KARI KASI TARUK! JAWAPAN KHAIRY TENTANG PROGRAM TUN M! WAJIB BACA

Ini adalah jawapan dari Menteri KBS Khairy Jamaluddin. Baiklah since tuan Mneteri sendiri kata ianya telah ditangguhkan dan tiada kena mengena dengan dia tentang keputusan penangguhan itu, takpa kita terima.

Apa yang aku harapkan sekarang ni, aku nak Tuan Menteri Khairy adakan satu program dia sendiri dengan Tun Mahathir tentang anak-anak muda ni. Amacam Tuan Khairy? Ada berani? Itu aje la permintaan aku, tak banyak kan?

63 Responses to "KARI KASI TARUK! JAWAPAN KHAIRY TENTANG PROGRAM TUN M! WAJIB BACA"

  1. gua sokong !! buat program KJ bersama Tun dgn anak muda ...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Program KJ bersama Tun dgn anak muda....? Itulah sebaik-baiknya. Buatlah secepat mungkin tanpa dolak dalik lagi. Kita mau Melayu bersatu & dimartabatkan semula selepas dihinjak-hinjak oleh si sepet. Saya yakin gandingan tenaga muda + pengalaman bakal menghasilkan satu kekuatan yang sangat luar biasa,

      Delete
  2. Tun yg dh nak meninggal pun umno masih berpaut..mcm dh xde tokoh lain..ye la..umno mana ada tokoh..tokoh penyamun ramai la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulut!!! dah nak abis syaaban, cukup2lah dgn kata nista, jenuh kang nak dier kat padang mahsyar nak minta maaf, btw apa sumbangan anda pada negara?

      Delete
    2. Mulut!!! dah nak abis syaaban, cukup2lah dgn kata nista, jenuh kang nak dier kat padang mahsyar nak minta maaf, btw apa sumbangan anda pada negara?

      Delete
    3. Sikap KURANG AJAR yang tak bertempat. Someday you will be at the receiving end of the uncouth from your own kith and kin! Ada faham?

      Delete
    4. BELUM TENTU SIAPA DULU...SILAP2 ANAK BINI HANG DGN MAK BAPAK HANG DULU....HANG LAMBAT LAGILAH KOT....

      Delete
    5. Pakatan Haram lagi teruk..dengan Mat China Doll pon Pakatan nak berpaut..

      Delete
    6. Nik Aziz walau pun lebih muda dari Tun,tapi fizikalnya nampak lebih mereput,itu pun jadi tempat bergantung Melayu Pakatan.

      Delete
    7. Kau dapat Wahyu dimalam hari dari Ayatollah Lim Guan Eng atau Pope Nik Ajis yang dah Menapous tu ke.?Boleh pulak kau tahu ajal maut orang nak dekat ke atau jauh lagi.

      Aku sumpah kaki kau terseliuh,terpeleot masa tengah jalan lepas tu jatuh.Dah jatuh ada pulak Motor Honda EX5 lalu lepas tu baju kau tersangkut.Dia heret kau sampai kat Loji Kumbahan.Sampai kat situ satu Apek Cina Gila pakai coli sendat bawak basikal tua.Dia nampak kau terus dia terajang muka kau sampai kau terberak.Dia cakap muka kau buruk sangat macam Beruk Jebon.PtuiiiHHH..!!!!!

      Delete
    8. Banding kn lah antara ybg Tun dgn nikcy ajis, raja liwat atau sape2yg ada dlm PR tu x de sorang pun yg setara dgn nye...dr segi peribadi nye, tutur kate nye maupun jasa nye....

      Delete
    9. lancau pnya anon 816 ni, hg dh la xdak belajar xabis lg nk ckp kurang ajar. Antara hg dgn tun, 102% nak hg mampus skrg. Bt abis beras n ptrol sj klu hg idup

      Delete
    10. Cina nak kuasa sanggip bg kat nuar aljuburi cibai anak bini dia kat aljuburi . . Rasuah la tu kan. . .

      Delete
  3. "Bila antan sama antan berlaga ayam tepi lesung yang akan kenyang"
    barangkali pepatah ni kj tuju pada orang macam:
    reentry, othaman dan parpu yang selalu kaitkan yb kj dengan itu dan ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anom July 5 @ 08:16 PM,
      Sekiranya KJ ikhlas, dia harus berjabat tangan & meminta maaf dgn Tun M di tempat umum (seperti Zulkifli Nordin). 22 tahun Tun M membangunkan negara, alih-alih dlm sekelip mata budak mentah ini telah menjual aset negara.

      Delete
    2. Bandingan KJ & Tun M adalah bagai setitik air dgn samudera luas.

      Saya pelawa semua penggemar Khairy Jamaluddin (KJ) beri satu bakti beliau (saya ulang 1 aja) yang sangat bermakna (significant contribution) kepada umat Melayu & rakyat Malaysia.

      Tun M pernah mencetuskan sesuatu tanpa modal sesenpun tapi ianya dituruti & diiktirafi bukan saja di Malaysia, malah juga seluruh penduduk dunia (termasuk Spura yg kiasu & sombong).

      Akan saya huraikan setelah menerima reaksi balas dari penggemar KJ.

