PANAS BERAPI! KEDAI GAMBAR YANG SURUH ORANG ISLAM BUKA TUDUNG KALAU NAK KERJA TELAH DIKENALPASTI? WAJIB BACA

Seakdar gambar untuk mengingatkan BOIKOT CINABENG!
Semalam aku telah siarkan satu syarikat yang memaksa orang melayu islam membuka tudung sekiranya mereka nak berkerja dengan syarikat tersebut. Semalam kita pun tak pastiu syarikat apa. KLIK SINI

Hari ini nampaknya kita dah tau la syarikat mana tu, kalau korang nak tengok syarikat apa tu, KLIK SINI

68 Responses to "PANAS BERAPI! KEDAI GAMBAR YANG SURUH ORANG ISLAM BUKA TUDUNG KALAU NAK KERJA TELAH DIKENALPASTI? WAJIB BACA"

  1. IKLAN YANG MENDATANGKAN PENDAPATAN
    MAHUKAH ANDA - IKLAN ANDA DIBAYAR?
    @ Dibayar Tanpa Iklan? Seperti Ini?
    PENDAPATAN BULANAN ANTARA 3K - 7K
    IKUT CARA KAMI, SISTEM KAMI, USAHA ANDA !!!
    Hubungi Dan Daftar Sekarang
    SMS NAMA DAN LOKASI ANDA KE 019 975 9916

    ReplyDelete
  2. Dah lama boikot sbb fotozoom meme celaka pwngurusan mmg haram jadah mcm babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum,

      Iklankan produk dan perniagaan anda di

      www.produkmuslim.info

      Daftar segera ia percuma

      Terima kasih

      Delete
  3. Bukan semua cina jahat ada yang lebih baik dari melayu

    cth...antara anwar dan lee chong wei sudah pasti lcw lebih baik

    ReplyDelete
  4. Marilah kita sahut iklan superadv711 ini.

    Mana lagi kita nak cari pendapatan bulanan antara 3,000 hingga 7,000 sebulan!!!

    Aku percaya dah berpuluh ribu orang Melayu Baru yang hidup senang lenang hasil dari usaha-usaha sebegini yang kita selalu jumpa setiap hari dalam semua jenis media. Takkan ada Melayu yang ingin tertinggal kot?

    Kalau boleh aku nak seru jugak Melayu yang jadi kakitangan kerajaan yang malas nak buat kerja itu agar daftar dengan kawan kita ni. Tinggalkanlah kerja yang bergaji buta itu agar ada orang lain dapat peluang kais pagi makan pagi, dapat perjuangkan ideologi politik secara sepenuh hati, separuh masa dan sepenuh gaji. Sebagai orang Melayu yang pastinya Islam juga, kita harus mencari yang halal, bersih dan suci untuk memberi makan anak dan isteri. Tinggalkan yang meragukan dan yang diragukan. Tinggalkan jika ianya bertentangan dengan pegangan kita.

    Yang pastinya alternatif sudah ada di sini... Hubungi saja nombor yang tertera...

    ReplyDelete
  5. Kedai ni mmg patut diboikot. Reason sangat jelas. Terang2 menghina Islam dan umat Islam. Keadaan akan jadi lebih teruk jika cina dap berkuasa

    ReplyDelete
  6. Kedai kasut NOSE pun sama. Pekerja takdubenarkan pakai tudung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lain pulak dgn kerajaan PAS Kelantan, kalau tak pakai tudung tak bagi kerja ... mana yg lebih elok?

      Delete
  7. Omar ong ni kalau pru 14 nanti dia jadi calon ada chance menang sebab popular sangat

    ReplyDelete
  8. Perniagaan tanpa hubungan politik, kecil atau besar memberI kebebasan. Cina sudah menguasai ekonomi Dan menghala ke politik...org melayu kalau tak panik aku tau tahulah nak ckp apa. Bila mereka pegang politik..penjawat awam Ramai yg akan kena tendang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila masa cina kuasai ekonomi, engko jangan tersumbat sangat kepala hotak tu, menteliti yang menyanjung cina tinggi tinggi ni lebih teruk dari masuk kedai cina dan beli barang dia

      Delete
  9. PARPU, LETIH LA AKU TENGOK GAMBAR OMAR ONG NI. LETAK GAMBAR LAIN LA KASI AKU STIM BALIK. THE UNSPINNERS PUN BANYAK LETAK GAMBAR DIA JUGAK. RASA SAKIT PERUT KE TAKDE, TAPI TETIBA AKU NAK TERBERAK BILA TENGOK GAMBAR DIA NI. KALAU KO LETAK 10 GAMBAR DIA KAT BLOG NI MAKA 10 KALI LA AKU NAK TERBERAK....CILAKAK PUNYA OMAR ONG!!! CILAKAK PUNYA CINABENG!!! PTUUUUIIIHHHHH!!!

    ReplyDelete
  10. Lu ee mak pu ki.....ki ho kau kan....

    ReplyDelete
  11. 1.Rasanya dari segi INTERGRITI!!Omar Ong ni lebih layak jadi pengerusi Tabung Haji dari mamak azeez rahim tu!!
    2.Tak boleh dibayangkan bila PENIPU boleh dilantik jadi pengerusi TH!!

    ReplyDelete
  12. Kalau toke tu suruh buka tudung, belah saja tak perlu layan, cari toke kedai gambar melayu ...
    Malangnya tak banyak kedai gambar melayu ... ini menggambarkan kelemahan melayu sendiri ...

    Macam kisah bangau oh bangau, kenapa engkau kurus ... bangau tidak mengaku jadi kurus atas sbb malas nak bergerak cari makan ... alasan kurusnya diletak dari ikan, hingga ke rumput, kerbau, perut sakit, nasi mentah, kayu api basah, hujan, katak hingga ke ular ... ular yg cerdik dan tidak mahu lempar kesalahan kpd orang lain ... jawab ular: 'memang makanan aku' ...

