BOIKOT BARANGAN CINA (BBC)! CHORUS HOTEL KL TIDAK HALAL, INI BUKTINYA!



Hotel Corus yang difahamkan milik Singapura juga dikenali sebagai Hotel Ming Court. Setahun lalu, kami menerima aduan daripada beberapa pemberi maklumat bahawa hotel ini telah memberi arahan melarang pekerja wanita Islam memakai tudung untuk menutup aurat.

Pekerja Islam yang pergi bekerja dengan bertudung kena membuka auratnya apabila sampai ke hotel tersebut dan memakai tudung kembali apabila hendak pulang dari kerja ke rumah. Pihak hotel memberi justifikasi bahawa ini adalah untuk penyeragaman uniform hotel.

Malang sungguh pekerja-pekerja Islam di sebuah Negara Islam yang Agama rasminya (Islam Agama Persekutuan) adalah Islam terpaksa menyembah membuka aurat untuk ditontoni oleh bukan muhrim untuk mencari rezeki! Mana dia hak asasi yang dicanang selama ini?

Hotel Corus begitu popular dengan pelanggan-pelanggan antarabangsa Islam dari Arab, Iran dan lain-lain. Mereka mengaut keuntungan daripada orang Islam tetapi menghina dan ‘menyeksa’ pekerja Islam tanpa sebarang penghormatan dan kekesalan.

Mereka senyum paling lebar menyambut pelanggan Islam kerana duit tetapi di belakang mereka menikam orang Islam yang lain. Hotel ini juga dulunya mempunyai sijil halal JAKIM tetapi kira-kira 6 bulan lepas sijilnya ditarik balik kerana mengambil bekalan bahan makan daripada pembekal yang tidak halal.

Entah berapa lama amalan penipuan ini dilakukan sebelum kegiatan mereka dikesan dan sijil halal ditarik balik. -2- Agaknya disebabkan “kebaikan JAKIM” hanya sijil halal ditarik balik, tetapi difahamkan tiada sebarang tindakan diambil. Inilah agaknya yang menyebabkan orang Islam dipijak-pijak kerana “baik”.

Baru-baru ini YB Menteri JAKIM, YB Mejar Jeneral Dato' Seri Jamil Khir Bin Hj Baharom membuat kenyataan supaya tindakan harus diambil terhadap mereka yang melanggar peraturan halal yang ada. Bulan puasa dan musim raya adalah masa untuk mengaut keuntungan berlipat ganda yang tidak mahu dilepaskan oleh puak-puak rakus ini yang tidak segan-segan menipu orang Islam.

Kami di Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) menyeru pihak berkuasa untuk mengambil tindakan sekeras-kerasnya terhadap kes-kes penghinaan yang melibatkan sensitiviti agama sebelum ada pihak-pihak yang terlalu kecewa mengambil tindakan di tangan sendiri yang sudah tentu akan menjadi polemik yang semakin serius dan parah kepada perhubungan kaum yang semakin terjejas kebelakangan ini.

Terkini, satu lagi mangsa hotel ini yang diperdaya untuk menganjurkan majlis berbuka puasa di hotel ini adalah PERKESO yang dijadualkan mengadakan majlis berbuka puasanya esok. PPIM menyeru semua GLC dan para pengguna Islam dan bukan (yang cintakan kemakmuran agar tidak lagi melanggani hotel yang tidak beretika ini dan tidak menghormati perhubungan kaum di Malaysia) sebagai menghantar isyarat jelas bahawa kita tidak mahu ada racun dalam perhubungan kaum di Malaysia.

PPIM mencadangkan agar logo halal syarikat yang menghina Islam, yang mendiskriminasi umat Islam dan tidak melaksanakan hak asasi Islam DITARIK BALIK. PPIM juga mengharapkan JAKIM mengambil tindakan paling berat demi kepentingan Negara ini.

Dato’ Nadzim Johan
0133882211

127 Responses to "BOIKOT BARANGAN CINA (BBC)! CHORUS HOTEL KL TIDAK HALAL, INI BUKTINYA!"

  1. Ok kita boikot

    p/s harap komen encik mohamad dan othaman tak terkeluar dari tajuk kita iaitu... bbc

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom boikot bizz china kafir...

      Delete
    2. The root of all these disgusting problems is ...... poor administration and leadership, originally stemmed by The Sleeping PM (Dollah Badawi) and consecutively followed up by The Lame Duck PM (Najib); upon the advice of the young liberals such as KJ, Omar Ong, Kalimullah etc... and support by the Team B leadership of Musa Hitam and Shahrir Samad.

      Punca semua masalah yg terjadi adalah akibat dari pentadbiran dan kepimpinan lemah bermula dari PM yg kuat tidur (Dollah Badawi) dan diikuti oleh PM yg lembik (Najib); atas nasihat orang muda liberal spt KJ, Omar Ong, Kalimullah dll.... serta disokong oleh bekas pemimpin Team B Musa Hitam & Shahrir Samad.

      Delete
    3. Antara tahun 1981 s/d 2003, peristiwa orang Islam diremehkan di tempat kerja jarang-jarang berlaku kerana ketika itu kerajaan kita bersikap tegas dan dihormati. Saya masih ingat ketika bekerja dulu, semua pelabur asing diwajibkan menyediakan tempat musholah (lelaki & wanita), tempat mengambil wudhu', komposisi tenaga kerja mengikut DBE/NEP dan keutamaan pekerjaan diberi pada Bumiputera. Malah memakai hiljab adalah digalakkan bagi kebersihan dan mengelak kemalangan kerja di perkilangan, khususnya kilang minuman dan makanan. Tapi sejak Dolah Badawi & Najib memerintah, sikap liberal & ketidak peduli akan hal ini menyebabkan tawkey-tawkey kafir makin berleluasa memperlecehkan maruah bangsa dan agama sehingga di tempat kerja. Ini sudah KETERLALUAN. Najib & orang-orang liberalnya harus disingkirkan...!!

      Delete
  2. Copy&paste kahkah!

    Ucapan kontroversi Ayahanda Tun Dr
    Mahathir yang diucap Dalam Sesi Tertutup
    pada 26 Julai 2013 lalu. Bagi Mc apa yang Ayahanda Tun cakap itu
    adalah benar, jika diabaikan, nescaya
    harapan kita akan musnah!

    1 - “Kerosakan UMNO bermula dari waktu
    Pak Lah menjadi pemimpin UMNO, dan
    kemudian DS Najib gagal memperbetulkan
    nya malah keadaan bertambah buruk”.
    2 - “Akibat perpecahan perpecahan Melayu
    orang cina menjadi penentu kuasa malah
    kemungkinan kita akan dapat Perdana
    Menteri Melayu yang ikut telunjuk cina, ini
    sudah pun berlaku sekarang”.

    3 - “Lihat sahaja isu EC yang di serah
    kepada Parlimen, ini semua tanda tunduk
    kepada desakan kerana kedudukan kita
    tidak begitu kuat begitu juga lah dengan ISA
    dan isu keselamatan, ini semua sebab
    pemimpin nak jaga hati lawan”

    4 - “DS Najib nak jadi “BRAND” dan juga
    cogan “1Malaysia” kerana di fikirkan
    nama UMNO sudah tidak bagus lagi” 1Malayisa tidak dijelaskan dengan betul,ia
    bermaksud lain pada pihak lain pada orang
    cina ia bermaksud semua sudah sama
    melayu dan cina, pada orang melayu ia
    bermaksud tiada lagi sekolah cina dan
    sebagai nya”

    5 - “Keadaan bertambah buruk dengan
    memiliki penasihat yang tidak faham politik
    dan sensitivity, tapi malang nya mereka lah
    yang didengar oleh pemimpin”

    6 - “Pemuda UMNO sekarang tidak
    semacam dulu” ujar Tun, ini amat ketara
    kerana Pemuda UMNO ada agenda dan
    kepentingan sendiri dan bukan pemankin
    kepada penentu kuasa orang melayu. “Nak kira 700 undi pun makan masa 8
    jam”

    7 - Tun Mahathir juga berkata banyak pihak
    yang berjumpa dengan nya merasakan
    melayu tersisih kerana DS Najib terlalu
    tumpu mahu menarik perhatian pihak yang
    tidak menyokong nya terutama nya orang
    cina.Malah mereka ini sangat di layan dengan istemewa berbanding dengan orang
    Melayu yang menyokong nya. Walaupun DS Najib naik atas tiket Melayu
    tapi amat malang dia masih menumpu
    kepada bukan melayu untuk di layan.

    8 - Tentu sekali pemimpin UMNO bukan jenis
    yang berkata benar kepada DS Najib akan
    keadaan dibawah kerana mereka seperti di
    kata bukan lagi ahli yang berkualiti selain
    hanya mahu mengampu dan memberi
    kabaran baik sahaja.

    9 - “Ada kah sebarang kontrak orang cina
    akan serah kepada Melayu?” ujar Tun
    Mahathir. “orang melayu yang dapat
    tender dan kontrek akhir nya akan sub
    kepada bukan melayu juga tapi malang nya
    apa yang dapat kepada orang cina tidak pernah dapat kepada orang melayu.

