CILI BERAPI DI KUALA BESUT! PKR SENGAJA MEMALUKAN PAS DI KUALA BESUT KERANA DENDAM?

Memang nampak sangat betapa PAS sebenarnya begitu hina pada pandangan PKR dan DAP. Walaupun DAP seringkali menggunakan helah Cina apabila nak beli tanah, namun PKR lebih berterus-terang dan menyatakan secara ‘jujur’ betapa mereka tidak senang dan berpuas hati dengan gaya PAS.

Anwar Ibrahim selaku Ketua Umum PKR tidak hadir walaupun sebelum itu berlakon kononnya PKR menyokong penuh PAS di Kuala Besut. Menariknya, dia tidak pun peduli dan tidak menampakkan muka pada hari penamaan calon. Bahkan Presiden PKR, iaitu isterinya, Wan Azizah dan Naib Presiden iaitu anaknya, Nurul Izzah, juga tidak menampakkan muka.

Yang dihantar cuma Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR.

Namun Azmin Ali kekal sebagai Azmin Ali yang berasakan dia lebih bijak manakala PAS pula adalah anjing kurap yang mengharapkan tulang dari tangan PKR.

Dalam pada cuba berlakon kononnya PKR menyokong PAS, Azmin Ali memperlekehkan calon yang ditampilkan oleh PAS dalam senyum dan dalam cakap manisnya.

Menurut Azmin, walaupun PKR tidak bertanding di Kuala Besut sebaliknya ‘menyerahkan’ kerusi itu kepada PAS untuk ditandingi, tetapi sebagai rakan dalam Pakatan Rakyat, Azmin menyatakan bahawa PKR ada hak untuk menegur PAS.

Katanya lagi, PAS sepatutnya memilih calon yang lebih berkelayakan sama ada dari segi gerak kerja mahupun latar belakang akademik. Dengan kata lain, Azmin Ali mahu menyatakan bahawa PAS adalah segerombolan manusia yang benak, bodoh dan bahlol sehinggakan orang seperti Azlan Jusuh pun terpilih sebagai calon hanya kerana terpesona dengan kekayaan yang diperolehinya menerusi kontrak pemberian Kerajaan Persekutuan.

Baca seterusnya di Perak Today

52 Responses to "CILI BERAPI DI KUALA BESUT! PKR SENGAJA MEMALUKAN PAS DI KUALA BESUT KERANA DENDAM?"

  1. Yb Azmin....sudikah kau menerimaku sebagai menantumu...haaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. mau kau ya.. hehehe.. anak yg mana...

      Delete
    2. Shamsida kan ada. Dulu Anwar taruk kat Tivoli sekarang nak taruk kat mana?

      Delete
    3. anon kau jgn buat hal... tu adam punya.. hehehehe.. adam tu tengah menggoda anak boss... hehehe..

      Delete
    4. jgn kau.. si sabun dah tersengih tu.. nampak gaya si stopa pun dah tersenyum sumbing tu... hihihihi.. takpe anak nuor pun byk.. anak azmin pun byk.. bagus juga jadi menantu.. dah kenal baik dgn pak mertua..

      Delete
  2. He he he ... ko cakap lah apa saja parpu, orang2 pas dan pkr tak berapa ramai yg ikut blog kau, tak akan membawa apa2 kesan dlm kempen ko nak lagakan pas dgn pkr untuk tujuan prk kuala besut .. Kalau setakat nak buka ruang bagi orang2 umno maki carut, baik saja kau buat tajuk mcm ini:

    MARI RAMAI2 KITA JOIN BLOG PK DAN KITA MAKI PUAS2 SI JAHANAM ANWAR, SI LAKNAT NIK AZIZ, SI SETAN LIM GUAN ENG, SI PUAKA AZLAN@CHE LONG, SI BARUA AZMIN ALI ... TUAN2 BEBAS NAK GUNAKAN APA2 PERKATAAN PUN SAMADA CARUT ATAU LUCAH .. BOLEH MULA SEKARANG .. 1,2,3:
    MAKI, HERDIK, HAMUN, CERCA, HAMPUT, CACI, TERJAH, LUDAH .. JGN MALU DAN SEGAN SILU UNTUK LUAHKAN PERASAAN MARAH DAN BENCI ANDA ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ye ke patut pun bodoh dan jahil para pengikut PKR dan PAS tu...

      kau yang ikut blog ni pun bodoh nak mampos.

