PANAS BERAPI! SYARIKAT CINABENG DISERANG KERANA MENGHINA ISLAM?

Artikel dan gambar kat bawah ni aku petik blog Cili Padi. Aku terkejut gak dan tak sangka yang Foto Zzom adalah merupakan sebuah syarikat Cina yang membuli pekerja melayu Islam, maka natijahnya seperti yang anda lihat kat bawah ni...









Wa dengar semua kedai Foto-Zzoom di Lembah Klang ditutup harini akibat serangan cat merah atas semua 25 cawangan.

Cinabeng kena ingat Melayu bersabar ada hadnya.....

55 Responses to "PANAS BERAPI! SYARIKAT CINABENG DISERANG KERANA MENGHINA ISLAM?"

  1. Seksyen 6, Kota Damansara, dekat KFC.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tempat aku cina punyalah haramjadah....

      dia suruh kalo perempuan melayu nak kerja kena pakai tudung spender mustapa ali....

      ni cukup melampau menjatukan maruah islam tau.....

      menjatuhkan parti islam tau....

      jual kalimah allah pun islam tau....

      Delete
  2. Kami difahamkan bahawa cina kafir ini memaksa pekerja wanita Melayu memakai skirt pendek atas alasan uniform. "Lu mau kerja mesti pakai, tak mau pakai boleh berhenti kerja"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawabnya, pekerja Islam berhenti kerja ramaia ramai. Banyak tempat lain di bumi Allah swt untuk mebcari rezeki.
      Semua orang Islam, boikot kedai gambar Foto Zzom. Tidak 'mati' kalau tidak berurusan dengan mereka.
      Mencari keredhaan Allah lebih penting dengan melekukan segala suruhanNYA dan meninggalkan segala yang dilarang. Berbahagia hidup di dunia dan akhirat!

      Delete
    2. setuju, yakinlah dgn taat pd yg HALAL rezeki akan lebih luas dan diberkati. Jangan takut, dn kita kena sedarkan mereka2 ini krn mngkin education yg rendh jdkan mereka rendah diri dn terpaksa jilat tulunjuk kaki Cina.

      Syabas kpd org yg buat peringatan di atas. Mau ajar CINA Harbi semakin jahat!

      Delete
  3. nti aku buka kedai, minta pekerja cina pakai lingerie ajer.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amende itu lingerie? Tudung dan busana atau baju kurung termasuk penutup muka ker?

      Delete
    2. lingerie pun xtahu? lingerie tu pakaian dalam wanita iaitu bra+panty+cosset....utk lelaki pula dipanggil singlet+spenda macam stopa pakai tu!!!

      Delete
    3. KAH KAH KAH. BUKAN DIA TAK FAHAM,SAJA BUAT LAWAK. MEMANG LAWAKLAH NGKO ANON 234. SAKIT PERUT TEMAN.

      Delete
    4. Oh lagu tu maksud lingerig. Baru i paham. tima kasih. Pasal soal nie hang kira terror giler.

      Delete
    5. sama2 hehe....spenda Stopa dan pak jub tu namanya spenda tebar roti canai xxxxxxxLLLLLLL....hahaha

      Delete
    6. kah kah kah spendar buaya!!

      Delete
  4. apa sebenarnya masalah sesetengah orang cina masih tak faham2 lagi sensitiviti agama Islam yang merupakan agama persekutuan negara Malaysia walaupun dah 55 tahun negara merdeka?

    ReplyDelete
  5. Laa...kita orang melayu jgn la bersikap memalukan camna, dema tu tokeh, suka ati dema la...yang menyimbah cat tu tolong bukak kedai gambar camtu, pastu amik org melayu kerja. Ini tidak, udahle keje pun harap kat cina pastu tak nak ikut kata boss..malu arr tindakan camni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hek eleh..Allah maha besar la..ko lbh takut kt tokey ko dprd Allah?
      Kalu ko takut ngan tokey ko, ko blh pg mampus
      Ni negara Malaysia, agama rasmi agama Islam, kalu ada org yg nk jatuhkn maruah agama n kaum melayu sila la kalu nk tgk ape akibatnye
      Nak malu ape kalu prtahankn maruah agama n kaum? Ko malu? Ddk rmhh diam2 n jgn nyibuk..

      Delete
    2. sokong org atas

      Delete
    3. 11.45. Tak pernah pegi kelas agama kamu nih.

