TAZKIRAH BERSAMA TUN M SEBELUM BERBUKA PUASA!


45 Responses to "TAZKIRAH BERSAMA TUN M SEBELUM BERBUKA PUASA!"

  1. Terbaik....Najib....Najib...Bila nak belajar? Asyik melompat bila Pakatan bising...sampai penyokong umno fikir, nak tau apa tindakan Najib, Ialah dengan memdengar apa demand Pakatan, Najib Akan memenuhi permintaan pembangkang, hapuskan ISA, OSA, malu nak cakap bab Hak Melayu, Jadi Bapa pembangunan Sek. Cina, tapi hasilnya kena kencing Dgn CIna Dan punahsihat, masa Tun ISA,OSA,Melayu d perkasakan, Islam d daulatkan...tapi masih dapat 2/3.....maksudnya Najib senang kena kencing Dgn pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAKDIR DAH MENENTUKAN..JANGAN KECEWA LAMA2..EKONOMI,NEGARA,UMNO,BN DAN DSNAJIB HARUS TERUS MAJU KEHADAPAN DEMI MERIALISASIKAN WAWASAN TUN

      Delete
    2. Najib adalah yg terbaik yg UMNO@BN ada buat masa ini, kita tiada pilihan lain, maka sokonglah Najib ...

      Delete
    3. dlm umno ramai yg terbaik.. byk pilihan lain.. dr mula bila lantik menteri.. hancur... boleh dikatakan 3/4 tak bermaya.. lembik.. yg ada suara pulak terlebih bagi kat cina dap.. bukan suara sokong umno..

      tak dinafikankan sesiapa pun pasti ambil org nya.. dap pun sama.. pas pkr pun sama. hanya najib ambiklah yg layak... jgn tangkap muat.. cukup la diritu asyik kena bodek ampu... nama kau juga busuk..

      Delete
    4. nak mansuh hapus mudah aje.. sebut aje dan yg lain setuju... dah terhapus..

      nak gubal tu susah.. kena lihat undang undang yg lain.. takut bertindih.. lihat pasal lain.. kaji lagi bukan sehari dua.. dah tu bincang pulak.. semua kepala tunjuk handal.. kepala org pembangkang yg paling handal..

      sebab tu kebykkan negara didunia tak hapus undang undang.. undang undang itu tetap termaktub dlm perlembagaan.. hanya mereka buat penambahan pasal.. kerana tak semua manusia ni akur undang undang. yg tau undang undang tu lagi parah.. dia spin sampai menang kes...

      Lihat ISA.. hapus.. abis.. huru hara.. yg tau undang undang tu yg buat hal mcm Tun kata di atas... org profesional yg byk terlibat dlm demo.. tu la tujuan pembangkang hapus ISA.. ni akta hasut pulak..

      jgn dimansuh akta tapi buat penambahan yg mana yg lama tetap terpakai.. org bawah hidup tenang.. yg tak tenang org yg nak berkuasa.. cuba tanya nuor tenang ke hidupnya selagi tak jadi pm???? nampak mcm giloooo...

      Delete
    5. betul anon.. mcm kita kawin.. nak bangun rumahtanggan.. bukan mudah.. perlu perngorbanan dan persefahaman bersama.. mcm mcm masalah.. dugaan.. tapi akhirnya bahagia jika kita berusaha dan sabar.. tapi suami isteri ada batas dan tanggungjawab dan berpegang ke agama...

      jika nak bercerai mudah aje.. 1hari pun boleh jatuh talak...selesai.. nampak laki tidur dgn betina lain..dah selesai.. nampak betina tenggek kat jantan lain. dah selesai

      duduk pisah sebelum cerai...

      Delete
  2. dah menang pun jadi penakut,,,rasanya terkejut pasai bole menang tu yg dok pening tak tau nak bertindak

    ReplyDelete
  3. Ha ha ha ha......Jangan lupa berbuka puasa dengan Beer San Miguel.

    Ditangung halal oleh UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ditanggung halal, tapi diminum harammmm ...

      Delete
    2. tu la sibabi cina.. org dah tau citer sebenar.. dah takde modal.. ni sah rba baru.. ayam muda.. baik kau diratah si apek.. kau suruh lge rodok puki kau.. dah tu kau mabuk..

      kau iklan seks bebas.. kau vivibak alvinbak rodok puki..

