TERBAIK! TUN M SOKONG DUA JAWATAN TERTINGGI PARTI UMNO TIDAK DIPERTANDINGKAN!

PUTRAJAYA: Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyokong penuh cadangan jawatan presiden dan timbalan presiden Umno tidak dipertandingkan pada pemilihan parti November ini.

Katanya beliau bimbang pertandingan bagi dua jawatan tertinggi yang masing-masing disandang Datuk Seri Najib Tun Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin itu akan menyebabkan perpecahan dalam Umno dan juga orang Melayu.

"Mengikut amalan demokrasi, kita patut ada pertandingan tetapi orang Malaysia tidak begitu faham amalan demokrasi sebenar. Kalau kalah, mereka akan tarik diri (keluar parti) dan tubuhkan parti lain dan ini menyebabkan orang Melayu dan Umno berpecah lagi.

"Sehubungan itu, saya sokong kalau ada pertandingan tetapi bukan untuk dua jawatan di puncak sekali iaitu presiden dan timbalan presiden.

"Saya biasa bertanding dulu (jawatan presiden Umno) dan saya menang dengan 43 undi saja tetapi pihak yang kalah telah bawa (mendakwa) saya ke mahkamah dan menubuhkan parti lain... Orang kita (Melayu) berpecah kerana pertandingan," katanya pada sidang media di sini, Isnin.

Dr Mahathir sebelum itu melancarkan buku 'The Prisoners Diaries' yang disunting oleh Puan Sri Norma Hashim daripada Viva Palestina Malaysia.

Buku setebal 125 muka surat itu dihasilkan Viva Palestina Malaysia dengan kerjasama Centre for Political & Development Studies di Gaza, menceritakan pengalaman banduan Palestin di penjara Israel.

Buku itu dijual dengan harga RM20 dan semua keuntungan daripada jualan akan diguna untuk membiayai projek kewartawanan dalam kalangan rakyat di Gaza.

Sementara itu, Dr Mahathir melahirkan kekecewaan apabila kuasa-kuasa besar yang lantang menyuarakan keadilan dan pemerintahan mengikut kedaulatan undang-undang "menghalalkan" tindakan Israel memenjara rakyat Palestin untuk ditukar sebagai tebusan jika askar Yahudi ditahan di Palestin.

"Israel merupakan satu-satu negara di dunia yang menahan rakyat musuh untuk pertukaran tebusan

"Lima ratus banduan Palestin yang ditahan akan digunakan sebagai pertukaran untuk seorang askar yang ditahan di Palestin," katanya.

Dr Mahathir juga mengecam tindakan Israel yang sewenang-wenang melakukan apa sahaja termasuk melancarkan serangan di perairan antarabangsa dengan hanya alasan "bertindak atas kepentingan keselamatan".

"Semuanya pasal keselamatan Israel, seolah-olah keselamatan orang lain tak penting... Inilah ketidakadilan yang berlaku tetapi ia dihalalkan negara-negara yang lantang menyuarakan keadilan," katanya. - BERNAMA
House PK: Ayahanda has spoken. Aku sokong! 

88 Responses to "TERBAIK! TUN M SOKONG DUA JAWATAN TERTINGGI PARTI UMNO TIDAK DIPERTANDINGKAN!"

  1. Bagi sesiapa yang rapat ngan Tun, pasti faham bahawa Tun seringkali sindiran yang pedas. Cuba fahami kata-kata Tun di luar konteks, pasti kita akan fahami maksud sebenar Tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca yang tersirat, bukan yang tersurat walaupun bunyinya cukup jelas. Fahami di antara baris kata-katanya. Tun sering menggunakan bahasa terbalik sepanjang tempoh dia memegang jawatan PM. Hari ini kata tiada tindakan, esok Anwar dipecat. Tidak ramai yang boleh membaca dan menjangka gerak langkahnya tetapi ada yang mampu berbuat demikian. Dalam keadaan ini, Najib mungkin masih bertuah sebab Tun belum menyerang secara terbuka. Jika Najib terus dengan sindrom buat tak tahunya, kemungkinan nasibnya sama dengan Pak Lah. Sedangkan yang rapat dengan Tun pernah mendengar ulasan Tun tentang keberanian Najib ketika Najib Timbalan Perdana Menteri. Jika Najib tidak berubah, mungkin anggapan Tun akan kembali sepertimana dahulu.

      Najib perlu berundur jika dia terus kekal dengan corak pentadbiran warisan Pak Lah.

      Delete
    2. Bahaso koleng ni memang sukar untuk ditafsir ... mcm bahaso PK ... ari tu buek isu minta sokongan singkir najib, hari ni kato ikut ayahndo kokalkan najib ... esok nak kato apo layi kj? ... oghang tuo2 kato, kalu jumpo ular dongan koleng, hontam mampuih koleng dulu, baghu sonang nak homtam ular ... kalu tidak, nanti dio buek poghangai kalut, silap2 kito mampuih dulu dipatuk dek ular ...

      Delete
    3. Semalaman saya memikir kenapa Tun Mahathir menasihati kita sedemikian. Kesimpulannya, saya amat bersetuju ini semua bagi mengelakkan UMNO musnah. Tun Mahathir yg bijaksana dapat membaca Najib berada dalam dilema dahsyat, dihimpit tekanan dari dalam dan luar. Tun Mahathir sendiri hampir maut ketika menghadapi krisis dgn Team B (S46).

      Saya berdoa' semoga Najib diberi petunjuk dan keselamatan untuk terus menerajui UMNO. Dalam pada itu, saya mohon Najib hindarilah orang-orang Pak Lah yg telah merusakkan semua rancangan wawasan 2020 Tun Mahathir. Berdampinglah selalu dgn Tun Mahathir. Beliaulah sebenarnya Anugerah Allah SWT buat zaman ini bagi umat Melayu dan Islam sejagat!

      Delete
    4. Jika nabi kita sebut mukjizat..utk manusia kita sebut karomah...perbuatan dan tindakannya membuatkan org menghargai dan menghormatiinya. Satu kemuliaan yg disanjung tinggi. Pasti ada yg membenci tapi sedikit...yg menyukai besar jumlahnya.

      Karomah yg dianugerah Allah tidak ditunjuk dgn harta atau kuasa..tapi suatu naluri yg ada dlm diri kita. Itulahanugerah yg diberi ke Dr M...walaupun sudah berhenti..kita menyanjung tinggi sehingga kini.

      Biasanya karomah seorg wali dipandang dr sudut keagamaan. Tapi Dr M dipandang dr sudut ketokohannya. Karomah itulah adalah suatu kemuliaan yg kita beri ke seseorg tapi bukan dlm bentuk harta atau kuasa tapi sesuatu yg ada dlm hati kita yg dpt kita rasakan.

      Majoriti yg ada disini merasa karomah itu. Apa saja yg djnyatakan Dr M kita menghargai dan menghormati walaupun kita tidak bersetuju org itu dipertahankan. Seperti nasihat Tun lebih baik tak
      bertanding yg 2 diatas..nasihat ayah ke anak.

      Delete
    5. I DO RESPECT TUN BUT THAT DOESNT MEAN I SHALL AGREE WATEVER HE SAYS.. N I STILL BELIEVE NAJIB LEMBIK SHALL GO KASI GANTI PEMIMPIN YG BULAN ANAK BANGSAWAN DEWA DEWAAN YG BINI BUKAN BERLAGAK MENGADE NGADE MACAM ROSMAH BANTUT

      Delete
  2. Tun punya pandangan memang power
    kualiti yang sepatutnya ada pada setiap perdana menteri

    aku tengok ds najib ada potensi untuk jadi sebijak tun....percayalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya najib ada potensi mcm Tun ... cuma najib kurang tegas dan berani ...

      Delete
  3. Kalau ini dari TUN M aku yakin pasti ini cadangan yg amat baik!!

    TUN M THE BEST!!

    ReplyDelete
  4. maksud tun tuh...

    kalu ada pertandingan pon, nanti yg kalah jgn merajok!

    maksudnya, kalo najib kalah, jgn pula buat parti Ahjib Gost!

    Pi mampos ngan melayu2 golongan bangsatwan nih! suma nak bagi muka ngan golongan pendatang jak! Zahid Hamidi pon sama juga! Baik golongan2 nih tokar gi agama cina!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa RED Pig ARMY ni mengarut?

      Delete
  5. meroyan juak2 pr dgr pandangan Tun M ni.

    ReplyDelete
  6. betul apa yang tun cakap tu..ingat tak dulu masa tun bertanding jwatan presiden dgn kuli,bila kalah ku li keluar dan tubuhkan semangat 46,mnybbkan ahli UMNO berpecah masa tu,,,sebenarnya pada pandangan aku,ahli UMNO sndri takde masalah dengan bnda ni,cuma pihak pembangkang saja yang tak puas hati dan sering melaga-lagakan dua pemimpin tertinggi UMNO skrg ni...sokong 100% cdangan tun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa tu, Tun ada spare 45 cwgn tak berdaftar ... kalu kalah Tun nak protest guna cwngn tu lah ... tapi bila Tun manang tipis, geng KuLi yg protest ... bawak ke mahkamah ... 1988 ... mahkamah putuskan UMNO adalah parti haram (nasib baik tak jadi haram jadah) dan harta UMNO dibekukan ... Tun songlap harta UMNO, tubuh parti baru Melayu dgn nama UMNO(BARU) ... itulah parti yg memerintah sekarang ... sedikit demi sedikit 'journalist' mula guna UMNO saja ... alasannya kalau tak letak (BARU) pun, UMNO juga ... semua orang tau ... Hakikatnya, UMNO sudah mati tahun 1988 ... kita sekarang sedang berjuang dlm gelanggang baru orang2 Melayu ... parti yg tidak sama dgn parti Melayu zaman Tunku, Tun R, Tun H ... Ini adalah sebuah parti baru yg diasaskan Tun pada tahun 1988 ... pada tahun krisis perlembagaan ... pada tahun Ketua Hakim Negara Tun Saleh Abas disingkir (ditamatkan perkhidmatan tanpa sebab) ... pada tahun Raja2 Melayu hilang kuasa ...

