PANAS! PERKASA PUTUS HUBUNGAN DENGAN UMNO? KENAPA? UMNO DAH TAK MELAYU KE?

Dr M hormati pendirian Perkasa ambil sikap berkecuali

Tun Dr Mahathir Mohamad menghormati pendirian Perkasa untuk tidak memihak kepada mana-mana parti politik termasuk Barisan Nasional (BN).

Bekas perdana menteri yang merupakan penyokong kuat kepada Perkasa dilihat menyokong pendirian itu dalam satu mesyuarat  bagi membentangkan hasil retreat kumpulan hak Melayu itu, selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) pada Rabu.

“Tun tidak cakap banyak, dia hanya mendengar dan bersetuju dengan pendirian Perkasa itu,” kata Setiausaha Agung Perkasa, Syed Hassan Syed Ali apabila dihubungi oleh The Malaysian Insider.

"Perkasa ambil keputusan untuk mengamalkan dasar berkecuali sekarang ini, berbanding menyokong kerajaan sangat sebelum ini,” katanya.

Bagaimanapun, Dr Mahathir meminta Perkasa supaya bertindak bijak dalam usaha mereka untuk mempertahankan kepentinga n Melayu.

“Tun minta kami buat perancangan dengan betul dan strategi yang tepat supaya tidak merugikan kuasa politik Melayu,” katanya mengulas mengenai pertemuan yang diadakan di Yayasan Kepimpinan Perdana,  Putrajaya.

Pertemuan dengan bekas perdana menteri paling lama berkhidmat itu diadakan selepas Perkasa membuat keputusan dua minggu lalu untuk memikirkan semula hubungan dengan Umno berikutan kerajaan meminggirkan mereka.

Presiden Perkasa, Datuk  Ibrahim Ali menyelar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak kerana terlalu memberi muka kepada kumpulan-kumpulan yang “memberontak melawan kerajaan.”Ibrahim merujuk kepada tindakan kerajaan untuk mendekati Kumpulan Hak Asasi Hindu (Hindraf) dan kumpulan pendidikan Cina, Dong Zong.

Menurut Syed Hassan, pertemuan itu memutuskan, mulai saat ini, Perkasa hanya akan bekerjasama dengan kumpulan yang memperjuangkan hak Melayu dan agama Islam.

"Kita berbincang dengan Tun, biar mereka (ahli Perkasa) putuskan. Kita belum sampai tahap untuk mengarahkan ahli mengundi parti  Kalau mereka hendak sokong PAS pun boleh, Umno pun boleh, janji Melayu, Islam," katanya merujuk kepada pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut dan  Perkasa mempunyai lebih 1,000 ahli di situ.

Beliau mengakui persepsi awam berpendapat Perkasa adalah kumpulan tajaan Umno. "kita tak boleh nak buat apa kalau orang nak kata seperti itu. Tetapi tanggapan itu tidak benar". katanya.

Bila ditanya bagaimana dengan ahli umno yang ramai Perkasa mahu bersifat berkecuali, Syed Hassan menjawab. "Kalau mereka betul-ahli ahli Umno buat apa mereka sertai Perkasa? Ahli Perkasa yg juga ahli UMNO, jiwa mereka sudah tinggal 50% sahaja kepercayaan kepada UMNO. Yang majoritinya mereka bersama Perkasa adalah atas 'semangat Perkasa'," – 19 Julai, 2013.

232 Responses to "PANAS! PERKASA PUTUS HUBUNGAN DENGAN UMNO? KENAPA? UMNO DAH TAK MELAYU KE?"

  1. Yelah, najib hanya minat nak bagi peha pada hindraf n dongZong. Yg melayu dah dapat betis kasi kuku dah lah.

    Tahniah pada anwar kerana berjaya menyatukan kaum cina dengan cemerlang

    ReplyDelete
    Replies
    1. APAPUN JGNLAH SAMPAI PUTUS HUBUNGAN. BERSORAKLAH KAFI LAKNAT NI.MCMANA NAK BERJUANG MEMPERTAHANKAN ORG MELAYU KALAU BEGINI GAYANYA.

      SEDARKAN PM DLL TENTANG KEPENTINGAN ORG MELAYU YG KIAN TERHAPUS DEK KERANA SIBUK MEMBODEK CINA YGMMG DAH SAH TAK SOKONG BN.JGN BESOK YG DIKEJAR TAK DAPAT YG DIKENDUNG BERCICIRAN.

      SEKARAN MELAYULAH YG RAMAI MEMYOKONG BN JADI JGM SIA2KAN MEREKA INI. PERLIAHARA DAN PERTAHANKAN LAH HAK ORG MELAYU DAN RAJA2. SATU LAGI SEDARKAN JUGA PEMIDA UMNO YG SEMAKIN LENA TU YA.

      Delete
    2. aku ni ahli umno dan setiausaha umno... aku tak benci umno... aku geram dengan cara najib... kalau gini caranya aku setuju jawatan presiden di pertandingakan... aku sangka intan rupanya kaca... salut TUN M

      Delete
    3. Anon11:07pm, mana mungkin ada pertandingan, Tun M dah bagi kenyataan, jgn dibuat pertandingan, nanti pecah belah umno ... salute Tun M!

      Delete
    4. itu dulu.. asyik diulang ulang kata yg ni.. nasihat Tun yg lain taknak ikut... yg ini aje diulang... mcm nak pertahan najib aje.. kata ni dah cut and paste dr dulu.. kena faham sindiran Tun..

      Delete
    5. punya la byk nasihat Tun dr zaman pak lah sampai zaman najib... aikkk yg tak bertanding aje disebut.. kroni ke... jika kerja betul ingat perjuangan melayu utamakan melayu dulukan melayu tak perlu takut bertanding...

      Delete
  2. Aku harap Perkasa cari jalan untuk hancurkan PAS hingga parti akan terkubur. Parti inilah yang memecah belahkan orang Melayu dan menyatukan gulungan kafirun. PAS sekarang tidak lagi releven kepada bangsa Melayu dan Islam kerana perjuangannya menyongsang dari kehandak Melayu dan Islam itu sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila PERKASA sudah jelas mengatakan ia tidak lagi terikat dgn UMNO atau BN dan bebas nak undi siapa pun di Kuala Besut seperti kata Tn Syed Hassan, kenapa tak cuba? Mungkin ini peluang pertama untuk PERKASA nak uji atau acah UMNO ... nak tengok samada UMNO kecut telur ke tidak dgn PERKASA ni ... Ya .. UMNO yg bersaorangan (MCA & MIC tak mahu campur dah)akan terpaksa berentap dgn PAS+PKR+DAP+PERKASA .. di Kuala Besut nanti ..

      Delete
    2. perkasa sbg melayu orto dogs sudah penat menjadi anjing kpd umno yg terdiri dpd melayu dog mataik

      Delete
    3. Masa inilah kalu perkasa nak balas dendam kat najib, tak bagi jawatan dlm cabinet, kempen dan sokong shj pas PRK Kuala Besut! Hidup Perkasa!

      Delete
    4. dah abis putar keliling satu dunia.. sokong undi pas... nampak betul org pas... konon simpati dgn kes ni... aikk suruh org ke pas.. buto ke mata..pas tak mampu bersuara atas penghinaan islam.. pas berkepit bawah ketiak dap tapi duduk bawah kaki dap..

      takde beza dap dgn mca.. org mca ke dap..
      undi pas lagi hancur melayu..

      Delete
    5. undi pakatan dap maharaja... lagi bahalol.. tak perlu nak main kata.... pakai pelita lagi ke sampai terlena dgn dap.. dakapan mesra pas dap... lunyai melayu bawah dap

      Delete
  3. Molek juga Perkasa tidak menjadi Perkakas siapa-siapa.
    UMNO tak betul hantam juga.
    Pas tak betul taruh juga.
    PKR dah lama tak betul.Bengkok sepanjang masa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PERKASA DLM BN MCM MELUKUT TEPI GANTANG, ADA PUN TAK MENAMBAH, TAK ADA PUN, TAK MENGURANG ... KO PEGILAH PERKASA NAK MELINGKUP MANA PUN ..

      Delete
  4. Puki la PERKASA ni..perkasa celaka ni la yg memburukan nama UMNO selama ini.UMno tidak memerlukan pertubuhan bodoh spt perkasa ni.Umno memerlukan pertubuhan yg bijak dan bukan spt perkasa.Perkasa boleh berambus dr Umno..pergi mampos perkasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala hotak lu!

      Delete
    2. Ketua Pemuda kau la yang Cilakak Haram Pangsai kasi rosak sama Umno.Cakap macam orang giler tengah main gendang dung....dang...dung...dang....

      Delete
    3. UMNO yg mengotorkan diri dia sendiri dgn meletakkan Melayu2 "bangsawan" yg dah takde jati diri melayu. Harapkan tuah bapak, pakai kabel, jawatan cuma utk cari makan dan bukan nak membela nasib melayu. Cuma segelintir je la pak2 menteri yg masih berfikir pasal membela melayu yg masih aku respect. Bodohnya pemimpin UMNO nie sampai ke satu tahap tidak sedar kekuatan parti sendiri....mcm si badang membiarkan "budak2 kecik berhingus" pukul2 dia sampai lebam nak mampos padahal kalau sekali hayun penumbuk tu DAP+PKR+PAS boleh terbongkang dgn mudah. Jentik jer MCA+MIC+HINDRAF terus boleh jadi bisu. So, apa lagi yg tak cukup...? Kekuatan dah ada, sokongan 3 juta ahli dah ada, majoriti penduduk 65% melayu, sejarah kegemilangan dah ada, aura dah ada....cuma yg makin terhakis teruk ialah jati diri melayu yg semakin terhakis. RATA2 BANGGA JADI PEMIMPIN...CKP MCM LER RAKYAT NIE ORG BAWAHAN+BODOH...PADAHAL DIA PATUT JADI WAKIL DAN DGR APA YG KITA MAHU...umur punya la muda tapi pegang kuasa mengalahkan org2 veteran yg dah lama berjuang...bayangkan la apa perasaan RAKYAT bila melihat UMNO NIE DAH JADI MCM MAK BAPAK DIORANG PUNYA DIBUATNYA....meluat sebenarnya. Aku rasa PERKASA boleh memain peranan mengambil balik HAK2 ORG MELAYU DRP UMNO SEBAGAI PENJAGA AMANAH sehingga muncul PEMIMPIN2 UMNO YG BERWIBAWA utk menggalas balik tanggungjawab...

      Delete
    4. bro anon 306.... lu angin kat perkasa pehal... dh memang umno buruk kena terima la bro. tu sbb kami komen tanda syg tp bila ada watak DEWA /Ultraman/Superman dlm umno tu yg payah.

      Delete
    5. Wah kj berentap dgn pak othaman kat blog, woi hairy pussy apa kelas guna anon , he...he...he...

      Delete
    6. Kalau Perkaqsa nak jadi badan yang benar-benar perkasa dan dihormati, jadilah pejuang rasuah. Yang menjahnamkan Melayu ialah rasuah. Rakyat Melayu marah kpd UMNO kerana pemimpinnya rasuah. Kini sudah sampai kdp peringkat tak terkawal. Najib janji sebelum PRU tak ada lagi kontrak diberi secara rundingan tapi dia mungkir janji. Rasuahlah yg menjadikan rakyat Melayu benci kpd UMNO. Kalau Perkawa jadi pejuang anti rasuah, ramai Melayu akan sokong. Baru benar-benar perkasa dan Islam.

