CILI KASI TARUK! APA BENDA DRAGON STEPS NI?

Kalau korang nak tahu, KLIK SINI

89 Responses to "CILI KASI TARUK! APA BENDA DRAGON STEPS NI? "

  1. Benda ni dah lama dah.Mereka dah rancang lebih dulu.Itu yang aku selalu HANGIN SATU BADAN bila ada Melayu yang sanggup berguling-guling atas jalan macam orang giler.Terbaru yang buat aku HANGIN SATU BADAN bila Presiden yang mengetuai Parti Melayu yang terbeSORR bertukar profesion kepada Pemain Gendang Profesional Dung..Dang..Dung...Dang..macam orang gilerr....!!!!

    PtuiiiHHH..!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu gendang singa sdg panggil naga (dragons) lah tu!
      Cantaik Najib!
      Cantaik BN!
      Cantaik UMNO!

      Delete
    2. Naga pukimak hapa zaman moden cyber... Tak payah jadi bodoh lah ikut kepercayaan tok nenek cinabeng yg penuh tahyul itu ...

      Delete
    3. Perkara 'dragon steps' ini tidak boleh diambil mudah, ia diajar kpd anak2 muda cinabeng, perlu dipandang serious!

      Delete
    4. Anon3:04pm! Kita pun sebenarnya ada keupayaan untuk berbuat mcm mereka, cuma rasanya belum tiba masanya lagi, atau pun keadaan tidaklah begitu mendesak. Lagi satu, kita tidak perlu risau sangat sbb kita jauh lebih ramai. Yg mustahak ialah anak2 muda kita dipupuk dan diberi kesedaran akan ancaman yg wujud ini dan diberi kefahaman kpd mereka ttg hasrat dan harapan kerajaan kpd mereka supaya mereka merasai diri mereka dihargai.

      Delete
    5. Pada pendapat saya, kita tidak perlu takut dengan kebihan orang tetapi perlu memperbaiki kelemahan dan keadaan diri kita. Kalau mereka Cinabeng boleh melatih seni perang naga kpd anak muda mereka, kenapa tidak kita orang2 Melayu berbuat perkasa yg sama? Apa tugas NGO2 Melayu seperti Perkasa, Perkida, Jati dll. Inilah masa kalau mereka nak tunjuk khidmat bakti kpd bangsa dan agama. Semua pemimpin2 Melayu adalah bertanggungjawab dlm memikul wadah perjuangan dlm membina kekuatan umat Melayu agar bukan shj dapat terus bertahan tetapi menjadi lebih gagah lagi dari sebelum ini. Jangan difikirkan sangat soal penat lelah atau wang ringgit, kita perlu bekorban demi untuk survival orang2 Melayu di Tanah Melayu ini.
      Untuk kesinambungan kewujudan dan masa depan umno, kita orang2 Melayu sebenarnya sangat bergantung kpd generasi muda. Pemimpin2 tua yg ada sekarang tidak akan mampu bertahan lama. Maka sudah seharusnyalah kerajaan mencari segala jalan dan ikhtiar bagaimana hendak menarik golongan muda berubah selera dan menghayati serta membuat penilaian positif serta menarik mereka keluar dari terjerat dan tertipu dgn dakyah dan kata manis puak pembanhkang. Tugas dan tanggungjawab ini adalah sangat berat dan mencabar dan bukan sembarangan orang yg akan mampu nak melaksanakannya. Secara langsungnya tugas ini terpaksa dipikul oleh pemimpin UMNO yg terlibat langsung dgn golongan muda atau belia ini. Maka, tidak dapat tidak Menteri Belia dan Sukan lah orangnya yg akan memikul tanggungjawab besar dan berat ini. Namun , melihat kpd kapasiti, kredibiliti dan akauntabiliti yg ada pada beliau, kita rasa agak yakin misi untuk menarik perhatian dan sokongan anak2 muda kpd UMNO dan kerajaan akan berjaya. Kita juga perlu tahu bhw beliau bersaorangan mungkin akan berhadapan dgn banyak masalah dan ranjau dalam menjayakan misi ini tanpa sokongan dan bantuan dari pihak2 lain dlm UMNO dan kerajaan. Agak malang dan menyedihkan juga bila ada juga pihak2 yg tidak bertanngung jawab cuba memperlekehkan dan merendah2kan menteri belia di kaca mata rakyat dan orang2 UMNO sendiri. Mereka berbuat demikian atas sentimen peribadi dan tidak melihat jauh akan impak dan implikasi yg bakal menimpa yg mana boleh menjejaskan halatuju dan misi seperti apa yg telah disebutkan di atas. Kumpulan2 ini sanggup berbuat apa shj untuk menjatuhkan beliau (menteri belia) tanpa memikirkan akibat jangka panjang kepentingan parti dan masa depan UMNO/BN. Mungkin beliau memang pernah ada membuat banyak kesilapan pada masa lampau tetapi beliau kini sudah mula sedar dan ingin mengorak langkah dgn lebih cekap dan bertanggungjawab terhadap anak2 muda Melayu dan juga terhadap kerajaan. Untuk itu kita perlu melupakan dulu dosa atau kesilapan lampau beliau serta tidak perlu digembar gemburkan semua itu. Jika tidak ianya adalah umpama membuka pekung di dada dan boleh dijadikan modal besar oleh puak2 pembangkang untuk disebar dan ditabur sbg tohmahan terhadap UMNO dan kerajaan. Ini tidak mendatangkan untung kpd UMNO/BN dan sebaliknya adalah lebih mengundang mala petaka.
      Dengan itu, saya ingin menyeru dan mengajak aemua orang2 Melayu dan ahli2 UMNO khususnya untuk terus memberi sokongan dan juga bimbingan kpd beliau agar beliau dapat melaksanakan tugas dan tanggung jawab yg telah diamanahkan oleh rakyat dgn lebih cemerlang dan berkesan lagi untuk masa hadapan. Walau sedalam mana pun kebencian atau dendam, biarlah kita lupakan dulu dan cuba untuk bersikap positif. Janganlah nyalakan api kerana marahkan nyamuk sehingga boleh menyebabkan kelambu kita terbakar. Ingatlah bhw kelambu kita sudah agak lusuh dan tidak begitu terurus dan sangat mudah dimakan api, walau pun percikan bara api yg kecil.

