WAHAI MELAYU BODOH YANG MENYOKONG DAP! MEH TENGOK PERANGAI SEBENAR CINABENG!

Ini adalah iklan untuk kerja kosong! Wei melayu bahalol yang dok kata DAP ni adil. Tengok la ini. Ini adalah hakikatnya. 

Depa buat tak racist kan melayu elitis? Kalau kita buat korang melayu elitis penjilat DAP macam Azran gay Air Asia x tu kecam kan?

65 Responses to "WAHAI MELAYU BODOH YANG MENYOKONG DAP! MEH TENGOK PERANGAI SEBENAR CINABENG!"

  1. Gomen dn syarikat melayu ambik yg fasih bahasa melyu saja. Temuduga dam bm la........
    Jangan peduli co yg nak cina saja itu hakmwreka sebab co dia tapi co melayu buat the same. Nak deal dengan gomen mesti guna bm san orang yg fasih bm. Itu ake ngakar mya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnye anon 906. BM bahasa kebangsaan la. BM - bahasa Malaysia, bkn bahasa Melayu mcm BABI tukar dulu. Aku bangga dgn bahasa Malaysia.

      Delete
    2. Syarikat Cinabeng cap MCA dan Gerakan menipu Melayu bukan cerita baru, tapi cerita lama...dah setengah abad Melayu ditipu. Sejak merdeka macam-macam syarikat Cinabeng cap MCA dan Gerakan (sekarang campur DAP pulak) menipu Melayu. Peliknya walaupun Melayu dah setengah abad ditipu Cinabeg MCA dan Gerakan, tapi Melayu masih tak serik-serik pangkah calon MCA dan Gerakan yang guna cap dacing sejak PRU-1 hingga PRU-11. Bayangkan setengah abad ditipu Cinabeng MCA dan Gerakan tapi Melayu masih setia dengan mereka...Jadi apa yg PK kata: "Melayu memang bodoh" memang tepat!!!

      Delete
    3. Bukan saja Cinabeng, Mamakbeng juga suka menipu Melayu. Pergilah makan nasi kandar kedai mamak jika tak percaya, macam2 bukti penipuan dari segi harga, kehalalan yg meragukan, kebersihan (cuba jenguk2 dapur mereka) dll..Mentang-mentanglah Melayu itu bodoh (meminjam kata-kata PK), Cinabeng dan Mamakbeng boleh buat apa saja. Hantar balik Cina dan India baru depa tau....

      Delete
    4. Hey anon 9:06 kalau lu tak suka bahasa KEBANGSAAN iaitu bahasa Melayu, BUMIPUTERA Melayu dan Malaysia pusaka berzaman nenek moyang Melayu dan Bumiputera lain, dari sebelum dijajah British lagi, lu boleh BERAMBUS! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu! Bangsa PENDATANG PENYAMUN dan BONGKAK di bawa British durjana - memang laknat selamanya!

      Delete
    5. ANON 914 LG BODO..BM BAHASA MELAYU..PEGI MAMPOS LA NGAN CINA..BUAT APA NK IKUT CKP DIORANG..SEMUA NK TUKA..KITA PANGGIL HARIMAU MALAYA PUN DIA NK SURUH PANGGIL HARIMAU MALAYSIA..JGN LAYAN..BAHASA MELAYU TETAP BAHASA MELAYU..

      Delete
    6. Korang tngk la ape yg cina bt kt p.pinang.suma pniaga melayu kena halau,bgsa pig diorng x kcau.x caye dtg raja uda btw0rth,k0rang bleh tngk sndiri, 1ari nti bla bumi org mlyu dh dpt kt cina h0pe k0rang x nyesal lh.wahai penyokong dApig

      Delete
    7. Org melayu kena sdr apa yg dApig bt dkt tnh mlayu.cina dApig dy dh kawal ek0n0mi,sosial skrang mereka perlukn hanyalh kuasa politik.untk memerinth.

      Delete

  2. Lagu Cina sebagai permulaan persembahan dalam pelancaran stesen tv digital (ABN) yang dihadiri Najib , di stadium bukit jalil malam ini, pasti Njib gembira.