    Dalam suasana sekarang melayu adalah ibarat bangau dan cina adalah ibarat ular ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu bukan setakat bangau ... tapi bangap & bangang ... he he he ... ni melayu nak komen melayu ... nak bagi sederr ...

      Delete
    2. Bangap, bangang, bongek, baghal, barua, bahlol, badigol, batat, bakir, basi, bakul, babun, badak, balak, baloq, bacul, bapok … he he he … melayu kutuk melayu … nak bagi sederr …

      Delete
    3. He he he ... AnonymousJuly 3, 2013 at 11:26 PM & AnonymousJuly 3, 2013 at 11:34 PM

      Nak tambah sikit ... bajingan, bangkai, bangsat ... bagi melayu sederr ...

      Delete
  13. Eloklah juga kalau kita balik ke asal usul ... kenapa ada atau wujudnya Barisan Nasional atau yg awalnya dinamakan PERIKATAN ...? Ianya bertujuan untuk menggabungkan semua bangsa bersatu dan bersepakat dlm pentadbiran demi kemakmoran serta keharmonian Negara dlm konteks Msia yg berbilang kaum dan agama ... Selagi mana BN masih wujud, maka ideology ini perlulah dipertahankan ...

    Kalau nak tolak ideology itu maka samalah dengan menolak BN … Siapa yg nak pertahankan ideology BN ini? Sudah semestinya lah pemimpin2 BN dan yg paling penting dan utama sekali ialah ketua kepimpinan BN, yakni PM … beliau bertanggungjawab penuh untuk mempertahankan BN dan sekaligus mempertahankan ideology, konsep dan prinsip BN … beliau perlu melihat dari atas, tidak seperti pengikut atau penyokong yg hanya melihat dari bawah atau dari tepi …

    Jadi apa yg beliau buat selama ini adalah bukan perkara yg menyalahi konsep dan prinsip BN dan sangatlah tidak wajar beliau atau penasihat2 beliau disanggah atau dicemuh …

    Masalahnya sekarang ini ialah ramai penyokong2 BN yg buta terhadap konsep dan prinsip ini, terutamanya orang2 UMNO … yg taksubkan bangsa terlalu kuat hingga melupakan hasrat sebenar perjuangan parti … Saya ambil contoh di tempat saya, di mana majority penduduk adalah melayu… calon DUN kawasan saya bagi BN ialah seorang cina dan beliau bertanding melawan calon PAS (Melayu) … saya dapati ramai juga penyokong UMNO yg memangkah PAS atau tidak keluar mengundi … namun BN masih menang juga dgn majority yg tipis, nasib baik tidak kalah … kerana masih ramai juga lagi yg faham dgn konsep dan prinsip perjuangan BN, iaitu memilih parti dan bukan memilih calon …

    Malang sekali kumpulan2 yg taksub yg saya sebutkan di atas tadi kini sudah bertukar menjadi racist … dan mula mengalih arah menyerang ketua pemimpin BN … seperti yg terdapat rami pengikut blog ini …

    Mereka bukan shj menyerang dan mencemuh PM dan penasihat2 shj, tetapi juga ramai lagi pemimpin2 BN yg selari pemikiran dgn PM … sekarang ramai sudah mula takut dgn kumpulan taksub dan racist ini … sudah tinggal tak berapa kerat yg berani tampil menyokong PM … yg masih faham dgn perjuangan sebenar BN dan masih lagi berani beraksi atas langkah juang BN dadalah orang2 seperti Menteri Pelancongan dan Menteri Belia dan Sukan …

    Yg lain termasuk TPM dan Menteri KDN, saya rasa masih tidak lupa dgn konsep, prinsip dan ideology BN … tapi sudah mula gerun dgn puak2 pelampau UMNO yg makin luas pengaruhnya kini …

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Tuan Othman Ahmad,

      Boleh ulas dan buat analisis sikit pasal komen kat atas ni sementara Indon Jadian Goblok sedang enak berdengkuran sambil bermimpi moment-moment bertemu sama Bintang Kejora.

      Sekian,

      Salam Hormat.

      Delete
    2. Capsule Lalok Loklaq ... Tuan Othaman udah bikin pendirien, nggak mahu turut campur lagi samanya bicara orang lain ... dia mahu tumpu dan kekal dgn bicaranya sendiri shj ... nggak tahan lagi sama kepedihan peluru & panahan berbisa yg beliau udah alami ... emangnya dia bikin keputusen yg wajar ... bukan macem kamu yg masih lalok goblok ... nggak serik2 lagi ... nunggu-in aja kapannya kena peluru gue ... tajem banget ... kamu pasti akan mampus jugak nanti dgn gue ...

      Delete
    3. Waduh ... anak muda lalok, rupanya lu genterr & cemess banget bila sendirien ditinggalkan samanya Pak Othaman ... hi hi hi ...

      Delete
    4. Setae laknak ni bukae nyo ado modar ... nok tunggu hujoh pok mae dulu ... pahh tu ikuk kok belakae maki caghuk ... kawae pahae sangak dengae peghangar beghuk kongkae ni ...

      Delete
    5. Ikan parang:

      Translate please ....

      Delete
    6. Translator:

      Setan laknat ni bukan nya ada modal ... nak tunggu hujah pak man dulu ... pas tu ikut dari belakang maki carut ... saya faham sangat dengan perangai beruk kongkang ni ...

      Delete
    7. Pak Man ... where are you ... I'm Capsule Lalok ... I need your help very urgently ... I'm damn mad with the article written by AnonymousJuly 3, 2013 at 9:47 PM, but I'm blank stupid ... I don't know how to comment ... I'm only expert at yelling and shouting out dirty words ...
      Pak Man please ... I beg you ... I promise I'll 'belanja' you tonight ... we go night club & disco after this ... Pak Maaaaaaannnnn .... hellllllllpp ...