      Delete
    6. Jgn risau, saya akan sokong dan saya percaya akan ada ramai lagi penyokong!

      Delete
    7. Saya pun begitu dan saya rasa ada ramai lagi di luar blog yg menyokong tetapi tidak suka riuh bising ... silent supporters.

      Delete
    8. Anon 3:28 PM Pussy KJ tak habis-habis dgn Meteri Belia & Sukan, port folio tahap paling rendah dalam kabinet. Kucing pondan KJ tak habis-habis mengiaw-ngiaw melawan arus berseorangan diri, Hi...hi...h...
      he...he...he...ha...ha...ha...

      Delete
    9. Apa barang main dragon steps, kita main parang terbang la baru power.

      Delete
    10. KEGEMERLAPAN KEJORAKU

      Ko perwira kan terus berjuang
      Ko tak kan undur atau beri ruang
      Ko tak kejar material dan uwang
      Ko pasti kan punyai peluang

      Ko hapuskan setiap penentang
      Ko pastikan undur berpantang
      Ko bersuara tegas dan lantang
      Ko bercakap sentiasa matang

      Ko bijak dlm semua bidang
      Ko tetap sentiasa dipandang
      Ko tak perlu ikut rentak gendang
      Ko jaga mereka nak tendang

      Ko tenang dan tak tunjuk garang
      Ko tokoh yg bukan sembarang
      Ko yg paling utama sekarang
      Ko didengki ramainya orang

      Ko awasi musuh dan dalang
      Ko tak akan bernasib malang
      Ko naik tak dapat dihalang
      Ko bakal pemimpin gemilang

      Ko mungkin kan dikejar bayang
      Ko tak perlu nak takutkan wayang
      Ko juga tak akan tayang tayang
      Ko pemimpin yg tetap ku sayang

      Delete
    11. Tak perlu keterlaluan memuja kj bimbang menjadi anda jadi kufur

      Delete
    12. Ko sengaja bawak puisi ni sbb nak halau Reentry .. sbb kau tahu dia meluat sampai tak bole naik kote ... ye tak ?

      Delete
    13. RearEntry dia punya pasal.. aku, aku punya pasal ... pehal ko sibuk?

      Delete
    14. Anon4:25PM

      Ana mahu tazkirah sedikit ...

      Kufur, kafir, kaafiriin, kaafiruun, kufra, takffuruun, yakfuruun ... adalah merujuk kpd tiga huruf akar arab yakni:
      kaf, faa dan raa ...
      maksudnya ialah tidak percaya atau mengingkari ..

      Jadi dlm dakwaan ente itu, ente merujuk kpd siapa yg tidak percaya kpd siapa ..

      Delete
    15. Ana hanya hentam saja tahniah kerana menbuat pembetulan

      Delete
    16. UMNO boleh ibaratkan perumpamaan telaga. Telaga ini telah dicemari dgn tangan2 kotor seperti Ah Jib Gol, KJ, Nazri Aziz, Hishamuddin dll. Untuk keselamatan, orang2 berkenaan harus dibuang. Ini yg anon pussy KJ tidak faham.

      Delete
    17. Telaga ini pun tak lama lagi akan terkambus jika cinabeng tidak ikut masuk duduk dlm nya!

      Delete
  2. Ayahku hampir maut ketika berjuang bersama pasukan polis di Bukit Kepong. Atuk sdra ku (Tok Ngah) sehingga kini tiada berita setelah diseret ke dalam hutan oleh Bintang Tiga semasa zaman darurat. Dan aku juga hampir maut dikepung kaum cina ketika peristiwa 13 Mei 1969. Bila diingatkan kembali dan keadaan senario sekarang, darahku menyirap untuk menuntut bela. Kepada Melayu yang bersahabat dgn mereka adalah musuh ku jua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayah, tok ngah dan ko tu bodoh. Darah menyirap nak menuntut bela konon! Inilah contoh KIASU-MELAYU di negara ini.

      Delete
    2. Anon 2:30PM = Melayu Kiasu

      Delete
    3. Anon Pussy KJ dah mula berjuang songsang tanpa perasaan belas ikhsan terhadap insan yg menjadi korban cina.

