PANAS! STATEMENT BERAPI DARI NGO TENTANG SEKOLAH VERNAKULAR!

Gabungan NGO Melayu-Islam ingin mempersoalkan apakah hak Ketua Pemuda MCA untuk mengkritik pendirian kami yang mendesak supaya semua sekolah-sekolah vernakular kerajaan ditutup?

Walaupun Datuk Dr Wee Ka Siong menggembeleng 1,000 pertubuhan Cina untuk membuat laporan polis terhadap isu yang dibangkitkan dua hari lepas, namun kami sesekali tidak gentar dan berganjak daripada keputusan yang kami ambil sebulat.

Malah tindakan beliau mengguatkan lagi semangat serta iltizam kami untuk meneruskan perjuangan bagi mewujudkan masyarakat majmuk yang bersatu padu di dalam satu aliran sekolah kebangsaan serta selari dengan hasrat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang mahu melihat Penyatuan Nasional atau National Reconciliation pasca Pilihan Raya Umum ke-13.

Kami yakin dan percaya sepenuhnya bahawa perjuangan dengan niat murni untuk menamatkan kewujudan sekolah-sekolah vernakular kerajaan adalah berlandaskan kepada kehendak dan peruntukan yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan

Tindakan Pemuda MCA membuat laporan polis terhadap kami adalah satu usaha terdesak demi menyelamatkan imej dan masa depan politik parti itu.

MCA sudah mati kerana telah ditalkinkan oleh semua pengundi Cina pada PRU13 lalu.

Daripada 37 kerusi parlimen yang telah diamanahkan oleh pucuk pimpinan Barisan Nasional, MCA hanya mampu menyumbang empat buah kerusi.

Kalau tidak kerana undi ehsan orang Melayu, sudah tentu empat wakil MCA di Dewan Rakyat termasuk kerusi Air Hitam yang diwakili oleh Dr Wee tidak merasa untuk bergelar Yang Berhormat.

Di mata pengundi Cina, MCA sudah tidak laku lagi dan hanya wujud pada nama, sekaligus hilang 'locus standii' untuk berbicara tentang isu-isu bersangkutan kaum itu, apatah lagi mahu mempertahankan isu sekolah vernakular.

Mengapa apabila orang Melayu menyuarakan pendirian tegas supaya sekolah vernakular kerajaan ditutup berlandaskan Perlembagaan tiba-tiba sahaja MCA berpura-pura melenting untuk menjadi jaguh tetapi senyap menikus ketika gerakan pendidikan Dong Zhong yang amat rasis menggugut kerajaan setiap kali mereka mendesak itu dan ini berhubung sekolah vernakular.

Peruntukan beratus-ratus juta ringgit yang disalurkan oleh pihak kerajaan kepada sekolah vernakular selama ini hanyalah atas dasar EHSAN sahaja dan bukannya diwajibkan di bawah Perlembagaan.

Kami tegaskan sekali lagi kewujudan sekolah vernakular adalah BERTENTANGAN dengan Perlembagaan Malaysia dan oleh sebab itu ia mestikan dihapuskan demi perpaduan dan kestabilan politik negara.

Sehubungan itu Gabungan NGO Melayu-Islam mencabar Dr Wee dan juga Biro Pendidikan Pemuda MCA untuk berdebat bagi mendidik dan memberi kesedaran kepada mereka berlandaskan kekuatan hujah Perlembagaan Persekutuan.

Butiran mengenai penganjuran debat itu akan kami umumkan melalui media minggu depan dan surat jemputan akan dihantar kepada mereka yang berkenaan.

Hidup Melayu!

Hidup Perlembagaan Persekutuan!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

216 Responses to "PANAS! STATEMENT BERAPI DARI NGO TENTANG SEKOLAH VERNAKULAR!"

  1. Semua sekolah-sekolah vernakular kerajaan ditutup???
    Sanggup ke PM DS Najib????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan tanya sanggup ke tak...tapi tanya nak buat ke tak Ah Jib Gor..? Nak ke tak nak..? Muhyiddin Yassin macam mana..?

      Delete
    2. DSN tak tahulah, tapi TSMY gerenti tak mahu punya ... sbb, masa dia jumpa orang2 Cina kat Kedah menjelang PRU13, dia tanya orang Cina: "5 tahun PAS perintah, apa lu orang dapat, ada dia buat sekolah Cina atau temple sama lu? Bagi kami perintah, kami akan tambah banyak lagi sekolah Cina dan temple ...". He he he jgn TSMY, baru dua bulan ... puak2 Cina Kedah belum betul2 lupa lagi ...

      Delete
    3. he better be

      Delete
    4. DSN tak de telor punya.

      Delete
    5. aku sokong sekolah vernakular ditutup dan hanya sekolah kebangsaan sahaja. Tapi bahasa cina dan bahasa tamil di ajar pada seluruh rakyat malaysia. So, generasi akan dtg akan lebih menonjol.

      Delete
    6. aku sokong kenyataan carlos setan go....!pas kluk klek!

      Delete
    7. Nak sakat sikit untuk difikir-fikirkan. Apabila kaum cina dengan sepenuh hati menolak BN setelah dijanjikan bermacam-macam oleh pemimpin UMNO/BN, maka dengan OTOMATIK mereka kaum cina menolak segala janji-janji. Jadi, tak payah lah tunaikan janji-janji untuk menolong sekolah cina, walaupun di lahanat dong zong nak melalak.

      Delete
    8. Tutup je.... nak belajar cina ambik kelas petang... mcam kafa... baru tau mcamana teruknya budak2 melayu belajar dari pagi sampai ke tusyen mlam..

      Delete
    9. Apabila kaum cina dengan sepenuh hati menolak BN setelah dijanjikan bermacam-macam oleh pemimpin UMNO/BN, maka dengan OTOMATIK mereka kaum cina menolak segala janji-janji.

      Tetapi apabila kaum Cina menyokong BN kat Kedah (kan BN menang di Kedah), setelah dijanjikan bermacam-macam oleh pemimpin UMNO/BN, ... maka dengan OTOMATIK mereka kaum cina menagih segala janji-janji...

      TSMY mesti tengah dok pening ni ... kena pi berpakat-pakatlah dgn anak Che Det ... nak buat lagu mana di Kedah ni ...

      Delete
    10. kesian kt saberi chik. hahahahaha.. pujaan macai.

      http://bankami.blogspot.com/2013/06/ban-politik-ahmad-idham-artis-persoal.html

      Delete
    11. Helo bro, Kedah menang kerana undi Melayu, cina tetap undi pembangkanh

      Delete
    12. Anon5:43 ni keghja SPR ka?

      Delete
    13. Tak perlu kerja SPR untuk tahu 97% Cina undi dogs and pigs.

      Delete
    14. Wahai anon 11:56

      SILA RUJUK KEPUTUSAN PRU 13 BAIK2. BN MENANG DI KEDAH BUKAN SEBAB SOKONGAM GOLONGAN CINA TAPI ORANG MELAYU BANGKIT UNTUK MERUNTUHKAN KERAJAAN PAS. KAWASAN YG ADA GOLONGAN CINA 30% DAN KE ATAS SEMUA BN KALAH! SO MAKSUDNYA APA???? GOLONGAN SEPET NI DARI PERLIS SAMPAI SABAH SEMUANYA DAH TOLAK BN!!! DIOARANG TOLAK BN ORG MELAYU PATUT TOLAH PEMINTAAN DIAORANG!! INI FAKTA JELAS...!!!

      Delete
    15. Ye lah ... tapi maruah pemimpin Melayu sudah hilang ... seperti nak minta sedekah undi dgn Cina. Kalau nak pujuk pun berpadalah, agak2lah, janganlah sampai menjanjikan nak perbanyak sekolah Cina, nak perbanyak tokong Cina ... mcm dah sesak sangat dah ... baik pujuk orang2 Melayu, cakap nak buat banyak lagi sekolah agama, nak buat banyak lagi masjid ...

      Delete
  2. Najib ni pun dah jadi rafizi - lain ckp lain buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM TIDAK BOLIH BERTINDAK MACAM KITA. TAPI SI WEE TU NAK JADI HERO KENAPA BARU SEKARANG. DIA SEDARKE MCAA DAH BUAT BLUNDER SAMPAI CINNA SEMUA LARI KE DAPPIG. SURUH DIA FIKIR SEMULA SEBELUM NAK JADI HERO.

      KITA ORG MELAYU MESTI BERSATU WALAUPUN BERLAINAN PARTI. TGK MCM MEREKA SEMUANYA BERSATU WALAUPUN PELBAGAI KEMUDAHAN KERAJAAN DAH BERI KAT MEREKA.

      ORG2 NI TIDAK TAU BERTERIMA KASIH DAN TIDAK TAU MALU. JADI GUNTING DALAM LIPATAN. MENIKAM DARI BELAKANG.

      ORANG2 MELAYU DARI UMNO PAS DAN PKR HARUS BANGKIT DAN BERSATU. SUDAH SAMPAI MASA KITA TIDAK MENGHARAPKAN BANGSA LAIN MEMBANTU KITA. BERSAMA KITA BOLIH BERJAYA.

      Delete
    2. Nak bersatu ngan PKR? Tak takut ke Nuat TIKAM DARI BELAKANG?

      Delete
    3. Assalamualaikum,

      Iklankan produk dan perniagaan anda di laman web www.produkmuslim.info

      Ekonomi teguh, ummah kuat sokongan anda amat dihargai

      Terima kasih

      Delete
    4. Terima kasihTerima kasihTerima kasih

      Delete
  3. kalau semua skolah vernakular ditutup, sokongan cina & india akan 100% beralih kpd Pakatan. Begitu juga d Sabah, sokongan bumiputeranya akan beralih kpd Pakatan. Ini kerana d Sabah ramai ibubapa menghantar anak2 belajar di sekolah vernakular krn utk mendapat kelebihan kpd anak dlm bertutur mandarin, English, sains & matematik yg ternyata lebih baik dpd sekolah kebangsaan.

    bayangkan kalau 100% kaum cina, India, majoriti bumiputera Sabah bersatu dlm pakatan. Itu belum termasuk melayu Pakatan. Rasa2 berapa byk kerusi BN akan hilang kpd Pakatan? Silap percaturan BN boleh tewas.

    Sebenarnya tindakan Gabungan NGO melayu-Islam itu semakin memingkan kepala Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perasaan ko seja bah tu!

      Delete
    2. ape punya tahyul la pemikiran ko ni. tak habis dgn taksub nasionalis yang kuno. patut dlm BN ramai macai yg pikir pendek. pemansuhan sekolah vernakular lebih menyatukan semua kaum. berteraskan islam dan mengajar pelbagai jenis bahasa. bukak sikit pemikiran. jangan jumud dengan kemelayuan yang 50 tahun lepas.

      Delete
    3. Beb,ko jgn le mangkok hayun sgt...dia org sume tu penumpang..cukup masa tuan tanah kata ouut..kenalah out sumer.
      Come on laa bai...ada otak jgn lah benak sgt.
      Ini tanah melayu punya..