      Delete
    7. RearEntry3:41pm, jgn nak babitkan kejora, ini amaran aku!!! Dia tidak kene mengene dengan PERKASE ok!!!

      Delete
    8. pekida bila lagi nak ikut langkah perkasa?

      Delete
  5. ISLAM GEMILANG = Perkasa + JATI - PKR - Pas - UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. ISLAM MALANG = Perkasa + JATI + UMNO

      Delete
    2. islam dihormati dap bila berteman dgn pas.. krrrrrrr.. oh dlm mimpi... bangun ohhh ada babi...

      islam disegani cina kafir bila berteman dgn pas... oh dlm khayalan...waras ohh pas membatu...

      islam semakin hebat bila nuor pkr pas
      berdakap dgn dap... ohh dlm tidor... bila terjaga ohh pelacur..arak..judi..bisnes haram..murtad..babi... bertambah bykkkk ohhhhh tidakkkkkk

      Delete
  6. mungkin Perkasa akan mendapat sokongan seluruh rakyat kalau mengubah kepimpinan dan dasar utamanya. Buka keahlian kepada orang cina dan india. lantik Nazri sebagai presiden, omar ong sebagai setiausaha agung, KJ sebagai pemuda, LGE sebagai penasihat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saranan yg paling bijak di muka bumi,buka keahlian Perkasa kpd Cinabeng dan India maka jadilah CINKASA yg dah langsung hilang Melayunya yg jd cacai marba kasa.Masukkan Hindraf dgn Dong Zhong sekali...

      Delete
    2. Jangan lupa lantik jiran rumah hujung kau sekali jadi Bendahari.Red Tube Bean Army Biol.Ptuiiii..!!!!

      Delete
  7. bagus PERKASA tak berpihak kpd mana2 parti khusus UMNO.apalah guna nama pemimpin Pertubuhan Melayu tp pinggirkan Melayu itulah UMNO Baru bwh Najib. ong Perkasa patut daftar jd parti politik blh tngok brapa kerat tinggal ahli UMNO.ada beratus ribu Melayu jd ahli UMNO tp tak daftar sbg pengundi krn tujuan utama jd ahli UMNO nak dpt projek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eloklah tu, berenti, sbb dah lama sangat dah jadi barua dan anjing kpd umno. Perkasa tak selamanya bodoh seperti mana beberapa kerat melayu umno yg masih ngnanga menunggu projek mcm anjing menunggu tuan lempar tulang.

      Delete
    2. kalau nak sokong umno atas sbb nak jadi menteri sj, baik tak payah, orang umno sendiri pun tak ada tempat dah nak letak

      Delete
  8. Perkasa wajib ganti umno. Umno dah bacul. Roh melayu dlm umno sudah hilang!

    - Ahli perkasa, Shah Alam

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO boleh tukar jadi Parti Gendang Cina bersongkok dan berbaju Melayu pertama didunia.Ketua Pemuda boleh buat Tarian Naga tengah Pangsai di serata dunia.Manyak Ong wooooo...

      Delete
    2. yg ni aku sokong dh lama. cuma berahim Ali perlu stepdown n bg peluang DZN naik sbb IA dh tak relevan isu semasa. Budaya lompat IA beri kesan -ve. aku pikir ramai anak muda nonpartisan akan sokong. Insyaallah

      Delete
    3. PERKASA sama saja tararnya dgn PKR. Dua-duanya adalah di bawah pimpinan orang2 yg kecewa kerenana merasa teraniaya sebelumnya. Sejarah Ibrahim Ali yg melompat rata hingga mendapat gelaran katak menjadi Presiden PERKASA membunuh selera dan kepercayaan orang. Zulkifli Nordin juga dulunya PKR yg kecewa, masa dlm PKR buat lagu hantam UMNO, bila kecewa dgn PKR nak lari ke UMNO malu, larilah ke PARKASA. Selama mana dua orang ini berada menerajui PERKASA, orang tiada respect dan keyakinan. Kalau PERKASA nak perkasa betul-betul, kedua-dua Berahim & Zul kena turun!

      Delete
    4. Saya pun dah meluat dengan PM lembik yang bagi muka sangat pada Hindraf dan Dong Zong. Ingat mereka akan pangkah BN? Orang yang berhijrah keluar negara untuk cari duit lebih dan dibawa balik oleh 'Talent Corpse' pun akan pangkah BN? Memang banggang orang bangsawan yang tak pernah hidup susah. Hanya pandai mencipta slogan dan memberi rasuah kepada rakyat, harap rakyat akan pangkah mereka.

      Mari kita Ahli PERKASA, menyeru PAS supaya keluar dari Pakatan. Saya yakin PAS akan mendapat ramai pengikut yang sudah bosan dengan UMNO yang sudah 'lembik'. UMNO pun sudah mula menyerupai PAS lama (era 1970an) yang agak Islamist, manakala PAS telah mula menampakan imej UMNO lama yang agak liberal. PAS nampaknya tidak lagi memperjuangkan negara Islam bila berkawan dengan DAP.

      Saya harap, apabila PAS sudah tidak lagi bersama Peliwat dan DAP yang anti-Islam, ahli PERKASA akan memberi sepenoh sokongan kepada mereka. Kembalikan PAS zaman 70 & 80an.

      RD.

      Delete
    5. Anon3:35pm, orang kuat zul Kulim ke? Bos awak tu kemain bodek hindu, siap peluk cium punya romantic. Bos awak kecut perut bila puak hindu mengamuk kat dia sebelum tu sbb hindu kata bos awak hina depa! Awak tahu apa apa bos awak bisik dgn hindu tu masa peluk tu? Dia cakap:"Relaks brader, itu nanti lepas pru punya jam, saya itu nanti cakap sama pm itu kasi brader itu satu post dlm kabinet punya".

      Delete
  9. Aku cadangkan agar Umno memecat ahlinya yg menyertai Perkasa kerana Perkasa sudah berpaling tadah dan tidak mahu menjadi anjing Umno lagi.nanti siapa yg nak berdemo dekat komtar kalu mamak perkasa dah tak mau joint Umno..ini semua trick ibrahim ali nak dpt perhatian Umno la ni...pergi mampos la sama itu Perkasa..Umno ada IM4U n 1 Malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. IM4U Tan Sri Jebon tak berguna.1Kotey adalah konsep yang bersifat TAHI.Tiada erti dan makna hanya tunjuk isyarat Kotey bergoyang beramai-ramai sahaja.

      Sekian

      Terima KaseeYYY...!!!

      Delete
    2. Wah kj berentap dgn pak othaman kat blog, woi hairy pussy apa kelas guna anon , he..he..he..

      Delete
    3. AnonymousJuly 19, 2013 at 3:42 PM...ko nie sapa sebenarnya? Red BABI ARMY ker? Semacam ayat2 ko nie bila anggap PERKASA MCM ANJING UMNO. Lepas tu ko ingat ahli PERKASA yg jugak AHLI UMNO tu sikit ker bilangan dia? Nampak sgt ko nie mmg nak bunuh UMNO jugak dan pada masa yg sama bunuh PERKASA. Ko ingat melayu2 nie bodoh bingai mcm ko? Bagus mcm nie laa...ko korek bontot tak cebok Kit Siang anak beranak lepas tu ko jolok kt hidung ko....nengok ada wangi tak? Lepas tu ko ckp lar kt BABI dua ekor tu apasal bontot banyak busuk? Diorang akan cakap mana adaaaa...talak busuk laaa...itu tipu sajaaa...dan KO SEBAGAI ORG MELAYU YG BODOH+BINGAI+BANGSAT AKAN CKP BTOL LAA...MANA ADA BUSUK...MANYAK WANGI LAAA...itu la taraf ko skrg nie dibandingkan dgn kami yg mengatakan BUSUK TETAP BUSUK...tak kira la Ah Jib Gor ker...Kerry ker...yg penting KEBENARAN. Skrg UMNO byk org2 yg busuk2 kt dalam yg menjadi nakhoda kapal...yg ckp tak serupa bikin...YG TAK BOLEH DIPERCAYAI...so ko ingat MELAYU MCM KAMI NIE BODOH KER NAK BIAR KAPAL NIE TENGGELAM..? Ini kapal terbaik...1st class punya buatan....MADE IN TANAH MELAYU BY ORG MELAYU...kukuh dan canggih...tapi kalau dah tersilap juragan baik buang juragan drp dismantle kapal nie....so tak payah la ko nak suruh kami tinggalkan UMNO atau tinggalkan PERKASA...yg kami akan buat ialah tendang org2 yg tak berguna nih termasuk la ko...kalau ko happen to be KJ ler...

      Delete
    4. Mcm2 penyamaran dibuat dlm rencana nak jatuhkan KJ .. tuduhan liar, fitnah, tohmahan, dakyah dll ... nampaknya tidak memberi kesan, sebaliknya kekuatan dan ketrampilan KJ terus menjadi lebih menyerlah ...Hidup menteri belia ..

      Delete
    5. Wah kj berentap dgn pak othaman kat blog, woi hairy pussy apa kelas guna anon , he..he..he..ha...ha...ha..hi...hi....hi....puyohh........he...he...he....

      Delete
    6. Anon6:00pm, jgn nak jadi batu api dan buat fitnah kat sini! Bukan std KJ lah nak masuk merapu dlm blog mcm korang tu ... opsss silap, mcm kitorang ni ...

      Delete
    7. Ah jib GoL...ape kate mu sukerelo letok jawatan kalo mu betol2 saye ke UMNO n org melayu.....

      Dah separoh hancur Malaysia mu tranformasikan tapi hasilnya yg untong kafir..org melayu kian trpinggir n hina...

      Jange lupe bawok sekali sepupu mu ,kerismuding, nazli menteri pelencongan mu, kj menteri beliak n sukang , pudin new politik, AG yg makin berat bertahil2 tuh n YG PENTING ANGKOT SEKALI PENASIHAT2 celaka luh itu...

      Delete
    8. mu bising gapo, demo ni mano ado, gi kuale besuk, tengoh kepeng prk

      Delete
    9. Nak dosa, dosalah aku tak peduli. Undi yg kami kasi dulu kami tak rela sebab kau dah khianat kami.
      Pergi mamposss dgn engkaulah Ah Gor.

      Delete
  10. Perkasa kalau dah blah jangan terhegeh hegeh nak masuk semula.
    melayu bawah tempurung atau ortodox tak layak berada dalam umno...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas blah kita nak Pangsai ramai-ramai depan Pejabat Umno tanda tsk heran. PtuiiiiHHH...!!

      Delete
    2. Reentry I lap U...muah

      Delete
    3. Woit .. non4:51pm ... jgn cuba nak potong jln haaa .. gua dok wisya dulu, lama dah ...

      Delete
    4. Non3:47pm, kitorang pun mmg tak kebulor langsung dah dgn umno ni ... betul kata kamu, kami dulunya adalah melayu orto dogs masa berada dlm umno ... anjing yg setiap masa diberi tulang shj dan isi semua tuan sapu atau pun tuan bagi makan buaya kat sungai atau serigala kat hutan ..
      Kitorang bebas skrg dari cengkaman kuku buruk umno .. kita bebas nak join PR ke hapah ke ...

      Delete
    5. Pergilah join pr ke jati ke lepastu kalau diorang tak layan....ko buat macam biasa.......LOMPATttttttttt

      Delete
    6. Itu aku punya pasal lah, yg ko sibok-sibok ni apa ke hal? Ko ingat ko punya KJ banyak bagus..... nie kepala lutut aku ini lagi cantik.

