PANAS BERAPI SAMPAI BILA NAK BIAR PUAK CINABENG HINA AGAMA DAN BANGSA KITA?

To Ki
Cegah sebelum parah, demikian gesaan Jaringan NGO Islam/Melayu Malaysia terhadap tindakan segelintir pihak tidak bertanggungjawab yang menghina Nabi Muhammad SAW di laman media sosial Facebook, baru-baru ini.

Menurut Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan,
pihak berkuasa seperti Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), Jabatan Kemajuan Agama Islam Malaysia (Jakim) dan Jabatan Perdana Menteri (JPM) perlu bertindak segera sebelum wabak ini menular yang akhirnya akan mencetuskan kemarahan umat Islam jika tidak dibendung.

Katanya, mana-mana penyangak yang sudah dikenalpasti itu perlu ditahan dan diheret ke muka pengadilan dengan segera.

“Kita berharap pihak berkuasa ambil bertindak segera kerana perbuatan individu-individu yang menghina Rasullullah di laman media sosial cukup melampau….apa yang lagi mereka mahu dan perkara seumpama ini seharusnya dielakkan jika mahu semua rakyat terus hidup dalam suasana aman dan damai.

“Insiden terbaru ini cukup menyedihkan dan sudah pastinya menimbulkan rasa tidak senang di kalangan umat Islam dan saya percaya orang yang suka keamanan tidak akan buat perkara terkutuk seperti ini,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis di IPD Dang Wangi, di Kuala Lumpur, hari ini.

Baca seterusnya di Perak Today..

99 Responses to "PANAS BERAPI SAMPAI BILA NAK BIAR PUAK CINABENG HINA AGAMA DAN BANGSA KITA?"

  1. Panjenenganipun ngandika plans terus manggon ing omah ing taun sawise bojoné, sing ngandhut telung wulan saka manak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahasa doraemon mana ko pakai ni?

      http://bankami.blogspot.com

      Delete
    2. aku translate kan dia kata mak dia nye laki kena langgar ngan motokar.

      Delete
    3. Hahahahahaha great translation muahaha

      Delete
    4. Hehehehe terhibur hehe

      Delete
    5. Mas niku sanjang nopo mas kulo tiang jawi pun mboten ngeretos jawi pundi niki akeh campurane

      Delete
    6. Woi Carlos, dia bagi tau dia mimpi, kapalterbang MAS dari Kelumpo langgar tiang kat Jawi, ada seorang negrito cedera kat pundi kencing ... tapi bukan negrito asli, darah campuran ... itu pun kau tak reti ...

      Delete
    7. Marang prapu kapunden parang skeperr ...

      Delete
    8. aku mana faham bahasa doraemon mcm tu.

      Delete
  2. Puak Kristian Zionis DAPigs/PKR sekarang menggunakan agama sebagai senjata untuk MENJAJAH Malaysia dan menjatuhkan Islam dan orang Melayu!

    Cara yang boleh berkesan ialah KDN mesti ada Intelligence yang amat cekap dan berani, kerana pertubuhan PENGGANAS Kristian Zionis, melalui menyamar sebagai gereja biasa, NGO atau perhimpunan peribadi di rumah-rumah dan kawasan perumahan, yang banyak tidak berdaftar, makin mengkristiankan Bumiputera/Bukan Bumiputera bukan Islam seramai mungkin – ini sebab utama undi bukan sahaja dari orang Cina, tetapi bukan Islam kepada DAP. Dan ramai yang Bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab hendak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai Kristian Zionis. Bahkan saya syak puak Kristian Zionis ini makin rancak di pendalaman Sarawak/Sabah untuk mempastikan lebih ramai Bumiputera yang dikristiankan akan mengundi DAP di pilihanraya akan datang!

    Pertubuhan Kristian Zionis ini sebenarnya adalah senjata politik yang amat merbahaya dipergunakan oleh CIA-US/MI5-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui DAP/PKR) untuk menjajah negara-negara atau tanah Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Jadi fahaman Kristian Zionis digunakan untuk cuba memecahbelahkan orang Islam termasuk dengan menubuhkan pejuang 'jihad' (yang sebenarnya diketuai bukan Islam Kristian Zionis, tetapi menyamar sebagai orang Islam untuk melagakan dan memperdayakan Shia-Sunni sampai berbunuh sesama sendiri atau dibunuh amat kejam pejuang 'jihad' pengganas bukan Islam itu, seperti di Libya, Syria, Somalia, Afghanistan, selatan Thailand/Filipina dan Iraq, dan kemudian di Nigeria, Lebanon, Iran dan lain-lain), dan cuba mengkristiankan Melayu/orang Islam dan Bumiputera lain yang Islam atau bukan Islam seramai mungkin (termasuk semakin agresiv di Indonesia dan negara-negara islam lain). Dan penjajah Barat-Zionis melalui sekutu DAP/PKR mereka, ingin menjadikan Malaysia dan Indonesia, sebagai satu lagi Israel tetapi di Asia, sebab Singapura terlalu kecil dan tak ada minyak-gas bertimbun macam Malaysia terutamanya di Malaysia Timur, dan juga Indonesia, yang juga kaya dengan minyak-gas untuk dikuasai!