    10 - “Orang Melayu undi Najib bukan
    kerana suka kepada nya, tapi kerana takut
    kepada Anwar dan Lim Kit Siang dan apa
    yang akan dibawa oleh kedua nya, lalu
    ketakutan mereka diterjemah kepada undi
    kepada UMNO dan DS Najib”

    11 - “BR1M akan menjadi masalah jika satu
    ketika nanti rakyat sudah terbiasa dengan
    pemberian sebegini, dan keadaan akan jadi
    buruk apa bila tidak lagi dapat memberi
    nya”

    12 - “Saya Ultra Malay tapi orang cina tahu
    dan kenal cara saya dan mereka undi saya,
    ada cara nya untuk memikat hati mereka,
    pendekatan DS Najib tidak betul dengan
    sentiasa menghulur kan wang, mereka akan
    ambil tetapi belum tentu mengundi” Akhir sekali Tun berkata “Saya akan terus
    bersuara untuk bumiputera dan melayu, jika
    mereka kata saya rasis Ya saya akan kata
    saya rasis”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar dan betul....kita tunggu apa respond dari yang totok umno.

      Delete
    2. Haha red bean bodoh

      Delete
    3. ADALAH DS NAJIB INI DEGIL ORG NYA ATAU ADAKAH BELIAU TIDAK SEDAR APA YG TELAH BERLAKU DAN TIDAK ADAKAH SESIAPA YG MENASIHATI BELIAU.
      ADALAH MALANG BAGI KITA JIKA BELIAU TETAP BEGITU. RAKYAT AKAN BOSAN AKHIRNYA. KALAU MCM TU BAIK TUBUHKAN SATU LAGI PARTI YG BENAR2 MEMPERJUANGKAN HAK KEPENTINGAN MELAYU DAN AJAK SEMUA ORG MELAYU MENYOKONG PARTI TERSEBUT.
      HIDUP MAKIN LAMA MAKIN SUSAH DAN KINI MAKIN DISUSAHKAN LAGI. TAPI KALAU YG NAK MENUBUHKAN PARTI INI ADA NIAT MENANGKUK DIAIR KERUH BAIK LUPAKAN. APA NAK JADIMEREKA INI. TS MAHEYUDIIN MCMANA.

      Delete
    4. sebenarnya semua punca masalah kronik celaka babi haramjadah ni semuanya berpunca dr pucuk pimpinan k'jaan..diikuti oleh menteri2 dan pengarah2,ksu2 dan org2 besar sterunya..takut@ppenjilat cina dan bangsa asing lain..?dua2 tu terang2 menunjukkan anda semua adalah pengkhianat agama,bangsa dan tanahair..dalam hati kami org melayu dah cukup berbuku dan menggelegak..satu demi satu demi satu demi satu demi satu demi satu demi satu bangsa asing telah merampas hak/keistimewaan bangsa melayu di Tanah Melayu ni..tak cukup ddgn itu menghina agung dan sultan2 melayu.. menjarah kekayaan tanah melayu dgn cara halal dan haram..menghina dan terus menghina agama islam yg suci padahal kita tak usik pun agama bangsa aing tu..celaka betui..babi dan bewak dr cina dan india tu cukup pandai psiko org melayu/b.putera..bodo kan org melayu..baling batu sembunyi tangan,gunakan kuasa duit dan betina utk beli haramjadah2 pengkhianat melayu yg ada power..laga2 kan org melayu..babiiii betuiiiiiiiii...nak harapkan pemimpin melayu dr k'jaan utk bela melayu, agama islam pun tak blh harap.. majoritinya dr atas sampai bwh adalah
      hampas dan pengkhianat kpd bangsa melayu..tobat nyesal aku n family undi umno pru13 baru ni w/pun selama ini pangkah pas..nak undi pas lg tak blh harap..
      HARAP SGT DAN BERDOA PERWAKILAN PADA PAU NANTI BUAT YG TERBAIK JGN JADI HAMPAS GAK..AMBIKLA SERIUS..INGATLAH AGAMA BANGSA DAN NEGARA..KEADAAN KITA ORG MELAYU DAH KRONIK..BUATLAH SESUATU..KEMUDIAN TERAJANG PENGKHIANAT2 MELAYU DALAM LONGKANG..LPS TU SAMA2 KITA LUDAH...... KHARKKKKKKKKKKKK...PTUIHHHH...

      Delete
    5. Najib harus mengambil tindakan sebelum ahli UMNO mengambil tindakan. Masalahnya pula bagaimana UMNO nak ambil tindakan pucuk pimpinan UMNO pun bangang-bangang juga. Nak harap Ketua Pemuda pun penjilat tegar Cina. Kononnya ayam sabung UMNO Nazri Aziz pun sama juga. Ketua wanita pula tak kena caranya untuk memperjuangankan agenda ini secara terang-terangan.

      Delete
    6. Dari awal jangkaan sesetengah pihak bahawa Najib akan gagal membawa agenda Melayu ternyata menjadi kenyataan... Alasan nya mudah.. Najib datang dari lubuk emas, dikelilingi bangsawan dan aristokrat..mana mungkin dia mempunyai jiwa rakyat marhaein yg bergolok bergadai memperjuang bangsa... tidak seperti TDM pemimpin berasal rakyat bawahan.

      Berundurlah Najib sebagaimana tempangnya Abdullah Badawi meninggalkan pentas perjuangan bangsa...Jangan dirosakkan pentas itu dengan ketamakkan diri y akhirnya merobohkan pentas itu...

      Delete
    7. SUATU ENIGMA

      Apakah "ketidakpedulian" dan "melepas tangan" pada beberapa orang individu "big shot" di dalam UMNO kini merupakan simptom-simptom awal berkuburnya parti keramat bangsa Melayu ini mengadi parti tunggal Barisan Nasional yang memasukkan mereka yang menolak Ketuanan Melayu menjadi rakan-rakan kongsi utama dalam kempemimpinan Tanah Melayu ini?

      Delete
    8. Dalam kita dok boikot ABC/BCL jangan lupa juga boikot kj, nazri & kerismudin... ksi dorg trn ddk bwh blk diam2... ini kalilah!!!

      Delete
    9. Selepasa Tun Dr. Mahathir melepaskan jawatan pm, takde sekor pemimpin dari umno,pkr,pas yg sanggup betul2 berjuang untuk agama, bangsa dan negara.....semuanya berjuang untuk survival masing2 jer...semakin hari, semakin jelas..., melayu2 marhain kena belajar jaga diri sendiri.

      Delete
    10. Saya amat bersetuju dgn Anon:5:25 PM dan kita tinggulah 5 Okt ini utk merombak barisan kepimpinan UMNO.

      Punca semua masalah yg terjadi adalah akibat dari pentadbiran dan kepimpinan lemah bermula dari PM yg kuat tidur (Dollah Badawi) dan diikuti oleh PM yg lembik (Najib); atas nasihat orang muda liberal spt KJ, Omar Ong, Kalimullah dll.... serta disokong oleh bekas pemimpin Team B Musa Hitam & Shahrir Samad.

      Delete
    11. Semua tu adalah bahasa retorik Tun M dlm usaha nak promote anak dia cabar jawatan naib presiden PAU nanti! Ada lipan di sebalik bata!

      Delete
    12. Anon 6:42, inilah jenis pengampu dan pecacai Najib yang tidak pedulikan kesan kepada negara, masyarakat serta kelangsungan Barisan Nasional dan UMNO di negara ini, dia ni hanya sibuk nak bodek Najib supaya boleh diberikan sedikit projek untuk di ali babakan kepada puak Cinabeng DAP, dah tau sangatlah perangai puak-puak macam ini, dia akan jilat sampai licin, tak peduli dah pasal kepentingan agama, bangsa dan tanah air pun, malahan parti pun dia tak peduli apa akan jadi.

      Kita semua boleh lihat kegagalan Najib dalam UMNO dan Barisan Nasional selama ini, jenayah meningkat, sikap kurang ajar makin menjadi-jadi, institusi negara sudah tidak dihiraukan, masalah ekonomi, isu pekerjaan di mana banyak peluang kerja, tapi kerajaan sibuk membiarkan pekerja asing masuk secara berleluasa hingga menyebabkan anak tempatan merempat, inilah kerajaan Najib yang memusnahkan Malaysia selama ini. Sedarlah semua.

      Sedarlah ahli UMNO sekalian, untuk kepentingan agama, bangsa, dan tanah air serta parti kita, tumbangkan Najib dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini supaya UMNO dapat dipulihkan dan negara kita dapat dipulihkan. Sedarlah semua.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    13. Cayalah parpu aku sokong tentang pekerja asing yang besepah di malaysia. bn gagal mewarganegarakan peluang pekerjaan.

      Delete
    14. AnonymousJuly 28, 2013 at 6:50 AM

      Copy&paste kahkah!

      Ucapan kontroversi Ayahanda Tun Dr
      Mahathir yang diucap Dalam Sesi Tertutup
      pada 26 Julai 2013 lalu.
      =======================================================

      Pandangan saya:

      Saya rasa seperti ada benarnya pendapat AnonymousJuly 28, 2013 at 6:42 PM. Nampak seperti tidak ada keikhlasan pada pendirian Tun M. Pada suatu ketika dia meminta semua ahli UMNO mengekalkan Najib dgn tidak dipertandingkan jawatan tertinggi no1 & no2 dlm UMNO pada PAU hujung tahun nanti. Pada masa lain pula, dia mengadakan sesi untuk menghentam Najib, seolah-olah meminta ahli2 UMNO menolak Najib. Tindak tanduk seumpama ini nyata akan lebih memecah belahkan UMNO. Dalam keadaan UMNO terpecah belah inilah, Datuk Mukhriz akan diketengahkan sebagai orang yg akan jadi hero untuk pulihkan keadaan dan satukan semula UMNO.

