TERBAIK! ANAK-ANAK PERMATA SENI GEGARKAN KAZAKHSTAN!

Aku kalau bab-bab anak-anak kecil yang aktif dalam bidang seni ni memang aku suka, so aku nak share dengan korang tentang persembahan budak-budak Permata di Kazakhstan:


Tarian Pura dan Menjunjung Kasih yang dipersembahkan penari cilik, Hasya Amir Hamzah dan rakannya Dania Jifren, antara 26 anak PERMATA Seni Negara sempena Forum Menyerlahkan Potensi Usahawan Wanita yang berlangsung di Hotel Radisson Astana, dekat Kazakshtan ternyata memukau pandangan ramai.

Selaku duta kecil kepada negara Malaysia, program yang diilham dan dilancarkan oleh Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor itu membabitkan tiga program bimbingan di bawah PERMATA Seni iaitu PERMATA Seni Tari, PERMATA Seni Muzik dan PERMATA Seni Koir.

Hasya, 13, dan Dania, 11, merupakan anak-anak yang terpilih berdasarkan kriteria yang menekankan bakat, keyakinan dan ketrampilan diri.

Anak-anak PERMATA Tari dan Koir berusia seawal enam hingga 12 belas tahun manakala PERMATA Seni Muzik berumur tujuh hingga 15 tahun.

Setakat ini, bilangan ahli PERMATA Seni seramai 150 orang dan mereka dilatih oleh tenaga pengajar professional dalam dan luar negara mengikut bidang masing-masing iaitu muzik, koir dan tari.

Latihan berterusan sepanjang tahun serta kem atau bengkel yang diadakan di dalam dan luar negara memberikan pengalaman pembelajaran yang cukup bermanfaat yang menampakkan peningkatan mutu persembahan, keyakinan diri, disiplin serta menerapkan nilai positif di kalangan anak PERMATA Seni.

Baca seterusnya di Perak Today...

29 Responses to "TERBAIK! ANAK-ANAK PERMATA SENI GEGARKAN KAZAKHSTAN! "

  1. Tak sia sia la berbesan dengan orang kazastan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ke situ plak kau ni anon 8.49 am, apa kena mengena permata dgn cite rosmah yg berbesan dgn org kazastan. sememangnya permata ni sendiri dah bagus tak perlukan mana2 rekomen org utk entrylah.....

      Delete
    2. anon 8.49
      apalah masalah kau ni anon...lau dia berbesan dah jodoh nak buat macam mana..lagipun rosmah pegi bkn jumpa besan dia,besan dia ada ke kat function tu??so tak payah nak prejudis sangat la anon woi..

      Delete
    3. bukan senang nak masuk permata ni...budak betul2 pandai je boleh masuk....afifah anak anwar ibarhim dengan shamsidar pun belum tentu boleh masuk tau...!

      Delete
  2. Power betul Rosmah

    ReplyDelete
  3. Macam pi entertain besan dia saja kot!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni anon 9.16 am dah takde modal lain ke nak fitnah rosmah lagi. tak hbs2 dok kata rosmah pi entertain besan lah plak. jgnlah suka buat fitnah. Permata sendiri dah cukup bagus tak perlu mana2 badan utk di bodek atau apa2. terima ajelah hakikat yg program permata ni mmg dah berhasil sekarang nie.........

      Delete
  4. Wei wallawei,kecemerlangan warisan seni negara terbaek tu hasil naungan wanita Pertama Malaysia Datin Rosmah Mansor.Tak tahulah,memang Khazakhstan adalah pusat voice and arts of Asia hubungan seni Malaysia dgn negara berciri Monggolia dan Russia itu memang Rapat.Anuar Berahim pun suka dgn kesenian Timur beliau adalah penggemar seni seksologi ChinaDoll.Anda bagaimana???.

    ReplyDelete
  5. Kalaulah orang2 yg menaikkan nama Negara di mata dunia, layak diberi 'Datuk', seperti Michelle Yeoh, maka sudah seadilnya Datin Rosmah Mansor juga layak digelar Datin Datuk Rosmah atau Datuk Datin Rosmah. Kalaulah betul Najib yg terlibat dgn urusan memberi 'Datuk' kpd Mic Yeoh, kenapa tak rekomen Rosmah ...

    Najib bukan orang jenis itu! Dia tidak mahu ambil kesempatan atas kelebihan yg ada padanya untuk harumkan nama keluarganya ... biar rakyat yg buat penilaian ..

    Sekarang, dgn pendedahan ini (entry parpu ini) ... barulah mungkin semua mereka yg selama ini mencemuh Datin Rosmah, kini sedar jaga dan mula membuka mata ...

    Rosmah satu rahmat buat Najib dan rahmat untuk orang2 Melayu ... Dgn nasihat2 bijak Rosmah ttg strategi memilih dan meletak calon, UMNO telah berjaya dgn lebih cemerlang dlm PRU13 berbanding PRU12 ...

