PANAS BERAPI! KALAU TAK MENIPU BUKAN CINABENG DAP LA NAMANYA

Kalau dah namanya chinabeng DAP, perangai sekor-sekor memang macam harami. Anehnya, ramai pula Melayu bahlol yang sangat terpesona dengan ‘tahap cerdik persis babi cari ubi’ yang ditunjukkan oleh para pemimpin DAP tanpa mereka sedar, mereka tidak ubah seperti Lebai Malang yang akhirnya kerugian semua benda kerana tamak membuat pilihan.

Yang mencetuskan isu adalah chinabeng dengan kepalanya adalah PUAKA TERBESAR, Kit Siang. Kit Siang yang paling becok bercerita tentang tidak selamatnya kaum Cina di Malaysia kerana masalah dan peningkatan kadar jenayah. Kemudian disahut pula oleh para pemimpin PKR seperti Nurul Izzah dan Anwar Ibrahim.

Namun sebelum mereka memekak dan menyalak, dari awal lagi telah dikatakan bahawa penghapusan Ordinan Darurat akan menyebabkan peningkatan kadar jenayah kekerasan. Malangnya puak chinabeng dan Melayu bangsat ada hujah dan helah mereka yang tersendiri. Manakala para pecacai dan penyokong mereka pula bukan main lagi menjilat dengan memberikan sokongan tidak berbelah bahagi.

Terbukti dan ternyata jenayah kekerasan memang meningkat. Dan tanpa mahu menyalahkan diri sendiri kerana mahukan serta mendesak agar Ordinan Darurat dihapuskan, puak yang sama, lidah yang sama begitu pantas menyalahkan pihak lain.

Tony Pua beberapa hari lepas telah mengeluarkan dan menyiarkan graf dan histogram indeks kadar jenayah negara. Berbekalkan itu, mulutnya semakin lancang mengutuk dan mencela. Menteri Dalam Negeri pula telah memberitahu perkara sebenar tetapi malangnya seklai lagi dengan kepakaran putarbelit dan berbohong, Tony Pua meminta agar Zahid membuktikan bahawa penghapusan dan pemansuhan Ordinan Darurat telah meningkatkan kadar jenayah.

Baca seterusnya di Perak Today

29 Responses to "PANAS BERAPI! KALAU TAK MENIPU BUKAN CINABENG DAP LA NAMANYA"

  1. kerajaan memang byk memutarbelit fakta, tidak mahu mengakui kelemahan sendiri. Jenayah membabitkan senjata api makin menjadi2. corak jenayah di negara ini semakin menyerupai jenayah d filipina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tau yg lepas tu penjenayah berat.. lu melalak mintak hapus ISA dah lupa.. lu putar belit dah berbelit kepala lu.. kongsi gelap tu tokey cina.. apa lu takut.. sekarang cina sama cina berebut tempat haram.. semua ada pelindung kongsi gelap.. cina sendiri dah mula takut.. ni kita boikot brg.. bontot sudah panas.. along tembak cina tak bayar hutang..padan muka lu.. lu suruh la ambiga bersih bersih penjenayah.. tuiii tuiii tuiii tuii

      Delete
    2. kerajaan putar belit fakta... suruh dap jawab ros dulu.. fakta tu aje menipu bayangkan yg lain..btuii btuiii.. asyik salah taip.. tuii tuiii.. lu ingat org umno mcm org pas pkr..

      Delete
    3. aikkk dr zaman dulu ada ISA.. hapus aje ISA lu kata mcm filipina.. makna lu sendiri mengaku aman hidup zaman ISA.. lu sendiri putar belit.. tapi lu terbelit dgn kata lu sendiri..

      Delete
    4. apa lagi sicina ni nak spin oooiii nak jatuhkan nama zahid... nak tunjuk kat org umno zahid tak buat kerja.. dgn harapan org umno tak undi zahid... konon zahid la negara huru hara... sicina kui tuiii tuui tuiii

      tak laku propaganda lu... dap pkr pas yg buat hal nak tuduh org lain.. tuiii tuiii ini org umno bukan pas pkr...

      sejarah pru 13... apa yg dap nuor pakatan sebut.. buat heboh.. pasti ada yg tersembunyi ada tujuan lain.. org melayu umno bawah tdk akan lupa sejarah pru 13.

      zahid... terus berani jgn takut... org melayu bawah umno ramai bersama anda..

      Delete
  2. Polis pun sekarang takut nak tangkap penjenayah nanti di saman oleh peguam-peguam yang sering membela penjenayah, hakim pun serupa aje, penyokong pakatan katakan, saja hendak menyusahkan kerajaan.Harap tukar orang-orang dalam kerajaan supaya boleh menangani masalah ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai pandai ler nak hidup kat malaysia nie

      Delete
    2. kerajaan BN yg lemah... dengan penjenayah pun takut dan di manja2 kan pulak penjenayah tu... hai tak tau ape nak jadi... polis jugak yg jadi mangsa.

      Delete
    3. Semakin ramai yang lakukan jenayah, makin banyak duit yang bn dapat....kerana hukuman denda boleh dibayar dengan wang....

