CILI KASI TARUK! MAKAN DALAM JAMBAN KE ATAU MULUT MACAM JAMBAN NI?

Kita ni makin bodoh ke bebal ke aku pun tak tau la, aku cukup pelik dengan sesetengah isu yang diketengahkan dalam negara kita ni. Ini aku cerita pasal sekolah yang tiba-tiba jadi glamer. Sekolah Rendah Sri Pristina menjadi kecoh sebab dikatakan murid bukan Islam dipaksa makan dalam tandas.

Semalam TV3 tunjuk tempat yang dikatakan tandas tu. Memang harami la, terbukti tempat yang dikatakan tandas tu adalah cuma bilik persalinan sahaja, takde tandas pun dalam tu, yang ada tempat mandi sahaja. Tak boleh nak berak mahupun kecing kat situ.

Inilah masalahnya sesetngah pihak yang nak cari glamer, pakai main tuduh je sebelum nak usul periksa tempat tu. Apa salahnya bila dapat tahu sebelum nak komen apa-apa pergi la turun dan lihat sendiri dahulu pastu baru bagi komen kan bagus? Ini cerita yang keluar pada awalanya seolah-olah umat Islam ni meghina kaum bukan Islam.

Apa benda ni wei? Dah desperate sangat ke? Takde isu pun nak dijadikan isu ke? Malah lebih memalukan lagi apabila pihak ibubapa sekolah tu pun terkejut dengan fitnah bodoh tahap babi yang dielmparkan kepada sekolah tersebut. Mereka kata semua bangsa termasuk melayu Islam pun makan dalam tempat tu sebab kantin sekolah tu kecik, dari makan kat tepi jalan kan ke baik makan dalam bilik persalinan tu?

Tapi yalah, kalau nak dibanding sekolah kebangsaan dengan soklah cina, memang terlampau jauh la. Sekolah Cian yang selalu mendapat bantuan ni dah hampir sama cantiknya macam 5 star hotel, tapi sekolah kebangsaan makin daif dan tak terurus kan?

Betul kan aku cakap? Kantin pun kecik sampai kena makan kat bilik persalinan kan? Takpe la teruslah sokong sekolah Coina supaya kita boleh dapat banyak lagi Namewee, Patrick anak haram Teoh, Alvin dan Vivian lagi. Biar mampos la sekolah Kebangsaan...

Berbalik pada isu makan dalam jamban ni, lain kali tolong periksa dulu kes yang dilapor. Jangan memandai kan ke dah malu bila keluar cerita tak betul? Aku tak nak la nak sebut nama siapa-siapa kat sini tapi tolong la sensitif sikit dengan umat Islam yang sedang mengerjakan ibadah puasa sekarang ni.

Aku tengok ramai nak jadi hero demi pertahankan kununnya bangsa lain ditindas umat Islam di negara ini. Sudah-sudahlah tu, marilah kita hidup dengan aman damai. Jangan berprasangka. Kita melayu Islam hari -hari ditindas di negara sendiri, kita tak cakap apa pun kan?

Kalau baru nak bertindak sikit terus dijatuhkan hukuman menculik la, ugutan bunuh la. Hai, nasib, nasib...

156 Responses to "CILI KASI TARUK! MAKAN DALAM JAMBAN KE ATAU MULUT MACAM JAMBAN NI? "

  1. Jom kita hidup rukun dan damai... parpu keropok lekor takde ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin melayu yg bunoh melayu...rosak bangsa kerana pemimpin....ikan rosak dari kepala...itu fakta....

      Semua main wayang...pukoi gendang china la, apa la....memamg bangang pemimpin melayu dlm umno pas pkr...macham sial je semua nya...

      Delete
    2. x perlulah kita bergaduh cina melayu india...marilah kita bersatu atas prinsip 1malaysia

      Delete
    3. Sapa yang bergaduh nya....engko jangan nak jadi batu api
      ptuihhh...!!!

      Delete
    4. Ikut la pepatah lama jika berurusan dengan puak2 tu...

      Delete
  2. Betul. Saya setuju! Kera di hutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan.

    ReplyDelete
  3. Kan dah kate
    bukan tandas
    bukan tandas
    bukan tandas

    aku dulu duduk asrama kena denda tidur dalam bilik air takde pun menteri nak perjuangkan

    dan sekarang orang yang tidur dalam bilik air ni dah jadi insan yang berguna....terima kasih warden

    bila kena kaum lain bukan main lagi jadi isu negara
    kj cakap bilik persalinan ke tandas ke tetap tak sesuai dijadikan tempat makan
    untunglah budak zaman sekarang .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat india 25 orang budak mati kerana makan makanan beracun.?!

      Delete
    2. Sudah la! Cek rumah budak2 keling ni satu2.. ntah2 ruang tamu pun lagi kotor dari jamban!

      Delete
    3. Ano 6.37....setuju sgt dengan pendapat tu, rumah puak2 tu lg kotor dr tandas awam, buang sisa makanan dalam longkang, ludah merata2, botol arak buang ikut suka, tak ikut undang2 jalan raya....itu la perangai keling kat Malaysia ni...hampas

      Delete
    4. Hoi, yg buat komplen tu anak doctor lah!

      Delete
    5. Tu anak Dr. bangang

      Delete
    6. Apa kata kalau setiap orang Melayu cari seekor keling dan potong lidah bercabang mereka. Apabila keling-keling kehilangan lidah bercabang, mereka akan menjadi lebih siuman dan baru boleh dinaik taraf kepada manusia.

      Delete
  4. selagi kepimpinan utama tak mau tukar mindset @ ditukar terus dgn badan2 & pemikirannya sekali, selagi itulah isu2 sebegini terus menguasai rakyat Malaysia

    semalam sambut birthdaypun ramai je yg bg hadia & kek mahal2 harga ratus2kan?.....duit byk2 setakat nak mengipas lebih baik bg sekolah2 kebangsaan yg memerlukan

    utk Kamala Dewi, melatah-melatah juga.....duit 10,000, duit juga.....permohonan maaf kau kepada umat Islam mana?

    nak harap DSN selesaikan isu2 mcm ni mcm tak adil pulak, dia byk lg nak buat utk sek cina & dah berapa minggu sibuk uruskan majlis hari lahir.....tak lama lg majlis raya, kena la jemput Dong Zhong, hindraf segala bagai....sebg rakya, kami faham.....kelembutan itu melambangkan kejantanan....terima kasih PM ku yg tersayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kan isu kecik, makan dlm bilik persalinan mcm tu pun nak suruh PM turun selesaikan. Buat apa nak ada mcm2 kementerian & jabatan?
      Ini 'otak geliga' ke 'otak gilaga'?

      Delete
    2. laaaa....kan aku dah tulis kat situ "nak harap DSN selesaikan isu2 mcm ni mcm tak adil pulak"

      kami org Melayu & Islam cuma nak dgr PM cakap:

      "jgn cuba nak menimbulkan ketegangan antara agama & kaum di Malaysia dgn melibatkan Allah, Islam & Melayu waima mana2 kaum & agama sekalipun dlm isu spt ini....kita 1Malaysia, sepatutnya kita peka dgn sensitiviti setiap kaum & agama....kepada mereka yg didapati cuba mengeruhkan perhubungan kaum ini saya akan arahkan siasatan dijalankan & hukuman berat akan dikenakan secepat mungkin....jika tiada akta yg boleh dikenakan, saya sendiri akan usulkan perkara ini di parlimen....harap semua rakyat bertenang...kita serahkan pd mereka yg berwajib utk menyelesaikan perkara ini & saya akan pastikan utk meneliti perkara ini dgn lebih serius"

      itu je...simple but TEGAS & BERTANGGUNGJAWAB.....lepas tu serah la pada mrk yg bertanggungjawab......ni tak

      happy birthday 2 u
      happy birthday 2 u
      haaaa...nyanyilah sampai habis

      apakejadahnya semua ini?

      Delete
    3. Anon 12:32, Betul cakap, mulakan dengan Ibrahim Katak dan Zulkifli Nordin.

      Delete
    4. Deme dua orang tu dah tak sokong UMNO dah, baru2 ni sokong PAS dekat K.Besut ..

      Delete
    5. Biasalah puak tu asyik salahkan umno, DSN dan menteri2. takda keja lain.busuk hati.buta mata, dan pekak telinga.

      Delete
  5. ni smua salah KJ nk jadi hero kaum cina konon! Piii¡¡¡Raahh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam mana dia nak salahkan cina..! Emak mertua dia cina. Biras dia cina. Sahabat karib dia Omar Ong Cina. Setiausaha dia di Kementerian pun dia ambil orang cina. Dia buat duit pun dgn tokey-tokey cina. Itu pun ada orang memuja dia bagai bintang kejora..... dah buta hati ke..???

      Delete
    2. Tak ada sangkut paut hal sekolah ini dgn kj atau kaum cina, sengaja nak heret dia atas sentiment politik ..Piii¡¡¡Raahh!!