      Delete
  11. kini barulah tun m sedar dan insaf, perkasa menjadi biawak hidup yang terpaksa dipikul umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn salah anggap atau salah nilai, perkasa bukan biawak tapi adalah anjing ... ya ..anjing yg sudah makin cerdik .. anjing yg tak mahu selama-lamanya jadi kuli dan hamba ... anjing bukan selamanya nak jadi tukang menyalak ... tapi anjing yg sanggup gigit tuan bila tuan seperti nak aniaya dia ..
      Kerja menyalak selama ini hanya memberi penat shj, beginilah hinanya anjing kurap melayu .. tapi anjing lain, walau pun pernah beberapa kali nak gigit tuan, diberi layanan istimewa .. anjing hindu boleh dapat jawatan dlm cabinet walaupun salakannya nak serang tuan .. kita msih dok tunggu masanya najib akan amik pula anjing PR jadi senator ..
      Sudah sewajarnya dan sudah sampai masanya perkasa membina sebuah kloni atau kelompok anjing baru yg bebas dari rumah umno.
      Biarlah selepas ini anjing dlm umno yg menyalak sendiri dan merasai jerih penat yg pernah anjing2 perkasa lalui ..

      Delete
  12. Memang aku setuju pendirian perkasa .PM 1 Malaysia ni kena tukar dulu
    Dah tak boleh dah dia ni .Dia ni sama 2x5 ngan sepupu dia .PENAKUT DAN LEMBIK!!!!
    Tu yang buat cinabeng ngan kelingkia besor kepala

    ReplyDelete
  13. formula menjadikan perkasa diterima oleh semua rakyat: Perkasa+Dong Zong+Hindraf = 1 Malaysia.

    Yes!! saya rasa ini yang terbaik! Najib harus mengambil tindakan semerta untuk merialisasikan penggabungan ini. Ia umpama BN alaf baru! Pasti diterima rakyat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupa Pope Vatican City.Biol Tolol punya Red Coli Bean Army. PtuuiiiHHHHH...!!!

      Delete
    2. Ko silaplah non3:52pm, Dong Zong + Hindraf sj yg najib suka ... Perkasa tak ada tempat di hati najib!

      Delete
    3. Kepala Banak engkaulah Najib!

      Engkaulah Perdana Menteri yg paling teruk dlm sejarah Malaysia, selepas Tunku & Tundun Tidur!

      Delete
    4. Tunku dapur, Tundun Dol, Tun Gu & lihat, Tun Gul, Tun Gol ..

      Delete
  14. PERKASA telah mengambil tindakan yang BETUL kerana tidak mahu bersekedudukan dengan BN yang telah "menjilat ludah" sendiri dengan mengambil HINDRAF menjadi sebahagian daripadanya dan menyambut salam Dong Zhong.

    Dasar BN adalah untuk perpaduan nasional tetapi telah menyimpang jauh kerana "terjebak" dengan dasar-dasar perkauman HINDRAF dan DONG ZHONG disebabkan oleh PM Najib kaki bodek kaum pendatang nombor 1.

    Bagaimana Najib boleh jadi tidak bijak, aku sendiri pun musykil.

    ReplyDelete
  15. Tulah bg sangat muka kat hindraf, dong zhong..

    ReplyDelete
  16. Aku cadangkan semua ahli Perkasa akan berdemo di PWTC pada PAU nnt..mari kita kerahkan semua ahli supaya turun berhimpun pada PAU nnt..Untuk lebih ganas, kita bawak kepala lembu dan baling pada ahli2 umno yg masih menyokong umno.kita rempuh PAU nnt..supaya Najib tau kuasa Perkasa .Kita akan kerahkan semua mamak di Kuala lumpur menyertai kita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tambahan.Seru dan bawa sekali anak muda yang Non Partisan tapi sayangkan bangsa,agama dan negara.Itu jam kalau Ah Jib Gendang sama Kitol ceramah berapi-berapi konon bela hak Melayu dekat PWTC kita Kepala Butoh kan jer syarahan dia tu.Baru dia tahu Lobang Jamban tu cetek ke dalam. PtuuiiiHHHH....!!!

      Delete
    2. ptuihhhh....!!! Lepastu jadi macam budak melayu 8 orang tu...kena tangkap...korang yang menghasut sedap duduk korek jubo dekat rumah
      chaitttt...!!!

      Delete
    3. Korek takder. Garu sikit-sikit ada la. PtuuuiiiHHHH...!!!!

      Delete
    4. Turun single je ke, selalu double!

      Delete
  17. sudah sampai masanya PERKASA didaftarakan sebagai parti politik untuk menggantikan UMNO.UMNO dibawah Najib tidak boleh diharapkan lagi untuk memelihara survival ISLAM dan MELAYU.

    Najib terlalu lemah dan kurang cerdik natijahnya akan tergadai maruah melayu dan islam dan akhirnya akan membawa kehancuran kepada malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat setuju PERKASA jadi parti politik baru...pasti ramai nak masuk macam aku ni....yang buat cadangan bahlol konon suruh demo lontar kepala lembu tu memang takdak akal...kita buat demo biasa ssjalah...bukan demo bodoh style PR puaka tu...kita berdemo demi agama Islam dan Melayu...bodoh puak PR

      Delete
    2. Perkasa ni bukan setakat keluar dari umno, bubar terus pun tak apa. Tak ada nampak langsung apa funsi dia pertubuhan ini, kalau setakat nak melalak mcm jual ubat tu, kat chow kit pun ramai, tak payah buat pertubuhan pun!

      Delete
  18. Perkasa join ngan JATI buat jv dan form parti utk PRU14...

    ReplyDelete
  19. Parpukari,
    Tolonglah remove pic yg paling bawah tu. D Amerika seorang gadis bernama Kristina Michelle Brown, ditangkap kerana menyerang lelaki tua kerana takut hubungan seksnya dengan kucing disebarkan (rujuk dalam mymetro hari ini).

    Apa tujuan Parpukari menyiarkan pic Najib mencium seekor kucing muda? Tidak baik menjatuhkan maruah seorang pemimpin negara. Tidak baik menunjukkan aib pemimpin negara seperti ini, lebih2 lagi di bulan puasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok cara cium tu pun lain je ..

      Delete
    2. Rimau mati tinggalkan belang. Najib mati tinggalkan kucing jinak (KJ)

      Delete
    3. ciuman berahi Sang Kelembai kpd seekor kucing muda yg masih bergetah.

      Delete
  20. Macam mana PERKASA Dan Jati nak ganti UMNO? Dah diberi peluang bertanding PRU 13 yang lepas tetapi hampeh.

    Pasal PERKASA Dan Jati lah, kaum lain pi sokong pembangkang. PRU lepas, mereka jugak yang sokong BN. Tak percaya, pi Tanya Mamakkutty Dan Dollah Badawi sejarahnya pilihanraya.

    Ngapa Mukhris tak jadi ahli PERKASA atau Jati? Nak juga jawatan kat UMNO pulak.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkasa & Jati boleh dapat projek apa? Ada boleh masyuuk?

      Delete
    2. UMNO ada PERKASA & JATI ke tiada ke, keputusan pilihanraya sama saja! Cina dah tak mahu, Cina lebih suka PAS!

      Delete
  21. UMNO telah menjadi PONDAN kerana barisan tertingginya dikuasai melayu BANGSAWAN yg tiada jati diri yg tidak pernah mengenal erti susah.Pemimpin seperti ini mesti dinyahkan dari barisan kepimpinan UMNO seperti Hisyamuddin dan Najib sendiri termasuk pemimpin yg kurang ajar dan BIADAP seperti nazri aziz(nazri najis).

    PERKASA Junior.

    ReplyDelete
  22. Jikalau PERKASA menjadi parti politik sudah pasti berbondong2 MELAYU akan meninggalkan UMNO.Bangsawan UMNO sudah geli dgn melayu kampung yg menjadi akar umbi dlm umno.

    PERKASA Junior.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idea yang kurang bernas. Akan bertambah pecah la orang Melayu. Lebih baik kita kempen PAS keluar dari Pakatan. Kemudian kita beramai-ramai sokong PAS pada PRU 14. Kita gantikan UMNO dengan PAS.

      RD.

      Delete
    2. 5.40 idea yg baik!

      Delete
    3. maaf sajalah...selagi PAS otak syiah...aku tak mau sokong...lagi baik PAS berdiri sendiri...tak payah nak bodek PERKASA atau Jati...PAS sudah jadi parti haram dan biol...dengan DAP pun lembik...sorriii lahhh

      Delete
    4. Mcm mana pun Tn Sy Hassan dah cakap 1000 ahli perkasa kat Kuala Besut akan sokong PAS! Dia pun dah malas nak berjuang bersama UMNO ... teruk2 kena bantai, bagi Hindraf juga masuk kabinet.

      Delete
  23. woi mana dia 'encik muhamad nasionalis melayu' takkan diam je kah kah kah

    ke dah tukar nama lain....ko memang bodohlah encik muhamad celup menyamar pun kantoi hi hi hi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asyik aku saja menaip sampai nak lekang kuku,yg korang tunggu saja, cari peluang silap sikit nak kutuk aku. Harapkan En Othaman shj yg sekali sekala puji aku .. aku nak rehatlah dulu, tunggu peluang nak kutuk korang pulak.
      ..................................


      En Mohamad
      Nasionalis Melayu

      Delete
  24. gambar cium kucing tu sebenarnya ah jib gor tiru obama yg suka kucing juga.ah jib kan nak popular seantero dunia.manusia pujaan dia tentulah obama@pope.tak pernah lagi dlm sejarah negara pm dicerca dimaki dihina,seperti apa yg ah jib dpt hari ni.kiri kanan depan belakang org tolak dia.sebelum ditendang keluar,eloklah undur secara terhormat,walaupun org dah tak hormat kamu ah jib gor.chinese pm of malaysia.go go go

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap2 kucing tu bukan kucing kurap.

      Delete
    2. Rimau mati tinggalkan belang. Najib mati tinggalkan kucing jinak (KJ)

      Delete
  25. Inilah tanda2 akan nasib DSN Najib dihujung tanduk. Kerana Sikap yg lemah serta bacul terhadap spesis2 kurang ajar. Memberi spesis2 yg anti Melayu dan anti kerajaan seolah2 mereka kebal dari apa2 tindakan. Siapakah yg berkuasa? Kerajaan atau spesis2 pokemon ini?

    ReplyDelete
  26. Daripada jadi ahli Umno,lebih baik join PERKASA.Biar UMNO mampus kalau masih nak simpan pemimpin pondan yg hanya tahu sebut 1Malaysia,itu pun entah mangkuk mana yg beri idea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mangkok tingkat nama apco....hi hi hi

      Delete
  27. Saya pun dah meluat dengan PM lembik yang bagi muka sangat pada Hindraf dan Dong Zong. Ingat mereka akan pangkah BN? Orang yang berhijrah keluar negara untuk cari duit lebih dan dibawa balik oleh 'Talent Corpse' pun akan pangkah BN? Memang banggang orang bangsawan yang tak pernah hidup susah. Hanya pandai mencipta slogan dan memberi rasuah kepada rakyat, harap rakyat akan pangkah mereka.

    Mari kita Ahli PERKASA, menyeru PAS supaya keluar dari Pakatan. Saya yakin PAS akan mendapat ramai pengikut yang sudah bosan dengan UMNO yang sudah 'lembik'. UMNO pun sudah mula menyerupai PAS lama (era 1970an) yang agak Islamist, manakala PAS telah mula menampakan imej UMNO lama yang agak liberal. PAS nampaknya tidak lagi memperjuangkan negara Islam bila berkawan dengan DAP.