      Jangan lupa apa yg terjadi dlm pemilihan agung UMNO tahun 1988, penyingkiran Anwar 1998, Tun M keluar UMNO 2008 dan ada satu percaturan baru sdg dibuat untuk tahun 2018!

      Delete
    15. 4.41am, agree! Mahatear is expert with two things, one is his act of crocodile tears and the other one is tearing umno into parts & pieces. He now tried to create racial hatred, gathering conservative umnos to attack and topple down najib and in the mean time preparing a new group in umno to support the upcoming new pm of his own...

      Delete
    16. YES ULTRA MAMAK.....USING MALAY.....DAH LAMA DAH(CROCODILE TEARS....MEANING THAT HE HAD BECOME MALAY LONG TIME AGO).....DURING HIS TIME IT WAS EASY TO RULE BECAUSE HE WAS USING DICTATORSHIP STYLE AND LAW...HE EVEN REDUCE THE POWER OF SULTAN BECAUSE HE WAS SCARED ESPECIALY THE SULTAN JOHOR.....HE BLAME ABDULLAH FOR CHANGING THE ELECTION BALLOT BOX TO TRANSPARENT BOX....THATS WHY A FEW STATES WERE WON BY OPPOSITION....HE STLL DREAM HE WILL RULE MALAYSIA LIKE HIS MAMAK STYLE BUT LITTTLE DID HE KNOW THIS IS THE 21ST CENTURY....WEI HELLO MAMAK ....MALAYSIANS ARE TIRED OF YOUR CORRUPTED WAYS.....YOU TRY TO SAY HELPING MALAYS USING CORRUPTED WAYS ARE HALAL.....MAMAK PARIA....

      Delete
  3. Orang melayu kalau bab makan memang dia jaga betul, mereka makan apa yang halal saja dan ini memang dituntut dalam islam.
    Dia tak kisah nak tutup aurat, tak kisah kalau tak solat, tak kisah kalau mengumpat, tak kisah tak bayar zakat, tak kisah kalau buat perkara maksiat......yang prnting makan kena jaga...itulah islam orang melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa cadangan pada kerajaan bro. Muda mudi di Kelantan pun ramai yang hanyut. Itu kerajaan Islam tu.

      Kot mana pun kita mesti terus menekan kerajaan supaya melaksanakan pendidikan Islam secara total untuk anak2 Melayu.

      Delete
    2. Cadangan aku pada kerajaan, utamakan amar maaruf dan nahi mungkar, disamping memajukan negara.
      Kenapa mesti pandang kelantan? Bagus sangat ke kelantan tu?

      Delete
    3. Nik aziz kata, kalu nok tgok model negeri Isle, mari ko kelate...

      Delete
  4. Lagasi tundun Bodohwi peminat tegar Pantat Cina.Jangan Adakan PAU lebih baik makan pau cina ada Babi.Tak sunat mmma.....mayak panjang maaa.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukankah dgn berkahwin dgn bangsa asing/kaum yg bukan islam, kita menambahkan umat islam, ianya juga adalah satu kaedah memperluaskan syi'ar islam. Gua pun kalu ada peluang, nak cari juga amoi buat bini!

      Delete
  5. Saya cadangkan PPIM bergerak di bawah JAKIM melapur kepada DS Jamil Khir sebagai badan pemantau yang aktif. Boleh lah perkara ini di cadangkan :-

    1. PPIM sebagai penguatkuasa di bawah kuasa Jakim

    2. PPIM menyediakan khidmat guamam syariah yang berkaitan dengan Sijil Halal bergabung dengan penguatkuasaan dan kes mahkamah yang tidak tertakluk kepada pengaruh luaran dan dalaman.

    3. Mempromosi Halallan Toyibba dengan membina hubungan dua hala Kerajaan dan pihak swasta dan semua perkara-perkara berkepentingan

    4. Mengguna semula peruntukan hasil kewangan yang di kutip dari penajaan, saman atau apa jua hasil terbit dari nya dan di gabungkan perolehan sumbangan kerajaan untuk NGO sebagai menampung kos pergerakan mengikut sasaran tindakan aduan.

    5. Sebagai Konsultan Professional Islam di peruntukkan khas dalam bidang

    Cadangan boleh di perkemaskan lagi. Boleh kira nya pemilik blog memajukan perkara ini kepada PPIM semoga lebih berwibawa dan di geruni( di hormati dan di patuhi). Kita amat maklum Pegawai Kerajaan terikat dengan birokrasi dan memiliki kuasa terhad. Itu sebab JAKIM gah di mata sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan aku tambah satu lagi yang jakim perlu utamakan....amar maaruf dan nahi mungkar.
      Tanpa mengira siapa pelaku maksiat dan mungkar itu.

      Delete
  6. Tertarik pada perenggan 9....Ada IPTA yang jadi kandang bumiputera beri kontrak binaan beratus juta (beberapa job) kepada kompeni cina totok dari NS..melayu cuma jadi kuli dan mandur saja, kualiti kerja macam tahi, sub-kon semua cina juga..ada siapa kesah? DPMM mana nak kesah sebab mereka banyak sokong PR, bersekedudukan dengan DAP, ada seorang pemimpin UMNO tu pulak asyik dok keghiyau punya kuat kat parlimen tak nampak kat depan hidung dia projek menipu orang melayu tu berlaku...kontraktor kelas A melayu memang low class ka?? bayangkan KTAR,UTAR bagi kontrak bina pada bumiputera tak usah ratus juta 10,20 ribu pun ada ka?....aku nak dengar komen korang semua yang asyik suka nak boikot barang cina sesuka hati...(china doll termasuk kah? hehehe..)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg ko merepek ni

      Delete
  7. Hi Friends

    It is my great pleasure to suggest to all my Umno friends, we will get back Kerajaan Berdaulat only if we eliminate this Rotten Mohd Najib bin Abdul Razak from Umno and Government.

    Just say " Yes, Ahli Umno Titiwangsa " if you support the move.

    Ahli Umno Titiwangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The root of all these disgusting problems is ...... poor administration and leadership, originally stemmed by The Sleeping PM (Dollah Badawi) and consecutively followed up by The Lame Duck PM (Najib); upon the advice of the young liberals such as KJ, Omar Ong, Kalimullah etc... and support by the Team B leadership of Musa Hitam and Shahrir Samad.

      Delete
    2. Who govern Malaysia at this moment? The prized question I've been wanting so badly to ask. The whole policies maker in this question are in favours to the ingrate immigrant Chinese, as such due to the instability on the geographical nature of such orders, I felt I'm living in a foreign land. I have these wild ideas of suggesting the head of governance in Malaysia are at finger-play and mastermind by an orchestrated of masking men from Tongsan. There is no hope of reviving Najib, he is beyond hope; please allow of radical movement to toppling Najib down as he has shown of such non-favouring of the Malays far too many times. We gave votes to BN not to Najib!

      Delete
    3. Indirectly if you vote BN, that means you BANTU NAJIB!

      Delete
    4. Anon 9:46, sokong Barisan Nasional tak bermakna sokong Najib. Dasar Red Bean makahai cibai lancau tiu nia ma.

      Menyokong Barisan Nasional bermakna menyokong Malaysia, tapi menyokong Najib adalah untuk merosakkan Malaysia.

      Ahli UMNO sekalian, pastikan dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini, tumbangkan Najib untuk kesejahteraan Malaysia, bumiputera dan UMNO.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  8. Daripada Merajuk Dengan Najib, Kini Menjadi Perkasa 1Malaysia

    Ibrahim Ali hari ini mengumumkan penubuhan Majlis NGO Antara Kaum atau Mirac yang menandakan keterbukaan pertubuhan itu dalam perjuangannya yang selama ini memperjuangkan kepentingan Melayu, Bumiputera dan Islam. Melalui penggabungan dengan Perinban atau Persatuan Amal dan Kebajian India Baru dan Percisma atau Persatuan Cina Era Baru, Mirac kini menjadi landasan baru perjuangan Perkasa. 

    Dengan bergabung dengan pertubuhan Cina dan India, tidak dipastikan setebal mana perjuangan Melayu, Bumiputera dan Islam yang akan diperjuangkan oleh Perkasa.

    Sikap dan keterbukaan yang secara tiba-tiba ditunjukkan oleh Perkasa ini menimbulkan persoalan ramai, apa sudah jadi dengan perjuangan Perkasa sekarang ini? Kenapa secara mengejut menukar hala tuju perjuangannya?

    Walaupun beliau bertegas bahawa Perkasa akan terus memperjuangkan kepentingan Melayu dan Islam, tetapi ramai yang ragu-ragu dengan keupayaannya untuk terus bertahan sekiranya timbul isu-isu yang menggugat kepentingan Melayu selepas ini.

    Lebih-lebih lagi kerapuhan benteng pertahanan Perkasa itu amat terserlah bilamana belum pun apa-apa lagi sudah tercetus perbalahan kecil di hari pertama penubuhan Mirac ini berikutan Perinban tidak setuju dengan kenyataan Zulkifli Nordin, Naib Presiden Perkasa mengenai sokongannya terhadap guru besar Sri Pristina berhubung isu murid-murid makan di bilik persalinan sekolah.