      Delete
    3. Isu ni hal sekolah, mat deris patut masuk campur .. nak buat mcm mana, dia sibuk kat K.Besut. Sibuk2 pun, hal rumahtangga sendiri, kenalah jaga. Takkan nak minta KJ tolong uruskan pulak?

      Delete
  6. mulut letak kat bontot gitulah jadinya...ni suma salah DAP.

    ReplyDelete
  7. Aku pun tak tahu apa yg dikecoh oleh orang estet tu....Pulak tu pak Timb. Menteri pun sama lokoih perangai. Dalam memenagi hati kaum sendiri, hilang segala kewarasan yang selama ni kita fikir dia miliki....

    Puak puak geng Anwar Ibrahim plak memang sah tak ada otak dan cari peluang...orang Melayu sudah banyak mengalah.

    Kamala.. sekolahkan ibu budak yang melalak macan anjing gila tuu...OK...ingat orang Melayu dah tak kira apa jadi at next GE.. Entah entah Kamala pun mungkin hilang kerusi ( ynag insyaALLAH akan berlaku pada Wee ka Siong yg tak ada jawatan dan kuat melalalak macam babi tonyok!!!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lee Kuan Yew:
      Malaysia untuk semua rakyat Malaysia (Malaysian Malaysia). Hapuskan ketuanan & hak istimewa Melayu.

      Lim Kit Siang:
      Melayu juga pendatang. Malaysia untuk semua rakyat Malaysia (Malaysian Malaysia). Hapuskan ketuanan Melayu & hak istimewa Melayu.

      Anwar Ibrahim:
      Siapa kata Malaysia Melayu punya? Cina & India juga ada hak untuk jadi pm. Hapuskan ketuanan & hak istimewa Melayu. Jika perlu, kita tukarkan Malaysia jadi sebuah republik.

      Hadi Awang:
      Perjuangan Melayu adalah assabiyah. DAP lebih Islamik dari UMNO.

      Nik Aziz:
      Perjuangan Melayu adalah assabiyah. DAP lebih Islamik dari UMNO.

      Abdullah Badawi:
      Marilah kita jadikan Malaysia tanah air untuk semua kaum. Saya tidak anti cina. Saya adalah Melayu Liberal dan bertolak ansur. Saya beristerikan cina. Menantu saya juga cina. Mertua saya juga cina.

      Najib Razak:
      Kita akan jadikan Malaysia model citizen of the world tanpa keutamaaan kepada sesuatu kaum. Kita Melayu Liberal. Apa Melayu dapat, cina & india pun dapat. Malah cina & india bebas untuk bersuara atas nama hak asasi. Jika hina kaum Melayu, raja Melayu atau ugama orang Melayu sekali pun..... pagi kena cekup, petang dah boleh bebas. Jika perlu cina & india diberi kongsi kuasa dalam pemerintahan.

      ITULAH SEBABNYA KAUM PENDATANG BERANI BERSIKAP BIADAP TERHADAP MELAYU.

      Delete
    2. Kata kata ini sahih ke

      Delete
    3. Melihat pada apa yang telah dan sedang berlaku.....memang ianya SAHIH..BENAR dan SATU KENYATAAN.

      Delete
  8. Ketua penyusu kera di hutan itu adalah Ah Jib Ghor.Anak bangsa sendiri kebuloq dulik aper.Pemimpin besor jatuh bangun tetap kaya raya.Takpe nantikan PRU 14 tahulah BN dan AH Jib Ghor,itu jam kalu ada goyang kah ada jatuhkah..lagi mau tanya..apa sebab jatuh..Itu Ah Jib sendiri punya bangsa juga kasi goreng..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak bagi menang PAS dan PKR.?.....pi mampusla lu.!!!!!

      Delete
  9. NON MUSLIMS CONFINED TO THE SHOWER ROOM TO EAT THEIR FOOD DURING RAMADAN, DIGUSTING KETUANAN MELAYU AT ITS BEST.

    THE GURUBESAR MUST BE CHARGED FOR CHILD NEGILIENCE AND ABUSE.

    IN MALAYSIA, ITS ALWAYS ABOUT KEEPING THE MALAYS HAPPY AND WELL FED, OTHERS RACES JUST DONT MATTER.

    UMNO KEEP GETTING TO RULE THIS COUNTRY BECAUSE A LARGE CHUNK OF THE MALAYS ARE RACIST AND THE APARTHEID POLICIES OF UMNO MAKE THE MALAYS FEEL SUPERIOR......SICKOS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You eat to much pork and that is why your brain full of worms ! Before wanted to "talk cock" or "write cock" here ,please check your facts and cleanup your God given brain first!

      Delete
    2. ni RBA mana pulak ni.....rasa panas ke sbb Kamala Dewi kena balun?

      ni RBA ketinggalan zaman ni.....Kamala sendiri dah nyatakan budak2 makan dlm persalinan sjk April/Mac....tak kecohpun

      lg satu, keputusan dibuat dlm mensyuarat PIBG....yg mak/bapak kelaing pariah ni PEMALAS nak dtg mesyuarat sapa suruh...kalau nak bantah, bantah masa tu....nak bg cadangan bernas, bg masa tu

      mmg UMNO dpt perintah Malaysia ni sbb majoriti Melayu tp bukan dasar rasis & apartheid...kalau apartheid dah lama kaum RBA mampos dkt Malaysia ni....siapa org no 1 & no 2 paling kaya di Malaysia?.....kalau dasar apartheid dibangkitkan mmg BODOH si pembawa isu ni

      mmg Melayu superior dr bangsa RBA sbb ini tanah nenek moyang kami, org barat/mana negara lain dlm dunia pun tahu mana asal Melayu......cubalah tanya mana2 negara, mana asal org Cina & India?....Malaysia?....kahkahkah

      org Melayu dah lama bertolak ansur, kini kami akan bangkit....kami akan jd rasis & apartheid sebagaiman tuduhan kamu RBA.....kamu minta, kita sama2 tanggung

      Delete
    3. The room had been used since march. Not only non muslims but the muslims and the teachers have been taking their food in that room since then. This is not a racial issue. It is so phathetic for those who always dragging this as racial issue.

      Delete
    4. So what? If u re not happy well... the other sides are greener too.

      Delete
    5. So phathetic for those who realized that this is not a racial issue but keep mentioning it as a racial discrimination.

      Delete
  10. Kepala Butoh kau lah Parpukari ParPunDey.Itu hari bukan main kau upload gambar Ah Jib Gor Dung...Dang..Dang..Dung..Dang.. membelai mesra kucing Garfieldnya.Kununya berjiwa lembut,pondan dan mesra.Kau tau saper yang luluskan peruntukan beratus-ratus juta untuk SRJK ni.Itulah pemimpin merangkap dewa idola kau iaitu Ah Jib Gor Pemain Gendang Separuh Masa Profesional.

    Benda ni kecoh sampai orang atas turun sebab kununnya ada murid bukan Melayu yang teraniaya.Semua kecoh macam BABI HANJENG.Aku dulu asrama aku bilik air macam rumah hantu.Tilam ada pijat n busuk siap ada cop Hak Kerajaan Malaysia.Air kejap ada kejap takder sebab Low Pressure.Kena bangun pagi-pagi pakai towel n seluar pendek bawak gayong n baldi bodoh semata-mata nak mandi dekat tangki air simpanan yang jauh.Rilek je takder saper nak perjuangkan pun.Kalau sakit perut nak terberak cuba kau bayangkan.PTuiiiHHH..!!!!

    Baru benda sikit macam ni dah sibuk digembar-gemburkan macam kena makan dalam mangkok jamban pulak.Apa-apahal pun Ah Jib Gor mana nak heran dan peduli.Yang penting baginya adalah Dung...Dang..Dung..Dang...Macam Orang Gilerrrr......PaKKK You....!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah masalah kau ni, tau nak melompat jer. Kau tak tengok apa yang tersurat disebalik yang tersirat. Belajar lagi beb. Aku terima kau maki aku tapi cerdik la sikit.

      Delete
    2. Aku ni tak mahulah berlebih-lebih nak buat komen sbb tidak berada di sekolah pristina tu. Tetapi aku merasa agak pelik, mengapa tiba2 puak2 guru besar & the gang tiba2 pergi berbuka puasa dekat tandas itu? Apa aktiviti sekolah yg dibuat waktu petang hari itu hingga berlarutan ke senja, sampai semua tak sempat nak balik berbuka puasa ke rumah? Jawapannya aku agak begini: Sebab nak jaga imej kjaan dan nak lemparkan balik imej imej buruk kpd pihak yg buka cerita ini, takut memberi kesan dlm kempen PRK K.Besut. Bahasa mudah, nak cover! Maka sebagai nak tunjuk kpd orang ramai tempat itu elok dan bersih, dibuatkan lah acara berbuka puasa dekat tandas itu. Ha ha ha .. simple shj ...

