PENDEDAHAN BERAPI! NAJIB YANG GAGAL ATAU ANWAR YANG JUAL BANGSA AGAMA DAN NEGARA?

Nak tau cerita penuh KLIK SINI

35 Responses to "PENDEDAHAN BERAPI! NAJIB YANG GAGAL ATAU ANWAR YANG JUAL BANGSA AGAMA DAN NEGARA?"

  1. Assalamualaikum,

    Iklankan apa saja barangan yang anda ingin jual atau iklankan perniagaan anda di laman web www.produkmuslim.info

    Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr parpu..saya telah baca ulasan sahabat parpu. Saya setuju sebahagian tidak semua. Saya tidak setuju jika ulasan yg diberi di kaitkan dgn kegagalan najib menguasai 2/3.

      Saya dan semua org yg memberi komen di blog Mr parpu majoriti kecewa dgn sikap najib yg ditunjukkan berlebihan ke cina bukan berbunyi kegagalan najib menguasai 2/3. Ada yg keliru di sini.

      Mungkin penulis ingin menaikkan nama najib tapi persoalannya bukan disitu. Ramai yg berkata kami undi Umno bukan pemimpin. Kenapa???? Mereka begitu kecewa sikap pemimpin. Sebelum pru mereka simpan dulu. Prinsip biar menang dulu bersih kemudian.

      Dah menang inilah berlaku..meluap semua yg berbuku dihati. Mereka tidak mempersoalkan 2/3. Bahkan mereka selalu tunjukkan marah ke najib kerana terlalu tunduk ke cina. Timbul semua cerita berkisar ke penasihat..co kerajaan. pemimpin yg lain..tender projek bla bla semuanya terkuak...terbongkar abis

      Org Melayu Umno selalu berkata..tu la nak sgt undi cina ikut aje penasihat cina akhirnya mkn diri. Habis tergadai ke cina. Persoalannya mereka marah ke najib bukan kerana 2/3 tapi kecewa sikap dan tindakan najib.

      Saya tidak setuju penulis kaitkan kegagalan 2/3 dgn kemarahan rakyat. Mr parpu juga harus jujur adakah komen yg ada diblog anda majoriti kaitkan 2/3.

      Perkara yg dibangkit kan penulis pun saya rasa kurang tepat sepenuhnya. Ada isu yg terjadi sebelum dan selepas pru.

      Byk isu itu memang dr dulu Melayu Umno mempertahankan bukan najib. Najib hanya mempertahankan saja. Jika ia mengubah ia tau nyawa dihujung tanduk bukan telur. Seperti isu agama kalimah Allah dan murtad. Jika najib ikut kata pas bertambah marah Melayu Umno. Bukan kerana 2/3.

      Mcm suara utk jadikan BN satu parti. Cuba lihat permulaan..pemimpin atas berbunyi seperti condong ke arah cina. Tapi kerana desak kuat dr bawah tidak setuju membantah dan mereka berbunyi ingat najib kami yg undi bukan cina. Tapi yg atas masih ada yg bersuara jika kita tak bukak mungkin tidak sesuai lagi di masa depan.

      Bahkan Melayu bawah mendesak yg atas jgn mengkhianat Umno parti keramat Melayu. Barulah yg atas bersuara dan bersetuju dgn kehendak ramai. Bukankah PM dan TPM sendiri berkata belum waktunya kerana Melayu bawah majoriti tidak bersetuju.

      Saya yakin jika cina tak khianat.. kemungkinan najib tak ambik perhatian kata org Melayu. Tapi yg undi Umno semua Melayu yg meletakkan najib disitu..akhirnya najib sedar bukan cina yg disanjungnya selama ini mengundinya.

      Begitu juga isu yg dibangkit saya rasa
      kurang tepat utk dikaitkan 2/3. Isu yg dinyata ada sebelum dan selepas pru. Lebih tepat org Melayu kecewa dgn sikap dan tindakan najib sebelum pru selepas mengambil alih kuasa dr pak lah bukan kerana gagal 2/3. Ada ulasan yg mengelirukan.

      Mr parpu...anda selalu membaca komen org..ada kebenarannya kan.



      Delete
    2. Mr parpu sekarang mau promot Najib la bro ... sblm ini semua entry dia hontam najib sahaja, kenapa?