    Maka, jabatan DAKWAH Islam mesti lebih kuat berusaha, terutamanya di perkampungan Orang Asli dan di pendalaman Sabah dan Sarawak, dan kawasan perumahan termasuk kawasan flat untuk orang miskin/sederhana. Jangan berlengah lagi - masjid mesti dibina di setiap kampung dan kawasan perumahan untuk berdakwah. Saya syak orang India yang miskin pun makin disasarkan pertubuhan Kristian Zionis bawah DAP/PKR untuk dikristiankan, termasuk melalui NGO-NGO DAP/PKR, yang menyembunyikan aktiviti Kristian Zionis mereka. Serta, setiap kawasan perumahan di seluruh negara, melalui penggubalan undang-undang mesti ada kuota tinggi untuk Bumiputera dan yang miskin, dan orang Islam, kerana ini negara Islam dan kita makin ditindas di negara sendiri.

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyamun yang menggunakan nama "Pakcik Tempurung/Temporung" sebenarnya adalah babi2 dan anjing2 Tentera Babi Merah.

      Delete
    2. Woi MAKCIK (katak bawah) Tempurung ... Mcik tak jemu ke ... asyik tulis cerita Kristian Zionis merata-rata blog, segenap entri ... ini saja tulisannya. Mcik tak tau dah nak tulih benda lain ka??? Atau mcik mmg malas menaip, pakai copy paste rata2... Cek cemuih sangat laa, cek dok meloyaa ... huweerrrghhhh ... nak termuntooohh ...

      Delete
    3. diam la ko anon 3:16...!!! ptuihhh!!!

      Delete
    4. apa yg ko malalut ni. 50 tahun sebelum ni meleis kaya ka bawah pemerintahan BN. ke kroni kaya?

      Delete
    5. Assalamualaikum,

      Miliki store online untuk memulakan perniagaan anda di www.produkmuslim.info

      Daftar segera ia percuma

      Terima kasih

      Delete
    6. 3.48
      Ada yg dah kaya raya lupa diri dan jadi kroni ai termsk dap dan nik aziz parti ajaran syiah
      3 babian ni kemarok nak jadi pm sampai sanggup jadikan lahad datu bahan lucu. Mentang2 tiada saudara mereka yg d kelar badan dan d cungkil mata mereka semakin ghairah berlagak atas pentas. Tunggu la..mata sendiri akan d cungkil oleh yg lebih BERKUASA dan lidah akan d potong dgn gunting besi dari neraka.

      Delete
    7. Salam 2 All..jom tengok kuliah dan ceramah agama di www.kuliahtube.com

      Delete
    8. Carlos...dah lama hang hidup..brp byk chinadoll hang telan..berapa byk rumah urut hang pi..gamaknya mcm mana la chinadoll tu urut mulut hang.. Dah byk org Melayu kaya tapi kaya beragama bukan mcm hang..kaya mcm dap..menyental juboq aje..la tu mlm bantai bini..la tu.siang jual dadah..memangla kaya..tunggu hang joint the club hiv

      Delete
    9. Makcik teruskan tulis..yg anon tu takut..org Melayu bersatu..tinggalkan ularrrmak..
      Hanya pendekkan sikit..kita.bagi Melayu kesedaran..

      Carlos..hang sabo dulu...bila hang dah bangun..cina dap semua bunuh diri..along cari..kaya duit along..menangis mintak tolong tuiii patutla hang kaya..duit along. Kesian 5bulan lagi kalau carlos tak muncul makna dah kena humban kat tepi bukit.. Jadi hantu jahat kat neraka..

      Delete
    10. sedap je ko menuduh aku bukan2. agak2 ko boleh jumpa aku ke kat alam barzakh nanti. nanti aku kutip pahala dgn hangpa nanti na. perjuangan melayu konon. puiii!

      Delete
    11. Tau juga hang agama..aku pun kutip juga pahala dr hang..org lain pun sama kutip pahala dr hang.. Sama la ya ramai org jumpa hang kat alam barzakh..mcm mana hang nak dpt pahala byk..org nak bantu Melayu Islam berjaya..mulut hang kata apa

      Delete
    12. Anon 7:35
      Mak cik ni mana dia reti nak tulis pendek ... kalau tak melalut melangai berjela-jela ... tak sah ... Dah biasa tabi'at dia mcm tu, hari2 korje dok berleter kat laki dia ... rasanya laki pun tak lekat rumah kalu gaye ni ....

