CILI KASI TARUK! ORANG PARIT BUNTAR PATUT MALU SEBAB PILIH MP SESAT DAN BODOH NAK MAMPOS!

Mujahid Yusof, Ahli Parlimen Parit Buntar berkata, Kerajaan pimpinan Najib Abdul Razak seharusnya memberikan penghargaan dan ucapan terima kasih kepada Nik Aziz kerana telah berjaya memimpin negeri Kelantan selama lebih 20 tahun dengan jaya 'TANPA RASUAH'.

Apalah yang difahamkan tentang RASUAH oleh anak Yusof Rawa itu?

Tak rasuah apa bendanya kalau rakyat Kelantan berbondong-bondong keluar dari negeri itu, mencari rezeki di negeri-negeri lain dan hanya balik untuk memangkah PAS pada PRU atau PRK sahaja?

Tak rasuah apa bendanya kalau duk cerita tentang agama Islam dengan syurga sebagai modalnya, sedangkan kerja-kerja Islam selain daripada ceramah dan kempen, tidak dijalankan. Bahkan dalam banyak projek-projek pembangunan mahupun modal insan terutamanya yang melibatkan Husam Musa dan menantu Nik Aziz, hanya mengenyangkan sebilangan mereka sahaja, bukan rakyat Kelantan secara keseluruhan.

Tanpa rasuah apa benda kalau selama lebih 20 tahun, Nik Aziz gagal membawa pelabur-pelabur baru untuk meningkatkan pendapatan dan hasil negeri selain terpaksa BERGANTUNG SEPENUHNYA kepada bantuan KERAJAAN PUSAT termasuklah untuk membayar gajinya sendiri?

Tak rasuah apa bendanya kalau patung berhala boleh dibina lebih besar dan lebih tinggi dari menara masjid, manakala bilangan masjid pada zaman Nik Aziz pula, hanya bergantung kepada jumlah masjid yang dibina pada zaman Barisan Nasional, manakala pembangunan yang kononnya dicanang-canangkan oleh para pecacai PAS, sebenarnya adalah pembangunan yang dibuat dan dibawa oleh agensi Kerajaan Persekutuan ke Kelantan bagi mewujudkan ketenangan ekonomi agar tidak berlaku pergolakan dan pembunuhan serta kekacauan sepertimana yang berlaku di Selatan Thailand?

Tak rasuah apa bendanya kalau Nik Aziz sendiri dari semasa ke semasa, asyik ler bersyarah dan berkempen politik seolah-olah tanggungjawab sebagai Menteri Besar hanyalah untuk berceramah dan berkempen semata-mata, bukannya memikirkan bagaimana hendak memakmurkan negeri yang dipimpinnya?

Kalau itulah yang dikatakan oleh Mujahid Yusof sebagai JAYAnya TANPA RASUAH, barangkali elok benarlah Mujahid Yusof mencampakkan segala sijil-sijil kelulusannya ke dalam Sungai Kerian kerana daya pemikirannya terlalu bodoh dan membodohkan!

Takdak masalah untuk penghargaan atau penghormatan diberikan kepada Nik Aziz memandangkan sudah menjadi resam Melayu di Malaysia untuk menghargai bekas pemimpin sekalipun pemimpin berkenaan tidak berguna barang seduit pun. Melayu telah ditanam dengan perasaan hormat kepada pemimpin semenjak ribuan tahun lampau lagi. Dan kerana perasaan hormat kepada pemimpin itulah, Melayu telah berjaya mencipta peradabannya sendiri sepertimana yang terzahir di bumi Kampuchea menerusi Angkor Watt yang sekarang ini, Orientalis berusaha bermacam-macam cara untuk menyatakan bahawa watt berkenaan dibina oleh Khmer dan bukannya Melayu terutama dengan penghapusan beberapa bahagian yang mempunyai Tulisan Pancang iaitu tulisan asal Melayu!

Tapi bila keterlaluan sangat kelubung kekaguman diberikan kepada individu seperti Nik Aziz termasuklah kononnya tidak ada rasuah, ia seolah-olah menghapuskan segala nilai-nilai murni yang terdapat dalam ajaran Islam yang dianuti oleh sebahagian umat Melayu termasuklah oleh Mujahid Yusof dan arwah ibu bapanya sendiri!!!