      Delete
    3. setitik air bersih boleh selamatkan nyawa seseorang ... sesamudra air kotor boleh membunuh dan mengancam berjuta-juta orang ...

      Delete
    4. AnonyMOUSE July 6, 2013 at 4:17 PM yg Tikus Menikus berkata:
      setitik air bersih boleh selamatkan nyawa seseorang ... sesamudra air kotor boleh membunuh dan mengancam berjuta-juta orang ...
      --------------------------------------------------------------------------------
      Kita pelawa memberi satu contoh bakti KJ yang bermakna, alih-alih si dungu ini melalut dgn komen sampah busuk & tak berfaedah langsung. Kalau nak spin pun biarlah cerdik dan berselindung di balik Anonymous. Tak ada tel......ke????????? Dah boleh agak siapa penggemar KJ ini yg selalu menyampuk dalam bentuk berbagai watak bodoh.

      Delete
    5. Yeh..yeh.. Pak Othaman dah mula bersuara...PADAN MUKA KO.......

      Delete
    6. Aku anak kampung juga. Orang2 tua selalu berkata...Setitik nila merusakkan susu sebelanga.. FAHAM?

      Delete
    7. Kata-kata orang dulu kata berkiasan, untuk dikaji tentang maksud dan kebenaran, kerana setitik janganlah jadikan pembaziran, ambil dan buang dimana yang setitik yang selebihnya masih boleh digunakan. Kaji dan fikirkanlah.

      Delete
  4. ...Anon8:16 - Komen ko ney macam orang yg tak pernah terima bimbingan "makbapak" dari kecik. Tak cukup ilmu nak kenal mana tokoh mana yg tidak. Bagi ko tokoh tu "Mangkok2"ayun yg bertopengkan "Alim" YG menggadaikan Maruah Bangsa & Islam demi kepentingan POKET&ANU. Dorang sedap jer.... dapat rembat derma,angkut bini orang, bantai bapok, nikmat pelacor.. ko plak tak habis2 jilat buntut dorang tanpa asas. Mana ada orang2 cerdik yg masih duduk dalam PR? Itu cerita pemimpin... tambah pengikut mcm ko neyyy.... dapat RM10 upah demo...... menyalak macam anjing. Jangan jadi bangsat la!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang ko jilat jubo anwar jubo nik aziz tu tak macam anjing

      Delete
    2. Bandingan KJ & Tun M adalah bagai setitik air dgn lsamudera luas.

      Saya pelawa semua penggemar Khairy Jamaluddin (KJ) beri satu bakti beliau (saya ulang 1 aja) yang sangat bermakna (significant contribution) kepada umat Melayu & rakyat Malaysia.

      Tun M pernah mencetuskan sesuatu tanpa modal sesenpun tapi ianya dituruti & diiktirafi bukan saja di Malaysia, malah juga seluruh penduduk dunia (termasuk Spura yg kiasu & sombong).

      Akan saya huraikan setelah menerima reaksi balas dari penggemar KJ>

      Delete
  5. Assalamualaikum,

    Iklankan produk dan perniagaan anda di

    www.produkmuslim.info

    Daftar segera ia percuma

    Terima kasih

    ReplyDelete
  6. Tun mahathir adalah 3 insan terhebat yg diberikan kpd umat melayu selain Arwah P.Ramlee dan Mokhtar Dahari dibumi Malaysia yg tercinta...respectlah bro.!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon July 5 @ 9:06 PM,
      Betul......ketiga lagenda Melayu itu meninggalkan satu legacy harum yang tak akan terpadam dalam sejarah sampai akhir zaman.
      Sementara pemimpin-pemimpin lain (termasuk Khairy Jamaluddin), saya belum nampak satu pun bakti setanding dengan 3 tokoh si atas.

      Ps: PC saya dah kena hacked. Ini pinjam anak punya.

      Delete
  7. Parpu@Salim Iskandar........who the fu_k do you think you are pestering KJ around?......Mamak tak sedar diri.

    KJ has acomplished something in life.......what have you got to show you fuc_ing imbecile........your shitty blog?
    o
    You are so full of shit to the extend every word you type smell of feaces.

    You must be the product of a burst condom.

    Carry on KJ......you are the future........mahathir is a dickhead who has long passed his sell by date.

    Youngsters are not interested in what mahathir got to say.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup,Mahathir is a racist senile geriatric and a self proclaimed statesman who has been ignored by other world leaders except Mugabe.

      He can shove his thoughts where the sun never shines.

      Delete
    2. Woi bangsat!! Ko dah nak mampus ye!!!!

      Delete
    3. Carry on KJ......you are the future...PtuiiiiHHHH..!!!Kiss n smell my black ass

      Delete
    4. Another AnonyMOUSEJuly 5, 2013 at 9:18 PM:
      Parpu@Salim Iskandar........who the fu_k do you think you are pestering KJ around?......Mamak tak sedar diri............blah..blah..blah... and so on.....
      ----------------------------------------------------------------------------------------
      What the bloody hell this hyena is howling aboout? Or is this another nagging like Old Mother Hubbard?

      Delete
  8. Cadangan yg baik, di ada perhimpunan anak muda bersama Tun Mahadhtir dgn Menteri KBS.Pertembungan dua pemikir hebat dr oxford universiti dan universiti malaya,sgpore..dekat cini ja seberang tambak johor.

