FAKTA YANG MESTI ANDA KETAHUI TENTANG TPPA - WAJIB BACA

Kalau korang nak tau apa tu TPPA, maka wajib bagi kamu KLIK SINI dan baca

115 Responses to "FAKTA YANG MESTI ANDA KETAHUI TENTANG TPPA - WAJIB BACA"

  1. bila bro nk jentik telo kj ni..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Here is how KJ influences decisions that affect you and me (during the reign of Pak Lah)

      First, Khairy is the main gatekeeper in Abdullah Badawi’s office. No letter, fax, proposal, document,
      appeal, communication, correspondence or presentation lands onto Abdullah’s desk without first
      going through the screening of aides Datuk Wan Farid and Zaki Zahid. Both Wan Farid and Zaki
      Zahid act as Khairy’s eyes and ears. When any proposal comes through to them, they immediately
      make copies for Khairy Jamaluddin. Copies are necessary because Khairy is no longer officially
      with Abdullah’s office. Yet, official or not, he is still the gatekeeper and needs to see all that comes
      to Abdullah’s office.

      Wan Farid and Zaki Zahid together with Khairy also vets the appointment list to see Abdullah. In
      spite of the existence of the post of Chief Private Secretary held by Dato’ Thajudeen Abd Wahab (a
      long-time Abdullah Badawi loyalist and civil servant), those appointments made through Dato’
      Thajudeen’s office inevitably get copied to Khairy and get vetted by him. Make no mistakes.
      Though Dato’ Thajudeen is annoyed by this unorthodox arrangement, his long-time friendship with
      Abdullah is not strong enough to overrule his boss’ son-in-law.

      Of course it is not cheap to get an appointment to see Abdullah. The gatekeepers also act as toll-
      collectors. And UMNO is rife with mutterings of dissatisfaction, due to the high price (some say up
      to RM50,000) exacted by people close to Abdullah merely to secure an appointment with the Prime
      Minister. While this “custom” has always existed in varying degrees throughout the rule of all five
      Prime Ministers of Malaysia, it has never been so thorough and blatant as it is now. This is because
      payment of RM50,000 alone is not sufficient to secure an audience. There must also be promises of
      involving some of Khairy’s companies in eventual projects if such audiences are to be successful.

      To be continued

      Delete
    2. Sounds like big-time fitnah, where are you standing unexposed?

      Delete
    3. Othaman AhmadJuly 27, 2013 at 5:08 PM

      Nampak typesetting semua lari lintang pukang, sebab ianya copy and paste!
      100% ceduk dari siri tulisan SIAPA KHAIRI JAMALUDIN!
      Ini baru sebahagian dari PART 1.
      Ada PART 1 ---> PART 34 semuanya.
      Jgnlah pula nak ceduk & wak masuk semua kat sini, nanti semak habis. Baik buka blog sendiri!

      Tak payah continue lah En Othaman!

      Delete
    4. Tulis melayu la pak othaman buaknya ada mat saleh pun nak baca

      Delete
    5. Itu bukan tulisan pak othaman, dia ceduk 100% dari Malaysian wordpress atau pun Malaysia today, satu siri penulisa bertajuk "THE TRUTH ABOUTH KHAIRY JAMALUDIN". Siri penulisan itu ada 34 bahagian semuanya, ada yg BM punya "SIAPA KHAIRI JAMALUDIN". Pak Othaman sengaja ambil yg BI, mungkin nak tujukan dekat geng Europe yg selalu attack dia & Reentry Capsule berkaitan isu "Kejora"!
      Apa hal pun pak othaman, tulis sendirilah, jgn main ceduk2 banyak2 dan paste di sini .. memeningkan kami shj nak baca ...

      Delete
    6. Kita perlu lebih berhati-hati menilai setiap tulisan En Othaman Ahmad sebab beliau kini mula mencari maklumat dari blog pembangkang sbg bahan hujahnya. Memang kita tahu dia sangat anti dgn KJ, tapi jgn lah ambil bulat2 100% serangan pembangkang ke atas KJ dan wak masuk sini, takut ada juga terselit fitnah. Tapis2 lah sikit sebelum wak masuk, kok ya pun anti dgn KJ!
      Dlm keadaan kecewa beliau dgn Najib & KJ, En Othaman akan masuk cari hujah2 memburukkan atau menempelak kedua-dua orang ini walau ke pintu neraka sekali pun. Orang jenis kecewa ini kadang2 boleh datangkan bahaya balik kpd kita, hati-hati dlm membuat penilaian.

      Delete
    7. Anon6:50pm, itu dia belum bawak keluar hujah dari rujukan "Alkaki Auta".

      Delete
    8. tahniah! Kj bakal ganti anwar

      Delete
    9. Bila saya kata KJ rasuah, dia siap minta saya tunjuk bukti.. So saya kata KJ memang pernah didapati rasuah oleh Lembaga Disiplin UMNO..

      Saya tak faham betullah.. Perkara mengenai Rasuah, isu kemenangan KJ sebagai Ketua Pemuda UMNO, isu GV Augusta dan ECM Libra ni tak sampai 10 tahun yang lalu pun.. tapi ramai dah LUPA? Dan tak pernah dengar mengenai perkara ni? APA YANG SEDANG BERLAKU SEBENARNYA DIMALAYSIA NI? Satu Malaysia ni generasi mudanya dah kena ilmu sihir kah? Betul-betul tak faham..!

      Delete
    10. KJ is Anwar Ibrahim's protege (belaan Anwar) ...he joins UMNO just for the purpose only he and his masters know better than us. Neo-liberalism has spread widely not only in PKR, but unfortunately also in PAS and UMNO (Malay parties). Salah seekor musang berbulu ayam yg wajar diberi perhatian. Kita mencari musuh di luar rumah tapi terlupa musuh dalam selimut...sama seperti pegawai2 kerajaan yg memusnahkan imej kerajaan. Fahaman Liberal adalah sesat dan membahayakan.

      Delete
    11. KJ contribured nothing even when his father-in-law was in power. Should we be proud of a pest in UMNO? God forbids & long live UMNO! For those who wants KJ to rise to power - dream on. Pls do not miss your train again for the Malays had received nothing from him so far.. We love Allah, we love UMNO & we willing to sacrifice everything to see Vision 2020 lives, but certainly not the failed 1Malaysia.

      No matter how exam-smart KJ is, he is immorally UNSUITABLE to be an UMNO member much less head UMNO youth or even worse be future PM. KJ on record has been proven GUILTY of money politics.

      Naudzu billahi min dzalik.

      Delete
    12. Komisyen KJ dari Penjualan Harta Negara Kpd Syarikat Asing

      A rough calculation of Khairy’s received and potential income would be as follows:
      1. Commission from sale of 5% of TM to Temasek Holdings, Singapore - RM16 million.
      2. Commission from the purchase of M1 shares by Khazanah and TM - RM 6 million.
      3. Commission from further sale of 5% of TM to Temasek Holdings, Spore - RM17 million.
      4. Commission from sale of Danaharta assets - RM85 million.
      5. Commission from sale of Felda non-core assets to Temasek Holdings and DBS
      Bank - RM30 million.
      6. Commission from allocation of Bumiputra shares in foreign-owned companies - RM35 million.

      The total amount? A cool RM189 million. And that’s only the ones that have been in the public eye.

      Delete
    13. BAHAYA MELAYU LIBERAL - SILA AMBIL PERHATIAN

      Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-74 yang bersidang pada 25 -27 Julai 2006 telah membincangkan Aliran Pemikiran Liberal: Hukum dan Implikasinya Kepada Islam Di Malaysia. Muzakarah telah memutuskan bahawa Gerakan Pemikiran Liberal mengandungi fahaman-fahaman yang didapati menyeleweng dari aspek akidah dan syariah.

      Berdasarkan kepada ciri-ciri penyelewengan tersebut, Muzakarah memutuskan bahawa Aliran Pemikiran Liberal adalah ajaran sesat dan menyeleweng daripada Syariat Islam.

      Delete
    14. KEANGGOTAAN Ahli-ahli Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia terdiri daripada Mufti tiap-tiap negeri; 9 orang alim ulama dan kalangan profesional serta pakar-pakar muslim yang dipilih dan dilantik oleh Majlis Raja-Raja; dan seorang ahli yang beragama Islam dari Perkhidmatan Kehakiman dan Undang-undang atau dari profession undang-undang yang dipilih dan dilantik oleh Majlis Raja-Raja.

