SELAMAT BERPUASA DAN SELAMAT BERBUKA PUASA!

Maaf le first day puasa ni teman agak sibuk, sebab itu ta dapat nak update blog pun. Ada banyak benda aku nak kongsikan dengan korang ni tapi tak sempat nak tulis. Nanti la teman update nanti.

Apa pun teman ingini ucapkan Selamat dan Berpuasa dan sekejap je lagi dah nak berbuka, selamat berbuka, ingat di bulan Ramadhan ni jangan membazir dan jangan beli di kedai Cina, kita ken apuasa barangan Cina.

Jangan lupa untuk teruskan kempen memboikot barangan Cinabeng dan But Cinabeng Last.

Semoga kita semua mendapat keberkatan Allah di bulan Ramadhan ini.

101 Responses to "SELAMAT BERPUASA DAN SELAMAT BERBUKA PUASA!"

  1. Sempena Bulan Ramadhan yang mulia.Mampos aku lansung tak beli kedai n barang Cina.Bazar Ramadan lagi syok tak ingat.Saper nampak aku beli Popiah kasi taruk dekat bazar tadi.PtuuuuiiiiHHHH....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko pandai berlakon 'alim depan mertua ko ye ..

      Delete
    2. mcm mana rasa nikmat kali pertama berbuka puasa?

      Delete
    3. Lebai lalok ni mesti hantam pelahap ... buncit perut & mengah melantak tak sudah2 lagi ...

      Delete
    4. Korang semua mmg tak patut ... ko amik peluang kutuk Reentry Capsule masa ni, masa dia belum balik masjid, masa dia sdg khusyuk berwirid, berzikir dan bertadarus quran ... habis dia zikir, wirid dan tadarus nanti, siap mampus lah korang semua ...

      Delete
    5. Haaa ... anon10:49pm cuba nak buat lawak ... nak jadi raja lawak? ha ha ha haaaahh ha hah hah ... hi hih hiihhh .. ha hah hi hih hih ... aduh, penat dan mengah gelak ..............................

      Delete
    6. Pak man imam terawih masjid mana? Aku nak ikut jema'ah ...

      Delete
    7. Diamlah.Aku tengah baca balik thesis Tuan Othaman + aku tengah nak tulis satu artikel untuk hantam Ah Jib.Sekian

      Delete
    8. Hoi ... lalok, ko tak bangun sahur ke? Kena sehari puasa dah tak tahan dah ke ... he he he .. puasa tak?

      Delete
    9. Aku ni, dgn mat lalok ni kdg2 meluat, kdg2 rasa kesian pulak ... ntah2 anak yatim ... tapi dak nikah, nak kira yatim apa lagi .. tak layak terima zakat ... ko jgn lupa lalok, 1 syawal nanti ... fitrah ...

      Delete
    10. Yer la tu ko sahur...Bukan dah jadi tebiat ko ker tidor masa nak masuk waktu subuh.Aku tahu disaat dan ketika ini kau sedang keenakan berdengkuran sambil mengorek hidung dan menggaru pusat.Kena pulak dari subuh tadi hujan lebat..pergghhh lagi syiok ko berdengkuran macam Badak Air Paya Jaras.Bangun pulak tenghari dengan muka SEMBAB BASI terus gosok gigi.Makruh weeii...gosok gigi hari dah tinggi..Ptuiiii.....!!!!

      Telima Kasihnya...Puunnn.....

      Delete
  2. PTUIIIIIII..........KALAU NAK JADI PERANG SAUDARA MACAM SYRIA .....DIPERSILAKAN BABI BAI MELAYU DAN MAMAK TERLEBIH MELAYU..........TAPI AKU TAU HANGPA PUASA SIA SIA SAJA....PTUIIIII.....BOIKOT MACAM NI NAK ALLAH BERKAT.....KAHKAHKAHKAHKAH ....SUNNI LAWAN SYIAH BOLEH LAH....NAK PERANG DENGAN CINA........BESOK LU MELAYU MAMPOIIIII......

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUBR LAMBOK KAT MASJID KG BARUA PUN JANGAN MAKAN......PTUIIIII.....PASAL BUBUR BUKAN DARI KERALABANGLAPAKISTANPASTUNPARIA.....BUBUR BARANG CINA JUGAK.........JANGAN MAKAN....NANTI ALLAH TAK BERKAT.....FROM YOUR MUSLIM BROTHER NO HOOD...

      Delete
    2. Ape cina babi ni merepek..

      Delete
    3. BRO..KAFIR2 GILA NI JANGAN LAYAN..PERUT MEREKA DAH BANYAK KUMAN BABI KEPANASAN DIBULAN PUASA NI..SEPATUTNYA DELETE KAN AJE KOMEN MEREKA NI!!

      Delete
    4. Cina Palat ni berbulu sebab Bah Ku Teh dia tak laku tadi.Semua Hawau pun beli dekat Bazar Ramadan tadi.Campak kat babi tonyok jer la Bah Kut Teh kau tu Apek. Ptuiiihhh..!!!

      Delete
    5. KEPALA BUTUHLAH KAU ORANG MELAYUBABI KE ENTAH APA JADAH MAMAK TERLEBIH MELAYU KOT...........KAU ORANG YANG GATAI NAKK NOIKOT BARANG CINA....BUBUR TU BARANG CINA...PUKIPANTATPUNDEK MAK HANG TAK BAGI TAU KAH????....BURIT PUNYA MELAYU BABI....PILAH MASAK TOMYAM LAMBUK KEPALA HOTAK BAPAK HANG YANG TAK MAKAN SAMAN TU......PTUIIIII.....MASK ROTI BOM MAMAKPARIAPAKISTANPASTUNPALAKOTEK.....APA BUBUR?....DAH KATA NAK BOIKOT BARANG CINA.....PTUIIIIIIIII..OTAK PARIA ISLAM........MULAMULA HINDU LEPAS TU TUKAQ AGAMA MASA EMPAYAR OTTOMAN.....PTUIIIII.......TAK TUKAQ NANTI KEPAL KENA PANCUNG......PTUIIIIIIIIIIII

      Delete
    6. ....SUP GAGAK.............SUP TORPEDO IRAN........KUIH KOTE MAMAK..........LAGUNILAH BARU PELABOK BIJAK..........

      Delete
    7. BOIKOT BARANG CINA NAK ALLAH BERKAT.............KAHKAHKAHKAHKAH.....MELAYUBABI.......PATUT KENA JAJAH DENGAN BRITISH.......JEPUN PUN DIA BOLEH CAYA..........KAHKAHKAHKAHKAH........

      Delete
    8. BN vs CINA GILA BABIJuly 11, 2013 at 1:07 AM

      INI DAH SAH KAFIR HARBI MAI DARI PENANG...HANGPA NI PI MAI PI MAI TANG TU JUGAK...KEPALA DAH MABOK AKA GILA MERENG DIBULAN PUASA NAA...LALU TERMAKAN JERUK BUAH PALA TERKENA KENCING TIKIS NAA...CIK XDAPAT NAK NOLONG HANGPA NAA...KAN LEBIH BAIK HANGPA TEREJUN DARI JAMBATAN PENANG NAAA..HANPA NI BUAT PELECEK JEE NAA...TEW LIA MA KA SO HAI...HAM CAT LIAW PAPA CUT CUT CUT MAAA!!!!!

