APA NI FAM? KENAPA ROSAKKAN LAGU NEGARAKU?

Nak baca cerita penuh pasal FAM merosakkan lagi Kebangsaan, KLIK sini

Come on la FAM! Korang dah la banyak buat hal lagu Negaraku pun korang nak rosakkan ke?

Rasa macam dah nak mula serang FAM la...hurmmm, apa pandangan korang?

12 Responses to "APA NI FAM? KENAPA ROSAKKAN LAGU NEGARAKU?"

  1. ini semua salah KJ

    ReplyDelete
    Replies
    1. ► Pastinya dikala kita menghampiri waktu Asar ini Cyber Kejora Indon Gobblok masih dengkuran hingga kini.Malam semalam NGENTOTNYA terlalu banyak udah sampei keletihan.Kasiyan......PtuiiHHH..!!!!

      Delete
  2. dah dengar dia nyanyi. Melodi & senikata tidak ada yg diubah. Cuma dinyanyikan dgn nada tinggi.

    Kalau dah berprasangka buruk tu, memang sentiasa cari alasan nak hentam orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu....mana ada salah?
      Kalau dibanding dgn lagu negaraku versi namawee

      Delete
    2. Yup..takde lirik yg ditukar..masih ok.. namapukiwee punye versi yg celaka tu ilex je hidop aman damai smpai skarang...

      Delete
  3. Nyanyi live memang macamtu... kalau nak ikut versi asal baik pasang mp3.
    apparra parpu

    ReplyDelete
  4. aku stuju hetam sajer fam tu...fam nie x belajar dr kesilapan...

    ReplyDelete
  5. Fam dah luput tarikh
    Dah patut xpired pun

    ReplyDelete
  6. Kalau lagu negaraku dirosakan.....ia tidak lah menjejaskan kedudukan najib sebagai perdana menteri, maka ia tidak perlu di ambil kira...

    ReplyDelete
  7. Celah mana yang dia hina lagu Negaraku? Melodi dan lirik masih sama. Intonasi (suara tinggi) saja yang berbeza. Macam orang suara tenor nyanyi lagu Negaraku, tak sama dengan suara biasa macam kau dan orang lain nyanyi. Tak menyalahi undang-undang pun. Kalau hendak dilagukan seperti nasyid pun boleh asalkan melodi dan lirik tetap sama. Itulah yang akan menceriakan dan menyebabkan orang akan tertarik dengan lagu tersebut. Tengok macamana USA buat dengan dengan Star Spangled Banner, macam-macam cara mereka lagukan tetapi melodi dan lirik tetap sama dan tidak berubah.

    Jangan duduk bawah tempurung sangat. Dulu masa orang ubah beat (rentak) lagu Negara jadi rancak, takde pula orang bising padahal langsung tak sedap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak2 lah kalau nak hentam lain orang pun.. lagu nyanyian jaclyn ni aku dengar tak ada apa masalah pun.. yang penting lirik rentak dia tak lari.. dan dari cara nyanyian Jaclyn ni pun begitu bersemangat, slow tapi sangat menusuk kalbu..

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!