PANAS! INILAH RUPA SEBENAR MP CINABENG DAP YANG BODOH NAK MAMPOS!

Wei lanciau punya Lim Lip Eng, lu sutah tutuk belapa lama meh kat Malaysia? Tatau cakap Bahasa Kebangsaan ka cibai? Macamana la orang Segambut boleh pilih lahanat bodoh nak mampos ni sebagai ahli Parlimen?

Undang-undang pun mereka tak tau, apa punya Cinabeng la depa ni..tahniah la kepada sesiapa yang memilih beruk-beruk sakis DAP komunis ni...

111 Responses to "PANAS! INILAH RUPA SEBENAR MP CINABENG DAP YANG BODOH NAK MAMPOS!"

  1. pelik dengan bangsa pemakan babi ni....

    kenapa kalo duduk di eropah tak agungkan bahasa dan budaya mereka di sana....

    tempik la dekat obama nak jadi presiden.....!

    bangsa tamak dan tak tahu bersyukur wajib di bunuh.....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana konsep Satuuuuuuuu....Malaysiaaaaaaaaa....lah yang membuatkan mereka jadi kembang burit dan jubo.Siapakah consultan atau punaisihat disebalik idea penubuhan Gagasan 1Taik?.Saya biarkan Tuan Othman Ahmad yang arif menghuraikannya.

      Ah Jib Gor pemain gendang Cina profesional dung dang dung dang sudah tersepit dengan konsep 1Malaysia ini.Perumpaannya ibarat "Ditahan Sakit Perut,Dilepas Terberak Pulak Dalam Seluar".BABIBENG memanipulasikan konsep ini untuk membuatkan Ah Jib terus terjerat,terbelit dan akhirnya tersungkur mampos dengan sendirinya.Contoh soalan yang sungguh tricky dan berniat jahat pernah diajukan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin.U Malay or Malaysian first?.

      Bila kita menyebut Malay First.Secara automatik kita akan dilabel racist.Bila kita sebut Malaysian first,itulah yang akan digunakan nanti apabila mereka mendesak dan menyalak itu ini untuk mendapatkan hak semarataan seperti Keistimewaan Melayu dan mahu menggunakan ini untuk melupuskan terus Hak Keistimewaan Orang Melayu yang sedia termaktub dalam perlembagaan.

      Jika ditanya pada aku.Encik Reentry u Malay or Malaysian first?.Aku akan jawab.

      KEPALA BAPAK KAU....!!!!

      Sebabnya kita orang Melayu telah lama mengamalkan konsep Malaysian first sejak dahulu lagi sampaikan kita pula yang terhimpit dan dikhianati oleh BABIBENG ini oleh toleransi kita yang tidak berbelah bahagi.Jadi jawapannya ialah.KEPALA BAPAK KAU..!!!!!!

      Delete
    2. Najib perlu cari idea kuatkan ekonomi melayu dan bumiputra
      semangat melayu aku dah ok
      kepintaran ok
      cuma ekonomi je kureng

      Delete
    3. apa kena mengena 1 malaysia dgn kebodohan cina ni mengenai undang2 dan pelatnya berbahasa Melayu..? 1 Malaysia baru berumur 5 tahun sedangkan dia dh duduk sini sejak lahir..? bodoh punya statement

      Delete
    4. celaka cina2 DAP ni...baru dapat Pulau Pinang dah berani anjur konsep Metallica kat Malaysia...nak bawak budaya barat masuk Malaysia! sial jek.

      Delete
    5. AnonymayousJuly 6, 2013 at 7:39 PM

      apa kena mengena 1 malaysia dgn kebodohan cina ni mengenai undang2 dan pelatnya berbahasa Melayu..?

      Ikut suka aku lah nak kena mengena ke tak nak kena mengena dengan isu dalam posting ni.Tapi secara generalnya aku nak menerangkan yang konsep 1Taik ni langsung tak berguna.Disebabkan konsep 1Taik ini jugalah sejak kebelakangan ni(5 tahun kebelakangan ni) BABIBENG ni semakin berani dan kurang ajar.Lagi 10-15 tahun lagi jika konsep ini diteruskan aku rasa diorang mungkin akan lagi lebih biadap.Masa zaman Tun M dulu takder pun konsep 1Taik macam ni tapi kita semua dah set dalam minda dan hati yang kita semua adalah Malaysian.Sejak kehadiran konsep 1Taik ni dilihat BABIBENG langsung takder jatidiri sebagai Malaysian tapi lebih kepada memanipulasikan konsep ini dan menyebabkan mereka jadi kurang ajar contohnya macam dekat dalam Parlimen ni.Suka-suka kepala bapak dia nak terus Ipoh Timur sambung hujah taik dia.Tak tau protokol ke BAHLOL.!!PTuiiiHHH...!!!!

      Delete
    6. cina ni ingat dia org dah berkuasa.. sebab tu turun berduyun duyun dr ceruk dunia.. dia org sejak berpakat dgn pas pkr... dah umum sesama cina akan rampas kuasa.. tukar kerajaan pru 13.. tu ada slogan ini kalilah.. jadi dia org letak aje calon.. cina bukit pun takpe.. yakin sgt dpt tawan malaysia... ingat nak buat mcm singapork.. bahasa ing dan cina.

      jika org cina berkuasa dah pasti dia org tekan bahasa ing dan cina... pkr setuju kerana dia org boleh cakap ing.. byk la ahli pas tak boleh jadi calun.. yg layak dap pkr.. secara halus ketepikan melayu pas.. mcm singapork.. dia bagi melayu ke 2 kelompok.. kelompok melayu urban moden dan tradisional mungkin masih kuat jiwa melayu dan agama.

      sikit sikit ubah undang undang... akhirnya jadi mcm singapork.. dap bawak cina dr taiwan singapork tanah besar cina hkong nak lawan jumlah melayu.. sebab tu tak beranak pun byk cina mcm singapork.

      Belum sedar melayu???? belum cukup kesedaran??????

      Delete
    7. Saya tak nampak pun Ali?July 7, 2013 at 2:05 PM

      saye nampa ade, ali-ali di dewan sini. meleka bukan ali yg dipilih dipilihan laya tapi meleka adalah ali di dewan nengala.

      Delete
    8. Selepas praya saya buang semua logo 1 msia ...now it makes sick to my stomach.
      Looks like we are terhegeh2 with this 1 msia thing tapi depa....semakin biadap..babian

      Delete
  2. Ah Eng SIIKAMBUT,Ahli Parlemen tak cakap melayu, cakap cina fasih !
    Ah Beng PInang punya sekutu sakat.
    Bapak Sekolah Cina Bapak Sekolah VERNACULAR gemar akan orang yang fasih bahasa cina sahaja, sebab DIA pengemal liberal dan inklusive,tapi BAPAK SEKOLAH VERNAKULAR tidak INKLUSIF MELAYU.

    The Chief Instigator Ah Beng , tak mau bayar bil air, kerana nak untung
    lipat kali ganda kapitalis yahudi, untung atas air, SYABAS kasi free air.

    Ah Beng nak mimpi timbun reseb tunai Pulau Pinang,kerana cemburu Selangor ada simpanan tunai 1.8 billion di Bank Bank,yang dapat faedah ribak 3.75 %.
    The Chief Instigator Ah Beng Pinang suka mainan politik, macam lah dia
    sangka orang tak tau .good cop bad cop.

    Toni Beng di Selangor ,yang tak senang dan dengki dengan Ramadhan punya bizness.
    Lacking sobriety absent sanity.
    Disorderly conduct dan perangai mahkluk
    rimba.
    Toni Beng mahluk perosak, dah mohon nak keluar Malaysia
    dan mastautin di Pulau Hainan.
    Ah Beng Umar Abdul Aziz wannabe
    Ah Beng The Chief Instigator
    AH Beng Cinasian
    Ah Beng Super kiasu
    Ah Beng Keturunan tetamu asing.
    Ah Beng Quarellsome Politician.
    Ah Beng sengaja cari pasal
    Ah Beng memang mencari issue.
    Makanan kesukaan: kacang merah ber kuah cuka,cicah cuka hitam.
    Ahli parti parti keturunan Cadre sistem PAP.
    Tak sedar diri punya Ah Beng cinaseng kiasu.
    Idola utama ketua pengarang Akhbar the STAR MCA Wong chun, Talam 2 muka hidup 2 alam .
    Pengamal kilang rasis.(BTW, kilang2 rasis itu BAPAK SEKOLAH CINA Bapak sekolah vernakular,dan LONDON my SECOND HOME,suami FLOM, yang taja.)
    Ah Beng Bahasa Malaysia fail!
    AH Eng Bahasa Malaysia fail !
    Toni.....
    Ah Beng naik klass ekonomi pesawat MAS pada 2008 sekali( one time only) aje,, nak dapat publisity (macam serupa menteri sahabat karib Jason Jon)
    murahan.
    2013 pakai Mercedes baruuu funding ada dari biznessuntung lpat gila jual air kedah .
    Ah Beng dengki dengan Pas yang hendak amal kan
    demokrasi di Besut.
    Ah Beng Pencetus dasar CATokong.
    Nak buat 6 billion perjek punya untung sibuk kutip tol.dah bagi 1 billion
    sub con kapada metal fabrication, berapa agak keuntungan untuk ....
    EXCELL Ambassador,papan kekunci rosak.Power point demo rosak juge.