      Orang2 bersara boleh bercakap apa saja ... mcm cikgu ... lepas bersara buat mcm2 cadangan ... perbanyakkan kelas tambahanlah ... balik sekolah pukul 5.00 lah ... mcm2 lagi ... tak sama dgn masa dlm perkhidmatan dulu ...

      Delete
    2. Anom June 18, 2013 04:48 PM

      Kenapa berselindung di sebalik 'Anonymous'. Jika berani kerana benar, tunjukkanlah identiti sebenar kamu seperti saya.

      Untuk pengetahuan pembaca blog di sini, Anom June 18 @ 04:48 pm adalah saki baki penyokong tegar S46 yg telah memporak-perandakan keamanan negara pada satu masa dahulu. Sejarah telah menunjukkan setiap sentuhan orang-orang S46 tidak ada kejayaan yg membanggakan walaupun setelah diberi peluang kedua untuk meminpin negara. Contohnya, Rais Yatim, Tun Dol Bangang, Tajol Rosli, Sahril Samad dan termasuk PM Najib.

      Kepada si Anom berkenaan, saya minta beliau nyatakan apakah sumbangan bermakna pemimpin
      A46 yg diperolehi oleh rakyat jelata amnya dan bangsa Melayu khususnya. Jika anda gagal berbuat demikian, usahlah menyibuk di sini.

      Sekian, terima kasih.

      Delete
    3. En Othaman!

      I'm really blur! You are on which side, actually? In the past few days, you look so aggressive persuading others to reject Najib. As for now, you seems to agree with Tun M, ie Najib should stay ...

      Go back to the previous entry:
      Monday, June 17, 2013
      KITOL CELUPAN! BERTUAH LA TUNE TALK SEBAB ADA MENTERI YANG SANGAT MENYOKONG MEREKA!

      Look back at your comment:
      Othaman AhmadJune 18, 2013 at 2:14 AM

      And look at the respond to your comment:
      AnonymousJune 18, 2013 at 3:36 PM

      And respond to 'the respond to your comment'!

      Then, come back to this entry.

      Delete
    4. Anom June 18, 2013 @ 06:08 PM

      Yes, I admit I was so damn mad with Najib and as a matter of fact still disappointed at him for condoning and following stupid advice from the failure Tun Dol and his henchmen.

      However, I have high due regards to Tun Mahathir who is my mentor, guru and my pride. He is the man with great vision and wisdom.

      Delete
  7. Yalah, mana ada lagi pemimpin2 UMNO cerdik pandai lagi yg mampu jadi PM, Sekarang nih DS najib itulah yg terbaik yg UMNO ada.....org2 Melayu bijak semuanya dah beralih arah join PR....memang betul dan aku yakin akan perkara nih, profesional Melayu yg berjaya lebih pro kepada PR, contoh jelas kat Shah Alam masa PRU13 hari tu.

    ReplyDelete
  8. Baca posting OutSyedTheBox. Apa punya parpu! short-listed punya minded!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak yg hingusan tak perlu nasihat, sebat je dgn rotan. Anak yg matang waras fikiran boleh lah guna demokrasi.

      Nak demokrasi ala Arab Spring ke??

      Delete
  9. Orang tua dah nyanyok. Sekejap cerita demokrasi sekejap jual minyak ular. Yang terikut-ikut sangat kan bodoh Dan bangang.

    Bila nak fikir sendiri yag terbaik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha nampak nya anon June 18, 2013 at 11:10 AM yang nyanyok masih tak faham kata kata Tun Dr M. Beliau percaya demokrasi tapi kalau perangai ahli yg tamak dan dendam bagai duri dlm daging atau guntung dlm selimut, baik BUANG demokrasi demi perpaduan UMNO lah wahai BONGOK.

      Inilah orang bodoh sombong tak reti maksud Tun dah nak mencaci, tak sedar diri sendiri tu bodoh dan bangang.

      Baik gi sekolah semula. hahahaha

      Delete
    2. Kalau anon11:10am rasa orang tua nyanyok dah tak boleh pakai, cari yg muda gagah perkasa, contohnya, KJ.
      Siapa Khairi Jamaludin:
      1. Menteri Belia dan Sukan ‘Malaysia’
      2. Ahli Parlimen Rembau
      3. Ketua Pemuda UMNO Malaysia
      4. Lulusan Oxford University, UK.
      5. Fasih berbahasa Inggeris & bahasa Melayu.
      6. Petah bercakap & banyak hujah ilmiah
      7. Disukai oleh anak2 generasi muda
      8. Berfikiran matang dlm membuat kenyataan
      9. Bersikap terbuka kpd kritikan
      10. Tidak mudah melatah bila dikritik
      11. Bersikap liberal dan toleransi
      12. Berfikiran terbuka dan menerima pandangan orang
      13. Berani berhujah dan menyatakan pendirian
      14. Tegas dlm pegangan & pendirian
      15. Berani berdebat dgn Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim
      16. Berani berdebat dgn Pengarah Statistik & Perancang Strategi Pilihanray PKR, Sdr Rafizi Ramli.
      17. Low profile & tidak suka menunjuk-nunjuk
      18. Mahu membentuk generasi Melayu baru yg lebih kompetan
      19. Mahu bawak keluar orang2 UMNO dari fikiran dogmatik dan orthodox
      20. Disenangi oleh semua bangsa & lapisan masyarakat, bukan orang2 Melayu shj
      21. Tidak disenangi oleh Tun M …sbb menghalang laluan anak Tun ….
      22. (banyak sangat, tak larat nak taip)
      23. ….
      24. ….
      25. ….
      26. ….
      27. ….
      28. ….
      29. ….
      30. Bakal Perdana Menteri Malaysia … tahun …

      Delete
    3. Anon June 18, 2013 @ 05:23 pm

      Siapa jantan, siapa lelaki tulen? Kamulah sebenarnya maknyah pengecut, tak berani mendedahkan diri sebenar, hanya berani melalak-meraban disebalik 'Anonymous'. Betul tak semua bloggers?

      Tun Mahathir adalah pemimpin Agung zaman ini yg telah merubah landskap Malaysia menjadi negara maju, berteknologi, berdaya saing, celik komputer/IT tidak seperti zaman sebelum 1981 (yg mundur dan daif). Beliau adalah mentor, guru dan kebangaan saya sebagai anak Melayu Islam.

      Saya akui, saya memang marah dgn Najib kerana Najib 'mudah lupa' dgn wasiat Tun Mahathir yg masih hidup lagi. PM Najib masih terhegeh dgn kehendak & petunjuk Pak Lah (S46) dan pihak pembangkang PR. Namun setelah bermunajat dan solat hajat, saya akhirnya akur dgn keputusan Tun Mahathir yang jauh lebih bijaksana dan hikmah.

      Delete
    4. En Othaman ni marahkan siapa sebenarnya? Kalau marahkan Najib pun, mcm mana boleh kaitkan dgn AnonymousJune 18, 2013 at 11:10 AM?

      Sah sudah, En Othaman tidak cukup tidur ... menulis siang malam, pagi petang di dlm blog tidak membawa kesan sebanyak mana ... ia bakal memberi kesan tidak baik kepada kesihatan En Othaman ...

      Kalau En Othaman beriya-iya benar, belum terlambat untuk En Othaman masuk bergiat aktif dlm UMNO ... berjuang hingga ke jawatan tertinggi ... di situ keluhan, rintihan, pandangan dan suara En Othaman mungkin lebih laku ...

      Delete
    5. Anon di atas yg sokong kj...

      sape org tua nyanyuk...penilaian anda ke org tua yg byk berjasa anda kata nyanyuk.. anda muda...anda dtg dr mana..dr batu... tidak mungkin dr batu pasti dr org tua..org tua anda sudah tua...jika org tua anda sudah tua bermakna org tua anda nyanyuk..

      Apa maksud anda tak guna bersuara di sini pi bertanding majlis tertinggi ..Adakah anda kj sendiri atau penasihat kj atau siapa sajalah. Apakah kami org bawah atau org yg tak bertanding tidak boleh bersuara..jika nak bersuara pergi bertanding.

      Wah enak benar ya...undi yg memberhakkan anda semua duduk diatas undi Melayu bawah yg anda kata tak perlu cakap byk tapi anda semua bebas melakukan apa saja. Yg bawah tak boleh menegur.

      Telinga anda belum cukup faham..kami disini mengundi Umno bukan nama pemimpinnya. Dikertas undi itu aje hanya ada logo parti bukan orgnya. Tapi kami amat menghormati Tun walaupun kami harus menelan semua kata kata kami. Bukan bermakna en Othaman Ahmad tidak ada pendirian.