    ReplyDelete
  9. SIAPA KALIMULLAH HASSAN - SAHABAT KARIB KJ & ORANG KEPERCAYAAN PAK LAH
    Datuk Seri Kalimullah Hassan bin Masheerul Hassan atau 'Kalimullah Hassan' merupakan Pengerusi Eksekutif ECM-LIBRA Kuala Lumpur dan bekas wartawan dan penyunting akhbar New Straits Times.Sebelum itu, beliau memulakan kerjaya sebagai wartawan kadet di akhbar Echo di Pulau Pinang pada 1979. Pada 2007, Tony Fernandes melantik Kalimullah sebagai Pengerusi Air-Asia. Pada 2008, Kalimullah dilantik menjadi penasihat NSTP oleh bekas PM Pak Lah. Pada 3 Oktober 2011, Kalimullah menafikan tuduhan bahawa beliau dan Datuk Mohamad Azman Yahya mengadakan makan malam bersama Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng di Singapura pada 12 Ogos 2011. Majlis makan malam itu turut disertai oleh pemimpin PAP Singapura. Kalimullah dikatakan kerap kali mengatur perjumpaan antara pemimpin DAP dan PAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak othaman kena adil jangan cerita buruk pemimpin umno je buruk pemimpin pakatan pun bogelkanlah sekali takkanlah takde lansung rekod buruk pemimpin pr...

      Delete
    2. SIAPA ITU KALIMULLAH HASSAN @ KALI
      Jaringan Muda Melayu (JMM) made allegations that Dato Kalimullah Hassan secured Government contract.
      Through company, Efficient E-Solutions Sdn Bhd, Kalimullah secured a contract from Inland Revenue Board.
      Kalimullah denied the allegations. He claimed he was no more a Director of Efficient E-Solutions from June 21st, 2006, which holds 20% of VPI International that allegedly secured the contract. However, he went on to claim he never secured Government contracts all his life. That's was a big joke & laugh by this joker.

      His partner and protege, Khairy Jamaluddin (KJ) call for an open tender on the RM43 billion KL MRT project. He demanded it should not be based on any direct negotiation with Gamuda-MMC. What a hypocrit & don't both of them have any shame?

      Kalimullah, GEIC and ECM Libra:
      In construction, project by project business or supply business, contracts is the revenue for the company. For this posting, the meaning should be expanded to mean anything Government had awarded. In the case of Kalimullah, the fact that he managed to secure the position of Editor in Chief of New Straits Times and the perks and influence that comes with it, he benefited from the Government of the day. Otherwise, how would someone who was never reached Editor level of any newspaper and deemed a security threat secured such a high post?

      When he was the inner circle of Pak Lah's weak administration, he was a shareholders of ECM Libra. For most, they can only remember the debacle behind the acquisition of Government controlled, Avenue Capital which is later called Avenue Asset.

      Delete
    3. SIAPA ITU KALIMULLAH HASSAN @ KALI
      From one liar, we go to Kalimullah's protege whose doing a transition to lying via the hypocratic route.. who else but Khairy Kamaluddin @ KJ.

      Who is KJ to talk against direct nego when during his father in law's premiership, he and Kalimullah killed the Naza versus Syed Mokhtar bid for DRB? They favoured Naza and Kalimullah made that infamour NST frontpage headline "And the winner is ..." It is an open secret that Khairy was regularly consulted upon to advise or a less politically correct but more accurate and real description, decide for the slumbering and lazy Prime Minister Tun Dol. He can deny but nobody would ever believe his denial that every Harry, Dick and Pussy cronies benefited from direct negotiation without open tender with

      Delete
    4. Anonymous July 5, 2013 at 9:46 PM
      Pak othaman kena adil jangan cerita buruk pemimpin umno je buruk pemimpin pakatan pun bogelkanlah sekali takkanlah takde lansung rekod buruk pemimpin pr...
      ----------------------------------------------------------------------------
      Insya Allah bila ada topik berkenaan. Buat masa ini, UMNO mesti dibersihkan dulu kerana barisan pemimpin yg ada leka nak mengejar harta hingga menjadi lembik ...terus akur dgn karenah cina lakant.

      Delete
  10. kenpa nak tangguh...lepas tu satu tarikh yang belum d tetapkan...ada bau2 sabotaj je...sori bro...aku tak berapa percaya mamat ni..najib pun dah susahkan orang...tq najaib skarnag ko susahkan tun plak ye....

    budakteranung

    ReplyDelete
  11. Bangsa melayu---- bangsat anjing

    ReplyDelete
    Replies
    1. dap china pengotor berak tak basuh tak mandi pagi seluar bau hancing kencing tak basuh. tumpang negara orang nak besar kepala....perangai serupa babi...bangsa penipu

      Delete
  12. 2 dia... penjilat pengampu pengipas... puji la mcm mn pn die, org da tau da prangai die mcm mn...

    ReplyDelete
  13. Aku mmg dah cakap lama dulu dah ... KJ ni seorang pemimpin yg cerdik dan matang ... malangnya tiga empat kerat mangkuk ayun tu selalu sangat fitnahkan dia ... BINTANG KEJORA makin terang gemerlapnya ... sayaaaaaannnnggggg ... cuppcup cuup .... emmmmmuuuuuuuaaaaahhh .....