    Ah Beng Tamak haloba , Toni Seng Dengki (dah bakar paspot sendiri di melaka kerana tak mau pergi bazzar ramadhan).Ah ENG SIIIKAMBUT tak reti bahasa MELAYU.
    arjuna waspada
    changkat lobak

    nota kaki: sdr parang terbang saya sokong.

    ReplyDelete
  3. betulah kata tian chua kalau letak anjing pon diaorang pangkah sekarang dah terbukti. kalaulah depa menang habislah penjawat awam kena buang kerja..apa macam orang melayu bodoh yang pilih PR..ada beraniiiii nak tegor...lain kalilaaa

    ReplyDelete
  4. guilty under the charge of KILLING the Bahasa!!! what a fucking horrible accent. SHAME on you. Tatak MALU ke???? Macam PASAR di buatnya Parlimen!!!. Di lahir di sini. di besarkan di sini juga cari makan...tak ada RESPECT lansung. Mintak di removekan, di revoke kuasa nya sebab TAK LULUS BAHASA MALAYSIA!!!

    ReplyDelete
  5. Hapuskan je Sekolah Jenis Kebangsaan habis cerita!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecik hati Ah Jib Gor kau cakap macam tu.Kita kan 1Cina.

      Delete
    2. Kenapa engko benci sangat dengan pm

      Delete
    3. Bila pulak aku kata aku benci PM.Aku sayang PM.Tapi dia tak kesian dekat diri dia sendiri.Aku kesian betul tengok dia kena Booo masa dekat Penang ari tu lepas tu aku lagi kesian BABIBENG ajak dia makan sampai berpuluh ribu hadir last-last satu undi pun tak lekat dekat PM.

      Melihat Najib Tun Razak ibarat melihat pakcik atau saudara mara aku sedang dipermain-mainkan oleh BABIBENG di khalayak ramai.Kita orang Melayu sebenarnya sayu melihat Najib seperti diperbodoh-bodohkan oleh BABIENG.Harap Datuk Seri Najib Tun Razak sedar.

      Nak berubah ke tak nak berubah itu dia punya pasal.Dia pun dah tua bangka sampai kepala botak takkan tak boleh fikir lagi,

      I Luv PM.Tengok aku nyanyi.IM4U......uuuuuuu....IM4U......uuuuuuu.....(syoknya lagu ni).

      Sekian,

      Terima KaseeeYYYY..!!!!

      Delete
  6. Kerajaan sekarang adalah kerajaan Melayu dan peribumi asal konsep 1Malaysia samasekali tidak boleh merangkumi etnik Cinabeng.Yahudi Timur mata sepet tidak boleh dilayan dgn ikhlas.Cinebeng mesti dianggap sebagai musuh dlm selimut yg sgt merbahaya kpd SURVIVAL DAN MASA DEPAN kehidupan dan ekonomi Melayu.Perang Dingin dan Perang boikot ke atas Cina Biadab mesti dilakukan utk selama lamanya.Jihad terus jihad..

    ReplyDelete
  7. Kenapa pejuang pejuang kemerdekaan tak fikir habis habis? Kalau pun Malaysia tak maju cam hari ni , jalan Tanah merah pun tak ape sebab masih Tanah Melayu. Tapi kan Melayu dulu dulu pun ada bakat, bakat berniaga, bakat pemimpin dan macam macam lagi. Masaalah nya bila nak ketengahkan, ada pulak pemimpin tertinggi kata toksah..buang masa baik bagi kat cina. Siapa Salah agaknya? UMNO adalah parti melayu yang perintah Malaysia sejak merdeka bersama berkonsi kuasa dengan depa. Masa Tengku Kudin kongsi dengan Yap Ah Loy, apa tak de ke melayu yang berminat nak melombong bijih?

    ReplyDelete
  8. Bangsa melayu--- bangsa bangsat....dabgsat sebangsat- bangsat......wekkkkeeeeeeeeeee......keturunan babi hutan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. WOOIIII WOIIII BADAN MANUSIA KEPALA BABI..SAPE... ORG YG SUKA MAKAN BABI.. SAPE... TU ANON 8.53.. dah gila babi..

      WOIII WOIII BADAN MANUSIA KEPALA HANJING... SAPE... TU ANON .8.53.. dah bangsat mcm hanjing..

      bayangkan bayangkan org ni.. kalai kau org jumpa manusia mcm ni.. kau beri cermin kat dia... anon 8.53 tu rumah takde cermin.. tak sedor kepala dia bila makan babi jadi babi.. bila makan hanjing bertukar muka jadi hanjing.

      tapi aneh kaki jadi kaldai.. kah kah kah
      keh keh keh hah hah hah

      Delete
    2. Semua orang tahu yang babi dan anjing tu cinabeng.

      Delete
  9. RILEK LA BRO, ORG PUTIH PUN GELAK ORG KITA KRN CAKAP OMPUTIH SLANG MALAYSIA/ORIENTAL. RILEK LA BRO, KAT AMERIKA RAKYAT DIA PUN CAKAP OMPUTIH SLANG LATINO, MEXICO, NEGRO PUN ADE. RILEK LA BRO, TENGOK ARNOLD APE SCHWARZENEGGER KECEK OMPUTIH SLANG GERMAN/AUSTRIAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kite sikalang ciakap pasat glemmer (grammar), bukan slang. Lu LED PIG ALMY sila luluk liam2. Talak paham mau tannye olang paham.

      Delete
  10. Cakap slang xpe lg, tp ayat, perkataan tunggang langgang mcm ckp kat pasar. Knape, x bleh belajar bahasa kebangsaan ke spy lebih fasih. Nk jadi pemimpin tp x tau bahasa tunggang langgang.

    ReplyDelete
  11. Lu malayu babi mah,bangsa bangsat lo....anak anjing semua....waaaakakakakaka.....anak haram,buang anak sengiri,rogol anak sengeri,liwat anak sengiri......tu la bangsa bangsat--- malayu anjing lo.....

    ReplyDelete
  12. anon 10:45
    Woi cina babi anjing biawak...lu lbih baik diam sbb apa lu ckp pn tarak paham la.lu tarak pyah bg komen la.lbih baik lu taruh lu pnya muka masuk lubang taik n diam2 situ.khekkk tuiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh drama ciptaan red bean army;

      anon 10.45pm dan anon 11.35pm mungkin dari orang atau geng yang sama

      tujuanya adalah melaga lagakan melayu dan cina.


      Sekadar analisis

      Delete
  13. Cina bodoh lagi bangsat tongsan mari. Mana melayu yg bodoh yg dok usong bendera roket dan mengangkat si haramjadah cina pukimak ini menjadi pemimpin adalah sama taraf si bangsat tongsan haramjadah pukimak cina babi ini.

    ReplyDelete
  14. Mutiara kata

    If you do what you've always done,
    you'll get what you've always gotten

    ReplyDelete
  15. Lu malayu sangat bangsat lo.....

    ReplyDelete
  16. Hha ha ha hi hi ho ho hoo!
    4x1 sebulan
    12x4 setahun
    5 tahun ribu beribu cinabeng bunuh diri , anak isreri , satu terlepas .
    nak bayar hutang keliling pingang . bisnes bangkrap , apa macam ?......
    sekarang lu sendiri rasa la ........penangan boikot Melayu
    he ip hore ! he ip hore ! he ip hore !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap anda semua jangan layan komen berbaur taik ni.Anggap macam nampak taik jer bila ada komen-komen macam ni.Ini teknik dan taktik Lucifer. Teruskan bersatu dan boikot dalam diam.Bisanya pasti menyengat.

      Sekian,

      Harap Maklum

      Delete
  17. Mlayu kna bersatu dan tentang.pemakan babi yg menyamar kt sini utk melagakan org melayu.pergi jahanam penghuni neraka.Semua anak melayu perlu bergabung dan musnahkan kumpulan puaka neraka pemakan babi.Aku yakin bila semua melayu bergabung akan membuat puak mata sepet tahu langit tinggi atau rendah.Semua rakyat melayu sokong kerajaan dan harap kerajaan tegas bertindak trhadap pengkhianat ini.Aku harap nama Tanah Melayu di kekalkan agar semua melayu berjiwa bersatu sanggup berjihad utk melindungi orng melayu dan Tanah Melayu.Takbir semua melayu dan berani sanggup tumpahkan darah jiwa dan raga demi pertahankan Tanah Melayu dpd hilang di peta dunia.

    ReplyDelete
  18. Dr seribu,hanya 1 kejadian,pastu nak heboh 1 kampung,patut la malayu bangsat.....weeekkeekkeee....rogol anak sendiri....keja sape??? Bangsa bangsat--- melayu!!!! Buang anak sendiri.....keja dape??? Bangsa bangsat--- malayu!!! Anwar Ibrahim dok liwat anak muda.....keja sape???? Bangsa bangsat----malayu!!!! Sifat DENGKI,dok x tahan tgk orng maju,pada hal sendiri malas nak usaha,dok asyik nak tunggu kerajaan bantu...ni nak free,tu nak free....Butuh pak hang,anjing,keturunan babi hutan.....bangsa malayu....bangsa bangsat!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap anda semua jangan layan komen berbaur taik ni.Anggap macam nampak taik jer bila ada komen-komen macam ni.Teruskan bersatu dan boikot dalam diam.Bisanya pasti menyengat.

