PANAS BERAPI! ESOK HARGA ROKOK AKAN NAIK! KHABARNYA ANGKARA PENGUSAHA YANG NAK ROSAKKAN NAMA KERAJAAN!

Salam Parpukari,

Esok akan diumumkan kenaikan harga rokok sebanyak RM0.30 sebungkus oleh sebuah syarikat pengeluar rokok terkemuka di negara ini walaupun tidak ada kenaikan ke atas duti eksais oleh kerajaan. Banyak tanda tanya dapat kita ajukan disini walaupun rokok bukan lah perkara asas yang kita perlu bahaskan.

1. Syarikat rokok selalunya melobi kerajaan supaya tidak menaikan duti kerana ini akan menjadikan mereka tidak dapat bersaingan dengan rokok seludup dan dalam masa yang sama akan mengalakkan penyeludupan.

2. Kenaikan ini akan memberi kesan kepada perkokok yang rata-rata terdiri daripada kalangan golongan berpendapatan rendah dan sederhana yang terhimpit dengan masalah kenaikan kos sara hidup.

3. Kenapa pilih masa sekarang? Hanya beberapa minggu selepas PRU13? Adakah syarikat ini menjalankan agenda pembangkang?

Perokok tidak akan tahu yang kenaikan ini di lakukan oleh syarikat dan mereka terus akan menyalahkan kerajaan dalam soal ini. Kerajaan perlu dengan cepat untuk memberikan penerangan dalam hal ini. Penbangkang sudah tentu akan mengapi-apikan situasi ini dengan membangkit perasaan anti kerajaan. Perkara pertama yang mereka katakan adalah - ini adalah untuk mendapatkan kembali dana BR1M !

Disyaki pengurusan tertinggi syarikat ini bersekongkol dengan pembangkang dengan
mengambil tindakan ini untuk merealisasikan agenda pembangkang.

Wassalam - Tolong rahsiakan nama & email saya.

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

103 Responses to "PANAS BERAPI! ESOK HARGA ROKOK AKAN NAIK! KHABARNYA ANGKARA PENGUSAHA YANG NAK ROSAKKAN NAMA KERAJAAN! "

  1. YANG UNTUNG PUAK MEKA JUGAK..SELUDUP ROKOK AKAN BELUAS LUASA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pecat je najib tu,apa satu pun tak reti handle!~

      Delete
    2. Najib memang bodo apa satu pun tak reti handle,kiri kanan orang duk sabotage dia boleh lagi duk jilat punggung cina.

      Delete
    3. najip...........................???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

      Delete
    4. Aku juga risau harga rokok naik. Ia seperti peluru tajam yg cuba membunuh perokok tegar. Yang seronok pastinya Majlis Fatwa Kebangsaan yg tlh membuat fatwa pd 23.3.1995 bahwa merokok HARAM di sisi Islam. Satu lagi kelompok yg seronok dgn kenaikan harga rokok ialah penganut Islam tulen, satu lagi kemenangan utk penganut Islam tulen. Mungkin syarikat rokok ini cuba menjaga hati org Islam dan menaikkan kemarahan org bukan Islam????

      Delete
    5. KAH...KAH....KAH...Bodohnya mamak parpu..kerajaan yang naik harga rokok bukan penggilang. Ini pun mamak bodoh tak paham...otak kerbau betul.

      Delete
    6. Setuju bro .... harga rokok naik sbb dinaikkan cukai importnya. Lepas tu mamak pukimak ni nak kambing hitamkan atau babi hitamkan toke2 Cina yg kononnya dok support PR dan sengaja nak malukan BN dgn kenaikan harga ini .... syaitan batu api ni, ada saja modal dia nak karang fitnah. Sorong makan tarik makan ... kejap fitnahkan Najib & the gang, kejap fitnahkan PR ... tangkap buat kayu api saja eloknya ....

      Delete
    7. ini petanda kerajaan bn lemah, berkuasa tapi tak berupaya

      Delete
    8. Cina bodoh tu dah panas beb!!!...
      Boikot makin menjadi...
      Macai pr pun bebal.lu org dgn cina sama bebal.

      Delete
    9. Salam bodoh betul macai2 pr ni yang ketua pembangkang yang bebal tu nuar a/l brahim dah kalah byk kali tak suruh letak jawatan. Dia yang merosakan negara.

      Delete
    10. Ni lah permainan yahudi. . Tekan dr segala segi tuk jatuh kan melayu. . Rotary club hari hari meeting. . Macamana nak hancurkan melayu. . Ade gak melayu yg atheis kat dlm tu. . Dia org yg atas dasar melayu di pergunakan. . Tuk jahanamkan melayu. . Macam melayu kg seronok kat penang. . Macam anwar. . Juburi tu ntah islam tah tidak?

      Delete
    11. Supporter pas makin bebal...gara2 makan makanan yg disediakan dap

      Delete
    12. Boikot rokok cina...isap rokok mydin

      Delete
  2. bior a dia naik harga sorang-sorang...

    rakyat akan pilih jenama rokok lain...

    pi mampos bangsa cinabi !!!

    gen2felda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenaikan harga rokok adalah jelas satu lagi agenda Cina Komunis utk menjauhi org2 Islam dari menghisap bahan yg diharamkan oleh Islam itu. Tak puas lagi ke mereka menyakitkan hati org2 Islam, kini cuba menghalang org Islam dari menghisap benda HARAM???

      Delete
    2. Utk menjauhi org2 Islam dari menghisap bahan yg diharamkan oleh Islam itu bukan le dgn cara naikkan harga, haramkan penjualannya. Kalau nak rugi duty import setakat 3 @ 4 billion setahun pun tak apa, sebab duty tu pun duty haram ...

