KEMPEN BOIKOT BARANGAN CINA! KALI INI MUSUH BESAR KITA ADALAH OMAR ONG @omarmu

KEMPEN BELI BARANGAN BUMIPUTRA (3B)

BERSEMANGAT DENGAN SLOGAN ABC DAN BCL, TERPANGGIL UNTUK MENGUTARAKAN LANGKAH-LANGKAH MUDAH UNTUK LETUSAN YANG LEBIH DAHSYAT…

LANGKAH MUDAH 1 (KENDERAAN)



1. ISI MINYAK PETROL DI STESEN MINYAK MELAYU.(TANYA DULU BARU ISI). BERAPA BANYAK DUIT KITA HABIS DENGAN PETROL SEBULAN??? CONTOHNYA RM200 DAN JUMLAH KENDERAAN MELAYU 5 JUTA ADALAH BERSAMAAN DENGAN RM 1BILLLION!!



2. GUNAKAN PUSAT SERVIS MELAYU. (TAUKENYA SENANG DIKENAL PASTI). JIKA DALAM SEBULAN 1 JUTA PELANGGAN MELAYU MENGGUNAKAN KHIDMAT INI DENGAN KOS RM 200, MAKA JUMLAH PUSINGAN MODAL PENGUSAHA MELAYU ADALAH RM 200 JUTA.



3. PERGI KE PUSAT TAYAR MELAYU .(TAK PERNAH LAGI TENGOK PEKERJA MELAYU DI KEDAI TAYAR CINA). SETIAP DAERAH PALING KURANG SATU PUSAT SERVIS TAYAR MELAYU TELAH BEROPERSI BERBANDING DENGAN PULUHAN PESAINGNYA. JIKA JUMLAH KENDERAAN MELAYU SEBANYAK 300 RIBU SEBULAN DAN KITA BERBELANJA RM 400, JUMLAHNYA ADALAH RM 120 JUTA.



4. GUNAKAN PUSAT EKSESORI KERETA MELAYU. (TAUKENYA SENANG DIKENALPASTI) SUDAH BERCAMBAH KEDAI MELAYU SEBEGINI MEMBERI PESAING KEPADA CINA. JIKA 100 RIBU KENDERAAN MELAYU DAN BERBELANJA RM 500 ADALAH BERSAMAAN DENGAN RM 50 JUTA.



5. GUNAKAN PUSAT INSURAN DAN INSURANKAN KENDERAAN ANDA KEPADA MELAYU. JIKA KENDERAAN MELAYU SEBANYAK 400 RIBU TAMAT JANGKA HAYAT INSURAN PURATA SEBANYAK RM 500, JUMLAHNYA ADALAH SEBANYAK RM 200 JUTA.



6. PERGI KE BENGKEL MOTOSIKAL MELAYU.JIKA JUMLAH MOTOSIKAL MELAYU SEBANYAK 2 JUTA MENGELUARKAN WANG SEBULAN SEBANYAK RM 50, JUMLAHNYA ADALAH RM 100 JUTA.




7. BELI KENDERAAN DI PUSAT JUALAN MELAYU. JIKA TIDAK WUJUD DITEMPAT ANDA BELI KEPADA SALESMAN MELAYU.



8. BELI KENDERAAN TEMPATAN SEPERTI PROTON, PERODUA, NAZA DAN INOKOM.


9. BELI MOTOSIKAL SECARA TUNAI. ELAKKAN BERHUTANG KERANA JIKA MEMBELI SECARA TUNAI HARGA TERMASUK ROADTAX DAN INSURAN ADALAH RM 4100 TETAPI JIKA HUTANG SELAMA 3 TAHUN MENJADI RM 6000 LEBIH. JANGAN TERTIPU DENGAN DUIT MUKA YANG RENDAH. BANYAK JUMLAH TERSEMBUNYI YANG PERLU ANDA BAYAR.