      Sekian,

      Harap Maklum

      Delete
  19. Di pahang ada satu bandar 100 peratus peniaga melayu/muslim beratus kedai korang takkan jumpa satu signbord nama cina pun
    bandarnya juga maju, kalau ada mana mana cina cakap melayu tak tau berniaga dia boleh pergi ke bandar jengka

    ReplyDelete
  20. Punca sikap biadap dan tidak hormat kepada bangsa & ugama oleh si sepet dicetuskan oleh pemimpin-pemimpin Melayu itu sendiri.

    1.ANWAR IBRAHIM:
    Kerana dendam (dipecat) oleh UMNO, beliau telah mengajak Pas bergabung dgn PKR & DAP untuk menumbangkan UMNO. Dalam kempennya (termasuk di You Tube), beliau telah mengapi-apikan cina & india bahawa Melayu bukan tuan di Malaysia. Cina & india juga ada hak untuk memerintah termasuk sebagai perdana menteri. Justru cina & india mulai berani mempersoalkan hak istimewa Melayu, DEB, Institusi Raja-raja dek hasutan Anwar Ibrahim

    2. HADI AWANG & NIK AZIZ
    Sejak kembalinya Ustaz Fadhil Noor ke Rahmatullah, Pas menjadi lebih radikal di bawah kepimpinan dua tokoh ini. Demi nawaitu yg sama, (iaitu menumbangkan kerajaan UMNO/BN) mereka rela mengenepikan asas perjuangan masing-masing, bergabung dgn DAPigs yg sejak dulu lagi anti hak Isimewa & ketuanan Melayu. Apabila cina melihat Hadi Awang, Nik Aziz & Anwar Ibrahim berdakapan dgn Lim Kit Siang dan menolak bersama ketuanan & hak istimew Melayu, maka bersorak riang rialah cina & india bak orang mengantuk disorongkan bantal & bagai pucuk dicita ulam mendatang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Punca sikap biadap dan tidak hormat kepada bangsa & ugama oleh si sepet dicetuskan oleh pemimpin-pemimpin Melayu itu sendiri.

      3. ABDULLAH BADAWI
      Ketika dibuai kemenangan besar PRU 11 (2004), Pak Lah mulai riak dan ditambah dgn nasihat Budak-budak mentah dari tingkat 4 (4th Floor Boys) dan juga Penasihat-penasihat 25% (Inner Circle), Pak Lah mengkhianati wawasan Tun M yg menurut mereka sudah lapuk & ketinggalan zaman. Sebagai golongan Melayu Baru & Liberal, semua rancangan yg diamanahkan oleh Tun Mahathir telah ditong-sampahkan dgn gerak kerja baru mereka. Pak Lah tak perlu kerja kuat (boleh rehat & tidur), semua kerja diambil alih oleh mereka, khususnya, KJ, anaknya Kamaluddin Abdullah, Kalimullah Hassan, Ahmad Zaki Zahid, Kamal Khalik, Omar Ong, Patrick Lim, Vincent Tan dll. Pentadbiran Pak Lah harus dilihat (menurut mereka) sebagai liberal, tidak racist, terbuka & tidak diktator.... dan berikutan itu Anwar dibebaskan dari penjara .Atas kelalaian & sikap malas Pak Lah yg sering tidur, semua dasar, pentadbiran & gerak kerja dibiarkan si pelahap & penyangak-penyangak tadi bermaharaja-lela menggunakan kuasa hingga satu persatu sykt-sykt kerajaan terjual atau menanggung kerugian. Rasuah pun menjadi-jadi dan ini diambil kesempatan oleh pihak pembangkang mencucuk jarum kepada rakyat. Rakyat mulai jaki & muak dgn cara hidup mewah mereka yg menjadi jutawan sekelip mata. Isu pemansuhan Jambatan Gantung di Tambak Johor digantikan dgn Wilayah Pembangunan Iskandar di JB berkat kerjasama Pak Lah & geng dgn cina, DAP & PAP yg merugikan orang Melayu bawahan juga adalah pencetus kemarahan orang Melayu. Perlu diingat Johor sebelum ini adalah fixed deposit bagi UMNO/BN di setiap pilihanraya. Pasti Melayu akan terpinggir & tenggelam di JB dek pembangunan tak seimbang seperti di KL & Penang.

      Bersambung.......

      Delete
    2. sebabnya melayu bodoh, gila kuasa, suka berlagak, berhasad dengki dan paling penting memang ditakdirkan Allah sebagai anak Adam yang paling lemah sekali, atau dalam kata lain sama seperti buah 'reject' dari sebuah pokok. Jenis buah yang tidak layak dijual, hanya jadi makanan tambahan haiwan d zoo... itulah perumpaannya bangsa melayu-bumiputera yang lemah ini. Buktinya sejak zaman DEB banyak bantuan diberikan tapi masih juga tak berkembang.

      Delete
    3. Nanti aku jawab

      Delete
    4. Punca sikap biadap dan tidak hormat kepada bangsa & ugama oleh si sepet dicetuskan oleh pemimpin-pemimpin Melayu itu sendiri.

      Sambungan

      3. ABDULLAH BADAWI
      Amat malang sekali apabila Tun Musa Hitam (mentor Pak Lah), yang juga ahli panel penasihat IRDA menegaskan bahawa projek ini dibebaskan dari DEB. Ini semua menguntungkan Spura kerana pelabur dan pemilik perniagaan Spura sekarang dengan mudah membeli hartanah dan kawasan perniagaan, perindustrian dan perdagangan dalam Wilayah Pembangunan Iskandar. Dan ini juga bermakna rakyat dan barangan dari Singapura begitu bebas keluar masuk dari mana mana pintu sempadan terutama Johor Bahru tanpa sebarang sekatan atau pemantauan langsung. Apabila DEB dikecualikan, termasuk peluang membeli hartanah dan perniagaan di Selatan Johor, maka ini boleh ditafsirkan sebagai menafikan hak hak orang Melayu, yang sedia termaktub bawah Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan. Pada hemat saya, Pak Lah tidak ada semangat patriotisme Melayu hingga membiarkan Johor Bahru bakal menjadi Penang ke 2. Tanda-tanda itu terlihat apabila Lim Kit Siang memenangi parlimen Gelang Patah di PRU 13. Alangkah bebalnya Paklah apabila beliau memansuhkan pelan asal Tun M (Jambatan Gantung Tambak Johor) dan digantikan dgn Wilayah Pembangunan Iskandar atas nasihat Inner Circlenya yg rakus merebut peluang keemasan. Dalam pada itu, tak fasal-fasal kerajaan pusat terpaksa membayar ganti rugi beratus juta RM kerana memansuhkan projek yg sudah persetujui kepada kontraktor pembinaan pelan asal Tun Mahathir. Ini lagi satu kerja gila Pak Lah. Kali ini Melayu marah dan buat pertama kali dalam sejarah politik Malaysia, UMNO/BN hilang 4 negeri dan gagal mendapat 2/3 majoriti. Yang teramat memalukan ialah negeri kelahiran PM Pak Lah Penang terlepas ke tangan pembangkang. Apakah Najib tidak ambil iktibar dalam hal ini?

      4. MOHD NAJIB RAZAK:
      Najib masih mahu menyimpan tuan-tuan Penasihat & Inner Circle Pak Lah, entah apa sebabnya? Apakah ada satu perjanjian rahasia antara Najib & Pak Lah atau memang satu syarat Pak Lah untuk melepaskan jatawatan PM kepada Najib?

      Bersambung

      Delete
    5. Tuan Othaman Ahmad......

      Tulisan tuan tentang punca kebiadapan segolongan rakyat Malaysia angkara perbuatan mungkar oleh pemimpin-pemimpin Melayu sendiri amat menyentuh dan menginsafkan.

      Di Johor UMNO dilahirkan….. mungkin kerana Johor juga UMNO akan dikuburkan. Ini bukan apa.. hanya kerana apa bila dasar NEP tidak lagi diadaptasi, maka perjuangan UMNO tidak lagi relevan. Perjuangan utama UMNO adalah untuk memperkasakan bangsa Melayu. Apabila pemimpin orang Melayu sendiri tidak mengaplikasikannya, maka apa guna UMNO lagi??

      Kita tahu.. siapa yang beria-ia bercakap tentang perkara ini (Melayu penentang Tun M dari kalangan Team B). Pada kita.. dia dah hilang keMelayuannya. Mungkin ia hilang apabila dia menjadikan kepulangan politiknya sebagai agenda membalas dendam peribadi, atau apabila dia dicucuk hidung oleh orang bukan Melayu yang mengenyangkannya ataupun ia hilang apabila dia berkawin dengan orang bukan Melayu… entahlah. Yang pasti, suaranya tidak kedengaran Melayu. Memang orang Melayu perlu maju dan tidak lagi perlu disuap. Tapi apa rasionalnya jika projek Mega sebegini (kununnya!) dimajukan di Tanah Melayu tetapi yang untungnya bukan orang Melayu?? Bahkan kepada negara lain yang terang-terang tidak disenangi oleh jirannya yang lain kecuali kita! Betul juga kata Tn Othaman Ahmad jika mereka-mereka ini memilih pasangan hidup pun tidak mengendahkan wanita Melayu dari bangsa sendiri.