    Saya harap, apabila PAS sudah tidak lagi bersama Peliwat dan DAP yang anti-Islam, ahli PERKASA akan memberi sepenoh sokongan kepada mereka. Kembalikan PAS zaman 70 & 80an.

    RD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha lawak giler .. huwerrkk ..huwerrkk ..

      Delete
  28. PERKASA kena ubah penampilan diri..kena ikut trend masa kini. Tegur-tegur, sindir-sindir dah tak releven lagi dah..ketinggalan zaman. Dah tau PM kita suka kepada rasis-rasis ni..ikutlah citarasa PM!! Ajurlah perhimpunan besar-besaran macam mana Ambiga buat. Contohnya, tidur berguling beramai-ramai ke, berkhemah ke, apa-apa jelah... Cadangan saja, kot-kot PM boleh buka mata...ini tak..pukul anak,sindir menantu!!! OLD FASHION!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bubar shj UMNO ... yg racist join je PERKASA .. yg liberal join je PKR .... yg Islamik join je PAS ... baru ngam ....

      Delete
  29. Ari ni aku kat Bazar Ramadan Bandar Uda.Boikot Cina. Wakakakakakk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lingkupkan Barisan Ah Jib satu hal.Boikot Cinabeng jangan luper.Ayam Golek kat tepi Petronas Bandar Baru Uda memang terbaik.Budak Melayu yg niaga pun cekap dan ramah. Syabas...!!!

      Terima KaseYYY...!!!

      Delete
    2. Ibrahim Katak Perkosa has always been a jumping Jack, its about time they jump off the cliff and take Mahateer along when you jump.

      Let them form a political party, we will see how far they get. You need grey matter to be in politics and Perkasa members only have Used Engine Oil between their ears.

      Delete
    3. Rimau mati tinggalkan belang. Najib mati tinggalkan kucing jinak (KJ)

      Delete
    4. non7.48, itu peninggalan dia sbg pengganti PM

      Delete
    5. non8.01, mane bleh.......?? No way......KJ kan Kucing Jijik heh....? He..he..he..

      Delete
    6. ko nak mampus? spy dia berselerak kat blog ni

      Delete
  30. Aku sokong pendirian Perkasa jauhkan diri dari UMNO..Ah Jib Gor gendang ni tak leh diharap dah..pemimpin United Malays National Organisation yang takde jati diri Melayu..tak pernah kenal erti susah payah dalam hidup sebab sejak lahir sampai sekarang hidup dalam kemewahan orang bangsawan.

    PM sekor ni lagi suka tunduk menyembah kaum pendatang dari jaga bangsa dengan agama sendiri..Pemimpin Hindraf yang buat demo dibagi jawatan Timb. Mneteri..Dong Zhong yang ultra chauvinist, racist dipuja-puja..PM mangkuk ni merupakan PM pertama dalam sejarah Tanah Melayu membuat perjumpaan secara rasmi dengan Pertubuhan Cina Dong Zhong..tapi dengan Perkasa tak boleh nak jumpe..sebab takut dicap rasis..bertentangan dengan gagasan 1Malaysia..padahal bangsa seagama ko sendiri!

    Aku harap lepas ni Perkasa jadi berkecuali..tembak dua-dua..UMNO dengan PAS..

    Singkirkan najib, selamatkan Melayu Islam di Tanah Melayu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den sapport ekau daie belakang soponuh hati den.

      Timo Kasihlah.

      Delete
    2. eko ni rba yg songajo nak boyi mampuih bn/umno ..

      Delete
    3. Tima Kasihhh Pak Den!

      Delete
    4. Anon hati2 sikit, dio tu sap port dayi bolakang, boleh nayo eko ... Dio sondighi pun RearEntory punyo orang ...

      Delete
    5. Samo-samo lah kito sapport menyaport sesamo kito. Break Dance bortingkek-tingkek....break dance bortingkek-tingkek....

      Delete
    6. Heiiiii oghang kito....apo dayo apo nak dikato....apo nak jadi kek UMNO????????

      Delete
  31. satu cara utk mengajar ajib goh yg lebih cina dari cina adalah dgn memberi kemenangan kpd PAS di kuala besut.

    PERKASA junior



    ReplyDelete
    Replies
    1. ye lah tu rba ... tunggu aku perkosa kau

      Delete
    2. umno & perkasa adalah kumpulan melayu berfikiran orto dogs dan juga dog mataik ...

      Delete
  32. Kalau semalam parpukari kantoi menyamar.....hari ni aku nak buat analisis tentang satu lagi pengkomen tegar diblog ini...reentry capsule

    bersambung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nak bagi maklumat awal, dia tu andartu .... baik2 sikit nak komen dia, orangnya sensitive! Ada pernah aku dengar orang panggil dia RearEntry ....

      Delete
    2. Aww....terkejut mak...Diamlah mangkok.Aku nak on d way ke Masjid ni.Balik nanti aku nak sambung melantak ayam golek lepas tu terus tidor tergolek. ChaaaiiTTTT....!!!!

      Delete
    3. Ko nak pergi masjid buat apa awal lagi! Jamuan moreh, lepas terawih nanti baru ada!

      Delete
    4. Nak cari pahala ke nak cari pakwe?

      Delete
  33. KALAU PERKASA YG BEGITU KUAT SEMANGAT KEMELAYUAN PUN BELAH DAN TAK TAHAN LAGI DGN SIKAP UMNO, KORANG NAK TUNGGU APA LAGI ...
    JOM, BLAH, CHAO, SLMT TINGGAL UMNO, INNALILLAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tn Sy Hassan Sy Ali dah bagi indirect signal, PAS akan dapat sekurang2nya 1000 undi dari PERKASA dlm PRK Kuala Besut nanti!

      Delete
    2. melalut... kesian pas takde sambutan kat besut..spin pulak kata org perkasa.. org besut dah baca artikel atas tu.. nak putar ke mana nak???? ooo nak jumpa nuor.. jumpa sabu husam.. buat apa???? nak cari idea mcm mana nak cabut dr besut... hadi dah takde..

      Delete
  34. Tak menarik langsung, tak ada yg bernas, kebanyakan komen adalah merapu dan lawak bodoh! Melayu bodoh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana komen bernas En Mohamad Nasionalis Melayu dan En Othaman Ahmad? Kami menanti2 dan mengharap ...

      Delete
    2. En Mohamad Nasionalis tu ada orang kata si Parpu yg menyamar dan sudah kantoi! En Othaman rasanya letih, malam tadi dia tak tidur langsung, bersilat dgn ntah jebon mana ntah! Tinggal Reentry lah rasanya yg nak dominasi entry ini!

      Delete
    3. Nak jumpa Tuan Othaman Ahmad kena buat appoinment dengan aku dulu.Ngko ingat KJ jer boleh buat macam tu kat Tun M masa nak jumpa Pak Dol. Warghhhh....Kah...!!!Kah...!!!(gurau jer)

      Delete
    4. Aku tahu ko s/u sulit dia lama dah. Ko tolong panggil dia keluar jap boleh tak?

      Delete
  35. Perkasa ni nama saja bagus tapi hati tak tetap diatas landas yg sebenar2nya. Jika benar Perkasa mengikut lunas2 Islam, byk ikhtibar dari peperangan selepas wafatnya Saiyyidina Ali Abi Talib KW. Selain darinya bagaimana timbangtara antara Umno & Pas dilakukan sehingga tidak memihak kpd antara keduanya. Walaupun memilih antara "anjing" dgn "babi", pemilihan perlu dibuat. Perkara ini boleh dilihat DYMM YDP Agung di "abaikan", "boneka" tidak dilihat sebagai pemimpin Mutlak Malaysia Darul Islam. Come on.... semua ini sirot perpecahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksud anon8.39pm, pemilihan antara umno & perkasa itu umpama pemilihan antara anjing dgn babi? Biar betul anon!

      Delete
    2. Perumpamaan yg di maksudkan dari segi kemudaratan binatang2 ini pd kita. Yg memilih sekarang ialah Perkasa. Diantara perti2 induk Malaysia antara Umno & Pas. Kemana condongnya Perkasa.

      Delete
  36. Sebagai seorang yg berbangsa Cina, saya cuba juga memberanikan diri di sini untuk memberi pandangan atau pendapat. Saya rasa tindakan perkasa untuk meninggalkan umno itu akan membawa kebaikan kpd umno juga. Selama ini perkasa adalah sangat racist dan kami orang2 Cina merasa bimbang jika ahli2 umno juga akan terikut dengan rentak racist mereka. Saya fikir ramai orang Cina takut untuk sokong bn-umno jika mereka terpengaruh dgn sikap racist perkasa itu. Jika perkasa sudah tidak lagi bersama umno, saya fikir orang Cina akan mula kembali untuk menyokong bn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. butuh ko la! Dong zong tak rasis ke?

      Delete
    2. kami pun tak anggap dong zong tu rasis.....permintaan itu ini dong zong kepada kerajaan sama seperti cina meminta di indonesia dan thailand......kami melayu akan nampak rasis dan pelanggaran HAM jika umno memebela melayu

      hei....let me say FUCK YOU....

      sekarang ni pemerintah yang ada tak memerlukan undi cina bangsat....

      cina akan kembali undi bn jika 13 mei berlaku kembali.....najib je bahlol berawan awan

      Delete
    3. kami pun tak anggap dong zong tu rasis.....permintaan itu ini dong zong kepada kerajaan sama seperti cina meminta di indonesia dan thailand......kami melayu akan nampak rasis dan pelanggaran HAM jika umno memebela melayu

      hei....let me say FUCK YOU....

      sekarang ni pemerintah yang ada tak memerlukan undi cina bangsat....

      cina akan kembali undi bn jika 13 mei berlaku kembali.....najib je bahlol berawan awan

      Delete
    4. kami pun tak anggap dong zong tu rasis.....permintaan itu ini dong zong kepada kerajaan sama seperti cina meminta di indonesia dan thailand......kami melayu akan nampak rasis dan pelanggaran HAM jika umno memebela melayu

      hei....let me say FUCK YOU....

      sekarang ni pemerintah yang ada tak memerlukan undi cina bangsat....

      cina akan kembali undi bn jika 13 mei berlaku kembali.....najib je bahlol berawan awan

      Delete
    5. anon cina tak payah ko nak bohong...cina tak sokong umno bukan sbb perkasa..tapi sbb nak berkuasa di tanah melayu...perkasa takde pun cina tetap tak sokong umno...bodoh lu...ingat kami tak faham ka??

      Delete
    6. Kita tidak boleh bersikap terlalu prejudis dan fanatic. Mungkin betul juga apa yg cina tu cakap. Dia juga mungkin telah menyedari yg orang melayu sudah mula marah. Dia jenis cina 1Malaysia kot, tapi terikut2 dgn kengkawan masa pru 13 dulu. Bagi peluanglah dekat dia.