      Delete
    13. kah kah kah. aku kata sbb melayu tak habis dengan perjuangan bangsa. genap 50 tahun melayu sendiri memerintah. tak habis dengan isu mempertahankan melayu. Tapi melayu sendiri jual bisnes kat bangsa lain. melayu sendiri jemput bangla jadi penghuni bebas di KL. Itu ko kata perjuangan? Generasi zaman dulu boleh la ko nak kencing. Islam sendiri takde memperjuangkan bangsa.

      Chinadoll, Gay, video seks. Tu jela modal yang ada. Debat antara pemimpin?? Macam2 alasan.

      Delete
  3. Kenapa takde pemimpin2 melayu dalam kerajaan dan pakatan setan yang bersuara lantang dan menunjukkan kemarahan yang luar biasa....? Ptuihhhh!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perlu ke. dh nmpak bebal kat situ. cakap pn xguna.

      Delete
    2. Perlu la bebal woi. Pemimpin shyte mmg xguna tau tunjuk spenda xxxxl dia je ke?

      Delete
    3. Dlm kerajaan tak boleh, sbb nak jaga hati dan undi Cina ... Dlm pakatan, tak ada apa yg perlu nak dilantangkan ...

      Delete
    4. Yg bebal org mcm carlos...byk sgt menyondol kat chinadoll..tunggu waktu je nak mamposs..nuor aje dia joint club..
      Urat carlos ni byk cacing..doktor kata cacing tu dtg betina..mcm pelakon hollywood tu...la tu mulut carlos merapu
      Tu..tel dah bunyi..nuor call..diam la kejap mulut tu kena sumbat..

      Delete
    5. kah kah kah. byk cerita chinadoll ko tau ek. apa tu? try habaq mai. aku nak tau serba sedikit.

      Delete
    6. Kura kura dlm perahu..tu dulu tapi la ni chinadoll dlm baju carlos..kring kring kring.. Pi cepat angkat..kecian tu..anak jagaan hang kena bantai di along..zalimnya carlos. Gayanya kena isi borang baru nak bawak yg baru..takpe la carloskan JURAGAN BORANG murah aje..kahkahkah betulkannnnn

      Delete
  4. Sudah sampai masa nya orang melayu yang menyokong BN buat perarakan secara besar besran secara aman di tengah kota Kuala Lumpur .

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHAHAHAHA...

      SAPER NAK TURUT SERTA? AKU NAK BUAT BORANG NI. 1 BORANG SEPOSEN AKU CHARGE. OKEY TAK? SAPER JOIN BISNES NI, AKU BAGI KOMISEN 0.05SEN SATU PENDAFTARAN.

      HAHAHAHAHAHAHAA

      Delete
    2. Kira lu klakar habis dah ni???

      Delete
    3. Berarak nak buat apa, apa tajuk/tema nya??? Nak bawa sepanduk, tulis "CINA CELAKA"??? Nak suruh PM letak jawatan??? Jangan jadi bodohlah Jose Rizal, ramai ssngatdah orang dok kutuk kata PR bodoh dgn perhimpunan blackout 505. Ini, bila perarakan, lagi bodohlah orang akan kata ... Orang2 mcm Jose Rizal inilah gunting dlm lipatan, yg kerjanya nak menjahanamkan BN/UMNO sahaja. Tak pasti dia disebelah pihak mana ... musang berbulu ayam ... tidak pun ayam berbulu musang ... Sekarang ni kita kena hati2 dgn setiap komen, sbb banyak juga jenis yg makan keliling ... mcm pk ni jugak lah ...

      Delete
    4. Hahaha carlos..aku nak jadi kaya juga mcm hang..tapi aku bagi free...aku nak kumpul tin milo nak bagi hang buat bisnes..kutip duit ceramah..hang bolehla bayo chinadoll hang boleh la bawak byk lagi dr cina..bagus tu bior byk cina mati kena hiv..

      Delete
    5. aku ajak buat duit, hangpa xmau. asyik chinadoll je hangpa tau. apapuntakbleh.

      Delete
  5. Sebenarnya cinabeng ni dah lama ngidam Tanah Melayu. Paling ketara apabila pulau kiasu ketepikan bangsa Melayu ditanah air sendiri. Malah makin rami orang cina PRC menjadi rakyat mereka.

    Kini pulau kiasu sudah rancang 6.9 juta rakyat. Agaknya dimana hendak mereka letak rakyat kiasu ni, kalau bukan ditanah Johor? Maka lim kit sial pun bertapak digelang patah. cinabeng ni akan bekerja sama dgn pulau kiasu utk menawan seluruh johor utk dijadikan greater singapore.

    Hairan masih ramai orang Melayu Islam Malaysia tak sedar. Jangan sampai nasi menjadi bubur!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooH YEKE. Baru aku tahu. kena masukkan indonesia ramai2 la ni. biar melayu ramai. ke mcm mana?