    ReplyDelete
  3. Aku nak berakk

    ReplyDelete
  4. Parpu ... baru sekarang kau tau . Aku dah lama tau yang melayu ni bodoh macam binatang yang makan rumput .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey anon 9:16 si jilat kudis-nanah penjajah si vasco da gama biawak, lu ini macam si laknat buas makan GELOJOH bangkai babi, biawak dan ular, kalau lu tak suka Melayu dan Malaysia pusaka berzaman nenek moyang Melayu dan Bumiputera lain, dari sebelum dijajah British lagi, lu boleh BERAMBUS! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu! Bangsa PENDATANG PENYAMUN dan BONGKAK di bawa British durjana - memang laknat selamanya!

      Delete
    2. Mamat woi melayu yang bodoh bukan semua cina india pun bodoh juga sebab nya agama dia tak ajar halal dan haram. Melayu yang bodoh tak jaga agama islam nya kalau ikut cara agama islam pasti selamat dunia akhirat. Ini dia ikut cara kapir harbi.

      Delete
  5. Melayu yg sokong PR,syok sendiri je,mereka sangka mereka berkebolehan dan boleh bersaing dgn Cina DAP.Pada hal ,walau pun mereka ni profesional-arkitek ,jurutera ,akauntan dsb,tapi mejoritinya mereka ni hanya mampu dapat kerja dgn kerajaan,syarikat kerajaan dan syarikat Melayu yg di bantu oleh Umno je.Sebilangan kecil saja yg boleh berkerja dgn syarikat asing,itu pun kerana kuota yg di tetapkan oleh kerjaan,nak kena ada juga pekerja Melayu,kalau tidak tak merasa lah.Muka tak tahu malu,cermin-cerminlah diri tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat setuju dgn kebenaran ini. Kalau dia kata mak bapak dia yg tanggung sepenuhnya pn masa dia belajar, yg pastinya kekayaan mak bapak dia pn sebenarnya ataa bantuan dasar kerajaan semasa. Cuma dia je x mau mengaku.

      Delete
    2. 100%%setuju.

      Delete
  6. Assalamualaikum

    Jual dan beli produk di laman web www.produkmuslim.info
    Sokongan anda amat dihargai

    Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada tak forwarding company melayu/bumi kat ipoh atau sesiapa ada kawan2 tolong hubungi akak 01116479269, urgent!

      Delete
  7. Wey pandir pandir pandir

    kalau dah nak boikot,....boikot semua sekali, tak payahlah kerja dengan cina

    ini tidak...beli barang cina taknak, lepastu...kerja dengan cina nak.

    aku cedok jugak perut mamak ni karang
    huh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kena paham. GAP nak buka mata hati pencinta cinabeng. nak bg depa melayu penjilat cinabeng ni paham, betapa racist nye cinabeng nih

      Delete
  8. Bukan hanya pekerjaan untuk BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain, tanah/negeri pun makin tergadai!

    Bahagian pertama:

    YAB PM dan UMNO harus berhati-hati apabila berurusan dengan rejim Amerika/Barat, yang sebenarnya di bawah kuasa CIA-MI5-Mossad. Rejim US/Barat-Zionis sebenarnya adalah dalang dua muka yang amat merbahaya kepada Islam, umat Islam dan negara-negara Islam serta seluruh “Dunia Ketiga“ yang kaya dengan minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian global GM yang diharamkan di Eropah kerana menyebabkan kanser dll).

    Oleh yang demikian segala projek yang melibatkan pengambilan tanah-tanah negeri yang amat luas terutamanya di bawah rejim DAP/PKR (yang merupakan sekutu kuat penjajah Barat-Zionis), untuk projek-projek perumahan mewah, yang semakin menindas dan menghalau Bumiputera Melayu dan Bumiputera lain, serta yang Islam, terutamanya yang miskin, mesti dihalang dan diperbaiki dengan segera. Kerana ini juga merupakan strategi penjajahan Barat-Zionis yang halus, tetapi sangat merbahaya. Ini termasuklah melalui program “Rumah keduaku” yang juga dimonopoli oleh sekutu mereka yang lain dari pro Barat-Zionis iaitu Singapura/Jepun/Korea Selatan/Taiwan, dan seterusnya melalui harga rumah/flat yang terlalu tinggi disyaki dikhaskan untuk penyokong-penyokong DAP-PKR yang kaya, terutamanya yang Bukan Bumiputera!