      Delete
    7. Saya sekali lagi cuba untuk beranikan diri menjawab balik hujah yang disampaikan oleh en parang terbang. Saya juga ingin berterima kasih kpd en anonymous10.00pm kerana faham dgn situasi kami orang2 Cina.
      En parang terbang tidak boleh mengatakan BN tidak perlu kpd undi orang Cina kerana dengan UMNO bersendirian dan ditambah pula orang2 Melayu yg makin ramai menyokong PAS dan PKR, maka kerajaan BN mungkin sukar untuk mendapat 2/3 majority di parlimen. En parang terbang membuat kenyataan berdasar kpd perasaan marah dan dendam tetapi DS Najib memandang lebih jauh dari itu. Saya juga nampak perasaan marah dan dendam en parang terbang adalah begitu mendalam sehingga en menyebut peristiwa 13 Mei berulang. Saya fikir kita tidak boleh bersifat dendam mendendam demi untuk menjaga keharmonian dan perpaduan rakyat Malaysia yg berbilang kaum ini. Saya akan cuba berusaha untuk berkempen kpd masyarakat Cina supaya mereka kembali menyokong MCA dan seterusnya menyokong BN. Dengan itu saya berharap keamanan dan kesejahteraan negara akan dapat dikekalkan.

      Delete
    8. yup...aku pun nak bagi tahu kenapa anda lihat perkasa je rasis dalam masa yang sama dong zong dan beberapa ngo cina lain yang membuat permintaan yang agak melampau tak dilihat rasis...?anda pernah dengar tak bangsa mexico meminta obama supaya bahasa rasmi u.s ditukar kepada bahasa mexico?..sekolah vernakular sebenarnya tiada dalam tanggungan kerajaan mengikut pelembagaan....tapi kerajaan dah bagi itu ini kenapa dong zong tak pernah puas hati?jika kami pertahan hak kami dituduh rasis!...pergilah ke luar negara adakah anda dapat hak seperti mana hidup di malaysia?hatta di China pun anda belum tentu dapat seperti mana anda tinggal di malaysia!hanya terdapat segelintir je orang melayu yang bahalol menyokong pas dan pkr....dan pru 13 menunjukkan kerajaan perintah hasil undian melayu/bumiputera secara total...jikalau orang melayu mempunyai sifat dendam tiada cina yang menjadi jutawan....orang melayu takkan marah dan berdendam jika agama dan bangsa mereka diinjak-injak....siapa yang tak nak hidup dalam keadaan aman?pendatang asing pun datang ke malaysia kerana hendak nikmati hidup aman yang tiada di negara mereka....!

      Delete
    9. yup...aku pun nak bagi tahu kenapa anda lihat perkasa je rasis dalam masa yang sama dong zong dan beberapa ngo cina lain yang membuat permintaan yang agak melampau tak dilihat rasis...?anda pernah dengar tak bangsa mexico meminta obama supaya bahasa rasmi u.s ditukar kepada bahasa mexico?..sekolah vernakular sebenarnya tiada dalam tanggungan kerajaan mengikut pelembagaan....tapi kerajaan dah bagi itu ini kenapa dong zong tak pernah puas hati?jika kami pertahan hak kami dituduh rasis!...pergilah ke luar negara adakah anda dapat hak seperti mana hidup di malaysia?hatta di China pun anda belum tentu dapat seperti mana anda tinggal di malaysia!hanya terdapat segelintir je orang melayu yang bahalol menyokong pas dan pkr....dan pru 13 menunjukkan kerajaan perintah hasil undian melayu/bumiputera secara total...jikalau orang melayu mempunyai sifat dendam tiada cina yang menjadi jutawan....orang melayu takkan marah dan berdendam jika agama dan bangsa mereka diinjak-injak....siapa yang tak nak hidup dalam keadaan aman?pendatang asing pun datang ke malaysia kerana hendak nikmati hidup aman yang tiada di negara mereka....!

      Delete
    10. Anon9:20/11:36pm

      Gua mau tanya sikit, lu MCA cawangan mana?
      Lu punya nama Ah Gor kah atau Nah Zha Lee?
      Atau lu olang Ngam Ngek Ngok tongok bongok?
      Lu ma chee bhai, lancau lohrr ..

      Delete
    11. kata kata ayat mcm selalu baca.. seperti penulisan yg sama dgn org yg berseberangan dgn en othaman.. nada bunyi yg sama pd zaman watak indon..

      cina nak kembali ke mca sebab dah terjerat leher sendiri.. dah tersepit dgn boikot.. ingatkan dah berkuasa dgn pkr pas... cinakan sanggup buat apa saja.. muka bertalam talam bukan 2 talam lagi...

      bergabung tak bergabung... kembali tak kembali... boikot tetap diteruskan.. jihad ekonomi......

      Delete
    12. Kasih menang BN ialah undi dari Sabah n Sarawak lah BODOH!

      ko ingat Sabah n Sarawak majoriti CINA ker?

      Boleh blah!

      Nasib baik CINA Sabah n Sarawak tak mcm kat Semenanjung! Ah Jib Ngok pon boleh tewas!

      Pakai lah hotak bila nak buat statement!

      Delete
    13. Memang saya ini orang berbangsa Cina di bahagian semenanjung, tetapi di semenanjung pun masih ada orang2 berbangsa Cina yg masih menyokong BN. Apa yg saya maksudkan berkenaan tulisan saya di atas ialah berkenaan kenyataan en parang terbang yg mengatakan undi bangsa Cina tidak diperlukan. Kalau diambil kira kemenangan BN di Sabah & Sarawak pula, saya fikir banyak kerusi yg BN menang pengundinya adalah dari keturunan Cina juga, samada Cina asal atau pun Cina darah campuran. Saya cuma ingin menyatakan pendapat en parang terbang itu adalah kurang tepat dan saya juga merasakan bahawa dengan keluarnya perkasa dari menyokong UMNO, rakyat berbangsa Cina mungkin akan pulih keyakinan mereka di bahagian semenanjung. Sekian sahaja daripada saya. Terima kasih.

      Delete
  37. Semakin lama aku perhatikan.. semakin teruk dan cela aku rasa.. masalahnya Najib, Najib terlalu "open-minded"... terlalu ikut kata pendesak yg menentang beliau.. kata-kata pihak yg mengnagkat beliau sebagai PM disapu dan disorok di bawah karpet. Nampak sngat kerajaan Najib lemah.. bila cina suruh buat RCI, dia buat.. bila Hindraf nk suara dlm kerajaan dia bagi.. wei.. ko bodoh ke?.. HINDRAF ke yg undi parti ko masa PRU lepas??.. cina ke yg bagi pangkah untuk parti ko bila BN tinggal nyawa2 ikan di Selangor?..

    Najib dan idea liberalisasinya akan menghumban beliau ke dalam parit yg lebih dalam dari parit pasca-PRU12/13...

    Najib ok dlm beberapa perkara.. beliau seorang yg pemurah.. BR1M... bonus pd penjawat awam.. dia suka tabur duit cash! tapi dalam beberapa ketentuan beliau dilihat sudah hilang taring.. dan beberapa tindakannya memperlihatkan beliau bukanlah seorang ketua kerajaaan.. sebaliknya hanyalah pawn catur yg tinggal untuk disilang-pangkahkan!

    Pak Lah, Najib, Hishamuddin Hussein boleh duduk sebilik!

    - Melayu kecewa dgn ketua penakut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa kempen selamatkan selangor bersama Tun M. Bertimbun-timbun Melayu datang bagi sokongan termasuk aku demi sayangkan bangsa,agama dan negara.Last last Ah Jib Ptuiii belot kepada Melayu yang ikhlas hati demi sayangkan bangsa dan masa depan generasi akan datang.Last-last si lancau KJ merengek-rengek nak jadi menteri macam budak kecik nak nenen.Masa orang bertungkus lumus dia sibuk buat hapa ntah pun tak tau.Kita perlu TAPAU Umno. IniJamLah kalu duduk dalam. PtuiiiiHHHH...!!!

      Delete
    2. Korang perasan tak......muka Ah Gor dah pucat tak ada maya, cakap jugak lesu & tak ada semangat. Apa tandanya itu....dah kena kwalat sebat khianat Melayu tak?

      Delete
    3. Masa tu najib tengah pening nak buat pilihan, sbb umno yg tinggal semua karat belaka... dia lebih risau bila orang cakap ramai generasi muda sokong pembangkang, dia pun call KJ cakap nak bagi post menteri belia, namun dia takut geng umno lain melenting tak setuju sbb dengki, jadi dia suruh KJ buat statement minta jawatan sebarang menteri jika dah tak nampak orang umno yg layak atau ada potensi, dia (KJ) sanggup buat tak malu demi nak jaga najib, itulah kalau nak tahu pengorbanan seorang yg berhati mulia ... hidup menteri belia ...

      Delete
    4. Balun je bro .. aku pun dah tak tahan sikap najib, hadi, anwar ..pemimpin melayu takde telor
      kalau ada pun hanya untuk "none none" telur lain kecut.. Itu ketua pemuda lagi tak guna..asyik glamour ngan liberal sampai amek pompuan cina jadi sekertarinya. Mampos kali ini melayu.

      Delete
  38. Dia dlm keadaan penuh menyesal atas segala tindak tanduknya selama ini. Sbb tu dia bagi kucing tu cakar muka dia sblum orang melayu cakar ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soalan cepu emas:
      Ular ada bisanya. Harimau ada belangnya. Ah Gor ada apanya?

      Delete
    2. Ada Gendang Cina Dung dang dung dang macam orang giler....!!!

      Delete
    3. Soalan cep emas 2:
      Tunku dgn Tak Apanya. Tun Razak dgn DEBnya. Tun Hussein dgn Cengengnya. Tun M dgn Wawasannya. Tundun dgn Tidurnya. Ah Gor dgn apanya.. ya?.

      Delete
    4. ah jib gol dengan gendang cinanya ...

      Delete
    5. Pandai anak murid cikgu. Cikgu bangga sekali.

      Delete
    6. boleh gila aku baca komen2 nih!

      ha..ha..ha..

      Delete
  39. Pekasa ni ibarat taik hidung yg terjulur keluar. Harus disingkirkan cepat2 kerana merosakkan reputasi.

    Ia cuma sesuai dianggotai oleh mamak. Lihat saja imejnya yang suka memakai songkok made in india selatan.

    ReplyDelete
  40. Ya....ya....ya.....malayu ooooo malayu....bangsa bangsat lo....Lu anjing punya orang,anak haram lo......rogol anak sengiri,suka buang anak sengiri.......semua malayu ADA la anjing ma.....waaaaakkkaaaaa..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon10.04pm ni bomoh, tu dia punya jampilah tu .. Dia tu anak melayu malang, masa kecik mak dia buang dlm tong sampah .. kecewa dan dendam yg mendalam membuat dia meroyan sasau sawan .. korang semua jgn amik hati dgn dia ...

      Delete
  41. itu la melayu.. bersifat aplogetik tak kena tempat.. maaf.. maaf.. peluang.. peluang.. tunggu parang dh ada kat tengkok baru nk bertndak kot..

    ReplyDelete
  42. camne nak sokong UMNO.

    UMNO sekarang parti pendukung cina. semua cina buat OK.

    lagi pun, Malaysia dah ada perdana menteri cina yang pertama. Namanya : Ah Jib Gor...

    tengoklah, semua yang dia buat untuk cina. untuk melayu hampeh...

    Undi melayu nak, jaga melayu tak nak. jaga cina je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu sbb gua dari dulu tak sokong UMNO ..
      dulu, kini & selamanya ....