Di petik dari GAP

40 Responses to "KEMPEN BOIKOT BARANGAN CINA! KALI INI MUSUH BESAR KITA ADALAH OMAR ONG @omarmu"

  1. mari2 kita sokong semua ni... mudah mudahan ekonomi melayu akan meningkat

    ReplyDelete
  2. blog berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

    Freemalaysiakini.blogspot

    ReplyDelete
  3. Orang kata minyak petronas tak bagus,minyak takde kualiti minyak sell kononya bagus sangat

    pada aku minyak adalah sama
    bezanya stesen petronas majoriti milik melayu, sell atau caltek milik bebas kebanyakan tokenya cina

    sedar atau tidak...kita mudah diperdaya, dengan hanya stament bodoh (minyak petronas boleh baraikan kereta) orang kita pun percaya bulat bulat

    ReplyDelete
  4. WOI SI MALAY BABI YANG KO BERDEMDAM SANGAT DENGAN CINA KU NI PEPASAL, PERGI BERDENDAM DENGAN UMNO YANG DA JAJAH KO LEBIH 50 TAHUN, DAN TAK MENINGGALKKAN PE PUN UNTUKL BANGSA KO TU, DAHLAH MISKIN SUKE BERDENGKI BUSUK HATI PLAK TU SIAL PUNYA BABI MELAYU.TU LAH MELAYU SIAL CIBAI BABI PUKIMAK LANCAU PUNDEK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HUH, JAHATNYA CINEBENG DI TANAH MELAYU NI. SEDARLAH WAHAI MELAYU PAS. TENGOK LAH PERANGAI DORANG.

      Delete
    2. Sudah gila pencacai umngok ni nak merosakan negara ini. Kejap menyamar jadi Cina, kejap jadi Asraf. Ingat orang tak tahu keh dari tulisan tu........Bodoh nak mampos!

      Delete
    3. Xlama lagi kaum cinabeng akan mati tgu dan lihat

      Delete
    4. daripada kau jilat jubor cina yang berkerak selepet taik tak cebok tu lebih baik kau jilat jubor aku yang cebok ni lagi power.

      Delete
    5. jika cina dah melalak mcm anjing memang sah kita panggil HANJING CINA.. silap hanjing cina ni dia mkn babi diteman mat sabu..

      hanjing dah menyalak makna boikot kita dah berjaya.. kedai nak mamposss lah tu tak laku lagi.. teruskan boikot...

      barua cina dlm pas pkr umno.. semua dah tau.. hanjing lagi menyalak jika barua nanti jatuh... tak diundi lagi... kedai brg dah boikot.. mampossss lu hanjing cina.. tunggu ekonomi melayu bangkit.. baru beberapa bulan dah menyalak bayangkan bertahun.

      Delete
    6. jgn cayalah dgn mangkuk yg menyamar cina tu ... ini jenis babi berbulu anjing ...

      Delete
  5. Melayu bodoh hidup kena ada tongkat. Cina tiada melayu duduk hutan lagi. Cina pun sudah ada kuasa beli. Jangan besar kepala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah cina koi, kalau melayu tatak beli sama lu orang lu orang mesti balik tongsan punya, lanciau la, sekarang melayu sudah ada banyak bisnes, lu jaga kimak punya cinabeng, kita ajar sama lu..

      Delete
    2. kuasa beli babi dan masuk neraka jahanam bodoh!

      Delete
    3. dulu hingga sekarang cina beli brg dia aje.. org melayu beli kat semua.. jika cina tak beli memang tak ade kesan kat melayu sebab dr dulu cina tak beli....

      jika melayu tak beli kat cina.. lu tengok aje ada kesan atau takde kesan.. jika takde kesan tak kan lu menyalak di sini. lu jadi hanjing makna ada kesan.. la la la la

      Delete
  6. kempen ini umpama anjing menyalak bukit. aku baru balik dari hypermarket milik tokeh membeli belah. Majoriti pelanggannya adalah berbangsa melayu-bumiputera. kemudian aku melihat kebanyakan penumpang bas2 besar milik cina, juga didominasi oleh melayu-bumiputera. itu belum termasuk premis2 perniagaan lain milik cina, kebanyakan pelanggannya tetap orang melayu-bumiputera.

    Kesimpulannya, melayu-bumiputera akan hidup seperti di zaman batu tanpa mendapat apa2 kemudahan moden, kalau cina tidak berniaga. KESIAN MELAYU-BUMIPUTERA, kerana kelangkaan dalam kebolehan mandiri, terpaksa bergantung hidup dengan cina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau masih lagi nak jilat jubor cina kan,kan.patutlah mulut kau bau taik babi siol!