      Delete
    3. agaknya berbuka puasa bersama babi panggang ditanggung halal ke???? ni kena tanya mat sabu dgn tok guru.. tak muntah ke mat sabu berbuka puasa sama babi panggang.. tengok lge lahap menyantap babi panggang..uwekkkkkk

      babi usah kan mkn.. pegang pun kena samak.. punyala cacing tak mati... kumannya makan otak urat saraf...

      Delete
  4. Tazkirah berapi hari ini:
    jangan kata orang lain bodoh..jika diri sendiri tidak mampu menjadi cerdik. chaitttt!!!

    ReplyDelete
  5. Ada yang berbuka sampai perut kembung . Lepas tu tidur sampai terlupa tarawih . Aku bukan cakap orang lain . Aku cakap diri aku laa . kah kah kah ...

    .

    ReplyDelete
  6. Najib menderhaka terhadap perjuangan asas UMNO yg diperjuangkan oleh ayahandanya Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein & Tun Mahathir Mohamed. Beliau tersilap memilih Pak Lah & Musa Hitam sebagai mentor dan gurunya. Pak Lah & Musa Hitam memang bukan pemimpin yang membawa sebarang kejayaan kepada bangsa & negara. Musa Hitam sebagai Menteri Dalam Negeri & pemangku Perdana Menteri adalah orang yg bertanggungjawab di atas peristiwa Memali ketika itu. Pak Lah pula asyik lena dgn Hidharinya hingga membebaskan Anwar dari penjara dan menyerahkan pentadbiran kepada budak2 mentah di tingkat 4.

    Kesimpulannya.... Pak Lah & Najib adalah seperti pepatah Inggeris, "Its like a blind is leading another blind"..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini cerita samy masa satu majlis jamuan bersama dolah.
      Samy sdg pelahap melantak satey daging dan dolah pun menegur: "Itu satey daging lembu, bukankah orang hindu tak boleh makan?"
      Samy pun jawab:"tara apa, saya ini hindu hadhari .."

      Delete
    2. TERSEDAK PAKLAH KAT IJN

      Delete
    3. Anon 8:24.....Jaga sikit mulut kotor hang. Kalau orang Melayu tak suka dikaitkan dengan pemakanan babi, kenapa awak buat lawak bodoh tentang penganut agama Hindu.

      Jika muka kau macam sial, biarlah ayat yang keluar dari mulut awak baik sikit.

      Delete
    4. Pergaduhan Melayu-India di Bukit Raja Klang!

      Hasil siasatan awal mendapati punca pergaduhan adalah berkait satu kejadian seorang lelaki melayu telah ditetak di jalan sg keramat 3, taman klang utama oleh seorang samseng India.
      Punca pergaduhan adalah berkaitan satu kejadian lelaki melayu itu ditetak di taman klang utama setelah terbabit dengan kemalangan. Mangsa bersama adiknya menaiki m/sikal untuk ke masjid, telah dilanggar oleh suspek yg menaiki m/kar tersebut dr belakang. Telah berlaku pertengkaran mulut dan suspek (lelaki india itu) tlh keluar kenderaan dan tetak mangsa di kedua belah tangan dan kepala.
      Kejadian susulan iaitu pada 11.07.13, jam lebih kurang 1930hrs, seorang lelaki melayu kerja berniaga pasar malam telah diugut oleh seorang lelaki India dan suspek lelaki india telah menyepak dan menaburkan makanan peniaga melayu tersebut.
      Lanjutan dari pergaduhan itu 3 lelaki India telah dipukul oleh sekumpulan lelaki melayu seramai lebih kurang 100 org bersenjatakan batang besi, kayu, parang dan pisau. Suspek lelaki melayu tersebut turut membakar (2) buah m/sikal milik mangsa.
      Perhatian.. berita yg baru diterima.... buat masa ini.. di minta saudara2 semua berhati2 jika ke kawasan flet rebana.. Ini kerana kejadian pergaduhan antara melayu dn india.. Pd mlm td di katakn seorg lelaki india telah terbunuh dlm pergaduhan itu. Dn info yg br diterima.. mlm ini kaum india dr kapar akan ulang semula pergaduhan mlm td di taman seri cempaka..

