KASI HALAU DUTA VATICAN YANG DATANG SINI DAN BUAT KACAU!



32 Responses to "KASI HALAU DUTA VATICAN YANG DATANG SINI DAN BUAT KACAU!"

  1. Jangan politik kan perkara ini. Topic ini cukup sensitive bagi kita bumiputera Sabah Sarawak. Kesabaran kami ada had. Jangan main dengan api.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selama ni ada ke kita perlukan sebarang duta dari sana? Ada ke kamu dilarang daripada menggunakan kalimah Allah?

      Delete
    2. Penganut agama Islam & Kristian telah sekian lama hormat menghormati serta hidup rukun & muhibbah di Sabah & Sarawak sebelum & selepas merdeka.
      Hanya bila DAP & Anwar mula memutar belitkan isu Kalimah Allah, keadaan mula menjadi tegang dan huru hara dek permainan politik mereka. Harun Din & Nik Aziz (PAS) juga berselisih pendapat sesama mereka tentang penggunaan nama Allah dalam gereja & kitab baibel (bible).

      Syukur... keputusan PRU 13 telah menunjukkan kematangan warga Sabah & Sarawak membuat keputusan dan tidak terpancing dgn politik kotor pembangkang.

      Delete
    3. Yes..betul tu...politik dan agama umpama minyak dengan air...

      Delete
    4. jgn fikir sensitif kpd satu pihak aje.. melayu islam juga sensitif.. jika ada riak riak kecil itu biasa.. mana ada tempat di dunia ini yg tak ada riak.. adik beradik aje ada perbezaan.. tapi riak kecil jgn pula dibuat bergelora.

      dah bergelora.. cuci tgn.. org lain yg menanggung.. dah lama sabah sarawak hidup tenang.. negara cina sana takde masalah ke??? lagi byk masalah hukum..

      kita jadi begini kerana ada satu pihak yg memaksa kehendaknya.. tak peduli apa berlaku.. yg penting kehendaknya puas.. nak capai kehendakya sanggup mengorbankan org lain sampai menyentuh hak org lain padahal hak agama dan budaya itu dah berjln sempura sekian lama
      dlm masyarakat..

      pas sanggup mengorbankan agama dan bangsa utk menang dan memastikan umno kalah.. pkr sanggup mengorbankan agama utk menarik undi melayu liberal dan menang serta sama mcm pas.. menghancurkan umno.. yg pasti dendam terbalas.. dap menggunakan pas dan pkr utk capai tujuan.. menang dan hancurkan umno..

      gabungan tiga ini telah membuka lembaran yg tak pernah kita sangka.. menyentuh agama bangsa dan negara.. sekarang kita dihidang sajian berulang ulang yg menyentuh harga diri melayu bumiputera dan agama islam..

      di mana pas???? mereka sebagai islam yg memulakan ini.. kita tau pkr pemimpinnya menyokong hak samarata dlm agama bangsa dan jantina.. kebebasan melakukan apa saja..tapi bagaimana penyokong pkr???? rasanya masih byk melayu islam pkr yg menentang perjuangan mereka...

      Delete
    5. dulu org mengaku jadi melayu..india.. cina.. tak lama lagi byk pulak jadii org sabah sarawak tentang isu kalimah Allah..

      kita dah puas disaji modus rba.. propaganda menyamar jadi semua bangsa diulang ulang.. sampai najib ketakutan dan dipermainkan rba di alam maya.. ada pulak punahsihat yg cucuk dan jolok...

      nanti modus dan propaganda yg sama akan dimainkan.

      Delete
    6. Sudah tiba masanya pemimpin-pemimpin Islam didalam Kerajaan Malaysia hentikan sikap berdiam diri sambil mengambil sikap tunggu dan lihat. Tahukah Dato-Dato Sri, Tan Sri- Tan Sri, tuan-tuan dan puan-puan semua bahawa satu ketika dulu almarhum Sheikh Ahmed Deedat pernah mencabar mendiang Pope John Paul utk berdebat Islam–Keristian?