      Delete
    8. Gugur bulu ketiak aku baca komen kau.Saper yang nak genterr sama looo ...baru dua tiga orang part time dan tak berbayar macam aku menulis lorrr sama geng Kejora udah genterr...Kalo itu dana CyberTrompah kasi sama gue sudah habis Red Tube Sprout Bean gue lunyaikan.Lorrr sama konco-konco looo cuma tau NGENTOT aja.Bengkel Cybertrooper serupa macam itu bengkel Sains Rumahtangga.Duit abissss...hasilnya tiada. Gobblok. PtuiiiiHHHHH....!!!

      Delete
    9. Type dalam iphone macam haram.Nanti aku balik looo tunggu gue renggut sama Kotey loooo. PtuuuiiiHHHHH...!!!!

      Delete
    10. Bg Maideen ni beghasa gatai tangan pulak aih ... beghasa nak komen sikit aih pasai anon9:47pm tu ... ingat hangpa saja dlm BN buleh pakai strateji tu ... kami PR pun sama aih ... tak dak nak pikiaq banyak, nampak bulan penuh ka, bulan kecik ka, roket ka, pangkah teghuih ... he he he ... jgn maghah no ... sat ni hangpa boikot pulak kedai nasi kandaq & pasemboq Bg Maideen ... tok sah lah doh buat peghangai kotoq mcm ayaq acaq tu ..

      Delete
    11. Esei ghaso mcm botul dan bonar lah mcm apo yg dikatokan oleh AnonymousJuly 3, 2013 at 9:47 PM…

      Kito ni kalu dah sokong BN, pangkoh yo lambang dacing … muko calon tak pogholu nengok dah … jantan ko botino ko Molayu ko Cino ko tak payah kigho … itu baghu somangat BN … ini yg cubo nak dikotongahkan oleh MP Ghombau, oghang kg esaei tu … yg si Lalok tu golar Montoghi Kojora tu … dio lobih faham hasrat PM, konsep dan prinsip BN … lagi pun bukankah dio yg bakal nak ganti tompek PM … he he he …

      Delete
    12. WEDNESDAY, MAY 27, 2009
      Kewibawaan Petronas Wajib Dipertahankan
      A Kadir Jasin

      SAYA perhatikan ramai pemblog dan pembahas mereka telah mula membincangkan perkembangan di Petronas dengan penuh emosi. Isu yang membakar emosi itu adalah ura-ura pelantikan seorang muda lulusan Oxford yang seangkatan dengan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dan bekas seorang menteri untuk menduduki lembaga pengarah Petronas. Isu yang membakar emosi itu adalah ura-ura pelantikan seorang muda lulusan Oxford yang seangkatan dengan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dan bekas seorang menteri untuk menduduki lembaga pengarah Petronas. Orang muda lulusan Oxford itu dicamkan sebagai Omar Mustapha Ong, bekas Pegawai Khas Mohd Najib Abdul Razak ketika Mohd Najib menjadi TPM

      .Saya kenal Omar. Daripada perwatakan, dia sederhana dan nampak cerdik. Yang menjadi masalah adalah pertaliannya dengan Mohd Najib dan Khairy. Walaupun dia meninggalkan Mohd Najib untuk menguruskan Ethos Consulting, namun Omar tetap rapat dengan Mohd Najib dan dipercayai terus terbabit dengan kegiatan beliau.

      Seperti banyak institusi dan syarikat yang rapat dengan Khairy dan persekongkolan Tingkat Empat, Ethos Consulting dilaporkan mendapat banyak kerja perundingan kerajaan, khas untuk syarikat-syarikat berkaitan kerajaan (GLC). Ura-ura pelantikan Omar Ong ke lembaga pengarah Petronas menjadi berita sensasi di Internet kerana banyak pihak bimbang akan berlaku campur tangan luar ke atas syarikat minyak negara itu serta kemungkinan terjadi eksploitasi ke atas kontrak serta asetnya. Kebimbangan ini boleh difahami kerana di bawah Pentadbiran Abdullah Ahmad Badawi, persekongkolan "Tingkat Empat" dan "budak-budak PM" telah mencetuskan pelbagai kontroversi seperti dalam urus niaga ECM-Libra, AirAsia, pembinaan terminal penerbangan murah (LCCT) dan penjualan Pantai Holdings kepada Parkway, Singapura.

      Apa pun kebenaran kepada ura-ura ini, kepentingan dan kewibawaan Petronas wajib dipertahankan. Sebarang tindakan yang mengancam kepentingan dan kewibawaan Petronas oleh sesiapa pun wajib didedah dan disekat.

      Bersambung.......






      Delete
    13. Part 2

      Namun, keyakinan dan harapan boleh diletakkan di atas bahu Mohd Najib kerana dia bukan sahaja Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, tetapi dia kenal Petronas sejak syarikat itu ditubuhkan ketika pentadbiran ayahnya, Abdul Razak Hussein.

      Saya sendiri mula membuat laporan mengenai Petronas pada tahun 1976 untuk akhbar The Business Times ketika rundingan Perjanjian Perkongsian Pengeluaran (Production Sharing Agreement) dengan syarikat-syarikat minyak asing dijalankan.

      Hari ini, berkat kecekapan dan integriti pegawai-pegawai Petronas yang majoritinya Bumiputera, dan tanpa campur tangan yang negatif daripada kerajaan, Petronas muncul sebagai salah sebuah syarikat terbesar di dunia.

      Senarai majalah Fortune Amerika Syarikat meletakkan Petronas sebagai syarikat yang ke-95 terbesar di dunia tahun lalu. Sebahagian besar pendapatannya kini hasil daripada kegiatan di luar Malaysia. Petronas adalah pengarak panji-panji negara di persada dunia.

      Jadi, sebesar mana pun keperluan memberi pangkat dan jawatan persaraan kepada bekas menteri, operator politik atau rakan taulan, kepentingan Petronas dan kepentingan rakyat jelata jangan sekali-kali diperjudikan.