      Delete
  43. Bodoh la najib klu dia bagi muka lagi pd cinabeng dan hindraf cukupla ditipu cina masa himpunan cina dikelang mereka kibar bendera BN aku mcm tk percaya masa tu 60k org cina dtg kesana.....begitu juga himpunan raya cina siap jemput artis gangnam style mereka menipu mereka tidak ihklas menyokong bn baru aku tahu mereka dtg hanya utk makan free mmg sial cinabeng klu lihat masa di gelang patang lim kit siang dtg beri ceramah langsung tiada mkn2 namun tetap dihadiri puluhan ribu org cina .....DAP guma isu rasuah utk jatuhkan kerjaan bn utk mempengaruhi org melayu menumbangkan bn sebenarnya itula senjata cina DAP kafir harbi utk mempengaruhi org melayu...org melayu yg bodoh sahaja percaya taktik ini sebenarnya seandainya bn jatuh pru13 DAP akan perjuangkan apa yg mereka idamkan mereka akan hapus sistem kuata bumiputra baik dr segi badan kerajaan seperti MARA segala tender yg dahulunya nisbah 10 melayu 5cina 3 india akan ditukar samarata begitu juga peruntukan masjid akan dikurang dan akan deberi samaraya masjid kuil dan tokong peruntukan samarata selain dr itu mereka DAP akan memberi taraf wargenegara cina yg dtg dr tanah besar cina termasuk pelacur2 dr cina ini adalah strategi DAP utk menambah penduduk cina dimalaysia seperti lee kuan yew lakukan disingapura matlamat nya adalah utk mengekalkan pemerintahan tambahan wargenegara dr cina ini akan diletakkan dikawasan majoriti melayu mereka akan bina rumah 2 mahal supaya org melayu tidak mampu membeli rumah akan berpindah ke tempat lain skrg pun sudah berlaku seperti datum jelatik di keramat tujuannya adalah utk pecah undi melayu inilah bahayanya org cina jgn kita jadi seperti paleatine.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga rumah bermula dari RM700K. After 10% bumi diskaun harga still mahal macam Kepala Babi Tunggal Bersalut Emas.Melayu mengketadarah rasuah jer mampu beli.Melayu kebanyakkan goyang kotey dalam rumah sewa cina.Zaman Tun M harga rumah tak pernah menggila maxam ni

      Delete
    2. Zaman Tun M duit susah cari, recession tak berhenti .. tapi Tun M & family kaut banyak juga ...

      Delete
    3. Itu ilmu sejarah & ekonomi bapak anon 10:41 pm. Cakap pakai lobang jubor kesukaan Al Jub & Al Kontol Jengkol.

      Delete
  44. aku ingin kongsi penulisan "malay rights" dalam laman ...
    http://malayrights.blogspot.com/2013/07/dragon-step-untuk-cina-couvenis-pijak.html
    marilah kita renungkan kod atau operasi "dragon steps" ini yang telah dilancarkan oleh puak cibaibeng dalam pru 13 ...
    banyak manfaatnya jika kita mengkaji secara mendalam tentang pru 13 ini dan hubung kaitnya dengan "dragon steps" yang dilancarkan dengan penuh muslihat dan bijaksana oleh puak kuning alias puak cibaibeng ...
    sebelum aku ulas lebih mendalam lagi tentang "dragon steps" marilah kita lihat kepada perkataan pru 13 itu dahulu ...
    puak cibaibeng amat taksub tentang nombor ... nombor 1 dan 3 apabila dicampur menjadi 4 ... dalam bahasa cina nombor 4 disebut "si". Dan bahasa sebutan "si" ini sebenarnya ada dua makna. Perbezaannya maknanya hanyalah pada nada sebutan samada tinggi, rendah atau tanpa nada ... tetapi umun mengetahui "si" ada dua makna ... satunya ialah empat ... seperti yang aku katakan tadi dan keduanya adalah "mati" ... sebab itulah nombor 4 sering dianggap nombor sial oleh puak cibaibeng ...
    jadi ... “si” di sini boleh dilindungkan kerana dua makna yang berbeza itu ... maka pergerakan sulit menjatuhkan kerajaan melayu yang diketuai boleh dilaksanakan kerana ianya boleh disembunyikan dalam terang ... kerana ada kekaburan ... adakah “si” itu empat atau “mati” ... dalam perang ... apabila ada kekaburan ... iaitu pihak musuh boleh dikelirukan maka serangan boleh dilancarkan ...
    cukup hampir dengan perkataan mati ialah "go" ... atau pergi ... dalam bahasa kasar apabila kita mahu katakana musuh kita sudah mati ... maka kita akan kata, “sahabatkau itu ... sudah go ...” orang akan faham perkataan “sahabat” di sini bukanlah bermaksud kawan karib ... tetapi musuh ketat ... dan “sudah go” di sini bermaksud mampus atau mati ... jika kita beritahu sahabat seseorang sudah mati ... kita akan katakana, “sahabat engkau sudah pulang ke rahmatullah” atau “sahabat engkau itu sebenarnya sudah mati”
    dan “go” ini seperti “si” ada pelbagai makna ... bagi perkataan biasa ialah pergi ... dan bahasa kasar adalah “mati” ... kekaburan wujud lagi ... jadi kekuatan untuk menyerang musuh boleh digandakan ...
    dalam perang ... untuk mencapai kemenangan tidak boleh dua naga berjuang ... jika berlaku dua naga berjuang ... satunya pasti parah dan kalah kerana itulah musibah perang ... dan naga yang satu lagi iaitu yang menang pun akan mengalami luka dan cedera ... dan hasil kemenangan tidak mencapai keuntungan yang optima ...
    bagi menggelakan dua naga berjuang ... maka satu naga mesti kalah awal dan dengan itu hanya satu naga yang akan berperang ... dan naga yang dilihat oleh puak cibaibeng yang sering menang dalam perang tetapi kalah dalam perjuangan ialah mca ... maka mca mesti berundur secara kehormat dan memberi laluan kepada satu naga yang baru dan mempunyai kekuatan dan kelicikan yang amat seni dan dengan ini membolehkan tuntutan puak cibaibeng kepada suatu kerajaan yang mengamalkan dasar sama rata dan mengenepikan ketuanan melayu dapat direalisasikan ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk mencapai hasrat itu maka mca memberitahu kepada ah jib go ... mereka tidak mahu bertanding dalam pru 13 ...
      apabila puak cibaibeng melancarkan operasi “dragon steps” semua puak cibaibeng mesti terlibat sama ... dan perlu diatur dengan licik dan berseni agar musuh puak cibaibeng tidak dapat menghidu dan mengesan “operasi dragon steps”
      dalam “operasi dragon steps” ini sebenarnya banyak peranan yang dimainkan oleh mca, antaranya ialah ...
      1. Menarik diri dari pru 13 ...
      dalam hal ini mca dengan berat hati masuk bertanding dalam pru 13 ... kerana sekiranya mereka masuk bertanding seperti pru sebelum ini ... “operasi dragon steps” akan gagal. Sekiranya tiada lansung calun dari mca masuk bertanding maka “operasi dragon steps” ini akan dapat dihidu oleh bangsa melayu ...
      dan isyarat perlu diberi kepada puak cibaibeng bahawa mca bersama mereka dalam “operasi dragon steps”
      bagi mengaburi mata masyarakat Malaysia yang lain ... maka mca telah dengan awal menolak sebarang jawatan menteri sekiranya mca kalah dalam pru 13 di kawasan yang mereka tandingi ... dan sebenarnya penolakan itu adalah isyarat kepada puak cibaibeng bahawa mca sebenarnya bersama mereka ... dan mca menyeru agar puak cibaibeng tidak merosakan “operasi dragon steps” undi puak cibaibeng perlu diberi kepada calun mca ... tetapi janganlah sampai “operasi dragon steps” gagal ...
      2. Melancarkan “operasi dragon steps”

      Bagaimana mca melancarkan operasi “dragon steps” ...
      Mca mengambil langkah yang cukup bijak dan licik dalam melancarkan “operasi dragon steps”

      Pertamanya mca telah memberi gelar kepada najib sebagi “Ah Jib Gor ...” umun mengetahui bahawa puak-puak cibaibeng tidak dapat menyebut huruf “r”dengan jelas ... mereka akan sebut “lali’ sedangkan mereka maksudkan “lari”, mereka akan sebut “peligi” sedangkan mereka maksudkan “perigi” dan mereka akan kata “pelegi” apabila mereka mahu kata “pergi”

      Apabila mereka memberi gelar najib sebagai “ah jib gor” ... sebenarnya kod isyarat “operasi dragon steps” telah dilancarkan. Kerana puak-puak cibaibeng tidak akan menyebut “ah jib gor” ... sebaliknya mereka akan memanggil “ah jib go” atau “ah jib ... go” yang bererti “ah jib pergi” ... dan “ah jib” sebagai simbol pemerentahan melayu sebenarnya sedang dihalau dari tampuk pemerentahan apabila mereka melancarkan “operasi dragon steps” dan memberi gelar kepada najib sebagai “ah jib go...”. kod yang pertama berjaya dilancarkan ... semua puak cibaibeng mula menyebut “ah jib ... go” dan mereka menyebutnya dengan penuh bersemangat ... sedihnya ah jib gol hanya tersengih-sengih tanpa mengetahui muslihat yang sebenarnya apakan daya aku hanya mampu berkata “baik lu pelegi lali masuk peligi” ... “baik kamu pergi lari masuk perigi” kerana kebodohanmu yang nyata itu ...

      Benci atau tidak kita kepada najib ... suka atau tidak kita kepada najib tetapi kita kena akur bahawa najib adalah presiden umno dan juga presiden bn ... dan perbuatan menghalau najib dengan berkata “ah jib ... go” sepatutnya kita tidak boleh terima ... walaupun kita akur akan kebodohan najib sebagai seorang pemimpin yang mudah diperkotak-katikan ... dan didungukan oleh musuh ... tetapi dia dihalau oleh puak cibaibeng dan ah jib go menerimanya dengan riang dek kebodohannya. Sebenarnya kita perlu keluarkan najib dari kekal menjadi presiden umno ... kerana dia terlalu gila populariti dan telah terbukti kebodohannya itu sehingga sanggup menjadi pemukul gendang cina dan melancarkan “operasi dragon step” tanpa sedarnya. Kita tidak perlu lagi seorang yang begitu mudah diperbodohkan dan hanya menjadi alat yang penuh bersemangat kepada suatu operasi yang pihak musuh sendiri lancarkan.

      Delete
    2. 3. Mempromosikan “operasi dragon steps”

      Bagi mempromosikan “operasi dragon steps” mca sekali lagi memainkan peranannya. Dan mca telah memainkan peranan dengan jayanya. Operasi dragon step ini mesti ditayangkan di televisyen pada setiap malam dan hari semasa pru 13 ... Supaya “operasi dragon steps” ini sering dimainkan di dalam televisyen maka pemukul gendang professional dari kalangan pemimpin melayu dicari ... dan sekali lagi ah jib gol diperbodohkan ... dia dengan rela hari dan bersemangat menerima tawaran menjadi pemukul gendang untuk tarian naga ... maka ah jib gol pun memukulah gendang cina dengan penuh bersemangat dan tarian naga pun bermulalah ... ertinya “operasi dragon steps” sedang dilancarkan ... kerana dragon telah menari ... ataupun bergerak ... ataupun melakukan “steps” ....

      Betapa sempurnanya perancangan dan perlaksanaan “operasi dragon steps” dilancarkan oleh ah jib go ... dipromosikan oleh seluruh televisyen dalam Malaysia ... maka tidak akan ada puak cibaibeng tidak menerima isyarat bahawa “operasi dragon steps” sedang berjalan ... dan orang yang perlu di halau pergi pun ada bersama-sama ... mudah untuk dikenali dan diketahu maksud yang tersirat ... maka seluruh puak cibaibeng pun bergerak bersama-sama dalam “operasi dragon steps” ini.

