PANAS! AGAMA ISLAM TERUS-TERUSAN DIHINA DI BULAN RAMADHAN YANG MULIA INI, MASIH ADA UNDANG-UNDANGKAH DI NEGARA KITA INI?

Di Pakistan sesiapa yang didapati bersalah menghina apa saja yang berkaitan dengan Islam akan di penjara seumur hidup.

Di Malaysia, sesiapa yang didapati bersalah menghina agama Islam di zaman transformasi, setakat ini hanya dijatuhkan hukuman boleh "dicarutkan" atau dimaki dengan kata-kata yang berunsur hinaan oleh sesiapa sahaja yang berasa marah dengan hinaan musuh Islam.

Pihak penyiasatan dan peguam negara masih lagi terkial-kial mencari klausa dan di bawah akta apakah penghina agama ini patut dituduh dan dibicarakan serta dijatuhkan hukuman.

Mana satu akta dan undang-undang yang masih berkuatkuasa dan mana yang sudah benar-benar dihapuskan, mereka sendiri pun mungkin turut keliru.

Peguam Negara Ghani Patail sendiri pun mungkin keliru samada Akta Hasutan ini masih berkuatkuasa atau pun sudah tidak boleh digunapakai lagi.

Di sini saya ingin memaklumkan kepada semua penganut bukan Islam bahawa "ketika atau tempoh ini" adalah tempoh transition atau tempoh peralihan dari Akta lama kepada akta yang baru.

Akta baru menggantikan akta lama masih dalam peringkat penggubalan.

Jadi sekaranglah masanya untuk para penganut bukan Islam harus mengambil peluang keemasan untuk bebas menghina agama Islam cukup-cukup, kerana "anda" bermungkinan besar akan terlepas dari sebarang tindakan dan hukuman undang-undang.

Saya secara peribadi juga ingin melihat lebih ramai musuh Islam tampil menghina Islam, tetapi bukan bermaksud redha dengan apa yang mereka lakukan. Saya mahu melihat apakah implikasi yang bakal diterima oleh para penghina agama Islam dari sudut perundangan di negara ini ketika ini. Ia adalah sebagai alat ujian sejauh mana keberkesanan perundangan yang ada kini. Apakah peruntukan undang-undang sediada sudah cukup untuk membendung kesalahan menghina agama, atau, ia harus diperkemas dan diperketatkan lagi berdasarkan situasi semasa.

Lebih ramai penganut bukan Islam yang keluar dan menghina agama Islam secara terbuka, bagi saya ia lebih bagus! Kerana apa? Kerana saya mahu lihat apa tindakan kerajaan untuk menangani isu ini.

Kita mahu lihat keberkesanan pihak kerajaan menangani segala isu sensitif yang melibatkan agama dan perkauman yang sedang tumbuh bagai cendawan lepas hujan sejak akhir-akhir ini.

Kita mahu lihat di kalangan pemimpin kerajaan yang ada, siapakah yang benar-benar insaf dan faham serta masih berpegang kepada prinsip mendaulatkan undang-undang dan keluhuran perlembagaan negara.

Lagi ramai penganut bukan Islam menghina agama, maka akan lebih mudahlah kita sebagai penganut agama Islam yang menjadi majoriti penduduk negara ini menilai setakat mana tahap kelayakan dan kemampuan yang dimiliki oleh para pemimpin kerajaan ini dalam menjalankan amanah dan tanggungjawab mereka selaku pentadbir negara ini.

Lebih ramai yang menghina Islam, saya menjangka akan lebih ramailah kalangan pemimpin negara yang akan "terbonggeng kelemahan" mereka. Akan lebih ramai lagi kalangan menteri kabinet yang akan kita ketahui, siapa yang masih mengeluarkan telor dan siapakah menteri kabinet yang sudah tidak memiliki telor langsung. Siapa yang telornya ada tapi "sonot" dan termasuk ke dalam, siapa yang sonot separuh atau siapa yang bertelor "selamba" dan tidak sensitif langsung dengan persekitaran, semua akan dapat kita ketahui.

Cubalah fikir masak-masak. Mana ada penganut bukan Islam sejak zaman nabi yang faham tentang Islam. Mana ada kalangan penganut bukan Islam yang hormat dan suka Islam. Mana ada musuh Islam yang memberi kerjasama untuk menjamin kesucian Islam. Kalau mereka suka Islam, mereka sudah masuk Islam. Dalam sejarah Islam, hanya Abu Talib, bapa saudara nabi saja yang bertindak melindungi Islam dan perkembangannya, walaupun Abu Talib sehingga mati tidak memeluk Islam.