      Delete
    2. Ini yg kedua ...

      Delete
    3. hahaha... gaya tulis.. mcm dah selalu masuk blog ni... tau pulak sebut nama nama org politik yg selalu disebut.. KANTOI

      Delete
    4. AnonymousJuly 15, 2013 at 10:55 PM menampakan sangat kebodohan sendiri . Siap bagi ayat lagi, padahal ayat2 tu semua keluar dari isi hati awak sendiri

      Delete
    5. Apalah bangangnya pembangkang ni..malangnya Malaysia dapat rakyat yang berfikir menggunakan jari..

      Delete
    6. tu yg sedih.. sesama islam huiiii idung tinggi selangit.. bila dgn dap kafir mcm lembu dicucuk idung.. tarikkkkkkkkkk tarikkkkkkk

      Delete
  3. ramai gak klu nak ikutkan pencacai PAS yg mengikut blog nie... klu tak , takkan lah boleh dapat ranking no 1 dalam blog2 kat malaysia nie..... org bodohdan pukimak mcm ko je anon 10.55 yg x leh menerima kenyataan tue....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat dah sorang ..

      Delete
    2. kau pulak kaki penghasut.. dpt dah sorang. kau hasut org maki.. konon nak tunjuk baik tapi hasut suruh maki.. tuiii tuiii tuii

      Delete
    3. Assalamualaikum,

      Ada produk atau barangan untuk dijual?

      Ada perniagaan atau perkhidmatan untuk dihebahkan?

      Ingin membeli atau melihat pelbagai jenis produk dan barangan

      Layarilah produkmuslim.info

      Daftar segera ia percuma

      Terima kasih

      Delete
    4. sebab tu dia org nak hapus akta hasut.. ISA dah hapus... terus memberontak tau dah tak kena tangkap.. tangkap lepas.. mcm main puki aje keselamatan nyawa org..

      ni nak hapus akta hasut.. mcm anon kat atas menghasut org memaki.. nampak betul otak pembangkang ni...

      Delete
  4. lagipun aq rasa blog nie lah antara blog yg bleh kita menhetahui perkara sebenar yg berlaku di dalam negara kita .. ambik cth mcm anwar.. semuaingat dia baik mengalahkan khalifah zaman nabi dahulu tapi dibelakang yg kita x tau??????? mcm ko gak la anon 10.55.... sembang kencang ung pang mcm ko maksum tapi ygsebenarnya bontot anwar pun ko tibai gak...kan????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama kak bedah yg sebenar dlm I/C siapa? Maksud saya, nama: ___ bin ___

      Delete
    2. Mohd Pukiyudin bin Abdul Peliran!

      Delete
    3. dah sah kau org pas dan sejenis pemimpinnya.. nama Muhammad pun kau boleh perlekehkan.. nama Abdul pun kau hinakan...

      kau samakan nama nabi dgn setaraf p.....
      kau samakan nama abdul dgn setaraf p...

      jadi lge kau setaraf dgn khalifah agung..
      nuor LGBT setaraf imam mahdi

      Delete
    4. Nak kata buta huruf, boleh pula menaip ..
      Mohd dgn Muhammad pun tak boleh nak bezakan ..
      Buta huruf sekali dgn buta bahasa ... yg Abdul tu maknanya hamba ..