      Delete
    2. Mcm kau ni name pon pakai name bapok SA tendang je balek negara . Biarkan indon ramai d cni dari sepet babi nih. Sekurang2nya mereka orang muslim.

      Msian

      Delete
    3. Bukan gitu non..carlos ni marah bawak indo.. Dia setuju bawak chinadoll aje..faham ajela si carlos ni..mmmmmm karang atuk dia marah protes besar..tak abis abis demo..

      Carlos..org besar cina tanya..paman hang kat singapork dah berenti ke ambik org cina.. Mcm mana nak apply ni..bayo ic berapa..
      Betulkan tuduh org bagi ic..rupanya atok hang..kahkahkahhhhhhh

      Delete
  6. susah-susah sangat kita cetuskan 13 Mei lagi sekali untuk mengurangkan manusia kurang ajar dibumi bertuah kita malaysia..hidup Persekutuan Tanah Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mei 13 berlaku lagi , semua orang akan rugi . Pelabur asing tak kan mahu melabur di Malaysia lagi .

      Delete
    2. Bagus la rugi. Biar babi2 dan anjing2 cepat mati atau lari.

      Melayu & Bumiputera boleh hidup dengan sumber asli yang ada. Bukankah itu sebahagian dari hasil kekayaan yang diidamkan oleh babi2 dan anjing2 yang hendak memerintah Malaysia.

      Babi2 dan anjing2 bukannya mahukan Malaysian Malaysia tetapi Chinese Malaysia. Itu semua orang Melayu tahu kecuali Melayu2 dalam Pakatan Haram yang masih dibutakan mata hati mereka.

      Orang tamak selalu rugi. Percaya la ...

      Delete
    3. keh keh keh. ko buat la sesorang kat belakang rumah.

      Delete
    4. Kau pulak buat kat celah kangkang ai dan lks dan nikki keh keh keh

      Delete
  7. Tukar nama Malaysia kepada Persekutuan Tanah Melayu. yang kurang ajar tu tarik balik kerakyatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah terlambat, Tunku dah mati ...

      Delete
  8. Celaka punya Cinabeng!! Apa mereka ingat menghina Islam itu adalah hak eksklusif org Cina, India dan mamak ke?? Tidakkah org2 Cina celaka itu tahu dalam dunia yang mempunyai 1.72 billion penduduk Islam ini cuma Umno yang mempunyai 3.34 ahli itu saja yang BERHAK menghina Islam. Sedarlah kamu wahai orang Cina celaka, cuma orang Umno saja yg berhak menghina Islam dulu, kini dan selamanya.

    Contoh ucapan pemimpin2 Umno yg menghina Islam:

    1) Kenyataan Dr Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan: "Hukum rejam di dalam al-Quran kepada penzina adalah primitif"

    2) Kenyataan DS Najib Razak pada 20hb April 1983 kepada para wartawan: "Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam seperti dalam al-Quran dilaksanakan di Malaysia"

    3) Kenyataan Dr Mahathir pada 14 Julai 1992 kepada wartawan: . "Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri dilaksanakan, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja".

    4) Ucapan Dr Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 Umno bahagian Johor: . "Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud yang diperintahkan Allah dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti".

    5) Ucapan Dr Mahathir pada 2 Mei 1992 di Papar Sabah: . "Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki kerana mengikut hukum Islam. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa2 lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Islam tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama".

    6) Kenyataan Dr Mahathir kepada para wartawan pada tahun 1994 selepas mesyuarat MT Umno: . "Saya ingin memastikan bahawa negeri2 yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum Islam (hudud)".

    OLEH ITU KEPADA ORANG BUKAN ISLAM DAN ORANG ISLAM YANG BUKAN AHLI UMNO, INGATLAH JANGAN MENGHINA ISLAM, KERANA MENGHINA ISLAM ITU cuma hak eksklusif ahli Umno!!!

    Jangan terikut-ikut dengan budaya Umno yg suka menghina Islam!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi MENGHALALKAN KALIMAH ALLAH PADA KAFIR HALAL MENGIKUT UNDANG2 SYARIAT PAS DAN ULARMAK PAS. DEMI GILA KUASA DAN JAWATAN SANGGUP MENGHALALKAN CARA. SYABAS...SYABAS...JUAK2 PAS PIS PUS....

      Delete
    2. hang tetingal pulak nak msuk Anwar dlm list hang tu.... ok tajuk.... Anwar hudud tak ada tempat dalam dasar pakatan .. Malaysiakini Nov 9 2011

      Delete
    3. Anon12:25

      Surah Al-Baqarah, ayat 28:

      Sesungguhnya Allah tidak malu membuat perbandingan apa sahaja, (seperti) nyamuk hingga suatu yg lebih besar dpdnya (kerana perbuatan itu ada hikmatnya). Adapun orang2 yg beriman, mereka akan mengetahui (dgn yakin) bahawa perbandingan itu benar daripada Tuhan mereka. MANAKALA ORANG KAFIR PULA, MEREKA BERKATA: “APAKAH MAKSUD ALLAH MEMBUAT PERBANDINGAN YG SEBEGINI?” Allah akan menyesatkan ramai orang dgn membuat perbandingan itu dan, dgn perumpamaan itu juga, ramai pula orang yg diberiNya petunjuk, tetapi tg disesatkanNya itu hanyalah orang2 yg fasiq.