Sebab itulah di negara kita ini, bijak pandai terdahulu telah mewujudkan mekanisma perundangan untuk melindungi kesucian agama Islam di negara ini sebagai alat kepada penguasa untuk menjaga dan melindungi Islam dari dinodai musuh Islam.

Semua makhluk samada yang nyata mahupun yang ghaib adalah "alat dugaan Allah" untuk hambaNya yang mengaku beriman dengan Allah. Bukankah Allah sudah beritahu, "jangan kamu sangka kamu sudah beriman selagi tidak Ku duga"

Semua makhluk Allah ini "Allah boleh jadikan bahan" untuk umat Islam samada untuk beroleh menafaat atau pun mudarat. Samada makhluk Allah ini akan menjadi "alat mendatangkan menafaat" atau akan menjadi "alat untuk mendatangkan mudarat atau musibah" adalah terpulang kepada sejauh mana keimanan dan keyakinan serta amalan umat Islam terhadap penciptanya.

Semakin kuat pegangan dan amalan umat Islam bersandar kepada keyakinan yang mutlak kepada Allah, maka sejauh itulah segala makhluk ini akan digunakan Allah untuk berkhidmat dan mendatangkan menafaat kepada Umat Islam.

Semakin lemah pegangan dan amalan umat Islam atau semakin tersasar keyakinan yang mutlak kepada Allah kepada keyakinan yang bercampur-aduk kepada keyakinan kepada selain Allah, maka sejauh itulah segala makhluk ciptaan Allah ini akan dijadikan alat oleh Allah untuk "mendatang dugaan" berbentuk kesusahan, mudarat, musibah, ancaman dsbnya kepada umat Islam.

Pihak penguasa wajib mencegah dengan kuasa (dengan tangan). Penguasa boleh dikira tidak menjalankan tanggungjawab jika hanya sekadar mencegah dengan pelbagai "AMARAN" dengan lidah tanpa "penguatkuasaan".

Mencegah kemungkaran dengan lidah adalah kaedah atau pilihan tanggungjawab bagi seseorang yang bertaraf makmum atau rakyat.

Hari ini disebabkan pihak kerajaan tidak bertindak menggunakan kuasa yang ada, maka sudah ada kalangan umat Islam yang bertindak sendiri menggunakan "kudrat sendiri" dengan mencolek dan menyeksa penghina Islam keturunan chinabeng.

Jika masing-masing rakyat sudah mengambil inisiatif sendiri untuk bertindak, disebabkan kebaculan pemerintah yang sudah tidak tahu untuk menggunakan kuasa, itu menandakan saat-saat kehidupan anarki sudah benar-benar menjengah ke muka pintu.

Apakah ini yang kerajaan mahu?

Nukilan: Kepal Nasi Kepal Beras

14 Responses to "PANAS! AGAMA ISLAM TERUS-TERUSAN DIHINA DI BULAN RAMADHAN YANG MULIA INI, MASIH ADA UNDANG-UNDANGKAH DI NEGARA KITA INI?"

  1. Baik kau tarik balik entry ini parpu, walau pun kau ceduk dari blog lain, padah jadinya nanti .. Ini dah kira menghasut! Kalau makin ramai puak kafir yg keluar menghina Islam dan kerajaan masih tidak mahu bertindak, makin ramai pula 'geng jihad' akan bangkit untuk parang atau pancung puak2 tu .. Perang besar jadinya nanti ... bahaya ni parpu .. jgn over acting .. sabar2lah sikit ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perang pun perang lah, apa peduli, kita ramai ... lagi pun, perang menegakkan Islam adalah perang syahid ...

      Delete
    2. Sapa-sapa yang takut mati, tak payah ler berjuang...duduk elok2 kat rumah, janji boleh makan, boleh tidor, boleh, boleh kerja, boleh kawin, boleh beli kereta, beli rumah dan tunggu mati.....

      Delete
    3. Tak payah nak takutkan perang, bila tiba masanya akan ade pejuang2 yg sanggup berkorban. Yg takut, boleh nyorok di celah kangkang Cina. Kalau dua ekor Syaitan Cina ni terlepas dari tindakan undang2, memang sah kerajaan pimpinan Najib gagal mempertahankan Islam & Melayu.

      Delete
  2. Gua ni nasib baik masih kat oversea, kalu gua balik Msia cuti nanti, gua cari lu dua ekor anjing, makin tak habis lu gua kerjakan. Gua marah benar dgn orang2 Melayu kat Msia, dah sah sangat dua ekor anjing tu hina Melayu dan Islam, boleh biar begitu sj, tak tibai lanyak ...

