PANAS WEI! KENAPA ADA SATU MAMAT BERGELAR B.A.B.I. TIDAK KELIHATAN DI KUALA BESUT EK?

Sepanjang kempen Pilihanraya Kecil DUN Kuala Besut, Anwar Ibrahim belum sekali datang untuk berkempen atau menjenguk muka. Walhal dalam keadaan biasa, tanpa pilihanraya pun, Anwar Ibrahim sanggup bergerak ke sana ke mari, termasuklah ke kawasan pedalaman semata-mata untuk berkempen.

Keadaan itu tidak berlaku di Kuala Besut. Anwar Ibrahim seperti terkena sumpahan, tidak boleh menjejakkan kaki ke tanah Kuala Besut atau dia akan muntah darah. Bahkan cakap tentang Kuala Besut sekalipun, Anwar Ibrahim kelihatan cukup sukar untuk melakukannya.

Ramai yang beranggapan, Anwar Ibrahim hanya menunggu masa dan saat-saat terakhir untuk muncul di Kuala Besut bagi mewujudkan gelombang sokongan kepada PAS. Apabila dia berjaya berbuat begitu, Anwar Ibrahim akan menggunakan keadaan berkenaan untuk menunjukkan kepada PAS bahawa dia jauh lebih baik berbanding Presiden PAS yang dikatakan lemah dan tidak berwibawa langsung.

Di Parlimen pun, Anwar Ibrahim kurang menyengat dan kurang menimbulkan polemik sebagaimana yang sering dilakukannya sebelum ini. Budak-budak suruhannya seperti Rafizi Ramli dan Shamsul Iskandar Mohd Akin, lebih banyak bermain kemaluan sendiri sebelum hujah mereka dipatahkan dan kemudian terpaksa menimbulkan isu lain.

Apa sebenarnya yang telah berlaku?

Apakah Anwar Ibrahim sudah keletihan dan kehabisan tenaga? Atau adakah Anwar Ibrahims ebenarnya sedang memberikan ruang yang lebih besar kepada DAP yang selama ini bergerak di belakangnya untuk membuktikan bahawa DAP sebenarnya lebih bijak dengan taktik serta teknik serangan yang tidak membabi buta, sepertimana yang ditunjukkan sebelum ini?

Persoalan demi persoalan boleh ditimbulkan tetapi yang pasti, manusia seperti Anwar Ibrahim tidak akan berdiam diri dan berpeluk tubuh sahaja. Dia tentu ada rancangan besar untuk menimbulkan kegemparan dan gimik seperti yang biasa dilakukannya di Kuala Besut.

Kita tunggu sama-sama!

Sumber: Perak Today

29 Responses to "PANAS WEI! KENAPA ADA SATU MAMAT BERGELAR B.A.B.I. TIDAK KELIHATAN DI KUALA BESUT EK?"

  1. Koraang nak tahu sebabnya?

    Sebelum ini, ramai yg memperkatakan bhw PAS menumpang kuat dgn PKR. PAS dan PKR kemudiannya membuat persetujuan untuk kali ini di Kuala Besut, biar PAS bersendirian yg bertarung sbg membuktikan bhw PAS tidak perlu menumpang kuat dgn sesiapa. PAS ada kekuatan dan jati diri tersendiri!
    Aku pun rasa mcm betul juga, aku tengok dlm PR ni, tidak ada kebergantungan sesiapa dgn siapa, masing2 ada kekuatan tersendiri, yang ada ialah kesepakatan dlm pakatan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sepakat bawah telunjuk dap.. duduk bawah kaki dap nuor.. takut nak pergi besut kerana org besut tak sokong LGBT... takut ditanya pasal sumpah.. bila lagi stopa nak angkat sumpah dlm masjid.. beribu alasan.. lebih baik tak dtg dr menjatuhkan lagi nama pas pkr dap..belum lagi citer org besut tak suka kedatangan dap..

      org kalau kuat takde ketakutan.. ini takut ke diri sendiri.. nanti org soal mcm mana nak jawab bebbb...