      Sbb takut sama Tun M lah ... ha ha ha ... takut nanti nasib jadi mcm Anuar!

      PK ... Putar Keling ... Putar Keliling!

      Delete
    3. non 6.54..anda lagi bahalol..anda yg putar bukan Mr parpu..Mr parpu seorg berani mengambil semua risiko. Yg pahit yg manis. Yg benar yg salah. Mr parpu angkat ulasan ini utk dibincang..semua pihak boleh memberi komen pro dan kontra.

      Dr sini..jika pemimpin yg bijak akan berfikir jauh..bukan melenting seperti anda. Yg memberi komen adalah pengundi Umno sendiri.

      Anda mana boleh citer buruk..u ulang i saman..tunjuk citer bohong..tutup taik yg dah bersepah dijlnan. Itu pembangkang seperti anda. Atau org kuat kj yg telinga anda panassss.

      Itulah kehebatan blogger Umno. Yg manis ditelan yg pahit juga dimakan..seperti mkn ubat...hasilnya baik.

      Anda mkn apa..mkn fitnah..mkn syok sendiri...mkn khayalan citer dongeng..citer org ni bla ba bla..mcm buat cv..fakta hamcusss

      Delete
    4. Gua makan mcm2 ... tapi tak makan putar bolit! Sokojap ajak hontam najib sokojap ajak angkek najib ... orang yg tomakan putar bolit parpu ni biasonyo golongan tuo pencen ... Molayu baru susahlah sikit ...

      Delete
    5. Sokong lu bro6:55pm!

      AnonymousJune 19, 2013 at 2:21 PM pun putar belit juga. Entry ini pasal Najib, non6:54am pun cakap pasal Najib ... tiba2 dia sebut pasal "org kuat kj yg telinga anda panassss."

      Boleh nampak sangat ... ulaarrr ...


      Delete
    6. haa..non atas...udah pandir tanya lagi..tu jadi pak pandir..orgnya satu tapi mcm seribu..kecian lo..takde penyokong ke..org tu je..mcm mana nak menangni..keh keh keh..org disini kan sekarang byk ngomong pasal najib dan kj..walau sebut najib..tapi ada org berlagak byk melenting sebut kj mcm lu..hehehe..sebelum ni.bila sebut kisah najib mana ada org melenting mcm lu..tapi sebut kj..sah melenting..sah lah dah ni org kj...keh keh keh

      Betul ka kata org kj panas baran.. betul ka??? mcm sama aje..keh keh keh.. takut aje org keluar mulut ular...undi dah masuk pulak mulut naga....keh keh keh keh..kena bohong lagi....keh keh keh..naga paling ganas tau...tak caya tanya dap..keh keh keh

      Delete
    7. hi bro..gua 4org ni nak tumpang sepinggan semangkuk tak cukup..hehehe..dr semalam gua tengok kj mcm hantar cv aje..nak keja kat mana bro..hehehe
      kalau jadi barua pun takyah la buat cv..nak keja gomen je

      Delete
    8. hi bro.teman gua mau ngomong walaupun kami anak muda tak begitu suka najib tapi benar kata non diatas baik kami pilih najib dr kj..takut masuk mulut naga..berapi bro.
      bro parpu blog lu susah nak masuk. ni mesti kj marah bro..hehehehe

      Delete
    9. mangkok ayunnnnnn ko kj cv ko pjggg giloooooooo mimpi ko mau jadi pm

      Delete
  2. apapun KJ bakal menjadi PM masa depan & akan menjadi pemimpin tersohor d Msia mengalahkan Dr M. hidup KJ!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oi lembu....lepas era mahathir....kera jamban la yang jadi p.m bukan pak mertua dia......kalo nak menjahanamkan malaysia silakan lantik k.j alias kera jamban jadi p.m kali ke 2 pulak....!