      Saya tidak dpt membayangkan pemimpin seperti kj yg masih muda kononnya tidak tahu mendidik penasihatnya agar menghargai pendpt org bawah. Hingga kini dr bahasa dan cara anda menjawab anda betul betul ada kaitan dgn kj. Adakah anda sendiri kj???????

      Jika anda kj anda tak layak jadi pemimpin. Belum apa apa di tempat begini anda melatah. Ada cara lebih bagus. Ini jelas menunjukkan sikap dalaman anda. Ingat kami bukan pemimpin kami org bawah.

      Org bawah perlu tahu. Apa yg En Othaman lakukan bagi kami amat bagus.

      Delete
  10. BUKAN SENANG TUN M NAK SOKONG SESEORANG, INI BERMAKNA TUN M DAH YAKIN DGN KEBOLEHAN DAN KEPINTARAN NAJIB SERTA MUYIDDINN YASSIN SEBAB TU TUN M SOKONG JAWATAN TERTINGGI TIDAK DI PERTANDINGKAN. MESTI PEMBANGKANG MARAH GILA DGN KENYATAAN TUN M NI KAN. SUDAH KALAH TERIMA AJELAH HAKIKATNYA PAKATAN OI.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai Mera Fucktin ... bukan ke masa entry kempen anti dong zong dulu, ko yg berapi-api desak najib berundur?

      Konho tum, tum hamara naam kiyaahe? Mera hamdan aur mera dost?

      Anak mami jarum! Awat cet cakap suka sangat putaq belit? Sat sokong kok nu, sat sokong kok ni, ... cet dok belajaq buat karangan nak antaq kat cekgu esok ka? Cet baik toksah dok campoq dgn depa ni ... pi baca buku, belajaq lagi baik ... PMR tak lama lagi dah ... Depa sini bukan bulih kegha, loklaq ..., sat ni depa maki mencarut, cet tak tahan dengaq kot ...

      Tum mera zindagi mere dil ... mere mehebooba ...
      Tuje gangga mosumjungga ... tuje jamuna mosumjungga ..
      Magar itne ho suurat ho ... ketum mere zindagi he ... ketum mera bandegi ho ...


      Delete
  11. aku sokong dgn apa yg tun m katakan tu sebab dua jawatan tertinggi tu mmg dah layak utk najib dan muyiddin yassin. tun m lebih arif apa yg blh atau tak wajar utk egara kita.

    ReplyDelete
  12. Lagi sekali Tun Mahathir selamatkan Najib.

    hmm..

    Namun, Najib lagi masih nak tunjukkan dia lebih pandai dari Tun.

    Ada orang kata, Tun Mahathir tak boleh nak bandingkan kepimpinan dia selama 22 tahun sebagai alat pengukur dengan kepimpinan Perdana Menteri sekarang ni.

    Aku nak tanya, 22 tahun Tun memerintah, apa yang Tun hadapi?

    come on lah bhai, 22 tahun Tun memerintah, Malaysia makmur, agresif dalam hal berkaitan pembangunan negara, ekonomi stabil, etc etc..

    bayangkan kalau 22 tahun tu hancur berkecai hanya disebabkan ketidakmahiran Perdana Menteri mentadbir Malaysia, semua habis dalam sekelip mata dengan apa yang dibina selama 22 tahun.

    Mungkin bagi orang lain, Tun tak perlu interframe dalam urusan kerajaan kerana dia dah pencen, so what? Tun ada hak, dia bangunkan Malaysia, dia ada hak. lu ada masalah pribadi dengan dia, lu pergi mampus.....


    Bagi gua, Tun Mahathir adalah Perdana Menteri yang TERBAIK Malaysia pernah ada.


    Najib hanya perlu lakukan satu je, yakni pastikan Pentadbiran Malaysia dan Wawasan Malaysia tidak terkeluar dari landasan yang Tun Mahathir telah sediakan dengan usaha beliau selama 22 tahun.

    Dan... lagi sekali Tun selamatkan Najib.



    ReplyDelete
  13. Tun Dr M masih SAYANGKAN UMNO sebab tu dia minta tiada pertandingan bagi 2 jawatan tertinggi. Melayu dahlah berpecah tiga nanti berpecah lagi jadi empat.

    Masa tulah biaDAP terlonjak2 ketawa besar. Walaupun beliau minta Najib lebih tegas jangan bagi muka pada pembangkang, beliau masih sokong Ah Jib ghost dan Muhyiddin.

    Mungkin didalam hati sanubari beliau inginkan ahli UMNO berperangai lebih matang tetapi realiti nya masih tamak dan dendam macam budak2.

    Oleh itu buat masa ni kerana masih hingusan, pertandingan akan dilancar bila semua ahli dah capai kematangan.

    Kami rindu Tun Dr M sebagai Perdana Menteri Malaysia.

    ReplyDelete
  14. bukannya senang untuk memilih seseorang memegang jawatan tertinggi hanya yang layak dan orang yang bertanggong jawap untuk memimpin negara aku rasa hanya najib dan muyiddin yassin orang yang paling sesuai...

    ReplyDelete
  15. Kita Nak Minta Kepada Umno

    1. Orang berbudi kita berbahasa.
    2. Kenang budi para pengundi yang telah menyelamatkan hayat Umno pada PRU13.
    3. Perkasakan semua Majlis Agama Islam Negeri melalui :

    (1) Tambah budget majlis
    (2) Tambah pegawai penguatkuasa agama untuk memeriksa dan menangkap pasangan2 islam yang buat maksiat sama ada di tempat sembunyi atau terang
    (3) Naikkan hukuman denda dan penjara bagi kesalahan khalwat atau sekedudukan. Amaun denda yang ada sekarang membuatkan orang tak heran - naikkan kepada Minima RM5,000.00 dan Maksima RM10,000.00 ATAU penjara Minima 6 bulan dan Maksima 2 tahun.
    (4) Pinda Enakment Jenayah Syariah supaya ada peruntukan untuk menghukum bukan islam yang ditangkap khalwat atau sekedudukan dengan pasangan muslim (enakment yang ada sekarang nampak kartun sangat - bukan islam terlepas daripada sebarang hukuman begitu saja. Ini akan menggalakkan lelaki bukan islam ambil kesempatan ketas wanita islam)

    4. Perkasakan semua cabang pendidikan islam melalui :

    (1) Beri bantuan penuh kepada sekolah2 agama.
    (2) Upgrade taraf guru2 sekolah agama setaraf dengan guru sekolah akedamik.
    (3) Buat penambah baikan kepada infrastruktur disekolah2 agama setanding dengan sekolah cina dan sekolah tamil.

    Kami orang2 melayu yang undi Umno pada PRU13 sebenarnya sikit pun tak termakan dengan janji Hudud oleh Pas. Kami berpendapat tanpa Hudud pun kita boleh cegah dan basmi maksiat, hanya perlu buat penambah baikan kepada Enakment Jenayah Syariah yang sedia ada. Kami tahu Pas jadikan Hudud sebagai umpan nak dapatkan sokongan orang melayu, itu saja.

    Maka Umno " Tepok lah Dada dan Tanya lah Hati ". Nak jaga hati kami (pengundi Umno) atau nak jaga orang lain (yang tak undi Umno). As simple as that. Ini Kali lah .. UBAH.

    Peluang Datang Tanpa Di Undang. Umno Kami Harap Jadi Hulubalang.
    Di Dewan Rakyat Bila Bersidang.
    Umno Bukan Tunggul, Umno Bukan Batang.

    Hj Ariffin

    ReplyDelete
  16. Memang terbaik...kalau nak lebih baik dari yang terbaik itu, lantik semula tun M sebagai PM.

    Kalau Benjermin Netanyahu boleh 2 lalu jadi PM israel tak benjermin tun M tak boleh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pe yg ko merepek ni mr benjermin 12.15pm?

      Delete
  17. Pinda jela perlembagaan. Jgn ada pertandingan. Kalau gitu jgn ada Pilihanraya sebab nanti RAKYAT MALAYSIA BERPECAH. NAJIB PENAKUT. Ckp je besar

    ReplyDelete
  18. UMNO parti MELAYU..Kena jadi MELAYU..Perlu ada jati diri MELAYU..Wajib jaga MELAYU. Bangsa lain jangan gelisah..selama UMNO memerintah, dah ramai bangsa lain jadi kaya raya...lebih kaya dari MELAYU. Apa perlu UMNO takut jadi MELAYU dan jaga MELAYU.

    ReplyDelete
  19. Pendapat Dr Mahadey tidak relevan lagi sebab beliau adalah seorang bekas perdana menteri yang sudah bersara . Bagaimana pula Pak Lah ? Pak Lah juga berhak untuk suara kan pendapat . Tapi Pak Lah bijak . Pak Lah tahu dia sudah bersara jadi beliau hanya diamkan diri saja .

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu x bijak x kn madey 22 tahun jd pm.

      Delete
  20. Yang layak nak lawan Najib hanya lah Muhyidin Itu pun kena kaji dulu. Kalau Najib bawa Umno seperti yang akar umbi Umno dan orang melayu mahu, buat apa kita nak buang Najib. Dan Najib kena selalu ingat, sekarang ada lah masa untuk dia memimpin Umno supaya orang melayu nampak Umno adalah lebih praktikal daripada Pas dalam perlaksanaan islam.

    Saya nak kabor kepada sahabat2 daripada Pas, ayat " gagal laksana Hudud sama erti dengan tolak islam ", ayat tu dah " out of date " sama macam pemimpin Agong Pas iaitu Ayatullah Nik Abdul Aziz yang pada kami sudah " Out Of Date atau Dah Expired " sebab itu Ayatullah tu tiba2 jer kena reject sebagai MB Kelantan. Sapa yang reject dia .. walahulam.

