MARI AKU KENALKAN KIKI KEPADA KAMU SEMUA


Ini adalah Kiki, seekor kucing yg sangat hebat adanya. Nanti aku ceritakan apa kehebatan Kiki ni. Buat masa ni korang tengok rupa dia dulu....

42 Responses to "MARI AKU KENALKAN KIKI KEPADA KAMU SEMUA"

  1. I luv kiki.

    I got a cousin. He play the kris ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaenapa xbagi pada ds najib......tentu dia suke

      Delete
    2. Kpd UMNO/PAS/PKR, berhentilah memanjakan PENJENAYAH AGAMA sebahai KUCING..

      Penjenayah patut DIHUKUM DGN KEJAM..

      jgn pulak hina saudara Muslim kamu..setakat jahat2 orang Islam akhirnya insaf ke masjid juga..

      MEMANJAKAN PENJENAYAH KAFIR YG MENGHINA ISLAM dgn alasan

      "rasullulah dibaling Najis masih baik.."- cerita yg tiada asas bagi melemahkan Roh Islam..

      Bukan kah Rasullullah pun memerangi orang yg menyerang nya, berapa banyak perang keatas kafir pernah dihadapi Rasul SAW??

      ISLAM bukan pengganas, tetapi tidak tunduk dgn PENGHINAAN yg boleh menyebabkan MARUAH dipermaiknan KAFIR SYAITAN..

      Sejahat2 UMNO/PAS pun akhirnya akan insaf, ke MASJID & dikuburkan secara ISLAM juga..Sejahat2 kafir mereka akan berak di MASJID bahkan muka tok guru..

      Delete
  2. Pukimak punya UMNO!!!!

    Kau biarkan guru besar skolah sri pristina kesorangan,,,

    Hoi najib,,, inikah balasan kau bagi pada melayu yang telah membantu kau!!!

    Najib,,, kau mamang lahanat dan pukimak!!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib pukimak lu ka? Wa tak tau crita ma.. lu nak mabuk pigi jauh2 la, cilaka punya melayu tada hormat puasa ka apa ka, lu punya makbapak tada sempat ajar lu ka? Oo.. lu suda kana buang dalam tong sampah lepas beranak ya? PUIIH!

      Delete
    2. Formula BABI Singapork..Psiko Melayu supaya melayu menumbuk muka sendiri..

      Aku ada kerja dgn Boss Babi Singapork..racist & tak suka melayu..dia ingat Malaysia (Cina, Malayu, India) ni bodoh..Malaysia lagi bijak la ada banyak ragam 3 bangsa..Singapork ada babi2 yg jadi robot LKY aje..kaya pun pasal yahudi tolong..

      Delete
    3. Manusia yg suka mem-pukimak dan mem-lahanatkan org lain sebenarnya mereke2 inilah lebih memkimak dan lahanat. Kesian sungguh dengan mak bapak dia. Mesti org ckp mak bapak dia x cukup ajar anak2 dia berkata2 dengan baik. Or maybe keturunan mereka ni mmg mcm ni ya kawan2. Bak kata pepatah mcm mana acuan begitulah hasilnya.

      Delete
    4. ah jib gol pemalu gendang cina ...
      mendakap hindraf erat sekali ...
      bangsa melayu terus dihina ...
      ah jib gol tidak peduli ...

      ah jib gol yang lemau ...
      undi cina dia mau ...
      walaupun cina undi bn mereka tak mau ...
      ah jib gol masih mama(i)u ,,,

      ah jib gol yang lembik ...
      sekarang paria dah bertempik ...
      ah jib gol tak terkutik ...
      kerana kasihnya pada paria dah berpitik ...

      ah jib gol yang lembut ...
      mahu melayu terus menunduk ...
      pada cibaibeng dan paria yang menuntut ...
      diserah semua apa cibaibeng dan paria hendak ...
      tidak memberi apa yang melayu mintak ...