      Delete
    2. Anon 4.58 yang bongok, ko tak payah bagi komen la.....terserlah sangat kebodohanmu

      Delete
    3. Siapa Khairi Jamaludin:
      1. Menteri Belia dan Sukan ‘Malaysia’
      2. Ahli Parlimen Rembau
      3. Ketua Pemuda UMNO Malaysia
      4. Lulusan Oxford University, UK.
      5. Fasih berbahasa Inggeris & bahasa Melayu.
      6. Petah bercakap & banyak hujah ilmiah
      7. Disukai oleh anak2 generasi muda
      8. Berfikiran matang dlm membuat kenyataan
      9. Bersikap terbuka kpd kritikan
      10. Tidak mudah melatah bila dikritik
      11. Bersikap liberal dan toleransi
      12. Berfikiran terbuka dan menerima pandangan orang
      13. Berani berhujah dan menyatakan pendirian
      14. Tegas dlm pegangan & pendirian
      15. Berani berdebat dgn Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim
      16. Berani berdebat dgn Pengarah Statistik & Perancang Strategi Pilihanray PKR, Sdr Rafizi Ramli.
      17. Low profile & tidak suka menunjuk-nunjuk
      18. Mahu membentuk generasi Melayu baru yg lebih kompetan
      19. Mahu bawak keluar orang2 UMNO dari fikiran dogmatik dan orthodox
      20. Disenangi oleh semua bangsa & lapisan masyarakat, bukan orang2 Melayu shj
      21. Tidak disenangi oleh Tun M …sbb menghalang laluan anak Tun ….
      22. (banyak sangat, tak larat nak taip)
      23. ….
      24. ….
      25. ….
      26. ….
      27. ….
      28. ….
      29. ….
      30. Bakal Perdana Menteri Malaysia … tahun …

      Delete
    4. kau ni poyo lebih pegi tulis banyak-banyak sapa suruh ..

      Delete
    5. org seperti apa ya..bukan lagi angkat bakul. ni naik lif tekan sendiri. Lantak nak pi mana. Lif tercampak keluar pun takpe. Yg pasti balun semua pulon semua rembat semua.

      Jika dah berjela tu...maknanya berdepa depa la nak dikautnya. Adaka org buat promosi sendiri..jumpa org salam kemudian kata saya belajar di...kelayakan saya......cv ka?????? Nampak benar si kj lobi abis abisan GILOOOO..promosi murahan.

      Tidak disenangi Tun..kenapa dikaitkan disini nanti halang anak tun..kenapa anak tun sahaja..teringat kisah lama. Ditegur Tun. Heii hamba Allah..aksi anda nampak sgt menunjukkan anda org dekat kj atau keluarga atau kj sendiri.

      Majoriti kami di sini kenal Tun tapi Tun tidak mengenal kami. Kami menghormati Tun kerana sikap dan tindakannya. Berbeza dgn org yg ada tujuan. Kami tak bertanding.
      Lucu melihat si pelawak beraksi tanpa nama. Berselindung di anon.

      Delete
  3. najib tak kemaruk jadi pm sampai gadai semuanya macam anwar. http://kembarapolitik.blogspot.com/2013/05/pru-13-sebab-utama-kaum-cina-undi-dap.html

    ReplyDelete
  4. man with no nameJune 18, 2013 at 5:22 PM

    Hampir setiap hari aku baca di Harian Metro tentang kanak kanak atau remaja yang mati lemas di sungai atau di laut . 99 peratus adalah melayu . Amat jarang sekali libatkan kanak kanak cina atau pun india . Karang kalau aku cakap melayu bodoh macam lembu , korang jugak yang marah .

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul ke bang , lu punya statistic analysis guna rujukan harian metro ke ?? kah kah kah kah , punya lah penipu 99% melayu

      Delete
    2. Hidup KJ. Bakal Perdana Menteri PRU 2014. Malaysia Maju dan Makmur. Untuk kemajuan elit melayu sejati.

