PANAS! PAKATAN HARAM NI PEMBELA RAKYAT KE PEMBELA PENJENAYAH?

Tiada negara di dunia ini yang membela penjenayah dan meletakkan penjenayah sekandang dengan pihak berkuasa, melainkan di Malaysia. Bahkan di Amerika Syarikat yang seringkali dirujuk sebagai negara pengamal demokrasi tulen juga, penjenayah tidak pernah disebariskan dengan pasukan polis, walaupun terdapat kes-kes di mana anggota polis bertindak melebihi batasan kuasa sehingga menimbulkan kemarahan kaum.

Namun di Malaysia, penjenayah tidak sahaja dianggap setara dengan polis, bahkan mereka disanjung dan keluarga mereka juga menerima pampasan yang bernilai ratusan ribu ringgit sedangkan ahli-ahli keluarga anggota polis yang dibunuh oleh penjenayah pula, hanya menerima beberapa puluh ribu ringgit daripada Kerajaan Malaysia yang merupakan majikan mereka, ataupun menerusi polisi insuran.

Keluarga pembunuh atau penjenayah yang membunuh atau pun mencederakan anggota-anggota polis, biasanya akan terlepas begitu sahaja walaupun ahli keluarga yang sama juga akan membuat tuntutan di mahkamah apabila polis dituduh menzalimi ahli keluarga mereka.

Hanya pada tahun-tahun kebelakangan ini sahaja, terutama selepas Anwar Ibrahim dibebaskan dari penjara, kegiatan memuliakan kaum jenayah dan keluarga mereka dimulakan secara giat. Para penjenayah yang ditangkap dan ditahan, sentiasa menerima pembelaan daripada barisan peguam parti-parti politik tertentu, manakala anggota-anggota polis yang tercedera dan terbunuh ketika menjalankan tugas, biasanya akan dilihat seperti bangkai anjing di tepi jalan yang telah dilenyek kenderaan.

Memang benar, terdapat sebilangan anggota-anggota polis yang tidak menjalankan tugas mereka mengikut kaedah dan SOP yang dibenarkan. Namun apabila penjenayah lebih dimuliakan manakala anggota-anggota polis pula dihina dengan sebegitu teruk, ianya seperti mengajak anggota-anggota polis agar melakukan sesuatu yang jauh lebih teruk daripada sekadar menangani masalah penjenayah.

Kes yang melibatkan A.Kugan sebenarnya menggambarkan masa hadapan yang suram kepada rakyat Malaysia. Walaupun sebahagian daripada rakyat Malaysia terutama yang sangat menyokong penjenayah atas alasan hak asasi kononnya, mempunyai alasan mereka yang tersendiri, bahkan begitu yakin segala-galanya dapat diselesaikan menerusi penghormatan kepada para penjenayah dan ahli-ahli keluarga mereka, hakikatnya perbuatan seperti itu tidak akan mengurangkan atau menurunkan kadar jenayah sebaliknya akan mengembangbiakkan lagi jenayah di negara ini.

Baca seterusnya di Perak Today

31 Responses to "PANAS! PAKATAN HARAM NI PEMBELA RAKYAT KE PEMBELA PENJENAYAH?"

  1. Penjenayah kini dianggap Hero. Keluarga penjenayah boleh dengan mudah jadi jutawan dgn skim insurans penjenayah. Tapi penjenayah macam mana? Kalau penjenayah itu berbangsa Melayu...jangan haraplah. Tapi kalau penjenayah itu cina laknat atau keling kiaq....memang lumayan.

    Itulah 'kehebatannya' si Ad Dajal Anwar Ibrahim hingga Tun Dol & Ah Jib Gor akur dan tunduk dengan kehendak pihak PEMBANGANG.

    Di manakah integriti maruah bangsa kini di bawah pentadbiran Ah Jib Gor?

    ReplyDelete
  2. MELAYU MEMANG TAK HABIS2 DENGAN KEBODOHAN NYA!!