      Delete
    9. MAMAK PANJABPASTUNPAKISTANPARIA VS KERALAJuly 11, 2013 at 3:41 AM

      HANG YANG KURAFAT........PUASA APA?????.......PUASA TAIK HANG MAKAN ROJAK TAIK BABI MAMAKKUTTY....KEPALA KOTEK PAH HANGLAH SOHAIMEE....MAHAIDEEN.... KUTTY BABI ISLAM......MUKAHHAIDIN PUKIMAK KAU.......

      Delete
    10. MAMAK GILA BABI MA HAI DEEN LOLE KOTEK SO HAI MEE YAHUDEE CHICKADEEJuly 11, 2013 at 4:02 AM

      BUAH PALA APA?????.........PALA BUTUH PAK HANG.......HANG KULUM PALA BUTUH PAK HANG.....

      Delete
  3. Anon 7.22 dan 8.16,

    selamat berpuasa pada yang berpuasa.

    ReplyDelete
  4. Jangan sampai penjenayah pergi rumah MP'..zahid hamidi.

    Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menyeru agar MP Pakatan Rakyat menyokong usaha menggantikan Ordinan Darurat dengan undang-undang baru untuk mengelakkan lebih ramai individu menjadi mangsa penjenayah.

    Usaha itu juga untuk mengelakkan para MP berkenaan turut menjadi mangsa penjenayah terbabit, katanya ketika menjawab satu soalan dalam sidang Dewan Rakyat hari ini.

    “Jangan sampai penjenayah yang buta warna (politik) ini pergi rumah Shah Alam (Khalid Samad) dan Gombak (Azmin Ali),” katanya.

    Beliau berkata demikian ketika mengulas “realiti” mengenai kejadian jenayah pada waktu ini, yang dibangkitkan Azmin.

    Azmin ketika mengemukakan soalan sebelum itu turut membangkitkan mengenai kes rompakan melibatkan kediaman seorang menteri kabinet, Khairy Jamaluddin, pada akhir bulan lalu.

    Kejadian itu menyebabkan Khairy tampil dengan kenyataan bahawa kejadian jenayah bukan satu persepsi tapi satu masalah yang nyata.

    Mengulas isu yang dibangkitkan Azmin itu, Ahmad Zahid berkata atas alasan itulah beliau meminta semua ahli Dewan menyokong usaha kerajaan untuk menggantikan Ordinan Darurat dengan akta baru.

    EO telah dibatalkan tapi kita mahu EO diganti dengan akta lain. Kita minta persetujuan semua sebab dari segi penangkapan yang berlaku sekarang ini, penjenayah yang ditangkap ialah bekas penjenayah yang dilepaskan oleh EO. Ini realiti," kata Zahid. 

    Khalid Samad pula, yang disebut oleh Zahid dalam ucapan berkenaan turut bangun dan mendakwa kata-kata itu merupakan satu ugutan kepada para MP Pakatan.

    Zahid Hamid pada 4 Julai lalu menyatakan bahawa kementeriannya sedang merangka draf undang-undang baru bagi menggantikan EO.

    Beliau berkata demikian bagi menyokong kenyataan pasukan polis sebelum itu, yang mengaitkan peningkatan kadar jenayah berat dengan pembebasan lebih 2,600 tahanan bawah EO selepas undang-undang tersebut dimansuhkan pada 2011.

    Bagaimanapun, cadangan untuk  meuwujdkan akta baru bagi menggantikan EO mendapat tentangan antaranya dari Suruhanjaya Hak Asasi Manusia serta parti pembangkang.

    -----------------------------------

    Penjenayah dah masuk rumah seorang menteri kabinet......barulah terhegeh-hegeh nak buat itu nak buat ini,,nqk ubah itu nak ubah ini....kalau rakyat biasa yang kena.....pandai2 lah nak hidup!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudahlah...x abih2 spin. Dh jelas PR dan NGO LGBT yg beriya2 nak mansuhkan semua akta yg menyekat kebebasan? Ptuiih..asyik nak mnipu, klu x menipu mati agaknya.

      Delete
  5. Setelah berpuluh tahun ada bazaar ramadhan dekat seksyen 6 kota damansara, iaitu di depan kedai foto zzoom yang kena simbah asid haritu, hari ini buat pertama kalinya tiada lagi bazar ramadhan kat situ. Aku pun tak tahu kenapa. Katanya tidak dibenarkan lagi di depan kedai kedai cina kat situ. Bazar dah dipindah kan ke uptown, jauh yang semestinya ramai malas nak pergi. Ini lah akibatnya bila cina dapat kuasa. Melayu kena halau dari segala sudut...balik kg sebab rumah mahal kat bandar, graduan melayu menganggur sebb diskriminasi, meniaga kena halau....tahniah kepada melayu penyokong PR yang buta hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg pangkah pr sebagai kerajaan negeri selangor adalah rakyat selangor sendiri....maka akibat nya rakyat selangor jugak yang tanggung....

      Delete
    2. SEJAK TAHUN BILA ADA BAZR RAMADHAN KAT KOTA DMANSARA??????.....BERPULUH TAHUN?????.......KALAU JALAN NAK BUAT TEMPAT NIAGA MEMANG TRAFFIC JAM.........ITU MEMANG NAK CARI PASAL......DAHLAH NAK BOIKOT BARANG CINA.........PADAN MUKA KAU ORANG BALIK......

      Delete
    3. Barua 12:57 Nanti aku berniaga kat depan rumah kau sampah aku longgok dlm rumah kau pastu kau jadi tukang kutip sampah buang kat rumah bapak kau pulak pastu mak kau makan sampah tu sebab mak kau mengandung umur dah lanjut sebabtu teringin benda yg pelik-pelik nak makan sesuai dgn kau yg gila babi..... KAH !KAH !KAH!

      Delete
    4. KAU YANG BARUA......LONGGOK SAMPAH DALAM PPUNDEK BABI MAK KAU.....KAHKAHKAH....MELAYUBABI......NABIBABINABIBABI,,,,,,,,KAHKAHKAH

      Delete
    5. HARGA RUMAH LUAR BIASA MAHAL DI BANDAR UTK MENGHALAU BUMIPUTERA DARI BANDAR. BEGITU JUGA TREND TKINI HARGA RUMAH LUAR BIASA MAHAL DI KAWASAN LUAR BANDAR DGN TUJUAN MENEMPATKAN KAUM CINA DAP DI KAWASAN LUAR BANDAR. PEMIMPIN2 BUMIPUTERA BUTA HATI ATAU BUTA FIKIRAN..?

      Delete
  6. Sabda RasulAllah SAW:
    "Berapa banyak orang yang berpuasa tapi balasannya hanyalah rasa lapar dan dahaga saja.
    Berapa banyak juga orang yang melakukan ibadah, namun pahalanya hanya terjaga pada
    waktu malam saja". (Riwayat Ahmad dan Nasai)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasulullah SAW bersabda (pada suatu hari ketika Ramadhan hampir menjelang):
      "Telah datang kepadamu bulan Ramadhan, di mana Allah melimpah ruahkan di dalamnya dengan keberkatan, menurunkan rahmat, mengampuni dosa-dosa kamu, memakbulkan doa-doa kamu, melihat di atas perlumbaan kamu untuk memperolehi kebaikan yang besar dan berbangga mengenaimu di hadapan malaikat-malaikat. Maka tunjukkanlah kepada Allah Taala kebaikan dari kamu. Sesungguhnya orang yang bernasib malang ialah orang yang dinafikan daripada rahmat Allah pada bulan ini." (Riwayat Ubadah Bin Somit r.a.)