      Delete
    4. Mmg aku kiasu so wtf

      Delete
    5. Allah jadikan manusia berbangsa bangsa agar saling kenal mengenali bukan benci membenci

      salam ramadhan

      Delete
    6. Anon 2.38,

      Ko ni mesti puak pemakan babi kan..syohhh..syohhhh!

      Delete
    7. Alhamdulillah....terpacul juga akhirnya keluar dari anon pussy kj bila dia menyebut perkara itu pada 03:47 PM. Sorri le pussy.... makin lama semakin nampak kepura-puraan engko tu.

      Delete
    8. Babi anjing juga makluk allah jangan dihina haiwan itu hanya kerana kita dilarang memakanya
      salam ramadan

      Delete
    9. Kera lagi hina dari babi & anjing sbb dlm quran sebut " jadilah kamu kera yg hina ".

      Delete
    10. Kera jadian dengan kera semula jadi tak sama harap tidak keliru

      Delete
    11. Pak sedara aku mati kena jerangkap samar komunis pasa tahun 1978,,

      Aku tuntut nyawa cina!!!!!

      Delete
    12. Cina komunis yg perangkap pak sedara ko tu pun agaknya dah kojol mcm pak sedara ko lah jugak! Tuntut2 apa pulak ..

      Delete
    13. Cara Anon 8:52 pussy kj cakap sama dgn cinabeng yg anti Melayu. Jadi setiap patah dia kata satupun tak boleh pakai. Inilah pengikut KJ yg tak ada jati diri Melayu sejati. Belang pussy kj menyerlah bila sebut perkataan "KOJOL".

      Delete
  3. Filem terbaru dipasaran mesti tonton
    Tajuk : operasi dragon steps ...
    pelakun ...
    ah jib gor ... memegang watak pemukul gendang cina ...
    ah jib go ... memegang watak penari tarian naga bahagian ekor ... penari ini sentiasa dalam keadaan terbongkok-bongkok dan akan mengidup kentut penari dihadapan yang memegang watak kepala dragon ... penari hadapan adalah cina ahli kumpulan dong zhong yang sangat rasis dan sentiasa melepaskan kentutnya ke muka penari ini ...
    ah jib (must) go ... muncul di saat akhir selepas tamat tarian naga dan paluan gendang cina diberhentikan ...
    ah jib gol ... diusung dan diarak masuk ke dalam temple untuk diabadikan di sana selepas er golllll ...
    big mamah ... memegang watak pemakai cincin yang dipertikaikan ... berambut seperti sarang lebah dan amat bangga dengan rambutnya ...
    Omar Ong and the geng ... memegang watak sebagai punah tak sihat ... yang akan mendapat untung 25% dari setiap nasihat yang diberikan ...
    KJ ... memegang watak saudara kesayangan ah jib gol dan mempunyai yang cun sekretari dari kumpulan dapig ... sekeretari ini diberikan amanah yang besar dan boleh membuka semua fail rahsia organisasi ah jib gol ... KJ amat menyayangi sekretari ini dan sering memberi tugas yang besar kepadanya ...
    Nah Zhe Li Ah Jis ... memegang watak ketua gangster petaling street dan jonker walk ... akan memarahi semua orang yang menentang penguasaan gangster petaling street dan jonker walk ... dengan alasan product tiruan yang dijual di kedua-dua tempat berkenaan menyebabkan industri pelancungan negara malaysia telah berkembang pesat ... manakala apabila pasar ramadan dan pasar malam di tutup oleh puak dari kumpulan gangster petaling street dan jonker walk kerana peniaga dan pembelinya adalah dari kaum bumi ... dia memberi sokongan penuh dengan alasan pasar malam dan pasar ramadan itu menganggu laluan kenderaan dan menyebabkan pelancung memandang negara malaysia sebagai salah sebuah negara yang mundur ...
    nwar berahi al-mehdi ... memegang watak sebagai orang gila yang mahu merampas kerjaya ah jib gor ...
    lim kau sial ... memegang watak sebagai khalifah agung lim ... ketua kepada puak dapig dan geng nwar berahi al-mehdi serta ketua kepada penganut agama pas ... bahkan menjadi sumber rujukan hukum kepada penganut agama pas ... di mana apabila khalifah agung lim menukar status tanah wakaf islam kepada tanah wakaf pelbagai agama ... penganut agama pas dengan segera menukar tanah wakaf masjid solihin di kedah kepada tanah perniagaan ...
    kapal sink ... memegang watak mursyidol besar dan imam kepada penganut agama pas ... setiap arahannya mesti dipatuhi oleh penganut agama pas tanpa soal ...
    father nicky ... memegang watak father yang mengampunkan dosa semua penganut agama pas ... memberi fatwa bahawa boleh bersahabat dengan iblis ... memberi fatwa bahawa lim kau sial adalah khalifah yang agung ... memberi fatwa bahawa nwar berahi al-mehdi adalah ahli surga ... memberi fatwa bahawa menyertai demontrasi yang dianjurkan oleh nwar berahi al-mehdi sama dengan menunaikan haji atau umrah ... dan dengan itu nwar berahi al-mehdi tidak perlu pergi ke mekah untuk menunaikan haji atau umrah kerana nwar berahi al-mehdi adalah salah seorang penganjur ibadat haji atau umrah dan boleh ditunaikan di mana sahaja yang dimahukannya di dalam negara malaysia ini ...
    haji adi ... memegang watak manusia kasyaf ... yang mampu melihat bahawa ahli umno melepaskan air di empangan semasa prk di tenang ... dan ini menyebabkan agama pas kalah teruk dalam prk di tenang ...
    stop ali ... merupakan pengiklan spender putih bersaiz xxxx .... dan juga sponsor spender putih kepada semua pelakun di atas ...

    arahan namewe

    production house : m.. and dapig co-operation ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu peringatan berat & mustahak untuk kesedaran & kebangkitan Melayu Sejati.