    Hj Ariffin

    Hj Ariffin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tn Hj ni pernah pergi Mekah ke atau saja2 taruk title Hj ...

      Ini isu rumahtangga UMNO, persoalan ttg sokongan Tun M kpd DSN & TSMY supaya dikekalkan ...

      Kalu Tn (Hj?) beranggapan cadangan Tun bagus, keluarkan hujah2 menyokong Tun, ... kalau sebaliknya, beri sebab & beri cadangan, siapa yg lebih layak untuk berada di puncak kepimpinan UMNO, selain DSN & TSMY dan kenapa ...

      Yg Tn (Hj?) nak heret hal rumahtangga PAS tu, apsal?

      Kalau minat ke arah tu, pergi tarbiyahkan orang2 PAS dlm blog pro PR, baru kaw ...

      Bagi hujah yg relevan sikit, mcm yg sebelum2 ini ...

      Delete
    2. Hj Arifin selalu sangat sebut pasal PAS sbb apa? Ada kena mengena ke? Sekarang ni nak lagakan DSN dgn TSMY ...

      Awas dgn tukang2 komen ala KGB ni, mereka sukar dikenal pasti ...

      Kalau terikut-ikut, alamatnya Muhiyudin Yasin, Najib Talkin ... UMNO Tahlil ....


      Delete
  21. "I supports all effort to protect the security of Israel" inilah pengakuan Hero Tamil pare pundek, Si Gay Tuo Kutok, Nuar Jubor berlendir. Spesis bacul keparat lagi lahanat yg sudah harus drejam macm orang Haji buat mlontar ke atas Dajjal lahanat.

    ReplyDelete
  22. TUN Mahathir ialah leader yang jarang wujud..

    Sukar cari pengganti..mcm P Ramlee..(anak P ramlee pun tak mcm p ramlee)

    Kerajaan Umno masih tak ada orang2 competent. Lihat Wiki Tg. Razaliegh, Najib & Muhyidin tak mampu tandingi.

    Lagi baik lah YM Ku Li dijadikan Senior minister (mcm LKY) untuk membuang konsultan2 & bebudak yg gagal perform, yg akan membankrupkan negara.

    Konsep slogan 1 Malaysia mungkin tak gagal..tapi I Love PM gagal- buang yg keruh ambil yg jernih.

    Dulu mmg YM bergaduh dgn Tun kerana Proton, Penang Bridge krn nampak mcm membazir..tapi bila idea tu dah berjaya ketika proton wira meletup YM menyokong kembali UMNO & Tun Mahathir.

    ReplyDelete
  23. Korang boleh cakap apasaja tentang Anuar ... tapi aku yakin korang tak boleh tandingi kote Anuar .

    ReplyDelete
    Replies
    1. keh keh keh keh...batuk org tua pakai spender putih..terbaikkkkkkkk
      keh keh keh..mmmmmmmm

      Delete
  24. saya pun sokong!!
    orang umno ni memang tak boleh nak bertanding, kalau bertanding habis merajuk berkerat rotan.
    dalam agm nanti senang2 cadang sahajalah, buangkan saja elemen bertanding2 dalam umno tu.
    kalau terus berkekal rentak macam ni, bukan umno boleh ke mana pun lepas pru14.
    pegang la kuasa tu sampai reput.
    yang sudah duduk di kerusi kuasa pun tentu takut nak melawan2, takut hilang kuasa, hilang kemudahan nak mudah.
    orang luar sahaja yang sayang umno. orang umno tu heran apa nak pelingkup ke apa dengan umno.
    biarkan, jangan bertanding. apa yang dah tak elok tu, biarkan saja.
    orang meyindir pun sudah tak dapat dibaca, apa kena dengan kamu?

    ReplyDelete
  25. Pakatan rojak usah buat bising lagi. Dari 1999 kepimpinan atasan pr tak pernah bertukar, azizah hadi nik aziz lim sekeluarga. Cermin diri dululah , kalau buat pemilihan parti tak telus, demokrasi dap

    ReplyDelete
  26. UMNO sekarang dilanda akan masalah dalaman yang punyai akan mereka yang hendak menyingkirkan pengaruh Tun Mahathir - ini jelas wujud, dan tidak boleh dinafikan.

    Kita kena faham, Najib sekarang tengah bertungkus lumus hendak cari akan satu level untuk penyesuaian diri dia dalam mentadbir negara mengikut akan pemikiran dan cara dia. Namun, dia terganggu, terganggu dek akan taik-taik yang telah dibuat oleh seorang Perdana Menteri yang langsung tak buat apa-apa dalam ertikata skala yang besar pada Malaysia selama 1 penggal memegang jawatan Perdana Menteri.

    Bagi aku secara pribadi - Najib masih dalam proses nak mengenal lawan dan kawan. Nak kata Najib bodoh, tidak, dia cuma lambat nak tangkap, mungkin akibat dia tidak punyai daya fokus yang kuat. Well, lain orang lain cara.


    Dan kita harap dan mendoakan yang terbaik sahaja buat Najib untuk dapat lepaskan diri dari situasi yang mana menjadi ujian getir buat dia dan karier dia sebagai Perdana Menteri.

    Kalau kita boleh bersabar selama 1 penggal dari kepimpinan Perdana menteri sebelum Najib, mengapa tidak kita bersabar dan lihat pula Najib selama sepenggal lagi.

    Betul. Permilihan jawatan Tertinggi UMNO harus tidak dipertandingkan. Kerana terdapat makhluk pendek yang gila kuasa hendak membuat onar.

    Mungkin makhluk pendek ni adalah antara 1 dari makhluk-makhluk perosak wujud dalam UMNO yang tengah giat buat kerja muslihat.

    Aku rela Najib jadi Presiden dan Perdana menteri, dan juga muhyiddin sebagai Timbalan Presiden dan juga Timbalan Perdana menteri dari pendek, the golap man and the gangs kuasai UMNO dan kerajaan, seperti mana sebelum ni.





    ReplyDelete
  27. Ramai blogger dari Kelantan cuba membuka ruang untuk ku li bertanding. Banyak fitnah secara sipi digunakan. Masih belum serang secara terbuka lagi.

    ReplyDelete
  28. setuju apa yang dicangkan tun...selaku bekas PM yang disegani dimalaysia malah dunia pun mengagumi kebolehan baliau...ini dapat memperkuatkan lg kedudukan parti..ini membuat puak PR mesti meroyan seandai jawatan tersebut tidak dipertandingkan mesti puak PR akan cuba spin untuk memburukkan umno

    ReplyDelete
  29. Kalau kita fikir2kan, memang pada PRU13 orang cina dan india " go all out " untuk menjatuhkan kuasa politik melayu. Sebab itu slogan INI KALI LAH digunakan. Tapi melayu Pas dan melayu PKR yang bengong lagi bengap tu bukan main bangga lagi mencanangkan slogan tu di serata kampong. Malah melayu Pas yang pakai topi (ketayap) Pas dengan baju logo Pas, dengan bangganya mengarak bendera roket dalam kampong, pada hal saya tak pernah nampak pun sekor cina yang arak bendera bulan dalam pekan.

    Slogan INI KALI LAH memang mereka cina dan india dah Confirmed 100% bahawa ini kali melayu akan jatuh sebab pada masa itu sokongan melayu yang bengong lagi bengap ini kepada parti2 Pakatan Rakyat sangat memuncak, dan kami yang pro Umno pun tak yakin Umno akan kekal berkuasa. Tapi dengan kuasa Allah, orang melayu yang tak bengong dan bengap telah memihak kepada Umno demi untuk menelamatkan kuasa politik melayu.

    Saya ceritakan ini semua supaya Najib tahu, sedar diri dan insaf siapa dirinya kalau bukan kita melayu yang tak menyertai mana2 parti ini yang memangkah parti Umno. KAMI PANGKAH LAMBANG DACING BUKAN KERANA NAK SELAMATKAN BN TETAPI KERANA NAK SELAMATKAN UMNO.

    Hj Ariffin

    ReplyDelete
  30. betul apa yg tun m katakan aku stuju 100% jawatan presiden dan timbalan presiden Umno tidak dipertandingkan pada pemilihan parti November ini....

    ReplyDelete
  31. Mana pergi juak2 yg garang sangat nak suruh najib berundur masa entry alies ong?
    Yg berapi-api minta najib letak jawatan masa entry sekolan Cina dong zong?
    Yg berjuang gila minta najib turun masa entry war room?
    Yg kata najib sudah tak relevan masa entry si kitol?

    Perempuan2 belaka kah mereka tu? Atau pun mereka dari kumpulan mak nyah / bapok chow kit?

    Rasanya tidak. Othaman Ahmad tu namanya bunyi mcm jantan ... Tapi dah expire kot ... dah pencen ... andropause kot ... jadi serupa maknyah jugalah.

    Inilah budaya orang2 UMNO, yes men, pak turut, pak angguk, JKKKK (jaga kilat kepala kote ketua)...

    Bila ada orang yg berani, berpendirian mcm KJ, orang2 UMNO tak suka ... jenis lwn toke adalah penderhaka atau anjing gigit tuan, bagi orang2 UMNO ...

    Betullah spt yg disakatkan oleh geng2 pembangkang ...