      Delete
    5. Parpu aku tidak dapat bayangkan bahaya bala bencana yang akan menimpa negara malaysia ini akibat tindakan ah jib gol menandatangani TPPA ini ...

      kebebasan pengeluaran wang yang dilaburkan oleh para pelabur dan kerajaan malaysia tidak dapat menyekatnya dengan melaksanakan apa-apa undang-undang adalah ibarat menyerahkan kepala kepada puak gangster untuk disembelih tanpa ihsan.

      aku akui melalui persetujuan terhadap TPPA ini kerajaan akan dapat menarik pelabur amerika (baca yahudi) masuk ke dalam negara malaysia. maka pelaburan bertambah dan perindustrian berkembang dengan pesatnya ... cukai dan pelbagai pendapatan dapat dikutip melalui keuntungan pelaburan dan perindustrian ini ... kerajaan memperolehi pendapatan yang lumayan melalui keuntungan pelaburan tersebut ... kakitangan kerajaan akan menikmati pelbagai bonus dan elaun ... rakyat yang lain mendapat manfaat melalui pelbagai sumbangan yang akan kerajaan berikan ... rakyat mendapat pekerjaan melalui perkembangan pelaburan ... kerajaan akan dilihat sebagai sangat berjasa kepada rakyat ...indah dan menarik bunyinya ...

      apabila semua itu dinikmati oleh rakyat maka ah jib gol dan mustapa mamat akan heboh berbicara betapa bijaknya kerajaan dalam mengurustadbir negara ...

      aduhai ... oh aduhai ... panas jangan disangka sampai ke petang ... perjanjian yang dibuat itu sebenarnya adalah perjanjian dengan iblis dan syaitan besar ... kerana di sebalik semua itu sebenarnya perjanjian itu adalah dengan puak yang dilaknat Allah ... yahudi ... dan ianya dibuat melalui kerajaan amerika ... sebenarnya kerajaan amerika tidak terlibat pun ... ianya adalah antara pelabur yang menguasai kerajaan amerika dan negara malaysia ...

      apa kata jika negara israel menyerang dan membelasah rakyat palestine tanpa belas ... dan negara lain akan melihat negara malaysia ... yang suatu ketika dulu begitu perihatin membela rakyat palestine dengan bersuara di PBB ... OIC ... dan pelbagai kaedah lagi ... bagaimana suatu ketika dahulu negara malaysia begitu berani menghantar skuad putra untuk membantu memberi makanan, pakaian dan ubatan kepada rakyat palestine ...

      persoalannya akan adakah akan ada keberanian seperti itu lagi selepas TPPA ditandatangani? apa kata jika tiba-tiba para pelabur mengugut mahu menarik semua pelaburan yang mereka telah perbuat sekiranya malaysia tegas mahu mempertahankan palestine ... dan pelabur mata wang yang sedang menguasai Ringgit Malaysia pun turut memberi ugutan yang sama ... iaitu menjual Ringgit Malaysia dengan harga yang rendah serendah-rendahnya ... bayangkan penguncupan yang akan berlaku akibat dua durjana ekonomi ini ... pelabur dan pedagang mata wang ... sedangkan kerajaan tidak mampu membuat apa-apa tindakan untuk mengekang penguasaan mereka ...

      Akhirnya ... walaupun nwar berahi kekal sebagai pembankang dan yahudi gagal menguasai malaysia melalui nwar berahi ... tetapi melalui TPPA ini yahudi berjaya menguasai ah jib gol yang memimpin malaysia ...

      alangkah bijak laksananya orang tua dulu-dulu ... teori RAHMAN rupanya bukanlah sebuah teori ... tetapi suatu ilmu laduni yang dibuka oleh Allah kepada mereka (orang tua dulu-dulu) ... maka benarlah bahawa Ah Jib Gol adalah perdana menteri malaysia yang terakhir ... kerana tidak pernah ada cerita pun selepas huruf N ... Najib alias Ah Jib Gol siapakah perdana menteri malaysia ... kerana selepas itu (selepas ah jib gol menandatangani TPPA)siapa pun perdana menteri malaysia ianya perlu merujuk dahulu segala buah fikran kepada amerika (baca yahudi) sebelum dapat dilaksanakan dan dibentang ke dalam parlimen yang mulia itu ...

      Aku tidak tahu bagaimana kita mampu menyampaikan isyarat bahawa kita menolak TPPA ini melainkan Rakyat Kuala Besut yang sedang bergelut dengan PRK kali ini ... penolakan rakyat kuala besut kepada umno kali ini adalah bermakna penolakan rakyat amnya kepada TPPA dan penghapusan Akta Hasutan yang sedang diusahakan oleh ah jib gol ... biarlah ah jib gol ... gol seorang diri ... jangan rakyat malaysia seluruhnya gol sama ... renung-renungkanlah ...

      Delete
    6. sambungan ...

      inilah pendapat aku apabila tun m mula bersuara tentang TPPA yang begitu beria-ia dipersetujui oleh ah jib gol ... kejatuhan umno di besut amat bermakna kepada sebuah wadah perjuangan yang lebih besar ...