      Delete
    2. konon tengok org melayu aje... cina pergi mana.. dah tak masuk mall lagi.. nak cari tempat baru.. nak keluar dr kawasan melayu... la la la.. perang saraf dah berlaku kuatkan minda kita kuatkan jihad kita.
      aku apa peduli.. duit aku... la la la

      Delete
  7. orang cina pun ada beragama ISLAM, begitu juga india, hendaklah kita kembali agama ISLAM yang suci... dan adap RASULLULLAH yang terpuji.... INSYALLAH semua akan bersatu hati....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu boikot ni melayu muslim bumiputera.. kan dah masuk muslim.. pilihan berikut india.... kan kempen last chinese...lastttttt... dlm bbcdrasmi tu ada juga utk cina muslim... tapi benar muslim bukan muslim tapi pengkhianat melayu.

      ooo org melayu aje jadi baik.. cina bebas maki kutuk hina melayu.. yg kita buat utk menaikkan melayu.. cina terlampau biadap. hang nak suruh cina tindas melayu.. melayu diam aje.. APA USAHA HANG UTK MELAYU MELAWAN KEKEJAMAN CINA.... apa jadi melayu di penang.. diam aje.

      Dlm islam jika diperang.. kita wajib mempertahankan diri bukan berpeluk tubuh.. ini perang ekonomi melawan cina yg dah melampau biadap.. dlm zaman nabi dan khalifah pernah juga melakukan perang ekonomi ke yahudi bila yahudi melakukan boikot ke brg islam dan sekatan perdagangan.

      Delete
  8. Gua tengok Tesco, giant, carefor, pakson, jusco, cmart, the store, ... orang penuh mcm biasa ja, tambahan lagi dekat nak raya nanti ... berapa kerat shj yg follow blog ni ... tak aka menjadi lah ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pukimak kan kau ni? Bukan nak support malah kau kutuk, memang keturunan kau akan menjadi balaci cinabeng selamanya..elok la tu..melayu anjing cinabeng

      Delete
    2. itu cina.. perang saraf dah bermula.. kita terus jihad ekonomi.. cina dah melalak makna boikot berkesan.. tesco kan kepunyaan melayu bumiputera (jika tak silap).. giant sah cina... carrefour bukankah dibeli jepun.. mungkin org melayu pergi sana nak cari brg melayu muslim..

      Kita dah masuk perang saraf cina.... makna boikot kita berjaya... untung cina sudah kurang...along nanti lu

      Delete
    3. haiyaaa ... yangan buat ini maciam maaa ... tolong wa loohrr ... wa nanti bingkilap maa ... weeiii ... tuhan tok pekong ... tolong wa maaa ...

      Delete
    4. jgn nak mengarut ... jgn nak perasan lah ... bodoh mangkuk ... cina tak ada masa nak buang masa di sini ... kalau tak beniaga, mereka sdg melantak ramai2 ...

      Delete
  9. sudah cuba pergi ke kedai melayu.

    nak tukar dashboard kereta upah di kedai melayu rm400, mintak kurang dapat rm380.

    pergi ke cina dapat rm100 je.

    senang cerita melayu pun 2 x 5 dan lebih menjerat lagi.

    ni masalahnya orang melayu kalau berjual pagi hari, petang dah estimate boleh pakai bmw baru.

    mintak orang melayu berniaga lebih beretika mengikut sunnah, baru orang lain boleh bagi support. berjual lah dengan keuntungan jualan volume, bukan jual sebiji dengan harga mahal, tapi akhirnya orang lari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kan jauh sgt harganya.. byk org kata kedai melayu lebih murah.. jika mahal mungkin ada tapi tak lah melampau...

      PERANG SARAF DAH BERMULA seolah kedai melayu mahal... ada yg mengaku melayu pergi kedai melayu harga mahal.

      Nyatakan nama kedai dan tempat di mana yg anda sebut.. kita sebagai melayu kena berani buat teguran. Jadi org melayu yg ada kat situ boleh bertanya kat kedai tu betul ke salah.

      Delete
  10. NAZA aku tak mau. Dia tayang aje konon pekerja melayu. Tapi bini ambik cina bukit juga. Ke sana ke sini setengah bogel (menayang kelepehan - kalo cantik satu hal juga) tak ada langsung ciri2 menghormati budaya si suami bengap!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamak mmg mcm tu lah ... parpu nak promot geng dia lah ..

      Delete
  11. lain kali kalu ada komen yg berbentuk sokong cina ... buat dono sj, buat tak layan ... biar dia meroyan sorang2 ... ramai yg ambil peluang menyamar ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hor la ... hor la ... itu maciam laa kawan, yangan hantam la kita olang mau kasi komen sikit ... wa ini ata baik punyia maa ... lulu eleksyen wa pangkah mca loh ... tapi apa maciam sulah kalah ... tolong la kawan ... kasi stop la kawan ini boikot balang cina ...