Sumber: Flying Kick

36 Responses to "CILI KASI TARUK! ORANG PARIT BUNTAR PATUT MALU SEBAB PILIH MP SESAT DAN BODOH NAK MAMPOS!"

  1. dgr cerita sejak PK & rakan2 mulakn kempen boikot brg cina & AirAsia ni, dah beratus2 syarikat cina muflis..AirAsia pn dah nk lingkup..betul ke?

    ReplyDelete
  2. pelik jgk ye...kerajaan kelantan mmg kaki rasuah..tp kenapa BN x mng2 jgk kat kelantan ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taksud dn mbabibutakn diri...itulh formula nya.

      Delete
    2. orang sana kalau pasal agama terutama kafir mengkafir ni cukup takut walau pun orang yang lima kali sehari tu belum tentu cukup atau buat.

      Delete
    3. Itu menunjukkan ketaksuban melulu tanpa menggunakan kepala otak tetapi hanya menggunakan kepala lutut. Orang Kelantan memang bodo.....daripada dulu dah dikata... Orang Kelantan memang bodo...

      Delete
    4. Umno/BN Rasuah tapi Pas tak menang-menang juga di Putrajaya,itu pun pelik kan?.

      Delete
    5. PAS pernah rasuah, cuma "SEDEKAH"!

      Delete
    6. Ini kerana orang Kelantan tak tahu cara nak mentadbir negeri. Tengok tempat orang maju dia kata Bn belakangkan kelantan. Dia taknak berhutang. Orang lain berhutang untuk majukan negeri. Dia orang sebenarnya tak tahu ekonomi. Dia orang tak tahu apa itu 'balance sheet'. Mudah je. Tapi ulama tak tahu. Dia orang hanya fikir nak buat cash je. Tapi tak nak fikir cara cari duit. Tol tak nak. Hutang tak nak. Yang tahu minta royalty. Minyak ada kat sempadan siam. 20 tahun tak makbul.ke doa tok guru supaya minyak keluar ikut darat. Ada kat stesen minyak. Kalau tak tahu ekonomi.jangan bodoh sombong. . Cari orang pandai. Royalty hanya isu untuk perbdoohkan rakyat kelantan. Akhir sekali minta derma buat lebuhraya.

      Delete
    7. Sdra Juragan bertanya:
      pelik jgk ye...kerajaan kelantan mmg kaki rasuah..tp kenapa BN x mng2 jgk kat kelantan ye?
      -----------------------------------------------------------------------------------------------
      Jawapan saya:
      Selagi UMNO tidak kemaskinikan puaka jahanam dalam barisan kepimpinannya, bukan setakat Kelantan malah di setiap negeri Melayu mulai merenggang diri dgn UMNO. Satu lagi, Kelantan memang terkenal dgn ketaksuban dgn pemimpin & jatidiri kenegerian walau di mana dia berada.

      Delete
    8. Zakiah 71 menyatakan:
      Orang Kelantan tak tahu apa itu 'balance sheet'.
      -------------------------------------------------------------------------------------------
      Saya menambah:
      Bukan setakat Balance Sheet saja, besar kemungkinan 'debit' & 'kredit' pun entah apa kejadahnya?

      Delete
    9. Oghe kelatae masok sangak doh dengae peghangar penipu khianak pemiping2 lahanak UMNO ... sebak tu sapar bilo pung oghae kelatae tok pakoh UMNO .. jangae haghak UMNO nok peghitoh kelatae ... negeghi2 hok kughae Islamik tu muking UMNO bulih pebodo ... dengae kelatae mitok ma'ah lah .. kighing salae ... doh jenih peghangar huduh, ghosuah memanjae ... seleweng pitih ghakyak sokmo, sapar bilo pung memae tok kae beghuboh ... lahanak jahanae mung puok2 UMNO setae ...

      Delete
  3. aku skg kempen BBC + BCL..tp kalau boleh buang la logo gambar roti kat ats ni...mcm haram gmbr...carik la org2 yg kreatif skt buat logo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku cadangkan gambar nik aziz pegang roti gardenia sambil angkat ibu jari.
      ini jihad ekonomi takkan poknik tak berani

      Delete
  4. kenapa 'buy chinese last' (BCL)

    kenapa x 'buy chinese never' (BCN)

    seolah2 kalau produk melayu xde kualiti kita ttp kena dptkn produk cina..