      Ini adalah satu dpd ayat Quran yg menunjukkan perkataan Allah boleh digunakan oleh orang2 kafir ... ada banyak lagi ... Ini bukanlah soal ulamak PAS atau ulamak UMNO ... ini adalah ayat al-Quran. Rajin2lah baca Quran dan terjemahan/tafsiran, jgn hanya pandai melalak dan melalak shj ...

      Delete
    4. aduhhhh....jgn la nko sng2 nak tafsir ayat al quran....al quran bukannye sama dgn wikipedia..rajin.baca tak semestinye paham...tu yg jd mcm nko...direct translation ikut akal nko....yg paling betul rajin baca...kna paham dan berguru...guru pulak perlu yg betul...yg paling baik non partisan...bukan yg ckpnye ada unsur parti atau kenegerian....tlg la jgn belagak pandai...

      Delete
    5. Saya setuju dgn anon 6:21(June11) ... dan saya juga nampak kebenaran pada komen2 Makcik Tempurung ... agenda Kristian-Yahudi memang mudah meresap masuk ke dlm pemikirang orang2 Melayu, terutamanya jenis Melayu secular ... mereka ini akan pertahankan idea secular mereka hinggakan sanggup menolak ayat2 al-Quran ... satu contoh yg ketara sekali ialah Anonymous June 12, 2013 at 5.20 PM ...

      Delete
  9. Sambungan ucapan pemimpin2 Umno yang suka menghina Islam:

    7) Ucapan Dr Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan: "Sukar dilaksanakan hukum syarak di Malaysia kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam".

    8) Ucapan Dr Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan: "Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam? Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan? Hukum Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia."

    9. Ucapan Dr Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan): "Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana zaman ini sukar mendapat saksi yang tidak fasik" (maksud Dr Mahathir kebanyakan orang-orang Islam sekarang adalah fasik)

    10. Kenyataan DS Najib Razak pada 20 April 1992 kepada para wartawan: "Siapa akan dipertanggungjawabkan jika berlaku huru-hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum Islam dilaksanakan di negeri ini?. Rakyat harus menyoal perlaksanaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan, pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum Islam bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu".

    11. Ucapan Dr. Mahathir Mohamad di Pasir Mas pada 14 Ogos 1994:. "Al-Quran (tidak sesuai dengan zaman) perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini."

    12. Ucapan Dr. Mahathir Mohamad di Pasir Mas, Kelantan pada 14 Ogos 1994: "Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hukum Islam."

    14. Ucapan Dr. Mahathir Mohamad kepada wartawan pada 24 April 1992: . "Jika mereka hendakkan sangat hukum Islam, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau buat mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan mengikut perintah allah, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak."

    15. Ucapan Dr. Mahathir Mohamad kepada wartawan pada 15 Julai 1994:. "Jika semua urusan selesai dan kita puas hati sikap Israel, kita akan mengiktiraf negara itu."

    16. Ucapan Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi pada 13/11/99): "'Apa erti negara Islam jika kita mundur"

    OLEH ITU KEPADA ORANG BUKAN ISLAM DAN ORANG ISLAM YANG BUKAN AHLI UMNO, INGATLAH JANGAN MENGHINA ISLAM, KERANA MENGHINA ISLAM ITU cuma hak eksklusif ahli Umno!!!

    Jangan terikut-ikut dengan budaya Umno yg suka menghina Islam!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang tetingal pulak nak masuk Anwar dlm list hang tu... ok tajuk... Anwar : hudud tak ada tempat dalam dasar Pakatan .. Malaysiakini Nov 9 2011

      Delete
    2. Tapi dalam hati aku masih tersimpan satu kemusykilan ...

      Mengapa kaum aku masih menyembah patung2 tuhan yang mereka buat sendiri? Sehingga sekarang aku masih tercari2 jawapan kepada persoalan ini?

      Delete
    3. LAAAA.... PAKATAN PUN HINA DAN TAK MAHU HUDUD. ... 2 kali 5 jee haii...

      Delete
    4. love umno.... maksud awak Nik Azis ke?