      Delete
    2. salah tu... bukan menumpang tapi BAWAH TELUNJUK DAP NUOR.. tarik idung..

      yg menumpang tu dap.. menumpang pas utk dpt undi melayu pas... menumpang pakai baju melambang melayu islam.. menumpang guna masjid.. menumpang dlm ceramah pas.. menumpang guna sepotong ayat... menumpang janji palsu nak masuk islam.. ?????

      Delete
    3. tengok dlm dewan negeri selangor.. apa je yg tak kena di mata dap.. kena bantai ooiii pas dibelasah dap.. pkr pun kena teguran keras dr dap.. mak oooiii sape yg mb ni.. pkr atau dap.. pas memang angguk aje bagi jawatan mb kat pkr.. speaker kat dap.. adeiiii adeiiii.... kat penang dpt bendera roket aje...adeiii adeiii.. buat apa kain roket tu oooiiii buat selimut peluk cium hari hari.
      sayang benor kat roket.. dap berpeluk duit pas berpeluk kain roket... kah kah kah..

      tunggu pru akan dtg.. atau prk.. atau demo lagi.. byk la dap bagi selimut roket.. peluk ciumla hang semua.. tidor lena di peluk dap... KAH KAH KAH KEH KEH KEH

      Delete
  2. Wat gimmik mendenya Anwar tgh pening giler semua plannya belum satu pun menjadi,mana nak cari dollnya lg,dah asyik menggigil dr Segambut pun satu hal juga,pulak si Stoppas sehingga kini masih tercari cari Dalil cantik utk cover lama pjnya story line.Humno Pun tak boleh pakai sekali dgn pembangkang yg asyik bangang manjang.Cinabeng gak yg untuk menuba di air keruh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parpukari kenapalah Allah menjadikan kau manusia, alangkah baiknya kalau kau dilahirkan sebagai BINATANG

      Delete
    2. Pasal Allah tak dengaq perintah hang la dia jadi manusia...kalau Allah ikut perintah hang baru dia jadi binatang...

      Bodoh betui hang ni...

      Delete
    3. Parpukari kenapalah Allah menjadikan kau manusia bodoh, alangkah baiknya kalau kau dilahirkan sebagai TERENCAT AKAL!

      Delete
    4. Hari baik bulan baik ni nanti Allah terbalek kpd kamu. Careful.

      Delete
    5. Wooii mangkuk ayun semua, bebal bengap tak reti diajar, bukankah dlm bulan puasa tidak boleh mengata atau mengeji orang!! Kecik2 tak mahu mampus, besar2 menyusah orang ..

      Delete
    6. cina kafir dap tu nak didoakan jadi apa.. byk tu penghinaan ke islam dan nabi saw..

      kita maafkan mereka..kah kah kah.. dah puas dakap dap.. dah lunyai melayu bawah dap.. org yg menolak islam.. diberi anugerah tertinggi dlm islam.. kah kah kah.. tak boleh disebut binatang nanti org pas protes..dap begitu memahami islam sampai menolak islam.. kah kah kah..

      Delete
    7. kabar baik... org kafir di isytihar jadi khalifah agung.. kah kah kah.. org kuat LGBT katanya jadi syeikh malaya.. tak pernah lupa bila baca dlm internet.. tengok ceramah pakatan dlm internet.. ada IMAM MAHDI... adoiiiiiii... imam mahdi tuo.. mcm mana nak berperang dgn kaum sejenis sifat kaum luth ni... adeiiiii adeiiiii

      Delete
  3. Hey babi hari ni kau puasa ke minum sahur dgn air puki mak kau ke atuu kulum peliaq bapa kau ke lahanat punya parpu paria asyik kata org nah amek kau pada kau dok saja saja tu kau pergi kongkek mak kau pun bagus ju dapa juga tambah lagi dosa ,tapi mungkin mak kau tak nak kut pasal peliaq kau tu pendek sgt lindon dgn perut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis semua pahala hang dapat kat PK. Pagi2 dah mencarut. Hang sahur dgn babi panggang ke pagi tadi?