      Delete
    3. Betul...sekali lagi teknik menjilat dipraktikan dengan begitu pro.
      sedihlah kita orang islam kalah perang saraf.

      Delete
    4. Assalamualaikum Warahmatulahhiwabarakatuh Saudara Parpukari Al PaPaDam,

      Aku memang dah lama berbulu dengan Ah Jib Ni.Tup..tup keluar pulak cerita pasal Sekolah Kebangsaan ni punya hal.Lagi la aku hangin.Kantin sekolah kecik macam jamban.SRJKC bukan kemain dia datang melawat tabur itu dan ini.Budak aliran Sekolah Kebangsaan yang selari dengan agenda nasional duduk makan tepi longkang macam sekolah kat Aprika.

      Sekarang dah takder masa lah ParpuKari nak tengok yang tersurat dan terselit.Ah Jib ni bukan reti benda-benda tersurat dan terselit ni.Cina mainkan dia pun dia boleh senyum jambu dengan bibir merah dia tu.Kena bagi satu kali baru dia sedar.Aku tak maki ngko.Tu kira marah-marah jambu ala-ala Gendang Cina jer...

      Apa-apa hal pun benda ni takder isu pun.Tapi biasa lah Keling kalau geng dia ada kuasa sikit mula la nak komplen sana sini tunjuk power.Kenalah Ah Jib pun jenis mengikut je sama macam BoDohWi.Bezanya Ah Jib tak suka tidor tapi dia suka main Gendang Cina Dung...Dang...Dung..Dang...macam orang gilerr......

      ChaiiiTT...!!!!

      Itu kantin sama changing room dalam kalu Tosey kasi tarukk...!!!!

      Terima KaseeYYY...!!!!

      Delete
    5. aku sokong hujah mung ...
      singkirkan ah jib gol ...
      habis cerita ...

      Delete
  11. oh ye...kenapa si Mohan Perumal samakan GB tu dgn anjing, tak samakan GB tu dgn lembu?.....masing2 tahu jawapan dia kan?

    buat masa ni malas nak hormat2 org yg hina agama kita.....kita semua serang balik....kami nak Mohan Perumal kata GB itu mcm LEMBU....ada berani?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing taat dgn tuan dan cerdik tetapi kadangkala garang. Lembu selalunya degil terhadap tuan, tidak begitu garang tetapi teramat bodoh! Yg paling bodoh ialah manusia yg taat kpd lembu!

      Delete
    2. maaf anon...ko salah memahami apa yg aku nak sampaikan...pikirkan perkara lg kritikal

      Delete
  12. Tiada beza antara mulut jamban dgn makan siang hari dlm jamban dlm bulan puasa kerana ia berbeza dan tidak sama dgn makan dlm bilik persalinan yg samasekali tiada saluran dan kemudahan perjambanan.PeMulut jamban yg pemfitnah patut dihukum sula dgn tombak buluh.

    ReplyDelete
  13. Sah ... Parpu memang tak puasa hari ini .

    ReplyDelete
  14. bertekak, bertekak juga tp

    jom luangkan sedikit masa baca artikel menarik dr AIDC ttg perancangan Cina DAP nak melaga2kan Melayu dgn India di Malaysia....sila baca di sini

    http://www.anwaraidc.com/?p=37409

    ReplyDelete
  15. menunggu waktu berbuka bersama dgn isteri muda dgn sabar. terasa sunyi saja hotel bajet ni. takper lah. lagi sunyi lagi bagus.

    ReplyDelete
  16. 2 ekor babi dah bebas..apa komen bro pk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan bebas la bro, bebas dgn ikat jamin sementara menunggu perbicaraan. Itu adalah proses undang2!
      Kalau kes yg terlalu berat, seperti pembunuhan atau perompak bersenjata, tak boleh bebas sebelum perbiciraan sbb takut mengancam keselamatan awam!

      Delete
    2. aritu bkn main lagi hakim ckp xleh ikt jamin,skrng ckp len pulak.

      Delete
    3. Dua remaja bukan Islam ini berani buat kerja terkutuk ini kerana :-
      1. ada undang-undang tapi longgar.
      2. mungkin ada badan berdiri tegap dibelakangnya.
      3. dia nak uji dengan orang Melayu/Islam sebab yang lain pun haram juga kedaannya seperti zina ,judi,rasuah,tipu,bunuh dan lainnya yang setaraf dengan babi..
      4. dia pun sedar yang Melayu/Islam sedang punah ranah dan hampir lingkup.
      5. paling kuat ..... kerajaan pusat, khususnya pm Najib sentiasa berlembut dan prihatin terhadap kaum cina.

      Delete
    4. jamil khir langsung xleh harap, harap nasaruddin isa ganti mnteri tkde telo ni

      Delete
    5. jamil ni kalau pasal zakat & ratu cantik, dia pandailah urus ...

      Delete
    6. Semangat 1 Malaysialah katakan......Cina diutamakan dan akan sentiasa dilindungi.

      DIMANA KEDUDUKAN MARUAH MELAYU....???
      Senario 1
      “Welcome to XXXXX Berhad”
      “Press 1 for English”
      “Press 2 for Mandarin’
      “Press 3 for BAHASA MALAYSIA

      Scenario 2
      “Welcome to YYYYY Berhad”
      “Press 1 for Mandarin”
      “Press 2 for English”
      “Press 3 for BAHASA MALAYSIA

      Inilah nasib MELAYU ku dalam era 1Malaysia Ah Jib Gor..

      Delete
  17. Salam 2 all..jom layan kuliah agama di www.kuliahtube.com
    tolong sebarkan.

    ReplyDelete
  18. DUIT ADALAH SEGALA-GALANYA! KALAU DUIT BANYAK SEMUA BOLEH SELESAI DGN MUDAH TANPA PERLU MELALAK. KALAU SENGKEK PAPA, MELALAK MCM MANA PUN TIADA SIAPA DENGAR. PASANGAN ANJING DUA EKOR ITU KINI BEBAS SBB MEREKA BANYAK DUIT & PENAJA/PEGUAM MEREKA RAMAI DAN BANYAK DUIT. PEMBELA AGAMA EMPAT EKOR ITU MUNGKIN KE TALI GANTUNG SBB MEREKA TIDAK KAYA & TIDAK ADA PEMBELA MEREKA YG ADA BANYAK DUIT.
    INI AKU NAK BAGI NASIHAT KPD ORANG2 MELAYU, KALAU NAK BUAT SESUATU TINDAKAN YG AGAK MENCABAR UNDANG2, TANYA DULU: "DUIT ADA BANYAK TAK?". JIKA TIDAK BANYAK DUIT, BAIK DUDUK DIAM, JIKA TIDAK, IA AKAN BERAKHIR DENGAN MELAYU MENYALAK SEPERTI ANJING .. SEPERTI ANJING MENYALAK BUKIT! INGINKAH ANDA JADI MELAYU ANJING?
    TANGKAPAN MEREKA HANYA SEKADAR LAKONAN SEPERTI JUGA DGN VIDEO MEMOHON MAAF MEREKA .. SEMUANYA DI ATAS SUSUNAN KERTAS SKRIP2 WARNA BIRU DAN KELABU ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi mangkuk ayun7:22pm!

      Yang mula melalak pun menteri koranglah, mentari BN, Timbalan Menteri Pendidikan P. Kamalanathan. Tengok apa kenyataannya:

      "Perkara ini tidak harus berlaku. Saya kecewa. Kementerian memandang serius perkara ini dan meminta BPSH membuat siasatan serta-merta dan katakan pada kita mengapa tindakan tidak boleh diambil terhadap pegawai yang membuat keputusan ini (makan di bilik persalinan),"
      (katanya kepada Bernama di pejabatnya di bangunan Parlimen...)

      Yg tumpang jadi anjing tu, orang mcm kau lah, tongok & bongok!

      Delete
    2. KERETA ALPHARD YANG 8 HERO KURAP PANDU ITU, KERETA CURIKAH?

      MEREKA TELAH MELAKUKAN JENAYAH BERAT. BERANI BUAT BERANI TANGGUNGLAH.

      Delete
    3. Mmg depa berani x mcm lu bacul pandai main belakan2 je. Muka masuk tv pun maintain cool

      Delete
  19. Kebanyakan tulisan yg aku baca kat sini tak lebih dari keluh kesah bangsa Melayu. Tidakkah kalian sedar bahawa tanah melayu ini sedang menuju kepada rusuhan kaum. Kegagalan 505 dilanacarkan , ada satu wave yg dibawa olih PKR dan DAP utk menyakiti hati orang Melayu/Islam,menyentuh hak-hak Melayu dan mereka berharap org Melayu akan bertindak agresif atau orang Melayu terus membacul.
    Pemimpin hampeh dan boneka cina ini memang dah tak bolih buat apa, cuma perlu satu desakan yg kuat supaya ISA dihidupkan semula, Melyu perlu diutamakan, hentikan segala AP yg diberikan kepada BUMI yg meng ali-baba kan kepada Cina. Berikan saja AP kepada Koperasi-koperasi Bumi ,yg hidup segan mati tak mahu.