    UMNO,
    Dulu mcm tu
    Kini, mcm tu juga
    dan
    Selamanya akan mcm tu lah juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon June 18, 2013 @ 05:23 pm

      Siapa jantan, siapa lelaki tulen? Kamulah sebenarnya maknyah pengecut, tak berani mendedahkan diri sebenar, hanya berani melalak-meraban disebalik 'Anonymous'. Betul tak semua bloggers?

      Tun Mahathir adalah pemimpin Agung zaman ini yg telah merubah landskap Malaysia menjadi negara maju, berteknologi, berdaya saing, celik komputer/IT tidak seperti zaman sebelum 1981 (yg mundur dan daif). Beliau adalah mentor, guru dan kebangaan saya sebagai anak Melayu Islam.

      Saya akui, saya memang marah dgn Najib kerana Najib 'mudah lupa' dgn wasiat Tun Mahathir yg masih hidup lagi. PM Najib masih terhegeh dgn kehendak & petunjuk Pak Lah (S46) dan pihak pembangkang PR. Namun setelah bermunajat dan solat hajat, saya akhirnya akur dgn keputusan Tun Mahathir yang jauh lebih bijaksana dan hikmah.

      Delete
    2. Othaman AhmadJune 18, 2013 at 7:47 PM:

      Kalau begitu, tuan buat satu kenyataan umum, yg tuan menarik balik hujah tuan (Othaman AhmadJune 18, 2013 at 5:40 PM)yg berbunyi:

      "Sejarah telah menunjukkan setiap sentuhan orang-orang S46 tidak ada kejayaan yg membanggakan walaupun setelah diberi peluang kedua untuk meminpin negara. Contohnya, Rais Yatim, Tun Dol Bangang, Tajol Rosli, Sahril Samad dan termasuk PM Najib."

      Taksub dan fanatic anda kpd Tun menyebabkan anda keliru dgn diri sendiri … memilih antara “kebencian anda kpd Najib & ta’at setia anda kpd Tun…”, sehingga anda tidak lagi mampu membuat pertimbangan yg rasional …

      Najib, telah gagal walaupu telah diberi peluag kedua … sekarang akan diberi pula peluang ketiga? Jika gagal lagi … & Tun kata Najib perlu dikekalkan … tuan akan berikan Najib peluang ke-empat … ke-lima, ke-enam … kalau Najib mampu bertahan riwayat melebihi 100 tahun …

      En Othaman!
      Now you should be awakened and realize and get conscious & aware that ‘YOU ARE ACTUALLY NOT WHAT YOU THINK YOU REALLY ARE’ ….

      Delete
    3. Bagaimana pula pandangan En Othaman ttg 10 sebab kenapa PR kalah (spt apa yg Parpu cadang kita tengok) dekat 'link blog' yg parpu bagi:

      1) Najib tidak memansuhkan dasar keistimewaan kepada bumiputra.

      2) Najib tidak menghapuskan DEB.

      3) Najib tidak menjadikan sekolah cina setaraf sekolah kebangsaan.

      4) Najib tidak membenarkan kalimah Allah digunakan sepertimana yang diminta Guan Eng.

      5) Najib tidak buka Umno kepada bangsa lain dan jadikan Umno For All seperti Pas.

      6) Najib tidak beri pajakan tanah 999 tahun kepada kampung-kampung baru cina.

      7) Najib tidak benarkan Chin Peng balik ke Malaysia.

      8) Najib tidak jadikan agama-agama lain sebagai agama rasmi Malaysia.

      9) Najib tidak bagi peruntukan sama rata kepada rumah-rumah ibadat lain sepertimana diberikan kepada masjid.

      10) Najib tidak benarkan orang islam tukar agama sesuka hati sepertimana yang Izzah cakap.

      En Othaman tak terasa kah untuk masuk dan hentam blogger tu?

      Delete
    4. Anom June 18, 2013 @ 08:20 PM

      Dah saya nyatakan saya masih kecewa dgn Najib berdasakan sikap lembik dan terhegeh-hegeh beliau kepada kumpulan Tun dol, pembangkang, puak cina.

      Penemuan 4 mata antara Tun Mahathir dgn Najib baru-baru ini pasti ada banyak hikmahnya. Lagi pula ketika ini hanya Najib pemimpin terbaik dalam kalangan UMNO. Semoga selepas ini, Najib akan sentiasa mendampingi Tun Mahathir dgn mendengar nasihatnya pula.

      Saya adalah pengkagum Tun Mahathir sejak tahun 60an lagi. Dunia mengakui dan menghormati ketokohan beliau sebagai pemimpin kelas dunia sebaris dgn Lee KuanYew. Malah dunia Islam juga mengakuinya. Beliau adalah jurucakap (spokeman) bagi dunia ketiga dan pandangan-pandangannya sering menjadi buruan jurnalis tempatan dan luar negara dan menjadi tajuk berita akbar & media seantero dunia. Pembangunan dan infrastruktur Malaysia dikagumi dunia barat & jepun dari pengalaman saya berinteraksi dengan mereka. Hari ini anak Melayu mampu memiliki kemewahan, pendidikan/pengajian tringgi dan celik komputer/IT dek cetusan wawasan Tun Mahathir. Saya sendiri dapat peluang pekerjaan baik melalaui Dasar Ekonomi Baru dan berpeluang menjelalajah hampir semua benua. Terima kasih Tun...... semoga Allah memberkati Tun di dunia & di akhirat.


      Delete
    5. Anom June 18, 05:23 PM
      Anom JUne 18, 08:20 PM
      Anom June 18, 08:33 PM

      First and foremost, stop using pseudonym and hiding behind "ANONYMOUS" if you are a true fighter and gentlemen. I hope you will not be chickened out to my call.

      Me..... running away, oh no...that's not me! I'm still around & If you guys want to debate, by all means you are most welcome.

      Delete
  32. KAH....KAH....KAH..berita terbaik agar jawatan tertinggi UMNO tak ditanding. Tapi jawatan ketua pemuda boleh ditanding. SAnggupkah mamak parpu mencabar KJ....INI yang kita nantikan........Kasi Taruk Toddi" Siapa sokong PArpu jadi ketua pemuda umno sila komen.

    ReplyDelete
  33. Mana pergi En Othaman?

    Apa dah jadi, senyap dan sepi aje? AnonymousJune 18, 2013 at 8:20 PM & AnonymousJune 18, 2013 at 8:33 PM are anxiously awaiting for your response. Come on old man, these DSN & KJ's men are challenging you.

    Ha ha ha ... ada 3 kemungkinan:

    (1) Pengsan sbb terkejut dgn 'power2' punya attack.
    (2) Pitam sebab tak cukup tido
    (3) Dah kena warning dgn Tun pasal 'tenyeh' Najib.

    Ha ha ha ...



    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya membaca dr atas sampai bawah komen di sini...sape yg lari sape yg pengsan sape yg menyorok..Mereka masih beri komen tapi komen mengikuti nasihat Tun.. Adakah mereka biadap dgn Tun..tidak..dah bersara masih dihormati.

      Cuba bandingkan Pak Lah dan Najib.. Adakah En Othaman atau yg dibawah takut...Bukan mereka takut..jika Dr M tak
      menahan..pasti berlaku sesuatu. Bermakna Najib masih diberi peluang. Kita sendiri tidak tahu isi perbincangan. Seperti pertemuan nuor dgn JK atau kj dgn regina atau kj dgn tony pua atau kj dgn yg lain. Semua ada agenda tersembunyi. Tapi kami yakin kpd Tun. Kerana itu kami menahan diri.

      Anda seperti org kepanasan.. Sebab mungkin anda saja yg tau. Saya sendiri tak boleh ingat semua tarikh dan masa yg tepat. Ya kita dtg dan pergi. Tapi anda beri detail walaupun dan berrlalu sehari.

      Hanya org betul berada disekeliling kj saje yg akan buat begini. Walaupun sokong setakat begitu aje. Lihat En Othaman yg mengaku menyanjung Dr M dan jujur menyampaikan isinya. Pandangan org berbeza. Tapi anda menutup diri tapi mencabar.

      Org tua jgn dicampak. Takde yg tua takde yg muda. Tapi org muda yg bagus pasti dtg dr org tua yg bagus. Org muda yg tak bagus tidak semestinya org tuanya tidak bagus. Mungkin pergaulan sekeliling mengubah dirinya.

      Najib dihentam tapi tetap menghormati Tun. Bertanya pendpt. Tapi anda dihentam tidak bertanya pendpt tidak menghormati org tua. En Othaman org seperti najib menghormati Tun.

      Sikap anda yg baran itu bagus jika menjadi ahli pemuda Umno dan tunjukkan didepan pembangkang. Bukan senyap sebelum Pru tapi riuh hanya urusan diri bukan parti.

      Bagaimana mungkin kj boleh bersuara ke pembangkang..kelihatan ia begitu rapat dgn pihak di sana. Byk perkara telah berlaku..tiada satu pun pemuda Umno bersuara lantang yg berkait Melayu bahkan hanya terdgr suara sumbang.

      Ketika saya menulis ini..saya masih bertanya adakah debat kj dan nuor itu benar atau hanya lakonan. Terlalu byk lakonan yg dipertontonkan.

      Semua rakyat tau byk yg bermain sandiwara.

      Delete
    2. Anon Jun 19, 03:23 AM

      Saya hargai pengertian anda. Mungkin kerana ketaksuban terhadap bangsa, agama & negara dan juga teman-teman di sini mengguna pakai samaran 'Anonymous', saya menjadi keliru. Terlebih dahulu saya mohon maaf jika saya keterlanjuran kerana sebagai insan, kelemahan tetap ada.