      Delete
    4. Sebenarnya tindakan Najib itu semakin memeningkan kepala ahli ahli Gabungan NGO melayu-Islam dan orang melayu yang tidak liberal

      Delete
    5. PRU14 lama lagi. Masa ni lah buat perubahan drastic sambil menaiktaraf tarah pendidikan. Semua sekolah kebangsaan akan mengajar subjek bahasa ibubanda sebagai opsyen, yakni bahasa, mandarin, arab, tamil, kadazan, bajau dll. Bahasa inggeris dipertingkatkan taraf. Tak kan lah ini susah nak dilaksanakan? Kepada kaum cina kalau nak jugak anak mereka sekolah vernacular, suruh jer hantar ke Taiwan, Cina atau Hongkong. Dalam tempoh 3 tahun system dah boleh stabilize dan result nya boleh dilihat.

      Delete
    6. apehal menteri korang bagi jawapan yg sgt konkrit ni. kesian aku tengok. berbuihhhh!!..hahahhaa

      http://bankami.blogspot.com/2013/06/ban-politik-ahmad-idham-artis-persoal.html

      Delete
    7. carlos setan go....itu tak penting.....sampai sekarang stopa ali tak bersumpah laknat main dengan janda tu apa cer?lu kena tukar nama pas setan go....

      Delete
    8. Parang terbang tidak perlu emisional. Entri ini adalah berkaitan dgn sekolah vernacular ... benda remeh temeh yg tak ada kena mengena dgn entri ini biarlah tidak dibangkitkan ... kena jaga juga maruah orang2 UMNO, jangan nanti ditohmahkan orang pula, orang2 UMNO ini jenis suka mencaci fitnah ... tak ada kerja nak buat, tulis perkara2 mengarut dekat blog. Jangan diikut rentak syaitan ...

      Delete
    9. Anon 4.52 p.m.

      Lu tak perlu spin la. Itu lu punya andaian je sebab lu penyokong dogs and pigs.

      Delete
    10. pulak dah...haha...kalo orang pas berzina surut stop cerita...motherfucker statement....!macam tu baik lantik je maria orizawa ketua muslimah pas.......!

      Delete
    11. Astaghfirullaah ...

      Delete
  4. penutupan sekolah vernekular bermakna tiada lagi kaum lain yg tinggal dalam BN. Mungkin Bn hanya tinggal dihuni oleh UMNO. Parti2 KDM dari Sabah & beberapa parti dari swak juga pasti meninggalkan BN & bergabung dgn Pakatan.

    Penggabungan ini pasti memberi impak semangat yg tinggi kpd pakatan. Bayangkanlah seluruh parti yg ada d msia ni menentang UMNO-BN dlm pru14. Apa peluang melayu-umno menentang cina & india seluruh msia yg bergabung pula dgn beberapa peribumi sabah sarawak + melayu pakatan?

    Kalau itu terjadi, PRU14 akan menjadi begini:

    Melayu-UMNO vs Cina+India+bumiputera Sabah & Swak+MELAYU PAKATAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa kita perlu sekolah vernekular dalam satu negara??? kdg2 terfikir kita bukan negara Malaysia tetapi negara Malaycindsia.

      Delete
    2. mana ko tau Melayu-UMNO vs Cina+India+bumiputera Sabah & Swak+MELAYU PAKATAN?

      Ko org Sabah kah?

      Delete
    3. Anda silap!!!

      Delete
    4. TOTALLY WRONG. kalau nk tahu, rakyat tolak UMNO sebab cara pemikiran jumud dan kuno macam ni. GOT it?

      Delete
    5. TOTALLY WRONG jugak kerana UMNO kalau ikut pecahan undi popular UMNO no 1, pkr no 2, dap no 3, dan dan dan pas no 4.

      Delete
    6. Pru13 pon bukan ada sokongan cina india pon.... biar kita bumiputra tunjuk brapa kuat kita bersatu... kita perlu pertahan hak keistimewaan bumiputra...

      Delete
    7. Carlos, kalau u ni bukan produk Harvard atau Cambridge dan bukan dari MCKK, u tak layak sikit pun bercakap pasal jumud dan kuno. Sebab u bercakap di-luar Hotak, bukan berfikir diluar Kotak.

      Kalau u ni setakat lepasan SPM 3 kredit (Add Maths failed)..taraf u hanya penjaga kolam ikan keli atau anak kerang diSelat Tebrau sahaja.

      Delete
    8. Betul tu non..carlos ni lupa meroyan orgnya dia suruh lupa Umno...Umno kan dah menang...sape lupa sape ni..pas paling corot..malu betul carlos..hahaha

      Wei...berita tergempar..hang ada baca tak.. Carlos dpt gelaran dr sulu.Carlos Santonggek atau Carlos Sankongkek..
      Ada komen kata mcm tu.. Jadi org tu kata panggil Santonggek atau Sankongkek

      Delete
    9. Hah apaaa...Carlos SANTONGGEK atau Carlos SANKONGKEK kahkahkah very very good non... I am really appreciated. Who are u¿¿¿¿¿¿ from oxford harvard or cambridge certificate. Oh no no I think u from bridge..what bridge is that¿¿¿¡¡ terbalik terbalik...Melayu baru bridge..
      Hah hah hah

      Delete
    10. Pegange dae nasib Cino tok semestinyo samo. Cino Kelate denge Cino Kedoh tok seghupo. Kawe ni Cino Pahh daghi Kelate … Kawe ado ghama jugok woghih dae kenalae Cino di Kedoh yae sokong dae pakoh BN maso PRU13 dulu … Sebaga penyokong keraja-e BN, tok patuk sangak lah kalu oghe2 Melayu nok boikok perniaga-e megheko … Buke tu sajo, maso dekak denge pilihe ghayo dulu, maso timbale perdano menteghi gi Kedoh … dio ghoyak keraje-e PR tak dok wak gapo satu pong nok bantu oghe2 Cino selamo 5 tahung meghitoh… tak dok wak sekoloh Cino sebutir pong , ‘temple’ pong tak dok wak … Mako dio mitok oghe2 Cino sokong dae pakoh BN, sebak dio ghoyak, kalu buyi BN peghitoh, dio nok wak banyok sekoloh Cino dae temple di Kedoh …

      Jadi kawe ni ghaso mace ghugi jugok dok Kelate ni … pakoh bagi Pahh mene, tok dapat pong sekoloh Cino denge ‘temple’ mace kawe2 dae woghih di Kedoh … Tok tawu nok wak lagu mano PRU14 nanti … kalu nok pakoh bagi BN mene di Kelate, ado ke dio nak wak banyok sekoloh Cino denge ‘temple’ dekak kami, mace nok dibuak di Kedoh?

      Ni kawe nok keno gin tanyo denge oghe UMNO … mitok tolong dio gi tanyo denge Tang Seghi Muhiyuding Yasing … Ko guano demo???

      Ikhlah daghi:
      PHOO KHEE MAK (CINO PAHH)
      KOTO BAGHU, KELATE DARO NA-ING.

      Delete
    11. Sekolah satu aliran yg bakal dibentuk semesti digubal silibus yg mencakupi semua aspek pendidikan menjadikan rakyat M'sia memahami dan betul2 mendidik anak M'sia menjadi warganegara yg berguna dan bertanggungjawab. Sewajarnya pendidikan moral dititik beratkan disamping semangat patriotik dan CELEK SEJARAH TANAH AIR IATU MALAYSIA.

      Delete
    12. Pendek akal.BN tetap ada sokongan parti2 berasaskan kaum etnik Sarawak.Di Sarawak anak2 bumiputera belajar di sekolah2 cina sebab tiada pilihan - sekolah2 kerajaan dah penuh.Bukan sebab sekolah2 cina lebih baik.

      Di tempat saya,Kapit contohnya,sekolah rendah cina (SRB)-hanya sebuah saja- lebih drp 70% pelajarnya terdiri drp pelajar kaum bumiputera.Ibubapa bukan tak mau hantar anak ke sekolah kerajaan,tetapi sekolah kerajaan dah penuh.Malang bagi anak bumi bersekolah di SRB.Terpaksa belajar tiga bahasa - BM,Inggeris dan Mandarin.Saya tak nampak faedahnya belajar Mandarin.Pelajar2 bumi gagal UPSR sebab gagal Mandarin.

      Delete
    13. Carlos dogs and pigs.

      Delete
  5. Yang menjadi objektif utama pasca PRU13 ialah Penyatuan Nasional. Tetapi jika sekelompok bersekolah di sekolah aliran nasional dan yang sekelompok lagi mengasingkan diri di sekolah aliran vernakular bukan itu tidak bersatu. Di mana letaknya PENYATUAN?

    Someone cleverer than Wee Ka Siong, please clarify.

    Agamigir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada pula yg melihat penghapusan sekolah vernakular ini bukan sebagai penyatuan, tetapi lebih kpd misi jangka panjang mengekalkan kuasa parti2 tertentu. memulakan brainwash generasi seawal usia muda. Cadangan yg dikemukakan bertepatan pula masanya dgn kehilangan sokongan kaum Cina, maka ia dilihat tidak lebih sebagai tindakan politik jangka panjang.

      PENYATUAN Cina & melayu dalam pakatan mungkin menggugat BN.

      Delete
    2. PENYATUAN Cina & melayu dalam pakatan hanya sementara dap masih belum berkuasa. Melayu PAS dan PKR masih tidur saperti paklah.

      Delete
  6. anon 4:52...ini pun kenyataan mengugut melayu supaya brsifat belas kasihan..tuntutan dong zong, bersih & suaram tiada sifat belas kasihan..brpijak kpd bumi nyata..ikut apa yg trtulis dlm prlembagaan..jika lembik tak tegas, sat kiri sat kanan nnti berlaku tsunami melayu pulak..sudahnya tanah melayu ni tergadai...nnti nak duduk mana? p penang duk rasa penangan dap mcmana..baru tahu langit tinggi rendah..

    yg cakap sjkc tu lebih baik cuma prsepsi pihak yg nak mmpopularkn sekolah vernakular ini..jngn trpedaya..buktikan dgn fakta..kalau lbh baik takde le muridnya mnterbalikkan bendera malaysia di taiwan & demo di luar negara..itulah produk sjkc yg brtentangn dengan semangat perlembagaan malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. percayalah cadangan ini tidak akan dilaksanakan kerana atas kepentingan politik. Baiklah, kalau ia dikatakan ditubuhkan tidak ikut perlembagaan, tetapi dlm perlembagaan juga TIDAK DISEBUTKAN bahawa sekolah vernakular adalah tidak sah penubuhannya.

      Delete
    2. sambungan...
      kalau begitu sekolah2 swasta & sekolah2 antarabangsa juga harus dihapuskan kerana kita harus menurut apa yg tertulis dlm perlembagaan...

      Delete
    3. semua nya dah terlambat.....................................................