      Delete
    4. Salah beb dgn crooks ni la pr dpt duit pasal lawyer2 depa suka back up crooks2 ni... Underworld ni mmg suka dgn pr sbb depa senang sikit buat biznes haram depa tgk la kedai urut ahlong kat negeri pr ni. Naik mendadak lepas depa pegang

      Delete
    5. Kembali kan 2/3 majoriti utk menjadi kan kerajaan lebih kuat...baru lh buleh krjn ambil bleh tindakan tegas

      Delete
    6. buat apa bising pasal penjenayah.. peguam pakatan kan tukang bela penjenayah.. ada org buat salah.. dtg la peguam hebat pakatan..

      Delete
  3. Anonymous July 15, 2013 at 11:08 AM

    kerajaan memang byk memutarbelit fakta, tidak mahu mengakui kelemahan sendiri. Jenayah membabitkan senjata api makin menjadi2. corak jenayah di negara ini semakin menyerupai jenayah d filipina. 

    -------------------------------

    Jangan ler buat fitnah, malaysia kan no 1 paling 'aman' dalam asean, bagaimana mungkin apa yang anda kata kan itu berlaku di malaysia yang 'aman' ini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tangkap dan bunoh je penjenayah tu... x payah nak di bicara2 di mahkamah lagi... buat habis ke boreh je...

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author

      Delete
  5. Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. takde masalah.. tu biasa bebbb.. reentry terus beri komen.. dlm blog pembangkang lagi teruk.. delete memanjang.. yg bodek ampu manis tu aje keluar..

      Delete
  6. Tahniah patut diberikan kepada Pakatan Rakyat kerana beri kesedaran kepada semua pihak akan apa yang sebenarnya terjadi. Diharap setiap anggota polis perlu sedar bahawa gerak-geri mereka diperhati. Jangan sekali-kali ambil tindakan buta tuli, jika tidak tindakan susulan akan diambil oleh Majlis Peguam.

    Ingat! Jika nak tangkap seseorang, tangkap cara berhemat dan berhemah (mintak ampun, mintak izin dulu masa nak keluarkan gari) kerana belum pasti lagi yang nak ditangkap itu penjenayah.

    Ingat! Jangan sekali2 terima rasuah. KECUALIlah jika anda yang ingin beri rasuah, maka tidak salah untuk berbuat demikian.

    Ingat! Tanggungjawab utama anda sebenarnya ialah membela anak dan isteri. Jangan sekali2 mencari pasal dikenakan tindakan tata-tertib kerana tindakan yang luar biasa. Juga elakkan dari dikenakan saman dan tuntutan mahkamah hanya kerana melakukan tugas yang lebih dramatik sedikit. Cukup sekadar meronda sambil menghirup udara segar aircon unit peronda. Pedulikan segala penyangak dan penyamun kerana mereka semua ada badan2 amal dan kebajikan untuk lindungi dan bela mereka.

    Pedulikan tentang kadar jenayah negara kerana itu bukan tanggungjawab anda, itu tanggungjawab para politikus yang sememangnya sentiasa ingin memporak-perandakan hidup anda, yang sentiasa mencaci hamun tindakan anda, yang tidak pernah berterima kasih walau sekali pun atas jasa anda.

    Jaga diri ANDA SENDIRI terlebih dahulu sebelum menjaga orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe terbaik..klu x paham2 lagi x tau la

      Delete
    2. Hehe terbaik..klu x paham2 lagi x tau la

      Delete
    3. mengena beb.. dap ni suka spin.. dah rakam pun masih spin..tapi ada lagi tu org melayu percaya.. bela lagi.. dlm blog parpu ni byk jadi barua dap nuor pas pkr

      Delete
  7. Ingatan kepada polis kalau cina kena rompak biarkan saja dia orang mampus, tengok saja sambil tepuk tangan dengan gembiranya hahahaha..ronda dikawasan melayu saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju benar.. nak tambah sikit.. bila ada laporan dr org cina yg kena masalah.. dtg lambat.. mitak izin dulu.. santai tenang.. buat apa tangkas.. nanti polis yg dihina..

      Delete
  8. Berdosa kata begini tak takut Neraka penuh api? Hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo org pas tak takut neraka... ya la org pas ada kunci pintu syurga dan neraka.. sebab tu bebas buat apa saja.. nak mengangkang boleh.. nak gadai agama pun boleh.. berjuta fatwa pun boleh..

      Delete
  9. I am a member of Earth Protectorate Division of the Intergalactic Counsel of Planets Subdivision of the Supreme Being Counsel of the Universe.

    ReplyDelete
  10. sejak dulu ISA buat negara kita aman.. satu dunia mengakui Malaysia aman utk pelancung.. baru je hapus ISA.. huru hara negara.. penjenayah berat bertambah.. aikkk dah kena btg idung.. putar spin mcm kain perah.. woiii ini melibatkan nyawa...

    nak bagi tau satu dunia.. Malaysia dah tak aman.. kongsi gelap tu.. tokeynya sape???? alangkah bahagia jika ada keluarga pembangkang terlibat dgn penjenayah kemudian ditembak baru padan muka... biar dia rasa..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!