      Prof Emeritus Tan Sri Dato Dr. Abd Shukor Hj Husin
      Pengerusi Jawatankuasa Fatwa MKI,
      Pengerusi Lembaga Pengarah USIM
      Universiti Sains Islam Malaysia (USIM),

      Dato' Haji Othman bin Mustapha
      Setiausaha Jawatankuasa Fatwa MKI
      Ketua Pengarah
      Jabatan Kemajuan Islam Malaysia

      Tan Sri Dato’ Seri Hj. Harussani bin Hj. Zakaria
      Mufti Negeri Perak Darul Ridzuan

      Dato' Setia Haji Mohd. Tamyes bin Abd. Wahid
      Mufti Negeri Selangor Darul Ehsan,

      Dato' Haji Wan Zahidi Bin Haji Wan Teh
      Mufti Wilayah Persekutuan

      Ustaz Bungsu@Aziz bin Haji Jaafar
      Mufti Negeri Sabah

      Dato' Seri Haji Hassan Bin Haji Ahmad
      Mufti Negeri Pulau Pinang

      Datuk Wira Hj. Rashid Redza bin Hj. Md. Saleh
      Mufti Negeri Melaka

      Dato' Hj. Muhamad Shukri bin Muhamad
      Mufti Kerajaan Negeri Kelantan

      Dato’ Hj. Abd. Rahman bin Hj. Osman
      Mufti Negeri Pahang

      Dato' Hj. Mohd. Tahrir bin Dato’ Shamsudin
      Mufti Negeri Johor Darul Ta'zim

      Dr. Zulkifly bin Muda
      Mufti Negeri Terengganu

      Dato’ Hj. Mohd Yusof bin Hj. Ahmad
      Mufti Negeri Sembilan

      Dato’ Syeikh Muhamad Baderudin bin Hj. Ahmad
      Mufti Negeri Kedah

      Tuan Haji Kipli Bin Haji Yasin
      Mufti Negeri Sarawak

      Datuk Murshid Diraja Dr. Juanda bin Jaya
      Mufti Negeri Perlis

      Tan Sri Sheikh Ghazali Bin Hj Abd Rahman
      Ahli Dilantik oleh Majlis Raja-Raja
      Penasihat Perundangan Syariah
      Jabatan Peguam Negara

      Dr. Abdul Hayei Bin Abdul Shukor
      Ahli Dilantik oleh Majlis Raja-Raja

      Prof. Datuk Zakaria Bin Stapa
      Ahli Dilantik oleh Majlis Raja-Raja
      Fakulti Pengajian Islam,
      Universiti Kebangsaan Malaysia

      Prof Madya Datin Dr. Paizah Bt Hj Ismail
      Ahli Dilantik oleh Majlis Raja-Raja

      Prof. Dr. Zhari bin Ismail
      Ahli Dilantik oleh Majlis Raja-Raja
      Discipline of Pharmaceutical Chemistry
      Pusat Pengajian Sains Farmasi
      Universiti Sains Malaysia

      Prof. Dr. Ashraf bin Md. Hashim
      Ahli Dilantik oleh Majlis Raja-Raja
      Head of ISRA Consultancy Department (I-Con)
      International Shari'ah Research Academy for
      Islamic Finance (ISRA)

      Muzakarah adalah istilah indah bahasa Arab bermaksud persidangan. Mu Zakar Ah Fatketawa.... istilah rekaan carut kamu yg mempersendakan ugama Islam. Ustad dekat KLIA yg kamu kenal itu apa kelulusan, jawatan dan pengalamannya? Harap ustad kamu itu tidak seperti Azhar Idrus yg suka memaki hamun dlm masjid dgn perkataan kegemarannya...NATANG.

      Delete
  2. Najib dan kuncu-kuncunya hanya pentingkan diri sendiri, mereka berbuat itu dan ini, tapi yang dihina adalah UMNO dan Barisan Nasional.

    Ahli-ahli UMNO perlu sedar akan hakikat ini, kerana ahli-ahli UMNO adalah golongan majoriti yang mempunyai kuasa untuk mencaturkan perjalanan pentadbiran negara ini kerana Presiden UMNO adalah Perdana Menteri dan dia dipilih oleh ahli UMNO sendiri.

    Lakukanlah perubahan untuk kesejahteraan agama, bangsa, dan tanah air kita dengan menumbangkan Najib dan sekutunya iaitu Hishammuddin, Nazri Aziz dan golongan parasit seperti Khairy untuk menyelamatkan negara dan parti kita dari terus dihanyutkan secara khianat oleh Najib dan kuncu-kuncunya serta golongan parasit dalam UMNO.

    Sedarlah ahli UMNO sekalian, Najib dan kuncu-kuncunya serta golongan parasit dalam UMNO hanya bergayut kepada UMNO untuk mengaut keuntungan tetapi membiarkan bangsa sendiri merempat dan membiarkan kedudukan Islam diperkotak katikkan oleh puak-puak Cinabeng DAP tak guna itu.

    Oleh itu, tiada jalan lain lagi untuk selamatkan Malaysia dan selamatkan UMNO serta Barisan Nasional iaitu dengan menumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya dan golongan parasit itu.

    Ingatlah ahli-ahli UMNO sekalian, parti kita iaitu UMNO diancam bahaya, dikhianati dari dalam oleh pimpinan tertinggi sendiri dengan kerjasama kuncu-kuncunya. Oleh itu lakukanlah perubahan, saya terus terang menyatakan sokongan kepada Tan Sri Muhyiddin bin Mohd Yassin sebagai Presiden UMNO yang baru dan Datuk Seri Zahid Hamidi sebagai Timbalan Presiden UMNO yang baru, menyingkirkan Hishammuddin dari Naib Presiden dan menggantikan dengan Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir serta Datuk Razali Ibrahim sebagai Ketua Pemuda UMNO yang baru.

    Parti kita perlukan perubahan kepimpinan untuk memperkasakan parti dan bangsa kita untuk terus berjaya di negara ini. Kepimpinan khianat Najib telah merosakkan parti kita dan merosakkan kepentingan bangsa kita dalam banyak perkara. Oleh itu, marilah kita bersatu hati untuk pertahankan UMNO dan Barisan Nasional dengan menumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya serta golongan parasit dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini.

    Ingatlah UMNO lebih penting dari Najib dan kuncu-kuncunya dan golongan parasit itu. Najib dan kuncu-kuncunya serta golongan parasit takut dengan tentangan dari pemimpin lain dengan mengatakan tak elok ada pertandingan jawatan tinggi untuk elakkan perpecahan, sekarang siapa yang hendak berpecah sebenarnya? Jika bertanding secara sihat, tak ada perpecahan, Najib sebenarnya takut dengan kekuatan para penentang beliau dalam parti, sebab itulah dia mengugut dengan kenyataan sedemikian.

    Oleh itu, jangan terpedaya dengan kenyataan tahyul Najib itu, kita ahli-ahli UMNO perlu menentang Najib habis-habisan dalam pemilihan hujung tahun ini untuk menyelamatkan UMNO dan Barisan Nasional, bertindaklah segera.

    Sekian, terima kasih.

    Biru, Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketuanan Melayu bergayut kpd UMNO.
      UMNO bergayut kpd BN.
      BN bergayut kpd pemimpin2 liberal spt Najib dan sekutunya iaitu Hishammuddin, Nazri Aziz, Khairy Jamaludin.
      Melenyapkan mereka bererti melenyapkan ketuanan Melayu!

      Delete
    2. Memang ketuanan Melayu bergayut kepada UMNO, tetapi UMNO tidak bergayut kepada Barisan Nasional, Barisan Nasional adalah wadah UMNO dan parti komponen memperjuangkan bangsa masing-masing secara berhemah. Malahan Barisan Nasional tidak sekali-kali bergayut kepada Najib dan sekutunya itu. Mereka yang bergayut kepada UMNO untuk berkuasa, kemudian mengkhianati perjuangan bangsa kerana mengejar undi Cinabeng.

      UMNO dan Barisan Nasional akan makin kuat jika Najib dan kuncu-kuncunya itu ditumbangkan dalam pemilihan UMNO nanti. Bukan setakat Najib dan kuncu-kuncunya sahaja, tetapi dalam parti komponen Barisan Nasional perlu perubahan, Palanivel dan kuncu-kuncunya, Chua Soi Lek dan kuncu-kuncunya, Koh Tsu Koon dan kuncu-kuncunya, Kayveas dan kuncu-kuncunya perlu ditumbangkan, mereka ini sudah banyak memeras parti masing-masing untuk kepentingan diri, akhirnya sikap keterlaluan mereka ini hampir memusnahkan kesepakatan dalam Barisan Nasional sendiri. Sedarlah semua, Najib, Palanivel, Koh Tsu Koon, Chua Soi Lek, Kayveas dan kuncu-kuncu mereka perlu disingkirkan dalam pemilihan parti masing-masing untuk memartabatkan kembali UMNO, MIC, MCA, PPP dan Gerakan supaya kekuatan Barisan Nasional makin bertambah kukuh.

      Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Zahid sebagai Timbalan....hu...huh.huh. merbahaya bro..... apa awak lupa ke. Orang Melayu mudah lupa. Dia sewaktu dulu adalah penjilat no. wahid Nuar Jubori. Sanggup korban jiwa raga pada idola beliau. Cinta yg masih tertanam dalam hati. Pernah Nuar dan barua2 menghentam Zahid? Tak pernah kan. Jadi hati2 lah sebab ada sotong dsebalik mee goreng

      Delete
    4. Zahid sebagai Timbalan....hu...huh.huh. merbahaya bro..... apa awak lupa ke. Orang Melayu mudah lupa. Dia sewaktu dulu adalah penjilat no. wahid Nuar Jubori. Sanggup korban jiwa raga pada idola beliau. Cinta yg masih tertanam dalam hati. Pernah Nuar dan barua2 menghentam Zahid? Tak pernah kan. Jadi hati2 lah sebab ada sotong dsebalik mee goreng

      Delete
    5. Zahid dulu pernah kena tahan tahun 1998 bawah akta hasutan sbb menentang Mahadey! Dia faham akan deritanya... Dia sekarang setujulah dgn Najib nak hapuskan akta itu!

      Delete
    6. Red Bean Communist tak payahlah nak memburukkan Datuk Seri Zahid Hamidi, dalam isu Akta Hasutan 1948, Zahid melihat kepada kesan pemansuhan akta itu akan menyebabkan masalah seperti pemansuhan Ordinan Darurat dan Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 yang digantikan dengan akta lembik seperti Akta Perhimpunan Aman tapi akhirnya merosakkan maruah negara.

      Red Bean Communist dan tukang jilat Najib menyokong pemansuhan akta itu untuk mereka buat huru hara dan untuk menarik perhatian Najib supaya mereka boleh buat untung dalam Barisan Nasional.

      Semua ahli parti komponen Barisan Nasional kena sedar ini semua dan tindakan yang perlu adalah menumbangkan Najib and The Gang supaya para para pecacai beliau yang selama ini Yes Najib akan dapat disingkirkan dan dapat menyelamatkan Barisan Nasional.

      Tumbangkan Najib and The Gang dan kuncu-kuncu mereka untuk menyelamatkan Malaysia dan Barisan Nasional. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    7. Ahli-ahli UMNO sekalian, lihatlah Najib dan kuncu-kuncunya termasuk di Finas sanggup melepaskan filem yang mengangkat komunis sebagai pejuang negara sedangkan komunis adalah pemberontak dan pengkhianat Malaysia selama ini melalui filem New Village.

      Tetapi lihatlah filem Tanda Putera yang menerangkan hakikat kejahatan DAP yang membuat huru hara pada May 13th 1969, bertahun disekat.

      Inilah kerajaan Najib, 1Malaysia: Cinabeng DAP Diutamakan, Kepentingan Islam dan Bumiputera dibiar Merempat!!!!!!!!!!!!!!!

      Oleh itu Najib dan kuncu-kuncunya perlu ditumbangkan dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini untuk memartabatkan kembali UMNO serta untuk membersihkan Malaysia dari pentadbiran teruk dan tak bertanggungjawab Najib ini.

      Sedarlah semua ahli UMNO sekalian, bertindaklah segera untuk maruah parti kita.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    8. Malahan dalam isu TPPA ini juga, sudah jelas lagi bersuluh bahawa Amerika nak jadikan Malaysia sebagai mangsa yang akan mengikut telunjuk Amerika, tetapi Najib kerana nak sokongan Amerika, sanggup membiarkan kepentingan Malaysia tergadai.

      TPPA akan menyebabkan masalah kepada ekonomi Malaysia terutama dari segi industri kecil dan sederhana yang akan tergugat kerana syarikat besar dari Amerika akan memonopoli banyak perkara hingga mengancam industri kecil dan sederhana di negara ini.

      Rakyat perlu sedar akan bahaya TPPA ini, tapi Najib dan kuncu-kuncunya macam biasalah, mereka mana peduli itu semua, mereka hanya pentingkan diri mereka saja sedangkan industri kecil dan sederhana sekarang terutama melibatkan pengusaha bumiputera makin bermasalah kerana dasar-dasar kerajaan Najib yang tidak mempedulikan nasib pengusaha bumiputera.

      Oleh itu, ahli-ahli UMNO, lakukan perubahan segera, selamatkan UMNO, selamatkan bumiputera, tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini untuk memartabatkan kembali maruah bumiputera yang terkoyak akibat perbuatan Najib dan kuncu-kuncunya selama ini. Sedarlah semua.

      Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  3. aku tak tahu sangat pasal TPPA ni tapi tun M ada cakap perjanjian ni akan merugikan bumiputera. Jadinya aku percaya cakap tun.

    Harap Kerajaan ikut cakap tun m.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut ke tak ikut, perjanjian ini sudah ditandatangani ..

      Delete
    2. Ya, perjanjian TPPA telah dibuat antara Najib-Anwar-Jusuf Karla:

      T_eruk
      P_arah
      P_anggil
      A_nwar

      Delete
  4. Penyertaan 4 orang Islam dalam pertandingan ratu cantik berkemungkinan dibenarkan oleh JAWI selepas dipercayai ditekan oleh Najib dan sekutunya atas permintaan puak Cinabeng dan golongan sekular.

    Sekarang JAWI dihina kerana membenarkan orang Islam menyertai pertandingan ratu cantik, tetapi sebenarnya dipercayai ada pihak lain yang dipercayai Najib dan kuncu-kuncunya yang menindas JAWI untuk membiarkan perkara maksiat sedemikian rupa.

    Ahli-ahli UMNO sekalian, Najib dan kuncu-kuncunya perlu ditumbangkan segera dalam pemilihan UMNO akan datang. Dalam mesyuarat agung cawangan dan bahagian, sila bangkitkan isu untuk menumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya ini kerana ini semua untuk kepentingan agama, bangsa, dan tanah air kita.

    Selamatkan UMNO, tumbangkan Najib, Hishamuddin, Nazri Aziz dan Khairy Jamaluddin untuk menstabilkan semula UMNO dan kekuatan Islam dan bumiputera dalam kerajaan dan di negara ini.

    Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ratu cantik tu takde kena mengana dengan najib tak payahlah nak kaitkan semua dengan dia....ini kerja jakim berpuluh tahun dakwah umat makin rosak apa cerita

      Delete
    2. Kebenaran bagi orang2 Islam menyertai ratu cantik adalah keputusan dari MU ZAKAR AH MAJLIS FATKETAWA KEBANGSAAN ...

      Delete
    3. Takkan pihak JAKIM itu tongong sampai tak sedar yang peraduan ratu cantik itu tak dibenarkan dalam Islam? Para balaci Najib akan membela Najib sepuasnya.

      Malahan JAKIM selama ini pun tak pernah ada masalah pun. Ini mesti ada pihak lain yang lebih berkuasa yang menekan JAWI supaya mengikut telunjuk puak Cinabeng untuk terus merosakkan umat Islam.

      Anon 5:23, selama ini JAKIM merosakkan umat Islam ke? Sedarlah bahawa Zahid Hamidi pun kena tekan dengan Najib pasal isu Akta Hasutan di mana sekarang Zahid pun dah slow berkenaan isu ini kerana tekanan oleh Najib. Siapa yang nak hapuskan akta hasutan kalau bukan Najib? Malahan S. Subramaniam sendiri yang mengesahkannya.

      Walau apa pun, Najib mesti ditumbangkan dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini untuk menyelamatkan maruah UMNO serta menyelamatkan kepentingan agama, bangsa dan tanah air. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. MU ZAKAR AH ini buat keputusan ikut arahan dari atas, bukan dari hadis atau quran. Samalah dgn fatwa mengatakan MELAYU LIBERAL adalah haram. Habis, kalau wanita masuk ratu cantik, dedah tubuh badan kpd orang, bukankah itu jenis MELAYU LIBERAL?
      Inilah masalahnya bila sola hukum-hakam berada ditelunjuk pemerintahan politik dan pihak2 yg terlibat tidak berani kerana benar, sbb nak jaga kedudukan dan kepentingan peribadi.
      Begitu juga keadaannya bila timbul isu agama Islam dihina atau diaibkan, jabatan agama Islam di pejabat perdana menteri dgn menteri pak misai (mcm tok penghulu cerita nujum pak belalang) hanya berdiam diri, tiada suara langsung ..