    ReplyDelete
  3. Najib must go. He failed...Najib terlalu tunduk kepada pembangkang. ISA dan EO di hapuskan. Cina naik kepala. He has failed as a leader.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENYOKONG TEGAR DSNJune 29, 2013 at 2:37 PM

      Mansuh sebab yang dibawah ISA semua orang melayu.. tapi melayu yang tak kenang dek budi...

      Delete
    2. melayu sebelah mana...dr dulu memang mcm tu.. la ni lagi parah..tapi jgn anggap melayu aje...cina guna melayu nak hapus isa.. dah hapus giliran dia org pulak lagi dahsyat... dulu pun cina buat hal tapi ada isa dia org kecut.. la ni langsung hancuss ikut punahsihat.. mafia politik penjenayah semua tak boleh kontrol.. dia pulak menembak pegawai kerajaan.. sebab takde isa la lahad datu jadi mcm ni. semua kes nak tunggu AG...mamposss berlapuk la kes

      Delete
  4. pakatan nak bela rakyat apa nak memjahanamkan rakyat adalah..

    ReplyDelete
  5. Pemula kpd kurang ajar nya rkyat mlaysia trhadap undang2 negara dtang nya dri bapak segala bapak peliwat tegar.ketua penmbangkang...disokong pula olih parti serban besar da janggut kambing. ..parti ajaran sesat...dgn itu DAP cinabeng dan keling HINDRAF brtambah naik tocang....najib perlu ujudkan semula ISA & EO..obama kata....TIRU MACAM SAYA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku stuju 500%, mai ramai2 pi kuala besut, jangan berlagak dgn kete merc ke BMW.stop kat wakaf join main dam aji. Pekena kerpok lekor.

      Delete
  6. 1.mengapa asyik salahkan pembangkang!!mereka adalah PEMBANGKANG!!mereka tidak punyai kuasa untuk mengubah sesuatu sistem yang sediaada!!Sistem yang ada sekarang diterajui oleh kerajaan yang diketuai oleh bn!umno!najib!!
    2.Segala kelemahan yang ada sekarang berpunca dari kelemahan kerajaan sekarang!!ketua kerajaan sekarang ialah najib!!Najib sepatutnya bertanggongjawab terhadap segala kelemahan yang wujud sekarang!!kalau tidak mahu bertanggongjawab!!tak payah jadi ketua!!
    3.Sebelum Pru 13!!najib mendewa-dewakan orang cina!tenguk contoh di penang dan diSelangor!!di selagor dia janjikan berbagai-bagai janji pada orang cina!!orang melayu selangor macam dipinggirkan!!akhirnya dia telah dikelentong oleh orang cina!
    4.Kes kugan!!faktanya terjadi akibat kelemahan sistem yang diamalkan oleh najib!!kes namewee dulu!mengguris orang melayu!!namewee di HEROkan!Pengetua melayu di tukarkan!!
    5.rasanya puak-puak yang cara hidupnya macam puak kapiaq mesti disingkirkan dari umno!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong & amat setuju dgn pendapat sdra Anonymous June 29 at 01:21 PM.

      Kita harus ambil iktibar terhadap keadaan yang menimpa negara jiran Indonesia dek cetusan ilham bekas Presiden Indonesia, Bung Karno, iaitu menyepadukan semua agama & kepercayaan di bawah satu pancasila. Sehingga kini negara yg dulunya masyhur & mendapat karamah berkat Wali Songo kini tak putus-putus ditimpa bencana dahsyat dan pertumpahan darah sesama bangsa.

      KIni fahaman Liberalisme/Pluralisme yg menjahanamkan itu mahu diterapkan oleh ketua pembangang, si Ad Dajal Anus Ibrahim. Fahaman Melayu Baru Liberal (Kesetaraan) yakni, agama itu semua sama tarafnya, penghapusan institusi raja-raja, hak istimewa Melayu/Bumiputera kononnya sudah kolot dan ketinggalan zaman. Akibatnya, haram & halal tidak lagi jadi pedoman hidup.... bebas untuk murtad, kahwin campur tanpa tukar agama, kahwin tanpa nikah asal suka sama suka, dan yang paling menjijikkan kahwin sesama jenis yg menjadi amalannya sejak di MCKK lagi mula berleluasa di bumi Malaysia. Adakah fahaman sedemikian menunjukkan ianya progresif dan memfaatkan?