    SIAPA KHAIRI JAMALUDIN:

    1. Fasih berbahasa Melayu.
    2. Fasih berbahasa Inggeris
    3. Petah bercakap
    4. Serious dlm percakapan
    5. Yakin dlm penghujahan
    7. Banyak hujah ilmiah
    7. Disukai oleh anak2 generasi muda
    8. Berfikiran matang dlm membuat kenyataan
    9. Bersikap terbuka kpd kritikan
    10. Tidak mudah melatah bila dikritik
    11. Bersikap liberal dan toleransi
    12. Berfikiran terbuka dan menerima pandangan orang
    13. Berani berhujah dan menyatakan pendirian
    14. Tegas dlm pegangan & pendirian
    15. Low profile & tidak suka menunjuk-nunjuk
    16. Mahu membentuk generasi Melayu baru yg lebih kompetan
    17. Mahu bawak keluar orang2 UMNO dari kotak pemikiran dogmatik dan orthodox
    18. Disenangi oleh semua bangsa & lapisan masyarakat, bukan orang2 Melayu shj
    19. Mempunyai kedudukan kewangan yg teguh ..
    20. Berani berdebat dgn ketua PKR, DS Anwar Ibrahim
    21. Berani berdebat dgn perancang strategi pilihanraya PKR, Sdr Rafizi Ramli
    22. Muda dan bertenaga .
    23. Berkelulusan tinggi, Oxford University, United Kingdom .
    24. Banyak kali menjadi ahli parlimen Rembau, Negeri Sembilan
    24. Menjadi Ketua Pemuda UMNO Msia sekarang.
    25. Menjadi Menteri Belia & Sukan Msia sekarang .
    26. Bakal perdana menteri Msia …
    27. Difitnah & dikhianati selalu oleh golongan pro Tun M …

    Cantik sungguh pepatah tuan hamba ...
    "Bila antan sama antan berlaga ayam tepi lesung yang akan kenyang" ...

    Gajah dgn gajah berjuang, pelanduk (mcm Capsule Lalok, P Man Telor, Parang Hilang ...) yg tersepit di tengah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ bukanlah pemimpin yg tidak ada telur spt yg selalu diperkatakan oleh penyangak2 upahan mamak itu. Dia seorang yg cerdik dan matang berfikir … dia tidak terburu-buru dlm tindakannya … ikut rasa binasa, ikut hati mati … dia menjiwai sikap kesabaran dan ketelusan yg diteladaninya dari PM, DS Najib … serta mangamalkan sikap diam2 ubi … makin diam makin berisi … dia tidak mahu mempamirkan sikap berdendam mahupun membalas dendam seperti yg selalu diamalkan pemimpin2 bodoh UMNO …

      Ambil contoh bila mana MB Tganu buat kenyataan bhw projek rumah mampu milik tidak diteruskan di DUN kawasan BN kalah dan jwtn pegawai pembangunan di DUN berkenaan ditamatkan … satu cara bodoh nak membalas dendam … bukan shj membangkitkan kemarahan di kalangan pembangkang tetapi juga penyokong BN di kawasan berkenaan … tapi KJ cerdik … dia tidak menyanggah kenyataan MB Tganu itu … sebaliknya dia berkata “saya adalah Menteri Belia Msia, akan berkhidmat untuk semua rakyat Msia … saya bukan Menteri BN …” …

      Ibarat menarik rambut dlm tepung, rambut biar tak putus, tepung jgn berselerak …

      Ambil pula contoh bila mana Menteri KDN melatah … meminta geng2 blackout 505 keluar dari Msia dan pergi ke mana2 negara yg mereka suka system pilihanraya nya … kenyataan ini kemudiannya dipermainkan dan dihentam hebat oleh pihak pembangkang … nasib baik kerajaan BN terselamat dari kecaman itu … siapa selamatkan? … Menteri Belia, KJ yg selamatkan … kerana beliau dapat menjangka awal kenyataan Menteri KDN itu bakal mengundang padah, maka sebaik shj kenyataan itu keluar, KJ tampil membuat penegasan bhw itu adalah pandangan peribadi beliau (Menteri KDN) dan bukan pandangan kerajaan … maka puak2 pembangkang tiada ruang bagi menyerang kerajaan BN dlm hal itu …

      Begitulah juga halnya dgn pembatalan program Tun M bersama belia, pastinya KJ telah membuat satu penilaian yg bijak terlebih dahulu sebelum dia mengambil tindakan …

      DS Najib memang telah lama nampak potensi yg ada pada anak muda bijak yg bergaya dan berhemah ini … rasanya DS Najib tidak menyesal … bukan shj dia tidak membuat pilihan yg salah, malahan dia (DSN) telah membuat pilihan yg tepat …

      Delete
    2. Ngko cerita TAIK apa ni.Ini kita panggil Penjilatan Ditahap Maksimum.Puji-pujian seperti ini akan memakan diri BINTANG KEJORA itu sendiri pada akhirnya.Kerana rakyat diluar sana bukan lah TONGOK sangat macam Unit Cyber Terompah.PtuiiiHHH...!!!!!