      Delete
    5. Kes ratu canti ni kes terpencil... arak haram ada umat islam minum
      judi ,rasuah ,zina ,liwat, semua haram tapi ada umat yang buat.malah pemimpin pemimpin kita sendiri terlebih dahulu melanggarnya

      tak payah nak peliklah....

      Delete
    6. Aku ada dengar cerita baru, ada orang pekida pun dah kerja dgn geng along cinabeng, jadi pemeras ugut kutip hutang. Apa nak jadi dgn melayu islam yg setiap masa mudah dibeli dgn wang ringgit???

      Delete
    7. AnonymousJuly 27, 2013 at 7:03 PM
      MU ZAKAR AH ini buat keputusan ikut arahan dari atas, bukan dari hadis atau quran. Samalah dgn fatwa mengatakan MELAYU LIBERAL adalah haram.
      -----------------------------------------------------------------------------------
      Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan telah memutuskan bahawa Aliran Pemikiran Liberal adalah ajaran sesat dan menyeleweng daripada Syariat Islam. Ianya dikeluarkan pada tahun 2006. Sekarang saya nak tanya siapa perdana menteri ketika itu?.Aneh bukan....menantu & penasihat-penasihat pm yang berfahaman liberal ketika itu SSAIAPAAA...??????

      Delete
  5. Saya percaya Najib dan kuncu-kuncunya akan tidak puas hati terhadap saya, saya tidak kisah jika ditangkap dan dipenjarakan kerana membongkar pengkhianatan Najib terhadap bangsa dan parti, kerana pada saya UMNO dan Malaysia lebih utama berbanding Najib yang selama ini bergayut kepada UMNO untuk berkuasa, tapi mengkhianat perjuangan orang-orang bumiputera di negara ini.

    Najib lebih rela membiarkan puak Cinabeng seperti Namewee, Patrick Teoh, Melissa Gooi serta pasangan porno Alvin dan Vivian menghina bumiputera kerana Najib adalah balaci Cinabeng selama ini.

    Ahli-ahli UMNO semua, jangan takut dengan ugutan Najib yang mengatakan bahawa jika ada pertandingna di peringkat tertinggi, maka ada perpecahan dalam UMNO, sebenarnya Najib takut dengan pertandingan kerana dia takut kalah kepada Tan Sri Muhyiddin yang lebih diterima oleh ahli-ahli UMNO berbanding dirinya.

    Saya ingin bertanya kepada Najib, jika ada pertandingan dalam parti dan lawannya adalah Tan Sri Muhyiddin dan ditakdirkan Najib tumbang, apakah Najib akan menyebabkan perpecahan dalam UMNO pula? Janganlah Najib hendak bermain wayang semata-mata untuk berkuasa dengan merayu orang-orang bumiputera menyokong beliau tetapi kemudiannya lepas berkuasa dia mengkhianati perjuangan UMNO yang selama ini untuk bumiputera pula.

    Sedarlah semua ahli-ahli UMNO sekalian, kita perlu tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya serta golongan parasit dalam UMNO untuk menyelamatkan parti kita supaya tidak hanyut dalam PRU 14 kelak. Kerana jika Najib masih berkuasa, ramai pengundi atas pagar serta NGO bumiputera akan bertindak balas menentang UMNO dan Barisan Nasional dalam PRU 14 nanti.

    Oleh itu, demi kesejahteraan UMNO dan Barisan Nasional, Najib perlu ditumbangkan untuk menyatupadukan bumiputera supaya lebih kuat untuk menentang puak perosak dari Pakatan Rakyat dan Cinabeng DAP yang suka merosakkan bumiputera dengan bermacam kejahatan mereka yang disokong oleh Najib dan kuncu-kuncunya dengan alasan hak asasi manusia selama ini.

    Bertindalah segera untuk selamatkan UMNO dan Barisan Nasional. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entah betul enth tidak knyataan En. Mohd, tp yg betulnya, penasihat pkr adalah barua yahudi, pas barua DAP, SUA PAS berzina dgn pelacur

      Delete
    2. Para pecacai Najib cuba nak menimbulan keraguan di kalangan masyarakat serta ahli UMNO kerana pemilihan UMNO makin hampir dan Najib berasa tergugat dengan keadaan sekarang ini, inilah bila Najib rela menjadi balaci Cinabeng, apa gunanya merayu undi dari ahli UMNO yang rata-ratanya bumiputera?

      Apa yang Najib buat bila bumiputera dan Islam dihina oleh Namewee, Patrick Teoh, Melissa Gooi dan pasangan porno Alvin dan Vivian? Najib hanya membiarkan sahaja, tiada tindakan diambil, dengan kerjasama kuncu Najib di Pejabat Peguam Negara iaitu Gani Patail yang merupakan Peguam Negara hanya membiarkan maruah Islam dan bumiputera diperlakukan dengan begitu hina oleh puak Cinabeng DAP ini.

      Malahan dari segi pentadbiran negara, caca marba, barisan menteri dan timbalan menteri yang ramai di antara tidak berkualiti, isu-isu masyarakat dan kepentingan negara terabai. Malahan jika ada menteri yang bagus seperti Datuk Seri Zahid Hamidi, akan disekat oleh Najib, malahan ketegasan Datuk Seri Zahid nak pertahankan kedaulatan dan keselamatan negara telah menerima sambutan dingin oleh Najib dan kuncu-kuncunya, malahan Datuk Seri Zahid telah ditekan dan ditindas supaya tidak lagi mempertahankan Akta Hasutan 1948 kerana Najib mahu mansuhkan akta itu dan digantikan dengan Akta Keharmonian Najib yang akan membiakkan lagi puak Cinabeng DAP untuk membuat onar melakukan huru hara di negara ini.

      Malahan dengan dasar ekonomi Najib yang meniru pendekatan populis Pakatan Rakyat walaupun semua itu merosakkan ekonomi negara, Najib tetap dengan dasar menyelewengnya itu untuk mengekalkan kuasa dengan menabur gula-gula kepada rakyat. Negara kita boleh musnah dengan dasar populis Najib ini.

      Kita tidak menentang Barisan Nasional, tapi kita perlu menentang Najib dan kuncu-kuncunya termasuk di dalam parti komponen yang lain kerana mereka inilah punca perpecahan dalam negara ini dengan dasar-dasar yang mementingkan diri, tetapi kepentingan negara tidak dipedulikan hinggakan kesepakatan Barisan Nasional yang terjalin lebih 40 tahun ini hampir musnah kerana sikap tak bertanggungjawab tersebut.

      Sedarlah semua, dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini, tiada cara lain lagi, Najib dan kuncu-kuncunya terutama Nazri Aziz, Hishammuddin dan golongan parasit seperti Khairy perlu ditumbangkan untuk kita perbaiki UMNO dari terus dirosakkan hingga musnah oleh Najib dan kuncu-kuncunya itu. Sedarlah semua, sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  6. PRU 13 1Malaysia: Rakyat diutamakan, pencapaian didahulukan

    Lepas PRU 12: Big Business diutamakan, Islam dan Melayu dimakikan

    ReplyDelete
  7. persoalanye skrang siapa yg brani jentik telo najib? Kakbedah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku bila bila masa jer ... berani jentik telor ayam .

      Delete
  8. Pukimak punya UMNO'''

    Hoi,, najib,,, kaulah dalang yang menyebabkan islam dan melayu di hina!!!!

    Mampus kau najib!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lihatlah ahli UMNO sekalian, kerana sikap Najib dan kuncu-kuncunya menjadi balaci Cinabeng, akhirnya UMNO yang mendapat nama busuk juga.

      Selamatkan UMNO, tumbangkan Najib untuk memartabatkan kembali maruah UMNO yang telah dijual oleh Najib untuk mengejar undi Cinabeng yang selamanya menyokong DAP itu.

      Sedarlah ahli UMNO sekalian, Najib dan kuncu-kuncunya dan para parasit dalam UMNO seperti Khairy, Hishammuddin, dan Nazri Aziz perlu disingkirkan untuk keselamatan Malaysia dan menyelamatkan maruah UMNO serta melindungi kelangsungan Barisan Nasional dalam arena politik negara.

      Tidak guna kita semua bermati-matian menyokong Najib sedangkan Najib dan kuncu-kuncunya mengkhianati pengorbanan ahli-ahli dan penyokong UMNO dan Barisan Nasional dengan menjadi balaci Cinabeng kononnya nak tunjukkan diri mereka baik sangat sedangkan maruah Islam dan maruah bumiputera dipijak-pijak seperti sampah.