      Inilah fahaman yg didukung oleh Ad Dajal Malaysia, si Anus Ibrahim yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila Tun Dol melepaskan Anwar Dajal dari kandang tahanan, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Tahu-tahunya, Tun Dol terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Dr. Mahathir. Akhirnya, Tun Dol dipecat dgn hormat dan digantikan oleh DS Najib Razak. Bertambah malang lagi menimpa Malaysia apabila DS Najib menerima pakai penasihat-penasihat 'Inner Circle' Tun Dol dan membela/memelihara seorang lagi Dajal, si Khitol Jahanam dalam barisan kabinet kitchennya Habis kekayaan negara dikaut rakus oleh Melayu Baru Liberal, sementara rakyat miskin hanya digula-gulakan dengan Brim RM500 saja. Sepertimana Tun Dol, DS Najib menjadi pemimpin Lembik dan berterusan mengikut telunjuk desakan puak-puak pembangkang yang mahu menumbangkan Kerajaan UMNO Melayu. Dosa terbesar Najib kini adalah pemansuhan senjata ampuh "ISA" oleh beliau sehingga Kerajaan pimpinannya tidak terdaya langsung untuk bertindak tegas terhadap kebiadapan Melayu penderhaka, cina & keling laknat yang telah menghina & menghinjak-hinjak martabat Islam, Melayu, Kesultanan dan Negara.

      Salam Hormat & Ikhlas dari
      Othaman Ahmad

      Speaking Without Prejudice, Fear or Favour, but for the sake of Islam, Melayu & the Nation.

      Delete
    2. MUSUH UTAMA RAKYAT MALAYSIA ADALAH:
      - AD DAJAL ANUAR IBRAHIM
      - DAPigs & CINABENG YANG SEWAKTU DENGN NYA
      - MELAYU PLURISMA & SEANGJATAN LGBT
      - MELAYU SYIAR
      TOLONG INGAT.......

      Delete
    3. saya sokong ulasan en othaman dan anon di atas.. tepat sekali.

      Delete
  7. Yang patut disalahkan adalah PM yang lemah,takutkan pembangkang.Sebab itu,undi pos akan menyebelahi pembangkang kerana rata2 anggota polis menyampah dengan PM tak de teloq.Percayalah PRU 14 nanti UMNO akan tinggal dalam kenangan,bermula dengan langkah pertama dalam PRK Kuala Besut nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak silap aku undi pos 90% memihak kepada parti kerjaan memerintah sekarang kot

      Delete
    2. Yeszzzzz...kite sokong PAS nnt buleh dapat ladan BABI MEGA mcm kat Selangor.......n dpt KUBOQ CINA MEGA mcm kat Kedah....dpt TEH TARIK percuma disalurkan kerumah mcm kat Kelantan...

      PTHUIIIIII.....pakatan pemusnah negara....mrk bukan perjuangkan rakyat tapi mmprgunakn rakyat utk kepentingan politik mrk....

      Lagi satu,,,dah angpa semua kutok n balun kaw2 anggota keselamatan skrg korg harap depa nak sokong angpa ka??? polis askar xbodddow mcm penganut pakatan....

      Delete
    3. anon 2.58... semua MEGA... hehehe tak lama rumah urut mega rumah pelacur mega.... pelacur mega ada ka????? hehehe

