TERKINI! ANALISIS TAHAP LARI BOGEL DARI KUALA BESUT!

PRK N.01 KUALA BESUT

BEZA KEPUTUSAN PRU KE 13 & PRK 

JUMLAH KELUAR MENGUNDI :
PRU KE 13      : 15328 (87%)
PRK K.BESUT :  13984 (80%)
* Turn out -7%

JUMLAH UNDI DITOLAK :
PRU KE 13      : 144 
PRK K.BESUT :  125

JUMLAH UNDI DIPEROLEHI :
PRU KE 13     : BN 8809  PAS 6375 MAJ 2434
PRK K.BESUT: BN 8288  PAS 5696 MAJ 2592
BEZA              : BN + 521PAS -679 BN +158
* BN berjaya +158 undi

Inilah perempuan yang nak lari sekeiling Kuala Besut kalau BN MENANG kata dia. Sekarang ni terbukti BN menang dengan bergaya sekali. Bila nak lari bogel? Kita nak buat live coverage ni....

110 Responses to "TERKINI! ANALISIS TAHAP LARI BOGEL DARI KUALA BESUT!"

  1. cutenya! aku nak tengok puki bibir puki dia bergeser dan berair semasa berlari bogel!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAK MALU KE?SAH KAMU NI ABG PAPAGOMO.PATUT DITANGKAP

      Delete
    2. TIDAK ADA SIAPA YG MENIPU ATAU SIAPA YG TERTIPU SEBENARNYA! INI MERUPAKAN SATU TEKTIK BERKEMPEN OLEH ORANG2 UMNO SENDIRI!

      AKU AMAT YAKIN SEKALI SI DAMIA IZARA INI ADALAH ANTARA ORANG UPAHAN DLM KEMPEN PERANG SARAF UMNO KE ATAS ORANG2 UMNO YG BERADA ATAS PAGAR KERANA ANTIKAN NAJIB!ChaaiiTTT...!!!

      MEREKA YG ATAS PAGAR INI PADA MULANYA BERADA DLM SERBA SALAH, NAK PANGKAH BAGI UMNO MENANG, TAKUT NANTI NAMA DAN REPUTASI NAJIB AKAN NAIK SEMULA. MAKA DAKYAH DAN TOHMAHAN MEREKA UNTUK JATUHKAN NAJIB NANTI TIDAK BERJAYA. NAK PANGKAH PAS DAH TENTU MEREKA TAK AKAN BUAT, MAKA MEREKA MEMILIH UNTUK TIDAK MENGUNDI.

      AKAN TETAPI, BILA MELIHAT SHJ SEORANG AWET CUN SANGGUP OFFER DIRI NAK BERBOGEL, LARI KELILING BESUT, GENG2 ATAS PAGAR TADI SUDAH MULA GELISAH, BUKAN SENANG SEUMUR HIDUP NAK DAPAT PELUANG MELIHAT GADIS SECOMEL INI BERLARI BOGEL. AKU RASA BUKAN SHJ GENG2 UMNO ATAS PAGAR SHJ YG BERDUYUN KELUAR PANGKAH UMNO, SEBILANGAN ANAK2 MUDA PAS PUN MUNGKIN BERTUKAR FIKIRAN SAAT TERAKHIR, PANGKAH UMNO JUGA SBB TERUJA NAK SAKSIKAN SI COMEL DAMIA INI BERLARI DLM KEADAAN BERBOGEL. SBB ITU MAJORITI YG UMNO DAPAT KALI INI LEBIH DARI PRU13 DULU.

      UMNO MEMANG CEKAP DLM TEKNIK DAN TEKTIK BERKEMPEN INI, ITU AKU RESPECT.PtuiiiiHH...!!!!

      Delete
    3. Fitnah itu lebih berat dosanya dari membunuh

      Delete
    4. Tokoh2 PAS & PKR mmg ramai dah yg kena bunuh!

      Delete
    5. anon 3.28 suma pencacai pas ni tak de keja lain ke? suma salah umno. ko ada bukti budk permpuan ni org suruhan umno. kalau ko tak boleh berak pun ko salahkan umno ke? ko masih tak sedar ke Allah tak makbulkan doa org2 pas dlm pru 13 dan pr kecil besut sbb pas kuat memfitnah. dasar org gelap hati!

      Delete
    6. 3.28 bila ada video besi pon tak percaya. Rajin tuduh2 org lain nanti anak beranak adik beradik ibu bapa d fitnahkan kerana fitnah dari kamu sekarang kpd mereka yg tidak lakukan. ALLAH akan buka aib kamu pula sehelai demi sehelai seperti kulit bawang seperti ai dan kuncu2nya. DEMI MASA.

      Delete
  2. Tahniah kepada bn kerana menang bersih tanpa ada apa apa kejutan ini menunjukan rata rata pengundi tak kesah dengan tsunami cina pru13.... yang umno tetap umno dan pas tetap pas

    awek comel pulak aku tak tau nak kata apa....kalau aku ni abang dia dah biru biji mata dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe... tak jaga name agama bangsa dan negara. Tak ingat keluarga nak berseronok kerjanya sudah bw padah.

      Delete
  3. Itu kan gambar bapok thailand...lu tak nampak muka macam jantan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahahahaa

      Delete
    2. aiii.. mmuka mcm jantan, atau lu sudah pegang itu jantan....

      Delete
  4. Jangan tunggu..., cari dia dan bogelkan. Lepas tu suruh dia lari dengan pegang pisang!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. AHSO DARURAT AGAKNYA MALAM INI SEDANG MEREHATKAN DIRI DI PULAU REDANG SEBELUM BERTOLAK BALIK KEESOKAN HARI KERNA PENAT BERKEMPEN MEMBANTU PAS...