      Delete
    5. Love Umno: Itulah Cina-Cina pukimak ni, depa ingat semua rakyat Malaysia ada hak menghina Islam. Depa tak tau hanya pemimpin Umno yg ada hak menghina Islam, kerana telah tertulis dlm undang2 Malaysia hanya pemimpin2 Umno yg boleh menghina Islam. Kerana dlm Malaysia yg paling benci kpd Islam cuma pemimpin2 Umno serta rakan2 fasik depa yg terdiri dari pemimpin2 MCA dan Gerakan yg terikut2 dgn Umno suka buat kenyataan menghina Islam...

      Delete
    6. Lama nya nak ulas komen yg ko buat sendiri kat atas tu, buat pa banyak2 org dah faham dah.. Ya setuju.. sama aja pakatan dan bn dua2 ada hina islam

      Delete
    7. Ini Bangsat Read Bean Army ni. Jangan layan. Bangsattttttt.... Auta saja. Suka mencela blog orang. Kita punya blog, kita punya pasal la, lu nak sibuk2 pergi mampus jilat dan kena kelentong dek Anwar.... Padan muka....

      Delete
  10. Mana pergi nya panglima panglima melayu seperti Ibrahim Ali , Hassan Ali , Ezam Mohd Nor dan lain lain . Tak kan diam membisu jer . Atau pun tengah sibuk mengatur strategi ?

    ReplyDelete
  11. aku herankah lepas p raya ni nampaknya ibrahim ali dah tak menyengat lagi,bangunlah lah wahai perkasa,pekida dan seluruh ahli gabungan melayu jgn tunduk lagi kita bangun dan tunjukakn kekuatan kita org melayu jgn asyik nak buat report aje.........

    ReplyDelete
  12. Ini baru keluar! Pekerja-pekerja MELAYU majlis Perbandaran Kajang kena belajar bahasa MANDARIN sebab ada CINA tak tahu bahasa MELAYU! Dan polis Ampang pula dipaksa belajar bahasa Korea sebaba sampai 5000 orang Korea Selatan kat sana - dan polis negeri lebih berkuasa dari KDN?! Patutlah polis kat negeri-negeri bawah DAP makin menjadi hamba abdi DAPigs/PKR! Kebanyakan orang Korea ini yang kuat agama Krstian Zionis, sekutu kuat penjajah Barat-Zionis, begitu ramai di Amapang, apa hal ni? Kalau di Barat pun, kena belajar bahasa KEBANGSAAN Bumiputera dia, contohnya bahasa Peranchis atau Jerman, dan bahasa Inggeris jadi bahasa kedua di negara-negara ini - tapi kat M'sia ni, kita kena tunduk pada bahasa PENDATANG bangsa CINA dan rakyat asing punya bahasa!

    Hai, bala betul kepada bumi kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain! Sila lihat di http://thestar.com.my/metro/story.asp?file=/2013/6/11/central/13203642&sec=central, MPKj officers attend Mandarin classes to communicate better, By OH ING YEEN and VINCENT TAN,Tuesday June 11, 2013:
    ....Council president Datuk Hasan Nawawi Abd Rahman first mooted the idea in 2009 and this was the second batch of students.

    He would practise what he preached and occasionally added a few Chinese words during council meetings, such as Wo bu zhi dao (I don’t know) and Yi, er, san (One, two, three).

    “In Kajang, we have many Chinese ratepayers...They have to deal with the public daily, some of whom can only speak Mandarin....

    Meanwhile, police officers in Ampang have been learning Korean... There are about 5,000 South Koreans living and working in Ampang...... We will send them for more classes so they can converse better to serve the large number of Koreans in the area,” said the then Selangor police chief Tan Sri Khalid Abu Bakar, who is now the Inspector-General of Police....

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangsat betul!!! Cilakak lu cinabeng!!! Ptuihhh!!!

      Delete
    2. Biar tak betul. Sepatutnya mereka tggl d cni mereka yg kena belayar Bm. Seperti d Us klau pendatang tak reti Bi mereka adakan kelas community volunteer teachers mgajar inggeris. 5usd sj kena bayar tiap bulan.
      Really stupid la.

      Delete
    3. Satu lagi yg saya tahu d bkt beruntung pon org2 xstian korea sudah ramai dsana .
      Ada satu ketika dulu seorang priest korea mmg bgtau d tv dia nak sebarkan xstianity d msia kerana democracy d pratik d cni. Sic.

      Delete
  13. Tiada salahnya, belajar bahasa lain terutamanya utk keperluan pekerjaan. Banyak manfaat jika kita dpt menguasai lebih dr satu atau dua bahasa. Masalanya ialah wujudnya unsur pemaksaan, diskriminasi, dan penindasan berunsur politik dlm pentadbiran Kerajaan tempatan. Melayu harus ambil pengajaran tiada guna pegang kuasa tapi jadi boneka dan lembu pawah kaum lain apalagi kpd orang kafirun wal jahanamul laknatullah

    ReplyDelete
  14. Mangan Rompot

    Tukimen arek balek maring umah nunggang kereto. Liwat waei nang ngarep padang dek'ei weroh wong lanang loroh anggo baju rowak-rawek egek mangan rompot. Dek'ei ngarahkei dereballei ngandekkei keretonei. Tukimen nyelokkei wong lanang kuie.