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

    ReplyDelete
  9. Bahagian kedua:

    Maka kerajaan BN/UMNO mesti membuat undang-undang baru yang lebih ketat untuk membataskan hak pembelian tanah dan rumah oleh orang asing, serta membataskan monopoli perumahan oleh golongan kaya, serta menyiasat latarbelakang syarikat tempatan dan yang asing, demi KESELAMATAN negara, contohnya projek perumahan dan komersial yang mahu dibina kawasan yang amat luas ini, di kawasan strategik berhampiran KLIA (syarikat US-barat besar seperti Horizon Group Properties Inc ini selalunya ada terlibat rejim Zionis Israel), seperti di bawah. Dan saya mengesyaki Mainstay Properties Sdn. Bhd adalah kepunyaan penyokong DAP/PKR (dan mungkin subsidiari sebuah syarikat UK, tetapi tiada maklumat dapat dikesan). Sudahlah kawasan/negeri strategik lain seperti P.Pinang di bawah DAP/PKR, juga makin habis TERGADAI kepada rakyat asing dan Bukan Bumiputera PKR/DAP, sekarang Selangor yang juga di bawah mereka, turut tergadai (disyaki Melaka dan Johor juga - untuk pelabuhan dan Teluk, terutamanya Selat Melaka yang amat penting menjadi sasaran agresif rakyat asing dan pengkhianat negara DAP/PKR ini) – UMNO/NGO-NGO Bumiputera Melayu dan Bumiputera lain, terutamnya yang Islam, jangan lagi berpeluk tubuh demi mempertahankan kedaulatan dan keselamatan negara, bangsa dan agama. Sila lihat di: http://biz.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2013/6/8/business/13214376&sec=business, Mainstay to invest in Sepang retail project, Saturday June 8, 2013, By EUGENE MAHALINGAM:

    KUALA LUMPUR: Mainstay Properties Sdn Bhd, the property arm of Mainstay Holdings Sdn Bhd, which has tied up with United States-based property developer Horizon Group Properties Inc, will be investing RM180mil to develop the first phase of The Outlet Shoppes in Sepang, Selangor.
    Horizon Group chief investment officer David Nelson said the 300,000-sq-ft retail project would be funded through a combination of debt and equity.

    “We've started to look at retailers and expect a good reception. We're looking at predominantly retailers from the US and Europe, and selected ones from Malaysia,” he said at a media briefing yesterday. “For the local retailers, we're targeting those from the banking and food and beverage sectors.”…adding that the retail outlet would be strategically located.

    “Sepang is an attractive location. It's near the airport…..Mainstay deputy chairman Terry Teo, meanwhile, said the company had about 16.19ha of land in Sepang that it intended to develop….

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

    ReplyDelete
  10. Kadang-kadang kena siasat jugak.....

    Mukin Syart berkenaan ditetapka sebab :
    1. Kerja melibatkan benda-benda HARAM - contoh Arak & Daging BABI..
    2. Kerja melibatkan kena Dedahkan Aurat : ...tak pastilah pulak contohnya...Maaf ye...

    Tapi itu semua Hanya Alasan semata-mata...


    ReplyDelete
  11. Iklan kerja shell dlm thestar hari ini memerlukan pemohon perpengetahuan/boleh bercakap mandarin. Kenapa ya? Pelanggan shell tak boleh cakap bahasa melayu ke?

    ReplyDelete
  12. tahniah la kepada semua MELAYU dlm PAS & PKR...dan juga semua MELAYU yg membantu memenangkan calun calun pemakan tegar bangkai babi ni dlm PRU yg lalu....(MCA,GERAKAN, DAPigs)

    ReplyDelete
  13. kenapa nak jadi bodoh semuah pemimpin tertinggi malaysia kan orang melayu .adakah kita memang bodoh atau di perbodohkan.untuk apa sekolah tinggi sampi ke Amerika /eropa tapi masih bodoh yang mudah ditipu.dan setujukah kita seandai nya tempat dan hasil kerja kita tidak halal atau suci....bro kunci nya melayu yang pegang .tapi kenapa kuota melayu orang lain yang dapat. hahahhahhaagak -agak siapa yang kasih?

    ReplyDelete
  14. SEBLUM MERDEKA PUN ATOK NENEK KITA DH KENE TIPU DGN BANGSA KURANG AJAR NI.jgn lupa pas sejarah ni dn turunkn pd anak cucu kita smpi bila2 bahwasenye bangsa sial ni x bole dbg muka dn apa saja peluang.bkn dia org x nmpk mcmne dlm asean sendiri puak2 dia langsung x dbg muka termskla spore yg dperintah total oleh bangsa dia!