      Oleh itu, sedarlah ahli-ahli UMNO sekalian, selamatkan parti kita dan selamatkan negara kita dengan menumbangkan Najib dalam pemilihan UMNO akan datang.

      Sedarlah bahawa kelangsungan UMNO dan Barisan Nasional dalam arena politik negara lebih penting dari populariti longkang Najib dan kuncu-kuncunya itu. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  9. Malas cakap...kalau pr memerintah pun 2x5 jugak...'penjawat awam' itu sajalah yang akan di tatang.

    Ya allah kau hancurkan malaysia ini....mereka pemerintah yang zalim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni masalah apa nak doakan kehancuran Malaysia? Orang nak selamatkan Malaysia, kau pula nak musnahkan Malaysia, dasar pendatang haram kot dia ni, dengki dengan kejayaan Malaysia.

      Walau apa pun, bukan semua penjawat awam ditatang oleh Najib, tetapi hanya golongan tertentu sahaja. Berdasarkan maklumat dari ramai penjawat awam terutamanya golongan skim Pentadbiran N, mereka ini adalah golongan yang ramai dalam perkhidmatan awam, tetapi dipinggirkan oleh Najib kuncu-kuncunya. Bukan itu sahaja, skim Juruteknik Komputer juga dipinggirkan oleh Najib.

      Malahan skim N iaitu skim pentadbiran dipinggirkan dengan begitu teruk oleh Najib. Lihatlah dalam skim N dan skim polis, dahulunya korporal gred sama dengan N17, tetapi sekarang korporal gred sama dengan N22, malahan dahulunya Sarjan sama dengan gred N22, tetapi sekarang sarjan lebih tinggi dari Penolong Pegawai Tadbir bila gred Penolong Pegawai Tadbir masih ditakuk lama gred N27 tetapi Sarjan sudah gred 29. Inspektor dahulunya sama dengan Penolong Pegawai Tadbir, tapi sekarang gred Inspektor sudah gred 41 tapi Penolong Pegawai Tadbir masih di gred yang sama.

      Pentadbiran Najib mengamalkan dasar pilih kasih dalam perkhidmatan awam. Ramai penjawat awam yang sudah muak dengan Najib walaupun ramai diantara mereka masih menyokong kerajaan, tetapi mereka tidak sokong Najib.

      Najib mengalami penolakkan bukan sahaja dalam ahli akar umbi sahaja, malahan di kalangan penjawat awam juga menolak kepimpinan Najib yang mengamalkan pilih kasih terhadap skim-skim perkhidmatan sedangkan pada masa Pak Lah dahulu pun walaupun Pak Lah bermasalah, penjawat awam tidak dilayan dengan begitu buruk sebagaimana yang dibuat oleh Najib sekarang ini.

      Sedarlah ahli-ahli UMNO sekalian, kita perlu menumbangkan Najib dan sekutunya untuk menyelamatkan bukan setakat maruah UMNO, tapi juga untuk menyelamatkan Malaysia yang tercinta ini.

      Kepimpinan Najib memang lemah, lihat sajalah barisan menteri dan timbalan menteri, lemah dan tak berkualiti, semuanya untuk Najib mengekalkan kuasa, tetapi kuasa dalam UMNO adalah kuasa ahli UMNO untuk melakukan perubahan menumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya untuk kepentingan agama, bangsa dan tanah air.

      Sekian, terima kasih.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Kekecohan pengganas sulu di Lahad Datu membawa rahmat yg amat besar bagi anggota polis dan tentera. Gaji mereka naik berganda-ganda. Sedangkan itu mmg tugas hakiki mereka! Mereka, golongan polis & tentera mesti akan berdoa minta peristiwa mcm tu berulang lagi, nanti gaji mereka akan naik pula!

      Delete
  10. Replies
    1. WAKTU SEKARANG MENUNJUKAN KUL12:15PM..CUACA 30C HUJAN LEBAT BESERTAKAN RIBUT PETIR BERLAKU DALAM TEMPUH YANG AGAK LAMA X BERLAKU.

      SELAMAT BERBUKA PUASA MALAYSIA..BISMILLAH.

      Delete
    2. Baru lepas berbuka

      Delete
    3. ALHAMDULILLAH :-)

      Delete
    4. ko ni duduk di negara mana sekarang

      Delete
    5. PLANET CAPRICON :-)

      Delete
    6. Sama rankabapem makle ;-)

      Delete
    7. Masa pembakaran lemak

      Delete
    8. ya betul!! buat setakat yang mampu dibulan puasa!!

      Delete
  11. Apa kata Perwakilan dlm Perhimpunan Agung Umno lantik terus KaribJamaludin jd Perdana Menteri Malaysia menggantikan Datuk Ah Jibeng Ngong.Bayangkan betapa kucar kacirnya Kerajaan dan rakyat negara ini.Samudinbeng dan Ah jib Ngongeng memang dah tak boleh pakai.Semakin byk mugharatnya kedua dua pemimpin berbau bacang ini kpd negara.

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum,

    Produk Muslim Website

    Ada produk atau barangan untuk dijual?

    Ada perniagaan atau perkhidmatan untuk dihebahkan?

    Ingin membeli atau melihat pelbagai jenis produk dan barangan

    Layarilah www.produkmuslim.info

    Daftar segera ia percuma

    Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan jadi bodoh najib dan kj terbaik jangan layan propaganda bloger bengap...ini semua najis

      Majulah Melayu Majulah Barisan Nasional Dibawah Najib

      Biru Tetap Biru Dacing Tetap Dacing Barisan Nasional Pilihanku Demi Agama Bangsa Dan Negara

      Encik Mohamad
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Hoi Anon 10:45 PM, pasal apa kau menyamar aku? Dasar Red Bean Communist Cibai Makahai, blah la, jangan nak main bangsat dengan menyamar pula.

      Kepada semua pembaca sekalian, pendirian saya adalah jelas bahawa saya menyeru supaya Najib ditumbangkan dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini. Semua ahli UMNO perlu sedar bahawa kepimpinan Najib adalah lemah dan tidak mempedulikan agenda bumiputera, malahan kepimpinan Najib juga bersikap populis yang hanya mementingkan populariti sendiri tanpa mempedulikan keselamatan negara bila banyak akta yang selama ini menjadi ejen pencegah kegiatan jenayah telah dimansuhkan oleh Najib dengan kerjasama kuncu-kuncunya.

      Kepada Red Bean Communist Makahai Cibai Lancau, kau pergi tunjuk isyarat cibai dan lancau kepada seluruh ahli keluarga kau sajalah, dasar tak malu, menyamar untuk memburukkan saya pula, kalau berani tunjuklah diri sendiri, blah la Red Bean Communist cibai makahai lancau mana berani tunjukkan diri, dasar pengecut, jenis bangsat dan jenis bacul yang tak sedar diri.

      Puas hati kau sekarang kena maki macam ni Red Bean Communist cibai makahai lancau? Padan muka kau, nak provokasi sangat, nah! Ambik kau!!!!!!!!!!!!!

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Hoi Anon 10:44 PM, pasal apa kau menyamar aku? Dasar Red Bean Communist Cibai Makahai, blah la, jangan nak main bangsat dengan menyamar pula.

      Kepada semua pembaca sekalian, pendirian saya adalah jelas bahawa saya menyeru supaya Najib ditumbangkan dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini. Semua ahli UMNO perlu sedar bahawa kepimpinan Najib adalah lemah dan tidak mempedulikan agenda bumiputera, malahan kepimpinan Najib juga bersikap populis yang hanya mementingkan populariti sendiri tanpa mempedulikan keselamatan negara bila banyak akta yang selama ini menjadi ejen pencegah kegiatan jenayah telah dimansuhkan oleh Najib dengan kerjasama kuncu-kuncunya.

      Kepada Red Bean Communist Makahai Cibai Lancau, kau pergi tunjuk isyarat cibai dan lancau kepada seluruh ahli keluarga kau sajalah, dasar tak malu, menyamar untuk memburukkan saya pula, kalau berani tunjuklah diri sendiri, blah la Red Bean Communist cibai makahai lancau mana berani tunjukkan diri, dasar pengecut, jenis bangsat dan jenis bacul yang tak sedar diri.
      Puas hati kau sekarang kena maki macam ni Red Bean Communist cibai makahai lancau? Padan muka kau, nak provokasi sangat, nah! Ambik kau!!!!!!!!!!!!!

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Anon 10:44 PM, kau pengecut, bacul dan dasar penakut, menyamar untuk memburukkan saya, saya bermaruah, perkenal diri, bukannya macam kau, pengecut, dasar tak bermaruah, kau ni memang memalukan keluarga kerana sikap pengecut kau macam ini.