      Assalamualaikum & selamat menunaikan fardhu solat subuh.

      Delete
  34. Gua bengang betul dgn AnonymousJune 18, 2013 at 8:33 PM ... mana nak cari idea nak backfire balik 10 sebab dia tu ...

    Nak harapkan En Othaman ... kemana menghilang pun tak tau ...
    Nak minta tolong siap ni?
    Parang terbang dak masuk sembunyi dlm sarung ...
    Reentry Capsule dah tertonggeng tertelan 'ice capsule' agaknya ...
    Carlos boleh tolong kot?

    Hooh ... Tun M memang powerlah!

    Habis lari sembunyi, sunyi, senyap sepi geng2 anti najib ...

    Betullah cakap AnonymousJune 18, 2013 at 10:06 AM:
    TUN M IS THE BEAST!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Anom June 18, 05:23 PM
      Anom June 18, 08:20 PM
      Anom June 18, 08:33 PM
      Anom June 18, 09:43 PM
      Anom June 18, 10:20 PM

      I am repeating, stop using pseudonym and hiding behind "ANONYMOUS" if you are a true fighter and gentlemen. I hope you will not be chickened out to my call.

      Me..... running away, oh no...that's not me! I'm still around & If you guys want to debate, by all means you are most welcome.

      BERPANTANG MATI SEBELUM AJAL.


      Reply

      Delete
    2. Anom June 18, 05:23 PM
      Anom June 18, 08:20 PM
      Anom June 18, 08:33 PM
      Anom June 18, 09:43 PM
      Anom June 18, 10:20 PM

      Saya akan melayani anda semua sekiranya anda menggunakan nama sebenar seperti saya. 10 statement anda itu mestilah disokong dgn fakta bila, mana, siapa yg mengeluarkannya. Tanpa ini semua saya anggapa anda semua adalah pemfitnah seperti si Anwar juga.

      Anyway, I will awaiting your early response. All readers of this blog shall be the audience and witness.

      Regards.

      Delete
    3. INI ADALAH MAKLUMAT TENTANG 10 STATEMENT ITU:


      PENDEDAHAN BERAPI! NAJIB YANG GAGAL ATAU ANWAR YANG JUAL BANGSA AGAMA DAN NEGARA?

      (GAMBAR PK DEKAT TENGAH SDG MAKAN EPAL)

      Nak tau cerita penuh KLIK SINI
      (Linknya)
      http://www.rbfonline.net/2013/06/pru-13-sepuluh-kegagalan-najib-punca-bn.html

      Tuesday, June 18, 2013
      PRU 13: Sepuluh Kegagalan Najib Punca BN Gagal Menang Selesa

      En Othaman tak perlu type address linknya, just click at: 'KLIK DI SINI'

      Delete
    4. Tidak perlu bengang..ada dua persoalan besar...sebelum dan selepas pru..

      sebelum pru semua blogger dan org Umno melakukan apa saja utk mempastikan kemenangan. Walau menyakitkan hati dgn melihat tingkah diatas.

      Yg diatas sebelum pru tidak melihat ke bawah hanya melihat ke menteri dan penasihat aje..Jajaran politik yg hanya melihat diri sendiri bukan org yg undi anda semua. Terlalu yakin ke cina..terlalu mendgr nasihat disamping..tidak mau mendgr teguran org lain. Jadi segala polisi yg dibuat sebelum dan selepas pru berbeza.

      Kj sendiri hilang suaranya entah kemana tidak berbunyi..jika menang bertahan mungkin jika ada yg kalah melompat. Bidan terjun. Terkejut satu Maalaysia melihat keputusan yg dibuat rakyat Malaysia.

      Kerana itu kita lihat...najib juga telah sedar kuasa yg ada ditgnnya bukan di tgn cina tapi ditgn Melayu. Cuba kita lihat beberapa perkara yg berlaku selepas pru..mula mula isu dikeluar org atas tapi kerana bantahan keras org Melayu bawah akhirnya batal..gagal.

      Cth.. BN menjadi satu parti. Org Melayu Umno mau Najib beri perhatian ke Melayu Bumiputera Pribumi...bukan ke cina.. lihat kata TPM dan Najib ke Maysia Timur.

      Dr M tau hanya dia boleh mencegah dr terus bergolak ketidakpuasan pihak Melayu Umno bawah. Isu yg anda timbul adalah isu yg dilaungkan sebelum najib berjumpa Tun.
      Anda seperti mau mengambil kesempatan.

      Anda mungkin juga dtg dr satu pihak yg diupah oleh org tertentu. Beritahu kj kuasa undi ada ditgn bawah. Masih pjg perjalanan dia dlm Umno. Jgn jenis sana gagal sini melompat.

      Delete
  35. Anom June 18, 05:23 PM
    Anom JUne 18, 08:20 PM
    Anom June 18, 08:33 PM

    First and foremost, stop using pseudonym and hiding behind "ANONYMOUS" if you are a true fighter and gentlemen. I hope you will not be chickened out to my call.

    Me..... running away, oh no...that's not me! I'm still around & If you guys want to debate, by all means you are most welcome.

    BERPANTANG MATI SEBELUM AJAL.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabbas tuan! Kami sentiasa di belakang tuan, ajar mereka cukup2.

      DSN memang tidak disukai oleh ramai orang2 Melayu di dlm dan diluar UMNO. Mana lebih utama antara mempertahankan DSN dgn mempertahankan nasib UMNO & nasib Melayu?

      Bab Tun M, kita respect dia ... Tapi pejam mata dulu bab Tun ... (dia sebenarnya faham) ...

      Tuan senaraikan balik lebih dari 10 sebab, mengapa orang2 Melayu patut tolak Najib ...

      Kami yakin dgn pengalaman, kewibawaan dan kebolehan tuan (tapi tlng tulis dlm BM supaya mudah dan cepat difahami semua orang).

      TSMY lebih patriotic & kurang bersikap 'materialistik' , saya rasa ...

      Kita tidak sanggup melihat anak bangsa menderita di Tanah air sendiri dgn cara kepimpinan najib ...


      Delete
    2. DSN & KJ, cara gaya hidup mereka adalah ala kebaratan, sbb tu mereka sukakan orang2 Cina yg gaya hidup mcm mereka. Tapi mereka tidak tahu Cina tidak suka kpd mereka. kalau ada yg ssuka pun pura2 saja (Cinapura), mereka nak dapatkan projek atau subcon dari DSN & KJ. Dasar win-win kata orang putih. Gua tolong lu (bagi projek), lu tolong gua (bukan bagi undi, tapi bagi komisen). Itu yg banyak kita dengar, tapi bukti kebenarannya hanya orang2 yg hebat dlm politik shj yg tau, mcm sdr Othman dari Sarawak tu.

      kalau boleh sdr Othman tolong kemukakan bukti2 khianat DSN & KJ dlm blog ini bagi orang2 Melayu tau siapa sebenarnya DSN & KJ, mcm cadangan AnonymousJune 18, 2013 at 10:38 PM kat atas.

      kami sangat tertunggu-tunggu maklumat yg bernas dan tepat dari tuan. harapnya tuan sdr Othman tidak akan menghampakan kami...

      .........ANAK MELAYU KAMPUNG ..........

      Delete
    3. Maaf, namanya OTHAMAN AHMAD bukannya Othman.

      Benar En Othaman Ahmad, bila kita kempen untuk jatuhkan KJ & najib, geng dia orang kata kita buat fitnah & tohmahan saja .kalau tuan En Othaman dapat buktikan kebenarannya,barulah ada kesedaran pada mereka ..
      Kita kena tukar pucuk pimpinan umno dan bn supaya dlm pru14 nanti kita akan dapat lebih banyak undi melayu, undi2 cina jagn haraplah, makin merosot lagi adaalah. masalahnya kj & najib masih percaya cina2 akan balik sokong bn, macam mana mereka lihat kita pun tak tahu ...

      Tolonglah kami en othaman, tolonglah orang2 melayu .... kami melayu & kami merayu ...

      Delete
    4. Saya lama juga ikuti rencana2 tulisan pk dan komen2 balas. dlm banyak2 komen, saya dapati komen en othaman adalah sistematik dan bernas sekali berbanding dgn yg lain sbb yg lain (mungkin yg muda2) banyak yg bersikap emosyenal .dan sekadar menghentam butatuli tidak ada hujah kuat atau bukti.

      Juga saya Nampak en othaman adalah pejuang melayu sejati dengann cara dia menulis itu. cuma kalau boleh kurangkan penggunaan b inggeris atau buat terjemahan sekali.

      dia bersikap tegas dan berani (lihat kenyataannya si atas ) terhadap penentang2 nya. Dia pun pernah kata dia bukanlah jenis yes man, dimana perlu dia akan lwn.

      dia pun mcm kita juga taksuka kj dan najib sbg pemimpin UMNO.

      en othaman kalau boleh berikan maklumat2 sahih penglibatan najib & kj dlm penyelewengan , skandal dann rasuah mereka biar orang2 melayu semua tahu kita dlm umno perlukan pemimpin baru yg lebih dipercayai

      en otahaman tidak perlu takut sbb kita dijalan yg benar dan demim menegakkan kebenaran ...

      Delete
    5. saya hairan kenapa En Othaman tidak masuk jadi calon. bagaimana UMNO Sarawak boleh terlepas pandang orang yg berkebolehan dn sangat berjiwa melayu mcm en Othaman ini.

