapat dgn satu mangkuk tua ... regu dia, sorang defend sorang attack ... tapi apahal pun dua2 mangkuk ni tak boleh pakai punya, kosong dan berayun ..

      Delete
    7. Diamlah...!!!Aku tengah istiqomah ni.Astafirullahalazim x 1000......

      Delete
    8. Ko bilang seribu dlm gandaan 100 boleh le ... 100, 200, 300, ..., 1000.

      Delete
    9. Aduuuh abang Reentry ... adik rindukan suara dan bahasa asal abang .. tak best lah abang hidup dlm kepura-puraan begini ...

      Delete
    10. AnonymousJuly 10, 2013 at 6:27 PM

      Apalah ko cakap mcm tu, tersedak si Reentry tu ... nanti tercekik dia ..

      Delete
    11. Tersedak & tercekik ... maksudnya ... Reentry sedang makan ??? Tak kan tak puasa ...

      Delete
    12. Tercekik ke mencekik .. baru balik pasar Ramadan ..

      Delete
    13. Ollooohhh ... tak best lah mcm ni, tak rocklah .. tak rancak lagi dah ... abaaannnngggg ... abang reentryyyyyy ... carutlah sekali bang, sekali je ...ok .. please baannng.. nanti mlm minta ampun lah ... abang reentryyy ... abaaaaaaaaaannngg .. please ye bang, adik rayu niiii ..

      Delete
    14. Budak mangkuk bohsia 6:27/6:41pm ni, tak reti bahasa langsung, kan ini bulan puasa, kasi can le, biar reentry nak berlakun sikit depan mertua ... sementara nak tunggu berbuka, baca2lah doa/wirid ... tapi jgn selit pula gambar/benda lain, curi2 tengok pula ye reentry ...

      Delete
    15. Astafirullahalazim....Aku lempang ko nanti nak.Sikit lagi nak berbuka.Selamat berbuka dan selamat beramal.Popiah bazar Ramadan kasi taruk.

      Delete
    16. ewah ewaaah... Lebai Capsule jadian ni ... istighfar tak lekang di mulut ... dlm hati mcm tu ke?

      Delete
  10. patut PAS letak Stopa Ali sebagai calon untuk membuktikan dia tak bersalah dalam isu videonya..

    ReplyDelete
  11. AnonymousJuly 9, 2013 at 7:07 PM mempersoalkan:
    Othaman Ahmad, benarkah sdra anak Melayu dan beragama Islam. Doa orang yang menyokong pemerintah zalim,munafik,rosak akhlak,pemakan rasuah,pecah amanah tidak akan dikabulkan Allah swt.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jawapan saya:
    Keislaman saya hanya Allah SWT yg menentukan, bukan PAS dan bukan juga UMNO. PAS & UMNO BUKAN ADDEEN tapi hanyalah parti politik untuk mendapatkan mandat rakyat untuk berkuasa. Bagaimanapun tidak dinafikan keduanya memperjuangkan Islam. Apa yang terlihat sekarang, bukan wadah (PAS atau UMNO) zalim, tapi pemimpin-pemimpinnya yang tak amanah, rasuah dan zalim. Nik Aziz memberi tanah kpd cina, memberi fatwa mengelirukan. Pemimpin2 Pas lain juga mengamalkan rasuah & gagal memberi sebarang pembangunan & menaikkan taraf hidup rakyat. Hadi Awang pula mengkafirkan orang Melayu Islam UMNO. Sementara Najib membiarkan orang-orangnya berleluasa mengamalkan rasuah dan merompak kekayaan negara. Anwar Ibrahim memang terus tak boleh pakai kerana fahaman liberalnya yang sesat lagi menyesatkan ditambah dgn akhlak buruknya.

    Dalam Islam tidak ada kepartian, hanya sistem khalifah. Sistem khalifah terakhir (Empayar Turki Uthmaniyah) telah dimusnahkan oleh kuasa dunia Great Britain dgn bantuan keluarga Saud dan Mustaffa Kamal Attaturk pada 1917. Parti politik (kaedah sedia ada) adalah ciptaan orang barat yang menggunakan kuasa rakyat untuk menggantikan kuasa monarki raja-raja. Ia bermula di Great Britain pada kurun ke 18.

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn pak othaman.
      tun m pernah cakap umno memperjuangkan orang melayu, secara automatik umno memperjuangkan islam
      kerana syarat menjadi melayu mesti beragama islam

      kalau tak salah waktu ceramah tun di pejabat karangkraf, ada lagi dalam youtube rasanya,
      pak othaman cuba dengar ceramah tu.
      memang mengesankan jiwa

      Delete
    2. Setuju dgn pak othaman.
       tun m pernah cakap umno memperjuangkan orang melayu, secara automatik umno memperjuangkan islam 
      kerana syarat menjadi melayu mesti beragama islam

      --------------------------------------------

      Melayu dan islam sesuatu yang sangat jauh berbeza, islam adalah agama, dan melayu adalah bangsa.

      Cuma kebanyakan bangsa melayu beragama islam, tapi islam tak semestinya melayu..dan melayu sekarang tidak semestinya beragama islam.

      Delete
    3. apa kata pak othaman jd calun di KB.nampak nye P.O nie sempurna sebagai manusia dan calun.dipersilakan pak.ade brani P.O.

      Delete
    4. Pak Othaman, kalu nak bagi jadi calon ... kat Kedah ok lah ... tempat lain tak berani lah, bungkuih punya ... kat Kedah tak apa, ada backing kuat Datuk Mukherji dan Tun Mahadewa ..

      Delete
    5. Orang eropah zaman kegelapan lari daripada pemerintahan bangsawan lalu memilih demokrasi.
      Untuk menjadikan negara mereka makmur adil dan saksama maka orang eropah zaman kegelapan teringin sangat meniru cara pentadbiran kerajaan Islam yg telah maju pada zaman itu. Tetapi oleh kerana rasa malu dan angkuh mereka sengaja pilih nama demokrasi yg digunapakai pada zaman Yunani.......tetapi intipatinya ialah cara bagaimana mereka boleh mencapai kemajuan seperti kerajaan Islam zaman itu........termasuklah cara bagaimana pentadbiran itu berjalan dgn baik dan teratur.

      Apakah tahi minyak itu menjadi najis kerana ada perkataan tahi?
      Apakah arak akan menjadi halal kerana ada cop logo halal.?