      Apa-apahal pun syabas kepada Tn Othaman ini kerana memberi penerangan dan ulasan panjang lebar berkenaan isu ini. Mungkin dia terasa tercabar ataupun terasa perlu berbuat sesuatu tidak seperti pemimpin-pemimpin lain yang hanya terangguk-angguk tanpa tahu biji butir dan tak faham apa yang sebenarnya telah terjadi, sedang terjadi dan akan terjadi.

      Kebangkitan Anak Muda Melayu Johor

      Delete
    6. Assalamualaiakum… baru sahaja terbaca topik yang menarik nidan isu di atas amat mendukacitakan saya… banyak perkara pelik dan mostly negative setelah pimpinan umno ni bertukar tangan…. kalo dahulu 2-3 tahun yang lepas… isu2 yang timbul hanyalah isu biasa yg kebanyakannya melibatkan politik & rauah..tapi sekarang ni lain plak isunya...tetapi perkara yang lebih berat makin berleluasa..isu tanah melayu di ceroboh sewenangnya oleh bangsa cina…isu gejala sosial yang melampau2… isu tanah melayu…isu keagaaman… apa nak jadi malaysia… Ya Allah ya Tuhanku..selamatkanlah Tanah Air dan orang Melayu….Amin..

      Delete
    7. Sayangnya Melayu sekarang tidak lagi ada tempat yg wajar untuk diberi undi.

      PAS, UMNO dan PKR kini jadi parti hina yg kerjanya menarah kuasa dan harta Melayu yg sejemput utk diberi pada kaum pendatang yg kurang ajar ini. Pas Nik Aziz bagi tanah Kelantan kat cina Dap. UMNO Najib bagi tanah JB kat Cina Dap/Pap/Spura. Anwar & Khalid bagi tanah Selangor kat cina PKR & cina DAP.

      Datang pilihanraya PRU 14 akan datang, aku duduk rumah aje. Tido. Sebab kalau aku buang masa mengundi pun, nasib kaum lain yg korang bela.

      Bangsatnya orang politik.

      Delete
    8. Teryata ujud program program dalam korridor ekonomi yang dipacu GLC ini sebenarnya membelakangkan kepentingan Melayu. Sebagai contohnya ialahWilayah Pembangunan Iskandar (WPI). Pengerusi IRDA Tun Musa Hitam mengumumkan bahawa Dasar Ekonomi tak diperlukan dan ianya sebagai zon bebas untuk menarik pelaburan asing dan pendatang asing.... yang akhirnya akan melenyapkan penwujudan bangsa Melayu & kuasa Melayu... asal saja duit masukkkkkk. Haram jadah Melayu ini....!

      Delete
    9. Punca sikap biadap dan tidak hormat kepada bangsa & ugama oleh si sepet dicetuskan oleh pemimpin-pemimpin Melayu itu sendiri.

      Sambungan.
      4. MOHD NAJIB RAZAK:
      Soalan cepu mas - apakah ada satu perjanjian rahasia antara Najib & Pak Lah atau memang satu syarat Pak Lah untuk melepaskan jawatan PM kepada Najib? Kenapa beliau terlalu 'beholden' (termakan budi) dgn Pak Lah hingga terus mengekalkan tuan-tuan penasihat & Inner Circle Pak Lah. Putrajaya dijadikan mess dan memang pun menjadi so messy oleh budak-budak mentah di tingkat 4 .... mereka bebas bergerak di sana seolah-olah mereka yang berkuasa ibarat kuah melebihi sudu.

      Dosa besar Pak Lah ialah tidak komitted (sering tidur) terhadap tanggungjawabnya sebagai PM; kerjanya di delegate (serah) kepada anak, menantu dan penasihatnya; dan membebaskan Ad Dajal Anwar Ibrahim dari penjara. Sementara Najib yang masih dibelenggu -menyimpan pelesit-pelesit/penasihat & Inner Circle Pak Lah, telah membuat dosa terbesar dgn MEMANSUHKAN AKTA ISA dan menjatuhkan martabat bangsa dgn terhegeh & lemah terhadap pembangkang & cina laknat.

      Sekian adanya.

      Speaking Without Prejudice, Fear or Favour

      Delete
    10. YUP, DISEBABKAN MELAYU BANGSAT DALAM PAS DAN PKR YANG KETUANYA ANWAR IBRAHIM YANG BERASAL DARI SEPEIES ANJING KURAP MAKA CINA DAP LAKANTULLAH NAIK TOHCANG DAN BERANI MENGHINA ISLAM DAN ORANG ISLAM.

      APAKAH ORANG2 PAS TAK TURUT RASA TERHINA BILA MEREKA MENGHINA BANGSA MELAYU, ORANG ISLAM DAN UGAMA ISLAM?????

      Delete
  21. x tau ckp xpe ..janji x rasuah

    ReplyDelete
  22. ini olang aaaa cong ceng ceng cong cong ceng ceng cong... sekian, telima kasih nya puunnnnnn

    ReplyDelete
  23. SEKARANG ADALAH MASANYA UNTUK SEMUA ORG MELAYU BERGABUNG MACAM KAUM CINA. TENGOK SAJA PENANG MEREKA INGIN MENJADIKANNYA MCM SINGAPORA. KALAU MELAYU LEKA DAN MUDAH TERIKUT DGN MAINAN CINA INI MAKA KITA AKAN DITEKAN DINEGARA SENDIRI. DISPORE AZAN PUN TIDAK DIBENARKAN KUAT. SENDIRI AZAN CURUNG NYA MENGHALA KEDALAM MESJID. NAK KOMEN SIKIT MASUK DLM LAH JAWABNYA. PENCACAI DAN ORG PAS FIKIRLH BAIK2. KESIAN ANAK CUCU KITA TIDAK DAPAT MERASA APA YG KITA RASAI SEKARANG. MEREKA AKAN HIDUP SUSAH KALAU PUAK SIAL INI MEMERINTAH.

    PEMUDA DAN PEMUDIA YG ANTI KERAJAAN KITA TAU MEREKA INI GOLONGAN YG KURANG PANDAI SEBAB ITU TAK DAPAT BIASISWA. HANYAK LAYAK PINJAM PTPTN. TAPI KALAU RAJIN BELAJAR DAPAT GRADE BAIK MAKA TAK PERLU BAYAR. SEKARANG INI RAMAI YG DPT PTPTN JADI BIASISWA ADALAH PELAJAR CINA. JADI ANDA BILA LAGI NAK JADI MCM PELAJAR CINA. MEREKA RAJIN BELAJAR TAPI ANDA RAJIN BERDEMONSTRASI. RAJIN MELEPAK SO MCMANA? SIAPA SALAH. KERAJAAN JUGA KE.

    FIKIR FIKIR DAN FIKIRLAH SEBAIKNYA. DEMI MASA DEPAN SENDIRI. ORG CINA MEMGHASUT PANDAI TAPI AT THE SAME TIME MERRKA BELAJAR KUAT TAK MCM ORG MELAYU BERCERITA MCM JUAL UBAT KUAT SEBAB MALAS NAK BELAJAR. DAH TU NAK FREE JE. MALU BEB.

    ReplyDelete
  24. KEPALA KOTEK KAULAH PARPUKARI@SALIM ISKANDAR.....PUNDEK PARIA ISLAM KOTEK KELING KERALA MALBARI ....MAMAK PARIA ISLAM TERLEBIH MELAYU...PI LAH TINGGAL KAT PAKISTAN TENGOK KELING PARIA ISLAM MACAM KAU TUNJUK KEPALA KOTEK BESAK SESAMA SENDIRI..LAHIR DARI PUNDEK BABI PATUTLAH BADAN MACAM BABI....KEPALA BABI....PRU 14 NANTI MASUKLAH BERTANDING TUNJUK NAZI KELING MAMAK PARIA ISLAM MACAM PERKASA....BOLEH MENANG KE?...KAWASAN MANA? KEPALA BABI AKU GANTUNG DEPAN PINTU RUMAH KAULAH KELING PARIA MASUK ISLAM JADI PARIA ISLAM...

    ReplyDelete
  25. Hati hati dgn penyamar disini utk melagakn org melayu.yang pasti kita hapuskn niat jahat terancang pemakan babi dpd membunoh minda ank melayu.bergabung dan bersatu semua melayu hapuskn kejahatan puak api neraka.

    ReplyDelete
  26. Semua melayu bersatu membantu melayu. Puak pemakan babi merancang dan menghapuskn resume ank melayu dibuang begitu saja tanpa diberi peluang ditemuduga.hak bekerja di syarikat gergasi dan pemilikan premis niaga dibandar di nafikan kpd melayu.Bersatu melayu menentang dajal mata sepet.

    ReplyDelete
  27. MELAYU KALAU PERCAYA DENGAN KELING PARIA ISLAM KERALA MALBARI PAKISTAN PUNJABI PASHTUN BABI TERLEBIH MELAYU DARI PULAU PINANG DAN KEDAH TERUTAMA YANG MENGGUNAKAN NAMA ISLAM TETAPI SEBENARNYA GILA BEER DAN TODI MACAM PARPUKARI@PERUT KOLE(INGAT LAGU DING GA DING GA LE?) MEMANG AKAN DITIPU OLEH PARIA ISLAM YANG KELUAQ DARI PUNDEK BABI NI....SALAH SATU KESILAPAN TUANKU ABDUL RAHMAN DAN TUN RAZAK IALAH MENERIMA SEMULA MAMAKKUTTY MAHATHIR KELING KERALA PARIA (ASAL DARI PAKISTAN PUNJAB KONON...POOORAHLAH WEI...)KE DALAM UMNO DAN LIHATLAH KESANNYA.....SIAPA JADI KAYA.....MELAYU KE MAMAKUTTY YANG TERLEBIH MELAYU?)SIAPA JADI MENTERI BESAK KEDAH MASA TAHUN 80AN ? MELAYU KE MAMAK JADI MELAYU??SIAPA YANG MENGGUNAKAN NAMA ISLAM TETAPI GILA BEER DAN ZINA DENGAN BABI????KOTEK PUNDEK MAK KAULAH MAMAKKUTTY TERLEBIH MELAYU NI...