      Delete
    2. inikalilah betul2 bomoh x ong = x masyuk

      Delete
  5. Nipple baru nak naik.Ini semua FAKE lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak2 mcm awek cute diatas ini berisiko x kalau masuk Kelantan ??????

      Delete
    2. Sangat berisiko tinggi.Lebih-lebih lagi kalau terserempak dengan Stopa Spender Labuh.

      Delete
    3. Sudahlah reentry, ko cakap je mcm tu .. bukan semua orang tak boleh faham dgn fikiran dan perangai lucah ko tu.
      Ko sendiri pun, agaknya sebelah tangan menaip, sebelah lagi menggosok..
      He he he ..tengok kulit buku pun, dah boleh agak isinya ...

      Delete
    4. anon 6:14AM.

      Itu ok lagi dah terang-terang nampak perangai aku macam haram jadah.Tapi yang dashatnya kalau ada orang bajet alim pakai serban mengalahkan Bakul Sampah dan janggut mengalahkan Kambing Gurun tapi gila seks tahap BABOON HUTAN.Suka berzina dan NgenToT bini orang dalam masa yang sama berzikir dan bertasbih sepanjang masa.Aku tak tau nak kategorikan puak didalam golongan apa.Kau ada idea?

      Sekian.

      Delete
    5. Reentry,

      Nicely put. Sokong statement tu.

      Delete
    6. reentry. mana ko hide button 'like' ko nih.
      aku nak tekan nih :-)

      Delete
  6. Mana dia orang london...senyap je

    ReplyDelete
  7. Aku dah masuk FB budak nie.Memang dia wujud.Cantik tp masih mentah,pepet baru belajar tumbuh bulu pahat.Budak nie nak buat lawak tp tak kena cara bagi malu mak ayah.Klu aku abng dia aku rasa hari nie dia kena mandi chili api.

    Boddddd...dowwwww!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taruk serbuk paprika jugak ..maasaklh budak tu jika adik ko ataw anak ko

      Delete
  8. Kalau dia buat lari bogel, tlg ambik gambar pepeknya, ada 'cap bulan' ke atau 'cap mata satu'?

    ReplyDelete
  9. Mana Mat Kelantan yang cakap aku kucing kurap tadi?.Takkan senyap jer kot macam BABI TURAT.Takkan ParpunDey baru upload gambar minah ni kau dah duduk syok melancap depan PC macam ahli majils PKR yang pakai spender murah tu.PtuiiiiiHHH....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi natae Reentry! Mung ni maghoh belako! Dengae kawae mung maghoh, dengae Najik pung mung maghoh! Mung tok napok ke, Najik doh bejayo pikak puok2 Cino sokong BN. Habih semuo Cino2 Kolo Besuk pakoh BN. Sebak tu, kali ni BN dapak majority banyok lagi banding dengae PRU13 dulu. Kawae ni penyokong tegar PAS, jadi kawae dah mulo ghisar, mano tahu kalu Cino Kelatae pulok ikuk peghangar Cino Ganu, mapuh kaloh pulok PR di Kelatae PRU14. Mitok2 tok jadi lah lagu tu .. pasar di Kelatae ni puok2 Cino tu semuo suko dengae cagho Tok Gughu kami .. Mung tok payoh lah nok peghae dengae kawae, gi sambung peghae mu dengae Najik, Nazeri & KJ .. Tapi jangae haghak BN nok tawae Kelatae .. sampar kiamak pung tok kae bulih .. Bangung sahur, belajar puaso ...

      Delete
    2. Mu kecek gapo..ambo tak pahae

      Delete
    3. Hok aullohh! Hok ni soar peghibadi kawae dengae natae reentry kongkae, mung jangae nok caghi pasar, nok masuk campur, sak ni, dengae mung sekali kawae bedar, kawae tengoh maghoh seghabuk, begha bojeng ni ...

      Delete
    4. diam ah. maghoh, maghoh. nah ambik ni spender!

      Delete
    5. Kau cerita TAIK apa ni Mat Kelantan.Belah mana pulak Cina ada banyak kat Kuala Besut tu BAHDOL.Berapa peratus pengundi Cina kat sana Bahdol.Mu jange nak buak ceritae LEBONG mu.Mu cakak serupo Natae Beruk Mak Yeh Pop Yeh Yeh Boddow takder Facts.Statemeng mu semua TAIK.

      PtuiiiHHH...!!!!

      Delete
    6. Hahaha 5.08. Mu jago baik2 . Silak haribule kelante jadi seperti acheh... serambi mekahhhh konon angkat bakul sendiri. Negeri kamu tu yg byk kena hiv pergi seberang balon sundal siam balek rumah balon pulak isteri2. Mmg manusia ""hebat"" korang nih...pasyiah....leh main bontot tu sbb jerk sangat si nuar...tu..lantak korang lahh.

      Delete
  10. WAKTU EURO SEKARANG MENUNJUKAN TEPAT KUL 8;00PM - 2,OOAM WAKTU DITANAH MELAYU

    CUACA DISINI SEPERTI BIASA IAITU PANAS SERTA BERANGIN

    WAKTU BERBUKA DISINI LAGI 1JAM SELAMAT BERBUKA KAMI UCAPKAN DAN SELAMAT BERSAHUR

    DITANAH AIR DAN SELAMAT MALAM SEMUA DAN SELAMAT BERISTIREHAT.....WASALAM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi orang gua musang, kamu tu masih pening lalat, mabuk termakan lebih ubi jaga dekat kampong orang asli tu. Sampai dah tak ketahuan jam dan waktu. Besok, jangan pulak terlepas keretapi, nak wak keluar hasil hutan pergi jual dekat KB!