    Ia berakhir dengan Zulkifli meninggalkan majlis manakala Ibrahim pula terpaksa memujuk Perinban supaya terus berada di majlis berbuka puasa itu. Zulkifli pula mungkin hanya berbuka puasa di dalam kereta atau di gerai tepi jalan berikutan tiada sesiapa yang memujuknya.

    Hanya dalam isu kecil seperti isu kantin pun mereka sudah berbalah, bagaimana nanti jika timbul isu-isu yang lebih besar yang memerlukan suara Perkasa lebih lantang? Mungkin selepas ini suara Perkasa akan menjadi seperti kebanyakan pemimpin UMNO juga yang semakin hilang aura kemelayuannya berikutan Najib lebih cenderung kepada perjuangan bercorak 1Malaysia.

    Selama ini ramai orang Melayu terpana dengan perjuangan Melayu dan Islam yang dibawa oleh Perkasa sehingga ramai ahli UMNO yang menjadi ahlinya walaupun Ibrahim Ali yang menjadi presidennya bukanlah ahli UMNO, malahan pernah menentang UMNO dengan bertanding atas tiket Bebas dan juga PAS.

    Namun atas keyakinan terhadap perjuangan Melayunya, mereka menyertai Perkasa. Tambahan pula dengan menyertai Perkasa, mereka merasakan dapat meneruskan perjuangan untuk Melayu berikutan UMNO sejak dipimpin oleh Najib lebih gigih melaungkan semangat 1Malaysia berbanding untuk kepentingan Melayu, selain menunjukkan sikap tolak ansur dan lunak terhadap tuntutan kaum-kaum lain.....bersambung

    ReplyDelete
    Replies
    1. The root of all these disgusting problems is ...... poor administration and leadership, originally stemmed by The Sleeping PM (Dollah Badawi) and consecutively followed up by The Lame Duck PM (Najib); upon the advice of the young liberals such as KJ, Omar Ong, Kalimullah etc... and support by the Team B leadership of Musa Hitam and Shahrir Samad.

      Punca semua masalah yg terjadi adalah akibat dari pentadbiran dan kepimpinan lemah bermula dari PM yg kuat tidur (Dollah Badawi) dan diikuti oleh PM yg lembik (Najib); atas nasihat orang muda liberal spt KJ, Omar Ong, Kalimullah dll.... serta disokong oleh bekas pemimpin Team B Musa Hitam & Shahrir Samad.

      Delete
    2. Berahim Ali & Zul Nordin merasakan mereka diketepikan tanpa diberi sebarang jawatan, senator atau menteri. Mereka kecewa dan merajuk dan kini mula mencari jalan bagaimana nak backfire balik kerajaan. Tengok langkah2 mereka:
      1. Keluar dari ikatan dgn UMNO
      2. Berkempen untuk PAS di PRK Kuala Besut
      3. Bergabung dgn NGO bukan Melayu & tubuhkan MIRAC
      4. ????
      5. ???

      Tidak mustahil, suatu hari Pak Berahim jadi calon PKR dan Zul Nordin jadi calon PAS!

      Delete
  9. ....sambungan

    Walaupun tindakan Najib itu dilihat untuk kepentingan undi dan sokongan, namun dalam banyak hal sikap yang ditunjukkan beliau dilihat berlebih-lebihan dan di luar kewajarannya. Lantaran itulah Perkasa menjadi pilihan.

    Perkasa sendiri, sebaik pilihanraya berakhir pernah meluahkan kekecewaannya terhadap Najib yang lebih memberi muka kepada kumpulan-kumpulan yang membuat tuntutuan secara mengugut seperti Dong Ziong dan Hindraf dengan sedia mengadakan pertemuan serta memenuhi permintaan mereka sedangkan pandangan Perkasa langsung tidak diberi perhatian.

    Ibrahim yang pernah mencadangkan untuk membakar kitab Injil berbahasa Melayu sebagai protes terhadap penggunaan kalimah Allah, juga kecewa dengan Najib kerana menjemput paderi-paderi untuk berdialog di Seri Perdana sedangkan Perkasa tidak pernah dilayan sebegitu rupa.

    Sebelum pilihanraya, walaupun menyokong UMNO dan Najib, Ibrahim dan Perkasa tetap lantang memperjuangkan isu-isu Melayu dan Islam. Suara mereka jarang ketinggalan dalam kebanyakan isu yang berbangkit.

    Selepas pilihanraya dan hampir diketepikan Najib sebagai calon dan kemudian kalah di Pasir Mas, Ibrahim tidak menyimpan lagi rasa kecewanya dengan Najib. Selain mengungkit bahawa Najib lebih memberi perhatian kepada tuntutan kaum lain dan mengabaikan padangan Perkasa, Ibrahim juga seperti mengugut mahu mengambil sesuatu langkah yang dianggapnya drastik terhadap kepimpinan Najib.

    Tidak lama selepas itu pula, Perkasa mengadakan pertemuan dengan Tun Mahathir dan mengumumkan mereka kini mengambil sikap berkecuali dan tidak lagi terikat dengan UMNO, kerajaan atau Najib. Ternampak bahawa Perkasa benar-benar kecewa dengan Perdana Menteri.

    Bagaimanapun tiga hari lalu, Ibrahim dan 10 pimpinan tertinggi Perkasa telah dijemput ke Seri Perdana oleh Najib untuk bersemuka dan meluahkan pandangannya. Sebaik selesai, Ibrahim dilaporkan berpuas hati dengan pertemuan itu serta melahirkan rasa gembiranya dapat bertemu dengan Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The root of all these disgusting problems is ...... poor administration and leadership, originally stemmed by The Sleeping PM (Dollah Badawi) and consecutively followed up by The Lame Duck PM (Najib); upon the advice of the young liberals such as KJ, Omar Ong, Kalimullah etc... and support by the Team B leadership of Musa Hitam and Shahrir Samad.

      Punca semua masalah yg terjadi adalah akibat dari pentadbiran dan kepimpinan lemah bermula dari PM yg kuat tidur (Dollah Badawi) dan diikuti oleh PM yg lembik (Najib); atas nasihat orang muda liberal spt KJ, Omar Ong, Kalimullah dll.... serta disokong oleh bekas pemimpin Team B Musa Hitam & Shahrir Samad.

      Delete
    2. En Othaman, can you be wise and stop repeatingly pasting your statements everywhere now and then as if we are blind. Can you, please ..

      Delete
  10. wakakakakak, waduh waduh , orang malayu udah jadi bangsat ya kerna sering aja ditipu ole ketua partai melayu saitan itu ya. Gak ada teluyr dia kayak melayu malaisia itu ya. kaakakakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ko ckp ni... X faham

      Delete
    2. indon sesat agaknya tu, dah tamat pas lawatan sosial nak balik indon berat hati susah cari makan di negara sendiri

      Delete
    3. Itu pengikut Gus Dur. Seperti Anwar & KJ, mereka adalah pendukung Liberal yang menyetarakan hak asasi, sama rata, sama rasa hingga terlupa bahawa Islam adalah satu-satunya agama yg diredho oleh Allah SWT. Sebab itu Indonesia kini menerima musibah tak putus-putus, ekonomi negaranya hancur dgn bebanan hutang tak mungkin habis mampu dilunas. Keadaan Indonesia sama seperti Kelantan yg mana rakyatnya bersepah-merempat mencari rezeki di negeri orang bagai manusia tidak ada harga diri.

      Delete
    4. Setelah penat menyerang Anuwar sebelum PRU13, kini serangan ditujukan kepada Najib pula...mmmmmm. Aku cuba untuk memahami plot yang dirancang dengan begitu rapi ini.

      1. Adakah serangan gilababi keatas Anuwar praPRU13 dulu semata-mata untuk meraih simpati kepada Raja sondol itu, dalam erti kata lain, untuk memaksimumkan undi simpati kepada PKR/PR/DAP. Jika itu matlamatnya, nampakanya strategi itu telah berjaya mengumpulkan 97% undi Cina dan 28% undi Melayu kepada PR...namun tidak berjaya menumbangkan BN, terutama Najib.

      2. Najib tidak dapat ditumbangkan melalui PRU13, serangan seterusnya lebih direct,iaitu tubuh Najib sebelum PAU, imej Najib perlu dicemarkan. Isu Scorpene dah tak relevan, Rosmah dah tak relevan, Bala pun dah kojol,manakala Bersih dan 505 sudah hilang stim. Alternatif perlu dicari sebelum Dis 2013.

      3. Ombak pertama, Anuwar, Nik Ajis, H.Hadi, Azminali, Rafizi semua buntu, gagal. Yang berjaya Kit Siang, Guan Eng. Mereka berundur kedalam Parlimen dengan baju MP msing-masing. Ombak kedua digerakkan melalui Reentry, Pak Osman dan Pak Mad semua membedek Najib dan KJ dengan Anfield kontot, hanya dengan alasan lembik, membawa saka Pak Lah dan Najib berbibir merah.

      Aku terhidu bau hamis askar upahan, bukan Red Beans tapi Kacang Buncis celup kunyit.

      Delete
    5. ► Apahal nama aku masuk dalam cerita ni.Banyak lagi bloger hantam Najib atas bawah kiri kanan.Blog aku pun abandoned.Pak Osman n Pak Mad langsung takder blog.Yang kau pulak tak habis-habis dengan gelombang Ombak Rindu Puji Bibir Merah melebih-lebih.Meluat semua orang nak baca.ChaaiiTT..!!!

