TERBAIK! NASIHAT FREE TUN M UNTUK AHLI UMNO - WAJIB DIBACA

UMNO DAHULU DAN SEKARANG! KLIK SINI

42 Responses to "TERBAIK! NASIHAT FREE TUN M UNTUK AHLI UMNO - WAJIB DIBACA"

  1. Berundur..mungkin Terbaik bg DS Ajib.Beliau semacam terkena badi PRU 13.Kepimpinan beliau kini seperti tidak lagi meyakinkan orang Melayu dan Bumiputra yg memberi kemenangan kpd BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg penting Umno perlu dipimpin oleh orang jantan seperti PM-PM terdahulu (kecuali Pak Lah) - PM-PM yg tak pernah berada di bawah bayang2 isteri dan anak menantunya. Ah Jib Gor dan Pak Lah Gor sama saja berada di bawah bayang isteri dan anak menantu, cuma Pak Lah Gor benar2 tlh go, Ah Jib Gor pula perlu go, lagi cepat go lagi baik....

      Delete
    2. baru sekarang la nak cakap bayang2 isteri...dari dulu lagi orang dh bercakap rosmah tu liabiliti tak nak sedar,duk masih lagi pertahankan rosmah.bila dh kalah teruk barulah najib tak jantan duduk di bwh bayang2 rosmah

      Delete
    3. Kalau YAB Dato' Seri Anwar Ibrahim jadi PM kita dulu pun dah selamat. Semua orang Melayu terbela, cuma 3 org Melayu saja yang susah iaitu Mokhzani Kencana, Mirzan Miguel dan Mukhriz Boboy. Ok la tu, ada lagi 15, 997, 000-00 orang Melayu yang dah senang hidup mereka. Setakat 3 ekoq Melayu nak merempat sebab bodoh dan malas tu, mampuih pi kat depa la.

      Delete
    4. Kalau kaki liwat jadi pm kita selamat? Biar betul??? Lawak nyerrrr....

      Delete
    5. Nuar kunyit jadi PM?...ko biar betul. Otak ko kena liwat ke apa. Mungkin ko tak paham yang menjubor bukan budaya melayu Islam.

      Delete
    6. Marah betul kat anak Mahathir. Marah Mahathir terus la. Mahathir yang memajukan Malaysia. Mahathir yang naik sama dengan Hosni Mubarak tahin 81. Tengok Malaysia, tengok Egypt. Si bangsat ni apa tahu?

      Anuar Ibrahim conmen bertaraf dunia. Suruh minum cool-aid beracun pun minum mamat ni.

      Delete
    7. Bhai 11.29...lu pnya komdem 3org yg lu sebut tu cam lu knl sngt dgn mereka dan keluarga mereka...klu setakat kenal macam mana rakyat lain kenal...tak payahlh bhai nk tnjuk cam lu jd bangsat sbb anak tun m...

      Bhai...klu anwar jd pm pun..blm tntu lu akan bg komen utk sanjung anwar mlm ni..
      Entah2 lu lagi kuat maki anwar...bhai klu lu yakin sngt bila anwar jd pm adakh pas akan terima, dap akan terima waima umno sndiri akan terima pemerintahan anwar...

      Delete
  2. Umno yang mana ni?.....umno baru ke umno lama (s 46).....mn

    ReplyDelete
  3. Apa lagi Najib mahu..? Letih la tengok Ah Jib nGok dengan cinabeng wannabenya. Nampaknya Dr.Mahathir perlu memimpin kembali UMNO sebelum teruk di lunyaikan oleh Ah Jib nGok and team.

    ReplyDelete
  4. Setuju dgn anon 9.56pm....ah jib must go! Gi masuk mca gerakan or dap.....asyik nk jilat cinabeng jer! Malu kut jd Melayu...

    ReplyDelete
  5. Betullah umno tak lagi memandang melayu sebagai keutamaan yang dipandang adalah sedara mara dan orang yang dah kaya

    jika ada melayu yang tercicir maka pemimpin atau YB dikawasan itu buat buta aje
    ini cerita dikampung gua

    perkara begini berlaku kerana yb hanya mendapat maklumat dari ketua kampung. Ketua kampung pula bersikap pilih bulu,mana penduduk yang gosok jubo dia akan dibantu yang tak ngam akan dibiar
    pendek kata umno perlu dirawat bermula dari akar bukanya dari pucuk

    ReplyDelete
  6. Bersabar dulu mungkin ada perancangan yang nya.kita tunggu lain pemimpin lain cara pendekatannya..Insayallah ada penyelesaiannya..