      Delete
    6. Pak Man gerenti tak mau punya sebab nanti kena angkat sumpah, "Aku bersaksi tak ada parti Islam kecuali PAS & TG Nik Aziz adalah Ulamak Mursyid".

      Delete
    7. AnonymousJuly 10, 2013 at 1:08 PM
      Apakah tahi minyak itu menjadi najis kerana ada perkataan tahi?
      Apakah arak akan menjadi halal kerana ada cop logo halal?
      ----------------------------------------------------------------------------------------------

      Saya amat bersenang hati berdialog dgn orang seperti anda walaupun kita mungkin berbeza pandangan kerana luahan anda berilmiah dan bermutu seperti :-

      Pada zaman pertengahan/kegelapan (the middle/dark age) di eropah, kuasa monarki ketika itu sebenarnya di bawah telunjuk seorang Ketua Agama Kristian (Cardinal Priest). Seperti kita ketahui ajaran kristian telah menyimpang dari ajaran Nabi Isa as. Pengetua-pengetua agama ketika itu mengambil kesempatan berlaku kejam menggunakan ugama mengejar imbuhan dunia. Inilah punca yang membangkitkan rakyat menolak monarki. Malah sampai zaman ini pun masih berlaku di Vatican City (Pusat pemerintahan Katholik) dan gereja-gerja di merata dunia di mana banyak perlecehan & kemungkaran dilakukan oleh paderi-paderi, bishop-bishop & cardinal-cardinal.

      Saya secara peribadi berpendapat kita sekarang sudah hampir di zaman eschatology (akhirul zaman). Saya yakin hanya sistem khalifah (caliphate system) saja dapat mengembalikan kegemilangan Islam. Dan juga.....hanya ada satu pemimpin yang benar-benar mampu menyatukan ummah dan mentadbir menurut Al Quran & sunnah Rasulullah AS, tentunya bukan Nik Aziz, Hadi Awang ataupun Tun M sekalipun..... tapi Imam Mahadi dan dibantu oleh Nabi Isa as. Waula Hu Alam.

      Salam Hormat dan Selamat menjalani ibadat puasa.

      Delete
  12. PARPU ...

    Ini berita gembira untuk semua ...

    MESTI BEST PUNYA!!! NAMEWEE BUAT FILEM BARU TAJUKNYA, BANGLASIA! SAPALAH GAMAKNYA YANG DAPATKAN DUIT FINAS UNTUKNYA!!!

    jenguklah di dalam blog ... http://theflyingkick.blogspot.com/2013/07/mesti-best-punya-namewee-buat-filem.html
    ah jib gol pasti bangga kerana bangsa kesayangannya telah memberi sokongan yang padu semasa pru 13 dan sokongan yang jitu diteruskan dengan filem "BANGLASIA".

    Filem tersebut akan ditayangkan semasa hari raya puasa ... hari raya haji ... tahun baru cina ... PAU ... dan Perhimpunan Agung DAP dan MCA ... filem itu akan ditayangkan dipawagam walaupun FINA belum memberi kelulusan kepada tarikh tayangan umum ...

    Ah jib Gol akan murka sekiranya filem itu tidak ditayangan ... ataupun tayangannya bermula sehari selepas tarikh tayangan yang diluluskan oleh FINAS ...

    Na Zhe Li Ah Jis ... akan marah sekiranya filem itu ditayangkan pada hari tayangan umun diluluskan oleh FINAS ...

    dan bezakan dengan nasib filem "LEMBAH BILUT" ... sebuah filem mengangkat martabat perjuangan perdana menteri malayisa Tun Razak dalam membangunkan bangsa melayu ... dan mendedahkan sikap rasis puak kuning ...

    tiada siapa ambil tahu untung nasib filem tersebut ...

    KASIHAN ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry silap ... bukan filem "LEMBAH BILUT" ... tetapi "TANDA PUTERA" ...

      Delete
    2. sukarnya untuk menyedarkan ah jib go dari lenanya ...

      susahnya menghantar signal kepada ah jib gol ... bahawa dia perlu berubah ... bukannya bertranformasi ...

      peritnya membangunkan umno dari mimpinya ...
      yang terus menerus menangis, merayu, merintih ... dan entah apa lagi kata yang sesuai untuk aku tuliskan ... bagi mengharapkan cina kembali mengundi bn ...

      penulisan the flying kick mendedahkan segalanya

      MESTI BEST PUNYA!!! NAMEWEE BUAT FILEM BARU TAJUKNYA, BANGLASIA! SAPALAH GAMAKNYA YANG DAPATKAN DUIT FINAS UNTUKNYA!!!

      apakah ertinya ...

      ertinya ah jib gol kekal dengan kasih sayangnya kepada puak kuning ...

      Na Zhe Li Ah Jis kekal menyokong puak kuning ...

      Omar ong kekal memberi nasihat kepada ah jib gol bahawa puak kuning akan kembali kepada bn ... cumanya perlukan banyak masa untuk berfikir dan disedarkan serta banyak sumbangan dari umno / bn kepada puak kuning ...

      kitol Jahanam kekal bersekongkol dengan puak kuning ... menjadi pelakon sebagai hero penyelamat ... untuk menunjukan bahawa puak kuning mampu dilawan hujahnya ...

      mereka bertiga ini akan berlakun dan melapurkan yang muluk-muluk kepada ah jib gol ... dan ... ah jib gol kekal dengan angan-angannya ...

      maka akan berlakunlah mereka bertiga di luar filem ... bagi mempamirkan kehebatan masing-masing meraih sokongan dari puak kuning ...

      maka akan adalah pengkritik filem dalam dan luar negara dipanggil berseminar ... bersimposium ... berbahas ... berdebat ... tentang pelbagai hal berkaitan filem arahan namewe ini ...

      akan ada yang memberi ulasan ... betapa terbukanya kerajaan dibawah pimpinan ah jib gol kerana ... membenar ... membantu dari pelbagai segi dan perkara ... sehingga namewe mampu menghasilkan filem yang amat terbuka ini ...
      dan kembang kuncup lah ah jib gol apabila dipuji begitu ... dan perkhabaran pujian itu diberikan oleh omar ong ... maka omar ong akan mendapat ong 25% di atas nasihatnya ...

      maka akan berbanggalah Na Zhe Li Ah Jis ... kerana pengkritik dari luar negara yang datangnya dibiayai oleh puak kuning itu ... dan dengan bangganya dia berkata ... pelancung bertambah ramai di malaysia ini ... dan prospek pelancungan boleh dibuat melalui filem semacam arahan namewe ini ...
      maka akan terhangguk-hangguklah ah jib gol mendengar berita dari Na Zhe Li Ah Jis ini ...

      maka akan berdebatlah sikitol jahanam dengan puak kuning dari dap ... kononnya puak kuning dari dap akan beria-ia meminta penjelasan fakta dari kerajaan akan isi kandungan cerita banglasia ini ...
      maka kembang kuncuplah ah jib gol melihat lakunan perdebatan hero kesayangannya ini ...

      rumusannya TIPAH TERUS TERTIPU ... walaupun PRK di Besut memberi kemenganan kepada umno sekali lagi ...