      Delete
    5. tak perlu nak berdalih nak spin.. org melayu dr dulu mohd tu singkatan dr muhammad.. ini yg dikata tersurat dan tersirat.. yg tersirat dihati kau hanya Allah yg tau.. semua org tau abdul tu hamba.. jgn lupa abdul yg tersirat bagi umat islam adalah nama kita letak sebagai hamba kita kpd Allah..

      elok lah tu lepas ni kau beri lagi gelaran lucah bahasa kotor dimulai dgn nama yg kau sebut tu.. kau kan di dunia ni celik huruf..

      Delete
    6. subhanallah.. di dunia ni hanya org islam pakai nama Muhammad atau mohd.. org kafir tak mau... betul kata anon diatas.. org islam letak makna tersirat abdul sebagai hamba Allah.. sebab tu kita org islam jika nak guna nama Allah.. kita dimintak letak nama muhammad atau abdul didepan nama Allah..

      sesiapa pun disini jgn permainkan nama Muhammad Mohd Abdul...

      Delete
    7. anon ni kat atas hasut org maki.. mungkin meradang tembelang si pembangkang abis pecah.. bila dah kantoi dgn kak bedah.. aikk melenting pulak... Woooiii anon jgn main bin... lu mau dakap dap pkr.. lu guna al atau ap.. son or daughter...

      Woiii... keluarga aku byk guna mohd.. makna muhammad.. aku sumpah kau.. jgn biadap... ni la punca org kafir biadap... ada org islam beri laluan kat kafir biadap.. cukup la pemimpin kau beri laluan dap kafir biadap kat islam dan bangsa melayu..

      Delete
  5. Jom pakat tibai pakatan sesama sendiri kakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ni tak pasti ...

      Delete
    2. elok tu.. biar bukak mata pas.. org dap tu kawan ke lawan dlm selimut.. jujur kawan ke nak makan kawan.. pru sudah abis bro.. dap menang byk pas corot.. takde suara langsung.. kena bulat mata di dap kafir.. senyap membisu

      pas boleh tau.. pkr hanya jujur sebelum pru atau jujur selepas pru.. pkr hanya boleh dipercaya sebelum pru atau selepas pru..

      poning poning ulama pas memikir.. tak dpt jawaban... selagi tak dpt jawaban selagi tu la pas dibawah kaki dap nuor pkr..

      Delete
  6. Komen komen lah brader. Bahasa kasi halus boleehhh. Kita berpuasa kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ana tak puasa, cuti, period .. boleh ke nak kasar sikit ?

      Delete
    2. Ente tak posa tak pa..tapi orang yang membaca dapat dosa..wassalam

      Delete
  7. Melayu---bangsa kesat,bangsat,babi hutan,anjing,anak haram,keturunan jalang.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau nak cakap apa pon pasal melayu.
      Kau nak kutuk apa pon pasal melayu.
      Kau nak maki macam mana pon pada melayu.

      Ikut pandai kau lah....

      Sebab itu saja yang kau boleh buat dan melayu tak jadi apa pon......

      Delete
    2. Ko kutuk pun tak jadi kudis .sememang nya kau itu bangsa pendatang yang negara sendiri taknak menerima..ikhsan raja raja kau duduk sini ..kalau ikut seinci tanah jawi ni haram buat sikafir lahanat..

      Delete
    3. apa yg kita makan tu la jadi darah daging... makin besorrrr makin besorrrr makin besorr.... kau cina kafir... kau makan babi kota babi kg babi hutan babi sangkar semua jenis babi kau makan... lahap.. kau main besorrr kau makin besorrr... maknanya kau keturunan babi... darah daging kau ada lemak babi protin babi.. semua jenis dlm babi termasuk cacing ada dlm badan kau..

      uwekkkk uwekkkk uwekkkk.. dah sah kau keturunan babi...