      Delete
  11. Anon 9:34 AM ...

    Lu hanya pandai komen dan salahkan orang lain. Tapi apa sumbangan lu? Tak ada! Taraf lu sama dengan makanan yang tak halal yang dihidangkan. Lol.

    ReplyDelete
  12. Jgn duk cerita byk la melayu. Boikot saje la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boikot apa bang ...

      Delete
  13. PERKASA dah tukar jadi pengkhianat orang Melayu dah hanya kerana nak kuasa politik.

    Mamakutty dah tak dilayan kat UMNO kerana dah ternampak sangat asyik promot anaknya naik saje.

    Pengkhianat Melayu lah tu.

    Tak nampak ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Red Bean Communist cibai makahai lancau, anak beranak Lim di dalam DAP itu apa cerita? Membohong dalam pemilihan DAP untuk pertahankan kuasa, jenis cibai apakah itu?

      Hanya lebih sedikit 1800 undi ambil masa 19 hari baru selesai, semua puak DAP tak pernah bersekolah ke?

      DAP cibai, Red Bean Communist Lancau, makahai tiu nia ma.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. PANTAT BURIT PELIAK MAK KAU LAH MO HAM MAD DAGING BABI BARUA GILA.......KALAU NAK SATU LAWAN SATU BOLEH DATANG JUMPA DAP AJAK CARI GADUH.....NASIONALIS MELAYU APA MACAM KELING PARIA MENCARUT....

      Delete
  14. puncanya ialah kita sendiri yg bagi sijil halal kat mereka yg tak percaya allah, quran & rasul spt serah kunci rumah kat penyamun. macamana ekonomi umat islam boleh dikongsi dgn mereka yg tak peduli dgn halal & haram? kita sendiri yg tonggek utk ditibai. ada kuasa tapi tak tau guna. (ada kuasa guna, jgn salah guna). macam sikudung dapat cincin, kera dapat bunga.

    ReplyDelete
  15. Pemimpin pemimpin politik ni semua sama je macam celaka .. PKR, PAS, UMNO semua celaka dan lemah. Rasa nak terajang diorang ni semua .. kuli cina.

    ReplyDelete
  16. Red Bean Army detected at 10.45 am

    ReplyDelete
  17. Entahlah negara Ini semakin tiada identiti sendiri semakin suka Taliban Style. Tak lama negara ini akan macam Afghanistan

    ReplyDelete
  18. jgn lupa boikot kj, nazri & kerismudin... ksi dorg trn ddk bwh blk diam2... ini kalilah!!!

    ReplyDelete
  19. HAHAHAHAHA APA DAH JADI NI? PERKASA AKAN BERGABUNG DGN NGO CINA & INDIA. IA AKAN DIKENALI SEBAGAI NGO ANTARA KAUM DI MALAYSIA (MIRAC).

    HAHAHAHAHAHA...PARPU, KALI NI NGKAU TERPAKSA PADAMKAN SEMUA IKLAN DAN ARTIKEL BBC, KALO TIDAK AKAN DIPERANGI OLEH PERKASA.


    HAHAHAHAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. The root of all these disgusting problems is ...... poor administration and leadership, originally stemmed by The Sleeping PM (Dollah Badawi) and consecutively followed up by The Lame Duck PM (Najib); upon the advice of the young liberals such as KJ, Omar Ong, Kalimullah etc... and support by the Team B leadership of Musa Hitam and Shahrir Samad.

      Punca semua masalah yg terjadi adalah akibat dari pentadbiran dan kepimpinan lemah bermula dari PM yg kuat tidur (Dollah Badawi) dan diikuti oleh PM yg lembik (Najib); atas nasihat orang muda liberal spt KJ, Omar Ong, Kalimullah dll.... serta disokong oleh bekas pemimpin Team B Musa Hitam & Shahrir Samad.

      Delete
  20. Sayangkan anak..tangan-tangankan..supaya anak tahu yang mana salah dan yang mana betul.
    Sayangkan isteri..tinggal-tinggalkan..supaya ikatan kasih dan sayang bertambah erat.

    Sayangkan UMNO..tukar-tukarkan pemimpinnya..supaya pemimpin yang dilatik sedar akan dirinya kena memperjuangkan HAK ORANG MELAYU dan jangan syok sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The root of all these disgusting problems is ...... poor administration and leadership, originally stemmed by The Sleeping PM (Dollah Badawi) and consecutively followed up by The Lame Duck PM (Najib); upon the advice of the young liberals such as KJ, Omar Ong, Kalimullah etc... and support by the Team B leadership of Musa Hitam and Shahrir Samad.

      Punca semua masalah yg terjadi adalah akibat dari pentadbiran dan kepimpinan lemah bermula dari PM yg kuat tidur (Dollah Badawi) dan diikuti oleh PM yg lembik (Najib); atas nasihat orang muda liberal spt KJ, Omar Ong, Kalimullah dll.... serta disokong oleh bekas pemimpin Team B Musa Hitam & Shahrir Samad.

      Delete
  21. Perkasa dah jadi pelacur.... Ibrahim ali malu nak jadi drebar teksi... Najib bagi elaun rm 800 kat semua mt perkasa kerana tak mahu mereka bawa teksi... Tapi dgn satu syarat... Mereka kena lalu bawa kelangkang paria dan babi cina nJib bagi tahu... Menyudu mt perkasa bila najib kata mcm
    Tu sb kerja dah tak da.... Bila dpt offer terus jadi itik.... Air limbahan pun mereka sedut sb nak tgk kot kot ada ikan yg mereka leh mkn... Bodoh nye perkasa sebab membenarkan diri mereka diperkosa... Hanya kerana duit dan kerjaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. tidak ada salahnya menjadi pelacur untuk mencari rezeki, asalkan ia halal.

      Delete
    2. Kalau Ibrahim Ali jadi teksi driver pasti ramai customer Cinabeng dengan tak habis-habis. Mereka nak tengok dekat muka dan suara sebenar katak ini lagi minta dia kerja malam sikit nak pergi jumpa Amoi. Kah Kah Kah

      Delete
    3. The root of all these disgusting problems is ...... poor administration and leadership, originally stemmed by The Sleeping PM (Dollah Badawi) and consecutively followed up by The Lame Duck PM (Najib); upon the advice of the young liberals such as KJ, Omar Ong, Kalimullah etc... and support by the Team B leadership of Musa Hitam and Shahrir Samad.

      Punca semua masalah yg terjadi adalah akibat dari pentadbiran dan kepimpinan lemah bermula dari PM yg kuat tidur (Dollah Badawi) dan diikuti oleh PM yg lembik (Najib); atas nasihat orang muda liberal spt KJ, Omar Ong, Kalimullah dll.... serta disokong oleh bekas pemimpin Team B Musa Hitam & Shahrir Samad.

      Delete
  22. Tidak ada salahnya melarang pemakaian tudung untuk keseragaman uniform. Itulah yang terbaik, bak kata pepatah 'melentur buluh biar dari rebungnya', kerana buluh lebih mudah dilentur semasa zaman awal perkembangan kanak2. Peringkat awal pembesaran anak sepatutnya diambil berat, kerana pada peringkat awal ia memang sukar dikesan. Pada kebiasaanya apabila ia sampai ke peringkat teruk, barulah doktor dapat mengesannya. Kesukaran mengesan ini berpunca daripada ketidakcekapan lampu isyarat, menyebabkan ramai pesalah trafik melanggaur undang2.

    Walaupun undang2 sedia ada memang mencukupi, tapi akibat kurangnya penguatkuasaanlah yang menggalakkan peniaga menaikkan harga ayam sesuka hati. Bagi ayam kampung, ia tidaklah sukar untuk dijaga, cuma perlu sedikit ubahsuai supaya jenis tudung yang dipakai itu akan lebih manis dipandang. Ini sekaligus akan menjadikan ia sesuai diseragamkan dengan uniform hotel. Maka pihak pengurusan hotel akan menghapuskan syarat menanggalkan tudung semasa bekerja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The root of all these disgusting problems is ...... poor administration and leadership, originally stemmed by The Sleeping PM (Dollah Badawi) and consecutively followed up by The Lame Duck PM (Najib); upon the advice of the young liberals such as KJ, Omar Ong, Kalimullah etc... and support by the Team B leadership of Musa Hitam and Shahrir Samad.

      Punca semua masalah yg terjadi adalah akibat dari pentadbiran dan kepimpinan lemah bermula dari PM yg kuat tidur (Dollah Badawi) dan diikuti oleh PM yg lembik (Najib); atas nasihat orang muda liberal spt KJ, Omar Ong, Kalimullah dll.... serta disokong oleh bekas pemimpin Team B Musa Hitam & Shahrir Samad.

      Delete
    2. Mr Ahmad, are you getting insane?

      Delete
    3. No...I'm not but can say that I'm obsessed to put things back in the right perspective.

      Delete
    4. Mr Ahmad must finally met his idol Mahathir, that is why he is getting obcessed. Mahateer must have passed some of his wisdom to him.

      Btw, Mr Ahmad, do you know what Mahathir means? Maha:Great and Thir:Arrow, he denies his Indian roots but his dad not done him any favour by naming him Mahathir.

      Well I tell you what, he certainly lived up to his name and shafted Malaysia.