      Delete
  3. wow!!kau dah jadi penggemar kucing dah ke sekarang bro PARPU??kucing nak buar raya ke ni....???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babii sedap pasai makan tahi sendiri maa....

      Delete
    2. lembu sedap pasal taik palat kote besar maa....

      Delete
    3. Mace-mace mung ni parpu...mung amek anak kucing kurap mana pulak ni??? Kalu anak kucing kurap mung bubuh gapo sekali pung, pioh ko, baju gumbe ko, slende ko, tak jadi anak kucing Parsi. Yo tetap anak kucing kurap, moyok nge mato bolea, jange wat kerenaq sudah, ibu dia takdop sini napoknye...he he.

      Delete
  4. Tuceng pakai kopiah weh.

    ReplyDelete
  5. SELAMAT HARI RAYA.

    ReplyDelete
  6. ..............................COMEL...............................

    ReplyDelete
  7. Waa...lobai kiki...come ni...hehe. Dah poie mokah lom? Kalau lom jangan jadi lobai malang plak ! Ponek badan.

    Jadi lobai malang ni kono sosah yo haghi-haghi. Kek sapo nak ngadu niih? PM Najib ado garpild. Tak layak lak gaso ae sobab dio suko kucing jalang....camno ni?

    ReplyDelete
  8. .

    Sebenarnya Kiki ni ada abang . Abang nya ternyata lebih hebat dari Kiki . Najib takut kat abang Kiki . Nik Azis pun takut kat abang Kiki . Anuar yang nampak hebat tu pun takut kat abang Kiki . Lim Kit Siang dan Kapal Singh pun takut kat abang Kiki . Nama abang Kiki itu adalah Harimau .


    .

    ReplyDelete
  9. Kiki ni suka jalan-jalan....lagi2 time raya ni

    bila dia jalan2 dgn muka comel dia tu selalunya dia x bunyi meow...meow...tapi lalalalala

    jd bila org tanya sapa tu, org yg kenal jawab la...itu KIKI LALA

    nnt raya kiki lala dtg rumah, nak bg friskiss

    ReplyDelete
  10. Kedua terhebat selepas Cinabeng adalah Nate spesis Kiki ditatang,dibelai,dimanja dgn penuh khyusuk oleh Ah Jib Ghor.

    ReplyDelete
  11. Mujur Kiki tu bukan jenis binatang yg halal utk dijadikan rendang atau daging gulai kawah utk HariRaya..

    ReplyDelete
  12. Kucing tu pussy cat, dulu tuan dia Ah Jib panggil pus. Kmdian dia beri nama kiki. Dia teringat nak gabung nama pussy & kiki, jadi skrg dia panggil PUKI!
    Kucing tu adalah PUKI Ah Jib!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pagi nan subuh kau buat lawak laaaaa......

      Delete
  13. adakah kiki itu ...
    selembut ah jib gol ...
    selembik ah jib must go ...
    selemau ah jib gong ...
    selembu ah jib go ...
    berikan jawapan anda semua ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sependek kote anon 5.54 kot. Ha ha kan dh kena!!!

      Delete
    2. Betul x kak ton komen anon 6.22?

      Delete
    3. Eh macam di rancang2 jer...

      Kucing kita kan namanya Pupu...Jantan lagi..

      Kat sini namanya...Kiki..comelnyaaaaa..betina ke?


      Klu dikawinkan ermmmmmm...pupu kawin kiki...
      Dapat pupukiki.....eeee tak sedapnya bunyi..!!

      Delete
  14. BN MENANG DI BESUT....YAHOOO...YE..YE
    ...

    ReplyDelete
  15. Kasihan juga tengok Ah Jib Ghor kena maki hamun. Tapi dia sendiri yang 'minta' melalui tindakan yang dilakukan selama ini.
    Letaklah jawatan Ah Jib Ghor. Kata orang kata kata itu (malah dalam bentuk sumpah seranah dan maki hamun)sebagai satu doa. Kalaulah Allah swt memakbulkan kata kata rang orang ini, alangkah malangnya nasib si Ah Ghor!