      Delete
    3. Sdra ReenryCapsule

      Excellent & very informative. Well done buddy for the good job. Anyway I think your above posting has justified my posting made yesterday :-

      .......bila Najib mendengar & membiarkan campurtangan punahsihat Omar Ong hingga ISA dibatalkan dengan undang-undang baru menurut acuan puak liberal anarkis. Laknatullah Omar Ong tidak henti setakat itu saja, tapi melakukan sesuatu yang memeranjatkan dengan turut mendesak Dato Najib supaya EO pun diumumkan berakhir. Keadaan bertambah tenat bila ada seorang lagi Menteri Liberal yang turut mengenakan tekanan yang sama kepada Dato Najib.

      Tindakan dua 'bloody fools' ini ( Omar Ong & Nazri Aziz), dilihat seolah-olah menyambut & menyokong dari dalam tuntutan pihak pembangkang, NGO liberal dan agen Yahudi-Nasrani di luar negara. Saya sering tertanya apa rasionalnya Najib menghapuskan ISA, sedangkan jiran kita Spura Cina masih mengekalkan akta tsbt?


      Delete
    4. AnonymousJuly 9, 2013 at 11:38 PM
      Excellent & very informative. Well done buddy for the good job. Anyway I think your above posting has justified my posting made yesterday :-

      .......bila Najib mendengar & membiarkan campurtangan punahsihat Omar Ong hingga ISA dibatalkan dengan undang-undang baru menurut acuan puak liberal anarkis. Laknatullah Omar Ong tidak henti setakat itu saja, tapi melakukan sesuatu yang memeranjatkan dengan turut mendesak Dato Najib supaya EO pun diumumkan berakhir. Keadaan bertambah tenat bila ada seorang lagi Menteri Liberal yang turut mengenakan tekanan yang sama kepada Dato Najib.

      Tindakan dua 'bloody fools' ini ( Omar Ong & Nazri Aziz), dilihat seolah-olah menyambut & menyokong dari dalam tuntutan pihak pembangkang, NGO liberal dan agen Yahudi-Nasrani di luar negara. Saya sering tertanya apa rasionalnya Najib menghapuskan ISA, sedangkan jiran kita Spura Cina masih mengekalkan akta tsbt?

      Delete
    5. AnonymousJuly 9, 2013 at 11:38 PM

      apakah ertinya ...
      ertinya ah jib gol kekal dengan kasih sayangnya kepada puak kuning ...
      Na Zhe Li Ah Jis kekal menyokong puak kuning ...
      Omar ong kekal memberi nasihat kepada ah jib gol bahawa puak kuning akan kembali kepada bn ... cumanya perlukan banyak masa untuk berfikir dan disedarkan serta banyak sumbangan dari umno / bn kepada puak kuning ...
      kitol Jahanam kekal bersekongkol dengan puak kuning ... menjadi pelakon sebagai hero penyelamat ... untuk menunjukan bahawa puak kuning mampu dilawan hujahnya ...

      KUNING ADALAH WARNA DIRAJA ... LAMBANG KEMEGAHAN MELAYU ZAMAN DAHULU ...
      MERAH ITU WARNA CINABENG ... LIHAT RUMAH2 CINABENG DAN WAKTU PERAYAAN DAN KEBUDAYAAN MEREKA ...

      JGN HINA WARNA KUNING ....

      Delete
    6. warna kuning adalah warna diraja ...

      tetapi apabila kita kata puak kuning maknanya adalah seperti dalam laman ini :- http://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_race

      sila tuan rujuk laman berkenaan untuk pencerahan ...

      Delete
  13. masa PRU 13 ada 0.80% undi dari kaum Cina, lebeh kurang 1500 macam tu..mesti yang kat pekan Besut.Kita lihat dan tengok kemana undi kaum ni, yang dihasut oleh bapak pengkhianat pemecah kesejahteraan kaum Lim Kit Sialng..dan anak dia yg diangkat sebagai Saidina Umar oleh haprak PAS. kaum cina ni ada dimana2 aje diTanah Melayu ni, diberi peluang hidup dgn aman damai tapi sekarang katanya ditindas, di ketepikan oleh Kjaan kerana pecaya dgn hasutan dari sibangsat LKS dan DAP yg bersekongkol dgn PAS. Kita tengok aje kemana undi melalui saliran yang boleh kita tengok dari kaum Cina yang ambil untung atas kebaikan orang Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ulasan anom 10.56 semacam pengikut omar ong ...

      omar ong memang bijak ... dia akan arahkan agar puak kuning agar undi umno pada prk kali ini ... arahan boleh dikeluarkan kepada mca dan dap serentak ...

      sikitol jahanam ... akan arahkan puteri dap yang ada kat pejabatnya yang kini menjadi setiausahanya agar mengarahkan puak kuning di besut undi umno pada kali ini ...

      nah zhe li ah jis akan arahkan gangster di petaling street dan jonker street agar mengarahkan puak kuning di besut undi umno pada prk kali ini ...

      dan dengan arahan itu puak kuning akan undi umno pada kali ini ... bagi puak kuning undi umno pada kali ini banyak manfaatnya ...

      dengan tindakan puak kuning mengundi umno dalam prk di besut ... omar ong akan sampaikan berita gembira kepada ah jib gol ... bahawa ...

      1. puak kuning kini telah insaf di atas kesilapan mereka ...
      2. puak kuning kini telah kembali kepada bn ...
      3. puak kuning dulu keliru kerana dikelirukan oleh RBA ...
      4. puak kuning dulu keliru kerana mendengar hasutan dari Lim Kit Sialang (macam hujah anom 10.56).


      walhal tidak ada ruginya dalam tindakan puak kuning undi bn pada kali ini
      kerana yang bertanding dalam pru adalah umno dan pas ... kedua-duanya melayu ...
      jika menang pas pun melayu ... jika menang umno pun melayu ... so apa bezanya ...

      jika menang pas pun ... pemerentahan negeri terengganu kekal kepada umno ... tidak ada manfaatnya jika undi pas ...