      Delete
    3. Di minta kerajaan menaikan harga minuman arak sekali. Selalu nya bila harga rokok naik arak pun naik.

      Delete
  3. Golongan berpandapatan rendah dan sederhana biasanya hisap rokok surya. Rokok mana yang naik 30 sen ni..?

    ReplyDelete
  4. ini lagi bagus.....perokok boleh henti merokok. satu lagi, dibiarkan lanun smuggle rokok dari Negara jiran. dengan cara nie, biar dia orang rugi dan bankrupt.

    ReplyDelete
  5. Rokok bola ada rm2.50 sahaja sekotak , tapi jangan hisap rokok lagilah , rosak kesihatan ..

    ReplyDelete
  6. Kalau kasi naik sampai RM25 sebungkus lagi baik. Pengusaha rokok daun akan kaya, kaya, kaya. He he
    4 tahun lalu setelah menghisap rokok selama 40+ tahun dan berusaha berbagai cara untuk berhenti merokok dan gagal, aku telah membeli sebungkus apabila rokok dipoket habis dan mengoyak plastiknya. Sambil memandu aku baling rokok yang baru dibeli kedalam semak tepi jalan. Sejak dari itu aku tak merokok lagi hingga hari ini. Alhamdulillah. Bagi yang nak cuba mesti ingat rasa ketagih perlu disabarkan. Ia akan menghantui mungkin memakan masa dua-tiga minggu. Apa yang penting ialah tawakal jangan sentuh dan padamkan dari pemikiran. Insya-allah anda akan berjaya. Selamat duit, elok untuk kesihatan, China akan susah hati, Yahudi juga akan rugi.

    ReplyDelete
  7. Amaran keras....

    Entry ini khusus untuk perokok tegar sahaja. Jika anda tidak merokok, tolong jangan masuk campur.

    ReplyDelete
  8. 1.Akai dikepala lutut!!MEROKOK ADALAH HARAM!!
    2.Hukumnya sama macam minum arak,makan babi dll!!
    3.Bila tak kenal halal dan haram!!susahla hidup!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepala hotak hang haram,haram bagi hang tidak bagi aku..macam lembu kena sembelih la..hang rasa simpati sikit pun kat lembu tu daging lembu tu terus jadi haram buat hang tapi tidak orang lain.

      Delete
    2. Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-37 yang bersidang pada 23 Mac 1995 telah membincangkan Hukum Merokok Dari Pandangan Islam. Muzakarah telah memutuskan bahawa merokok adalah haram dari pandangan Islam kerana padanya terdapat kemudharatan.
      English Version

      Smoking From The Perspective Of Islam

      Decision:

      The 37th Muzakarah (Conference) of the Fatwa Committee National Council of Islamic Religious Affairs Malaysia held on 23rd March 1995 has discussed on smoking from the perspective of Islam. The Committee has decided that smoking is prohibited in Islam because it is harmful.

      Delete
    3. Anon9.38 ni cakap pasal soal halal-haram mcm anak haram.
      Jangan nak samakan rokok dengan arak dan babi, bongok!
      Arak dan babi larangannya jelas dlm al-Quran (iaanya huduudAllaah), bahalol!
      Buka Quran dan baca terjemahannya, ayat demi ayat ..., bingau!
      Haramnya rokok adalah keputusan jumhur (kesepakatan) ulamak, bukan arahan dlm Quran atau hadis Nabi, bangang!
      Itu pun disandarkan kpd tafsiran: "dan janganlah kamu campakkan diri kamu kebinasaan", bukan sebut pun rokok, baghal!
      Kalau rokok haramnya sama dgn arak dan babi, Jamil Khir Bahrom kena tanggung banyak dosalah, membiarkan orang2 Islam membeli dan menghisap rokok, barua!
      Walhal orang2 Islam akan ditangkap dan didakwa jika didapati meminum arak atau memakan babi atau beli nombor ekor di bawah undang2 syari'ah, bengong!
      Al-Quran sebut jelas tentang larangan arak, judi dan makan babi, bebal!
      Kerajaan memerintah (UMNO-BN) pula akan turut terpalit dosa lah kerana membiarkan jualan rokok dan perniagaan rokok secara bebas kpd orang2 Islam, kalau rokok tu haram mcm arak dan babi, bodoh!

      Delete
    4. Tentang bab halal-haram ni kena jelas betul. Tapi yg masih gua dok tertanya-tanya, duit yg dikumpul dpd cukai import benda2 haram mcm rokok dan arak ni halal ka? Kalu ada wakil Majlis Fatwa, tolong jawab sat, boleh?

      Delete
    5. Lagi satu nak tanya, kalau orang Islam kerja makan gaji di kilang arak atau jadi drebar lori bawak arak atau bawak babi, tak apa kah?

      Delete
    6. Anon 10:07 tu bukan wakil Majlis Fatwa ke? Apasal diam saja, tak tolong jawab?

      Delete
    7. 1.anon 11.13 dok meroyan sebab dok hisap benda yang HARAM!
      2.dalam islam dah jelas ada hukum HALAL,HARUS,MAKROH dan HARAM!
      3.Merokok adalah HARAM!sama dengan makan babi,minum arak dll!!
      4.Kalau ko tak percaya pada ahli majlis fatwa!ko nak percaya pada sapa lagi!

      Delete
    8. Kalau ada ahli Majlis Fatwa jumpa dgn anon10:08 ni, mau mampus dia kena penerajang dgn puak2 tu. Inilah masalah orang Melayu Islam yg tak mahu belajar mendalami hukum-hakam ... tahu alif ba ta, mencanng mcm dah hafal 1 quran ...