      Delete
    2. Pussy KJ tak payah le guna ayat macam di bawah 02:51 PM. Orang kampung semua dah tahu.

      Delete
    3. alhamdulillah anon 2:51 anda telah menyedarkan saya dari terus takut pada bayang sendiri.

      TERIMA KASIH.

      Delete
  4. perancangan manusia takkan mampu menandingi perancangan allah...jadi aku tak heran sangat pasal benda bodoh macamni hanya yang nipis iman akan bergoyang dengan khabar angin

    sekian
    salam ramadan...diharap puasa ini dapat menebalkan iman dan meguatkan jiwa


    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun bukti di depan mata, anon Pussy KJ tetap menidakkannya. Malah takdir pula dikaitkan pula. Inilah pemikiran anak muda yg buta tapi bermata.

      Delete
    2. yakinlah padaNYA....

      Delete
    3. BIAR GEMPA MENGGEGAR BUMI
      BIAR BERDENTUM GURUH DI LANGIT
      KILAT MENYABUNG DI DEPAN MATA
      MELANGKAH UNDUR TIDAK SEKALI

      Gunung tidak didaki tidak kurang tingginya
      Langit tidak direnung tidak hilang luasnya
      Bukit disalak anjing tidak gugur sebutir batunya
      Durian digelek mentimun tidak jejas akan durinya
      Harimau tidur bendengkur tidak bengkok taringnya
      Gajah tak turun minyak tidak longgar gadingnya
      Singa tidak mengaum tidak tumpul kukunya
      Serigala tidak memburu tidak hilang pantasnya
      Jerung tidak ke karang tidak hilang mangsanya
      Helang tidak menyambar tidak buta matanya
      Tebuan tidak menyerang tidak hilang sengatnya
      Merbah tidak bersiul tidak hilang suara merdunya
      Murai tidak berkicau tidak hilang nyaring suaranya
      Ayam jantan tidak berkokok tidak hilang betinanya
      Merak tidak mengepak tidak hilang kilau bulunya
      Kerbau tidak berkubang tidak patah tanduknya
      Kuda tidak memecut tidak hilang lajunya
      Ular menyusur akar tidak hilang bisanya
      Emas tidak dipakai tidak hilang nilainya
      Intan dipalit lumpur tidak hilang sinarnya
      Matahari ditutup kabus tidak hilang cahayanya
      Bulan tidak berbintang tidak hilang serinya
      Bintang dilindung awan tidak hilang gemerlapnya
      Laut dicurah tawas tidak hilang masinnya
      Tebu ditabur jadam tidak hilang manisnya
      Bunga tidak berkembang tidak hilang madunya
      Keris tidak diasap tidak kurang akan loknya
      Pedang tidak dihunus tidak hilang tajamnya
      Panglima duduk bersila tidak hilang tangkasnya
      Pendekar berpeluk tubuh tidak hilang jaguhnya
      Pahlawan tidak bertempur tidak hilang handalnya
      Guru tidak mengajar tidak hilang ilmunya
      Penyair tidak berlagu tidak hilang suaranya
      Pendebat tidak berpidato tidak hilang petahnya
      Pendita tidak menulis tidak hilang ilhamnya
      Askar tidak menembak tidak hilang cekapnya
      Nakhoda tidak ke kapal tidak hilang arahnya
      Drebar tidak memandu tidak hilang lesennya
      Petani tidak ke ladang tidak karat cangkulnya
      Nelayan tidak ke laut tidak sial jaringnya
      Taukeh tidak ke gudang tidak hilang untungnya
      Pemimpin tidak berteriak tidak hilang pengikutnya
      Pembesar tidak meroyan tidak hilang popularitinya
      Pemikir tidak melatah tidak hilang bijak akalnya
      Tokoh tidak menunjuk tidak hilang kedudukannya
      Menteri tidak gelojoh tidak hilang undinya
      ITULAH KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA
      MENTERI BELIA DAN SUKAN NEGARA
      BAKAL MENJADI PERDANA MENTERI KITA.

      Delete
    4. Ada sape nak layan sajak semak Pussy KJ ini? Aku gerenti orang banyak meyumpah seranah, buang masa je.!

      Delete
    5. Anon4:12pm lah orang pertama yg melayan nya, buat tanya pulak, bodoh bebal mangkuk punya mamat!

      Delete
    6. Korang berdua kat atas tu lah yg bodoh, aku tak baca malahan tak tahu pun ada sajak anon4:03pm tu!

      Delete
    7. Marah benor KJ dgn cina punya dragon steps, siap bersajak, tapi kenapa guna anon4:03pm, gunalah nama sendiri kalau anak jantan ..