      ... bahkan banyak untungnya jika undi umno ... antaranya dengan lapuran dari Omar Ong itu maka ah jib gol akan menyalurkan sejumlah dana yang besar kepada puak kuning ... dan puak kuning diwar-warkan telah kembali kepangkal jalan ...

      ... dan bagaimana pula kerajaan negeri ... tentu menyambut baik saranan ah jib gol ... maka dana dari kerajaan pusat dan negeri akan bertali arus diberikan kepada puak kuning ...

      ingat bagi puak kuning tuhan mereka ialah untung ... alangkan tuhan batu dan kayu yang mereka sembah mereka pun tipu ... mereka berikan buah plastik untuk di makan oleh tuhan batu dan kayu yang mereka sembah ... apatah setakat melayu yang begitu mudah ditipu ini ... dan tidak pun mereka sembah ...

      alahai mudahnya TIPAH TERUS TERTIPU

      Delete
  14. Ini takde kena mengena dengan prk di terengganu.


    Aku nak kongsi satu petua mujarab untuk orang yang ada masalah mabuk ketika naik kereta atau bot atau kapal terbang

    petua nya sempoi

    naik buaian (yang macam jaring ikan tu )
    peruntukan sejam sehari untuk korang berhayun dalam buaian tu insyaalh masalah mabuk kenderaan akan hilang selamanya

    untuk permulaan bagi mereka yang ada masalah mabuk ni, seminit pun dah cukup buat kita pening silap silap muntah

    beransur ansur lah...bila dah pening atau mual turun sambung esok pula sampai satu tahap pening korang takkan pening walau dua tiga jam duduk berhayun atas buai

    masa tu kalau korang naik apa jenis kenderaan pun takkan mabuk punya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salin cepat sikit petua aku ni woi lepas ni aku nak delete

      Delete
    2. Waaaa lu punyer petua bagus la broo.... Patut le gua naik buaian jaring hari tu gua pasa pening nak muntah. Sampai sekarang ni gua fobia tengok buaian jaring> Thank you bro..

      Delete
  15. Cara memilih calon yg beginilah yg membuatkan bukan shj aku bengang, malahan aku tahu ramai lagi orang2 UMNO Tganu berperasaan yg sama ... Pilih budak setahun jagung dan baru sehari dua dlm UMNO ... sedangkan kita yg telah berpuluh-puluh tahun bertungkus lumus dlm perjuangan, mereka tak pandang pun ...

    Geram di hati, rasa2 mcm nak keluar sj dari UMNO ... Najib tak patut dan tak adil ... kalu mcm ni, aku nak ajak geng2 aku jgn sokong calon ini ... biar padan muka dia dan padan muka Najib, Mat Said dan Mat Deris Jusoh ... aku nak ajak geng2 aku sabotaj ... biar sekali sekala orang2 UMNO ikut langkah Jebat ... untuk ajar puak2 yg kat atas, yg tak memahami jiwa orang2 bawahan ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ana pun setuju dgn AnonymousJuly 10, 2013 at 3:33 AM
      Bukanlah ana ini teringin nak jadi calon, sbb ana tahu ana tak layak, ana ahli biasa sj dlm UMNO ..tapi meletak budak tengku zaihan ini sbg calon, ana fikir sangat tak patut. Apalah sangat nak diikut puak2 PR tu nak letak orang professional konon, tak jaga langsung orang2 yg dah senior yg dah lama bermati-matian dlm UMNO .. dia dah jadi engineer biar sajalah dgn karier dia, nak buat apa nak bolot jawatan politik pulak. Mampuslah ana tak akan sokong punya .. Ana pun nak ajak ramai lagi orang2 UMNO, terutamanya di besut, kita boikot dan sabotaj budak engineer kurap ni ... kita semua ahli2 UMNO yg senior terutamanya mesti memperjuangkan hak kita, jgn biarkan orang atas buat sesuka hati mereka ...

      Delete
    2. Non3:33&3:45am tak boleh berfikiran begitu, kita kena fikirkan parti, bukan diri sendiri, pilih parti, bukan pilih calon... orang2 yg kat atas tu lebih tahu, jgn bersikap tamak dan merosakkan parti. Orang mcm awak berdua jgn jadi duri dlm daging ..kalau tak suka, pergi masuk PAS saja, jgn nak rosakkan UMNO dari dalam.

      Delete
    3. Sbb pilih parti, pejam mata dan jgn tengok muka calon, ini lah yg membuat calon2 muda mentah ini mudah naik muka, tak hormat orang tua2 dan suka baeraksi style baru ... tengok satu contoh, menteri belia, budak Khairi tu .. itu yg muda lah tu ..pelingkup UMNO boleh lah .. Ini nak tambah lagi seorang budak hingus nak jadi KJ kedua kat Tganu .. tak apalah kalau non cabar, ana nak ajak geng2 ana sokong PAS, biar padan muka tengku hingus tu dan padan muka ente sekali ...

      Delete
    4. Saya sependapat dgn anon3:33am, iaitu kita kena fikir sensitivity orang2 yg lama dlm UMNO untuk jangka masa yg panjang, sbbnya ia boleh menyebabkan terjadinya perpecahan dan puak2 dlm UMNO ..saya nak ambil contoh di Perlis, betapa kecewanya orang2 DS Shahidan yg lama berjuang dan mempertahanakan UMNO, termasuk ahli2 keluarga bekas MB, arwah Datok Hj Ali dll ... tiba2 bawa masuk seorang PTD entah dari mana2, jadi calon dan terus jadi MB .. orang2 lama nganga lah .. Maka, sudah sampailah masanya mereka yg membuat percaturan ini, kita beri pengajaran ... kita boikot dan sabotaj sj ..

      Delete
    5. Ada logic juga dgn pandangan anon3:55am itu ttg KJ kedua di Tganu sbb umur budak tengku jagung setahun itu pun rasanya sama dgn KJ, 37 tahun. Dia ni aku agak dlm sepenggal sj tengoklah nanti, mesti terpelanting punya mat said, lepas tu dia akan atur rancangan dia dgn minyak dan royalty Tganu, aku rasa dlm masa singkat sj akan jadi sama kaya atau pun lebih kaya dari KJ .. geng UMNO yg tua2 dan lama langut dan tengok sajalah nanti ... sebelum gajah muda ni naik minyak, kita tembak dia dulu ...kita, geng gajah tua UMNO di tganu kite jgn bagi can ..