      Delete
    2. Dulu nik ajis bg pitih kod org asli gua msg tu lAh sbb nak undi, aku yakin org asli gua msg lebih cerdik drpd tok guru...hahaha....

      Delete
    3. Orang asli kat gua musang mana ada tanam ubi lagi ... bukit , lurah , paya dan padang semua dah bagi ngan cina beng DAP !

      Delete
  11. Replies
    1. ..........bye........

      Delete
  12. 'itulah engko jangan eksen sangat sekarang dah terkebik kebil tak de orang nak kawan'...'sindir ahmad reentry'

    beliau hanya tunduk mendengar kata kata yang menyakitkan teliga itu.... jika sebelum ini beliau begitu kuat bertekak dan mencarut tak kira tempat.... sindiran tajam ahmad itu betul menangkap fikiranya..kelu...mengenang satu persatu kata katanya sewaktu berlonggok dibawah pohon kari bersama penyokong najib.... Cerita Kemenangan prk besut rosak kerana mulutnya celuparnya.....belum sempat dia nak memohon maaf....ahmad telah lari meninggalkanya.... kelihatan seorang gadis yang berbogel lari lintang pukang setelah perasan ahmad yang kini hanya bersependa labuh mengejarnya dari belakang

    reentry tersenyum melihat keletah ahmad yang juga rakan sebiliknya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi reentry .. kawae pahae mung memae kecewo, frah gilo sebak umno menae. Kemenengae umno sekaliguh bermakno kemenengae Najik ..
      Hok ollohhh .. oghae laing pakak suko belako, yg demo ni melalok, mencaghuk, meghoyae hulu hilir, macae kucing tino tok jupo tepak nok beghanok ..ChaaaiiiiTTTTT.....!!!!
      Kawae nok nasihak mung, sebelum penyakik mung ni melaghak jadi sawae babi utae, lebih molek mung diae dae berehak dulu.. gi mapuh dengae dakyoh gilo mung nok buyi jatuh Najik ..PtuiiiHHHH...!!!!

      Delete
    2. Common reentry, the K.Besut by election result had proven that umno is getting stronger and stronger and in fact all umno supporters are very happy about that and celebrating it .. what's wrong with you? You keep on blaming the PM all the while with your bullshit ideas.. be rational with your thoughts and be wise man!

      Delete
    3. Esae ni pertamonyo nak ucap tahniahlah kpd BN&UMNO socagho langung dan socagho tak langsung kpd DS Najib. Komonangan ini sangatlah bomakno dan mombawa erti bosar dlm kopimpinan 'team' DSN. Esae pocayo montoghi orang kg esae tu pun ado poranan dan sumbangan dlm mombantu komonangan ini. Esae masih ingat layi posanan boliau lopaih hari ponamaan calon supayo BN/UMNO tidak toghikut-ikut dongan rontak kempen pombangkang tu. Montoghi kojora pujaan esae tu walau pun mudo, cagho pomikiran yo mongalahkan orang tuo2. Jadinyo, tidak dapatlah kito nak nafikan DSN dongan montoghi kojora esae tu akan jadi satu gandingan mantap untuk sotoghuih yo mombuekkan UMNO/BN makin coghah maso dopan ... Sokali layi esae nak ucapkan syabbas dan tahniah kpd BN/UMNO, DSN dan montoghi kojora esae ..wassalaam ..

      Delete
    4. Den pun suko kj walau den orang pahang hah siap buleh cakap noghori.

      Delete
    5. Natae reentry beghuk kongkae ni, kawae tengok makeng lamo makeng kaghuk. Tak dok sebutir pung hujah atau pendapak diyo hok beghnah, yae banyoknyo hok maki caghuk. Kalu lagu ni lah sikak & cagho oghae2 melayu bepikir, yo jadi ghosak bangso kito. Jerik lalok napok macae gedebae tapi so abok karak pung tak dok yae beguno. Yo wat mengacar sokmo, wat seghabuk sampar pakak semuo tok suko ke dio. Natae beghuk ni kalu jupo ke kawae, kawae buyi penerajae selalu. Kalu nok begocoh dengae dio, ghoyak tepak mano, bilo, kawae sampar selalu…

      Delete
    6. Bukan kata jang rembau ngan awang gua musang tu saja yg cemuih kat reentry tu, aku ni pun habih ati cemuih kat dia. Dengan peghangai kahaq loklaq dia, tak bulih nak tinggai langsung. Mo kalu dok dekat, mau kena penampaq sulong aku, makan tak habih dia. Oghang semua tengah dok syok BN menang, dia mai dok buat kalut maghah Najib, buat penama, potong stim saja. Hang caghi masa lain la. Sepak pungkoq baghu tau. Boh lam guni, pi lempaq tang aloq mana2, biaq dok kelupoq soghang2, baghu padan. Satu lagi hak aku koghang bekenan, pasai dok bok keluaq cakap kotoq2, kata butoh la, peliaq la, bughit la .. tak gheti nak pikiaq kok lain dah ka? Dia ni kalu lintaih mai kok aloq staq, mau kena penaboh aku, menyungkoq ataih bataih tat, makan pasiaq dia! Kena penibai aku, gigi teghaboq, mata kaboq, silap gaya teghuih kuboq...