    ReplyDelete
  28. Sbb olang2 segambut pun macam tokoh mereka di atas..dok malaysia tapi bkn berjiwa malaysia....sampai jadi abu dalam pasu pun mrk tak tau berada di bumi mereka pijak dan takkan tau dan fhm bahasa kebangsaan bahasa malaysia

    ReplyDelete
  29. Saya seorang gadis berumur 21 tahun dan gaji saya cuma RM530 sebulan dan banyak hutang.

    Demi untuk menyelesaikan masalah, saya ingin menjual puki kepada sesiapa yang sudi.

    Saya sudah kehilangan virgin sejak berumur 14 tahun, suka sama suka dengan Penolong Kanan lulusan Jordan sekolah tempat saya bersekolah. Selama ini saya cuma pernah berhubungan seks dengan 5 orang lelaki sahaja, iaitu Penolong Kanan, sorang rakan sekelas, dua pupu,pakcik dan tunang sepupu saya.

    Saya seorang yang cantik, bertubuh kecil dan putih melepak.

    (Ayat kedua rekaan semata-mata. yang lain adalah kisah benar. Sangat tidak percaya gadis lembut, cantik dan pemalu itu punya sejarah hitam. Dia sgt cantik.... :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. p/s: saya adalah orang keenam yang berhubungan seks dengannya.

      Delete
    2. Anjing dan babi menyamar betina nak jual puki ...

      Delete
    3. PASAI PARPUKARI MAMAK KERALA PARIA ISLAM NI GILA PUKI SUKA BETINA KULUM BATANG KOTEKNYA......NAK TENGOK MUKA PARPUKARIPARAI NI ADA KAT INTERNET ...NAMA SEBENARNYA KAMBING YANG KELUAQ DARI PUNDEK BABI NI SALIM ISKANDAR......BADAN MEMANG MACAM BABI....TAK MACAM BABI PUN MACAM KERBAU.....BOLEH JADI ANAK KINGKONG.....MEMANG BETUL MUKA PARIA ISLAM MACAM PA....PAKISTAN PUNJAB PASHTUN BABI CAMPUQ DENGAN KERALA......

      Delete
    4. Berapa dinar harga puki you semalaman? Duit derma ceramah I kutip pakai tin milo PRU lepas ada berbaki lagi.

      Delete
    5. NAK PUKIPUNDEKI ROHINGYA ISLAM PARIA ADA, SERATUS LIMA PULUH DINAR AJE.....JUMPA BMW HITAM CERMIN GELAP PLAT NOMBOR 786 BOLEH TANYA......

      Delete
  30. Anon 7,56pm..nkau ofer le kelentit kau ngan cai cai pkr n pas..binatang binatang ni teramat suka mengikuti contoh pemimpin mereka yg gilakan puki puki n burit burit yg dah lama terbiar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. err... dia tak jual puki la. Ini memang kisah benar. kalaulah dia masih virgin, aku rela sunting dia jadi isteri. Setelah mengetahui yg aku adalah lelaki keenam, aku batalkan niat nak peristerikan dia.

      Dia menceritakan secara jujur ttg masa silamnya dgn jujur mungkin kerana menyangka yang aku boleh menerimanya. Semoga dia bertemu jodoh dng orang yang baik-baik.

      (Parpukari punya blog jadi tempat cerita seks...hahahahaha. Tapi serius! ini memang cerita benar. Diri ini masih geram, mengapa gadis secantik dan selembut dia mudah ditipu oleh lelaki, hanya kerana dia gadis miskin)

      Delete
  31. MELAYU JANGAN LUPA SEJARAH BAGAIMANA MAMAK MALBARI KERALA PARIA ISLAM TERLEBIH MELAYU DI ZAMAN KESULTANAN MELAKA MAMAK TUN ALI MEMFITNAH HANG TUAH, APA YANG BERLAKU PADA HARI INI DI MALAYSIA ALI HAMSA MAMAK PARIA JUGA DILANTIK SEBAGAI KETUA SETIAUSAHA NEGARA (MACAM TAK DE CALON LAIN YANG SESUAI KE?,NAJIB BOTAK NI MEMANG BODOH....LUPA SEJARAH....) BOIKOT BARANG CINA....OLEH PERSATUAN PENIAGA ISLAM...SAHLAH PENIAGA ISLAM TU KAKI PUTARALAM MAMAK KUTTY MALBARI PARIA ISLAM...

    ReplyDelete
  32. OFFER BURIT NONOK PANTAT PUKI FARAJ PUNDEK KEPADA ORANG NAJIB BOTAK BODOH NI....ANAK DIA PUN GILA BATANG KOTEKSTAN ....NAK TENGOK PUAK UMNO MELAYU GILA PANTAT IMPORT PERGI KEDAI URUT B2B YANG DILINDUNGI KERAJJAN NAJIB(IMIGRESEN DAN POLIS TIAP BULAN DAPAT HABUAN,TANGKAPHARI NI LEPAS MINGGU DEPAN))DAN PERGI KARAOKE RAMAI POMPUAN SABAH,SARAWAK KRISTIAN DAN ISLAM LAYAN PUAK YANG KELUAQ DARI PUNDEK PANTAT BABI INI.......

    ReplyDelete
  33. PARPUKARI KELUAQ DARI PUNDEK BABI........KETURUNAN ASAL HINDU PARIA DARI KAWASAN INDIA,PAKISTAN(NAMA PUN KHAN KULUM BATANG GENGHIS KHAN MASA ASKAR MONGOLIA TAWAN PAKISTAN ,AFGHANISTAN PASTUN)),LEPAS KALAH PERANG DENGAN KALIFAH MAU TAK MAU KENAPELUK ISLAM(KALAU TAK PELUK KENA PANCUNG,KALAU PELUK ADA CHANCE HIDUP JADI HAMBA KALIFAH NI....BUKAN HAMBA ALLAH....HAMBA ABDI.) KULUM BATANG KALIFAH YANG GILA PUKI TAWANAN PERANGNYA...KERAJAAN MAJAPAHIT,SRIVIJAYA,SINGASARI INDON ASAL HINDU PUN KENA PELUK ISLAM MACAM PARAMESWARA....KAH KAH KAH....PASAI ADA PEDAGANG MAMAK KERALA MALBARI BAGI DISKAUN BELI BARANG PARIA ISLAM SERBUK KARI CILI KASI TARUK LUBANG DUBUR KELING .....AI YO YO.....NAK MARAH PEMAKAN BABI....PASAI KETURUNAN KELUAQ DARI PUNDEK BABI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak maki parpu sorang aku tak kesah tapi kenapa habis semua mamak ko carut

      Delete
    2. Muahahahahha..nape kau panas sangat bila dia ktuk chinabeng??chinabeng mna yg hantar kau utk mncarut kat sini?dasar penjilat kote anwar..dh jangan nk meroyan lagi..pegi tonggeng bntut kau dekat abg non uh,xpun pegi cari betina bagi kat stopa ali spender putih...haha..bodoh pnya pencacai...

      Delete
  34. Bangsa malayu--- Lu anjing lo....babi Iran Mari,puki mak anjing malayu....suka rogol anak sengiri,liwat anak muda sengiri....bodoh malayu puak ni.....wakskakaka........anjing oh anjing malayu......

    ReplyDelete
  35. Bangsa anjing---- malayu babi

    ReplyDelete
  36. sapa kata cina baik sangat? jangan carut melayu tak tentu fasal. hang tengok la china, bangsa apa yang paling ramai jual pepek? bangsa apa yang buat bisnes jadi ibu ayam segala? bangsa hang jika haruan makan anak hangpa senyap saja. jika bini jual pepek kat jantan lain besepah tapi hangpa diam saja. kerana segala perlakuan maksiat adalah cara hidup hangpa. ya lah demi duit. melayu suka heboh kerana
    setiap maksiat melayu umum tak suka, bercanggah dengan pegangan agama dan resam. hangpa ingat dikalangan bangsa hangpa tak ada laporan maksiat, hangpa semua baguih belaka? porrrah. besepah jalang china kat malaysia ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAPI HANG TAK HABAQ PELANGGAN YANG PI LANGGAN PELACUR CINA ,THAI ,VIETNAM SEMUA KEBANYAKKAN MELAYU...YANG PI BKT KAYU HITAM DANOK TU MELAYU......YANG DOK HENTAM PUKI MONGOLIA... MELAYU....YANG BINI RAMAI SIMPAN KAT INDON ...MELAYU......DAH ADA BINI KAT KERALA TAPI KAHWIN MELAYU SINI SIAPA????KATA DULANG PAKU SERPIH.....PELACUR INDON PUNYA RAMAI ,PELACUR FILIPINA KAT SABAH.... HANG TAK KATA APA.....KALAU NAK BOIKOT BARANG CINA....KEDAI URUT B2B ...HANG PUN JANGAN GATAL KOTE NAK PI.....DANOK NAK CARI PELACUR SIAM PUN HANG MELAYU JANGAN PI.....TEGUK BEEER PUN JANGAN....HIPROKIT.....SALAH SENDIRI TAK NAMPAK .....NAK BOIKOY CINALAH...CINA BALIK TONGSAN...HABIS HANG BALIK MANA?BALIK SUMATERA,BALIK JAWA?DATANG DARI SEBERANG AMBIL TANAH SAKAI,JAKUN....PI SABAH AMBIL TANAH KADAZANDUSUN.....NAK JADI RAJA KENA SERANG DENGAN RAJA SIA.,,,,BRITISH AMBIL KESEMPATAN AMBIL TANH KEDAH BUAT PENANG.....BURITLAH HANGPA NAK BOIKOT BARANG CINA.....