      Delete
  12. Xperlu layan xpayah melenting, jom kita boikot barang cina... Cyber troopers mr bean army byk yg menyamar...

    ReplyDelete
  13. Takde hal nak boikot.... Tapi pulangkan balik dulu duit kroni2 besar Cina (Berjaya, YTL, Genting dll) atau pun suruh diorang bungkus belah terus keluar negara sekali. Ada beran? Menyalak punya kuat tapi bos kat atas makan gak duit diorang yang ko nak citer gebang boikot2 lak. Nilah masalahnya orang kita. Menyalak nyalak gak, tulang besar kat sana sapa yang bagi ada korang pikir? Kelabu asap lagi kuat dari api. Suruh boikot yang kecik2 anak padahal yang dah kenyang berbillion siap sendawa puru tiap-tiap tahun lagi buat2 tak nampak lak. Bodoh tu simpan2lah jgn nk tunjuk. Dulu kita ajak boikot barang Yahudi pun tak terbuat. Nak jaga maslahat ekonomi umat gak alasannya. Tekalah ayahanda mana lak yg cover line balik backup ckp jgn boikot? Apa jadik? Kentut kuat bau je dpt. Aksesori kereta sapa supplier? Tayar sapa pegang? Isi minyak brp sen profit marginnya? Tarik balik AP dan lesen niaga dulu barulah citer bro. Nak selesai masalah biar kat punca. Camna orang kita nak maju, yg bagi usul pun nak pijak semut lebih busut dibiarkan, lutut ke depan lebih dari otak?

    ReplyDelete
  14. At least we start with something. Lu kt atas talk so much what have you done?. It's not only the end, rather the means. At least it shows our solidarity we are aware of our roles in shaping things out.. Lu tau apa..???

    ReplyDelete
  15. Sebenarnya kita nak mengubah tradisi, dulu orang melayu suka sangat beli kat kedai cina kerana murah le boleh cincai le walaupun sering ditipu, jadi sekarang ni, dengan kempen memboikot barangan cina ni, secara tidak langsung akan merapatkan ukhwah melayu itu sendiri, mewujudkan perasaan kasihkan kaum agama sendiri, perkara ini perlu kan masa yang lama untuk diserapkan kesetiap naluri orang melayu, takapa biarlah lambat tetapi kesannya akan dilihat dimasa depan, dengan perasaan kasih dan sayang sesama bangsa ini, ianya akan tersebar ke seluruhan semua aspek kehidupan orang melayu, dari segi ekonomi, masyarakat, dan juga politik, ini secara tak langsung akan menyatukan orang melayu. Kita bukan nak bermusuh dengan orang cina, namun kalau orang lain sedia menjual kita sedia membeli....rasalah kesannya nanti...

    ReplyDelete
  16. Syarikat water filter bumiputera Melayu Islam.
    http://www.hijrahwater.com/
    Ibu pejabat di Tangkak ,Muar . Sijil Halal dari Jabatan Agama Johor.


    Syarikat water filter bumiputera Melayu Islam.
    http://www.rx-water.com/
    Diasaskan oleh seorang doktor Melayu Dr. Noordin Darus.
    Sijil Halal dari JAKIM.


    Syarikat Water Filter Cina
    http://www.m6.com.my/aboutus.html

    Pemilik memang Cina dan sijil halal bukan JAKIM.
    https://www.facebook.com/guekchong.goh
    Search google untuk sijil halal m6 water tidak dijumpai !


    ReplyDelete
  17. Syarikat water filter bumiputera Melayu Islam.
    http://www.hijrahwater.com/
    Ibu pejabat di Tangkak ,Muar . Sijil Halal dari Jabatan Agama Johor.


    Syarikat water filter bumiputera Melayu Islam.
    http://www.rx-water.com/
    Diasaskan oleh seorang doktor Melayu Dr. Noordin Darus.
    Sijil Halal dari JAKIM.


    Syarikat Water Filter Cina
    http://www.m6.com.my/aboutus.html

    Pemilik memang Cina dan sijil halal bukan JAKIM.
    https://www.facebook.com/guekchong.goh
    Search google untuk sijil halal m6 water tidak dijumpai !


    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!