    ReplyDelete
  16. Sebelum aku beri apa2 komen, aku nak beritahu sikit sifat kucing & anjing.
    Kesamaannya ialah kedua2nya binatang peliharaan.
    Kucing agak kurang manja berbanding anjing dgn tuan.
    Kucing, kalau gigit tuan, secara bergurau shj, anjing kalau gigit tuan, boleh parah.
    Kucing tidaklah garang sangat dan tidak bising jika nak menyerang, tetapi sekali sekala menyerang memang tepat dgn cengkaman kuku yg melekat. Anjing kelihatan mcm garang sbb kuat menyalak tetapi tidak selalu sangat menggigit, lebih bersifat menakut-nakutkan.
    Kucing tidaklah begitu menurut arahan tuan berbanding anjing yg setiap masa taat tidak membantah dan akan berbuat apa shj untuk tuannya walaupun dibuli dan diperbodoh.

    Perbandingan di atas, kalau dlm konteks UMNO:
    DS Najib & KJ adalah umpama kucing, manakala penentang mereka dari kalangan UMNO konservatif & orthodox adalah umpama anjing!

    Apa pandangan anda?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali..... Najib, KJ dan Melayu Liberal umpama kucing pondan yang hanya mampu mengiaww-ngiaww saja walaupun bangsa dan ugama sendiri telah dihina & dihinjak-hinjak oleh kafir laknat. Tapi Tun Dr. Mahathir dan Melayu Konservatif/Fundamentalist umpama Harimau Belang yang MENGAUM dan DIGERUNI serta TAK TERTANDING oleh pihak lawan, baik dalam negeri maupun di luar negara (termasuk US dan Zionist/Yahudi). 22 tahun pemerintahan Tun M.... UMNO/BN menguasai 2/3 majoriti. Bila pemerintahan bertukar tangan ke Pak Lah & Najib, UMNO/BN dari satu kuasa bak HARIMAU KUAT tiba-tiba bertukar menjadi kucing kurap yang penakut lagi pondan.

      Apa pendapat sdra-sdra pengunjung blog?

      Delete
  17. kesiannnnn kiki...cam hero TANAH MELAYU lagak nyer...siap bersongkok...bersamping, tapi tak pakai baju...takde keris.
    semua nie salah UMNO kan !

    ReplyDelete
  18. Najib dalam Utusan Malaysia hari ini dilaporkan mengatakan bahawa walaupun nak tangani jenayah berat, tapi kena lihat aspek hak asasi manusia. Tetapi sedarkan Najib bahawa penjenayah jenayah berat mana ada lihat hak asasi manusia mangsa mereka bila buat jenayah. Inilah masalahnya bila golongan yang tak bertamadun hendak dilayan secara bertamadun, akhirnya golongan tak bertamadun itu mengambil kesempatan di atas segala kelemahan undang-undang untuk menindas lebih ramai orang di negara ini.

    Ahli-ahli UMNO perlu ambil perhatian serius akan perkara ini kerana Najib sendiri cakap sebelum ini kena pilih pemimpin yang berwibawa dalam pemilihan UMNO akan datang, maka kerana Najib tak berwibawa, membiarkan jenayah berat seperti bunuh, rogol, rompak dan macam-macam lagi dengan memansuhkan undang-undang pencegahan, maka kita semua perlu singkirkan Najib dalam pemilihan UMNO akan datang.

    Kita semua tidak perlukan pemimpin yang tak berwibawa seperti Najib kerana dia lebih pentingkan para penjenayah berbanding dengan keselamatan rakyat. Sikap Najib sama seperti Pakatan Rakyat yang suka membela penjenayah. Kita menentang Pakatan Rakyat, maka kita perlu menentang Najib kerana mereka golongan pembela golongan penjenayah dengan alasan hak asasi manusia sedangkan penjenayah yang buat zalim tidak akan pedulikan hak asasi manusia mangsanya.