      Jangan ingat kau boleh senang dengan berbuat demikian, kerana ini hanya mencerminkan kau dasar tak bermaruah sahajalah. Sedarlah diri sama. Dasar tak malu.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Encik muhamad tulis panjang panjang tapi isi takde...nampak macam tengah mabuk je....
      Soal ds najib nak berundur ke tidak bukan urusan kita....tugas kita sebagai rakyat malaysia ada 5
      1.percaya kepada tuhan
      2.setia pada raja dan negara
      3.keluhuran perlembagaan
      4.kedaulatan undang undang
      5.kesopanan dan kesusilaan

      Delete
    6. Sudahlah pecacai Najib a.k.a Red Bean Communist, berhubung percaya kepada tuhan, itu memang tanggungjawab setiap manusia, tapi lihatlah penghinaan terhadap Islam oleh Namewee, Patrick Teoh, Melissa Gooi, dan pasangan porno Alvin dan Vivian, apa yang Najib buat?

      Kesetiaan kepada raja dan negara, penghinaan terhadap Yang DiPertuan Agong dan raja-raja Melayu, apa yang Najib buat?

      Keluhuran perlembagaan, bila keistimewaan bumiputera dipertikaikan, penghinaan terhadap bumiputera makin berleluasa, apa Najib buat?

      Kedaulatan undang-undang, perhimpunan haram BERSIH, penjenayah makin berleluasa dengan alasan hak asasi manusia, apa Najib buat?

      Kesopanan dan kesusilaan, bila penghinaan terhadap Islam, bumiputera, raja-raja Melayu dibuat secara jahat oleh puak Red Bean Communist, apa yang Najib buat?

      Sebenarnya kau yang mabuk sebab tak dapat menilai masalah besar yang dialami oleh negara disebabkan oleh Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Najib dengan kerjasama kuncu-kuncunya iaitu Hishammuddin, Nazri Aziz serta Gani Patail hanya membiarkan undang-undang dan perlembagaan negara ini serta maruah Malaysia dihina dan diperlakukan dengan begitu buruk oleh golongan yang tak bertanggungjawab seperti puak Red Bean Communist dan Pakatan Rakyat serta golongan penjenayah.

      Ini soal keselamatan Malaysia, melibatkan diri saya juga, tak guna ada Perdana Menteri yang lemah dan cikai macam Najib ini, oleh itu Najib perlu ditumbangkan dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini.

      Ahli-ahli UMNO sekalian, kita semua sudah lama bersama dengan gelagat Najib Pecacai Cinabeng DAP ini, sampai bila kita nak lihat maruah agama, bangsa, dan tanah air kita diperlakukan seperti sampah oleh golongan Cinabeng DAP ini? Kita semua perlu bertinda untuk bukan sahaja untuk maruah UMNO, tapi untuk kesejahteraan Malaysia.

      Kepada Anon 1:01 AM, kau nak mabuk kau punya pasal, tapi aku lihat kepada kebenaran kenyataan sekarang ini.

      Dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini, Najib, Khairy, Hishammuddin, dan Nazri Aziz perlu ditumbangkan, selepas itu, Gani Patail juga perlu di tumbangkan di Pejabat Peguam Negara untuk maruah Malaysia dan kesejahteraan rakyat.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  13. 1malaysia cara ah jib gol ....
    cibaibeng diutamakan ...
    keling pariah didahulukan ...
    melayu dipinggirkan ...

    ReplyDelete
  14. Tun M dah bagi sindiran tajam kat najib sebab melebihkan cina dan meminggirkan melayu. Untuk lebih info, bukak blog thechulan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tengok dah dekat the chulan tu. Tun kata orang2 Melayu yg bijak dihalang dari sertai UMNO. Maksudnya yg ada dlm UMNO ni termasuk anak dia, bodoh2 belaka? Tun ni dah tahap nyanyuk, tak payahlah nak menyibuk pasal UMNO, bagi anak dia sudah lah!

      Delete
  15. copy'&paste

    “Ada kah sebarang kontrak orang cina
    akan serah kepada Melayu?” ujar Tun
    Mahathir. “orang melayu yang dapat
    tender dan kontrek akhir nya akan sub
    kepada bukan melayu juga tapi malang nya
    apa yang dapat kepada orang cina tidak pernah dapat kepada orang melayu. Tun juga memberi contoh antara institiusi
    milik bukan orang melayu dan apa yang
    dibuka oleh orang melayu untuk bukan
    melayu sebagai contoh. “Orang Melayu undi Najib bukan
    kerana suka kepada nya, tapi kerana takut kepada Anwar dan Lim Kit Siang dan
    apa yang akan dibawa oleh kedua nya, lalu
    ketakutan mereka diterjemah kepada undi
    kepada UMNO dan DS Najib” kata Tun lagi. “BR1M akan menjadi masalah jika satu ketika nanti rakyat sudah terbiasa dengan
    pemberian sebegini, dan keadaan akan jadi
    buruk apa bila tidak lagi dapat memberi
    nya” kata Tun lagi. “Saya Ultra Malay tapi orang cina tahu dan
    kenal cara saya dan mereka undi saya, ada
    cara nya untuk memikat hati mereka, pendekatan DS Najib tidak betul dengan sentiasa menghulur kan wang, mereka akan
    ambil tetapi belum tentu mengundi” kata
    Tun.

    ReplyDelete
  16. lihat pula komen matan kpn tentang akibat diwafatkan undang-undang ISA dan Ordinan Darurat ...
    adakah ah jib gol kesah ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli-ahli UMNO perlu kesah dan menghumban Najib dari kerusi Presiden UMNO pada pemilihan UMNO hujung tahun ini.

      Selamatkan Malaysia, selamatkan UMNO, selamatkan Barisan Nasional, kita perlu tumbangkan Najib dalam pemilihan UMNO nanti.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  17. Dok asyik nak dengki lain orang,bangsa ni mamang bangsa bangsat--- malayu anjing,keturunan babi hutan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pula keturunan setan, iblis, kau dengki apa dengan orang Melayu?

      Kau memang bangsat sebab mak bapak kau ajar kau berkali-kali jadi manusia pun tak masih tak reti, perangai macam setan!!!!!!!!!!!!!

      Makahai lu Anon 9:58 PM. Padan muka kau bangsat, dasar tak sedar diri, dasar tak guna macam kau inilah!!!!!!!!!!!!!!


      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Red Bean Communist Cibai Lancau Makahai, kau tunjukkan isyarat lucah kepada mak bapak kau, tentu mereka suka dan tepuk tangan, kerana kau dan mak bapak kau serta bangsa kau memang jenis suka tunjuk cibai dan lancau kepada keluarga sendiri, blah la, dasar cibai lancau Red Bean Communist lancau cibai.

      Kau ingat kau seorang saja boleh maki hamun, pada muka kau, jenis cibai lancau, rasakan pembalasannya ini.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Jangan jadi bodoh najib dan kj terbaik jangan layan propaganda bloger bengap...ini semua najis

      Majulah Melayu Majulah Barisan Nasional Dibawah Najib

      Biru Tetap Biru Dacing Tetap Dacing Barisan Nasional Pilihanku Demi Agama Bangsa Dan Negara

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Hoi Anon 10:45 PM, pasal apa kau menyamar aku? Dasar Red Bean Communist Cibai Makahai, blah la, jangan nak main bangsat dengan menyamar pula.

      Kepada semua pembaca sekalian, pendirian saya adalah jelas bahawa saya menyeru supaya Najib ditumbangkan dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini. Semua ahli UMNO perlu sedar bahawa kepimpinan Najib adalah lemah dan tidak mempedulikan agenda bumiputera, malahan kepimpinan Najib juga bersikap populis yang hanya mementingkan populariti sendiri tanpa mempedulikan keselamatan negara bila banyak akta yang selama ini menjadi ejen pencegah kegiatan jenayah telah dimansuhkan oleh Najib dengan kerjasama kuncu-kuncunya.

      Kepada Red Bean Communist Makahai Cibai Lancau, kau pergi tunjuk isyarat cibai dan lancau kepada seluruh ahli keluarga kau sajalah, dasar tak malu, menyamar untuk memburukkan saya pula, kalau berani tunjuklah diri sendiri, blah la Red Bean Communist cibai makahai lancau mana berani tunjukkan diri, dasar pengecut, jenis bangsat dan jenis bacul yang tak sedar diri.

      Puas hati kau sekarang kena maki macam ni Red Bean Communist cibai makahai lancau? Padan muka kau, nak provokasi sangat, nah! Ambik kau!!!!!!!!!!!!!