      Sehingga akhir hayat beliau mendiang Pope masih tidak berani menyahut cabaran Ahmed Deedat. Disini sudah jelas bahwa pihak gereja tidak akan berani "menyerang" orang-orang Islam yg berilmu pengetahuan ttg kepincangan Holy Bible mereka. Tidak seperti Negara Africa Selatan yg tidak ada jabatan ugama yg mengawal hal ehwal dakwah ugama Islam, undang-undang penguatkuasaan hukum Syariah seperti diMalaysia tidak akan berguna sekiranya penguatkuasa Syariah sendiri ketandusan ilmu yg perlu difahami mereka. Undang-undang bolih dicabar dgn cara pengaruh demokrasi seperti yg sudah pun berlaku di Malaysia. Kita sudah lihat kesan dan akibatnya tekanan politik paska PRU13 dimana akibat takut kehilangan sokongan politik pengundi bukan Islam ada pemimpin Islam pembangkang yg sanggup mengadaikan kalimah Allah kpd pihak gereja. Mereka gagal utk nampak agenda pihak gereja Katolik terhadap anak-anak Melayu. Malahan ada pemimpin Melayu yg mengaku Islam bolih mengusulkan pindaan undang-undang bagi memudahkan orang Melayu utk murtad sama. Nauzubillah !!!


      Jangan hairanlah jika pihak Vatican bolih memihak dgn puak DAP didalam hal ini. Bukan kah Lim guan Eng sendiri sudah berazam utk mengkeristiankan bangsa Cina dari ugama Buddhist mereka? Malaysia dipilih sebagai "sasaran" serangan pihak Vatican kerana jentera Jabatan Ugama Islam yg sgt ketara lemah dan kurang pro aktif didalam menangani isu murtad. Sbb itu peguam seperti Ambiga dgn mudah sekali mampu utk menangkis serangan pihak Jabatan Ugama Islam didalam isu Lina Joy. Anggap lah ini sebagai peperangan dan hentikan sikap menyalahkan musuh apabila diserang.

      Delete
    7. Belajarlah dari peristiwa yg lalu apabila pihak Kerajaan melalui unit DBKL (zaman Dr. Elias Omar menjadi Datuk Bandar) pernah menghentikan ceramah Ahmed Deedat di dataran merdeka. Cuba kaji kenapa pihak kita yg mengaku Islam sendiri jadi takut ? Sepatutnya pihak bukan Islam khusus pihak keristian yg lebih takut dgn hujah Ahmed Deedat yg mendedahkan fakta-fakta yg pincang dan menyeleweng didalam kitab Bible itu sendiri. Tidak kah kita satu bangsa yg pelik dan ganjil? Bila sudah ada pertolongan yg begitu mantap kita sendiri pulak yg menolaknya keluar tetapi sekarang apabila diserang dah terjerit2 marahkan orang lain.

      Tidak kah kita semua pernah mendengar pepatah ini? Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sekira mereka sendiri gagal utk berubah sikap. Sekiranya kita ketandusan atau tidak mempunyai orang yg mahir didalam bab fahaman kitab Bible Keristian maka pihak JAKIM atau JAIS harus ketepikan sikap ego dan jemputlah orang-orang seperti Zakir Naik (anak murid Ahmed Deedat) atau pun Yusuf Estes utk membantu. Kita faham kebenaran memang pahit rasanya dan mampu mencabar ego. Olih itu sempena bulan Ramadhan Al Mubarak ini ayuh kita kalahkan nafsu “ego” kita sendiri sbb itu adalah peperangan yg tidak akan selesai sehingga akhir hayat kita.

      Kita harus ingat bahawa tindakan untuk menghalau Biskop Joseph Marino pasti akan mengundang komen dari pelbagai pihak. Kali in kita UBAH sikap kita yang terlalu bertolak ansur kepada berdepan dgn mereka dgn cara berdebat yg penuh dgn ilmiah. Kalau pembangkang mampu utk memperkecil undang- undang Negara dgn demo kurang ajar mereka keseluruh Malaysa. Berani kah mereka menuduh pihak kita berkurang ajar sebab menjemput Biskop Joseph Marino utk berdebat kerana saranan biadap beliau ttg kalimah Allah?