      Kalaupun perlu melantik seorang pengerusi baru bagi memisahkan tugas lembaga dan pengurusan Petronas, calonnya biarlah bukan daripada kalangan politik. Ingat jugalah kepada legasi Allahyarham (Tan Sri) Azizan Zainol Abidin bekas Pengerusi Petronas dan hormatilah orang dalam Petronas yang telah membuktikan kepakaran dan integriti yang tinggi.

      Ura-ura sebeginilah yang memberi alasan kuat kepada pihak-pihak yang mahu Petronas bertanggungjawab kepada kuasa yang lebih universal seperti Parlimen untuk terus memperjuangkan tuntutan mereka.

      Kepada rakan-rakan blogger, mungkin elok bagi sesiapa saja yang berkepakaran di bidang petroleum, perniagaan global dan urus tadbir korporat membuka sebuah blog khas untuk mengawasi dan memantau perkembangan di dalam Petronas agar ia tidak dilarikan (hijack) oleh pihak-pihak yang rakus.
      ---------------------------------------------------------------------

      Maklum balas saya:
      Itu cerita 2009, tapi kini dah sah Si Khitol Jahanam (KJ) & Omar Ong memang dah menjahanamkan ekonomi negara. Najib tunduk dan akur saja.... kenapa...?????

      Delete
    14. Komen yg diberikan oleh AnonymousJuly 3, 2013 at 9:47 PM nampak ada kebenarannya ...

      Kita pangkah parti, bukannya pangkah calon ... sbb itu kita lihat agak ramai calon BN yg 'kontroversial' masih lagi mendapat kemenangan ... penyokong atau pengundi mengetepikan dahulu sentiment peribadi maupun perkauman kerana ingin melihat BN menang ...

      BN nyaris tidak berjaya mendapat majority dua per tiga di parlimen dahulu kerana kekurangan kerusi MCA yg tewas kpd DAP ... kalau yg lain2nya juga tempat ramai Melayu, mereka tewas juga, lagi parahlah BN ...

      Perkara ini tidak dapat dilihat oleh pelampau2 UMNO berhaluan kiri ini ... yg mereka tahu hanyalah nak serang PM dan penasihat2 dan juga 'war room' PM ...

      Yang boleh nampak hasrat dan hala tuju BN serta aliran pemikiran PM hanyalah orang2 yg masih kekal kuat semangat BN seperti Nazri Aziz, Khairi Jamaludin dan Saifudin Abdullah ... mungkin ada ramai lagi ... tapi takut dan berada dlm keadaan berpura-pura ... takut kpd kumpulan fanatic pelampau berhaluan kiri itu ...

      Ramai mangkuk2 ayun jenis haluan kiri ini yg sering wujud menulis dlm blog ini, tidak semuanya 'genuine' tapi samada terikut-ikut ... atau mencari popularity ... atau marah dan dengki atas sentiment peribadi ... anda boleh ikut dan nilai sendiri ..

      Delete
    15. Othaman AhmadJuly 3, 2013 at 11:42 PM
      Othaman AhmadJuly 3, 2013 at 11:48 PM

      Anda nyata tak cukup tidur .., nak tunjuk terror pun biarlah bertempat ... komen tu biarlah 'relevant & related' dgn pendapat yg diberi oleh AnonymousJuly 3, 2013 at 9:47 PM ....

      Yg melalut pasal PETRONAS apasal ...Masuk kat posting barulah, bukan sbg reply ...

      Kalau nak tunjuk pandai buat karangan, pergi sekolah lah ... ambil STPM sekali lagi ke ...

      Delete
    16. AnonymousJuly 4, 2013 at 12:06 AM

      Dah kerja dia … tentera kacang putih (WBA) … tentera upahan mamak kacang putih … nak jatuhkan KJ … tak ada satu tempat, dia tak sebut pasal KJ … ko sibuk apa …
      Tapi, bila ada orang tanya dia pasal anak2 Tun M … terus lari menyepi … buka cerita pasal Quran pulak … kantoi pulak pasal Quran, hilang lama … kali tu mg buka Quran betul … dari jam1.00 pagi sampai 5,00 pagi … muncul balik … bagus jugalah, mahu juga dia buka Quran … he he he …

      Delete
    17. Samalah dengan engko jugak...nak basuh encik othman pun bukak la posting lain tak payah nak komen sbg reply

      komen aku ni takpe sebab bersifat adil

      Delete
    18. AnonymousJuly 4, 2013 at 12:06 AM
      Othaman AhmadJuly 3, 2013 at 11:42 PM
      Othaman AhmadJuly 3, 2013 at 11:48 PM

      Anda nyata tak cukup tidur .., nak tunjuk terror pun biarlah bertempat ... komen tu biarlah 'relevant & related' dgn pendapat yg diberi oleh AnonymousJuly 3, 2013 at 9:47 PM ....

      Yg melalut pasal PETRONAS apasal ...Masuk kat posting barulah, bukan sbg reply ...

      Kalau nak tunjuk pandai buat karangan, pergi sekolah lah ... ambil STPM sekali lagi ke ...
      ------------------------------------------------------------------------------------------
      Komen balas Othaman Ahmad:
      Siapa yg lalok, saya atau si celup ini? Komentar saya sebagai balas kepada Anom July,13 at 10:26 PM, "SIAPA OMAR ONG". Sengaja saya singkapkan semula tulisan wartawan ternama A> Kadir Jasin supaya pembaca-pembaca budiman kenal siapa itu Omar Ong & KJ (Khitol Jahanam).

      Sijil HSC saya sudah cukup untuk melayakkan saya masuk ke NUS (National University of Spore). Tak perlu lagi STPM.

      Berani kerana benar. Tak perlu pengecut di balik Anonymous.

      Yang benar
      Othaman Ahmad
      Bukan Anonymous.