    Keadaan menyentuh sensitiviti Melayu ini akan berulang selagi DAP merasakan mereka adalah dominan kepada orang Cina.Olih itu think tank Melayu perlu memikirkan satu kaedah pecah dan belah parti DAP ini. Mereka ini cuma Cina tongkang saje , takde apa yg perlu digusarkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah memang nasib bangsa Melayu begitu. Sapa lagi nak diharapkan jika pemimpin yg berkuasa pun mengutamakan Cina yg dah tentu menolak kedudukan istimewa Melayu.

      Cuba anda bayangkan apa akan terjadi kalau 2 orang Cina Malaysia bertemu dan kedua duanya boleh bertutur Bahasa Malaysia :-
      Mr A – bahasa ibunda Hokkien - pendidikan sekolah Cina Mandarin.
      Mr B – bahasa ibunda Cantonese - pendidikan sekolah Inggeris
      Bahasa pertuturan antara mereka mesti terjadi seperti berikut :-
      PERTAMA – bahasa ibunda, jika gagal kerana bahasa ibunda berbeza; atau
      KEDUA – bahasa Mandarin, jika gagal kerana B bersekolah inggeris; atau
      KETIGA – bahasa Inggeris, jika gagal kerana A bersekolah Cina; atau
      KEEMPAT – cari jurubahasa
      Padahal kedua-dua nya boleh bertutur bahasa kebangsaan. Sebab tu lah kita tak pernah tengok Cina Malaysia bertutur bahasa kebangsaan sesama mereka seperti Cina di Thailand dan Indonesia. Itupun ada hati nak minta hak samarata sedangkan mereka sendiri menonjolkan diri mereka sebagai BANGSA ASING.
      Puncanya satu saja : 1Malaysia tapi ada sekolah cina.

      Delete
    2. Sudah tidak wujud lagi orang2 Melayu di zaman ini yg dapat digelar sbg sebenar-benar PEJUANG!
      Semua tokoh2 Melayu yg ada, baik dlm bidang politik mahupun dlm bidang agama hanyalah tokoh2 PELUANG!
      Mereka ini mmg dari asalnya adalah merupakan tokoh2 PERLUWANG!
      Mereka tonjolkan diri semata-mata mencari RUANG!
      Ramai juga antara mereka bersifat tamak umpama BERUANG!
      Yg berjaya, bawak diri masing2 seperti KELUANG!
      Bila nak ajak mereka berdepan dgn bangsa asing yg kurang ajar, mereka sembunyi dlm lobang mcm ULAT KUANG!
      Dgn sikap tokoh Melayu yg begini, akhirnya orang2 Melayu akan jadi bangsa TERBUANG!
      Yg sanggup tampil menyalak pun hanya beberapa kerat dlm blog umpama ini, menghabiskan masa TERLUANG!

      Delete
    3. Yg sanggup tampil menyalak pun hanya beberapa kerat dlm blog umpama ini, menghabiskan masa TERLUANG! Ada kebenaran juga pendapat anda...tapi itu tergantung dgn nawaitu dan keihklasan seseorang...hanya Allah SWT yg Maha Melihat, Maha Mendengar dan Maha Mengetahui.

      Tanya pada diri, adakah kita dibayar untuk mengisi masa di ruangan ini? Adakah kerana taksub pada pemimpin atau kerana yang Haq?

      Rasulullah SAW pernah bersabda, demi jihad untuk yg Haq, hulurkan harta, tangan atau pun perkataan. Pengertian jihad melawan orang kafir dan munafiq dengan hati adalah membenci mereka dan tidak memberikan loyalitas dan kecintaan serta tunduk dgn kemahuan & kehinaan mereka. Pengertian jihad dengan lisan adalah dengan mejelaskan kebenaran, membantah kesesatan dan kebatilan-kebatilan mereka dengan hujjah dan bukti kongkrit. Sedangkan pengertian jihad dengan harta adalah dengan menafkahkan harta di jalan Allah dalam perkara jihad perang atau dakwah serta menolong dan membantu kaum muslimin. Adapun jihad dengan jiwa maksudnya adalah memerangi mereka dengan tangan dan senjata sampai mereka masuk islam atau kalah, sebagaimana firman Allah,

      وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِينَ

      Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan (sehingga) agama itu hanya untuk Allah belaka. Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka tidak ada permusuhan (lagi), kecuali terhadap orang-orang yang zalim. (QS. Al-Baqarah: 193)

      Waulahualam.. Assalamualaiku.

      Delete
  20. kalu nk jd negara maju tk boleh ada isu2 mcm ni...mana ada negara maju murid mkn dlm bilik salinan...takde dlm dunia beb...jgn ikut emosi/politik nk pertahankan guru besar tu...yg nyata dia tak pandai menangani isu kantin tak muat isu kecik je beb...tp dia incompetent..apasal dia tak revamp jadual supaya semua boleh pakai kantin gilir2...jgn la semua keluar sekali mmg la tak cukup...bengap punya guru besar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepale abah ko!

      Delete
    2. hahaha....negara maju mcm manapun ada je org yg cari makanan dlm TONG SAMPAH....bukan setakat dlm bilik persalinan je.....pi US kalau tak caya, bersepah...negara maju tu

      ini keputusan sebulat suara dlm mesyuarat PIBG (taukan mesyuarat PIBG tu apa)......kenapa sorang keling pariahpun yg bersuara menyatakan tentangan???.....sbb sekorpun tak kisah..tak peduli apa nak jd dgn anak masing2 kat sek....itu yg biasa berlaku bila mesyuarat PIBG dipanggil, berapa kerat yg nak dtg & tunjukkan komitmen???....alasan paling banyak BZZZZZ....sbnrnya MALASSSSS...dah jd isu baru nak kecoh

      drpd nak revamp jadual waktu, ntah cikgu bila nak makan lebih baik besarkan kantin & sementara tu gunalah kemudahan yg dah ada.....benda bukan tempat kotor, apa nak kecoh....mcm la pariah2 ni pembersih sgt kat rumah masing2....jg kebersihan konon....check rumah tgk, bersih ke tak

      Delete
    3. negara maju boleh makan atas katil. hahaha

      Delete
    4. rumah pariah tampal taik mak dia..(LEMBU)

      Delete
  21. Semua ahli parlement melsyu malaysia tak kira bn or pr mmg takut pada cina dan hindu ,menteri agama dan mufti tak kan la jaga ratu cantik je ,bukan main melenting,bila japiaq harbi hina islam semua mufti dan menteri agams cool je kan ,nampak sangat nak keluar statement pun takut ,kalau berkaitan puki cepat je haram la dosa la apela cuba fikir mana lebih hina org hina agama ke atau 4 ekor rstu csntik tu ,mentri agama ,mufti wilsayah soalan 4 org ratu pun tsk mampu jawap he he ratu haram,bina badan,renang,gimnastik nape tak haram ha bukan ka gimnastik tu hampir hampir terkeluar biji kelentit pun tak haram tinggi sungguh ilmu mufti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jabatan agama Islam dekat Jabatan Perdana Menteri tu tak ada pun tak apa. Iannya diadakan sekadar nak main wayang, nak tunjukkan kerajaan ambil berat pasal Islam. Namun bila ada isu yg kontroversial atau mengaibkan Islam, menteri berkenaan langsung tidak berani bersuara. Kalau nak bersuara pun perlu rujuk dahulu dgn pihak atasan. Bila sudah dapat arahan tertentu, maka sibuklah kerah ustad2 cari hadis atau apa2 kenyataan ulama yg nak sokong arahan pihak atasan. Menteri di jabatan agama tidak berani bertindak atas dalil hukum sebenar, sebaliknya lebih terikat kpd kepentingan kedudukan politik. Tutup sahaja lah jabatan tu, kalau dah tidak berani bertindak kerana benar! Betul seperti kata anon8:36pm, kalau nak sibuk pasal wanita Islam masuk ratu cantik, yg masuk acara gimrama, renang, renang berirama tu sbb apa tak sibuk? Sebab sukan? Common menteri agama, hukum tetap hukum, tak kira sukan ke, pelancongan ke, hapah ke .. Aku cukup fed up dgn orang jenis yg bermuka-muka, hipokrit dan munafiq, yg mengejar kedudukan dan kepentingan dunia semata-mata mcm ni .. dulu pun ada sekor yg perempuan tu, si glamour masyi ..tapi kini dah makin senyap .. Selalu kedengaran pemimpin2 pas ditohmahkan sbg menolak ke tepi kepentingan agama kerana politik, dlm umno pun serupalah jugak. Pendek kata, kalau benar jujur nak perjuangkan agama, jadi sahajalah penceramah bebas tak payah masuk politik. Bila korang masuk politik, sebelah pihak mana pun, korang akan putarbelitkan dalil dan hadis dsb untuk kepentingan korang! Ada juga tokoh agama yg tidak terlibat aktif dgn politik tetapi nampak cenderung dgn pihak politik tertentu, itu pun serupalah jugak, mcm ust kazim elias dan ustaz azhar idrus ... Aku sdg cari seorang tokoh agama yg mengeluarkan hujah agama betul2 berlandaskan alquran dan hadis tanpa cenderung untuk menyokong atau menentang mana2 parti politik, tapi memang susah nak jumpa ...