      Delete
    9. Anon10:08(3/6) ni nak tiru style anon10:07(2/6) tapi dia tak sedar dia mengheret diri dia masuk dlm kedunguan tegar dlm bab hukum-hakam ... Aku sokong anon11:13! Mari jawab dua2 mala'un mangkuk samdol ni, adakah ugama Islam wujud tahun 1995? Penghijrahan nabi pun dah dekat 1500 tahun dahulu, maknanya Islam yg berteraskan alquran dan hadis dah melaui tamadun melebihi 1500 tahun. Dlm tempoh tu, beribu2 ulama turut lahir dan pergi..., kebanyakan yg sohor2nya dari Tanah Arab. Tut tut tiba2, tahun 2013M @ 1434H muncul pula ulamak pukimak dua ekoq ni menyamakan rokok dgn arak dan babi ... korang jgn dok cari pasal ... tak takut ka apa jadi dgn Ibrahim Libya dan Ust Ashaari ... akibat bila bawa ajaran sesat??? Dpd korang berdua dok buang masa kat sini, pi mengaji lagi baik ...

      Delete
  9. Sy akan mula hisap rokok wap.pun layan juga..tak bahaya dan boleh berhenti. Tu pun kerajaan nak bising.. bingai bn ni.tak buat kerja. Anwar tak tangkap.provokasi pr tak ambil tindakan.harga barangan tak kawal.tau2 gst nak dikenakan.aku ahli umno.. kadang2 dah mcm babi mereka yg diatas ni.nak masuk liang kot pru14 sok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bro wa rasa lu bukan ahli umno lu ni mcm askar kacang hantu ha ha ahli umno nak petikai ada saloran bukan dalam ni. Bodoh puya olang. Wa rasa lu ni olang bukan olang tapi hantu

      Delete
  10. hisap menghisap amalan hidup kita. dari rokok daun hingga dunhill tak kisah lah, kena hisap juga walaupun harga naik berapa kali pon. janji amalan turun temurun dan petua hisap hisap berkekalan. wasalam.

    ReplyDelete
  11. kita hisap shisha plak,,,HAHAH

    ReplyDelete
  12. Harga roko naik ...biarkanlah lagi pun merokok membahayakan kesihatan

    ReplyDelete
  13. Paling susah nak boikot dgn berkesan adalah rokok kerana ketagihan perokok dan penguasa konglomerat rokok dan arak negara termasuk gudang garam sekalipun adalah kapitalis Cina.Membeli rokok hanya drpd peniaga runcit dan pengedar Melayu sahaja akan menjejaskan peniaga runcit Cina juga.Beli dr Cina apabila benar benar perlu sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli apa beli ... lu tak baca ke ust anon9:38 punya fatwa "... rokok ni haraaam ... Haramnya sama dgn arak dan babi ...".

      Delete
  14. hisap lenteng jelah lepas ni...

    ReplyDelete
  15. rokok daun murahhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua pun tak kisah ... selam ni dok hisap rokok seludup je ...

      Delete
  16. bagus! sekurang2nya aku yang bukan perokok dapat hidu udara segar tanpa asap rokok! lain kali nak hisap rokok tolong pakai topi angkasawan. sendiri hisap sendiri sedut biar mampus cepat.

    ReplyDelete
  17. apsal naik 30 sen jer.... naik ler sampai 3 ringgit. Byk lagi rokok lain.. pi mampus sama cina

    ReplyDelete
  18. Wei walawei kpd sesiapa yg ada masalah kesihatan/darah tinggj,kncing manis,jantung,migrain,elakkan stroke dlldan berminat utk berhenti merokok boleh cuba amalkan mengambil pati perahan/jus mengkudu tulen tanpa campuran bahan lain yg boleh didapati di farmasi dan kedai herba.Selamat mencuba mudah mudahan manfaat dan berkesan

    ReplyDelete
  19. Naik ka rm10 pun.ada aku kisah..aku tak hisap rokok..haha..cinabeng ja kuat isap..biar mampus banyak sikit cinabeng...semak sgt tamah melayu nie dgn cinabeng...

    ReplyDelete
  20. Oi ... samdol ... naik 20 sen aje laa . Kalau lu ingat harga rokok tu mahal , berhenti laa membeli dan menhisap rokok . Badan pun sihat .

    ReplyDelete
  21. lah.... kesian susah lah mamat melayu kaki hisap racun. AMAN lah dan sehat lagi lah udara untuk kami yang yang bukan PENAGIH/JUNKIE dadah ni......yeeehaaaawww.

    ReplyDelete
  22. Ingat Hundred Plus yang kelam kabut buat penafian letak gambar Najib kat tin minuman mereka provokasi oleh geng kacang merah...

    ReplyDelete
  23. kita ptut jangan buruk sangka, kerajaan nk bg rakyat sihat, simpan duit, tu la kerajaan naik harga rokok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi tongok anon11:10, kalau kerajaan nk bg rakyat sihat, simpan duit, bukan la dgn car naikkan harga rokok, haramkan jualan rokok. Tapi kenapa tak buat? Sebabnya cukai import rokok yg kerajaan dapat adalah yg terbanyak berbanding cukai lain ... Samalah juga, kalau nak kurangkan kemalangan jraya akibat pemandu mabuk, sepatutnya haramkan jualan arak. Tapi kenapa tak buat?

      Delete
    2. ngok ke ko ni. naikkan harga rokok boleh sihatkan rakyat? ko ingat harga rokok naik, maka rokok tu jadi ubat. nk bagi rakyat berenti merokok, hapuskan semua rokok yg ada kt malaysia ni. ladang tembakau kt kelantan tu bakar kasi habis. kilang rokok kt malaysia ni kasi runtuh. jangan import sebarang tembakau dari luar. sapa seludup rokok, kasi hukum gantung. itulah caranya ngok. tapi kerajaan boleh buat ke? kalau dah perokok tegar, sebungkus seratus ringgitpun dorang usaha beli juga. so....cerdik ke idea tu.

