GEMPAR TAHAP VAVI! LIM GUAN ENG SERTAI RAJA LAWAK MUSIM TERBARU! MESTI BACA

Bukan main lagi ranggi si rambut belah tepi yang menjadi Setiausaha Agung DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang apabila bercakap tentang RASUAH. Dalam kepalanya cuma ada dua benda sahaja yang rasuah iaitu POLIS dan PARTI-PARTI POLITIK. Dan apabila dia menyatakan PARTI-PARTI POLITIK, entiti yang dimaksudkan adalah UMNO!

Memang benar rasuah adalah barah yang boleh menjahanamkan sesebuah negara. Namun punca sebenar rasuah tidak pernah ditimbulkan. Sebaliknya RASUAH seringkali dijadikan modal politik untuk meraih kuasa dan sokongan. Terlalu banyak cerita bohong tentang RASUAH didendangkan dalam usaha untuk memburuk-burukkan pihak lawan oleh DAP dan Pakatan Rakyat.

Kata Guan Eng, dia dan DAP sanggup membantu kerajaan untuk memerangi rasuah kerana kerajaan baginya sudah mengalami sindrom kebuntuan sehingga tidak mampu menurunkan atau menghapuskan masalah berkenaan.

Namun DAP sendiri seharusnya sebelum menyuakan bantuan kepada kerajaan, perlu melihat dan memerangi rasuah yang berlaku secara berleluasa di Pulau Pinang dan dalam pentadbiran Guan Eng.

DAP dan Guan Eng tidak boleh menafikan tentang rasuah yang jauh lebih besar dilakukan oleh pentadbirannya. Terowong bawah laut yang merupakan projek mega DAP sudah pun mendedahkan rasuah yang diamalkan oleh Guan Eng. Bahkan rampasan tanah serta projek menghalau Melayu-Bumiputera dari bahagian pulau negeri tersebut, juga merupakan rasuah yang boleh mencetuskan perang antara kaum di Pulau Pinang.

Seharusnya sebelum Guan Eng sibuk menceritakan tentang perancangannya untuk menghapuskan rasuah, DAP terlebih dahulu menunjukkan contoh dengan mengarahkan Pengerusi dan Setiausaha DAP Perak, Ngeh Kor Ham dan Nga Kor Ming memulangkan ratusan hektar tanah di Kelantan yang diperolehi oleh mereka sebagai balasan memberikan persetujuan agar Nizar dilantik sebagai Menteri Besar pada tahun 2008 dahulu.

Baca seterusnya di Perak Today wei..

17 Responses to "GEMPAR TAHAP VAVI! LIM GUAN ENG SERTAI RAJA LAWAK MUSIM TERBARU! MESTI BACA"

  1. PASARAYA MYDIN DIPERCAYAI MENGUNAKAN BAHAN PENGAWET UNTUK KASI AYAM ITU SEGAR.

    BAIK BELI FRESH DARI MELAYU ISLAM DI PASAR.

    KALAU MACAM INI PERANGAI MYDIN NAK KAUT UNTUNG LEBIH, BAIK KITA BOIKOT SAJA MYDIN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya kerja di Mydin, aku pun comfius macam ayam boleh fresh sampai 1 bulan.

      Delete
    2. dan2 sorang kata komfius ayam mydin...sorang kata kerja mydin.....

      red bean army atau mr bean...

      Delete
    3. RBA x penah jemu mrosakkn bumiputera. rba dberi gaji utk istiqamah rosakkn bumiputera. rba hidup utk matikn bumiputera. klu bumiputera hidup, rba akan mati.

      Delete
    4. itulah ayam kampung ori malaysia ! korg je bengap . Mydin pnye ayam 100% asli tak cucuk sbb tu tahan 1 bulan .. ni yg cinabeng pnya, blom masak lag da rosak

      Delete
    5. tu la rba..asyik fitnah.. mydin maju.. lepas boikot cina kafir tambah maju.... dah terasa bahang padan muka lu cina kui..

      peliknya org citer pasal rasuah.. sibuk pasal ayam.. cina kafir ni memang tak boleh lari dr ayam pakai kasut.. sejam ayam rm50 tenggek kangkang.. ayam ni memang tak pakai pengawet.. dah ada lendir jadi pengawet... tuii tuiii

      Delete
    6. hahaha.. ayam org dap ada rambut sejemput... pakai lipstik merah... pakai kasut tahan bertahun tahun.. tokey jual ayam spesial ni org dap..ayam spesial boleh bercakap boleh mengangkang boleh menenggek.. tak percaya... tanya alvivibak

      Delete
  2. Eloklah kerajaan negeri2 lain bawah BN ambil contoh dan iktibar dari cara pengurusan dan pentadbiran kerajaan P.Pinang di bawah teraju LGE supaya dapat diwujudkan pentadbiran yg cekap serta bebas dari penyelewengan dan rasuah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuii tuiiii tak payah cakap byk.. selesaikan dgn ROS... tuii tuiituii

      kalau hang melayu.. kesian sungguh la hang.. jika hang cina kui tuii tuii tuiii tuii MAMPOSSS lu..

      Delete
    2. berapa org yg dah kena pecat tanpa alasan.... tak boleh simpan rahsia lagi.. pecatttt.. syak seseorg takut rahsia bocor.. pecattttt.. ni lagi parah.. cessss tuiiiii

      apa kata tunku??????.. lge tuiiiii lks tuiiiii

      Delete
    3. bila nak undi org melayu berlakun jadi baik ke melayu... konon memahami islam.. bila nak tuduh nak hina melayu.. org melayu lah yg paling jahat. tuiiii kau lge.. mamposs kau lge... lagi bahalol ada melayu angguk kat dikafir ni..

      namapun kafir.. mana ada hukum balasan utk rasuah selepas mati... oooiii org melayu pas pkr.. jgn duduk bawah kaki dap... sebelum kau lunyai semua..

      Delete
    4. Di kilang-kilang dan syarikat-syarikat, sifat perkauman cukup tebal, gaji pun tenguk bangsa, kerja pun tak tahu buat tapi gaji besar. kalau anda melayu memang barua tak guna.

      Delete
  3. ni la raja lawak tongsan.. dgr aje selangor kena declare harta.. terus melenting... aikk bila pulak selangor bawah penang.. nampak betul semua pemimpin melayu pas pkr bawah kaki dap..

    kesian org melayu selangor.. mb kau org bukan di selangor tapi di penang.. tuiii tuiii apasal takut declare harta... takut nampak harta melimpah.. nama adik beradik nama anak anak emak ayah laki isteri tok nenek nama keluarga sepusat sepusing nama kroni semua ada...

    aikkk atas sebab keselamatan... bila pulak declare harta tak selamat... ada yg takut terbongkar... takut ada kaitan nama dgn pihak tertentu..????? nak berlindung dr apa??? atau nak melindungi pihak tertentu???

    sebelum tuding kat org.. bersih juboq tu dulu.. jgn asyik tuduh org aje.. tu juboq lu ada taik.. tak bersih.. uwekkkk uwekkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan juboq aje.. tu tgn penuh taikkk

      Delete
  4. Assalamua'laikm. Admin..dgr cerite kt penang nt akn adew club name cocoon. Betoi ka???

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni club apa?????

      Delete
    2. binatang apa pulak cocoon ni???? bunyi semcm je... mcm tak bagus aje???

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!