      Delete
    7. Korang semua apasal dengki sangat dgn Reentry, biarlah .. dah style dia mcm gitu. Dia tu ok apa? Semangat Melayu dia tinggi, bukan mcm korang, kerja menjilat je..
      Tak pe, Reentry, go ahead & don't give up ...
      Love you ... ummmmmmmuaahhhh.. cup3x .. bye ..take care!

      Delete
    8. Yg lu kerje jilat dia je apa hal

      Delete
    9. Dey Thambi....!!!Aku kena perah dua kali ganda otak aku nak tafsir tulisan ngkorang ni.Apa nak kecoh sangat pasal Besut ni.Dulu pun tu territory BN.Apa nak heran sangat.Cara korang celebrate macam korang dapat balik Pulau Pinang,Selangor,Kelantan ataupun dapat tawan balik Gelang Patah dari Lim Kit Siang.Sudah-sudah lah bergumbira.Takder de hebat mana pun Najib atau KJ tu berkempen kat sana.Yang jadi faktor utamanya adalah calonnya yang Ngetop pada pandangan aku.Muka macam kawan aku dulu.Orangnya pun baik.Kitol jangan nak tumpang nama la kunun dia lah puncanya BN menang ke hapa lancau.PtuiiiHHH...!!!!Ditambah lagi dengan calon cari makan yang bodoh nak mampos bila nak keluarkan apa-apa statement dekat press.Tapau la kau jawabnya.Menjadi ahli politik ni kunci utamanya ialah kena pandai MENGGORENG.Anwar adalah pakar segala bapak GORENG.

      Aku Malas nak layan komen loghat korang tu.Pekat sangat n takut tersalah tafsir.Guna BM standard la BAHDOL.PtuiiiHHH...!!!!!

      Delete
    10. Lupa plak aku.

      Anon 4:46 AM.

      Bluuuweeekk.:-)

      Delete
    11. Hai ... tak kan mcm tu kot... emmmuwahhh!:-(

      Delete
    12. Anon 13:32 PM

      Ni public area.Takleh lelebih.Kang mampos kena bantai dgn budak Kejora.:-)

      warghh....Kahhh....Kah...!!

      Delete
    13. Kalau korang nak bercinta ke nak main laga kote ke takde sapa nak larang dipersilakan.

      Delete
    14. Reentry Capsule 1:03pm! Takut juga ko dgn geng Kejora ye!
      Tak pe le ... jgn jadi mcm rakan seperjuangan ko yg angkat bungkus lari malam kena penangan dgn geng2 KJ kat Europe tu.
      Ko ni baru kena local attack je .. dah menggelabah semacam .. Rakan ko yg banyak ‘fact n figures’ tu pun belah terus, inikan ko yg hanya bersenjatakan ‘fuck n fingers’ ..
      Kalau kail panjang 1 cm, jerung ganas jgn nak duga … memancing dlm longkang je layak ko tu....

      Delete
    15. Anon 10:00 PM

      Geng Europe kau tu celah Bedah aku je.Bila pulak aku menggelabah.Kerjanya memuji pemimpin melampau-lampau sampai orang naik meluat.PtuuuiiiHHHH...!!!!!!

      Delete
  13. "Akaun Fesbuk saya kena hack la, abam2 UMNO semua."-Strategi biasa bila kantoi.

    ReplyDelete
  14. Abaikan bdk pompuan sasau tak cukup umur tu.masalahnya sekarang prestasi merosot Husam dan PAS,memang ramai sgt pengundi Che Long di Kuala Besut tapi tak cukup utk menang.Cuba dan cuba lg selepas 5 thn nanti.Selamat Membangkang utk PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Husam salah strataji .... dia patut umum klu pas/pr menang akan buat jambatan rakyat dari kuala besut ke pulau perhentian . lepas tu bolih kutip derma dari rakyat ...

      Delete
  15. KEMENANGAN UMNO ADALAH KEMENANGAN BN!
    KEMENANGAN BN ADALAH KEMENANGAN NAJIB!
    KEMENAGNAN NAJIB ADALAH PETANDA NAJIB AKAN MENANG DLM PAU NANTI!
    TAHNIAH, SYABBAS DAN TERUS BERJUANG DSN, KAMI AKAN SENTIASA DI BELAKANGMU!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan jangan lupa, kemenangan Najib adalah juga kemenangan KJ!
      Satu team yg ampuh, teguh & kukuh!

      Delete
    2. asal bukan cina dap

      Delete
    3. asal barua che det.......muahahahaha.......

      Delete
  16. HUMNGOK memang dipenuhi dgn pembongok dan pembodek Najib. Terang terangan AhJibGhor menggoreng rangup orang Melayu tanpa minyak dlm kuali Cinabeng sementara Cinabeng distim segarkan seremban menengik aromanya. Masalah betul bila semua parti dikuasai oleh Cinabeng .Org Melayu dah tak de pilihan Dr terus dibuburkan oleh Cinabeng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu pembodek sapa? Pasyiah?

      Delete
    2. Ko ni pehal yg duk isytihar pas tu syiah....lum tntu ko dpt jwb bab agama dgn betul....pergi bljr bab agama tinggi dlu sblm labelkan....klu aku kata bodohkan marah plak...

      Delete
    3. Dorang mmg mengamal syiah. Tak marah sbb kau lagi bodoh dari aku. Pasyiah.

      Delete
  17. Tahniahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh BNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

    ReplyDelete
  18. umno dan sex berpisah tiada....lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6:32 a.m.