      Delete
  8. Penjenayah di malaysia memang sangat dibela oleh kerajaan yang memerintah malaysia, mereka diberi makan dan tempat tinggal percuma.
    Seperti mana yang belaku, seseorang mempertahankan hak nya dari diceroboh dan dicuri, lalau dia mencederakan penceroboh berkenaan kerana mempertahankan diri....tetapi direman 6 hari dan penjenayah berkenaan dihantar kehospital bagi mendapatkan rawatan. Begitulah baik nya kerajaan malaysia ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab dah baik kerajaan malaysia la.. nape la korang tak abis2 nak memberontak.. dapat ke layanan baik macam ni kat negara lain? jangan la asyik salahkan pemerintah... kaji kelemahan diri kita sebelum kita mengkaji kelemahan orang lain.. kalau kita nampak ada orang buat salah depan kita.. ape yang kita nak buat.. diam atau tegakkan keadilan.. KES KUGAN ni Pembangkang je beriya-iya nak buat isu... kalau dieorang tau KUGAN ni penjenayah automatik la tolak untuk dibela.. ni terhegeh2 nak bela.. hakim pulak buat keputusan yang betul berdasarkan bukti.. da betul polis bantai si KUGAN jadi hakim perlu bersikap adil.. cuma yang sedehnya patutnya perkara sebegini jangan diletak 100% kesalahan di atas polis kita rakyat malaysia kita patut tegakkan undung2 kita sendiri

      Delete
    2. Kalau pembangkang salah, kerajaan kena perbetulkan, dan jika kerajaan salah, pembangkang lah yang membetulkan nya......tapi kerajaan bn adalah kerajaan yang sangat maksum dan sempurna,maka kerajaan bn tidak lagi perlu kepada nasihat.

      Delete
  9. pembangkang yang menyalak siang dan malam meminta agar ISA dan EO dihapuskan kerana alasan melanggar hak asasi manusia..tetapi apabila ISA dimansuhkan, jenayah meningkat kerana undang2 pencegahan dihapuskan...pembangkang jugak lah yang menyalak menyalahkan kerajaan disebabkan kenaikan indeks jenayah tersebut..kembalikan ISA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Actually ni semua isu.. yang menyalak macam anjing semua orang melayu yang menyokong PR.. tgk macam isu kat PENANG semalam, cuba korang baca M'siakini, berapa ramai orang melayu kutuk orang melayu.. macam ni ke pertalian seagama kita?? yang dieorang menangkan cina cinabeng tu.. aku meluat sungguh tengok orang melayu yang menyalak macam anjing tu...

      Delete
  10. Kaum cina kat malaysia dah naik tocang.melayu yang jujur selama ni tak terlintas langsung yang cina2 ni akan cuba mengubah sejarah kedatangan mereka.sampai mereka kata melayu pun pendatang.dulu mereka terima semua apa yang ada dlm perlembagaan.bila kerajaan bg pendidikan pd mereka dan mereka dah pandai n maju mereka dah mula lupa diri.mereka dah sanggup kutuk melayu.hina melayu...........tapii melayu tetap layu selayu2 nyer....apa nasib melayu d masa depan.

    ReplyDelete
  11. BAGI MEREKA JADI RAKYAT INDONESIA. BARU MEREKA TAU NASIB MEREKA.KAT INDONESIA BG TONY PUA CKP MCM DIA CKP KT MALAYSIA...TENGOK APA NASIB DIA....AEWAHLAH JAWAB DIA

    ReplyDelete
  12. kita tak boleh buat apa,selagi yg jadi pm ah jib gor.begitulah nasib orang melayu yg bernama ahmad,ali,minah ,musa.yg beruntung adalah nama2 seprti ah lim ,ah pek dan tentu ah jib gor~~~.selagi pm kita ah jib gor,selagi tulah peguam negara kita ghani patahil.selagi gani patahil ok pegang pos tu selagi tu lah keadilan utk org melayu terlalu jauh utk dilaksanakan

    ReplyDelete
  13. AH JIB GOR AH JIB GOR.WA SAYANG SAMA LU.LU BAIK HATI.WA MINTA MACAM2 LU KASI.WA NAK MINTA LAGI MANYAK BOLEH KA?WA SANGAT SAYANG SAMA LU.TAPI UNDI WA,WA TAK BAGI SAMA LU.WA MAU BAGI SAMA PARTI WA DAPIGGG.