      Delete
    6. Hoi anons June 18, 2013 at 10:38 PM/11:29PM/11:36PM/11:51/11:55PM,

      Jarum panjang & jarum pendek jam sudah berhimpun, menandakan tarikh akan bertukar ke hari lain. Korang lebih baik pergi tidur, sebab:

      EN OTHAMAN TERLENTANG MATI SEBELUM AJAL!

      Kenapa dia tak jadi calon? Soalan bodoh dari 11:55. Ini zaman Najib, bukan zaman Mahathir. Alangkan zaman Mahathir, tokoh idola dia pun dia tak lekat, ini lagi jauh panggang dari api lah...

      Soalan2/cadangan2 bodoh lain 10:38 PM/11:29PM/11:36PM/11:51, ko nak tengok dia kena terajang dgn Mahathir?

      Dia cakap berdegar2 tu sbb dia meroyan tak boleh jadi calon lah ...
      Entah2 tulis dlm BI pun main copy & paste shj.

      Kalau dia betul gentleman Melayu, dia kena ada sifat Hang Jebat. Ko nak minta point dari dia ttg keburukan Najib, sorry lah! Kalau kebaikan Najib dia boleh senaraikan sekarang (sambil menyumpah dlm hati). Kalau keburukan KJ anytime ko boleh tanya dia ...

      PK kena buat entry puji Najib pula ... bagi ruang En Othaman nak tulis banyak2 komen positif ... supaya nampak sealiran pemikiran dgn Tun M ...

      Selamat pagi semua. Ok bye.

      Delete
  36. Anom June 18, 10:38 PM
    Anom June 18, 11.29 PM

    Terima kasih & salam bahagia.

    Saya sudah meninggalkan dunia politik sejak tahun 2003 kerana kesibukan tugas. Saya kini juga sudah bersara pada 2008 kerana tidak sependapat dgn lembaga pengarah syarikat atas sebab kuota bumiputera telah tidak dihormati oleh pihak syarikat. Alasan mereka ketika itu adalah ianya bukan lagi dasar kerajaan. DEB zaman Tun Mahathir dah berakhir dan telah diganti oleh dasar Tun Dol yang kononnya lebih rasional.

    Saya amat sedih dan terharu kerana ketika ini maruah status Bumiputera langsung tidak dihormati di sektor swasta. Sebab itu kalau anda periksa carta organisasi syarikat di seluruh tanah air, hampir 90% jawatan pengurusan dimonopoli oleh kaum cina. Siapa nak disalahkan jika tidak Pak Lah & Najib sebagai pemimpin negara ketika itu dan kini. Pengiklanan jawatan-jawatan terpenting & pengurusan tanpa segan silu lagi diletakkan sebagai "Untuk Cina Sahaja" atau "Keutamaan Untuk Cina". BEDEBAH!

    Dalam pada itu, saya masih menunggu 5 ekor juara Melayu Baru yg mencabar saya untuk berhujjah. Sampai kini sepi membisu saja, kenapa ye?

    Saya Melayu Tidak Lupa demi Agama, Bangsa & Negara!

    ReplyDelete
  37. Kenapa nak desak En.OTHAMAN untuk mendedahkan bukti khianat DSN?Tak kan tak faham lagi bila En OTHAMAN berkata dia hanya pada mulanya menentang DSN tetapi akur apabila melihat pandangan TUN.Aku juga begitu,secara pribadi pada mulanya aku juga kurang bersetuju terhadap DSN tetapi setelah meneliti penerangan TUN aku dapat merasakan bahawa beliau menaruh kepercayaan penuh terhadap DSN.Bukannya TUN yang mencorakkan pemikiran aku tetapi shingga kehari ini aku tetap merasakan TUN adalah yang terbaik dari yg terbaik selaku pemimpin malaysia.Kenapa penyokong2 PR disini melalak bila En OTHAMAN menyentuh hal rumahtangga PAS?Hampa tak sedarkah yang isu disini merupakan hal rumahtangga UMNO?Takkan korang bolih masuk campur hal rumahtangga orang tapi orang lain tak bolih?@pun memang sifat semulajadi hampa sebegitu?

    ReplyDelete
  38. Saya ambil dialog isteri ke3 En Jamil cerita madu3:

    Saya ni sebelah sini pun tidak, sebelah sana pun tidak, marilah kita sama2 menjaga martabat kaum Melayu (dialog asal, kaum wanita).

    Mereka2 yg anti Najib @ pro Najib bukan anti Mahaathir sebenarnya. Najib adalah pemimpin no 1 UMNo& BN sekarang. Mereka takut dgn cara dan dasar Najib, yg boleh menjejaskan kepentingan Melayu. Semua keputusan di tangan Najib. Mahathir hanya pemerintah di luar kerajaan, tidak mampu nak bela mereka, itu fikiran mereka, tak boleh salahkan mereka juga.

    Najib ibarat kapten dlm pasukan bolasepak. Dlm kepenatan berlari bermain, kapten menentukan serangan dan pertahanan dan mempengaruhi permainan. Mahathir ibarat pengurus. Jeritan pengurus atau jurulatih di luar padang tidak boleh didengari oleh pemain2, tambahan lagi dgn bising hiruk pikuk penonton.

    Mereka merasakan mereka perlu kpd seorang kapten yg berwibawa & boleh dipercayai, mereka takut kapten mereka kena suap dgn pasukan lawan.

    Dlm situasi politik pula mereka hampa, bila orang yg mereka harapkan dan nampak berkaliber spt En Othaman, yg sebelum ini kelihatan seperi sama dlm arus perjuangan mereka, tidak dapat menolong mereka ...

    Saya harap En Othaman & AnonymousJune 19, 2013 at 12:08 AM faham akan situasi ini ...

    ReplyDelete
  39. Biarlah saya cuba menilai persidangan di sini (bukan nak jadi hakim).

    Sebelum ini, isu ttg DSN & KJ sangat hangat dan nyata lebih ramai adalah yg anti Najib & anti KJ. Ramai yg berapi-api minta Najib singkirkan KJ @ minta Najib letak jawatan dan berundur.

    (Saya ambil secara menyeluruh tanpa merujuk mana2 anon sbb terlalu banyak untuk dirujuk).

    Ada antara pengikut blog ini terperasan En Othaman adalah salah seorang yg anti Najib & anti KJ. Yg lain2nya walaupun ramai mereka tidak ingat sbb anonymous.
    Apabila keluar entry ttg Tun M cadang Najib & Muhiyudin tidak dicabar dlm PAU, secara tidak langsung bermaksud mengekalkan Najib. Mereka tadi melihat geng2 anti Najib sebelum ini termasuk En Othaman seperti tidak berani bersuara lagi.

    En Othaman kena mengaku, atas sbb sikap angkuh En Othaman mencabar beberapa orang dpd mereka, ruj:
    “Apa dah jadi, senyap dan sepi aje? I am anxiosly awaiting for reponse. Come on young man, this old hag is challenging you.”,
    maka mereka bertindak balas balik ke atas En Othaman.

    Ini nyata benar, bila salah seorang mengeluarkan kenyataan:
    “You must not be selfish and arrogant, having in your mind that we the youngsters are idiots … There are a lot of us who are much more smatter than you, but they are just reluctant to linger around to show off like you …”

    Dlm pada itu, ada pula pihak yg menangguk di air keruh, mungkin ingin nak melihat lagi bagaiman En Othaman akan beraksi atau respon. Maka dgn sbb itu, ia manjadi melalut panjang …

    Kalau En Othaman sudah mengubah pendirian untuk menyokong Najib, tak apalah. Tapi jgnlah untuk kepentingan peribadi, mesti untuk kepentingan UMNO & kepentingan orang2 Melayu khasnya. Ttg pendirian En Othaman dgn KJ, itu terpulanglah kpd En Othaman.


    ReplyDelete
    Replies

    1. OK, bro12:44&1:16am, June 19,2013:

      Lu dua orang nampak neutral!

      Tapi, lu mesti sudah boleh nilai, bekas rakyat Spore ini ingat dia smart sangat. Mungkin cara dia mengolah BI berjaya memperdaya sesetengah orang. Orang putih kata, “don’t judge a book by its cover, but by its content”. Dia mengambil kesempatan ini sbb ramai followers blog yg tak pandai BI. (Kalau ada pun, bukan yg sokong dia, tapi yg hentam dia, dlm BI juga). Jadi, yg tak reti BI itu akan sentiasa kata BRAVO SIR! Tanpa mengetahui dia disokong atau dihentam.
      Dia penyokong kuat Tun M & Parpukari … faham2 sajalah. Gaya berhujahnya pula mirip Anwar. Banyak putar belit. Lihat:
      “Dalam pada itu, saya masih menunggu 5 ekor juara Melayu Baru yg mencabar saya untuk berhujjah. Sampai kini sepi membisu saja, kenapa ye?”
      Tuan2 boleh refer balik komen2 yg ada. Tak jumpa satu pun yg cabar dia untuk berdebat!
      Mereka itu hanya minta penjelasan dari beliau, kenapa tidak berani lagi bersuara untuk menentang Najib seperti sebelum ini, bila Tun M kata Najib perlu dikekalkan.