      Betapa puak cibaibeng memperbodohkan ah jib gol ... ini kita boleh lihat semasa majlis makan besar yang dihadiri oleh ah jib gol ... betapa kononnya mereka mahu membuat kejutan ... sebaliknya bukan kejutan yang berlaku ... tetapi kelihatan ah jib gol diperbodohkan ... sekali lagi mereka memberitahu bahawa ... pemimpin yang kamu sedang halau dengan kata-kata “ah jib ... go ...” ini selayaknya pergi ... lihatlah kebodohannya di pentas semasa majlis makan besar sedang dilakukan ...

      Sebegitu banyak peranan yang dimainkan oleh mca ... maka apa peranan dap ...

      Pertamanya dap memasuki pru 13 dengan menjadi antara parti yang mempunyai calun yang teramai. Dap juga menubuhkan sayap perang saraf iaitu RBA ... kerana ini adalah perang ... dan perang memerlukan satu unit perang saraf yang berkualiti ... keduanya ... mereka mula bermuka-muka ... dengan memakai songkok dan berbaju melayu apabila hadir ke majlis yang dianjurkan oleh bangsa melayu ...

      Sikap bermuka-muka dap ini kita boleh lihat ... betapa mereka enggan memakai baju melayu apabila hadir ke majlis rasmi di dewan undangan negeri atau dewan parlimen ... tetapi berpura-pura menyukai baju melayu apabila berada bersama-sama bangsa melayu yang begitu lemah akal fikirnya ...

      Keduanya berlakun watak penuh emosi dalam meraih simpati ... kononnya dap akan diharamkan ... maka mereka merayu penuh ihsan untuk menggunakan logo pas ... kenapa logo pas yang mereka pilih ... bukan logo pkr ... kerana pas sepenuhnya dikuasai oleh melayu islam ... mereka (dap) mahu diterima oleh melayu islam ... sebab itulah mereka memilih logo pas ... lagipun mereka yakin orang pas akan undi mereka jika mereka guna logo pas ... al-maklumlah sudah ada fatwa yang dipersetujui oleh seluruh ulamak di dunia ini apabila undi pas ... maka orang yang mengundi pas itu akan masuk surga ...

      Tidak cukup dengan itu ... rambut bini khalifah lim dikorbankan kerana mahu mendapat simpati menyeluruh dari puak cibaibeng dan memberi isyarat bahawa “operasi dragon steps” masih lagi berjalan dan kegagalan mereka (puak cibaibeng) bersama-sama dalam “operasi dragon steps” ini akan merugikan bangsa mereka sendiri.
      sebenarnya "operasi dragon steps" telah berjaya menyatukan puak cibaibeng dan mendedahkan peribadi puak cibaibeng yang sebenarnya ...
      rumusannya ah jib go ... must go ... cukuplah dia diperbodohkan sebegitu rupa ... bagaimana pula sekiranya ada operasi yang lain yang matlamatnya sama ... dan pemimpin umno yang ada sama bodohnya dengan ah jib go ...

      Delete
    3. Tambah sikit kpd anon10:47 pm, berkenaan huruf 'r' yg selalunya berbunyi 'l' dlm sebutah lidah cina. Satu lagi agenda tersembunyi ttg nama 'Ah Jib Gor' itu, sebenarnya boleh juga bermaksud 'Ah Jib Gol' atas sbb lidah cina mengalihkan 'r' kpd 'l' dan kita juga sering dengar perkatan 'gol' ini juga dikaitkan dgn kegagalan dan juga kematian. Misalnya, 'orang tua tu mana ada lagi, dah gol' yg membawa maksud orang tua itu sudah mati.
      Apa pun, samada 'gor' itu memberi isyarat 'go' atau pun 'gol', nyata sangatlah mereka cinabeng telah menyusun rancangan untuk mengenakan najib. Dalam hal ini, saya rasa najib mesti dibela dan diberi petunjuk ke jalan yg benar! Jika kita orang2 melayu mengambil langkah singkirkan najib, maka puak2 cinabeng tentulah akan bertepuk tangan kerana strategi 'Ah Jib Gor' dlm operasi 'dragon steps' mereka telah berjaya. Walau pun najib kelihatannya telah terpedaya dan agak mengecewakan orang2 melayu, dia wajar diberi kesedaran dan pengampunan. Maka, bagi saya, seruan atau kempen untukm singkirkan najib dlm pemilihan umno nanti hendaklah dihentikan demi untuk membuktikan kpd puak2 cinabeng bhw operasi 'dargon steps' mereka telah berjaya dihidu dan mereka hanya menang separuh jalan!

      Delete
    4. Apa daa.....berbelit-belit, tergulung-gulung lidah, macam hero tamil. Cakap je... Kita dah tak suka pemimpin Melayu murtad. Ah Jib Gor mesti disingkirkan bersama orang2nya. SELESAI MASALAH.

      Delete
  45. satu konklusi yg amat tepat bagaimana cina telah dpt memperbodohkan ah jib gor..so ajib go you sudah check mate..you must go

    PERKASA Junior

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dan sepupu dan kroni dia yg berbangsa melayu hidup dan naik kerjaya politik penuh dgn pengaruh cina mungkin sejak dulu lagi. Mcm ada hutang jer Najib dgn cina2 ni. Tu yg telur dia dah kena pegang selalu.

      Delete
    2. Kami dah jemu dgn PM yg lembek sama mcm sepupu dia...tolongla Najib kalo masih sayangkan bangsa Melayu/Islam...sila letak jawatan ..jgn ada kekecohan dlm UMNO...biar peralihan kuasa berlaku dgn tenang...mcm ko amek alih dari Pak tiDOLLAH dulu..

      Delete
  46. ah jib go tidak perlu diberi peluang kedua..dia perlu disingkir secepat mungkin demi survival melayu..lihatlah siapa penasihat nombor ononya..omar ong sicina murtad.

    PERKASA Junior

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mlm tadi aku juga bermimpi bulan gerhana....orang cina punyalah pukul gendang & tin konon nak halau naga dari makan bulan. Aku tanya kat neighbour cina aku apa tandanya. Dia kata, "alamak..itu tataq baik punya. Itu Ah Jib Gor musti kena tukaq punya. Lakyat sutaq malah lorr...".

      Delete
  47. semalam aku bermimpi ... aku hadir dalam PAU ... wou seronoknya tak terkira ... aku hadir semasa ayahandaku ah jib gol sedang memberi ucaptama ... hem ... beruntungnya aku ... ngam-gnam masuk ah jib gol dok berucap ... tapi peliknya dalam mimpiku aku lihat di belakang ah jib gol ada kumpulan penari naga ... dan kelihatan penari dalam boneka naga sedang siap untuk mengatur langkah ("dragon steps ready" kata mat salleh celup).

    kelihatan ditangan kanan ah jib gol alat pemukul gendang cina dipegang erat ditangannya ...

    aku terpana melihat keadaan ah jib gol sebegitu rupa ...

    aku mendengar ah jib gol berucap, katanya "dunia ini sering berubah ... setiap hari dunia berubah ... jika tadi siang kini malam ... dan kita perlu akur dengan perubahan ... ada manusia yang berubah kerana mereka telah ditipu ... contohnya ... berlaku tsunami cina dalam pru baru-baru ini kerana bangsa cina telah ditipu oleh RBA ... kini mereka telah insaf ... buktinya dalam PRK di besut baru-baru ini ... semua bangsa cina telah mengundi umno yang mewakili bn khususnya ... marilah kita terima kepulangan mereka kepangkuan bn dengan hati terbuka ..."

    aku terkedu mendengar ucapan itu ... selepas ucapan itu aku tidak tahu apa yang dikatakannya lagi ... aku menjadi hiba ... cukup hiba mendengan ucapan ah jib gol ... cumanya yang aku ingat ah jib gol bertekad mempertahankan legasi pemerentahanya dan meminta umno berubah untuk menerima tuntutan dari bangsa cina yang telah kembali kepada bn ... dan dia bertekad mempertahankan kerusi presiden umno dan menjalankan pemerentahan mengikut transformasi yang dianjurkannya ...

    tiba-tiba aku melihat ah jib gol memalu gendang cina dengan penuh bersemangat dan penari tarian singa memulakan langkah "dragon steps" untuk kali yang keseterusnya dengan yakinnya ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tertidur lebih kurang jam 12.00 tgh mlm tadi lepas baca artikel anon11.49pm di atas. Baru terjaga lepas bermimpi sedih.
      Aku mimpi dlm perjalanan pulang dari PAU ... sepanjang jalan aku lihat ramai Cinabeng memakai baju seluar hitam berkumpul menangis melolong dan meratus seperti ada kematian ahli keluarga mereka .. Aku mendekati satu kumpulan dan cuba untuk dengar apa yg mereka ratuskan ... Sebahagian yg aku dapat dengar ialah:
      Haiyaaa ... Ah Gor sulah kalah maa .. apa maciam itu Nah Zhe Lee juga atak kalah yugak maaaaa ... haiya ..... tolong sama kita olang tuhan pekong ... ooo ..Ee Cha Muh Leen huuu hu huu .. Khay Lee haiyaaa maaa paaa .. tuhan pekong talak patut ... Sai Phoo Leen ... aiyaaaa huuuu huu huu ... apa maciam tuhan pekong sulah bikin bagi itu 5 olang kalah maaa ... haiyaaaaaa hu hu huuuuu ... Ini maciam atak manyiak susah lohrr ... haiyaaaaa huuuu hu hu hu huuuuuuuuuuuuuu ...
      Tangisan dan lolongan puak2 cinabeng yg sangat kuat itu membuat aku terjaga ...lebih kurang jam 1:30 pagi ini.

      Delete
    2. Dlm mimpi ko tu, tak ade ke kelibat no kereta ke no motor ke yg lalu lalang kat situ. Kalu ade, jgn diam je, wisyer sama dgn kitorang, jgn nak kenyang sorang je ...

      Delete
  48. Nasihat pada Ibrahim Ali.
    Perkasa lebih baik di daftarkan sebagai parti politik dalam waktu terdekat ini.
    Tak perlu lagi sebagai NGO yang kurang sengat.
    Biarlah Perkasa jadi parti Melayu jati.Kalau cina ada DAP.Melayu ada Perkasa.
    Bertandinglah dalam PRU 14 nanti.Atau pun bertanding bila ada Pilihanraya Kecil nanti.Pasti ada lagi wakil rakyat sama ada DUN atau Ahli Perlimen akan mati.
    Masa ini baru UMNO,PAS atau PKR berentap dengan Perkasa.
    Selamat Maju Jaya Perkasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabbas diucapkan atas kebijaksanaan sdr shansuri dlm usaha gigih beliau utk memecah belahkan orang2 Melayu!

      Delete
    2. Syabas Sdr shansuri... macam nenek aku dulu-dulu, pilih beras baik dulu baru basuh dan tanak nasi. Yg kotor kita buang.

      Delete
  49. Den setuju bonar perkasa putuskan hubungan dgn umno. Sbb umno dah byk kali menikam perkasa. Itu jangan, ini tak boleh. Waima nak naikkan perniagaan peniaga bangsa melayu dgn cara tidak lg membeli di kedai cina pun nak jadi berkecuali.apa yg nak dijaga sgt hati si mata sepet ni? Sudah sudah la.