      Kejora memang seorang Menteri yang cerdik apabila berdiam diri sahaja apabila Melayu dan Islam dipermainkan walhal dia adalah Ketua Pemuda yang mewakili bangsa Melayu.Tapi bila isu-isu NGENTOT yang dirasakan mampu melonjakkan nama dan popularitinya dia akan terkinja-kinja melolong-lolong macam orang gila.Semuanya nak menunjukkannya hebat dan populor.Tapi bila tiba isu-isu yang berat,serius dan kirtikal mamat Kejora ni APA BIKIN?.Nengtot aja..

      PtuiiiHHH...!!!!

      Delete
    3. Anonymous July 6, 2013 at 4:21 PM
      Ambil contoh bila mana MB Tganu buat kenyataan bhw projek rumah mampu milik tidak diteruskan di DUN kawasan BN kalah dan jwtn pegawai pembangunan di DUN berkenaan ditamatkan … satu cara bodoh nak membalas dendam … bukan shj membangkitkan kemarahan di kalangan pembangkang tetapi juga penyokong BN di kawasan berkenaan … tapi KJ cerdik … dia tidak menyanggah kenyataan MB Tganu itu … sebaliknya dia berkata “saya adalah Menteri Belia Msia, akan berkhidmat untuk semua rakyat Msia … saya bukan Menteri BN …” …
      ....bila mana Menteri KDN melatah … meminta geng2 blackout 505 keluar dari Msia dan pergi ke mana2 negara yg mereka suka system pilihanraya nya … kenyataan ini kemudiannya dipermainkan dan dihentam hebat oleh pihak pembangkang … nasib baik kerajaan BN terselamat dari kecaman itu … siapa selamatkan? … Menteri Belia, KJ yg selamatkan … kerana beliau dapat menjangka awal kenyataan Menteri KDN itu bakal mengundang padah, maka sebaik shj kenyataan itu keluar, KJ tampil membuat penegasan bhw itu adalah pandangan peribadi beliau (Menteri KDN) dan bukan pandangan kerajaan … maka puak2 pembangkang tiada ruang bagi menyerang kerajaan BN dlm hal itu
      --------------------------------------------------------------------------------
      Komen balas saya:
      Setelah dikaji...tak nampak apa pun impak baik atau faedah yang dapat dinikmati oleh seluruh umat Melayu (khususnya) & seluruh rakyat Malaysia (amnya). KJ masih kosong & kering idea. Keling bunting pun boleh buat apa yg KJ buat...faham.......????

      Tun Ghafar hanya berpendidikan sekolah Melayu saja (tak perlu ke Oxford), namun dengan cetusan idea 'MARA' beliau, berjutaan rakyat menikmati faedahnya di segi pendidikikan & menaikkan taraf ekonomi bumiputera seperti Pinjaman MARA untuk berniaga, MARA scholarship, ITM, UITM, Institiut Vokasional & Latihan Industri MARA, dll. Ini belum lagi cetusan idea & wawasan Tun M.

      Delete
    4. Haa..haa..haa... padan muka dia kena lagi ngan Pak Othaman. Nampak sangat IQ dia jauh ke bawah tak terbandingkan. Aku orang muda tak mau ikut telunjuk orang macam KJ yg tak ada wawasan....Sijil Oxford ko buang longkang lah oiii...haa..haa..haa..

      Delete
    5. Lama gak nunggu klo2 ada hujah ttg KJ ...hero bintang kejora dah putus darah kah..??He...he...he...kah...kah...kah...

      Delete
    6. Anonymous July 6, 2013 at 3:43 PM bersorak riang:
      Aku mmg dah cakap lama dulu dah ... KJ ni seorang pemimpin yg cerdik dan matang ... malangnya tiga empat kerat mangkuk ayun tu selalu sangat fitnahkan dia ... BINTANG KEJORA makin terang gemerlapnya....
      ------------------------------------------------------------------------------
      Aneh................begitu ramai peminat KJ, takkan tak ada satu pun yg dapat menyahut pelawaan saya memberi contoh bakti seorang jutawan muda berkelulusan Oxford? Macam mana nak memerintah negara nanti? Takkan hanya tahu jual saham syarikat milik negara saja? Anak-anak muda terbiar tak berhaluan, nganggur dan tidak mendaftar undi....apa cerita?

      Delete
    7. Bintang Kejora lupa bank-in duit dekat Unit Cyber dia la tu.Duit tak masuk kerja pun tak jalan la.Kejap lagi ada la tenant rumah sewa diorang tolong post comment kat sini infrom apsal diorang MC hari ni.Sorang yang Indon tu telur kena gigit semut api,telor dia bengkak sebelah masuk wad ICU.Sorang lagi balik Kelantan Berok Tino Jebon Makyeh dia nak bersalin anak kembar.Mat Salleh Celop tu Cirit-Birit makan Durian dengan Tempoyak banyak sangat.

      Kata Kejora disukai oleh anak muda.Berapa ekor jer yang comment dia kat sini.Itu pun semua orang yang sama menyamar macam Beruk Tino Makyeh Sakik Burik.PtuiiiHHH..!!!!