      Mereka nak tengok apa pendapat beliau tentang 10 hujah2 pujian tentang kebaikan dan kelebihan Najib dlm blog RBFonline. Takkan dari semua 10 itu, satu pun beliau tak berani sangkal?
      Beliau dgn senang hati shj melabel mereka penyokong KJ (Melayu Baru), sedangkan persoalan yg diketengahkan adalah berkaitan Najib.

      Kalau dlm mahkamah, hakim tidak nilai gaya bahasa, tapi fakta dan bukti. Cakap kokak kokak tergagap-gagap pun jika betul, hakim terima, tapi kalau cakap fasih petah mana pun, kalau temberang, hakim akan tolak!

      Delete
    2. Anom June 19, 2013 at 1:16 AM

      Anda ada menyatakan:

      Ini nyata benar, bila salah seorang mengeluarkan kenyataan:
      “You must not be selfish and arrogant, having in your mind that we the youngsters are idiots … There are a lot of us who are much more smatter than you, but they are just reluctant to linger around to show off like you …”
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Puas saya mencari posting ayat tersebut di atas..... tak ada pun! Tolong tunjukkan di mana, bila & dari siapa? Semoga ianya bukan bidaah ada-ada saja ye!

      Delete
    3. En Othaman, Sila rujuk kepada entry:

      Monday, June 17, 2013
      KITOL CELUPAN! BERTUAH LA TUNE TALK SEBAB ADA MENTERI YANG SANGAT MENYOKONG MEREKA!

      Ini kenyataan En Othaman:

      Othaman AhmadJune 18, 2013 at 2:14 AM
      Sdra Anonymous June 17, 2013 @ 09:31 PM..........

      Apa dah jadi, senyap dan sepi aje? I am anxiosly awaiting for reponse. Come on young man, this old hag is challenging you.

      Ini respond penuh yg diberi:

      AnonymousJune 18, 2013 at 3:36 PM
      Othaman AhmadJune 18, 2013 at 2:14 AM

      I'm on behalf of Anonymous June 17, 2013 @ 09:31 PM.

      We, the young generation got a lot of other things to do … with our jobs, handling our kids and a lot more responsibilities to our family … Not like old folks and retired people like you … having plenty of time, surplus time to bullshit around here … not here only, but in other blogs …

      If you are damn smart, why are you here, in this bloody blog? This blog is only suitable for uncivilized desperados to express their frustration, anger, hatred and jealousy … not for a clever, educated, experience and well equipped men like you. You would have been in the government’s cabinet or at least in the UMNO’s Superior Council … the better and more appropriate ground for you to deliver all you stuff … if you are really ‘you’ …

      You can just be the hero in this ‘kampung blogs’ and if you feel that you’re the real hero … it’s not late yet … I bet you … I wish to see you somewhere around … being somebody in the parliament or in Putrajaya or at PWTC or at least at the UMNO building …

      You must not be selfish and arrogant, having in your mind that we the youngsters are idiots … There are a lot of us who are much more smatter than you, but they are just reluctant to linger around to show off like you …

      Tapi posting ayat itu sudah dijawab:

      AnonymousJune 19, 2013 at 11:43 AM
      anon 3.36,
      waa speaking nampak? kira hebat, young dan civilized la ni?
      ...............................................................
      ................................................................

      JENTAYU.

      Saya tak pasti siapa anon19,2013 at 11:43AM yg beri jawapan atas nama JENTAYU. Tetapi gaya bahasa & penulisannya sangat mirip En Othaman.


      Delete
    4. Anom June 19, 2013 at 9:53 PM

      Assalamualaikum.........

      Terima kasih. Saya dah jumpa posting berkenaan, bukan saya tapi syukur Alhamdulillah hamba Allah yang sama seperjuangan dan mungkin seangkatan dengan saya.

      Mohon maaf jika saya terlanjur kata sebelum ini dan semoga anda & keluarga mendapat keberkatan Allah SWT Wal Dunya Wal Akhirah.

      Hormat saya
      Ex Son of Spura

      Delete

  40. Anon June 18, 2013 at 8:20 PM


    Kalau begitu, tuan buat satu kenyataan umum, yg tuan menarik balik hujah tuan (Othaman AhmadJune 18, 2013 at 5:40 PM)yg berbunyi:

    "Sejarah telah menunjukkan setiap sentuhan orang-orang S46 tidak ada kejayaan yg membanggakan walaupun setelah diberi peluang kedua untuk meminpin negara. Contohnya, Rais Yatim, Tun Dol Bangang, Tajol Rosli, Sahril Samad dan termasuk PM Najib."


    Najib, telah gagal walaupu telah diberi peluag kedua … sekarang akan diberi pula peluang ketiga? Jika gagal lagi … & Tun kata Najib perlu dikekalkan … tuan akan berikan Najib peluang ke-empat … ke-lima, ke-enam … kalau Najib mampu bertahan riwayat melebihi 100 tahun …

    En Othaman!
    Now you should be awakened and realize and get conscious & aware that ‘YOU ARE ACTUALLY NOT WHAT YOU THINK YOU REALLY ARE’ ….

    My response:
    Para (1) itu saya akui memang posting saya dan ianya adalah tanggapan dan pendirian saya melihat pada kejadian & perkembangan apa yg telah terjadi.

    Sementara para (2) itu bukan dari saya tapi pendapat atau andaian anda sendiri.

    I reckon you are making your own insinuation that I am not what I think I am. I have high regards towards Tun Dr. Mahathir and I trust his advice for no contest for the top 2 post is full of wisdom. Nevertheless, before this took place, I am so disappointed with Najib's soft approach towards the opposition and his close association with Tun Dol and his henchmen. The recent PRU 13 result speak itself that all the attempt and big spending to garner Chinese votes was a big failure. As a man on the street, its very painful to hear nowadays Chinese are bragging of their victory and show no respect towards the Malays, our leaders, the Rulers and Islam.

    Good day.



    ReplyDelete
  41. Anon Jun 18, 08:33 PM

    Maaf saya terlambat respond kerana juga di atas kekeliruan kerana terlalu banyak "Annymous".

    10 sebab berkenaan bukanlah punca utama BN gagal meraih 2/3 majoriti. Kita gagal kerana strategi salah oleh War Room Najib, kegagalan Pergerakan Pemuda memainkan peranan sebagai sayap kanan parti, pengkhianatan Anwar Ibrahim, hasutan DAP & Cyber troopernya.

    BN kalah teruk di kawasan majoriti Cina. Kecuali Kelantan & Selangor, BN menang di kawasan majoriti Melayu. Hakikatnya, PRU 13 adalah pertembungan antara Melayu UMNO dan Cina DAP.

    Pergerakan Pemuda pimpinan KJ langsung tidak aktif sebelum dan menjelang PRU 13. Seharusnya mereka giat membuat program menarik anak muda Melayu sebagai ahli dan pengundi baru. Mengikut laporan hampir semua anak muda Cina mendaftar (termasuk di luar negara) sebagai pengundi. Tapi anak muda Melayu dibiarkan leka dan terbiar tidak berdaftar. Najib dgn penasihat-penasihat tidak berguna pula leka berpesta makan besar dgn puak Cina.UMNO Selangor pula bercakaran sesama sendiri merebut tempat untuk menjadi calon. Najib, KJ dan penasihat-penasihat (orang Pak Lah) adalah punca utama kegagalan BN meraih 2/3 majoriti.

    Semua ini saya perolehi dari research dan kaedah Cause & Effect dari pengalaman kerja saya sebagai Total Quality Management Manager.

    Salam Hormat.




    ReplyDelete
  42. Tambah pendapatan Nuffnang? Dah Like page Nuffnanger Malaysia? Jom Like sekarang untuk tambah earnings..

    Senarai Kereta Milik Rosmah atau..

    Nuffnanger Malaysia




    ReplyDelete
  43. Anom Jun 19, 02:08 AM

    Terima kasih, yg baik semua datang dari Alllah SWT.

    Selama 18 tahun di peringkat bahagian, seinci anugerah tanah atau sebarang bentuk upah pun saya tak dapat dari UMNO. Ini saya bersumpah dgn nama Allah. Saya bekas anak Spura, sebagai mengenang budi kerana telah diterima sebagai warganegara sepenuhnya ingin menabur bakti khususnya anak-anak muda dan pekerja Melayu ketika itu. Merasa maruah ketuanan Melayu ketika itu sudah cukup melebihi segalnya, berbanding ketika saya di Spura selama 25 tahun. Kini dalam usia lewat, saya masih mahu berbakti untuk Melayu, walau terdaya sebiji sawi

    Doa' & pemberian semangat dari teman-teman saya harapkan buat saya terus mampu berbuat demikian.
    i.

    ReplyDelete
  44. Tun tidak menyebut sebarang nama dalam komennya. Tidak dipertandingkan bukan maksud mutlaknya mengekalkan orang yang sama. Tidak dipertandingkan boleh melibatkan penyerahan jawatan dan kuasa secara sukarela dan aman kepada orang lain, sebagaimana daripada Pak Lah kepada DS Najib. Tidak dipertandingkan juga boleh berlaku jika semua perwakilan UMNO cawangan sebulat suara mencadangkan satu nama sahaja sebagai Presiden. Jika nama yang dicalonkan lain daripada DS Najib, secara automatik DS Najib hilang jawatan Presiden UMNO dan perlu meletak jawatan sebagai PM. Mungkin orang lain boleh nampak cara lain di mana jawatan tidak dipertandingkan tetapi peraihan kuasa berlaku dalam UMNO. Masa masih ada lagi untuk mengikhtiarkan supaya berlaku peralihan kuasa yang lancar.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!