      Delete
    2. Rasulullah SAW bersabda:
      “Pada malam terakhir Ramadhan (orang-orang yang berpuasa ini) akan diampunkan.” Maka sahabat-sahabat Rasulullah SAW pun bertanya: “Wahai Pesuruh Allah, adakah malam itu malam Lailatul Qadar?” Maka, dijawab oleh Rasulullah SAW: “Tidak, tetapi selayaknya seorang yang beramal itu diberi balasan setelah menyempurnakan tugasnya.”

      Delete
    3. Abu Umamah berkata: "Saya bertanya kepada Rasulullah saw: Wahai Rasulullah saw, tunjukkan kepada saya sebuah amal perbuatan yang dapat memasukkan saya ke dalam Syurga".
      Rasulullah saw menjawab:
      "Berpuasalah, kerana tidak ada amalan yang sebanding/setanding pahalanya dengan puasa".
      (Riwayat Nasai, Ibnu Majah dan Hakim).

      Delete
    4. Rasulullah SAW bersabda:
      Apabila tiba bulan Ramadhan, dibuka pintu-pintu Syurga dan ditutup pintu-pintu Neraka serta syaitan-syaitan dibelenggu. (Dari Abu Hurairah r.a).

      Delete
    5. Rasulullah SAW bersabda:
      "Puasa itu merupakan perisai bagi seseorang dari api Neraka, sebagaimana perisai dalam
      peperangan." (riwayat Ahmad, An-Nasa'i dan Ibnu Majah dari Ustman bin Abil-'Ash; juga diriwayatkan oleh Ibnu Khuzaimah (dalam sahihnya) serta dinyatakan sahih oleh Hakim dan disetujui Adz-Dzahabi).

      Delete
    6. Rasulullah SAW bersabda:
      "Puasa itu perisai dan benteng kukuh yang melindungi seseorang dari api Neraka." (riwayat Ahmad, isnad Hasan dan Al-Baihaqi; diriwayatkan pula oleh Ahmad dari Abu Hurairah r.a.)

      Delete
    7. Rasulullah SAW bersabda: "Di Syurga itu terdapat sebuah pintu yang disebut sebagai pintu ‘Rayyan’. Pintu itu hanya akan dilalui kelak di hari Kiamat oleh mereka yang berpuasa dan tidak akan pernah dimasuki oleh orang selain mereka yang berpuasa. Apabila orang-orang yang berpuasa telah masuk, maka pintu itu dengan sendirinya akan terkunci, dan tidak dapat masuk melaluinya seorang pun. Demikian juga apabila orang yang paling akhir memasuki pintu tersebut, maka ia akan terkunci dengan sendirinya. Barangsiapa yang masuk ke dalam Syurga melalui pintu tersebut, ia akan minum, dan siapa yang minum, maka ia tidak akan pernah merasa kehausan selamanya". (Riwayat Bukhari dan Muslim)

      Delete
    8. Rasulullah SAW bersabda:
      Allah berfirman: "Seluruh pahala amal perbuatan anak cucu Adam itu miliknya, kecuali puasa, ia adalah milikKu dan Aku lah yang akan membalasnya. Puasa itu adalah perisai, oleh karena itu, apabila seseorang sedang berpuasa, maka janganlah ia mengeluarkan kata-kata keji dan jangan pula bertengkar. Apabila seseorang mencacinya atau memeranginya, maka katakanlah bahwasannya saya sedang berpuasa. Demi diri Muhammad yang berada ditanganNya, bau mulut orang yang sedang berpuasa itu, di sisi Allah, jauh lebih wangi dan lebih harum daripada bau kasturi. Orang yang berpuasa akan mendapatkan dua kebahagiaan; kebahagiaan ketika ia berbuka dan kebahagiaan ketika kelak bertemu dengan Allah swt kerana puasanya itu". (Riwayat Bukhari dan Muslim).

      Delete
    9. Rasulullah SAW bersabda:
      "Barangsiapa yang berpuasa satu hari di jalan Allah, maka Allah akan menjadikan pemisah
      berupa sebuah parit antara dia dengan api Neraka, yang mana jarak/luas parit itu sejarak
      antara langit dan bumi". (Riwayat Tarmidzi dan Thabrani).

      Delete
    10. Rasulullah SAW bersabda:
      "Tidak ada seorang hamba pun yang berpuasa sekalipun satu hari di jalan Allah, kecuali Allah
      akan menjauhkan dirinya dari siksa api Neraka sebanyak tujuh puluh kharif (tujuh puluh kharif
      maksudnya adalah sejauh perjalanan yang mengambil masa tujuh puluh tahun)".
      (Riwayat Bukhari dan Muslim).

      Delete
    11. Rasulullah SAW bersabda:
      "Barangsiapa berbuka satu hari di siang hari bulan Ramadhan tanpa alasan yang wajar (disegi syariah) atau sakit yang kuat, tidak akan dapat menampung atau mengganti puasa hari tersebut walaupun dia akan berpuasa sehingga ke akhir hayatnya." (riwayat Abu Hurairah r.a.)

      Delete
    12. Rasulullah SAW bersabda:
      "Barangsiapa yang tidak meninggalkan perkataan dan perbuatan kotor dan jahatnya, maka
      Allah tidak akan memberikan pahala dari meninggalkan makan dan minumnya (puasa)".
      (Riwayat Bukhari).

      Delete
    13. Rasulullah SAW bersabda: "Puasa itu adalah perisai selama tidak dilubanginya". Lalu sahabat bertanya: "Dengan apa ia dilubangi?" Rasulullah saw menjawab: "Dengan berbohong atau berbuat ghibah (menceritakan keburukan dan kejahatan orang lain dengan maksud kebencian)" (Riwayat Thabrani).

      Delete
    14. Rasulullah SAW bersabda:
      "Setiap hari siang dan malam pada bulan Ramadhan, Allah Tabaraka wa Taala membebaskan
      begitu banyak sekali roh daripada api Neraka. Dan bagi setiap orang Islam pada setiap hari
      siang dan malam doanya pasti akan diterima."
      (Riwayat Abu Sa'id Al Khudri r.a.)

      Delete
    15. Rasulullah SAW bersabda:
      "Terdapat tiga jenis orang yang doa mereka tidak ditolak; doa daripada orang yang berpuasa sehinggalah dia berbuka puasa, imam (penguasa) yang adil, dan orang yang dizalimi, yang kerana doanya itu Allah mengangkatnya melepasi awan dan membuka untuknya pintu-pintu langit dan Allah berfirman: "Daku bersumpah demi kemuliaanKu, sesungguhnya Daku pasti menolongmu walaupun pada suatu masa nanti." (dari Abu Hurairah r.a.)

      Delete
    16. Rasulallah SAW bersabda (Riwayat Abu Hurairah r.a.):
      “Sesiapa yang mengerjakan Qiyamu Ramadan semata-mata kerana keimanan dan mengharap keredhaan dan ganjaran dari Allah, maka diampuni dosa-dosanya yang lampau. [Qiyamu Ramadan ialah menghidupkan malamnya dengan mengerjakan sembahyang.]