      Delete
    4. nak joint jugak... lepas besorrrrrr kawin tapi tak nikah... makan babi byk... keluar pulak anak... anak tu dpt zat babi semua dr badan emak ayah dia... tu namanya keturunan babi bangsat.. cina kafir kui

      Delete
  8. parpu nak pas join bn. nak memujuk pas masuk bn bukan mudah. ibarat memujuk gf lama mengadakan hubungan seks.... susah! Aku dah cuba. Aku sms gf lama aku, nak berjimak d tempat biasa (parking lot), tapi dia tak mau. nampaknya tak merasalah kemutan puki ketat mlm ni.

    siang tak boleh..... puasa. malam pun tak boleh, semua org berjaga tunggu sahur... so gf baru aku tak boleh keluar senyap2 ikut pintu belakang.

    awek2 kolej yg menyewa depan rumah pulak tak mesra dgn jiran. maknanya tak merasa puki la sepanjang puasa ni. takper, aku akan terus cari peluang dgn gf baru, berjimak dalam longkang belakang rumah dia pun tak per. janji dapat memuki.

    Mcm tu lah sukarnya untuk menyatukan pas dan bn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dari jam 10 mlm tadi sehingga jam ini, parpu baru dapat 3 orang ...

      Delete
    2. engko kalau nak kira.. nampak benor kau ni terlalu pintar sampai terperesok kat sini mlm mlm buta.. kesian kau... baik kau kira dlm blog pakatan.. dlm fb tt... lepas tu kau tido lena... esok bila boss kau tanya.. dgn gagah kau sebut .. saya tak tau saya dah poning rupanya terlalu byk yg maki tapi blog pembangkang lagi teruk...

      Delete
  9. Dalam bab nak melaga-lagakan orang melayu dalam PR, orang umno memang pandai,cuma orang umno agak bodoh memilih situasi dan tempat.
    Maka orang umno kena belajar lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena belajar dgn sape.. dgn dap nuor.. mcm org pas belajar dgn dap nuor.. memang dr dulu 3 sejoli pas pkr dap mempunyai sifat yg sama.. sebab punya sifat sama jadi Allah pertemukan mereka bertiga.. bergabung jadi satu pembangkang...

      sebab pas terlalu cerdik... pintar melaga org melayu....pas pandai berdongeng akhirnya pas corot dan duduk bawah dap nuor.. ikut telunjuk dan duduk bawah dap nuor...

      Delete
    2. oooo saya tau saya tau.... pas pintarrrr belajar dgn nuor dap pakatan... belajar apa tu????? hehehehe... azmin belajar dr nuor.. stopa bajar dr nuor.. sabun belajar dr nuor.. husam belajar dr nuor.... hebatttttt belajar latihan senam badan teknik menipu org..

      Delete
    3. belajar apa tu???? guru si nuor ya????

      Delete
  10. Pas klau bab2 nk memaki dan memfitnah umno dan org melayu memang serah kat depa...tapi klau bab cina menghina islam dan melayu depa diam membisu sb nk jaga hati cina2 dapigs...itulah pas..bukan bab nk jaga agama dan maruah islam..lihatlah skrg cina2 yg naik kepala menghina islam ada pas kesah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas memang kaya dengan alasan nya,sebab tu lah dia tak buat apa apa.
      Umno yang tidak ada apa-apa alasan untuk bertindak, pon masih lagi tidak bertindak...maka apa beza nya?

      Delete
    2. bertindak dan tdk bertindak.. pengertian yg berlainan bagi setiap org... tapi yg terlihat dimata kita sekarang pas hanya angkat muka dgn org umno islam.. sanggup berjihad menghancurkan umno..

      bila menyentuh penghinaan agam nabi saw dan bangsa melayu yg dilakukan cina kafir pakatan... pas diam membisu... takut dgn dap???? dap ketua pakatan???? dap berkuasa dlm pakatan????

      usahkan bertindak.. komen pun takde.. diam membatu..

      Delete
    3. jika cina kafir pakatan reti nak hormat.. mcm ni tak kan berlaku.. dlm pakatan ramai yg beragama islam..tapi biadap rasa dah besar kepala..rasa dah terlalu kuat.. apa yg mereka buat dibela org pas selama ni.. dah berlaku org pas pun diam membatu... tunjuk lagak ka..