      Delete
  7. Tutup je semua sekolah cina anak haram asko jepun. . Buat bela babi je lagi kerajaan banyak untung. Duit tu najib leh guna beli tanah kat luar tanah melayu utk buat sokolah khas utk bangsat cinabela jar bahasa mak bapak nenek mandarin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekolah Melayu setakat mengeluarkan Pemalas, kaki buli, Mat rempit dan doktor cucuk sendiri, bosia dan bojan, anak betina gatal ikut indonjawa,myanmar dan lombaok. Tinggal mak bapak demi cinta hindustan. Yang besar sikir jadi tempat menyundal awang afrika, black money dan keldai dadah.

      Jangan bising pasal SRJKC yang tidak akan membawa budaya saperti SRJK. Proses meMelayukan bangsa cina tak munkin berlaku.

      Delete
    2. Rba cina kui..yg bersepah hubungan seks bebas tu cina..bersepah anak luar nikah baru kawin..tapi org cina takde masalah kerana tak melanggar hukum agama..hidup bebas sebelum kahwin..hidup bersama..

      Tapi org Melayu berpegang ajaran Allah yg kuat..jadi yg bebas tak tau nak pergi mana tu yg merayap kat luar..takut masyarakat sekeliling dan ibubapa..terus dibenteras bukan dibiarkan.

      Tapi jumlah yg melakukan sedikit berbanding jumlah cina hidup bebas dlm rumah sendiri emak ayah tak marah..

      Berjuta Melayu agama kukuh.. Bangsa apa suka melacur..kerja rumah urut..club mlm.
      Sebab tu Melayu biadap dgn lu..sebab lu biadap dr dulu..

      Delete
    3. HEY LU Anon 12:52am, Sekolah dong SONSANG CINA DAPigs hanya tahu menagajar anak Cina supaya terus kurang ajar macam SAMSENG-SAMSENG KONGSI GELAP CINA yan berlambak itu! Baik lu bawa EKOR lu pergi lubang DAPigs-si lim kit-SIAL/PKRats yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      MAKCIK Tempurung.

      Delete
    4. AnonymousJune 14, 2013 at 12:52 AM

      inilah yg diajar kat sekolah cina, cina cacat otak pun percaya bulat bulat tanpa bukti

      pasal ni lah sekolah cina MESTI ditutup

      Delete
    5. semua nya dah terlambat sepatut nya dimula kan pada tahun 40an hingga 60an..

      Delete
  8. Jgn salah duga, MCA belum mati dan tidak akan mati, mungkin ia nampak mcm hampir2 mati ... Malaysian CHINESE Association atau Persatuan (Bangsa)China Malaysia ... ahli2 mereka ada merata-rata ... asal bangsa Cina shj, secara langsung atau tidak langsung mereka adalah MCA. Sebahagia kecil dari mereka mengundi untuk BN atas nama sebenar MCA dan sebahagian besar mereka mengundi untuk pembangkang atas nama samaran DAP. Hanya orang Melayu shj yg bodoh ... Samada LKS atau LGE atau WKS, mereka sama dari segi hasrat dan cita2 ... dan yg takjubnya mereka bersatu hati ... Ada nampak dlm mana2 ruangan, mereka herdik mengherdik, hina menghina, caci mencaci, maki memaki sesama mereka? Ini adalah satu sifat mulia mereka yg tidak ada pada orang Melayu ...

    Orang Melayu bermegah-megah dan berlumba-lumba sesama sendiri untuk menunjukkan siap yg lebih pandai, siapa lebih jaguh, siapa yg lebih kaya dan siapa lebih berkuasa ... Orang2 Melayu yg sudah ketinggalan dari segi ekonomi ini, rupanya adalah juga 'bodoh' sebenarnya dari segi politik ... baik yg dlm UMNO atau PAS atau PKR ...

    Melayu mungkin boleh berbangga, menjadi 65% dpd komposisi rakyat Msia dan mereka hanya 35% ... tetapi 65 bila dibahagi 3, hanya akan tinggal lebih kurang 20% lebih shj, yg masing2 keras kepala dgn haluan sendiri ... Bolehkah Melayu berkuasa jika masih berterusan dgn keadaan begini ... Tepuk dada tanya selera wahai umat2 Melayu yg 'bodoh' dan yg tak tahu bila akan jadi cerdik mcm Cina ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina bukan cerdik tapi pakar dalam putar-belit dan fitnah,di negeri china pun macam-macam fitnah mereka buat,biasalah. Melayu pula susah nak cakap, pecah belah dari dulu, nak bersatu payah.

      Delete
    2. sebab melayu berfikiran ortodok mcm ni la kena tindas. tak habis dgn burukkan cina. pemansuhan sekolah vernakular lebih baik untuk masa akan datang. tak habis jaga melayu Apa selama ni melayu terjaga ke tergadai. Dahla dengan semangat umno kuno. Generasi muda menolak 100% pemikiran kolot orang umno lama. Najib mungkin mendengar suara generasi muda dalam twitter.

      Walaupun aku penyokong tegar PAS, aku sokong najib dalam tindakan ni. Kalau najib bersatu dengan PAS lagi baik. Bubar umno, sebab nak buang golongan pemikiran orotodok ni susah.

      Delete
    3. Ko pada nama moden sgt la.. Klu pakai bikini kira x ortodok tp up to date. Kami umno hny rjuk Al-QUran n Hadis sbg batasan n sempadan. Ketuanan Melayu Islam adalah selari dgn kehendak Al-Quran n Hadis. Kami tetap akan pertahankan dgn semua cara kerana kami yakin Allah s.w.t bersama Umno (ABU)

      Delete
    4. laNCAU lu carlos..aku tak memilih pas sebab pas jual kalimah allah...nik aziz mulut setan...stopa ali memantat janda mana...mat sabu syiah...!

      Delete
    5. kah kah kah. suka suki ko tuduh org lain syiah n jual kalimah allah. tak payah nk perbodohkn aku pasal kalimah allah. aku tau putar alam macai BN buat. kalimah allah tu atas kuasa siapa. siapa yg buat onar pi cerita seluruh malaysia. sekarang dh senyap. bingai punya pemikiran.

      Delete
    6. Terima kasih brother carlos kerana mengundi kami pada PRU13 lalu. Sesungguhnya Tuhan Alah kita adalah sama, dan kita telah dijanjikan Keselamatan sebagaimana Tuhan Alah kita memberi keselamatan kepada anaknya Yesus. Tuan adalah jelamaan roh kudus sebagai Melayu ode baru yang bebas dari tradisi kuno dan kolot.

      Marilah kita Menyelamatkan saudara-saudara Melayu seangkatan tuan, keluar dari kegelapan dan ketakutan pemerintah kuno.

      Delete
    7. Terima kasih brother2 Cina Kedah kerana mengundi kami pada PRU13 lalu. Sesungguhnya tujuan kita adalah sama, dan kita telah janjikan kesejahteraan orang2 Cina sebagaimana orang2 Cina memberi sokongan kepada kami merampaskan Kedah dari PR. Tuan akan dapat 5 buah sekolah Cina sebagai hadiah Melayu UMNO, sekolah baru yang bebas mengajar tradisi, adat dan budaya Cina.

      Marilah kita berterima kasih kpd saudara-saudara Melayu sepasukan tuan, keluar dari keraguan dan ketakutan pemerintah Umno.

      Delete
    8. lancau lu carlos setan go....kah..kah...spin je tau....tipu budak baru kenal dunia boleh la....!

      Delete
    9. Hahaha..carlos pakar agama mcm ulamaknya..sape nak bodohkan hang pasal kalimah Allah..tu kawan hang ucap thank you kat u berjuang guna kalimah Allah bersama hang..

      Allah disatukan bersama yesus jesus anak tuhan dan roh kudus. Nabi isa anak tuhan. Hang kata knowledge hang hebat..baik hang telusur semua kristian yg ada. Kenapa Melayu Islam Umno menentang. Kristian byk perbezaan..di arab tak sama dgn khatolik atau protestan dll. La tu kita ada dgr kata ortodok..kisah pjg..hang tanya ulamak yg bijak..

      Org Islam baca surah al ikhlas aje dah tau Allah itu esa tidak boleh disamakan dgn mana mana zat. Inikan pulak ada anak tuhan.

      Carlos..kawan hang kat hang Melayu orde baru..hahaha Melayu orde baru boleh sekutukan Allah dan menyeru hang bawak keluar Melayu dr kegelapan..hei carlos cuba teliti betul betul..kawan hang membawa secara halus sesat dan murtad..ke arah kristian..ini yg hang kata kami Melayu kolot dan hang Melayu baru berjuang membawa org sesat samakan Allah dgn yg lain.

      Telitikan ulasan itu..bahasanya menunjukkan ia kristian Indo..bagus lah org pas bawak sekali org luar negara berjuang utk kristian.. Betullah yahudi dan kristian dibelakang dap dan pkr..

      Wei mana Carlos ni....ada member dia dtg dia cabut..jgn anggap ulamak hang terlalu hebat...mungkin ada di sini ramai yg lebih ilmu dr ulamak pas..yg hanya digelar ulamak tapi mengeluar hukum yg salah.

      Pi cari citer khatolik..baru hang boleh kata bingai kat org yg pertahan kalimah Allah.

      Delete
    10. Carlos.carlos bubar Umno...sape marah hang nak ambik najib..takde org marah..sebelum ni pun dah ramai org Umno yg kecewa lari ke penadah baru...tak kan hang tak tau..pakatan tempat penadah org.

      Hang kan penyokong tegar pas...mana boleh lawan kata nik ajis..BERDOSA TAUUU
      nanti hang kena ludah..kan tok guru hang dah keluar wasiat special utk hang tak boleh menyatukan umno dan pas..langkah mayat dia dulu..ooooo kalau hang nak bawak najib kena la langkah mayatnya dulu..kahkahkah

      Mcm mcm fatwa..fatwa Melayu baru...hahh

      Delete
    11. Anon 12.10 a.m.

      Lu jangan spin guna ayat karangan sekolah rendah.

      Delete
  9. TABIK SPRING !!! INI MCM LA KITA MAU..INI YG MELAYU MAU..HENTAM KAW2..JGN BG PELUANG KAT SEKOLAH PERKAUMAN TU..SELAMA NI KITA BYK BERSABAR & BERTOLAK ANSUR..TP BANGSAT2 TU TAK BERSYUKUR & TAK SEDAR DIRI..HIDUP MELAYU !!!

    ReplyDelete
  10. HSBC.. HAPUSKAN SEKOLAH BABI CINA

    HSBC.. HAPUSKAN SEKOLAH BABI CINA

    HSBC.. HAPUSKAN SEKOLAH BABI CINA

    HSBC.. HAPUSKAN SEKOLAH BABI CINA

    BSN.. BERUNDURLAH SEKARANG NAJIB

    KITA MAU PM YG BERANI BUKAN PONDAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. CIMB... CINA IDUP MELAYU BELA

      Delete
  11. Ada aku kesah apa dorang pikir. Bukankah itu juga menunjuk betapa ikhlas utk bersatu mendamaikan negara? TUTUP AJE SEKOLAH CINA YG MEMBIAK RASIS! TAK SUKA BOLE BLAH. GO ELSEWHERE. GO BACK TO CHINA. THIS IS NOT CHINA.