    ReplyDelete
  14. I just want to backtrack what I learnt during my student days in the 60s regarding the history of Persekutuan Tanah Melayu or widely known as The Federation of Malay States. Mind you, the lecturer was a Sporean Chinese.

    For the younger generation of non-Malays, the inclusion of the 'Special postions of the Malays" provision may be regarded as unfair, racist and humiliating, pushing them to the level of SECOND CLASS citizens. Yet, for their IMMIGRANT FOREFATHERS, it was an acceptable and fair arrangements. When the Europeans first arrived in Tanah Melayu, they initially found only the Malays, and the Orang Asli if they went deeper into the jungles.

    Malays were the rulers of Tanah Melayu and the entire Malay Archipelago since the beginning of history in this part of the world. And, upon the return of the British in 1945, after short spell of Japanese occupation of Tanah Melayu, the Malays, under the leadership of UMNO and the umbrella of the Malay sultans, had single-handedly forced the British to shelve the MALAYAN UNION, and replaced it with PERSEKUTUAN TANAH MELAYU.

    At that juncture, Malays could have rejected any idea of granting citizenship to the then IMMIGRANTS. However, with the persuasion of the British, the Malays finally agreed to the granting of citizenship to about 1.2 million Chinese immigrants, and 0.3 million immigrants, with the CONDITIONS that they recognised the facts that Tanah Melayu was a Malay country, by accepting the MALAY-CENTREDNESS of the Federal Constitution, including the provision of SPECIAL POSITION OF THE MALAYS.

    When Malaysia was formed in 1963, with the inclusion of Sabah and Sarawak(and Singapore until 1965), the same Federal Constitution was adopted, with additional provisions related to Sabah and Sarawak. The article SPECIAL POSITION OF MALAYS were then expanded to include the BUMIPUTRAS OF SABAH AND SARAWAK.

    Ex Son of Spura

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes Kugan, AG perlu buat rayuan kerana kehakiman tidak adil kepada pihak orang awam dan kerajaan. Mahkamah perlu ambil-kira kepentingan orang awam yang perlukan pelindungan dari penjenayah. Lagi pun, penghakiman kes ini jelas memberi "gravely wrong signal" kepada masyarakat umum, ia itu, "crime does pay"....Ini membuka "new flood gates" keatas kes-kes lain. Kerajaan diminta menekan AG membuat rayuan. Penghakiman ini tidak boelh dibiarkan. Kerajaan dan AG tolong guna otak dan bertindak dengan lebih tegas.

      Delete
  15. Raya nanti najib wajib bawa masok artis yg paling popular kt dunia utk nyanyikan lagu raya utk org melayu terutama yg pangkah bn.ianya mesti terhad pade org melayu je..tapi aku rase x payah pon xpe sbb org melayu da x heran sgt pon gn artis cm psy or lain 2,lau rosmah yg nyanyi gangnam stile pon ok gk..ada lbh baik najib bagi semua penerima brim duit raya sorg rm 1000 dn pade yg x layak pulak tentulah org kaya bagilah anak 2 diaorg sorg rm 100.Aku rase itu semua lbh bermakna dari duit tu hangos kt artis 2 yg x kemana pon..lau kt pulau pinang gn selangor nk kasi diorg happy gk aku cadangkan abby abadi feat lim guan eng gn mat sabu..comfirm ianya akan masok rekod dunia show paling ramai dalam sejarah..nk lbh special penampilan khas lim kuan yu main dram chin peng,lim kit siang,anwar brahim, nik ajis pula sebagai penyanyi latar..sesiapa yg hadir dikira syahid dn dibenarkan membontoti antara satu same lain

    ReplyDelete
  16. APA KITA CAKAP PUN ORANG MELAYU SELANGOR TETAP BAHAGIA DENGAN KONSEP APA PUN YANG DIBAWAKAN OLEH ALJUBORI, MEREKA MEMANG PENYOKONG KUAT ALJUBORI, JADI KALAU ALLAH MENURUNKAN BALA KEPADA NEGERI sELANGOR, YANG PERLU DISALAHKAN ADALAH ORANG-ORANG ISLAM DISELANGOR.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!