      Delete
    19. AnonymousJuly 3, 2013 at 10:39 PM
      Pak Man ... where are you ... I'm Capsule Lalok ... I need your help very urgently ... I'm damn mad with the article written by AnonymousJuly 3, 2013 at 9:47 PM, but I'm blank stupid ... I don't know how to comment ... I'm only expert at yelling and shouting out dirty words ...
      Pak Man please ... I beg you ... I promise I'll 'belanja' you tonight ... we go night club & disco after this ... Pak Maaaaaaannnnn .... hellllllllpp ...
      ------------------------------------------------------------------------------------------
      Reaksi saya:
      Penyamar/Celup berbagai ragam ini melalut...merepek....meraban tak tentu haluan macam anak polong sesat tak bertuan. Dari tahap luahannya saja sudah ketahuan jenis haiwan apa dia...!!

      Delete
    20. Aku tak pasti dgn pendapat AnonymousJuly 3, 2013 at 9:47PM, pasal puak UMNO berhaluan kiri yg dia cakap tu ...

      Bila aku perhatikan gelagat2 dlm blog ini aku nampak begini …

      Melayu UMNO ni ada dua jenis:

      1.Berhaluan kanan: Pejam mata, jgn tengok muka calon, tengok lambang
      dacing, pangkah.

      2.Berhaluan kiri: Tengok muka calon, kalu Melayu lwn Melayu, pangkah
      BN, kalu Cina dgn Melayu, pangkah Melayu, kalu dua2 Cina, pangkah BN
      atau tak pangkah mana2 pun taka pa …

      Yg dok melalak kempen boikot barang Cina ni dari jenis1 pun ada, dari jenis2 pun ada ...

      Yg aku hairan, jenis1 tu sanggup undi Cina tapi la ni melalak serang Cina …

      Yg jenis2 tu pulak, sanggup pangkah PAS, masuk blog ni melalak maki PAS …

      Hangpa semua hipokrit … tak boleh pakai punya orang ….

      Delete
    21. Haaa...Saper suruh provoke Tuan Othaman Ahmad.Kang dah kena sebijik dengan artikel-artikel "Bontot Berasap Kasi Taruk".Tentera Ngentot Kejora ni bila tak boleh counter suka routed pasal cerita kambing dengan beruk.Sebab otak diorang memang SEMBAB macam Menate Beruk Sakik Burik.

      Aku cakap macam taik kat blog-blog macam ni je.Tapi kalau kat blog Tun M kesayangan aku tu aku cakap rilek je.Steady and polite.Warrgghhh...Kah..Kah...!!!!

      Sila klik link dibawah...

      Reentry Mengadu Pasal Kejora Sama Tun M

      Delete
    22. O July 4, 2013 at 12:38 AM

      Jgn salah anggap pasal dia ... dia cuma nak respond kpd:

      ReentryCapsuleJuly 3, 2013 at 10:01 PM

      Salam Tuan Othman Ahmad,

      Boleh ulas dan buat analisis sikit pasal komen kat atas ni sementara Indon Jadian Goblok sedang enak berdengkuran sambil bermimpi moment-moment bertemu sama Bintang Kejora.

      Sekian,

      Salam Hormat.

      Delete
    23. Reentry Capsule July 4, 2013 at 1:09 AM

      INI PANTUN KHAS BUAT MAS, ENJOY YA ...

      Pucuk pauh delima batu
      Anak semileng di tapak tangen
      Perangai serupa seten hantu
      Lucah carut jadi makanen

      Kalau roboh kota Melaka
      Papen di Jawa hamba dirikan
      Lalak lalok gue punya suka
      Itu cara gua cari makan

      Sorong papen tarik papen
      Buah keranji dalam perahu
      Carut lucah meroyan raben
      Ini capsule kalau mau tahu

      Buah cempedak di luar pagerr
      Ambil galah tolong jolokkan
      Emangnya gue jenis kurang ajerr
      Benda lucah suka tonjolkan

      Pulau Panden jauh ke tengah
      Gunung Daik bercabang tiga
      Rosak baden kuat melanggah
      Syabu dan pil kenalah juga

      Pisang emas bawa belayerr
      Masa sebiji di atas peti
      Pasal porno gue bisa ajar
      Bideng ini gue ada p h d

      Tingi tinggi si matahari
      Anak kerbau mati tertambat
      Kisah porno kalo nak cari
      Kalo lu mau gue bisa dapat

      Tanam pineng rapat-rapat
      Biar seneng puyuh berlari
      Cari pelueng sampeinya dapat
      Nggak boleh tak carut dlm sehari

      Nasi lemak buah bidara
      Sayang selasih hamba lurutkan
      Gue mahu lalok gue nggak kira
      Kalo nggak carut nggak lalu makan

      Anak punei anak merbah
      Terbang turun buat sareng
      Gue minat banget carut dan lucah
      Dari dahulu sampei sekareng

      Perahu kecil mudik ke hulu
      Sampen kolek mudik kuala
      Ok le geng gue belah dulu
      Cari ilhem nak carut pula

      Delete
    24. Reentry Capsule July 4, 2013 at 1:09 AM

      Reentry Mengadu Pasal Kejora Sama Tun M

      Hah hah huah hah huaahhh ... huah hah hah ha huahh hah hah huah hah hah.. (ni sedang berguling atas lantai, ... gelak mcm nak mampus ...)

      ====>> aku petik kat blog tun ...
      Apa yang paling mengecewakan dan menyakitkan hati apabila individu yang dulunya menjadi perosak yang sungguh dasyat di dalam UMNO pada PRU12 dahulu masih kekal dengan jawatannya dan dilantik pula menjadi Menteri.Ditambah pula dengan tindak tanduk Ah Jib Gor Head Gor Stand yang begitu memanjakan dan membelai kaum yang telah menipunya hidup-hidup.

      Hah hah huah hah huaahhh ... huah hah hah ha huahh hah hah huah hah hah.. (aku masih dlm keadaan berguling atas lantai, sambil cekak perut ... gelak sampai merambu air mata ...)