      Delete
    17. Rasulullah saw bersabda:
      "Barangsiapa yang membaca satu huruf dari ayat al-Qur'an, maka pahalanya adalah satu kebaikan. Dan satu kebaikan itu akan digandakan lagi menjadi sepuluh kali ganda kebaikan.
      Saya tidak mengatakan bahwa alif lam mim itu satu huruf, akan tetapi alif itu satu huruf, lam itu satu huruf dan mim itu juga satu huruf". (Riwayat At-Tarmidzi)

      Delete
    18. Rasulullah saw bersabda:
      "Puasa dan (rajin membaca) Al-Qur'an, kelak pada hari Kiamat dapat memberikan syafaat(pertolongan) kepada hamba.
      Puasa kelak akan berkata: ‘Ya Allah, ia telah menahan dirinya dari makanan dan hawa nafsunya, maka jadikanlah saya sebagai penolongnya’.
      Al-Qur'an juga kelak akan berkata: ‘Ya Allah, ia telah rela meluangkan waktunya untuk tidak tidur pada malam hari (karena membaca Al-Qur'an), maka jadikanlah saya sebagai penolongnya (pemberi syafa'at)’.
      Lalu puasa dan Al-Qur'an pun, berkat idzinNya, menjadi penolong bagi hamba tersebut".
      (Riwayat Ahmad dan Hakim)

      Delete
    19. Rasulullah SAW bersabda:
      "Barangsiapa memberi makan kepada orang yang berpuasa, maka baginya pahala seperti orang yang berpuasa itu tanpa dikurangi sedikitpun dari pahalanya. "
      (Riwayat Ahmad dan At-Tirmidzi).

      Delete
    20. Dari Anas, suatu hari Rasulullah saw ditanya: "Sedekah yang bagaimana yang paling baik?" Rasulullah SAW menjawab:
      "Sedekah yang dilakukan pada bulan Ramadhan". (Riwayat Turmudzi).

      Delete
    21. Ummu Salamah, isteri Rasulullah saw berkata: "Suatu hari Rasulullah saw masuk ke dalam rumahku dalam keadaan muka yang pucat. Saya khuatir kalau-kalau beliau lagi sakit. Saya lalu bertanya: "Ya Rasulullah, mengapa wajahmu pucat begitu?"
      Rasulullah saw menjawab:
      "Saya pucat begini bukan kerana sakit, tapi kerana saya teringat wang tujuh dinar yang kita dapat kelmarin. Petang ini wang itu masih ada di bawah tikar dan kita belum menginfakkannya (mendermakan sebahagiannya)". (Riwayat Al-Haitsami).

      Delete
    22. Rasulullah saw bersabda:
      "Barang siapa yang melaksanakan amalan sunnah pada bulan Ramadhan, maka pahalanya sama dengan pahala melaksanakan ibadah yang wajib pada bulan selain Ramadhan. Dan barang siapa yang melaksanakan ibadah wajib pada bulan Ramadhan, maka pahalanya sama dengan pahala melaksanakan tujuh puluh ibadah yang wajib pada bulan selain Ramadhan".
      (Riwayat Baihaki)

      Delete
    23. Tentang besarnya pahala, ganjaran dan keberkatan pada bulan Ramadhan ini, Rasulullah saw sampai bersabda:
      "Kalaulah seandainya manusia tahu tentang apa yang ada pada bulan Ramadhan itu, tentulah ummatku akan berkeinginan agar semua bulan dalam satu tahun ini, adalah bulan Ramadhan".

      Delete
    24. Pak Man kena baca semua hadis di atas!

      Delete
    25. baca hadis. tapi tak boleh menghayatinya sebab masih terbayang-bayang puki yang tak sempat dijimak sebelum mula puasa hari tu.

      Delete
    26. anon 10:15, kalau ko tak sempat ko jimak ler semasa berbuka nanti, tu pun kalau puki isteri kau maseh ada, kalau puki yg ko bayangkan tu dah menghilang dan bertukar jadi puki kerbau apa boleh buat, ertinya yg dikejar tak dapat yg di kendong habuk pun tarak..kehkehkeh.

      Delete
  7. Tertanya2

    Syiah berpuasa. Sunni berpuasa. Tapi puasa siapa yang mendapat lebih pahala dari Allah ?

    Syiah bertarawaikh. Sunni juga bertarawaikh. Tapi tarawaikh siapa yan betul di sisi Allah.

    Syiah Islam. Sunni Islam. Tapi Islam siapa yang dikategorikan sebagai Islam First Grade kepada tuhan.

    Para Ustaz dan ulamak pasti ada jawapannya. Jangan sorok jawapan tau ...

    Sebab kalau tidak ada ulamak atau ustaz yang berani jawab biarlah Hj Ariffin menjawabnya ...

    Hj Ariffin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah pendapat Tuan Haji mengenai Anon Kafir gila sesat komen mencarut2 diatas ??? Haruskan saya membuat laporan polis supaya beliau boleh didakwa dan dihantar ke tanjung rambutan atau ke penjara ??? sekian terima kasih dan selamat berpuasa.

      Delete
    2. Tuan haji boleh buka internet kan. Cari la dan gunakan akal sebaik mungkin atau cari la guru yg hanya tuan saja yg tahu yg benar dan yg fake. Dan cari guru yg boleh belajar berdepan 4 mata bkn la seperti nabi palsu kahar itu yg mmg terang2 sakit mental .
      Cara syiah mengucap ketika tahhiyyat akhir mereka akhiri dengan menyebut saiyidina Ali
      . Dont confuse ourselves. Ugama ni mudah tuan haji. Seronok ye sudah naik haji sgghpon jemaah teramat ramai.

      Delete
    3. Saya nonton utube orang syiah jilat lantai tangga..biar betul pak arab ni...x sakit ke...kan banyak kuman kat lantai tu setelah orang ramai pijak2 kat lantai tu !!

      Delete
    4. NAK REPOT POLIS DPERSILAKAN..........KAU DAN MELAYU BABI YANG TULIS BLOG NI NAK HASUT BOIKOT BARANG CINA AKAN MASUK PENJARA JUGA........JANGAN KAU INGAT KAU NAK BOIKOT BARANG CINA ,NAK HASUT MENGGUNAKAN NAMA ISLAM ,KAU TAK PAYAH KENA TANGKAP....NAK BUAT STYLE KERAJJAN KOMUNIS HANTAR MASUK TANJUNG RAMBUTAN KE TANJUNG KELING KOTEK KEPALA BAPAK KAU KE PASAL HAL POLITIK KE AKU TAK TAKUT....KAU YANG NAK CARI GAADUH DENGAN CINA DULU.....GUNA NAMA ISLAM...MACAM KAU ALIM TUDUH ORANG KAFIR....AKU TENGOK KAU MEMANHG KURAFAT.....NAK BOIKOT BARANG CINALAH.....NAK ROGOL AMOI CINABENGLAH PASAL DIA BUAT ORGY BERSAMA BOYFRIEND DIA DI SINGAPORE LAH...KAU DENGKI APA?....KAU INGAT KAU BAPAK DIA?....KAU SIAPA?....SEEKOR MELAYBABI YANG DENGKI MENGGUNAKAN AGAMA ISLAM....KITA PUN BOLEH REPOT POLIS JUGA PASAL KAU MAKI HAMUN CACI CARUT DALAMBLOG INI.....SIAPA YANG MULAN DENGAN BOIKOT BARANG CINA/.....ORANG CINA BELUM REPOT KAU LAGI PASAL MENGHASUT....