      Delete
    3. Anon 11:10 PM ...

      " ... kerajaan nk bg rakyat sihat, simpan duit, tu la kerajaan naik harga rokok.

      Lu punya ayat memang sohai. Dogs And Pigs Red Pig Army memang bodoh.

      Delete
  24. Kalau harga rokok naik , berhenti laa hisap rokok . Sebalik nya hisap laa gula-gula ker , kalau tak pun hisap kote .

    ReplyDelete
    Replies
    1. cam ne nk sendiri nye anu tu??

      Delete
  25. Menyesal sokong BN kalau undi pembangkang pasti harga rokok turun....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ta pa cube lg pru14...hehe

      Delete
    2. ni seko lagi. anwar bukan cakap nak turunkan harga rokok la ngok. dia cakap nak turunkan harga keta bmw dan merz. sepuluh ringgit sebijik. sama harga dgn sekotak rokok...reti!!!

      Delete
    3. hang pn sama ngok ngan anon kat atas tu..ke!ke!ke

      Delete
    4. PR memang tak boleh harap punya, tak reti nak cari duit, mcm mana nak bagi duit kat rakyat mcm BR1M yg BN buat ... Tengok BN, belum sampai sebulan dah pandai curi duit, mulakan dgn naik harga rokok dulu (yg ni orang tak marah sangat, sebab bilangan perokok tak ramai, yg sokong pun ramai ...). Lepas tu ... pelan2 wk naik pulak harga minyak (petrol & masak), gula, beras, tol, ..., sikit2, pelan2, ... selama 4 tahun sampai 2017 boleh naikkan harga semua barang ... Ops lupa 2018 nak PRU pulak, kali ni boleh le bagi BR1M lebih banyak lagi tahun 2018. Ini PR, cakap saja banyak ..., tak cekap mcm BN ...

      Delete
    5. Bro, mcm tak puashati je bn menang...tp apa yg aku tahu minyak ron 97 dh turun....dan brg yg naik tu sume yg tauke cina harbi punye..

      Delete
  26. Banyak lagi barang akan naik harga, geng ... bukan rokok saja. Kerajaan pun pandai ... mula lah dengan rokok dulu, sbb yg ni ramai yg sokong, hanya perokok (tak sampai 10% rakyat pun) shj yg nak komplen ...

    ReplyDelete
  27. rokok brand apa? boikot je. yg kaki rokok banyak rokok seludup. janji berasap.

    ReplyDelete
  28. Kereta nak turun harga mengganti naik harga rokok, naik government tax dll. Harga GRO pun pasti akan naik. Habislah nak hibur pun susah. Ajib ko u tak da baik la...u sudah menang tapi gua masih tak do lui

    ReplyDelete
  29. yang ada laki/bini tu isap je lah mana yg patut....lagi pun isap rokok bukannya sedap...

    ReplyDelete

  30. Seingat aku zaman tunM harga rokok dunhill rm5
    naik pak lah jadi pm tiap kali belanjawan harga rokok naik naik naik sekarang ni harga rm10++ zaman najib nak naik juga

    alasan paling munafik adalah nak rakyat sihat,alasan jujurnya nak buat duit dengan cukai rokok

    fuckoff bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertaubat nasuha la daripada hisap rokok, banyak2kan ruku'.

      Delete
    2. Aku msh ingat si peliwat tua jadi menteri kewangan...masa tu rokok naik mendadak....
      Tujuan...supaya rakyat menjauhi rokok...
      Ikut jer.....

      Delete
  31. Aku setuju sangat harga rokok dinaikan....rokok naik cukai dia mestilah naik, maka untuglah kerajaan malaysia..
    Yang paling ramai hisap rokok orang melayu, yang jual rokok orang cina...dan begitulah adanya....

    ReplyDelete
  32. Salam Tuan, mohon dipautkan link blog saya www.sematankelawas.com di blog Tuan.
    Saya sebagai blogger baru telah memautkan link blog Tuan di blog saya.
    Terima kasih.

    www.sematankelawas.com

    ReplyDelete
  33. pengimport rokok boleh disaman kerana menjual produk yang bawa 'mudorat' pada pengguna.

    mana-mana persatuan pengguna/NGO boleh mulakan prosiding saman dengan syarat para perokok tampil ke depan...

    ReplyDelete
  34. Banyak betul Red Bean Army kat sini... pusing2 cerita... Jgn tertipu..

    Setahu aku hanya syarikat British Army Tobacco Msia (BAT) yg naikkkan harga rokok ni iaitu rokok dunhill,kent,benson,peter,pall mall,lucky strike dan rothmans.

    Pengarah urusan dia iaitu William Toh iaitu seorang cina DAP yg berpakat dgn DAP tuk naikkan harga rokok supaya kerajaan dipersalahkan.

    Kenapa rokok lain tak naik? Ada ke kerajaan ada umumkan kenaikan cukai rokok?

    Sebab tu aku cakap, banyak red bean army kat sini yang memutarbelitkan fakta.
    So siapa salah nie...???
    Dorang (puak cina bangsat) naikan harga... senang jer... tukar rokok lain... apa susah....

    barang2 naik harga.... kenapa naik harga? Sedangkan minyak turun. Tak logikkan..
    Sebab semua pemborong dikuasai cina DAP... so ... sesuka hati jer mereka naik..
    lepas tu salah kan kerajaan.

    Come on melayu.... sedarlah... beli barang islam... boikot semua barang cina...
    bersatu lah kita....

    ReplyDelete
    Replies
    1. So matematik mudah untuk si Rafizi dgn logik2nya, jika minyak turun maka barang turun. tapi sekrang ape citer?