      Delete
    2. adehh bodo nyer mamat ni

      Delete
    3. Tak posa kot sbb lidah sudah tergeliat

      Delete
    4. Aku ni nak bersedekah sikit sempena bulan puasa ni.

      Nak bersedekah harta benda aku ni miskin papa kedana.

      Jadi, aku nak sedekah pahala puasa aku sikit dgn memaki parpu:
      Woi parpu keling mereng, mak pak hang tak pernah ajar pasal kesopanan dan budi bahasa kah seumur hidup kau?
      Kelahiran kau adalah seperti kelahiran seekor binatang, tanpa ada perasaan tetapi sekadar nafsu! Mungkin rupau kau mcm manusia.
      Aku tahu nama kau bunyinya Islam tapi kau ni sebenarnya mengikut ajaran songsang sebelah mana yg tak pernah langsung diajarkan tentang dosa dan pahala.
      Oopppsss ...
      Memandangkan kau tidak mengenali dosa dan pahala, aku tarik balik niat awal aku tadi dan tidak jadi untuk sedekah pahala aku pada kau, membazir saja!!!

      Delete
    5. Hoi! Kenapa kamu semua buta pekak dan tidak mahu faham?
      Mana boleh mengata mengumpat memaki caci orang dalam bulan puasa ini. Sbb itu parpu berani buat kerja kotor mcm taik babi, kerana dia tahu, dlm bulan puasa orang tak boleh kata apa dgn dia.
      Aku ni, kalau tidak kerana bulan puasa memang korang semua haram jadah pukimak termasuk parpukiri ni aku cerca habis, nasib kamu baik sbb bulan puasa.

      Delete
    6. Anon2 kat atas, kalau mcm ini gaya, parpu akan dapat pahala berganda-ganda dari korang semua kerana korang mengumpat cerca dia. Dgn pahala yg banyak dia kutip dari korang, Parpu bukan shj tak payah puasa, dia boleh pula pi langgah todi sampai mabuk .. lepas tu, dia akan datang semula dan tulis suatu benda lain yg lebih pedas untuk bangkitkan kemarahan korang, supaya korang maki dia lebih teruk dan dia akan dapat lebih banyak pahala lagi.
      Pandai ko buat percaturan keling ko ye parpu .. kalu begini gayanya, ko, walau pun tak puasa, akan dapat lebih banyak pahala dari orang2 yg puasa ....

      Delete
    7. undi pas dijamin masyukkk syurga... nak suruh org ingat dosa dan pahala.. tapi diri sendiri buat yg sama.. hanya bertutur dimulut.. ingat juga org pembangkang dosa dan pahala.. dah puas memfitnah umno.. dibantu kafir dap lagi... baru sedar dah masuk bulan puasa ya... kalau tak masih berdemo lagi...

      ia ke bulan puasa org pas teramat baik... tu di besut.. pemimpin yg berceramah kata manfaat bulan puasa ke??? tengok kaki tu pakai selipar tak.. mana tau berkaki ayam sampai terlupa.. asyik baca blog ni aje.. hati sudah panassssssss

      bersabar ya pas... urut dada tu.. semput tu.. anda kan.dijamin masyukkk syurga.. sebabtu hang semua mencarut memaki memfitnah... tapi anehnya sabu husam tok guru hadi stopa mahfuz pun tak tau dia masyukk syurga ke neraka.. jika stopa dah yakin masyukkk syurga dah pasti stopa berani bersumpah atas nama Allah dlm masjid... makna stopa pun tak yakin..