      Pagi2 ni jangan buat statement bodoh. Bab sex ni semua parti pun suka lebih2 lagi pemimipin2 Parti Abdi Sex. Lu ni mati pucuk ke apa?

      Delete
    2. yg byk iklan ubat kuat seks...haramkah (kitab org2 PAS), yg bantai pelacur guna duit derma ahli...pemimpin besar PAS, yg suka tacle bini kawan...org2 PAS, yg kuat mencarut...pemimpin PAS...yg melancap depan laptop...kawan baik org PAS.

      Delete
    3. Stopa Ali duk gomo pelacur tu mugapo pulok? Ibadah?

      Delete
    4. Woi ! ustaz idola PAS pun guna 3 pet-pet . Ustazah kesayangan PAS pun tot-tot baru sampai terpaksa gi thailand utk dapat "lesen" . Tot-tot dari tumpat lagi wey !

      Delete
  19. Apa ni parpu? Kau sengaja nak bagi kurang pahala puasa aku je ..
    Nasib baik baru tengok, kalau masa sahur tadi, letih juga mak andeh aku tu ...
    Kalu setakat telan air liur, rasanya tak batal lagi puasa kot.
    Aku ada pernah dengar, tengok kali pertama tu rezeki mata, tengok kali kedua & seterusnya tu iblis tumpang sama. Aku ni dah kira silap sbb tengok pertama tadi tak renung lama ..kau upload satu lagi parpu, yg baru, kasi lebih terangkat lagi ..









    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak tengok iklan kote kuat harakah la tu....

      Delete
  20. KEPUTUSAN INI ADALAH SEPERTI YG DIJANGKAKAN. PENYATUAN MELAYU SUDAH SEMAKIN KUKUH. KESAN DAN PENGARUH MELAYU HIPOKRIT, MELAYU LGBT DAN MELAYU LIBERAL SEPERTI SUDAH MAKIN TERHAKIS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LGBT, MELAYU LIBERAL & MELAYU KUNO.

      LGBT (LESBIAN, GAY, BISEKSUAL, TRANSGENDER):
      Kumpulan ini mengamalkan seks bebas, wanita-wanita, lelaki-lelaki, lelaki-wanita-lelaki dan yg menukar jantina. Sama seperti free thinker, atheis, black metal dan punk, fahaman atau amalan ini tidak terikat dgn mana2 bangsa. Namun tidak dapat dinafikan ada juga segelintir Melayu yg terlibat tetapi bilangannya adalah amat kecil dan mereka selalunya juga tidak mahu terikat dgn fahaman agama atau pun politik. Dlm persoalan agama atau politik, mereka ini selalunya adalah nonpartisan! Mereka ini ternyata sekali adalah sesat, jika dirujuk kpd mana2 kaum atau ugama pun.

      MELAYU LIBERAL:
      Melayu yg lebih bersikap bertolak ansur dan dapat memahami serta menerima keadaan persekitaran atau masyarakat tempat mereka berada. Golongan ini biasanya lebih bersikap terbuka dan berfikiran luas, jauh pandangan dan bila bertindak balas dengan sesuatu isu, mereka biasa tidak terburu-buru atau mudah melatah. Mereka juga tidak cepat terpengaruh dengan sesuatu sentiment dan mengambil masa yg agak lama untuk berfikir dan bertindak. Mereka mudah akur serta redha dgn keadaan yg ada tetapi sentiasa sedar akan impaks yg boleh membawa kesan tertentu, baik yg positif mahupun yg negative terhadap orang2 Melayu. Cara pemikiran mereka adalah lebih matang dan sistematik. Bila mereka terlibat dengan bidang perniagaan, mereka kerapkalinya amat berjaya dan mereka juga selalunya sangat berpengaruh. Dalam konteks Negara Msia, mereka dapat menerima kehadiran kaum2 lain yg menjadi komposisi rakyat atau masyarakat serta boleh bertolak ansur dan bekerjasama. Mereka dari jenis ini seringkalinya diterima dan dinobatkan rakyat sbg pemimpin2 negara pada masa lampau hingga kini.

      MELAYU KUNO:
      Golongan ini mempunyai semangat bangsa atau ‘asabbiyah’ yg sangat tinggi. Mereka selalunya sukar untuk menerima kehadiran kaum2 lain ada bersama dlm masyarakat mereka. Mereka ramainya adalah berfikiran secara orthodox dan dogmatic iaitu, apa yg ada pada asalnya mestilah seperti itu juga sampai bila2. Mereka akan merasa pelik dgn keadaan yg berlainan, baru atau tidak seperti kebiasannya. Golongan ini sukar untuk berubah dan bila mereka lihat ada orang2 Melayu yg berubah sedikit sikap dari keadaan biasa, mereka akan lebelkan sbg Melayu baru dan kadang2 Melayu murtad. Mereka biasanya tidak berani meyanggah pemimpin mereka, sentiasa bersikap yes man dan pak anggup. Ada juga segelintir dpd mereka yg nampak seperti cuba menongkah arus tetapi tidak begitu jelas keikhlasan mereka kerana mereka sentiasa terikat dgn pulangan material. Jika sesuatu tindakan mereka itu kurang untung dari segi material, selalunya perjuangan mereka sekerat jalan shj dan mereka pun akan berundur. Mereka sangat taksub dgn pemimpin dan kebertanggungan mereka sangat tinggi dgn pihak pemerintah. Dlm bidang politik, jika pandangan tidak diterima, mereka akan terlalu kecewa, selalunya mereka akan berundur begitu shj.