      Delete
    7. AnonymousJ uly 14, 2013 at 10:26 PM
      Kata-kata sdra itu memang tepat dan benar. Ayahanda Tun M telah mula bersuara tidak bersetuju dgn langkah yg diambil oleh Najib berhubung perjanjian TPPA yang langsung tidak menguntungkan negara kita. Memang ada pengaliran wang masuk yg banyak, tapi Melayu bakal mengemis kerana Dasar Ekonomi Baru cetusan Tun Razak/Tun Mahathir akan dimansuhkan oleh Najib atas nasihat Musa Hitam, Pak Lah, KJ, Omar Ong dll.

      Sewaktu krisis kewangan 1997/98, Yahudi/Zionist memang mahu menjajah ekonomi negara dgn syarat pinjaman IMF tapi telah diselamatkan oleh Tun Mahathir. Tidakkah Najib belajar dari peristiwa itu? Ya Allah....selamtkanlah negara ku ini dari kezaliman Yahudi Zionist dan kebodohan Najib.

      Delete
    8. Saya juga sokong. Satu cara untuk beri pengajaran kpd Najib & sekutunya ialah dgn menjatuhkan UMNO dlm PRK Kuala Besut.

      Delete
    9. KAMI SOKONG DAN TRUST TUN N DSNAJIB..TAK AKAN MENGECEWAKAN RAKYAT KESELURUHANNYA..GOD WILLING.

      Delete
    10. saya tetap mau BN menang di besut.. tekanan ke najib dibuat dlm pau.. jika kalah belum pasti najib berubah???? najib masih sebagai pm.. yg benar dlm pau..

      jika kalah Umno rugi.. hilang satu kerusi.. bayangkan najib turun.. org lain ganti.. besutkan bawah Umno....

      Delete
  7. Jangan kita ingatkan apa yg tun M lupa...biarkan dia ingatkan kita apa yang kita lupa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita tidak ingatkan ... tapi kita juga tidak boleh lupakan apa yg tun lupa ...

      Delete
  8. Terbaik!! Hidup Tun!!

    ReplyDelete
  9. Aku betol2 bsyukur malaysia dpt pemimpin mcm tun m. aku selalu berdoa Allah panjangkan usia dan beri kesihatan yg baik kat tun m. ntah ada tak lagi pemimpin yg mcm tun m kat malaysia ni.
    apa pun aku amat2 kecewa dgn najib.

    ReplyDelete
  10. Hahaha lepas makan jgn lupa carik kayu api,pastikan dlm PAU Umno nanti Regim Datuk Najib ditumbangkan,kita tak mahu pemimpin yg menang kerana sokongan Melayu tetapi menjadi pembela kpd pembelot Cinabeng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun M mahukan DS Najib terus kekal menerajui UMNO@BN .
      Usaha untuk menumbangkan DS Najib merupakan satu langkah derhaka terhadap Tun M, ingat, pantang Melayu menderhaka ...

      Delete
    2. Yaa! Yaaaa! Melayu Wajib Bersatu diBumi Bertuah ini Selama-Lamanya !

      Delete
    3. Itulah sindiran tajam Tun ke najib.. tak paham ke najib.. tun nak tegur najib.. org melayu bawah dah berontak... tun suruh najib berubah.. kita pun tak tau perbincangan antara Tun dan najib.. kita berharap ada perbincangan bagus.. kita lihat apa najib buat sehingga pau..

      di besut.. dah nak buat tempat nelayan boleh jual sendiri hasil tanpa org tengah.. bagus kerana org melayu sedang jihad ekonomi.. tapi kita mau tempat begini byk bukan di besut aje..kita lunyaikan org tengah cina..

      alhamdulillah.. muhyiddin dah kata nak buat sejuta rumah mampu beli utk rakyat.. kita yg bawah pulak beli brg perabut dan renovate rumah dgn org melayu bumiputera... kita gerak dr semua arah..

      dah ikut kata pembangkang.. bukan lebih baik.. makin biadap buat huru hara dlm negara.. penjenayah bertambah..

      Delete
  11. Hati2 dgn kewujudan rba yg cuba nak pecah belahkan dan rosakkan perpaduan dlm UMNO... rba2 ini akan mengeluarkan hujah2 yg berlandaskan semangat Melayu ttp secara tersirat mengakibatkan kewujudan team2 atau camp2 dlm UMNO .. antara mereka adalah golongan veteran UMNO yg kecewa kerana tidak diberi apa2 jawatan dlm parti .. mereka ini bahkan sanggup menyanggah pandangan dan nasihat Tun M ...