      Delete
    6. Apa yg korang semua melalut tu geng2 tua nyanyok ortodoks UMNO??? Korang dengki sangat dengan orang2 muda ni pehal? Kita dinilai atas kebolehan (merit), tak payah kira soal tua atau muda ... Tentu pihak atasan termasuk DSN tahu latar belakang dan kapasiti yg ada pada Tengku Zaihan ini ....
      Kalau tua bangka pun bengap reput nak buat apa, kalau muda pun tapi cekap dan efficient tak ada masalah nak lantik ... bahkan lantik jadi PM pun tak apa ... Itulah sbbnya KJ dilantik dlm usia yg muda untuk jadi menteri sbb tempat tu PM nampak tak ada tokoh tua2 yg layak nak pegang.
      Mungkin PM nampak sesuatu kelebihan di sebalik orang2 muda ini untuk menguatkan semula parti ... ini telah dibuktikan oleh KJ melalui kecemerlangannya mentadbir dan menjalankan kementerian belia dan sukan ...
      Bertitik tolak dari situlah saya agak PM mula berubah selera dan keyakinan kpd orang2 muda dlm pentadbiran BN, UMNO dan kerajaan ... maka tiada pengecualian lah juga kerajaan Terengganu ...
      HIDUP TG ZAIHAN ... HIDUP KJ ... HIDUP ANGKATAN MUDA UMNO ...

      Delete
    7. Ya! Kita dinilai atas 'kebolehan' dan 'kecekapan' ....
      Kebolehan dan kecekapan mencuri wang rakyat dan harta kerajaan untuk dijadikan harta sendiri ... itulah kecekapan yg ada pada golongan geng2 muda UMNO ni, mereka tiada pentarbiyahan agama yg cukup, mereka kebanyakannya ikut nafsu shj dlm pentadbiran ... piiraaahhh ... Jgn harap Tg Zaihan ni nak jadi YB kat Besut, biar putih tulang jgn putih mata ... jgn bagi peluang dia nak jadi Kepala Jin (KJ) di bumi Tganu ini ... pancung dia, biar kongsi kuasa UMNO dan PAS ... biar kongsi harta, dpd Tg Mangkuk Hayun Hingus ni nak bolot jadi jutawan segera ...

      Delete
    8. SETUJU DGN KENYATAAN AnonymousJuly 10, 2013 at 12:13 PM
      Kalau dah tahu mereka tu pencuri yg cekap ... jgn nanti kita jadi susah nak cekup mereka. Elok sekat mereka dpd mencuri, jgn bagi peluang langsung ... kita pangkah PAS pun rasanya tak apa, jadi sama banyak bilangan kerusi, boleh buat giliran dlm setahun: MB BN 6 bulan, MB PAS 6 bulan .. dan seterusnya .. hingga PRU14 ..

      Delete
    9. Bn sengaja letak org muda untok attract pemuda2.

      Delete
    10. Bila BN pilih KJ sbg menteri muda untok attract pemuda2, ramai yg melalak, ni nak pilih pula sekor lagi Kepala Jin (KJ), Tgnku Mangkuk ni, tak apa pulak ... siaplah ko mat said ... ini yg nak bertanding kat Besut ni nanti, YB Msia ko tahu, bukan nak berkhidmat untuk UMNO atau BN shj ...

      Delete
    11. Ini Ah Jib sulah pilih atak manyiak baik maa ..
      Ini Besut punyia calon BN nanti, Teng Khoo Zhai Han akan jadi sekutu baik Na Zhe Lee Ah Jis, Hee Chaa Moo Leen dan Khai Lee lohrr...

      Delete
    12. Saya sokong AnonymousJuly 10, 2013 at 12:00 PM

      Pergi mampus lah geng2 tua nyanyuk dlm UMNO, bagi orang2 muda professional pula berjuang, bagi kaw nak lwn dgn geng PR tu ... jgn berulang lagi sejarah zaman wan mokhtar ...

      Delete
    13. Pergi mampus lah geng2 secular ala kafir harbi semua ... Kalau tak ada main tipu, bungkus tikarlah korang, 16-16 kerajaan bersama PAS-UMNO Tganu, nanti kalu ada offer nak beli YB PAS masuk BN jgn layan ...

      Delete
    14. AnonymousJuly 10, 2013 at 10:24 PM
      AnonymousJuly 10, 2013 at 12:00 PM

      Korang tengoklah nanti, kami geng2 lama/senior tak akan bagi jln dgn calon putik mentah ni ... korang pulak jgn harap nak dapt sokongan geng2 muda sbb mereka ramai sokong PR, siaplah korang, geng2 UMNO tua Besut akan bertindak ...

      Delete
    15. Kami nak heran apa, geng2 saki baki pengikut Ayah Pin di Besut ni mesti akan sokong UMNO sbb mereka sama sesat dgn kami ....

      Delete
    16. Jangan2 Tg Zaihan tu pun bekas pengikut Ayah Pin apa?

      Delete
  16. Kenapa tak letak hassan ali sebagai calon, dia kan kuat memperjuangkan islam, raja dan melayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dpd Hasan Ali, baik Berahim Ali ...

      Delete
    2. Tak pun Azmin Ali, Muhammad Ali, Ali Rustam, Ali Mamak Santan Berlada, Ali Setan, asal ada Ali lah...kah kah kah kah.........

      Delete
    3. Ali Baba Bujang Lapok ...

      Delete
  17. sial punya cina. Europe Bussines Asembly (EBA) menganugerahkan Best Cities kpd Georgetown. Mesti EBA ni ejen Yahudi, Illuminati, Freemason yang menaungi DAP. Anugerah bandar terbaik tu mesti salah satu agenda mereka untuk terus menguasai PP. Mereka nak mainkan persepsi konon DAP lebih eficient sebagai kerajaan.

    Harap Utusan, TV3 dan Bharian tidak menyiarkan berita pasal penganugerahan Best Cities d bawah DAP. Sebab semua tu cuma propaganda yahudi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousJuly 10, 2013 at 11:24 AM
      Menang sorak kampung tergadai, dengan Melayu-melayunya bersepai. Puaslah hati Al Juburi dengan perbatang pauhnya.