      Delete
    3. Siapa Khairi Jamaludin:
      1. Menteri Belia dan Sukan ‘Malaysia’
      2. Ahli Parlimen Rembau
      3. Ketua Pemuda UMNO Malaysia
      4. Lulusan Oxford University, UK.
      5. Fasih berbahasa Inggeris & bahasa Melayu.
      6. Petah bercakap & banyak hujah ilmiah
      7. Disukai oleh anak2 generasi muda
      8. Berfikiran matang dlm membuat kenyataan
      9. Bersikap terbuka kpd kritikan
      10. Tidak mudah melatah bila dikritik
      11. Bersikap liberal dan toleransi
      12. Berfikiran terbuka dan menerima pandangan orang
      13. Berani berhujah dan menyatakan pendirian
      14. Tegas dlm pegangan & pendirian
      15. Berani berdebat dgn Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim
      16. Berani berdebat dgn Pengarah Statistik & Perancang Strategi Pilihanray PKR, Sdr Rafizi Ramli.
      17. Low profile & tidak suka menunjuk-nunjuk
      18. Mahu membentuk generasi Melayu baru yg lebih kompetan
      19. Mahu bawak keluar orang2 UMNO dari fikiran dogmatik dan orthodox
      20. Disenangi oleh semua bangsa & lapisan masyarakat, bukan orang2 Melayu shj
      21. Tidak disenangi oleh Tun M …sbb menghalang laluan anak Tun ….
      22. (banyak sangat, tak larat nak taip)
      23. ….
      24. ….
      25. ….
      26. ….
      27. ….
      28. ….
      29. ….
      30. Bakal Perdana Menteri Malaysia … tahun …

      Delete
    4. Takde sapa pedulik ko baca harian metro dengan analisis peratus ko. Sebab jelas memang ko bodoh. Kentut la KJ....maju dan makmur kejadahnya....ptuihhh!!!

      Delete
    5. Anon6:57, ko tak kesian ke dekat Tun M ... ko senaraikan banyak sangat, satu dua cukuplah ... memang semua orang dah tahu ... tak payah cerita semua ...

      Delete
  5. KJ telah melantik si racist Regina Lee yang sangat cintakan DAP dan Tony Pua sebagai Setiausaha Akhbar dia di Kementerian Belia dan Sukan. Apa hal nie KJ..........?????????????

    Jika berita ini benar, memang sah ia menambahkan kegerunan kita terhadap malapetaka bakal menimpa terhadap Melayu dek ulah barisan pemimpin-pemimpin Melayu di bawah pentadbiran Najib, baik di kementerian maupun di badan-badan korporat kerajaan (GLC). Apakah Melayu tidak ada kelayakan untuk mengisi jawatan tersebut? Kenapa kera di hutan disusukan sementara anak dibiarkan kelaparan?

    Semangat patriotisme Melayu mula merudum sejak era Pak Lah hingga ke era Najib kerana kononnya nak bersikap rasional dan ingin popular. Patut pun ramai anak muda Melayu yang nganggur, bergaji lebih murah berbanding rakan sekerja cina di sektor swasta & badan korporat. Sejak itu jugalah puak cina tanpa segan silu mengiklankan jawatan kosong dgn kenyataan 'Chinese Preferred' atau 'Cina Diutamakan'. Rata-rata semua jawatan terpenting dan pengurusan di sektor swasta ketika ini dimonopoli oleh kaum cina.

    Akibat sikap lembik dan tak mahu dicap racist di kalangan pemimpin Melayu inilah yang merintis cina menjadi biadap dan berani memperlecehkan orang-orang Melayu di peringkat bawahan. Apakah ini sikap Melayu Elit dan Melayu Baru? Mereka hidup bersenang lenang, sementara rakyat bawahan Melayu striving for survival.

    Hal ini tidak pernah terjadi semasa era Tun Mahathir, malah 'Bumiputra is preferred' atau Bumiputera Diutamakan ketika itu. Patutpun anak muda banyak menganggur dan tak tentu hala serta mudah terpengaruh.

    SPEAKING WITHOUT PREJUDICE, FEAR OR FAVOUR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bab ni, PK dah hurai habis dah ... dah tutup buku dah pun ...

      Sdr ni baru bangun dari koma eksiden ke? Tajuk ni dah seminggu berlalu ...

      Atau sdr tgh pening, dlm hati berapi nak balun Najib, tapi takut kena 'tampaq' dgn Tun M ... Beralih pukui KJ pulak lah ... sbb Tun anti KJ ...

      Ha ha ha ... kerja susah, bila pencen, tak ada kerja pun susah ...

      Delete
    2. tidak ada kata basi..pemimpin atas wajib diingat selalu. jika tak berulang kembali. Dlm diam semua tergadai. Lihat uda pasar seni petronas dll..Belum bab lain lagi.