      Jangan takot sebab ugama Islam adalah satu-satunya ugama yg benar diatas muka bumi ini. Ilmu didalam Islam sudah terbukti mampu untuk menebusi jurang pemikiran bangsa-bangsa didunia utk menerima hanya fakta dan bukti-bukti yg benar sahaja.

      Ingat lah kalau kita boleh bayar pemain bola sepak jemputan sehingga jutaan ringgit kenapa harus berkira ttg bab lebih penting seperti kalimah Allah?

      Ayuh bertindaklah dari sekarang …ubah sikap kita yg lama itu.

      Delete
  2. Allah tidak ada anak atau sekutu. Allah itu satu bukan triniti. Maka tuhan orang2 kristian bukan Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya sebodoh bodoh org.. tak kan pemimpin pas tak faham surah al ikhlas. jika ulama tentu hebat ilmunya..

      terang terang Allah berfirman dlm surah al ikhlas.. ingat tiada unsur ketuhanan dlm makhluk ciptaan Allah dan tiada unsur makhluk ciptaan Allah dlm zat Allah.

      Delete
  3. Minta Pope buat deklarasi yg tuhan dia ialah Allah. Berani buat? Pasti kena tembak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6:55- Mulut awak celupar macam mulut babi. Lain kali cakap, pakai otak sikit. Entahlah, mungkin kepala awak penuh dengan taik.

      Delete
    2. jika celupar.. dap lagi lebih celupar.. ia mempertahankan agama islam.. org dap boleh berbuat sesuka hati.. org dap boleh berkata sesuka hati... org islam harus diam?????

      kata anon di atas ada benar... hanya kita tak besarkan.. tak buat kecoh.. kerana kita mau jaga suasana... tapi jgn hanya harap org lain aje yg bertolak ansur... yg dia bebas bertindak.

      kita dtg rumah org bersopan.. kita masuk negara org ikut adat setempat.. baru kita tenang dan aman.. bukan kita masuk tempat org... kita besar kepala.. kita paksa org ikut kita.. ini namanya BIADAP...

      Delete
    3. Sebelum ni pun pope dah kena tembak..tapi dia maafkan...

      Delete
  4. Najib sure tak halau punya..sebab....

    Najib tak de telor !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi anon pencacai 7.07,mana pegi lobai2 PAS korang??mana pergi nik aziz dan hadi dan ustaz2 yg berlagak baik sbb gila glamour dalam PAS???kenapa diam..ke semua dah kena sumbat dalam spender tok pa oleh Lim Guang Eng....lagi mau cakap najib xde telor,kau punya lobai harap serban jer besar tapi kaki penjilat cina...

      Delete
    2. betul. najib tak ada telor. rosmah dah sepet habis telor dia.

      Delete
    3. Pukimak ko la sial anon.. Dasar pemakan babi yg x reti nak berterima kasih langsung... Keje jilat puki je

      Delete
  5. Melayu tak perlu masuk kristian, sebab mereka dah ada agama dah....
    Jangan halang orang melayu yang solat, bayar zakat, berpuasa dan memgerjakan haji...jangan dihalang!

    Yang penting perangai orang melayu sama macam kristian.....itu sudah lebih dari cukup.