      Delete
  5. aku sokong semasa ah jib gol datang ke suatu majlis ... semua melayu pakat datang dan menyambutnya dengan penuh bersemangat ... ala macam cina dok buat ... dan semuanya pakat bawa sepanduk ... antara tulisan dalam sepanduk itu ialah :

    AH JIB GO ...
    AH JIB ... GO
    AH JIB YOU MUST GO ...

    HAPUSKAN SEKOLAH VERNAKULAR ...
    SINGKIRKAN BAPA VERNAKULAR ...

    HAPUSKAN PEPERIKSAAN UEB
    SEMUA UNIVERSITI SWASTA HENDAKLAH MEMBERHENTIKAN PENGAMBILAN PELAJAR LULUSAN UEB ...

    TUTUP PETALING STREET ... TUTUP JONKER WALK ...
    SINGKIRKAN PENAUNG PETALING STREET DAN JONKER WALK ...

    SELAMATKAN MELAYU ... SINGKIRKAN MELAYU LIBERAL ...

    Ada berani ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engko pergi buat sendiri lah parpu tunjuk pada kami yang engko ada batu...ada berani

      Delete
    2. Anon3:26pm, kalau ko kutuk dia, parpu akan dapat pahala berganda-ganda dari korang semua kerana korang mengumpat cerca dia. Dgn pahala yg banyak dia kutip dari korang, Parpu bukan shj tak payah puasa, dia boleh pula pi langgah todi sampai mabuk .. lepas tu, dia akan datang semula dan tulis suatu benda lain yg lebih buruk untuk bangkitkan kemarahan korang, supaya korang maki dia lebih teruk dan dia akan dapat lebih banyak pahala lagi dan seterusnya pahalanya akan berganda-ganga-ganda-ganda-ganda .......
      Pandai ko buat percaturan keling ko ye parpu .. kalu begini gayanya, ko, walau pun tak puasa, akan dapat lebih banyak pahala dari orang2 yg puasa mcm kami.

      Delete
    3. Abu lahab juga dikutuk didalam al quran apakah dia juga akan masuk syurga kerana orang mengutuknya hari hari??

      Delete
    4. Orang yg kutuk Abu lahab tak puasa, tak ada pahala puasa nak potong bagi sama dia ...

      Delete
    5. kalau ada banner bertulis perkataan
      AH JIB GOL ..
      pun menarik juga ...

      Delete
  6. Puak mata sepet lancau kontot semakin melampau biadabnya kerana semua pemimpin tertinggi Melayu Kerajaan dan Pembangkang semuanya lalok dlm genggaman dan cengkaman Cinabeng. Selagi barua barua tertinggi ini tidak dinyahkan selagi itulah Cinabeng bermaharajalela menajiskan Islam dan Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam tak pernah najis hanya kebutaan penganutnya yang menjadi kudis aku doakan cepat sembuh dan jadi muslim yang sejati

      Delete
  7. Semakin ramai yang benci najib semakin aku menyokongnya

    semakin kuat orang kutuk kj makin aku hormat kj

    najib,kj AKU AKAN SOKONG KALIAN!!! hanya nyawa yang memutuskan ikrar ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tunggu je lah cinabeng sembelih ko sekali dgn babi2 mereka .. ikrar ko putus, urat leher ko pun ikut putus ...

      Delete
    2. Takpe anon 3:31 PM, anon Pussy KJ akan berlawan arus keseorangan. Dia saja bercakap lain dari kita semua.

      Delete
    3. ajal maut rahsia ilahi bila, dimana bagaimana hanya DIA yang tahu aku tak redha....

      Delete
    4. PADAKU KAU BINTANG KEJORA

      Kalau kau antara tokoh, kaulah tokoh yg paling ketara
      Kalau kau antara bangunan, kau ibaratnya menara
      Kalau kau antara fauna, kau adalah ibaratnya flora
      Kalau kau antara gurun, kau ibarat gurun sahara
      Kalau kau antara ribut, kau ibarat badai gelora
      Kalau kau antara teruna, kau adalah rebutan si dara
      Kalau kau antara patriot, kau yg paling semangat membara
      Kalau kau antara manik di laut, kau adalah ibarat mutiara
      Kalau kau antara sampan, kau ibarat kapal di muara
      Kalau kau antara pendekar, kau memang pastinya juara
      Kalau kau antara pejuang, kau adalah ibarat perwira
      Kalau kau antara pendebat, kau lah paling petah bicara
      Kalau kau antara pemidato, kau lah paling lantang bersuara
      Kalau semua mp berduka, kau akan sentiasa gembira
      Kalau kau antara menteri, kau paling tidak berpura
      Kalau kau antara gula, kau adalah umpamanya sira
      Kalau kau antara minuman, manismu adalah ibaratnya nira
      Kalau kau dlm pertandingan, tiap masa kau pasti kan mara
      Kalau kau dlm pemilihan, kau pilihan yg tiada tara
      Kalau kau antara Proton, kau ibarat proton Exora
      Kalau kau antara Nissan, kau umpama Nissan Navara
      Kalau kau antara kesatria, kau lah sebenar kesatria Negara
      Kalau kau antara bintang, kau ibaratnya BINTANG KEJORA
      KALAU KAU ANTARA PEMUDA KAU ADALAH KETUA PEMUDA
      DAN KAU ADALAH MENTERI BELIA DAN SUKAN NEGARA.