      Delete
    5. KAMI NAK SOKONG BISNESS ISLAM ITU HAK KAMI.ORANG CINA BOIKOTT BISNESS MELAYU ISLAM DAH LAMA BERLAKU.HANYA KAU SAJA YANG MENYALAK SERUPA ANJING GILA.KENAPA KAU X MENYALAK DEKAT BLOG PAKATAN HARAM.SEKARANG KAU BOLEH CAKAP APA SAJA TAPI NANTI BILA DAH KENA TANGKAP BARU KAU NAK MENYESAL.KALAU KAU MENYALAK MAKI2 DEKAT BLOG PAKATAN DAH LAMA KAU DI BLOK.INI TANAH MELAYU KALAU KAU TAK SUKA DGN ORANG MELAYU KAU BOLEH CARI NEGARA LAIN YANG BOLEH TERIMA KAU SEBAGAI ANJING GILA YANG SUKA MENCARUT.KAU,MAK BAPAK KAU SERTA KETURUNAN KAU BOLEH MERAMBUS DARI TANAH MELAYU.DASAR KETURUNAN MURTAD SAJA YANG BERBICARA SEDEMIKIAN RUPA.

      Delete
    6. AnonymousJuly 11, 2013 at 12:10 PM

      Tertanya2

      Syiah berpuasa. Sunni berpuasa. Tapi puasa siapa yang mendapat lebih pahala dari Allah ?

      Syiah bertarawaikh. Sunni juga bertarawaikh. Tapi tarawaikh siapa yan betul di sisi Allah.

      Syiah Islam. Sunni Islam. Tapi Islam siapa yang dikategorikan sebagai Islam First Grade kepada tuhan.

      Para Ustaz dan ulamak pasti ada jawapannya. Jangan sorok jawapan tau ...

      Sebab kalau tidak ada ulamak atau ustaz yang berani jawab biarlah Hj Ariffin menjawabnya ...

      Hj Ariffin

      -------------------------------------------

      Yang lebih aula...muhasabah dan perbaiki amalan dan ibadat sendiri, itu lebih bagus dan lebih munasabah.

      *syiah ada terlalu banyak puak,puak syiah yang mana satu yang anda maksud kan?

      Delete
  8. TENGOK GAYANYA MACAM BAYANG2 BARUA ANJING GILA MAKCIK MURTAD KAT FACEBOOK BERNAMA (ADLIN BINTI ABD JALIL)YANG MENCARUT2 DLM WALL DIA.BUSUK PUNYA ANJING GILA SUKA MENYALAK KAT RUMAH ORANG SEBAB TERLEBIH MAKAN BABI SAKIT TANGAN DAN MULUT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN FITNAH LAH MAKCIK MURTAD TU MELAYU BABI.....AKU SUDAH TENGOK MANUSIA YANG INGIN JADI KALIFAH ISLAM MACAM MUAMMAR GADAFFI MENIPU KAUM SENDIRI MACAM BARUA....ISTANA MUAMMAR GADAFFI DIPENUHI BAHAN LUCAH.DARI BARAT.....BILA BERUCAP DEPAN RAKYAT NAK PERANG ISRAEL LAH......BELI SENJATA DENGAN NEGARA KOMUNIS...KAHKAHKAHKAH....LAST SKALI KENA TARIK KELUAR DARI PAIP MACAM ANJING.....MATI TERUS TAKUT PECAH RAHSIA......

      Delete
    2. PAKU DULANG PAKU SERPIH,MENGATA ORANG DIRI KAU YANG LEBIH.KALAU KAU MELAYU ISLAM KAU TAK SEPATUTNYA MENCARUT SEDEMIKIAN RUPA.HANYA ORANG KAFIR SAJA YANG BERBICARA DGN MENCARUT PERKATAAN LUCAH DALAM HIDUP HARIAN MEREKA.CARA KAU BERBICARA SAMA MCM SIMURTAD LAHANAT TU.KAU BOLEH CARI DIA KAT SWEDEN BUAT BINI DAN MEMANG SUAI UNTUK ORANG YANG SUKA MENCARUT DALAM HIDUP KAU.

      Delete
  9. Apa Muslihat Zahid Tiba-Tiba Mempertahankan Akta Hasutan?

    Tindakan Ahmad Zahid Hamidi, Menteri Dalam Negeri yang secara tiba-tiba bersuara lantang mahu mempertahankan Akta Hasutan menimbulkan persoalan ramai dan menjadi percakapan banyak orang ketika ini. Nawaitu dan keikhlasannya dalam mempertahankan akta itu amat diragui manakala hujah-hujahnya pula terlihat longgar.
    Zahid dilaporkan telah menyelar pihak- pihak yang mahu memansuhkan Akta Hasutan 1948 tanpa memimirkan kesan negatif daripada tindakan itu. Beliau berkata, selepas Akta Keselamatan Dalam Negeri atau ISA dan Ordinan Darurat dimansuhkan dan sekiranya Akta Hasutan juga dibuat tindakan yang sama, apa lagi yang tinggal untuk melindungi rakyat dan ketenteraman negara.
    Selain itu, Zahid juga berkata, jika Akta Hasutan dimansuhkan ia boleh membawa pertikaian keada 4 aspek dalam Perlembagaan iaitu hak istimewa orang-orang Melayu, status Raja-Raja, kedudukan Islam sebagai agama rasmi dan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan.
    Dalam nada yang lebih tegas, Zahid juga berazam untuk terus mempertahankan akta itu. Wowww, ternampak macam beliau satu-satunya pejuang tulen dalam UMNO yang sayangkan negara ini!

    Pemansuhan Akta Hasutan adalah sebahagian daripada janji transformasi yang mahu dilakukan oleh Najib sebelum pilihanraya lalu. Najib menjanjikan untuk memansuhkan Akta Hasutan dan menggantikannya dengan Akta Keharmonian Nasional di mana sebelum itu juga Perdana Menteri telah memansuhkan ISA, Ordinan Darurat dan Akta Kolej dan Universiti atau AUKU yang bertujuan lebih menghargai kebebasan serta hak asasi rakyat dengan tidak mengabaikan keharmonian dan ketenteraman negara

    Janji Najib ini telah diucapkan sebelum pilihanraya umum lalu dan ketika itu semua pemimpin UMNO menyokong serta mengalu-alukan langkah yang diambil Najib itu dengan menyifatkannya sebagai pendekatakan berani untuk membawa negara lebih maju ke hadapan.

    Apakah juga Zahid mahu memberitahu umum bahawa Najib telah mengambil tindakan yang salah? Atau maksud yang lebih jauh, Zahid ingin memberitahu bahawa Najib tidak layak lagi memimpin negara ini?Penyanggahan Zahid terhadap apa yang mahu dilakukan oleh Perdana Menteri, bossnya sendiri, sebenarnya mendedahkan kepada beberapa implikasi seperti gambaran bahawa Najib tidak berhati-hati, terburu-buru, kurang bijaksana dalam bertindak, tidak layak dan pelbagai ciri negatif lainnya.