    ReplyDelete
  15. Melayari www.produkmuslim.info
    Sebagai langkah pertama utk perjalanan yg jauh...
    Tahniah sipencipta kecil berhati besar.....
    Sama2 kita sokong!!!!!!!

    ReplyDelete
  16. Aku memang tabik dengan orang Melayu. Cukup hebat dalam perjuangan. Semua nak menang, semua yang dibuat betul dan benar belaka (bagi otak mereka yang BODOH le!!!).

    Kalau dah tau Cina MCA dan Gerakan dah lama dok tipu Melayu, pasal apa dok berkawan pulak dengan Cina DAP? Sebab DAP baik sikit? Sebab berkawan dengan PAS? Tak terfikir ke DAP jugak dok tipu PAS?

    Cuba fikir balik apa perjuangan PAS yang selari dengan DAP? Yang mereka benar2 bersatu hati? Satu SAHAJA... Nak melingkupkan UMNO. Tetapi dalam masa memecah-belahkan undi Melayu yang sokong UMNO, PAS dan PKR, DAP ada agenda asing. 90 - 97% undi Cina solid menyokong DAP, pangkah PAS dan PKR pun sebab tak ada calon DAP. Ini satu komplot yang licik dan terancang hingga MCA dan Gerakan sendiri terkontang kanting, dua tiga calon yang menang pun dengan ehsan undi Melayu.

    PAS dan PKR hanyalah kuda tonggangan untuk hapuskan kuasa Melayu yang ada ditangan UMNO. Jika nak tahu apa akan terjadi pada orang Melayu, tengoklah apa yang dah jadi di Pulau Pinang. Janganlah menjadi babi buta yang menurut dan percaya semua yang Pakatan kata. Berfikir dan bandingkan sepuas2nya demi masa depan anak2 kita, bangsa dan agama kita. Ini tanahair kita dari zaman berzaman.

    Jika nak kata aku rasis pun aku terima dengan bangga sekali sebab aku dilahirkan di Persekutuan Tanah Melayu. Tetapi aku tengok Cina ni lebih rasis lagi, tidak mahu bercampur gaul secara jujur dan ikhlas. Anak-anak dididik dari sekolah rendah hingga ke universiti Cina. Berpuluh tahun hidup pun masih tidak fasih berbahasa kebangsaan, tidak tahu adab dan sopan, adat dan istiadat yang telah sedia ada, tetapi masih tidak malu mahu menuntut segala hak yang ada di negara ini. Segala yang termaktub dalam perlembagaan semua ingin dipertikai.

    Mungkin pemimpin UMNO dulu, kini dan selamanya bodoh, tetapi kalau korang dok sokong membabi buta tanpa membuka mata dan minda, korang lagi bodoh. Jika nak marahkan UMNO aku tak kesah sangat sebab UMNO dah jadi musuh ketat korang, tapi tengok2 dan sedar2kan diri jugak apa yang tak kena kat sebelah korang tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, orang2 Melayu marahkan UMNO bukan kerana tidak suka atau tidak sokong UMNO tetapi mereka nak perbaiki UMNO. Mereka telah beri kemenangan yg besar kpd BN melalui UMNO pada PRU13 lalu, walau pun di hati kecil mereka tetap tersimpan perasaan benci dan meluat terhadap kebanyakan pemimpin UMNO yg 'selfish', 'arrogant', yg setiap masa hanya dok fikir poket (bukan poketlah, guni atau gudang duit) sendiri ... Mereka memilih dlm keadaan yg sangat dilemma dan terpaksa ... dlm terpaksa memilih dua benda buruk, mereka pilihlah yg kurang sedikit buruknya, iaitu BN-UMNO ...

      Delete
  17. PELUANG KERJA

    GAJI $100 MAKAN SENDIRI
    Syarat:

    KELAYAKAN Darjah Satu Sekolah Melayu
    TINGGI 5 kaki 2 inci 3 suku
    BERAT BADAN 56 kati
    KEBOLEHAN TAHAN MAKI

    Nasib Do Re Mi (1966)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doremi Pasolatido bin Nik Aziz Satar

      Delete
    2. alamak! ini peluang baik.

      gaji $100 sehari, taknaklah. Banyak sangat. Kalau $100 seminggu tu boleh laa..

      Kelayakan darjah satuuuu....aku darjah satu penggal pertama jer lepas tu sekolah pulak terbakar,...eemm kira bolehlah tu.