    "Ngopo kuea mangan rompot?" takon Tukimen.

    "Enyong meskin�.enyong ora duwei duet arek mangan," jawab wong lanang kuei.

    "Oh melassei!!! Yok maring ngumahku, melebu!" Tukimen mbukakkei lawang kereto.

    "Tapi tuan, enyong duwei bojo kambek anak loroh," bales lanang seng siji maneh.

    "Ora opo, gowo kabeh, kuea pun keno milu sekali," Tukimen towo kabeh melebu keretonei.

    Sewaktu nang jero kereto, wong lanang kuie nabok pundak'ei Tukimen, ngucapkei terimo kaseh.

    "Tuan memang apik temenan," omongngei.

    "Ora opo. Enyong harap kuea sukak sebabpei rompot seng nang ngumah enyong lebih thowo seko seng nang padang mau," bales Tukimen selambe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju! hang jadi lembu, makan rumput ... tak payah upah orang mesin dah ...

      Delete
  15. getenku setahun
    neng ati gelo rasane kuciwo
    sithik sithik mung ngamun
    lan nelongso........
    rino klwan wengi.....
    gumunku setahun
    yen lagi bingung
    soyo tambah pengung
    iwak grameh pangan welut
    piye maneh wis barang kebacut
    pripun kepriben
    minta ampunketiban amben
    mboten mantun mantun.......
    sinten sing purun
    kersanemantun
    ngge tombo ngalamun
    getunku nganti setahun
    ampun ampun
    trimah sakit wudun....
    pripunkepriben
    minta ampun tetiban amben.

    ReplyDelete
    Replies
    1. looooh! kepiye ye, neng kene ono owang goblok lagi sentengan!

      Delete
    2. Memang padanlah dgn muka hangpa dok rumah setinggan saja ...

      Delete
  16. Biar la,PM sronok tengok cina bawak sepanduk we love ajib gor,abis kuat bagi amaran,sekarang kaum makan babi dah berkuasa ma,kita tulis la ape pun,komen la ape pun,ah jib gor takkan dengar ,takkan layan,sorry to say boss,ah jib,u definately mus GO,tiu nia seng

    ReplyDelete
  17. KJ kini tengah panggil semua ketua pemuda bahagian yang ada umur lagi dalam sayap pemuda.mana mana yang dah habis umur dia ciptakan seorg disetiap bahagian utk terus menyokongnya d peringkat pusat.sejumlah dana diberi.banyak pitis kj menantu bekas pm nih.apapun inilah detik kemusnahan parti melayu.Duit segala gala masa pilihanraya muka muka tersebut langsung tiada.
    "Hidup Umno"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang mcm tu la MP. Bukan KJ sorang aje ... semue serope ... Money Project! Yg berhempas pulas setengah mampus tu ... perjuangan duit ... nak buat duit guna duit ... nak dpt duit kena hulur duit ... Mana ada seorang pemimpin UMNO nak perjuangkan bangsa atau agama ... Lu cakap mari ... lu namakan seorang ... dari ahli biasa, sampai JKKK, ketua cwngn, MT, Exco, ADUN, MP , ... duit duit duit ...........................

      U N I T E D M O N E Y N A T I O N A L O R G A N I S A T I O N
      U N I T E D M O N E Y N A T I O N A L O R G A N I S A T I O N
      U N I T E D M O N E Y N A T I O N A L O R G A N I S A T I O N
      U N I T E D M O N E Y N A T I O N A L O R G A N I S A T I O N
      U N I T E D M O N E Y N A T I O N A L O R G A N I S A T I O N
      U N I T E D M O N E Y N A T I O N A L O R G A N I S A T I O N

      Delete
    2. Berapa bayaran abg non dapat jadi model iklan KY Jelly tu..

      Delete
    3. Abang non x mau bayaran atau duit kerana abang non ckp iklan tu dia buat ibarat amal jariah demi negara.

      Delete
    4. KJ adalah pemimpin harapan masa depan BN dan UMNO ... KJ lengkap dgn ilmu dan maklumat terkini ... dia berani berdebat dgn Nuar Brahim ... Pemimpin2 UMNO lain mana ada yg matang dan petah berbicara mcm KJ? Hishamudin? Piirahh ... lidah terjelir-jelir, air liur berbuih ... mata terbeliak nak keluar sebiji2 perkataan ... Ali Rustam? Cakap mcm patung hantu tokong Cina ... Zahid? Harap sergah tengking shj ... Kalau UMNO tak ada tukang2 cakap yg petah, matang, steady, cool ... mcm mana nak lwn dgn hero PR mcm Nuar Brahim & Rafizi Ramli ... Sorang lagi kena panggil join, Azran Air Asia ... Datuk Nazir Razak, adik PM pun puji Azran masa Azran bidas UTUSAN kes 'Tsunami Cina" ...