      Delete
  18. BABI SIAL! Osman Azran Rani si pukimak CEO Airasia X . Cakap lebih ,tapi saham dia naik 1 SEN SAJA MASA LISTING! Puki punya Azran . Puki punya keling Tony Fernandez. Dua ekor babi ni dah tipu beribu-ribu orang labor dalam company sial diorang.

    Hari baik bulan baik , 1 Ramadhan ni gua doakan dua-dua Osman dan Tony mati terhempas dalam dalam kapalterbang Airasia X. Kalau terselamat, biar mati kena kanser.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tipikal melayu. Tak habis2 cemburu dengan kejayaan orang lain. patutlah tak pandai maju......ptuiihhhh!!!!

      Delete
  19. blog berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

    Freemalaysiakini.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Ye lah .. bagi kita, hari ini adalah hari pertama puasa Ramadan tahun ini ... tapi bagi si mangkuk lalok kongkang tu, hari ini adalah kali pertama bagi dia ... dia dah nak mula jadi baik sejak berkawan rapat dgn satu mangkuk tua ... regu dia, sorang defend sorang attack ... tapi apahal pun dua2 mangkuk ni tak boleh pakai punya, kosong dan berayun ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousJuly 10, 2013 at 12:41 PM
      Sarang tebuan jangan dijolok..... kalau dijolok buruk padahnya.!

      Delete
    2. AnonyMOUSE July 10, 2013 at 12:41 PM Tikus yg Menikus mengumpat saya:
      Ye lah .. bagi kita, hari ini adalah hari pertama puasa Ramadan tahun ini ... tapi bagi si mangkuk lalok kongkang tu, hari ini adalah kali pertama bagi dia ... dia dah nak mula jadi baik sejak berkawan rapat dgn satu mangkuk tua ... regu dia, sorang defend sorang attack ... tapi apahal pun dua2 mangkuk ni tak boleh pakai punya, kosong dan berayun ..
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Reaksi saya:
      Baru hari pertama kita berpuasa, si budak kurang ajar ini dah mula buat hal lagi. Kedua orang tuanya tak ajar dia beradab sopan santun kah, bangsa bangsat apa dia nie? Ketahuilah semua pembaca blog bahawa inilah orang yang sama (sila lihat Anon-anon di bawah) ketika memperlecehkan sdra ReentryCapsules tempoh hari pd tajuk PANAS! MELAYU DIHINA OLEH AMOI CINABENG! ADA LAGI KE MELAYU KAT NEGARA KITA NI?

      Anon-Anon Jul 9, 4:23 AM; 4.:32 AM; 4:40 AM; 4:48 AM; 4:52 AM; 4:54 AM; 4:54 AM; 4:56 AM; 5:03 AM; 5:08 AM; 5:10 AM; 5:13 AM, 5:16 AM; 5:18 AM; 5:25 AM; 5:29 AM; 5:30 AM; 5:32 AM; 5:34 AM; 5:37 AM; 6:07 AM; 6:14 AM; 6:21 AM; 6:27 AM; 6:35 AM; 6:39 AM; 6:43 AM; 6:44 AM; 6:47 AM; 6:50 AM; 6:58 AM; 7:01 AM; 7:04 AM; 7:59 AM; 8:03 AM & 10:04 AM

      Jika dia anak jantan, saya persilakan dia behujah direct dgn saya tanpa menggunakan AnonyMOUSE Tikus lagi Menikus. Jika tidak, dia ini lebih jalang dari perempuan jalang.


      Delete
    3. Jeng..Jeng..Jeng.. Itu baru penangan Pak Othaman, belum lagi kungfu dahsyat Reentry.
      Siaplah ko AnonymousJuly 10, 2013 at 12:41 PM. Mampos lah lu........

      Delete
    4. Hoi non5:55pm, ko dah silap menilai orang ... dia dah berubah Ramadan ni ... untuk sementara dia balik rumah mertua, kena berlakon jadi baik ... ha ha ha ... Lebai Capsule jadian ...

      Delete
  21. Puasa pun puasa jugak ...namun ... maki hamun mesti di teruskan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astafirullahalazim......bawak-bawak mengucap nak.Tak baik tau.Ini kan Bulan Ramdhan.

      Delete
    2. Ewaah ewah .. berlakon .. maklumlah balik rumah mertua .. buka posa nanti mesti pelahap mcm jin ... hi hi hi ....

      Delete
  22. TU DIA......PERJUANGAN MELAYU BARU LIBERAL

    KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar hari ini menuntut supaya Akta Hasutan 1948 dimansuhkan seperti mana komitmen perdana menteri dan menggantikannya dengan Akta Keharmonian Nasional.

    Menurut Izzah, Akta Hasutan 1948 diwujudkan oleh pihak kolonial British dan mempunyai peruntukan yang menyekat hak Perlembagaan dan kebebasan bersuara rakyat Malaysia.

    Maka berlakonlah semua Ahli Parlimen hentam menghentam dalam dewan dan akhirnya atas nasihat Omar Ong, KJ dll dan juga pakatan rahasia dgn Pakatan Rakyat, Najib akhirnya pun bersetuju. Mula-mula ISA...lepas itu EO....kini Akta Hasutan 1948 pulak. Jahanamlah kita semua kerana jenayah & perbuatan anarki akan bebas bermaharajalela selepas ini. Apa nak jadi nie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izzah nak tukar Akata hasutan kepada akta harmoni

      Nurul izzah ni nak bawak budaya
      'positifrism' sejenis budaya bodoh
      semua benda nak di maniskan

      Delete
    2. Heyyy AnonymousJuly 11, 2013 at 12:44 AM pukimak...anak haram...anak sial.... ko ni kenape tak tau hormat kat orang tua macam Pak Man ke? Kan dia awal-awal lagi dah bagi komen calon PRK kat KB. Mana dia ada melalut, dia kan balas komen orang lain ada ilmu lagi. Klo ko tak minat tapi mesti ke ko kurang ajar ...SIAL ANAK BABI !

      Delete
    3. marah benar pak man ni ... sampai tempat posting sendiri pun nak reply mencarut .. sabar pak man , bulan puasa ni ...

      Delete
    4. Apa betul ayahnda marah? He He jgn marah ayahnda, nanti kena jual ... teringat cerita 3 Abdul ...