    DSN pernah kena perli dgn 'kabinet Rosmah' ... Tak apa DSN, biarkan mereka dahulu ... nanti kebenaran akan memberi tahu ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. what!!! Najib menerima nasihat Rosmah dlm meletak calon????!!!! Ini semakin menjatuhkan reputasi Najib selaku PM.

      Delete
    2. JGN SUKA TUDUH SEBARANGAN PADA NAJIB, KENAPA NAJIB PERLU DGR CKP ROSMAH DIA TAHU APA YG DIBUAT OLEH DIA TAK PERLULAH KRG DOK KATA YG NAJIB DGR CAKAP ROSMAH DLM APA JUA KEPUTUSAN. KENAPA CAI2 PAKATAN NI DENGKI SGT DGN NAJIB DAN ROSMAH YE.........

      Delete
    3. woi anon 12.38
      mana kau tahu rosmah yang tentukan kabinet najib??apa kau ingat ni parti PKR aka Pari Anak Beranak Anwar Ibrahim ke??Penasihat laki,presiden bini,naib presiden anak..korang semua dah diperbdohkan oleh anwar sekeluarga..

      Delete
    4. Jangan sempitkan fikiran, apa salahnya kalau Najib nak bawa anak beranak berjuang dlm UMNO ...

      Zaman Nabi dulu pun, anak menantu turun berjuang ..

      Delete
    5. Anjings dan babi2 kalau dengar nama Rosmah mesti meroyan dan melenting punya.

      Delete
  6. budak2x permata ni, kalau diasah bakat jadi geisha, pasti cemerlang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. non 12.34pm... ni kes slalu tngok maria ozawa

      Delete
    2. Baik ko asah anak @ mak ko jd geisha lg bagus....

      Delete
    3. npe xasa je mak ko jd geisha xpoe maria ozawa..sial pnya anon

      Delete
    4. anon 12.34

      elok anak ngan bini kau jadi geisha..cnfirm aku tgk!!

      Delete

    5. kak bedahJune 20, 2013 at 2:25 PM

      Baik ko asah anak @ mak ko jd geisha lg bagus....


      Baik ko baca Quran banyak2 ... bulan Sya'aban ni banyak pahala ...

      Tak pun, buka kitab2 hadis ... tangok bab hukum-hakam ...

      tak pun, ajar cucu mengaji Quran ..

      Dpd ko dok buat kerja mencarut dlm blog ni ... dok mengajar anak2 muda jadi lucah ...

      Itu lah akibatnya bila banyak tengok cerita porno ... terbawa-bawa adgan porno tu masuk dlm blog ni ....

      Hoi ... rumah kata pergi ... kubur kata mariii .... bila nak sedar lagi ????


      Delete
    6. aq rasa klu diri sendiri x sedar diri lg baik x payahcerita suh org sedar diri la woi.......

      Delete
    7. SIAPA YG TAK SEDAR??? YG INI SIAPA:

      Wednesday, June 19, 2013
      BOIKOT MESTI DITERUSKAN! MELAYU KENA BANGKIT DAN AJAR CINABENG DALAM EKONOMI!

      kak bedahJune 19, 2013 at 4:15 PM

      Hohohoho... Org yg jilat puki babi cina mcm ko nie la yg akan menghapuskan ekonomi bangsa melayu lain..

      Delete
  7. Mmg terbaik la ...... Kita x sedar yg PERMATA nie byk membantu kanak2 nie ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi satu, cincin PERMATA kat Khazakstan tu rasanya taklah mahal sangat ...

      Kalu nak beli buat hantaran anak kahwin ... rasanya boleh dapat dlm harga RM10 juta shj sebentuk ...

      Kalau beli set cincin, gelang, rantai .... mungkin semuanya tak sampai pun RM30 juta ...

      Baru kenduri ada glamour ...

      Delete
    2. tu nak free aje..kawin aje nikah takde.. rembat semua mcm pemimpin hang. kangkang aje.

      Delete
  8. fuyoo tgk la hebat ke x permata nie..yg dulu punya la ramai dok bangkan2 last tgk la permata nie gak la yg melahirkan ramai kanak2 yg berbakat..bersyukur la spe2 yg hantar anak2 ke permata...

    ReplyDelete
  9. dulu bukan main lagi semua orang dok kutuk mengenai program permata ni terutama sekali pencacai-pencacai pakatan harami...sekrang baru berbuih mulut pencacai pakatan harami tengok kejayaan PERMATA...

    ReplyDelete
  10. Bro takyahlah promote cerita normah rambut besar ni kalau parpukari nak tau pi survey rakyat jelata tak kira parti 99.9pct meluat tengok sipendek berlagak ni

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!