      Delete
  11. Tak perlulah sangat kita nak fikirkan hal puak2 pembangkang tu, ini blog UMNO, mari kita bincang hal UMNO, kedudukan, keadaan pemimpin2 dan masa depan UMNO dlm konteks jangka masa yg panjang. Kegagalan pemimpin atau pihak atasan untuk menangani isu2 berkaitan orang2 Melayu dan juga hal yg bersangkutan dgn agama Islam, adalah suatu yg patut dipandang berat. Mereka ini perlu disedarkan dan diberi pengajaran bhw orang2 Melayu kini dah makin cerdik dan tidak rela lagi dipermainkan. Mereka sudah dipermainkan oleh pihak Cinabeng yg makin melampau dan jgn biarkan mereka nak permainkan kita pulak, orang2 Melayu bawahan. JIka BN@UMNO menang PRK K.Besut nanti, akan bertambah riak lah mereka ... dgn anggapan bhw orang Melayu ni, kita buat apa pun, tetap akan sokong kita .. tak perlulah nak dilayan apa2 tuntutan atau kerenah mereka yg bawahan itu ...
    Demi untuk menyedarkan pemimpin2 sombong riak ini, marilah kita buat pengorbanan sekali di K.Besut, biar kita (UMNO@BN) kalah sekali buat kali ini .. kita undi pembangkang ... mereka pasti akan sedar nanti ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tetep saya mau Umno menang... kenapa hanya riak umno.. dr atas bahasa lembut mengena tapi dibawah undilah pas.. pas harus kalah...dgn kekalahan moga pas sedar.. org melayu tak nak pas bawah telunjuk dap nuor...

      takde beza pas menang.. sampai kini pas diam membisu pasal islam dihina..org vatican pun takde komen makna pas setuju.. jika pas menang lagi la pas bongkak tapi hanya dgn umno menikus dgn dap pkr...

      pemimpin umno hanya diturun dlm pau bukan kerusi kalah.. kerusi wajib menang... anda bukan umno tapi anda pas..

      Delete
    2. taktik baru rba pas..... dulu fitnah maki hamun... sekarang bulan puasa taktik pun berubah... jika pas menang bukan syukur.. mcm mcm umno dikata.. org dah tak percaya umno.. org dah tukar ke pakatan... bla bla bla... dap mulut mcm babi makin rancak buat tohmahan ke umno.. nuor pakatan tak abis abis tunjuk lagak.. pas lagi la mendabik dada...

      takde kaitan antara kerusi dgn kecewa org melayu dgn najib.. ni org melayu mana.. melayu umno atau melayu pas... melayu pas dr dulu berdakap dgn dap kafir dan nuor pkr.. lagi buat org melayu kecewa.. agama pun tergadai..

      Umno mesti menang.. dlmtrengganu bukan pas yg bercakap nanti.. dap nuor yg lebih bersuara..

      Ya Allah.. sebagai hambamu kami memohon kemenangan utk umno.. aminnn

      Delete
    3. hahahaha... apasal tak jadi mb selangor bila sama byk dgn dap.. mengapa beri kat pkr dan speaker bagi kat cina kafir.. tuiii tuii.. bodoh betul pas.. perjanjian apa yg bodohkan pas????? ni yg kata nak bela org islam dan melayu.. lagi lunyai melayu adalah...

      bila pulak pas bela org melayu islam.. lagi dikutuk maki dikafir org umno islam ada le.... bila pulak pas pertahan islam bila
      agama islam dan nabi dihina kafir.. diam membatu ada le...

      tu ceramah tok guru pok nik di besut.. apa dia kata dlm ceramah???? yg hak dan b..... ni konon anon kata nak beri kesedaran kat sape???? lagi dihina umno ada le...

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!