      Delete
  23. Bagilah respond atau komen yg bersangkutan dgn calon PRK Besut ni ... ini yg merapu melalut meraban sampai ke Kristien, Imam Mahadi, Nabi Isa, Melayu liberal dan mcm2 sampah tu amende??
    Nak kata mabuk, bulan puasa ni tak mungkin ... mala'un pak ma'un mangkuk ayun punya orang dah makin ramai follow blog ni ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousJuly 11, 2013 at 1:26 AM
      Heyyy AnonymousJuly 11, 2013 at 12:44 AM pukimak...anak haram...anak sial.... ko ni kenape tak tau hormat kat orang tua macam Pak Man ke? Kan dia awal-awal lagi dah bagi komen calon PRK kat KB. Mana dia ada melalut, dia kan balas komen orang lain ada ilmu lagi. Klo ko tak minat tapi mesti ke ko kurang ajar ...SIAL ANAK BABI !

      Delete
    2. Pak man ni saya tahu orang bijak ... masa nak maki mencarut, pakai anonymous... sbb Reentry Capsule dah tak mahu mencarut lagi bulan puasa ni ... he he he ... cekaplah pak man ni berlakon ...

      Delete
  24. Anonymous July 11, 2013 at 12:44 AM
    Bagilah respond atau komen yg bersangkutan dgn calon PRK Besut ni ... ini yg merapu melalut meraban sampai ke Kristien, Imam Mahadi, Nabi Isa, Melayu liberal dan mcm2 sampah tu amende??
    Nak kata mabuk, bulan puasa ni tak mungkin ... mala'un pak ma'un mangkuk ayun punya orang dah makin ramai follow blog ni ....
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Kalau hendak tegur pun, tak boleh kah dengan beradab sopan? Memang emak bapak kamu tidak ajar kamu adat istiadat Melayu dgn kamu menggunakan istilah malaun dan mangkuk ayun terhadap orang yang mungkin berusia lebih tua dari bapak kamu. KURANG AJAR...BIADAP PUNYA BUDAK HINGUSAN....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya saya ni menulis bagi pihak atok saya ... kami orang Besut, atok saya nak tahu pasal perkembangan PRK Besut ... saya tolong baca shj untuk atok saya sbb dia mata kelabu, umur pun dah dekat 90. Dia marah sbb tak banyak cerita ttg calon PRK tu ... banyak yg melalut, tadi adik saya yg taipkan meluahkan kemarahan atok kami, seorang veteran UMNO kat sini, rasanya dia lebih tua dari bapak pak man. Masa dia masih giat aktif dlm UMNO, rasanya pak man masih lagi budak hingusan ... maaflah ye pak man ..

      Delete
    2. Pak Man agaknya masa tu sdg telanjang bulat, kote berayun lagi ..belum sunat ..

      Delete
    3. Ko tulis apa pun, pak man tak baca dah masa ni, dia sdg mengaji quran, tak pun dah tidur sbb nak bangun tahajud jap lagi sebelum sahur ...

      Delete
    4. Hoi anon2:27am! Tahajud pungkoq apa aih, hang tak tengok mlm kelmarin dekat artikel Vivian betina jalang, dia mengarang dari senja sampai subuh, terawih apa ke mana, nak tahajud menatang apa ..orang UMNO lah katakan ..kehidupan secular ...

      Delete
    5. Anon Jul 11, 02:13 AM & 02:21 AM
      Atok kamu pun tak beradab kah, mengajar cucunya berbahasa sedemikian rupa? Kesian ...satu keluarga dari puak yang tak tahu menjaga adab kesusilaan bangsa.

      Atau cerita atok kamu ini hanya rekaan seperti sandiwara 'syok sendiri' kamu pd jam 10:12 PM; 10:20 PM; 10:29 PM; 10:34 PM & 10:37 PM.

      Delete
    6. Aku sblm ini dah misjudge sikit, dan agak prejudis berkaitan Reetry Capsule dan regu dia, masuk bulan puasa ni nampak reentry dah makin cool dan warak, dia tak melatah atau mencarut lagi bila ada orang masih acah dan sakat dia, dia jadi jiwa orang tua pulak ... terbalik pulak dgn yg satu lagi tu, jadi makin ganas & celupar mengalah orang muda ... hai Ramadan boleh mengubah orang ...
      Ramadan is coming, angels are clapping, evils are crying, heaven is opening, hell is closing, peoples are changing ...

      Delete
    7. Tak apalah Anon July 11, 0 2:27 AM, biarkan dia fitnah & tohmah saya pada bulan baik ini. Insya Allah, akan saya tuntut dia di padang Masyhar nanti.

      Saya yakin semua pembaca di blog boleh menilaikan siapa dia ini yg suka bercakap seorang diri. Dah banyak kali dia terjerat dan tertangkap basah. Kelihatan trend samar-menyamar dah mula menular kembali di blog ini.

      Delete
    8. Orang muda bila jiwa tua ... sejuuuk perut mak dia ...
      Orang tua bila jiwa muda ... lemaaas perut bini dia ...

      Delete
    9. AnonymousJuly 11, 2013 at 2:44 AM
      Very well....if you're man enough, why not we have a head to headshowdown instead of you being mystery and making insinuation. why again hiding behing "Anonymous"...where is your gut, man?

      Othaman Ahmad

      Delete
    10. Eloklah kalau pak man pergi dekat entry terkini berkaitan 'selamat berpuasa' dan tengok ada banyak hadis berkenaan puasa kat situ ...

      Delete
  25. SUDAHLAH OTHAMAN AHMAD, HANG PUNYA KERJA ASYIK MENGAMPU KOTE KERAJAAN, PATUTLAH KAU CABAR ORANG LAIN SUPAYA JANGAN ANON.

    CUBA HANG TIBAI POLIS DAN KERAJAAN, NAK TENJUK BERAPA KAU BERTAHAN.

    TRUE CHARACTER OF A MAN IS NOT WHEN HE FLOWS WITH THE CURRENT, ITS WHEN THE GO AGAINST THE CURRENT.

    INSTEAD OF ASS WORSHIPING TUN MAMAK, WHY DON'T WRITE ABOUT THE DESTRUCTION HE HAS DONE OR ARE YOU TOO BLIND TO SEE.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous July 11, 2013 at 8:19 PM is an illiterate stupid fool. Don't he realize that all along I've been criticizing the the existing govt of pm Najib Razak? And....I am doing that without hiding behind Anonymous like you, coward.