      Delete
    2. Biar cina babi dap bapak red pork army yg isap rokok kroni dap tu....mampos ko sial!!!!

      Delete
  35. Harga Rokok akan sentiasa naik dan terus naik,nuar beraim dan anak pompuan rintik dia si No RULE tak akan komplen punya sebab mereka HEE SAP benda ALAH yg harganya mahal!!! Tapi stabil..hikhikhik..

    ReplyDelete
  36. Takpelah nak buat camne rokok tetap laku walau kerap naik harga.Ramai kenkawan yg dah beralih hisap rokok alternatif/asap tiruan yg byk di pasaran sekarang,kos jauh lebih murah berbanding harga rokok branded spt Dunhill.

    ReplyDelete
  37. isaplah rokok daun..kalo9 tak suka berhenti terus lagi baik..jimat duit dan kesihatan terjaga

    ReplyDelete
  38. Masa untuk R1M ? :-)
    /me

    ReplyDelete
  39. Dari komen-komen di sini dari PENAGIH-PENAGIH CANDU, memang MELAYU tak sadar diri, dasar PENAGIH masih nak tabikkan tabiat HARAM, boleh memperkecilkan ulamak lagi. Banyak2 negara aku dah pegi, tak pernah aku jumpa PENAGIH-PENAGIH seramai ini di Malaysia-NEGARA ISLAM- sampai tak boleh kasi rehat 10 minit tanpa dapat hidu BAU BUSUK racun Yahudi ni. Kasilah kaya banyak gudang YAHUDI dan KAFIR menjahanamkan sel-sel otak Melayu berbilio-bilion dengan sekali sedut. Ini scientific fact - sekali sedut berbilion-bilion sel otak mati - FAHAM TAK? Ker dah banyak sangat sel-sel otak mati sampai nasihat baik tak boleh masuk otak lagi? Bukan itu ajer, setiap hembusan busuk kau tu ada lebih 2,000 jernis kimia beracun dalamnya - kau enjoy sangat ker racun orang hari2? Bunuh diri, jadi pembunuh, nak gaduh lagi harga rokok naik. Yahudi/Kafir tu naikkan harga sebab dia tahu dia akan jadi lebih kaya sebab fakta nyer - KAU TU MMG PENAGIH!!! Penagih akan bayar apa sahaja untuk SEDAP!!! DASAR MELAYU PENAGIH TAK SEDAR DIRI! TOBATLAH!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju bro ... jgn lupa juga, statistic ada menunjukkan orang2 Melayu Islam lah yg paling ramai penaih dadah. Kalu tak percaya dgn statistic, pergilah melawat sendiri pusat serenti (sekarang ni dah naik taraf jadi kolej PUSPEN). Bermakna satu lagi langkah kerajaan kena ambil ... naikkan hrga dadah ... ha ha ha

      Delete
  40. sekarang ni rokok cecair plak yang popular, semua nya di sebat oleh tokey-tokey cina, mereka awal lagi dah duga benda ni, jika perokok tegar punya ramai di Malaysia, tak larat mahu beli rokok biasa, maka akan beralih pada rokok eletronik dan cecair, maka awal-awal lagi mereka dah jadi tokey orang tengah bawa masuk rokok jenis eletronik dan cecair ni buat untung. Sana sini cina je yg dok jual rokok eletronik dan cecair ni, jika ada melayu pun, mereka ambil dari tokey cina gak.

    Jangan takat boikot rokok je, itu kedai nombor pun kasi boikot jugak, ni mana ada kedai nombor, di situ ramai melayu mau kaya cara mudah, sampai serong kerja semata-mata mau beli nombor mau jadi jutawan segera.

    ReplyDelete
  41. Harga rokok dimalaysia adalah yang termahal dia asia selepas singapore
    kerajaan cekik darah
    kerajaan zalim BN kerajaan bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mati kalau tak isap rokok pun, tapi bakal cepat mati kalu isap rokok!

      Delete
    2. Anon 10:11AM, ko la yg bodoh. Ko sendiri yg cekik darah ko. Kan baik daripada duit isap rokok tu dibuat benda2 berfaedah. yang haram gak ko sondol. memang hasil ternakan pakatan haram la ko ni

      Delete
    3. Isap kote lagi sedap. Tak caya tanya Assmeen dan No Rule. Oh lupa ... China doll pun suka.

      Delete
    4. Apa kata kalau kita semua ramai2 sepakat berhenti merokok dan jangan beli langsung rokok ... jooommm ... boikot rokok ... boikot rokok ...boikot rokok ...boikot rokok ...boikot rokok ...boikot rokok ...boikot rokok ...boikot rokok ...boikot rokok ...boikot rokok ...
      Ooops ... nak tarik balik ... minta maaf, minta maaf ... terlupa lak ... nanti BR1M tak dapatlah ... tak mahu ... tak mahu ... tak mahuuu ...

      Delete
    5. SETUJUUUUUUU.

      Delete
    6. Kerajaan sayangkan rakyat, nasihat selalu jangan hisap rokok, naikan garha rokok.kau tidak nampak kah.lagi bagus kalau harga rokok di Malaysia tertinggi didunia.

      Delete
    7. Syarikat kroni cina babi dap yg nak naikkan harga...kerajaan pulak yg nak disalahkan....
      Harga minyak dah turun...tetiba red pork army nak mainkan isu barang naik....
      Mmg dasar anak haram cina babi dap nie...patut korang digelar org asing spt bangla....

      Delete
  42. Rokok nak naik sampai 50 hinggit sekotak pun aku peduli hapa.bknnya aku isap rokok pun.
    Yg penting boikot ttp boikot brg cina.