      Melayu Umno undi anda bukan cina. Anda wajib mendgr suara kami. Jgn tunjuk bongkak bila berada di atas. Jika bukan org lama..anda sekarang yg diatas tidak akan mewah. Anda juga boleh jatuh. Lihat nuor. Terlalu yakin terlalu bongkak...lupa Allah berkuasa.

      Mungkin biasiswa anda dpt kerana mereka.

      Delete
    3. Anon June 18, 09:29 PM

      Tujuan saya ungkit semula bukan untuk kepentingan peribadi. Hanya untuk menarik perhatian dilema anak muda Melayu (khususnya lepasan sekolah) untuk mendapat pekerjaan baik di sektor swasta. Takkan semua anak Melayu nak menempel kat kerajaan saja!

      Itu hak anda menganggap isu ini ringan. Tapi bagi saya, ini ada hubungan dgn maruah dan masa depan anak-anak muda kita. Jika kerajaan yang telah kita beri mandat juga bersikap dingin seperti anda, saya amat kesal. Di mana semangatkah nak membela maruah dan kedaulatan bangsa kita.

      Delete
    4. Anon June 18, 09:29 PM

      Tujuan saya ungkit semula bukan untuk kepentingan peribadi. Hanya untuk menarik perhatian dilema anak muda Melayu (khususnya lepasan sekolah) untuk mendapat pekerjaan baik di sektor swasta. Takkan semua anak Melayu nak menempel kat kerajaan saja!

      Itu hak anda menganggap isu ini ringan. Tapi bagi saya, ini ada hubungan dgn maruah dan masa depan anak-anak muda kita. Jika kerajaan yang telah kita beri mandat juga bersikap dingin seperti anda, saya amat kesal. Di mana semangatkah nak membela maruah dan kedaulatan bangsa kita.

      Delete
    5. Betul pandangan tuan!

      Tetapi, untuk menjadi relevan dlm sector swasta, tidak dapat tidak kena Mahir BI (walaupun tidak semahir tuan). Masalahnya dgn kebanyak orang2 Melayu ialah mereka menolak BI. Bila ada komen dlm BI pun, mereka perli cakap mat saleh celuplah, melayu murtad lah dsb.

      Saya sokong, bila tuan ada menulis untuk menasihati mereka2 kumpulan orthodox yg tepu dgn pemikiran dogmatic itu berkaitan BI.

      Satu lagi masalah ialah tidak mahu perubah paradigm, suka kekal dgn paradigm lama. Kalu ubah sikit, mereka perlu cakap kump Melayu Baru dsb.

      Kalau nak survive di sector swasta, gaya & corak pemikiran serta pertuturan kena ikut ala swasta dan mungkin berbeza sedikit dari amalan2 lama ... maka nanti terpaksa keluar juga Melayu Baru...

      Bhgn ini tuan kena keluarkan sedikit nasihat ...


      Delete
    6. Semua ulasan boleh dianggap betul..tapi tidak bermakna kita buat sesuatu yg boleh menyebabkan kehancuran Melayu. Ada sebahagian terlalu bangga dgn istilah Melayu baru..yg dipertikai bukan kata itu tapi tindakan mereka. Seperi dua Melayu duduk..seorg bersimpuh tapi satu lagi mengangkang..tapi dua dua MELAYU DUDUK. Nampakkan perbezaannya.

      Kita ambil cth terdekat..Singapura..semua cina handal BI..oooo moral modennnn.. semua boleh buat kecuali yg mengaitkan pap. Hidup bebas tidak ada masalah. Budaya kota.

      Tapi kenapa mereka masih mengamalkan sikap dan membuat undang undang utk menjaga kepentingan cina. Mengapa Melayu baru tidak memanggil cina singapura kuno kolot..Mengapa dap pertikai hak istimewa Melayu. Bahkan pap lagi parah meminggir Melayu dlm semua aspek. Bukan kah cina selalu melaung cth ke singapura. (saya lebih suka menyebut singapura)

      Dlm negara..kita ambil satu cth..uda..tidak perlu diulas..semua org tau ceritanya.. mengapa tanah tergadai..Melayu dipinggir bahkan terdgr perbezaan harga sewa. Byk lagi kisah lain.

      Ini bukan persoalan BI...telah byk anak Melayu pintar BI. Dulu kenapa perkara ini tidak berlaku..kenapa semenjak pertukaran beberapa org..harus berlaku pertukaran besar besaran Melayu ke cina. Tak perlu ditutup lagi semua telah terkuak.