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  18. Malayu.....oi.......anjing ooo anjing,keturunan babi hutan poop keturunan babi hutan.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Red Bean Communist kau melalak sebab balacai puak kamu seperti Najib dan kuncu-kuncunya sedang diusahakan untuk tumbang dalam pemilihan UMNO nanti. Kau menyalak puas-puas kerana kau lah dasar tolol, makahai, cibai, lancau, kau tunjuk isyarat lancau dan cibai kepada mak bapak kau, tentu mereka suka kerana kau dan bangsa kamu memang golongan bangsat yang tak sedar diri!!!!!!!!!!!!!

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  19. Selamatkan Malaysia, tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  20. Selamatkan Malaysia, Selamatkan UMNO, Selamatkan Barisan Nasional, tumbangkan Najib, Chua Soi Lek, Palanivel, Koh Tsu Koon, Kayveas dan kuncu-kuncu mereka.

    Malaysia perlukan pemimpin yang berwawasan, bukannya pemimpin yang pentingkan diri tapi sanggup merosakkan parti dan sanggup memusnahkan kesepakatan dalam Barisan Nasional kerana nak berkuasa dengan mengejar populariti tahap longkang dan tak bertanggungjawab.

    Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan!! Banyak tu yang nak ditumbangkan!!!! Ingat kerbau ke yang senang2 nak ditumbangkan???? :-)

      Delete
    2. Si Tongong yang bergayut kepada pemimpin expired macam Najib dan kuncu-kuncunya seperti kau sajalah Anon 12:53 AM yang akan menyokong Najib and The Gang kerana kau selama ini pun pecacai yang tidak pedulikan kepentingan negara, tapi sibuk nak penuhkan kocek sendiri sajalah.

      Kau ni jenis tak malu ke nak pertikaikan saja sedangkan kau itu pun antara pecacai Najib yang melakukan banyak onar di negara ini.

      Oooo, patutlah dia ni melenting, kalau Najib dan geng-geng dia tumbang, Anon 12:53 AM ni dah tak ada tempat bergayut nak buat duit lagilah, dasar tak sedar diri dan tak bertanggungjawab!!!!!!!!!!!!!

      Ahli UMNO, MCA, MIC, PPP, Gerakan sekalian, kita perlukan perubahan untuk menyelamatkan parti masing-masing serta untuk menyelamatkan Barisan Nasional, perlu disedari, kerana Najib dan kuncu-kuncunya, kesepakatan yang dibina dalam Barisan Nasional selama ini hampir musnah dan Barisan Nasional hampir terlentang dalam PRU 13 yang lalu.

      Jika masing-masing sayangkan parti masing-masing dan setia kepada gagasan Barisan Nasional, maka hendaklah lakukan perubahan dengan menyingkirkan pemimpin expired dan syok sendiri macam Najib and The Gang supaya kekuatan parti masing-masing dapat diperkukuhkan dan Barisan Nasional dapat diperkuatkan selaras dengan inspirasi pimpinan kita yang terdahulu.

      Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  21. HARI INI 1 HARI SUNTUK X NAMPAK SI REENTRY...ADAKAH SI REENTRY YANG BERTANYAKAN SOALAN TADI ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. MLM NI MLM MINGGU,MESTI DIA KELUAR PERGI RONDA-RONDA TOWN CARI AWEK CUN :-)

      Delete
  22. Tadi tengok komen 50 lebih ingatkan ada isu panas....rupa rupanya encik muhamad turun minyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mood kurang baik ...banyak mangsa yang nak ditumbangkannya!!

      Delete
    2. love u like song.....semoga terhibur....

      Delete
    3. Pecacai Najib and The Gang dan puak Red Bean Communist sedang menyanyikan lagu sumbang, mereka ini ada kepentingan peribadi dan tak pedulikan kepentingan agama, bangsa, dan tanah air. Malahan mereka tak peduli pun dengan kedudukan bahaya Barisan Nasional yang sekarang ini dikuasai oleh Najib and The Gang. Mereka ini hanya pentingkan diri sendiri, Barisan Nasional hanya dipergunakan untuk mereka mengaut keuntungan sedangkan teras perjuangan Barisan Nasional telah mereka jual untuk kepentingan diri dan mereka tidak kisah apa akan jadi dengan kesepakatan antara parti komponen dan tidak pedulikan apa yang akan jadi dengan Malaysia kerana bagi puak pecacai Najib and The Gang, kaut untung sebanyak mungkin sebelum Najib and The Gang tumbang. Puak Red Bean Communist pula makin suka dengan gaya kepimpinan perosak Najib and The Gang kerana mereka memang hendak lihat kemusnahan Barisan Nasional.

      Oleh itu, ahli UMNO, MCA, MIC, PPP, dan Gerakan, lakukan perubahan, tumbangkan Najib and The Gang dan kuncu-kuncunya untuk selamatkan parti masing-masing serta untuk pertahankan Barisan Nasional.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  23. Aku masih menanti kalau ada sesiapa yg boleh jelaskan pasal TPPA. Aku dah baca banyak artikel tentangnya tapi masih kelabu dan kabur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa itu Trans-Pasific Partnership Agreement (TPPA)?

      Ia merupakan satu perjanjian perdagangan antara Amerika Syarikat (US) dan 10 lagi negara Asia Pasific (Australia, Brunei, Canada, Chile, Malaysia, Mexico, New Zealand, Peru, Singapore, dan Vietnam). Perbincangan tentang perjanjian perdagangan ini telah dimulakan sejak awak 2010 lagi, dengan US menjadi hos utama.

      Terdapat banyak isu yang dibincangkan dalam perjanjian tersebut walaupun perinciannya masih menjadi rahsia sehingga hari ini. Antara perkara utama dalam TPPA yang diketahui umum adalah akses pasaran, akta pelaburan, telekomunikasi, kerjasama kastam, harta intelek dan hakcipta terhadap barang-barang kawalan.

      Negara-negara yang menandatangani perjanjian ini akan tertakluk kepada perkara-perkara yang dipersetujui dalam pengurusan negara masing-masing. Sebenarnya ada berkait dgn pattern right yg dikawal dan ditentukan oleh US yg sgt tinggi standardnya yg melibatkan kos yg mahal akhirnya menyebabkan harga sesuatu produk juga melambung tinggi. Selain itu, jika ianya ditandatangani, Dasar Ekonomi Baru (DEB) yg memberi hak istimewa kpd Bumiputera bakal terhapus. Syarikat-syarikat tempatan (khususnya sykt kecil & sederhana) bakal menghadapi saingan syarikat gergasi asing.

      Delete
    2. Saya kira Anon: 04:38 AM tidak faham apa itu TPPA, sejarah serta latar belakangnya. Ini semua adalah muslihat Zionisr/Yahudi untuk monopoli ekonomi dunia. Sila rujuk penjelasan saya di atas.

      Delete
    3. PEMBETULAN:
      Saya kira Anon: 03:12 AM di bawah tidak faham apa itu TPPA, sejarah serta latar belakangnya. Ini semua adalah muslihat Zionisr/Yahudi untuk monopoli ekonomi dunia. Sila rujuk penjelasan saya di atas.

      Delete
    4. Kami menolak perjanjian TPPA!!

      Delete
    5. Gua dengar satu agenda dlm TPPA tu nak hapuskan ubat2 tiruan. Baguslah mcm tu, tak adalah lagi ubat kuat tiruan atau perangsang dari Cina tu ..

      Delete
    6. Jangan sesekali membeli ubat2 tiruan/bomoh tanpa pengesahan KKM...nasihat serta rujukan doktor kerajaan malaysia adalah diutamakan.

      Delete
    7. AnonymousJuly 28, 2013 at 5:18 AM

      Jgn mcm tu bro, kami geng veteran ni dok harap tambah power dgn ubat2 tu je! Vimax ori RM300 lebih sebotol, tiruan punya baru RM150. Kalau mcm tu, kami geng2 veteran ni tak sokonglah TPPA. Apa kata tuan Othaman?

      Delete
    8. Inilah masalah dgn Melayu baru, baru 40-50 thn dah tak de power, tengok orang tua2 Melayu lama, umur 80an pun steady lagi, boleh dapat anak lagi! Pergilah cari bomoh urut & ubat akar kayu asli!

      Delete
    9. Aku ni agak yakin dgn ubat2an dari China sbb maharaja China dulu ada sampai 800 gundek. Sorang gundek pakai sekali shj, pastu tukar gundek baru, semua anak dara! Dia orang mmg ada formula khas pasal ubat kuat ni. Kalu TPPA masih nak halng juga penjualan ubat2 dari China tu, aku akan tentang habis2an TPPA!