      Delete
    2. Hello...ini Malaysia la..buat apa sangat ikut Taliban style. Ini tak boleh itu tak boleh. Nak ikut penuh Taliban style lebih baik perempuan tutup sampai tak nampak mata lagi suci. Moden tak ikut suka ikut kuno. Bila boleh maju?

      Delete
    3. Aik. Bukak sana bukak sini boleh maju ke? Kalau mcm tu mudah nk maju, esok ko pegi kerja x pyh pakai seluar baju la. Confirm company ko terus maju.

      Delete
    4. Betul jugak cakap Anon kat atas sekali tu.Bukan bijik kelentit jer nak terkeluar.Nipple pun kadang-kadang nak tersembul.Resah gelisah Pak Lebai PAS nak menontonnya.Mufti ni suka buat benda remeh temeh.Shisa tak boleh membahayakan kesihatan.Abis isap rokok tu menambahkan kesihatan ke.Berani ke diorang suruh kilang rokok tu tutup kilang sebab pengharaman rokok di Malaysia.

      Ada banyak lagi isu kritikal masyarakat Islam di Malaysia ni yang perlu perhatian dan penyelesaian segera contohnya isu perpecahan umat Melayu Islam yang kritikal.Bukan sibuk nak HARAM SANA,HARAM SINI,macam HARAM JADAH..!!!
      Kalau setakat nak HARAMKAN itu dan HARAMKAN ini itu semua kerja mudah.Duduk goyang telur dalam jubah pun boleh settle kerja.PtuiiiHHH...!!!

      Sekian saja ucapan saya.

      Delete
    5. Anon11:51pm ni mesti sokong sangatlah kalu si Damia Izara tu berlari bogel dekat K.Besut. Mesti dia yg awal sekali tunggu nak rakam gambar!

      Delete
    6. Aikk reentry dah datang .. terubaaat rindu!
      Tak sangke, dah berubah character you ..
      Hai ... ummmmmuwaahhhh ..cup3x ..

      Delete
    7. Anon 12:14 AM.

      Bluuuweeekk.:-)

      Delete
    8. Anon11:51pm, kau jangan nak rosakkan nama Melayu Liberal! Nanti ada orang akan amik kesempatan hontam sama pemimpin kita!

      Delete
    9. dorang cakap kelentit kecik takpe......kelentit besar takbleh......

      Delete
    10. Kelentit besor tak sunat punya kot. Hai...macam macam aneka Clit.

      Delete
    11. Apa ni bro, main carut-carut ... kelentik kecik ke, kelentit besar ke, kelentik panjang ke, kelentit pendek ke, kelentit hitam ke, kelentit merah ke ... semua tu ucapan lucah dan mencarut, tak baik! Jagalah sikit kesopanan & tutur kata korang ...

      Delete
    12. Abang2 & pakcik2 semua, ape nih ..nape jadi sampai tak senonoh dan tak malu tahap gini? Mempermainkan dan mempersendakan hal2 kaum wanita .. sampai ke hal peribadi dan sulit. Bila lagi nak belajar bertobat nih?

      Delete
    13. Abang ni bukan nak permain atau persendakan sesiapa, abang cuma nak nasihatkan semua pakcik2 kat atas tu je! Termasuklah dgn pakcik Reentry Capsule yg tersohor sangat dgn gelaran raja carut tu .. jgn amik hati ye dik!

      Delete
  22. Bagi aku, guru besar itu bangap. Orang bukan Islam tidak puasa, biarlah dia nak makan di mana pun, apa perlu diasingkan. Aku dulu pun sekolah campur, pelajar2 bukan Islam makan sahajalah ikut suka mereka. Bagi pelajar2 Islam, mereka dibagi tahu , itu adalah satu cabaran iman yg mereka kena lalui. Mcm di luar sekolah jugalah, kita tidak boleh buat undang2, orang bukan Islam mesti makan di tempat tertutup, jgn bagi orang2 Islam Nampak, mcm tu kah? Apa bodoh kayu mcm ni pun boleh dilantik jadi guru besar ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bg aku ko yg bangap. Bila pulak budak islam dan bukan islam diasingkan? Bilik tu budak islam pun makan dlm tu. Cuma skrg bulan puasa memang la x nampak budak islam mkn kat situ dh diorang puasa. Dr bulan mac bilik tu diorg guna sama-sama islam dan bukan islam sbb kantin skolah tu kecik.

      Bukan masalah bulan puasa diorg kena mkn kt tempat tertutup. Tp masa bulan puasa ni la kerja renovate kantin tu dijalankn sbb budak ramai yg x mkn. Yg mkn cuma budak india, cina dan budak melayu yg x puasa je. Mungkin dlm 30 ke 40 org je. Kalau kantin tu renovate masa bulan x puasa ko nk sumbat budak sekolah yg jumlahny 1 ribu lebih tu dlm bilik tu ke? Dah betul la apa yg GB tu buat. Ke ko ada cadangan lain yg lebih baik?

      Delete
    2. Dah kalau mcm tu, apasal mak budak india tu buat komplen? Kalau mereka dah biasa dari bulan Mac, sekarang bulan Julai, tak kan sampai 4 bulan baru nak komplen? Tak payah menegak benang basah le! Ko ada sangkut paut ke atau sedara mara ke dgn guru besar dungu tu?

      Delete
    3. Cuba ko tny mak budak india tu ada tak dia dtg meeting PIBG sekolah? Ke ko ada sangkut paut atau sedare mare mak budak india tu?

      Delete
    4. Mengarutlah semua tu, tak perlu nak sabitkan dgn PIBG. Kalau tak kerana PIBG pun, dah kalau tempat tu tak selesa, tentu budak tu dah mengadu pada emaknya lama dah. Ini anak dia baru mengadu, sbb tu dia baru buat komplen. Cerita renovation tu mmg sengaja dibuat nak tolong cover guru besar tu. Aku ni sepupu je dgn mak budak india tu!

      Delete
    5. Kalau x nk rujuk PIBG sbb tu masalah kt sekolah kita tak tau. Bilik dh operasi dr bulan 3 lg pun x tau. Mana ko tau citer padal renovation tu cuma dibuat-buat? Ko ada pergi skolah tu jumpa GB dan pengerusi PIBG dia ke? Ko ada tgok ke semua minit mesyuarat yg diorg rekod? Aku puji 2 - 3 org blogger yg ambik inisiatif utk turun sendiri ke skolah tu. Drpd kita yg cuma duk dpn pc taip komen ikut kepala sendiri je.

      Delete
    6. bagus la kalau sepupu dgn mak india tu ada kat sini.....ni nak tanya ni (sampaikan pd mak bdk India tu)

      1)dtg ke tidak mesyuarat PIBG?
      2)kenapa masa pihak media dtg, mak bdk yg komplen ni tak dtg tunjuk muka?
      3)kenapa nak kaitkan dgn Islam, Allah & Melayu?

      Delete
    7. GBesar dah terlebih strategi, back fire. memang mkn di sekolah tak payah sekat, enjoy mkn dimana2 dgn gang.

      Delete
    8. Kalau dh enjoy mkn kt mana2 knp dijadikan isu plak?

      Delete
    9. Sbb makan tak bebas, terkurung!

      Delete
    10. Aku tetap mengatakan guru besar sekolah itu bodoh! Peristiwa ini berpunca dgn seorang drebar bas yg nampak murid2 makan dlm 'tandas'. Drebar itu kemudian memaklumkan kpd ibu pelajar india itu. Kalau mmg bilik itu bilik persalinan, kenapa label 'tandas' ada di situ? Bagi orang luar spt drebar bas itu, dia akan anggap itu adalah tandas. Jika pun ia mmg asalnya tandas yg telah di'convert' bilik persalinan, kenapa tidak dibuang tanda 'tandas' itu? Pada hemat aku, sebenarnya, untuk ke tandas, perlu melalui atau melintasi bilik persalinan itu. Namun ibu budak itu telah membuat kesimpulan dan kenyataan bhw bilik persalinan itu bersambung dgn tandas. Ini semua tidak akan terjadi (kecoh) kalau tidak kerana kebodohan guru besar itu!