      Delete
    8. anehnya.. ada kata papa kedana.. la dah lama ikut pas tak kan tak dpt apa.. kesian rumah org atas megah dilihat.. tapi yg bawah.. tak mau cakap la.. kan bulan puasa

      selalu teringat kisah seorg guru yg telah setia disamping tok guru.. melihat rumahnya hati pun pilu..akhir Allah membuka hatinya.. hanya melihat tabung memali dan melihat tindakan tok guru tak sama dgn ceramahnya... jika melibatkan org pas.. ada pengecualian.. tapi jika umno
      terus sebut kafirrrr.... dr situ aje telah membuka matanya yg selama ini begitu taksub.. keluarlah ia dr kepompong... melihat dr luar kepompong pas..

      Delete
  4. Hoi Mamak tongkang malam tadi ada main belakang bini ke atau bulan puasa bini tak bagi main belakang sebab tu mabok todi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua bahasa A+++... Tak puasa la tu...

      Delete
    2. Ini ada lagi mamat bengong 10:05am yg nak sedekah pahala puasa dgn mencerca parpu. Tak apa parpu, biarkan dia cerca awak sepuas-puas nya, lagi banyak dia cerca, lagi banyak pahala ko dapat ... Oooppsss.. tapi anon12:36pm cakap anon10:05am tu tak puasa, nak sedekah pahala jadah pe nya .. hooo naya kau kali ni parpu ...

      Delete
    3. begitulah manusia... ketika ia puas memfitnah spin citer memaki mencaci org.. ia tak peduli yg penting hatinya puas.. tapi bila citer berpusing ke mukanya sendiri ia marah melenting.. memaki hamun kerana kebenaran dah terbongkar..tembelang pecah..

      stopa takut org besut persoal video kes pelacur yg dibayarnya... nanti ribut dikalangan org pas sendiri... org pas sana kan mintak buat sumpah.. stopa mana berani angkat sumpah dlm masjid.. rupanya takut juga ke Allah dan takut undi pas makin turun.. ingatkan masuk syurga dah terjamin...??????

      Delete
  5. Akak ari ni uzur, tak puasa .. akak rasalah kan, parpu ni tak puase lah ari ni! Bukan setakat ari ni je, akak agak dia mmg tak pernah puase .. siaaan dia ... Patutlah dia berani buat artikel begitu menghina, wajah orang bertopengkan spender ... Dah le tak dapat pahala sbb tak puase, tapi dapat banyak dose pulak.

    Dia ingat nak acah puak2 pas bagi melenting tapi puak2 tu pun takut nak respon, nanti terlajak, tak boleh kawal, batal pulak puase ...

    Takpe lah akak nak anjurkan kpd korang yg puase, dermakan sedikit pahala puase korang kpd parpu ...

    AYUH MARI RAMAI2 KITA MAKI CACI HAMUN CARUT CERCA HERDIK HINA GANYANG BALUN TIBAI HANTAM TERJAH TERAJANG MAMAK KELING PARPU GILA SAWAN BABI HUTAN INI ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat la hang aje.. bahasa hang pun sama.. mudah betul anggap org takde pahala.. pahala dia aje yg byk.. pahala org pas aje yg byk.. sebab tu la mudah sgt kata umno kafir.. ni baik sikit baru spender.. nik aziz kata di besut antara yg h.... dan b....??? bulan puasa pun masih takde perubahan.. parpu org biasa jadi cacian org pas ajela gamaknya.. nun sana pemimpin pas parti yg bergelar ulama... oooo dah pasti masuk syurga???!

      islam konon

      Delete
  6. Rba cinabeng + melayu murtad melalak mcm a....g gila

    ReplyDelete
  7. Kawae tok bekenae lasong dengae caghao pk ni wat hino mcae tu dekak stopar. Kami cino2 kolo besuk bekenae belako degnae cagho dio, cagho islae pahh hok dio bawok tu sepatuknyo oghae islae semuo suko, ni tidok, jadi terbalik .. oghae islae sesame islae tok suko, oghae cino macae kami pulok suko .. kami semuo cino kolo besuk doh sepakak doh tok sae sokong barisae .. gi mapuh demo, kami nok pakoh pahh, kami nok pakoh azlae @ che long ...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!