    ReplyDelete
  3. Wahai tebuan-tebuan melayu sekalian. Sarang kamu sedang dijolok, tapi kamu wat derk jer. Adakah kamu nak tunggu sehingga sarang kamu dibakar baru nak mengamuk. Masa tu dah takde gunanya lagi.

    ReplyDelete
  4. PANAS! AGAMA ISLAM TERUS-TERUSAN DIHINA DI BULAN RAMADHAN YANG MULIA INI, MASIH ADA UNDANG-UNDANGKAH DI NEGARA KITA INI?

    -------------------------------

    Engkau buat lah undang2 apa sekali pon......islam akan tetap dihina, selagi hudud, qisa dan taqzir tidak ditegakan..

    ReplyDelete
  5. apa nak jadi negara kita ni? pangkah BN, dapat pemimpin yang lemah, tak reti undang2 ke atau tak tahu nak laksanakan undang2, AG pun dua kali lima, takut kat pembangkang, PM DS Najib kalu tweet macam semuanya okie ajer, buka posa sini lar, saham kukuh lar, tahniah sini lar, tahniah sana lar... nanti pangkah pembangkang lak dapat pemimpin2 yang mengkhianati bangsa, agama dan negara, puak LGBT, pemimpin liberal, pemain cina doll, cakap Islam tapi tunjuk suspender, musuh yang terang2 antiIslam... ribut taufan sudah sampai ke P.Pinang sebagai petanda... warning dan tanda2 sudah diberi... kalu tak jaga betul2, Tuhan akan turunkan bala yang lebih besar lagi kat malaysia nanti...

    ReplyDelete
  6. Bile bela agama sendiri yang dihina,kena cekup 24 jam..bile hina agama Islam tunggu sampai berhari-hari baru ada tindakan..tu pun setakat ambil kenyataan..lepas tu bebas merata..

    Najib ko buat ape ni!!??Tok Guru bile nak kuar fatwa!!??Unit Amal bile nak gerakkan kader buat demo besar-besaran!!??Zahid Hamidi bile ko nak kuar statement pasal isu ni!!??Ghani Patail bile nak letak jawatan!!??

    Sume dah jadi BACUL!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unit amal sibuk suruh hon2 buat flash mob masa pru hari tu, lupa pulak nak buat flash mob pasal bak kut teh, hah, sekarang orang dah tahulah warna sebenar unit amal pas ni. Jadi2 an.. Bacul pengecut. Islam lah sangat kan. Hok ptuih

      Delete
  7. NAjib perlu arahkan 2 ekor cina ni ditarik kerakyatan Malaysia. tak sesuai duduk dalam negara ni...walau mereka minta maaf sekalipun. Jika Najib gagal, aku akan pastikan seluruh ahli keluarga aku tak keluar mengundi lagi.

    Hal duta Vatican tu, kenapa perlu ada DUTA VATICAN di Malaysia ini, apa la bodoh sangat gomen ni? Jangan dalih-dalih dengan minta maaf semua boleh selesai, harap sangat ada demo depan pejabat PM minta duta Vatican di hantar pulang dalam masa 12 jam dan kedutaan Vatican di Malaysia di tutup serta merta. batalkan hubungan diplomatik dengan VATICAN...Najib PONDAN!!! Menteri2 dia pun PONDAN jugak sama macam DSAI. nasib baik bulan posa kalau tak mahu aku maki hamun korang berbakul2.

    ReplyDelete
  8. Wahai Najib, kau tahu tak kami ni bagi undi pada BN sebab kami tidak ada pilihan, jika kami ada pilihan yang lebih baik dah lama kau jahanam. Kes 2 cina ni kau masih buat acuh tak acuh apa kau nak tunggu ada yang syahid ka? hantar mereka ke penjara biar kena bontot dengan penghuni penjara sj.

    Sokong Malaysia tidak perlu hubungan diplomatik dengan Vatican dan Duta Vatican diusir keluar seberapa segera.

    ReplyDelete
  9. SILALAH KELUARKAN LAGI HASUTAN2 WAHAI PARPU NAMPAKNYA ITU YG NAJIB MAHU AKU SUKA KALAU UMNO CEPAT MELINGKUP, JGN BIARKAN ISU INI JADI SEJUK KALAU BOLEH NYALAKAN SAJA , API DAN MANCIS DITANGAN

    ReplyDelete
  10. Kalau kerajaan tak ambil tindakan. Pru14 aku tak undi BN

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!