      Delete
    4. Anon 11.45am tu. mesti kerja dgn cina tkkut tdpt bonus nk raya nti..Rezeki tu dtg dr Allah ada dimana2..Agama,iman dn akidah jgn di gadai..klu bos dema suruh dema pi ambil barang jln kaki kat seberang jln tp suruh dema bogel hbs jgn pakai apo2..mu tk gi ambil mu kena berhenti kerja...mu pilir hok mane...

      Delete
    5. Pasal apa pulak korang kata anon atas tu tak belajar agama, yang tak belajar agama ialah pompuan melayu tu yang sanggup jual maruah pakai skirt pendek. Hello keja lain berlambak la. Aku selalu perati pompuan tu mmg suka pakai camtu, pastu mekap mcm pelacur punya tebal..hello..they are very happy la with their job. Yang paling bodoh kita marah kan cina tu. Tindakan paling cerdik semua melayu jangan kerja kat situ la...biar bangkrap. Korang juga kata rezeki dari Allah.
      Lagi satu, ko kata anon tu keje ngan cina...silap besar la korang. Dia tu melayu cerdik, profesional, aku tau sebb kawan aku. Melayu semua, tolong bertindak cerdik, kita yang terhegeh hegeh keje ngan cina, pastu kita pulak nak simbah cat....kalau cerdik sangat pergi buka kedai...bukan simbah cat la. Pastu..anak korang pergi suruh belajar kuata kuat, pandai bisnes supaya jangan jadi kuli cina.

      Delete
    6. Anon 1pm. Ko tau apa makna maruah agama dan bangsa? Melayu jadi kuli cina, ko rasa kita ada maruah ke? Kena herdik ngan cina, ko rasa kita ada maruah ke..? Maruah ialah kita sesama melayu bangun, agresif sikit majukan diri, buka kedai, biar cina jadi kuli kita. Jadi bangsa bermaruah. Ko ingat simbah cat, maruah dia naik ke? Kalau aku jadi cina, aku sengeh...ko tak suka keje sini blah la..banyak indon nak keje. Tindakan orang tak sekolah...

      Delete
    7. Anon 5.34
      Bos lu cina ke bai? Patut la xleh pikir pnjg...

      Delete
  6. Minum spritzer !!! Takbiirrrr. Minum spritzer ingat islam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. spiritzer sama hansap cinabeng

      Delete
    2. L**CAU Spritzer!!! Kasi mampus cpt2 company SPRITZER!!

      Delete
  7. Kat sini semua kedai cina...tapi penduduk majoriti melayu...daripada kita simbah cat, lebih baik kita boikot kedai kedai ni. Pegi beli ikan sayur kat aeon big, murah sgt, beli banyak banyk...cukup utk seminggu. Kita boikot seminggu je..kasi lengang kedai dema. Tu cara nya bukan simbah, dapat apa...kita yang salah tak ada kedai melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tempat saya pun takde Kedai rakyat 1 Malaysia . Dah jenuh menunggu .

      Delete
    2. 11.53am. To remind them we too mean ""business""

      Delete
  8. Sptitzer... Delcol dan sea master produk 1001 melayu... Lagi murah lagi bersih lagi halal lagi menyakinkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ajelah minum sampai terkencing2!! aku minum french evian !!

      Delete
  9. Sesape ada masalah motor, jem tengah jalan, rosak, nak servis..kat sekitar kota damansara, mutiara damansara...jgn sekali kali pergi kedai cina..panggil budakni. 0126717671...pandai baiki motor, jujur dan semestinya lebih murah dari cina. Demi Allah aku ckp betul...dia pun tak tau aku promosi dia sebb aku benci semua kedai moto kat situ cina

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kerna sudi menolong bisnes orang melayu..hanya ALLAH akan balas budi baik anda itu....amen

      Delete
    2. terima kasih atas maklumat diberikan.

      Delete
    3. Alangkah bagusnya kalau kat kota damansara tu, sebelah kedai moto cina tu, budak tu buka kedai, pastu ambik budak melayu keje, ajar dema. Takde modal...orang melayu kaya kaya kat sana, tolong sponsor satu kedai kat situ. Pelanggan kedai cina tu semua melayu, cina kat situ semua pakai kete..

      Delete
  10. nama faizal kot?