    ReplyDelete
  50. Pada pendapat saya, ada tidak adanya perkasa bersama umno tidak mengubah apa-apa. Kalau kita lihat pun dlm pru13 dulu, perkasa tak menyumbang apa2 untung pun ke atas bn, bahkan kalau kerusi2 itu dipertandingkan atas tiket umno, rasanya bn akan dapat lebih banyak kerusi. Keetokohan mereka hanya bersandar kpd Ibrahim Ali dan Zulkifli Nordin yg hanya menjadi tohmahan dan ejekan pembangkang dan juga segelintir orang umno sendiri.
    Untuk kesinambungan kewujudan dan masa depan umno, kita orang2 Melayu sebenarnya sangat bergantung kpd generasi muda. Pemimpin2 tua yg ada sekarang tidak akan mampu bertahan lama. Maka sudah seharusnyalah kerajaan mencari segala jalan dan ikhtiar bagaimana hendak menarik golongan muda berubah selera dan menghayati serta membuat penilaian positif terhadap kerajaan serta menarik mereka keluar dari terjerat dan tertipu dgn dakyah dan kata manis puak pembangkang. Tugas dan tanggungjawab ini adalah sangat berat dan mencabar dan bukan sembarangan orang yg akan mampu nak melaksanakannya. Secara langsungnya tugas ini terpaksa dipikul oleh pemimpin UMNO yg terlibat langsung dgn golongan muda atau belia ini. Maka, tidak dapat tidak Menteri Belia dan Sukan lah orangnya yg akan memikul tanggungjawab besar dan berat ini. Namun , melihat kpd kapasiti, kredibiliti dan akauntabiliti yg ada pada beliau, kita rasa agak yakin misi untuk menarik perhatian dan sokongan anak2 muda kpd UMNO dan kerajaan akan berjaya. Kita juga perlu tahu bhw beliau bersaorangan mungkin akan berhadapan dgn banyak masalah dan ranjau dalam menjayakan misi ini tanpa sokongan dan bantuan dari pihak2 lain dlm UMNO dan kerajaan. Agak malang dan menyedihkan juga bila ada juga pihak2 yg tidak bertanngung jawab cuba memperlekehkan dan merendah2kan menteri belia di kaca mata rakyat dan orang2 UMNO sendiri. Mereka berbuat demikian atas sentimen peribadi dan tidak melihat jauh akan impak dan implikasi yg bakal menimpa yg mana boleh menjejaskan halatuju dan misi seperti apa yg telah disebutkan di atas. Kumpulan2 ini sanggup berbuat apa shj untuk menjatuhkan beliau (menteri belia) tanpa memikirkan akibat jangka panjang kepentingan parti dan masa depan UMNO/BN. Mungkin beliau memang pernah ada membuat banyak kesilapan pada masa lampau tetapi beliau kini sudah mula sedar dan ingin mengorak langkah dgn lebih cekap dan bertanggungjawab terhadap anak2 muda Melayu dan juga terhadap kerajaan. Untuk itu kita perlu melupakan dulu dosa atau kesilapan lampau beliau serta tidak perlu digembar gemburkan semua itu. Jika tidak ianya adalah umpama membuka pekung di dada dan boleh dijadikan modal besar oleh puak2 pembangkang untuk disebar dan ditabur sbg tohmahan terhadap UMNO dan kerajaan. Ini tidak mendatangkan untung kpd UMNO/BN dan sebaliknya adalah lebih mengundang mala petaka.
    Dengan itu, saya ingin menyeru dan mengajak aemua orang2 Melayu dan ahli2 UMNO khususnya untuk terus memberi sokongan dan juga bimbingan kpd beliau agar beliau dapat melaksanakan tugas dan tanggung jawab yg telah diamanahkan oleh rakyat dgn lebih cemerlang dan berkesan lagi untuk masa hadapan. Walau sedalam mana pun kebencian atau dendam, biarlah kita lupakan dulu dan cuba untuk bersikap positif. Janganlah nyalakan api kerana marahkan nyamuk sehingga boleh menyebabkan kelambu kita terbakar. Ingatlah bhw kelambu kita sudah agak lusuh dan tidak begitu terurus dan sangat mudah dimakan api, walau pun percikan bara api yg kecil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lagi satu pekung....sok.. sek..sok..sek..sok..sek.. Pulun Ah Gor sekali dgn kuncu-kuncunya... habis perkara.

      Delete
    2. anon1.08am
      satu hujah bernas untuk difikirkan bersama oleh orang2 umno.

      Delete
    3. Saya rasa mcm ada betulnya juga tulisan anonymous July20 1:08am itu. Kadang2 dlm melayan kemarahan kita, banyak perkara lain yg kita terlupa. Terutamanya berkaitan perkara yg boleh menjatuhkan maruah umno sendiri. Ia ibarat pergaduhan dlm rumahtangga yg di buat di khalayak ramai.

      Delete
    4. Aku tak bersetuju dgn AnonymousJuly 20, 2013 at 1:08 AM sbb menyandarkan harapan kepada Menteri Belia dan Sukan seperti KJ dan barisan2 muda yg rata2 naik bukan kerana jati diri. Asas kukuh sesebuah parti ialah kepimpinan dan karisma yg berteraskan jati diri melayu...seseorang yg mengerti aspirasi, asal usul sejarah budaya dan hala tuju Melayu. Tanya la si KJ tu tentang apa itu Melayu dan dia akan membebel mcm pemimpin2 muda dan golongan bangsawan UMNO yg tidak ada pernah ambil peduli pon utk memahami apa itu roh melayu. Semangat UMNO sejak penubuhannya sehingga lah zaman kejatuhannya selepas era Tun Dr Mahathir dibinasakan oleh org2 Melayu sendiri seperti BABI aka Brader Anuar dgn pemikiran aliran kiri radikal dia....dituruti oleh pemikiran ala Melayu moden seperti KJ dgn mangkuk tingkat 4 dia...malah rata2 org2 melayu skrg nie berpendapat kita dah terbahagi kepada golongan bangsawan dgn bukan bangsawan. Ini tak pernah terjadi semasa UMNO ditubuhkan di mana peluang utk memimpin terbahagi kepada semua. Kita mmg marah tetapi bukan dgn UMNO. Sebaliknya kita secara sedar tak sedar marah golongan2 yg perasan bangsawan nie memiliki secara mutlak UMNO yg pada hakikatnya milik org MELAYU. Yg paling menyakitkan hati apabila semasa perhimpunan agung, masing2 berucap berdegar2 seolah2 mcm kena rasuk, mcm org lain tidak tahu apa2 dan akhirnya UCAPAN HANYA LA SEKADAR HALWA TELINGA...HABUK PON TADAK. Apa yg perlu kita lakukan skrg ialah meletakkan pilihan kepada golongan2 bangsawan nie...kita ada PERKASA skrg yg rata2 bukan golongan bangsawan...yg saya yakin ada yg jugak memegang jawatan penting dlm UMNO. Peringatkan golongan2 bangsawan nie yg ahli2 UMNO sudah berpaling kepada PERKASA, bagi saja statistik keahlian dan kita ramai2 menyertai PERKASA sebagai tanda protes kepada golongan bangsawan UMNO nie yg kita dah naik muak dgn cerita2 rakyat yg diorang dok suap kt org2 Melayu pasal membela bangsa la...maruah melayu la...cium keris laa...mcm2 aksi2 pahlawan lagaknya tapi belakang kecot telor dgn CINA. Mungkin dlm PERKASA kita boleh tapis2 skit kelayakan utk menjadi ahli supaya yg benar2 konsisten berjuang shj diterima. Tolak mana2 individu yg ada kepentingan atau ada sejarah mengkhianati perjuangan melayu mcm KJ and the geng. Yg memegang jawatan penting dlm UMNO tu jgn la takut2 utk hilang jawatan demi kebenaran. Aku yakin golongan2 bangsawan nie bukan rasa rugi pon UMNO mati sbb dah byk madu2 diorang dapat...cuma mungkin ralat sikit la sbb UMNO mati makna duit tak masyuk ler...yg akan rasa rugi sgt2 ialah yg benar2 masuk UMNO sbb ada wadah perjuangan yg nak diterjemahkan. Tapi biasa org2 mcm nie sekejap je laa sbb golongan2 bangsawan nie akan cantas cepat2. Yg selamat cuma yg ada kabel je laa. AKU SETUJU DGN PERKASA UTK BERKECUALI DRP MENJADI PERKAKAS UMNO AKA GOLONGAN BANGSAWAN NIE sehingga UMNO menjadi MILIK MELAYU DALAM ERTI KATA YG SEBENARNYA.

      Delete
    5. Kontol aku terbantut bila dengar KJ yang tak berguna dijadikan sandaran dan harapan. PtuuiiHHHH....!!!!!

      Delete
    6. Aku nak berak terus sembelit bila dgr org puji KJ sampai melangit nih..!! Sial btol laa....

      Delete
  51. Anon1:08am
    Kalau kita fikirkan dari segi rasionalnya, dgn menjatuhkan kj, apa matlamat sebenar yg kita sedang tuju. Aku rasa ianya berkaitan dengan persaingan yg kurang sihat. Mungkin ada pihak tertentu mahu menaikkan orang lain dan mereka merasa orang itu tersekat dgn adanya kj sebagai penghalang. Jika benar begitu, kita merasa sedikit malang dan rugilah, sebabnya yang pertama adakah orang yang hendak mengganti kj itu lebih baik atau standing dengannya dan yang kedua kita mana ada tokoh yang hebat untuk tampil menyanggah kelantangan pihak pembangkang dalam keadaan kerajaan tercabar oleh sesuatu tohmahan. Adakah mereka pernah fikirkan akan perkara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lagi seorang mat beruk. ko tak kenal Kj, baik ko diam2 jak. bikin nyampah org jak baca komen tak berhotak ko! ato ko nih anak beruk ker?

      KJ nih sedara B.A.B.I, ada paham? dialah insan yg bagi passport kat B.A.B.I supaya boleh menraburkan najis2 mughalazah beliau!

      Ato ko nih pon sedara B.A.B.I?

      Ato sepupu Pak Bedolah Bodohwi?

      Delete
    2. Woiiiiii KJ.Sudah-sudah lah suruh macai LEMBAM kau up nama kau kat sini.Kita semua rasa macam tak selesa nak pangsai bila baca komen puji-puji kau melangit. PtuuiiHHHH......!!!!

      Delete
    3. Ko bangun awal, puasa ke cuti?

      Delete
  52. Wei PARPUKS.

    Bila nak UPLOAD Ah Jib solat Terawih?

    Bila nak UPLOAD Ah Jib kat Musabaqah Al-Quran?

    Bila nak UPLOAD Ah Jib berbuka pausa?

    dan yg paling last....

    Bila nak UPLOAD Ah Jib dlm iklan raya?

    Tak ader ker?

    Ish.. ish... ish... Mimpi lagi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry la AnonymousJuly 20, 2013 at 5:21 AM...kalau ganti UPLOAD MENDE LAIN BLEH? Stok video klip Spenda Stoppa...klip BABI vs China doll....Nurul Izzah vs Lecturer...KISAH JAM BERNAMA OMEGA...KISAH AZMIN DAN KONEKTO...MAT SABU the cocketeer...woww...banyak la stok2 nak UPLOAD nih..! INI BETOL PUNYA....BUKAN MIMPI....

      Delete
  53. pilem terbaru jet li (cinabeng)

    "Ahjib Ngoh Must Go"

    Go to where?

    Got to temple.

    Omitaufu!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!