    Persoalannya, kenapa baru sekarang Zahid bersuara? Sebagai pemimpin kanan UMNO, jika beliau tidak setuju akta itu dimansuhkan, beliau sepatutnya bersuara sebaik saja Najib mengumumkan pemansuhannnya dulu. Tetapi kenapa baru sekarang?

    Dalam perjalanan politiknya kemudian pula, tidak ternampak tindakannya yang lantang dan berani sama ada ketika menjadi Menteri Pertahanan atau pun Menteri Dalam Negeri. Jika ada pun ternampak menonjol, ia hanya separuh jalan seperti ketika mula-mula berpindak ke Kementerian Dalam Negeri. Ucapannya dalam Perhimpunan Agung UMNO pula lebih banyak mengandungi lawak jenaka serta mengundang ketawa.

    Dalam masa yang sama, Najib dan kerajaan juga terdedah kepada elemen mungkir janji sedangkan slogan yang menjadi mainan mulut Najib dan UMNO ialah Janji Ditepati.

    Semua ini membelenggui dirinya kerana Zahid bukanlah terkenal sebagai pemimpin yang lantang tanpa sebab. Beliau tergambar lebih banyak senyum dan ketawa dan ketika beliau berani mendedahkan amalan nepotisme dan kronisme dalam kerajaan ketika menjadi Ketua Pemuda UMNO dahulu pun, akhirnya diketahui oleh Mahathir bahawa beliau berbuat demikian kerana diarahkan oleh Anwar Ibrahim yang menjadi Timbalan Perdana Menteri waktu itu.

    Sebab itu, bila tiba-tiba suaranya agak nyaring dalam isu pemansuhan Akta Hasutan ini, persoalan tentang mawaitunya tidak dapat dielakkan.

    .....bersambung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni memang orang yang rasa kedudukan Najib dah terancam. Orang Umno belum usik Najib lagi. Yang duk usik Najib tak berenti2 ni adalah kami yang menjadi penyokong Umno tapi tak mahu jadi ahli Umno. Kami tak mahu ikat diri, kami boleh undi Umno hari ini, esok kami boleh undi Pas pula.

      Kami tak mau Najib kerana Najib ambil banyak tindakan yang merugikan melayu. Najib tak habis2 nak merasuah pengundi cina supaya kembali menyokong BN. Kami nak tanya Najib, itu hari dalam PRU13 adakah Umno mendapat undi daripada pengundi cina ?

      Tanpa undi cina pun Umno masih menang ? So apa masalah Najib ? Tak ada cina dalam kabinet kami lagi suka. Kadang2 terfikir juga, Najib duk pulun jaga cina ni mesti ada apa2, maklum lah bini dia hidup mewah senang lenang entah2 Cina Duk Bela Najib Anak Baranak. SPRM berani kah usik Najib ????

      Delete
    2. DS Najib dan pemimpin2 Melayu dalam UMNO amat2 sedar bahawa 97% Cina, waima dari apa latar belakang, cina korporat, cina keparat, cina bandar dan cina kampung, cina luar negeri, cina datuk nenek anak cucu ciut ciat semuanya menolak BN kerana didalamnya terdapat UMNO yang menerajui. Mereka telah sebulat suara menolak kepimpinan Melayu!!!Fullstop!!!Finito!!!

      120 tahun mereka menunggu waktu untuk melanyak dan menghapuskan kuasa Melayu ditanah Jawi ini. 120 tahun mereka berdendam sehingga tiba masa pada 2013 (dan menurut firasat Feng Shui) akan datang Keramat Hidup yang akan membantu mereka merampas kuasa (Keramat Hidup Anuwar AlSodomi)..Ini KaliLah!!!

      Mereka terus akan menekan kerana mereka tahu Melayu sekarang pada tahap paling rapuh, sudah dimakan anai-anai, tulang sudah astroporosis, mempunyai pemimpin yang lembik kerana selama ini diberikan makan bubur lembik oleh Cina itu sendiri.

      Apa lagi yang perlu ditransformasikan?? Mansuhkan undang-undang yang selama ini menjadi tiang kekuatan dan kuasa mengawal? Tukarkan perlembagaan tubuh UMNO?? Seterusnya jadikan BN sebagai parti carcamarba, bukan sebagai satu gabungan berbagai parti, supaya kemudi boleh dipegang secara bergilir?? Akui bahawa Melayu tidak pernah ditakrifkan sebagai anak watan tetapi setaraf dengan pendatang menyusuli pendatang Cina??

      Apa lagi Cina mahu??? yang agaknya mampu diberikan oleh [emimpin lemah Melayu??

      Inilah senarai yang Cina mahu....

      1. Hapuskan kuasa Melayu terutama Raja-raja Melayu.
      2. Hapuskan pengajian sejarah Melayu, kembangkan kajian sejarah Cina.
      3. Hapuskan Matapelajaran Pengajian Islam
      4. Benarkan Melayu meninggalkan Islam, bukan atas dasar untuk masuk Buddha, Kristin atau Hindu, tetapi memadai tinggalkan Islam.
      3. Liberalkan Tanah Rizab Melayu, supaya dapat dimiliki oleh Cina.
      4. Membudayakan semula Malaysia sebagai Cinanist.
      5. Melayu perlu tinggalkan tradisi adat istiadat, hormat menghormati, setia, berbudi bahasa..Jadilah bangsa GASAR yang kedana demi Hak Asasi Kemanusiaan. Hak asasi untuk orang Melayu dimata Cina adalah bangsa bangsat, penerima rasuah, makan huduh (manterkedarah) dari tangan-tangan Cina. Hak untuk menjadi bodoh sombong, pemalas dan pesimist (menyalahkan orang lain)
      6. Banyak yang Cina mahu untuk orang-orang Melayu undur kebelakang.
      7. Cina cuma mahu 2 perkara..1. Kuasa, 2. Duit,duit,duit ekonomi. Mereka tidak mahu kemanusiaan, keharmonian dan kesejahteraan.

      Apa perlu seorang pemimpin Melayu/UMNO bertanggungjawab memenuhi kehendak Cina ini hanya untuk melunaskan janji-janji transformasi???

      Ketika Nabi Ibrahim meletakkan pisau dileher anak kesayangannya Ishmael,untuk disebelih demi ketaqwaan kepada Allah, dikala itu digantikan oleh Allah dengan seekor kibas yang gemok.

      Jika pengorbanan yang diperlukan, keikhlasan itu tidak semestinya satu menifestasi yang nyata. Allah Amat Mengetahui.

      Delete
    3. Mae KubaJuly 11, 2013 at 5:21 PM

      Ada lagi senarai jenis-jenis Cina yang anda tertinggal dalam artikel di atas.Cina Bukit dan Cina HangSwa.

      Delete
    4. AnonymousJuly 11, 2013 at 1:04 PM
      Apa Muslihat Zahid Tiba-Tiba Mempertahankan Akta Hasutan?

      Zahid adalah seorang opportunist dan hipokrit besar! Dia tengok sebelah mana yg akan bawa untung kpd dia, sebelah itulah dia nak sokong ... Dulu dia ni geng kamceng dan menjadi grasroot kuat anwar Ibrahim dan menyokong reformasi, namun bila nampak senjata tun m makin kuat dan tajam, dia beralih menjadi orang yg kuat menentang anwar dan kemudiannya menjadi penyokong kuat najib pulak ... semua yg najib buat disokong dan dipujinya ... Sekarang dia telah mula nampak trend baru dlm UMNO dan kerajaan yg mana pemikiran orang2 Melayu/UMNO sudah semakin fundamental dan konservatif dan dia tak mahu menongkah arus ... dia cuba pula nak jadi 'hero' kpd orang2 Melayu dan mula nak lari dari najib ...