      Delete
    8. Salam perjuangan Re-entry Capsule.....

      PC saya dah kena hacked (kini sedang di repair). Saya kini pinjam anak punya. Berwaspadalah sahabat.

      OK tak tentang thesis saya punca si sepet bersikap biadap terhadap bangsa, ugama & ketuanan Melayu di tajuk 'Panas - Inilah rupa sebenar MP cinabeng DAP yg bodoh nak mampos"? Itu belum habis akan bersambung. Boleh ke?

      Delete
  14. Saya adalah sbg pemerhati bebas dan tlh agak lama juga mmrhati kemelut ttg KJ ini ...

    Pada pandangan saya adalah agak tidak adil untuk meminta bukti sumbangan bakti dpd seorang menteri biasa yg baru 2 bulan dilantik (KJ) untuk dibandingkan dgn sumbangan seorang perdana menteri yg berada 22 tahun di tampuk pemerintahan (Tun M)...

    Cuba kita buat perbandingan merenangi sebuah selat ... seorang yg dah berlepas 22 jam lebih awal dgn seorang yg baru berlepas 2 minit ... dan kita nak lihat kedua-duanya sampai pada masa yg sama? Atau yg dilepas kemudian sampai dahulu? Sangatlah tidak adil ...!!!

    Perbuatan yg sebagini adalah bersifat kebudak-budakan dan kurang matang dan lebih bertujuan untuk menimbulkan kekecohan dan perbalahan ... Ini adalah kerana sifat kebencian dan dendam yg barangkali terbuku di hati sesetengah pihak ...

    Kita perlu menerima hakikat bhw sebaik mana pun Tun M, dia tidak mungkin akan kembali meneraju UMNO mahu pun BN atau Negara ... perlu ada pengganti ... walau pun tidak sebaik Tun M ...

    Maka, tidak salahlah kalau kita memilih pemimpin yg mempunyai ciri2 seperti yg disebutkan oleh AnonymousJuly 6, 2013 at 3:43PM itu ...

    Untuk pemberi2 komen yg nampak mcm tua tapi sangat tidak matang serta kebudak-budakan ... rentikan lah ... baik buka Quran mentela'ah sehari dua menjelang Ramadan ini ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haa ... korang tengok tu komen AnonymousJuly 7, 2013 at 4:51PM... pandangan seorang yg waras dan matang ... dia pun mcm berkenan dgn menteri muda yg sangat berpotensi itu ..

      Kalau tak silap mcm nak tuju komen dia dekat seorang yg khusus ... tua ... tapi mcm budak2 ... cuma dia tak sebut pencen sj ... kalu sebut pencen ... dah sah lah orangnya ... jgn termakan cili no pak tua ...

      Delete
    2. AnonymousJuly 7, 2013 at 4:51 PM menyatakan:
      Saya adalah sbg pemerhati bebas dan tlh agak lama juga mmrhati kemelut ttg KJ ini ... Pada pandangan saya adalah agak tidak adil untuk meminta bukti sumbangan bakti dpd seorang menteri biasa yg baru 2 bulan dilantik (KJ) untuk dibandingkan dgn sumbangan seorang perdana menteri yg berada 22 tahun di tampuk pemerintahan (Tun M)...
      ----------------------------------------------------------------------------------
      Komen balas saya:
      BERITA SENSASI TERKINI - AnonyMOUSE July 7, 2013 at 4:51 PM yg masih Tikus Menikus memperdayakan diri sendiri telah ditangkap basah kali ini membawa watak pembawa komen bebas dgn nada agak beradab sopan meraih simpati bagi pihak SIL (son-in-law) @ KJ (Khitol Jahanam). Tapi sayang stigma & trademark si penyamar @ hipokrit tetap melekat apabila dia mula mengeluarkan kata-kata biadap terhadap saya yg berbunyi, "Untuk pemberi2 komen yg nampak mcm tua tapi sangat tidak matang serta kebudak-budakan ... rentikan lah ... ".

      Betul kata sdra saya Rentry Capsule, walau apapun cara & bentuk dia menyamar.... jelas ketahuan dia ini orang yang sama dan hanya satu-satunya BERUK TUNGGAL yg menjadi penyokokong KJ di laman blof ini. Sila ingat KJ telah menjadi Ketua Pemuda UMNO Malaysia dan Ahli Parlimen lebih 5 tahun, tapi mana sumbangan baktinya pada umat Melayu. Apabila KJ berkata dia Menteri Malaysia & bukan Menteri BN (UMNO), saya dah boleh menilai dia sebagai kacang melupakan kulit atau orang tak mengenang budi yg dia menjadi menteri atas undi orang Melayu. Bagi saya, I am a Melayu first, Islam is my faith and I am a Malaysian citizen. FULL STOP.

      Delete
    3. AnonymousJuly 7, 2013 at 4:51 PM
      AnonymousJuly 7, 2013 at 5:18 PM
      Kami tahu anda adalah orang yg sama. Ketahuilah saya cukup mahir tentang daerah Rembau kerana isteri, mertua & ipar saya orang sana. Saya sebagai orang luar dipanggil semenda orang sana. Jadinya, segala tidak tanduk KJ selama ini ada dalam poket saya.