    Jika mereka masuk kristian itu lagi bagus!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah permainan dakyah Zionist yang menggunakan taktik "You cannot beat them..you join them". Justeru, mereka mendukung gerakan Liberalisme/Pluralisme di seluruh dunia agar penganut Kristian & Islam berantakan sesama sendiri, meninggalkan ajaran fundamental agama masing-masing... dan menerima agama itu semua sama tarafnya & akhirnya tunduk kepada bangsa Zionist (Si Yahudi Celup). Bani Orthodox Jew sendiri mengutuk akan si Zionist (Yahudi Celup ini). Negara China juga mengutuk mereka. Banyak juga negara eropah kini menyedari akan hakikat ini dan mulai mengutuk mereka. Indonesia juga menerima musibah buruk akibat penerimaan Gus Dur akan kepercayaan Liberalisme/Pluralisme hingga sanggup dibaptiskan. Kini di negara kita, gerakan ini mula digerakkan oleh Anwar Ibrahim yg memperkenal Melayu Baru Liberal...kecuali Tun Mahathir. DAP pula mula bergerak dan berdakwah melalui evangelist gereja...seiring seirama dgn Anwar Liberal. Malah yang amat menyedihkan, gerakan liberal ini telah menyusup ke dalam UMNO sejak pemerintahan Pak Lah hingga ke pemerintahan Najib. KJ, Kamaluddin Abdullah, Kalmullah, Musa Hitam dll adalah juga Melayu Liberal yang menjadi tunggak kemusnahan Melayu & Islam.

      Delete
    2. sampai kiamat musuh islam tak akan berhenti menghancurkan islam.. mereka balut tujuan dan sebarkan dakyah mereka melalui research analisa kajian konon disebut intelek barat.. lihat cnn.. apa saja yg berlaku di negara islam.. byk lah intelek intelek brt yg keluarkan bermcm mcm analisa dan fakta..

      jika us zionist brt menyokong satu pihak.. kita akan disaji dgn kajian yg memihaknya.. tapi dipihak yg dianggap musuh us zionist.. kita akan disaji sebaliknya tentulah menyalahkan pihak itu...

      Delete
  6. Siapa yg wawancara benda sensitif ni kat dia..dah ditanya kena jawab. Yg tu patut disalahkan...utk pengetahuan..sehari sebelum serangan ke atas iraq..lelaki inilah salah seorang delegasi jumpa george bush spya batal serang iraq walau pun gagal . Lelaki ni juga yg berusaha dalam perdamaian semasa konflik bosnia. Masalahnya siapa yg tanya.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Hang ada skli ke masa marino pg discuss dgn bush..hang dgr ke butiran perbincangan mereka..tkyh main ckp aje klu tktau apa2...

      Delete
    2. AnonymousJuly 14, 2013 at 12:50 PM
      Saya amat berminat dgn kenyataan anda itu. Sila nyatakan siapa orang yg berwawancara benda sensitif itu, di mana & bila wawancara tsbt diadakan?
      Harap usah jadi seperti penyampai komen yg kebanyakannya mengeluar luahan ikut sedap hati tanpa hujah dan fakta kukuh.

      Delete
    3. Anon 2.3 ...selak2 lah internet...untk cari jwbnnya...

      Delete
    4. anon di atas jawab pertanyaan en othaman.. bagus utk kita semua mengetahui yg benar.. bukan setakat penyebaran di alam maya.. di alam maya byk dakyah.. citer diputar belit utk memberi gambaran memihak satu pihak..

      setau saya dah teruk dibantai org islam disana.. org kristian eropah tak kisah pun.. vatican kat situ.. tak ambil pot pun.. Dr M tak tahan lagi.. Dr M yg mula berteriak di pbb di dunia supaya ambik tindakan.. Dr M mintak negara islam bantu bosnia.. Barulah nato pbb masuk campur..

      jika gbush seorg pendamai.. zaman gbush lah peperangan dahsyat berlaku di negara islam... tgn gbush yg menghancur negara islam.. takde beza serbia dgn gbush yg hancurkan negara islam dan bunuh org islam...

      Delete
    5. menghancur dan memusnahkan org islam dikait dgn demokrasi..ham..teroris..

      gbush.. zionist.. israel.. pakatan brt.. dah hancur dunia ni.. damai apa???? damai dlm erti kata menghancurkan islam..

      Delete
    6. Sebelum tu...sila rujuk the scribe A Kadir....siapa dekati pope nasihati wakil beliau...