    ReplyDelete
  43. Kenapa bila harga rokok naik red bean army tak nak hentam kerajaan

    apakah red bean ni semua tak merokok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Red Bean Army sekarang ini sedang di buru pihak berkuasa maa - fai tit chowa!

      Delete
    2. Bila kerajaan nak ambik tindakan keatas pemilik kilang dari taiwan tu..lesen kilang beliau diberi oleh BN tiga tahun lalu tiba-tiba dia diatas pentas bersama Lim Guan Eng ceramah kempen PRU13.MENGUTUK BN.tarik lesen dia tutup kilang. tentangf pekerja jangan kuatir sebab di penang kilang2 yang sedia ada sepanjang masa mempamirkan sepanduk kekosongan jawatan.tolonglah ambil tindakan.

      Delete
    3. Sian tua LimKitSiang kata DAP tak tahu Red Bean Army.mamposlah mereka sebab KITSIAL sudah nyakpunya mereka.hadapilah undang2.

      Delete
  44. Harga rokok sepatutnya dinaikan seratus peratus agar perokok akan fikir dua kali untuk menghisap rokok seterusnya.

    ReplyDelete
  45. mari belajar bahasa pasar ... cina stail ...

    melayu kata mari ... cina kata mali ...
    melayu kata almari ... cina kata almali ...
    melayu kata pergi ... cina kata pelegi ...
    melayu kata perigi ... cina kata peligi ...

    semua orang tahu bahkan budak tadika pun tahu cina amat susah nak sebut huruf r ... bahkan huruf r tiada dalam sebutan mereka ... er meleka ...

    kenapa aku tulis perkara ini?
    cuba tengok ... cina tulis nama najib sebagai ... ah jib gor ... nama cina tidak ada "gor" ... tetapi goh memang ada ...
    kenapa cina perlu tulis "gor"?
    sedangkan cina tidak dapat menyebut "gor" ...

    jadi apabila cina tulis Ah Jib Gor ... apa yang cina akan sebut ...
    tidakkah cina akan menyebutnya sebagai "Ah Jib Go ..."
    go ... a gogo ...

    hem ... go dalam bahasa inggeris maknanya pergi ... er pelegi ...
    semasa cina menyebut "Ah Jib Go", dalam hatinya berkata, "Ah Jib pelegi"
    Ini bermakna semasa mereka memberi nama "Ah Jib Go" kepada Najib memang terpendam hasrat mereka yang tersembunyi iaitu "Ah Jib pelegi" ... yang membawa maksud "Ah Jib pergi" ...

    Pergi kemana kamu Ah Jib ... Pergi dari persada politik kerana kami (cina) dah menolak kamu ah jib ... tak percaya? ... Ah Jib Go ... heh heh heh ...

    penasihat ah jib go?
    apa dia buat?
    dia balun 25% dari Najib ... dia bodek Najib ... dia kata Cina suka sama Najib ... sampai sanggup memberi nama cina kepada Najib ...

    kemudian dia balun 25% dari cina ... dia bodek cina ... dia kata najib dah setuju dengan nama ... "Ah Jib Go" ... er "Ah Jib Pelegi" ... er "Ah Jib pergi ..." itu Ah Jib sudah setuju mau pergi ... jadi semua cina tak perlu undi najib ... tapi tunjukan sokongan kepada najib dengan menyebut ... "Ah Jib Go ..." dan semua mesti datang ke majlis najib ramai-ramai kerana "Ah Jib dan nak pergi ..."

    ReplyDelete
  46. ► Punai-Punai Sihat Kontol Twenty Five Percent.......ni memang betul-betul PARASIT dalam UMMNO.Mereka tahu Ah Jib Ptuiii sangat dahagakan undi,kasih sayang dan belaian manja dari Kaum Cina.Bagi nama Cina(Ah Jib Gor),Main Gendang Cina Dung Dang Dung Dang macam orang giler,Habis beratus ribu atau mungkin berjuta untuk panggil Psy Gangnam,Layan dan patuh pada Persatuan BABI HANJENG Dong Dong Tongong untuk nak meraih undi Kaum Cina.Walhal sistem pendidikan mereka tidak selari dengan agenda Nasional.Baik habiskan duit untuk upgrade tadika Kemas yang macam Jamban Papan atau sekolah di pendalaman Sabah atau Sarawak.

    ► Soal Punai-Punai Sihat Kontol berlagak nak MAMPOS macam KEPALA BABI HANJENG + KUAT MAIN LOBANG PANTAT ni bukan cerita baru.Kini sudah tiba masanya kita kasi CUCI semua PARASIT-PARASIT BABI HANJENG yang duduk bersarang di Putrajya dan di dalam UMMNO.

    ► Dialog Punai-Punai Sihat mesti macam ni kalau kita tegur mereka."Apa level u Encik Reentry nak sembang lebat pasal politik peringkat tertinggi ni.U duduk pun flat jamban busuk nak cerita banyak duduk diam-dia sudah la,U know nothing".

    ► Tapi masa PRU hari tu bukan main aku tengok semua Pasar Malam diredahnya buat muka seposen nak meraih undi dekat bakal-bakal pengundi yang dikatakan Low Class dan tak setaraf.PtuiiiiiHHHHH...!!!!!!