      Delete
    4. Salam Tuan Othaman Ahmad,

      Boleh jelaskan PC yang kena hack tu apa simptom dia.Terus hang tak boleh on atau macam mana?.
      Thesis Tuan Othaman memang sangat berguna lebih-lebih lagi tulisan artikel Tuan Othaman mengenai Team A dan Team B dan hal-hal politik yang lepas-lepas.

      Sebab generasi X,Y,Z dan ntah apa lagi jenis gen masa benda-benda tu terjadi tengah sibuk main kejar-kejar sambil korek hidung atau ada yang tak minat politik masa tu.Contohnya masa sekolah saya kalau baca paper bab politik jer terus skip.Menyampah nak baca.Suka baca kartun je dan berita -berita lain.Tulisan orang lama dan berpengalaman seperti Tuan amat-amat dihargai sekurang-kurangnya kita yang muda ni boleh mengkaji,menilai dan membuat rumusan.Seperti buku-buku sejarah yang ada diluar sana,ada banyak fakta yang dirahsia dan disembunyikan.Dirahsiakan demi untuk kepentingan golongan-golongan tertentu.

      Anon Fake Indon,Kelantan,Mat Salleh tu dah tukar strategi pulak.Konon jadi orang yang neutral dan bebas.Dia ingat kita tak tahu n baru sehari pakai internet.PtuiiHHH...!!!!

      Sekian,

      Terima Kasih

      Delete
  15. Ramadan, the fasting month is calling us … let us forget our crisis of ideas or ideology for the moment and we forgive each other … to all in this blog, especially PK, Reentry Capsule dan Sir Othaman Ahmad, I salute all of you … not to forget also Kak Bedah, Parang Terbang, The Mahadi, Tn Hj Arifin, Mcik Tempurung … Fatin Nur Aqiela, Amiera Fatin … all of you are very firm with your stand and opinions … all acting in the same direction, fighting and struggling for the sake of the survival of the Malays …
    I would like to apologise profusely if all this while I might had hurt your feeling through what I had commented in this blog .
    Actually I’m testing the attitudes and the mentality of the followers of this blog … how matured or patient they are … what knowledge they have … what secrete they kept … it is not my real intention to be in favour or against anyone … even some of my words was given positive support and been praised including by Sir Othaman himself (remember the article on the election of Noh Omar as the chairman of ‘Badan Perhubungan UMNO Selangor …) … I’m not prejudice as well … as what Sir Othaman had always mentioned … I’m non-partisan … I visited the opposition blogs too and gives my comment there …
    I used to provoke some of you simply because I wanted to get informations, views and opinions and the inner feeling of the Malays no matter who you support or who you hate …
    I praised and ‘adore’ certain leaders because I expect someone will come out to tell something against what I wrote … I ‘condemned’ certain leaders because I expect someone will come out to defend and come out with positive facts about him (the leader) …

    I like poem and poetry very much … that’s why sometimes I took chance … put a little bit …
    Do forgive me also for imitating myself to be Indon, Kelantan, Negeri, Penang’s ‘Mamak’ and Old Chinese man … and I even a few times pretend to be ‘an ustad’ …

    Somehow, I had learnt quiet a lot in this blog …
    Once again, please forgive me …

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terjemahan yg di atas:
      Ramadan, bulan puasa memanggil kita … marilah kita lupakan krisis kita tentang pendapat atau ideologi untuk seketika dan saling memaafkan antara satu dgn lain … kpd semua dlm blog ini, terutamanya Reentry Capsule dan Tn Othaman Ahmad, saya sanjung anda semua … tak lupa juga Kak Bedah, Parang Terbang, The Mahadi, Tn Hj Arifin, Mcik Tempurung … Fatin Nur Aqiela, Amiera Fatin … anda semua cekal dgn pendirian dan pandangan … semua dlm arah tindakan yg sama, berjuang dan bertungkus lumus demi kesinambungan wujud orang2 Melayu …
      Saya ingin memohon maaf banyak2, sebanyak-banyaknya jika selama ini saya mungkin telah melukakan perasaan anda melaui apa2 komen yg saya buat dlm blog ini.
      Sebenarnya saya ingin menguji sikap dan mentality pengikut2 blog ini … sejauh mana matang atau sabarnya mereka … apa pengetahuan yg mereka ada … apa rahsia yg mereka simpan … bukanlah tujuan sebenar saya untuk menyebelahi mahu pun menentang mana2 pihak … bahkan ada banyak juga tulisan saya mendapat sokongan positif dan pujian termasuk dari Tuan Othaman sendiri (ingat artikel perlantikan Noh Omar sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor …) … saya juga tidak prejudis … seperti apa yg selalu disebut oleh Tuan Othaman … saya orang atas pagar … saya juga melawat blog2 pembangkang dan membuat komen di situ …
      Saya sering juga mengacah (bangkitkan kemarahan) sesetengah dari anda semata-mata saya inginkan maklumat, pendapaat dan pandangan serta perasaan dalaman orang2 Melayu tidak kira siapa yg anda sokong atau pun anda benci …
      Saya puji and ‘sanjung’ sesetengah pemimpin kerana saya mengharapkan seseorang akan tampil untuk memberitahu sesuatu yg bertentangan dgn apa yg saya tulis itu … Saya ‘hentam’ sesetengah pemimpin kerana saya mengharapkan seseorang akan tampil untuk membela dan membawa fakta2 positif tentang dia (pemimpin itu) …