      Delete
  37. ape bapa liwat??? Anwar Ibrahim...bangsa APA??? Bangsa anjing bangsat lo.....waakaaakkkaaakkaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar Ibrahim pun bangsa mamak tonggang macam Parpu dan Mahateer.

      Sejak kedua dua mamak anwar sama Mahateer masuk politik......dikucar kacirkan politik Melayu.

      Tentang Mahateer, Tunku ada mengata kena jaga jaga dengan anak keling ni.

      Memang kata kat Tunku terbukti sekarang.....sudah jahanam melayu.

      Delete
  38. CINABABI DATANG TANAH MELAYU SEHELAI SEPINGGANG.. DAH KAYA RAYA HASIL PERTOLONGAN ORANG MELAYU..

    SEKARANG DAH BESAR KEPALA. SEBAB 1MALAYSIA NAK PIJAK KEPALA MELAYU..

    SEKARANG NI DENGAR 1MALAYSIA MENYAMPAH. CINABABI BUKAN BOLIH DIBUAT BAIK. .

    BALIK TONGSAN..GO TO HELL BAWA SAMA ANAK CUCU SEKALI..


    ABC+BCL JADI PEGANGAN AKU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MELAYUBABI DATANG DARI SEBERANG MACAM LANUN ,AMBIL TANAH ORANG ASLI HALAU MASUK HUTAN BELANTARA.....NAK JADI RAJA DI SINI KENA SERANG DENGAN SIAM....BRITISH AMBIL KESEMPATAN AMBIL TANAH KEDAH BUAT PENANG.....MAMK KUTTY KERALA MACAM TUN ALI ZAMAN KESULTANAN MELAKA DATANG TIPU MELAYU KONON SAMASAMA ISLAM...MALU DENGAN KETURUNAN PARIA PUN TUKAR JADI MELAYU....TAPI MUKA MEMANG MUKA KELING PARIA....TUNKU ABDUL RAHMAN MEMANG INGAT SEJARAH TUN ALI MAMK YG FITNAH HANG TUAH....

      ABC+BCL =PERKASA=UNION NAZI MAMAKUTTYKERALAPARIA ORGANIZATION(UMNONOK)

      Delete
    2. Mana you dapat ini fakta...dari sekolah cinakah, parti komunis Malayakah, Mat Sabu kah atau dari itu Fuckatan Rakyat? Tamaddun & kerajaan kesultanan Melayu sudah berada di Nusantara Melayu (Malay Archipelago) & Semenanjung Melayu (Malay Peninsula) sejak lebih 1000 tahun.You pernahkah dengar atau catatan dokumen/sejarah Tanah Orang Asli, Raja orang Asli atau negeri orang Asli? Dulu pihak kolonial Portugis, Belanda, Inggeris merampas negara ini dari orang Asli kah? Tun Ali menantu Bendahara Tun Mutahir adalah suami kepada Tun Fatimah yg difitnah orang & dibunuh oleh Sultan Mahmud Shah. Jika buta sejarah, usah membabi buta membebel macam orang bodoh.

      Unesco & United Nation pun iktiraf wilayah ini kawasan orang Melayu meliputi Selatan Thai, Filipina, Indonesia, Brunei, Singapura & Malaysia. Bangsa Cina & India kebanyakan dibawa oleh British sebagai kuli di lombong timah, ladang getah & ladang teh. Sepatutnya bila kerja dah habis, pekerja-pekerja ini dihantar pulang ke negara asal masing-masing. Tapi kita orang Melayu kasihan dan baik hati terima mereka sebagai kawan dan bersetuju menawarkan 1 juta kerakyatan ketika merdeka pd tahun 1957.

      Saya pun ambil pengajian sejarah di Singapura, tak pernah ada catatan negara ini orang Asli punya. Jgn sebarang berkata tentang Mamak kerana perlembagaan Malaysia mencatat mereka yang berugama Islam, bercakap bahasa Melayu dan mengamalkan adat istiadat Melayu dianggap Melayu, termasuk mamak India Muslim.

      Delete
    3. BILA PULAK ORANG MELAYU KESIAN MENAWARKAN 1 JUTA KERAKYATAN SEBELUM 1957? HIPROKIT.......BRITISH YANG KASI CINA SUPAYA TIDAK MENYOKONG CHIN PENG........RAMAI CINA YANG DAPAT KERAKYATAN MASA "MALAYAN UNION" DAN ZAMAN SEBELUM MERDEKA.....KALAU DI INDIA PART KOMUNIS INDIA DIIKTIRAF.......DI SINI TAKUT DENGAN CINA KOMUNIS.....PERLEMBAGAAN BODOH YANG DIGUBAL OLEH BRITISH, SESIAPA YANG BERCAKAP MELAYU DAN MENGAMALKAN ADAT ISTIDAT MELAYU DIANGGAP MELAYU...KAU MAMAK INGAT TUNKU ABDUL RAHMAN YANG GUBAL KE?....ITU BERMAKNA BRITISH TENGOK MELAYU NI BODOH BAHLOL KE APA? MACAM TU PUN TAK ERTI ....MELAYU DIPERBODOHKAN.......ORANG GURKA NEPAL MASUK ISLAM PUN BOLEH JADI MELAYU......ITU BERMAKNA MELAYU BODOH......
      MEMANG TUN ALI YANG TANGKAP HANG TUAH KERANA BUTA TULI DAN DENGKI TANPA USUL PERIKASA.....TUN ALI MENGIDAM BINI SULTAN MACAM KOTEK BESAR.....KAHKAHKAHKAH.....SIAPA YANG BUTA SEJARAH......PADAN MUKALAH ANAK CUCUNYA KENA BUNUH PASAL HATI KEPARAT.....SIAPA YANG BODOH ??
      PARAMESWARA HINDU PARIA LARI KE TEMASEK BUNUH SIAPA SANA? TEMASEK MELAYU PUNYA KAH SIAM PUNYA??
      SAYA TAHU INDIA MUSLIM TELAH MEMPERBODOHKAN DAN MENIPU MELAYU DENGAN MENGGUNAKAN NAMA ISLAM, NAK BOIKOT BARANG CINA KONON....BELI BARANG MELAYU DENGAN INDIA SAJA...PERSATUAN KIMMA JUGA PERNAH MINTA HAK BUMIPUTRA SEPERTI MELAYU TAPI PAK LAH TAK BAGI...MELAYU JANGAN DIPERBODOHKAN OLEH INDIA MUSLIM TERLEBIH MELAYU NI.....

      Delete
    4. Anonymous July 8, 2013 at 11:10 AM menyatakan:
      BILA PULAK ORANG MELAYU KESIAN MENAWARKAN 1 JUTA KERAKYATAN SEBELUM 1957? HIPROKIT.......BRITISH YANG KASI CINA SUPAYA TIDAK MENYOKONG CHIN PENG........RAMAI CINA YANG DAPAT KERAKYATAN MASA "MALAYAN UNION" DAN ZAMAN SEBELUM MERDEKA.....KALAU DI INDIA PART KOMUNIS INDIA DIIKTIRAF.......DI SINI TAKUT DENGAN CINA KOMUNIS.....
      Komen balas saya:
      The granting of citizenship to one million foreign immigrants who came to Malaysia before independence was done by first prime minister Tunku Abdul Rahman even though it was not provided in the law at the time. This situation came about because the Malays are generous and prepared to dilute their power.

      Anonymous July 8, 2013 at 11:10 AM menyatakan:
      MEMANG TUN ALI YANG TANGKAP HANG TUAH KERANA BUTA TULI DAN DENGKI TANPA USUL PERIKASA.....TUN ALI MENGIDAM BINI SULTAN MACAM KOTEK BESAR.....KAHKAHKAHKAH.....
      Komen balas saya:
      Based on the lewd language & the rubbish historical tales by this commentator, I reckon the source were extracted from either Chin Peng, Kit Siang and the 'learned' Mat Sabu. No cultured & sane mind would write such "beautiful phrases" as presented by him.





      Delete
    5. BULLSHIT......YOUR BLOGGER STARTED BY WRIYING "WEI LANCIAU........" THATS WHY I USE BACK LEWD LANGUAGE....IF YOU MAMAK SCOLD LANCIAU,WE SCOLD BACK KOTEK PUNDEKMAK KAU KERALA PARIA MALBARI PARIA ISLAM...DEI IF YOU MAMAK TRY TO USE ISLAM TO BOYCOTT CHINESE GOODS MALAYSIA,GO BACK TO PAKISTAN.....ONE MAMAKUTTY ALREADY TRY THIS CAMPAIGN....BUY BRITISH LAST...LOOK EAST.....I KNOW YOU MAMAK TRADER ARE ASKING FOR TROUBLE.....