      Delete
    5. Apa hal kau nie Pussy KJ. Tak boleh berak? Takde mananya orang nak percaya pada pujaan kau tu. Mungkin puak cina & keling adalah lah.

      Delete
    6. Tak perlulah menjulang manusia terlalu tinggi memadai dengan tidak menghinanya

      Delete
    7. Rasa nak sidai Spender jer lepas baca puisi poyo kat atas ni. PtuiiiiHHHH....!!!!

      Delete
    8. reentry....semalam aku ada tulis I lap U pada engko. Ko perasan tak...
      kenapa engko tak balas semalam. sombong....muahh

      Delete
    9. Perasan.Saja je jual mahal sikit.Warghh...Kah..Kah...!!

      Delete
    10. Aku ni pun rasa boring juga dgn anon4:00pm, nak sokong KJ pun jgnlah berlebih-lebih. Aku pun ada menulis artikel menyokong KJ dan pernah juga banyak kali mendapat sambutan dan sokongan. Agak2lah cara penyampaian ko demi nak jaga imej KJ. Kalu tidak orang akan hentam balik mcm ko ni lah.

      Delete
    11. Aura KJ tetap tercium. Anon 8:39 Pussy KJ cuba menipu tapi gagal.

      Delete
  8. Idealogy komunis xdpt dipisahkan.

    ReplyDelete
  9. terima kasih kpd cina2 kerana memberikan rezeki kpd ramai anak2 melayu-bumiputera. dgn wang ehsan dari cina2 inilah kami dapat membeli makanan, rumah tempat berteduh, dapat menyekolahkan anak2, mampu membayar zakat fitrah utk fakir2 melayu-bumiputera yang memerlukan.

    dengan duit gaji dari kompeni cin lah kami mampu menunaikan haji, memberi sedekah utk membina surau, dan banyak lagi. Jasa kalian tidak akan kami lupakan. terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rezeki itu pemberian allah.... sikit atau banyak hanya qadarnya yang penting kita perlu syukur
      alhamdulillah

      Delete
    2. Kalau Najib & KJ dah mengampu cuna, tak heranlah anon 4:24 pussy kj serupa sama.

      Delete
    3. anon4:24pm
      yg cina2 tu bagi kau babi panggang golek & sup bak kut teh sekali tiap kali tahun baru dia, kenapa terlupa cakap?

      Delete
    4. petang nanti, akan berbuka puasa d KFC.... milik cina juga.

      Delete
    5. alhamdulillah janji halal

      Delete
    6. Anon4:24pm tidak perlulah nak menceritakan di sini semua butiran pendapatan anda itu. Nak berlebih2 menunjuk buat apa. Bukan anon seorang shj yg bekerja dgn kompeni cina, ramai lagi, beribu dah bahkan saya berani kata berjuta sbb apa, anak saya juga bekerja dgn kompeni cina di KL, dia tahu semua maklumat ttgnya. Anak saya seorang lulusan kejuruteraan awam, ada memohon kerja dgn jpa, tetapi setiap kali dia dipanggil temuduga, semua jawatan adalah gred 17 (gaji SPM).. Lantaran jemu menganggur dan bekerja sambilan, dia ke KL dan dapat kerja dgn syarikat cina, gajinya campur OT adalah RM3000-RM4000, boleh lah hidup cukup makan. Nak tunggu cari kerja dgn kjaan atau syarikat melayu, alamat tak kahwinlah anak saya itu.

      Delete
  10. Apa Tujuan KJ Mengaitkan Kuala Besut Dengan Kedudukan Najib?

    Dalam usaha kempen untuk memastikan kemenangan calon BN di Kuala Besut, Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin telah mengaitkan kemungkinan kedudukan Perdana Menteri, Najib Razak akan tergugat jika BN tewas dalam pilihanraya kecil ini.

    Menurut beliau, jika BN tewas di Kuala Besut dan kedudukan jumlah kerusi DUN Terengganu menjadi seri serta kemungkinan akan diadakan pilihanraya peringkat negeri, suatu gelombng, gerakan dan goncangan yang akan menggugat kedudukan Najib akan berlaku.

    Sehubungan itu, beliau beberapa kali merayu anak-anak muda Kuala Besut agar memastikan kemenangan BN dalam pilihanraya kecil ini bagi mengelakkan kedudukan Najib ssbagai Perdana Menteri dan Pengerusi BN daripada tergugat.

    Sekali imbas ternampak macam KJ mahu mempertahankan kedudukan Najib apabila beliau menyebut mengenai perkara itu tetapi siapa yang dimaksudkan oleh KJ boleh menggugat kedudukan Perdana Menteri itu? Selama ini orangramai hanya selalu mengaitkan keputusan pilihanraya Kuala Besut dengan kedudukan Menteri Besar Terengganu, Ahmad Said saja kerana jika PAS menang, kedudukan jumlah kerusi BN dengan PR menjadi seri dan akan membuat Ahmad Said menjadi goyah.
    PAS sendiri dalam kempennya menggunakan slogan 16-16 Terengganu Baru iaitu mengenai kemungkinan mereka mengambil alih pentadbiran kerajaan negeri. Naib Presiden Pas, Sallahuddin Ayub juga yakin jika kedudukan menjadi 16-16, kerusi Menteri Besar Terengganu akan menjadi milik mereka.