      ANDA DALAM GOLONGAN MANA?

      Delete
    2. Definisi kau tentang Melayu ni sangat lah dengkel dan cetek.Macam mana pulak kalau aku cakap kedua-dua sifat Melayu Liberal dan Melayu Kuno tu ada didalam diri seseorang Melayu.Walau bercampur gaul dan bekerja dengan etnik lain,mempunyai pendedahan yang luas dan tapi dalam masa yang sama mempunyai semangat sayangkan bangsa yang tinggi.Contoh terbaik Tun M dan Melayu yang berada di Singapura.Walau hidup bergelumang dengan Cinabeng pagi petang siang malam.Mengikuti sistem pendidikan aliran Inggeris tetapi sikap dan sifat mereka pada Melayu dan Islam tetap utuh dan tinggi walau ada jugak segelintir Melayu di sana yang dah rosak.Itu kau nak kategorikan sebagai apa pulak BADOL?.Kau tak nak buat research pulak bagaimana sifat Melayu apabila menjadi minoriti di sesuatu negara.Contoh terbaik ialah Melayu Singapura.

      Apa kategori pulak kau nak letak pada Cinabeng yang bermatian-matian mempertahankan hak mereka.Sampaikan mereka punya ego dah duduk sini sampai beranak pinak pun masih tak nak bertutur dan mempelajari Bahasa Kebangsaan.

      Definisi yang kau berikan ni dah OUTDATED dan tidak menggambarkan sikap sebenar orang Melayu di luar sana pada masa kini.Pemikiran orang Melayu kini jauh melangkaui apa yang kau bayangkan.Kau masih dengan sistem mind set kau yang ditakuk lama dan purba kala.Ibarat memakai dan merujuk buku teks KBSR pada tahun 1975 padahal kau berada di tahun 2013.Silubus semuanya telah bertukar.

      Ada satu lagi golongan Melayu yang kau terlupa.

      MELAYU KEPALA BUTOH:

      Melayu Kepala Butoh bersifat mementingkan diri sendiri dan lobang jobornya sahaja.Jika dia menjadi pemimpin dia adalah orang yang tidak peduli apa pun yang terjadi pada bangsa dan agamanya.Malahan dia akan lagi menyokong dan memuja-muja golongan yang menindas dan mendera bangsanya.Tindakan ini dilakukan disebabkan oleh berbagai sebab.Jika dia seorang pemimpin dia mahu dirinya dilihat bersifat terbuka(Open Minded lah Konon),educated(PtuiiiHH),Global(Preeettt..) dan mahu lari dari identiti Melayu ToToknya selain mahu mengejar populariti.Jika dia seorang yang bertaraf Machai dia akan menjadi penjilat profesional yang bertauliah.Jangankan tapak kasut,Lurah Bontot yang berak tak cebok pun dijilatnya.Dan Melayu Kepala Butoh Haram Jadah ni mudah dibeli.Apabila Lobang Butohnya disumbat dengan duit dia akan menurut apa sahaja tanpa usul periksa.Mereka ini Melayu yang tiada nilai dan harga diri.


      Akhir kata,definisi kau tentang Melayu itu semua adalah karut dan carut.Kau mereka-reka definisi tu sebab kau nak melabelkan dan melemahkan semangat seseorang Melayu tu untuk tujuan jahat kau.Aku punya style kalau kau nak labelkan aku tergolong dalam Melayu mana pun PERGI MAMPOSLAH dengan kau.Ada Aku KESAHHH.....!!!!!ChaiiiTTT...!!!!

      Terima KaseeYYY....!!!!!

      Delete
    3. Ada satu lagi brader tertinggal,MELAYU LAYU.
      Mereka menjual agama demi kepentingan politik.Suka mengeluarkan fatwa yng boleh memberi keuntungan politik kpd mereka.Boleh menentukan seseorang masuk syurga.Menolak ukhwah islamiyah hanya kerana perbezaan kem politik.Menuduh orng yng tidak sehaluan dgn mereka tidak menunaikan solat!


      ANDA DARI KEM MANA?

      Delete
    4. Melayu pukimak;;;

      Melayu yang menjahanamkan islam dan melayu,,

      Melayu jati ;;

      Melayu belacan, tempoyak, budu, cincalok n melayu keju!!!

      Delete
    5. Aku Bukan Cina Dap, Aku Barua Che DetJuly 25, 2013 at 10:19 AM

      ada lagi iatitu melayubeng.....melayu bengong dan bengap.......melayu jenis ini lahir hasil dari adik beradik saudara mara.....kata mamakutty bendahara madey

      Delete
    6. Ada lagi satu kumpulan..... Melayu Haramjadah.

      Contoh terdekat anon 10:19am.

      Delete
    7. Melayu Alvivi...(Melayu Contemporary)

      Melayu yng menyokong sesapa ingin berkongsi menunjuk alat kelamin di internet sebagai hak asasi. Falsampah Melayu Alvivi berbeza dgn Melayu Haramjadah.

      Selagimana orang sanggup menunjukan koteknya walaupun pun kecik dan hudoh akan dianggap super hero.

      Psstttt banyaknya pecahan Melayu patut ar senang dikalahkan.

      Delete
    8. Oleh yg demikian, Melayu Spender Ali boleh lah dikategorikan dalam org2 Melayu yg suka mengkongkek baby-baby ato janda-janda dan suka berkupiah, berjangoat, berfatwa, berceramah, memuki-human atau yg sewaktu dengannya.