    Kerana lihatlah mana ada pembunuh yang akan beri salam, kemudian melayan mangsanya dengan baik sebelum membunuh mangsa mereka, mangsa penjenayah akan disiksa dengan kejam, kemudian dibunuh dengan zalim, itu pun Najib nak samakan dengan hak asasi manusia yang mengikut undang-undangkah? Kepimpinan Najib memang lemah dan memudaratkan negara ini. Kita tidak perlukan Perdana Menteri seperti Najib, hanya golongan penjenayah yang akan suka golongan seperti Najib dan Pakatan Rakyat ini kerana membela golongan jenayah.

    Oleh itu, atas kepentingan agama, bangsa, dan tanah air, semua ahli UMNO sekalian, kita semua perlu lakukan perubahan, singkirkan Najib dan kuncu-kuncunya serta golongan parasit dalam UMNO seperti Hishammuddin, Nazri Aziz dan Khairy Jamaluddin untuk bukan saja menyelamatkan parti kita, tapi untuk kesejahteraan negara ini sendiri. Mereka semua itu hanya pentingkan populariti diri, nak tunjuk kononnya mereka sangat bertimbang rasa hingga membela penjenayah, tetapi mereka tak peduli pun dengan rakyat yang mengikut undang-undang.

    Singkirkan Najib, Hishammuddin, Nazri Aziz, dan Khairy Jamaluddin dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini. Ahli UMNO akar umbi sekalian, parti kita dan masyarakat kita dalam bahaya jika masih membiarkan Najib dan kuncu-kuncunya serta golongan parasit masih berkuasa dalam UMNO.

    Selamatkan UMNO, Selamatkan Malaysia, Tumbangkan Najib, Tumbangkan Hishammuddin, Tumbangkan Nazri Aziz, Tumbangkan Khairy untuk kesejahteraan kita semua.

    Ingatlah semua, Malaysia, UMNO, dan Barisan Nasional lebih penting dari Najib dan kuncu-kuncunya itu. Kita perlu pertahankan Malaysia, UMNO, dan Barisan Nasional untuk kepentingan kita semua. Kita tak perlukan golongan golongan pengkhianat bangsa dan pembela penjenayah seperti Najib dan kuncu-kuncunya itu.

    Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hukum Islam Sempurna Tanpa Perlu Menggubal Undang-undang Berdasarkan Akal

      Setelah kerajaan gagal membendung kegiatan jenayah yang semakin berleluasa saban tahun, Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan akan membincangkan pelbagai pandangan mengenai keperluan untuk menggubal satu rang undang-undang baharu yang menyamai Ordinan Darurat 1969 (EO) yang telah dimansuhkan pada 2011. [1]

      Najib berharap agar rang undang-undang baharu itu akan dapat membendung jenayah. Padahal Allah SWT telah pun memberi petunjuk dan jalan melalui kitab Al-Quran serta penjelasan daripada RasulNya agar menjadikan Islam sebagai satu-satunya jalan penyelesaian dalam menyelesaikan masalah dari seluruh aspek kehidupan, dan bukannya mengambil hukum lain.  

      “Apakah hukum jahiliyyah yang mereka kehendaki? Dan siapakah yang lebih baik daripada Allah dalam membuat hukum bagi orang-orang yang yakin?" [TMQ Al-Maidah (5): 50].

      Menurut Ibnu Katsir, dalam ayat ini, Allah SWT menyangkal setiap orang yang keluar daripada hukumNya yang muhkam, yang mencakupi seluruh kebaikan, melarang semua keburukan, dan berpaling daripada semua pendapat, kesenangan, dan mencela seseorang yang membuat hukum tanpa sandaran syariatNya sebagaimana yang dilakukan oleh kaum jahiliyyah yang berhukum atas dasar kesesatan dan kejahilan. [2]

      Perkataan al-jaahiliyyah berasal dari kata 'al-jahl' yang bererti bodoh atau dhid al-'ilmu (kata lawan daripada mengetahui). Menurut al-Baidhawi, yang dimaksudkan dengan al-jaahiliyyah adalah agama jahiliyyah yang mengikuti hawa nafsu.[3] Kesimpulan tersebut didasarkan pada frasa yang berikutnya dalam ayat tersebut, iaitu “waman ahsanu  minallaahi hukm[an] liqawm[in] yuuqinuun” (Dan siapakah yang lebih baik daripada Allah dalam membuat hukum bagi orang-orang yang yakin?) 