    PAS sendiri dalam kempennya menggunakan slogan 16-16 Terengganu Baru iaitu mengenai kemungkinan mereka mengambil alih pentadbiran kerajaan negeri. Naib Presiden Pas, Sallahuddin Ayub juga yakin jika kedudukan menjadi 16-16, kerusi Menteri Besar Terengganu akan menjadi milik mereka.

    Dalam kempen-kempen yang lain juga, PAS lebih banyak menyerang pentadbiran kerajaan negeri terutama berkaitan tanah, pembangunan, rasuah dan sebagainya. PAS sendiri tidak melihat ada kaitan keputusan di Kuala Besut ini dengan kedudukan dan masa depan politik Najib dan menjatuhkan Perdana Menteri melalui Kuala Besut bukanlah matlamat PAS. Matlamat Pas dan PR memenangi Kuala Besut ialah untuk mengambil alih kerusi Menteri Besar saja.

    Jadi, siapa yang dimaksudkan KJ boleh menggugat kedudukan Najib itu?

    Kalau dengan kedudukan seri dan kemudian diadakan pilihanraya negeri pula, kalau pun PAS dan PR memenanginya, yang tumbang hanyalah kerajaan negeri dan hilang jawatan pula hanya Ahmad Said. Dengan jatuhnya negeri Terengganu, kedudukan Najib sebagai Perdana Menteri tidak tergugat sama-sekali kerana kalah di peringkat negeri tidak menjejaskan 133 kerusi BN di Parlimen.

    Kalau begitu, siapa yang sebenarnya boleh menggugat Najib seperti yang dimaksudkan KJ?

    Mungkinkah dengan kekalahan BN di Kuala Besut dan jika diadakan pilihanraya peringkat negeri dan BN juga kalah kemudiannya, akan berlaku undi tidak percaya terhadap Najib di Parlimen? Nampak macam tidak logik perkara itu akan berlaku kerana kekalahan di satu kerusi DUN atau kehilangan satu negeri tidak merupakan alasan yang kuat untuk membawa undi tidak percaya terhadap Najib.

    Habis, siapa lagi yang boleh menggugat Najib?

    Bersambung......

    ReplyDelete
    Replies
    1. ......sambungan

      Mungkinkah KJ sebenarnya ingin memberitahu bahawa kekalahan BN di Kuala Besut bermakna penolakan terhadap kepimpinan Najib sebagai Presiden UMNO dan ia seharusnya dilanjutkan kepada pemilihan UMNO yang akan diadakan hujung tahun ini. Desas-desus memang sudah lama bertiup bahawa Muhyiddin atau Tengku Razaleigh akan masuk gelanggang untuk mencabar Najib kali ini.

      Tetapi menjadi persoalan juga jika KJ mengaitkan kekalahan BN di Kuala Besut dengan pertandingan jawatan Presiden UMNO sedangkan Pemuda UMNO sudah membuat keputusan sebaik saja PRU 13 lalu agar jawatan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO tidak dipertandingkan. Kalau sudah bersetuju jawatan Najib tidak ditandingi, apa yang ditakutkan dengan kedudukan Najib akan tergugat?

      Atau adakah ini bermakna KJ sudah mengubah keputusan dan bersetuju jawatan Presiden UMNO ditandingi pula? Atau juga ini merupakan signal beliau bahawa sekiranya BN kalah di Kuala Besut, maka bermakna kedudukan Najib wajar menjadi pertimbangan semula 146,500 perwakilan UMNO yang akan mengundi pada kali ini?

      Secara logiknya, apabila KJ mengaitkan Kuala Besut dengan kedudukan Najib yang bakal tergugat, ia tentunya lebih menjurus kepada pemilihan UMNo berbanding gugatan daripada PR dan Anwar Ibrahim. Dalam waktu yang terdekat ini juga, bahang pemilihan UMNO lebih memanas sementara ancaman daripada PR dan Anwar sudah kelihatan mulai sejuk. Anwar dan PR selain menumpukan kepada proses membantah keputusan pilihanraya di mahkamah, mereka juga sudah mulai bergerak untuk memenangi PRU 14 lima tahun akan datang. Maknanya, Anwar bukan lagi ancaman kepada Najib.

      Apabila KJ mengatakan kedudukan Najib bakal tergugat, apakah juga bermakna situasi Najib sekarang makin lemah? Apakah kedudukan Muhyiddin yang dikatakan akan mencabar Najib makin kuat dalam pemerhatian KJ? Kemenangan BN di Kuala Besut mungkin mampu menyelamatkan Najib tetapi harus diingat kemenangan yang sama juga akan melonjakkan nama Muhyiddin kerana beliau merupakan Pengarah pilihanraya dan menghabiskan banyak masanya, bukan saja menemui rakyat, menjadi imam bahkan juga memberi banyak projek pembangunan segera untuk Kuala Besut.

      Kuala Besut lebih menaikkan nama Muhyiddin, walaupun kemenangannya menggembirakan Najib dan Ahmad Said.