    ReplyDelete
  11. tak kije kedei gambo tu tak ngape.. gaji bukan besor mane.. tp sikap pemilik yg tidak menghormati kebebasan beragama dan mengamalnye amat menginggung perasaan... juge sikap anak melayu yg kije bkn semua seksinye terlebih2.. juga.. klu org melayu berbuat begitu sudah lama dituduh rasis.. igt kite bkn berada dieropah atau negara ditadbir org kafir..
    kerajaan perlu tamatkan aje lesen2 perniagaan sykt tersebut.. begitu juga lesen2 pasaraya yg menghina islam... setakat bil pekerja yg dibyr gaji tak seberapa maka jd alasan utk bg muka dan tidak bertindak tegas..

    anggap aje la yg menyimbah cat merah itu mereka sendiri.. ytk alihkan kebiadapan mereka terhadap umat melayu dan islam... dgn memberi imej ganas kpd org melayu dan islam dgn harapan kebiadapan mereka akn dilupakan.. sbg mana menteri melayu dan islam nazri meraikan namewee yg sememangnye anti melayu dan islam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju pendapat TUAN...dinegara ARAB pun kedai2 foto mereka,pekerja2 mereka siap pakai TUDUNG dan BERJUBAH lagi...bisnez mereka tetap MAJU..tak ada masaalah pun....diMALAYSIA ni,kalau disuruh pakai skirt n seksi2 gamak nya ramailah lelaki hidung belang berkeliaran menggatal....bukannya pelanggan pon..jadi penambah maksiat ade le!!

      Delete
  12. Replies
    1. terkejut2 beruk saya melihat blog PUAN PURNAMA MERINDU !! TAKUTTTT!!!

      Delete
  13. saya mengarahkan siasatan dilakukan.jika pelakunya melayu wajib dibawa ke muka pengadilan.kalau cinabeng sendiri buat saja suka2 nak provoke,ok boleh dimaafkan.sekian terima kasih ..boleh macam tu???

    ReplyDelete
  14. satu lagi mekanik bergerak melayu sekitar serdang dan LDP 0122728524

    ReplyDelete
  15. Kelakuan macam Ah Long amat memalukan Islam. Nak boikot tapi bukan cara orang tak bersekolah

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan babit2kan Islam!! sebab itu bukan ajaran Islam..

      Delete
  16. Aku syak tuan kedai tu sendiri yang baling cat.... kemudian tuduh orang lain yang buat....sama macam kes bas kena baling cat jugak

    ReplyDelete
  17. Tk salah kita ajar Cina yg cuba hina Islam dgn cara CAT. Itu bukan membunuh tp signal peringatan. Cina jauh lebih jahat kenapa nk salahkan Melayu yg kena tindas?

    Melayu sudah jd liberal dan semua tindakan Melayu kena control.. xbaiklah.. kena sabarlah.. tp puak Kafir duk asak kita dibiarkan.. apa nk jd ni?

    ReplyDelete
  18. bodo pendek akai punya budak melayu..taktau ka buat2 taktau..bangsa asing dh terlebih kurang ajar..ok la tu baling cat..lagi elok kalu depa baling bom..jadi pengajaran pd cina tu dan bangsa asing lain yg kurang ajar dah melampau-lampau

    ReplyDelete
  19. Cat merah kan sinonim dengan along. Nampaknya tauke syarikat ni dah terhutang dengan along. Pastu tak bayar. Kena simbah cat merahlah. Kan dah memang jadi trade mark along buat macam tu. Sapa kata Melayu yang simbah cat merah. Bukan budaya Melayu simbah cat merah kat kedai/rumah orang. Kalau ikut budaya Melayu, bako aja.

    ReplyDelete
  20. Lebih baik simbah cat ke kapal terbang MAS juga kerana pramugari Muslim pun tak bertudung. Kah Kah Kah

    ReplyDelete
  21. setuju2! Bnyk2 comment ni yg paling best!

    ReplyDelete
  22. pakai lg pendek lg cepat stimmm.....

    ReplyDelete
  23. Simbah cat tu biasa nya orang utang along tak bayar tu.

    ReplyDelete
  24. aku sokong simbah cat..

    ReplyDelete
  25. Mana perkasa, mana jati, mana pekida. Bangsa dan agama kita dihina. Mana umno, pembela agama,bangsa dan negara. Gunakan kuasa politik yang sering dilaungkan itu.

    ReplyDelete
  26. smase cawangan seksyen18 dirompak pon.....pihk majikn lepas tgn.xde tndkn di ambil pon tuk menyenangi hti pkerja smsa dlm kjdian....sguh xde tmbg rse....gnti rugi pd pkerja pon xde.....pkerja snri tanggung.....cuti pon ssh nk dpt.....nie pnglman aku slma hmpir sethun bkerja di foto zzoom.....pdn muka skg bru kna smbah cat.........nt slap hari kena bakar........

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!