      Manakala, Melayu Garfield pulak ialah org2 Melayu yg beperangai pondan, suka berliur, suka memelihara kucing garfield, berpendidikan ingerris, berdarah bansatwan, berperasaan sangat tinggi, suka pakai ayat2 "I proud.." dan berbau cinabeng.

      Rujukan: Kamus Olksfarts, United Kingdoom.

      Delete
    9. SAYA LEBIH SUKA MELABELKAN DIRI SAYA MELAYU JATI INDIPENDENTxxx

      Delete
    10. cina pun ada macam2 jenis woooo!!!!!!!

      Delete
    11. CINA PUN ADA MACAM2 JENIS?? KOMENLAH SIKIT!! TQ

      Delete
    12. MELAYU LIBERAL yang aku kenal :
      1. Songsang agamanya
      2. Songsang bangsanya
      3. Songsang budayanya
      4. songsang pemikirannya
      5. songsang perbuatannya
      6. songsang tindakannya
      7. songsang hati budinya
      8. songsang nalurinya
      Melayu Liberal = Melayu songsang

      Delete
    13. Melayu di tanah Semenanjung luas maknanya:
      Jawa itu Melayu, Bugis itu Melayu
      Banjar juga disebut Melayu,
      Minangkabau memang Melayu,
      Keturunan Acheh adalah Melayu,
      Jakun dan Sakai asli Melayu,
      Arab dan Pakistani, semua Melayu
      Mamak dan Malbari serap ke Melayu
      Malah mua'alaf bertakrif Melayu
      (Setelah disunat anunya itu)

      NUKILAN Usman Awang

      Ciri-ciri Melayu yang dinukilkan Usman Awang bukan terletak pada darah keturunan, tetapi pada kelakuan yang peramah, ketinggian budi pekerti dan budaya, penerimaan ciri-ciri keMelayuan, dan harapan untuk bangsanya (tak ada perkataan carut seperti ungkapan anon 9:47 AM). Dengan demikian, MELAYU LIBERAL tidak mengenali bangsanya dan tidak hairan bukan dari kalangan orang Melayu......mereka adalah MELAYU SONGSANG.

      Delete
    14. Melayu liberal ialah melayu yg jijik melihat sajian orang melayu-belacan, budu, cencalok, tempoyak.
      Melayu liberal ialah mereka yg berbelit lidahnya kalau nak berbahasa melayu. Melayu liberal ialah mereka yg tidak ada kampung halaman, tidak pernah merasa perit lelah menapak jalan di batas2 sawah, tidak pernah merasa jerih payah mencari rezeki di bawah sinar mentari. Melayu liberal ialah mereka yg ingin menghalalkan apa saja yg mereka rasakan hak asasi manusia seperti yg dilaung2kan oleh barat-kiblat mereka. Melayu liberal ialah melayu yg tidak lagi merayakan idulfitri & iduladha mengikut syariat islam tetapi memeriahkan kedua2 hari raya tersebut dgn budaya hedonisme. Melayu liberal ialah melayu yg mencampuradukkan kepercayaan sekular barat dalam kemodenan setempat-semua perayaan orang2 barat diraikan tanpa segan silu. Contoh iklan hari raya aidil fitri disepadukan dgn santa klaus kristian. Melayu liberal adalah melayu yg dah tak nak pakai 'Agama: Islam' dalam kad pengenalan mereka.

      Melayu liberal lama kelamaan taknak pakai lagi nama 'melayu' sebab dah rasa malu. Contoh Jamaludin Jarjis > JJ; Khairy Jamaluddin > KJ @ Harry; Najib > Ah Jib dll.Tak ada jatidiri langsung .!!

      Delete
    15. Negara kita sedang dikuasai oleh Melayu liberal. Mereka berada di puncak kuasa dalam politik, berada dalam GLC, berada dalam perniagaan yang didukung oleh kerajaan. Mereka tidak kisah sangat tentang nasib Melayu yang tidak elit ini. Malah Melayu liberal tidak suka dikaitkan dengan mereka. Bagi mereka, Melayu marhein ini kebanyakkannya tidak liberal. Dan bagi mereka liberal itu merupakan salah satu 'hallmark' kepada kehalusan peradaban(cultured) kelas mereka. Mereka adalah 'cream of the creams' kerana kaya, bijak, lulusan Oxford dan duduk dalam kelas 'cigar' bukan cigarette. Hilton dan Mandarin Oriental merupakan kedai mamak mereka.

      Jadi sudah enak, sudah selesa, sudah lemak, mereka menganggap nationalism ini perkara remeh. Semangat menyintai bangsa Melayu dan mengangkat kepentingan Melayu bukan urusan mereka. Urusan mereka adalah kuasa dan mengekalkannya. Urusan elit Melayu liberal ini adalah dollars and cents.

      Dan apabila Utusan Melayu berkata-kata, selalunya agak racist, mereka menjadi malu. Mereka akan menjadi apologetik bagi phak Utusan. Mereka akan jadi apologetik bagi pihak Melayu. Mereka hentam apa saja kononnya perkauman. Mereka hentam Perkasa. Mereka hentam Utusan. Mereka hentam golongan Melayu jati yang bersuara bagi kepentingan Melayu. (Melayu jati di sini bukan secara nasab tetapi secara assabiyah). Mereka menjadi malu dengan rakan-rakan bukan Melayu mereka. Mereka lupa, disebalik liberalisasi yang kononnya ditunjukkan oleh rakan-rakan bukan Melayu, kaum itu tidak hentam Dong Zhong, Sin Chew dan sekolah Cina.
      Saya seru Melayu bawahan dalam UMNO, ahli akar umbi, rakyat marhein agar kembali bersatu menjadi nasionalis. Dan para nasionalis ini dulu memerdekakan Tanah Melayu. Nasionalisme juga merupakan ideologi UMNO. Dan melalui ideologi asal ini, kita nyahkan Melayu liberal dalam UMNO.