      Dengan KJ secara tiba-tiba mengaitkan Kuala Besut dengan kedudukan dan masa depan Najib sedangkan PAS hanya ingin menumbangkan Ahmad Said sebagai Menteri Besar, bahang kempen mungkin akan menjadi bersimpang-siur dalam hari-hari terakhir menjelang 24 Julai ini. Kempen untuk calon BN akan menjadi bercampur-campur dengan kempen untuk mempertahan atau menyingkirkan Ahmad Said dan Najib.

      Sama ada gelombang kempen untuk menukar kepimpinan Ahmad Said akan bertaut dengan usaha untuk menyingkirkan Najib atau gelombang menolak Najib menjadi lebih kuat akhirnya dan turut meresapi pemikiran pengundi Kuala Besut atau pengundi Kuala Besut tidak terkesan dengan semua permainan itu, kebarangkalian Kuala Besut bakal mencipta pelbagai arus politik untuk UMNO dan negara selepas ini tidak boleh dinafikan begitu saja.

      Delete
    2. Woi kak bedah pergi buat blog sendiri lah kalau nak tulis panjang panjang

      Delete
    3. Dia nak bagi tahu tu......mana yang boleh pakai kita ambik, yang tak boleh pakai humban saja....

      Delete
    4. Yg Anon 6:39 Pussy KJ menggelupur tak tentu pasal tu, kenapa? Dia ngan sajak sial berulang-ulang dia ingat orang nak baca... po mampos lah kau pussy kedi.

      Delete
    5. Ini baru berita celah Bedah....kandang..! Sekali-sekali terangkat juga Kak Bedah bersuara. Lagi kerap lagi bagus sebab biar Pussy KJ kena tutuh.

      Delete
    6. Sekalung tahniah aku ingin ucapkan kpd KJ di atas keberanian dan ketegasannya untuk menyampaikan mesej atau peringatan kpd Najib tentang pentingnya kemenangan di kuala besut demi untuk menjaga maruah dan kedudukan pemimpin no 1 Negara itu. Ini menunjukkan bhw KJ adalh seorang yg mengambil berat dan prihatin bukan shj dgn orang bawahan tetapi juga dgn orang yg lebih atas. Maka kita tidak akan rasa hairan nanti jika Najib akan makin bertambah sayang lagi kpd menteri muda pilihannya itu. Mmg tepatlah sekali pilihan Najib itu dan dia kenalah terus bersyukur.

      Delete
    7. Ayat sama je dari Pussy KJ ini. Dia je sorang di sini tapi nak mengelirukan kita ngan fake-fake itu.
      Betulbetul sial punya liberal pusssy kj.

      Delete
    8. anom 8.19 pm .........
      sepatah sahaja aku nak kata, iaitu .......... piiiirah

      Delete
    9. biarlah aku nak sokong kj, ko nyebuk ape ..

      Delete
    10. Hey anon 0009:11 pussy kj.. aku tak kisah kalo ko nak sokong menteri peliaq & sukan kau tu. Tapi jgn nak temberang kami macam kat sini ramai pengikut dia. Tak hal ko sorang yg syok cakap sorang diri. Jgn berlokon lah.....orang semua tahu.

      Delete
  11. Kalau tidak kerana orang cina , Malaya tak kan maju seperti sekarang ini .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina datang Melayu tak jemput. Cina nak berambus lagi baik. Kalau tak juga berambus kita halau dia macam anjing, juga melayu yg mengampu cina macam KJ & Pussy KJ.

      Delete
    2. Saya ada satu masaalah kalau boleh nak minta bantuan di sini. Saya seorang gadis melayu dan bercinta dgn seorang pemuda cina sejak belajar di kolej dahulu tapi kini kami sudah sama2 bekerja. Kami bercadang untuk berkahwin. Keluarga saya tiada masalah tetapi keluarga sebelah kekasih saya tidak bersetuju. Dia cadang nak ajak saya kahwin di Thailand. Saya teringin juga nak merasa seperti orang lain mengadakan majlis perkahwinan yg hanya dapat dirasakan sekali dalam seumur hidup. Kalau sesiapa yg dapat menolong, berilah pendapat anda.

      Delete
    3. Ko ni merepek apa ko igt ni talian kasih ke..... Oi yap ah loy abeh ko igt kalo ko x dtg malaysia ko bole maju ke. ko jd tukang angkut taik je kat tanah besa cina mcm nenek moyang kau

      Delete
    4. Saudari anon7:55pm

      Yang nak kawin tu anda bukan mereka..yang penting akad nikah dan jejaka itu rela masuk Islam dan cintakan kamu serta agama Islam sepenuh hatinya..tak perlu nak pergi ke Thailand..Tok kadi diMalaysia pun ramai..nanti bila mertua lihat cucunya akan lembutlah hati mereka.

      Delete
  12. Aku harap followers semua jgn lah pandai2 bawak masuk artikel dari blog lain ke sini. Biar parpu sudahlah. Aku tengok cerita dragon ni pun dah ada orang bawak masuk masa entry perkasa. Cerita polis dgn budak cina yg kena balun tu pun sama jugak.
    Parpu, sekali sekala hang uploadlah cerita kungfu bruce lee 'dragon fist' ke 'enter the dragon' ke, tak pun cerita shaolin Jackie chan 'snake in the dragon's eye' ke .. syok juga layan.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!