      Tinggi 5 kaki 2 inci tu tak sampai tapi 3 suku tu memang dah jadi darah daging. Ok ler tu..

      berat 56 kati ?,...eh, dah macam timbang daging pulak !!

      tahan maki ?,......tak biasa tapi memaki tu memang kerja aku hari-hari kat blog parpu ni

      boleh laa cuba mohon....

      Delete
    3. Tian Chuak kau cakap apa ni Babi? Merepek tak paham

      Delete
    4. dia saje buat lawak jer tu broo....release tension agaknya

      Delete
  18. Sila layari www.produkmuslim.info
    Kita mulakan langkah demi langkah...

    ReplyDelete
  19. Di tempat majority melayu tinggal, UMNO beli lah bangunan rumah kedai. Sewakan kepada org melayu, buat mcm2 kedai, kedai letrik, pasaraya, kedai baju..yang penting semua melayu jual dan pembelinya melayu. Hati saya sakit melihat cina sial cari makan tempat majority melayu. Contoh terbaik sekarang, taman dato harun. Hampir semua penduduknya melayu. Tahun ini, beberapa rumah kedai di buka..yang peniaganya hampir semua cina. Pasaraya Matahari, kedai RM 2 dan macam macam kedai yang melayu dtg beli berbondong bondong. Habis peniaga kecilan melayu kat situ. Seronok betul melayu mengkayakan cina, jadi kuli batak cina, kena arah mcm lembu. Bila bos cina bercakap, budak cashier melayu tunduk patuh. Kesalahan ini juga bukan salah cina sepenuhnya. Saya tak faham mcmmana zaman khir toyo menghapuskan setinggan ditapak rumah kedai tu, ingatkan nak ganti rumah batu, tup tup zaman khalid naik rumah kedai yang tokehnya cina. Bagi saya cina sungguh pandai mengambil kesempatan cari duit ditempat melayu. Umno harus agresif menolong orang melayu. Hartawan melayu yang telah berjaya dalam perniagaan seharusnya mendidik lebih ramai melayu berjaya seperti mereka. Pemuda pemudi melayu yang sibuk menentang kerajaan dengan tidak ada rasa melayu berbangga dikulikan cina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah yang dinamakan perniagaan. Sentiasa cari peluang dimana-mana lokasi yang strategik yang boleh menjanakan pendapatan yang maksima. Tiga perkara penting dalam perniagaan; Lokasi, Lokasi dan Lokasi.

      Silapnya sementara orang melayu belajar tinggi-tinggi untuk bekerja makan gaji, orang cina pulak yang mengikut sunnah Nabi saw untuk berniaga. Ustaz-ustaz yang pandai berceramah pun tidak ramai yang berniaga. Tak ke pelik?

      Delete
    2. Hartawan melayu mcm TS Syed Mokhtar ada tapi ada kaum melayu sendiri dengki. Dia banyak tolong kaum bumiputera tapi dek terpengaruh hasutan kafirlaknat mereka orang melayu ini cuba membunuh perniagaan dia.

      Kita patut sokong dan bersyukur. Tan Sri sentiasa membantu kaum bumiputera. Dan mereka yg jahat hati ini kerap juga memandang rendah indian muslim atau Mamak. Golongan ini juga gigih membantu org melayu tapi tetap diperlekehkan olih melayu jahat hati ini.

      Hari ini pulak ada binawe nama calvin kalau tak silap menghina Rasullullah s.a.w kita. Dalam hal ini Kerajaan tidak bolih bercompromi lagi. Sudah terlalu banyak kaum kafir ini menghina Nabi kita. Tolonglah guballah undang2 sekarang kalau perlu bagi memenjarakan binawe2 lalnatullah ini. Saya sedih dan semakin meluat jika kerajaan masih berdiam diri mengenai issue menghina Nabi dan orang islam. SEKARANG MASANYA PM LIHAT PERKARA INI DGN SERIOUS.

      Delete
    3. Bukan UMNO saja PAS juga perlu bertindak.

      Delete
    4. nabi pun bercakap belajar sampai negara china

      Delete
  20. Najib, pastikan setiap tempat majoriti melayu ada kedai runcit 1M. Kami tiada pilihan, terpaksa membeli dikedai cina,cth speedmart yg memang murah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya bawa teksi pusing pusing kl dan selangor speed mart kk nck 99 dan banyak lagi pasar runcit besar. Rangkaian kedai hap seng brodther lim tayar dan banyak lagi tak ingat saya. Saya perasan sejak pkr dap anwa hati busuk pengkhianat sigila penipu .......malas nak cerita rakyat melayu di beri sampah padan muka orang dato harun.