      Persetankan Melayu Liberal.

      Delete
    16. Melayu Liberal boleh dikatakan mengalami sindrom Si-Tanggang. Kisah Si-Tanggang ni, seorang pemuda yang hidup melarat, sungguh daif, dihina masyarakat setempat kecuali Ibunya yang tersayang, memberi sokongan. Si-Tanggang merantau ke luar negeri, jadi seorang berjaya, kaya-raya, ada kapal layar sendiri dan isteri cun. Bila balik ketempat asal, malu nak mengaku Emak nya yang datang nak jumpa, gembira anak sudah berjaya. Akan tetapi, hiba si ibu, anak tak mengaku Ibu yang datang.... Melayu Liberal yang dibangkitkan ini, sama lah.. dah lupa asal-usul diri, bila dah berjaya jadi orang-orang Koperat. Akan jadi kuda tunggangan kaum cina dan asing untuk kesenangan diri sendiri. Dasar-dasar kerajaan yang memberi advantage kepada mereka tak di akui. Melayu Marhein kena ambil alih pucuk pimpinan untuk membetulkan keadaan segera..

      Delete
    17. Tulisan ini mcm dah banyak kali aku baca, ia mirip tulisan sesaorang yg bernama .. tapi aku sudah lupa namanya!

      Delete
    18. BAHAYA MELAYU LIBERAL - SILA AMBIL PERHATIAN

      Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-74 yang bersidang pada 25 -27 Julai 2006 telah membincangkan Aliran Pemikiran Liberal: Hukum dan Implikasinya Kepada Islam Di Malaysia. Muzakarah telah memutuskan bahawa Gerakan Pemikiran Liberal mengandungi fahaman-fahaman yang didapati menyeleweng dari aspek akidah dan syariah.

      Berdasarkan kepada ciri-ciri penyelewengan tersebut, Muzakarah memutuskan bahawa Aliran Pemikiran Liberal adalah ajaran sesat dan menyeleweng daripada Syariat Islam.

      Delete
  21. Awas....! Blackout 24 menyusul...

    ReplyDelete
  22. Mukanya memang cuteeee tapi....betik kurang besar. Kalau besar berlari betik bergoyang lagi syokkk. Hihihihihi..

    ReplyDelete
  23. nak bogel ke..ape ke...berenang bogel kee...lantak korang la...janji Parti Spender Malaysia dah terbogel...dah kalah tu...belah la oiii...pegi la jumpa nick ajis...pi cium tangan dia ke...kot2 dapat masuk syurga...haha. kalau jumpa annuar lagi bagusss...bole mintak keje kosong jadik coffe boy...

    ReplyDelete
  24. Mari kita sama2 temankn larik berbogel dgn adik comel nie supaya dia tidak kena cabul.

    ReplyDelete
  25. rakyat m'sia dah tahu, kalu yg selalu buat keluar statement yg bodoh2, bengong2, tahap longkang, itu semua dari puak2 ajaran sesat (PAS) dan parti komunis rakyat (PKR)

    ReplyDelete
  26. mana team2 Al- juburey wal Al-gay? Takan dak habis jel pelincir kot(tek)....

    ReplyDelete
  27. SELAMAT PAGI DISINI DAN SELAMAT PETANG DISANA
    MLM TADI SAYA TIDUR AWAL KERNA PENAT BERLARI DITERUSAN
    HATI MASIH CERIA TERASA TENTANG KEMENANGAN SEMALAM
    DIHARAPKAN SEMUA DISINI DAN SEMUA DISANA BEGITU JUA

    ReplyDelete
  28. DAH KALAH TU KALAH LAH...

    ReplyDelete
  29. SALAM ADMIN,. GAMBAR PEREMPUAN TU MEMBER AKU,. AKAUN DAMIA IZARA TU BUKAN AKAUN DIA,. TOLONG JANGAN TERUS SEBARKAN FITNAH,. DAN AKHIR SEKALI, DIA ORANG KELANTAN, KENAPA PULAK NAK SOKONG PRK KT BESUT..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ore kelate ye padan la perangai dan pakaian molek benor.

      Delete
  30. Oh Damia, dewi pujaanku .. Udah dua malem gue nggak bisa tidur nyenyak, mikirin kamu .. sampei kapan gue harus penasaran begini? Emangnya hingga suatu waktu, gue kepingin banget bawak kamu pulang sama gue ke Lombok .. Ayuh.. di sana nanti kita bakal bina mahligei bahgia bersama ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hok aullohh .. mak indong! Mung jangae nok caghi pasar.. ni oghae kampong kawae .. kawae dok bekenae lamo doh! Tunggu nok masuk minae .. Kalu mung nok ghaso kapok keci'k, mung maghi .. lakoh mayak kawae dulu .. Kawae relo sabung nyawo demi Damia ... biar putih tulae tok sae putih mato .. Kalu mung ghaso hebak dengae ilmu pukar santet prewae, kawae ado tangkar pengasih gi amik dekak tok char wak siae ..kito lawae sapo dapak ..

      Delete
  31. meh la aku volunteer gigit kelentik dia

    ReplyDelete
  32. sssiiiiiuuuuuttttt muuuuttttt...kalau dapat sekali pun cukup lahhhh....bawaku ke jambatan syurga....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!