    ReplyDelete
  12. Mengapa perlu lagi persoal tentang pengaruh yang MCA cuba nak pertahankan! Bukankah sudah jelas MCA ini seperti api dalam sekam sahaja! dia membakar UMNO dari dalam. Tak payahlah lagi MCA berpura-pura nak jadi hero kerana kebanyakan orang Cina sudah berkiblat ke DAP. Seperi negara lain, Malaysia perlu memperteguh bahasa ibunda negara terlebih dahulu! Jadikan Bahasa Melayu bahasa rasmi, dan bahasa ilmu. Pergilah ke Negara Cina kalau beria-ia nakkan benar bahsa Cina!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Api dalam sekam,gunting dalam lipatan.

      Delete
    2. Duri dlm daging, musuh dlm selimut, musang berbulu ayam, babi berkulit anjing.

      Delete
    3. . . . dan babi berkulit anjing.

      Delete
  13. KAH....KAH....KAH. NGO Tentang sekolah Vernakular.Sepatutnya NGO kena menentang 2 sesi persekolahan (sesi pagi dan petang) MEnjadi 1 sesi ia itu sesi pagi untuk semua sekolah. Mari kita buat undian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingin tahu...SRJK (C)= Cina....SRJK(T) = Tamil....ada tak SRJK(M)utk mamak parpukari. Ya..sokong 1 sesi. Pening sekarang, anak ramai dgn dua sesi.

      Delete
    2. Jadikan 3 atau 4 sesi la lagi baik

      Delete
    3. SRJK(M) bukan untuk mamak tapi untuk sekolahkan balik melayu yang liberal dan lupa diri macam adik Najib dan CEO botak air asial

      Delete
    4. Kenapa budak2 grad MCKK banyak jadi gay, hah?

      Delete
    5. Grad Havard, Cambridge dan MCKK sahaja yang TERBAIK, BRILLIANTEST, dan Neo-Modern Melayu Renaissance,burgouis-ultralis, berfikir di-Luar Kotak.

      GAY itu ekspressi diluar tradisi..Gothic lah. Kelakuan di-Luar Hotak menuju Avatar.

      Grad local Low Class (UM pun setakat No 33 dlm Asia jer, UiTM lagi tenggelam) ...Non-preference material to lead GLCs and advice. Kampungan, Manglish/Cinglish speaking caboks, jilat tangan and chopstick eating style, cangkong/bersila Asiatic idiots.

      Delete
  14. Yang memberi nyawa kpd sekolah SRJK (C)/SRJK(T) ialah umno. Mereka parti utama BN selama lebih 56 tahun. Tak lama dulu ada pembesar umno .. dengan megahnya memaklum kpd orang cina dialah orang yang mencadangkan kuasa Menteri Pelajaran menuntup sek SRJK ini dibatakan .... teroknya pembesar ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pembesar tu sekarang dah jadi pemimpin yg bacul lagi pondan ......tak serik serik jadi hamba kepada cina. Padahal bapaknya pernah berkata : " Melayu hanya benar benar merdeka jika Melayu telah merdeka dari kaum cina". Anak bacul lagi pondan ini bukan tahu perjuangan arwah bapak dia ...... yg dia tahu sekadar kenangan bukan perjuangan!!!!!!

      Delete
    2. Pantang Melayu menderhaka! Gua rasa crazziboy Dickson ni mungkin proxy bagi Carloose SantiAgogo ... ejen perisik gelap RBA datang nak manyamar dan menyamun ...

      Kau tak boleh nampak ke jasa DSN ... dlm ribut taufan gelora PR menyerang ganas masa PRU13, UMNO di bawah DSN masih berjaya meraih lebih banyak kerusi berbanding zaman tenang angin sepoi bahasa PRU12 masa Pak Lah dulu ...

      Adalah sangat tidak adil bila Cina buat perangai, ko kutuk dan katakan DSN yg bukan2 ... Kalau lah orang lain dari DSN meneraju UMNO dan BN masa PRU13 dulu ... mungkin UMNO dan BN hanya boleh setakat mengirim salam sahaja ke parlimen ...

      Crazziboy ... lu namakan siapa yg lebih layak mengganti DSN jika dia berundur buat masa ni ... TSMY? DSZH? DSHH? DSAR? ... mereka ni lagi mengarut ... nak beri pada KJ pun masih awal sangat lagi ... Tiada pilihan lagi ... DSN adalah yg terbaik bagi kita buat masa ini ...

      Delete
    3. HEY LU Anon(June14)6:26am, Lu ingat Najib bagus sangat ke? Najib akan terus bersama Dong Zhong dan Wee Ka Siong untuk merendah-rendahkan NGO bumiputera sebagaimana Najib menghina PERKASA yang mengingatkan beliau sebelum PRU 13 bahawa orang-orang Cina akan menikam Barisan Nasional, tapi ingatan ikhlas dari PERKASA dipandang hina oleh Najib hingga sanggup hina PERKASA di depan orang-orang Cina dan beliau gembira melihat orang Cina ketawa kegembiraan melihat dia menghina PERKASA masa itu.

      Najib mesti berundur segera jika mahu dimalukan dalam pemilihan UMNO nanti. Sekolah dong SONSANG CINA DAPigs hanya tahu menagajar anak Cina supaya terus kurang ajar macam SAMSENG-SAMSENG KONGSI GELAP CINA yan berlambak itu! Baik lu bawa EKOR lu pergi lubang DAPigs-si lim kit-SIAL/PKRats yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      MAKCIK Tempurung.

      (PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

      Delete
    4. KURANG AJAR lu Anon 7:42. LU INI mesti dari PENGGANAS RED BEANS ARMY; menyamar jadi aku! Kononnya aku benci PM tercinta aku. AKU AKAN REPOT PADA PRDM dan KDN SEKARANG!

      MAKCIK Tempurung!

      Delete
  15. korang dah like Nuffnager Malaysia untuk tingkatkan jumlah klik iklan?
    Jom like.. Ni komuniti kita
    Nuffnanger Malaysia

    Realiti dan Fiksyen



    ReplyDelete
  16. korang dah like Nuffnager Malaysia untuk tingkatkan jumlah klik iklan?
    Jom like.. Ni komuniti kita

    Nuffnanger Malaysia

    Realiti dan Fiksyen



    ReplyDelete
  17. 1. Bukan ditutup tetapi diTUKAR menjadi sekolah kebangsaan.

    2. Sekarang mereka kata apa salah budak-budak bukan budak-budak nak rampas pemerintahan pun.

    3. Mereka juga berhujah bukan cina buddhist tapi cina evangelist yang nak sekolah cina dan nak rampas kuasa dari bumiputera. Mereka nak lagakan kita dengan orang kristian pula. Memang perangai zionist betul!

    4. Kita jangan "menari" ikut rentak mereka dong dong cheng (dong dong zhong?). Kita ada cara kita, teruskan boikot dan menyokong usahawan bumiputera.

    5. Bersatu teguh, bercerai roboh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Venekular school boleh diteruskan dengan bersyarat :

      1. 40% kuota murid dibukakan kepada murid Melayu, 15% kepada murid India.

      2. 50% guru adalah guru Melayu.

      3. Bahasa pengantar Mandarin, bahasa kedua B.Melayu dan pilihan bahasa ketiga Arab/English.

      4. Cat Merah tidak dibenarkan. Gunakan cat biru tua dan kuning di Raja.

      5. Uniform sekolah bebas. Di Kelantan boleh pakai jubah dan serban, cheongsam dan sari.

      6. Dibenarkan guna tulisan Cina sehabis besar, tanglong dan patung naga pada pagar sekolah untuk menunjukkan keCinaan 110%.

      Delete

    2. 7. TSMY jadi Penaung kpd Majlis Jema'ah Pengetua2 & GuruBesar Sekolah2
      Venakular ...


      Delete
  18. PAS kena tinggalkan NUAR dan Ikhlas menegur UMNO, sssbeeeeum eonmi & politik dikuasai cina & membahayakan Malaysia. (rusuhan kaum akibat CINA hanya fikir APA YG MEREKA MAHU SHJ tanpa timbang rasa)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong anon10:33! PAS kena tinggalkan NUAR dan biar Cina sj tolong PR. PAS kena tolong UMNO sama. Cina dah tak sokong UMNO ... kalau nanti ramai pula orang Melayu sokong PAS, UMNO mcm mana??? Siapa nak tolong UMNO? PAAAASSS ... tolong lah ye ... alaaa, tolong laahh ...

      Delete
    2. Bukannya haamba tak mahu tolong … Cuma hamba sedang fikirkan, apakah layak pertolongan hamba yg miskin hina ini bagi tuanhamba yg lebih mulia dan bangsawan(g) … Lagi pun hamba ini orang yg sesat … orang2 tuanhamba bilang, hamba laknatullah … mahukan pengikut2 tuanhamba menerima hamba, sedangkan mereka semuanya adalah pejuang2 jihad, manakala pengikut2 hamba hanya beruang2 jahat …

      Kajang Pak malau kajang berlipat …
      Kajang hamba mengkuang layu …
      Bila sokongan Cina sudah tak dapat …
      Baru teringat orang Melayu …

      Biarlah hamba membawa diri dan hati luka ini bersama Perahu Robek (PR) hamba ini … Bumi Sri Malaysia ini masih luas lagi rasanya bagi hamba …

      Delete
    3. Ceh Damak6:01, kalau kau hamba, maka tuanhamba kau ialah DAPigs dan pengikut2 hamba DAPigs hanya babi2 jahat …

      Kajang Pak Malau kajang berlipat
      Kajang hamba DAPigs mengkuang layu
      Dagang Cinabeng dagang merempat
      Dagang hamba DAPigs nak bunuh Melayu

      Biarlah hamba DAPigs membawa diri dan babi luka ini bersama Perahu Robek (PR) hamba ini … Bumi Sri Malaysia ini tak layak dipijak lagi rasanya bagi hamba DAPigs…

      Delete
  19. Mentori koleng yg diundi oleh org org melayu tanpa membaca memorumdum yg bakal dihantar ke pm pun dgn sonang hati buek keputusan tidak akan ditutop. Pundeknye keling paria... Buat keputusan tanpa merujuk kpda hasil keputusan setelah menilai dulu tuntutan ngo melayu islam nie...pundek pundek pundek

    ReplyDelete
  20. Memandangkan wakil cina telah membuat laporan polis, sudah pasti ngo melayu yang keluar kenyataan ini akan terus dipanggil untuk siasatan.Silap2 kena tahan dalam lokap.

    ReplyDelete
  21. ngo-ngo melayu-Islam wajib terus berkurang ajar dengan ngo2 cina spt dong zong dsb. begitu juga dgn kerajaan, biarlah terus mendesak kerajaan lupuskan sekolah vernakular kerana sekolah2 seumpama itu adalah sekolah penternak polarisasi kaum. esok lusa kerajaan mungkin terus berdegil utk tidak melayan ngo2 melayu-Islam dan terus membodek cina dgn melayan ngo2 rasis cina, tapi apa yg akan berlaku pada tulat dan hari2 seterusnya siapa tahu. TERUSKAN BERDEGIL DAN BERKURANG AJAR KERANA INILAH SAHAJA CARANYA UNTUK MEMPERTAHANKAN SEDIKIT SAHAJA YG TINGGAL UNTUK MELAYU & BUMIPUTERA!!!!