      Delete
  23. Jiwa, hati yg busuk melahirkan pemfitnah dan pendusta dgn jejari syaitan !

    ReplyDelete
  24. Hoi parpu, tandas ke, bilik persalinan ke .. ianya hanya berkisar kpd kebodohan seorang guru besar .. tak perlu nak perbesar-besarkan .. ko biar Kamalanathan tu ngan Jabatan Pelajaran shj yg uruskan ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi bangang, timb menteri hindu bodoh tu bukan tahu apa. Dia main terkam gitu je, tak ada selidik & usul periksa dahulu!

      Delete
    2. Sape suruh korang pilih dia masa PRU dulu, hah sekarang dah jadi cacing kepanasan. Amik ko!

      Delete
    3. Yg bodoh tu org yg pandai ckp tp x pandai bg buah pikiran. GB tu ambik kputusan upgrade bilik tu jd bilik makan sbb paling dekat dgn kantin dan siap dgn kmudahan sinki utk cuci tangan. Drpd dia biar budak2 makan tepi longkang kantin, bersila atas lantai kantin atau makan berdiri kt kantin yg kecik tu baik dia sediakan bilik khas.

      Oleh sbb cara penyelesaian dia ko kata bodoh, boleh ko bg cara penyelesaian yg lain? Nak tau jugak idea dr org bijak pandai ni...

      Delete
    4. Kamalanathan tu baru lah ada gaya menteri, prihatin dan abmil berat tentang hal dan masalah rakyat.
      Bukan mcm jamil khir, hari2 kerja trim misai dia ngan tolong settle kuota atau giliran haji je..

      Delete
    5. ingatkan Kamala ni berAKAL la sblm buat keputusan, rupa2nya bila kena tang kaum dia...hah kau, takdan siasat, terus nak kenakan tindakan, buat keputusan bersalah.....dah siasat, pandai pulak tarik handbrake

      takkan la nak pilih PAS pulak, makin parah isu ni......masjid utk org Islam je gunapun tak mampu nak bangunkan, siap tuduh siapa yg bina masjid menyebabkan umat Islam jd kedekut.....inikan pulak nak selesaikan isu pelbagai agama & kaum....lg la haru jdnya

      Delete
    6. Betul dah cakap tok guru tu, sama2 dapat pahala. Orang UMNO buat masjid dapat pahala, orang PAS pergi jemaah, imarahkan masjid, dapat pahala .. Yg tok guru cakap kedekut tu maksudnya, berjimat cara bahasa dia. Maksudnya, dah masjid banyak dah UMNO buat, PAS nak buat apa masjid lagi. Pergi sembahyang je lah ramai2 mengimarahkan masjid ..sambil tu, nak ajaklah juga orang2 UMNO pegi sama ... ok apa!

      Delete
    7. Tapi TGNA mengeluarkan fatwa peribadinya solat berimamkan orang UMNO tidak sah, solat berjemaah dgn orang UMNO haram, solat orang UMNO tidak diterima Allah SWT. Diharuskan pula solat untuk KO kan orang UMNO. Masuk, sokong & undi Pas gerenti masuk syurga (termasuk DAP, BERSIH LGBT & Liberal).

      Begitu juga amanat Hadi Awang... Orang UMNO itu kafir kerana bekerjasama dgn orang kafir (kecuali DAP, Liberal, PKR & Ambiga). Perkahwinan yg diakad-nikahkan oleh orang UMNO tidak sah. Sembelihan orang UMNO haram dimakan. Duit derma untuk balu dan anak yatim halal untuk dimakan dan digunakan untuk gerak kerja Pas.

      Delete
  25. Boring lah .. baik aku pi layan tengok awek comel lote, si Damia tu.
    Aku sdg bayangkan dia sdg berlari bogel kerana menunaikan niat dia ..
    Dia mengambil keputusan berlari waktu lewat tgh malam, sbb takut ada orang tengok. Kebetulan aku ada kat situ .. aku pun on camera video aku sambil berlari undur merakam aksinya ibarat seorang cameraman pro .. dia seperti memberi kerjasama memperlahankan lariannya ..
    Dlm khusyuk memfokus camera, sambil berlari undur perlahan-lahan, aku terasa terlanggar seseorang di belakang aku dan kami berdua terjatuh. Si Damia pula tidak sempat mengelak, jatuh tertiarap ke atas dada aku. Orang yg berlanggar dgn aku tadi cuba nak ambil kesempatan ke atas si Damia tu .. tapi aku terus halang. Maka berlakulah perbalahan antara kami .. rupanya orang itu si Reentry Capsule .. aku sempat melepaskan sebiji penumbuk yg singgah tepat ke dagunya .. bila dia cuba nak balas balik, aku terjaga ... rupa-rupanya aku bermimpi .. Maaf ye Reentry, atas apa yg berlaku dlm mimpiku itu ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Time aku nak balas balik penumbok ngko pandai pulak ko sedar dari mimpi.Kalau kau tak sedar dari mimpi sebenarnya aku nak cepuk muka ko lepas tu rendam kepala BIOL ko tu dalam lobang jamban Sekolah Rendah Kebangsaan Pristina.

      Delete
    2. Anon....ko bayangkan ke ko mimpi?....konpius aku non...tp citer ko x ble blah.....hahahaha

      jgn buat lg ye non

      Delete
    3. Aku sdg bayangkan, pasu tetido, pastu mimpi.
      Tadi kul 12 tidur pulak, mimpi lagi, ini tejaga lagi...
      Dlm mimpi kedua, aku nampak seorang sedang berlari bogel, dari arah belakang, kelihatan spt seorang perempuan. Aku ekori dan cuba pintas dia, dia menoleh dan sergah aku: “ChaaaiiiiTTTTT.....!!!!”.
      Aku terus wisya dia: “Hai …ummmmuwaahh …cup3x”, dia terus meludah aku: “PtuiiiHHHH...!!!!”.
      Aku tak give up, terus raba ponggong dia dan dia ketawa kegelian: “Warghhh...Kah..!!!Kah...!!!” ..
      Aku pun ucap: “Terima KasihnyaPunnn.....!!!” … belum sempat apa, aku terjaga …

      Delete
  26. peserta ratu cantik kini mejadi buruan VIP untuk djadikn bini no 3, untunglh..jdi mk datin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi mak datin le dia lepas ni!

      Delete
    2. Rezeki orang UMNO... Mcm kami ni rezeki mata je lah!

      Delete
    3. sapa vip tu? Mat sabu kah? Baderool amin?

      Delete
  27. Memikirkan si parpu, aku rasa mual & meloya nak muntah ...

    Sbg pengubatnya, aku alihkan tumpuan memikirkan si Damia ... oh Damia Izara ..

    Kalau kau ibarat bintang, kau adalah bintang Kejora ...
    Kalau kau ibarat Proton, kau adalah Proton Exora ...
    Kalau kau ibarat Nissan, kau adalah Nissan Navara ...
    Kalau kau ibarat ratu, kau adalah Damia Izara ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAHAYA MELAYU LIBERAL - SILA AMBIL PERHATIAN

      Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-74 yang bersidang pada 25 -27 Julai 2006 telah membincangkan Aliran Pemikiran Liberal: Hukum dan Implikasinya Kepada Islam Di Malaysia. Muzakarah telah memutuskan bahawa Gerakan Pemikiran Liberal mengandungi fahaman-fahaman yang didapati menyeleweng dari aspek akidah dan syariah.

      Berdasarkan kepada ciri-ciri penyelewengan tersebut, Muzakarah memutuskan bahawa Aliran Pemikiran Liberal adalah ajaran sesat dan menyeleweng daripada Syariat Islam.

      Delete
    2. Liberal ke, fundamental ke, konservatif ke, orthodox ke, baru ke, lama ke, kuno ke .. semua itu tak mustahak ..yg mustahak, apa ada dlm hati kita .. Jgn jadi Mu Zakar Ah!

      Delete
    3. Soal aqidah jgn dianggap enteng. Mereka yg berada di dlm Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan bukan calang-calang di segi pengetahuan dan pengalaman. Jika fatwa mereka tidak kuat dgn hujah dan alasan, mereka tidak mungkin mengeluarkan fatwa berkenaan.

      Delete
    4. Apa2 yg majlis fatwa wak keluar tu, kena diluluskan jabatan perdana menteri, kalau kata ok, baru boleh wak keluar .. bukan nak bersandar kpd dalil hukum .. Contohnya, orang Melayu tak boleh masuk ratu cantik sbb tunjuk aurat. Itu fatwa? Kalau masuk renang, renang irama, gimnastik, gimrama, pakai seluar dalam besar dua jari terselit masuk celah punggung, tundun terbonjol ..tak keluar pulak fatwa haram?
      Syisya haram, tapi rokok tak haram sbb rokok 'income utama kerajaan' .. Jgn lah nanti orang cakap lagi "Mu Zakar Ah! Majlis Fatketawa"!!!