      Inilah dunia tanpa sempadan. Anak Melayu bukan lagi disumbat cerita dongeng dgn khayalan. Kami org Melayu bawah undi Umno mengharap pemimpin atas utamakan Melayu bukan yg atas kaya tapi menggadaikan Melayu bawah dan mengayakan cina yg terang terang berpakat dgn dap.

      Saya pasti tidak ada dlm dap atau pap mengambil org luar atau musuh sebagai penasihat atau pekerja.

      Seperti pas mengguna dalil yg dipilih utk menghalalkan perbuatan. Jadi kita tidak mau istilah Melayu Baru Melayu Elit Melayu urban didendangkan utk menghalalkan segalanya walaupun Melayu tergadai.

      Bagi saya tak perlulah guna BI..jika nak halau peniaga Melayu. Begitu juga di petronas.

      Delete
    7. Melayu harus berdwi bahasa, tak kira apa bahasa pun. Bagaimanapun Bahasa Inggeris (BI) adalah bahasa perantaraan sejagat (global language). Semasa saya di sektor swasta dulu, saya dapat perhatian dari pihak atasan kerana dapat mengalahkan cina dalam penggunaan BI. Dgn penguasaan BI, kita tidak akan merasa janggal dan rendah diri bila berada di mana jua pun bumi Allah. Contohnya, pendakwah terkenal seperti Syeikh Ahmad Deedat, Shekh Imran Hossein, Dr. Zakir & Ustaz Hussein Yee (mualaf Msia) berdakwah dgn pendekatan BI mengelilingi dunia. Tokoh2 hebat ini disegani walaupun dibenci oleh pihak barat, khususnya Kristian).

      Percayalah.... jati diri Melayu tidak hilang jika ada pengusaan bahasa lain. Malah ia merupakan kelebihan (advantage) dan nilai tambah (value added) kepada diri kita.

      Delete
    8. Anom Jun 19 at 8:12 AM

      Untuk mendapatkan perhatian di sektor swasta, pemohon haruslah membuat surat permohonan ringkas tapi padat (concise but precise). Begitu juga pada CV atau resume. Jika dapat, buatlah dalam BI. Cari maklumat latarbelakang syarikat (jenis produk, pelabur mana, jualan eksport ke mana dll).

      Sewaktu temuduga:
      1. Datang awal
      2. Pakaian rapi dan bersih
      3. Sentiasa senyum dan renung tepat pada mulut si penemuduga (jgn mata bagi mengelak gemuruh & segan)
      4. Jawab dgn yakin, tapi pada soalan. Jgn menyenyeh luar topik.

      Sewaktu bekerja:
      1. Fahami job spec (spesifikasi tugas)
      2. Elak kesalahan, kerusakan, pembaziran bagi memastikan penghasilan berkualiti
      3. Pastikan kerja betul, tepat pada jadual
      4. Susun & bersihkan tempat kerja
      5. Elak kemalangan
      6. Kesihatan di jaga & cukup tidur (MC menjejas prestasi)
      7.Sentiasa tunjuk minat meningkatkan kemahiran seiring dgn perkembangan teknologi

      Sekian, semoga dapat dimanfaatkan oleh semua.

      Assalamualaikum.

      Delete
  6. PENDEDAHAN BERAPI! NAJIB YANG GAGAL ATAU ANWAR YANG JUAL BANGSA AGAMA DAN NEGARA?

    ------------------------------

    Yg senenar nya, dua-dua serupa...

    ReplyDelete
  7. Tambah pendapatan Nuffnang? Dah Like page Nuffnanger Malaysia? Jom Like sekarang untuk tambah earnings..

    Senarai Kereta Milik Rosmah atau..

    Nuffnanger Malaysia




    ReplyDelete
  8. MELAYU BARU??????????????????????????????????????????????????????? mak, bapak, tokwan, nenek, opah, nek nyang, hangpa nak letak mana?. BERLAGAK melayu baru walhal asal usul pun celaru lagi. "Melayu baru" sekongkol dgn kafir nk bunuh melayu????.. awas melayu baru, hangpa akan berparang dgn melayu yg hangpa dh kelas x baru.. ayuh

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!