    ReplyDelete
  47. Anon 11:54 & Reentry Capsule “why show your deep anger & hatred to DS Najib?”. Kalau DSN turun, korang cakap mari, kau namakan siapa bakal pengganti terbaik yg ada sekarang ni. Politik ialah satu pelaburan yg risikonya kurang sikit shj dari perjudian. Sekali sekal kena ada “trial & error”, DSN memberanikan diri ambil risiko, nak try tarik penyokong Cina secara konsep ‘1 Msia’ … OK dia gagal … tapi, ramai lagi pemimpin gagal, kawan. Dan tak semestinya penasihat2 dia salah setiap masa. Kalau korang pandai sangat kenapa tak apply post dekat ‘war room’ tu? ... dasar Melayu tak kenang jasa, lupa daratan!!! BN hilang 7 kerusi parlimen tu dekat DAP sbb puak2 Cina belot. DS Najib sorang bukan boleh nak kawal depa mengundi. Korang ingat kalu DSN tau Cina nak buat mcm tu, tak kan dia nak buang masa, tenaga & duit pi dekati depa? Dia ada strategy tersendiri … jgn kata dia lembik. Dulu, masa Lee Kim Sai kata Melayu bukan bumiputera (masa tu DSN Ketua Pemuda), dialah yg ajak orang2 Melayu semua asah parang dan turun KL walaupun naik basikal, nak ajar orang2 Cina, ingat dia tak patriotic ka? Korang tak tengok kerusi2 DUN, berapa banyak BN dapat rampas balik dari PR ... korang ni berat sebelah dan tak adil langsung ... DS Najib sikit punya berpeluh turun padang, Datuk Alies pun sampai dlm air-con masih berpeluh, berasap otak dlm war room dok susun strategi ... tak kesian ke? Aku rasalah, kalau tak kerana war room Datuk Alies ... hari ni semua MP BN sekali dgn DS Najib pun akan duduk di barisan pembangkang dlm parlimen ... Ini mesti ada projek MBA & GDL & DDG (musang berbulu ayam & gunting dlm lipatan & duri dlm daging) yg direncanakan KJ melalui proksinya, PK, (termasuk juga korang berdua) dlm agenda tersusun nak rampas kuasa ... Ini lebih bahaya dari DSAI, dia melalak, meraban, meroyan nampak jelas tanpa selindung ... mudah kita nak 'counter' ... Hidup DSN, hidup Datuk Alies, hidup Datuk Raof, ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen lu betul.....gua setuju seratus persen
      komen ni perlu di copy paste
      ulang banyak kali supaya penyokong bn tak kelam otak dengan dakyat pembangkang

      p/s..ayat macamni yang red bean takut

      Delete
    2. suatu hari ah jib jumpa dong zhuang. maka berlakulah perbualan.
      dong zhuang : si u ah jib (dalam hati mampu u ah jib).
      ah jib : see you to. you are so marvelous ... I like you. I love you. You are so kind.
      dan dengan penuh teruja dan kasih sayang yang amat dipeluknya dong zhuang. sambil berulang-ulang berkata : "I love you ..."
      sambil tersenyum gembira ah jib memandang muka dong zhuang. dan dong zhuang memandang ah jib dan membalas dengan senyum sinis dan mencebik dengan sekilas.
      melihat senyuman dong zhuang itu ah jib merasa cukup gembira dan bangga. merasa seakan dunia dia yang punya. tidak ternampak pun cebikan dari dong zhuang. betapa gembiranya dia. dan dengan penuh ceria dia mengambil wang sejumlah RM 10,000.00 yang dibawanya dari rumah dan dengan penuh gembira diberinya ke pada dong zhuang. Duit itulah satu-satunya yang dia ada dan tiada berbaki lagi.
      Ah jib bertanyanya kepada dong zhuang, "cukup tak ... er I yakin you tak cukup ... tak apa ..."
      Ah Jib memandang kepada mamat disebelahnya dan berkata, "Mat RM berapa you ada".
      Sahut Mamat, "kejap saya cuba tengok dalam dompet saya"
      Mamat pun mengeluarkan dompet dari poket seluarnya. Setelah mengeluarkan semua wang dalam dompetnya termasuk duit syiling, duit lama zaman maharaja melaka ... dan mengira-ngira maka dapatlah jumlah semuanya RM 1,000.00. Mamat pun memberitahu Ah Jib jumlah wang yang dia ada.
      Dengan pantas Ah Jib berkata, "Er ... itu tak cukup Mat ... apa lagi yang kita ada ..."
      Ah Jib memandang keliling, dan dia ternampak sebuah kereta wak segan buruk yang dinaikinya tadi bersama Mamat.
      "Hah itu pun dia ...", kata Ah Jib.
      Dengan tersenyum gembira Ah Jib berkata kepada Dong Zuang, "Hem ... nih saya tambah RM 1,000.00 dan kereta ini hadiah persahabatan saya kepada kamu Dong Zuang.
      Dong Zuang hanya tersenyum sinis memandang Ah Jib. Gembira tak terkata Ah Jib melihat senyuman Dong Zuang hatinya berdetuk-detap.
      Ah Jib kemudiannya berpaling kepada Mamat, dan berkata, "Mat perjalanan kita masih jauh ... jom kita pergi ... "
      Kemudiannya Ah Jib memandang mesra kepada Dong Zuang dan berkata, "Terima kasih kerana sudi menerima pemberian saya"
      Ah Jib kemudiannya berkata kepada Mamat, "Hah Mat apa kita tunggu lagi jomlah"
      Mamat pun berkata, "Kita mahu meneruskan perjalanan ini dengan apa, semua wang kita dah beri kepada dong zuang, kereta kita pun dah kita beri kepada dong zuang, yang kita tinggal hanya kudrat empat kerat dan kaki yang dah tak larat dan kita perlu wang untuk isi minyak dan untuk isi perut."
      Ah Jib pun berkata kepada Mamat, "Ah ... itu small matter sahaja ... dong zuang kang ada kita buleh minta tolong dia"
      Ah Jib pun memandang kepada dong zuang dan berkata, "tentu kamu buleh tolong saya ... kerana kamu saya kenal sebagai orang yang amat baik."
      Dong zuang pun berkata, "Saya buleh tolong kamu ... tetapi jika wang yang kamu minta ... kamu kenalah bayar balik dan bunga untuk pinjaman tu saya tetapkan sebanyak 10% ... kereta yang saya ada tu saya buleh bagi sewa ... murah sahaja ... RM 100.00 sehari."
      sambil menunjukkan kepada kereta Wak Segan yang baru diberi oleh Ah Jib tadi dan sambil mengambil wang yang baru dihulur oleh Ah Jib sebentar tadi.
      Mat terkesima memandang Dong Zuang ....
      Tetapi ah jib gor terus menerpa Dong Zuang dan memeluknya dengan penuh kasih-sayang dan berpaling kepada mat sambil berkata, "Mat inilah manusia yang bijaksana ... dia telah menggunakan modal yang kita berikan dengan penuh berkesan ... walaupun seinci kita tidak bergerak dari tempat perbincangan dan pertemuan ini dia telah membuat untung sebanyak 10% dan keuntungan harian ialah RM 100.00 terima kasih Dong Zuang ... terima kasih ... tuan telah memberi ilmu yang amat bernilai kepada hamba ... sekiranya ada lagi harta benda milik hamba ... akan hamba serahkan kepada tuan ... kerana tuan amat bijaksana orangnya ..."