    & yg plg aku x phm knp harus kita terikut2 pembangkang buat short form2 ni BCL BBC ABC etc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau buy chinese never pru 14 bn jadi pembangkang lah
      nak harapkan umno pun ahlinya masing masing dah ketagih bercakar sama sendiri

      mungkin dengan sedikit usaha gigih red bean macam engko umno boleh dibaraikan sebelum pru 14....sapa tahu.

      Delete
  5. Tak rasuah apa guna bikin projek billion-billion. Kontrakter kaya sendiri tak kaya. Sikit-sikit untuk free minum kopi dan makan bolehlah. Jangan sampai mulut besar sampai nak kommision ratus ribu dan berjuta. Politician memperalatkan kuasa untuk kaya bukan politician yg baik

    ReplyDelete
  6. Kerajaan pimpinan Najib juga harus berterima kasih kepada Nik Ajiz sebab ramai orang Kelantan ada AIDS!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul.Statistik yang diambil dari hospital-hospital kerajaan seluruh negara menunjukkan Rakyat Kelantan adalah yang paling ramai dihidapi Virus Lendir HIV.Terima Kasih Pope Nik Ajis....jasamu membuatkan semua pengikutmu berjurai-jurai airmata kasih dan cinta kepadamu..Wooooo...Wooooo...(nangis sambil korek lobang hidung).

      Satu lagi jasa Nik Ajis ialah berjaya melahirkan Khalifah Agong Terulung iaitu Ayatollah Lim Guan Eng dan menjadikan Cina-Cina DAP semuanya Tahfiz Al-Quran dan pakar hadis.Apabila Ayatollah Lim Guan Eng membaca sepotong hadis dan ayat Suci Al-Quran...maka dengan tidak semena-mena dan tanpa disedari berjujuranlah air mata penyokong Melayu PAS dan PKR.Ini kerana belum pernah dalam hidup ini mereka mendegar bacaan Ayat suci Al-Quran yang pelat-pelat macam Cinabeng.

      Menate Beruk Mu Nik Ajis mace beruk tino make budu sakit burik prrffttttt....PtuiiiHHH...!!!!!!

      Hookkk Aolloooohhhh....!!!!

      Delete
    2. jiwa kontang tanpa iman

      Delete
    3. Kerana ramai rakyat Kelantan ada AIDS lah, dema duk pakat pangkah PAS. Sorga FREE, beb?!!..

      Lagi pun mereka dapat AIDS sebab salah UMNO jugaaak!!

      Delete
  7. Kalau tak bodoh piang, kuat menipu, merapu, suka fitnah, menghasut dan mencarut bukan orang PAS namanya. Apalah sangat jasa orang tua kutuk N.ajis tu selain mencemar dan memecahbelahkan ummah? Semoga Allah menyusahkan kematian N.ajis agar dia tanggung azab akibat kejahatan mulut dan perangainya sediri.

    Masa N.ajis dah lepas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jiwa tanpa iman...kesian

      Delete
    2. Orang PAS terlalu iman sampai jadi barua DAP.

      Delete
  8. Pasal org kel kebanyakan nya bodo

    ReplyDelete
    Replies
    1. jiwa tanpa iman memang rugi

      Delete
    2. Bodoh perasan pandai. Itu pasal sembang politik dalam pejabat kencang. Balik rumah tendang bini kantoi ada sms pempuan dlam nset.

      Delete
    3. Setuju Anon 957

      Delete
  9. lebuhraya husam dh siap blom? Senyap je..

    ReplyDelete
  10. Aku kagum & teruja dgn tulisan Pak Othaman Ahmad. Penuh dgn isi, bernas dan fakta. Tapi..... aku musykil kenapa dia tak pernah komen tentang PAS. Kenapa Pak Man, takut ngan karamah Nik Aziz & Hadi Awang kah?

    ReplyDelete
  11. Biar betul PAS Kelantan bersih dari korupsi? Pemimpin tertinggi merekalah besar punya korup baik dari segi laba dunia maupun agama.

    Sudah lupakah yg Husam Musang & Nik Aziz menggadai tanah seluas 10,526 ekar kpd sahabat2nya si cina laknat DAPigs (Nga & Ngeh).Apa dah jadi pada projek Ladang saham wang dinar? Anak watan dibiarkan merempat ke negeri2 orang, malah orang asli, echology & segala haiwan & mergastua diganggu habitat mereka. Seenaknya mengkafirkan sdra2 Islam yg tak sehaluan, Nabi Muhammad SAW dianggap sama macam budak kampung sebelum diangkat menjadi Rasul, mengajar konon Allah SWT mencarut dan paling menyedihkan kalimah Allah dijual kepada pihak gereja & kristian DAP. Lebih 23 tahun, ke mana perbendaharaan negeri hingga setiap pembangunan infrasruktur negeri di danai oleh kerajaan persekutuan. Mengiktiraf diri sebagai mursyidul tapi sebiji sekolah mau pun masjid pun tak terbina, apatah lagi bekalan air, perumahan, jalanraya/lebuhraya?