    ReplyDelete
  12. RBA and GKA(green kahak army) detected!

    ReplyDelete
  13. Tun M masih tetap memberi kemenangan besar kepada BN setiapkali PRU meskipun beliau tidak pernah membodek cinabeng. Cinabeng masih memberi undi kepada beliau walaupun tanpa peruntukan jutaan ringgit kepada sekolah cina, tanpa perlu menganjurkan majlis makan besar, tanpa perlu memalu gendang cina, tanpa perlu tukar nama dan tanpa perlu buat banner "I Love PM". Tanpa melakukan semua itu, Tun M tetap menang dalam PRU. Najib patut belajar dari Tun M, bagaimana nak meraih undi cina tanpa perlu bodek cinabeng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun m berani usik raja-raja melayu antara sebab kenapa cina beng bagi sokongan padu pada tun M

      Delete
    2. kaji dulu.. bila pulak usik raja.. bahagian apa yg raja bersetuju.. jgn sesedap mulut rba.. byk lagi raja berkuasa dan ada hak sultan sebab tu cina mau ubah undang undang.. jika tak susah terlekat di bahagian hak sultan..

      buta ke mata rba.. dr zaman Tun sampai
      najib.. jika nak buat sesuatu mengadap agung.. dah lulus baru boleh buat.. begitu juga negeri.. sultan masing masing..

      rba hanya ambil sekerat.. putar fitnah.. mcm pemimpas pas ambil sekerat hadis.. spin selagi puas..

      Delete
  14. kata2 tun itu tahun 2001, dia merujuk kpd gerakan reformasi masa itu ... yg korang ramai2 serang najib pehal ...

    ReplyDelete
  15. PERGADUHAN MELAYU-INDIA DI BUKIT RAJA, KELANG:

    Pergaduhan berkumpulan melayu vs india di Klang - Pergaduhan berlaku lagi sekarang ini 11.20 pm 14.7 2013

    Update terkini...

    pergaduhan berlaku lagi SEKARANG (11.20pm) di lokasi yang sama..

    Polis setakat ini berjaya mengawal keadaan. Dikhabarkan puluhan hingga ratusan pemuda India dari Kapar dan Seri Sentosa menyerang Flat Rebana .

    WARNING - jangan ke sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam pada sebahagian rakyat mengecam Tun M dgn pelbagai tohmahan termasuk zalim dan diktator, negara sentiasa aman tanpa sebarang rusuhan kaum seperti apa yg dilapor oleh Anom Jun 14, 09:52 PM dan July 15, 12:37 AM.

      Itulah perbezaan pentabbiran Tun M berbanding dgn Pak Lah & Najib. Jika pemimpin tegas dan bijak, rakyat pasti dapat hidup aman damai. Bila pemimpin pemalas dan lembik, mentelah akta ISA dan EO dihapuskan, maka aksi rimba tak bertamaddun pasti tercetus kerana tiada undang-undang yg boleh menyekat mereka berbuat demikian. Pihak polis pun dah mulai malas untuk menjalankan tugas kerana tiap kali pihak anarki dicekup, pasti ada peguam dan pihak pembangkang membela mereka. Silap haribulan, polis pula didakwa. Itulah bijaknya Najib sebagai perdana menteri.

      Dalam pada itu, saya hairan kenapa rondaan pasukan polis bermotorsikal tidak aktif lagi di kawasan perumahan dan bandar? Adakah polis sudah luntur semangat atau malas kerana sikap pentadbiran Kerajaan sekarang?

      Delete
    2. mungkin polis pun meradang.. tu kan kawasan selangor.. org melayu pkr pas kutuk hina polis mcm dap buat.. melayu pas pkr sokong dap org kafir... ni Allah mungkin nak tunjuk kat melayu selangor.. sedarlah sebelum terlambat..

      org kafir tak peduli kat org islam.. dap tak peduli kat org melayu.. polis melayu islam tu juga la yg akan berjuang mempertahankan org melayu islam..

      sebelum menang berdakap la.. dah menang ditendang...

      Delete
  16. Dahulu kala negara dianggap purba kerana ada ISA,namun rakyat berbilang kaum mudah dicegah drpd merusuh bergaduh dan melanggar undang undang kunun utk menegakkan keadilan.Kini minoriti Cina dan India tidak lg segan silu bermaharajalela,bergaduh dan merasist di mana mana.Malaysia kini sprt bom jangka yg akan terburai bila bila masa dr sekarang 5 4 3 2........mudah mudahan tak KA...BoooooM..