      Saya sangat minat pantun dan puisi … sbb tu kadang2 curi ruang … selitkan sikit …
      Minta maaf jugalah atas penyamaran saya sbg Indon, Kelatae, Nogoghi, Mamak Penang dan Cina Apek … dan saya bahkan juga sekali sekala berlagak sbg ‘ustad’ …

      Namun begitu, saya telah banyak juga belajar dari blog ini …
      Sekali lagi, maafkan saya …

      Delete
    2. UNTUK PEJUANG2 MELAYU

      Kalau roboh kota Melaka
      Papan di Jawa hamba dirikan
      Semua jaguh hebat belaka
      Empayar Melayu kita jadikan

      Sorong papan tarik papan
      Buah keranji dalam perahu
      Berjuang dengan penuh harapan
      Mari kita berganding bahu

      Buah cempedak di luar pagar
      Ambil galah tolong jolokkan
      Berjuang gagah semangat tak longgar
      Menang kalah Allah tentukan

      Pulau Pandan jauh ke tengah
      Gunung Daik bercabang tiga
      Letih badan penat & mengah
      Usaha yg baik berjaya muga

      Nasi lemak buah bidara
      Sayang selasih hamba lurutkan
      Biarlah bijak timbangan tara
      Pilih kasih jangan amalkan

      Tanam pinang rapat-rapat
      Biar senang puyuh berlari
      Berjuang kita sehingga dapat
      Pedulikan sahaja dengan menteri

      Tingi tinggi si matahari
      Anak kerbau mati tertambat
      Adil benar hendak dicari
      Tidak derhaka langkah si Jebat

      Anak punai anak merbah
      Terbang turun buat sarang
      Selagi mereka tidak berubah
      Kita terus akan menyerang

      Perahu kecil mudik ke hulu
      Sampen kolek mudik kuala
      Dihina tindas dari dahulu
      Melayu nak tunduk sampai bila

      Pisang emas bawa belayar
      Masa sebiji di atas peti
      Selagi Cinabeng tidak diajar
      Usaha kita tak akan berhenti

      Tuai padi antara masak
      Esok jangan layu-layuan
      Apa nak jadi terus mendesak
      Hidupkan semangat keMelayuan

      Pucuk pauh delima batu
      Anak semilang di tapak tangan
      Akan jauh ditinggal waktu
      Blog PK menjadi kenangan

      Delete
    3. Anom July 7, 8:13 PM & 8:17 PM
      Sdra Reentry Capsule, Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al Mubaraq.

      Remember when I mentioned earlier that our beloved Tun Dr. Mahathir did something extraordinaire that stunned but acknowledged by the whole world. Yes..... it was him that change our time (30 minutes ahead) of GMT. That was the year Tun M became the prime minister. Man.. he is a man of visions who have the courage to make the world accept his course of action (which the kiasu Spore also followed suit). And he did that without spending a single cent...mind you. This is one example of the good deeds by the Grand Old Man.

      The historic event was brought about by Tun M to adopt a Standard Malaysian Time that standardized the peninsular time with Sabah and Sarawak, which were originally a half hour ahead. Millions watched on television at 11.30 pm on 31.12.1981, when the minute hand of the clock tower at the Sultan Abdul Samad building here was pushed half an hour forward to midnight.

      Tun M ini di lahirkan luar biasa... Ya Allah sejuknya perut ibu Tun M... bertuahnya tun di lahirkan. Ya Allah selamatkanlah Tun M & keluarga dan berilah kesihatan pada Tun M kerana Malaysia masih perlukan Tun M. Amin.

      Yang benar
      Othaman Ahmad

      Ps: Apa bakti KJ kepada Melayu & negara setakat ini?


      Delete
    4. Anom July 7, 8:13 PM & 8:17 PM

      Saya agak terharu & puji pengakuan anda itu dan dalam pada yg sama saya juga mohon maaf sekiranya ada perkara yg menyinggungkan dari pihak saya. Yang penting nawaitu kita adalah ikhlas demi agama, bangsa & negara. Semoga dari dialog-dialog ini akan memberi pencerahan yang menfaatkan, terutama kepada orang kebanyakan dan anak muda kita apa tentang apa yg sebenarnya telah dan sedang berlaku. Salam sejahtera bagi anda & keluarga.

      Delete
    5. Tun Dr Mahathir was Prime Minister of Malaysia for 22 years. All of us lived under his leadership during his tenure, and many of us have come to admire him and regard him with our deepest respect, for what he has done for the country.

      His Vision 2020, the Look East Policy, the N/S highway, the Multimedia Super Corridor, the Internet and his efforts to industrialize the country has brought countless prosperity to our nation. We look upon him as the most successful leader since our nation's independence.

      Yes... as a human being, he had done mistakes during his trial & error. And the biggest mistakes of them all were appointing reckless Anwar Ibrahim as his deputy, the sleeping Pak Lah as his immediate successor and recommending the lembik & dependent Najib to suceed the sleeping Pak Lah.

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!