      REMBEMBER........MAHA:GREAT AND THIR:ARROW.

      Delete
  23. Persiapan Hari Raya mesti dibuat awal, jgn tunggu saat terakhir, nanti sesak dan susah bergerak. Gedung2 perniagaan bersar sudah mula membuat berbagai tawaran hebat & potongan harga. TESCO, JUSCO, GIANT, PARKSON, G-MART, C-MART, THE STORE, BILLION, ... Di KL pula, SOGO, PERTAMA, BINTANG, MIDVALLEY, .. jgn lepaskan peluang ini .. meriahkan suasana hari raya anda ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana bleh....itu cina sialan punye. Boikot tetap boikot....ABC-BCL.

      Delete
  24. Tak payah buat heboh & kalutlah parpu! Tak berapa kerat orang melayu/islam yg pergi makan dekat hotel ming group tu. Kalau ada pun geng2 VIP atau datuk2. Tak pun, package gomen yg dapat special discount masuk poket pengurus projek.

    ReplyDelete
  25. Pascal malayu bangsa bangsat,bodoh,anak haram,keturunan babi hutan,suka rogol anak sengiri,suka buang anak sengiri,bangsa dengki.....kalau Wang kertas tu dipegang oleh penjual babi,penuh dgn darah babi,pastu x Der pa kalau bangsa bangsat malayu Ambil??? Bodoh sungguh bangsa anjing kurap ni.....dah bangsat dr tulang keturunan dah....cakap banyak dgn anjing pun x dpt apa......hanya 1 yg leh describe bangsa bangsat ni....iaitu---sememamgnya anjing,babi hutan je saudara dgn bangsa malayu bangsat,babi hutan ni.....abis cerita.......wekekekekekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi haram jadah Anon 9:37, dasar bangsat, merempat diberi kerakyatan berlagak pula.

      Cinabeng haram jadah berniaga secara bohong, tipu timbang, tipu sana tipu sini, rasuah sana rasuah sini, jenis haram jadah macam ni mana tau apa bertuhankan wang ringgit untuk kesenangan diri atas kesusahan orang lain.

      Semua puak DAP haram jadah celaka, jenis berak tak basuh, jenis beragamakan harta benda, bertuhankan wang ringgit, puak haram jadah macam ni, tuhan mereka pun dijual di kedai. Sila lihat di kedai-kedai puak haram jadah ni, ada jual tuhan, kemudian letak di rumah sembah pula, bodoh punya puak DAP haram jadah.

      Kau nak maki orang Melayu, sekarang aku maki kau dengan puak kau, apa kau nak buat Anon 9:37 haram jadah? Nak cari pasal, ingat aku takut ke bangsat.

      Hoi dasar bangsat, kau tunjuk isyarat lucah kepada mak bapak kau dan seluruh bangsa kau, tentu mereka suka kerana mereka pun jenis bangsat macam kau juga.

      Ini semua Najib punya pasal, bagi muka kepada golongan bangsat macam Anon 9:37 PM sampai begini sekali jadinya. Tapi Najib masih dengan Makmal 1Malaysia pukimak dia jugalah.

      Sabar tu sabar juga, tapi kalau dah macam ni kelakuan puak haram jadah DAP, nak sabar macam mana lagi?

      Tumbangkan Najib dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini untuk menyelamatkan maruah bumiputera, pergi jahanamlah dengan makmal 1Malaysia pukimak tu.

      Cinabeng pukimak, makahai lancau.

      DAP haram jadah, bangsat, celaka, tiu nia ma.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air. Puak DAP bangsat boleh terajang ke laut sajalah.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. MOO HAM MAD .....DAGING BABI BARUA GILA.....NASIONALIS MELAYU PANTAT BURIT KOTE KERBAU.....CUBA KAU LETAK PHOTO BETUL KAU BIAR ORANG KENAL....BOLEH AKU TERAJANG KAU SATU LAWAN SATU...NASIONALIS MELAYUPARIA ISLAM...SUMBANG MAHRAM PUKIMAK...

      Delete
  26. hindari keling dan mamak semasa panas terik. peluh mereka mengeluarkan aroma pahit berbisa mencucuk hidung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cinabeng tak mau hindari jugakah?

      Blah la, Red Bean Communist Cibai Makahai Lancau!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Cinabeng mencekik darah dan memeras bumiputera, sedarlah semua.

      Delete
  27. DISINI SAYA ADA NAK CERITA SIKIT SUPAYA BOLEH MENJADI KISAH TAULADAN SUPAYA JANGAN BERJUDI

    PADA TAHUN80AN YANG LALU KAMI BERTIGA SAHABAT PERNAH MENYEWA HOTEL MING COURT KL SKRGNI DIKENALI HOTEL CHORUS..MING COURT ADALAH SALAH SATU HOTEL YANG PALING LAMA DIKUALA LUMPUR BERDEPAN DGN AMPANG RACE HORSE TUFF CLUB JUDI DAN SEKARANG INI BANGUNAN KLCC..SAHABAT KAMI INI ADALAH TAWKE PERNIAGAAN AYAM DAN DAGING LEMBU DIPASAR PAGI..HAMPIR SETIAP HUJUNG MINGGU KAMI PERGI KE CLUB RACE AMPANG/SUNGAI BESI UNTK BERJUDI.

    APABILA SESEORANG ITU BERJUDI MEREKA AKAN MENGHARAPKAN NASIB YANG BAIK(LUCKY)AKAN TETAPI BERSEDIA UNTUK MENERIMA KEKALAH KETIKA BERJUDI..NASIB YANG PALING GEMBIRA KAMI ALAMI IAITU KETIKA MENANG BERJUDI SEBANYAK RM18 RIBU DAN KAMI KONGSI BERSAMA DAN MERAIKANNYA JUGA BERSAMA..SEPERTI YANG TELAH DIJANGKA KEKALAHAN BERJUDI TURUT MENYUSUL DAN KADANGKALA KERAP BERLAKU DARI NASIB YANG MENGEMBIRAKAN KAMI SEHINGGA MODAL PERNIAGAAN SAHABAT KAMI HABIS DILEBURKAN DGN BERJUDI..DAN DARI DETIK KEKALAHAN DEMI KEKALAHAN BERLAKU SAHABAT KAMI ITU TELAH TERJEBAK DGN MEMINJAM CETI HARAM UTK MENDAPAT MODAL PERNIAGAAN YANG HARUS DI LAKUKAN DEMI TUGAS HARIAN MEREKA..BERMULALAH DARI SITU PERNIAGAAN BELIAU TELAH LEMAH MERUNDUM..SETELAH ITU KAMI MENGAMBIL KEPUTUSAN TIDAK PERGI BERJUDI LAGI

    ALHAMDULILLAH SEKARANG INI SAHABAT SAYA TELAH PUN BERKELUARGA DAN MEMPUNYAI ANAK MASING2 KECUALI SAYA SEORANG YANG X ADA ANAK LAGI :-)...DAN MEREKA MASIH MENERUSKAN PERNIAGAAN MEREKA DIPASAR PAGI SEPERTI BIASA.......

    NASIHAT SAYA JANGANLAH BERJUDI LAGI KERANA KALAU BERJUDI AKAN LEBIH BANYAK KALAH DARI MENANG....KAMI DISINI JIKA ADA MASA TERLUANG KAMI AKAN PERGI KE KASINO HANYA SEKADAR MAKAN DAN MINUM SERTA MELIHAT GELAGAT ORANG2 BERJUDI..SEKIAN CORETAN DARI HAMBA YANG JAHIL.....:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I FEEL FOR U.....JOM LAYAN LAGU LAMA :-)

      Delete
    2. SEKARANG WAKTU MENUNJUKAN TEPAT KUL 10;00PM..CUACA 32C PANAS BERANGIN
      KAMI DISINI TELAH PUN MASUK WAKTU BERBUKA PUASA
      SELAMAT BERBUKA DAN SELAMAT BERSAHUR
      RASA2NYA KAT MALAYSIA SEDANG MULA SIBUK MEMBUAT KUIH RAYA DIRUMAH SAMBIL BERSAHUR..HARI INI X SEMPAT BERSUKAN KERNA LETIH SEMALAM MASIH TERASA..
      LALU TIDUR SEPANJANG HARI UNTUK MEMULIHKAN TENAGA.
      SELAMAT MALAM KAMI UCAPKAN PADA SEMUA DAN SELAMAT TIDUR :-)

      WASALLAM

      Delete
    3. Kalau setakat nak bagi tahu jam & cuaca, tak payahlah bahlol! Kami dah lebih dari cukup sumber rujukan!

      Delete
    4. BOBBY BROWN COCOJuly 29, 2013 at 4:51 AM

      EVERY LITTLE STEP 1MELAYU

      Delete
    5. Sana waktu siang berapa jam

      Delete
    6. ANON 448AM NI MESTI SI REENTRY..JELUS LAH TU!!.. KIRA OK LAH TU!!..HARI2 BACA KOMEN NAK TUMBANGKAN NAJIB AND THE GANG PUN BOSAN JUGAK!! HAPPY2KAN MINDA.............Chaitttt!!