      ...... faham maksud hamba .....

      Delete
    3. Soal aku ... siapakah Perdana Menteri Malaysia sebenarnya ... Najib atau nwar berahi ....
      aku tidak yakin Najib adalah Perdana Menteri Malaysia ...
      Najib hanyalah pelaksana kepada dasar yang dibuat ... dia bukan pembuat dasar ... Dasar dibuat dan dibentangkan oleh Nwar Berahi semasa perhimpunan haram dan ceramah-ceramah yang dianjurkan oleh PKR.
      Najib mengambil dasar-dasar yang dibentangkan itu dan melaksanakannya dengan penuh kepatuhan.
      Aku ibaratkan Najib adalah pengurus sebuah syarikat... sebagai pengurus syarikat dia perlu patuh kepada arahan presiden syarikat.
      Semakin Najib melaksanakan dasar yang dibentangkan oleh Nwar Berahi ... maka semakin galaklah nwar berahi membuat perhimpunan haram dan ceramahnya ...
      Kenapa Najib melakukan semuanya ... kerana punah tak sihat yang ada dikelilingi Najib hanya copi paste edit apa sahaja yang nwar berahi momokan dalam ceramah ...
      Nwar Berahi seru ... hapuskan ISA ... penasihat copi paste dan edit ... bentang pada Najib ... Najib setuju ... ISA dihapuskan ...
      Nwar Berahi teriak ... dakwat kekal ... penasihat copi paste dan edit serta rancang macam mana nak kaut untung dari bisnes dakwat kekal ... bentang pada Najib ... Najib setuju ... dakwat kekal yang tak berapa nak kekal digunakan ...
      Dalam kempen PRU Nwar Berahi kata ... kita turunkan harga kereta sekiranya kita menang pru ... penasihat copi paste dan edit serta rancang macam mana nak kaut untung dari bisnes kereta ... bentang pada Najib ... Najib setuju ... harga kereta murah menjadi tawaran dalam pru ... digelakan sakan dek pemikir dan perancang strategi pkr ... kerana sebelum ni jenuh dok bincang harga kereta tak leh turun ...
      terbaru Nwar Berahi kata letak SPR bawah parlimen ... penasihat copi edit dan paste ... bentang pada najib ... najib setuju ...
      Aku tengok sekarang ini Najib dikelilingi oleh individu yang copi paste dan edit idea pembankang dan bentang kepada Najib ... dapat kat najib ... terhangguk-hangguk Najib setuju ...

      Delete
    4. Anonymous June 3, 2013 at 2:19 PM

      ► "Trial And Error".Ptuiii..!!!Sekarang ni bukan Trial And Error lagi.Itu Kaum sudah kasi Ah Jib Gor tersungkur pun dia masih ada usaha nak mengampu dan menyembah puak tersebut.Nampak disini Najib macam tak sensitif terhadap sambutan dingin puak tersebut.Malahan Najib seolah-olah mahu menggunakan segala kekuatan dan keupayaannya untuk terus mengampu dan menjilat kepala jubur mereka sehingga licin berkilat.

      ►Kalau korang pandai sangat kenapa tak apply post dekat ‘war room’ tu?Ini soalan BABI HANJENG apa pulak ni.Ada keluar ke kat Jobstreet atau Utusan Malaysia nak pakai orang kat War Room tu?.Muka taik macam korang ni mana berani ambik pekerja open macam tu.Semua jenis ikut pintu belakang atau kabel je.Macam mana nak apply.PtuiiHHH..!!!

      ►"Datuk Alies pun sampai dlm air-con masih berpeluh".Dia pakai kot tebal sangat dengan tali leher ikat ketat tak nak bukak itu pasal berpeluh BADOL.Kalau berpeluh sampai ketiak masam pun berbaloi sebab duit masuk Juta-juta.Kalau nak kesian.Kesian dekat pejuang UMMNO yang level setinggan dan flat jamban.Kerja teruk panas langsung takder aircond pasang bendera macam segala bagai walau tak berjuta pulangannya tapi semangat sayangkan bangsa dan negara tebal di dalam dada.

      ► Aku langsung tak terlintas nak tukar Najib jadi PM.Tapi kalau Najib berterusan melakukan aktiviti penjilatan ini tanpa menghiraukan perasaan kaum Bumiputera yang memberikan sokongan padu pada PRU itu hari.Sesuatu harus dilakukan untuk menyedarkan Najib.

      Delete
  48. ROKOK NAK NAIK RM10 SEKOTAK PUN AKU TAK KISAH.... AKU TAK ISAP ROKOK... HUHUHUHU

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!