      Delete
  39. Mana pak othaman dan reentry ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada je malas aku nak melayan komen-komen taik kat atas tu.Layan keropok lekor lagi syok.Komen kat atas tu kau yang buat ke?.Menyamar lagi ke?

      Chooooiiiyyyyy......!!!!!!!

      Delete
    2. Anonymous July 7, 2013 at 11:30 PM
      Saya masih ada bersama anda semua memerhati , berfikir dan adakala menangis melihat tingkah laku orang atasan dan pemimpin-pemimpin politik. Untuk itu, jadilah rakyat yg berguna kepada keluarga, masyarakat & negara. Terima kasih di atas perhatian anda itu.

      Delete
    3. Pemimpin kita ni keras kepala kepada perkara yang tak patut

      Delete
  40. Salam tuan parpu,
    Saya seorang gadis yang belum bersuami berusia 19 tahun. Masalahnya kemaluan saya terasa gatal2 hingga terasa panas. Lubang faraj saya pula mengeluarkan cecair keputihan berbau busuk. walaupun saya memcucinya, selang 10 minit, kemaluan saya mengeluarkan aroma busuk semula. Tolonglah tuan Parpu, apa yang perlu saya lakukan memandangkan akhir tahun ini saya akan berkahwin.

    Segala keprihatinan tuan saya ucapkan terima kasih.

    Gadis Runsing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakai Clorox Cap Kepala Garuda.Lepas tu gosok pakai berus dawai kasar.Spray sikit Ambi Pure perisa kunyit.Mudah-mudahan dengan cara ini burit anda kembali ceria dan segar.PtuiiiHHH..!!!!!

      Ni orang gila ke orang sakit jiwa yang post komen burit busuk ni.Tak paham betul aku lah.!!!!

      Choooooiiiyyyyy......!!!!!!

      Delete
  41. Tuan.
    Saya seorang pelajar lelaki yang tergolong tampan. Pengetua perempuan di sekolah saya sering meraba pundak saya dengan lembut. Pernah sekali dia menghimpit dan mencium saya di biliknya.

    Masalahnya saya jatuh cinta dengan cucu lelakinya bernama Am dan bertuahnya saya tidak bertepuk sebelah tangan. Pada masa yang sama makcik janda tukang sapu di sekolah saya juga menaruh hati kpd saya.

    Tolonglah Tuan, saya benar2 mencintai Am dan pada masa yang sama tidak mahu mengguris perasaan pengetua dan makcik janda tersebut.

    Apa yang perlu saya lakukan?

    Jejaka Manis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehadapan adik bajet tampan,

      Habiskan belajar dan cari kerja dulu sebelum fikir pasal nak berburit.

      Ini fake Indon,Kelantan,Mat Salleh hari tu ke.PtuiiiHHH...!!!!

      Delete
    2. I didn’t make any comment in this entry!

      Ramadan, the fasting month is calling us … let us forget our crisis of ideas or ideology for the moment and we forgive each other … to all in this blog, especially PK, Reentry Capsule dan Sir Othaman Ahmad, I salute all of you … not to forget also Kak Bedah, Parang Terbang, Mcik Tempurung … Fatin Nur Aqiela, Amiera Fatin … all of you are very firm with your stand and opinions … all acting in the same direction, fighting and struggling for the sake of the survival of the Malays …
      I would like to apologise profusely if all this while I might had hurt your feeling through what I had commented in this blog .

      Actually I’m just testing the attitudes and the mentality of the followers of this blog … how matured or patient they are … what knowledge they have … what secrete they kept … it is not my real intention to be in favour or against anyone … even some of my words was given positive support and been praised including by Sir Othaman himself (remember the article on the election of Noh Omar as the chairman of ‘Badan Perhubungan UMNO Selangor …) … I’m not prejudice as well … as what Sir Othaman had always mentioned … I’m non-partisan … I visited the opposition blogs too and gives my comment there …

      I used to provoke some of you simply because I wanted to get informations, views and opinions and the inner feeling of the Malays no matter who you support or who you hate …
      I praised and ‘adore’ certain leaders because I expect someone will come out to tell something against what I wrote … I ‘condemned’ certain leaders because I expect someone will come out to defend and come out with positive facts about him (the leader) …

      I like poem and poetry very much … that’s why sometimes I took chance … put a little bit …
      Do forgive me also for imitating myself to be Indon, Kelantan, Negeri, Penang’s ‘Mamak’ and Old Chinese man … and I even a few times pretend to be ‘an ustad’ …

      Somehow, I had learnt quiet a lot in this blog …
      Once again, please forgive me …

      Delete
    3. Terjemahan yg di atas:

      Saya tidak ada buat apa2 komen dlm entry ini!

      Ramadan, bulan puasa memanggil kita … marilah kita lupakan krisis kita tentang pendapat atau ideologi untuk seketika dan saling memaafkan antara satu dgn lain … kpd semua dlm blog ini, terutamanya Reentry Capsule dan Tn Othaman Ahmad, saya sanjung anda semua … tak lupa juga Kak Bedah, Parang Terbang, The Mahadi, Tn Hj Arifin, Mcik Tempurung … Fatin Nur Aqiela, Amiera Fatin … anda semua cekal dgn pendirian dan pandangan … semua dlm arah tindakan yg sama, berjuang dan bertungkus lumus demi kesinambungan wujud orang2 Melayu …
      Saya ingin memohon maaf banyak2, sebanyak-banyaknya jika selama ini saya mungkin telah melukakan perasaan anda melaui apa2 komen yg saya buat dlm blog ini.

      Sebenarnya saya hanya ingin menguji sikap dan mentality pengikut2 blog ini … sejauh mana matang atau sabarnya mereka … apa pengetahuan yg mereka ada … apa rahsia yg mereka simpan … bukanlah tujuan sebenar saya untuk menyebelahi mahu pun menentang mana2 pihak … bahkan ada banyak juga tulisan saya mendapat sokongan positif dan pujian termasuk dari Tuan Othaman sendiri (ingat artikel perlantikan Noh Omar sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor …) … saya juga tidak perjudis … seperti apa yg selalu disebut oleh Tuan Othaman … saya orang atas pagar … saya juga melawat blog2 pembangkang dan membuat komen di situ …

      Saya sering juga mengacah (bangkitkan kemarahan) sesetengah dari anda semata-mata saya inginkan maklumat, pendapaat dan pandangan serta perasaan dalaman orang2 Melayu tidak kira siapa yg anda sokong atau pun anda benci …
      Saya puji and ‘sanjung’ sesetengah pemimpin kerana saya mengharapkan seseorang akan tampil untuk memberitahu sesuatu yg bertentangan dgn apa yg saya tulis itu … Saya ‘hentam’ sesetengah pemimpin kerana saya mengharapkan seseorang akan tampil untuk membela dan membawa fakta2 positif tentang dia (pemimpin itu) …

      Saya sangat minat pantun dan puisi … sbb tu kadang2 curi ruang … selitkan sikit …
      Minta maaf jugalah atas penyamaran saya sbg Indon, Kelatae, Nogoghi, Mamak Penang dan Cina Apek … dan saya juga sekali sekala berlagak sbg ‘ustad’ …

      Namun begitu, saya telah banyak juga belajar dari blog ini …
      Sekali lagi, maafkan saya …

      Delete
    4. UNTUK PEJUANG2 MELAYU

      Kalau roboh kota Melaka
      Papan di Jawa hamba dirikan
      Semua jaguh hebat belaka
      Empayar Melayu kita jadikan

      Sorong papan tarik papan
      Buah keranji dalam perahu
      Berjuang dengan penuh harapan
      Mari kita berganding bahu

      Buah cempedak di luar pagar
      Ambil galah tolong jolokkan
      Berjuang gagah semangat tak longgar
      Menang kalah Allah tentukan

      Pulau Pandan jauh ke tengah
      Gunung Daik bercabang tiga
      Letih badan penat & mengah
      Usaha yg baik berjaya muga

      Nasi lemak buah bidara
      Sayang selasih hamba lurutkan
      Biarlah bijak timbangan tara
      Pilih kasih jangan amalkan

      Tanam pinang rapat-rapat
      Biar senang puyuh berlari
      Berjuang kita sehingga dapat
      Pedulikan sahaja dengan menteri

      Tingi tinggi si matahari
      Anak kerbau mati tertambat
      Adil benar hendak dicari
      Tidak derhaka langkah si Jebat

      Anak punai anak merbah
      Terbang turun buat sarang
      Selagi mereka tidak berubah
      Kita terus akan menyerang

      Perahu kecil mudik ke hulu
      Sampen kolek mudik kuala
      Dihina tindas dari dahulu
      Melayu nak tunduk sampai bila

      Pisang emas bawa belayar
      Masa sebiji di atas peti
      Selagi Cinabeng tidak diajar
      Usaha kita tak akan berhenti

      Tuai padi antara masak
      Esok jangan layu-layuan
      Apa nak jadi terus mendesak
      Hidupkan semangat keMelayuan

      Pucuk pauh delima batu
      Anak semilang di tapak tangan
      Akan jauh ditinggal waktu
      Blog PK menjadi kenangan

      Delete
    5. Anom July 7, 8:13 PM & 8:17 PM

      Saya agak terharu & puji pengakuan anda itu dan dalam pada yg sama saya juga mohon maaf sekiranya ada perkara yg menyinggungkan dari pihak saya. Yang penting nawaitu kita adalah ikhlas demi agama, bangsa & negara. Semoga dari dialog-dialog ini akan memberi pencerahan yang menfaatkan, terutama kepada orang kebanyakan dan anak muda kita apa tentang apa yg sebenarnya telah dan sedang berlaku. Salam sejahtera bagi anda & keluarga.