    ReplyDelete
  22. Apalah nak ambil pusing dgn Ketua Pemuda MCA. Both MCA & MIC carry no weight to BN. Had they performed well, BN would certainly garner the 2/3rd majority. MCA & MIC are irrelevant. The chinese & indians are more inclined to the opposition, notably the DAPigs.

    MCA Makes Chinese Angry, MIC Makes Indian Crazy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untruthful Manipulators Nearly Obsolete ...

      Delete
    2. b4 tsunami cina - United Malays National Organisation
      after tsunami cina - Umat Melayu Nusantara ONLY

      Delete
    3. Umpan Melayu Niaga Obat

      Delete
  23. There is yet a Malay Tsunami on the horizon and the doctrine of Ketuanan Melayu which we are all (except the Chinese) duty and morally now bound to support.

    If Najib does not take a stronger line against the Chinese like his father did then he ought to resign and allow a hardline Malay who believes in the doctrine of Ketuanan Melayu and sovereignty must replace him. Malaysia is at a watershed in its history and the Malays especially Perkasa must not lose sight of that fact. Act now or be acted upon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PERKASA folks now had changed their style ... they want to be silent fighters ... no more shouting or yelling like what they did before. They learnt their lesson already ... the way or the practice what they inherited from UMNO warriors seems doesn't work ... So, Ibrahim Golden Sand and Zul Cooling are now practicing magic and spell in their war ... that's why we hardly hear any words from them, ever since the 13th GE is over ...

      Delete
    2. Setuju 100% dgn Che Othman AhmadJune 14, 2013 at 3:46 AM

      Delete
    3. More appropriate: Kill or being killed ...

      Delete
  24. Nampaknya dong SONSANG DAPigs diajar terus kurang ajar lagi macam samseng KONGSI GELAP CINA dan tidak akan ada harapan sedar balik mereka itu asal BANGSA PENDATANG dibawa British laknat! Sekolah-sekolah yang DIKUASAI dong SONSANG/DAPigs/PKRats mesti diambil alih oleh sekolah KEBANGSAAN, dengan BAHASA KEBANGSAAN/MELAYU sebagai bahasa PENGANTARA!

    Ini adalah HAK Bumiputera Melayu dan Bumiputera lain (Bumiputera yang juga bermaksud (Pribumi/Indigenous/Native/Tribal/Orang Asal/Aboriginal) yang mesti dipertahankan dan dipupuk, apalagi di zaman genting ini akibat serangan RASIS ganas DAPigs/PKRats yang sungguh biadap dan menyalahi Perlembagaan kita.
    1 juta bangsa pendatang diberi kerakyatan dengan amat mudah sewaktu Kemerdekaan Tanah Melayu, di bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain; dan kemudiannya bangsa pendatang mendapat pula Singapura, juga dengan mudah! Tetapi kebanyakan mereka TIDAK juga berterimakasih kepada Bumiputera, terutamanya kepada yang Islam!

    Oleh kerana itulah, MCA/Gerakan, yang dah jadi dalang dua muka dalam BN, nampaknya makin menggugut macam SAMSENG-SAMSENG GANAS DAPigs/PKRats/Dong SONSANG! UMNO mesti bertindak sekarang - jangan MENGAMPU lagi pada MCA/Gerakan lagi. UMNO/NGO-NGO Bumiputera Melayu dan Bumiputera lain, terutamanya yang Islam, jangan lagi berpeluk tubuh demi mempertahankan kedaulatan dan keselamatan Islam, negara dan bangsa dari dijajah samada oleh samseng-samseng pengkhianat ini serta sekutu kuat mereka, penjajah Barat-Zionis!

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan jgn lupa ... idea puak2 Dong Zong ini .. adalah resapan dari pengaruh Kristian-Zionis ...

      Delete
    2. Betul Makcik Tempurung... dan Anon 6.05am. KIta Melayu mesti muhasabah diri. Jadikan iktibar slps PRU13. Bangsa cina telah menolak Melayu...so..pedulikan mereka!!!!!!!!

      Delete
    3. dan Melayu kena ajar cina cukup2 supaya depa sedaq diri bahawa depa hanyalah PENDATANG!!!!!!!

      Delete
  25. Pas ada bersama pr...jadinya melayu tak perlulah risau sangat dengan agenda dap dan cina janganlah angkuh


    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa lu ata cakap itu butui ... Tapi, wa olang Cina sokong BN maa ... PAS ata sama PR pun mana ata mau tolong sama kita olang Cina ... Lulu, kita ata sokong PR kasi minang di Kedah, tapi kita olang talak lapat apa pun ... Haiyaa ... hancai lu PR ... cakap ata manyiak tipu loohh ... Itu Anua Bilahim cuma mau guna kita olang Cina tolong lia jadi PM saja ... Talak guna punya PR ...

      Sikalang manyiak baguih ooohh ... BN pilintah Kedah manyiak syiok ... Itu mintili pilajaran ... apa itu Muhiyulin maa ... atau cakap mau bikin manyiak sikolah Cina di Kedah ... lagi ata mau bikin 'temple' lagi maaa ...

      Tapi ata manyiak juga olang Cina bodo lagi mau sokong itu PR ... Itu Penang, PR sulah minang manyiak kali ... tapi sikolah Cina tala manyiak kilajaan bikin ...

      Haiyaa .... olang2 Cina semua ... mali masuk MCA loohhrr ... kita sokong BN maa ...

      Delete
    2. Holaa holaa … wa sini Tilangganu pung ata pangkah BN maa, lekat wa punyia DUN … tapi itu olang pangkah PAS lagi manyiak woo, lia olang PAS ata minang …

      Syikalang maa … semua DUN tempat BN kalah, itu mintili busat Mat Said talak mau tolong lagi wooo … Itu lumah mampu milik lia talak mau bikin loorrhh … itu pigawai pimangunang pung lia talik, talak mau kasi lagi… Haiyaa … manyiak susah la ini macang mau idup …

      Itu lah wa cakap sama lu olang maa … lu olang Cine Tilangganu, nanti ampat belas punyia pi ar liu ahhh , ata baik kite pangkah BN wooo … nanti bila BN ata minang kite punya DUN … itu mintila busat nanti ata mau kasi bantuang maa … kita nanti ata moleh lapat lumah mampu milik …

      Itu Kilantang sana punya Cine ata manyiak bodo looorhh … Apa pasat sokong sama itu Nik Ajis punya PAS weeiii … Syikalang PAS telus pilintah … apa olang Cine moleh lapat? Jadi macam Kedah lulu2 maa … Kalo olang Cine Kilantang kasi minang sama BN, nanti olang Cine atak lapat manyiak untung maa ... nanti, itu mintili pilajalan, Muh Yee Yu Lin aaa, nanti ata mau bikin manyiak syikolah Cine macam lekat Kedah sana wooo …

      Wa lagi syikali mau cakap wooo … lu semua olang Cine Tilangganu lingan Kilantang ata manyiak bodo looorhh … talak cilidik macam itu olang Cine Kedah …

      LAN CHAU LOO
      TILANGGANU LALUL IMANG

      Delete
    3. Weiiiyy … Lan Chau Looo … lu sama itu Phua Chukang Kedah manyak bolo wooohh … pasat lu olang ala manyiak makan kelabu pelut babi … Lu olang talak malu kah, mau bikin galo2 lalam ini blog? Haiyaa hancai … Cina sama olang Cina pun mau galo2 kah … lu olang mau ikut pilangai itu maciam olang2 Milayu UMNO kah …

      Wa ini Cina Penang … wa ata suka lingan itu Phoo Khee Mak lali Kilantan … Lia punya cakap talak kata maki olang2 Cina, lia ata maki itu olang Milayu UMNO saja maa … Kita olang sini Penang, olang Cina lingan olang Milayu ata manyiak baik wooohh … tapi itu olang kiling mamak ata suka buat kaciau … kasi kita olang galo … maciam ini mamak pk …

      Wa olang talak susah punyia pasat itu sikolah Cina … wa olang bikin sindili punya maaa, talak minta lui sama kilajaan …

      Itu Phua Chukang Kedah, wa ingat, lu sulah kina tipu lingan Muh Yee Yu Lin … Lia mana ala boleh bikin sikolah Cina lekat Kedah … pasat Mahaley misti talak kasi punyia loorrhh … Itu Mahaley talak suka sama olang Cina … Sikalang maa … lia punyia anak, Mukilis sulah jadi mintili busat …

      KHOR TEH MOO
      McAlister Road, Penang.

      Delete
    4. Wooii anons7:05/12:56/3:17 PM:

      Lu haiwan ni jadi sawan sbb tak lepas masa edition raja lawak rasanya ... takpe, cuba lagi raja lawak 2014.

      Delete
  26. mcm mana kalu umno bn x dak kuasa??? dlm dok ada kuasa pun takut mcm x dak teloq dgn cina kafir harbi...rakyat berasa tekilan dgn sikap penakut tah apa2

    ReplyDelete
  27. Amat yakin ngn penghapusan sekolah vernakular dapat menyatu-padukan masyarakat majmuk dlm negara kita. Kita sedia maklum sekolah jenis kebangsaan terutama sek jenis keb cina menjada wadah penyemaian semangat keciaan bangsa cina.

    ReplyDelete
  28. Malam tadi aku mimpi basah,habis semua kain aku berlengas,
    ahhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abang mimpi basah ... ngan Bang Nuat kaa ...?

      Delete
    2. Ape ko mengarut anon2:06 ... otak lucah!
      Si anon8:06 mimpi jatuh dlm longkang ...

      Delete
    3. Tangan ada guna kah . . . ?

      Delete
  29. Habis tu apa hak kami sebagai pengundi melayu yang memberi kemenangan kepada bn? Kaum kiasu yang tak mengundi bn pulak diutamakan. Apa kerajaan tak boleh fikir ke sekolah vernakular berpotensi besar menjadi barah yang boleh meruntuhkan perpaduan kaum. Apakah sehingga berulangnya tragedi 13 mei, barulah kerajaan nak tergesa-gesa memulihkan keadaan? Aku betul-betul kecewa ngan Ah Jib Gor.

    Mulai sekarang, sebagai tanda protes kepada najib. Kita jangan lagi panggil beliau dengan nama najib. Kita panggil dia Ah Jib Gor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah nak mengaku jadi pengundi bn la...

      dari gaya ayat lu gua dah tahu lu red bean army....

      Delete
    2. Anon9:06 tak perlulah nak perkenal nama tu ... semua orang dah jemu dengar pun ... Ko panggil lah apa saja .... Ah Jib Gor ke , Ah Jib Goreng ke , Ah Jib Gol ke , Ah Jib Gomol ke , Ah Jib Golok ke ,Ah Jib Goblok ke , Ah Jib Gor To Hell ke , apa2 pun ... tak akan mengubah apa2 ... mcm anjing menyalak bukit ... Mungkin ianya boleh mengubah ko jadi meroyan maraban sawan sasau saja ... Ko pegi aje pejabat dia ... cakap dgn dia ...