    ReplyDelete
  7. Betullah tu... umno tak lagi memandang melayu sebagai keutamaan yang dipandang adalah sedara mara dan orang yang dah kaya

    jika ada anak melayu yang tercicir maka pemimpin atau YB dikawasan itu buat buta aje
    ini cerita dikampung gua

    perkara begini berlaku kerana yb hanya mendapat maklumat dari ketua kampung. Ketua kampung pula bersikap pilih bulu,mana penduduk yang gosok jubo dia akan dibantu yang tak ngam akan dibiar
    pendek kata umno perlu dirawat bermula dari akar bukanya dari pucuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju. Kalau PAS cerdik, dia ayat melayu pasal benda ni, melayu akan pangkah PAS.

      Delete
  8. Keras sungguh kepala Najib. Dah terhantok pon tak terngadah lagi.
    Pak Lah LEMBIK. Najib LEMBUT. Apa akan jadim pada melayu dinawah yang menyokong kerajaan. konon tahu dan faham NADI rakyat. Apa dah jadi. Najib seolah-olah diJOM HEBOHkan sebelum PRU13. Apa hasilnya.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena bagi pepatah yahudi baru najib paham. Najib bukan orang melayu.

      Delete
  9. Sian sama pakcik/mkcik yg undi umno pada pru13 lalu..suara mereka langsung tak dihargai..cina jugak yg ahjib bela...

    ReplyDelete
    Replies
    1. muhyiddin ...ko jangan jadi pengecut. lawan je mamat neo liberal ni. Rosmah, surh isteri ko tarik rambut dia.

      Takkan orang Johor pengecut kot. Jangan buat malu ayah tok guru ko.

      Delete
  10. setuju beliau berundur...PM ni jika dia main golf...cuba tgk dgn siapa dia main....bukan apa kita ni buat baik tu berpada pada...buat jahat agak agaklaaa...sebagai sorg pmimpin...beliau kena seimbang...saya ingin melihat TSM pulak jd PM sbgai pganti....saya rakyat Melaysia beragama Islam dan myokong BARISAN BN..INGIN BELIAU meletakkan jawatannye sbgai PM..maafkan saya..ini pdapat saya sbgai org MUDA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muhyiddin. Ko lah harapan bangsa sekarang. Hentak sikit mamat ni. Aku rasa Nik Aziz yang biadap tu lagi ok dari najib yang makan dalam ni.

      Delete
  11. Hi! I understand this is somewhat off-topic however I had to ask.
    Does building a well-established blog like yours take a massive amount work?
    I am completely new to blogging however I do write in my diary
    every day. I'd like to start a blog so I can share my experience and thoughts online. Please let me know if you have any kind of ideas or tips for brand new aspiring bloggers. Thankyou!

    Look into my web-site: anti cellulite treatment

    ReplyDelete
  12. Najib da membosankan pungundi n menyababkan pungundi maluuuuu

    ReplyDelete
  13. NAJIB MUSUH MELAYU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bangsat. Memalukan bapak dia je. Kit Siang kita boleh handle - babi memang perangai babi. Ni lagi teruk dari kit siang mamat ni.

      Delete
    2. Beware! RBA detected ...

      Delete
  14. NAJIB SILA LA BERUNDUR BERI LALUAN PADA ROSMAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. hark ptuihhh!!!

      Delete
    2. jentik telur kasi pecah

      Delete
    3. pundek lu la

      Delete
  15. Ada Beranike DS najib nak berhenti......hehehhe,,,,

    ReplyDelete
  16. sapa le nak dengar ko org punye pandangan nie, ko org kene berguru dgn Papagomo baru le leh berjaye......

    ReplyDelete
  17. Biar kita jadi rasional ... jgn terlalu emosional ... Kita fikirkan penyatuan Melayu. Kaum Melayu adalah 65% dpd penduduk Malasia tetapi terpecah belah. Bukan shj UMNO, PAS, PKR, BERJASA ... malahan dlm UMNO sendiri pun ada banyak team ... Tengok mcm mana orang2 Cina bersatu hati dlm PRU13 ... Satu cara yg boleh dibuat ialah BN menukar ‘trait’, jadikan BN ‘Islamic’. Perbanyakkan lagi program, agenda dan implementasi penerapan nilai2 Islam. Mungkin dulu sukar dibuat sbb orang2 Cina (termasuk Cina yg dlm BN) kuat menentang ... Kini orang2 Cina sudah menolak BN ... bahkan MCA juga sudah menolak BN secara ‘terselindung’ (bilamana mereka tidak mahu campurtangan lagi dlm urusan Kabinet di Parlimen dan Exco negeri ... konon merajuk dgn orang Cina ...). Apabila BN/UMNO mula menanam ‘trait’ Islam (sbb sebelum ini UMNO dilabel ‘non-Islamic’), maka ini akan menarik orang2 Melayu atas pagar, bahkan juga, mngkin menarik perhatian orang2 PAS. Tidak mustahil, kemudiannya UMNO dan PAS boleh bersatu... PKR hanyalah melukut dditepi gantang ..., tanpa PAS, PKR tak akan ke mana2 dan PR boleh bungkus dan gulong tikar ... kalau PKR berdegil dgn PRnya, biarkan ... BN boleh dibubarkan (sbb Cina dah tak mahu) dan tubuh satu parti baru, misalnya UMINO (United Malay Islamic National Organisation) sebagai gabungan UMNO dan PAS ... Kalau kedua-dua belah pihak ikhlas memperjuangkan nasib bangsa dan juga agama Islam serta sanggup mengenepikan kepentingan peribadi/material ... maka, tidak mustahil Melayu akan kembali kuat sebagai pemerintah di tanah air tercinta ini ... Dlm keadaan baru ini, DS Najib masih boleh kekal sbg PM tetapi kena buanglah di hati soal nak pikat atau nak tolong orang2 Cina ... fikirkan kepentingan nasib Melayu (dan agama Islam) sudah lah, sbb orang Cina ni kalau DS Najib nak fikirkan hal mereka, mereka tak akan pandang pun, bahkan sebaliknya jadi tertipu ...