      Jika dalam frasa sebelumnya disebutkan hukm al-jaahiliyyah, maka dalam frasa ini ia dibandingkan dengan hukmullah (hukum Allah). Berdasarkan ayat ini, as-Suyuti menjelaskan bahawa hukum hanya terbahagi kepada dua, iaitu hukum Allah dan hukum jahiliyyah.[4] Al-Hasan juga membahagikan hukum menjadi dua: Pertama, hukum yang didasarkan kepada ilmu, yakni hukum Allah. Kedua, hukum yang didasarkan pada kebodohan, yakni hukum syaitan.[5] Selanjutnya al-Hasan mengatakan, "Barangsiapa yang berhukum dengan selain hukum Allah, maka itulah hukum jahiliyah."[6

      Berdasarkan penjelasan ahli tafsir di atas, dapatlah difahami bahawa yang dimaksudkan dengan hukum jahiliyyah adalah segala hukum yang tidak berasal daripada Allah SWT. Ini termasuklah mencari-cari penyelesaian selain daripada yang telah ditetapkan oleh Allah SWT. Jika Najib dan kerajaan Malaysia benar-benar ingin menyelesaikan masalah jenayah secara tuntas, terapkanlah Islam secara kaffah. Ubahlah ideologi negara yang ada pada Malaysia kepada ideologi Islam. Tukarlah perlembagaan sekular tinggalan penjajah kepada Perlembagaan Islam yang bersumberkan sepenuhnya kepada Al-Quran dan As-Sunnah. Tidaklah selayaknya orang-orang yang beriman mengambil dan menerapkan hukum selain hukum Allah SWT di muka bumi ini. Allah SWT adalah Pencipta kita dan Dia telah memberikan aturanNya yang tidak dapat sekali-kali disamakan apatah lagi ditandingi oleh hukum-hukum ciptaan manusia yang lain.

      Pada hari ini telah Aku sempurnakan bagi kalian deen kalian, dan telah Aku cukupkan bagi kalian nikmatKu, serta Aku redha Islam sebagai deen kalian.” [TMQ al-Ma’idah (5):3].


      Hizbut tahrir

      Delete
  19. apa mahu heran tentang tindakan Ah Jib Gol itu encik Mohamad ...
    dia apa mau kesah ... bodyguard keliling ...
    penjenayah berat, besar dan terancang tak berani nak rapat ...

    nha zhe lee ajis pulak ketua gangter petaling street dan jonker walk ...
    mana penjenayah berat, besar dan terancang mahu kacau taiko besar tu ...
    dia siap buleh arahkan agar pasar ramadan dan pasar malam tempat peniaga melayu mencari rezeki ditutup ...
    dan amat marah bila tempat peniaga barang tiruan mahu ditutup ...

    kerismudin sepupu ah jib gol lah yang mencadangkan agar ordinan darurat dan ISA yang mengekang penjenayah besar, berat dan terancang dihapuskan ... mestilah dia bela sepupu kesayangan dia tu ...

    ah jib gol minta polis beri amaran kepada penjenayah besar, berat dan terancang sebagaimana yang dibuat oleh kerismudin pencium keris dan peminta maaf ...

    ah jib gol dah bersahabat dengan hindraf ... tempat terkumpulnya kepala hindu paria yang mengetuai gangster hindu paria ...
    mestilah ah jib gol pertahankan penjenayah besar, berat dan terancang ...