    ReplyDelete
  17. KEBERANIAN yang dimiliki oleh Tun Dr Mahathir TIDAK ADA PADA MANA2 pemimpin Islam diMalaysia ini termasuk dikalangan mereka yang mendakwa memperjuangkan Islam.

    TUN MAHATHIR BERANI KERANA YAKIN BERADA DILANDASAN YANG BENAR.... BERANI KERANA YAKIN PADA PERTOLONGAN ALLAH. HANYA PEMIMPIN YANG KUAT IMAN SAJA YANG ADA SIFAT BERANI...

    Segala yang dilakukan oleh Beliau semasa menjadi PM adalah untuk melindungi dan menjaga kebajikan umat Islam diMalaysia dan dinegara2 Islam tapi rakyat Malaysia tidak tau bersyukur dengan anugerah yang Allah telah kurniakan pada mereka. Mereka suka dengar hasutan, tidak tau berfikir sendiri, buta mata dan buta hati sekarang mereka rasakan padahnya. Tidak ada lagi pemimpin yang boleh mesmperjuang nasib mereka, ugama mereka.

    Semua mereka yang terlibat memberi tekanan pada Tun Mahathir hinggakan beliau terpaksa mengundur diri dan juga yang masih bermusuh dengan Tun, saya ada mesej buat mereka.... you all are NOTHING COMPARE to TUN MAHATHIR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETUJU.... bila Tun berhujah.. dap nak tercabut kepala.. nuor pkr mcm nak mati tapi belum juga mati.. pas rasa ditumbuk ditampar bertubi tubi di muka... begitu hebat Tun...kesayangan kita...

      Delete
  18. Sejak kebelakangan ini, nampak mcm ramai yg menyerang dan mengecam PM, DS Najib ..ttp itu apabila dilihat dlm cyber blog, di luar sana kita tak pasti .. mungkin lebih ramai lagi yg menyokong dan menyanjungi cara dan gaya Najib bertindak ... Saya secara peribadi mengambil positif akan apa yg Najib lakukan, beliau kini semakin matang dlm menangani sebarang isu dan tidak lagi mudah melatah.. beliau bijak menangani isu kerana memikirkan kepentingan BN dan kepentingan Negara, bukannya kepentingan UMNO semata-mata .. bak kata pepatah, ibarat menarik rambut dlm tepung, rambut jgn putus & tepung jgn berselerak ... bukan semua pemimpin kerajaan, khususnya dlm UMNO yg dapat menilai dan menghayati cara pendekatan Najib ini pada mulanya, namun setelah beberapa lama, Najib semakin mendapat sokongan dari kalangan pemimpin2 UMNO, cuma mereka tidak mahu menunjuk secara terus terang demi menjaga perpaduan dan keharmonian parti UMNO .. mereka yg pada mulanya dulu lantang dan kuat melatah kini sudah mula sedar dan mengikuti langkah 'cool' Najib ini, misalnya Nazri Aziz, Zahid Hamidi, Hishamudin Husin, Khairi Jamaludin dll. Saya rasa pihak2 yg menuding jari kpd Najib itu tidak faham dan tidak dapat melihat secara global sbg mana yg dilihat oleh Najib ... Dgn cara dan gaya baru PM ini, pihak pembangkang kelihatan seperti sudah tidak ada modal dan ruang lagi untuk mentohmah atau menyerang kerajaan BN. DSN bijak dlm menangani pelbagai masalah berbilang kaum dan kini semakin ramai rakyat dari segenap lapisan bangsa sudah dapat melihat nilai sebenar yg ada pada seorang pemimpin. Cuma yg menjadi masalah sekarang ialah kewujudan pembangkang dlm bentuk baru bagi kerajaan BN, iaitu pembangkang dari dalam yg sentiasa menekan kerajaan dan menekan beliau (DSN). Pembangkang dari dalam ini adalah kumpulan ekstrimis UMNO konservatif yg tidak memahami hasrat sebenar halatuju kerajaan Barisan Nasional. Kumpulan fundamental berhaluan kiri ini jika dibiarkan merebak, bakal akan membawa kerosakan dan kemusnahan dlm BN dan untuk jangka masa panjang akan membawa kerosakan kpd UMNO sendiri .. Untuk itu, marilah kita ramai2 terus memberi sokongan kpd PM kesayangan kita DS Najib ...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!