      Delete
    7. SINI MUSIM SUMMER PANAS WAKTU SIANG LAMA..KUL5 PAGI DAH TERANG MATAHARI TERBIT SEHINGGA KUL 10;00PM MATAHARI TERBENAM KIRA2 12JAM TERANG BENDERANG....MUSIM WINTER SALJI PULA KEADAAN SEBALIKNYA IAITU WAKTU MALAM/CUACA GELAP SEAWAL KUL 5PETANG DAN BANYAK AKTIVITI INDOOR CZ SEJUK GILE KAT LUAR...MUSIM PANAS ORANG LAMBAT TIDUR DAN BANYAK AKTIVITI OUTDOOR SAMA SEPERTI DIMALAYSIA..KALAU EUROPE MUSIM SUMMER PANAS TETAPI NEGARA DI DOWN UNDER BERCUACA WINTER SEJUK DAN DIMALAYSIA PANAS DAN HUJAN SEPANJANG TAHUN........=.=

      Delete
    8. Best best...sana pagi ada ayam berkok tak..
      disini sekarang ayam sedang bersahut sahutan

      Delete
    9. RENETRY CAPSULE MESTI JEALOUS DAN TERUJA SEKALI,:-(
      DIA SEUMUR HIDUP TAK PERNAH SAMPAI EUROPE. DIHARAPKAN DGN CERITA2 DAN MAKLUMAT YG DIBERI, REENTRY AKAN BERTAMBAH SEDIKIT PENGETAHUANNYA TTG EUROPE. JGN MARAH YE REENTRY.:-)

      Delete
    10. SELAMA DISINI KAMI X PERNAH DENGAR AYAM BERKOKOK KECUALI KALAU KAWASAN PENDALAMAN...HANYA TERDENGAR BUNYI BURUNG2 BERKICAUAN MENANDAKAN MATAHARI AKAN TERBIT PAGI..KAMI RINDU SUARA AZAN HANYA DIRADIO STATION ARAB/ISLAM SAJA BERKUMANDANG JUGA DIKAWASAN MASJID..DISINI ADA BERBAGAI MASJID IAITU MASJID ORANG MOROKKO,ASIA,DAN MASJID CAMPURAN BANGSA..KAWASAN KAMI TINGGAL NI X ADA MASJID TAPI ADA GEREJA SAHAJA..KALAU NAK KE MASJID KAMI AKAN MEMANDU 10KM ATAU MENAIKI METRO TRAIN BERTUKAR STATION..SILA DAPATKAN INFO DI YOUTUBE CZ SAYA X PANDAI NAK BERCAKAP!! =.=

      Delete
    11. I LOVE YOUR SMILE ;-)

      Delete
    12. Ahh...Malaysia lagi best.Minah salleh yang aku jumpa kat Langkawi kata cuaca kat Malaysia ni best.Hari-hari boleh pakai bikini n baju nipis.Sini hari-hari boleh outdoor.Kalau nak rasa salji bukak jer freezer kat rumah atau pergi genting highland ada rumah salji.ChaaaaiiiTTTT...!!!

      Itu India mari lagi manyak best la macha..hari-hari juga panas kalu. Itu keretapi naik juga kalu boleh duduk atas bumbung juga tarak bayar tiket juga kalu.U understand. PtuuuuiiiHHHH...!!!

      Delete
    13. Oh dear reentry .. you're here again.. where have U been so long ..
      miss U & lap U ... ummmmmmmuuahhhh .. cup 3x ... take care, bye ..

      Delete
    14. PECAH PERUT SAYA BACA KOMEN2 DISINI...hahahaha!! ANYWAY PEPATAH MELAYU MENGATAKAN HUJAN EMAS DINEGERI ORANG HUJAN BATU DINEGERI SENDIRI.....sila sambungkan TUAN REENTRY !!

      Delete
    15. BY THE WAY SAYA NAK PERKENALKAN NAMA SAYA (TULIP VAN RAYA)
      SAYA DAH MENGANTOK AIR COCO PANAS PUN DAH HABIS DIHIRUP SO NAK MASUK TIDUR
      NAK UCAPKAN SELAMAT BERPUASA PADA SEMUA ABANG2 BLOGGERS....DOI-DOI =.= :-)

      Delete
    16. tulip.....have a bad dream

      Delete
    17. "Hujan emas di negeri orang,Hujan Batu di negeri sendiri,Lantak ngko la negeri ko nak hujan emas ke hujan taik ke.Dekat sini ada Jambu Batu taruk asam dengan Cendol Pulut.Manyak Syiiookk woooo makan masa tengahari panas terik...Wargghhhh...Kah...Kah...

      Delete
    18. Ko tak posa rupanya! Padanlah mencarut sepanjang masa! Aku agak ko ni, reentry, melayu suku temiar!

      Delete
  28. 1MALAYSIA
    “1Malaysia adalah satu gagasan bagi memupuk perpaduan di kalangan rakyat Malaysia yang berbilang kaum, berteraskan beberapa nilai-nilai penting yang seharusnya menjadi amalan setiap rakyat Malaysia.”
    Ia bukan satu dasar baru yang terpisah dari dasar-dasar kerajaan Barisan Nasional sebelum ini, sebaliknya ia merupakan pelengkap kepada pendekatan-pendekatan yang sedia ada untuk mengukuhkan lagi perpaduan bagi menjamin kestabilan, ke arah mencapai kemajuan dan pembangunan yang lebih tinggi bagi rakyat dan negara Malaysia.

    Dalam erti kata lain 1Malaysia digagaskan sebagai satu formula yang akan membantu memastikan aspirasi negara, iaitu Wawasan 2020 tercapai jika ia diterapkan ke dalam sanubari rakyat dan diamalkan oleh setiap lapisan masyarakat. Pengertian ini adalah berdasarkan hujah bahawa untuk mencapai status negara maju sepertimana yang diilhamkan melalui Wawasan 2020, syarat yang paling utama ialah sebuah negara yang kukuh dan stabil dan ini akan hanya dapat dicapai apabila rakyat nya bersatu padu.

    Perpaduan yang digambarkan oleh gagasan 1Malaysia amat berbeza dari konsep asimilasi yang diamalkan di negara-negara lain di mana identiti kaum-kaum etnik dilenyapkan dan diganti dengan satu identity nasional yang sama. Sebaliknya 1Malaysia menghargai dan menghormati prinsip-prinsip Perlembagaan Persekutuan serta identiti-identiti etnik setiap kaum di Malaysia , dan menganggapnya sebagai satu aset atau kelebihan yang patut dibanggakan.

    1Malaysia menekankan sikap penerimaan di kalangan rakyat berbilang kaum, di mana sesuatu kaum menerima keunikan kaum yang lain seadanya agar dapat kita hidup bersama dalam keadaan saling hormat menghormati sebagai rakyat dalam satu negara.

    Menjadi asas kepada semua ini adalah prinsip keadilan untuk semua kaum, yang membawa maksud bahawa nasib semua kaum akan terbela dan tiada mana-mana pihak akan dipinggirkan. Keadilan ini mestilah mengambil kira taraf kemajuan kaum-kaum yang berada pada tahap yang berbeza. Oleh itu, dasar-dasar kerajaan dan peruntukan-peruntukan Perlembagaan yang memberikan pembelaan kepada golongan yang memerlukannya, akan tetap dilaksanakan.

    1Malaysia adalah penerusan agenda membina negara. Untuk mencapai kemajuan bagi negara, rakyat perlu dimajukan terlebih dahulu, dan ini dimulakan dengan membentuk sikap penerimaanantara kaum, yang membawa kepada perpaduan yang utuh. Apabila perpaduan dicapai, maka urusan pembangunan negara akan berjalan dengan lebih lancar.

    - Dato’ Sri Mohd Najib Bin Tun Hj Abd Razak -
    Perdana Menteri Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Konsep 1Msia ini datang dari cetusan rasa hati serta pemikiran matang seorang pemimpin ulung yg penuh berkredibiliti dan seharusnyalah disokong oleh segenap lapisan rakyat!

      Delete
    2. Bagi saya, ianya satu pandangan jauh yg mengambil kira setiap inci masyarakat dari permukaan atas hingga ke lapis dasar.

      Saya sangat yakin dengan idea DSN:
      "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan diyakini akan menjana satu transformasi ketara, ke arah sebuah negara Malaysia yang maju, didokongi
      oleh rakyat yang utuh perpaduannya dan tinggi mertabatnya pada pandangan dunia."

      Bagi merealisasikan idea dan konsep murni ini, maka seharusnya lah DSN perlu terus berada dan kekal di puncak teraju kepimpinan Negara.

      Delete
    3. Konsep jalan tengah politik yg begini seharusnya dipersetujui dan diterima oleh semua rakyat terutamanya yg menyokong BN. Jika tidak, maka konsep ini akan diciplak dan diterapkan oleh golongan pembangkang yg kelihatan seperti mereka sedang buat, cuma bukan di atas nama 1Msia. Demi untuk masa depan UMNO yg mendokong BN, maka marilah kita sama2 menyokong PM kita.

      Delete
    4. Mr Ahmad! Your idea of demoralizing & toppling down Najib won't work.. I bet you ..just wait n see the coming umno's GE!

      Delete
    5. 1Kotey.Cina dijilat. Melayu pergi MAMPOS.

      Delete
    6. Hey stupid capsule, you're alone U know, Ur silly partner, Ahmad isn't around, having his nice moment in his dream with Maha-Thir!

      Delete
    7. Hey SHITHEAD ANON..!!! 7:05AM.

      Ngko ingat aku takut sorang-sorang.Ngkorang yang ramei-ramei pun menggelupur nak handle aku sorang.Terror tak aku..?Dah la hensem....ChaiiTTT.....!!!!