      Itu yg ko kata mengadu kat tun ... satu perenggan antara hampir 100 komen ... yg ada beribu perenggan ... ko ingat tun nak baca ..

      Hah hah huah hah huaahhh ... huah hah hah ha huahh hah hah huah hah hah.. (aku masih dlm keadaan berguling atas lantai, sambil menerajang kaki, mcm kena sampuk ... lawak gila sampai nak muntah gelak ...)

      Delete
    25. AnonymousJuly 3, 2013 at 9:47 PM
      Eloklah juga kalau kita balik ke asal usul ... kenapa ada atau wujudnya Barisan Nasional atau yg awalnya dinamakan PERIKATAN ...? Ianya bertujuan untuk menggabungkan semua bangsa bersatu dan bersepakat dlm pentadbiran demi kemakmoran serta keharmonian Negara dlm konteks Msia yg berbilang kaum dan agama ... Selagi mana BN masih wujud, maka ideology ini perlulah dipertahankan .....
      Kalau nak tolak ideology itu maka samalah dengan menolak BN … Siapa yg nak pertahankan ideology BN ini? Sudah semestinya lah pemimpin2 BN dan yg paling penting dan utama sekali ialah ketua kepimpinan BN, yakni PM … beliau bertanggungjawab penuh untuk mempertahankan BN dan sekaligus mempertahankan ideology, konsep dan prinsip BN … beliau perlu melihat dari atas, tidak seperti pengikut atau penyokong yg hanya melihat dari bawah atau dari tepi …....
      Jadi apa yg beliau buat selama ini adalah bukan perkara yg menyalahi konsep dan prinsip BN dan sangatlah tidak wajar beliau atau penasihat2 beliau disanggah atau dicemuh …...
      Masalahnya sekarang ini ialah ramai penyokong2 BN yg buta terhadap konsep dan prinsip ini, terutamanya orang2 UMNO … yg taksubkan bangsa terlalu kuat hingga melupakan hasrat sebenar perjuangan parti … Saya ambil contoh di tempat saya, di mana majority penduduk adalah melayu… calon DUN kawasan saya bagi BN ialah seorang cina dan beliau bertanding melawan calon PAS (Melayu) … saya dapati ramai juga penyokong UMNO yg memangkah PAS atau tidak keluar mengundi … namun BN masih menang juga dgn majority yg tipis, nasib baik tidak kalah … kerana masih ramai juga lagi yg faham dgn konsep dan prinsip perjuangan BN, iaitu memilih parti dan bukan memilih calon …....
      Malang sekali kumpulan2 yg taksub yg saya sebutkan di atas tadi kini sudah bertukar menjadi racist … dan mula mengalih arah menyerang ketua pemimpin BN … seperti yg terdapat rami pengikut blog ini ….....Mereka bukan shj menyerang dan mencemuh PM dan penasihat2 shj, tetapi juga ramai lagi pemimpin2 BN yg selari pemikiran dgn PM … sekarang ramai sudah mula takut dgn kumpulan taksub dan racist ini … sudah tinggal tak berapa kerat yg berani tampil menyokong PM … yg masih faham dgn perjuangan sebenar BN dan masih lagi berani beraksi atas langkah juang BN adalah orang2 seperti Menteri Pelancongan dan Menteri Belia dan Sukan …...
      Yg lain termasuk TPM dan Menteri KDN, saya rasa masih tidak lupa dgn konsep, prinsip dan ideology BN … tapi sudah mula gerun dgn puak2 pelampau UMNO yg makin luas pengaruhnya kini
      ---------------------------------------------------------------------------------------------- …

      Ulasan saya:
      Betul Perikatan & Barisan Nasional diwujudkan atas semangat setiakawan & kongsi kuasa. Tapi keputusan PRU 13 telah membongkar segala kepura-puraan & pengkhianatan bangsa cina terhadap keikhlasan UMNO. MCA, Gerakan & MIC sumbangan tak seberapa, tapi UMNO (khususnya grassroots) bertungkus lumus di setiap pilihanraya.

      Saya beri 2 bidalan. 1) Patut kita menyimpan rakan kongsi niaga kalau prestasinya asyik terus rugi dan mengharapkan usaha kita saja yang memberi laba.? 2) Seperi permainan bolasepak, pemain yang tak boleh deliver, mana mungkin akan terus diterap menjadi pemain tetap... bukankah itu buang karan namanya?

      Tapi pada Najib, cina dia masih diperlukan... dipujuk...dirayu...walau maruah bangsa sudah dihinjak-hinjak. Kerana apa? Kerana mendengar nasihat dari KJ, Omar Ong, Kmlimullah dan terus menjadi lembik. Dalam pada itu kekayaan negara dibiarkan terus dirompak....!

      Apa ulasan mu, wahai sdra Reentry Capsule? Salam.....

      Delete
    26. Reentry capsule udah kena tembakan maut ... kini dalem situasi lalok bingung banget .... kasihani dia pak man ... usah nerusin bikin rosak samanya anak muda ini ... bierr dia tenterem dulu ...

      Delete
    27. Budak AnonymousJuly 4, 2013 at 1:41 AM, ini aku agak budak punk black metal ... kalu tak pun, mat rempit baru lepas eksiden ... kaki patah, tak boleh nak ke mana, bapak dia bagi laptop ... dok meroyan depan laptop tu lah siang malam ...

      Delete
    28. Othaman AhmadJuly 4, 2013 at 12:29 AM

      Komen balas Othaman Ahmad:
      Siapa yg lalok, saya atau si celup ini? Komentar saya sebagai balas kepada Anom July,13 at 10:26 PM, "SIAPA OMAR ONG". Sengaja saya singkapkan semula tulisan wartawan ternama A> Kadir Jasin supaya pembaca-pembaca budiman kenal siapa itu Omar Ong & KJ (Khitol Jahanam).

      Udah sholat subuhnya ... atau masih enak berselimut di kamerr & berdengkurrr ...