      Delete
  21. perkara ini dah lama. cina dari kolej yg tak senonoh akan diambil kerja berbanding melayu yg dari U standard dgn spm atas 7A. Gaji pun berbeza walau cina tu nak tulis pun tak tau

    ReplyDelete
  22. ala sama je la melayu cina pun, kalau kerja gomen ada kuota melayu, berapa peratus orang cina boleh masuk kerja gomen. sebab tu kompeni diorang diorang letak kuota cina pulak, berapa peratus je orang melayu yang diorang amik kerja dengan diorang. fair and square. kalau cina buat kata racist, tapi kita sendiri buat tak racist? selagi majoriti melayu pegang kuasa, dan majoriti cina pegang ekonomi, masing2 tak nak share bersama2, sampai bila2 la isu racist ni takkan habis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Red bean army

      Delete
    2. tolong baca perlembagaan Malaysia ye si kacang busuk!

      Delete
  23. Assalamua'laikm admin bloger. Sye pernah tjumpe 1 iklan jawatan kosong di sebuah syarikat swasta (dlm penang)dimana ia memberi syarat2 dimana WAJIB fasih dlm 3 bhasa iaitu Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan Mandrine. =_= Adess, 1st time sye tgk wajib fasih btutur dlm Mandrn. Bape ciput jew org bumiputra yg fash dlm mandrn. Nie nampak2 memberi keutamaan kpd mrk.. :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kerja dengan Tokey cina mestilah kena fasih Bahasa Mandrin supaya mudah boss itu nak maki kau! Bahasa Melayu dan Bahaga Inggeris untuk tarik duit dari pelanggan-pelanggan dia. Kalau Ah Moi seksi, lagi boss suka daripada yang berselubung hitam nampak biji mata sahaja. Maka kita seharusnya ada semangat dan cita-cita untuk jadi boss. Jadilah boss dahulu barulah boleh pilih sesiapa sahaja yang layak jadi kuli kita untuk kita maki sesuka hati dan berpeluang mengatal.

      Delete
    2. Kena tengoklah juga "the nature or the trait or the background of the business as well as the background of the customers". Ibaratkan satu syarikat percetakan nak keluarkan buku atau yg seumpama berkaitan agama Islam dan mengeluarkan iklan jawatan kosong:
      1. Jawatan Pembantu Percetakan.
      2. Kelulusan minima SPM.
      3. Berkebolehan menulis dan membaca dlm Bahasa Melayu dan tulisan Jawi.
      Jangan kata Cina tak boleh apply, orang Melayu sendiri pun 'bape ciput jew' cik FATIN NO AKAL LA ooiii!

      Delete
    3. Anon2 di atas yg bangang, selamat menjilat bontot2 cinabeng. Tak payah citer nature keje or trait, ni negara Malaysia, bukankah bahasa rasmi bahasa Malaysia. Bukan keje kat negara China! Kalau keje2 tidak halal, mengapa tak buat iklan "for non-muslim only"!

      Bodoh punya anon2 kat atas!

      Delete
    4. anon 5.57,
      tolong la jgn tunjukkan kebodohan ko lg. kalau keje tu based kat China, mmg xde sape pun kecoh. ataupun kerjanya kena sentiasa berhubung dgn org cina dkt China ckplah Mandarin smp tidur xde org halang. masalah keje it assistant ni 'nature' dia mesti pandai mandarin ke? setau aku keje it ni yg penting bahasa inggeris sbb perisian suma dlm bahasa tu. cuba ko cari tiang pastu ko hantuk kepala ko kuat2. pastu ty ko kat Malaysia ke China.

      jentayu

      Delete
  24. Satu benda cinabeng ni sanggup berlakun dan tunjuk baik depan melayu. Dalam co melayu bole jack boss melayu sampai dapat pangkat tinggi. Dalam co cina macamana pandai pun melayu tetap tak naik sebab cina tak percaya melayu. Contoh dalam kg melayu cina bole hidup aman dan jadi paling kaya di kg tu tapi dalam kg cina melayu nak hidup pun tak bole. Lu pikir la sendiri.....