      Delete
    3. Anon 9.06 a.m.

      You are one of the Dogs And Pigs Red Pig Army . . .

      What are are you trying to spin this time?!

      Delete
  30. Najib lebih menyanyangi orang-orang Cina berbanding mengenang budi orang-orang bumiputera yang mengundi beliau dalam PRU 13 yang lalu, oleh itu dalam pemilihan UMNO pada tahun ini pertandingan di semua peringkat jawatan perlu diadakan untuk membuang semua pimpinan UMNO yang lembik dari kepimpinan UMNO supaya UMNO lebih segar dengan kepimpinan baru yang bertenaga. Buat apa simpan pemimpin yang naik kerusi roda, merangkak, hingga menyebabkan parti jadi macam pengemis? Lebih baik gantikan kepada pemimpin yang berwawasan, segar, bertenaga, untuk mengembalikan kegemilangan parti seperti di era Tun Dr. Mahathir.

    Presiden UMNO: Tan Sri Muhyiddin

    Timbalan Presiden UMNO: Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi

    Naib Presiden : Datuk Seri Shafie Apdal
    Datuk Ahmad Shabery Cheek
    Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir

    Najib dan Hishammuddin perlu disingkirkan untuk menyelamatkan UMNO!

    UMNO Terus Mara Untuk Rakyat Malaysia.

    Tapi kalau kekalkan Najib dan Hishammuddin, makan akan jadi

    UMNO Terus Tersungkur Dari Politik Malaysia.

    Ahli-ahli UMNO sekalian, marilah kita pertahankan parti kita untuk menyelamatkan maruah dan kedudukan agama dan bangsa kita di negara ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ ??????

      Tak kan tak lekat kot ... ???????????????????????????

      Delete
    2. Cantiikkk ...

      Dgn TSMY meneraju UMNO & BN, gua rasa BN akan mampu merampas kembali pemerintahan Penang dan Kelantan ... Selangor tu susah nak cakap sikit sbb ramai Melayu Elit & Melayu Baru & Melayu Tablet ...

      Tapi jgn pula bila kempen nak rampas Penang nanti, TS dok pergi tawar nak tambah sekolah Cina kat Penang pula, sbb sekolah Cina dah banyak sangat dah, di Penang ...

      Kalu kat Kelantan mungkin boleh ... Tapi... Cina tak ramai kat Kelantan ... idea nak tawar buat sekolah Cina tak boleh jalan rasanya di Kelantan ...

      Kalu nak tawan Kelantan, kena tawar nak buat banyak lagi sekolah pondok atau sekolah agama ... yg ni mingkin menjadi ...

      Camtaiiiiik ...

      Delete
  31. Semoga Najib akan terus bersama Dong Zhong dan Wee Ka Siong untuk merendah-rendahkan NGO bumiputera sebagaimana Najib menghina PERKASA yang mengingatkan beliau sebelum PRU 13 bahawa orang-orang Cina akan menikam Barisan Nasional, tapi ingatan ikhlas dari PERKASA dipandang hina oleh Najib hingga sanggup hina PERKASA di depan orang-orang Cina dan beliau gembira melihat orang Cina ketawa kegembiraan melihat dia menghina PERKASA masa itu.

    Najib mesti berundur segera jika mahu dimalukan dalam pemilihan UMNO nanti.

    Ahli-ahli UMNO sekalian, kepimpinan perlu ditukarkan segera kerana tak guna parti kita dipimpin oleh pemimpin yang lebih mengutamakan kehendak orang luar berbanding dengan ahli parti yang sebangsa dengannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan :

      Semoga Najib akan terus bersama Dong Zhong dan Wee Ka Siong untuk merendah-rendahkan NGO bumiputera sebagaimana Najib menghina PERKASA yang mengingatkan beliau sebelum PRU 13 bahawa orang-orang Cina akan menikam Barisan Nasional, tapi ingatan ikhlas dari PERKASA dipandang hina oleh Najib hingga sanggup hina PERKASA di depan orang-orang Cina dan beliau gembira melihat orang Cina ketawa kegembiraan melihat dia menghina PERKASA masa itu.

      Najib mesti berundur segera jika tidak mahu dimalukan dalam pemilihan UMNO nanti.

      Ahli-ahli UMNO sekalian, kepimpinan perlu ditukarkan segera kerana tak guna parti kita dipimpin oleh pemimpin yang lebih mengutamakan kehendak orang luar berbanding dengan ahli parti yang sebangsa dengannya.

      Delete
    2. Ada dua jenis umno yang sakit

      1.red bean mengaku umno mcm diatas
      2.umno yang dah termakan dakyah red bean macam parpu

      umno yang ketiga macam gua sokong sepadu padunya pada kepimpinan BN....inilah umno yang sihat

      Delete
    3. yg ke4, yg tengah dok fikir nak masuk PAS ... mcm gua ...

      Delete
    4. yg ke5, yg sedang berfikir nak ajak PAS bergabung dgn UMNO ...

      Delete
    5. Gua pulak mahu semua Melayu & Muslim bersatu menentang Cina.

      Delete
  32. Sekolah vernakular tidak perlu ditutup kerana dah ada dalam perlembagaan. Tapi tak perlu lagi diberikan bantuan. Tapi mana-mana individu cina yg masuk sekolah kebangsaan maka bantuan patut disalurkan kepada mereka seperti biasiswa kepada yang miskin. Kemudahan juga patut diberikan sama seperti yang diberikan kepada anak pribumi. Syarat dapat menguasai bahasa kebangsaan adalah yg terpenting dalam mana-mana perkara. Contohnya setiap mereka yg dapat menguasai bahasa kebangsaaan ataupun kredit dan lulus ujian lisan sahaja boleh menjadi wakil rakyat. Kalau cina nak letak nama kedai dalam tulisan Cina maka mereka juga perlu meletakkan tulisan jawi. Tulisan cina hendaklah lebih kecil daripada tulisan rumi. Apa yang kita boleh perjuangkan sekarang adalah apa yang sedia ada dalam perlembagaan. Sudah tiba masanya apa yang ada dalam perlembagaan kita laksanakan dengan bersungguh-sungguh dan tiada tolak ansur. Kepada orang PAS janganlah berada dalam comfort zone sangat. Saya nampak orang PAS cuba menghuruharakan orang Melayu dengan melemahkan orang Melayu dan akhirnya mereka mahu menjadi pembela kepada orang Melayu selepas ini. Janganlah macam tu. Kalau kita dah lemah maka kita akan jatuh bukan sahaja Melayu tapi Islam bersamanya. Ingatlah sejarah. Khilafah Osmaniyah yang agungpun boleh jatuh inikan pula pemerintahan Melayu yang serba kekurangan. ARMD05

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon12:22:

      Boleh tak anon huraikan dgn lebih lanjut, unkapan anon bhgn:"... PAS cuba menghuruharakan orang Melayu dengan melemahkan orang Melayu ...". Saya kurang jelaslah dgn bhgn ini!

      Delete
    2. Mana ada, peruntukan bantuan dari pihak kerajaan untuk sekolah vernakular dalam perlembagaan negara. Sekolah vernakular yang ada sebenarnya harus ditanggung sendiri oleh bangsa yang menubuhkannya dan kerajaan tidak diwajibkan untuk membantu. Lainlah sekolah agama untuk mengembangkan syariat islam.

      Delete
  33. Korang pegi sembahyang jumaat dulu . Karang balik dari masjid boleh sambung mengumpat dan maki hamun .

    ReplyDelete
  34. KERAJAAN PERLU MEMBANGUNKAN SEKOLAH WAWASAN DGN SEGERA DIMANA IA AMAT DIPERLUKAN TERUTAMA DI SABAH SARAWAK DIMANA BANYAK GOLONGAN BUMUPUTRA TERPAKSA BERSEKOLAH DI SEKOLAH VERNAKULAR SDGKAN MEREKA DARI GOLONGAN BUMIPUTRA. DGN INI PEMBINAAN SEKOLAH WAWASAN DAPAT LAH GOLONGAN BUMIPUTRA DI SABAH SARAWAK BERLAJAR DISANA TANPA MENGHARAPKAN SEKOLAH VERNAKULAR KERANA BUMIPUTRA BAKAL DI MOMOKKAN & DIHIDANGKAN DGN MORAL YG & SIVIK YG RENDAH DIKALANGAN MEREKA YG BERADA DI SEKOLAH VERNAKULAR SBLMNYA. DGN INI JELAS SEKOLAH VERNAKULAR GAGAL MENDIDIK ANAK BANGSA MENJADI MANUSIA YG TINGGI MORAL & SIVIK MEREKA. KERANA KEBANYAKKAN MEREKA TIPIS JATI DIRI SEBAGAI ORG MALAYSIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 3:01, UMNO tolonglah ambil perhatian idea BERNAS kamu ini! Sekolah dikuasai Dong SONGSANG DAPigs/PKRrats amat bahaya, apalagi, pertubuhan PENGGANAS Kristian Zionis, sudah menyamar sebagai gereja biasa, NGO-NGO alam sekitar ataupun kononnya nak menolong orang miskin, atau sebagai perhimpunan peribadi di rumah-rumah dan kawasan perumahan, yang banyak tidak berdaftar, makin MENGKRISTIANKAN Bumiputera/Bukan Bumiputera yang Islam dan bukan Islam, seramai mungkin – ini sebab utama undi bukan sahaja dari orang Cina, tetapi bukan Islam kepada DAP.

      Dan ramai yang Bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab hendak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai Kristian Zionis. Bahkan saya syak puak Kristian Zionis ini makin rancak dengan menyamar sebagai NGO jaga orang miskin atau alam sekitar, di pendalaman Sarawak/Sabah, termasuk seperti yang disebut kamu, dan perkampungan Orang Asli dan orang India miskin di perkampungan estet, serta flat-flat di bandar ,untuk mempastikan lebih ramai Bumiputera/Bukan Bumiputera yang dikristiankan akan mengundi DAP di pilihanraya akan datang!

      Puak Kristian Zionis DAPigs/PKRats sekarang menggunakan agama sebagai senjata untuk MENJAJAH Malaysia dan menjatuhkan Islam dan orang Melayu! Kalau kita tak selesaikan masalah kita di Malaysia ini, bakal kita jadi macam Bumiputera Islam Palestin/Singapura! Bahkan penghinaan kepada Islam, Raja-raja Melayu sebagai Ketua Islam, sejadah sonsang dengan gambar babi dan penggunaan "Allah" dalam Injil – adalah untuk mengancam KEDAULATAN Islam dan KESELAMATAN orang Islam di Malaysia ini.

      MAKCIK Tempurung.

      (PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

      Delete
    2. Mok Cik takdok mende laing ke nok tulih ... Sebulang doh dok bace mende same ... bosannngggg ...