      Itulah kalau korang nak tahu siapa Zahid ... bagai lalang ditiup angin ...

      Delete
    5. cumanya zahid ni belum lagi mahu tunjuk terang2an gelagat sebenar dia ... sbb dia sdg mengkaji kekuatan sebenar najib ... kita lihat nanti selepas PAU hujung tahun ini, dia nak sokong siapa ...

      Delete
    6. Mmg semua top five kat majlis tertinggi tu tak boleh pakai punya, baik najib, muhiyudin, zahid, hisham, pi'e pedal ... kita tunggu dan nak harap barisan pemuda pula untuk memberi nafas baru kpd UMNO ... menteri belia kena fikirkan hal ini ....

      Delete
    7. AnonymousJuly 12, 2013 at 6:49 AM

      Mmg semua pemimpin2 umno tu tak boleh pakai punya... bagi pas pula perjuangkan nasib orang2 melayu sambil menegakkan syi'ar Islam ... Mari kita turun dan bantu pas, bagi menang dekat PRK kuala besut nanti..

      Delete
  10. Anon 11.7.13 at 1231 pm

    Ko tak sebut rujukan macam yang saya selalu buat, camna saya nak jawab. Be professional bro.

    Hj Ariffin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon yang maki (Melayu Babi)(NabiBabi)....perkataan lucah yang lain2 tu di tujukan kepada seorang individu iaitu tuan punya blog !!!

      Delete
  11. Menu berbuka aku hari ini
    metabak 2 bji
    nasi ayam
    air lancikang
    rokok winston sekotak

    sekian

    ReplyDelete
  12. Anonymous July 11, 2013 at 3:23 PM

    Menu berbuka aku hari ini
    metabak 2 bji
    nasi ayam air lancikang
    rokok winston sekotak

    sekian

    ---------------------

    Inilah nilai puasa orang melayu.....

    ReplyDelete
  13. Tarif elektrik tak naik, buat masa ini

    Kerajaan Persekutuan masih mengkaji cadangan untuk memindahkan peningkatan kos bahan api kepada pengguna, justeru tiada rancangan untuk menaikkan tarif elektrik buat masa ini.

    Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Dr Maximus Ongkili (kanan) berkata, kerajaan masih perlu menentukan beberapa isu utama di sebalik mekanisme Fuel Cost Pass Through (FCPT) sebelum melaksanakannya.

    Isnin lalu, timbalannya Datuk Seri Mahdzir Khalid dilaporkan berkata, Tenaga Nasional Berhad (TNB) akan melaksanakan mekanisme FCPT tahun depan sebagai proses menentukan tarif elektrik lebih berkesan kepada pengguna.

    Ditanya berhubung perkara itu, Maximus berkata: "Itu soalan yang kerajaan akan putuskan... Saya fikir beliau sudah membetulkan kenyataan.

    Dan isu sama ada kita mahu memindahkannya kepada pengguna, berapa dan bila, itu keputusan yang akan dibuat oleh kabinet."

    ---------------------------------------

    Buat masa ni memang tak naik....akan datang faham2 ler.

    ReplyDelete
  14. 90% jenayah di S'gor dilakukan bekas tahanan EO'

    Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini berkata satu kajian yang dijalankan menunjukkan bahawa sebahagian besar kegiatan jenayah dilakukan oleh bekas tahanan Ordinan Darurat (EO).

    Malah, statistik jenayah di Selangor menunjukkan 90 peratus daripada jenayah didalangi bekas pesalah yang dibebaskan sewaktu EO dimansuhkan, katanya dalam satu sidang media pagi ini.

    Saya dapat statisitik yg dibuat secara empirikal, di Selangor 90 peratus jenayah berat terancang dilakukan oleh bekas tahanan yang ditahan dahulunya di bawah EO," kata Zahid.

    Katanya, beliau juga akan membentangkan statistik dari kajian itu secara lengkap dalam sidang Parlimen akan datang.

    Saya akan bentangkan statistik dan kajian ini di Dewan Rakyat dalam sesi akan datang, sesi September ini untuk membuktikan EO ini perlu," katanya.

    Beliau berkata demikian sewaktu ditanya mengenai kewajaran untuk mengembalikan akta seperti itu memandangkan statistik polis mencatatkan penurunan ketara kadar jenayah, seperti yang diumumkan kerajaan pada 2011.

    Isu berkenaan timbul apabila Zahid pada 4 Julai lalu menyatakan bahawa kementeriannya akan merangka draf undang-undang baru bagi menggantikan EO.

    Zahid berkata demikian susulan kenyataan polis sebelum itu, yang mengaitkan peningkatan kadar jenayah berat dengan pembebasan lebih 2,600 tahanan bawah EO apabila undang-undang tersebut dimansuhkan pada 2011.

    Perkara itu bagaimanapun dipersoalkan MP DAP Tony Pua yang berkata kerajaan tidak sepatutnya mengaitkan peningkatan kadar jenayah dengan pemansuhan EO.

    Malah statistik jenayah juga menunjukkan bahawa kejadian jenayah meningkat dengan agresif ketika EO berkuatkuasa, katanya.

    Sementar5a itu, Zahid dalam sidang medianya hari ini juga berkata, laporan jawatankuasa siasatan BERSIH 3.0 oleh bekas ketua polis negara, Tun Hanif Omar yang diserah kepada beliau semalam akan dikemukakan kepada kabinet untuk tindakan lanjut. 

    Kami akan mengemukakan laporan itu kepada jemaah menteri (untuk menentukan) sama ada laporan itu boleh diedarkan kepada orang ramai untuk mereka mengetahui apakah dapatan daripada laporan kajian itu," jelasnya

    ----------------------------------------

    Sama2 kita lihat berkesan atau tidak OE ni...

    Wahai zahid hamidi...tak nak guna pakai hudud, qisas dan taqzir ke.....?.....bagi menangani jenayah kat malaysia nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berlakon..berlakon..berlakon..

      Delete
  15. AGAGAGAGAGAGA! KORANG SEMUA DAH BRUBAN ATAS BAWAH TAPI MASIH TAK DAPAT HORMAT BULAN MULIA NI, REHAT2 LE DARI MENCARUT BUKAN2, BUAT LE KJE BPEKDAH.

    ReplyDelete
  16. HANYA ALLAH TEMPAT KU MENGADUJuly 11, 2013 at 9:25 PM

    Setuju sangat2...entah kenapa beliau marah sangat dekat bro parpu sehingga mencarut melampau2 sangat dah macam orang cina bila bercakap seharian mereka mesti mencarut lebih2 lagi bila mereka mengata hal orang melayu..orang kalau puasa x cakap sebegitu rupa..tapi kalau dah tak puasa tu buat2lah tenang dan kawalkan diri..jangan over sangat..suka sangat cakap (melayu babi)apasal sebab saya pun melayu akan terasa juga..dan cakap (nabi babi) apapasal itupun nabi saya juga..umur saya dah hampir separuh abad..layan salah tapi x layan pun salah..kesian tenguk anak2 muda melayu hanya pandai cakap kosong..anak2 muda orang asing dah kaya raya mengatasi anak muda melayu kita..tapi bila mereka berjaya lebih dari kita pandai pulak nak cemburu..sedih hati ini x ada siapa yang tahu hanyalah ALLAH tempat saya mengadu..ALLAHUAKBAR3x

    ReplyDelete
  17. Allah mencipta Cinabeng juga. Berdosanya jika boikot barang Cinabeng. Kah Kah Kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cinabeng boikot barang Melayu Islam ditanah Melayu dapat Pahala ke???