    ReplyDelete
  25. Hoi kacang parpu kuah capati … lu dah kehabisan modal, dah tak adakah artikel yg lebih bersifat matang dan menggalakkan pemikiran orang2 Melayu ke arah kemajuan diri …? Hal remeh orang Cina cari pekerja Cina mcm ni pun lu nak ajak orang berdebat … Memang akan timbul pun keadaan2 yg mcm ni bukan dgn bangsa Cina atau DAP shj. Lebih banyak lagi iklan2 jawatan seperti: “ pekerja2 dikehendaki, Melayu Islam shj ..” Bukanlah semestinya kerana faktor racist shj, kdg2 sbb soal haram-halalnya ‘nature/background’ business dll. Ada juga keadaan, tempat kerja itu menggunakan perantaraan bahasa Cina shj, yg mana majikannya tidak fikir pekerja Melayu boleh ikut dan mcm2 hal lagi … Kalau seorang pak haji buka industry buat makanan dan nak cari pekerja Melayu Islam shj, apakah itu racist? Kalau sebuah sekolah agama (Islam) nak cari seorang kerani Melayu Islam shj, apakah itu racist??? Carilah artikel yg lebih relevan dan bermanafaat lagi kacang parpu ooiii … !!!

    ReplyDelete
  26. si parpu ni tgh syok tengok hit banyak kat blog dia, itu je tujuan dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknya begitulah, tapi nak tarik respon orang pun jgnlah semata-mata nak bubuh api shj dan mendorong kpd kerja maki hamun, caci cerca dan carut karut ... kdg2 klau kena benda tak betul dan termakan fitnah ke ... tak ke sia2 dpt saja dosa kering sj ... Gua fikir kacang parpu ni tak fikir sangat bab dosa pahala ... yg penting blog dia hit dan top ...

      Delete
    2. Hit dan Top perkara biasa...

      Yang penting kesedaran Melayu tentang nasib bangsa sendiri dibumi Melayu

      Delete
  27. Bende ni dari dulu camnie...bukan pasal politik...bercakap biar pakai otak..

    ReplyDelete
  28. anon 9.14 tu bahasa malaysia =bahasa melayulah..cuma dulu kita sebut bahasa melayu setelah tertubuhnya malaysia kita sebut bahasa malaysia. malay=melayu. jgn pertikai lagi,, sia=majmuk dgn berbagai suku dan kaum. lihat bagaimana melayu begitu tolerat hingga sanggup buang nama melayu pada nama bahasa dan negara kerana mahukan sebuah negara yg harmoni dan aman yg berteraskan kuasa pada bangsa melayu..jadi kalau ini cina mau cabar juga,,,,ingat MELAYU ADA CARANYA SENDIRI...cina jgn menyesal.

    ReplyDelete
  29. Ala...bukan kerja kosong je diorang rasis...cube korang tgk dekat mudah.my... rumah sewa pun pilih chinese only... jahat punya cina! Boikot kasik mampos!

    ReplyDelete
  30. Cuba tuan2 byangkn...anak2 gadis melayu kn ramai yg berkerja kt kdai cina...keuntungan peniaga cina bergantung kpd pkerja melayu...7e...MC..oldtown kopitiam..supermarket2 sbgnya...klau ini dpat dkurangkn kbergantungan melayu kpd tokeh2 cina...cinabeng2 ni akn terasa panas buntut jg...pekerja2asing jgn lg dibawa msuk...mlaysia akn srlmat...

    ReplyDelete
  31. Masalhnyer siape yg hapuskan kuata 30% melayu dlm sume public listed company. Najib kan. Kenape korang diam jer time tu siap support lg. Skang dok menyalak plak

    ReplyDelete
  32. Korang sume melayu kan... Ape kate kite perpegang tgn dan berjalan kedepan... Ni negara malaysia... Malay=melayu

    ReplyDelete
  33. rasul kita tak ajar pun kita benci kat kaum lain, ada ape dgn melayu..mintak maaf la ea..dlm kitab yg jd pegangan kita ni tak de sebut melayu..hanya ada bani hashim dan bani israel..org melayu sendiri dtg dari pecahan bani israel..malu la sikit nk bangga kan melayu sedangkan melayu ni pun dari keturunan bani israel..

    ReplyDelete
  34. Parpu Garpu!...kau baru tau ke melayu ni bodoh nak mampos...betapa bodohnya nko ni parpu garpu..nko pun x mampus2 lagi...macibai...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!