      Terima KaseeYYY...!!!

      Delete
    8. IMalaysia.....my foot...!! Gejala dan pergolakan yg terjadi sekarang adalah gara-gara konsep songsang 1Malaysia yg ada persemaan dgn konsep PAP/DAP Malaysian Malaysia.

      Rakyat bawahan sekarang banyak membicarakan TNB..............TUMBANGKAN NAJIB BACUL...!!

      Delete
    9. Setuju Pak Man, Najib pemimpin umno paling lembik dan bacul dlm sejarah melayu. Buat malu kami saja orang2 keturunan bugis......uwekkkkkkk/ptuiiiiiiiii.

      Delete
    10. Sblum Pru13 dulu berkobar2 gak semangat tngok ucapan najib di tv.....tapi selepas pru....lebih2 lagi setelah melihat najib yg terlalu 'lemah gemalai' & 'buat derkk' je setiap kali ada isu ttg ISLAM & MELAYU....maka skrg ni X tnggu2 lgi terus TUKAR CHANNEL bila nampak kelibat dia ngn kak ros...Tak terkecuali H2O...CUKUP2 SUDAH....CUKUP SAMPAI DI SINI SAJA!!!

      Delete
    11. TUN MAHATHIR DAH MULA MARAH DGN NAJIB

      Kerosakan UMNO bermula dari waktu Pak Lah menjadi pemimpin UMNO, dan kemudian DS Najib gagal memperbetulkan nya malah keadaan bertambah buruk. Akibat perpecahan perpecahan Melayu orang cina menjadi penentu kuasa malah kemungkinan kita akan dapat Perdana Menteri Melayu yang ikut telunjuk cina, ini sudah pun berlaku sekarang”. Najib nak jadi “BRAND” dan juga cogan “1Malaysia” kerana difikirkan nama UMNO sudah tidak bagus lagi. Keadaan bertambah buruk dengan memiliki penasihat yang tidak faham politik dan sensitiviti, tapi malangnya mereka lah yang didengar oleh pemimpin. Pemuda UMNO sekarang tidak semacam dulu, ujar Tun, ini amat ketara kerana Pemuda UMNO ada agenda dan kepentingan sendiri dan bukan pemankin kepada penentu kuasa orang melayu. Kita kini dalam keadaan yang cukup bahaya jelas Tun Mahathir.

      Saya di datangi oleh pelbagai pihak dan pertubuhan melayu yang mengadu mereka tidak selesa dengan pentadbiran DS Najib , malah ada diantara nya mencadang kan DS Najib di langgar.

      Tun Mahathir juga berkata banyak pihak yang berjumpa dengan nya merasa kan melayu tersisih kerana DS Najib terlalu tumpu mahu menarik perhatian pihak yang tidak menyokong nya terutama nya orang cina.Malah mereka ini sangat di layan dengan istemewa berbanding dengan orang Melayu yang menyokong nya.

      Walaupun DS Najib naik atas tiket Melayu tapi amat malang dia masih menumpu kepada bukan melayu untuk di layan. Kini GLC dan beberapa perkara lain harus ada peruntukan untuk orang bukan melayu, sedang itu sahaja yang melayu ada. “Orang Melayu undi Najib bukan kerana suka kepada nya, tapi kerana takut kepada Anwar dan Lim Kit Siang dan apa yang akan dibawa oleh kedua nya, lalu ketakutan mereka diterjemah kepada undi kepada UMNO dan DS Najib” kata Tun lagi.

      Akhir sekali Tun berkata “Saya akan terus bersuara untuk bumiputera dan melayu, jika mereka kata saya rasis Ya saya akan kata saya rasis”.

      Petikan ucapannya dgn NGO Melayu pada 26/7/13. TNB - Tumbangkan Najib Bacul.....!

      Delete
    12. Artikel ini memang bagus ....dan bahasa nya amat difahami oleh orang kampung ....tun mahathir memang rasis ...rasis untuk memastikan bangsa dan agama nya sentiasa terpelihara...tun mahathir teruskan bantu bangsa mu......pengaruh tun mahathir begitu ramai dan mereka juga bukan terdiri dari pengampu tapi yang faham bahasa melayu....

      Delete
    13. Aku sokong tun.. Pemimpin skrg sumenya lomou masuk angin kluar asap

      Delete
    14. Anak Jati Kuala DangaJuly 29, 2013 at 6:31 PM

      Kesian dengan ayahanda Tun, terpaksa berjuang walaupun sudah besara, ini semua pasal pemimpin yang ada sekarang penjilat cina. Tanah kami yang sekangkang kera di Danga pun dah dirampas cina atas nama pembangunan konon. Semoga ALLAH rahmati Tun.

      Delete
    15. Salam sahabat melayu,
      Dah terlalu ramai org melayu yg risau dgn cara DS Najib yg lebih jaga org bkn melayu dari melayu sendiri. Kita dah menang PRU tp kenapa masih nak dgr dan ikut ckp pembangkang aka cinabeng? bukan ke patut DS Najib dgr dan ikut ckp mereka yg menyokong BN?cinabeng dah tak sokong jd patutnya DS Najib tekan paksa cinabeng sokong BN dan bukan belai mereka. Bangsa cinabeng tak layak utk dibelai dan dijaga lg. Biar pembangkang jaga cinabeng. Cuba fikir sejenak, bayangkan kalau cinabeng dpt kuasa kelak, adakah cinabeng akan belai dan jaga melayu? Jawapan ada di Singapura dan Pulau Pinang skrg ni

      Delete
    16. Thanks again and my salute to Pak Othaman for higlighting Tun Mahathir's disappointment over Najib. It's certainly a wake up call by the ex-PM/UMNO President... Memang Melayu kena selalu di peringatkan. "Katakan yang benar...walaupun ianya amat pahit".

      Delete
  29. Harap komen yang dibuat oleh anon 4.06 hingga 4.26 di copy dan di paste kan di blog blog utama setiap hari. Kempen berterusan perlu hingga rakyat malaysia khususnya di media maya ini paham akan konsep 1 malaysia....tahniah kepada anon 4.06 namun penerangan yang baik tak berguna jika dibuat sekali sekala....ia sepatutnya berterusan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak yah copy pastelah. Kita kat Malaysia dah nak termuntah dengar 1Kotey ni punya konsep.Ada yang tak lalu makan bila tengok bibir merah jambu laung slogan taik ni.Tak caya turun datang Malaysia. Aku pulak rasa nak trim bulu idung bila dengar konsep 1Taik ni.

      Sekian

      Delete
    2. Aku ingat mamat carut ni dah mati...rupanya hidup lagi

      Delete
    3. AWAS REENTRY, KO KESAORANGAN SEKARANG! PAK OTHAMAN SDN HANYUT BERDENGKUR DIBUAI MIMPI BERSAMA TUN M!

      Delete
    4. Anon 6:55

      Ngko ingat kalau aku masuk dalam kubor aku tak oleh online lagi ke.Aku keluar jadi hantu lepas tu aku online pakai internet kat rumah kau.Masa kau nak terberak aku sergah muka bodoh kau tu.Waaaaarrggggg....!!!!!Aku rasa mau kau lari sampai tercirit-cirit nyorok dalam laci kabinet.PtuiiiHHH...!!!!!!

      Delete
  30. Replies
    1. 5:50am: Kau tolong Me-layu sudahlah. Bumiputera lain tak perlu pertolongan Melayu. Kita tahu berdikari. Hanya Melayu saja yang suka mengemis, bumiputera bukan melayu ada maruah,jatidiri......faham bangsat?

      Delete
    2. Kalau kau tak nak kena bantu duduk diam-diam sudahlah BODOH.Tapi muka ngkorang tak nak kena bantu.Tapi aku tau kau ni Red Spender Tube Army yang menyamar.Ngko ingat semua orang BIOL macam kau.PtuiiiHHHH....!!!!

      Delete
  31. Memanglah betul dgn konsep 1Malaysia itu, iaitu untuk kelangsungan Barisan Nasional dan UMNO di negara ini. Janganlah hanya orang Melayu shj yg sibuk menyokong tapi puak Cinabeng hanya tau nak ambil kesempatan. Bukan tak tahu perangai puak-puak macam ini, dia akan jilat sampai licin, tak peduli dah pasal kepentingan perpaduan bangsa dan tanah air pun. Kita semua boleh lihat kegagalan Najib dalam UMNO dan Barisan Nasional selama ini yang terlalu manjakan puak Cinabeng dan tidak memahami kehendak, masalah dan hasrat orang2 Melayu. Namun kita tidak menentang konsep 1Malaysia.

    Sedarlah ahli UMNO sekalian, untuk kepentingan agama, bangsa, dan tanah air serta parti kita. Kita akui konsep 1Malaysia Najib itu bagus. Kalau tak mahu tumbangkan Najib dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini, carilah satu usaha lain supaya UMNO dapat dipulihkan dan negara kita dapat dipulihkan. Sedarlah semua.
    Menyokong Barisan Nasional bermakna menyokong 1Malaysia, menyokong Najib untuk merealisasikan 1Malaysia.

    Ahli UMNO sekalian, pastikan dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini, fikirkan satu kaedah lain selain dari cara tumbangkan Najib untuk kesejahteraan Malaysia, bumiputera dan UMNO.

    Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.


    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!