      Delete
  18. tadi berbuka puasa dengan awek aku d rumah sewa. lepas berbuka ala kadar, kami pun berjimak sama-sama dengan penuh kesyukuran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astafirullahalazim....!!!Dah puasa memantat zina pulak. Moga-moga Lori Tanah jenama Hino yang dipandu oleh Apek Cina membawa muatan batu bata untuk projek KVMRT menggilis telor burok kau sampai putus dua.

      Sekian.

      Delete
    2. ReentryCapsule, you are hater of the highest order even higher than Brutus in Popeye.

      Who has appointed you to pass moral judgement on others?

      You are worse than the keluarga Saud in Saudi......biggest hypocretes around.

      Delete
    3. aku tidak berzina kerana sebelum melakukan hubungan badaniah, kami melafaz nikah atau dalam kata lain kahwin muta'ah. Tubuhnya halal buatku.

      Delete
    4. MELAYU PERIHATINJuly 12, 2013 at 1:54 AM

      SAYA SUSPECT(REENTRY CAPSULE) INI KETURUNAN CINA BABA NYONYA BUKAN ISLAM TAPI ORANG KAFIR DAN SALAH SEORANG RBA.BELIAU AMAT PANDAI BERLAKUN DAN BERCAKAP MELAYU DLM BLOG BELIAU SENDIRI SERTA MEMBUAT KOMEN DAN REPLY SENDIRI JUGA DIDLM BLOG PRO BN.AKAN TETAPI AMAT MENYINGGUNG PERASAAN UMAT MELAYU ISLAM APABILA BELIAU AMAT MENGHINA MELAYU SERTA MENGHINA UGAMA ISLAM.HANYA PIHAK POLIS SAHAJA DAPAT MENGESAHKAN IDENTITY BELIAU YANG SEBENARNYA.DIHARAP UMAT ISLAM SELURUH MALAYSIA MEMBUAT LAPORAN POLIS SUPAYA TINDAKAN DAPAT DIAMBIL DENGAN SEGERA!!

      Delete
    5. Kau jangan nak buat cerita Kepala Butoh dekat sini.Engkau tu yang CinaPet RBA menyamar sana sini macam Babi Tunggal Sakit Otak.Pukiwak Babi Hanjeng melalak sana sini sama Namawee Report Polis pun apa jadi.Terus dapat jumpa Nazri Wallaweh.

      Kau tu yang macam orang giler komen lepas tu reply sendiri setiap minit macam orang giler.Kau ingat orang Melayu Islam yang baca blog ni bodoh macam kau tak boleh nak bezakan tulisan orang Melayu tulen dengan Melayu jadian RBA macam kau.PtuiiiHHHH...!!!!!

      Telima Kasihhnyaa...Punnnnn......

      Delete
    6. MELAYU PERIHATINJuly 12, 2013 at 3:12 AM

      KALAU KAU SEORANG MELAYU BERAGAMA ISLAM KENAPA KAU SUKA MAKI HAMUN DGN PERKATAAN LUCAH SERTA MENGHINA(NABI BABI)DAN(MELAYU BABI).ORANG MELAYU TAK PERNAH NAK MENGHINA CINA PUNYA (TUHAN SAMI TOKONG BUDDHA)SUNGGUH PUN KAUM CINA TELAH MEMBOIKOT BARANG MELAYU ISLAM SEKIAN LAMA.KAMI HANYA NAK MENYOKONG BISNESS ORANG ISLAM DITANAH AIR KAMI SEKADAR MEMBERI SEMANGAT PADA ORANG ISLAM AGAR TERUS MAJU DITANAH AIR KAMI.DARI AWAL KOMEN LAGI KAU TAK HABIS2 MAKI HAMUN DGN PERKATAAN LUCAH.INIKAN DAH MASUK BULAN RAMADHAN PUASA BULAN YANG MULIA.TIDAKKAH KAU ADA PERASAAN SIKIT LANGSUNG UNTUK MENGHORMATI BULAN YANG MULIA INI???AKU BUKAN INSAN YANG PERFECT DALAM DUNIA INI TAPI AKU MASIH WARAS ADA PERASAN MENGHORMATI AGAMA ISLAM SERTA SENTIVITY UMAT ISLAM DALAM DUNIA INI.KITA HIDUP BUKAN SELAMANYA MUDA TETAPI AKAN MENUJU KEARAH USIA TUA JUGA.AKU RAKYAT BUMIPUTERA TETAPI AKU TAK PERNAH LAGI DAPAT BANTUAN DARI KERAJAAN MALAYSIA.AKU BERDIKARI DIATAS KAKI AKU SENDIRI.AKAN TETAPI AKU AMAT MENGHORMATI KERAJAAN MALAYSIA YANG AKU KASIHI. WASSALAM

      Delete
    7. Bila pulak aku cakap Nabi Babi ni Cibai.Ada bukti ke bahlol.Cakap macam orang bodoh otak singkat.Emo n poyo lebih la lu.Memang sah RBA Bapok lembam.

      Delete
    8. YULAMA TINHARIPEJuly 12, 2013 at 1:34 PM

      KUA LASMA NAK YANLA KAUENG GILA..MALA2 GANDEN KUA DIJA LAGI CAMMA KAUENG YANG KASU RUTCAMEN LAMDA LANBU SAPUA..LAHKUPCU KAU RANGOSE YANG LAGI NISIDI..MATLASE GALTING DAN GAMOSE KAU GIAHABA GAHINGSE NAKAKE CITCI..MARITE SIHKA TASA NYALAGASE!!!!

      Delete
    9. Terjemahan (suasana kt satu pasar Ramadan):
      KUAH LAKSA MAU NAK? (SEORANG PENIAGA PASAR RAMADAN JUAL KUAH LAKSA, BILA ISI LAKSA DAH HABIS). ORANG INGAT DIA GILA. NAK GANDING DGN APA PULA KUAH DIJUAL LAGI? MCM MANA LIAT MCM KASUT SHJ DAGING LEMBU YG DISAPU LADA? (SEORANG PELANGGAN KOMPLEN PASAL DAGING LEMBU BAKAR YG DIJUAL DI SITU LIAT SANGAT) KASI LINGKUP .. CUBA KAU LANTAK YG ADA LAGI DI SINI ... BAIK GI JUAL DI GENTING DAN BERAMBUS KAU ... (SEORANG PEMBELI DLM KEADAAN MARAH SBB KERETA DIA ROSAK) ... GEAR KE APA KAPLING .. BALIK NAIK TEKSI ... MARI KITE BERSIHKAN SAMPAH BAKAR KASI NYALA ...(BERI CADANGAN KPD PENIAGA2 PASAR RAMADAN DI SITU) ...

      Delete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!