      Delete
    3. Hey anon 3:28, LU BOSAN; AKU PEDULI APA! Ini AKU ulang sekali lagi - Sekolah dong SONSANG CINA DAPigs hanya tahu menagajar anak Cina supaya terus kurang ajar macam SAMSENG-SAMSENG KONGSI GELAP CINA yang berlambak itu! Baik lu bawa EKOR lu pergi lubang DAPigs-si lim kit-SIAL/PKRats yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
    4. Tulisang mokcik ado la sebagai peringatang. Teruskang mokcik . . .

      Delete
    5. Tkasih anon 7:23! Hidup ISLAM; BUMIPUTERA MELAYU dan BUMIPUTERA LAIN!

      MAKCIK Tempurung.

      Delete
    6. Makcik ni kojo aponyo, siang tido malam bojago?

      Delete
    7. Hey anon 7:20, LU APEHAL; AKU PEDULI APA! AKU NAK TIDOR KE NAK JAGA - ada aku ganggu rumah tangga kau .... jangan terus kurang ajar macam SAMSENG-SAMSENG KONGSI GELAP CINA yang berlambak itu! Lu BABI, baik lu bawa EKOR lu pergi lubang DAPigs-si lim kit-SIAL/PKRats yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu! Aku nak urut laki aku sikit lah ... tengah2 mlm, anak tidor baru best!!!

      MAKCIK Tempurung.

      Delete
    8. HEY lu ANON 7:26, KURANG AJAR LU CILAKA KONGSI GELAP - LU MENYAMAR JADI AKU; BUAT macam AKU NI LUCAH! AKU AKAN REPOT POLIS, PAHAM! Baik lu bawa EKOR lu pergi lubang DAPigs-si lim kit-SIAL/PKRats yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      MAKCIK Tempurung.

      Delete
  35. Tabik SPRING syabas syabas syabas
    Najib harus belajar tegas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini satu lagi, ejen RBA detected ... non3:23 ... nak promote ARAB SPRING ... bukan tak tahu ...

      Syabas apa Syabas ... masalah air kat Selangor mana ada selesai lagiii ...

      Delete
  36. cinabeng ni selalu puji pulau kiasu,

    nahh

    ikut je lah tutup sekolah cina macam pap sepupu dap

    ReplyDelete
  37. Faktor pertama - apakah peranan sekolah cina sebenarnya?

    Sebelum merdeka, british niat utk hantar PULANG buruh kasar import ni kenegeri asal

    Sekarang dan merdeka dan menjadi rakyat Malaysia, apa lagi fungsi yg dimainkan sekolah cina?

    dap teriak mereka Malaysian first tapi masih mahukan sekolah cina - cakap tak serupa bikin

    Lagipun, Bahasa Kebangsaan adalah Bahasa Melayu. Kerajaan tidak boleh beri peruntukan utk sekolah LAPOK british ni.

    ReplyDelete
  38. Jika diteliti dgn terperinci Perlembagaan Persekutuan, kerajaan tiada tanggung jawab terhadap sekolah lain melainkan sekolah kebangsaan.

    Jika mereka berdegil, maka pembiayaan harus datang drp pihak swasta.

    Namun begitu NAJIB dan MUHYIDDIN harus mempertingkatkan taraf SK dari segi kemudahan, alat canggih, guru yg berprestasi tinggi, kurikulum yg dinamik, kaedah pengajaran yg terbaru dan progresif, pembelajaran melalui penyelidikan dan persembahan projek yg mengguna akal fikiran bukan menghafal saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Even though it is not compulsory ... but DPM@EM had made his promise for us in Kedah ... that is, if we, the Chinese folks in Kedah are willing to give the mandate to BN, then, as a return, we will be given a lot more vernacular @ Chinese schools. Not only that, more temples will also be built in Kedah for us ... I believe the promises are still fresh in his mind ...

      Delete
    2. Anon 5.47 p.m.

      No votes so no delivery of promises.

      You can go to hell. . . fire wood.

      Delete
    3. Anon5:47:

      So what? Want to sue? Sue laa … Remember the case in Selangor maa … Khalid@PR promised the widows of getting monthly allowance of RM100 a month (in their manifesto, during the 12th election), if PR wins Selangor. But they broke their promise. The widows then sued Khalid … and what was the result? The court said that ‘a promise is not mandatory’, the promisor might not be able to fulfill his promise due to uncertain circumstances in the future… So, Khalid won.

      We learnt something from that. TSMY also learnt. He is clever! He know that it is in Kedah, the place where he can take revenge over Khalid … You did that to the Malay widows in Selangor, then, the Chinese folks in Kedah will get the same … See how you have been cheated by TSMY as how the Malay widows have been cheated by TSKI … so now who is clever???

      Delete
  39. AnonymousJune 13, 2013 at 5:24 PM

    jika mereka masih berdegil, maka biayaan harus drp pihak swasta bukan kerajaan

    kasi muka naik kepala

    ReplyDelete
  40. Berhati-hati memberi komen, jari2 halus komunis sedang menari2 diruang blogger2 pro kerajaan

    ReplyDelete
  41. mungkin lebih baik jika ah jib gor jadi presiden mca

    boleh main gendang cina hari hari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi jari komunis! Hentikan tarianmu dari laman blog ini ...

      Delete
  42. adik najib pun anti melayu,,,ada dia komen???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini satu lagi jari komunis ... nak lagakan Najib-Nazir adik beradik ... Nyah kamu dari sini ...

      Delete
  43. You know why I'm damn mad with the chinese....??????

    Guan Eng, Kit Siang & all the chinese are ungrateful to UMNO that persuaded the Raja-Raja Melayu to grant one million citizenships to non-Malays at a time when the Malay community themselves were poor and uncompetitive during pre merdeka days.

    Both father and son also fail to see that if Umno had lacked decency, the Chinese transient labour would have been repatriated.

    I can't beleive it that the present Malay leaders like Najib, Anwar, Hadi Awang & Nik Aziz fail to see this.

    ReplyDelete
  44. Really? What I knew is that, the British made a deal with Tunku ... If Malaya wants to gain independent, then Tunku/Malaya must be willing to accept the 'immigrants' as citizen by the 'just soli' principle, meaning that 'with no condition whatsoever'. The "Raja2 Melayu" were not involved.

    ReplyDelete
    Replies
    1. What are U trying to tell? Stupid 'jari konunis' !!!

      Delete
    2. HEY LU anon 7:20, Lu ini LOYA BURUK DAPigs/PKRats('lawyer' konon!) atau dihantaq MI5-Mossad aah? Dahlah tu, tak tahu BAHASA KEBANGSAAN - lepas itu lu tak mahu pula iktiraf RAJA-RAJA MELAYU ya; kurang ajar betul! Jadi sebab si PENJAJAH PENYAMUN British paksa Tunku, rakyat Melayu bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, kami kena setujulah? Lu ini lOYA longkang kah?

      Satu lagi, walau saya bukan lawyer, bangsa PENDATANG ini bukan dibawa ORANG ASAL bumi kami ini, iaitu BUMIPUTERA MELAYU dan BUMIPUTERA lain - tetapi mereka dibawa PENJAJAH; jadi lu punya "jus soli" tanpa sebarang "condition" (DALAM BAHASA KEBANGSAAN , conditiojn bermakna keadaan - baik lu pergi belajar sekolah KEBANGSAAN) dalam kes TANAH MELAYU, tidak SAH! Dan Raja-raja Melayu kami sepatutnya terlibat, tetapi hak ini telah diterajang oleh si penjajah ganas itu, dan sekutunya, Cina-Cina SAMSENG PENYAMUN PAP, Gerakan dan DAPigs - dan selepas itu mereka kelentong Tunku lagi, hingga dapat MENYAMUN dan MENJAJAH Singapura dengan mudah!

      MAKCIK Tempurung.

      Delete
    3. PEMBETULAN: Satu lagi, walau saya bukan lawyer, bangsa PENDATANG ini bukan dibawa ORANG ASAL bumi kami ini, iaitu BUMIPUTERA MELAYU dan BUMIPUTERA lain - tetapi mereka dibawa PENJAJAH; jadi lu punya "jus soli" tanpa sebarang "condition" (DALAM BAHASA KEBANGSAAN , condition bermakna SYARAT - baik lu pergi belajar sekolah KEBANGSAAN) dalam kes TANAH MELAYU, tidak SAH!


      MAKCIK Tempurung.

      Delete
  45. habis nak kata adik najib sayang bangsa melayu????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nazir sayang abang dia, bangsa Melayu juga! Dari rumpun darah keluarga yg sama ... tentulah sikap hampir sama ... Mereka dlm ideology perjuangan mereke tersendiri, iaitu penyatuan & perpaduan (reconciliation and unity). Tidak semestinya ideology mereka tidak betul tetapi mungkin ada tempat yg tidak kena cara ... sama2lah kita perbetulkan ...

      Delete
  46. Yessss..... Malay leaders were too kind those early days to the extent of offering Chinese School without even asking for it. Can't you all see how ungrateful they are....??????????

    ReplyDelete
  47. untuk hapuskan sekolah vernakular ... jawapannya mudah singkirkan bapa vernakular ...
    HSBC ... AH JIB MUST GO .... AH JIB MUST GO ....
    HSBC ... AH JIB GOLLLLLLLL .... AH JIB GOLLLLLLLLLLLLL.

    ReplyDelete
  48. Hapuskan pusat penternakan racist cina di SRJKC.

    ReplyDelete
  49. sokong..memang patut buat dari dulu lagi

    ReplyDelete
  50. kami menyayangi Parpukari. Beliau benar2 comel, seperti teddy bear.

    ReplyDelete
  51. Mana pergi pemimpin-pemimpin UMNO yang berkaliber dan apa sudah jadi kepada Pemuda UMNO yang senyap sepi dan sepatutnya berani menjawab segala tohmahan dan fitnah daripada pemimpin-pemimpin pembangkang?

    UMNO kelihatan lemah dengan sikap apoligik, mengalah dan sentiasa mengalah terhadap pembangkang dan pada masa sama berusaha untuk memujuk dan memberi pelbagai habuan kepada pihak yang bukan sahaja tidak sudi malah benci terhadap UMNO.

    Saya setuju dengan pendapat Tun Daim bahawa sepatutnya UMNO dan BN memberi tumpuan yang lebih kepada kawasan luar bandar dan kawasan yang BN kalah dengan nipis pada PRU-12 serta melupakan terus kawasan bandar yang majoritinya pengundi Cina.

    Sepatutnya PM lebih bijaksana dan menjadikan iktibar keputusan PRU negeri di Sarawak yang mana kaum Cina di kawasan bandar telah menolak BN sepenuhnya.

    Hentikan permusuhan UMNO dan PAS. PAS bukanlah musuh sebenar UMNO, dan UMNO bukanlah musuh sebenar PAS. Musuh sebenar orang Melayu adalah pm (Pengkhianat Melayu) Anwar Ibrahim dan DAPigs.