    ReplyDelete
  18. Sekarang UMNO tidak lagi dipandang tinggi dan tidak lagi disokong seperti dahulu kerana pemimpin no. 1 nya sendiri telah menghina martabatnya apabila dia berterusan terhegeh-hegeh dgn puak yang menentang dan menghina UMNO.

    UMNO kini tidak lagi berjuang untuk bangsa, agama dan tanahair. Pemimpin-pemimpin UMNO ternampak (dan memang pun benar), berjuang untuk kepentingan peribadi dan juak-juak dungunya sahaja.

    Fikir sendiri sajalah. 2008 kita kalah 2/3. Tinggal 140 kerusi saja. Juak-juak dunggu ini lah yang pegang kuasa, pegang jawatan dan sebagainya. 2013 kita kalah lagi - turun jadi 133 kerusi saja. Geng-geng dunggu ini juga yang masih duduki jawatan tinggi dan pegang kuasa.

    Saya sebagai ahli akar umbi cuma mengharapkan agar UMNO balik kepada perjuangan asal – perjuangan untuk Islam, Melayu dan Negara. Jagalah hati dan perasaan mereka yang mengundi UMNO terutamanya orang Melayu. Sebenarnya saya sudah mula rasa MELUAT melihat Dato’ Seri Najib yang masih lagi terhegeh-hegeh (selepas PRU-13) cuba mengambil hati kaum Cina. Cukup-cukuplah beri sekadar yang patut; janganlah keterlaluan kerana ini menyinggung perasaan orang Melayu yang mengundi UMNO. Jika ini berterusan saya bimbang majoriti orang Melayu akan berubah arah. Kita tidak mahukan seorang pemmpin yg dah diberi kuasa, tetapi dangkal dalam mengistilahkan penggunaan kuasa yg sepatutnya. Apa gunanya seorang pemimpin yg sering dipuji kehebatannya oleh negara luar sedangkan kepimpinannya dlm negara d ‘telunjuki’ oleh pembangkang. Usahlah jadi pemimpin yg hanya mampu berucap berdegar2 dlm dewan PAU sahaja, tetapi hakikatnya lemah dan lemau dalam mempertahankan bangsa dan agama sendiri. Orang Melayu inginkan pemimpin yg tegas dan istiqamah dgn kuasa yg ada, bukan seorang pemimpin yg lemah.

    Veteran UMNO



    ReplyDelete
  19. Saya sekeluarga dan sdra mara mengundi UMNO pd PRU 13 kerana tidak mahu Pakatan Rakyat memerintah. Jika PR menang, maka DAPlah yang paling menonjol melihat pada jumlah undi dan kerusi parlimen yg diperolehinya pd PRU 13. Jika Anwar dinobatkan sebagai PM pun, dia hanya akan jadi patung budak suruhan DAP. Keputusan PRU 13 jelas telah menunjukkan persaingan sebenar adalah antara UMNO Melayu dgn Cina DAP. PAS dan PKR meraih kemenangan atas ikhsan pengundi Cina (kecuali Kelantan). Semoga ini menjadi iktibar kepada semua warga Melayu.

    Ramai yang sayang kepada UMNO dan masih percaya hanya UMNO boleh mempertahankan hak-hak dan kepentingan orang Melayu serta mengekalkan kestabilan kepada Negara. Bukan kita tidak sayang pada PM Najib, akan tetapi ramai yang kecewa kepada corak kepimpinan beliau selepas PRU 13. Lagi pula bak kata Tun Mahathir, hanya PM Najib pilihan terbaik antara barisan yg sedia ada.

    Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang telah berjaya wemujudkan persepsi buruk kepada UMNO dan BN sehingga Pakatan Rakyat berjaya dapat 51% popular votes dalam PR13. Bagaimanapun dgn kehendak Illahi, BN atau UMNO berjaya mengekalkan kuasa kerana kelebihan kerusi di kawasan-kawasan yang pengundi tidak banyak terdedah kepada media internet, tetapi sekiranya sesuatu tidak dilakukan maka UMNO akan kecundang di PR14.

    Belum terlambat buat UMNO untuk bersaing dan ini memang perlu pada era IT ketika ini. Buatlah kajian segera untuk memerangi persepsi negative pihak pembangkang. Ramai pengundi di bandar adalah penyokong tegar UMNO tetapi akan terpengaruh dengan kempen pembangkang yang bagai bertali arus menyerang dgn persepsi negative terhadap UMNO. Sementara itu, pemimpin-pemimpin UMNO (termasuk PM & Isteri) usahlah menunjuk-menunjuk kemewahan dan terlalu menonjolkan diri kerana hal seperti ini membuat rakyat mual dan jaki.

    Kepada PM Najib, berbuatlah sesuatu yang boleh mengembalikan keyakinan kami terhadap kepimpinan UMNO demi Agama, Melayu dan Negara. Ingatlah.........MELAYU dan bukan cina yang meletakkan anda sebagai pemimpin no. 1 negara.

    Veteran UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya PRU13 menceritakan ramai orang2 Melayu dah beralih ke UMNO. Sbb tu Perlis, Perak & Tganu kekal bawah BN dan Kedah pula dapat dirampai dari PR. Namun, masih ramai juga lagi orang2 Melayu yg pangkah PR. Orang2 Melayu yg pangkah PR ni bukanlah kerana PR hebat sangat tetapi mereka meluat dgn kebanyakan pemimpin UMNO yg banyak menyeleweng, rasuah dan penting diri. Lebih ramai yg pangkah UMNO sbb mereka kabur dgn halatuju sebenar PR (lebih2 lagi bila bersekongkol dgn DAP yg nyata sangat 'chauvenist', 'racist' dan 'oppurtunist'). Sebenarnya orang2 Melayu berada dalam satu dilemma besar untuk membuat pilihan semasa PRU13 dulu. Akhirnya ramai yg mengambil keputusan: "dlm memilih dua benda buruk, pilihlah yg kurang sedikit buruknya...". Dgn itu, UMNO, walau pun lebih berjaya, belum boleh mendabik dada, tersenyum lebar atau menarik nafas lega kerana, jika kebencian orang2 Melayu kpd pemimpin mereka berterusan dan pemimpin pula tidak mahu berubah ... tidak mustahil UMNO akan makin parah lukanya dan mungkin juga terkubur dlm PRU14 nanti ...

      Delete
  20. Saya cadangkan supaya keahlian UMNO di buat secara online dan kelulusan datang dari UMNO pusat tanpa perlu melalui cawangan atau bahagian. Saya juga cadangkan supaya mereka mereka yang berkelulusan dan di kategorikan sebagai penjawat awam ketegori "A" di benarkan menyertai UMNO dan bergiat aktif. Jikalau tindakan sebegini di benarkan dan di pantau olih UMNO pusat maka ianya akan dapat sekurang kurang mengubahkan keadaan UMNO supaya ianya tidak akan pupus sama sekali....

    ReplyDelete
  21. INI LAH WAJAH PEJUANG BANGSA DAN PEJUANG ISLAM ABAD INI!

    DIAKHIR ZAMAN INI TIDAK ADA LAGI PEJUANG ISLAM SEPERTI TUN DR MAHATHIR MELAINKAN IMAM MAHDI.

    Hanya mereka yang hatinya tidak ada hasad dengki dan dendam saja yang mampu menerima hakikat ini.

    Semoga ALLAH membri ganjaran pahala pada segala usaha Tun untuk membela nasib bangsa dan nasib umat Islam sejagat.

    ReplyDelete
  22. Tun M tidak akan hidup selama-lamanya ... UMNO kena cari pengganti ... cari ... cariii dan cariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii .......

    ReplyDelete
  23. Tun M dah jadi satu nostalgia & hampir nak jadi legenda ... Di mana maruah & kebanggan Melayu (the pride & the dignity)??? Apakah nak mengharapkan kpd seorang dua shj pemimpin, baru Melayu @ UMNO boleh nak hidup dan jadi kuat. Masalah yg timbul sebenarnya ialah berpunca dari kepatuhan membabi-buta orang2 bawahan kpd pemimpin no 1, tidak berani bersuara untuk menegur atau buat pembetulan jika ada ternampak kepincangan. Takut kehilangan 'kronisma' dan kehilangan 'projek' ... Kalau ini berterusan & tak boleh berubah, siap sajalah keranda dan batu nisan untuk UMNO PRU14 nanti ...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!