      Delete
    5. Aku pernah jumpa seorang ustad yg aku kenal dekat KLIA. Kami sama2 dlm ruang menunggu untuk 'departure'. Aku tanya dia dari mana, dia cakap ada muktamar penyelarasan tafsiran ayat2 alQuran. Aku secara bergurau cakap dgn dia: "Selaras ikut cara memihak kerajaan kot ..". Dia pun jawab balik secara bergurau jugak: "He he .. nak hidup ...", sambil menunjukkan isyarat suap makan ke dlm mulut ...

      Delete
    6. KEANGGOTAAN Ahli-ahli Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia terdiri daripada Mufti tiap-tiap negeri; 9 orang alim ulama dan kalangan profesional serta pakar-pakar muslim yang dipilih dan dilantik oleh Majlis Raja-Raja; dan seorang ahli yang beragama Islam dari Perkhidmatan Kehakiman dan Undang-undang atau dari profession undang-undang yang dipilih dan dilantik oleh Majlis Raja-Raja.

      Prof Emeritus Tan Sri Dato Dr. Abd Shukor Hj Husin
      Pengerusi Jawatankuasa Fatwa MKI,
      Pengerusi Lembaga Pengarah USIM
      Universiti Sains Islam Malaysia (USIM),

      Dato' Haji Othman bin Mustapha
      Setiausaha Jawatankuasa Fatwa MKI
      Ketua Pengarah
      Jabatan Kemajuan Islam Malaysia

      Tan Sri Dato’ Seri Hj. Harussani bin Hj. Zakaria
      Mufti Negeri Perak Darul Ridzuan

      Dato' Setia Haji Mohd. Tamyes bin Abd. Wahid
      Mufti Negeri Selangor Darul Ehsan,

      Dato' Haji Wan Zahidi Bin Haji Wan Teh
      Mufti Wilayah Persekutuan

      Ustaz Bungsu@Aziz bin Haji Jaafar
      Mufti Negeri Sabah

      Dato' Seri Haji Hassan Bin Haji Ahmad
      Mufti Negeri Pulau Pinang

      Datuk Wira Hj. Rashid Redza bin Hj. Md. Saleh
      Mufti Negeri Melaka

      Dato' Hj. Muhamad Shukri bin Muhamad
      Mufti Kerajaan Negeri Kelantan

      Dato’ Hj. Abd. Rahman bin Hj. Osman
      Mufti Negeri Pahang

      Dato' Hj. Mohd. Tahrir bin Dato’ Shamsudin
      Mufti Negeri Johor Darul Ta'zim

      Dr. Zulkifly bin Muda
      Mufti Negeri Terengganu

      Dato’ Hj. Mohd Yusof bin Hj. Ahmad
      Mufti Negeri Sembilan

      Dato’ Syeikh Muhamad Baderudin bin Hj. Ahmad
      Mufti Negeri Kedah

      Tuan Haji Kipli Bin Haji Yasin
      Mufti Negeri Sarawak

      Datuk Murshid Diraja Dr. Juanda bin Jaya
      Mufti Negeri Perlis

      Tan Sri Sheikh Ghazali Bin Hj Abd Rahman
      Ahli Dilantik oleh Majlis Raja-Raja
      Penasihat Perundangan Syariah
      Jabatan Peguam Negara

      Dr. Abdul Hayei Bin Abdul Shukor
      Ahli Dilantik oleh Majlis Raja-Raja

      Prof. Datuk Zakaria Bin Stapa
      Ahli Dilantik oleh Majlis Raja-Raja
      Fakulti Pengajian Islam,
      Universiti Kebangsaan Malaysia

      Prof Madya Datin Dr. Paizah Bt Hj Ismail
      Ahli Dilantik oleh Majlis Raja-Raja

      Prof. Dr. Zhari bin Ismail
      Ahli Dilantik oleh Majlis Raja-Raja
      Discipline of Pharmaceutical Chemistry
      Pusat Pengajian Sains Farmasi
      Universiti Sains Malaysia

      Prof. Dr. Ashraf bin Md. Hashim
      Ahli Dilantik oleh Majlis Raja-Raja
      Head of ISRA Consultancy Department (I-Con)
      International Shari'ah Research Academy for
      Islamic Finance (ISRA)

      Muzakarah adalah istilah indah bahasa Arab bermaksud persidangan. Mu Zakar Ah Fatketawa.... istilah rekaan carut kamu yg mempersendakan ugama Islam. Ustad dekat KLIA yg kamu kenal itu apa kelulusan, jawatan dan pengalamannya? Harap ustad kamu itu tidak seperti Azhar Idrus yg suka memaki hamun dlm masjid dgn perkataan kegemarannya...NATANG.

      Delete
  28. Yenna dey parpu ..apa pasal mau bikin kalut. Yitu timb mintri pelajaran sudah bikin arahan kasi siasat .. dey thambi .. bising2 tara boleh seleseai .. ammaa ..poorah ...

    ReplyDelete
  29. nak tengok puki free tak? pegi kat mana2 Kg Air, lepas tu turun kat bawah, tunggu dekat jamban, kalu bernasib baik ada awek berak, bolehlah nampak puki diselang-seli dgn taik keluar ikut lobang bontot.

    ReplyDelete
  30. Sekarang murid-murid, ama apa, bapak menteri...... kita nyanyi ramai-ramai...

    Old mc donald had a farm, i a ia ooo,
    And on his farm he had some cows, i a i a ooo...
    With a moo moo here a moo moo there, here a moo there a moo...
    Everywhere a moo moo....

    Ulang ( tapi " imagine " - nyanyi sikit lagu beatles tu ) taghok pula nama binatang lain yangg bunyi pelek tu...) habiskan rangkap

    * kata parpukari - kita habiskan lagu dengan - Cili Kasi Tarok !!!

    Ps. Bulan puasa ni banyak noa dugaan...maaf parpukari

    ReplyDelete
  31. Aduhai .. sudah dua malam tidur tak mahu nyenyak ...Damia ..Damia ... Damia Izara ...

    ReplyDelete
  32. Damn the HM. Macam tinggal kat hospital pakar wad kelas 1 dgn toilet adjoining to the room. Kita kena makan dalam wad dgn toilet bersambung dgn bilik wad. Sungguh menjijikkan sekali. Imagine all the bacterias lingering around.
    Or if we go and eat at mamak shop or most kedai2 makan with toilet termasuklah McDonald & Pizza Hut at the back adjoining the eating area. Sungguh kotor dan menjijikkan dgn kuman2 berkeliaran. Juga kedai2 makan cina yg mejanya diletak diluar tempat parking dgn habuk2 dan kuman2 berterbangan. Sungguh enak sekali ketika makna. Saya rasa orang ramai sudah kebiasan makan ditempat2 spt ini.
    Melihat keadaan didalam bilik persalinan di sekolah itu dgn meja dialas dan lantai bermozek berkilat bersih, huhhh memang menjijikkan spt di tempat2 yg diatas. Semoga diambil teladan.
    Some Muslims also pray in ‘changing rooms’ or wards. To them, it is clean enough.

    ReplyDelete
  33. Cth sekolah jens keb(c) yg mcm hotel 5 bintang(mcm parpu katakn) ialah kt sekolah (nama ape tah) kt taman free school,penang.. Besau! Banggunan nye!

    ReplyDelete
    Replies
    1. besau mcm lobang puki hang!

      Delete
  34. Kalau Guru Besar ini bukan ada niat tak baik kenapa tak buat kemah untuk mereka makan buat apa di tempat bilik persalinan ? Guru Besar IQ rendah akan menjadi Cikgu ikut IQ rendah akhirnya murid ikut IQ rendah. Kah Kah Kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dh pegi ke skolah tu? Ko dh tgok blum kawasan mana yg nk buat khemah tu? Cukup ruang ke tak? Makin dekat dgn kantin ke makin jauh? Ko dh tgok ke akaun skolah tu ada brapa? Ko nk tolong bayar sewa khemah tu ke? Org kalau iq rendah komennya pun ikut rendah.

      Delete
    2. Anon stupid 7:17

      HM dah anounce sekolah tersebut kekurangan dana,Kamalnathan otak bagi dana peribadi selepas cerita fitnah orang india di layan kelas paria jadi isu.Dalam waktu yng sama kantin sekolah ini sedang di ubah suai.Klu HM sekolah ini tak ada otak mcm Anon stupid 7:17dia tidak akan membuat renovation kantin sekolah untk keselesaan muridnya.

      Cerita Sri Pristina telah di manupulate oleh orang yng otaknya tahap paria!Membuat comment tanpa usul periksa.Baca comment editor makal osai standard haramjadah apa hal nak kaitkn cerita ini dgn islam.
      Budak islam pun makan di bilik tersebut sebelum kedatangan bulan ramadhan.Bangang punya editor!