      Delete
  7. Tahniah kpd Parpu mengeluarkan tajuk ini kerana saya melihat gerakan pemurtadan Evangelist/Gereja tajaan DAPigs makin berleluasa bilamana ia juga didukung oleh Anwar Ibrahim, Hadi Awang & Nik Aziz demi menumbangkan kerajaan Islam UMNO. Bahkan MCA yg dulu dikenali sebagai Malaysian Chinese Association kini mula dikenali sebagai Malaysian Christian Association.

    Perlu diketahui bahawa gerakan kristianization diketuai oleh Khalifah Lim Guan Eng & Saydatina Hannah Yeoh. Salam & selamat menjalani ibadat puasa.

    ReplyDelete
  8. di eropah berduyun duyun org masuk islam.. gereja sepi takde org.. hari ahad semakin kecil jumlahnya.. dr kristian dan menjadi tak beragama semakin bertambah.. menimbulkan ketakutan ke gereja dan vatican city..

    mereka sedar org brt tak lagi mendgr kata kata paderi.. bahkan anak anak muda mereka sendiri mempertikai ajaran kristian.. utk mengimbang kemasukan ke agama islam semakin bertambah.. vatican city kena menyusun strategi baru di kawasan baru yg pasti luar dr eropah..

    yg kiita lihat di asia dan afrika... kita sebagai islam wajib memantau dan mencegah dan menghalang anak cucu cicit drpd murtad... tugas kita memang berat.. ia juga berpunca dr perbuatan pas yg sanggup melakukan apa saja utk menang dan mengalahkan umno.. ini yg diguna sepenuhnya oleh dap pkr..

    dap pkr mengambil kesempatan ke atas pas.. dijolok dgn berbagai cara.. janji manis.. mengubah penampilan.. berpura pura baik ke melayu.. berpura memahami islam.. sanggup melakukan apa utk menang.. kita pun mendgr gelaran khalifah agung.. syeikh malaya.. imam mahdi.. saidina.. tak cukup gelar.. sanjungan berlebihan diberi ke org kafir dlm masjid pun sanggup...

    padahal dr dulu kita tau sikap dap ke agama islam.. sampai sekarang perempuan tu tak setuju agama islam agama resmi.. dulu nak undi melayu.. bukan main manis mulutnya dgn org pas.. sampai tok guru mau dakwahkan dap..

    jika lge org kuat mengembang kristian ke org melayu... mengapa lge berjanji mau masuk islam jika menang????? tak payah la lge sebar kristian.. sebarlah ajaran islam.. kebohongan nyata yg melampau memperbodoh org islam

    jika dap dah memahami islam.. tok guru dah dakwah.. mengapa melayu penang ditindas.. bukankah mereka semua beragama islam???

    lihatlah semua melayu bumiputera yg beragama islam.. yg masih kuat iman didada.. maukah anak cucu anda murtad???? maukah anda menghancurkan islam di Malaysia??? maukah anda memecah belahkan islam di Malaysia???

    maukah anda berhadapan dgn Allah kerana tgn anda yg menyokong itu semua???? sanggup kah anda dihukum berat di akhirat??? beranikah anda dicampak ke neraka??? ini melibatkan akidah iman kita kpd Allah.... jgn ambil mudah masalah murtad..

    ReplyDelete
  9. murtad sampai mati dah takde ampun.. kecuali ada yg sedar dan bertaubat nasuha.. berat hukumnya..

    jadi ibubapa.. keluarga.. masyarakat.. pemimpin semua ada peranan dan tanggungjawab masing masing.. jgn hanya melihat satu arah.. kita ada tgn yg boleh menentu arah.. jika kita sebagai org islam memberi kepercayaan kpd org yg salah.. inilah jadinya.. sikap biadap org kafir terhadap islam.. pemimpin dan ulama pas.. anda wajib bersuara keras dan tegas terhadap org yg tak menghormati undang undang negara kita kerana anda yg memulakan ini..

    ReplyDelete
  10. Kita dianugerahkan otak..hati..perasaan...tepuk dada tanya selera...kena bijak memastikan mana satu betul atau tidak...jgn salahkan orang lain....lu pikirlah sendiri.....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!