      Delete
  42. Anda penagih kopi dan neskepe??

    Tahukah anda minum banyak sangat minuman ber kafein boleh menyebab overdose


    Tanda seseorang itu overdose kafein dalam badan

    1berdebar, takut, rungsing,keliru
    2air liur jadi nipis,lidah jadi pahit
    3badan jadi panas
    4.mata layu tapi tak boleh tidur
    5.kepala pening macam nak muntah
    6.perut jadi keras

    dalam istilah mudah mereka yang overdose kafein ini merasakan seolah olah mereka terkena sihir atau dibuat orang. begitulah hebatnya penangan kafein

    penawarnya;

    bertahan tanpa minum kopi selama beberapa jam anda akan sihat semula
    seeloknya tak payah minum terus,
    minum susu aje
    biasanya kesan O.D kafein ini hanya 2-3 jam melainkan anda minum lagi kopi dalam tempoh tersebut maka berlarutan lah sengsara nya

    sumber;
    dari pengalaman sendiri

    ReplyDelete
  43. Haa.......rasalah hang Parpu.......geng geng Khairy sudah menyerang.

    Itulah hang.......tak boleh duduk diam diam ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha....mcm mana org ni tau geng kj... mungkin org kj.. ha takut takut takut.. semua org takut..

      bodoh benor la jika org kj tulis mcm tu.. bukan byk sokong.. lebih byk yg menyampah..meluat... tengok rba berlakun berjuta watak.. org naik meluat geram sakit hati.. akhir lari. tak ngaku ada rba.. teruskan jihad teruskan boikot

      Delete
    2. Highly doubtful it is he job of KJ's men.KJ has got a reputation to keep. There are more important matters for KJ to tend.

      Besides, he is the future PM......why would he bothered with Parpu the mad man.

      Parpu is a very sick man.......he needs professional help. He is certainly a candidate for Hospital Bahagia.

      Delete
  44. Parpu, you are nothing but a big smelly piece of LARD.

    Otha man ah mad, you are nothing but a tun mamak ass worshiper.

    Rear entry capsule, you are nothing but a closet gay who likes strap ons.

    ReplyDelete
  45. Encik Parpukari
    Saya seorang wanita berumur 40an. suami saya merupakan ketua cawangan umno. masalah saya ialah parut kudis buta banyak bertempek di peha. sebagai isteri ahli politik, saya perlu menyesuaikan diri dengan kehidupan elit spt isteri2 ahli umno yg lain. Masalahnya kesan kudis buta itu pasti dilihat orang ramai kalau memakai bikini. Ini tentu memalukan kalau dilihat org. Malah skirt pendek yg baru saya beli hanya tergantung d almari mewah saya. Tiada peluang memakainya d khalayak ramai sbb malu terlihat parut2 tersebut.

    Tolonglah parpu, apakah caranya utk menghilangkan parut2 tersebut. Ia benar2 menjejaskan peluang saya utk menyesuaikan diri dlm golongan elit isteri2 pemimpin umno.

    Yang Ikhlas,
    Isteri Bakal YB UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. You tanya Parpu buat apa? Kalau hang tanya resipi nasi kandar tentu dia tahu.

      Masalah you senang aje........you minta tolong FLOM.........mana tau menantu import mungkin ada obat.

      Orang orang dari negeri negeri stan stan ni memang pandai cari penawar untuk wanita UMNO.......cuba tanya Umi Halfida.

      Bila pegi jumpa FLOM.......kena jaga jaga dengan Mat Mongol........Nak tau kenapa?.........Itu kena tanya Ziana Zain.

      Delete
    2. bagi je laki kau tambah bini cam ostaz pas...kuata bini semua penuh, kalau bini tua ada kurap mcm ko bini muda bleh backup..

      Delete
  46. AnonyMOUSE The Pest on July 8, 2013 at 4:49 AM said:
    Parpu, you are nothing but a big smelly piece of LARD.
    Othaman ahmad, you are nothing but a tun mamak ass worshiper.
    Rear entry capsule, you are nothing but a closet gay who likes strap ons.
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Response from Othaman Ahmad:
    Remember when I mentioned earlier that our beloved Tun Dr. Mahathir did something extraordinaire that stunned and acknowledged by the whole world. Yes..... it was him that change our time (30 minutes ahead) of GMT. That was the year Tun M became the prime minister. Man.. he is a man of visions who have the courage to make the world accept his course of action (which the kiasu Spore also followed suit). And he did that without spending a single cent...mind you. This is one example of the good deeds by the Grand Old Man.

    The historic event was brought about by Tun M to adopt a Standard Malaysian Time that standardized the peninsular time with Sabah and Sarawak, which were originally a half hour ahead. Millions watched on television at 11.30 pm on 31.12.1981, when the minute hand of the clock tower at the Sultan Abdul Samad building here was pushed half an hour forward to midnight.

    Tun M ini di lahirkan luar biasa... Ya Allah sejuknya perut ibu Tun M... bertuahnya Tun dilahirkan. Ya Allah selamatkanlah Tun M & keluarga dan berilah kesihatan pada Tun M kerana Malaysia masih perlukan Tun M. Amin.

    Yang benar
    Othaman Ahmad

    Ps: What significant contributions have Anwar, Kita Siang & Guan Eng gave to the nation? Nothing but creating unnecessary chaos, disturbing the peace & stability of the country. FULL STOP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Dr Mahathir was Prime Minister of Malaysia for 22 years. All of us lived under his leadership during his tenure, and many of us have come to admire him and regard him with our deepest respect, for what he has done for the country.

      His Vision 2020, the Look East Policy, the N/S highway, the Multimedia Super Corridor, the Internet and his efforts to industrialize the country has brought countless prosperity to our nation. We look upon him as the most successful leader since our nation's independence.

      Yes... as a human being, he had done mistakes during his trial & error. And the biggest mistakes of them all were appointing reckless Anwar Ibrahim as his deputy, the sleeping Pak Lah as his immediate successor and recommending the lembik & dependent Najib to suceeed the sleeping Pak Lah.

      Delete
    2. Tun Dr Mahathir was Prime Minister of Malaysia for 22 years. All of us lived under his leadership during his tenure, and many of us have come to admire him and regard him with our deepest respect, for what he has done for the country.

      His Vision 2020, the Look East Policy, the N/S highway, the Multimedia Super Corridor, the Internet and his efforts to industrialize the country has brought countless prosperity to our nation. We look upon him as the most successful leader since our nation's independence.

      Yes... as a human being, he had done mistakes during his trial & error. And the biggest mistakes of them all were appointing reckless Anwar Ibrahim as his deputy, the sleeping Pak Lah as his immediate successor and recommending the lembik & dependent Najib to suceeed the sleeping Pak Lah.

      Delete
    3. Tun Dr Mahathir was Prime Minister of Malaysia for 22 years. All of us lived under his leadership during his tenure, and many of us have come to admire him and regard him with our deepest respect, for what he has done for the country.

      His Vision 2020, the Look East Policy, the N/S highway, the Multimedia Super Corridor, the Internet and his efforts to industrialize the country has brought countless prosperity to our nation. We look upon him as the most successful leader since our nation's independence.

      Yes... as a human being, he had done mistakes during his trial & error. And the biggest mistakes of them all were appointing reckless Anwar Ibrahim as his deputy, the sleeping Pak Lah as his immediate successor and recommending the lembik & dependent Najib to suceeed the sleeping Pak Lah.

      Delete
    4. Remember when I mentioned earlier that our beloved Tun Dr. Mahathir did something extraordinaire that stunned and acknowledged by the whole world. Yes..... it was him that change our time (30 minutes ahead) of GMT. That was the year Tun M became the prime minister. Man.. he is a man of visions who have the courage to make the world accept his course of action (which the kiasu Spore also followed suit). And he did that without spending a single cent...mind you. This is one example of the good deeds by the Grand Old Man.

      The historic event was brought about by Tun M to adopt a Standard Malaysian Time that standardized the peninsular time with Sabah and Sarawak, which were originally a half hour ahead. Millions watched on television at 11.30 pm on 31.12.1981, when the minute hand of the clock tower at the Sultan Abdul Samad building here was pushed half an hour forward to midnight.

      Tun M ini di lahirkan luar biasa... Ya Allah sejuknya perut ibu Tun M... bertuahnya Tun dilahirkan. Ya Allah selamatkanlah Tun M & keluarga dan berilah kesihatan pada Tun M kerana Malaysia masih perlukan Tun M. Amin.

      Delete
  47. PK, TERUSKAN PERJUANGAN KAMU, JANGAN BIARKAN KOMEN2 TAK SENONOH DARI RED PIG ARMY INI MEMATAAHKAN SEMANGAT KAMU KERANA ITU YANG MEREKA MAHU.

    SELAMAT SAMBUT RAMADAN DAN SELAMAT BERPUASA PADA SEMUA SAUDARA2 ISLAM KAMI DIMALAYSIA.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!