      Lain kali ngikutin peraturannya ... letak-in aja tempatnya reply di bawah Anon July,13 at 10:26 PM, "SIAPA OMAR ONG"... kok ngapenya main potong giliren ... letak-in di atas ... jgn bikin orang lain pening … kemarin marah sama si parpu … ngomongnya “cuma naik pitam & banyak masa terbuang turun-naik (scrolling)” … ini udah mahu jadi macem parpu pulak … kan itu buktinya nggak cukup tidurrrr ….

      Delete
    29. Kenek kenek udae
      Lembu patoh tandok
      Capsule keno godae
      Lo ni tengoh lalok ..
      ......................

      Delete
    30. Tuan Othaman Ahmad,

      Ulasan saya,PtuiiiHHH..!!!! dulu dekat Anon jadi-jadian kat atas tu.

      Tiada istilah UMMNO haluan kiri ke kanan atas bawah depan belakang.Rata-rata orang Melayu khususnya orang UMNO banyak dah meluat pasal benda-benda ni sejak tsunami rakyat masa zaman Tun Lalok.Siapakah Tun Lalok itu?.Tun Lalok itu ialah Pak Mentua Bintang Kejora Diangkasaraya.Dia tak lalok bila nampak Michelle Yeoh pakai baju KeTaT dan SenDaT je.Terjojol bijik mata dia.Cari bini baru pun ala-ala Chinese gitu....Ewaaahh...!!!Islam Hadhari Pusat Pakaian Hari-Hari lah katakan.ChaiiiTTT..!!!

      Kemudian Tun Lalok kena tendang atas desakan rakyat dan Najib naik.Kita semua rakyat memberikan harapan dan kepercayaan kepada Najib untuk membawa kita ke satu era baru negara Malaysia yang belum pernah dilihat sebelum ini.Najib pun goreng kita sana sini dengan Transformasi handbeg Salvatog Feragamo,Brim 2.0,Brem 3.0,Bluuwekkk 4.0 dan macam-macam lagi.Kita pun semua sokong dengan harapan Najib mengatasi kelemahan-kelemahan dan mencuci kekotoran yang telah pangsaikan oleh Tun Lalok dan Bintang Kejora.

      Last-last Najib telah bertukar kepada Ah Jib Gor.Ah Jib Gor pemain gendang cina profesional Dung Dang Dung Dang.Kenapa ini terjadi.Ini terjadi kerana legasi Tun Lalok seperti Punai-punai sihat dan budak Tandas Tingkat 4 masih kekal berada mencengkam Putrajaya.Kalau pemimpin silih bertukar ganti pun tak guna kalau Tandas Tingkat 4 dan Punai-Punai sihat itu masih terus kekal bersemayam di atas sana.

      Orang Melayu UMMNO ada banyak jenis.

      1) Penjilat Tegar.(Jilat asal duit masyuk)

      2)Jenis Tonton Dan Lihat.(90% jenis macam ni)

      3)Yang berjuang Demi Bangsa dan Negara(Golongan ni sekarang dah hampir pupus.Very rare.)

      Contoh:- Parpukari dan Othaman Ahmad adalah jenis yanng ketiga.Saya jenis yang keempat.Iaitu yang suka PtuiiiHHH...!!! je mana-mana Tahi Palat macam Fake Indon,Kelantanese,Nogori,Kedah dan Bintang-Bintang Kejora bergermelapan di angkasaraya....Warghhh..Kahh...Kahh..

      Sekian sahaja karangan kontot saya,

      Terima KaseYYYY...!!!!!

      Delete
  14. Siapa Omar Ong:

    Omar Ong, as can be seen from his rather peculiar name, is an ethnic Chinese. He is the son of Mustapha Ong, former Private Secretary to longtime Minister of Information Mohamad Rahmat and for some time in the diplomatic service in New York and Brazil. Currently living in New Zealand, Mustapha Ong became infamous during the Anwar Ibrahim trials when it was revealed he had tried to bribe a New York ethnic-Arab taxi driver called Jamal Amro to “confess” that he had procured boys and women for Anwar. Jamal Amro refused and instead made police reports accusing Mustapha Ong of trying to bribe him. Of course Mustapha Ong was shielded by Mahathir, even though his over-enthusiasm in trying to “fix” Anwar caused some embarrassment to the government, especially amongst the diplomatic community overseas.

    BM:
    Omar Ong, seperti yg dapat dilihat pada namanya yg agak pelik, ialah seorang etnik Cina. Dia adalah anak kpd Mustapha Ong, bekas Setiausaha Sulit Menteri Penerangan yg lama menjawat jawatan, Mohamad Rahmat dan pada satu ketika berada dlm perkhidmatan diplomatic di New York dan Brazil. Ketika ini (ketika artikel ini ditulis) tinggal di New Zealand, Mustapha Ong menjadi terkenal tiba2 ketika perbicaraan Anwar Ibrahim bila didedahkan beliau cuba memberi rasuah kpd seorang pemandu teksi etnik Arab New York bernama Jamal Amro untuk ‘mengaku’ yg dia yg bersusah-susah ‘mendapatkan’ pemuda2 dan perempuan2 untuk Anwar. Jamal Amro tidak mahu dan sebaliknya membuat laporan polis dgn tuduhan Mustapha Ong cuba merasuah beliau. Namun sudah tentunya Mustapha Ong telah ‘dilindungi’ oleh Mahathir, walau pun kegigihan yg terlalu dalam cubaan ‘mengenakan’ Anwar telah menimbulkan malu sedikit sebanyak kpd kerajaan, terutamanya di kalangan warga diplomatic di luar negeri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousJuly 3, 2013 at 10:26 PM
      Siapa Omar Ong:

      Omar Ong, as can be seen from his rather peculiar name, is an ethnic Chinese. He is the son of Mustapha Ong, former Private Secretary to longtime Minister of Information Mohamad Rahmat and for some time in the diplomatic service in New York and Brazil. Currently living in New Zealand, Mustapha Ong became infamous during the Anwar Ibrahim trials when it was revealed he had tried to bribe a New York ethnic-Arab taxi driver called Jamal Amro to “confess” that he had procured boys and women for Anwar. Jamal Amro refused and instead made police reports accusing Mustapha Ong of trying to bribe him. Of course Mustapha Ong was shielded by Mahathir, even though his over-enthusiasm in trying to “fix” Anwar caused some embarrassment to the government, especially amongst the diplomatic community overseas.
      ---------------------------------------------------------------------------------------

      My reaction:
      1. If you're righteous and fighting for truthfulness, why are you hiding behind 'anonymous'? Be brave and show yourself will you..! .
      2. From which source did you obtain those info and when & where was it published? Otherwise I take it that this is another APOCRYPAL lies which you are good at.