    ah jib gol cukup sayang kepada hindraf yang pernah berikrar memusnahkan umno ...
    aku rasa sebenarnya ah jib mahu musnahkan umno ...
    kalau tidak kenapa dia masukan hindraf dan dhong zhong sebagai sekutu ...
    sedangkan keduanya amat memusuhi melayu dan islam (umno) ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oleh itu sedarlah ahli-ahli UMNO sekalian, tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya dan golongan parasit seperti Hishammuddin, Nazri Aziz, dan Khairy Jamaluddin dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini untuk menyelamatkan parti kita dari dimusnahkan oleh Najib dan kuncu-kuncunya serta golongan parasit yang selama ini bergayut kepada UMNO tetapi mengkhianati UMNO dengan menjadi pecacai puak Cinabeng dan geng DAP.

      Ingatlah wahai ahli UMNO sekalian, kelangsungang parti kita dalam arena politik negara jauh lebih penting dari Najib dan kuncu-kuncunya dan golongan parasit itu. Melalui UMNO kepentingan bangsa kita terjaga, jika UMNO dimusnahkan oleh golongan pengkhianat bangsa seperti Najib dan kuncu-kuncunya serta golongan parasit yang mendewa-dewakan hak asasi manusia penjenayah dan membiarkan maruah bangsa kita dihina, membiarkan agama kita diperkotak katikkan selama ini.

      Oleh itu, demi kepentingan agama, bangsa dan tanah air kita, UMNO perlu dipertahankan dan para pengkhianat bangsa dan pengkhianat UMNO perlu disingkirkan dari UMNO dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini tak kisahlah dia Perdana Menteri ke, Menteri Pelancongan ke, Menteri Pertahanan ke, Menteri Belia dan Sukan ke, mereka ini perlu ditumbangkan dalam pemilihan UMNO nanti untuk kepentingan agama, kesejahteraan bangsa dan tanah air kita ini.

      Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  20. Gerakan untuk menumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya serta golongan parasit perosak UMNO perlulah diperkuatkan.

    Kita semua ahli UMNO dan orang bumiputera perlu sedar bahawa Najib dan kuncu-kuncunya adalah balaci Cinabeng DAP yang menghina agama dan bangsa kita.

    Sikap Najib ini seolah-olah mahu membiarkan api permusuhan antara kaum makin berleluasa untuk kepentingan politiknya tanpa mempedulikan kesan kepada masyarakat jika permusuhan kaum makin berleluasa.

    Kita semua tiada kaedah lain lagi untuk menyelamatkan maruah agama, bangsa, dan tanah air kita serta menyelamatkan keselamatan negara ini dari musnah, kaedahnya hanyalah menumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya serta golongan parasit dalam UMNO supaya mereka ini dapat disingkirkan dari jemaah menteri termasuk Najib oleh Presiden UMNO yang baru yang akan menjadi Perdana Menteri Malaysia yang akan menggantikan Najib kelak.

    Biarkan Najib, Khairy, Hishammuddin, dan Nazri Aziz membuat onar dengan menyertai pembangkang seperti yang dibuat oleh orang yang tak boleh terima hakikat seperti Ariff Sabri yang menyertai DAP dan Fauzi Abd. Rahman yang menyertai PKR kerana mereka lebih mengutamakan kepentingan kuasa sendiri daripada kepentingan parti. Biar rakyat sedar akan sikap mereka ini.

    Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM Najib sekarang sibuk dengan makmal Parti Tunggalnya,Semuanya ini lebih kepada untuk memenangi hati nurani Cinabengnya.

      Delete
  21. Heiii kiki comelnya. Saya ada 9 ekor kucing tapi semua dewasa. Klau nak mkn punya la baik kemain lagi. Semua ada pe'el masing2 mcm manusia juga. Datang mengada2 kadang saya libas juga mereka lebih lagi yg jantan2. Betina mudah lagi menjaganya.
    Cepat sikit cuba cecita kiti kiutmiut nihh..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!