      Delete
    2. Anonymous July 11, 08:19 PM, please read.......

      Pada 29 Mei 2010, Tun M terus mengulangi pendiriannya bahawa kerajaan Malaysia harus dan perlu meneruskan pembinaan jambatan bengkok yang merentasi Selat Tebrau ke Singapura. Sebelum ini, kerajaan malaysia pimpinan Pak Lah telah membatalkan hasrat membina jambatan bengkok bagi menggantikan Tambak Johor di sebelah Malaysia yang bernilai RM 1.113 billion dengan alasan pembinaan jambatan bengkok tidak mendapat persetujuan bersama antara Singapura. Tun M menyifatkan pembinaan jambatan bengkok tidak memerlukan persetujuan dari Singapura kerana keseluruhan jambatan bengkok yang akan dibina kelak berada dalam perairan Malaysia dan Malaysia bebas membina apa sahaja pembangunan di kawasan perairannya tanpa meminta izin dari pihak luar. Ini kerana Tun menyifatkan Malaysia adalah negara merdeka. Tun juga menyifatkan pembinaan jambatan bengkok kelak pasti akan dipersetujui oleh Singapura kerana ia adalah cadangan yang baik. Tun juga memberitahu selama beliau memimpin Malaysia selama 22 tahun, rundingan dengan Singapura tentang status Tambak Johor tidak pernah selesai.

      Jambatan bengkok berbentuk S kelak akan membolehkan air laut yang selama ini terperangkap akibat halangan dari Tambak Johor akan bebas, seterusnya melancarkan perjalanan air laut yang akan mengawal pencemaran air laut dikawasan berekenaan. Selain itu ia juga akan membolehkan bot-bot kecil dan sampan nelayan di perairan Malaysia untuk bergerak melalui Selat Tebrau ke pantai barat atau pantai timur buat pertama kalinya dalam sejarah. Selain itu pembinaan jambatan bengkok berbentuk S juga akan menguntungkan Malaysia dalam pelbagai aspek pada akan datang, menarik minat pelancong melawat Malaysia, sebagai satu-satunya mercu tanda di dunia yang melibatkan pembinaan jambatan bengkok berbentuk S dan pembinaan jambatan tersebut dibina pada harga yang munasabah dan Malaysia pastinya mampu membinanya.

      Delete
    3. AnonymousJuly 11, 2013 at 8:19 PM, please read.......

      Tun M cukup marah kerana ekoran dari kerja-kerja perluasan (reclaimation) oleh Spura, selat Tebrau menjadi sempit, cetek & kotor. Justru Tun M mengilhamkan sebuah jambatan menggantikan tambak Johor yang membolehkan air mengalir tanpa sekatan agar laut selat tebrau bersih dari pencemaran. Selain itu, kapal2 kecil & sederhana dapat berlayar & terus berlabuh di Tg Pelepas tanpa singgah di pelabuhan Spura. Ini tentu akan memberi pulangan besar kepada kerajaan kita tapi sebaliknya akan menjejaskan pendapatan Spura.

      Tahu-tahunya, setelah pentadbiran bertukar tangan, Pak Lah memberhentikan semua kerja-kerja yg dirancangkan oleh Tun Mahathir. Sikap negara kita terhadap Spura juga bertukar menjadi cukup mesra dan malah bekerja rapat dgn mereka untuk membina selat Tebrau dgn Rancangan Wilayah Pembangunan Iskandar dengan bebas tanpa sebaran syarat atau terikat dgn Dasar Ekonomi Malaysia (DEB).

      Rancangan Iskandar Malaysia ini mendapat tentangan keras rakyat Malaysia yang merasakan tindakan ini sebagai campur tangan dan penjajahan Spura di selatan semenanjung Malaysia. Sikap kiasu dan keras kepala Spura terhadap rancangan jambatan baru menggantikan Tambak Johor juga semakin menyakitkan hati rakyat Malaysia. Bekas ahli parlimen Parit Sulong, seorang penulis serta pengendali blog Datuk Ruhanie Ahmad serta beberapa rakan beliau melahirkan kebimbangan mereka terhadap idea pelaksanaan rancangan Iskandar Malaysia ini. Iskandar Malaysia yang dipengerusikan oleh Tun Musa Hitam (mentor Pak Lah & bekas ketua Team B) dilihat memberi ruang yang terlalu berlebih-lebihan kepada pelabur Spura sehingga mereka boleh masuk tanpa sebarang pemeriksaan imigresen seperti kelazimannya. Beliau juga mengetengahkan persoalan bagaimana jawatan kuasa bersama Malaysia-Spura yang memantau bentuk kerjasama di wilayah pembangunan terbabit bakal memberi kesan terhadap kedaulatan negara.

      Malaysia bukanlah tapak sampah industri dari Spura. Sebaliknya Malaysia hanya mahu pelabur yang bermutu dan terpilih sahaja dari Spura. Rakyat Malaysia juga tidak mahu rancangan pembangunan ini akhirnya menjadi Spura kedua. Harga rumah dan barangan yang tinggi dan mendadak di Johor Bahru adalah akibat dari mudahnya rakyat Spura keluar masuk serta memiliki rumah dan harta di Malaysia.

      Mana lebih baik, 'Gerbang Perdana-Jambatan Bengkok Tun M', atau 'Wilayah Pembangunan Iskandar Pak Lah/Najib'...? Atau boleh saya simpulkan mana lebeih baik antara pemikiran Melayu Conservative dgn Melayu Baru Liberal. Adakah JB bakal jadi seperti Spura dan Penang?

      Delete
    4. YOU KNOW AS WELL AS ANYONE ELSE, AS LONG AS ASS WORSHIP THE GERIATRIC, SENILE OLD MAN, NO ONE WILL TOUCH YOU.

      Delete
  26. KORANG TAU TAK. IKUTKAN HATI AKU NAK AJER AKU SOKONG PAS KALI NI!! SEBABNYER NAMPAK SANGAT KERAJAAN MALAYSIA LEPAS PRU BARU2 NI TERLALU TUNDUK KEPADA DESAKAN PEMBANGKANG SAMPAIKAN SEGALA JENIS AKTA YANG MELINDUNGI RAKYAT NAK DIMANSUHKAN!! ADA PAHAM KAA???

    -Oghe Klate-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diamlah Lahanat RBA.Kau ingat orang yang baca blog ni bodoh macam kau ke.CheeBaii Makahai...!!!

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!