      Bila ada kemah klu ada anak india jatuh longkang masa rehat korang akn kata pula kenapa tak sediakan bilik khas untuk murid makan.Porahhhhhh. ...

      Delete
    3. Anon 7.17 stupid fool.

      Delete
  35. Ini mungkin kerja mereka atau puak tu la yang selalu hasut cina supaya memusuhi melayu dan kerajaan.

    ReplyDelete
  36. Siapa lagi kalau bukan cinabeng si pemfitnah dan geng mereka.

    ReplyDelete
  37. takkan kerja renovate dpd bulan 3 hingga sekarang tak siap lagi. lebih 4 bulan tu.saya juga kontraktor buat showroom kereta bernilai rm 2.4 juta 4 bulan dah siap.lagipun tak nampak banyak bahan binaan dalam gambar yg disiarkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah punya bangang....pegi lah sekolah tu nak tau cerita sebenar.Ko tengok gambar wat ape..
      Stopa spender taram betina,muka clear video lagi, pun orang pertikai ni ko nak buat jugment gunakan gambar statik sekeping dua.

      Meh la dtng Sg Buloh Sekolah Kebangsaan Sri Pristina.

      Delete
    2. kontraktor 2.4juta masih singgah blog pk.....cukup menghairankan.

      Delete
    3. Yg sangkut kat blog pk ni selalunya yg papa kedana, melarat, tak ada nak pergi ke mana-mana. Nak ke pasar Ramadan ke, shopping ke, isi minyak kereta ke, motor ke semua tak de duit, jadi lepak je kat sini.

      Delete
  38. wakawakakah , aku udah bilang dulu ya bahawa orang melayu itu ato melayu partai umno itu semua goblok. gak tau kuasa mereka udah hancur di malaisia ini. ketrua ketua partai umno itu udah milioner mereka ya, namun mereka yang ada di bawah itu semua jadi tempik. melayu malaisia goblok banget ya ketimbang melayu indo semua ras kafir itu jadikan patuh pada tuan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Indon edan cangkem mambu tempek.


      Umno/BN baru menang pru kecil 3hari lepas di Terengganu lubuk parti PR/PAS.
      Gak tau cerita di Malaysia lebih baik diam atau buat planing macam mana mau
      bawa lari perempuan Malaysia.

      Reti nie arek jilat tempek wa'ei....chehhhh mambuuu pesingggg!

      Delete
  39. selagi ah jib gol menjadi perdana menteri selagi itulah melayu akan ...
    dihina ...
    diperlekeh ...
    tidak akan dibantu ...

    manakala bangsa lain akan
    dijulang ...
    disanjung ...
    dipuja-puji ...

    dengar kata cikgu tu orang kuat umno ...
    lagilah ah jib gol tak heran ...
    pasti ah jib gol yakin ...
    guru besar itu akan undi umno sepanjang hidupnya ...

    singkirkan ah jib gol ...
    martabatkan kembali maruah melayu ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Singkir Najib lepas tu nak ganti dgn saper?

      Delete
    2. singkirkan wali terompah kau dulu yg keje nak kafirkan org islam je. singkirkan dulu kapal selam , lim guan anak peraba tetek, mustapha si penzina patut mati direjam dan nuar berahi lagenda gay tua malaysia sebelum kau suruh najib berhenti jadi p.m

      Delete
    3. Singkir Najib lepas tu nak ganti dgn saper? Satu soalan yg cukup bagus.

      Pemimpin datang dan pergi. Oleh sebab itu, UMNO perlu merombak keanggotaan Ahli Majlis Tertingginya (termasuk Timbalan & Presiden) dan membuat pemilihan baru dari kalangan 3 juta ahlinya. NOBOBY IS INDISPENDABLE, including Najib.

      Delete
    4. Sorry...salah ejaan.
      NOBOBY IS INDISPENDABLE seharusnya...... NOBODY IS INDISPENSABLE, including Najib.

      Delete
  40. muhyideen adalah yang terbaik buat masa ini ...
    wali terompah ... kapal sink ... lim gilo engkau ... stopa sender ... nwar berahi ... adalah manusia lahanat yang tiada kuasa ...
    ah jib gol adalah manusia lembik ... tetapi masalahnya dia ada kuasa ... sayangnya dia tidak menggunakan kuasanya ...
    kerana dia terlalu sayangkan cibaibeng ... dan paria keling ...
    puak ini dibebaskan melakukan apa sahaja ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah juga yg no2 ni penjilat cinabeng tegar. Kemain pandai2 buat janji dgn cina Kedah dulu nak buat banyak sekolah cina & tokong kat situ? Hah sekarang amik ko!

      Delete
  41. Ahjib Ngok @ Garfield si kocing gemuk pemalas, lembut dan lembu (L&L), suka mkn lasagne (bangsatwan Inggeris), telur tarak ada punyer. Baik pegi mamp(tuuut!) melayu mcm nih!

    ReplyDelete
  42. Menteri Dan Timbalan Menteri Pelajaran harus letak jawatan macam orang Jepun. Apa muslihat salahkan PM pulak? Mamakutty tak ikut bersalah ke?

    Guru Besar Dan guru-guru wajib menjalani kursus perguruan semula kerana fail subjek sivik.

    PIBG Dan ahli-ahlinya dikehendakki membuka Puasa kat Bilik persalinan tu sahingga bulan Puasa tamat.

    Bodoh Dan bangang sungguh pemikiran macam tu. Buat malu je.


    Parpukari harus disiasat Dan tidak dibenarkan jamin di bawah Akta Hasutan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko lagi lah teruk punya pencaci PM!
      lebih teruk dari taik kucing Garfield!
      Kalu PM tuh TEGAS dan BIJAK, ulang suara..
      kalu PM tuh TEGAS dan BIJAK, hal2 mcm nih mana berlaku!
      Kalu zaman TDM, puak2 keling dan cinabeng... sori!
      lainlah kalu ko ni dari puak2 keling dan cinabeng yg berperasaan mcm penduduk tempatan!
      Ko lagi bodoh mcm kucing si Ahjib Ngok!

      Delete
    2. L&L...

      Lembut dan Lembu!

      muka poyo pinky semacam jer Ahjib gol tu!

      dang dung dang dung dang dung pala hotak ahpek ahjib gol!

      Delete
    3. Zaman TDM dulu boleh lah, cinabeng & keling paria belum buat perangai lagi. Cuba zaman sekarang, TDM ke TUDM ke, hanyut terbang ko!

      Delete
  43. Apa tak bertamadun punya guru besar! Racist!
    Kalau PR perintah, rasanya tak jadi mcm gini. Tak apa, ada masa lagi untuk perbaiki, PRU14 nanti!

    ReplyDelete
  44. Macam pukimak orang yang buat isu ni.

    ReplyDelete
  45. KALAU NAK MAKAN KAT KANTIN 5 STAR PI BALIK TAMIL NADU LAH WOIII..SINI TANAH MELAYU BANYAK MISKIN PUNYA NEGERI WOII,,,MAKAN PUN DALAM BILIK PERSALINAN YANG ADA TILE SAJER..TAK ADA AIRCOND.....INI INDIA SUDAH 10 STAR JUGAK BILA SINI DUDUK.......

    ReplyDelete
  46. MELAYU DAH KENA MAINN.HAHAHAHAH.DIA ORG TAK TAKUT DAHHH..HAHAHHAHAH.LEMBIK SANAGT MELAYU NIII..HANCUR DAHHHH.APA NAK JADI NI.TEMPAT MAKAN PUN DI JADIKAN ISU.DULU MASA AKU SEKOLAH MAKAN BAWAH POKOK....OK JER PERRR..LAIN KALI KEMENTRIAN KENA KELUAR ARAHAN PADA SEMUA SEKOLAH2 SUPAYA HANTAR SEMUA PELAJAR2 INDIA MAKAN DI HOTEL2 LIMA BINTANG SEMASA WAKTU REHAT SAKIRA NYR KANTIN SEDANG D UBAHSUAI..KALAU TIDAK PUAK2 INDIA NI HANTAR ANAK2 MEREKA BELAJAR KAT TAMIL NADU.RUGI PULAK KERAJAAN MALAYSIA SEBAB MEREKA2 NILAH YANG MENAIKKAN NAMA MALAYSIA DI PERSADA DUNIA DALAM DUNIA PENDIDIKAN.LAGIPUN UNDI MEREKA TERAMATLAH PENTING.TAK BAGITU HINDRAF,

    ReplyDelete
  47. Kerajaan kena hapuskan Sek.Jenis Kebangsaan.1 Malaysia tapi ada sek.jen Kebangsaan apa tu..sangat bahaya..Kementerian pun takkan terlarat nak buat pantauan demi pantauan.Kenapalah diwujudkan S.J.Keb.ni..salah satu segalanya bermula disini.Mereka semakin berani dan kurang ajar. Mungkin ada fahaman yang tak sepatutnya diajar ...kerajaan bukan sedar pun...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!