    Fikir-fikirkan lah....!!!!

    ReplyDelete
  12. 40 tahun dulu Orang Melayu dikatakan sebagai satu bangsa yang jujur. Itu 40 tahun dulu! Sekarang dikalangan orang Melayu ada 4 macam jujur: 1) Jujur Benar, yakni jujur dan berfakta benar, 2) Jujur Pandai, yakni jujur, dan berpaksikan data benar untuk bertindak bijak, 3)Jujur Berani, yakni jujur dan berani mempertahan kenyataanya, 4) Jujur Bodoh, yakni, jujur ketahap tak tahu apa-apa. Aku rasa ramai dikalangan orang Melayu sekarang kerana sifat mereka yang suka bergosip, lebih mirip kepada tweet, facebook, hipokrit, dan Islam lebih kulit dari isi, termasuk dalam kumpulan ke 4!

    ReplyDelete
  13. PAS Kelantan berseh? Nik Najis bersih? ohhaloor... gi haji umrah pun ore taja.. nok amik berkat? Rasuoh jd 'berkat'?? weei LEMBU PAS.. mu ingt Nik Najis tu xde nafsu DUIT ke??? Ariffahmi laki si Amalina tu buat mcm bapak dia punya compny.. PNBK.. anok menantu kaya raya.. rakyat kebulor.. guna perkataan amik 'berkat' je semua rasuah pd Tok GuruHamPAS jd 'berkat'.. itu yg kita tahu.. yg berlambok2 lg? pakat2 malu alah sbb Tok Guru. alaa biar laa.. xbaik buat kt org alim.. hahah itu ayat2 pencacai... PAS..

    ReplyDelete
  14. Kes Balak LOJING tu licin beribu hektar.. gi mane pitih2 tu?? Nik Najis bawok gi ke Mekah jg ker???

    LEMBU2 PAS.. Melayoo2 yg hanya tertipu dgn imej palsu. Mulut lidah kecek mcm iblis.. penuh dgn seranah.. itu ke sifat Daie? Tuk Guru? Celakalah NIK NAJIS dunia akhirat slg dia tk bertaubat!!

    ReplyDelete
  15. MENURUT STATISTIK, SEJAK 7 TAHUN KEBELAKANG, 60.000 RAKYAT KELANTAN YANG MENGIDAP PENYAKIT MENTAL DISEBABKAN PIL KUDA!!!!!!!!

    Apa yang kerajaan Kelantan buat selama ini, kerajaan yang kononnya dipimpin oleh 'golongan ulama' ???????????

    Ini lah akibatnya apabila golongan ini asyik berpolitik, asyik dengan tazkirah politik, asyik dengan ceramah politik hingga lupa untuk berdakwah berkenaan ugama yang dibawa oleh Rasullulah s.a.w.

    Golongan ini telah GAGAL menerapkan nilai2 ISLAM dalam jiwa rakyatnya.

    Mereka yang terus menyokong dan mengataknan haram untuk menjatuhkan kerajaan ini sebenarnya adalah buta mata, buta hati seperti yang disebutkan oleh Allah dalam AlQuran.

    Orang yang berfikiran waras boleh nampak sendiri segala kepincangan kerajaan Kelantan tapi mungkin disebabkan otak mereka ada penyakit, mereka tidak dapat berfikir dengan waras.

    ReplyDelete
  16. pope nik letak jawatan akibat gagal tadbir kelantan dgn jayanya...banyak kerosakan dan kemajuan..rakyak hidup di bawah taraf kemiskinan yg merantau mencari rezeki di perantau terlalu ramai...pada dasarnya mereka yg menetap di kelantan mahu perubahan...tp bila golongan perantauan pulang utk mengundi.. mereka ini lah yg mengekalkan pemerintahan PAS...dan perantau ini pulang semula ke tmpt keje masing2..soal air bersih ke kemajuan negeri ke mereka tk kisah...SEBAB MEREKA BUKAN DUDUK DI KELANTAN

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!