      Delete
    2. Othaman AhmadJuly 4, 2013 at 12:10 AM

      The source:

      You type in at google address ... Siapa Khairy Jamaludin ... then, it will come out more then 30 series ... I think, it is in part2 of the series ....

      Delete
    3. AnonymousJuly 4, 2013 at 12:29 AM
      Othaman AhmadJuly 4, 2013 at 12:10 AM
      The source: You type in at google address ... Siapa Khairy Jamaludin ... then, it will come out more then 30 series ... I think, it is in part2 of the series ....
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------
      Thanks a lot. I'd prefer from independent source like 'The Scribe - A Kadir Jasin' who criticizes impartially. I'm still in the midst of doing research (with politicians & businesmen) on those buggers at the 4th Floor Boys and the Inner Circles regime. Good day & salam.

      Delete
    4. Othaman AhmadJuly 4, 2013 at 12:58 AM

      The series (about 34 parts, if I'm not mistaken) written by Yahaya Ismail in Msia Today is all about attacking KJ .... but it include/prevails also all the stories, truth and events that took place related to or prior to KJ's promotion or KJ's affairs ...

      Delete
    5. AnonymousJuly 4, 2013 at 1:07 A
      The series (about 34 parts, if I'm not mistaken) written by Yahaya Ismail in Msia Today is all about attacking KJ .... but it include/prevails also all the stories, truth and events that took place related to or prior to KJ's promotion or KJ's affairs ...
      --------------------------------------------------------------------------------------
      Thanks once again and for that reason, KJ (Khitol Jahanam) is not fit to be leader, especially for Malays. He is the siamese twin of Anwar Ibrahim, the deceiver (AD Dajal).

      Delete
  15. Dua jenis yg paling di benci meluat tengok kat bumi Mesia ni- melayu perasan hebat,bengap penjilat jubo cibai dan cina opportunist nak jadi melayu melalui backdoor (nama Islam..etc)demi $$$! Ah... dua2 ni aku tak masuk kedai, tak buat business dan pandang pon tak ingin.

    ReplyDelete
  16. Cantik.cantik...beruk makrip yg suka menyamar macam2 karekter tuu dah tersalah jolok sarang tebuan. Tak ada dab langsung... mak bapak dia tak ajor ke hormat orang tua. Binatangggggg tol........

    ReplyDelete

  17. Anwar mungkin licik ttp sedikit kurang cerdik ... mungkin sbb 'over confident' masa jadi TPM dulu ... dia kurang bijak berpolitik ... cekap berhujah shj tidak mencukupi ...

    Orang yg nak jadi perdana menteri seharusnya:
    tenang & tidak gelojoh ...
    sealiran fikiran dgn PM yg ada ketika itu ...
    tidak mudah melatah bila di serang ...
    cekap dlm pentadbiran ...
    cekap dlm berpolitik ...
    muda bergaya ...

    Orang2 dlm UMNO boleh agak siapa orangnya ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa lagi... TPM kitalah ... TS Muhiyudin Yasin ...

      Delete
    2. Hoi mangkuk anon6:38am … TS Muhiyudin tu lebih tua dari Najib ko tak tahu ke … muda bergaya benda ..

      Delete
    3. Mangkuk sesat 6:38am tu bukan orang umno rasanya ... nak tunjuk pandai, bukan tau apa satu ... menyibuk ...

      Delete
    4. Apa korang semua orang umno kah, ada parpu cakap orang bukan umno tak boleh masuk? Jgn2 korang pun menyamar je … orang pas ke pkr ke hapa …

      Delete
    5. Pigi lancau lah lu semua ... ini gua cina DAP ... gua berani masuk sini ... gua mahu teka itu soalan AnonymousJuly 4, 2013 at 6:35 AM ... mana tahu nanti ada hadiah ... Gua teka Zahid Hamidi, dia muda bergaya ... dgn motor besar dia superbike ...

      Delete
    6. Tak payah nak menyamarlah bongok ... baik ko cakap ko lembu yg pandai menaip, lagi gah ... cina DAP kepala hotak ko ...
      Zahid tu mudah melatah, kaki gaduh ... la ni sdg berjalan satu kes, dia angkat geng pukul orang ... dia tak boleh masuk dlm ciri yg disebut si anon6:35 tu.

      Delete
    7. Korang semua ni tak pegi kerja kah ... tanam anggur semua ... penganggur? Jgn buang masa di sini lah, pegi buat keja yg lebih berpekdah ...
      Eh aku lewat dah ni, nak kena pegi kerja, boss marah mampus ...
      Ok biar aku teka:
      Ketua Pemuda UMNO sekarang,
      Menteri Belia dan Sukan,
      Khairi Jamaludin.

      Betul tak? Ok aku belah ... pegi kerja ...

      Delete
    8. AnonymousJuly 4, 2013 at 7:00 AM

      Ngko sebut je nama Bintang Kejora terus berak aku jadi tak lawas.Tolong la jangan sebut-sebut lagi.Ptuiiiii....!!!!!!

      Ngko bukan pergi kerja.Ko nak pergi berdengkur sambil garu-garu telo atas katil.

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!