      Delete
    5. Bagaimana kalau kita buat perdebatan secara langsung di TV selangor tentang kehebatan pengunaan KY jelly ini, diantara DS Anwar Ibrahim dengan saudara Saiful Bukari, tentu kita akan rasa seronok dengan hujah-hujah yang bernas dari mereka berdua ini nanti.

      Delete
    6. Gua ni mulanya dok heghan pasai apa mamat anon sekoq ni (8:49/9:17), asyik2 dok tanya pasai KY jelly ... Ghopanya dia ni ejen/dealer sama ... kaki memungkoq juga ghopanya mamat ni. Biaq Nuat sorang dah lah jadi model iklan, hang toksah lah ... jadi dealer biasa dah la ...
      Kalau hang nak promote jelly tu, hang cetak pamplet letak kat cermin kereta orang ... tak payah lah sampai nak buat siaran langsung tv ... Hai dunia dunia ... kaki memungkoq ni mcm2 ...

      Delete
    7. hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha..........................................................................................................

      Delete
    8. Mahukah anda jadi ejen/dealer KY Jelly yang terbaru????? jangan malu dan segan sila letakkan no h/p ,tel,dan alamat rumah anda disini....

      Delete
    9. woooowwwwwwwww.....KY Jelly yang terbaru....Ina maaauuu.......bangggggg....

      Delete
    10. UMNO:
      UNLIMITED MONEY NEW ORGANISATION UNLIMITED MONEY NEW ORGANISATION UNLIMITED MONEY NEW ORGANISATION UNLIMITED MONEY NEW ORGANISATION UNLIMITED MONEY NEW ORGANISATION UNLIMITED MONEY NEW ORGANISATION UNLIMITED MONEY NEW ORGANISATION

      Delete
  18. X yah Gina pun hangpa ni bodoh...cuma bangsa bangsat--- melayu je dok syok sendiri...boikot je la.....bodoh,dengki,haram,keturunan babi hutan.....

    ReplyDelete
  19. Salam 2 All..jom tengok kuliah dan ceramah agama di www.kuliahtube.com

    ReplyDelete
  20. biaq ja,,,dah ada kuasa pun jadi penakut apatah lagi dah kalu dah hilang kuasa...cina kafir harbi puas hati kalu kuasa agung n raja2 di buang ke longkang kemudian jadi org biasa n org melayu jadi hamba pecacai depa,tanah melayu ni jadi depa punya

    ReplyDelete
  21. Takkan kita sebagai rakyat nak kena ajar menteri-menteri yang dikatakan pandai tu.Kita bayar ooo gaji depa.Mana yang taktau buat kerja boleh ganti dengan orang lain pulak.Jangan cuba makan gaji buta.Kita tak halai dunia akhirat.Lebih-lebih lagi Najib dan adik tak guna dia tu,Nazir keparat...

    ReplyDelete
  22. PANAS BERAPI SAMPAI BILA NAK BIAR PUAK CINABENG HINA AGAMA DAN BANGSA KITA?

    ____________________________

    Aku tengah tunggu najib istihar perang atas orang cina....tapi tak bila agak nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. dari pd hang tungu tu lbh baek hang tungu dn join demo nuar, mat sebu & gang2 hang kt pdg mebok nti,hang jgn lupa lak beli kemah dn bantal, selimut ye..

      Delete
    2. dari pd hang tungu tu lbh baek hang tungu dn join demo nuar, mat sebu & gang2 hang kt pdg mebok nti,hang jgn lupa lak beli kemah dn bantal, selimut ye.

      ______________________________________________

      Statement melayu yang takut mati,

      Delete
  23. Najib tarak teloq.Dengan bini mana ada melawan,ikut apa dia cakap.Kita tengok pun dah tau.Cuba dengar bila Najib laung "SATU...Malaysia..Macam p++++n.Mana ada lagi teloq mau hantam itu cina.Ada mutui ka wa cakap itu maciam,kawan...

    ReplyDelete
  24. Sapa-sapa rasa sersbut dalam kepala kerna berkelahi dgn bini, along ligan ka,pakistan karpet duk follow pungkok ka,mai tang ni,lepas stress tuh..Caranya dengan aktif sebagai pengomen dalam blog ini.Ada acara kata mengata,acara bodek dan 1001 macam lagi.Jangan malu dan segan tuan-tuan ooi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. awat le kome ni pelawok2. sakit perut teman doh

      Delete
  25. UMNO is synonym to Mahathir's legacy and Malaysia's success, not like his 2 sucessors.

    Remember UMNO (Under Mahathir No Opposition).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Now it is synonym to Najib's legacy.

      New UMNO (Under Mandatory Najib's Order)

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!