      Delete
    10. Kita orang lama memang tak setuju dgn helah/muslihat Zionist/Yahudi. Kenapa TPPA tidak dianggotai oleh negara China & Jepun....bukankah mereka juga negara Asia Pasifik..?? Jika pentadbiran Najib tandatangani perjanjian syaitan ini...memanglah kerajaan kita ini bengap dan kecut, tidak seperti pentadbiran Tun Mahatir. Perjanjian yg tidak menguntungkan kita.

      Syukur Alhamdulillah...tenaga yang ada dah cukup. Saya ikut petua orang tua-tua...minum air putih (mineral), cukup tidur dan kurangkan manisan dan garam serta makan berulam seperti jering muda, petai & peria. Dikhuatiri kalau tambah power dengan obat boleh mendatangkan mudarat & musibah.

      Delete
    11. LEBIHKAN MINUMAN SUSU RENDAH LEMAK SEBELUM TIDUR UNTUK PENYERAPAN KALSIUM PADA TULANG SERTA MADU DALAM MASAKAN DAN MINUMAN..X LUPA JUGA LEBIHKAN SAYURAN DAN BUAHAN DALAM MENU SEHARIAN.

      Delete
  24. TPPA sebenarnya membawa kebaikan dalam jangka panjang. Apabila MOU dilaksanakan, beransur2 harga kelapa sawit akan naik sehingga mencapai RM8000 setan metrik. Harga yang tinggi ini akan mengukuhkan sentimen pasaran buruh yang sejak dulu dikuasai oleh saudagar2 dari Eropah. Saudagar2 ini sebenarnya berminat dengan rempah yang didagangkan dalam pasaran Nusantara, yang kalau diolah dan digubah dengan puitis, akan pasti melonjakkan nama Irama Nusantara di persada seni antarabangsa.

    Pengantarabangsaan musik irama nusantara ini harus mendapat sokongan dari segenap peringkat, supaya mutu bolasepak kita meningkat sejajar dengan gesaan kerajaan dalam Kempen satu rumah satu komputer. Rasionalnya mudah, masyarakat celik IT akan terdedah kepada dunia tanpa sempadan sepertimana tindakan PATI yang memasuki negara ini secara haram. Walaupun demikian, kerajaan telah melakukan tindakan pantas membanteras gejala jerebu demi kebaikan serantau.

    Begitulah peri pentingnya TPPA dalam kehidupan seharian kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku masih dlm keadaan kabur & kelabu ..

      Delete
    2. Entah ape-ape anonymous 3:12 merapu....main hentam aje....sekolah sampai takat ape tu?

      Delete
    3. Belum sampai lagi, kita menerima perjanjian TPPA sebab banyak sektor ekonomi berteknologi tinggi yg kita belum ceburi dan mempunyai daya saing yg kuat serta pembangunan teknologi kita masih keterbelakang.Ia akan mematikan usaha kita, ke arah membudayakan pelbagai bentuk inovasi baru dan mencintai produk tempatan. Apa yg kena patut belajar dari perjanjian TPPA ialah dgn membudayakannya di dlm negara.Menjaga hak intelek bagi pencipta dan di daftar mengikut penilaian antarabangsa. Adakah kita tahu jumlah pasaran rekacipta kita, diperdagangkan di peringkat antarabangsa, selain dari minyak kelapa sawit.Industri automotif tempatanpun, kita tidak mampu bersaing dgn persaing2 automotif dunia,perlu di adakan kerjasama dan pemilikan teknologi tetapi kita masih gagal.Lebih baik kita dlm keadaan sekarang,sbb kita masih mampu menarik pelabur dgn konsep kita sendiri seperti pembukaan koridor, kerjasama perkongsian dan pemindahan teknologi,TRX ,dgn negara2 maju,membangun dan sebagainya. Kita tidak perlu dlm keadaan terdesak,tertekan dalam memakmurkan rakyat kita. Kita perlu bersikap sederhana,tidak terikat dgn mana2 perjanjian dan jgn sekali2, kita terjerumus kpd sikap tamak sehingga mengorbankan masa depan anak bangsa kita.

      Delete
    4. Belajar dari krisis hutang di eropah, negara yg kuat akan terus kukuh, negara yg lemah akan menjadi muflis dan hanya menjadi masyarakat pengguna dan menghasilkan produk tetapi terikat pada kaki dan tangan.Tidak mampu berdikari. Bila berlaku krisis ekonomi di sbb sistem ekonomi berteraskan riba, maka negara kita terserap dgn cepat tanpa boleh buat apa2. Melutut kpd petunjuk IMF dan badan kewangan dunia yg lain. Apa gunanya dgn angka yg besar dari nilai pelaburan dan perdagangan,sedangkan kos hidup sehari2 rakyat meningkat mendadak. Sedangkan hidup kita sekarang ini di belenggu dgn sistem riba dan tertekan. Ibarat keluar dr mulut singa masuk ke mulut buaya. MakI kita wajib fokus kepada ekonomi islam utk membina kekuatan dlm negara supaya menjadi lebih kental dari melayan perjanjian TPPA/FTA yg rata2 konsepnya gagal, dan terbukti di zone eropah. Negara maju dan kaya dgn produk inovasi mereka, masih di belenggu hutang mencecah trillion dolar melebihi KDNK negara mereka. Maknanya, nilai kemajuan produk mereka tidak mampu diperluaskan pasaran di seluruh dunia utk negara2 membangun dan miskin disebabkan nilai matawang dan harga. Maka, Malaysia harus memikirkan ke arah memperluaskan pasaran yg bersesuai dgn nilai matawang dan inovasi kita.

      Delete
    5. setuju pendapat tuan!!

      Delete
  25. ANAK KECIL MAIN API (WAJIB DIHAFAL SETIAP MELAYU-BUMIPUTERA)

    SELAMAT BERBUKA DAN SELAMAT BERSAHUR

    SERTA SELAMAT MALAM.....WASALLAM.

    HIDUP UMNO!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...................
      ............................
      Nenek moyang kaya raya
      Tergadai seluruh harta benda
      Tengok putih mata sesama kita
      Harta lenyap di arus zaman

      Indahnya bumi kita ini
      Warisan berkurun lamanya
      Hasil mengalir ke tangan pemimpin (UMNO)
      Pribumi merintih sendiri
      ..............................
      ........................

      Kita sudah tiada masa
      Majulah dengan gagah perkasa (bukan Berahim Ali atau Zul Nordin)
      Janganlah terlalai teruskan usaha
      Penggal depan PR perintah pula!

      Delete
    2. sedih hati Setelah menghayatinya...Doakan yang Terbaik Buat Umno!!

      Delete
  26. SENANDUNG HARI RAYA UTK MU (Saya membesar dgn lagu Kak Dayangku Intan...tapi sayang punya sayang beliau adalah penyokong PKR...sungguh x kusangka buah cempedak menjadi nangka...kenangan manis last trip kami di johorbahru-sri iskandar-kota tinggi-desaru selama 1minggu selalu terpahat dihati kami) layan lagu ini....

    ReplyDelete
  27. Berita baru, anak samy vellu, Vell Paari mula buat komplen kata guru besar sk pristina buat tak adil kpd murid2 india sekolah tu .. yennadey ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ni keling pariah nak tunjuk hero, tapi tergeliat lidah mcm bapak dia juga, sama hebat putar belitnya.

      Delete
    2. Dulu, dlm satu ucapan di Sg Siput, masa dia jadi mintri kirja raya, dia beritahu:
      Tengoklah tuan2, sikarang yini kirajaan sudah bikin banyak jalan & jambatan ..
      Ada orang tanya dia:
      Tapi datuk seri, ada tempat tak ada sungai pun, kenapa buat jambatan?
      Samy jawab:
      Yitu sungai, kita boleh bikin kumudian!

      Delete
    3. Ini pula kisah ucapan samy kpd pemuda mic, lepas Dr Muzaffar dipilih sbg angkasawan:
      Tengok worang2 lain sumua maju. Worang putih sudah sampai bulan. Worang melayu sudah jadi angkasawan. Worang Yindia tidak boleh ketinggalan. Kita misti libih maju, kita akan pirgi sampai matahari!
      Ada seorang pemuda sanggah:
      Datuk seri, matahari mana boleh pergi, panas, nanti terbakar!
      Samy hentam pemuda itu:
      Yennadey thamby .. apa bodoh sangat .. kita pirgi waktu malam lah!

      Delete
  28. Aku sedang menanti mana mana pemimpin umno kata 'tindakan guru besar tu betul dan bersebab'.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!