    Si Pengkhianat Melayu @ pm dan juga pendukung Islam pluralisme ini dek kerakusannya, sanggup menggadai bangsa dan negara demi mengejar kuasa, putar-belit, pembohong, dsbnya. DAPigs pula kerana mengambil kesempatan dengan kehadiran orang2 seperti pm Anwar untuk mengapi-apikan orang Cina agar membenci BN, khususnya UMNO.

    Melayu PKR dan pemimpin-pemimpin pengecut UMNO adalah sebebal dan setolol-tololnya insan sekiranya tidak menyedari hakikat ini. Melayu bakal dijajah oleh Cina seperti sejarah di bumi Singapura.

    Harap ambil perhatian.

    Ex Son of Spura

    ReplyDelete
    Replies
    1. This is what that has been mentioned by AnonymousJune 13, 2013 at 5:44 PM, maksud tersiratnya begitu lah ... orang2 Melayu marhaen menyedari akan hakikat ini ... tetapi pemimpin2 Melayu buat-buat tak sedar ...

      Delete
  52. Kem Pelajaran eloklah kaji balik subjek sejarah di sekolah …

    Kandungan buku sejarah perlu diolah semula ... perbanyakkan isi kandungan sejarah Tanah Melayu dan Malaya ... cerita ttg kemasukan pendatang2 Cina yg dibawa British sbg kuli2 lombong bijih ... pasal bangsat2 Gee Hin, Hai San, Yap Ah Loy dll direndangkan lagi ... cerita Singapura menjadi Singapore, cerita 13 Mei ... kena bagi puak2 pendatang ini lebih tahu dan faham siapa mereka dan di mana kedudukan mereka sebenarnya ... TSMY kena lihat ini ...

    Cina Indonesia nasibnya tidak sama dgn Cina Malaysia ...

    Pemimpin Melayu Indon lebih memikirkan nasib dan masa depan anak pribumi semasa menuntut merdeka dari Belanda ... tetapi pemimpin Melayu Malaya lebih hendakkan popularity dan nama semasa menuntut merdeka dari British ...

    Hingga kini keadaan dan sikap Pemimpin2 Melayu selepas merdeka masih tak berubah, masih serupa ...

    Bagi mereka (di Malaysia), sejarah dan masa depan nasib bangsa adalah perkara kedua berbanding perlumbaan mengumpul harta dan berebut kuasa ... DSN, DSAI, TGNA kena lihat ini …

    ReplyDelete
  53. Pada pandangan peribadi saya, puak2 Cina sedar mereka tidak mampu merebut kuasa untuk memerintah … penduduk mereka tidak seramai mana dan bil kerusi yg mereka pertandingankan pun tidaklah sebanyak mana … Saya juga tidak fikir mereka ikhlas dlm hati untuk bekerjasama dgn PAS kerana PAS memperjuangkan Islam (yg mereka cukup tidak berkenan di hati mereka).

    Jadi apa hasrat politik mereka? Tidak lain tidak bukan … adalah untuk menumbangkan BN, kerajaan yg didominasi UMNO … jadi musuh politik mereka ialah UMNO … secara tidak langsungnya orang2 Melayu. Jelas sekali permusuhan politik dlm scenario sekarang adalah permusuhan politik Cina-Melayu dan ini perlu disedari oleh orang2 Melayu, tidak kira anda berada di dlm gelanggan politik mana …

    Namun mereka, puak2 Cina ini tidak boleh menang buat masa ini kerana Melayu lebih ramai (mereka satu per tiga dan Melayu dua per tiga). Mereka hanya boleh menang bila Melayu berpecah … ini juga suatu yg orang2 Melayu kena sedar. Kalau hanya Melayu bawahan dan marhaen sahaja yg sedar tetapi pemimpin yg turut sedar tidak boleh berbuat sesuatu, keadan tidak akan berubah.

    “A good defence is better than a poor attack”. Usaha2 kecil untuk ‘menyerang’ mereka seperti memboikot belian barangan dsb tidak boleh sampai ke mana2. Lihat dulu bila kita marah dgn kekejaman Israel terhadap Palestin … rata2 risalah, pamphlet, sms, mcm2 edaran dibuat secara meluas dan terbuka untuk memboikot barangan Amerika dan Yahudi … akhirnya ke mana?

    Hanya ada satu cara shj untuk kalahkan mereka, iaitu apabila orang2 Melayu bersatu …

    ReplyDelete
    Replies
    1. "memboikot belian barangan dsb tidak boleh sampai ke mana2" - tak setuju, jika dilakukan setiap hari oleh semua orang Melayu Islam, bisnes mereka akan gulung tikar sebab pembeli Melayu Islam lebih ramai drp puak mereka.

      Delete
  54. Saya Ahli UMNO..saya sayangkan UMNO..tapi melihat perkembaangn dlm UMNO ketika ini memang sah UMNO sudah semakin parah… Rata2 yg berkuasa dalam UMNO ketika ini adalah orang2 yg inginkan kuasa dan harta..Apalah guna jika hanya kami di peringkat akar umbi sahaja yg beriya-ia berjuang menangkis serangan pembangkang, tapi orang2 atasan dlm UMNO mengambil sikap dingin, kecut dan bisu.

    Saya sangat merindu seorang pemimpin yg hebat, cerdas dan tangkas seperti Tun Mahathir utk terus menerajui Malaysia dan disegani seantero dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin sudah sampai masanya En Othaman fikir2kan pula tentang PAS ...

      Delete
    2. There are 2 ways how to teach them:

      1. Eliminate them, or

      2. Leave UMNO

      Delete
    3. HEY lu anon 6:52 & 6:59, dah lah tak tahu cakap BAHASA KEBANGSAAN! Baik lu bawa 2 EKOR lu pergi lubang DAPigs-si lim kit-SIAL/PKRats yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      HIDU ISLAM; UMNO, PERKASA & MELAYU!!

      MAKCIK Tempurung.

      Delete
    4. PEMBETULAN: HEY lu anon 6:52 & 6:59, dah lah tak tahu cakap BAHASA KEBANGSAAN! Baik lu bawa 2 EKOR lu pergi lubang DAPigs-si lim kit-SIAL/PKRats yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      HIDUP ISLAM; UMNO, PERKASA & MELAYU TERCINTAKU!!

      Delete
  55. Kononnya ada cerita ttg dua Negara satu bernama Babibu Naninu satu lagi Papipu Rariru

    Di Negara Babibu Naninu pemimpin2 sangat buruk perangai. Dengan kaki arak, kaki perempuan, kaki judi dll tetapi kebajikan rakyat terjaga, rakyatnya hidup bebas, aman makmur …

    Di Negara Papipu Rariru pemimpin2 baik2 balaka. Banyak berada di rumah, di tempat2 ibadat dll tetapi nasib dan kebajikan rakyat tidak diambil peduli, penuh sengsara dan sengketa …

    Kalau anda di suruh pilih, anda nak pergi Negara mana?

    ReplyDelete
  56. There are 2 ways how to teach them:

    1. Eliminate them, or

    2. Leave UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEY lu anon 6:58, cakap BAHASA KEBANGSAAN pun tak tahu! Baik lu bawa EKOR lu pergi lubang DAPigs-si lim kit-SIAL/PKRats yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      MAKCIK Tempurung.

      Delete
  57. tun m pun dah bersuara, hampa ni kalu x dak kuasa tak taulah nak jadi apa dah menang x dak teloq nak memerentah

    ReplyDelete
  58. Ahjib Goat ngan Nazri adalah contoh2 golongan bangsatwan Melayu!

    ReplyDelete
  59. PRU 13 jelas menunjukkan tanda aras sokongan kaum melayu terhadap UMNO/BN. Ianya memberi gambaran betapa besarnya harapan dan kepercayaan kaum melayu untuk UMNO membela nasib bangsa MELAYU namun ianya tercalar akibat komen2 dr 'melayu kelas atasan' spt Azran CEO AirAsia X dan adik kpd PM dan Presiden UMNO sendiri Nazir Razak. Dari sini beberapa persoalan perlu dijawab:
    Adakah selama ini UMNO menjaga dan membela nasib kaum Melayu atau hanya menjaga poket dan kepentingan 'melayu kelas atasan' yg secara terangan menjadi mainan dan boneka tauke2 besar cina. Apakah laungan sokong melayu dan boikot cina yg diwujudkan selepas PRU 13 ini berbaloi? Masalahnya adakah melayu kelas atasan ini membantu orang melayu yang mana segala kontrak diberikan kpd kaum cina spt mana berlaku di UDA, CIMB dan syarikat GLC? Tidak kita semua perasaan bahawa Melayu kelas atasan ini dikahwin campurkan dengan kaum cina. Cuba selidik berapa ramai Melayu Kelas Atasan yg mempunyai pertalian darah cina dan berkahwin dgn org cina sebagai contohnya CEO Naza Motor yg kahwin dgn org Cina...Siapa lah yg hendak membantu nasib org Melayu yg di kategori kelas pertengahan dan bawahan ini... Apa yg amat jelas dihimpit kemiskinan, masalah sosial menjadi2, ditindas oleh kaum cina dr segi pekerjaan layak jd kuli shj, diperkosa dan disama taraf dgn oleh pendatang2 asing yg mencari rezeki di bumi bertuah Malaysia ini. PRU 13 telah membuka mata saya sebagai anak melayu yg dilahirkan di tanah melayu merasakan di mana letaknya nasib bangsa melayu sebenarnya selepas kemerdekaan dan siapa sebenarnya yang akan membantu Bangsa Melayu di Tanah Melayu?

    ReplyDelete
  60. Barisan Nasional menang pilihanraya dgn menipu... kalau tak menipu.. entah dapat tak 50 kerusi... yg membebel pasal orang melayu masih sokong UMNO tu apa entah ceritanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. abih yg hampa menang tu nak kira mcm mana,,,tipu juga kut???

      Delete
  61. Tubuh parti baru utk Melayu, orang UMNO yg tak setuju dgn Ah Jib Gor boleh jadi ahli

    ReplyDelete
  62. rasanya umno bn x bersedia dpt kemenangan,pasai terkejut dpt menang jadinya lali n pening lalat...

    ReplyDelete
  63. Jom LIKE Nuffnanger Malaysia. Boleh tingkatkan EARNINGS dan jugak pageviews. Dengan komuniti Nuffnanger Malaysia, korang akan di groupkan dengan beberapa blogger lain untuk memudahkan EARNINGS ditingkatkan. Untuk maklumat lebih lanjut, jom like Nuffnanger Malaysia dulu

    Najib buat hal

    Nuffnanger Malaysia

    ReplyDelete
  64. PEREHATIAN: ADA EKOR disyaki dari lubang DAP lim kit-SIAL/PKRats sedang menyamar sebagai saya, menggunakan nama saya MAKCIK TEMPURUNG - dan menggambarkan seolah saya ini bersikap lucah; sila lihat anon 7:26. SAYA AKAN REPOT PADA PDRM.

    APAHAL mereka takut sangat saya sampai nak menyamar sebagai saya? Inilah PENGGANAS merbahaya yang ingat dengan menyamar sebagai saya dan menajatuhkan imej saya, akan menutup mulut saya!

    MAKCIK Tempurung.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!